Inmiddels de boel binnen en aangesloten. Maar pfff. Handleiding bij de Mauk pomp is alleen in het Frans en Duits. Dus vriend Claude heeft me op basis van foto’s van de handleiding een handleiding in het Nederlands gegevenOMX2000 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:06:
Ik heb de MAUK ZFP besteld, want ik wilde zsm een stille vervanging hebben voor mijn 4m3 pomp die onvoldoende debiet heeft (stuk?).
Ik wil nu een filtermedium bestellen, en dit keer voor glas gaan als dat kan. In de specificaties staat het volgende: "Als de installatie is aangesloten hoeft alleen nog filterzand (kwartszand met een zandkorreling: 0,4-0,8 mm) (vulhulp in de set inbegrepen) of filterballen worden gevuld. Deze worden niet meegeleverd."
Is dan Nature works Hi-Tech Filterglas geschikt? Ik lees bij Toppy dat het een exacte korrelgrootte van 0,8 mm zou hebben. Of kan ik beter voor glasparels gaan?
Maar ook dan is de handleiding echt te summier, bijvoorbeeld te weinig instructies over hoe de ketel gevuld moet worden met filter medium. Heb het twee “verkeerd” gedaan waardoor het ventiel niet goed paste. Resultaat twee keer ketel leeggehaald.
Maar nu is alles aangesloten. En lekt de boel… zucht. Die thule(?) lijkt te kort, dus ik had al een stuk afgesneden. En hielp dus niet.
Iemand tips voor een snelle fix?
:strip_exif()/f/image/se6KerAlmPvf4eqivftPAKKu.jpg?f=fotoalbum_large)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
:strip_exif()/f/image/WyDddxNKlyZPHi5soglGx3HK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SEVdYlhj2HHVQojIJzDWfsP2.jpg?f=fotoalbum_large)