Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Grappig daar zat ik net te kijken voor zeilen op maat en vond dat te duur maar had deze pagina nog niet gezien. Zat ook al bij zeilenmakers te kijken.
edit: ik had deze site bezocht https://www.dekzeilenplus.nl/ en wil dus de 8mm blauwe pe schuim afdekking
[ Voor 11% gewijzigd door Zuluman op 13-07-2023 10:20 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
het is ook prijzige folie. En met name de dikte en materiaalkwaliteit bepaalt de prijs.Zuluman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:17:
[...]
Grappig daar zat ik net te kijken voor zeilen op maat en vond dat te duur maar had deze pagina nog niet gezien. Zat ook al bij zeilenmakers te kijken,
Als je een reguliere maat hebt, zou ik het daarom doen met een aanbieding rechts of links van intex bijv, dan kun je vaak voor 3 of 4 tientjes weer 2 of 3 jaar er tegenaan.
Intex is doorgaans 260 micron, dus die 400 en 500 micron folie's van de webshop hierboven is ook wel VEEL sterker. The way to go voor grote baden. Is het tot 5m opbouw, dan zou ik gewoon voor het 'speelgoed' zeil gaan.
edit: is dat schuim niet heel zwaar? (en daarom meer voor inbouwbaden een oplossing)
[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 13-07-2023 10:23 ]
Ik gebruik inderdaad poollab, test strips was leuk in het begin maar totaal niet nauwkeurig.fissa schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:11:
[...]
Thanks! Ik gebruik inderdaad teststrips, omdat dit mijn eerste jaar is met een zwembad. Wat gebruik jij? Een poollab?
Ik heb maar quick chloor tabletten gekocht. Ik heb nu alleen maar long tabletten.
Goeie tip, het oplossen van de ph+ in een emmer met water. Daar had ik nog geen rekening mee gehouden.
Groetjes
Vervolgens veel chemicaliën in je zwembad stoppen die een vermogen kost terwijl dat niet nodig was... stop dat geld liever in een goede tester en (naast het feit dat je gewoon veel beter kan sturen) heb je minder chemicaliën in je zwembad
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Ik heb een inbouwbad.Althans 1m onder grond. 50cm boven de grond.paQ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:19:
[...]
het is ook prijzige folie. En met name de dikte en materiaalkwaliteit bepaalt de prijs.
Als je een reguliere maat hebt, zou ik het daarom doen met een aanbieding rechts of links van intex bijv, dan kun je vaak voor 3 of 4 tientjes weer 2 of 3 jaar er tegenaan.
Intex is doorgaans 260 micron, dus die 400 en 500 micron folie's van de webshop hierboven is ook wel VEEL sterker. The way to go voor grote baden. Is het tot 5m opbouw, dan zou ik gewoon voor het 'speelgoed' zeil gaan.
edit: is dat schuim niet heel zwaar? (en daarom meer voor inbouwbaden een oplossing)
Ik zie net een bestway zomerzeil (drijvend) van 380x180 voor € 27,- op amazon. Ik heb een binnenmaat van 325x1,85. Zo een zeil is prima voor deze zomer.
edit: intex heeft er een van 3.78x1,86m. perfect. hoef ik alleen 50cm eraf te knippen in de lengte.
Ik wil een voor alle seizoenen een stavenafdekking maken van 3,65x2,20m waarbij hij oprolt over de 3,65m tegen de schuur aan onder de greenwall waar die gecamoefleerd wordt in een groene oprolbak. dan heb ik maar 3 staven nodig en is de rol lekker slank. Eerst met de hand en uiteindelijk met een motortje.
[ Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 13-07-2023 10:39 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ik zeg ook niet zout is niets. Ik zeg 'zout is niet de heilige graal' zoals hier wel vaak een beetje gedaan wordt.paQ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:54:
[...]
Dat zal ook met de kwaliteit van het frame (en diens coating) te maken hebben natuurlijk. Je kan niet alles zo afschuiven op zout = niks
Wat ik in mijn vorige posts hier ook over zei; ik heb 2 baden gehad; 1x 0,0 problemen en de laatste is gewoon helemaal door geroest, zelfde setup, zelfde situatie.. Beide Bestway SteelPro Max baden die zijn blijven staan.
Mede/juist omdat Intex/Bestway hier niets overzeggen lijkt het mij dat dit wel eens even extra aangestipt mag worden. Daarom zei ik; ik zal wel weer even de boogeyman uithangen, dat 't niet allemaal hossana is, maar dat je zeker heel goed op moet letten. Zeker als je je bad laat staan, want dan is het checken niet even gedaan..
[ Voor 0% gewijzigd door dizzytal op 13-07-2023 11:10 . Reden: Intex/Bestway.. ach ;-) ]
If you didn't win today, you can always win tomorrow
ik vind het zonde en lastig als zwembad lek raakt en je moet weer nieuwe lading zout scoren om in je zwembad te doen. teminste dit is mijn reden om niet voor ZWS systeem te kiezen, en chloor doseer sluisen te adviseren..paQ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:54:
[...]
Dat zal ook met de kwaliteit van het frame (en diens coating) te maken hebben natuurlijk. Je kan niet alles zo afschuiven op zout = niks
om hier te roepen dat zout/chloor en dat betreft het ZFP filter medium (zand,glas,watten) beter is dan de ander .. tja weetje keuzes is voor de mensen zelf inderdaad..
dat ik mijn buizen behandel tegen roest op wijze x, wat ook advies is vanaf de fabrikant in sommige gevallen dat moet je helemaal zelf weten.
Als je je zwembad onderdelen ziet roesten is het handig als je een moment hebt handig om te behandelen om erger te voorkomen.
goedkope intex meuk roest naar mijn ervaring vrij snel, maar ik heb nog niks gehad wat constructief faalt door deze werkwijze.
