Ik heb 8 kg glaszand erin gedaan en daarna eerst een tijdje een backwash gedaan totdat het water helder werd.bmaster001 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:57:
[...]
Dus best is van ergens te mikken tussen min en max? Ik heb (nog) geen stofzuiger, dus dat glas hou ik liever uit het zwembad :-)
ff een panty van de vrouw jatten en om de inlaat heen doen .. glas word hopenlijk erin opgevangen .. zoiezo handig als je net gevuld hebt met zand/glas na een uurtje draaien is het niet meer nodig oid ..bmaster001 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:57:
[...]
Dus best is van ergens te mikken tussen min en max? Ik heb (nog) geen stofzuiger, dus dat glas hou ik liever uit het zwembad :-)
[ Voor 6% gewijzigd door vso op 17-06-2021 22:04 ]
Tja vanalles
Morgen komt die van mij ook binnen.Tama1 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:24:
Ik heb gisteren een W'eau mini inverter WP van 4 kW aangesloten.
Toen ik de WP aanzette ging de ventilator draaien op een acceptabel niveau qua geluid. Na enkele seconden gaat, denk ik, de compressor aan en kwam er een vrij hoge fluittoon bij. Dit geluid is wel echt storend en zeker niet wat ik zou willen (en mijn buren ook niet).
Nu is mijn kennis van warmtepompen vrij beperkt maar is dit hoge geluid "normaal" bij een WP?
[YouTube: W’eau mini inverter]
Ik zal je laten weten of die van mij ook dit geluid maakt
Is er niemand met dit model die het zelfde geluid heeft?
Ja, hier ook. (Hoewel er is niets zinnigs te zeggen is over het geluidsvolume) ding klinkt als een brakke koelkast.Dewim1 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:11:
[...]
Morgen komt die van mij ook binnen.
Ik zal je laten weten of die van mij ook dit geluid maakt
Is er niemand met dit model die het zelfde geluid heeft?
Niet echt een geluid om naast te zitten met een boek, maar als ik het vergelijk met de warmtepomp van het huis, valt het best mee….
Met dit weer heeft hij maar even nodig om de 8 m3 op temperatuur te houden, ik laat hem meestal rond 10 uur starten, dan merk ik er eigenlijk weinig van.
Bij ons is die slang ook zwaar en het “hangt” wat aan het bad. Het zal wel geen kwaad kunnen want het Intex bad is verstevigd maar ik ben altijd van het “ondersteunen is beter” en wil 100 jaar doen met mijn spullen dus ik heb met een touw dit ondersteund. Dus een touw via de bad rand onder de slang koppeling door weer naar de badrand.CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Zou ik misschien die slangen moeten ondersteunen vanuit de gaten? Nu hangen ze naar beneden zeg maar.
Qua glas hebben wij de pomp gevuld tot het streepje tussen min en max. Toch wat glas opgezogen in het bad.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
houd je er rekening mee dat chloor nogal corrosief is en UV licht ook allebei niet de meest positieve resultaat voor dit soort meuk is ..Joepv schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:20:
[...]
Bij ons is die slang ook zwaar en het “hangt” wat aan het bad. Het zal wel geen kwaad kunnen want het Intex bad is verstevigd maar ik ben altijd van het “ondersteunen is beter” en wil 100 jaar doen met mijn spullen dus ik heb met een touw dit ondersteund. Dus een touw via de bad rand onder de slang koppeling door weer naar de badrand.
Qua glas hebben wij de pomp gevuld tot het streepje tussen min en max. Toch wat glas opgezogen in het bad.
je kan op amazon "ondersteuners" vinden of wellicht 3d printen van thingyverse oid ..
Tja vanalles
Klopt had ik al gevonden alleen doet de foto het niet meer 🤪do you #startpost much ?![]()
en een gratis hint deel 1 --> Rukapul
jammer ..maar je hebt de anderen ook gevonden ?Roe!and schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:49:
[...]
Klopt had ik al gevonden alleen doet de foto het niet meer 🤪
Tja vanalles
Hier dus dezelfde ervaring met die P05 setting op 1. Hij draait zeker niet op volle snelheid, maar toch blijft ie (wat) verwarmen.Taro schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Volgens mij gaat hij zachter draaien om de temperatuur constant te houden (en uit als de temperatuur niet daalt), maar draait hij niet vol door. Als P05 aanpassen idd betekent dat hij vol doorgaat, dan is dat zeker geen optie.
Ik heb de WP gisteren op 29 graden ingesteld en toen ik vanmiddag thuis kwam was het water +-32 graden, maar de WP was uit. Nou ben ik benieuwd of die dus door is gegaan boven de 29 graden, of via de timer uit is gegaan en door de warmte uit de omgeving en de zon die vol op het bad staat verder is opgewarmd. Al vind ik 3 graden dan wel veel voor passief verwarmen?
Moet overigens nog kijken of P05 hier op 0 of 1 staat
Weet dus niet of dat eigenlijk gewenst gedrag is of niet. Misschien eens een mail sturen naar Toppy hierover. Het is tenslotte hun huismerk
Waarom kraak je nou een simpele oplossing als een touw (waarvan niet bekend is wat voor touw precies) af en raad je iets aan op amazon wat net zo goed grote meuk kan zijn ?vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:28:
[...]
houd je er rekening mee dat chloor nogal corrosief is en UV licht ook allebei niet de meest positieve resultaat voor dit soort meuk is ..
je kan op amazon "ondersteuners" vinden of wellicht 3d printen van thingyverse oid ..
KISS wat mij betreft. Als het touwtje afbreekt kan iets anders altijd nog.
Bedankt voor jullie reacties dan laten we het zo. Volgend jaar recht maken😊
ik zie niet hoe advies tot onderzoek een negatief iets is ?Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:37:
[...]
Waarom kraak je nou een simpele oplossing als een touw (waarvan niet bekend is wat voor touw precies) af en raad je iets aan op amazon wat net zo goed grote meuk kan zijn ?
waarschuw alleen dat als je zuinig op je spullen wilt zijn bv niet te veel in de zon moet leggen
En dat er andere oplossing zijn naast touw ..
interline teststrips is:Martinusz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Beetje klote met 1 hand, maar hierbij:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 4-1 is de “Action” strip en doosje.
- chloor tussen 1-3 (goed) en 3-5 (goed)
en
- ph tussen 7.2 - 2.8 goed
als ik je foto's zo zie ... is de action (4-1) wat accurater / meer waardes ..
Die 3-1 ziet er ook wel OK uit
thx for sharing in elk geval
Tja vanalles
Je zal maar kleurenblind zijn heb je aan test strips ook niets, dat wordt lastig meten met al die kleurtjes,Martinusz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Beetje klote met 1 hand, maar hierbij:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 4-1 is de “Action” strip en doosje.
Vanmiddag even chloortabletten Multitabs 5 in 1 opgehaald in emmer van 5 kg 200 gram tablet langzaam werkend voor 35 euro niet duur en deze ga ik eens proberen.
Ben door mijn voorraad heen, normale chloortabletten langzaam werkend in pot van 1 kg van 200 gram in pot ben je gauw 20 euro kwijt.
Verder de boel flink opgeruimd wat weg moest naar stort, ijzerboer en zwager.
