Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 186 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Sinds een aantal jaar hier gebruiker van een Intex Frame 2m op 3M (4,5m³) en een ZFP gevuld met glas met een Chinees pompje er aan, wat duurder betaald tijdens de CoVid crisis maar was het wel waard achteraf gezien.
Ik ben ondertussen al wat bedreven in alles lekvrij aan te sluiten maar ik merk al een tijdje dat mijn pompje "fluit" of wat "piepend" loopt maar hij gaat nog prima. Ik heb er geen last van, het ding staat achter het zwembad en ik schakel met een Hue blokje mijn pomp lekker van op afstand in of uit. Voorlopig geen issue maar op termijn moet ik misschien wel eens een nieuwe set aankopen (ZFP + pomp of pomp alleen).

Pomp doet ongeveer (volgens label) 75l/min en is ongeveer een 200W uit het stopcontact.

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een WP om de koudere periodes te overbruggen en ik kwam uit op zoiets: https://www.toppy.nl/prod...w-zwembad-warmtepomp.html . Een iets zwaardere unit maar op termijn komt er hier waarschijnlijk een hoger zwembad en iets langer dus dan ga je richting de 8 à 10m³.

Ik heb nog 2 mengkranen liggen van Intex die bij ter ziele gegane solar matjes horen. Mijn idee was die te aan te sluiten op een aantal HDPE buizen (eventueel zelfs te verlijmen met PVC lijm) om in de tuin rond te geraken en op die manier de warmtepomp te kunnen bypassen.

Ideeën of opmerkingen omtrent de keuze van de WP?

Ik zie: relatief duur? Maar wel degelijk (ondanks van Toppy webshop?). Full inverter dus zuinig? Vermogen is groot maar daardoor ook fijn en Chinees waterpompje biedt lekker veel debiet om door de WP te laten gaan? Moet ik mij daar ergens zorgen over maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Laatst online: 11-10 12:57
HyperBart schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:59:
Sinds een aantal jaar hier gebruiker van een Intex Frame 2m op 3M en een ZFP gevuld met glas met een Chinees pompje er aan, wat duurder betaald tijdens de CoVid crisis maar was het wel waard achteraf gezien.
Ik ben ondertussen al wat bedreven in alles lekvrij aan te sluiten maar ik merk al een tijdje dat mijn pompje "fluit" of wat "piepend" loopt maar hij gaat nog prima. Ik heb er geen last van, het ding staat achter het zwembad en ik schakel met een Hue blokje mijn pomp lekker van op afstand in of uit. Voorlopig geen issue maar op termijn moet ik misschien wel eens een nieuwe set aankopen (ZFP + pomp of pomp alleen).

Pomp doet ongeveer (volgens label) 75l/min en is ongeveer een 200W uit het stopcontact.

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een WP om de koudere periodes te overbruggen en ik kwam uit op zoiets: https://www.toppy.nl/prod...w-zwembad-warmtepomp.html . Een iets zwaardere unit maar op termijn komt er hier waarschijnlijk een hoger zwembad en iets langer dus dan ga je richting de 8 à 10m³.

Ik heb nog 2 mengkranen liggen van Intex die bij ter ziele gegane solar matjes horen. Mijn idee was die te aan te sluiten op een aantal HDPE buizen (eventueel zelfs te verlijmen met PVC lijm) om in de tuin rond te geraken en op die manier de warmtepomp te kunnen bypassen.

Ik zie: relatief duur? Maar wel degelijk (ondanks van Toppy webshop?). Full inverter dus zuinig? Vermogen is groot maar daardoor ook fijn en Chinees waterpompje biedt lekker veel debiet om door de WP te laten gaan? Moet ik mij daar ergens zorgen over maken?
Welk zwembad heb je precies en wat is de inhoud?

6kw lijkt mij erg veel voor een intex frame pool.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
The-Priest-NL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Welk zwembad heb je precies en wat is de inhoud?

6kw lijkt mij erg veel voor een intex frame pool.
Ik had er eerst alleen de afmetingen 2 op 3m bij gezet, heb nu ook de kuub toegevoegd.
Ja, dat dacht ik dus ook maar is er een vervelend iets aan dit vermogen wetende dat er ooit een hoger zwembad gaat komen?

Ik zie (maar ik hoor het graag indien anders :P ) geen probleem als de warmtepomp maar enkele uren per dag op PV eigenverbruik moet draaien om wat bij te stoken tesamen met enkele uurtjes filteren?

Ik heb tot nu toe geen grote problemen gehad met water. Ik hou als een gek mijn PH op peil en chloor volgt daarna wel, PH is naar mijn ervaring het belangrijkste en het filter pompje draait als ik af en toe eens denk "oh ja nu ga ik wat filteren/pompen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Zit hier een beveiligingsstekker tussen? Dat je dus eerst ergens op knopje moet duwen voordat ie start? Of gewoon een “domme” stekker?
Nee, een "domme" stekker, erg prettig met een tijd schakelaar ertussen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Laatst online: 11-10 12:57
HyperBart schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Ik had er eerst alleen de afmetingen 2 op 3m bij gezet, heb nu ook de kuub toegevoegd.
Ja, dat dacht ik dus ook maar is er een vervelend iets aan dit vermogen wetende dat er ooit een hoger zwembad gaat komen?

Ik zie (maar ik hoor het graag indien anders :P ) geen probleem als de warmtepomp maar enkele uren per dag op PV eigenverbruik moet draaien om wat bij te stoken tesamen met enkele uurtjes filteren?

Ik heb tot nu toe geen grote problemen gehad met water. Ik hou als een gek mijn PH op peil en chloor volgt daarna wel, PH is naar mijn ervaring het belangrijkste en het filter pompje draait als ik af en toe eens denk "oh ja nu ga ik wat filteren/pompen".
Op zich is het niet erg, maar je zou ook voor de 3kW of 4.5kW kunnen gaan die gaat ook tot 12m3 en qua COP vergelijkbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door The-Priest-NL op 24-06-2024 10:45 ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 12:52
Gisteren bad opgezet en laagje water in, vandaag vullen als ik het redt in tijd.

1 vraagje alleen, ik heb een Solar mat erbij gekocht, wellicht als het bevalt haal ik er meerdere.
Echter zit ik stiekem te denken, Het badje staat vlak tegen de muur aan van onze garage. Dit is een plat dak met enkel begane grond.

Kan ik de matten hierop leggen? De pomp moet dan sterk genoeg zijn om het water het dak op te krijgen en door de matten heen. daarna terug naar beneden het bad in (zwaartekracht?) Is dus een meter of 2 omhoog?

Hoe sterk moet m'n pomp zijn hiervoor (verder geen WP of iets aanwezig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:06

MindBender

Bite my shiny metal ass!

HyperBart schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:59:
Wij hebben een ZF-300VT van Cranenbroek, gekocht met het idee dat we wel een betere zouden kopen als hij stuk ging en het bad een blijvertje zou blijken.

Wij hadden de 4.5kW versie hiervan, en we waren niet ontevreden over het rendement; Zie mijn uitgebreide metingen elders. Maar uiteindelijk heb ik hem geruild voor een Fairland 6.5kW. Voor een badje van 1.5m³, want naar mijn idee bestaat er niet zoiets als een te zware warmtepomp. Ze hebben namelijk het beste rendement bij de laagste belasting en de flexibiliteit van 3 graden per uur opwarmen maakt het bad veel bruikbaarder.
Ik kan dat niet duur noemen.
Full inverter is leuk voor de marketing, maar als je niet zwaar overgedimensioneerd hebt, heb je er weinig aan, omdat hij dan toch continu op 100% vermogen moet werken.
En ik zou niet zelf uit China importeren, want elektrische veiligheid is daar nog wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
thetakman schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:48:
Gisteren bad opgezet en laagje water in, vandaag vullen als ik het redt in tijd.