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 13-07-2023 11:05 ]
Tja vanalles
Idee lijkt goed maar met een buismotor oprollen gaat ook goed maar het uitrollen zal een probleem worden volledig elektrisch, je moet het alsnog handmatig uitrollen, vergelijk het met zonwering rolluik als je die horizontaal legt oprollen gaat uitrollen niet de zwaartekracht is weg een buismotor heeft alleen optrekkracht maar geen duwkracht zonder hulp.Zuluman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:34:
[...]
Ik heb een inbouwbad.Althans 1m onder grond. 50cm boven de grond.
Ik zie net een bestway zomerzeil (drijvend) van 380x180 voor € 27,- op amazon. Ik heb een binnenmaat van 325x1,85. Zo een zeil is prima voor deze zomer.
edit: intex heeft er een van 3.78x1,86m. perfect. hoef ik alleen 50cm eraf te knippen in de lengte.
Ik wil een voor alle seizoenen een stavenafdekking maken van 3,65x2,20m waarbij hij oprolt over de 3,65m tegen de schuur aan onder de greenwall waar die gecamoefleerd wordt in een groene oprolbak. dan heb ik maar 3 staven nodig en is de rol lekker slank. Eerst met de hand en uiteindelijk met een motortje.
Zijl/doek etc. heeft geen vastigheid te slap om zelfstandig met behulp van motor uit te rollen, vergelijk het met een serrezonweren op het dak, daar zit niet voor niets een spandraden in de geleider achter een veer die zorgt er voordat het doek strak en vooruit wil lopen zodra de motor loopt en staat onder bepaalde spanning.
Je wilt op den duur elektrisch maken dat kan wel, maar het handigste is lijkt mij met een afstandsbediening in het ene hand en met de andere hand het het zijl een handje helpen optrekken.
Marktplaats staan genoeg oude knik arm zonneschermen te koop met afstandsbediening de buis op lengte inkorten die hebben een doorsnee van 78 mm hebben een peeskamer voor het doek/zijl dat zijn vaste maten, sloopt het doek er uit constructie scherm bevestiging onderdelen heb je voor bevestiging, crea er op los gooien likje groene verf en je hebt een goedkoop systeem.
De bekende merk in buismotoren met afstandsbediening is Somfy
Dat zal vast niet heel vaak gebeuren?vso schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:04:
[...]
ik vind het zonde en lastig als zwembad lek raakt en je moet weer nieuwe lading zout scoren om in je zwembad te doen. teminste dit is mijn reden om niet voor ZWS systeem te kiezen, en chloor doseer sluisen te adviseren..
in 8 jaar tijd 4 of 5 stuks + 1x garantie dingetje
1x door een kat = snee geworden
1x onnodig (chloor vlek in de liner, men vond dat tie ook vervangen moest worden)
De rest zijn steentjes of andere "onbekende" oorzaken,
Op dit moment zitten we erg te twisten of we 120cm diepe 3m ronde nemen of gewoon dit model maar dan van hout/metaal ..
overges a 70-80,- per bad en het plezier per jaar vind ik de kosten erg meevallen, ook voor chemicalien. (chloor etc)
miskoop zijn plastic solar verwarming(120,-) en simpele stofzuigers (70,-) de EPDM(300?) en accu stofzuiger(50,-) had ik direct moeten doen.
Tja vanalles
[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 13-07-2023 17:54 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
lijkt me nogal voor de hand liggend, dat zout wat minder verontreinigen per kg oid heeft dat je dat duurder verkoopt .. en visa versa.OMX2000 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:09:
Is er nog verschil in kwaliteit van zwembadzout? Toppy, bijvoorbeeld, heeft 3 verschillende merken met uiteenlopende prijzen voor 25 KG zout.
Tja vanalles
Ik zag dat de een 99,9% puur NaCL is en de ander 99,8%. Ik snap dat de een zuiverder is, maar maakt dat echt uit voor een zwembad?vso schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:30:
[...]
lijkt me nogal voor de hand liggend, dat zout wat minder verontreinigen per kg oid heeft dat je dat duurder verkoopt .. en visa versa.
ik zou je adviseren echter veel beter onderzoek te doen en bv je zoektocht in het engels/frans/duits te doen kijken wat men in andere fora er over weet te roepen..OMX2000 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:02:
[...]
Ik zag dat de een 99,9% puur NaCL is en de ander 99,8%. Ik snap dat de een zuiverder is, maar maakt dat echt uit voor een zwembad?
misschien moet je je elektrode sneller vervangen
maar ik weet niks van ZWS .. en ik heb hier nog niet gelezen over kwaliteit(s) issues dus op zich is de vraag wel intressant als iemand daar iets over roept.
Tja vanalles
:strip_exif()/f/image/NMPjN5rap24qXiLMWtY1DwXD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bad gebruik ik tussen eind april en eind september. Heb een zoutwatersysteem. Zijn deze zeilen echt zo slecht dat ze maar 3 maanden mee gaan? Mijn bad ligt wel de hele dag in de zon, dus krijgt redelijk wat UV te verduren. Zijn er mensen die ervaring hebben met andere zeilen? Bijvoorbeeld de geobubbels van 500 micron? Of zou een foam afdekking uiteindelijk beter zijn?
Vind het erg zonde van het materiaal om elke keer wat nieuws te moeten kopen. En zwemmen met al die kleine blauwe rondjes is al helemaal superirritant! Ook vind ik het wel gek dat zo’n Intex solar cover zo snel kapot gaat kan dat door het ZWS kunnen komen?
Hier ook overigens nagenoeg hele dag zon.
Krijg je wel netjes garantie?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Yep de laatste jaren zijn die heel slecht, maximaal een jaar en dan gaan ze uitelkaar vallen in duizenden rondjes.jeeedeee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:36:
Hoi allemaal, ik heb nu zo’n anderhalf jaar mijn opzetzwembad van Intex(732 lang) welke ik afdek met de standaard blauwe Solar cover van Intex. Die houd het zwembad redelijk warm en warmt ook nog goed op door de zon. Helaas ben ik inmiddels al aan mijn tweede zeil toe en die begint ook al uit elkaar te vallen( zie foto).
