Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 58 ... 175 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 22:36
Osovega schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:10:
Ik heb een probleem met mijn zoutelektrolyse. Sinds twee weken staat hier het zwembad (400x200x100) met dit jaar voor het eerst zoutelektrolyse.
Na wat opstart problemen deed hij het redelijk (alleen chloor vervliegt wel snel).
Sinds gisteren lijkt hij geen chloor meer aan te maken. Het ZFP liep niet goed meer door en het zwembad was troebel en de wanden worden glad. Na een backwash doet de pomp het goed en het troebele is bijna weg. Alleen lijkt de electrolyse nu geen chloor aan te maken. Ik heb het electrolyse apparaat schoongemaakt en op een van de twee puntjes zat al veel zout of kalk. Dit heb ik er afgehaald. Hij loopt nu al 13 uur in boost mode maar de chloor meters geven nog geen chloor aan. Iemand tips? Het apparaat geeft geen foutmeldingen en geeft aan 'working' 'boost'. Aangezien er dus algen in het bad ontstaan ben ik op zoek naar tips. Ik sta op het punt om het apparaat dan maar weg te doen en weet over te gaan op chloor tabletten. Kan ik dat zomaar doen in het zoute water?
Hoe is je PH waarde (En evt alkaliniteit)? Kan ook van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn zoutelektrolyse. Sinds twee weken staat hier het zwembad (400x200x100) met dit jaar voor het eerst zoutelektrolyse.
Na wat opstart problemen deed hij het redelijk (alleen chloor vervliegt wel snel).
Sinds gisteren lijkt hij geen chloor meer aan te maken. Het ZFP liep niet goed meer door en het zwembad was troebel en de wanden worden glad. Na een backwash doet de pomp het goed en het troebele is bijna weg. Alleen lijkt de electrolyse nu geen chloor aan te maken. Ik heb het electrolyse apparaat schoongemaakt en op een van de twee puntjes zat al veel zout of kalk. Dit heb ik er afgehaald. Hij loopt nu al 13 uur in boost mode maar de chloor meters geven nog geen chloor aan. Iemand tips? Het apparaat geeft geen foutmeldingen en geeft aan 'working' 'boost'. Aangezien er dus algen in het bad ontstaan ben ik op zoek naar tips. Ik sta op het punt om het apparaat dan maar weg te doen en weet over te gaan op chloor tabletten. Kan ik dat zomaar doen in het zoute water?
naast wat @djjvb zegt waarheid is..

is het ook handig even de startpost -->wateronderhoud goed door te lezen

met name deze opmerking
Zeer belangrijk om te vermelden, is dat je niet meerdere dingen moet willen bijsturen. Het aanpassen van het ene heeft namelijk invloed op het andere.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:54
Zorg dat je alkiteit en pH in orde is.

Na 13u zou je toch wel iets van chloor moeten kunnen meten.

Hoe heb je de cellen schoon gemaakt?

Eventueel chloor shock geven met granulaat.

Je kan wel van chemisch chloor naar zoutwater gaan maar andersom volgens mij niet.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
pvnzoest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:35:
[...]

Inderdaad zoals VSO zegt.. precies hetzelfde als ik gehad heb.

https://www.intexdevelopm...rt/instruction?lst_lang=3
Daar een support case maken.

Nadat je die gemaakt hebt (maak voor jezelf ook alvast een foto van de pomp dat je de stroomkabel eraf geknipt hebt :P)
even deze stappen volgen:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67307540

Hierna kan je iig nog pompen .. op deze manier schakel je het bedienings paneel uit en krijg je een aan / uit pomp wanneer deze stroom krijgt. Dus via de test knop uitzetten.. en via de reset knop op de beveiligings stekker weer aan zetten.
Is er een vervolg van het onderdeel defect pomp stekker ar af en pomp en levering door intex.

Heeft het lang geduurd op onderdeel binnen is ? Het defecte deel hoef je niet op te sturen maar mag je houden?

De timer functie vind ik maar niets die er op zit het tijdstip van instellen zeg maar 8 uur 's morgens 9 uur de timer instelling dan zal de volgende dag om 8 uur weer inschakelen dan loopt de pomp 9 uur en dan begint de cyclus van voor of aan.

Tussentijdse veranderingen van de timer en op welke tijdstip je het doet, had een keer de timer in de middag verandert tegen 13;00 uur maar de pomp ging niet aan de volgende morgen om 8 uur 's morgens aan maar pas op 13:00 uur middag

Tussentijdse timer instellingen per dag zit er niet op laat staan wekelijkse instellingen, een externe schakelklok zal beter zijn maar dan moet je de timer gaan omzeilen of er uit slopen en een aparte aan uit schakelaar monteren.

Of de huidige aan uit knop gebruiken op de intex pomp via mod en soldeerwerk, gezocht hier iets over te vinden etc maar geen resultaat ook niet op YouTube iets met eigen schakelklok achter de intex ZFP met timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
pvnzoest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:52:
[...]

Zelf al gegoogled? :)

https://www.google.com/search?q=intex+26676+manual > bovenste link: https://www.intexdevelopm.../productdetail?lst_lang=2 >

Meteen op die pagina (voor mij iig)

- What should I do if code 90 appears?
There are several things you may need to check and do: Ensure the pool pump is on and running. Ensure the plunger valves on the pool (if any) are opened.  Ensure the filter cartridge, cell and debris screen are clean from debris and dirt.  Ensure the flow sensor (especially the hinge) is clean. See Owner’s Manual. Release all trapped air (if any) in the circulation line hose.  Check the direction of water inlet and water outlet hose. Reverse the hoses if incorrectly connected.  Check if the flow sensor is loose or not connected properly. If not, please plug the flow sensor firmly into the flow sensor receptacle.  If code 90 still appears despite above steps, there might be a flow sensor failure. Please contact INTEX Service Center for replacement. NOTE: Always turn the power off and disconnect power cord before cleaning and servicing.
Bedankt voor het meedenken, maar de gebruiksaanwijzing had ik zelf al daar kom ik dus niet uit en zoals ik al aangaf heb ik zelf ook al lopen zoeken=googlen.
Ik bedoel of iemand toevallig een step by step guide/tutorial over het 1e gebruik van dit apparaat kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Is er een vervolg van het onderdeel defect pomp stekker ar af en pomp en levering door intex.

Heeft het lang geduurd op onderdeel binnen is ? Het defecte deel hoef je niet op te sturen maar mag je houden?

De timer functie vind ik maar niets die er op zit het tijdstip van instellen zeg maar 8 uur 's morgens 9 uur de timer instelling dan zal de volgende dag om 8 uur weer inschakelen dan loopt de pomp 9 uur en dan begint de cyclus van voor of aan.

Tussentijdse veranderingen van de timer en op welke tijdstip je het doet, had een keer de timer in de middag verandert tegen 13;00 uur maar de pomp ging niet aan de volgende morgen om 8 uur 's morgens aan maar pas op 13:00 uur middag

Tussentijdse timer instellingen per dag zit er niet op laat staan wekelijkse instellingen, een externe schakelklok zal beter zijn maar dan moet je de timer gaan omzeilen of er uit slopen en een aparte aan uit schakelaar monteren.

Of de huidige aan uit knop gebruiken op de intex pomp via mod en soldeerwerk, gezocht hier iets over te vinden etc maar geen resultaat ook niet op YouTube iets met eigen schakelklok achter de intex ZFP met timer.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De 1ste versie / oude versie is kwa werking van de timer functie niet zo anders de nieuwe (2 versies A en B) zijn niet veel anders ..

De enige manier om een goeie timerfunctie te hebben is de pomp in een "altijd aan" stand te zetten en vervolgens tussen de pomp en aardlekschakelaar (ALS/RCD) een eigen timer te proppen die al dan niet via wifi oid te besturen is
maar dit wist je al @J.E. Weinor dus niet specifiek op jou beantwoord

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje. Ik heb een zwembad van Intex van 260*160. Hierop een pomp van 3.8m³ per uur en 2 solarmatten.
De slangkoppelingen aan het drukgedeelte heb ik vervangen door RVS schroefklemmen. De slangen schoten spontaan los. Hoor je online niks over, maar het zit echt niet stevig met die plastic dingen.

Ik vind dat de doorstroming soms vrij laag is. Niet eens voldoende om luchtbellen te geven op het punt waar het water het bad weer inkomt. Als ik de solarmatten op bypass zet, dan is de druk wel goed, maar we willen graag warm water uit te pomp.