Temp zwembad vandaag van 28,1 naar .33 graden solar afdekking temp 50,7 viel mij eigenlijk nog mee de warmte onder de solar had hoger verwacht met temp van vandaag.
Heb ook nog even gevoeld oppervlakte hoe warm de afdekking polycarbonaat kanaalplaat helder werd op het dak, dacht dat zal wel gloeiend heet zijn onder de brandende zon, maar dat is niet het geval het voelde zelfs lauw aan.
Weet niet hoe het bij enkelplaat polycarbonaat/kunstof plaat is, een glas plaat wordt wel gloeiend heet onder de brandende zon.
Ben door mijn voorraad heen, normale chloortabletten langzaam werkend in pot van 1 kg van 200 gram in pot ben je gauw 20 euro kwijt.
Temp zwembad vandaag van 28,1 naar .33 graden solar afdekking temp 50,7 viel mij eigenlijk nog mee de warmte onder de solar had hoger verwacht met temp van vandaag.
Heb ook nog even gevoeld oppervlakte hoe warm de afdekking polycarbonaat kanaalplaat helder werd op het dak, dacht dat zal wel gloeiend heet zijn onder de brandende zon, maar dat is niet het geval het voelde zelfs lauw aan.
Weet niet hoe het bij enkelplaat polycarbonaat/kunstof plaat is, een glas plaat wordt wel gloeiend heet onder de brandende zon.
Wel met de achterkant van je hand voelen voordat je met de voorkant voeltJ.E. Weinor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:33:
Vanmiddag even chloortabletten Multitabs 5 in 1 opgehaald in emmer van 5 kg 200 gram tablet voor 35 euro niet duur en deze ga ik eens proberen.
Ben door mijn voorraad heen, normale chloortabletten in pot van 1 kg van 200 gram in pot ben je gauw 20 euro kwijt.
Weet niet hoe het bij enkelplaat polycarnaat/kunstof plaat is, een glas plaat wordt wel gloeiend heet onder de brandende zon.
Vergeet niet dat je wat energie wegzuigt .. dus dat het koel aanvoelt is op zich niet zo gek ..
Tja vanalles
Ja de oppervlakte was niet heet had zelf mijn hele arm er op gelegd, je kunt bij wijze er met de blote gat er op gaan zitten zonder dat je de kont verbrand.vso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:37:
[...]
Wel met de achterkant van je hand voelen voordat je met de voorkant voelt.. omdat je dan minderkans loopt op verbranding mocht het te heet zijn
Vergeet niet dat je wat energie wegzuigt .. dus dat het koel aanvoelt is op zich niet zo gek ..
Er zal natuurlijk wel verschil aan materiaal liggen als afdekking in enkel dubbel of glas.
solar onder glas zal aanzienlijk warmer wezen dan kunstof, op glas moet je niet aankomen in de brandende zon met hoger temp dan kun je je lelijk aan verbranden.
Ow ja.. dacht dat ik dat hier ook gemaild had..J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:14:
[...]
Is er een vervolg van het onderdeel defect pomp stekker ar af en pomp en levering door intex.
Heeft het lang geduurd op onderdeel binnen is ? Het defecte deel hoef je niet op te sturen maar mag je houden?
De timer functie vind ik maar niets die er op zit het tijdstip van instellen zeg maar 8 uur 's morgens 9 uur de timer instelling dan zal de volgende dag om 8 uur weer inschakelen dan loopt de pomp 9 uur en dan begint de cyclus van voor of aan.
Tussentijdse veranderingen van de timer en op welke tijdstip je het doet, had een keer de timer in de middag verandert tegen 13;00 uur maar de pomp ging niet aan de volgende morgen om 8 uur 's morgens aan maar pas op 13:00 uur middag
Tussentijdse timer instellingen per dag zit er niet op laat staan wekelijkse instellingen, een externe schakelklok zal beter zijn maar dan moet je de timer gaan omzeilen of er uit slopen en een aparte aan uit schakelaar monteren.
Of de huidige aan uit knop gebruiken op de intex pomp via mod en soldeerwerk, gezocht hier iets over te vinden etc maar geen resultaat ook niet op YouTube iets met eigen schakelklok achter de intex ZFP met timer.
Donderdag avond ging mijn pomp stuk geloof ik..
Vrijdag ochtend gebeld met intex dat het bad net stond en ik toch wel graag zou willen pompen omdat 13m³ water vervangen niet leuk is
Mevrouw van intex snapte dat, ging intern meteen doorgeven en verzoeken of deze claim voorrang kon krijgen..
Vrijdag rond 1030 al reactie, wat mailtjes heen en weer met foto's etc..
Vrijdag middag verzend bevestiging.. dinsdag nieuwe pomp in huis (alleen pomp deel)
Daarna open geschroefd.. gemod naar aan / uit pomp en iig daarmee zaterdag / zondag / maandag kunnen pompen..
Maar mijn ervaring met intex is dus weldegelijk goed... alleen moet je ff bellen en verzoeken of de claim asap opgepakt kan worden..
Dat het tot dinsdag duurde was gewoon pech dat het net voor het weekend gebeurde..
maar 3 werkdagen na indienen claim voor nieuw pomphuis vind ik super netjes!
Ik heb gisteren snel even gekeken was al laat maar nog niet kunnen vinden maar ga verder zoeken! Maar gaat mij erom of ik die intex mat niet schuin naast het zwembad kan plaatsen op een plank ofzo.....vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:56:
[...]
jammer ..maar je hebt de anderen ook gevonden ?
[quote]vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:24:
@Piet_Piraat7 over lekkages gesproken wat is de status ?
Hij lijkt dicht te zitten, zwembad is nu voor 1/3 vol en gaat gestaag verder. Lek zat onderin.
Hij lijkt dicht te zitten, zwembad is nu voor 1/3 vol en gaat gestaag verder. Lek zat onderin.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-06-2021 07:43 ]
Ik zou gewoon het min doen, maar dat is ook na dat ik dus zelf had gemerkt dat die 75% niet altijd kloptbmaster001 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:57:
[...]
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Kan gewoon, zie geen reden waarom dit niet kan?Roe!and schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 06:47:
[...]
Ik heb gisteren snel even gekeken was al laat maar nog niet kunnen vinden maar ga verder zoeken! Maar gaat mij erom of ik die intex mat niet schuin naast het zwembad kan plaatsen op een plank ofzo.....
Nou wat ik dus raar vind:vso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:05:
[...]
interline teststrips is:
- chloor tussen 1-3 (goed) en 3-5 (goed)
en
- ph tussen 7.2 - 2.8 goed
als ik je foto's zo zie ... is de action (4-1) wat accurater / meer waardes ..![]()
Die 3-1 ziet er ook wel OK uit![]()
thx for sharing in elk geval
Chloor:
action -> tussen 1-3
Pool improve -> tussen 2-3
PH:
action -> tussen 7.4-7.6
Pool improve -> tussen 7.2-7.6
Bij alkaliteit beide wel gelijke waarden voor OK.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja die fluittoon heb ik ook. Heel irritant. Op warme dagen slaat ie gelukkig af wanneer de temperatuur bereikt is. Maar op koudere dagen (<20) zal je de hele dag dat geluid horen...Tama1 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:24:
Ik heb gisteren een W'eau mini inverter WP van 4 kW aangesloten.
