Ik had al wat vragen had gesteld voor de aanschaf van ons eerste 'echte zwembad', waarvoor nog dank voor de reacties van vso, J.E. Weinor en --MeAngry--! Heb bijna alles binnen of is besteld. (Waaronder de 6m3 pomp van Amazon waar het nu wachten op is). Alleen voor de slangen heb ik nog niks, omdat deze nog niet bij de pomp zitten.
En ik denk er ook aan om gelijk voor een solar oplossing te gaan, omdat ik bang ben dat het ander te koud is en er te weinig gebruik van het bad gaat worden gemaakt. Dit is de situatie van de tuin nu:
Het zwembad komt dit jaar tijdelijk naast de trampoline te staan op het gras (en deels op de bestrating). Zoals gezegd gaan we de tuin nog aanpakken, maar dat zal pas volgend jaar worden of het jaar erop. Ik verwacht het zwembad wel ongeveer op die plek zal blijven.
Ik denk er nu aan om ongeveer op de plek van de 3 potten een pompkist te maken en verder langs de schutting dan met pvc te werken, achter de olijfwilg door en dan waar de pergola stopt met pvc naar buiten te komen en vanaf daar met flexibele buis te werken.
Heb dan een paar uitdagingen/twijfelpunten:
1) De deur. Deze wordt eigenlijk niet gebruikt, maar toch zou het fijn zijn om de optie open te houden als er een keer iets zwaars of groots achterom moet oid. Zou dat op te lossen zijn door met 2 kogelkranen aan elke kant te werken en dan in geval van nood even een 1,5m er tussenuit te schroeven? Andere ideeën?
2) De lengte. Ik zit dan op ongeveer 10m pvc buis. (2.30 hoog, 8m schutting en 70 cm bocht om). En dan heb ik het nog niet over de lengtes flexibel of vast naar het bad toe en op de overkapping naar de solar mat.
Kan dat voor de combinatie: 305 prism bad, 6m3 ZFP, ZWS (26668 GS versie) en dan epdm of pvc mat van 4m2 (4mx1m)?
Nog iets waar ik rekening mee moet houden, muv zo min mogelijk 90 hoeken en flexibele slang?