Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
En 2" binnendraad past dus ook op mijn (Intex) ZFP?
Ik snap er niets van qua maat die ik zelf meet. Net bij Hornbach, Gamma en Praxis geweest maar die hebben geen pvc met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

frickY schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:12:
Ik snap er niets van qua maat die ik zelf meet. Net bij Hornbach, Gamma en Praxis geweest maar die hebben geen pvc met draad.
Ik gok dat je bij Wildkamp moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
frickY schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:12:
De bouwmarkten die je opnoemt daar is het niet verkrijgbaar laat staan dat ze druk pvc verkopen.

Op druk pvc is veel meer verkrijgbaar van koppelingen tot aan verloopstukken met draad buiten of binnen tot verlijming.

Zoek maar op 2 inch vdl dan kom je genoeg varianten tegen en als je op afbeeldingen klikt zie je meer overzicht op het gebied.

Je gaat naar de Wildkamp vestiging bij je in de buurt en anders online zoals pvcvoordeel of pvc24 etc.

Je moet geen 2 inch binnendraad hebben maar buiten draad daar draai je de slang op.

In deze topic is al veel over geschreven en gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
Heel even een kort vraagje, kon het zo gauw niet vinden met de search namelijk.

Hebben 6-weg kleppen (top mounted) voor op het filtervat een standaard maat?

Reden dat ik het vraag is dat ik de 6-weg klep van mijn dk-500 set heb vernaggeld met een lijm actie omdat 1 adapter door bleef draaien. En ik nu een vervanger zoek.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
J.E. Weinor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 20:42:
[...]

De bouwmarkten die je opnoemt daar is het niet verkrijgbaar laat staan dat ze druk pvc verkopen.

Op druk pvc is veel meer verkrijgbaar van koppelingen tot aan verloopstukken met draad buiten of binnen tot verlijming.

Zoek maar op 2 inch vdl dan kom je genoeg varianten tegen en als je op afbeeldingen klikt zie je meer overzicht op het gebied.

Je gaat naar de Wildkamp vestiging bij je in de buurt en anders online zoals pvcvoordeel of pvc24 etc.

Je moet geen 2 inch binnendraad hebben maar buiten draad daar draai je de slang op.

In deze topic is al veel over geschreven en gezegd.
Ja dat heb ik allemaal gezien en gelezen. Daar verwees ik ook naar. Maar ik vind het zo lastig te geloven dat een puntstuk met 2" draad in mijn 58mm wartel zou passen.
Zal vandaag eens proberen bij een Wildkamp langs te rijden, zie dat ze maar tot de lunch open zijn vandaag.

De vraag over binnendraad is omdat ik dan ook mijn eigen slang vanaf de ZFP kan maken. Ik ben er in ieder geval nog niet over uit hoe ik van ZFP naar pvc wil, zonder die 450cm Intex slang.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 03-07-2021 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Warmte pomp gisteravond rond 18.00 aangezet. Was 20 graden het water net rond 9.00 25 graden terwijl het vannacht rond de 11 graden buiten was.
11m3 bad op 6kw fairland. Soms betwijfel ik toch of ik niet voor 8 kw variant had moeten gaan. Andere kant meer prijs is ook wel weer stevig

Wat is nu het beste? Heb nu de zon op het bad staan met afdekzeil erop. Of kan ik beter het zeil eraf halen zodat de zon echt in contact komt met het water? Moet nog keer afdekfolie halen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:37

Pixelmagic

Ubergeek

frickY schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:41:
[...]

Ja dat heb ik allemaal gezien en gelezen. Daar verwees ik ook naar. Maar ik vind het zo lastig te geloven dat een puntstuk met 2" draad in mijn 58mm wartel zou passen.
Zal vandaag eens proberen bij een Wildkamp langs te rijden, zie dat ze maar tot de lunch open zijn vandaag.

De vraag over binnendraad is omdat ik dan ook mijn eigen slang vanaf de ZFP kan maken. Ik ben er in ieder geval nog niet over uit hoe ik van ZFP naar pvc wil, zonder die 450cm Intex slang.
Ik kan bevestigen dat deze in de maat 50mm. x 63mm. x 2" perfect op een slang van een Intex ZFP past, kan zelf een foto maken als je daar blij van zou worden.

Ik was ook (aangenaam) verrast door de juistheid van de adviezen van de mensen in dit topic _/-\o_

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:20
Practics schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:16:
Warmte pomp gisteravond rond 18.00 aangezet. Was 20 graden het water net rond 9.00 25 graden terwijl het vannacht rond de 11 graden buiten was.
11m3 bad op 6kw fairland. Soms betwijfel ik toch of ik niet voor 8 kw variant had moeten gaan. Andere kant meer prijs is ook wel weer stevig

Wat is nu het beste? Heb nu de zon op het bad staan met afdekzeil erop. Of kan ik beter het zeil eraf halen zodat de zon echt in contact komt met het water? Moet nog keer afdekfolie halen 😅
Wat voor formaat bad had je ook alweer?

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
[...]
Maar ik vind het zo lastig te geloven dat een puntstuk met 2" draad in mijn 58mm wartel zou passen.
Lees start topic, het laatste gedeelte...

[ Voor 41% gewijzigd door Jazsie op 03-07-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
The-Priest-NL schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:38:
Heel even een kort vraagje, kon het zo gauw niet vinden met de search namelijk.

Hebben 6-weg kleppen (top mounted) voor op het filtervat een standaard maat?

Reden dat ik het vraag is dat ik de 6-weg klep van mijn dk-500 set heb vernaggeld met een lijm actie omdat 1 adapter door bleef draaien. En ik nu een vervanger zoek.
Neen, zit verschil in. Beste dus zelfde zoeken of gewoon een compleet nieuwe filtevat...

Edit: Toppy verkoopt deze ook, je kan proberen hun te mailen voor een vervangend model...

[ Voor 7% gewijzigd door Jazsie op 03-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:01
[...]

Net zoals @Pixelmagic wil ik ook wel een foto van deze in werking maken. Het werkt perfect, zelfs zonder rubber ring ertussen......

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Jazsie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Wat voor formaat bad had je ook alweer?
11m3 488x244x107

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:52
[...]

Hierbij maar even de foto's maar het is echt 2"
Verschil zit hem in feit dat maatvoering anders is, pvc/tyleen werken met buitenmaat en zwembad en vijverspul met binnnenmaten, of juist andersom, daar wil ik dan vanaf zijn.
Dus was voor mij ook ff gepuzzel.

Voor overgang van 38 Intex naar 32 tyleen heb ik volgende koppelstuk gebruikt: Self seal fitting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLnX7qQOT7oMiE4M2ueJXJIZ4BU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kv83FldL1d9fztYB0B4k8qSU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebwDVugDQgNV3xQhH1aj46-kCt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6v9JGzaYXFDv72f2uhnuOEX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Zwembad warmt weer lekker op vandaag. Helaas trekken er straks wolken over, dus dan is de pret afgelopen, maar tot nu toe van 22.2°C naar 26.6°C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Ep Woody schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:01:
Zwembad warmt weer lekker op vandaag. Helaas trekken er straks wolken over, dus dan is de pret afgelopen, maar tot nu toe van 22.2°C naar 26.6°C.
Hoeveel liter en met solar of wp?