1 vraagje alleen, ik heb een Solar mat erbij gekocht, wellicht als het bevalt haal ik er meerdere.
Echter zit ik stiekem te denken, Het badje staat vlak tegen de muur aan van onze garage. Dit is een plat dak met enkel begane grond.

Kan ik de matten hierop leggen? De pomp moet dan sterk genoeg zijn om het water het dak op te krijgen en door de matten heen. daarna terug naar beneden het bad in (zwaartekracht?) Is dus een meter of 2 omhoog?

Hoe sterk moet m'n pomp zijn hiervoor (verder geen WP of iets aanwezig)
Da's heel fijn want daar wordt het vaak echt lekker warm (lees:bloedheet), je moet vooral kijken naar je pompje en de Hmax, dat staat vaak op het label.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
MindBender schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:53:
[...]
En ik zou niet zelf uit China importeren, want elektrische veiligheid is daar nog wel een dingetje.
Geen zorgen, het is het meegeleverde pompje, ik heb nog niks vervangen en ik zoek ook niet zelf uit de PRC te importeren.

Goed punt wel.

Interessante post. Ik vind de Fairland voor het gebruik/toepasbaarheid dan wel wat te duur, voor een badje van 1.5m³ al helemaal maar ik applaudiseer wel voor je "let's get this shit done most efficiently" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Jopio schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Nee, een "domme" stekker, erg prettig met een tijd schakelaar ertussen. 8)
Dat is inderdaad mooi :) ik twijfel nog, zag namelijk ook een aquaforte SQ-300
https://www.rhodos-shop.n...vv4SToRiPZ7AaAnuMEALw_wcB

Echter deze heeft wel een veiligheidsstekker, en is 7,5m3 wat ook wel weer overbodig is bij een 3x2m zwembad :)

Dan is de Blue Bay wellicht toch de betere keuze, ondanks dat ze bijna net zo duur zijn.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:09
Zo! Mijn 305CM Intel bad staat! 8)

Alleen nu begint natuurlijk de uitdaging om het water goed te houden! Ik zie dat er de wereld aan digitale PH meters zijn, iemand tips voor een goede betaalbare PH meter? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:07
Poollab 1.0 of 2.0

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
Ons zwembad staat ook weer, jaar 4 is het nu met dit zwembad. Buizen nog steeds goed, geen roest. Veel slechte dingen gelezen over zout/chloor systeem dat de buizen gingen roesten.

Nu staat de warmtepomp het zwembad te verwarmen. Van 16:30 tot 21:30 al van 21 naar 24 graden. Lekkere buitentemperatuur helpt wel. Morgen zal het wel lekker warm zijn en kunnen de dochters zwemmen denk ik.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
jacovn schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:01:
Ons zwembad staat ook weer, jaar 4 is het nu met dit zwembad. Buizen nog steeds goed, geen roest. Veel slechte dingen gelezen over zout/chloor systeem dat de buizen gingen roesten.

Nu staat de warmtepomp het zwembad te verwarmen. Van 16:30 tot 21:30 al van 21 naar 24 graden. Lekkere buitentemperatuur helpt wel. Morgen zal het wel lekker warm zijn en kunnen de dochters zwemmen denk ik.
Hier 2e jaar met zout systeem en begint al te roesten, maar waren hiervoor ‘gewaarschuwd’ door de verkoper. Jaar of 5 a 6 zou die mee moeten kunnen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

kiefty14 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:18:
[...]

Hier 2e jaar met zout systeem en begint al te roesten, maar waren hiervoor ‘gewaarschuwd’ door de verkoper. Jaar of 5 a 6 zou die mee moeten kunnen…
Daarom is kwaliteitsspul voor zwembaden ook in rvs316 uitgevoerd. Dat roest niet, ook niet door zout water. Al het andere roest of corrodeert wel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil.B
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:08
shoombak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:52:
Ik heb een Hayward Mini staan, en die is inderdaad heerlijk stil.
Ook de bluetooth functie werkt, maar de temperatuur van de water outlet wordt niet weergegeven, sensor stuk ben ik bang? Is er een manier om op een andere manier de bypass in te regelen qua flow?
Hi @shoombak , heb je dit nog op kunnen lossen? Ik heb gisteren ook de Hayward Micro uitgepakt en aangezet maar heb hetzelfde probleem namelijk dat de uitvoertemperatuur niet wordt weergegeven in de app.
Helaas geeft de Hayward niet de uitvoertemperatuur aan op het scherm dus je bent afhankelijk van de app.

Overigens ben ik ook benieuwd naar je ervaringen zo in de eerste paar weken.

8x 430wp Trina Solar BiFacial | 8x Enphase IQ8AC | 1x 3-fase IQ-relais | 1x IQ-Gateway (standard) | 1 EvaPower + 3 Evamates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
Zwembad inmiddels opgezet, zout erin, 24h recirculatie met krachtige stroom. Ik zet de Intex ZFP gisteren op Filter en zag een stevige stroom groen water het zwembad ingespoten worden... Hmmm daar had ik beter over na moeten denken bij het opstarten... Zoutsysteem lost dat wel op dacht ik. Wat blijkt, valt de hele druk weg van de inspuiter. Amper een stroompje wat het zwembad in komt. Als ik hem op recirculatie zet is de strook krachtig, maar bij Filter niet. Zelfs een waste en backwash geeft bijna geen water, wat doorgaans wel zo is. Zou er iets met de glasparels zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 20:29

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

GilbertvH schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:59:
Zwembad inmiddels opgezet, zout erin, 24h recirculatie met krachtige stroom. Ik zet de Intex ZFP gisteren op Filter en zag een stevige stroom groen water het zwembad ingespoten worden... Hmmm daar had ik beter over na moeten denken bij het opstarten... Zoutsysteem lost dat wel op dacht ik. Wat blijkt, valt de hele druk weg van de inspuiter. Amper een stroompje wat het zwembad in komt. Als ik hem op recirculatie zet is de strook krachtig, maar bij Filter niet. Zelfs een waste en backwash geeft bijna geen water, wat doorgaans wel zo is. Zou er iets met de glasparels zijn?
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Die groene stroom heeft je filter verstopt. Even backwashen en dan zal hij het waarschijnlijk weer doen.

Edit:
Ik was te snel met typen.... Misschien zit die groene slurrie in je 6 weg klep. Hoelang heb je hem op waste laten staan?

[ Voor 7% gewijzigd door CrociStrike030 op 25-06-2024 09:04 ]

Morgen gratis bier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
CrociStrike030 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Die groene stroom heeft je filter verstopt. Even backwashen en dan zal hij het waarschijnlijk weer doen.
Die groene stroom is hopelijk geen glas wat hij nu in zijn zwembad heeft zitten ?

Hier overigens de warmtepomp al een dag of 7 “stand-by” temp van het water wordt ruimschoots gehaald door de solar afdekking en de warmere nachten en dagen natuurlijk. Heerlijk zwem weer !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

HyperBart schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:54:
Interessante post. Ik vind de Fairland voor het gebruik/toepasbaarheid dan wel wat te duur, voor een badje van 1.5m³ al helemaal maar ik applaudiseer wel voor je "let's get this shit done most efficiently" :*)
Laten we het erop houden dat het een rage purchase was.