Toen ik de WP aanzette ging de ventilator draaien op een acceptabel niveau qua geluid. Na enkele seconden gaat, denk ik, de compressor aan en kwam er een vrij hoge fluittoon bij. Dit geluid is wel echt storend en zeker niet wat ik zou willen (en mijn buren ook niet).
Nu is mijn kennis van warmtepompen vrij beperkt maar is dit hoge geluid "normaal" bij een WP?
[YouTube: W’eau mini inverter]
Het is inderdaad niet zo stil als Toppy voorheen had geadverteerd.
Ik twijfel nog, want het apparaat werkt wel goed en makkelijk.
Heb je de lek nu dan zelf gerepareerd? aangezien je bad nu verder aan het vullen bent.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:43:
[quote]vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:24:
Het (garantie gevalletje) claimen?
2e vraag) volgens jouw reactie blijkt het contact waar je het bad had gekocht moeilijk te zijn en geen reactie en bereikbaarheid.
En ten derde Ik vroeg je om foto's en link website daar zit ik met smart op te wachten je mag het via DM of in deze topic plaatsen.
We proberen je wel te helpen en dat anderen je op weg kan helpen voor je oplossing daar zijn we tenslotte voor, met meer info weet je ook meer toch!
Een nieuw bad kopen en ook nog lek blijkt te wezen daar wordt je niet vrolijk van en ook bij een website die moeilijk bereikbaar is of niet reageert, of het nu een bad is van honderden euro's of één van 100 euro geld is geld.
Mijn buurman gooit een nieuw zwembad van 550 euro in de kliko

Dit gedrag herken ik helemaal. In de buurt van ingestelde temp hoor je 'm minder werken omdat de fan minder hard gaat draaien voor dat laatste beetje. Eenmaal de ingestelde temperatuur bereikt, gaat de WP na een gegeven moment gewoon helemaal uit en in standby. Hier nog niet gehad dat het bad dan weer zakte qua temperatuur, maar de WP zal vanzelf weer starten bij een drop lijkt me. Dus dat is wel echt fijn van deze dingen. Je kunt je ze gewoon ingeschakeld laten in principe (zolang je ZFP ook loopt) en ik pomp nu ten alle tijden over de WP heen, ook al staat ie op sommige dagen niet eens aan omdat we vtv al weten niet te zwemmen op die dag.Taro schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Volgens mij gaat hij zachter draaien om de temperatuur constant te houden (en uit als de temperatuur niet daalt), maar draait hij niet vol door. Als P05 aanpassen idd betekent dat hij vol doorgaat, dan is dat zeker geen optie.
Ik heb de WP gisteren op 29 graden ingesteld en toen ik vanmiddag thuis kwam was het water +-32 graden, maar de WP was uit. Nou ben ik benieuwd of die dus door is gegaan boven de 29 graden, of via de timer uit is gegaan en door de warmte uit de omgeving en de zon die vol op het bad staat verder is opgewarmd. Al vind ik 3 graden dan wel veel voor passief verwarmen?
Mijn boefje is liev!
ik misbruik de aardlek om de wp uit te laten op de niet-zwemdagen, dat gaat veel makkelijker dan de knopjes van het ding zelf.JB schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:22:
[...]
Dit gedrag herken ik helemaal. In de buurt van ingestelde temp hoor je 'm minder werken omdat de fan minder hard gaat draaien voor dat laatste beetje. Eenmaal de ingestelde temperatuur bereikt, gaat de WP na een gegeven moment gewoon helemaal uit en in standby. Hier nog niet gehad dat het bad dan weer zakte qua temperatuur, maar de WP zal vanzelf weer starten bij een drop lijkt me. Dus dat is wel echt fijn van deze dingen. Je kunt je ze gewoon ingeschakeld laten in principe (zolang je ZFP ook loopt) en ik pomp nu ten alle tijden over de WP heen, ook al staat ie op sommige dagen niet eens aan omdat we vtv al weten niet te zwemmen op die dag.
uiteindelijk ga ik nog klooien met schakelbare pluggen; die timers van de intex ZFP en ZWS zijn leuk, maar het schema is om zeep als je moet gaan backflushen en als je niet hoeft te verwarmen kan de pomp ook veel minder lang aan.
Toch wel jammer dat mijn onderbuik gevoel juist blijkt, Toppy heeft een volgens de specs een mooi product gekocht maar eenmaal uit de container en bij de mensen blijkt het toch wat te mooi voorgespiegeld.Liquid schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:15:
[...]
Ja die fluittoon heb ik ook. Heel irritant. Op warme dagen slaat ie gelukkig af wanneer de temperatuur bereikt is. Maar op koudere dagen (<20) zal je de hele dag dat geluid horen...
Het is inderdaad niet zo stil als Toppy voorheen had geadverteerd.
Ik twijfel nog, want het apparaat werkt wel goed en makkelijk.
Nu worden (opnieuw) de specs aangepast in de webshop naar de realiteit van de kopers en dan blijkt dat buiten de prijs voor een inverter het toch een minder mooi product dan gedacht.
Ik ben hard aan het twijfelen geweest tussen een zelf geregelde el-cheapo (bv Cranenbroek) aan/uit WP en deze. Uiteindelijk om meerdere redenen besloten het eerste jaar voor solar te kiezen. Ik ben blij met het delen van jullie ervaringen, hopelijk dat Toppy dit meeneemt naar de fabrikant en dat de levering van volgend jaar beter is.
P.s. overigens heeft de bui van vannacht van mijn hottub "put" eigenhandig verandert in een voetenbad, ondanks mijn pogingen tot natuurlijke afwatering. Terug naar de tekentafel....

[ Voor 7% gewijzigd door Pixelmagic op 18-06-2021 10:13 ]
Is gewoon het weer.Taro schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
[...]
Ik kan mijn pomp volgen via een app. Hij ging netjes uit op 30 graden. Maar door de zon was het water uren later 33 graden.
Mijn bad staat al jaren niet recht, iets met zacht zwart zand.Hoppetjop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:49:
Ons zwembad loopt af. Helaas dus niet waterpas. Is dit een heel groot probleem? We hebben een ultra xtr zwembad. Wat ik uitreken is het een hellingspercentage van 1.82 (als ik goed heb gerekend)
Het bad is 549cm en het water staat 10 cm lager aan 1 kant.
Is geen probleem
[ Voor 19% gewijzigd door Arjantje72 op 18-06-2021 10:16 ]
Ja snap ik dat het kan alleen hoe is de vraag ik ben bang dat als ik het op een houten plaat schroef de mat uitscheurt mag is best zwaar met water erinJazsie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:58:
[...]
Kan gewoon, zie geen reden waarom dit niet kan?
Gaat prima. Heeft hier ook een hele tijd op schuin dak van tuinhuis gelegenRoe!and schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Ja snap ik dat het kan alleen hoe is de vraag ik ben bang dat als ik het op een houten plaat schroef de mat uitscheurt mag is best zwaar met water erin
Mijn boefje is liev!
Vast geschroefd?JB schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:43:
[...]
Gaat prima. Heeft hier ook een hele tijd op schuin dak van tuinhuis gelegen
Er zitten wel wat lassen in waar je veilig tussen kunt boren. Maar ik zou de mat niet al te schuin hangen. 45 graden is al best veel, maar probeer gerust uit hoever je kunt gaan!Roe!and schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Ja snap ik dat het kan alleen hoe is de vraag ik ben bang dat als ik het op een houten plaat schroef de mat uitscheurt mag is best zwaar met water erin
Op de uiteinden perforeren en dan vastmaken zou ik doen.