[Afbeelding]
Mijn bad gebruik ik tussen eind april en eind september. Heb een zoutwatersysteem. Zijn deze zeilen echt zo slecht dat ze maar 3 maanden mee gaan? Mijn bad ligt wel de hele dag in de zon, dus krijgt redelijk wat UV te verduren. Zijn er mensen die ervaring hebben met andere zeilen? Bijvoorbeeld de geobubbels van 500 micron? Of zou een foam afdekking uiteindelijk beter zijn?
Vind het erg zonde van het materiaal om elke keer wat nieuws te moeten kopen. En zwemmen met al die kleine blauwe rondjes is al helemaal superirritant! Ook vind ik het wel gek dat zo’n Intex solar cover zo snel kapot gaat kan dat door het ZWS kunnen komen?
Jaren daarvoor water ze wel goed.
Heb nu al 2 jaar een andere (dikker, geen Intex, dat gaat heel goed ) maar vind die oude rondjes nog overal terug

Komt niet door je ZWS.
Sometimes you need to plan for coincidence
@jeeedeee ik zie net dat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit? online besteld? gewoon reclameren. Ik heb m bij bol. com besteld.
[ Voor 35% gewijzigd door Zuluman op 13-07-2023 21:14 ]
Ik heb een opzet bad van 4x2x1. In de toekomst wil ik er een solarbol of warmtepomp aan koppelen.
Ik wil gaan voor kwaliteit. Het moet gewoon werken, m’n bad schoonhouden en niet al na 2 jaar kapot zijn. Bij voorkeur geen gedoe met lastig aansluiten en dergelijke. En tot slot wil ik iets met een timer kunnen doen. De pomp 24/7 aan hebben of constant met de hand aan en uit zetten is natuurlijk zonde van de kwh’s.
Ik kom uit op:
- Bestway Flowclear 5.7 m3 per uur. Uit de reviews lijkt de kwalitatief goed, stil en een redelijke prijs van rond de 160,-. De twijfel is dat de 5.7 teveel van het goede is, omdat ik maar een bad heb van 8000 liter.
(https://www.deboerdrachte...7025032068handleiding.pdf)
- De Blue bay 4m3 per uur. Uit de reviews blijkt deze zeer goed te zijn. Hij is goedkoop (89 euro) en inclusief filtermateriaal. Hij is stil, echter heb je wel een rol teflon nodig om de koppelingen waterdicht te krijgen. 4m3 lijkt iets beter te passen bij mijn bad. Verder kan ik deze pomp schakelen via een eenvoudige stopcontact-tijdschakelaar. Het lijkt wel dat de pomp van slechtere kwaliteit is gemaakt dan de andere twee.
(https://www.deboerdrachte...ean-4mu-incl-polysphere/3)
- Intex SX1500 4m3 per uur. Lijkt iets meer geluid te maken dan de vorige twee maar beter passend voor mijn bad en lijkt van beter materiaal gemaakt te zijn dan de Blue Bay.
(https://www.deboerdrachte...0-liter-per-uur-o-38-mm/3)
Iemand die nog een goede aanvulling heeft op bovenstaand? Jullie input is zeer gewenst en wordt hoog op waarde geschat
Met name het stukje of de pompen genoeg flow creëren om op het garage dak te komen voor bv. een solar bol oid is iets wat ik niet uit reviews haal.
[ Voor 4% gewijzigd door fissa op 14-07-2023 10:38 ]
bolletjes moeten onder, ook vanwege hitte van de zon, en bolletjes in water betekent bijna 2 x zoveel oppervlak in waterHmmbob schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:10:
Hadden wij ook inderdaad, al hadden wij het doek andersom liggen (de bolletjes onder). Geen idee eigenlijk wat "de juiste" is.
De intex covers zijn sinds vorig jaar idd dunner, nog maar 260 en voorheen 400 micron.
Het formaat echter met die dikte (dunte) is iets waardoor je hem makkelijk stuk trekt verwacht ik. De combinatie net te dun en net te groot dus.
:strip_exif()/f/image/PkknrAFnrSZ9xIHlB7yJMW9x.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist even een poging gewaagd met een test opstelling, maar zoals ik eigenlijk al verwachte is de filterpomp te licht en kan het niet goed doordrukken. Ik heb deze zowel voor en na de warmtepomp geplaatst.
Aangezien het slechts 1m3 water is in totaal heb ik geen pomp nodig die hoog volume kan draaien enkel wat meer weerstand aan kan.
Ik heb nu de Intex Zwembad Filterpomp - 28602GS C330 - 1250 Liter per uur.
Zou een iets groter type voldoende zijn? De Intex Zwembad Filterpomp - 28604GS C600 - 2.271 Liter per uur.
Of moet echt naar een dedicated pomp zoals de SP-250A zwembadpomp 2,5m³ ?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ben recent verhuisd, en in het huis zit een binnenzwembad 😀 De ruimte wordt vochtvrij gehouden door een ingebouwde luchtontvochtiger. Deze werkt erg goed, maar staat wel continue aan en trekt ongeveer 1kW. De luchtvochtigheid is momenteel steeds rond de 30%, dus wat mij betreft kan de ontvochtiger dan wel even uit, als het rond de 50% blijft is prima.
Probleem is dat het ding enkel aan/uit lijkt te doen. Er zit een draaiknop op, maar het maakt geen verschil op welke stand deze staat. Blijft gewoon 24/7 aanstaan, enkel op de laagste stand staatie continue uit. Ik vermoed dat er een externe hydrostaat aan zat die verwijderd is. Uit de muur naast het ding steken nog een aantal draden, vermoedelijk van de oude externe hydrostaat/thermostaat. Nu is mijn vraag, hoe kan ik testen op welke van deze draden een externe hydrostaat aangesloten zou kunnen worden? Zijn in totaal 8 draden die eruit komen (in paren).