Nu zit ik te overwegen om nog een pomp te kopen bij de Welkoop (3.4 m²/u bijvoorbeeld) en die aan het eind van het traject te zetten om de druk op te voeren. Mijn zorg is echter, gaat die 2e pomp de solarmatten misschien plat trekken omdat die matten van zacht materiaal zijn?

Ik kan de beide pompen wel aan het begin van het traject zetten in serie, maar ik weet niet of dat effect gaat hebben.

Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
3CPO schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar de gebruiksaanwijzing had ik zelf al daar kom ik dus niet uit en zoals ik al aangaf heb ik zelf ook al lopen zoeken=googlen.
Ik bedoel of iemand toevallig een step by step guide/tutorial over het 1e gebruik van dit apparaat kent?
ja er is iemand die hier een zoutwater setup heeft gedaan .. maar de laatste 100/200 posts zoeken op ZWS/zout levert je ook veel antwoorden op .. (dat word ook indirect met googlen bedoelt) als tweaker mogen we verwachten dat je wel wat onderzoek doet

Dat het ondergesneeuwd is in de 5700 post ja erhm :) daar geef ik je geen ongelijk in maar doorzettings vermogen is wellicht niet teveel gevraagd :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 15:05
Fairy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:25:
Vraagje. Ik heb een zwembad van Intex van 260*160. Hierop een pomp van 3.8m³ per uur en 2 solarmatten.
De slangkoppelingen aan het drukgedeelte heb ik vervangen door RVS schroefklemmen. De slangen schoten spontaan los. Hoor je online niks over, maar het zit echt niet stevig met die plastic dingen.

Ik vind dat de doorstroming soms vrij laag is. Niet eens voldoende om luchtbellen te geven op het punt waar het water het bad weer inkomt. Als ik de solarmatten op bypass zet, dan is de druk wel goed, maar we willen graag warm water uit te pomp.

Nu zit ik te overwegen om nog een pomp te kopen bij de Welkoop (3.4 m²/u bijvoorbeeld) en die aan het eind van het traject te zetten om de druk op te voeren. Mijn zorg is echter, gaat die 2e pomp de solarmatten misschien plat trekken omdat die matten van zacht materiaal zijn?

Ik kan de beide pompen wel aan het begin van het traject zetten in serie, maar ik weet niet of dat effect gaat hebben.

Iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Ik heb ook 2 matten met een 3.66m rond zwembad en een 4.3m3 intex filterpomp. Ik heb de matten parralel aan elkaar gelegd met een tweetal t stukjes. Hiermee schieten ze niet los en heb ik veel meer flow dan als ik ze achter elkaar had liggen.

Een soort bypass zonder afsluiters.

ik heb bij de intratuin 2 maal een 32mm tstuk gehaald bij de vijversectie, en een stuk 32mm slang (lengte afhankelijk van je situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Laatst online: 14-06 22:36
vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:27:
[...]

ja er is iemand die hier een zoutwater setup heeft gedaan .. maar de laatste 100/200 posts zoeken op ZWS/zout levert je ook veel antwoorden op .. (dat word ook indirect met googlen bedoelt) als tweaker mogen we verwachten dat je wel wat onderzoek doet

Dat het ondergesneeuwd is in de 5700 post ja erhm :) daar geef ik je geen ongelijk in maar doorzettings vermogen is wellicht niet teveel gevraagd :)
Zie o.a. mijn post.

Daarin ook al gerefereerd naar de video's van Poolpanda. Specifiek: 11 tips om een bad met zws te installeren. En info & tips voor een ZWS.

Maar hiermee stimuleer ik niet het eigen initiatief. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DaTimMan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb ook 2 matten met een 3.66m rond zwembad en een 4.3m3 intex filterpomp. Ik heb de matten parralel aan elkaar gelegd met een tweetal t stukjes. Hiermee schieten ze niet los en heb ik veel meer flow dan als ik ze achter elkaar had liggen.

Een soort bypass zonder afsluiters.

ik heb bij de intratuin 2 maal een 32mm tstuk gehaald bij de vijversectie, en een stuk 32mm slang (lengte afhankelijk van je situatie)
Dat is een goede tip! Dank je wel!

Water zoekt wel de weg van de minste weerstand, dus ik moet denk ik wel even in de gaten houden dat niet 1 mat alle debiet opslokt gok ik zo. Blijf die matten op zich wel knullige dingen vinden. Heel slap, het gaat omhoog staan, opkrullen e.d. en ik hoor heel veel over lekkage enzo. Zelf nog geen last van op het moment overigens.

Slang heb ik overigens al. Met mijn 2e bestelling heb ik 9 meter slang besteld. Zodra onze verbouwing klaar is (schuur bouwen) wil ik de pomp in de schuur zetten. Dan geeft het ook geen geluid meer af aan de omgeving. Moet wel zeggen ik weet niet wat die lange slang met het debiet gaat doen, dus ook dat zal ik eerst moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
Fairy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Water zoekt wel de weg van de minste weerstand, dus ik moet denk ik wel even in de gaten houden dat niet 1 mat alle debiet opslokt gok ik zo. Blijf die matten op zich wel knullige dingen vinden. Heel slap, het gaat omhoog staan, opkrullen e.d. en ik hoor heel veel over lekkage enzo. Zelf nog geen last van op het moment overigens.

Slang heb ik overigens al. Met mijn 2e bestelling heb ik 9 meter slang besteld. Zodra onze verbouwing klaar is (schuur bouwen) wil ik de pomp in de schuur zetten. Dan geeft het ook geen geluid meer af aan de omgeving. Moet wel zeggen ik weet niet wat die lange slang met het debiet gaat doen, dus ook dat zal ik eerst moeten testen.
ja, dat klopt, ik heb beide matten dus op dezelfde instelling staan (ongeveer 66% open, anders is het ook weer te krap voor al het water) . maar met het debiet dat de pomp kan leveren is het ook niet erg als het een beetje scheef loopt. voordeel met parallel is dat je wel 2 keer het debiet van de mat kan pompen. Gezien je pomp nu te weinig flow heeft, en met de afsluiters wel genoeg. verwacht ik niet dat het tot problemen gaat komen voor je.

wel de matten tussen de pomp en de instroom van het bad zetten, maar dat zal je wel gedaan hebben. Ik heb de pomp nog in de tuin staan, en op verzoek van de buren een kast er omheen gemaakt met rondom ongeveer 5cm geluidsdemping en in de deksel 10cm. De pomp die ik heb wordt gekoeld met het zwembad water ( gratis verwarming :+ ) en kan ik dus lekker helemaal dicht bouwen. aan en afvoerslang is 38mm , die zat er bij, en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Pomp zit inderdaad helemaal aan het begin. Met jouw oplossing heb ik w.s. helemaal geen 2e pomp nodig.

Nu nog even kijken naar een geschikte T splitsing. De Intex aansluiting verwacht een aansluiting met een rubber ring. Maar misschien dat een normale plastic aansluiting en wat teflon tape ook goed waterdicht te krijgen is. In mijn geval heb ik 32mm nodig...

Zoiets?
https://www.intratuin.nl/hozelock-t-stuk-d-32-mm.html

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 17-06-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:14:
[...]

Die had ik even gemist, sorry :)
Net wat VSO aangaf eerst garantie claimen voordat je begint te knutselen en plakken.

Heb je foto's zwembad en link website waar je het hebt besteld dan kunnen we evt. mee kijken.

Wie weet dat er hier op deze topic andere zijn die ook iets hebben besteld en ervaring met het bedrijf en waar ze evt. tegen aan hebben gelopen garantie leveringen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaTimMan
Fairy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:46:
Pomp zit inderdaad helemaal aan het begin. Met jouw oplossing heb ik w.s. helemaal geen 2e pomp nodig.

Nu nog even kijken naar een geschikte T splitsing. De Intex aansluiting verwacht een aansluiting met een rubber ring. Maar misschien dat een normale plastic aansluiting en wat teflon tape ook goed waterdicht te krijgen is. In mijn geval heb ik 32mm nodig...
ja de 32mm hozelock

en daar heel lam gewoon de slang opgeschoven. geen teflon , gewoon zo er op. en dat werkt.

zwembad ---38mm--- pomp -- 32mm -t-stuk- mat 1 -- t-stuk --32mm naar 38mm adapter --38mm -- zwembad
|----mat 2 -----|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no2Bq3VmymQRHwe8_Rk6AvYTBwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fvg6BN57YHZn8wLli4ZSj5nT.jpg?f=fotoalbum_large

nog een toevoeging: het lekt wel een beetje her en der, maar dat zie ik als kans of af en toe het water te kunnen bijvullen/verversen O-)

[ Voor 27% gewijzigd door DaTimMan op 17-06-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 18:39
O.a. @vso ik zat te kijken naar jouw bypass en zag dat jouw laatste bocht (naar het bad) 2*45 graden knie in 'normaal' PVC is. Ik heb een Intex 6m3 ZFP die 2m omhoog moet naar 4m2 EPDM matten en daarna terugkomt naar het bad.