Heeft hier maar kort gelegen, daarna ben ik gaan prutsen met vijverslang en vervolgens nog een jaar laten nadat die gesmolten waren door mijn DIY deksel met plexiglas, heb ik tyleen gebruikt.

:strip_exif()/f/image/7u0xpsOJapeHOswmWBYnEoJO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JnSuwWI3xr5aGzkIuSWkJEHd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door JB op 18-06-2021 11:03 ]
Mijn boefje is liev!
Simpele geïmpregneerde lat.Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:37:
[...]
Waarom kraak je nou een simpele oplossing als een touw (waarvan niet bekend is wat voor touw precies) af en raad je iets aan op amazon wat net zo goed grote meuk kan zijn ?
:strip_exif()/f/image/x6w3JQH8317stggiVBC492IG.jpg?f=fotoalbum_large)
De waardes zitten relatief dicht bij elkaar .. zoals gezegd zit de Interflex tussen 1 en 3 en 5 (chloor) terwijl Action en Pool improve redelijk gelijkwaardig zijn ..Martinusz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:14:
[...]
Nou wat ik dus raar vind:
Chloor:
action -> tussen 1-3
Pool improve -> tussen 2-3
PH:
action -> tussen 7.4-7.6
Pool improve -> tussen 7.2-7.6
Bij alkaliteit beide wel gelijke waarden voor OK.
Wat ik persoonlijk belangrijker vind is als je test .. pak bv een emmer zwembad water en test je strips .. en 4 uur later weer .. oid zolang de waardes relatief het zelfde meten met strip A en strip B dat je niet chloor waarde 1 meet en de ander chloor waarde 5 .. idem met ph en alk ..bv .. als alles in de buurt van elkaar zit dan heb ik er meer vertrouwen in dat de test goed werken ..
Wijkt 1 v.d 2 af ben ik benieuwd welke nu accuraat is en welke ik de vuilnisbak in kan mikken
Tja vanalles
Dit is wel een fraaie oplossing @Joepv, lekker simpel, heeft geen last van UV (mits je goede tyraps gebruikt) en eenvoudig aan te passen aan verschillende zwembaden.
Ter info. De intex pool cleaner is bedoeld voor 38 mm aansluitingen. Mijn bad heeft wel de 38mm slangen en kranen, maar nog wel de 32mm inlaat. Nog niet aangedurfd om de liner in te snijden. Mbv dit lichtgrijze koppelstuk. Art nr. 12846 zwembad led adapter, kun je de poolcleaner alsnog aansluiten op een 32mm uitlaat.
:strip_exif()/f/image/Mpv4czqivZUn5Cv8xUw64Kmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l59pcnsyJi1GKSNFLIxPXfrD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mpv4czqivZUn5Cv8xUw64Kmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l59pcnsyJi1GKSNFLIxPXfrD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WsXATU8Yc4oe4qyfeVluM28z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Kingsolo op 18-06-2021 11:29 ]
Mijn ph is te laag, mijn chloor perfect. Dit gemeten met strips en tabletjes. Ik lees dat de ph kan stijgen als het water warmer wordt. Nu warmt het gedurende de dag nog wel wat op is mijn verwachting. Klopt het dat de ph schommelt afhankelijk van de temperatuur?
deze stofzuiger komt met adaptersKingsolo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:06:
Ter info. De intex pool cleaner is bedoeld voor 38 mm aansluitingen. Mijn bad heeft wel de 38mm slangen en kranen, maar nog wel de 32mm inlaat. Nog niet aangedurfd om de liner in te snijden. Mbv dit lichtgrijze koppelstuk. Art nr. 12846 zwembad led adapter, kun je de poolcleaner alsnog aansluiten op een 32mm uitlaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

nummer 1 kan je gewoon op een 32mm inlaat (intex/bestway, maar ook de 38mm schroeven gaat naar 32mm slang
2 (waar je #1 op schroeft) ,3,4 zijn voor andere varianten
btw de inhang skimmer van 20,- aansluitingen zijn andere slang maat (geen 32/38 helaas)
[ Voor 26% gewijzigd door vso op 18-06-2021 11:13 ]
Tja vanalles
Ik wil de geclaimde COP en verbruik nog aan de tand voelen, daarvoor moet ik nog data verzamelen.Pixelmagic schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:11:
[...]
Toch wel jammer dat mijn onderbuik gevoel juist blijkt, Toppy heeft een volgens de specs een mooi product gekocht maar eenmaal uit de container en bij de mensen blijkt het toch wat te mooi voorgespiegeld.
Nu worden (opnieuw) de specs aangepast in de webshop naar de realiteit van de kopers en dan blijkt dat buiten de prijs voor een inverter het toch een minder mooi product dan gedacht.
Ik ben hard aan het twijfelen geweest tussen een zelf geregelde el-cheapo (bv Cranenbroek) aan/uit WP en deze. Uiteindelijk om meerdere redenen besloten het eerste jaar voor solar te kiezen. Ik ben blij met het delen van jullie ervaringen, hopelijk dat Toppy dit meeneemt naar de fabrikant en dat de levering van volgend jaar beter is.
P.s. overigens heeft de bui van vannacht van mijn hottub "put" eigenhandig verandert in een voetenbad, ondanks mijn pogingen tot natuurlijke afwatering. Terug naar de tekentafel....
Geluidsproductie is wat nu al door de mand valt.
Als het verbruik ook niet klopt dan gaat die van mij ook terug.
ik gebruik deze https://www.praxis.nl/tui...l-grijs-15-x-30cm/0945337 (ff link gepakt had ze voor 0,50 cent oid)Kingsolo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:12:
[...]
Aan de ene kant rondjes gezaagd uit watervast multiplex.
[Afbeelding]
De andere kant om het wat beter waterpas te krijgen hard houten 28mm gezaagde vlonder delen
[Afbeelding]
Tja vanalles
#startpostcoazter schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:08:
Mijn ph is te laag, mijn chloor perfect. Dit gemeten met strips en tabletjes. Ik lees dat de ph kan stijgen als het water warmer wordt. Nu warmt het gedurende de dag nog wel wat op is mijn verwachting. Klopt het dat de ph schommelt afhankelijk van de temperatuur?
Tja vanalles
Hier bleef het ding dus gewoon draaien en zag ik op de pomp ook staan dat het water 'out' warmer was dan het water 'in'. En dat is natuurlijk niet de bedoeling als het bad op temperatuur isJB schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:22:
[...]
Dit gedrag herken ik helemaal. In de buurt van ingestelde temp hoor je 'm minder werken omdat de fan minder hard gaat draaien voor dat laatste beetje. Eenmaal de ingestelde temperatuur bereikt, gaat de WP na een gegeven moment gewoon helemaal uit en in standby. Hier nog niet gehad dat het bad dan weer zakte qua temperatuur, maar de WP zal vanzelf weer starten bij een drop lijkt me. Dus dat is wel echt fijn van deze dingen. Je kunt je ze gewoon ingeschakeld laten in principe (zolang je ZFP ook loopt) en ik pomp nu ten alle tijden over de WP heen, ook al staat ie op sommige dagen niet eens aan omdat we vtv al weten niet te zwemmen op die dag.