Ben niet super onhandig, maar gewoon totaal geen ervaring met zoiets.
Gaat om een calorex 55 trouwens, iemand ervaring hiermee?
je WP heeft vast een flow indicatie (min flow) dat heeft dan niks te maken met je 1m3 water .. inhoud een 4/6m3 zou best ook nog een optie kunnen zijn.. @Jazsie heeft er ook 1 maar dat is ook wegens waterjets etc.. btw een zfp zou ik eerder voor gaan maar die goedkope pomp houden zou dat je in de winter goedkoper het water in beweging houd tegen dichtvriezen.Hari-Bo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:22:
[Afbeelding]
Zojuist even een poging gewaagd met een test opstelling, maar zoals ik eigenlijk al verwachte is de filterpomp te licht en kan het niet goed doordrukken. Ik heb deze zowel voor en na de warmtepomp geplaatst.
Aangezien het slechts 1m3 water is in totaal heb ik geen pomp nodig die hoog volume kan draaien enkel wat meer weerstand aan kan.
Ik heb nu de Intex Zwembad Filterpomp - 28602GS C330 - 1250 Liter per uur.
Zou een iets groter type voldoende zijn? De Intex Zwembad Filterpomp - 28604GS C600 - 2.271 Liter per uur.
Of moet echt naar een dedicated pomp zoals de SP-250A zwembadpomp 2,5m³ ?
Tja vanalles
die 4m3 zou ik niet nemen, 6m3 minimaal. let namelijk maar op de Hmax verschillen tussen die pompenfissa schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:30:
Hé allemaal, ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een zandfilterpomp, maar kom er niet helemaal want er is zoveel keus.
Ik heb een opzet bad van 4x2x1. In de toekomst wil ik er een solarbol of warmtepomp aan koppelen.
Ik wil gaan voor kwaliteit. Het moet gewoon werken, m’n bad schoonhouden en niet al na 2 jaar kapot zijn. Bij voorkeur geen gedoe met lastig aansluiten en dergelijke. En tot slot wil ik iets met een timer kunnen doen. De pomp 24/7 aan hebben of constant met de hand aan en uit zetten is natuurlijk zonde van de kwh’s.
Ik kom uit op:
- Bestway Flowclear 5.7 m3 per uur. Uit de reviews lijkt de kwalitatief goed, stil en een redelijke prijs van rond de 160,-. De twijfel is dat de 5.7 teveel van het goede is, omdat ik maar een bad heb van 8000 liter.
(https://www.deboerdrachte...7025032068handleiding.pdf)
- De Blue bay 4m3 per uur. Uit de reviews blijkt deze zeer goed te zijn. Hij is goedkoop (89 euro) en inclusief filtermateriaal. Hij is stil, echter heb je wel een rol teflon nodig om de koppelingen waterdicht te krijgen. 4m3 lijkt iets beter te passen bij mijn bad. Verder kan ik deze pomp schakelen via een eenvoudige stopcontact-tijdschakelaar. Het lijkt wel dat de pomp van slechtere kwaliteit is gemaakt dan de andere twee.
(https://www.deboerdrachte...ean-4mu-incl-polysphere/3)
- Intex SX1500 4m3 per uur. Lijkt iets meer geluid te maken dan de vorige twee maar beter passend voor mijn bad en lijkt van beter materiaal gemaakt te zijn dan de Blue Bay.
(https://www.deboerdrachte...0-liter-per-uur-o-38-mm/3)
Iemand die nog een goede aanvulling heeft op bovenstaand? Jullie input is zeer gewenst en wordt hoog op waarde geschat
Met name het stukje of de pompen genoeg flow creëren om op het garage dak te komen voor bv. een solar bol oid is iets wat ik niet uit reviews haal.
Tja vanalles
Hari-Bo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:15:
@vso Thanks! Ga een poging wagen met bestway zandfilterpomp 3028 L/h
Tja vanalles
Had je de handleiding al gevonden? Is het deze? Dan staat er mooi in welke aansluiting waarvoor zijn..howareyou2day op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:20:
…
Gaat om een calorex 55 trouwens, iemand ervaring hiermee?
https://danthermpublicfil...on-manual-SD139451-EN.pdf
Ah idd. Maar dan moet ik m wel openmaken om te zien welke draden ik moet hebben.brokenp schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:22:
[...]
Had je de handleiding al gevonden? Is het deze? Dan staat er mooi in welke aansluiting waarvoor zijn..
https://danthermpublicfil...on-manual-SD139451-EN.pdf
Is er dan een manier om te testen of het werkt? Voordat ik dan een hydrostaat koop en er toch meer aan de hand blijkt.
2000 is minimaalvso schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:17:
[...]
dat is wat de handleiding zegt aan minimale flow ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P6w6gQonjwM4tNlDDT1KWwXT.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Zuluman op 14-07-2023 23:12 ]
Dat is het beroemde shockenFreezhost schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:53:
Kan iemand mij vertellen hoe de gebonden chloor kan verlagen? Ik lees op internet dmv een UV lamp of vrije chloor verhogen tot 10 x de concentratie van gebonden chloor maar dat zou beteken dat vrij chloor extreem hoog moet worden aanzien mijn gebonden chloor op 1,85ppm zit?
Ik weet de formule om gebonden chloor te berekenen totaal - vrij maar ik weet niet hoeveel granulaat ik moet toevoegen om gebonden chloor te verwijderen.
Probleem wat ik heb is dat bij het opstarten van het zwembad de alkaliteit op 200 ligt en een te hoge ph. Daardoor werkt chloor niet of nauwelijks, nu zijn alle waarden goed maar ik wil van die gebonden chloor af.