Hier nu van 20 graden naar 27 graden op bad van 11m3 met wp van 6 kw in 18 uur tijd. 🌚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Practics schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Hier nu van 20 graden naar 27 graden op bad van 11m3 met wp van 6 kw in 18 uur tijd. 🌚
Een 4m3 bad met 6m2 aan solar.

23.5 kWh opwarming totaal waarvan 6.8 kWh via zonnecollectoren oftewel 16.7 kWh rechtstreekse opwarming in het bad zelf.

Ondertussen nog wel de 27.3°C gepasseerd.

Afgelopen uur: 1.5 kW gemiddeld uit de collectoren en 3.8 kW totaal in het zwembad, oftewel 2.3 kW rechtstreeks het bad in.

[ Voor 12% gewijzigd door Ep Woody op 03-07-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Je wp doet 6 kW bij 26gr en 4.3 kW bij 15gr.

De tijden die je noemt wijken niet af, zo gauw ik het bekijkt. WP houd temperatuur ook prima bij hetzij je inderdaad met opwarmen wel wat langer bezig bent inderdaad.

11m3 / 2 = 5,5 kW, afgerond naar 6kW bij 15gr dus.

En dit komt ook (gelukkig) ook overeen met info uit de OP :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Practics schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:46:
[...]

7 graden in 18 uur is 89 kWh. Ja, dat snap ik wel dat het even duurt. Wel netjes verder hoor. Met het warmteverlies in de nacht, wat extra opwarming overdag en een lager rendement in de nacht is 5 kW gemiddeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Jazsie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Je wp doet 6 kW bij 26gr en 4.3 kW bij 15gr.

De tijden die je noemt wijken niet af, zo gauw ik het bekijkt. WP houd temperatuur ook prima bij hetzij je inderdaad met opwarmen wel wat langer bezig bent inderdaad.

11m3 / 2 = 5,5 kW, afgerond naar 6kW bij 15gr dus.

En dit komt ook (gelukkig) ook overeen met info uit de OP :).
Ja heb hem maandag uitgezet met het idee we zwemmen sowieso een aantal dagen niet. Mocht het einde van de week mooi weer zijn is dan opnieuw warm stoken goedkoper en kans was 50/50 dat we er gebruik van maken.

Jammer dat het zulk weer is en het relatief duur zwemmen is zo.
Ep Woody schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Een 4m3 bad met 6m2 aan solar.

23.5 kWh opwarming totaal waarvan 6.8 kWh via zonnecollectoren oftewel 16.7 kWh rechtstreekse opwarming in het bad zelf.

Ondertussen nog wel de 27.3°C gepasseerd.

Afgelopen uur: 1.5 kW gemiddeld uit de collectoren en 3.8 kW totaal in het zwembad, oftewel 2.3 kW rechtstreeks het bad in.
Best netjes dat je zwembad zoveel opwarmt van zichzelf. Dat gebeurt hier absoluut niet enkele graden per dag max

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Ben hier ook voorlopig klaar met het installeren van de epdm solar matten.
Moet het nog wel wat netter afwerken met een kastje erom heen, maar wilde eerst kijken of er niets lekte. Blijkbaar alles in één keer goed aangesloten, want ik zie geen druppeltjes ergens uitkomen. Hopelijk blijft dat zo.

Wat is trouwens het beste als de zon schijnt:
Circuleren of ook gelijk filteren?
Of maakt dat weinig uit.

Nu trouwens nog even wachten op mooi weer. Had vandaag de houtkachel aan. Zat op 28 graden toen ik klaar was met aansluiten. Wilde de gok niet nemen om het aan te zetten met de kans dat de temp naar beneden zou gaan ipv omhoog :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTWQeUJ9DWbpZRogZB63rPUvpKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfLOHwMPPuE01h8avwd3Qg0p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Nicap schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:29:
Moet het nog wel wat netter afwerken met een kastje erom heen, maar wilde eerst kijken of er niets lekte. Blijkbaar alles in één keer goed aangesloten, want ik zie geen druppeltjes ergens uitkomen. Hopelijk blijft dat zo.

Of maakt dat weinig uit.

Nu trouwens nog even wachten op mooi weer. Had vandaag de houtkachel aan. Zat op 28 graden toen ik klaar was met aansluiten. Wilde de gok niet nemen om het aan te zetten met de kans dat de temp naar beneden zou gaan ipv omhoog :-)

[Afbeelding]
Zie er goed uit !

Mag gerust meer foto's posten van het geheel ;)

Altijd filteren, eigenlijk gebruik je circulatie enkel wanneer het specifiek nodig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Jazsie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:45:
[...]

Zie er goed uit !

Mag gerust meer foto's posten van het geheel ;)

Altijd filteren, eigenlijk gebruik je circulatie enkel wanneer het specifiek nodig is...
Tnx

Zal binnenkort wat foto's posten van het geheel.
Wel mooi dat die vlinderstruik daar staat, want die maskeert mooi de buizen daarachter. Alleen vanuit de overkapping zijn ze zichtbaar, maar niet storend trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Nicap schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:29:

Of maakt dat weinig uit.

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit en je vlinderstruik zal ook wel groter groeien zie je nog minder van je buizensysteem.

Betreft je slang klemmen dat zijn wel degelijke en steviger uitvoeren die je hebt gebruikt, toevallig een linkje ? :)

Zijn dat messing aansluitingen die je hebt gebruikt bij je knie bocht en slang klem. is het materiaal wel bestemt tegen chemicaliën tegenwoordige zijn er zoveel metaal soorten wat geschikt en niet geschikt is RVS weet ik wel maar messing legering en koper volgens mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

J.E. Weinor schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:39:
[...]

Ziet er netjes uit en je vlinderstruik zal ook wel groter groeien zie je nog minder van je buizensysteem.

Betreft je slang klemmen dat zijn wel degelijke en steviger uitvoeren die je hebt gebruikt, toevallig een linkje ? :)

Zijn dat messing aansluitingen die je hebt gebruikt bij je knie bocht en slang klem. is het materiaal wel bestemt tegen chemicaliën tegenwoordige zijn er zoveel metaal soorten wat geschikt en niet geschikt is RVS weet ik wel maar messing legering en koper volgens mij niet.
Wat betreft de slangenklemmen, die zaten bij deal in. Ik heb dus ook geen idee waar ze te krijgen zijn. Het zijn idd wel degelijke klemmen. Ik had ook een paar onderdelen gekregen van een andere leverancier met o.a. slangenklemmen, maar deze waren een stuk minder.