Ik heb alles in druk PVC, maar kom een 45/90 graden bocht te kort voor de overgang van bypass naar slangthule->32mm slang. Ik zat me af te vragen of ik net als jij ook gewoon PVC kan pakken ipv druk-PVC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:06

The Executer

Lekker belangrijk!

Fairy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Het slappe en omhoog gaan staan etc herken ik wel: The Executer in "Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp"

Tot nu toe hier ook nog geen lekkages gehad, gaat al enkele jaren mee.

Dit jaar hebben we het spul trouwens nog niet eens staan. Binnenkort een verjaardag, en dan is het zwembad wel even een sta in de weg. Voor nu hebben een klein opzetbadje voor de kinderen, en het plezier is er niet minder om :) .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Net wat VSO aangaf eerst garantie claimen voordat je begint te knutselen en plakken.

Heb je foto's zwembad en link website waar je het hebt besteld dan kunnen we evt. mee kijken.

Wie weet dat er hier op deze topic andere zijn die ook iets hebben besteld en ervaring met het bedrijf en waar ze evt. tegen aan hebben gelopen garantie leveringen etc.
Ik heb foto's en filmpjes gemaakt, deze ook gemaild naar het bedrijf. Helaas zie ik in de automatische reply al dat ik niet snel een antwoord hoef te verwachten en via de telefoon wordt simpelweg de verbinding verbroken. Die "service" is ook terug te zien in de google reviews. Jammer, ik had hem zwembad beter kunnen halen bij de lokale bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:24:
[...]

***members only***

De 1ste versie / oude versie is kwa werking van de timer functie niet zo anders de nieuwe (2 versies A en B) zijn niet veel anders ..

De enige manier om een goeie timerfunctie te hebben is de pomp in een "altijd aan" stand te zetten en vervolgens tussen de pomp en aardlekschakelaar (ALS/RCD) een eigen timer te proppen die al dan niet via wifi oid te besturen is
maar dit wist je al @J.E. Weinor dus niet specifiek op jou beantwoord
Ja dat wist ik al grote gedeelte :) maar wifi buiten in de tuin mis ik nog steeds mijn dochter wilde gisteren met haar laptop buiten huiswerk maken dat ging dus niet geen wifi :?

Zijn wel oplossingen wifi buiten maar dan moet ik 25 meter utp kabel vanuit de meterkast en achter een PoE Switch aansluiten en verbinden op een wifi antenne.

Andere meuk zoals repeaters etc. werken niet, ook die dingen van KPN niet maar dat zijn meer binnenshuis oplossingen.

Tijd schakelklok op dinrail zijn 4 oplossingen wat ik heb kunnen vinden met wifi, NFC , bluetooth en de gewone handmatige instelling, met wifi valt af dan blijft er drie over en via mobiel de timer instellingen en veranderen lijkt mij handiger via een app en overzichtelijker.

Met bluetooth functie heb je wat meer vrijheid dan NFC wegens afstand bereik deze opties ben ik aan het overwegen.

Of toch maar 25 meter utp kabel trekken om op een punt uit te komen dat wordt weer graven boren en buis aanleggen bestrating er uit er weer in :?

Had beter paar jaar terug kunnen doen wegens renovatie lag de boel grootste gedeelte al los, maar ja achteraf issu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Laatst online: 14-06 16:30
Jazsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:02:
[...]

Wat je hebt gedaan is prima, voordat je chloor kan "aanmaken" moet het zout wel opgelost zijn. Doe je gelijk je ZWS starten dan krijg je melding dat er te weinig zout is wat niet klopt want het is nog niet helemaal opgelost.
Ik heb dus na 24 uur meteen het zout aangezet, maar tijdens het lopen werd het water plots groen. Ik snap dat je niet meteen kunt zwemmen. Ik denk een samenloop van grondwater (ph), zon en het langzame aanmaken van chloor door het zout systeem.

Mij is in ieder geval meer duidelijk geworden, ik denk dat collega's en vrienden door het gebruik van kraanwater en het zwembad niet in de volle zon gewoon wat meer respijt hebben gehad en dat het daarom goed ging.

Ik heb er veel van geleerd, nu is het bad goed, alleen de leidingen nog wat groen qua aanslag. Gisteren een back-wash gedaan en daar kwam nauwelijks vies water uit.

Wel heb ik nog het probleem met de glasparels in het water. Met het stofzuigen van de bodem zogen we we wat parels op, ik schat een vingerhoedje op het hele bad. Ik hoorde dat een collega dat ook had na het back-washen. Ik vind het wel gevaarlijk, als je perongeluk een slok water in je mond krijgt na een verkeerde duik komt het toch in je lichaam.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
DaTimMan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:43:
[...]

ja, dat klopt, ik heb beide matten dus op dezelfde instelling staan (ongeveer 66% open, anders is het ook weer te krap voor al het water) . maar met het debiet dat de pomp kan leveren is het ook niet erg als het een beetje scheef loopt. voordeel met parallel is dat je wel 2 keer het debiet van de mat kan pompen. Gezien je pomp nu te weinig flow heeft, en met de afsluiters wel genoeg. verwacht ik niet dat het tot problemen gaat komen voor je.

wel de matten tussen de pomp en de instroom van het bad zetten, maar dat zal je wel gedaan hebben. Ik heb de pomp nog in de tuin staan, en op verzoek van de buren een kast er omheen gemaakt met rondom ongeveer 5cm geluidsdemping en in de deksel 10cm. De pomp die ik heb wordt gekoeld met het zwembad water ( gratis verwarming :+ ) en kan ik dus lekker helemaal dicht bouwen. aan en afvoerslang is 38mm , die zat er bij, en dat gaat prima.
(De pomp die ik heb wordt gekoeld met het zwembad water)

Daar ben ik wel nieuwsgierig in een pomp die wordt gekoeld met zwembad water daar zal ik wel wat foto's van willen zien en welke pomp het wel niet mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Ja dat wist ik al grote gedeelte :) maar wifi buiten in de tuin mis ik nog steeds mijn dochter wilde gisteren met haar laptop buiten huiswerk maken dat ging dus niet geen wifi :?

Zijn wel oplossingen wifi buiten maar dan moet ik 25 meter utp kabel vanuit de meterkast en achter een PoE Switch aansluiten en verbinden op een wifi antenne.

Andere meuk zoals repeaters etc. werken niet, ook die dingen van KPN niet maar dat zijn meer binnenshuis oplossingen.

Tijd schakelklok op dinrail zijn 4 oplossingen wat ik heb kunnen vinden met wifi, NFC , bluetooth en de gewone handmatige instelling, met wifi valt af dan blijft er drie over en via mobiel de timer instellingen en veranderen lijkt mij handiger via een app en overzichtelijker.

Met bluetooth functie heb je wat meer vrijheid dan NFC wegens afstand bereik deze opties ben ik aan het overwegen.

Of toch maar 25 meter utp kabel trekken om op een punt uit te komen dat wordt weer graven boren en buis aanleggen bestrating er uit er weer in :?

Had beter paar jaar terug kunnen doen wegens renovatie lag de boel grootste gedeelte al los, maar ja achteraf issu. :)
Ik heb boven een extra router in de slaapkamer (daar staat bureau ook.). Als het bagger is schakel ik over naar die en klaar. Moet ik er wel bij zeggen dat hier in iedere kamer een utp aansluiting bij het stopcontact zit, dus iets aansluiten is hier vrij makkelijk… een extra router als bridge aansluiten is beter, maar bridgen is mij nog niet gelukt. Met bridge werkt het als “repeater”. Maar dan wel met utp, waardoor je dus eigenlijk een extra wifi zender in huis hebt. Dit is betrouwbaar en snel, in tegenstelling tot een echte repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:43:
[...]

(De pomp die ik heb wordt gekoeld met het zwembad water)

Daar ben ik wel nieuwsgierig in een pomp die wordt gekoeld met zwembad water daar zal ik wel wat foto's van willen zien en welke pomp het wel niet mag zijn.
zover ik kon vinden wordt mijn intex pomp gekoeld door het water wat hij rondpompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Laatst online: 14-06 16:30
[...]

