Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 183 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Gister om 16:00 gestopt op 25.25
zojuist gestart op 24.56

Had erger verwacht met die regen gister :)
Na de regen al 1,2 over de nacht 0,2 verloren .. had ook wel meer verwacht :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
vso schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Dat is wel netjes... je hebt toch niet je zwembad geisoleerd :?
Wat is isoleren... Het zeil zit er nog altijd omheen, er staat een partytent overheen, op ongeveer een meter hoogte, en hij staat op XPS. Verder heb ik niets aan isolatie gedaan.
best hoge temps . hier in deze regio zijn de vooruitzichten betreft weer niet echt zwemwaardig te noemen (ach zo be it..)
Elke solar oplossing werkt wel, de grotere uitdaging is dat je in feite niet in serie wilt hebben en genoeg zon om ze effectief te laten zijn..
Dat zie je eigenlijk ook wel terug in de tweakers met de hoogste verwarmings temperaturen.
Denk dat dat het belangrijkste is, plaats alles parallel en niet serieel. Welk systeem je dan pakt maakt niet zo heel veel uit. De ene is iets dunner, dan andere heeft een iets betere warmteoverdracht, maar uiteindelijk pakken ze allemaal ongeveer evenveel zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:21
burnedhardware schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Omdat veiligheid belangrijk is. Blijkbaar kunnen we wel eindeloos kletsen over temperatuurlogging, maar niet over de basis. Who cares dat het water 28,713 graden was en de pomp een debiet had van 2,657 m3 water toen je gezin werd geëlektrocuteerd?

* burnedhardware is een van die mensen die daadwerkelijk die boekjes leest, en het was hem ook niet opgevallen.. In de handleiding van de zandfilterpomp en die van het zwembad staat niets hierover. In de handleiding van het zoutwatersysteem staat maar één zinnetje: “apparaat niet gebruiken als het zwembad in gebruik is”. Vervolgens staat dat ding op een timer en koop je een warmtepomp. Die heeft het hoogste rendement als het al een beetje warm is, dus overdag, voor er gezwommen wordt. De boostfunctie van het zoutwatersysteem duurt al snel een etmaal.Hoe groot is de kans dat er gezwommen wordt als het spul nog aan staat?
Punt 17 in de waarschuwing van de zandfilterpomp:
Het apparaat niet gebruiken als het zwembad in gebruik is.

Dus volgens Intex max de zfp ook niet aan staan als er wordt gezwommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Wat is isoleren... Het zeil zit er nog altijd omheen, er staat een partytent overheen, op ongeveer een meter hoogte, en hij staat op XPS. Verder heb ik niets aan isolatie gedaan.

[...]

[...]

Denk dat dat het belangrijkste is, plaats alles parallel en niet serieel. Welk systeem je dan pakt maakt niet zo heel veel uit. De ene is iets dunner, dan andere heeft een iets betere warmteoverdracht, maar uiteindelijk pakken ze allemaal ongeveer evenveel zon.
Nu isoleren je hebt in elk geval minder warmte verlies dan bv mij dat kan je locatie zijn dat kan ook het zeil enzv .. :)

Ja klopt ze pakken allemaal evenveel zon, maar parallel en afdekken (uit de wind houden) zijn toch wel factoren die behoorlijk impact hebben

Gisteren zag ik wel overgens dat bij "extreme" zon de verwarming met een hogere flow wel impact had.. (niet veel wel beetje zichtbaar op de grafiek ..) alleen in mijn huidige situatie heeft een hogere flow niet genoeg impact. denk dat met afdekking dat wel beter zou zijn.. (niet dat ik afdekking ga doen) ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
rykers schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Punt 17 in de waarschuwing van de zandfilterpomp:
Het apparaat niet gebruiken als het zwembad in gebruik is.

Dus volgens Intex max de zfp ook niet aan staan als er wordt gezwommen.
klopt staat bij elke pomp, hoeveel daar gehoor aan geven is denk ik niet hoog

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
De zon is nog niet zo heel sterk, maar draaide net met 1.6 kW aan warmtetoevoer naar m'n zwembad. Vervolgens de liggende collector uitgezet (kraan dicht) en dan blijft er 1.1 kW over. Dat is redelijk in verhouding tussen de staande en liggende collectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:21
@vso Daar ben ik mij ook van bewust. Alleen in de tekst las ik dat er geen beperking in de handleiding stond, wat feitelijk onjuist is.

Ook hier heb ik vorige 2 seizoenen ook het zoutwatersysteem wel gedraaid als er gezwommen werd. Echter gezien het risico wat er blijkbaar wel aan kan hangen dus nu maar uitgezet. Dat is wel lastig omdat je bij intex het ook weer aan moet zetten op een handig tijdstip.

Een aardpen slaan is hier lastig denk ik op zandgrond met grondwater op een meter of 8 diepte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Laatst waren m'n randen wat glad, dus had het vermoeden dat er te weinig chloor werd aangemaakt door m'n ZWS en dat die gladde randen een teken waren van beginnende alg groei. Dus extra zout toegevoegd en flink laten boosten.

Nu zag ik op de bodem toch wat van die dode alg liggen, dus m'n vermoeden was correct :) Wat 10kg extra zout niet kan doen (chloorwaarden zijn ook stukken stabieler nu)

Nu nog mooi weer... schiet niet op zo :{

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
@Dennahz je wandjes blijven voelen scheelt wel in het voorkomen van een groen bad .. ff de bezem eroverheen halen kan al enorm schelen

zeker met de weersomstandigheden zoals deze week ..ik controleer vooral bij de inlaat/uitlaat daar word het snel(st) glibberig bij mij .. zodra het daar dus glibberig is ..bezem ik het hele bad even .. beetje extra chloor en pomp aan .. (uurtje) .. vorig jaar was dit de perfecte methodiek en had ik voor het eerst sinds tijden geen groen water ...

[ Voor 59% gewijzigd door vso op 28-06-2021 11:51 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
een 3 a 4 dagen geleden het zomerzeil + Intex beschermhoes over het bad gelegd. Daarnet even de wanden gecontroleerd en bleek dat bij het opleggen van de zeilen ik de chloordispenser heb geraakt.

Een 20gr long tablet lag dus voor een 3 a 4 dagen mooi op de boden en daar heb ik nu dus ook een permanente herinnering aan helaas:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/859018375665156106/unknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
argon007 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:52:
een 3 a 4 dagen geleden het zomerzeil + Intex beschermhoes over het bad gelegd. Daarnet even de wanden gecontroleerd en bleek dat bij het opleggen van de zeilen ik de chloordispenser heb geraakt.

Een 20gr long tablet lag dus voor een 3 a 4 dagen mooi op de boden en daar heb ik nu dus ook een permanente herinnering aan helaas:
[Afbeelding]
Hierom promoot ik de externe chloordispenser voor long tabletten ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-08 20:13
argon007 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:52:

[Afbeelding]
Waarschijnlijk de drijver niet goed afgesloten normaal vallen de chloortabletten er niet uit, of je 20 grams of 200 gram langwerkende hebt.

Heb jaren een drijver gebruikt die kun je er gewoon in gooien op afstandje om het maar te noemen of ruw mee om gaan maar de tabletten vallen er niet uit en het risico dat ze op de bodem gaan liggen.

