bij cranenbroek kan je veel dingen goedkoper halen (zeker zwembadchemicalien) ze smeren je alles aan als je wat vraagt bij een verkoper. nu het seizoen aantrekt is het uiterraard wat duurder dan na het seizoen wanneer het magazijn leeg moet.
Ok tnx. De epdm matten gaan het voorlopig niet worden, ik ga het eerst proberen met een solarbol (niet ideaal maar tenminste iets..., en ik kan het redelijk makkelijk plaatsen)
ik kom dan op de volgende boodschappenlijst uit (waarmee ik mijn originele budget al verdrievoudig

):
• Intex Prism Frame 400x200x100 set
• Intex ZFP SX2100 6m3/h
• Intex aansluitset deluxe 38mm (dan toch maar snijden gok ik...)
• Intex Solar cover 400 x 200
• Intex 400x 200 afdekzeil
korte zeilspanners met "tafelkleed" houders voor de tuintafel/camping tafel) zijn bij elk zwembad aan te raden. maar te harde wind kan het wel weer stuk trekken.
intex solar (bubbelfolie/afdekzeil) wel nodig maar zorg dat je het ook ergens op een stang kan laten drogen ofzo wanneer zwembad benut word.. (kan bron voor alg zijn)
• Chloordispenser summer fun
bij de chloor dispenser wil je wel een "oliefilter tang hebben" maakt losdraaien een stuk eenvoudiger
je hoeft hem niet helemaal open te zetten, je krijgt een stoot chloor als je hem open zet (je ruikt hem even)
voor het bijvullen is het prettig de kranen dicht (of boven de waterlijn houden)
• Chloortabletten | Pool power | Traag oplosbaar (200 grams, 5 stuks)
je wilt 1 blok per 10-dagen tot eind augustus/september ? er zijn ook kleinere die voldoen ook goed (geen poeder)
+ je hebt snel oplosbaar nodig + chloordrijver om bij te sturen (als het weer omslaat bv) of als je "veel' kinderen hebt .. dan doe je een snel tabletje per persoon die er die dag in is geweest .. of 3-4 bij omslaand weer en zet de pomp aan voor paar uur..
chloor gaat "hard' ..de rest niet zo erg
ph + of ph - (zie startpost) ik heb ph - en de rest doe ik met sodazout (vaat wasser meuk) eerst in een emmer met zwembad watter dan rond de rand..) klein potje doe je eeuwen mee
• W'eau solar bol - tot 10 m3
• Kokido bypass kit voor zwembadverwarming
https://www.toppy.nl/prod...zwembad-warmtepompen.html
Deze is beter, (het eigenlijk om de kranen( en schroefdraad is helaas niet altijd hetzelfde .. je kan ook kijken bij pvc-web-dealers je zoekt 40/50mmm / (?? inch) buis diameter en neem 45graden bochten waar mogelijk. ik heb zelf standaard pvc buis gepakt en als je "griffon" lijm pakt genoeg smeren aan beide zijdens 1/4de draaien tijdens "verlijmen" overbodige gelijk met keukenpapier weghalen.
Belangrijkste .. houd rekening dat je wellicht de zaag erin wilt zetten (at some point in time) dus houd minimaal 10-15cm "buis" tussen delen zodat je altijd genoeg vlees hebt om iets anders erop te zetten.
• Aqualoon Filterbolletjes 700 gram
• matten/vloertegels (Action?)
kan, dikker is beter maar die dunne zijn voldoende
• W'eau zwembad bodemvilt - 460 x 460 cm - 200g/m2
• Intex ZR200 zwembadstofzuiger?
• Kokido diepte schepnet Heavy Duty
kies een schepnet/bezem combo (goedkoop setje)
• Starterset Mini: zwembaden tot 8.000 liter (ph plus/min en teststrips)
Teststrips die 2-3 dingen meten zijn goed, in het begin meet je veel daarna zwakt het af. belangrijker is te onthouden dat troebel water eigenlijk te weinig pompen/chloor betekend .. en minimaal 2 uur pompen voordat je weer meet ...
en dezelfde vraag voor de zwembadstofzuiger...er is ook een zr100 zag ik. wellicht om het budget te ?
Skimmer zou ik persoonlijk vermijden, het is eerder een luxe item, en ja ze zijn te koppelen maar doe dat als de kinderen groter zijn (aka 1 a 2 jaar verder)
De (accu)handpomp .. tja je gebruik het alleen om niet te fijn spul van de bodem te halen .. en als het voetenbadje gebruikt word is dat 1x per maand ?
in mijn rond zwembad ga ik met de schepnet een "draaikolk" maken, (nadat ik de wanden gebezemt heb) en dan na 30min pak ik de stofzuiger om dat kleine beetje op te zuigen uit het midden.. (zeker als de bodem rimpel vrij is)
Daarnaast nog een vraag die me zojuist invalt. Het tarras waar het zwembad komt te staan heeft een verloop van ongeveer 5cm op die 4 meter zwembad, Is dat heel ernstig? kan dast geen kwaad of kan ik dat oplossen met tegels onder een kant van de framepoten te plaatsen? Of heeft dat geen doel?
tegels/plankjes onder de poten is wel nuttig ja 5cm is te veel let op dat het de liner niet raakt met de punt van de steen.