J.E. Weinor schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:39:
[...]
Ziet er netjes uit en je vlinderstruik zal ook wel groter groeien zie je nog minder van je buizensysteem.
Betreft je slang klemmen dat zijn wel degelijke en steviger uitvoeren die je hebt gebruikt, toevallig een linkje ?
Zijn dat messing aansluitingen die je hebt gebruikt bij je knie bocht en slang klem. is het materiaal wel bestemt tegen chemicaliën tegenwoordige zijn er zoveel metaal soorten wat geschikt en niet geschikt is RVS weet ik wel maar messing legering en koper volgens mij niet.
Wat betreft de slangenklemmen, die zaten bij deal in. Ik heb dus ook geen idee waar ze te krijgen zijn. Het zijn idd wel degelijke klemmen. Ik had ook een paar onderdelen gekregen van een andere leverancier met o.a. slangenklemmen, maar deze waren een stuk minder.
Ze staan wel als accesoire op de website hier:
https://www.koriks.ee/lisavarustus/vooliku-klamber/
Omdat ik de kachel haaks op de lengte van de hottub wilde hebben ivm de ruimte kreeg ik deze materialen er bij als optie. Knie bochten zijn aluminium en de andere delen messing. Ik heb geen idee of dat eigenlijk kwaad kan in combinatie met chloortabletten. Als de kachel anders stond was het niet nodig, dan kan ik de buizen direct op de kachel aansluiten(die is ook van aluminium als het goed is).
Er word aangeraden om dutrion tabletten te gebruiken. Wellicht dat dan maar doen.
Of gewoon het water vaker verversen en geen chemicalien gebruiken.
Wel een aanrader trouwens die koriks. Is een stuk voordeliger dan Welvaere, en volgens mij gewoon exact dezelfde kuip. Ombouw kan wellicht anders zijn, maar het hout in elk geval niet.
Ik had hem trouwens besteld bij een shop in Duitsland, maar hij kwam gewoon af fabriek uit Estland.
[
Voor 10% gewijzigd door
Nicap op 03-07-2021 21:05
]