Ze staan wel als accesoire op de website hier:

https://www.koriks.ee/lisavarustus/vooliku-klamber/

Omdat ik de kachel haaks op de lengte van de hottub wilde hebben ivm de ruimte kreeg ik deze materialen er bij als optie. Knie bochten zijn aluminium en de andere delen messing. Ik heb geen idee of dat eigenlijk kwaad kan in combinatie met chloortabletten. Als de kachel anders stond was het niet nodig, dan kan ik de buizen direct op de kachel aansluiten(die is ook van aluminium als het goed is).

Er word aangeraden om dutrion tabletten te gebruiken. Wellicht dat dan maar doen.
Of gewoon het water vaker verversen en geen chemicalien gebruiken.

Wel een aanrader trouwens die koriks. Is een stuk voordeliger dan Welvaere, en volgens mij gewoon exact dezelfde kuip. Ombouw kan wellicht anders zijn, maar het hout in elk geval niet.

Ik had hem trouwens besteld bij een shop in Duitsland, maar hij kwam gewoon af fabriek uit Estland.

[ Voor 10% gewijzigd door Nicap op 03-07-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Nicap schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Wat betreft de slangenklemmen, die zaten bij deal in. Ik heb dus ook geen idee waar ze te krijgen zijn. Het zijn idd wel degelijke klemmen. Ik had ook een paar onderdelen gekregen van een andere leverancier met o.a. slangenklemmen, maar deze waren een stuk minder.

Omdat ik de kachel haaks op de lengte van de hottub wilde hebben ivm de ruimte kreeg ik deze materialen er bij als optie. Knie bochten zijn aluminium en de andere delen messing. Ik heb geen idee of dat eigenlijk kwaad kan in combinatie met chloortabletten. Als de kachel anders stond was het niet nodig, dan kan ik de buizen direct op de kachel aansluiten(die is ook van aluminium als het goed is).

Er word aangeraden om dutrion tabletten te gebruiken. Wellicht dat dan maar doen.

Wel een aanrader trouwens die koriks. Is een stuk voordeliger dan Welvaere, en volgens mij gewoon exact dezelfde kuip. Ombouw kan wellicht anders zijn, maar het hout in elk geval niet.

Ik had hem trouwens besteld bij een shop in Duitsland, maar hij kwam gewoon af fabriek uit Estland.
Elke keer je water verversen zonder chemicalien lijkt mij ook geen doen neem ik aan.

Betreft die dutrion tabletten kan wel interessant zijn even opgezocht,

https://dutrion.com/products/dutrion-tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

J.E. Weinor schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:10:
[...]

Elke keer je water verversen zonder chemicalien lijkt mij ook geen doen neem ik aan.

Betreft die dutrion tabletten kan wel interessant zijn even opgezocht,

https://dutrion.com/products/dutrion-tablet/
Behalve de prijs helaas. Maar ja. Moet het wel relatief zien. Het hout wat verstookt wordt is ook niet gratis.
Zal eens zoeken naar een adres wat ze verkoopt.
Als dat de onderdelen niet belast en ik er jaren langer mee doe is het een nobrainer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Iemand ervaring met Grässlin tijdschakelklok en programmering via smart door een APP, overdracht gebeurt volgens bluetooth.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAmcFw-4v8zSN2e-Xjvs4HhsOyA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gRwfXSkztyQSxpm1n2BZ93E1.gif?f=user_large

Ben nog aan het overwegen voor mijn intex ZFP via de smart vind ik handiger en lijkt makkelijker dan de standaard schakelklokken op din rail met het gepruts in het menu op een klein schermpje, en aangezien geen wifi buiten waar mijn verdeelkast zit,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Nicap schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Slangklemmen opgezocht verschillende afmetingen lijkt me de zelfde uitvoeringen.

https://www.techniparts-o...y607YIrds8rBoC2DIQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

@J.E. Weinor Dat lijken idd dezelfde klemmen als ik ze vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
Practics schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Best netjes dat je zwembad zoveel opwarmt van zichzelf. Dat gebeurt hier absoluut niet enkele graden per dag max
Hier ligt er een ingebouwd zwembad met 55m3 water. We hebben een warmtepomp maar die heeft dit jaar nog niet gedraaid. Ze staat er onaangeroerd bij sedert ik vorige herfst het zwembad winterklaar heb gemaakt.
Temperatuur van het water momenteel 27.5°; enkele weken geleden toen we het beter weer was, was het 31°.

We hebben zo'n solar lammelen rolluik, en het zwembad geniet van 's morgens tot 's avonds van de zonnestralen. (Als die er zijn natuurlijk).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
whoami schreef op zondag 4 juli 2021 @ 09:14:
[...]

Hier ligt er een ingebouwd zwembad met 55m3 water. We hebben een warmtepomp maar die heeft dit jaar nog niet gedraaid. Ze staat er onaangeroerd bij sedert ik vorige herfst het zwembad winterklaar heb gemaakt.
Temperatuur van het water momenteel 27.5°; enkele weken geleden toen we het beter weer was, was het 31°.

We hebben zo'n solar lammelen rolluik, en het zwembad geniet van 's morgens tot 's avonds van de zonnestralen. (Als die er zijn natuurlijk).
Hier staat het bad vanaf 8 uur tot 13.00 vol in de zon tot 17.00 dan staat nog maar een kwart in de zon. Met dat warme weer werd het bad max 26 graden om 2 dagen daarna weer strak op 20 graden te zitten. Vandaar de keuze om er wel een wp naast te zetten, gezien we anders met de kinderen 2 en 5 amper aan het zwemmen toe komen. 26 graden gaat de jongste er niet in en de oudste gaat er naar half uurtje uit van de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
Jazsie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Neen, zit verschil in. Beste dus zelfde zoeken of gewoon een compleet nieuwe filtevat...

Edit: Toppy verkoopt deze ook, je kan proberen hun te mailen voor een vervangend model...
Ja daar had ik hem juist vandaan :P maar ze hebben hem niet op voorraad en moeten met de leverancier contact opnemen maar dan zou ik dus niet het water kunnen rondpompen en filteren (zwembad is al gevuld)

Heb maar even zolang een dompelpomp erin gehangen, dan kan het water in ieder geval circuleren.

Wel slecht dat dat niet gewoon standaard maten zijn vindt ik trouwens.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Gisteravond is het water net geen 30°C geworden. Vannacht afgekoeld tot 27.3°C. Jammer dat er vandaag weer onweersbuien aangekondigd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
The-Priest-NL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:29:
[...]

Ja daar had ik hem juist vandaan :P maar ze hebben hem niet op voorraad en moeten met de leverancier contact opnemen maar dan zou ik dus niet het water kunnen rondpompen en filteren (zwembad is al gevuld)

Heb maar even zolang een dompelpomp erin gehangen, dan kan het water in ieder geval circuleren.