Had hem eergisteren per ongeluk echt op 'auto' staan i.p.v. koelen en toen kwam er opeens koud water uit
Zo te lezen heb ik geluk bij een ongeluk gehad, toen de inverter versie niet leverbaar was en ik voor die niet inverter variant ben gegaan van de W'eau Mini 4kW, hij maakt zo goed als evenveel geluid als de CRP en geen hoge pieptoon. Volgens de site van Toppy zou deze pomp zelfs meer geluid produceren dan de inverter versie.
Maar heb hem sowieso de laatste tijd niet veel gehoord want het zwembad is al warm genoeg zonder warmtepomp. Maar aankomende tijd kan ie mooi van net niet zwemdagen zwemdagen maken.
Verder gebruik hem toch niet om het bad op temperatuur te houden, dus gewoon een paar uur "stoken" en dan gaat hij gewoon helemaal uit dmv een Shelly.
Maar heb hem sowieso de laatste tijd niet veel gehoord want het zwembad is al warm genoeg zonder warmtepomp. Maar aankomende tijd kan ie mooi van net niet zwemdagen zwemdagen maken.
Verder gebruik hem toch niet om het bad op temperatuur te houden, dus gewoon een paar uur "stoken" en dan gaat hij gewoon helemaal uit dmv een Shelly.
Als het goed is gaat de inverter dus op een gegeven moment wel minder stroom verbruiken. Ik wil nog wel zien hoe het in de praktijk werkt. Als het tegenvalt dan kan ik ook beter voor de niet inverter gaan.Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:32:
Zo te lezen heb ik geluk bij een ongeluk gehad, toen de inverter versie niet leverbaar was en ik voor die niet inverter variant ben gegaan van de W'eau Mini 4kW, hij maakt zo goed als evenveel geluid als de CRP en geen hoge pieptoon. Volgens de site van Toppy zou deze pomp zelfs meer geluid produceren dan de inverter versie.
En zoals je zei, als je het toch niet wil gebruiken dan maakt dat ook niet uit.
We hebben het bad zelf gerepareerd ja. De garantie zal daarmee wel vervlogen zijn. Het was een zwembad van € 180 inclusief pomp, 3 meter doorsnee. Mag ik de website met de belabberde service hier melden?J.E. Weinor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:15:
[...]
Heb je de lek nu dan zelf gerepareerd? aangezien je bad nu verder aan het vullen bent.
Het (garantie gevalletje) claimen?
2e vraag) volgens jouw reactie blijkt het contact waar je het bad had gekocht moeilijk te zijn en geen reactie en bereikbaarheid.
En ten derde Ik vroeg je om foto's en link website daar zit ik met smart op te wachten je mag het via DM of in deze topic plaatsen.
We proberen je wel te helpen en dat anderen je op weg kan helpen voor je oplossing daar zijn we tenslotte voor, met meer info weet je ook meer toch!![]()
Een nieuw bad kopen en ook nog lek blijkt te wezen daar wordt je niet vrolijk van en ook bij een website die moeilijk bereikbaar is of niet reageert, of het nu een bad is van honderden euro's of één van 100 euro geld is geld.
spoiler:
.Viking Choice
Foto van het bad:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qWrkfvqcGqAeo9wMTjpAmG65.jpg?f=user_large)
Foto van de naad waar de lekken zaten (druppelde er op drie plekken doorheen):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FuQS7PMbPumftvJzDhbuOu1R.jpg?f=user_large)
Nu is de zon meer dan sterk genoeg om het bad op temperatuur te houden dus denk dat in de lente/herfst de inverter wel wat meer voordelen heeft. Maar dan zou ik hem ook gewoon om de paar uur even aan kunnen zetten om hem weer op te warmen, als ze dan überhaupt nog willen gaan zwemmenPlenkske schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:39:
[...]
Als het goed is gaat de inverter dus op een gegeven moment wel minder stroom verbruiken. Ik wil nog wel zien hoe het in de praktijk werkt. Als het tegenvalt dan kan ik ook beter voor de niet inverter gaan.
Of deze volkern trespa 8 mmvso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:15:
[...]
ik gebruik deze https://www.praxis.nl/tui...l-grijs-15-x-30cm/0945337 (ff link gepakt had ze voor 0,50 cent oid)
:strip_exif()/f/image/h8l25Ufj3tmwThFhhhWEijWa.jpg?f=fotoalbum_large)
Dikte materiaal onder de poot betreft hoogte verschil, daar kun je aan het puzzelen komen. en welk materiaal je al hebt liggen of moet bij halen.
Een straatklinker kan net te hoog zijn, als de basis onderling en met verschillende hoogte punten net niet waterpas is of mooi vlak ondergrond en te grote hoogte verschillen.
Je ziet soms wel eens zwembaden staan dan staat de ene poot hoger dan het andere en ziet er niet mooi uit, het is net dat het frame uit fatsoen is getrokken met gevolg tot diagonale plooien in de wand van de liner.
[ Voor 18% gewijzigd door J.E. Weinor op 18-06-2021 12:03 ]
Vraagje:
afgelopen maandag een zwembad gekocht voor de kids van 3x2. Nu heb ik de PH goed, maar het chloor lijkt maar niet te pakken op de 1 of andere maniers (wellicht geen goede tabletjes?) nu zag ik bij de blokker 5-1 tabs liggen van Bestpool van 200gr. Voor mijn gevoel zijn dit behoorlijke grote tabletten voor het relatief kleine badje. Is dit niet een overdaad aan chemicalien voor het zwembad?
afgelopen maandag een zwembad gekocht voor de kids van 3x2. Nu heb ik de PH goed, maar het chloor lijkt maar niet te pakken op de 1 of andere maniers (wellicht geen goede tabletjes?) nu zag ik bij de blokker 5-1 tabs liggen van Bestpool van 200gr. Voor mijn gevoel zijn dit behoorlijke grote tabletten voor het relatief kleine badje. Is dit niet een overdaad aan chemicalien voor het zwembad?
Klopt ja, gisteren ook gemerkt. WP niet aan gehad.Tinusvolkel schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Nu is de zon meer dan sterk genoeg om het bad op temperatuur te houden dus denk dat in de lente/herfst de inverter wel wat meer voordelen heeft. Maar dan zou ik hem ook gewoon om de paar uur even aan kunnen zetten om hem weer op te warmen, als ze dan überhaupt nog willen gaan zwemmen
Als je dagenlang 20-25 graden hebt (en minder zon) dan wordt de WP ook fijn natuurlijk.
De vraag is inderdaad tot wanneer je het bad laat staan voor jezelf/kinderen. Ligt helemaal aan het weer
Voor dat formaat bad en een chloordrijver heb je 20gr tabletten nodig.Swennus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:47:
Vraagje:
De link naar de website mag je gewoon vermelden.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:41:
[...]
We hebben het bad zelf gerepareerd ja. De garantie zal daarmee wel vervlogen zijn. Het was een zwembad van € 180 inclusief pomp, 3 meter doorsnee. Mag ik de website met de belabberde service hier melden?spoiler:.Viking Choice
Foto van het bad:
[Afbeelding]
Foto van de naad waar de lekken zaten (druppelde er op drie plekken doorheen):
[Afbeelding]
Op zich wel een leuk badje, en op de foto te zien inderdaad een stroompje bij de naad.
