Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 191 192 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
chimera2 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:21:
Heeft er iemand ervaring met:
Intex digitale zwembadtester


Ik heb nu die strips maar dat werkt naar mijn mening voor geen meter.
Ik heb geen ervaring, maar wel interesse. Vind die strips ook nogal onhandig.

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:49
Ik heb een opzetzwembad van ongeveer 1000 liter dat ik eergisteren met kraanwater heb gevuld. Ik gebruik Pool Power chloortabletten en houd ph en chloor zelf bij.

Nu heb ik een cartridge filterpomp, maar het filter is al na 2 dagen volledig vervuild en de pomp pompt dan niet meer tot ik een nieuw filter gebruik.

Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
dagelijks gebruik door kinderen
chloor en pH worden bijgehouden

Gaat zo'n filter maar 2 dagen mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Bassbounce op 22-06-2026 17:31 ]

Huidige Pc


  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:31
JB schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:33:
[...]
Filters neem ik aan? Welke andere zaken behalve waterbehandeling moet ik nog aan denken t.o.v. de traditionele rabbithole met ZFP, WP en heel wat kuub extra?
Er zijn ontelbare accessoires. Kan uit de hand lopen, zoals ik nu stoelen aan het frame heb hangen O-)

  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

paQ

Bassbounce schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:30:
Ik heb een opzetzwembad van ongeveer 1000 liter dat ik eergisteren met kraanwater heb gevuld. Ik gebruik Pool Power chloortabletten en houd ph en chloor zelf bij.

Nu heb ik een cartridge filterpomp, maar het filter is al na 2 dagen volledig vervuild en de pomp pompt dan niet meer tot ik een nieuw filter gebruik.

Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
dagelijks gebruik door kinderen
chloor en pH worden bijgehouden

Gaat zo'n filter maar 2 dagen mee?
Er zijn ook uitwasbare fibre bollen.
Maar hier zit ook wel meteen de waarde van een zand / glaskorrels filter. Groot vat met medium, als het vuil is, spoel je het op de kracht van de waterpomp uit en dump je het vuile water (backwash). Duurt 20-30 sec. Dan kun je er weer tegenaan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

PoweRoy

funky!

Bassbounce schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:30:
Ik heb een opzetzwembad van ongeveer 1000 liter dat ik eergisteren met kraanwater heb gevuld. Ik gebruik Pool Power chloortabletten en houd ph en chloor zelf bij.

Nu heb ik een cartridge filterpomp, maar het filter is al na 2 dagen volledig vervuild en de pomp pompt dan niet meer tot ik een nieuw filter gebruik.

Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
dagelijks gebruik door kinderen
chloor en pH worden bijgehouden

Gaat zo'n filter maar 2 dagen mee?
1000l klinkt wel heel weinig maar filters gaan maar ff mee. 2 dagen vind ik wel vrij kort. Ik ben heel snel naar zfp gegaan maar we begonnen gelijk met een bad van 3.6m x 70. Inmiddels 3.6 x 1.2.

Je hebt ook kleine zfp maar de vraag blijft dan hoelang blijf je nog met dit zwembad en heb je volgend jaar een groter bad en dus ook een grotere pomp nodig?

[This space is for rent]


  • paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

paQ

@Plenkske
3 uur / 1.7 kWh om het van 30.1 naar 29.6 te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85ySRVXjT6xr5dYL6TRbhsG3TGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/84NvtwCwbDiTyluLEbIazjs9.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.


  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:31
Fanta schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:24:
[...]


Tsja. Ik kan de zon niet op afstand uitzetten. Mijn warmtepomp verwarmt tot 28, alles daarboven is de schuld van de zon.
Kan jou pomp niet koelen? :)

  • Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:31
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:14:
[...]

Kan jou pomp niet koelen? :) ik kan de mijne vastzetten op een bepaalde temperatuur.

  • Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12

Fanta

FordPerformance™️

Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:14:
[...]

Kan jou pomp niet koelen? :)
Ik zou niet weten hoe, ik stel hem in op 28 graden en zodra het zwembad die temperatuur bereikt stopt hij ermee. Ik heb het idee dat het een vrij dom ding is, technisch zal hij het misschien moeten kunnen, maar dan zit het hem in de aansturing en daar ben ik niet zo handig mee.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer


  • Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Welk model/type heb je? Misschien weet iemand het hier zo te vertellen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1 ... 191 192 Laatste