Wel slecht dat dat niet gewoon standaard maten zijn vindt ik trouwens.
Eigenlijk wel logisch want je hebt verschillende maten.... een 6 weg kraan van een 4m3 filtervat zal niet op mijn filtervat passen die 3x zo groot is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Ep Woody schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:47:
Gisteravond is het water net geen 30°C geworden. Vannacht afgekoeld tot 27.3°C. Jammer dat er vandaag weer onweersbuien aangekondigd zijn...
Ja, ik was dus -eindelijk- met mijn skimmer bezig... helaas moeten stoppen want begon spontaan keihard te regenen.

Maar mijn harde cover is klaar _/-\o_ (enkel aansturing nog)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat is een eigen zwembad toch een enorme luxe. Eergister in bedrijf genomen en er al uren in gelegen. :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Jazsie schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:35:
[...]

Ja, ik was dus -eindelijk- met mijn skimmer bezig... helaas moeten stoppen want begon spontaan keihard te regenen.

Maar mijn harde cover is klaar _/-\o_ (enkel aansturing nog)
Goed bezig! Belangrijkste is de cover zelf, de aansturing is niet noodzakelijk voor het gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Toch onverhoopt last gekregen van algen. Er zat aan het begin te weinig zout in het bad, waardoor het chloor niet stabiel bleef. Vervelend. Dacht dat ik nog op tijd was, maar elke dag werd het toch een beetje viezer op de bodem.

Nu maar anti-alg ingegooid (had het toch nog staan) en de boel laten pompen. Zal er tegen morgen wel weer een stuk beter uitzien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwc7JWdeFCGPKaszvtpIotP-KyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrM2gUB88TpfgKPgk0qV8XJe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Dennahz op 05-07-2021 09:58 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:58:
Toch onverhoopt last gekregen van algen. Er zat aan het begin te weinig zout in het bad, waardoor het chloor niet stabiel bleef. Vervelend. Dacht dat ik nog op tijd was, maar elke dag werd het toch een beetje viezer op de bodem.

Nu maar anti-alg ingegooid (had het toch nog staan) en de boel laten pompen. Zal er tegen morgen wel weer een stuk beter uitzien :)

[Afbeelding]
ff op een droogmoment pomp aanzetten en je hele liner borstelen/bezemen .. extra chloor aanmaken vooraf kan geen kwaad.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

vso schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:24:
[...]

ff op een droogmoment pomp aanzetten en je hele liner borstelen/bezemen .. extra chloor aanmaken vooraf kan geen kwaad.
Laat de pomp vandaag wel ff flink filteren met die anti-alg er in. Verwacht morgen weer een perfect schoon bad te hebben ;) Alleen blijf je toch altijd met die dode alg zitten. De stofzuiger pakt dat om één of andere reden nooit voldoende op.

Gedoe altijd... heb het dit jaar lastig om het water goed te houden. Al die regen helpt niet echt :X

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
Dennahz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Laat de pomp vandaag wel ff flink filteren met die anti-alg er in. Verwacht morgen weer een perfect schoon bad te hebben ;) Alleen blijf je toch altijd met die dode alg zitten. De stofzuiger pakt dat om één of andere reden nooit voldoende op.

Gedoe altijd... heb het dit jaar lastig om het water goed te houden. Al die regen helpt niet echt :X
Mijn intex spa stofzuiger pakt bizar veel. Ik heb nog geen alg gehad, maar hij filtert de kleinste deeltjes wel mee. Eindstand een zwarte sok, van de viezigheid die ik op het blote oog in het bad niet zie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarnoz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07 21:19
Van mij mogen de temperaturen ook wel weer omhoog gaan... de kids staan hier te stuiteren en vragen elke dag of ze alweer kunnen zwemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
jarnoz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:18:
Van mij mogen de temperaturen ook wel weer omhoog gaan... de kids staan hier te stuiteren en vragen elke dag of ze alweer kunnen zwemmen...
Temperatuur is prima, misschien wel wat koud water indien je geen solar/wp hebt.

Maar van mij mag de zomer inderdaad wel komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jazsie op 05-07-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Jessicawitkamp schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Mijn intex spa stofzuiger pakt bizar veel. Ik heb nog geen alg gehad, maar hij filtert de kleinste deeltjes wel mee. Eindstand een zwarte sok, van de viezigheid die ik op het blote oog in het bad niet zie
Ik hang morgen wel even een panty om de uitgang van het bad :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
Thy... schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:59:
Gezien de bodem van mijn zwembad steeds bleker werd onder de chloordrijver toch maar twee tientjes uitgegeven aan een inline chloordispenser :)
Ik zat hier ook naar te kijken maar zie dat er 1 kilo chloor doorheen gaat in 2 weken. Kan toch niet kloppen?
Als je de pomp niet constant aan hebt staan lijkt het mij niet dat de chloor ook op raakt.

Iemand enig idee hoe lang je echt met 1 kilo doet?

Ik heb een Intex Zwembad filterpomp - 3407 liter per uur en een INTEX™ Metal Frame Pool - 260 x 160 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Sjrd83 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Ik zat hier ook naar te kijken maar zie dat er 1 kilo chloor doorheen gaat in 2 weken. Kan toch niet kloppen?
Als je de pomp niet constant aan hebt staan lijkt het mij niet dat de chloor ook op raakt.

Ik heb een Intex Zwembad filterpomp - 3407 liter per uur en een INTEX™ Metal Frame Pool - 260 x 160 cm.
1kg chloor voor je bad is wel veel in 2 weken met een pot van 1 kg 200 gram tablet langzaam werkend deed ik een seizoen mee in een drijver met een filterpompje en had een intex frame bad 300 x 200 x76 cm

Nu heb ik een bad van van 488 x 300 x 107 11m3 met een intex ZFP 6m3, daar doe ik gemiddeld 7 a 8 weken met 1 kg terwijl de pomp 9 uur draait per dag met mooi weer ondanks dat de chloortabletten in een chloorsluis zitten nu wat minder wegens slechte weer maar ook afhankelijk van je draai uren inhoud zwembad en gebruik etc.

Helemaal precies is lastig in te schatten dit seizoen maar absoluut geen 1 kilo in 2 weken althans niet voor longlife tabletten .met mijn opstelling dit jaar dik tevreden met offline dispenser en gebruik chloortablet.

Nu heb ik pas 5 kg chloor besteld dat scheelt nog wel in prijs 35 euro tegenover 20 euro per pot van 1 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

JB

Cédric roelt!

Meer mensen een bestelling staan bij Zwembadcompleet voor die wifi module werkende op de Fairland WP :?

Op moment van bestellen en ook nu zijn volgens de webshop, de producten op voorraad. Bestelling is van 29 juni en we zijn nu 5 werkdagen verder, dus maar een mailtje gestuurd en anders later op de dag even bellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

JB schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:05:
Meer mensen een bestelling staan bij Zwembadcompleet voor die wifi module werkende op de Fairland WP :?

Op moment van bestellen en ook nu zijn volgens de webshop, de producten op voorraad. Bestelling is van 29 juni en we zijn nu 5 werkdagen verder, dus maar een mailtje gestuurd en anders later op de dag even bellen.
Anders even @Guusje2 vragen :) Hij werkt daar!