Er zijn wel verschillende drijvers in omloop de een zal beter afsluitbaar zijn uitgevoerd en steviger dan de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
The Executer schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:02:
Na een weekend met allemaal afspraken, feestjes en drukte wil ik toch nog even reageren op jullie reacties op mijn post over de RCD aan de Bestway.

[...]

[...]

[...]

Het was geenzins mijn bedoeling om (opnieuw) een discussie uit te lokken over 10ma vs 30ma. Deze RCD zit af fabriek aan de pomp en is niet door mij gekozen danwel gemonteerd. Dat was ook helemaal de insteek van mijn post niet. Deze was informatief bedoeld voor een ieder die deze pomp heeft, als service naar jullie als Tweakers, als naslagwerk (misschien in de TS?) en om te laten zien dat deze pomp eenvoudig aan te passen is naar een stekker/contra-stekker situatie t.b.v. automatisering, wat ook nog eens eenvoudig terug te draaien is wanneer er garantie nodig is. Dit aangezien de meeste Intex pompen toch wat lastiger te modificeren zijn.
toon volledige bericht
Dat er een Discussie ontstaat over welles of nietes en onduidelijkheid daar voorkom je niet aan.
De websites staan er vol mee in draadjes of het nauw over nieuws gaat of over een onderwerp.

Draadjes lopen altijd uit de hand de inhoud is ver te zoeken waar het over moet gaan welk onderwerp het ook mag zijn, elkaar met de vinger wijzen daar is Nederland op zijn best, dan heb ik het nog niet over trollen die er rond dwalen.

Maar het moet niet uit de hand gaan lopen wat zegen en mening geven moet kunnen of is de de vraag even oftopic .

Onduidelijkheid onderling schept verwarring op Electra al zeker daar zit geen bepaalde richtlijn en iedereen kan maar wat doen.

Je mag zelf je meterkast aansluiten en installeren daar is geen richtlijn voor alles boven de meter mag je zelf doen als consument het enige is je moet je meterkast laten keuren door een erkend installateur alleen het deel meterkast, je hele woning en tuin aan aansluitingen hoef je niet te keuren dat is geen plicht maar wel beter om het te doen als het om grote veranderingen gaat.

Wat ik er wel van vindt dat er een verplichte wet komt dat je als consument niet zelf meer mag doen zoals nu het geval is maar op op bepaalde hoofdrichtlijnen, een stopcontactje zelf monteren of aansluiten moet wel kunnen natuurlijk.

Over de stekker 30mA en 10mA daar zit de mening en advies verschillend dat er een RCD aan je pomp zit en welke uitvoering heeft te maken met richtlijnen elk land verschillend wat daar verplicht is is hier niet verplicht.
Intex heeft ook pompen waar geen RCD stekker aan vast zitten kom je vaak achter als de pomp bij je bezorgd is, op type nummers lastig uit te vogelen en wat er omschreven wordt niet iedereen verstrekt de info op webshops.

De advies wat wordt gegeven is een versie met 10mA maar dat wordt alleen vaak op toegepast als je stroomkabel in je tuin al ligt waar ook je zwembad pomp op aangesloten al ligt. en die stroomkabel achter een groep zit in de meterkast zit als er geen andere mogelijkheid is.

Of je trekt een nieuwe kabel uit de meterkast en je hebt ruimte on wat bij te plaatsen maar dan zal installatie ook anders zijn in uitvoering met een ALS en installatieautomaat .

Maar goed er zijn 2 uitvoeringen, aardlekschakelaar daar kun je ver schillende groepen met ampères achter gooien of aardlekautomaat dat is aardlekschakelaar en automaat in één in uitvoering van 1 t/m 4 groepen nadeel bij deze je kunt geen extra groep er achter bij plaatsen, de ampères zijn gelijkwaardig 1 of 4x 16A automaat wisselend kan niet of althans niet verkrijgbaar.

Maar goed het is even offtopic moet kunnen tussendoor :)

Op deze topic is het soms lastig om wat specifiek wat op te zoeken en te vinden maar dat is mijn mening het komt algeheel verwarrend over en je dwaalt gauw af ;)

Zal wel weer een tik op de vingers krijgen :X :o

Vind wel er mag ook wel iets over gezegd worden maar bepaalde dingen en dat vind ik bespreek dat in de DM.

[ Voor 4% gewijzigd door J.E. Weinor op 28-06-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik zit al even te twijfelen over een zandfilterpomp, omdat mijn type A cartridgepomp net te weinig debiet heeft om mijn skimmer goed te laten werken. En ik wil ook graag mijn solarmat op het schuurdak in plaats van naast het bad. Maar de prijs hield me tegen.
Nu zag ik een Intex 26644 zandfilter 4,5m³ pomp die normaal €229 kost plots voor €189 op Amazon en heb hem maar besteld.
10 minuten later zie ik per toeval dat de prijs opeen €173 is dus heb hem nog een keer besteld, en de vorige geannuleerd. En nu net is dat ding opeens €160, dus wederom besteld en de vorige wéér geannuleerd.
Normaal neem ik met dit soort dingen mijn verlies, maar dit prijsverschil spendeer ik graag aan nieuwe slangen en 38-32mm adapters.

Waar ik eerst 2 weken tegen een bestelling loop aan te hikken bestel ik er nu 3 in een paar uur 8)7 Hopelijk is Amazon ook zo impulsief met het terugboeken van de 2 iDEAL betalingen.

Laat dit een tip zijn voor anderen die twijfelen over een zandfilterpomp.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 28-06-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
frickY schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:06:
Ik zit al even te twijfelen over een zandfilterpomp, omdat mijn type A cartridgepomp net te weinig debiet heeft om mijn skimmer goed te laten werken. En ik wil ook graag mijn solarmat op het schuurdak in plaats van naast het bad. Maar de prijs hield me tegen.
Nu zag ik een 4,5m³ Intex pomp die normaal €229 kost plots voor €189 op Amazon en heb hem maar besteld.
10 minuten later zie ik per toeval dat de prijs opeen €173 is dus heb hem nog een keer besteld, en de vorige geannuleerd. En nu net is dat ding opeens €160, dus wederom besteld en de vorige wéér geannuleerd.
Normaal neem ik met dit soort dingen mijn verlies, maar dit prijsverschil spendeer ik graag aan nieuwe slangen en 38-32mm adapters.

Waar ik eerst 2 weken tegen een bestelling loop aan te hikken bestel ik er nu 3 in een paar uur 8)7 Hopelijk is Amazon ook zo impulsief met het terugboeken van de 2 iDEAL betalingen.

Daar is Amazon om bekend met prijs schommeling nu een deal en 10 minuten later de prijs omhoog of omlaag.

Maar 24 uur de Amazon rondstruinen en wachten voor de beste deal lijkt me ook niet de bedoeling. :)

Van 189 naar 160 euro geen groot prijs verschil heb wel betere deals gezien in prijs verschil.

Maar vraag mij af waarom je voor een paar euro verschil weer annuleerde en 10 min later pakweg 13 euro voordeliger.

[ Voor 7% gewijzigd door J.E. Weinor op 28-06-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
Nu zag ik een Intex 26644 zandfilter 4,5m³ pomp die normaal €229 kost plots voor €189 op Amazon en heb hem maar besteld.

Gewoon 205,-- weer hiero :P

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:21

1) Laten we niet vergeten dat de 'leuke 6m3 deal' van €125,- bij Amazon van begin april uiteindelijk nooit is gekomen of niet voor iedereen in ieder geval. Terwijl die van €149,- nog net wel werd uitgeleverd volgens mij.
2) Bij de FR Amazon versie worden geen ALS/RCD en slangen bijgeleverd. Als je dat los moet kopen, wordt het prijsverschil relatief.