Ze zitten niet in heel Nederland, maar als het niet te ver rijden is, kijk dan ook eens bij Cranenbroek. Zoek in de online catalogus even naar 'warmtepomp', en je vind er de Waterland Pro 45 voor €449, Pro 70 voor €549 en de Pro 100 voor €689. De typenummers suggereren resp. 4.5, 7 en 10kW. Ze hebben vast geen inverter, maar deze grotere modellen zijn vaak een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
CrociStrike030 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Edit:
Ik was te snel met typen.... Misschien zit die groene slurrie in je 6 weg klep. Hoelang heb je hem op waste laten staan?
Minimaal minuutje, maar er komt amper iets uit. Ik zal straks de 6 weg klep er eens afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wil.B schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Hi @shoombak , heb je dit nog op kunnen lossen? Ik heb gisteren ook de Hayward Micro uitgepakt en aangezet maar heb hetzelfde probleem namelijk dat de uitvoertemperatuur niet wordt weergegeven in de app.
Helaas geeft de Hayward niet de uitvoertemperatuur aan op het scherm dus je bent afhankelijk van de app.

Overigens ben ik ook benieuwd naar je ervaringen zo in de eerste paar weken.
Zeker, ik heb uiteindelijk de volgende handleiding van de leverancier gehad.

https://jmp.sh/s/ZuBN90f0GcujHKurGcog

Verder bevalt deze prima, warmt lekker snel op en nog steeds weinig geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
GilbertvH schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Minimaal minuutje, maar er komt amper iets uit. Ik zal straks de 6 weg klep er eens afhalen
Inmiddels de ZFP even helemaal losgekoppeld en alles nagelopen. Er zijn geen verstoppingen waarneembaar, ook niet in de 6 weg klep. Het valt me op dat bij zowel Backwash als Rinse dat doorzichtige 'kijkgaatje' niet vol loopt wat het vorig jaar wél deed. Enige verschil met vorig jaar is dat ik een skimmer in de liner heb geplaatst (waterlijn staat netjes in midden van skimmer opening) ipv de oppervlakte skimmer van Intex. Lijkt mij dat dat niet het probleem is aangezien ik bij Recirculatie wel ruim voldoende debiet heb. Wat zou het nog meer kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door GilbertvH op 25-06-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
GilbertvH schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Inmiddels de ZFP even helemaal losgekoppeld en alles nagelopen. Er zijn geen verstoppingen waarneembaar, ook niet in de 6 weg klep. Het valt me op dat bij zowel Backwash als Rinse dat doorzichtige 'kijkgaatje' niet vol loopt wat het vorig jaar wél deed. Enige verschil met vorig jaar is dat ik een skimmer in de liner heb geplaatst (waterlijn staat netjes in midden van skimmer opening) ipv de oppervlakte skimmer van Intex. Lijkt mij dat dat niet het probleem is aangezien ik bij Recirculatie wel ruim voldoende debiet heb. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Is je 6-weg klep wellicht stuk? Heb je hem verdraait terwijl er flow was of heeft hij buiten met vrieskou gestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
GeeMoney schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:50:
[...]

Is je 6-weg klep wellicht stuk? Heb je hem verdraait terwijl er flow was of heeft hij buiten met vrieskou gestaan ?
Nooit in de vrieskou gestaan en altijd verdraait met de pomp uit. Hij wisselt ook netjes van ‘programma’ alleen zodra ik het filtervat nodig heb verliest hij druk. Als ik hem op filter zet staat de druk tegen het groen aan om vervolgens helemaal terug te zakken naar bijna 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:25
Hier ook net het bad opgezet en nu is het een kwestie van opstarten. Eerst de TA gemeten en die is meer dan 300, vorige seizoen ook iedere keer gedoe met die TA waarde. En zonder een juiste TA is de pH niet op peil te houden en chloor dus ook niet.

Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zaterdag zwembad opgezet. Nu wilde de kleine met na de BSO in het zwembad. Nu stik het van de bijen die het als drinkwater voorziening gebruiken.
Het is een zoutwaterbad. Net de elektrolyse apparaat maar aangezet. Misschien helpt een hoger chloor gehalte. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Waar laten jullie de transformator van de standaard pomp van Intex? De pomp laat je aan het zwembad, anders zakt het waterpeil natuurlijk. Las wat verhalen op internet dat mensen de transformator ontkoppelen als het regent. Wat is jullie ervaring?

https://www.welkoop.nl/in...bad-400x200x100cm_1302167

Gaat om dit zwembad.

[ Voor 17% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2024 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Wackmack schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:26:
Waar laten jullie de transformator van de standaard pomp van Intex? De pomp laat je aan het zwembad, anders zakt het waterpeil natuurlijk. Las wat verhalen op internet dat mensen de transformator ontkoppelen als het regent. Wat is jullie ervaring?

https://www.welkoop.nl/in...bad-400x200x100cm_1302167

Gaat om dit zwembad.
Ik haal helemaal niks naar binnen als het regent?
Zou niet weten waarom.
Snap eerlijk gezegd niet heel goed wat je bedoeld. Elke pomp kan wel tegen regen en water spetters.

En je praat over een pomp maar linkt een zwembad?

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 25-06-2024 21:47 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dennis1812 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Ik haal helemaal niks naar binnen als het regent?
Zou niet weten waarom.
Snap eerlijk gezegd niet heel goed wat je bedoeld. Elke pomp kan wel tegen regen en water spetters.

En je praat over een pomp maar linkt een zwembad?
Bedoel de pomp van dit zwembad. Gaat om de aansluiting van de pomp. De stroomkabel is vrij kort. Hoe kan die van jou zo in de regen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wackmack schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Bedoel de pomp van dit zwembad. Gaat om de aansluiting van de pomp. De stroomkabel is vrij kort. Hoe kan die van jou zo in de regen staan?
Simpel? Stekker in stopcontact en daarin laten zitten?

Ik weet niet welke pomp meegeleverd wordt. Dat wisselt wel eens per webshop. Maar waarschijnlijk een standaard pompje met cartridge.

Overweeg die te upgraden naar een ZFP.

De pomp die je nu hebt heeft vast geen timer. Zet dan een klassieke tijdschakelaar ertussen. Stekker kan gewoon in stopcontact blijven en de tijdschakelaar regelt de rest voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wil.B
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:08
shoombak schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:37:
[...]

Zeker, ik heb uiteindelijk de volgende handleiding van de leverancier gehad.

https://jmp.sh/s/ZuBN90f0GcujHKurGcog

Verder bevalt deze prima, warmt lekker snel op en nog steeds weinig geluid!
Hartstikke bedankt. Bij mij is dit nu ook opgelost. Wel bijzonder dat ze die dingen af-fabriek op deze manier lijken te leveren.

Bij mij draait hij nu een dag en ook erg tevreden met het resultaat van de eerst 24 uur.

8x 430wp Trina Solar BiFacial | 8x Enphase IQ8AC | 1x 3-fase IQ-relais | 1x IQ-Gateway (standard) | 1 EvaPower + 3 Evamates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dennis1812 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:21:
[...]

Simpel? Stekker in stopcontact en daarin laten zitten?

Ik weet niet welke pomp meegeleverd wordt. Dat wisselt wel eens per webshop. Maar waarschijnlijk een standaard pompje met cartridge.

Overweeg die te upgraden naar een ZFP.

De pomp die je nu hebt heeft vast geen timer. Zet dan een klassieke tijdschakelaar ertussen. Stekker kan gewoon in stopcontact blijven en de tijdschakelaar regelt de rest voor je.
Hierbij een foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqk2MwDV5sNx_X3yUkGq6otjcms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHM72vPLaGUoydAKaqU5Q5VS.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet, is de stekker te kort voor een stopcontact in de buurt. Heb een haspel liggen maar die kan natuurlijk niet buiten staan. Daarom was ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost?

https://www.toppy.nl/prod...e-zwembad-warmtepomp.html

Om het af te maken, lijkt mij dit een goede koop, mee eens?