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dennahz het ligt aan de koperdraad welke ook in mijn order zit ivm de verzendkosten :+

Heb gezegd dat ze de WiFi module gewoon op kunnen sturen en die draad van 30 eurocent kan vervallen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:05
[...]

Er past misschien een kilo in, maar dat betekent niet dat je er zoveel in moét doen. Ik heb er nu 2 20gram-tabletten ingedaan. Verwacht dat ik daar, net zou als bij mijn chloordrijver, +- 2 weken mee doe. Is voldoende voor een 1,5 m3 bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Heeft iemand hier misschien een idee voor ik alles weer loskoppel en bekijk? Wij hebben hier een intex zoutsysteem ECO 7220G welke een tijd perfect werkte.

Echter geeft het zoutsysteem nu een foutmelding. Hij start prima op, working lampje gaat aan, na een minuut echter gaat alles uit en gaat het lampje service branden. Ik zie bij de inkomende electrode wel belletjes ontstaan maar niet bij de uitgaande.

Volgens de handleiding zou de foutmelding dit moeten zijn:
• Huishoudelijk voltage is te hoog of te
laat (+20%). Controleer of het voltage
binnen de uiterste valt op het omhulsel
van het apparaat.
• Neem contact op met Intex Service.

Maar hoezo zou mijn voltage te hoog/te laag zijn zo in eens? Electronica kapoet? Systeem is wel verplaatst een beetje (stond uit). Iemand wellicht nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52
@ProudElm
2 opties
  1. je ZWS meet de netspanning niet goed en geeft ten onrechte deze melding
  2. De netspanning is niet goed
optie 1 = intex bellen
optie 2 = netspanning meten

zou het voltage te hoog kunnen zijn door een brakke omvormer in de buurt? probeer eens als het donker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Dat zou me eigen omvormer moeten zijn dan wellicht, maar net de stroom gemeten en die zit op 230/231.. Dus dat is prima..

Dan inderdaad intex bellen.. benieuwd hoe ze omgaan met een 2e hands via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Dennahz schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:18:
[...]

Anders even @Guusje2 vragen :) Hij werkt daar!
Wist niet dat Guusje een hij is, wellicht zit er een mooie dame achter :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
[...]

17m3, ZFP en WP 8 uur op een dag aan met gemiddeld zwembad gebruik, doe ik 1,5 week met twee tabletten (200gr/stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
ProudElm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:31:
Heeft iemand hier misschien een idee voor ik alles weer loskoppel en bekijk? Wij hebben hier een intex zoutsysteem ECO 7220G welke een tijd perfect werkte.

Echter geeft het zoutsysteem nu een foutmelding. Hij start prima op, working lampje gaat aan, na een minuut echter gaat alles uit en gaat het lampje service branden. Ik zie bij de inkomende electrode wel belletjes ontstaan maar niet bij de uitgaande.

Volgens de handleiding zou de foutmelding dit moeten zijn:
• Huishoudelijk voltage is te hoog of te
laat (+20%). Controleer of het voltage
binnen de uiterste valt op het omhulsel
van het apparaat.
• Neem contact op met Intex Service.

Maar hoezo zou mijn voltage te hoog/te laag zijn zo in eens? Electronica kapoet? Systeem is wel verplaatst een beetje (stond uit). Iemand wellicht nog een idee?
Hoe is het met de kalkaanslag op de platen? wellicht heeft het zin om de platen nog even te ontkalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
De platen lijken wel redelijk wit ja. Maar ik had gelezen dacht ik in de handleiding dat deze zich zelf reinigd? Maar dan dus niet ontkalkt. Ik zal als ik er echt tijd voor heb het systeem loskoppelen en schoonmaken. (volgend jaar toch maar afsluiters overal tussen zetten...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:17
Dennahz schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Koop vlokken middel. Die klontert het alg aan elkaar waardoor het beter te filteren is. Wel snel je filter schoonmaken.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
ProudElm schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:07:
De platen lijken wel redelijk wit ja. Maar ik had gelezen dacht ik in de handleiding dat deze zich zelf reinigd? Maar dan dus niet ontkalkt. Ik zal als ik er echt tijd voor heb het systeem loskoppelen en schoonmaken. (volgend jaar toch maar afsluiters overal tussen zetten...)
Je kan van die afsluitdoppen (van het zwembad) in de slangaansluiting doen. Dan verlies je maar even water. Vervolgens draai een van de elektroden los en vul je de buis met azijn (mix).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 18:55
J.E. Weinor schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:06:
[...]

Wist niet dat Guusje een hij is, wellicht zit er een mooie dame achter :P :o
Nee hoor, zoveel dames zitten er volgens mij niet op tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDoo
  • Laatst online: 22-05 10:48
_RRM_ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:41:
[...]

17m3, ZFP en WP 8 uur op een dag aan met gemiddeld zwembad gebruik, doe ik 1,5 week met twee tabletten (200gr/stuk).
Wow. Dat is volgens mij wel heel weinig.
De tabletten die ik heb (bsi) 200gr is 1 tablet per 3000 liter. Zelf heb ik een 11m3 bad dus stop er 4 tabletten in. Daar doe ik ongeveer een week mee. Iets langer denk ik.
Ik doe ze overigens gewoon in een drijver.
Mijn chloor waardes zijn altijd aan de lage kant.

Dus dat verbruik wat jij haalt lijkt me heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
DrDoo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:56:
[...]

Wow. Dat is volgens mij wel heel weinig.
De tabletten die ik heb (bsi) 200gr is 1 tablet per 3000 liter. Zelf heb ik een 11m3 bad dus stop er 4 tabletten in. Daar doe ik ongeveer een week mee. Iets langer denk ik.
Ik doe ze overigens gewoon in een drijver.
Mijn chloor waardes zijn altijd aan de lage kant.

Dus dat verbruik wat jij haalt lijkt me heel netjes.
Vorig jaar erg gezocht naar de hoeveelheid met veel problemen.
Waarschijnlijk maakt het afdekken met noppenfolie en de DIY cover het stabieler voor het chloor. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

wowly schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Koop vlokken middel. Die klontert het alg aan elkaar waardoor het beter te filteren is. Wel snel je filter schoonmaken.
Had ik al gebruikt, maar eigenlijk een beetje in de verkeerde volgorde. Anyway, het lijkt erop dat ik het bad nu wel ga schoonkrijgen. Vanmorgen lag de bodem vol met troep. Voorzichtig met de stofzuiger overheen geweest. Nu gewoon telkens wat bijhouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UYCCqHQey2kw6pM_qmW-z7J5Jk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjlGxUnll1MAaHzrc51H6CNd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQxnhySHU-fAVqlUd_2_ZgBXbYI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qao5W1Y5jHZzoOUhqqGrG7C6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Oe-704PhcX6j6_8D9O60mqgAv0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3iXwCl8YOk9uCZnYAhKpngd.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag laat ik hem de hele dag filteren + het zoutsysteem chloor genereren. Hoop dat het water gewoon weer helemaal helder gaat worden. Is nu nog een beetje troebel.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:17
Ik laat mijn bad 24/7 filteren, altijd. Chloor-zoutsysteem 12 uur per dag aan.
Ik heb geen zin om het hele zwembad weer opnieuw te vullen nadat ik de chloor nooit helemaal meer weg krijg asl er een paar weken regen is geweest zoals nu