In mijn geval is goedkoop duurkoop gebleken, omdat ik hem voor het dubbele uiteindelijk nog bij Heuts moest scoren om dit seizoen nog te kunnen badderen.
Maar goed, 2x 4.5m slang is ergens tussen de €60-80 en een ALS ook nog eens rond de €30,-. Dus als je dat bij de 125 telt... is het relatief, maar moet je dan ook wel nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 22:00

stuffer

Ondertietel

Jazsie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Gewoon 205,-- weer hiero :P
€160 >:)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_Dark
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07 10:20
Ik heb z'n offline dispenser geïnstalleerd. Eerst losjes aangedraaid en bleef lekken dus met het handje iets vaster gedraaid. Nu wil ik checken of de tabletten op zijn, maar de deksel zit moer vast. De dispenser is niet vast gemaakt aan iets maar ben bang dat ik het sloop als ik nog meer kracht op uitoefen met handen en de in uit voer tussen mijn benen. Zijn er nig tips voor openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Marco_Dark schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:29:
Ik heb z'n offline dispenser geïnstalleerd. Eerst losjes aangedraaid en bleef lekken dus met het handje iets vaster gedraaid. Nu wil ik checken of de tabletten op zijn, maar de deksel zit moer vast. De dispenser is niet vast gemaakt aan iets maar ben bang dat ik het sloop als ik nog meer kracht op uitoefen met handen en de in uit voer tussen mijn benen. Zijn er nig tips voor openen?
oliefiltertang genoeg voorbeelden in het topic te vinden .. :)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 28-06-2021 20:07 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Marco_Dark schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:29:
Welke offline dispenser heb je foto ? er zijn namelijk verschillende uitvoeringen waarbij je geen tang bij nodig hebt om de deksel los te draaien.

Te vast draaien helemaal niet nodig gewoon hand vast moet voldoende normaal zijn vaselinezuurvrij op de rubber of siliconenvet op smeren.

Ik heb zelf ook een offline uitvoering dat is een losse deksel met losse afsluitbare ring vast draaien tot je niet verder kunt dan lip die er op zit je kan iets verder draaien door de lip in te drukken en iets door draaien maar niet nodig. het weer open draaien gewoon met de hand,

De deksel op je dispenser kan ook een aanzuig effect hebben waardoor het moeilijker los te draaien is zoals de goedkope Bestway dispenser maar die zijn alleen in online uitvoeringen.

kwaliteit onderling en welke uitvoering je hebt zit verschil laat staan de aansluitingen offline en online type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_Dark
Ik heb een merkloze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mOKemMSLqQY-eoivjXIO4ysnDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KkNDcy6nfPgDVMp8XV4iP9h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Een variant met gewone schroefdeksel te zien aan de foto de darmpjes met gewone flexibele slang maar nergens meer verkrijgbaar ze waren zowel in groot als kleine uitvoeringen.

Nadeel van schroefdeksel kan zijn het harde materiaal kunststof op kunststof vast draaien net iets te vast gaat wringen om dan weer los te krijgen daar moet je veel kragt tegen over zetten of helemaal niet meer los te krijgen dan kan ook nog,
Het zelfde effect met rvs bout en moer draai je het te vast dicht met geen mogelijkheid om het weer los te krijgen dan kun je de slijptol te voorschijn halen, vast is vast.

Met een tang wat VSO aangaf met grote bek zoals een oliefiltertang of met een band tang proberen wel een handig stuk gereedschap ook voor pvc koppelingen.

Weet wel tijd terug dat er dispensers op de markt waren die niet positief waren en veel lekkage veroorzaken en waren ook in de kleur op je afbeelding ziet er zelfde uit op Amazon nergens meer terug te vinden op bol waren ze ook verkrijgbaar de prijzen lagen rond de 30 a 40 euro.

Kan zijn dat ze uit de handel zijn genomen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen dat is even natte vinger werk.

Je zal evt. na je afsluitrubber van je deksel kunnen kijken of die niet kapot gedraaid is wegens te strak dicht draaien en je deksel of er ergens een barst in zit kan zo gebeuren en met een merkloos variant op vervangende onderdelen wordt lastig te achterhalen en anders retour wegens lekken garantie?

Merk Hayward is overpriced , Astralpool iets duurder dan de goedkope versie die jij hebt maar wel betaalbaar en beter in uitvoering betere afsluit deksel betere kraan regeling afsluit kraan bij geleverd tap kraantje en betere aansluit klemmen en benodigde materiaal op je pvc buis, darmpjes zijn wat stugger
Voor een Astralpool zijn wel groot 40 cm hoog zit je rond de 80 euro ex verzend maar niet in Nederland verkrijgbaar althans niet gezien. SP, FR OF DE verkrijgbaar

Betreft een offline uitvoering als tip schroef de bodem vast op een ondergrond in pomphuis vlakbij pomp evt.

Voordeel met deksel losdraaien en je heb meer je handen vrij en voorkomt omvallen laat staan dat al het chloor over je heen krijgt.

Wat je evt. ook kunt doen als je de rubbers insmeert het schroefdraad van de deksel ook insmeren dan loopt het wat soepeler en minder kans op wrijving.

[ Voor 16% gewijzigd door J.E. Weinor op 28-06-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_Dark
@J.E. Weinor bedankt voor de tips. Ik ga het met grover geweld proberen met die tools en als los dan goed smeren. Als het heel blijft dan en anders een merk produkt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:03
Okay, jullie hadden gelijk, het snijden stelt eigenlijk niet echt veel voor. Zeker niet na het kijken van de diverse filmpjes die jullie gelinkt hebben;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lnx5tR_5bjo1_kB_-Ewzup8qc5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPro2GlKePyZ2tCianRmREWc.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt alsof het netjes en strak aansluit, alhoewel ik het badje nog niet gevuld heb in verband met het schrale weer momenteel :-( Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Tja, het zwemseizoen valt zwaar tegen door de waardeloze zomer, dus niemand wil die rommel nog hebben denk ik :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49

JB

Cédric roelt!

Voor een upgrade qua zwembad valt het tegen tot nu toe. Lijkt qua prijzen juist alleen maar te stijgen :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Tja, het zwemseizoen valt zwaar tegen door de waardeloze zomer, dus niemand wil die rommel nog hebben denk ik :p
Dat is alleen maar goed, gek gezegd .. lekker klus weer :) en ach van de 3-4 maanden heb je meestal 20-40 dagen "zwembaar" weer ..

Hiermee bedoel ik dus dat je puur op "zonne" verwarming je bad kan verwarmen tot een acceptabel lekker water ..

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Voor alle mensen met een fairland (6kw en waarschijnlijk andere modellen) Heb vandaag mijn wifi module binnen gekregen en het werkt. Bijzonder goede wifi ook nog. Mijn iPhone heeft op de plek van de inverter geen bereik meer maar de wifi module doet het geheel probleemloos.

Deze module kost 49,95 en is leverbaar. Via toppy kost 129 euro en niet leverbaar. Doe er je voordeel mee.

