Ik heb geen ervaring, maar wel interesse. Vind die strips ook nogal onhandig.chimera2 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:21:
Heeft er iemand ervaring met:
Intex digitale zwembadtester
Ik heb nu die strips maar dat werkt naar mijn mening voor geen meter.
Ik heb een opzetzwembad van ongeveer 1000 liter dat ik eergisteren met kraanwater heb gevuld. Ik gebruik Pool Power chloortabletten en houd ph en chloor zelf bij.
Nu heb ik een cartridge filterpomp, maar het filter is al na 2 dagen volledig vervuild en de pomp pompt dan niet meer tot ik een nieuw filter gebruik.
Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
dagelijks gebruik door kinderen
chloor en pH worden bijgehouden
Gaat zo'n filter maar 2 dagen mee?
Nu heb ik een cartridge filterpomp, maar het filter is al na 2 dagen volledig vervuild en de pomp pompt dan niet meer tot ik een nieuw filter gebruik.
Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
[ Voor 4% gewijzigd door Bassbounce op 22-06-2026 17:31 ]
Er zijn ontelbare accessoires. Kan uit de hand lopen, zoals ik nu stoelen aan het frame heb hangenJB schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:33:
[...]
Filters neem ik aan? Welke andere zaken behalve waterbehandeling moet ik nog aan denken t.o.v. de traditionele rabbithole met ZFP, WP en heel wat kuub extra?
Er zijn ook uitwasbare fibre bollen.Bassbounce schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:30:
Ik heb een opzetzwembad van ongeveer 1000 liter dat ik eergisteren met kraanwater heb gevuld. Ik gebruik Pool Power chloortabletten en houd ph en chloor zelf bij.
Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
Maar hier zit ook wel meteen de waarde van een zand / glaskorrels filter. Groot vat met medium, als het vuil is, spoel je het op de kracht van de waterpomp uit en dump je het vuile water (backwash). Duurt 20-30 sec. Dan kun je er weer tegenaan.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
1000l klinkt wel heel weinig maar filters gaan maar ff mee. 2 dagen vind ik wel vrij kort. Ik ben heel snel naar zfp gegaan maar we begonnen gelijk met een bad van 3.6m x 70. Inmiddels 3.6 x 1.2.Bassbounce schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:30:
Mijn situatie:
1000 liter opzetbad
water 30°C in de zon
Je hebt ook kleine zfp maar de vraag blijft dan hoelang blijf je nog met dit zwembad en heb je volgend jaar een groter bad en dus ook een grotere pomp nodig?
[This space is for rent]
Kan jou pomp niet koelen?Fanta schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:24:
[...]
Tsja. Ik kan de zon niet op afstand uitzetten. Mijn warmtepomp verwarmt tot 28, alles daarboven is de schuld van de zon.
Arjantje72 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:14:
[...]
Kan jou pomp niet koelen?ik kan de mijne vastzetten op een bepaalde temperatuur.
Ik zou niet weten hoe, ik stel hem in op 28 graden en zodra het zwembad die temperatuur bereikt stopt hij ermee. Ik heb het idee dat het een vrij dom ding is, technisch zal hij het misschien moeten kunnen, maar dan zit het hem in de aansturing en daar ben ik niet zo handig mee.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Welk model/type heb je? Misschien weet iemand het hier zo te vertellen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
/f/image/84NvtwCwbDiTyluLEbIazjs9.png?f=fotoalbum_large)