tja ik zou naar een "oud" model intex zfp zoeken die nieuwe moet je openschroeven en "solderen" als je met remote control meuk aan de gang wilt gaan .. oude modellen hebben een vaste schakelaar .. en hoef je alleen de aardlek te verplaatsenGilbertvH schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:27:
[...]
Kijk, dat is nog eens nuttige informatie! Dus die upgradekit eruit en en de Intex Adapter A (2x) en B op het lijstje erbij. Blijft nog mijn vraag staan of 2 losse systemen (ZFP en ZWS) beter is dan één gecombineerd systeem van Intex.
Kwam deze nog tegen, maar is dit niet echt overkill voor mijn zwembad: linkje
intex garantie is net zo flexibel als een loden deur .. dus als er met 1 van de 2 iets is heb je kans dat je ze beide terug moet sturen .. kans is echter 0,4% dat je een defect model krijgt .. (0,2% per systeem oid) dat gezegd ze zitten in nederland ..hun garantie afhandeling (oppakken van de case) kan sneller..maar nogmaals die kans is klein
betreft ZWS A vs B ik zou zelf een keuze maken op prijs verschil .. ik weet niet eens of er verschillen zitten tussen de ZWS systemen .. of 1 type voor elk formaat zwembad ..(ik heb geen zout)
Hoeveel liter zit er in je zwembad
ik heb een 6m3 voor 4500 liter .. dus in ~45 min is mijn bad 1x gefilterd.. zolang deze tijd onder 2 uur blijft .. ik zou eerder adviseren eens onderzoek doen naar Frequentie geregelde(FR) ZFP .. een grotere pomp = meer stroomverbruik .. op je ton wil je een 6 weg klep .. manometer ..
Als er een meerprijs is .. en je bv (zonne/WP)verwarming doet kan de FR kwa stroomverbruik wellicht intressanter zijn ..
Grappig genoeg zegt Intex dat je met een CRP / 6m3 ZFP af zou kunnen (bij wijze van) maar dat is echt ondergrens / cheap ..
zelf zou ik ZWS skippen .. die investering lijkt me intressanter voor ingegraven baden . een in-line chloordispenser lijkt mij handiger maar ja dat is gezegd op mijn "kleine" bad .. ervaringen.
Tja vanalles