Heb hem zelf hier besteld, maar zijn meerdere aanbieders.

https://zwembadcompleet.n...t0YK9UADcEtBoC_MAQAvD_BwE

[ Voor 33% gewijzigd door Practics op 29-06-2021 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Practics schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:31:
Voor alle mensen met een fairland (6kw en waarschijnlijk andere modellen) Heb vandaag mijn wifi module binnen gekregen en het werkt. Bijzonder goede wifi ook nog. Mijn iPhone heeft op de plek van de inverter geen bereik meer maar de wifi module doet het geheel probleemloos.

Deze module kost 49,95 en is leverbaar. Via toppy kost 129 euro en niet leverbaar. Doe er je voordeel mee.

Volgens mij mag ik niet direct linken dus even Google op ComfortPool WiFi Module voor Inverter Pro warmtepomp.
Top info ! Pinned !

En hoezo mag je niet linken naar een product?

Wij doen niets anders 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor

Volgens mij mag ik niet direct linken dus even Google op ComfortPool WiFi Module voor Inverter Pro warmtepomp.
Zet de link er maar onder scheelt weer zoeken. :P

Directe link plaatsen is wel toegestaan in deze topic we zijn niet kritisch toch!

Of er moet iets zijn verandert in deze topic VSO kan duidelijkheid schaffen?

Deze toch neem ik maar aan ff opgezocht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2evDycjhALRZ5N5M2tmuShuass=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fCY1VqU3Txl5x9Ge4ekNF9zg.jpg?f=user_large

https://zwembadcompleet.n...wEMtvJ0uiiZxoCTOkQAvD_BwE

[ Voor 20% gewijzigd door J.E. Weinor op 29-06-2021 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:41
Dennahz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:47:
[...]

* Plenkske is iemand die het weer best goed bijhoudt

Dus ik trigger even op "waardeloze zomer" :D
Mei, al is het geen zomermaand, was dit jaar stuk minder dan jaren hiervoor.
Deze juni maand was echt wel goed hoor.
Ja, het is nu iets meer dan een week even iets minder(dat gebeurt altijd wel in een NL zomer), maar de voorspellingen voor een groot deel van het land zien er aardig uit hoor.

En dan hebben we heel juli en augustus dus nog :) en vaak ook nog even mooi weer in september.
Waardeloze zomer kan ik het dus nog niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Jazsie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Top info ! Pinned !

En hoezo mag je niet linken naar een product?

Wij doen niets anders 😅
Ben eerder benieuwd hoe die er van binnen uit ziet en de connector 3/4 pins oid ? .. 50,- of 10,- voor esp + behuizing

[edit]
welke app gebruik je ervoor ? beetje pech is het gewoon een tuya afvloeisel

lijkt me leuk voer voor Het grote "Zwembad DIY Automatiserings" topic

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 29-06-2021 18:01 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:11
Heb ook contact gehad met de webshop over de lawaaierige 4kw w’eau mini inverter warmtepomp. Ze erkennen het probleem, een aantal batches zou onvoldoende geïsoleerd zijn. Ze boden direct al 3 opties:
  • retour + geld terug,
  • retour + geluidsinstallatie laten plaatsen, en weer leveren
  • zelf geluidsisolatie plaatsen mbv pakket dat ze sturen.
. Ik vind het een nette oplossing; ik durf het aan om zelf de isolatie erin te knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
vso schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Ben eerder benieuwd hoe die er van binnen uit ziet en de connector 3/4 pins oid ? .. 50,- of 10,- voor esp + behuizing

[edit]

Smarter pool heet de app. Het is gewoon china. En de fairland inverter wordt gewoon inverter pool heat pump genoemd. Gewoon chinees en rebranded allemaal zonder twijfel. Kon hem echter niet zo snel terug vinden op AliExpress.. Maar met beetje volharding moet dat ook te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox1988
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-07 15:21
burnedhardware schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:23:
Heb ook contact gehad met de webshop over de lawaaierige 4kw w’eau mini inverter warmtepomp. Ze erkennen het probleem, een aantal batches zou onvoldoende geïsoleerd zijn. Ze boden direct al 3 opties:
  • retour + geld terug,
  • retour + geluidsinstallatie laten plaatsen, en weer leveren
  • zelf geluidsisolatie plaatsen mbv pakket dat ze sturen.
. Ik vind het een nette oplossing; ik durf het aan om zelf de isolatie erin te knutselen
Die opties heb ik inderdaad ook gekregen, daarnaast de vermelding dat ze voor volgende batches gingen kijken naar een andere compressor.

Verder werkt het apparaat wel naar behoren, ondanks dat terugmoduleren onder 40% vermogen nog niet is waargenomen hier. Gaat hier dus ook een isolatie klusje worden, heb wel verder geïnformeerd naar de andere compressor. Als deze verder terug kan moduleren zou dat in mijn geval wel interessant zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Die geluidsisolatie is nieuw, dat boden ze bij mij niet. Maar dat gaat alleen maar dempen denk ik. Ben benieuwd hoeveel verschil jullie gaan merken.

De mijne is al terug bij ze en ik wacht nu op andere WP + geldverschil (is toegezegt).

Al met al is de service dus wel in orde.
Alleen mag het wat sneller.
Als je als klant de eerste keer moet mailen is dat prima, maar bel dan als bedrijf zijnde even op om af te spreken hoe of wat. Nu gaan er mailtjes + dag(en) tijd overheen. Terwijl het bij een belletje in paar minuten geregelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heb hem zelf hier besteld, maar zijn meerdere aanbieders.

https://zwembadcompleet.n...t0YK9UADcEtBoC_MAQAvD_BwE
Heb je een screenshot van de mogelijkheden in de app? Lijkt me ook wel wat. Heb nu een sensor in bad hangen, dit is ook wel makkelijk uitlezen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Heb je een screenshot van de mogelijkheden in de app? Lijkt me ook wel wat. Heb nu een sensor in bad hangen, dit is ook wel makkelijk uitlezen :)
kan ook in de appstore kijken :P

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

vso schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:05:
[...]

kan ook in de appstore kijken :P
Ja logisch... Account aanmaken, koppelen, oh wacht... je doelt op de screenshots aldaar? Ben vooral benieuwd of alles uitgelezen wordt. Het gaat toch om de "Pool Comfort" app :?

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 29-06-2021 20:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
JB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:21:
[...]

Ja logisch... Account aanmaken, koppelen, oh wacht... je doelt op de screenshots aldaar? Ben vooral benieuwd of alles uitgelezen wordt. Het gaat toch om de "Pool Comfort" app :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l27oXUKhDJpqMjsd8R2qwxOdb6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0rqqxHzq8hwacC9A1J9uq5LB.png?f=fotoalbum_large

Links boven % dat wp draait.
Rechts boven is modus (heating/cooling).
Links onder is Eco modus.
Rechts onder is tijd schema's
Midden onder is aan/uit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Practics
JB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSKsFoO7Fdl6ny7PJG3TYPPugLQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fSQzkxi7ebaEGlwvk9G2hAD4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-nZVSeDcrE8WQCT_RbehoXXhkI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HpKN0ZJrvMI5c1kaKi7jZgkA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-f2lVChWX_L0tyccmGLQidMUvJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8YUrgbjWS2zTA4RMPK0K9JfO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaTl90e8fRoAYWkx_DRPAd5VboU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eoGkhMX9Gvk1YVZpz1JDavk5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMlpLwwaibIHdFtlkaQ9nSugHiY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MDImhuizmm8DyqhK703mI64Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Xqm-pZcNclc9fUGFgRjgbntBME=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7o4P0Qaxck20VAYFeKR2D3MJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDdXCYRalRQAOSkhDFmuj5WBjWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yDVREyInc146zRUe5VNcHDf9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPnkQmooRt0oPL8sTVGVmvp1r00=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WX4oIRRthgrZomrmQ0NikIoA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAVTf0W6eoIiFsGG__wrcSf9AFE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cnMMXpxwbzdpHPh4C43rVKO4.png?f=fotoalbum_large