Ik heb de tekst even uit een handleiding geplukt, scheelt mij typenZuluman schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:11:
ik zag gister ineens op mijn telefoon een hayward_hydro wifi netwerk. Best sterk signaal en vroeg mij af of dat mijn aquarite was? Die heeft geen wifi optie maar niemand anders heeft hier een zwembad. Toen ik wou verbinden gaf mijn android telefoon aan dat er geen app hier voor was. Ik dacht vandaag de app te downloaden en te verbinden maar ik kan het netwerk niet meer vinden. op de aquarite zie ik wel een wifi symbool maar nergens instellingen ervoor. en er zijn veel verschillende apps.
[Afbeelding]
/f/image/ndiOE0JG5OwhRnOo6EFyD0NQ.png?f=fotoalbum_large)
Maak een account aan op: www.vistapool.es, dit heb je ook weer nodig in de app.
Voor Android: https://play.google.com/s...ile.vistapool&hl=nl&gl=US
Voor iOS: https://apps.apple.com/nl/app/vistapool-3-0/id1212939926
Ik zou eerst de check doen of je een Node ID ziet, aan de andere kant komt de wifi/netwerkoptie ook alleen maar tevoorschijn als de module aanwezig is.
[ Voor 4% gewijzigd door Glaslijn op 15-07-2023 09:55 ]
Wij kregen dat in jaar 2. Dus deze gaat weg aan eind van seizoen uit voorzorg, maar hoop niet dat hij het dit seizoen al opgeeft. Het was een berg ellende, want als het begint gaat het snel. Hier een 7,2 x 3,6 bad en ik kom nog die rondjes tegen overal.jeeedeee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:36:
Hoi allemaal, ik heb nu zo’n anderhalf jaar mijn opzetzwembad van Intex(732 lang) welke ik afdek met de standaard blauwe Solar cover van Intex. Die houd het zwembad redelijk warm en warmt ook nog goed op door de zon. Helaas ben ik inmiddels al aan mijn tweede zeil toe en die begint ook al uit elkaar te vallen( zie foto).
[Afbeelding]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Hallo Vso, Ik zie die hmax nergens terug… ik neem aan dat dit Max Hoogte is?vso schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:37:
[...]
die 4m3 zou ik niet nemen, 6m3 minimaal. let namelijk maar op de Hmax verschillen tussen die pompen
Dus jij zou mij aanraden om de 5.7 van Bestway te pakken?
correct op beide antwoorden. de hmax is minder relevant als je niks op een garage dak ofzo wil leggen (terzijnertijd)fissa schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Hallo Vso, Ik zie die hmax nergens terug… ik neem aan dat dit Max Hoogte is?
Dus jij zou mij aanraden om de 5.7 van Bestway te pakken?
Tja vanalles
(Chloor tot)-(chloor vrij)=(geb. Chloor)Freezhost schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:23:
@Skywalker27
Ik weet de formule om gebonden chloor te berekenen totaal - vrij maar ik weet niet hoeveel granulaat ik moet toevoegen om gebonden chloor te verwijderen.
Probleem wat ik heb is dat bij het opstarten van het zwembad de alkaliteit op 200 ligt en een te hoge ph. Daardoor werkt chloor niet of nauwelijks, nu zijn alle waarden goed maar ik wil van die gebonden chloor af.
(Geb. Chloor) x10= ( afb. Punt)
(Afb. Punt)-(vrij chloor)= ( is toe te voegen chloor in ppm)
((Toe te voegen chloor in ppm)x (aant. Liter water/ 10m3))x 18gr= hoeveelheid granulaat van poolpower.
Wat is wijsheid. Gewoon proberen en kijken of het lekt, en dan eventueel de boel vervangen?
Bij mij wouden ze er zonder lijm bijna niet in, de lijm werkte juist als een soort glijmiddel waardoor je ze zo in elkaar schoof.OMX2000 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:46:
Ik moet nog een paar stukken pvc verlijmen. En natuurlijk wil er dan weer eens 1 pijpje niet diep genoeg in een elleboogje. Ik denk dat ie maar twee cm diep zit in plaats van ca 3.
Wat is wijsheid. Gewoon proberen en kijken of het lekt, en dan eventueel de boel vervangen?
Is ook mijn ervaring. Maar net een stuk wilde dus met lijm niet diep genoeg. Dus die zit vast. Ikdennistd schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:08:
[...]
Bij mij wouden ze er zonder lijm bijna niet in, de lijm werkte juist als een soort glijmiddel waardoor je ze zo in elkaar schoof.
Maak de rest af. Als het echt gaat lekker vervang ik die stukken. Ik kan nu toch verder niks vervangen, want nie genoeg elleboogjes meer.
:strip_exif()/f/image/CpwdNnnmRoUe1fVBhrPyqRze.jpg?f=fotoalbum_large)
2 gr per uur moet toch wel te doen zijn lijkt me.
@paQ denk dat het ook "te snel" kan gaan .. wegens het kleine watervolume (zou er niet verbaast van staan) maar meh ik weet niks van WP's en wil ik voorlopig zo houden
[ Voor 27% gewijzigd door vso op 15-07-2023 16:38 ]
Tja vanalles
Zo te zien is deze van de Gamma 'zuiver NaCl' en dat heb je nodig voor een ZWS
==
hoi
Zit nu op 4 graden per uur, water is bijna 30 graden.paQ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:11:
ik gok vrij rap
2 gr per uur moet toch wel te doen zijn lijkt me.
@vso Gevuld met polysphere bolletjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 15-07-2023 17:48 ]
Boven de 30gr water temperatuur gaat het verwarmen ook minder snel, maar gezien je het ook als ijsbad gebruikt denk ik niet dat je naar 35-38gr gaat verwarmen als een "hottub":).
Bypass wordt/is inderdaad aanbevolen maar in jouw situatie zou ik zonder doen, enige nadeel is als je "onderhoud" wilt doen waarbij de slangen los moeten en dus er water uit loopt.