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 26-06-2024 07:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:30

tomtommie

Alaaf!

Wackmack schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 06:59:
[...]

Hierbij een foto [Afbeelding]

Zoals je ziet, is de stekker te kort voor een stopcontact in de buurt. Heb een haspel liggen maar die kan natuurlijk niet buiten staan. Daarom was ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost?

Buitenstopcontact op zo'n paaltje ergens in de border prikken en een kabel netjes leggen? Zoals je zelf al zegt, een haspel buiten laten liggen is niet zo handig, of je moet hier een afdekje voor maken.

Wat betreft de warmtepomp zou ik zeker zwaarder gaan, dit lijkt een flink zwembad, zelf heb ik al deze zelfde 5kw op een 3m badje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
tomtommie schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:32:
[...]

Buitenstopcontact op zo'n paaltje ergens in de border prikken en een kabel netjes leggen? Zoals je zelf al zegt, een haspel buiten laten liggen is niet zo handig, of je moet hier een afdekje voor maken.

Wat betreft de warmtepomp zou ik zeker zwaarder gaan, dit lijkt een flink zwembad, zelf heb ik al deze zelfde 5kw op een 3m badje.
Goede tip, deze is https://www.toppy.nl/prod...e-zwembad-warmtepomp.html voor 20.000 liter water. Mijn zwembad ix 4x2x1 dus bijna 8000L water. Vandaag eens kijken hoeveel graden het warmer wordt na een lange dag, 30+ graden.

Dat zal vast wel tegenvallen.

https://www.zwembad.eu/el...adverwarming-heater-28-kw

Zie dat twee vrienden hebben, wel vriendelijke prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 26-06-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Oh zo, ik heb alles wel op een buiten stopcontact geprikt.

Misschien kan je er dichterbij 1 (of meerdere) maken?
Of een goede haspel en die in een kist waar enkel de gaten uitgeknipt zijn voor de kabel en die weer afwerken met duct tape.
Creëer je ook een nagenoeg waterdichte plaats.

Verder houdt rekening ermee
Als je een WP wil, dat je basis pomp genoeg flow geeft. Dit is vaak krap aan en vrij zwak.
Ik zou een ZFP + WP kopen. En als je nog niet hebt een chloor sluis.

Ik heb de WP die je linkt. het gaat. Maar een tandje hoger 6kW zou zeker niet verkeerd zijn.
Ik warm met dit warme weer een graad per uur op ongeveer. Soms iets meer, soms iets minder.
Wel bubbelfolie erop.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis1812 op 26-06-2024 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
Ik heb m'n pomp en stroomvoorziening (verlengsnoer) in een Keter opberg kist gestopt.
https://www.keter.com/nl-nl/tuinberging/?pd=true

[ Voor 14% gewijzigd door Jopio op 26-06-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dennis1812 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Oh zo, ik heb alles wel op een buiten stopcontact geprikt.

Misschien kan je er dichterbij 1 (of meerdere) maken?
Of een goede haspel en die in een kist waar enkel de gaten uitgeknipt zijn voor de kabel en die weer afwerken met duct tape.
Creëer je ook een nagenoeg waterdichte plaats.
Stomme is, heb 5 meter verder wel alles al goed waterdicht met de juiste aansluitingen voor de beregening pomp en robot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zie mijn laatste edit nog over je pomp overigens. Dit pompje wordt je niet heel blij van wat je nu hebt staan.

Zoon keter is ook een mooie oplossing natuurlijk

Zwembad volgend jaar 5M verplaatsen kan ook.
Maar behalve je verlengsnoer mag alles gewoon nat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dennis1812 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:11:
Zie mijn laatste edit nog over je pomp overigens. Dit pompje wordt je niet heel blij van wat je nu hebt staan.

Zoon keter is ook een mooie oplossing natuurlijk

Zwembad volgend jaar 5M verplaatsen kan ook.
Maar behalve je verlengsnoer mag alles gewoon nat worden
Goede combinatie ja, de standaard filterpomp van Intex is inderdaad nice. Jij hebt wel een mooie setup zeg, complimenten. Wil je misschien even een foto delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
Tinusvolkel schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:30:
[...]

Toevallig gister daar besteld en net binnen gekregen, ben benieuwd. hij is wel wat groter dan verwacht, maar kan hem prima kwijt.

Nu nog even 12m zwembad slang bestellen ivm met nieuwe buis die onder de nieuwe stoep doorloopt en dan kan ik van het weekend m'n zwembadje opzetten. 8)

[Afbeelding]
Raar pompje die Blue Bay, maandag avond laat was het zwembad vol genoeg om de pomp aan te zetten maar hij lekte best wat, dus maar even op een tafel gezet (zodat het water niet eruit loopt)
Gisteravond had ik hem weer aangezet en toen lekte hij nog wel een beetje maar dacht 1 bommetje van de kinder "lekt" veel meer dan dit dus zet hem wel aan en kijk na de wedstrijd van oranje wel, maar toen ik ging kijken was alles droog en geen lek meer te zien, dus moeten de rubbers ofzo zich een beetje vormen als ze nat worden?

Verder heb ik nog wel moeite om hem te ontluchten, want na het ontluchten zit er binnen no time weer lucht in de filterkamer, dus iemand nog tips?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
[...]

Ik heb hetzelfde bad als jou.
Heb er zelf deze WP op aangesloten: https://www.toppy.nl/prod...w-zwembad-warmtepomp.html
Dit i.c.m. deze pomp: https://www.deboerdrachte...lean-4m-u-incl-polysphere
Daarnaast het Intex zoutwatersysteem (QS500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jopio schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Ik heb hetzelfde bad als jou.
Heb er zelf deze WP op aangesloten: https://www.toppy.nl/prod...w-zwembad-warmtepomp.html
Dit i.c.m. deze pomp: https://www.deboerdrachte...lean-4m-u-incl-polysphere
Daarnaast het Intex zoutwatersysteem (QS500)
Zo, wat een mooie setup, aardige investering zo maar wel lekker warm zeg. Heb je een foto van je setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Valt wel mee toch.

Ik heb een 9kW warmtepomp op een ~1m3 bad :+ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT1c2A4MeCP9g3pbalvtBY8117o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQ8hvvi2PKtgAA6KmUK6x0Jv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Tinusvolkel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Verder heb ik nog wel moeite om hem te ontluchten, want na het ontluchten zit er binnen no time weer lucht in de filterkamer, dus iemand nog tips?
Ik gebruik een chloordispenser hiervoor. Kun je ook gewoon met zoutwater gebruiken (en er dus geen chloor in doen). Goedkoop en automatisch ontlucht elke keer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWcJgtDootA9pdFxaJoCxdfy6J0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eo5aFeCalBDWCvmzEzpVbO2.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hier een leuke review van W'eau Mini Inverter 4kW

YouTube: Installeren, verbruik en opbrengst van een warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:24
Jopio schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:31:
[...]

Je schuift ze over de in en uitgang heen, dan draai je ze aan.
Op deze manier kun je aan de andere kant een 38mm Intex slang vast schroeven. [Afbeelding]
Hé Jopio, thanks voor je antwoord. Ik ben ook nog aan het kijken naar een WP van W’eau, maar dan de 5kw versie.
Hoe heb jij de Bluebay aangesloten of de WP? Ook met een tweede setje Bestway koppelingen + Intex slang 38mm met schroefkoppeling?

Probeer ff te checken wat ik nu precies nodig heb:
- 1x koppelingen bestway om van het zwembad naar bluebay te gaan?
- 1x Intex slang 38mm met schroefdraad om van zwembad naar bluebay te gaan?