Ik wil je niet gek maken, maar ik heb dit gedaan (60m), Bij de bouw van het huis heb ik een pijp vanuit de meterkast achter in de tuin en de voortuin in gelegd. Ideaal. In het midden van de tuin hangt een UniFi AC Pro onder het afdak van ons lounge terras. Heerlijk Wi-Fi in de hele tuin. Ook mijn lampen zijn in de tuin geautomatiseerd met Shellies op die Wi-Fi. Ik vond z-wave modules te duur voor buiten en het bereik door onze muren naar buiten is slecht door isolatie.

Kun je onder bestrating niet een pijp schieten? Dat zie ik die mannen hier doen die nieuwe gasleidingen leggen (zijn ze aan het vernieuwen bij sommige oude huizen in de straat), die pakken 3 stoeptegels eruit, graven een gat, pakken aan de voordeur 3 tegels weg en schieten die pijp erin.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Jessicawitkamp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb boven een extra router in de slaapkamer (daar staat bureau ook.). Als het bagger is schakel ik over naar die en klaar. Moet ik er wel bij zeggen dat hier in iedere kamer een utp aansluiting bij het stopcontact zit, dus iets aansluiten is hier vrij makkelijk… een extra router als bridge aansluiten is beter, maar bridgen is mij nog niet gelukt. Met bridge werkt het als “repeater”. Maar dan wel met utp, waardoor je dus eigenlijk een extra wifi zender in huis hebt. Dit is betrouwbaar en snel, in tegenstelling tot een echte repeater.
Wat je omschrijft zijn binnen oplossingen, dat is bij ons geen probleem.

Het gaat hoofdzakelijk om wifi buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Wat je omschrijft zijn binnen oplossingen, dat is bij ons geen probleem.

Het gaat hoofdzakelijk om wifi buiten.
Dan zou ik voor een Unifi oplossing gaan zoals hierboven beschreven. Mijn ervaring met het merk is echt heel goed, wij hebben dan beveiligingscamera’s van dit merk aangesloten.

Voor ons werkt een router aan de muur binnen aan de tuinkant echt prima, bereik door de hele tuin (12m lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Taro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Je kunt instellen dat hij pas weer start als er 1 graad temperatuurverschil is, zie ook pagina 48 van de handleiding als het een W'eau betreft. Hij zal dus idd nog in de verwarmingsstand staan, maar wachten totdat er weer minimaal 1 graad verschil met de ingestelde temperatuur is. Je kunt P05 ook wijzigen, dan blijft hij draaien en constant bijverwarmen.

[...]

Ik heb vandaag eindelijk mijn W'eau 7.6 WP Full invertor aangesloten en heb alle opties doorlopen. Je hebt de Eco modus, waarbij hij zo stil mogelijk verwarmt en de boost modus, dan gaat hij vol aan. Je kunt ook instellen wat hij moet doen als de temperatuur is bereikt, of doordraaien, of stoppen en pas na bijv. 1 graad daling weer aan moet springen.

Volgens mij kan je hem dus het beste in jouw geval in de Boost modus zetten en instelling P05 op uit.
Ik zal die opties nog eens goed bekijken. Heb hem nu op 30 graden staan, maar hij blijft ook weer draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thkF030uX04bdJ8gOCJL3Cq-uA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Skb2XvSXFbzGvbPMf8gEpGtq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGGjV7ATrzGiI-_eHmBPr-W0b0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFUmbwKlXrWfx1kbSRn0wYku.jpg?f=fotoalbum_tile

Schiet mij maar lek :{ Zal de handleiding nog eens doorspitten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06 21:12
2 Devolo bakjes (ééntje binnen en ergens ééntje buiten) en hang daar uw Unifi AP aan. Geen netwerkkabel die je dan moet trekken (ok, het is nog altijd beter als je WEL kabel kunt leggen natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Voor de liefhebbers: de W'eau warmtepompen zijn weer op voorraad bij! 4-6 werkdagen levertijd.

https://www.toppy.nl/cate...ml?toppy_brand[0]=W%27eau

[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 17-06-2021 13:27 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Jessicawitkamp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Dan zou ik voor een Unifi oplossing gaan zoals hierboven beschreven. Mijn ervaring met het merk is echt heel goed, wij hebben dan beveiligingscamera’s van dit merk aangesloten.

Voor ons werkt een router aan de muur binnen aan de tuinkant echt prima, bereik door de hele tuin (12m lang).
Dat het bij jouw werkt zal kunnen maar aangezien onze woning rondom gewapend betonmuren heeft dan heeft een router tegen de muur niet veel zin en aangezien onze woning ook nog dubbel is geïsoleerd energie nul op de meter. dan wordt het aanzienlijk beperkt.

Enige mogelijkheid is een utp kabel naar buiten trekken voor een goed signaal buiten. en dan via switch meterkast .

Voordeel van een switch je kunt met 1 kabel vanaf de modem je hele woning op elke verdieping door zit op de zelfde lijn.

Voorbeeld woonkamer modem vandaar uit loopt er een utp kabel naar de meterkast waar de switch zit van uit de eerste switch loopt er een kabel naar de eerste verdieping op de tweede switch en vandaaruit weer naar de derde switch op zolder.

Achter elke switch kun je weer randapparatuur op aansluiten zoals router of wifi modules en je hebt gelijk op elke verdieping vaste netwerk aansluiting allemaal door de zelfde switch.

en zelfs in mijn tv kast zit een switch voor de tv hd ontvanger en externe apparaten.

Als ik buiten naast tegen keukendeur sta of tegen de gevel is er al geen wifi meer dat is bij ons een ramp binnenshuis geen probleem.

Maar er verder op in te gaan het hoort niet in deze topic :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:33
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:28:

Dat het bij jouw werkt zal kunnen maar aangezien onze woning rondom gewapend betonmuren heeft dan heeft een router tegen de muur niet veel zin en aangezien onze woning ook nog dubbel is geïsoleerd energie nul op de meter. dan wordt het aanzienlijk beperkt.
Wel als je hem aan de buitenkant ophangt :+
uiteraard wel met utp kabel aansluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 17-06-2021 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jessicawitkamp
Dan ga ik terug on topic.

Net mailtje van Toppy dat de W’eau mini inverter 4kw morgen binnenkomt! Ben erg benieuwd, hoewel met dit weer mijn bad voor nu prima op temperatuur is… zoon overkapping werkt top met opwarmen, en zodra de buitentemperatuur gaat zakken doen we het solarzeil erop, dit zorgt ervoor dat het verlies 1 graad per nacht is, en met halve dagen zon warmt het bad toch al gauw 2-3 graden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Ik heb foto's en filmpjes gemaakt, deze ook gemaild naar het bedrijf. Helaas zie ik in de automatische reply al dat ik niet snel een antwoord hoef te verwachten en via de telefoon wordt simpelweg de verbinding verbroken. Die "service" is ook terug te zien in de google reviews. Jammer, ik had hem zwembad beter kunnen halen bij de lokale bouwmarkt.
Foto's? filmpjes? link website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:10
Iemand ervaring met deze elektrische stofzuiger van Bestway die ik gisteren bij Gamma zag liggen?

https://www.gamma.nl/asso...-zwembad-zuiger/p/B156211

Ik heb een Intex 300x200 bad.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
_RRM_ schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:27:
[...]

Heb hier de handleiding van Poolex geprobeerd aan te houden
ZPF is 6m3/u en de WP draait bij voorkeur op 3,5m3/u.
Met de kraan links voor dacht ik inderdaad een deel retour te laten gaan, direct naar het bad, om de 3,5 af te kunnen stemmen met de rechter en midden kraan.
Met de meest rechter is dan weer de route richting tyleen open/dicht te zetten. (daar komen overigens nog 2 kranen)

[Afbeelding]
zouden we deze aan de startpost moeten toevoegen ? lijkt me wel handig .. maar wat denken jullie ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp2wNKF-EESg1GrdwL7TaQZ2UNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyBAd4IpEPLDJSk3nC6TkDIS.jpg?f=fotoalbum_small

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:42:
[...]

zouden we deze aan de startpost moeten toevoegen ? lijkt me wel handig .. maar wat denken jullie ?

[Afbeelding]
Af en toe een gekleurd kunstwerk er aan toevoegen :P :) waarom niet, het geeft toch wel een handig geheel met de juiste uitleg anders blijf je kijken wat het moet voorstellen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
djjvb schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Zie o.a. mijn post.

Daarin ook al gerefereerd naar de video's van Poolpanda. Specifiek: 11 tips om een bad met zws te installeren. En info & tips voor een ZWS.