Dat dus ongeveer 👍

[ Voor 5% gewijzigd door Practics op 29-06-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nice! Ga ‘m ook bestellen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
JB schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:44:
Nice! Ga ‘m ook bestellen :)
Mijn foto is niet meer up2date :)

Net weer ingelogd op de app en heb het zelfde als @Practics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jazsie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Mijn foto is niet meer up2date :)

Net weer ingelogd op de app en heb het zelfde als @Practics
Ze waren beiden fijn om de Fairland app te herkennen! Donderdag naar ik verwacht binnen, maar ik ben dan richting Oostenrijk dus volgende week eens rustig naar kijken hoe aan te sluiten etc.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Plenkske schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:46:
[...]

* Plenkske is iemand die het weer best goed bijhoudt

Dus ik trigger even op "waardeloze zomer" :D
Mei, al is het geen zomermaand, was dit jaar stuk minder dan jaren hiervoor.
Deze juni maand was echt wel goed hoor.
Ja, het is nu iets meer dan een week even iets minder(dat gebeurt altijd wel in een NL zomer), maar de voorspellingen voor een groot deel van het land zien er aardig uit hoor.

En dan hebben we heel juli en augustus dus nog :) en vaak ook nog even mooi weer in september.
Waardeloze zomer kan ik het dus nog niet noemen.
That's the spirit ;) Voorlopig vooral veel regen. Ik warm het zwembad niet eens meer op momenteel.
Een beetje bewolking is niet erg, maar telkens die hoosbuien... :{

Ach ja, zoals je zegt: we hebben juli, augustus en september nog.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Hoe doen jullie het qua afdekken dezer dagen met regenbuien? Ik heb standaard een solar zeil erop liggen (uiteraard als er niet gezwommen wordt :+) en heb een afdekzeil nog in de verpakking zitten. Het water is ondanks alle regen nog goed schoon en alle waardes blijven mooi op peil met de tabletten. Voordeel is dat het water ook op peil wordt gehouden omdat er toch tijdens het zwemmen (lees spelen in het water door de kinderen) veel water uit het bad verdwijnt en ook middels verdamping. Ik moet wel zeggen dat wij hier geen hoge bomen e.d. hebben staan die allemaal troep los laten ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
renzo4000 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:15:
Hoe doen jullie het qua afdekken dezer dagen met regenbuien? Ik heb standaard een solar zeil erop liggen (uiteraard als er niet gezwommen wordt :+) en heb een afdekzeil nog in de verpakking zitten. Het water is ondanks alle regen nog goed schoon en alle waardes blijven mooi op peil met de tabletten. Voordeel is dat het water ook op peil wordt gehouden omdat er toch tijdens het zwemmen (lees spelen in het water door de kinderen) veel water uit het bad verdwijnt en ook middels verdamping. Ik moet wel zeggen dat wij hier geen hoge bomen e.d. hebben staan die allemaal troep los laten ...
Ik had dus op mijn Spa de bijgeleverde zeil gebruikt... groot nadeel is dat het gaat inzakken door het water, zo erg dat het zeil gewoon los sprong.

Dus nu maar een harde cover in aanbouw :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
Plenkske schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:06:
Die geluidsisolatie is nieuw, dat boden ze bij mij niet. Maar dat gaat alleen maar dempen denk ik. Ben benieuwd hoeveel verschil jullie gaan merken.

De mijne is al terug bij ze en ik wacht nu op andere WP + geldverschil (is toegezegt).

Al met al is de service dus wel in orde.
Alleen mag het wat sneller.
Als je als klant de eerste keer moet mailen is dat prima, maar bel dan als bedrijf zijnde even op om af te spreken hoe of wat. Nu gaan er mailtjes + dag(en) tijd overheen. Terwijl het bij een belletje in paar minuten geregelt is.
Update: morgen komt de nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Even mijn nieuwe bypass in elkaar geschroefd. Helaas was het tweede T-stuk 2" nog niet binnen, maar depvcspecialist.nl heeft het al wel vast afgestuurd. De slangtules zijn 1" naar 30mm ipv 32mm, dus dat moet ook nog even opgelost worden. Kwam er later achter dat de reviews niet zo heel tof waren van dit bedrijf, maar de bestelling is netjes geleverd, communicatie kan echter veel beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSiqs2yVvR1Qiu9yoo94x7pK3Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0m3I4NKW6fZw39lIZOesi6L.jpg?f=fotoalbum_large

De magic mouse is for scale...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ep Woody schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:41:
Even mijn nieuwe bypass in elkaar geschroefd. Helaas was het tweede T-stuk 2" nog niet binnen, maar depvcspecialist.nl heeft het al wel vast afgestuurd. De slangtules zijn 1" naar 30mm ipv 32mm, dus dat moet ook nog even opgelost worden. Kwam er later achter dat de reviews niet zo heel tof waren van dit bedrijf, maar de bestelling is netjes geleverd, communicatie kan echter veel beter.

[Afbeelding]

De magic mouse is for scale...
Paar rolletjes teflontape halen bij Toolstation ofzo. Ik heb verschillende pvc slangtules en overal past het niet in één keer. De 30/32 slangtules zijn aan het begin te dun en verderop te dik. Dus dan maar 25 rondjes teflontape eromheen. ;)

Depvcspecialist is overgenomen heb ik het idee. Eerst zat hij in alphen a/d rijn, nu onderdeel van een groep uit almelo. Heb er toen veel besteld, ging niet altijd in 1x goed (ik bestelde veel verschillende onderdelen), maar wel netjes opgelost. Het scheelde me veel verzendkosten op rollen tyleen omdat ik die zelf kon ophalen op afspraak.

(ps. Het is toch banana for scale? ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 30-06-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoom87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-10-2023
Hallo allemaal,
ik weet niet zeker of dit helemaal on topic is, maar ik zit met het volgende. Onlangs een nieuw huis gekocht incl. zwembad. De vorige bewoner heeft de schoonmaakrobot laten staan. Gaat om de Maytronics Dolphin Zenit 20. Omdat deze robot langere tijd in een schuurtje heeft laten staan heeft, waarschijnlijk een muisje, twee gaten gemaakt in de "non return flaps" (zie foto). Ik heb online gezocht en kwam uit bij een website Toppy.nl. Wat onderdelen besteld, maar nu blijken de flaps te groot. Contact gehad met de klantenservice gehad. Zij geven aan dat dit de enige zijn die ze hebben in het assortiment. Verder kan ik geen officele dealers vinden. Ook kan ik het product niet vinden op de website van de fabrikant. Heeft een van julie een goede suggestie of ervaring met deze zwembadrobot?

alvast bedankt voor het meedenken!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVR2MGQ_E1ROmIkuapnwZSEWBsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2iSt99hPb6xYKA0NeLaMA75.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:58

The Executer

Lekker belangrijk!