- 1x koppelingen bestway om van de bluebay naar WP te gaan?
- 1x Intex slang met schroefdraad om van bluebay naar WP te gaan?

- 1x koppelingen bestway om van de WP naar het zwembad te gaan?
- 1x Intex slang met schroefdraad om van WP naar zwembad te gaan?

Klopt het als ik het zo aan wil sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
Wackmack schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Zo, wat een mooie setup, aardige investering zo maar wel lekker warm zeg. Heb je een foto van je setup?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n6P_wdPfEsPtuTqBgRdUK1EDp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8W4fvS4KivTObOkqzFt4EGLk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ue8oLRjguQdDWidijMpT4v_jmQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djir9fp5vsK2q6SdPKbeaZZY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQPR2iU9xhlK0xxtrNFp9gMu3sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrCWrbRtjEtcX8CVrjqHrs5f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet nog even gaten maken in de Keter kist zodat ik het zoutsysteem daarin kan wegwerken. Nog niet helemaal af dus :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Jopio op 26-06-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
fissa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Hé Jopio, thanks voor je antwoord. Ik ben ook nog aan het kijken naar een WP van W’eau, maar dan de 5kw versie.
Hoe heb jij de Bluebay aangesloten of de WP? Ook met een tweede setje Bestway koppelingen + Intex slang 38mm met schroefkoppeling?

Probeer ff te checken wat ik nu precies nodig heb:
- 1x koppelingen bestway om van het zwembad naar bluebay te gaan?
- 1x Intex slang 38mm met schroefdraad om van zwembad naar bluebay te gaan?

- 1x koppelingen bestway om van de bluebay naar WP te gaan?
- 1x Intex slang met schroefdraad om van bluebay naar WP te gaan?

- 1x koppelingen bestway om van de WP naar het zwembad te gaan?
- 1x Intex slang met schroefdraad om van WP naar zwembad te gaan?

Klopt het als ik het zo aan wil sluiten?
Zie foto's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Jopio schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet nog even gaten maken in de Keter kist zodat ik het zoutsysteem daarin kan wegwerken. Nog niet helemaal af dus :-)
Als ik het goed zie, dan heb ik inderdaad 3x setje koppelingen nodig + 3x Intex slang toch?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:25
Freezhost schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:07:
Hier ook net het bad opgezet en nu is het een kwestie van opstarten. Eerst de TA gemeten en die is meer dan 300, vorige seizoen ook iedere keer gedoe met die TA waarde. En zonder een juiste TA is de pH niet op peil te houden en chloor dus ook niet.

Iemand anders ook deze ervaring?
Voor alsnog andere problemen, er zitten twee gaatjes in de liner en met inmiddels al een ruime 5 centimeter water kwijt. Het lijkt er op dat de liner de druk niet meer aan kan, ze zaten er niet in bij het opzetten.

Wat is de verwachte levensduur van een liner van Bestway en Intex? Dit zou het vierde seizoen worden. Net geplakt maar het is precies op de rand van de bodem dus waar de liner al iets omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
fissa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Als ik het goed zie, dan heb ik inderdaad 3x setje koppelingen nodig + 3x Intex slang toch?

Gr.
Ben je van plan er een kogelkraan tussen te zetten?

1 set voor je zwembad (in en uitgang)
1 set voor op je filterinstallatie
1 set voor op je WP
dan eventueel je kogelkraan

Ik heb zelf alle aansluitingen er mee voorzien, en alle slangen zijn van Intex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fissa
Jopio schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Ben je van plan er een kogelkraan tussen te zetten?

1 set voor je zwembad (in en uitgang)
1 set voor op je filterinstallatie
1 set voor op je WP
dan eventueel je kogelkraan

Ik heb zelf alle aansluitingen er mee voorzien, en alle slangen zijn van Intex.
Tja, ze raden het eigenlijk wel aan hé. Een kogelkraan tussen de filterpomp en WP te plaatsen?
Ik wil dit eigenlijk laten afhangen of ik een WP koop bij de Cranenbroek (stuk goedkoper) of bij Toppy een w’eau type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
fissa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Tja, ze raden het eigenlijk wel aan hé. Een kogelkraan tussen de filterpomp en WP te plaatsen?
Ik wil dit eigenlijk laten afhangen of ik een WP koop bij de Cranenbroek (stuk goedkoper) of bij Toppy een w’eau type.
Ja zeker, sowieso om de doorstroom te kunnen regelen.
Los daarvan kan het ook gewoon makkelijk zijn om de waterstroom richting je WP of vanuit je WP naar het bad te kunnen stoppen. Bijvoorbeeld als er iets met het apparaat is waardoor je deze moet loskoppelen, of als je bijv. wil filteren zonder verwarming.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GilbertvH
Ik wil, voor de geïnteresseerde, mijn ervaring delen met de 8-in-1 WiFi watertester van AliExpress (Tuya).
Thuis heb ik Home Assistant draaien en een bestaande integratie met Tuya (local). na het toevoegen van de watertester aan de Tuya app wordt deze automatisch toegevoegd aan Home Assistant. Ik heb een dashboard gemaakt waarin de voor mij meest belangrijke waardes getoont worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mwWAC9zrhQxHrLvcyh6BGQHBYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yaIb8092YMpIhGFEEWYxhBX6.png?f=user_large

De sensoren hangen in mijn skimmer door de opening van het deksel. De watertester zelf is niet waterdicht en heb ik daarom in een waterdichte behuizing onder de skimmer gehangen. Nu nog met de PH aan de slag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 15:34
Zijn hier ook mensen met een rond, ingebouwd zwembad? Wij hebben recent een nieuwe woning gekocht, met een ingegraven zwembad. We stoeien nog een beetje met het afdekzeil. Het zwembad is 5m doorsnee dus daar ligt best een flink zeil op.

Het zeil is niet echt handig ergens neer te leggen na afhalen daarnaast wordt zo'n nat zeil natuurlijk heel makkelijk vies.
Zit nu te kijken naar een oprolsysteem, is hier iemand die dit gebruikt of gebruikt heeft voor een rond zwembad en zijn/haar ervaring(en) wil delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
fissa schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Mocht je beroep moeten doen op garantie doe ik liever zaken met Toppy ;) van de week zand gehaald voor de filter stond iemand bin het garantie loket zijn liner zwembad uit te pakken en uiteraard weer een complete rij wachtende erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb zo'n Bestway power steel 282 x 196. Ik heb in de zijwand een klein (3mm max) gaatje gezien nadat het bad al voor de helft gevuld was (tot ruim boven het gaatje).

Ik had zo'n plakker van hard plastic erop gedaan, maar door de kromming laat die plakker direct los. Het lekt minimaal, maar toch irritant. Ik wil het graag goed repareren en kwam informatie tegen over het plakken met water erin.

Ik ben niet zo thuis in alle oplossingen. Kan iemand misschien een goede tip geven hoe ik het beste dit gaatje kan dichten met het water er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21
GilbertvH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:09:
Ik wil, voor de geïnteresseerde, mijn ervaring delen met de 8-in-1 WiFi watertester van AliExpress (Tuya).
Thuis heb ik Home Assistant draaien en een bestaande integratie met Tuya (local). na het toevoegen van de watertester aan de Tuya app wordt deze automatisch toegevoegd aan Home Assistant. Ik heb een dashboard gemaakt waarin de voor mij meest belangrijke waardes getoont worden:

[Afbeelding]

De sensoren hangen in mijn skimmer door de opening van het deksel. De watertester zelf is niet waterdicht en heb ik daarom in een waterdichte behuizing onder de skimmer gehangen. Nu nog met de PH aan de slag ;-)
Heb je foto's van je setup?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Hmmbob schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Heb je foto's van je setup?
Wat wil je zien dan maak ik de juiste foto’s voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

GilbertvH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:09:

[Afbeelding]

En hoe betrouwbaar zijn de metingen? De reviews zijn niet al te best.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29
GustavSan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:50:
Ik heb zo'n Bestway power steel 282 x 196. Ik heb in de zijwand een klein (3mm max) gaatje gezien nadat het bad al voor de helft gevuld was (tot ruim boven het gaatje).