Maar hiermee stimuleer ik niet het eigen initiatief. :p
ik bedoelde deze TailwindNL zoutwater opstarten verhaal

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Af en toe een gekleurd kunstwerk er aan toevoegen :P :) waarom niet, het geeft toch wel een handig geheel met de juiste uitleg anders blijf je kijken wat het moet voorstellen. :o
ik denk alleen dat het wel iets beter / duidelijker kan inderdaad .. er zijn wel meer knutselwerken die wellicht beter zijn

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Thijs8472 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:03:
O.a. @vso ik zat te kijken naar jouw bypass en zag dat jouw laatste bocht (naar het bad) 2*45 graden knie in 'normaal' PVC is. Ik heb een Intex 6m3 ZFP die 2m omhoog moet naar 4m2 EPDM matten en daarna terugkomt naar het bad.

Ik heb alles in druk PVC, maar kom een 45/90 graden bocht te kort voor de overgang van bypass naar slangthule->32mm slang. Ik zat me af te vragen of ik net als jij ook gewoon PVC kan pakken ipv druk-PVC.
ik snap hem niet helemaal

2x 45 of 1x 90 graden bocht = beter(minder druk verlies) dan een 90 knie (meer weerstand / druk verlies)

Ik ga heel bewust van zwembad -->slang--> pomp --> slang --> bypass (buis) --> slang --> EPDM mat --> slang --> bypass (buis) --> slang --> chloordispenser --> slang --> zwembad

Dat betekend dat ik wat meer weerstand hier en daar heb .. en ben geld kwijt aan slangen vervangen maar ben relatief flexibel in opzetten/vervangen van zwembaden enzv ..

betreft "normaal" pvc versus "druk" pvc om de discussie plat te slaan .. geef die paar euro extra uit want PVC en UV gaat niet samen .. gevolg is dat als je buis te warm word lijm loslaat en/of te broos .. (uitelkaar knalt) ..

Stel dat je weg bent pomp slaat aan .. en je buis klapt (los of kapot) en chloor water spuit op dure spullen van de buren/jezelf of je bad is deels leeg .. dat wil je niet .. dus weet goed waar aan je begint .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
[...]

Dus je had als tweaker niet het inzicht om alvast ff voor te bereiden op domotica wensen paar jaar terug .. als je toch verbouwt en elektra aanlegt is dat een 2x utp toch kleine moeite ?

als je alles van te voren wist ... :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
mede schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:41:
Iemand ervaring met deze elektrische stofzuiger van Bestway die ik gisteren bij Gamma zag liggen?

Zou de Intex van 25,- euro duurder pakken .. is usb oplaadbaar, stok kan je bezem/netje op aan koppelen .. die bestway is lijkt niet multi-use

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 17-06-2021 14:17 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 18:39
vso schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:10:
[...]
betreft "normaal" pvc versus "druk" pvc om de discussie plat te slaan .. geef die paar euro extra uit want PVC en UV gaat niet samen .. gevolg is dat als je buis te warm word lijm loslaat en/of te broos .. (uitelkaar knalt) ..
Dank dat dacht ik zelf ook maar ik meende op jouw foto gewone PVC te zien was vandaar mijn vraag. Het gaat me overigens niet zozeer om het geld maar meer om de relatief lange levertijd van 2-3 dagen bij een pvcvoordeel.nl . Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tama1
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05 09:56
Ik heb gisteren een W'eau mini inverter WP van 4 kW aangesloten.
Toen ik de WP aanzette ging de ventilator draaien op een acceptabel niveau qua geluid. Na enkele seconden gaat, denk ik, de compressor aan en kwam er een vrij hoge fluittoon bij. Dit geluid is wel echt storend en zeker niet wat ik zou willen (en mijn buren ook niet).
Nu is mijn kennis van warmtepompen vrij beperkt maar is dit hoge geluid "normaal" bij een WP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33

JB

Cédric roelt!

Tama1 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:24:
Toen ik de WP aanzette ging de ventilator draaien op een acceptabel niveau qua geluid. Na enkele seconden gaat, denk ik, de compressor aan en kwam er een vrij hoge fluittoon bij. Dit geluid is wel echt storend en zeker niet wat ik zou willen (en mijn buren ook niet).
Nu is mijn kennis van warmtepompen vrij beperkt maar is dit hoge geluid "normaal" bij een WP?

[YouTube: W’eau mini inverter]
Wellicht dat @Dennahz dit kan beantwoorden? Die heeft er ook een volgens mij?

edit:
Die heeft zijn grote broer zie ik

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 17-06-2021 14:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:36
Sinds vandaag een Bestway zandfilterpomp. Maakt prima herrie alleen zie ik op de barmeter nog helemaal geen verschil (staat nog 0) en als ik aan de slangen voel dan voel ik dat hij werkt, maar is het normaal dat je bij de gaten in het zwembad (A en B ) amper tot niks voelt? Ik had altijd het idee dat je juist een flinke stroming moest voelen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Joepv schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb dus na 24 uur meteen het zout aangezet, maar tijdens het lopen werd het water plots groen. Ik snap dat je niet meteen kunt zwemmen. Ik denk een samenloop van grondwater (ph), zon en het langzame aanmaken van chloor door het zout systeem.

Mij is in ieder geval meer duidelijk geworden, ik denk dat collega's en vrienden door het gebruik van kraanwater en het zwembad niet in de volle zon gewoon wat meer respijt hebben gehad en dat het daarom goed ging.

Ik heb er veel van geleerd, nu is het bad goed, alleen de leidingen nog wat groen qua aanslag. Gisteren een back-wash gedaan en daar kwam nauwelijks vies water uit.

Wel heb ik nog het probleem met de glasparels in het water. Met het stofzuigen van de bodem zogen we we wat parels op, ik schat een vingerhoedje op het hele bad. Ik hoorde dat een collega dat ook had na het back-washen. Ik vind het wel gevaarlijk, als je perongeluk een slok water in je mond krijgt na een verkeerde duik komt het toch in je lichaam.
Helemaal correct :)

mbt glasparels, wellicht nog iets minder in je filter kan helpen. Ik heb dit probleem ook. Merk dat het nu wel stukken minder dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Dennahz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Ik zal die opties nog eens goed bekijken. Heb hem nu op 30 graden staan, maar hij blijft ook weer draaien.

[Afbeelding][Afbeelding]

Schiet mij maar lek :{ Zal de handleiding nog eens doorspitten.
Je hebt toch niet die P05 gewijzigd? want dan gaat hij door met verwarmen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
mede schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:41:

Hmmzz 8x AA batterijen, ik zou persoonlijk iets meer uitgeven... maja mijn ervaring met de Intex elek stofzuiger is ook erg positief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Als ik hier kijk dan zie ik een flinke stroming. Ik heb dat helemaal niet en ook niks op de barmeter:

YouTube: Bestway Flowclear 3000L/h type 58515

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Jazsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Je hebt toch niet die P05 gewijzigd? want dan gaat hij door met verwarmen...
Inmiddels wel. Hij stond standaard op '1', dus hij bleef verwarmen :X
Wat een zinloze optie ook. Als ik wil dat ie blijft verwarmen, dan zet ik hem wel warmer toch? :D

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Nee, dat doet die van ons niet. Is ook wel een ander type, maar zoiets is volgens mij niet normaal. Hoor je dat op afstand ook nog echt?

Als die van ons op vol vermogen draait dan hoor je vooral de luchtstroom. Verder eigenlijk helemaal niks.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennahz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Als die van ons op vol vermogen draait dan hoor je vooral de luchtstroom. Verder eigenlijk helemaal niks.
Hier idem (Fairland), is met name een ventilator/blaas geluid wat je dan nog hoort

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie

Hmzz weet niet of dat hoort eerlijk gezegd, iemand hier heeft nog zo een wp. Wellicht even verglijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Dennahz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Inmiddels wel. Hij stond standaard op '1', dus hij bleef verwarmen :X
Wat een zinloze optie ook. Als ik wil dat ie blijft verwarmen, dan zet ik hem wel warmer toch? :D
Haha ja juist, dat was mijn denkwijze dus ook...

