Joes schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:31:
[...]
Heel netjes! Heb je misschien een onderdelen lijst van de PVC-stukken? Of in ieder geval hoe ik van Intex 38mm naar hard PVC kan overlopen? Ik heb het niet kunnen vinden op de eerste pagina.
Mijn 2e poging maar wegens plots hele tekst kwijt op het laatst ff balen
Hier een lijst van de onderdelen en aanvulling.
De ZFP heeft een draad aansluiting van 2 inch waar normaal je 38mm slang op aandraait en ook op je pvc draad aansluiting wat soepel open en dicht draait wel een rubber ring er tussen doen, een ander verhaal is je pvc op je ZFP schroeven wat zwaar open en dicht draait makkelijker is een speciale sleutel voor te nemen om de schroefring of wartel hoe men het noemt open en dicht te draaien de wildkamp heeft het ook wel deze speciale sleutel maar de prijs vond ik te duur online goedkopere te vinden. wel een handig stukje gereedschap.
Lijst:
1) 3 meter druk pvc buis 50mm voldoende lengte beter iets te veel dan te weinig.
2) Pvc T-stuk inwendig lijm 2 x 50mm met 1x 1/2 binnen schroefdraad voor evt je sensors.
3) VDL pvc 2/3 koppeling, inwendig lijm x binnendraad, 16 bar, 50 mm x 2" voor aansluiting ZFP.
4) VDL pvc draadeind, inwendig lijm x buitendraad, 16 bar, 50/63 mm x 2" aansluiting intex slang aan wandoorvoer buitenkant.
5) Wanddoorvoer voor vijverfolie, 50 mm 2 x inwendig lijm geschikt voor dit doeleinde
6) VDL pvc schroefkap, 1x binnendraad, 10 bar, 2" inch voor afsluiting in de winter kom er ook geen rommel in de buizen wordt geleverd met afsluit rubber.
7) Pvc bocht 90°, 10 bar, 2x inwendig lijm, 50mm

Pvc haakse bocht 50mm inwendig lijm
9) Pvc knie 50mm inwendig lijm wordt ook wel elle boog genoemd.
10) VDL vlakke epdm afdichtingsring voor 2" inch voor de intex slang extra rubber ring is nooit weg.
11 Evt. Bypass voordeliger in een set te bestellen dan als losse onderdelen er zit een ontvetter bij en een pot lijm UNI-100 slangen verloopstukken klemmen, de pot lijm en ontvetter kun je alles mee verlijmen en net voldoende.
Pvc is van drukleiding zowel in 16 als 10 bar alles is meestal inwendige verlijming en als je strak de elleboogjes of knietje de bypass zo compact mogelijk tegen elkaar wilt verlijmen stukjes zagen van 6 cm makkelijkste kun je doen met een haakse slijper met een dunne metaal doorslijp schijf.
Ik zelf heb het met een afkortzaag gedaan met speciaal zaagblad dat geschikt voor alu en trespa mee te zagen super haaks en strak bijna zonder af te bramen met de handzaag kan natuurlijk ook maar je hebt nog wel wat stukjes te zagen.
Dit is mijn lijstje het meeste gehaald bij de wildkamp maar ook online alles online kan maar voor mij was het makkelijker bij de wildkamp lekker puzzelen en bedenken in de pvc graaibak en wat te veel was makkelijker weer in te ruilen
de censors en meters en andere kleine dingen is in bestelling bij ali maar dat duurt wel 3 a 4 weken voor het binnen is de vertraging duurt vaak het langst als het in Nederland is gearriveerd.
.