@vsovso schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:54:
[...]
tja ik zat eigenlijk meer met vult dat ding wel met water .. en hoe goed komt er chloor uit/in .. etc.
ik heb een inline intex ding .. hoewel ik zeker wel merk dat er chloor uitkomt (long tabletten) ben ik niet erg tevreden over het bijvullen en de wijze waarop ik hem "afstel" .. oftewel er zitten 3 regelknoppen op maar 1 zit onderop (die raak je dus nooit aan) .. een ontluchter bovenop die ik ook nog nooit heb gebruikt en een afstel knop voorop die .. erhm .. met de natte vinger word ingesteld ..
kortom ik dump er wat chloor in en hoop dat hij voldoende afgeeft .. (vaak te weinig) ,, maar met filterbollen en de ZFP blijft dit water schoon en dus is het resultaat ach "if it works it is not broken" .. methodiek
Het systeem werkt aardig goed dat het een beetje natte vingerwerk is en op de chloortest moet instellen dat heeft deze systemen nu eenmaal, de uitvoering van intex had ik ook heb je tablet bijna op kans dat er stukje los komen waardoor het verstop raakt of niet goed werkt kost ook niet veel,
Chloortabletten Pool power Long die je bij de bouwmarkt vindt, ook jaren gebruikt maar gebruikte dit jaar een ander merk chloortabletten die ik had gekregen en die veel krachtiger in werking werken het is net of de geur door de plastic pot heen komt de pot staat niet in mijn knutselschuur maar buiten onder een afdak in een box anders heb ik de chloorlucht in mijn knutselschuur hangen

Mijn uitvoering met de darmpjes is inwendig anders in werking water stijgt van onderen naar boven en stroomt door een buisje weer terug naar je zwembad dus verstopping stukjes tablet heb je dan niet die blijven op de bodem van de dispenser liggen.
Maar het blijft ook afhankelijk van je water kwaliteit koud of warm water hoeveelheid chloor heeft natuurlijk ook invloed in schommeling.
Of je gaat over naar een ander systeem wat helemaal automatisch werkt met ph voelers in de buis met pomp en chloorvat etc maar de prijzen liggen ook aanzienlijk hoger kan me niet voorstellen met een opzet badje van 2 bij 3 en 76 cm hoog een dure installatie aan te schaffen een zwembad is mooi maar het mag wel enigszins betaalbaar blijven en er plezier aan beleeft, anders praat je over hele andere systemen maar daar is je zwembad ook naar lijkt me dan zet je geen dispenser achter van intex
[ Voor 7% gewijzigd door J.E. Weinor op 03-11-2020 16:24 ]