Die optie zou standaard op 0 moeten staan (wat ik dus dacht vandaar de opmerking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Iemand enig idee hoe ik een leuke stevige stroming kan bereiken met mijn pomp? Zie hierboven voor het voorbeeldfilmpje.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:16:
Als ik hier kijk dan zie ik een flinke stroming. Ik heb dat helemaal niet en ook niks op de barmeter:

YouTube: Bestway Flowclear 3000L/h type 58515
Heb je alles goed aangesloten? Anders wellicht een DOA en maar even omruilen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
JB schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Heb je alles goed aangesloten? Anders wellicht een DOA en maar even omruilen?
Inmiddels wel druk, maar weinig stroming. De slangen hangen ook (door het gewicht van het water). Zijn daar houders voor of iets dergelijks? Zag ze bij Amazon voor 20 euro 8)7

Heb 1 slang even ontkoppeld en water eruit laten lopen en weer gekoppeld. Die andere dalijk eens proberen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:46:
Iemand enig idee hoe ik een leuke stevige stroming kan bereiken met mijn pomp? Zie hierboven voor het voorbeeldfilmpje.
Hoe is de aanzuiging?
Niks in de leiding(en)?
Leidingen liggen "los", nergens bekneld?
Wat voor filter medium gebruik je?
Niet te veel filter medium gebruikt?
Is er nog meer op aangsloten? Als ik goed kijk zou ik zeggen van niet maar is niet helemaal duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Jazsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:53:
[...]

Hoe is de aanzuiging?
Niks in de leiding(en)?
Leidingen liggen "los", nergens bekneld?
Wat voor filter medium gebruik je?
Niet te veel filter medium gebruikt?
Is er nog meer op aangsloten? Als ik goed kijk zou ik zeggen van niet maar is niet helemaal duidelijk te zien.
Ik heb een Bestway 3m3 zandfilterpomp voor 75% gevuld met filterglas. Slangen liggen gewoon over de grond. Zou ik misschien die slangen moeten ondersteunen vanuit de gaten? Nu hangen ze naar beneden zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Jazsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Haha ja juist, dat was mijn denkwijze dus ook...

Die optie zou standaard op 0 moeten staan (wat ik dus dacht vandaar de opmerking).
Ja, zie geen enkele situatie waar je het bad zou willen blijven verwarmen na het hitten van het 'target'. Gewoon op temperatuur houden, sure, maar het bad was op 't laatst gewoon 32 graden ipv 30. Beetje teveel :p

@Taro jij ook bedankt voor de tip om die instelling te checken! :Y) Thanks beide!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:42

AMDFreak

Intel is zo..

Sinds een week heb ik voor het eerst een zwembad opgezet, allemaal helemaal leuk ;)
Alleen kom ik we sinds een paar dagen achter dat er een klein gaatje in de liner zit..
Echter zit deze precies op een naad die ook wat ribbelig is.. :/

Nu zat er standaard een plakkertje bij, maar dat is 3x niks, omdat de ondergrond niet vlak is.
Ductape plakt ook niet meer zodra het nat is..

In dit topic zag ik wel een paar ervaringen met Bison, maar gebruiken jullie dan de rubber seal tape? Een soort ductape, maar dan meer geschikt voor water. Iemand hier ervaringen mee?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske

Ik heb dezelfde WP maar ik kan met dit filmpje niet zeggen of het geluid precies hetzelfde is. Lastig te vergelijken.
Van dichtbij maakt hij wel een geluid. Het komt over het geluid heen van de CRP, die op een meter afstand staat bij ons.
Verderop (5-10m) vind ik het geluid wel meevallen. Ja, je hoort hem nog wel.

Zo te zien zijn er meer mensen die dit hebben:
https://www.toppy.nl/prod...e-zwembad-warmtepomp.html

En Toppy heeft het nu ook erbij gezet:
- Inverter compressor zorgt voor een wat hoge ondertoon

Verder hebben ze de decibel claims helemaal weggehaalt. De 10 meter claim staat in ieder geval wel op het apparaat zelf (zie ik op mijn foto's), de handleiding zal ik nog eens nakijken.
Ik vind dit wel slecht van Toppy. Ze verkochten hem met de claim "stil" maar hebben het niet waar gemaakt. En dan passen ze de productpagina maar gewoon aan.
Ik ben wel benieuwd wat ze zullen zeggen als je hierover naar ze mailt. Sowieso hebben ze een "Gratis retourneren binnen 90 dagen" claim, dus als je hem echt niet meer wil kan dat nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tama1
Dennahz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Nee, dat doet die van ons niet. Is ook wel een ander type, maar zoiets is volgens mij niet normaal. Hoor je dat op afstand ook nog echt?

Dank voor jullie berichten!
In het filmpje zit ik wel recht voor de WP inderdaad maar op afstand hoor je die hoge toon ook nog hinderlijk hard en eigenlijk in verhouding nog meer omdat daar het geluid van de luchtstroom minder is.
Ik ga even contact opnemen met Toppy :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Tama1 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:18:
[...]

In het filmpje zit ik wel recht voor de WP inderdaad maar op afstand hoor je die hoge toon ook nog hinderlijk hard en eigenlijk in verhouding nog meer omdat daar het geluid van de luchtstroom minder is.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, laat je dat even weten ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Tama1 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:18:
[...]

Ik kan me een paar dingen bedenken die je nog zelf kan checken:

- Krijgt de pomp genoeg flow?
- Staat de pomp volledig recht?

Weet niet of het daar mee te maken heeft, maar je kan altijd eens kijken.

Mijn BWT WP van vorig jaar maakte ook niet zo'n fluitend geluid. M'n Daikin units op 't dak ook niet (zelfde techniek). Dus echt helemaal normaal lijkt het me niet.

Anders ook eens checken op Google - er zijn wel meer mensen met dergelijke issues.

Zou Toppy sowieso even mailen, maar dan heb je in ieder geval al iets te doen tijdens het wachten :p
Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:16:
[...]

En Toppy heeft het nu ook erbij gezet:
- Inverter compressor zorgt voor een wat hoge ondertoon

Verder hebben ze de decibel claims helemaal weggehaalt. De 10 meter claim staat in ieder geval wel op het apparaat zelf (zie ik op mijn foto's), de handleiding zal ik nog eens nakijken.
Ik vind dit wel slecht van Toppy. Ze verkochten hem met de claim "stil" maar hebben het niet waar gemaakt. En dan passen ze de productpagina maar gewoon aan.
Ik ben wel benieuwd wat ze zullen zeggen als je hierover naar ze mailt. Sowieso hebben ze een "Gratis retourneren binnen 90 dagen" claim, dus als je hem echt niet meer wil kan dat nog.
Zo, dat is wel heel slecht zeg. Ik zou me bekocht voelen en m'n pomp retourneren. Mensen kopen niet voor niets een pomp met zo'n label.

Mijn W'eau is zeker stil qua compressor, maar de fan zelf hoor je wel als ie op vol vermogen staat. Wat me ook best logisch lijkt. Er moet behoorlijk wat warmte uit zo'n 13.5kWh pomp.

[ Voor 49% gewijzigd door Dennahz op 17-06-2021 16:32 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Dennahz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:23:

Zo, dat is wel heel slecht zeg. Ik zou me bekocht voelen en m'n pomp retourneren. Mensen kopen niet voor niets een pomp met zo'n label.

Mijn W'eau is zeker stil qua compressor, maar de fan zelf hoor je wel als ie op vol vermogen staat. Wat me ook best logisch lijkt. Er moet behoorlijk wat warmte uit zo'n 13.5kWh pomp.
Ik denk in eerste instantie ook: retourneren dat ding.
Het probleem is echter dat ik in principe wel tevreden ben met de WP tot nu toe. Ik moet nog wel meer data verzamelen om te weten of de andere claims kloppen.
Het geluid had ik wel lager verwacht....

En een grotere WP wil ik nou juist niet voor mijn 4,5 kuub bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:10:
Sinds vandaag een Bestway zandfilterpomp. Maakt prima herrie alleen zie ik op de barmeter nog helemaal geen verschil (staat nog 0) en als ik aan de slangen voel dan voel ik dat hij werkt, maar is het normaal dat je bij de gaten in het zwembad (A en B ) amper tot niks voelt? Ik had altijd het idee dat je juist een flinke stroming moest voelen.
Het filmpje waar je naar linkt in je volgende post is van mij.

Wat ik mij afvraag: Probeer je op dit moment niet gewoon lucht te pompen? Dat lukt namelijk niet. Je pomp maakt dan prima lawaai, maar water verplaatsen zal hij doen. Door de opbouw van deze pomp kun je in het begin (flink) wat lucht hebben in de ton. Zie ook mijn eerdere bericht daarover: The Executer in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

Je hebt de slangen op je zwembad aangesloten. Vervolgens ging het water lopen, maar kwam dit wel tot volledig in de pomp? Bij mij was dat namelijk niet het geval, en moest ik hem wat op gang helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Het probleem is echter dat ik in principe wel tevreden ben met de WP tot nu toe. Ik moet nog wel meer data verzamelen om te weten of de andere claims kloppen.

