I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Niemand? Ik krijg de alkaliteit niet in orde...inmiddels over verschillende dagen ta+ erbij gegooid (2 dagen 100, 1 dag 150 op 7m3) maar geen enkel effect. Pomp continu aan....copywrong1982 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:51:
Hoi mede zwembad tweakers. Ik heb een vraagje over de alkaliteittest van mijn zwembad water. Ik heb een rekenfoutje gemaakt en teveel ta min toegevoegd, waardoor mijn alkaliteit veel te laag was. Nu probeer ik dat dag bij dag te corrigeren maar ik krijg nu onleesbare waardes op mijn tester. Toen het veel te laag was was het wat lichtgeel. Ik heb toen ta plus toegevoegd en nu is het donkergroen....terwijl mijn tester aangeeft dat het richting blauw zou moeten gaan. Ph lijkt wel goed te zijn nu.
Hoe moet ik deze waarde nu interpreteren? Ik vermoed dat het nog steeds te laag is? Hoop dat jullie hierbij kunnen helpen....en ja ik weet dat er nog wat chloor bij moet 😊.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ph en chloor lijken gewoon op orde. Wat doe ik fout?
Je moet natriumbicarbonaat toevoegen 80 - 120 ppm = 180gr per 10M2
Misschien is je spiegel wel zo laag dat je moet blijven toevoegen maar gezien je 7m2 lijkt het soms goedkoper om op nieuw te beginnen.
Misschien is je spiegel wel zo laag dat je moet blijven toevoegen maar gezien je 7m2 lijkt het soms goedkoper om op nieuw te beginnen.
[ Voor 107% gewijzigd door Skywalker27 op 26-05-2026 15:55 ]
En "teveel TA-" kan ook nog wel eens betekenen dat er gewoon nog ta- in het water zit, waar je TA+ tegenop aan het boxen is.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik had dit jaar ook nog veel talkpoeder in het bad liggen na het opzetten. Bij mij resulteerde dit niet in witte vlokjes zoals jij dat hebt, maar in troebelachtig water. Voldoende filteren lost dat wel op.laurens0619 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:32:
[...]
ja klopt, zou dat het zijn?
Heb even bericht ge edit/betere foto erop gezet
Oei, tear aid kan je ook op rol bestellen. Misschien daarmee?Chest3r schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:30:
Graag jullie mening. Mijn schoonbroer heeft zijn zwembad uit opslag gehaald na verhuis en bij het opzetten blijken er twee aardige scheuren in te zitten. Zijn deze volgens jullie toch nog te repareren?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ligt er natuurlijk aan of het een bad van 3000 liter of 10000 liter is.
[This space is for rent]
Bad van 10m op 5m, denk 54000 liter 🫣PoweRoy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:06:
[...]
Oei, tear aid kan je ook op rol bestellen. Misschien daarmee?
Ligt er natuurlijk aan of het een bad van 3000 liter of 10000 liter is.
:strip_exif()/f/image/9e9nG5HhKO0dpU7P1Xr1Yrmy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sfRkoy8RPhFCqPn2D8aMOqp1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o9BgxqzRG15TQVnIf2qhaIcX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/38wHcMI0ShmkjphwDyYBP9eY.jpg?f=fotoalbum_large)