Als ik was zal in ieder geval proberen de garantie alsnog te claimen ondanks dat je het evt zelf hebt geplakt en afwachten waar ze evt. mee komen voor het zelfde geld sturen ze je alsnog een nieuwe liner.
Ook de vraag hoe het bad zich volgend jaar het uit houd ondanks de lekkage die je tijdelijk hebt (gefix) kan goed gaan maar ook niet.
Trouwens ben jaloers op je mooie en ruime tuin.
Ik heb ook een 3x2m bad en Ik had eerst ook shock chloor tabletten die snel werken en snel weer weg zijn.... nu 20gram lang werkende chloor duurde wel even voor chloor oké was nu 2,5 tablet van 20gram in de drijver gaat het goedSwennus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:47:
Vraagje:
Zoals @JB zegt zou ik het ook doenRoe!and schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:41:
[...]
Ja echter het verschil met 20gr en 30gr is niet veel, max 0,1. Door het zwemmen zelf gaat ook de pH omhoog.coazter schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:08:
Zodra mijn skimmer erin zit en bad gevuld is ga ik dat ook testen, ben ik ook benieuwd naarPlenkske schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Ik wil de geclaimde COP en verbruik nog aan de tand voelen, daarvoor moet ik nog data verzamelen.
Geluidsproductie is wat nu al door de mand valt.
Als het verbruik ook niet klopt dan gaat die van mij ook terug.
Mijn WP doet dat erg goed, staat bij mij standaard op eco/stille modus:Plenkske schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:39:
[...]
Als het goed is gaat de inverter dus op een gegeven moment wel minder stroom verbruiken. Ik wil nog wel zien hoe het in de praktijk werkt. Als het tegenvalt dan kan ik ook beter voor de niet inverter gaan.
- WP draait max op 80%
- Naarmate de temperatuur van 35gr steeds in de buurt komt gaat ie langzamer draaien en stopt uit eindelijk helemaal.
Infeite als je de perfecte combinatie hebt dan zou de wp altijd op zijn "laagst" blijven draaien.
Alleen omdat wp een variable cop heeft en afhankelijk is van de buiten temperatuur is dit zo goed als niet haalbaar.
Mijn wp staat uit zijn neus te eten wanneer het 25gr+ is terwijl in de koude dagen dat het buiten 10-15gr is dan zie je wp netjes de toeren regelen
En dat zie ik ook terug in het stroom vebruik. Kan aan het stroom vebruik zien op hoeveel % vermogen wp draait (Kan dat natuurlijk ook gewoon in de app zien).
[ Voor 7% gewijzigd door Jazsie op 18-06-2021 12:59 ]
vorig jaar had ik de grond waterpas gemaakt de stenen onder de poten en toen gevuld .. doordat hij net wat hoger staat trek je wat sneller de liner op de bodem strak .. (is mijn theorie) ..J.E. Weinor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:46:
[...]
Of deze volkern trespa 8 mm![]()
[Afbeelding]
Dikte materiaal onder de poot betreft hoogte verschil, daar kun je aan het puzzelen komen. en welk materiaal je al hebt liggen of moet bij halen.
Een straatklinker kan net te hoog zijn, als de basis onderling en met verschillende hoogte punten net niet waterpas is of mooi vlak ondergrond en te grote hoogte verschillen.
Je ziet soms wel eens zwembaden staan dan staat de ene poot hoger dan het andere en ziet er niet mooi uit, het is net dat het frame uit fatsoen is getrokken met gevolg tot diagonale plooien in de wand van de liner.
zolang het materiaal overgens niet verschuift als je het opelkaar legt (hoge frictie) dan is het goed naar mijn idee
Tja vanalles
Oeps ging iets mis ]
[ Voor 104% gewijzigd door J.E. Weinor op 18-06-2021 13:57 ]
Misschien dit iets voor de startpost kon er geen afbeelding van maken.vso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:29:
[...]
vorig jaar had ik de grond waterpas gemaakt de stenen onder de poten en toen gevuld .. doordat hij net wat hoger staat trek je wat sneller de liner op de bodem strak .. (is mijn theorie) ..
zolang het materiaal overgens niet verschuift als je het opelkaar legt (hoge frictie) dan is het goed naar mijn idee
https://www.levelgroundpool.com/pool-leveling-tips.html
Weet iemand hier toevallig het intex art nr van de donker grijze wartels die op de 38mm kranen zitten. Kom er zojuist achter dat de uitlaat los is geschoten en een deel van de tuin blank staat. De draad op die twee halve stukken van die wartels loopt ook niet helemaal lekker.
Kraantje ook maar met tiewraps gefixeerd aan het latje.
Aan de weau 4kw inverter bezitters, ik heb de boel aangesloten, de filterpomp staat aan, alleen de inverter blijft OFF staan, ik hoor een piep als ik op de aan knop druk (of willekeurig ander knop en zie de knopjes knipperen), ook na 3 min gebeurt er verder niks en blijft er off op de display staan? Iemand enig idee of ik iets verkeerds doe of is die van mij stuk?
kan je beter niet geheel nieuw ? (zekere voor onzekere ?)Kingsolo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:50:
Weet iemand hier toevallig het intex art nr van de donker grijze wartels die op de 38mm kranen zitten. Kom er zojuist achter dat de uitlaat los is geschoten en een deel van de tuin blank staat. De draad op die twee halve stukken van die wartels loopt ook niet helemaal lekker.
Tja vanalles
Is het schermpje nog geblokkeerd? Pijltje naar boven en beneden tegelijk indrukken voor een paar seconden dan gaat hij aan.B0MBACI schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:56:
Aan de weau 4kw inverter bezitters, ik heb de boel aangesloten, de filterpomp staat aan, alleen de inverter blijft OFF staan, ik hoor een piep als ik op de aan knop druk (of willekeurig ander knop en zie de knopjes knipperen), ook na 3 min gebeurt er verder niks en blijft er off op de display staan? Iemand enig idee of ik iets verkeerds doe of is die van mij stuk?
Dat was het 😅 dank je!Tama1 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Is het schermpje nog geblokkeerd? Pijltje naar boven en beneden tegelijk indrukken voor een paar seconden dan gaat hij aan.
Als het niet nodig is, is het niet nodig ben ik van mening. Maar goed! kwam deze tegen.vso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:59:
[...]
kan je beter niet geheel nieuw ? (zekere voor onzekere ?)
https://www.stesha.be/nl/afsluitkraan-2-stuks.html
Niet te duur. Complete extra set. Reserve.
:strip_exif()/f/image/wZvMfDdtXtG2UI5iOSiwY8dh.jpg?f=fotoalbum_large)
2 weken eerder dan aangegeven levertijd, en hij staat. Dmv bypass gewoon geen moeite, aansluiten kranen open, even wachten tot ie vol zit en aanzetten de hele hap! Hij maakt meer herrie dan de zfp, dus ook hier een beetje mehh. Meter er vanaf en de apple watch zegt 49 db. Das net zo veel als mn robotstofzuiger. Ben benieuwd als bad op temp is.
mee eens maar als schroefdraad al niet lekker is .. probeer anders ff de kraan te swappen van de goeie .. (ff een plasticzak oid aan de binnenkant doen met een vaatdoek zodat je bad niet leegstroomt (of was het juist de lage ? )Kingsolo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:18:
[...]