Thoom87 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:58:
Hallo allemaal,
ik weet niet zeker of dit helemaal on topic is, maar ik zit met het volgende. Onlangs een nieuw huis gekocht incl. zwembad. De vorige bewoner heeft de schoonmaakrobot laten staan. Gaat om de Maytronics Dolphin Zenit 20. Omdat deze robot langere tijd in een schuurtje heeft laten staan heeft, waarschijnlijk een muisje, twee gaten gemaakt in de "non return flaps" (zie foto). Ik heb online gezocht en kwam uit bij een website Toppy.nl. Wat onderdelen besteld, maar nu blijken de flaps te groot. Contact gehad met de klantenservice gehad. Zij geven aan dat dit de enige zijn die ze hebben in het assortiment. Verder kan ik geen officele dealers vinden. Ook kan ik het product niet vinden op de website van de fabrikant. Heeft een van julie een goede suggestie of ervaring met deze zwembadrobot?

alvast bedankt voor het meedenken![Afbeelding]
Het materiaal is stof? Misschien door een naai-atelier wat kleiner laten maken? Lijkt mij een klein klusje voor hun.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
BounceMeister schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Paar rolletjes teflontape halen bij Toolstation ofzo. Ik heb verschillende pvc slangtules en overal past het niet in één keer. De 30/32 slangtules zijn aan het begin te dun en verderop te dik. Dus dan maar 25 rondjes teflontape eromheen. ;)
Dit is echt 1" naar 30mm, dus niet een verloop. Had nog 3 1" naar 31/34 liggen, die passen wel goed dus die er maar even ingedrukt.
Depvcspecialist is overgenomen heb ik het idee. Eerst zat hij in alphen a/d rijn, nu onderdeel van een groep uit almelo. Heb er toen veel besteld, ging niet altijd in 1x goed (ik bestelde veel verschillende onderdelen), maar wel netjes opgelost. Het scheelde me veel verzendkosten op rollen tyleen omdat ik die zelf kon ophalen op afspraak.
Klopt, vooral omdat ze T-stukken met schroefdraad hebben was de reden waarom ik bij hem/hun besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02
Met een hoog DIY gehalte........
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9Hr6EQgE5tAQQZQYZYWaL0QO8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVvyfqmdhPvwKv3uYiMzivoK.jpg?f=fotoalbum_large
Afdekzeil met PVC buizen en zeilringen erin voor overmatige plassen. Noppenfolie eronder.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hoe doen jullie het qua afdekken dezer dagen met regenbuien?
Ben je bang dat je water nat word? :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Laatst online: 22:02
Koffie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:34:
[...]

Ben je bang dat je water nat word? :+
Bad met watervrees, echt heel errug....... :+
En veel bomen eromheen.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:58
Hallo allemaal,

Ik heb toevallig dezelfde. Bij mij was een zijkap afgesleten.
Deze heb ik vervangen.

Ben toen bij zwemland in waalre geweest, die fixed die dingen en zou alle losse onderdelen moeten kunnen leveren. Ff opmeten en bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Ep Woody schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Dit is echt 1" naar 30mm, dus niet een verloop. Had nog 3 1" naar 31/34 liggen, die passen wel goed dus die er maar even ingedrukt.

[...]

Klopt, vooral omdat ze T-stukken met schroefdraad hebben was de reden waarom ik bij hem/hun besteld heb.
De pvc specialist heeft altijd wel in Almelo gezeten de T-stuk met 3 x binnendraad komt de mijne ook vandaan de bestelling had vorig jaar al plaats gevonden net de factuur op nagekeken.

De website is nog niet zo lang geleden veranderd maar er blijkt een overname te zijn geweest of niet of evt samengevoegd tot een onderneming.
levertijd duurt wel lang terwijl Almelo vlak bij mij licht woonplaats, ophalen kon niet daar.

En inderdaad T stuk met 3x binnendraad alleen daar verkrijgbaar.

Heb goede ervaring met pvc online en pvc24.niet duur en snelle service vandaag besteld de volgende dag al geleverd en dat met buizen van 4 meter lengte bij pvc online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Hallo allemaal,

Wie weet past er wel een korte broek in evt. van de kids want daar lijkt het wel wat op. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:20

Pixelmagic

Ubergeek

Jazsie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Ik had dus op mijn Spa de bijgeleverde zeil gebruikt... groot nadeel is dat het gaat inzakken door het water, zo erg dat het zeil gewoon los sprong.

Dus nu maar een harde cover in aanbouw :)
Waar ga je dwt van maken als ik vragen mag ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:00:
[...]

[edit]

Het is inderdaad een tuya ding. ESP8266 met Tuya chip die de communicatie met de warmtepomp doet via RS485 (via AZRS5485 chip). Verder standaard tuya gebeuren dus ook via de bekende tuya convert etc. aan te passen als je zou willen. Zo ver ben ik alleen niet gegaan al zou ik dat nog wel steeds een keer willen.

De app is prima, wel weer chinees vertaald, maar werkt. Al heb ik op m'n iPhone problemen met 'm op mijn wifi netwerk krijgen (de app neemt m'n wifi AP naam niet voer). De wifi module eenmalig installeren via de app op android heeft dat opgelost.

Ik heb misschien nog wat foto's van de binnenkant ergens.

Update: net even gezocht, zit een TYWE1S-IPEX chip in en STM32.

[ Voor 3% gewijzigd door triet op 30-06-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
triet schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:49:
[...]

Het is inderdaad een tuya ding. ESP8266 met Tuya chip die de communicatie met de warmtepomp doet via RS485 (via AZRS5485 chip). Verder standaard tuya gebeuren dus ook via de bekende tuya convert etc. aan te passen als je zou willen. Zo ver ben ik alleen niet gegaan al zou ik dat nog wel steeds een keer willen.

De app is prima, wel weer chinees vertaald, maar werkt. Al heb ik op m'n iPhone problemen met 'm op mijn wifi netwerk krijgen (de app neemt m'n wifi AP naam niet voer). De wifi module eenmalig installeren via de app op android heeft dat opgelost.

Ik heb misschien nog wat foto's van de binnenkant ergens.

Update: net even gezocht, zit een TYWE1S-IPEX chip in en STM32.
tuya convert is 99,9% kans dat het niet gaat lukken .. maar als het rs485 is (zwembad automation topic) dan is dat wel een leuk weetje ..

je kan tuya local doen als "tussen" oplossing ben net aan de slag gegaan maar ik weet nog niet of ik happy moet word ervan

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jazsie
Pixelmagic schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Waar ga je dwt van maken als ik vragen mag ?
In aanboouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBpcfguHw-GdsQVcGWfl0KfZ4F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sd591LasVc4dK90mvTt1lKPM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UaQ1oJYSc3LElmmovAfqSNLLSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICVRLSwDNMJgNj4bGelBGjZC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
ziet er nice uit ! hoe staat het met je skimmer project :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Is dat alu of metaal frame ? En watervast multiplex of ?

Ziet er erg netjes uit, ik neem aan motor er op om te openen en sluiten ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
vso schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:31:
[...]

ziet er nice uit ! hoe staat het met je skimmer project :)
Gat in de isolatie is gemaakt, ondersteuning van de skimmer ook.

Nu wachten op de aansluit koppelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Pixelmagic schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:44:
[...]

Is dat alu of metaal frame ? En watervast multiplex of ?

Ziet er erg netjes uit, ik neem aan motor er op om te openen en sluiten ?
Houten frame, inderdaad watervast multiplex.