Ik had zo'n plakker van hard plastic erop gedaan, maar door de kromming laat die plakker direct los. Het lekt minimaal, maar toch irritant. Ik wil het graag goed repareren en kwam informatie tegen over het plakken met water erin.

Ik ben niet zo thuis in alle oplossingen. Kan iemand misschien een goede tip geven hoe ik het beste dit gaatje kan dichten met het water er al in?
Voor een klein gaatje in de waterlijn heb ik goede ervaring met tear-aid.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:30
wauskoek schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:44:
[...]

En kun je al wat vertellen of de Poly ballen goed werken?

Ik zit namelijk met een hottub van 1m3 die nog een stille filterpomp nodig heeft tussen 1200 a 3000 m3 pomp (vanwege een Intex QS200 chloormaker). Op MP een Intex SX op de kop getikt maar ik had even het topic door moeten spitten. Vandaag aangesloten en zoals velen het aangaven het maakt gewoon teveel lawaai.

Dus ik zit te denken om een Aqualoon achtig iets aan te schaffen. Maar ik ben een beetje sceptisch over die Poly ballen.
Voor alsnog werkt de installatie prima... Af en toe de stofzuiger over de grond, maar verder is het zwembad niet vervuild voor zover ik kan zien. Ik ga vanavond voor het eerst de poly ballen eruit halen, ben benieuwd wat ik aantref.

Ik merk niet echt dat de installatie stiller is dan vorig jaar, maar het verschil in gewicht was wel fijn bij het installeren/verplaatsen. Komt ook bij dat ik vorig jaar wat alg had en het glaszand wel stonk, ook al had ik wat van die backwash programma's gedaan. Dan vind ik iets wat ik eruit kan halen en kan reinigen wel zo makkelijk.

Enige nadeel is de schroef van de zandfilter pomp, die is al beetje doorgedraaid dus daar moet ik even nieuwe voor vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
LiquidSmoke schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:35:
[...]

Ik heb deze ook en standaard komt er veel te weinig chloor uit... Als je de draaiknop iets ovaal drukt kun je hem voorbij het einde draaien en kun je hem een slag verder open draaien.

Let op als je hem nu helemaal open draait komt er véél chloor uit. voor mij (2x200gr op 10m3) is een kwart of misschien iets meer voorbij de eerste slag voldoende.
Dit werkt trouwens echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Jopio schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:31:
[...]

Ik had zo'n elektrische, ben geswitched naar deze vorig jaar: https://www.toppy.nl/prod...onderhoudsset-deluxe.html
Ik heb een zandfilterpomp en vind dit systeem veel fijner werken.
Ik vond dit trouwens echt niet handig. Moest dat ding eerst ergens aan bevestigen om te gebruiken. Toch maar weer voor de elektrische gegaan, deze keer zal ik geen verkeerde kabel meer gaan gebruiken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
GilbertvH schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:58:
[...]

Wat wil je zien dan maak ik de juiste foto’s voor je
Nou, waar/hoe je hebt weggehangen, hoe je sensors lopen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
Hmmbob schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Nou, waar/hoe je hebt weggehangen, hoe je sensors lopen etc.
Het is heel simpel en ‘houtje touwtje’ aangezien de waterdichte behuizing alleen geschroefd kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfpovGt5uCh2P8e8V_3tiMxxHUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxsiPN8jBLwAMVGrE4WS2bt6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFdsZuxRZ86T6xz1_K0VPYG8jJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFItLv33GMVubGH6nikdGG4K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGScFAfgzBWVeFNTdjoE8jj-JBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txCif6eVeQkh3M7PdyYaUt6H.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals gezegd en te zien heb ik de sensoren in de skimmer hangen, zodat de kids er geen last van hebben. Ik moet de kabeltjes nog even netjes bundelen met een tie wrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:24
@Hmmbob ken je de filter of afbeelding optie al? ;)

Ik zie je namelijk al meerdere keren vragen naar foto's van setups, zo heb je er binnen no time honderden gevonden.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:21
Ook hier redelijke goede ervaring met tear aid.
Bleef vorig jaar goed plakken (ook onderwater) en het bad kwam prima de zomer door
Dit jaar tijdens het opzetten vervangen voor gewone liner reparatie.
Een paar dagen laten rusten/drogen en daarna vullen
tot nu toe werkt het nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Hoi allen,

Even een advies vraagje.
Ik heb vorig jaar na 3 seizoenen mijn "filterbollen" weggegooid. Deze waren niet meer echt schoon te krijgen.
Nu zit ik te twijfelen wat ik moet kopen: koop ik weer filterbollen? Of koop ik bijv. filterglas?

Die filterbollen haal ik aan het einde van het seizoen er natuurlijk makkelijk uit en kan ik vervolgens wassen en opslaan voor volgend seizoen.
Maar filterglas filtert beter zegt men? Maar haal ik deze aan het einde van het seizoen uit het filter en bewaar het dan in een emmer?

Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Mijn glas hoef ik komende 10-15jr niet eruit te halen :).

Maar mijn filter heeft dan ook een vaste plek want met 75kg aan glas til je dat niet effe op :).

Als je de filter moet verplaatsen (want einde seizoen) en het werkt nu prima met filterbollen, dan gewoon lekker filterbollen houden als je verder geen reden hebt om over te stappen naar glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn filter bollen was ik halverwege het zwemseizoen een keer. Zijn al enkele jaren in gebruik.
Als ze versleten zijn komen er direct nieuwe bollen.

Anders krijg ik die pomp nooit naar zolder getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Tinusvolkel schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:01:
@Hmmbob ken je de filter of afbeelding optie al? ;)

Ik zie je namelijk al meerdere keren vragen naar foto's van setups, zo heb je er binnen no time honderden gevonden.
Dude, wtf, waar heb je het over? Ik kon het me al niet voorstellen, dus heb voor de zekerheid even al mijn posts hier doorgenomen met die handige zoekfunctie op topicstarter - dit was de enige keer.

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, zeg dan gewoon niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fA-8K2RQR02oacTY6jAOzCIpEPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7utG1Kh824mq6S9GFPe7oLvA.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren het zand maar eens uit de filter gehaald en vervangen voor glas.
Mocht wel eens na 8 jaar.

Waterstof zuiger met een pvc buis om de filter leeg te maken, werkte prima. Leuke klus.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lekker veel ruimte ook!

Eerst scheppen, dan zuigen? Of alles zuigend gedaan?

[ Voor 54% gewijzigd door Hmmbob op 27-06-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:22:
Lekker veel ruimte ook!

Eerst scheppen, dan zuigen? Of alles zuigend gedaan?
Alles met de zuiger

1. Kom er niet bij met een schep. Te diep. Diameter van dit ding is 90cm
2. Altijd een risico met de fingers van de filter.
3. 325kilo zand. Liever dat de stofzuiger het werk doet...

Filter gisternacht laten leeglopen, eerst al het zand tot de fingers opgezogen. Daarna met water tussen de fingers zuigen tot dat hij leeg was. En toen vullen met water en daarna glas.