Als het niet nodig is, is het niet nodig ben ik van mening. Maar goed! kwam deze tegen.
Niet te duur. Complete extra set. Reserve.
maar goed is inderdaad niet duur
Tja vanalles
Jessicawitkamp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:24:
[Afbeelding]
2 weken eerder dan aangegeven levertijd, en hij staat. Dmv bypass gewoon geen moeite, aansluiten kranen open, even wachten tot ie vol zit en aanzetten de hele hap! Hij maakt meer herrie dan de zfp, dus ook hier een beetje mehh. Meter er vanaf en de apple watch zegt 49 db. Das net zo veel als mn robotstofzuiger. Ben benieuwd als bad op temp is.
Tja vanalles
Hoeveel slippers kan je bij de deur hebben liggen/hangen ?Jessicawitkamp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:24:
[Afbeelding]
Bedankt voor de terugkoppeling, erg jammer dat het geluid bij iedereen wat tegen lijkt te vallen ondertussen. Hopelijk zorgt hij wel voor een lekker warm bad !
het losse onderdeel wat je noemde kan ik niet vinden vraag mij af of ze het wel los verkopen.Kingsolo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:50:
Wat je kunt doen is twee nieuwe afsluiters bestellen en daar die halve wartels er af schroeven heb je gelijk onderdelen er bij mocht je afsluiter defect raken.
De intex afsluiters zijn bijna overal al uitverkocht of geen voorraad meer.
hier nog te bestellen voor 2 stuks voor de prijs zal ik het zeker doen wel een shop uit België, bestel er zelf ook wel eens wat van en top service en snelle levering.
En anders op advies van VSO wellicht hebben ze het ook wel bij Stesha in de link.
Absoluut! Echt super thanks. Volgende winterproject wordt een keterkastvso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:33:
[...]
blij dat je het zo hebt aangesloten vanaf de start toch ?
Heb ook nog slippers aan! Maar lichte teenslippers voor de wat lichtere outfitjes (de andere zijn zwart). Dan de teenslippers van de man. En allebei badslippers voor als we met sokken lopen (buiten rokers, das praktischer dan met sokken in teenslippers)Pixelmagic schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:38:
[...]
Hoeveel slippers kan je bij de deur hebben liggen/hangen ?![]()
Bedankt voor de terugkoppeling, erg jammer dat het geluid bij iedereen wat tegen lijkt te vallen ondertussen. Hopelijk zorgt hij wel voor een lekker warm bad !

Vanmiddag de solarmat goed aangesloten (geen foto want zit nog in het zwembad). En qua gevoel lijkt hij beter op te warmen. De waterdruk/stroom is ook hoger/beter. Uiteindelijk 1 tussenring uit de mat gehaald.Remy!!!! schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:25:
[...]
Ik heb m'n solarmat ook nog op de 'verkeerde' manier aangesloten. De aansluitingen zitten op dezelfde plek als dit plaatje.
Nu ik een groter zwembad heb merk ik dat het opwarmen ook niet meer zo heel hard gaat, dus nu wil ik de boel ook even goed gaan aansluiten.
Maar als ik het goed begrijp hoef ik de koppelstukken alleen maar om te wisselen zoals ik mooi middels paint op dit plaatje heb gedaan.
Moet ik dan verder nog iets doen? Behalve nog wat extra meters aan zwembadslang halen?
Je maakt het wel weer cryptisch, zo zonder tekst
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Hier hebben we sinds vorige zomer ook een Intex zwembad van zo'n 2,60 bij 1,60 met frame. Vorige zomer zonder pomp gedaan, maar nu toch maar een pomp aangeschaft. Een 12V Intex filterpomp die 2271 liter per uur zou kunnen pompen. Leek me prima gezien het formaat van het bad.
De pomp kan gewoon buiten blijven staan in de zomer neem ik aan. Maar geldt dit eigenlijk ook voor de transformator die wordt meegeleverd? Ze geven wel aan dat ie zo ver mogelijk van het zwembad moet komen te staan, dus kan vast niet tegen golven, maar dat is wat anders dan regen. Moet nog even checken of dat ding IP44 heeft, dan zou regen niet zo'n probleem moeten zijn hoop ik als ik het niet letterlijk op de grond zet.
Helaas hebben we geen stopcontact vlak bij de plek waar het zwembad staat, maar wel iets verderop in de tuin. Hiervoor heb ik al een verlengsnoer met IP44 besteld. Is zo'n stekkersafe hiervoor voldoende om dit veilig te maken met regen? Zou liever niet elke dag alles moeten opruimen en weer klaarzetten qua snoeren etc.
Zijn er betere oplossingen voor het plaatsen van de transformator buiten? Zat wel te denken om 'iets' te maken zodat er vorm van overkapping voor is. Zag ook iets als een drybox, zou dat werken?
Of is het verstandiger om de transformator elke dag gewoon op te ruimen? Verlengkabel heeft een afdekklepje dus kan buiten blijven en de verloop van de pomp naar de transformator kan mogelijk gewoon een zakje omheen ter bescherming.
De pomp kan gewoon buiten blijven staan in de zomer neem ik aan. Maar geldt dit eigenlijk ook voor de transformator die wordt meegeleverd? Ze geven wel aan dat ie zo ver mogelijk van het zwembad moet komen te staan, dus kan vast niet tegen golven, maar dat is wat anders dan regen. Moet nog even checken of dat ding IP44 heeft, dan zou regen niet zo'n probleem moeten zijn hoop ik als ik het niet letterlijk op de grond zet.
Helaas hebben we geen stopcontact vlak bij de plek waar het zwembad staat, maar wel iets verderop in de tuin. Hiervoor heb ik al een verlengsnoer met IP44 besteld. Is zo'n stekkersafe hiervoor voldoende om dit veilig te maken met regen? Zou liever niet elke dag alles moeten opruimen en weer klaarzetten qua snoeren etc.
Zijn er betere oplossingen voor het plaatsen van de transformator buiten? Zat wel te denken om 'iets' te maken zodat er vorm van overkapping voor is. Zag ook iets als een drybox, zou dat werken?
Of is het verstandiger om de transformator elke dag gewoon op te ruimen? Verlengkabel heeft een afdekklepje dus kan buiten blijven en de verloop van de pomp naar de transformator kan mogelijk gewoon een zakje omheen ter bescherming.
@Tama1Jessicawitkamp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:24:
[Afbeelding]
ook hier de W'eau Mini Inverter 4kW binnen gekomen.
Lijkt prima te werken heb hem nog niet zien terug gaan in vermogen terwijl de ingestelde temp in de buurt is van de water temp.
Dan het geluid... tja
pomp klinkt mooi maar dat snerpende geluid dat er boven uit komt dat gaat door merg een been.
als hij dat niet zou maken dan zouden de specs kloppen....
Zou dit dan een batch fout zijn ?
@Plenkske jij hebt hem uit de vorige zending uit china. doet hij dit bij jou ook zo hard?
Nog even over nadenken van het weekend...
Wil je meer weten over slippers en sokkenJessicawitkamp schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:43:
[...]