Ben vast niet de eerste die hier tegen aanloopt
Ik heb dezelfde vraag een paar weken geleden hier gesteld. Volgens mij kan het niet kwaad. Het enige verschil is dat het Axel zout niet het labeltje "voldoet aan de norm, geschikt voor zwembad" heeft. Heb zelf uiteindelijk wel gekozen voor zwembad zout maar dat is meer een gevoelskwestie.Eusebius schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:28:
Weet iemand of je zouttabletten voor waterontharder ook kunt gebruiken voor je Intex Zoutwatersysteem?
Zo te zien is deze van de Gamma 'zuiver NaCl' en dat heb je nodig voor een ZWS
Je kan de datasheets van een zwembadzout en de axel zout met elkaar vergelijken:
https://www.pooltotal.com...outman/TDS_POOLSEL_EN.pdf
https://5.imimg.com/data5.../axal-pro-salt-tablet.pdf
Bij Axel staat:
This product is in compliance with EN-973(A): regenerating salt for ion exchangers and EN 14805 type 1: Chemicals used for treatment of water intended for human consumption – Sodium chloride for on site electrochlorination using non-membrane technology.
[ Voor 27% gewijzigd door amauer op 17-07-2023 09:22 ]
scroll paar pagina's paar posts terug ..afgelopen 2 maand(en) is het ergens voorbij gekomenTito129 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:43:
Heeft er hier iemand tips hoe je makkelijk een standaard intex afdekzeil van 300x200 makkelijk kan vast maken aan een intex prism 300x175. De touwtjes zitten allemaal op verkeerde plekken.
Tja vanalles
JaTito129 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:43:
Heeft er hier iemand tips hoe je makkelijk een standaard intex afdekzeil van 300x200 makkelijk kan vast maken aan een intex prism 300x175. De touwtjes zitten allemaal op verkeerde plekken.
Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W
Ik heb zaterdag de benodigde hoeveelheid granulaat toegediend. Hoe snel moet ik nu resultaat zien? Chloor vrij is 6ppm en totaal is 7,2ppm dus momenteel een gebonden chloor van 1,2ppmSkywalker27 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:40:
[...]
(Chloor tot)-(chloor vrij)=(geb. Chloor)
(Geb. Chloor) x10= ( afb. Punt)
(Afb. Punt)-(vrij chloor)= ( is toe te voegen chloor in ppm)
((Toe te voegen chloor in ppm)x (aant. Liter water/ 10m3))x 18gr= hoeveelheid granulaat van poolpower.
Was ivm het uitbouwen van de garage toch bezig met leidingen en het verwijderen van een dekvloer. Dus gelijk maar ff een warmwater buitenkraan gemaakt. Hiermee kan ik het bijvullen voortaan doen met warm water uit de 400L boiler van mn warmtepomp.
24 uur.Freezhost schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:29:
[...]
Ik heb zaterdag de benodigde hoeveelheid granulaat toegediend. Hoe snel moet ik nu resultaat zien? Chloor vrij is 6ppm en totaal is 7,2ppm dus momenteel een gebonden chloor van 1,2ppm
maar je gebonden chloor is 1,2 dus je afbreekpunt is 12 ppm je zou dus 6ppm moeten ophogen. Maar eerlijkheid bied te zeggen ik shock eigenlijk nooit en het water is eigenlijk altijd in balans.
[ Voor 23% gewijzigd door Skywalker27 op 17-07-2023 19:45 ]
Maar als het zaterdag niet heeft gewerkt vraag ik mij af of het nu wel gaat werken. Ik kijk het nog even een paar dagen aan om te kijken wat er gebeurd
Zuluman schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:12:
En dan heb ik net de intex besteld. nou die gaat dus terug. even voor een andere kijken. Welke heb jij @Arjantje72 ?
@jeeedeee ik zie net dat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit? online besteld? gewoon reclameren. Ik heb m bij bol. com besteld.
Op de cover staat geen merk (dus is het geen Intexjeeedeee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:25:
@Zuluman @Arjantje72 Wel een goed idee die garantie, vorige keer niet over nagedacht maar denk dat ik deze maar ga claimen en kijken of ik een nieuwe kan krijgen. Slecht dat die kwaliteit zo slecht is geworden dan. Wat voor merk heb jij @Arjantje72? Ik heb de noppen ook gewoon onder liggen, dit is een foto van de bovenkant waar al een stuk zeil vanaf is gescheurd.
De juiste manier om gebonden chloor af te breken is door middel van een UVC lamp.Freezhost schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:29:
[...]
Ik heb zaterdag de benodigde hoeveelheid granulaat toegediend. Hoe snel moet ik nu resultaat zien? Chloor vrij is 6ppm en totaal is 7,2ppm dus momenteel een gebonden chloor van 1,2ppm
Of een deel van je water verversen...
De juiste manier om gebonden chloor af te breken is door middel van een UVC lamp.Skywalker27 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:41:
[...]
24 uur.
maar je gebonden chloor is 1,2 dus je afbreekpunt is 12 ppm je zou dus 6ppm moeten ophogen. Maar eerlijkheid bied te zeggen ik shock eigenlijk nooit en het water is eigenlijk altijd in balans.
[ Voor 4% gewijzigd door Jazsie op 17-07-2023 21:04 ]
400liter op de capaciteit van 4678liter gaat denk ik weinig verschil maken in je temperatuur.MikeyMan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:38:
Zo, ook hier wat aan het rommelen met het zwembadje. Heb een bestway steel pro max van 3m05 rond. Intex solar matje aan gelegd. En de pomp vervangen door een Intex met dubbele capaciteit, een c600. Bleef niks meer van over toen de mat er eenmaal op zat.
Was ivm het uitbouwen van de garage toch bezig met leidingen en het verwijderen van een dekvloer. Dus gelijk maar ff een warmwater buitenkraan gemaakt. Hiermee kan ik het bijvullen voortaan doen met warm water uit de 400L boiler van mn warmtepomp.
Misschien doorsparen voor een ZFP + WP. Heb je altijd aangenaam water.