Leuk klusje, maar toch 5 uur werk. De muggen in het zwembad huisje waren blij met mij.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
T is een klusje wat hier ook nog ooit op de planning staat. Ik denk volgend seizoen, vandaar de interesse. tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Nog 1 ander vraagje als het mag. Ik heb een zwembad met twee 32mm in/uitgangen. Is het vanuit flow/efficiëntie oogpunt beter om van deze 32mm via verlopen naar 38mm slangen te gaan? Of maakt dit helemaal niks uit?
Uiteindelijk setup zal zwembad - filterpomp - bypass - WP - zwembad worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Waarom doe je bypass op je WP met een filterpomp? Kan jij niet voorstellen dat een fietspomp zoveel debiet heeft dat een bypass nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:17
Iemand hier die echt ervaring heeft met een "kleine / goedkope" warmtepomp op een klein zwembad (2000L in dit geval).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w3h0yGgY/PXL-20240627-150512515-MP.jpg

Ik lees hier toch uiteenlopende meningen, maar ben vooral op zoek naar de echte ervaringen.

Ik vrees het ergste qua temperaturen deze zomervakantie, dus wil zo lang mogelijk gebruik maken van dit badje.
Nu heb ik er 2 solar matten aan hangen, met genoeg zon werkt dit. Maar ik wil nu ook op de mindere dagen een bruikbaar bad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 16:53

Agent47

I always close my contracts.

NeutraleTeun schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:12:
Iemand hier die echt ervaring heeft met een "kleine / goedkope" warmtepomp op een klein zwembad (2000L in dit geval).

[Afbeelding]

Ik lees hier toch uiteenlopende meningen, maar ben vooral op zoek naar de echte ervaringen.

Ik vrees het ergste qua temperaturen deze zomervakantie, dus wil zo lang mogelijk gebruik maken van dit badje.
Nu heb ik er 2 solar matten aan hangen, met genoeg zon werkt dit. Maar ik wil nu ook op de mindere dagen een bruikbaar bad hebben.
Jij hebt hetzelfde zwembad als ik _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie

[Afbeelding]

Ik zou een 4kW (of hoger) warmtepomp van MP scoren.

Kan je prima mee vooruit voor niet al te veel kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matjepet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 00:47
ManzokuSan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:12:
Zijn hier ook mensen met een rond, ingebouwd zwembad? Wij hebben recent een nieuwe woning gekocht, met een ingegraven zwembad. We stoeien nog een beetje met het afdekzeil. Het zwembad is 5m doorsnee dus daar ligt best een flink zeil op.

Het zeil is niet echt handig ergens neer te leggen na afhalen daarnaast wordt zo'n nat zeil natuurlijk heel makkelijk vies.
Zit nu te kijken naar een oprolsysteem, is hier iemand die dit gebruikt of gebruikt heeft voor een rond zwembad en zijn/haar ervaring(en) wil delen? :)
Wij hebben precies dezelfde situatie. Namelijk een (voor 2/3) ingegraven rond zwembad van 5m doorsnede. Wij hebben de volgende oplossing:
  • In het midden van het zwembad zetten wij een (aluminium) verrijdbaar zwembad oprolsysteem van minimaal 5m lengte.
  • Vervolgens pakken we aan de ene kant het midden van het zeil en zetten deze vast op het oprolsysteem met een Bessey Veerklem VarioClippix XV. Deze klemmen hebben een groot in te stellen "bek" (wellicht dat dit klemmen van het zeil niet optimaal is voor de luchtbubbels van het zeil)
  • Hetzelfde doen we aan de andere kant van het zeil.
  • Vervolgens rollen we het zeil op.Dit betekent dat het zeil "dubbel" wordt opgerold
  • Als je het zeil bijna hebt opgerold, dan kan het zijn dat het eind van het zeil één omwenteling eraf glijdt.
  • Vervolgens tillen/rijden we het oprolsysteem naar de zijkant van het zwembad, waarbij we in ons geval aan één kant het geheel over de trap heen moeten tillen, maar dat gaat redelijk eenvoudig
  • Het afhalen van het zeil duurt hiermee 1-2minuten
  • Het terug op doen van het zeil vergt wel wat oefening en gaat niet altijd in één keer goed
  • Bij het afrollen moet je er voor zorgen dat de beide zijden van het zeil de goede kant opdrijven. Dit gaat niet altijd goed, omdat het dubbelopgerolde zeil soms wat aan elkaar plakt
  • Pas als het zeil bijna afgerold is en goed ligt, halen we de klemmen los
  • Dan zal je nog handmatig het zeil goed en strak moeten leggen
  • Het oprolsysteem laten wij vervolgens in het midden boven het zwembad staan
  • Het afrollen van het zeil duurt hiermee 3-5min, een beetje afhankelijk of het zeil meteen perfect afrolt - ook mede afhankelijk of het waait
Het is wellicht niet zo makkelijk als bij een rechthoekig zwembad/zeil, maar hiermee kun je het zeil toch ordelijk aan de kant leggen, maar nog belangrijker relatief eenvoudig er op en eraf halen (waardoor je sneller geneigd bent - lees geen excuses meer hebt - om het zeil na elke zwemdag 's avonds weer op het zwembad te doen. ;) .

In de winter kan het oprolsysteem gewoon buiten blijven staan, maar het zomerzeil berg je wel binnen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Goedkoop is natuurlijk relatief, maar ik heb ervaring met een goedkope W’eau. Wij hadden twee jaar geleden namelijk deze W’eau besteld, maar deze W’eau verkeerd geleverd gekregen. Zie ook mijn ervaringen hier en hier. In deze posts was het nog niet duidelijk dat ik een andere warmtepomp had als gedacht, dus moet je maar even over het type heen lezen. Het komt erop neer dat wij ons badje van 1500m3 toch met gemiddeld 2°C/uur op konden warmen.

De enige reden waarom we heb toch teruggestuurd hebben en er een Fairland voor in de plaats hebben genomen, was omdat het geluid mijn irriteerde. Hij was niet luid, maar dacht ergens een fluittoon te horen, en als ik me dat eenmaal inbeeld, kom ik daar niet meer van af. Voor normale mensen zal dat vast anders zijn.

En morrrrrrre powerrrrrrrr is morrrrrrre betterrrrrrrr, dat ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online

[Afbeelding]

Ik heb dit zwembad en zonet een 6kW Weau pomp gekocht. Had geen zin in dat Fairland, zag er niet zo degelijk uit naar mijn gevoel. Ook via Craenebroeck. Nu via Toppy die Weau besteld. Ik wil er geen gebruik van maken (principe) maar als het tegenzit dan gaat ie gewoon terug.

Salderen is hier gedaan dus ik knal de PV energie aan 8 cent zogezegd liever dan in mijn zwembad.

Als dit badje versleten is dan komt er een van 4 op 2 op 1 van Intex en dan kan die warmtepomp ook weer even mee.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 27-06-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jopio schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf mijn Intex pomp vervangen voor deze fluister stille Blue Bay pomp. Zie dat ie nu zelfs in de aanbieding is.
https://www.deboerdrachte...lean-4m-u-incl-polysphere
Wordt geleverd met Aqualoon ballen.
Pomp draait bij mij icm een Intex QS500, werkt fantastisch.
Ik heb er een 2e set van die ballen bij besteld om ze af te kunnen wisselen. Tot dusver kraakhelder water.
Heb hem nu ook in huis, maar jeetje….dat ding is echt zo lek als een mandje, bij de outlet, inlet, er komt zelfs een straaltje uit het ontluchtdopje :? Ook langs de deksel…pfff
Hoeveel teflon heb jij er in godsnaam op moeten doen?

Heb ook nog een dun afdichtingsringetje over, maar nog niet kunnen ontdekken waar die dan zou moeten :?

