Zwemmen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:32:
@
vso
Hey, het afvoeren van de grond krijg ik wel voor mekaar.
De intex opbouw baden staan me te hoog boven de grond.
Dan zocht ik iets om in te graven of wat gedeeltelijk de grond in kan.
Zo ben ik gaan zoeken naar alternatieve opties.
Zo ben ik uitgekomen bij stalenwand zwembaden.
Mischien dat ik hier wat tips kan vinden.
afgezien van wat (startpost?) eervolle vermeldingen zijn er niet zoveel staalwand/houtwand gebruikers
@
SCF1908 staat ertussen die heeft ook een mooie opzet gemaakt .. wellicht dat hij nog wat input heeft ?
Maar na wat research kom ik er toch achter dat het niet zo eenvoudig/goedkoop is om dit te bewerkstelligen.
De zoektocht gaat weer verder voor leuke betaalbare opties.
goedkoop ==> cranenbroek waren best goedkope staalwand varianten te vinden, maar dan kan je beter in de winkel kijken .. 350-500 euro voor een 3m rond 120cm versie ofzo maar ze upsellen je graag alles erbij. en daar zou ik niet teveel aan meedoen.
de 3m rond bovengronds bevat 50% van een 3m staalwand van 120cm aan water dus of je draait een ZFP 2x zolang of je koopt een slagje groter zeg maar
Meeste kosten zitten in de buizen/kranen en verwarming overgens .. hoe meer kranen hoe beter!
Als je hem ingraaft zou ik folie --> (natte)betontegels op de bodem leggen met een staalraster eroverheen en dan laagje cement (scheelt zakken cement aanslepen) en dan
-0,3-1cm zwembad tegels (foam) scheelt enorm in de "ervaring" van harde ondergrond
- zwembad tapijt (vilt)
- liner
Zeker opbouw vid's kijken van zwembaden met liner
Je ZFP heeft een backwash (leegzuig) stand .. een afvoer ervoor maken is wel nuttig)
en je technische ruimte ruim genoeg maken voor elektra (die niet nat mag worden) en meet apparatuur en wat kranen is zeker wel fijn ..
Als je beschermt tegen grondwater + toch ook overtollig spat water weg kan laten vloeien (geen aarde om het zwembad heen maar zand/grind oid) is wel nuttig.