Als jij er tevreden mee bent dan zou ik hem gewoon houden ;) Moet zeggen dat ik het geluid van mijn WP ook wel iets zachter had verwacht, maar dat is omdat ik hem vergelijk met m'n 5kW pomp van vorig jaar... het is logisch dat deze fan veel harder blaast op volle kracht.

In eco modus hoor ik hem eigenlijk echt niet.

En mijn BWT 5kW pomp staat nog steeds te koop, dus moest je toch iets anders willen..... :p

Twitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tama1
Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, laat je dat even weten ?
Ja!
Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Wow, nou lekker zeg al die berichten.. Retourneren kwam bij mij ook al op maar ik heb er zo lang op gewacht en was er zo blij mee tot ik 'm aanzette haha.. Een grotere is ook bij mij niet zinvol. Deze was al overkill.

Ik heb een 4 m3/h ZFP ervoor zitten dus de flow zou goed moeten zijn denk ik. Ik zou nog iets kortere slangen kunnen proberen en controleren of hij helemaal recht staat. Anders gaat hij toch terug ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
The Executer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Het filmpje waar je naar linkt in je volgende post is van mij.

Wat ik mij afvraag: Probeer je op dit moment niet gewoon lucht te pompen? Dat lukt namelijk niet. Je pomp maakt dan prima lawaai, maar water verplaatsen zal hij doen. Door de opbouw van deze pomp kun je in het begin (flink) wat lucht hebben in de ton. Zie ook mijn eerdere bericht daarover: The Executer in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

Je hebt de slangen op je zwembad aangesloten. Vervolgens ging het water lopen, maar kwam dit wel tot volledig in de pomp? Bij mij was dat namelijk niet het geval, en moest ik hem wat op gang helpen.
Kijk dat is handig dat het filmpje van jou is :) Hoe bedoel je op gang helpen? Ik heb bij 1 slang een beetje lopen wiebelen en hij stroomt nu flink, maar nog niet zoals in het filmpje. Kan dat liggen aan het feit dat de slangen wat naar beneden hangen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Kijk dat is handig dat het filmpje van jou is :) Hoe bedoel je op gang helpen? Ik heb bij 1 slang een beetje lopen wiebelen en hij stroomt nu flink, maar nog niet zoals in het filmpje. Kan dat liggen aan het feit dat de slangen wat naar beneden hangen?
Dat zou kunnen, maar dan 'hangen' je slangen niet meer, die zijn dan wel geknikt als je daadwerkelijk zo weinig flow hebt.

Ik vraag me af of er niet iets verkeerd in elkaar gezet is, aansluitingen verwisseld oid? Aanvoer vanuit het bad naar pomp toe komt onderop bij het voorfilter, retour komt bovenaan op de grijze behuizing. Zit er geen overtollig lucht in de slangen, zijn deze goed gevuld met water? Wat zie je uit de retourslang die naar het bad gaat komen? Veel lucht? Of alleen water? Je kunt dit verschil wel zien omdat de retourslang vanaf het bad wel wat volloopt. Daar waar hij dan richting pompkop gaat zou je misschien verschil kunnen zien.

Kun je anders eens foto's of een filmpje maken van je setup?

M.b.t. op gang helpen: Volgens mij had ik destijds de retourslang naar het bad toe tijdelijk even op de grond gelegd zodat hij makkelijker het lucht kwijt kon.

[ Voor 23% gewijzigd door The Executer op 17-06-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
The Executer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Dat zou kunnen, maar dan 'hangen' je slangen niet meer, die zijn dan wel geknikt als je daadwerkelijk zo weinig flow hebt.

Ik vraag me af of er niet iets verkeerd in elkaar gezet is, aansluitingen verwisseld oid? Aanvoer vanuit het bad naar pomp toe komt onderop bij het voorfilter, retour komt bovenaan op de grijze behuizing. Zit er geen overtollig lucht in de slangen, zijn deze goed gevuld met water? Wat zie je uit de retourslang die naar het bad gaat komen? Veel lucht? Of alleen water? Je kunt dit verschil wel zien omdat de retourslang vanaf het bad wel wat volloopt. Daar waar hij dan richting pompkop gaat zou je misschien verschil kunnen zien.

Kun je anders eens foto's of een filmpje maken van je setup?

M.b.t. op gang helpen: Volgens mij had ik destijds de retourslang naar het bad toe tijdelijk even op de grond gelegd zodat hij makkelijker het lucht kwijt kon.
Zal eens kijken. Ik zag op het filmpje enkel maar 1 stroming en dat andere gat zag ik niet op het filmpje. Heeft dat gat ook stroming bij jou of een stuk minder?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:01:
[...]

Zal eens kijken. Ik zag op het filmpje enkel maar 1 stroming en dat andere gat zag ik niet op het filmpje. Heeft dat gat ook stroming bij jou of een stuk minder?
Euhm... Je doet je naam wel eer aan, je begint aardig cryptisch te worden. Bijna zoals @vso :> .

Kun je iets meer uitleggen wat je bedoeld? Je zwembad heeft 2 gaten als het goed is :P , daar gaan beide slangen op. Hoe je de pomp aan moet sluiten kun je op mijn filmpje wel mooi zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
The Executer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:16:
[...]

Euhm... Je doet je naam wel eer aan, je begint aardig cryptisch te worden. Bijna zoals @vso :> .

Kun je iets meer uitleggen wat je bedoeld? Je zwembad heeft 2 gaten als het goed is :P , daar gaan beide slangen op. Hoe je de pomp aan moet sluiten kun je op mijn filmpje wel mooi zien.
Op je filmpje zie ik enkel het linkergat (A) waar stromend water uit komt. Stroomt B bij jou ook net zo hard of minder dan het linkergat oftewel gat A?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:18:
[...]

Op je filmpje zie ik enkel het linkergat (A) waar stromend water uit komt. Stroomt B bij jou ook net zo hard of minder dan het linkergat oftewel gat A?
Huh ?
Op je zwembad heb je 1 gat dat zorgt voor water richting je ZFP (dmv zwaartekracht). Daar voel je geen stroming. Alleen een lichte zuiging.
Andere gat is wat van ZFP terug je bad in gaat, alleen daar moet je een stevige stroming voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

[...]

Ik kan je nog niet volgen. Het ene gat in het zwembad word het water afgezogen naar de pomp toe. Het andere gat (wat je in mijn video kan zien) komt het water er weer in. Beide kanten zuilen even snel stromen ja, daar zal niet heel veel verschil in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
:? het concept van IN(gang) versus UIT(gang) lijkt me toch niet 1 van de meest lastige zaken ? staat meestal wel op de liner aangegeven ..

anders de uitlaat (naar de pomp toe) .. zit lager .. dan de ingang (meestal)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Plenkske schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:27:
[...]

Huh ?
Op je zwembad heb je 1 gat dat zorgt voor water richting je ZFP (dmv zwaartekracht). Daar voel je geen stroming. Alleen een lichte zuiging.
Andere gat is wat van ZFP terug je bad in gaat, alleen daar moet je een stevige stroming voelen.
Thanks. Ik was in de veronderstelling dat dat qua kracht net zo stevig zou moeten zijn als het andere gat.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Thanks. Ik was in de veronderstelling dat dat qua kracht net zo stevig zou moeten zijn als het andere gat.
Hmm tja, in theorie is dat waarschijnlijk zo. Kan @Ep Woody wel meer over zeggen. Maar in de praktijk voelt het anders m.i.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, er gaat natuurlijk net zo veel liter per minuut uit als dat er in gaat dus de stromingen zijn gelijk. Het voelt alleen heel anders. Blaas maar eens tegen je hand, en zuig vervolgens een keer net zo hard. Dan merk je ook wel dat je het blazen veel makkelijker voelt.

[ Voor 33% gewijzigd door Janoz op 17-06-2021 17:49 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:48:
Tja, er gaat natuurlijk net zo veel liter per minuut uit als dat er in gaat dus de stromingen zijn gelijk. Het voelt alleen heel anders. Blaas maar eens tegen je hand, en zuig vervolgens een keer net zo hard. Dan merk je ook wel dat je het blazen veel makkelijker voelt.
:Y

niet echt relevant voor bovenstaande
Maar let wel dat bij sommige in/uitlaat er een vernauwing is .. waardoor het harder eruit spuit ..of 32/38mm pijp gebruiken is niet altijd "ongestraft" .. zeg maar ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
AMDFreak schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:08:
Sinds een week heb ik voor het eerst een zwembad opgezet, allemaal helemaal leuk ;)
Alleen kom ik we sinds een paar dagen achter dat er een klein gaatje in de liner zit..
Echter zit deze precies op een naad die ook wat ribbelig is.. :/

Nu zat er standaard een plakkertje bij, maar dat is 3x niks, omdat de ondergrond niet vlak is.
Ductape plakt ook niet meer zodra het nat is..