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Nou hier gaat de filterpomp 3x 2uur per dag aan (09:00 / 14:00 / 19:00) en extra wanneer nodig. Verder gewoon met 20gr tabletten in de drijver op peil houden. Waardes zijn hier gewoon constant, zelfs na de vele regen van de afgelopen tijd (ik heb geen hoes gebruikt alleen het solarzeil).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Ook geen problemen ondanks de vele regen waardes liggen goed geen gladde liner binnenkant water en bodem helder.
zwembad afgedekt met solar en afdekzijl ZFP pomp gemiddeld 3 uur per dag draait met longlife 200 gram chloortablet 1 kg in de chloorsluis stand 2 wel met nieuwe chloortabletten 5 in 1 sinds anderhalf week de vorige waren op maar zijn wel agressiever dan de 5 in 1 variant.

Maar dik tevreden tot nu toe met 11m3 water.

Het mooie weer mag van mij wel komen voorlopig ziet het er nog niet echt gunstig uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ZFP staat hier elke dag aan, gewoon van 8:30 tot 18:30 uur. Zou niet weten waarom niet :? Ook gewoon door de WP heen welke uit staat.

Zojuist de WiFi module erop aangesloten. Werkt prima! op de "knaken" schroefjes na, welke ik heb vervangen voor RVS schroefjes, easy peasy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S6ZGDltJYUoIfH22pePkdyN4ug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEpN38pHPNOB69xJdMS553Uo.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
renzo4000 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:41:
Nou hier gaat de filterpomp 3x 2uur per dag aan (09:00 / 14:00 / 19:00) en extra wanneer nodig. Verder gewoon met 20gr tabletten in de drijver op peil houden. Waardes zijn hier gewoon constant, zelfs na de vele regen van de afgelopen tijd (ik heb geen hoes gebruikt alleen het solarzeil).
Zelfde hier maar ik gebruik wel een afdekzeil erbij. Ben benieuwd hoe het er morgen bij staat. Ben een dag of 5 weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm kriebelt toch wel om nog dit jaar te upgraden :X Prijzen zijn nu weer wat gezakt… door het slechte weer :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Raek schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:40:
Nare situatie met één van de slangen op m'n Intex badje; de uitvoer schiet telkens los. De uitvoer van de zandfilterpomp schuift/glijdt steeds van het zwarte 'tuutje'af. Enige tijd geleden dacht ik het opgelost te hebben door dit aan te schaffen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlKTCyjA2H6MUq3ub6WrtIcqhvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aY7yH4W9pF3Nupg5f0APxuzw.jpg?f=user_large
Hoe heten die dingen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

JB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:50:
[...]
Hoe heten die dingen?
https://www.heuts.nl/inte...sHOEXn99M50RoCOXYQAvD_BwE

Wist het ook niet, maar gevonden via reverse image search. Zo het intex artikelnr gevonden op de Franse Intex site, dat weer ingevoerd in Google en toen gevonden bij Heuts :D

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennahz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:01:
[...]

https://www.heuts.nl/inte...sHOEXn99M50RoCOXYQAvD_BwE

Wist het ook niet, maar gevonden via reverse image search. Zo het intex artikelnr gevonden op de Franse Intex site, dat weer ingevoerd in Google en toen gevonden bij Heuts :D
Dank! Dit lijkt me in ieder geval ideaal om het gewicht van de slang op te vangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
JB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:55:
Hmm kriebelt toch wel om nog dit jaar te upgraden :X Prijzen zijn nu weer wat gezakt… door het slechte weer :?
Wat wil je mogelijk gaan upgraden? Groter bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:45
Vraag:
Ik heb in de tuin 2 stroom punten die in de schuur uitkomen en ik met een stekker in het stopcontact stroom op kan zetten. Hierop had ik een tijdsklokschakelaar gezet zodat ik mijn intex pomp aan en uit kan zetten via mijn telefoon en ook op bepaalde tijd aan kan laten gaan…. Nu vloog elke keer de aardlekschakelaar er willekeurig uit. Van alles geprobeerd andere groep andere tijdsklokschaar. Niks hielp. nu heb ik een waterdichte tijdschakelaar gekocht en deze rechtstreeks op de pomp aangesloten nu werkt het wel…
Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jazsie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Wat wil je mogelijk gaan upgraden? Groter bad?
Ja klopt. Wil naar een Prism Frame bad. Heb nu een Easy Set staan maar de jeugd klaagt dat ze _niet_ onder water kunnen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 22:45
JB schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:50:
[...]
Hoe heten die dingen?
@Dennahz heeft inderdaad het zelfde trucje gedaan als dat ik gedaan heb toen ik een foto zag :D

Inmiddels heb ik deze niet meer in gebruik, ik heb een stuk in de liner gesneden zodat ik de 38mm aansluiting kon gebruiken. Nog steeds niet getest of het waterdicht is, maar als het weer zo blijft als dat het nu is zal het badje binnenkort gevuld zijn met een combinatie van regenwater en mijn tranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Raek schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:33:
[...]

@Dennahz heeft inderdaad het zelfde trucje gedaan als dat ik gedaan heb toen ik een foto zag :D

Inmiddels heb ik deze niet meer in gebruik, ik heb een stuk in de liner gesneden zodat ik de 38mm aansluiting kon gebruiken. Nog steeds niet getest of het waterdicht is, maar als het weer zo blijft als dat het nu is zal het badje binnenkort gevuld zijn met een combinatie van regenwater en mijn tranen.
Mocht je ze niet meer nodig hebben, wil ik ze wel overnemen? Het beoogde doel is toch idem of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:50
Roe!and schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:43:
Vraag:
Ik heb in de tuin 2 stroom punten die in de schuur uitkomen en ik met een stekker in het stopcontact stroom op kan zetten. Hierop had ik een tijdsklokschakelaar gezet zodat ik mijn intex pomp aan en uit kan zetten via mijn telefoon en ook op bepaalde tijd aan kan laten gaan…. Nu vloog elke keer de aardlekschakelaar er willekeurig uit. Van alles geprobeerd andere groep andere tijdsklokschaar. Niks hielp. nu heb ik een waterdichte tijdschakelaar gekocht en deze rechtstreeks op de pomp aangesloten nu werkt het wel…
Iemand hier bekend mee?
Heb je de schakelaar ook getest met bijv alleen een lamp erop aangesloten?
Kan zijn dat die niet lekker werkt.
Geen idee wat je pomp verder trekt maar misschien kan je schakelaar de piekspanning bij opstarten van de pomp niet goed aan.
Ps ik ben geen electricien maar dit zijn dingen die zo bij mij opkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021

ViPeRIII

n00bje

Hi allemaal,

Voor deze zomer heb ik onze intex pompje vervangen door een intex 26652GS zandfilterpomp.
Echter maakt deze een hoop lawaai, en ik denk dat dit komt omdat omdat het voorfilter al niet vol blijft staan als ik de pomp aan zet.