En uiteraard een motor om te openen en sluiten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:20
Hallo allemaal,

stuur me effe een mailtje op {zie dm}, dan vraag ik het nog even na bij de importeur. Wij hebben 1 maat standaard liggen, maar ik kan altijd even proberen om te kijken wat ze hebben.

edit: graag ook met de maten van de huidige flap. Dan kan ik die van ons nameten.

[ Voor 2% gewijzigd door Guusje2 op 30-06-2021 21:10 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Guusje2 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:42:
[...]

stuur me effe een mailtje op <snip mail>, dan vraag ik het nog even na bij de importeur. Wij hebben 1 maat standaard liggen, maar ik kan altijd even proberen om te kijken wat ze hebben.

edit: graag ook met de maten van de huidige flap. Dan kan ik die van ons nameten.
Haal aub je mail-adres ff uit je bericht en aan de gebruiker per DM(Direct message) sturen of vraag of ze jou een DM sturen ;) voorkomt spam via via

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 30-06-2021 20:55 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Gezien de bodem van mijn zwembad steeds bleker werd onder de chloordrijver toch maar twee tientjes uitgegeven aan een inline chloordispenser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Thy... schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:59:
Gezien de bodem van mijn zwembad steeds bleker werd onder de chloordrijver toch maar twee tientjes uitgegeven aan een inline chloordispenser :)
ik zou eerder voor een variant kiezen die met 32/38mm aansluitingen komt .. en liefst 2" schroefdraad ..

maar 1 is beter dan geen :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusje2
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:20
vso schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Haal aub je mail-adres ff uit je bericht en aan de gebruiker per DM(Direct message) sturen of vraag of ze jou een DM sturen ;) voorkomt spam via via
gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
vso schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:01:
[...]

ik zou eerder voor een variant kiezen die met 32/38mm aansluitingen komt .. en liefst 2" schroefdraad ..

maar 1 is beter dan geen :)
Waarom raad je dat aan als ik vragen mag? Mijn volledige systeem is 32mm en ik ben niet van plan de komende jaren over te stappen op een groter bad met 38mm aansluitingen gezien dat niet in mijn tuin past. Dus waarom zou ik dan meer geld uitgeven voor iets wat binnen mijn systeem geen toegevoegde waarde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Thy... schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Waarom raad je dat aan als ik vragen mag? Mijn volledige systeem is 32mm en ik ben niet van plan de komende jaren over te stappen op een groter bad met 38mm aansluitingen gezien dat niet in mijn tuin past. Dus waarom zou ik dan meer geld uitgeven voor iets wat binnen mijn systeem geen toegevoegde waarde heeft?
Gezien die dingen best lang meegaan .. mocht je toch naar een ZFP overstappen reden x.y.z heb je opties. opties hebben is altijd goed :) knalt een slang en kan je alleen 38mm vinden dan kan je toch doordraaien ..

Zoals je weet zijn dingen soms schaars ....of je hebt reserve ..

dun / goedkoop plastic is toch na een paar jaar "broos" .. zelfs mijn chloordoseer ding na 8 jaar oid is best fragiel .. heb heb dit jaar maar gewoon vervangen ..

maar goed dat zijn mijn 2 cents .. en zoals ik zei er 1 hebben is prettiger dan geen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
vso schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Gezien die dingen best lang meegaan .. mocht je toch naar een ZFP overstappen reden x.y.z heb je opties. opties hebben is altijd goed :) knalt een slang en kan je alleen 38mm vinden dan kan je toch doordraaien ..

Zoals je weet zijn dingen soms schaars ....of je hebt reserve ..

dun / goedkoop plastic is toch na een paar jaar "broos" .. zelfs mijn chloordoseer ding na 8 jaar oid is best fragiel .. heb heb dit jaar maar gewoon vervangen ..

maar goed dat zijn mijn 2 cents .. en zoals ik zei er 1 hebben is prettiger dan geen
Heeft iemand een linkje naar een chloordispenser met 38 mm aansluiting?
Zoek me suf maar kan er nergens een vinden. Zie alleen maar dispenser met 32 mm aansluiting.
Zie deze wel staan bij Toppy: https://www.toppy.nl/prod...eersluis-cl-200-euro.html
Zo te zien kan je er wel 38 mm slangen op aan sluiten maar als ik naar het doorvoergat kijk lijkt me dat geen 38 mm.
Heb nu alles via 38 mm slangen lopen en zou het zonde vinden als ik er een 32 mm (doorvoergat) chloordispenser tussen moet zetten. Heb het idee dat dit toch mijn flow gaat beperken.

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Bollenpeller schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 01:13:
[...]

Zoek me suf maar kan er nergens een vinden. Zie alleen maar dispenser met 32 mm aansluiting.
Zie deze wel staan bij Toppy: https://www.toppy.nl/prod...eersluis-cl-200-euro.html
Zo te zien kan je er wel 38 mm slangen op aan sluiten maar als ik naar het doorvoergat kijk lijkt me dat geen 38 mm.
Heb nu alles via 38 mm slangen lopen en zou het zonde vinden als ik er een 32 mm (doorvoergat) chloordispenser tussen moet zetten. Heb het idee dat dit toch mijn flow gaat beperken.
Meeste chloordispensers althans de meeste online versie hebben een smalle doorvoer gat 10 a 20 mm doorvoer,

Slang aansluiting die van toppy zit een slangtule 32 verloop naar 38 daar klem je de slang er op aan, de dispenser van toppy heeft wel met binnen en buiten draad en vermoed de buiten draad 2 inch is wat ook de Aansluitslag van een intex ZFP heeft.

wil je dat niet allemaal en je wilt de volledige flow behouden dan een offline versie nemen tenzij je de verbinding en aansluitingen ZFP met druk pvc is aangesloten, alles met flexibele slagen is een offline versie eigenlijk niet voor bedoelt maar daar kun je ook wel wat op verzinnen.

In de topic staan wel voorbeelden.

[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 01-07-2021 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
[...]

Volgens mij zijn alle inline zo.

Je kunt altijd nog voor een offline gaan zoals deze:
https://www.saunasenzwemb...ard-cl-220-euro-off-line/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Jazsie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 05:30:
[...]

Vroege vogels zijn vroeg wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
[...]

Dat doorvoergat is niet een probleem de afstand van de vernauwing is te kort om signigicante drukverlies in je leidingwerk op te leveren maar zorgt voor een venturi effect in je sluis .. ofzo
Daar zou ik me niet druk om maken

degene die je linkt heeft binnen-schroeftule(s) voor 32/38 mm slang en een 2" buiten schroefdraad (zfp slang met schroefdraad) interline heeft er ook 1 ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Jazsie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 05:30:
[...]

Voor wat die kost tov de eerder genoemde kan je een groot deel van je leidingwerk vervangen mocht je een keer alles naar 38mm ombouwen.

Dus tenzij deze aantoonbaar beter werkt voelt het bij mij een beetje aan als kapitaal vernietiging.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Pixelmagic schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:20:
[...]

Voor wat die kost tov de eerder genoemde kan je een groot deel van je leidingwerk vervangen mocht je een keer alles naar 38mm ombouwen.

Dus tenzij deze aantoonbaar beter werkt voelt het bij mij een beetje aan als kapitaal vernietiging.
Ohh daar ben ik absoluut mee eens, ik gaf gewoon antwoord op de vraag :).