In dit topic zag ik wel een paar ervaringen met Bison, maar gebruiken jullie dan de rubber seal tape? Een soort ductape, maar dan meer geschikt voor water. Iemand hier ervaringen mee?
zie tips en tricks / faq .. daar staan 2 producten waar je blij van gaat worden

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
@Piet_Piraat7 over lekkages gesproken wat is de status ?

@Spasm hoe staat het met je bad nog lek vrij ?

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 17-06-2021 18:24 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
CryptoNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:54:
[...]

Ik heb een Bestway 3m3 zandfilterpomp voor 75% gevuld met filterglas. Slangen liggen gewoon over de grond. Zou ik misschien die slangen moeten ondersteunen vanuit de gaten? Nu hangen ze naar beneden zeg maar.
Dat zou geen probleem moeten zijn mits er geen knik of dergelijke is.

Zoals @The Executer zegt zit er misschien nog lucht in de filter/pomp/aanvoer slang.

Hoe is de flow eigenlijk als je vanaf de pomp direct het bad in gaat (dus zonder je filter).

Edit:
75% is dus 6,4kg glas? Als ik mij niet vergis gaat er namelijk 8,5kg zand in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TailwindNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 21:40
Aangezien ik nog volop bezig ben om het zoutwatersysteem i.c.m. de waterkwaliteit op orde te krijgen (en onder de knie te krijgen), zijn voordelige teststrips wel handig.

Dus hierbij mijn tip --> Nu verkrijgbaar bij de aa-seej-tiejon. 50 4-in-1 teststrips voor 3.99 ekkermannen. Een koopje!

Hier de link: https://www.action.com/nl-nl/search/?q=teststrips

p.s. ook in de winkel verkrijgbaar, maar ze gaan hard :-)

[ Voor 29% gewijzigd door TailwindNL op 18-06-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roe!and
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 12:35
Niemand die een intex solar mat op een schutting of schans gemaakt heeft?

En hoe krijgen jullie algen vlokken van de bodem na dat je vlokker hebt gebruikt? Ik gebruik nu een panty sok maar daar gaan dus de vlokken door heen..... fijn zand en ander vuil niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jazsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:03:
[...]

Weet niet of P05 veranderen zo slim is, je wilt namelijk toch niet dat hij blijft door verwarmen als temperatuur bereikt is? Heb je straks een bad van 30gr+ terwijl je maar 28gr wilt oid...
Volgens mij gaat hij zachter draaien om de temperatuur constant te houden (en uit als de temperatuur niet daalt), maar draait hij niet vol door. Als P05 aanpassen idd betekent dat hij vol doorgaat, dan is dat zeker geen optie.

Ik heb de WP gisteren op 29 graden ingesteld en toen ik vanmiddag thuis kwam was het water +-32 graden, maar de WP was uit. Nou ben ik benieuwd of die dus door is gegaan boven de 29 graden, of via de timer uit is gegaan en door de warmte uit de omgeving en de zon die vol op het bad staat verder is opgewarmd. Al vind ik 3 graden dan wel veel voor passief verwarmen?

Moet overigens nog kijken of P05 hier op 0 of 1 staat :)

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 17-06-2021 20:13 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
[...]

Heb je een schuur in de tuin met 230V? Dan kan je kijken of een powerline oplossing werkt. Dus via de 230V je netwerk uitbreiden naar de schuur, en daar een accesspoint ophangen. Zo heb ik ook m'n wifi naar de tuin uitgebreid, want door de geïsoleerde muren en ramen komt hier amper signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 21:50
TailwindNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:28:
Aangezien ik nog volop bezig ben om het zoutwatersysteem i.c.m. de waterkwaliteit op orde te krijgen (en onder de knie te krijgen), zijn voordelige teststrips wel handig.

Dus hierbij mijn tip --> Nu verkrijgbaar bij de aa-seej-tiejon. 50 4-in-1 teststrips voor 3.99 ekkermannen. Een koopje!

Nou ik heb ze... Ik sla over de volgende x... Qua ph en chloorwaarden totaal anders dan de tablet variant. Wel de vraag welke nu klopt?! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:29
TailwindNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:28:

De vrouw had ze ook meegenomen, maar wijkt behoorlijk af (met die van Pool improviseren strips) ook de OK waarden die ze aanhouden is anders :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppetjop
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-04-2024
Ons zwembad loopt af. Helaas dus niet waterpas. Is dit een heel groot probleem? We hebben een ultra xtr zwembad. Wat ik uitreken is het een hellingspercentage van 1.82 (als ik goed heb gerekend)
Het bad is 549cm en het water staat 10 cm lager aan 1 kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 19:42
Jazsie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:21:
Voor glas is 75% voldoende, ofwel moet je 10kg zand erin doen dan is 7,5kg glas voldoende.
Wat ik me nu afvraag... ik heb ook net de 4m3 intex pomp binnen. In de handleiding staat dat de aanbevolen hoeveelheid filtermedia ofwel 12kg zand ofwel 8.5 kg glaszand is. Als ik echter 8.5 kg afmeet en in de filter doe, dan kom ik tot net boven het streepje met de 'max' aanduiding. Is dat dan niet wat te veel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Hoppetjop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:49:
Ons zwembad loopt af. Helaas dus niet waterpas. Is dit een heel groot probleem? We hebben een ultra xtr zwembad. Wat ik uitreken is het een hellingspercentage van 1.82 (als ik goed heb gerekend)
Voor die 10cm zou ik mij niet druk maken. Ja, waterpas is altijd het beste echter gezien jouw bad formaat vind ik 10cm schappelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
bmaster001 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:42:
[...]

Wat ik me nu afvraag... ik heb ook net de 4m3 intex pomp binnen. In de handleiding staat dat de aanbevolen hoeveelheid filtermedia ofwel 12kg zand ofwel 8.5 kg glaszand is. Als ik echter 8.5 kg afmeet en in de filter doe, dan kom ik tot net boven het streepje met de 'max' aanduiding. Is dat dan niet wat te veel?
Zal niet op de gram uitkomen echter zou ik wat minder doen, te veel zal je zowieso wel heel gauw merken (er gaat dan glas het zwembad in).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
tja erg is het niet .. maar het scheelt wat liters water in het vullen ..indien gevuld heb je 2 keuzes

- 80% -90% leeg halen en wat beton tegels oid /plaatjes onder de poten te schuiven
OF
- lekker zo laten

Note to @Hoppetjop zelf: "volgend jaar eerst grond waterpas maken" .. :+ plaatjes van een waterpas printen oid :) en als inpakpapier gebruiken
Roe!and schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:56:
Niemand die een intex solar mat op een schutting of schans gemaakt heeft?

En hoe krijgen jullie algen vlokken van de bodem na dat je vlokker hebt gebruikt? Ik gebruik nu een panty sok maar daar gaan dus de vlokken door heen..... fijn zand en ander vuil niet....
do you #startpost much ? >:)
en een gratis hint deel 1 --> Rukapul

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Ep Woody schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:
[Afbeelding]

Zo zit hij bij mij. Ja ik ben ook overstag gegaan na jullie reviews... |:(
Net ook deze stofzuiger geprobeerd en inderdaad de sok op deze manier lijkt mij ook het meest logische.
Overigens zuigt hij prima alles op wat ik tegen kwam, was nog niet heel veel zooi gelukkig. Maar toch mooi om te zien dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:46:
[...]

De vrouw had ze ook meegenomen, maar wijkt behoorlijk af (met die van Pool improviseren strips) ook de OK waarden die ze aanhouden is anders :?
kan je een foto delen oid ? als je wilt

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Bij ons loopt ie ook niet helemaal goed. Volgend jaar idd maar even wat beter doen. Voorlopig zakt ie niet verder of zo.

Moest het verschil groter worden dan pomp ik hem wel leeg denk ik, maar voorlopig is het dikke prima 👍

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 19:42
Jazsie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Zal niet op de gram uitkomen echter zou ik wat minder doen, te veel zal je zowieso wel heel gauw merken (er gaat dan glas het zwembad in).
Dus best is van ergens te mikken tussen min en max? Ik heb (nog) geen stofzuiger, dus dat glas hou ik liever uit het zwembad :-)
Pagina: 1 ... 58 ... 175 Laatste