Ff kapen, ik heb dus hetzelfde zwembad. Als je een ZFP kiest met een 6m3 pomp, ververs je op minder dan een uur het zwembad water. Kan dat eigenlijk kwaad?Dennis1812 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:08:
[...]
400liter op de capaciteit van 4678liter gaat denk ik weinig verschil maken in je temperatuur.
Als ie leeg gaat schakelt de wp weer aan. Dus in feite is dit ook oneindig. Als ik na een sterelisatierun vul zou ik toch een paar graden hoger moeten uitkomen. Hoeft ook niet enorm warm. Paar graadjes is vaak voldoende.Dennis1812 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:08:
[...]
400liter op de capaciteit van 4678liter gaat denk ik weinig verschil maken in je temperatuur.
Vorig jaar is het zonder de solarmat en warm water eigenlijk ook niet oncomfortabel geweest geloof ik. Eens kijken hoe het dit jaar gaat
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 17-07-2023 21:27 ]
Dat kan geen kwaad.Kapotto schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:14:
[...]
Ff kapen, ik heb dus hetzelfde zwembad. Als je een ZFP kiest met een 6m3 pomp, ververs je op minder dan een uur het zwembad water. Kan dat eigenlijk kwaad?
Ook haal je die 6m³ niet doordat je slangen gebruikt en een WP waar het doorheen loopt. Wellicht nog een chloordispenser of een bochtje ergens.
Hooguit komt er een harde straal uit de pomp uitlaat. Maar dat is niet erg.
Doe het al 6 jaar ..Kapotto schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:14:
ik heb dus hetzelfde zwembad. Als je een ZFP kiest met een 6m3 pomp, ververs je op minder dan een uur het zwembad water. Kan dat eigenlijk kwaad?
btw met de solar op mijn dak is de flow wel minder maar boeiend ..
normale flow voor mij ach 2 uur spoelen elke dag met wattenbollen .. blijft het water vrij schoon
chloorsluisje is erg prettig om erbij te hebben
Tja vanalles
Ik had hetzelfde en heb voor dit seizoen een w'eau zomerzeil bij toppy gekocht. Deze is zwart/blauw en warmt beter op bij zonnig weer en is dikker dan de intex Goedkoper dan een intex maar veel betere kwaliteitjeeedeee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:36:
[Afbeelding]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Klopt maar heel weinig mensen hebben dat.Jazsie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:03:
[...]
De juiste manier om gebonden chloor af te breken is door middel van een UVC lamp.
[...]
De juiste manier om gebonden chloor af te breken is door middel van een UVC lamp.
O ja en shocken doe je 's avonds niet overdag omdat door de zon in een uur 40% van je chloor verdampt is.Freezhost schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:55:
@Skywalker27
Maar als het zaterdag niet heeft gewerkt vraag ik mij af of het nu wel gaat werken. Ik kijk het nog even een paar dagen aan om te kijken wat er gebeurd
Weet ik, heb zaterdagavond tijdens de schemering toegevoegd. En die UV lampen zijn best aan de prijs zag ik maar als ik die volgend seizoen weer heb overweeg ik het wel.Skywalker27 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:02:
[...]
O ja en shocken doe je 's avonds niet overdag omdat door de zon in een uur 40% van je chloor verdampt is.
Ik heb inmiddels de intex gekocht. past in de breedte precies. in de lengte iets te lang. Dacht m op maat te knippen maar dat is niet een goed idee dus klap ik m gewoon dubbel dat stukje dat ie te lang is.Arjantje72 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:57:
[...]
[...]
Op de cover staat geen merk (dus is het geen Intex), ik kan ook geen factuur vinden. Dus ik weet het niet helaas.
Staat net nog op de pic van de zelfgemaakte betontegels van 110x110cm :-)
:strip_exif()/f/image/CCuVQihJmf291447QxxyTwrw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Zuluman op 18-07-2023 13:57 ]
en toch geeft die maar 200 micron op, dat is nog dunnerarjants schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:56:
[...]
Ik had hetzelfde en heb voor dit seizoen een w'eau zomerzeil bij toppy gekocht. Deze is zwart/blauw en warmt beter op bij zonnig weer en is dikker dan de intex Goedkoper dan een intex maar veel betere kwaliteit
Ik voel dat ‘ie steviger is en zie in de link ook dat intex 120 en 160micron is ipv 200paQ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:09:
[...]
en toch geeft die maar 200 micron op, dat is nog dunner
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
I stand corrected, idd 160 micron.arjants schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:39:
[...]
Ik voel dat ‘ie steviger is en zie in de link ook dat intex 120 en 160micron is ipv 200
Die Intex solarzeilen gaan amper een seizoen mee inderdaad. Op een of andere manier gaat de lucht vrij snel uit de bubbels en dan werkt het niet goed meer. Vervolgens vallen ze helemaal uit elkaar.jeeedeee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:36:
[Afbeelding]
Ik heb nu een zwarte van Comfortpool, merkbaar dikker en grotere bubbels. Ook hier is wat lucht eruit, maar hij blijft in ieder geval nog wel drijven.
Knippen gaat inderdaad zelf nietZuluman schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:55:
[...]
Ik heb inmiddels de intex gekocht. past in de breedte precies. in de lengte iets te lang. Dacht m op maat te knippen maar dat is niet een goed idee dus klap ik m gewoon dubbel dat stukje dat ie te lang is.
[Afbeelding]
Ziet er wel goed uit met de lampen
Ik heb een opzetzembad van EXIT , ongeveer 8000 L , maar natuurlijk veel te koud water zonder warmtepomp. Had een Intex spiraal verwarming maar dat zuigt energie/verbruik.
Nu had ik gedacht aan deze van Fairland de AQS 6kw ... overkill of toch goed voor die prijs? Is wel geen full inverter zie ik, dus een step?