Zwembad is een 3x2x0.75 intex zwembad met 32mm uitgangen. Deze met koppelstukken aangesloten naar een 38mm slang welke de zandfilterpomp in gaat. De slang die tussen de aanzuigende kant van het zwembad en de filterpomp zit is 6m lang, en ligt op dezelfde hoogte als de filterpomp inlaat. (Hoogte verschil zwembad naar filterpomp is daardoor +- 20 centimeter waarbij de pomp lager staat.

Hebben jullie enig idee waarom het voorfilter niet vol blijft? Heb al meerdere keren ontlucht, maar dit lijkt niet te helpen. Het lijkt of te weinig water uit het zwembad gezogen wordt om de pomp te blijven vullen. Als daar een andere oplossing voor is, dan hoor ik dat graag! Of ligt dat eventueel aan de uitlaat?

- Have no fear, ViPeRII is here -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
ViPeRIII schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:33:
Hi allemaal,

Voor deze zomer heb ik onze intex pompje vervangen door een intex 26652GS zandfilterpomp.
Echter maakt deze een hoop lawaai, en ik denk dat dit komt omdat omdat het voorfilter al niet vol blijft staan als ik de pomp aan zet.

Zwembad is een 3x2x0.75 intex zwembad met 32mm uitgangen. Deze met koppelstukken aangesloten naar een 38mm slang welke de zandfilterpomp in gaat. De slang die tussen de aanzuigende kant van het zwembad en de filterpomp zit is 6m lang, en ligt op dezelfde hoogte als de filterpomp inlaat. (Hoogte verschil zwembad naar filterpomp is daardoor +- 20 centimeter waarbij de pomp lager staat.

Hebben jullie enig idee waarom het voorfilter niet vol blijft? Heb al meerdere keren ontlucht, maar dit lijkt niet te helpen. Het lijkt of te weinig water uit het zwembad gezogen wordt om de pomp te blijven vullen. Als daar een andere oplossing voor is, dan hoor ik dat graag! Of ligt dat eventueel aan de uitlaat?
Waarom het voorfilter niet vult weet ik niet (kan zijn dat de pomp minimaal die 38mm nodig heeft) maar deze pomp maakt soieso gewoon een hoop herrie.
Ik heb dezelfde staan en mijn buren begonnen direct te klagen.
Ben nu bezig met een kist te bouwen voor extra geluidsisolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Laatst online: 22-05 10:48
Hi allemaal,

Voorfilter loopt "leeg" als 1 van de 2 ventielen open staat en de pomp aan. Heb ik ook. Met beide ventielen dicht hoort het voorfilter gewoon gevuld te zijn....
Wellicht inderdaad dat 32mm niet voldoende is. het is wel een erg zware pomp (en voor een relatief klein bad)

Ik zelf heb de GS26648 (8m3/u) en deze vind ik al vrij zwaar voor mijn 11m3 bad eigenlijk. Ik heb wel alles aangesloten met 38mm. Ook nieuwe gaten in het zwembad voor een grotere doorvoer.
Togi schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Waarom het voorfilter niet vult weet ik niet (kan zijn dat de pomp minimaal die 38mm nodig heeft) maar deze pomp maakt soieso gewoon een hoop herrie.
Ik heb ook een kist gebouwd om mijn pomp heen. Helaas niet het gewenste resultaat maar wel een hoop kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hi allemaal,

Is je aanvoer wel voldoende? Bypass ertussen? Knijp die eens en kijk wat er gebeurd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34
wowly schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:21:
Ik laat mijn bad 24/7 filteren, altijd. Chloor-zoutsysteem 12 uur per dag aan.
Ik heb geen zin om het hele zwembad weer opnieuw te vullen nadat ik de chloor nooit helemaal meer weg krijg asl er een paar weken regen is geweest zoals nu
Hoeveel kost je dat aan electriciteit per jaar ?
(Of het is geen permanent zwembad ? )

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Roe!and schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:43:
Vraag:
Iemand hier bekend mee?
Aardlek gaat er uit op het moment dat er ergens teveel wegvloeid. Vaak is dit inderdaad vocht en klinkt ook heel aannemlijk voor mij dat het in je tijdschakelaar heeft gezeten. Maar goed kanttekening hierbij is de installatie ook niet fijn als je 2 punten in je tuin hebt die stekkerbaar is in je schuur. Dit wil je eigenlijk gewoon als vaste installatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Togi schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Zijn eigenlijk gewoon rotpompen qua geluid. Zit er soms over na te denken om hem te vervangen door een stillere, maar weet niet of er echt stille pompen bestaan.

In principe kan je iedere pomp aansluiten op dat zandfilter van Intex lijkt me?

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennahz schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Zijn eigenlijk gewoon rotpompen qua geluid. Zit er soms over na te denken om hem te vervangen door een stillere, maar weet niet of er echt stille pompen bestaan.

In principe kan je iedere pomp aansluiten op dat zandfilter van Intex lijkt me?
Je kunt zeggen van de Cranenbroek wat je wil maar ik hoor onze ZFP echt niet. Gewoon een losse pomp op de filter. Ook makkelijk te vervangen normaliter. De WP maakt meer geluid alhier.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 08-07-2021 11:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
DrDoo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]
Ik zelf heb de GS26648 (8m3/u) en deze vind ik al vrij zwaar voor mijn 11m3 bad eigenlijk. Ik heb wel alles aangesloten met 38mm. Ook nieuwe gaten in het zwembad voor een grotere doorvoer.
[...]
Was dat redelijk goed te doen? Die gaten in het bad groter maken? Ik heb nu een zandfilterpomp, de kleinste van 4 kuub per uur. Maar het bad heeft 32mm gaten. Pomp en zoutsysteem zijn 38. (Bad is maar 4400liter, erg klein). Dus weet niet of het veel beter voor beide systemen zal zijn als ik de gaten zou vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat is dat eigenlijk met Intex. _Al_ hun baden zijn 32mm (alleen de hele grote pas 38mm) maar zo'n prism frame van 4x2 is ook nog gewoon 32mm en de ZFP pompen 38mm 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door JB op 08-07-2021 12:01 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
kleinere baden zijn 32mm.. Die hebben waardeloze filter pompen.. Grote baden hebben wel 38mm dacht ik.. Maar ik was het wisselen van filters zat...

