Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 188 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:41
frickY schreef op zondag 10 mei 2026 @ 07:56:
[...]

Ik had optie 2. Met onder de skimmer ook een afsluitkraan. Was handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P-zni3ekTwZoaHV7zzabWTS8i0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5wtR8p0kBRm7OmQMZOx3ZAB.jpg?f=fotoalbum_large Dit was mijn opstelling met de simmer aan de liner met met 2 afsluitkranen

De afsluitkraan skimmer zit net boven het T-stuk van de inline van het zewmbad voordeel je kunt ze afzonderlijk afsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door J.E. Weinor op 10-05-2026 16:39 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:32
Ik had deze opstelling, waarbij het pvc ook wat gewicht opving;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMHplJ3F_T29u9_NZz7pRLAFe_w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBkmPoqRbVBnzXGoFOuT4zlT.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4_JAwUzAG-OdYBig8oVJQ_qMCo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eML7JG2U9JteYHMgOgv3aAtb.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 29% gewijzigd door frickY op 10-05-2026 17:01 ]

• Nyvlem
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:21
J.E. Weinor schreef op zondag 10 mei 2026 @ 16:28:
[...]

ipx platen onder de grasmat met kunstof gras ideale oplosseng isoleerd ook nog, met. echt gras wat je moet maaien de plek blijf je zien al je er een zwembad op zet sommige leggen er een dekezijl van de action er onder of je legd er er van die vilt tegels onder, en kan een modderpeol worden op de duur op het gewone gras ligt ook aan hoe je groene tapijt er uit ziet :)

gewoon gras verstiikt onder je zwembad ga maar een op camping staan met een tent 2 weken dan leg je normaal eerst een grondzijl op het gras en dan de tent na 2 weken zie je de dode plek.

Tenttapijt met allemaal gaatje niet bevordelijk onder een zwembad, je zwembad staat veel langer buiten gaat stinken en schimmelen in het tent grondzijl.
Iemand en genieuze oplossing, waardoor je het zwembad toch op het gras kan plaatsen, zonder dat het gras te lijden heeft? Zouden rubberen noppenmatten bijv werken, zodat het gras niet geheel verstikt wordt?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:32
Ook die noppen worden helemaal dicht afgesloten door je liner?

Sometimes you need to plan for coincidence

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34
Nyvlem schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:20:
[...]

Iemand en genieuze oplossing, waardoor je het zwembad toch op het gras kan plaatsen, zonder dat het gras te lijden heeft? Zouden rubberen noppenmatten bijv werken, zodat het gras niet geheel verstikt wordt?
Denk dat je het gras als verloren moet beschouwen.

Op de tegels gebruik ik een mat (camping/tent mat), twee lagen. Blijft al 5 jaar goed. Is bij tenten bedoeld, dat het gras hieronder vitaal blijft. Kan me bijna niet voorstellen dat het gewicht en geen licht het gras laat overleven met dit materiaal.

Misschien in de richting van (kunstof) rasters denken, waarop bijv. rubber tegels (voor vlak oppervlak), zodat de liner niet stuk gaat. Vraag me af of het gewicht niet alles zover de frond in drukt, dat het gras uiteindelijk toch sneuvelt.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:09
Nyvlem schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:20:
[...]

Helaas, een bad op gras is niet te doen zonder het gras te verstikken.

Wij hadden het bad vorig jaar op gras met de wetenschap dat er daarna kunstgras zou komen. Tussen het bad en het gras hadden we “open” tentzeil liggen t.b.v. bescherming van de liner. Na het weghalen van het bad was het een rechthoek aarde en helaas een vieze liner. Kostte nog wat schrobwerk om dat weer schoon te krijgen.
Pagina: 1 ... 187 188 Laatste