Ook is een bypass kit essentieel dan?
https://www.toppy.be/prod...w-zwembad-warmtepomp.html
Bedankt!
SPiET
Zou niet lager gaan met vermogen, bij 15gr buiten temperatuur is ie maar 4 kW.
Is inderdaad een step inverter, maar zou daar niet zozeer aan tillen bij deze prijs.
Zo lang je maar geen aan/uit WP neemt.
Persoonlijk vind ik wifi erbij erg fijn maar dat is persoonlijk.
Bedankt! en is een bypass dan ook aan te raden? Men zegt van wel infeite kwa goeie doorstroming?Jazsie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:04:
Prima ding voor zijn prijs, wil je beter dan ga je ook flink meer betalen.
Zou niet lager gaan met vermogen, bij 15gr buiten temperatuur is ie maar 4 kW.
Is inderdaad een step inverter, maar zou daar niet zozeer aan tillen bij deze prijs.
Zo lang je maar geen aan/uit WP neemt.
Persoonlijk vind ik wifi erbij erg fijn maar dat is persoonlijk.
SPiET
soep kan je eten zonder lepel maar een lepel maakt het wel makkelijkerspietie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Bedankt! en is een bypass dan ook aan te raden? Men zegt van wel infeite kwa goeie doorstroming?
wat zereneuzer ingestoken hoe meer kranen enzv hoe makkelijker je het jezelf kan maken. zeker als buizen&slangen onderling los te koppelen zijn door een schroef systeem.
Tja vanalles
Dat is inderdaad wel jammer. Het kan wel met een wp en na het zwemmen meteen omkleden. Zal dat wel gaan proberenvso schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:47:
dit jaar word het wellicht weinig zwemmen nog v.d zomer .. zoals het weer eruit ziet tot nu toe ..
je kan er ook een tent /windscherm omheen zetten als we toch bezig zijnArjantje72 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:24:
[...]
Dat is inderdaad wel jammer. Het kan wel met een wp en na het zwemmen meteen omkleden. Zal dat wel gaan proberen
Tja vanalles
vso schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:30:
[...]
je kan er ook een tent /windscherm omheen zetten als we toch bezig zijn
Daar wordt het water niet warmer van
Heb zelf de 8kw variant van deze warmtepomp, zit aangesloten op een 6m3 intex pomp wat prima werkt zonder bypass.spietie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Bedankt! en is een bypass dan ook aan te raden? Men zegt van wel infeite kwa goeie doorstroming?
Het is wel handig mbt onderhoud etc.spietie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:52:
[...]
Doorstroming afstellen is inderdaad beter maar het moet niet.
Is ook afhankelijk van je waterpomp doorstroom capaciteit. Als deze in de buurt zit van je warmtepomp dan is een bypass niet perse nodig.
Ik heb het zelf niet want waterpomp capaciteit is afgestemd op de warmtepomp.
Daar ga ik denk ik ook even iets voor zetten zodat ik hem even kan loskoppelen
Heb je bij je bad niet zoon stop gekregen die je in de in en uitlaat kan stoppen?President schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:01:
Ik heb geen bypass, maar merk wel dat ik het vervelend vind als ik bijvoorbeeld de filterpomp moet schoonmaken en het water er dan dus echt uit gust...
Daar ga ik denk ik ook even iets voor zetten zodat ik hem even kan loskoppelen
Dan heb je daar geen last van.
Ja, maar moet toegeven dat ik die alleen gebruik bij de inlaat en inderdaad ook bij de uitlaat zou moeten doenDennis1812 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Heb je bij je bad niet zoon stop gekregen die je in de in en uitlaat kan stoppen?
Dan heb je daar geen last van.
Ja. Dan stopt het water met gutsen en is je probleem ook opgelost.President schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Ja, maar moet toegeven dat ik die alleen gebruik bij de inlaat en inderdaad ook bij de uitlaat zou moeten doen
Scheelt een bypass kopen.
ik heb deze nlJazsie schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:54:
[...]
Het is wel handig mbt onderhoud etc.
Doorstroming afstellen is inderdaad beter maar het moet niet.
Is ook afhankelijk van je waterpomp doorstroom capaciteit. Als deze in de buurt zit van je warmtepomp dan is een bypass niet perse nodig.
Ik heb het zelf niet want waterpomp capaciteit is afgestemd op de warmtepomp.
https://www.exittoys.be/e...terpomp-bruin-30-27-42-10
zandfilterpomp
Filtercapaciteit
800 gal/h (3028 liter)
zwembad is ongeveer 8000 L.
SPiET
Deze zie ik staan bij mijn zandfilterpompTMCThomas schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 02:41:
[...]
Heb zelf de 8kw variant van deze warmtepomp, zit aangesloten op een 6m3 intex pomp wat prima werkt zonder bypass.
Filtercapaciteit
800 gal/h (3028 liter)
Aantal watt
70 watt
bypass kost rond de 90 euro.
SPiET
SPiET
Ik zou ook altijd een bypass/kranen installeren. Geeft alleen maar gemak.
[ Voor 19% gewijzigd door GeeMoney op 20-07-2023 14:57 ]
Ziet er mooi uit, heb je ook een grotere foto met de rest erop. Voor wat inspiratie.Zuluman schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:55:
[...]
Ik heb inmiddels de intex gekocht. past in de breedte precies. in de lengte iets te lang. Dacht m op maat te knippen maar dat is niet een goed idee dus klap ik m gewoon dubbel dat stukje dat ie te lang is.
[Afbeelding]
Als hadden geweest is, is hebben te laat
lerssi schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:05:
[...]
Ziet er mooi uit, heb je ook een grotere foto met de rest erop. Voor wat inspiratie.
:strip_exif()/f/image/mKdUITpvOHM55ziRkRxgra7E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6CKLf1SvNhkTu4Pz67AXFLNH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iaOIugK5caYd4H7uHmhgf9nt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Zuluman op 20-07-2023 15:21 ]