Ik zou gewoon lekker voor de inline gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
Aan de Fairland 6kw eigenaren,

Bij toppy op de website staan dat er in de verpakking 4 rubberen voetjes zitten…. Nou kan ik ze in het doosje wat erbij zit niet vinden.

Ligt het aan mij? Ik heb mijn bril al gepoetst maar ik denk dat ze de intex sokken van @vso hebben aangetrokken en zijn weggewandeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jessicawitkamp schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:19:

Bij toppy op de website staan dat er in de verpakking 4 rubberen voetjes zitten…. Nou kan ik ze in het doosje wat erbij zit niet vinden.

Ligt het aan mij? Ik heb mijn bril al gepoetst maar ik denk dat ze de intex sokken van @vso hebben aangetrokken en zijn weggewandeld
Zitten er niet bij.

JB in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

JB in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 01-07-2021 15:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBa6XhzE3m9wfxa-Nk4OZFo181o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/08O6I4L8ImxzuSxTs7dQWVps.png?f=fotoalbum_large

Excuus, over je reacties heen gelezen (topic gaat zo snel). Maar zie afbeelding horen ze erbij te zitten. Dus ik ga er wel nog even achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Jessicawitkamp vraag meteen of ze dan alle orders met terugwerkende kracht willen oppakken van medetweakers :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
JB schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:33:
@Jessicawitkamp vraag meteen of ze dan alle orders met terugwerkende kracht willen oppakken van medetweakers :P
en die andere missende sokken _/-\o_

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
JB schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:33:
De rubberen voeten van fairland zitten die standaard door de fabrikant geleverd of door (toppy) toegevoegd?

Vage aan het merk de fabrikant zelf geen website te bekennen op google krijg je een onbeveiligde website.

www.fairland.com.cn of andere combinaties

Anders kun je controleren of de voetjes bij geleverd zijn of niet standaard.

Wat ik wel heb gelezen dat fairland in 1999 is opgericht en onder particuliere onderneming valt, maar met producten zoals zo vaak uit China is door de donkere 8) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
vso schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:40:
[...]

en die andere missende sokken _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXpcjxmZ4LogF3rdfYpAx1B4jBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHxZu4agQdupibFa7KbKI8LL.jpg?f=fotoalbum_large

Deze nog steeds niet gevonden? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Kan de link op google niet vinden ;) voor een sokje hahahahaha

bad is nog steeds schoon dus ik ben blij

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Gisteren mijn Shelly 1 ontvangen 2 de Temperature Addon. Daarna 2 gaten gemaakt in de Druk-PVC buis en de Temp sensors aangesloten samen met 2 aanboorzadels. Werkt perfect!

Dan ook maar de stekker van mijn Intex ZFP geknipt zodat de aardlekschakelaar niet meer voor problemen zorgt en ik dus zo de ZFP kan triggeren via de Shelly. Ik heb een 30ma aardlekschakelaar zitten in de kast in het tuinhuis en blijkbaar was die van Intex ook een 30ma, had dus geen zin om die er toch nog tussen te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/860437470894489600/unknown.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/654236086838755340/860438479296528444/unknown.png

[ Voor 8% gewijzigd door argon007 op 02-07-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
argon007 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:32:
Gisteren mijn Shelly 1 ontvangen 2 de Temperature Addon. Daarna 2 gaten gemaakt in de Druk-PVC buis en de Temp sensors aangesloten samen met 2 aanboorzadels. Werkt perfect!

Dan ook maar de stekker van mijn Intex ZFP geknipt zodat de aardlekschakelaar niet meer voor problemen zorgt en ik dus zo de ZFP kan triggeren via de Shelly. Ik heb een 30ma aardlekschakelaar zitten in de kast in het tuinhuis en blijkbaar was die van Intex ook een 30ma, had dus geen zin om die er toch nog tussen te plaatsen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gemaakt !

Verder niet om een discussie te starten (meermaals al besproken hier) raad ik toch echt sterk aan om de aardlekschakelaar terug te plaatsen ondanks dat deze ook 30mA is.

RCD stekker > shelly > pomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickL93
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-09-2024
Jessicawitkamp schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:19:

Toevallig, ik kwam hier om dit te melden: heb Toppy hier over gemaild, en ze gaan de voetjes opsturen. Ben benieuwd watvoor voetjes het zijn, op hun website hebben ze alleen de normale trillingsdempers. Zou mooi zijn als ze die opsturen, maar dat lijkt me niet.

[ Voor 4% gewijzigd door NickL93 op 02-07-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
vso schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:00:
[...]

Kan de link op google niet vinden ;) voor een sokje hahahahaha

bad is nog steeds schoon dus ik ben blij
https://www.zwembadstore....e-tbv-spa-stofzuiger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
NickL93 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Toevallig, ik kwam hier om dit te melden: heb Toppy hier over gemaild, en ze gaan de voetjes opsturen. Ben benieuwd watvoor voetjes het zijn, op hun website hebben ze alleen de normale trillingsdempers. Zou mooi zijn als ze die opsturen, maar dat lijkt me niet.
Top! Dan verwacht ik vandaag een soortgelijke mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
argon007 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
de "lange" afstand van zwembad naar Meterkast maakt het wellicht slim om die van intex er toch tussen te zetten .. stel dat die in de MK niet tript oid .. kans is klein oid maar is veiligheid ondergeschikt voor je gezin ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
Update vanuit Toppy, wij krijgen trillingsdempers opgestuurd. Hoop dat ze vandaag met de post mee zijn, dan heb ik ze morgen binnen, anders dinsdag.

De fairland heeft best veel condens, en ik zou het fijn vinden om netjes de condensslang aan te kunnen sluiten, maar nu nog geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik zie en lees op verschillende plekken, ook hier, dat een 38mm slang op een PVC stuk met 2" schroefdraad past. Maar als ik van mijn Intex Verloopstuk Adapter B, waar mijn Intex-slang op past, het buitendraad opmeet, is deze 58mm. Dat is ruim 2,3 inch.

Is het heel zeker dat de wartel van een 38mm Intex slang zoals je die bij een ZFP krijgt op een PVC-stuk met 2" buitendraad past? De lokale bouwmarkten hebben helaas geen PVC met schroefdraad anders ging ik het even proberen, en wil voorkomen dat ik het verkeerde bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

frickY schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:43:
Ik zie en lees op verschillende plekken, ook hier, dat een 38mm slang op een PVC stuk met 2" schroefdraad past. Maar als ik van mijn Intex Verloopstuk Adapter B, waar mijn Intex-slang op past, het buitendraad opmeet, is deze 58mm. Dat is ruim 2,3 inch.

Is het heel zeker dat de wartel van een 38mm Intex slang zoals je die bij een ZFP krijgt op een PVC-stuk met 2" buitendraad past? De lokale bouwmarkten hebben helaas geen PVC met schroefdraad anders ging ik het even proberen, en wil voorkomen dat ik het verkeerde bestel.
Ja, past gewoon met de 2". Ik ben ook wat verbaasd maar het werkt. In de OP staat een tabel als het goed is, met de maten in mm en duimen/inches.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
frickY schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:43:

geheugensteuntje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_7wK_2qeytF__iPAmXr2Uwoyxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RSbhPAeDv1ts0cYAzSfyfoIf.jpg?f=user_large

Druk pvc met 2" inch buitendraad daar past je intex ZFP slang op .tussen de slang en pvc stuk doe je een platte rubber o ring tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door J.E. Weinor op 02-07-2021 19:54 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 183 Laatste