Edit: @NeutraleTeun jep zie mijn posts, heb een Aquaforte 3,3 werkt als een tierelier en qua geluid ook erg tevreden. Met gemak water naar 30 graden.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 27-06-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

HyperBart schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:14:
[...]
Nu via Toppy die Weau besteld. Ik wil er geen gebruik van maken (principe) maar als het tegenzit dan gaat ie gewoon terug.
Ik denk dat je retourrecht vervalt zodra je hem op je bad hebt aangesloten. Toppy is daar vrij expliciet over. Wij konden hem retourneren omdat hij verkeerd geleverd was, en ook nog eens forse gebruikssporen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ik heb dit zwembad en zonet een 6kW Weau pomp gekocht. Had geen zin in dat Fairland, zag er niet zo degelijk uit naar mijn gevoel. Ook via Craenebroeck. Nu via Toppy die Weau besteld. Ik wil er geen gebruik van maken (principe) maar als het tegenzit dan gaat ie gewoon terug.

Salderen is hier gedaan dus ik knal de PV energie aan 8 cent zogezegd liever dan in mijn zwembad.

Als dit badje versleten is dan komt er een van 4 op 2 op 1 van Intex en dan kan die warmtepomp ook weer even mee.
Waarom wil je principe geen gebruik maken van Toppy?
Of is je principe tegen warmtepomp?

Beide begrijp ik eigenlijk niet. Zeker als je wel naar van Cranenbroek gaat (als je Budel/Schijndel Cranenbroek bedoeld dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Dennis1812 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:56:
[...]

Waarom wil je principe geen gebruik maken van Toppy?
Of is je principe tegen warmtepomp?

Beide begrijp ik eigenlijk niet. Zeker als je wel naar van Cranenbroek gaat (als je Budel/Schijndel Cranenbroek bedoeld dan)
Sorry, die zin is inderdaad wat verwarrend.
Ik maak niet graag gebruik van retourrecht, als principe. Omdat ik vind dat er te vlot en makkelijk gebruik van gemaakt wordt. Ik kijk het helemaal na en koop niet onbezonnen maar als het moet zal ik er wel gebruik van moeten maken maar dat is (zie ik hierboven) blijkbaar beperkt bij Toppy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HyperBart schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:06:
[...]

Sorry, die zin is inderdaad wat verwarrend.
Ik maak niet graag gebruik van retourrecht, als principe. Omdat ik vind dat er te vlot en makkelijk gebruik van gemaakt wordt. Ik kijk het helemaal na en koop niet onbezonnen maar als het moet zal ik er wel gebruik van moeten maken maar dat is (zie ik hierboven) blijkbaar beperkt bij Toppy.
Retourrecht is bedoeld om een artikel te kunnen bekijken (zoals in een winkel), niet om aan te sluiten en uit te proberen (oftewel te gebruiken).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Mokay, Fairland is ook "maar" de Rolls-Royce onder de zwembad warmtepompen :+.

Zeg niet dat Weau slecht is, echter dat is huismerk en er zit toch wel verschil tussen...

En zoals vermeld is Toppy heel expliciet dat je niet kan ruilen wanneer je wp hebt aangesloten/in gebruik heb genomen, dit is ook als je een wp ergens anders koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazsie op 28-06-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
SkyFlyer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:54:
Waarom doe je bypass op je WP met een filterpomp? Kan jij niet voorstellen dat een fietspomp zoveel debiet heeft dat een bypass nodig zou zijn.
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Jazsie schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:02:
[...]

Mokay, Fairland is ook "maar" de Rolls-Royce onder de zwembad warmtepompen :+.
Ah, dat wist ik niet. Zo sterk kwam de feedback ook niet naar voor toen ik naar de Weau vroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
fissa schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:12:
[...]

Wat bedoel je precies?
@fissa: 95% van de gevallen is je filterpomp niet krachtig genoeg dat je een bypass op je WP nodig hebt.

Ik heb het ook niet maar heb er wel spijt van. Nu al paar keer mee gemaakt dat het toch verrekt handig is om het te hebben. Al is het alleen maar om te kunnen afkoppelen.

Gewoon doen zou ik zeggen.
HyperBart schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:13:
[...]
Ah, dat wist ik niet. Zo sterk kwam de feedback ook niet naar voor toen ik naar de Weau vroeg.
Als je het aan Toppy vraagt niet neen, die willen hun eigen huismerk promoten :o.
En Cranenbroek hebben ook hun eigen huismerk lijn, waar ik overigens van weg zou blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Heb hem nu ook in huis, maar jeetje….dat ding is echt zo lek als een mandje, bij de outlet, inlet, er komt zelfs een straaltje uit het ontluchtdopje :? Ook langs de deksel…pfff
Hoeveel teflon heb jij er in godsnaam op moeten doen?

Heb ook nog een dun afdichtingsringetje over, maar nog niet kunnen ontdekken waar die dan zou moeten :?

[Video: Blue Bay pomp lek als een mandje]
Ik heb die koppelingen erop zitten. Heb geen lekkage om eerlijk te zijn.
Moet het ringetje niet onder je ontluchtingsdopje?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRDiJPZUWM7Tld3VVhTgVmc3fpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2H2Nev6mtaTjkuw31gi6Nod1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jopio schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb die koppelingen erop zitten. Heb geen lekkage om eerlijk te zijn.
Moet het ringetje niet onder je ontluchtingsdopje?[Afbeelding]
Hmm vreemd, bij mij lekt ie dus bij de outlet bij het zwarte gedeelte waar die de ton uitgaat zeg maar, maar daar heb jij geen last van gehad? Heb er al behoorlijk wat teflon tussen zitten, maar blijkbaar nog niet genoeg.
Verder dus ook bij de zwarte aansluiting bovenop en op de pomp (die jij ook gewoon standaard hebt zo te zien), maar daar had ik nog niet veel teflon tussen gedaan.

Vanmiddag maar eens verder tapen :/ ik had wel verwacht beetje lekken uit de reviews, maar het is nu 1 grote lekkage 8)7

Heb je linkje welke koppelingen dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Hmm vreemd, bij mij lekt ie dus bij de outlet bij het zwarte gedeelte waar die de ton uitgaat zeg maar, maar daar heb jij geen last van gehad? Heb er al behoorlijk wat teflon tussen zitten, maar blijkbaar nog niet genoeg.
Verder dus ook bij de zwarte aansluiting bovenop en op de pomp (die jij ook gewoon standaard hebt zo te zien), maar daar had ik nog niet veel teflon tussen gedaan.

Vanmiddag maar eens verder tapen :/ ik had wel verwacht beetje lekken uit de reviews, maar het is nu 1 grote lekkage 8)7

Bij de Intratuin: https://www.intratuin.nl/...k-d-32-38-mm-2-stuks.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Martinusz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:49:
[...]

Ik heb gisteren dezelfde pomp aangesloten. Bij de eerste poging lekte hij precies zo, alles strak aangedraaid en een klein beetje teflon (Loctite 55) in de scrhoefdraad toegevoegd en alles was opgelost. _/-\o_

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mark309 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb gisteren dezelfde pomp aangesloten. Bij de eerste poging lekte hij precies zo, alles strak aangedraaid en een klein beetje teflon (Loctite 55) in de scrhoefdraad toegevoegd en alles was opgelost. _/-\o_
Ik heb dus al aardig teflon gebruikt, met dit als resultaat :X heb volgens mij ook nog loctite liggen, misschien dat maar proberen. Hoe strak heb jij de bout aangedraaid voor de deksel? Ik heb het idee dat ik hem strakker kan blijven draaien, maar ben bang dat het klapt op een gegeven moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopio
  • Niet online
Ik heb m best strak aangedraaid, zit toch ook een rubberen ring tussen, daar komt de spanning op te staan lijkt me.
Pagina: 1 ... 155 ... 186 Laatste