Heb ook nog slippers aan! Maar lichte teenslippers voor de wat lichtere outfitjes (de andere zijn zwart). Dan de teenslippers van de man. En allebei badslippers voor als we met sokken lopen (buiten rokers, das praktischer dan met sokken in teenslippers)maar het liefste lopen we op teenslippers
Jaszie loopt met spa slippers aan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7HX3p0DnMwLxQaaK09VKvHkO.jpg?f=user_large)
En VSO loopt op klompen met sokken van intex hij was laatst de sokken nog kwijt.
/f/image/k1ScFDZLoh7W0pBjj0aKz9td.png?f=fotoalbum_large)
Welke van de twee weet ik niet.
Hoe kan ik het beste schroefdraad van twee druk pvc schroef verbindingen afdichten? Tbv zwembad .Gewoon met teflon ?
@Jazsie
Weet jij het verschil tussen de 2 modellen?
in het type van toppy zit een C extra en natuurlijk 1 kw
https://www.azalp.nl/fair...no-zwembad-warmtepomp.htm
https://www.toppy.nl/prod...ad-warmtepomp-bpncr6.html
Rubber platte O ring tussen de verbinding, neem aan dat je de slang aan de druk pvc wilt vast schroeven.Duckzelf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:52:
Hoe kan ik het beste schroefdraad van twee druk pvc schroef verbindingen afdichten? Tbv zwembad .Gewoon met teflon ?
:strip_exif()/f/image/G3Z78MkSL8ts4qezkt7jQzGC.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.wildkamp.nl/p...oor-kraagbus-50-mm/716250
En anders heb je druk pvc met buiten eind draad en je draait de pvc in een verloop of T-stuk met binnendraad daar doe je teflon tape op.
Rubers insmeren met vasseline zuurvrij of siliconen vet is ook goed maar geen wd 40.
Ik zal de volgende keer een filmpje maken.Dewim1 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:46:
[...]
@Tama1
ook hier de W'eau Mini Inverter 4kW binnen gekomen.
Lijkt prima te werken heb hem nog niet zien terug gaan in vermogen terwijl de ingestelde temp in de buurt is van de water temp.
Dan het geluid... tja
pomp klinkt mooi maar dat snerpende geluid dat er boven uit komt dat gaat door merg een been.
als hij dat niet zou maken dan zouden de specs kloppen....
Zou dit dan een batch fout zijn ?
@Plenkske jij hebt hem uit de vorige zending uit china. doet hij dit bij jou ook zo hard?
Nog even over nadenken van het weekend...
Heb jij er een power meting op zitten al ?
Als het ook geen inverter blijkt dan mag Toppy hem mooi terug.
Ja heb ook meting erop zitten wel samen met pomp.Plenkske schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:23:
[...]
Ik zal de volgende keer een filmpje maken.
Heb jij er een power meting op zitten al ?
Als het ook geen inverter blijkt dan mag Toppy hem mooi terug.
ik zie hem wel langzaam opstarten maar heb hem nog niet zien terug moduleren
ik laat hem vannacht aanstaan en het water is bijna op setpoint.
waarom werkt een hydraulische stofzuiger niet op een CRP? Kan me alleen voorstellen dat je het filter eerder moet vervangen maar verder?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Nee ik doel hier op vaste pvc buis.J.E. Weinor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Rubber platte O ring tussen de verbinding, neem aan dat je de slang aan de druk pvc wilt vast schroeven.
[Afbeelding]
https://www.wildkamp.nl/p...oor-kraagbus-50-mm/716250
En anders heb je druk pvc met buiten eind draad en je draait de pvc in een verloop of T-stuk met binnendraad daar doe je teflon tape op.
Rubers insmeren met vasseline zuurvrij of siliconen vet is ook goed maar geen wd 40.
Bijv vaste pvc naar drie delige koppeling en die schroeft in het schroefdraad van de zeswegkraan (2 duims)
Dit moet ik dus met teflon doen?
Kan helaas niet goed zien wat er allemaal in de BPNR07 zit mbt compressor/warmte wisselaar.Dewim1 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:29:
@Jazsie
Die van Toppy heeft wel 5jr garantie op warmtepomp en zelfs 10 jaar op de compressor/warmtewisselaar.
De andere is 2 en 5 jaar.
De "onderdelen" die in die van Toppy zitten is gewoon goed spul.
plaatjes zeggen toch meer als woordenThe Executer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:02:
[...]
Je maakt het wel weer cryptisch, zo zonder tekst
Tja vanalles
#zuigkracht vanaf een 6m3 zfp werken ze pas lekkerSnowhite0901 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:00:
waarom werkt een hydraulische stofzuiger niet op een CRP? Kan me alleen voorstellen dat je het filter eerder moet vervangen maar verder?
[ Voor 6% gewijzigd door vso op 18-06-2021 22:34 ]
Tja vanalles
Wat denk je ervan gewoon stekker van de grond af ? steker hoog en altijd draad in een boog laten hangen zodat druppels daar ervan af vallen ?IntToStr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:21:
je hebt speciale camping beschermboxen voor stekkers, deze bv https://www.toolstation.nl/stekkersafe/p22694
Tja vanalles
Heeft iemand al beschermhoezen gevonden voor de warmtepomp? Simple “Google” search geeft me weinig terug maar meen toch zeker al eens van die mooie covers gezien te hebben om ze op te bergen.
Mijn boefje is liev!
je woont toch naast cranenbroek .. wat denk je van een bbq hoez ?JB schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:30:
Heeft iemand al beschermhoezen gevonden voor de warmtepomp? Simple “Google” search geeft me weinig terug maar meen toch zeker al eens van die mooie covers gezien te hebben om ze op te bergen.
Of anders maak je een kist waar bij je de voor/achterkant ervan af kan halen .. voor de doorluchting etc .
Dit zou in mijn optiek de beste optie wezen omdat tijdens gebruik geen vlekken oid aan de bovenkant komen .. en bij verplaatsen indien er geen handvaten/wieltjes op of onder zitten je hem makkelijk kan verplaatsen ..
- De voor/achterkant kan je tijdelijk opzij zetten
[ Voor 34% gewijzigd door vso op 19-06-2021 00:33 ]
Tja vanalles
Nee helaas niet. Dat is klein uur rijden naar dichtstbijzijnde.vso schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:30:
[...]
je woont toch naast cranenbroek .. wat denk je van een bbq hoez ?
Of anders maak je een kist waar bij je de voor/achterkant ervan af kan halen .. voor de doorluchting etc .
Dit zou in mijn optiek de beste optie wezen omdat tijdens gebruik geen vlekken oid aan de bovenkant komen .. en bij verplaatsen indien er geen handvaten/wieltjes op of onder zitten je hem makkelijk kan verplaatsen ..
- De voor/achterkant kan je tijdelijk opzij zetten
Ik wil 'm straks compact in de garage opbergen. Op pootjes staat ie al
Mijn boefje is liev!
Telfon tape inderdaadDuckzelf schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Nee ik doel hier op vaste pvc buis.
Bijv vaste pvc naar drie delige koppeling en die schroeft in het schroefdraad van de zeswegkraan (2 duims)
Dit moet ik dus met teflon doen?
Regen?! Hier geen druppel gezien
Zat gewoon bij mijn warmtepompJB schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 00:30:
Zoiets bedoel je toch?:
https://www.amazon.nl/Sma...bescherming/dp/B07KQL5TJ8
.
[ Voor 99% gewijzigd door Dewim1 op 19-06-2021 08:17 ]