Ja na je edit, ja dat dus.. heel vreeemd 8)7 |:(

[ Voor 15% gewijzigd door ProudElm op 08-07-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ProudElm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:02:
kleinere baden zijn 32mm.. Die hebben waardeloze filter pompen.. Grote baden hebben wel 38mm dacht ik.. Maar ik was het wisselen van filters zat...
Klein is een ruim begrip;

https://www.heuts.nl/intex-prism-frame-488-244

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021

ViPeRIII

n00bje

DrDoo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]

Voorfilter loopt "leeg" als 1 van de 2 ventielen open staat en de pomp aan. Heb ik ook. Met beide ventielen dicht hoort het voorfilter gewoon gevuld te zijn....
Wellicht inderdaad dat 32mm niet voldoende is. het is wel een erg zware pomp (en voor een relatief klein bad)

[...]

Ik heb ook een kist gebouwd om mijn pomp heen. Helaas niet het gewenste resultaat maar wel een hoop kosten.
Wat bedoel je precies met dat de ventielen open staan? Ben ik vergeten om iets af te sluiten?
Het lawaai kan ik uiteindelijk wel mee leven. Heb hem al op pootjes gezet om direct contact met de grond te vermijden met een rubberen mat er onder. Dat scheelde al best wat geluid.

De reden dat ik ook denk dat dit aan de aanvoer ligt, is dat als hij nog even gevuld is en de pomp "opstart" is hij ook heel kortstondig wat zachter van geluid.

- Have no fear, ViPeRII is here -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
jikes... tja inderdaad, erg ruim :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
ViPeRIII schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Wat bedoel je precies met dat de ventielen open staan? Ben ik vergeten om iets af te sluiten?
Het lawaai kan ik uiteindelijk wel mee leven. Heb hem al op pootjes gezet om direct contact met de grond te vermijden met een rubberen mat er onder. Dat scheelde al best wat geluid.

De reden dat ik ook denk dat dit aan de aanvoer ligt, is dat als hij nog even gevuld is en de pomp "opstart" is hij ook heel kortstondig wat zachter van geluid.
Je kan evt de 38mm aanvoerslang direct in je bad leggen en kijken of ie dan nog steeds half vol raakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Hi allemaal,

Een intex 26652GS zfp is het een 10m3 of 12m5 uitvoering de info wisselt nog al online.

Wel overkill voor je bad denkt dat de aansluiting te klein is 32 MM en dat er niet voldoende water aanzuigt door het kleine gaatje.

Andere aansluitingen in je zwembad met schroefdraad 38 mm wordt wel snijden in je liner, maar hier zijn ook twee verschillende type uitvoeringen van verkrijgbaar naar mijn weten tot baden van 6m3 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:45
Togi schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Heb je de schakelaar ook getest met bijv alleen een lamp erop aangesloten?
Kan zijn dat die niet lekker werkt.
Geen idee wat je pomp verder trekt maar misschien kan je schakelaar de piekspanning bij opstarten van de pomp niet goed aan.
Ps ik ben geen electricien maar dit zijn dingen die zo bij mij opkomen
Tijdklok schakelaar werkt gewoon goed heb hem getest alleen als ik hem op de tuin aansluit vliegt de aardlek eruit ook andere tijdschakelaars getest zelf een ouderwetse met van die pinnetjes klapt er ook onwillkeurig uit niet eens als de pomp aan of uit gaat maar ook gewoon als hij al een paar uur aan staat.
Schakelaar die ik wil gebruiken kan tot 3500watt pomp is maar 60 watt lijkt mij sterk.
het werkt nu wel nu ik hem niet op de gehele tuin heb aan gesloten maar op 1 punt in de tuin
Practics schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Aardlek gaat er uit op het moment dat er ergens teveel wegvloeid. Vaak is dit inderdaad vocht en klinkt ook heel aannemlijk voor mij dat het in je tijdschakelaar heeft gezeten. Maar goed kanttekening hierbij is de installatie ook niet fijn als je 2 punten in je tuin hebt die stekkerbaar is in je schuur. Dit wil je eigenlijk gewoon als vaste installatie hebben.
tijdschakelaar werkt gewoon normaal alleen als ik hem op de gehele tuin aansluit waar verder niks op aangsloten is behaleve dan de intex pomp dan slaat de aardlek eruit.
Wat is niet fijn aan dat 2 punten in mijn tuin stekkerbaar zijn is toch super handig in de winter haal ik de stroom eraf af als ik lange tijd niet thuis ben... maar tijdsklokschakelaar werkt nu wel weer gewoon als ik hem in de tuin op een stopcontact aansluit en de stekker in de schuur rechtstreeks aan sluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ProudElm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:05:
[...]

jikes... tja inderdaad, erg ruim :X
Van afbeeldingen moet je er niet vanuit gaan zien er bijna allemaal even groot uit tot dat je het zwembad er hebt staan. :? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 22:45
JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Mocht je ze niet meer nodig hebben, wil ik ze wel overnemen? Het beoogde doel is toch idem of?
Ik heb 'm, deels uit frustratie, tegelijkertijd met het uitgesneden stuk liner in de PMD bak gegooid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
J.E. Weinor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Van afbeeldingen moet je er niet vanuit gaan zien er bijna allemaal even groot uit tot dat je het zwembad er hebt staan. :? :)
Oeps, bedoelde meer op de definitie van Intex en 'kleine zwembaden' O-) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:37

Pixelmagic

Ubergeek

JB schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Je kunt zeggen van de Cranenbroek wat je wil maar ik hoor onze ZFP echt niet. Gewoon een losse pomp op de filter. Ook makkelijk te vervangen normaliter. De WP maakt meer geluid alhier.
Welk type heb je precies ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Roe!and schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Tijdklok schakelaar werkt gewoon goed heb hem getest alleen als ik hem op de tuin aansluit vliegt de aardlek eruit ook andere tijdschakelaars getest zelf een ouderwetse met van die pinnetjes klapt er ook onwillkeurig uit niet eens als de pomp aan of uit gaat maar ook gewoon als hij al een paar uur aan staat.
Schakelaar die ik wil gebruiken kan tot 3500watt pomp is maar 60 watt lijkt mij sterk.
het werkt nu wel nu ik hem niet op de gehele tuin heb aan gesloten maar op 1 punt in de tuin

[...]

tijdschakelaar werkt gewoon normaal alleen als ik hem op de gehele tuin aansluit waar verder niks op aangsloten is behaleve dan de intex pomp dan slaat de aardlek eruit.
Wat is niet fijn aan dat 2 punten in mijn tuin stekkerbaar zijn is toch super handig in de winter haal ik de stroom eraf af als ik lange tijd niet thuis ben... maar tijdsklokschakelaar werkt nu wel weer gewoon als ik hem in de tuin op een stopcontact aansluit en de stekker in de schuur rechtstreeks aan sluit...
Tijdschakel klok vliegt er uit als de pomp aan gaat.en zonder de schakelklok vliegt het er nog uit als je de pomp aanzet? en je stopcontacten waar zijn die op aangesloten stroomleiding direct richting woning?

Maar waar zit je ALS neem maar aan in de woning meterkast daar achter zitten 4 groepen van 16A verdeelt, zit er toevallig op één van die groepen niet meer zware verbruikers achter richting tuin schuur.
Pagina: 1 ... 68 ... 185 Laatste