Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 142 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Misschien toch gemist in dit topic, maar het advies is om een warmtepomp voor de Intex zoutwatersysteem te zetten. Kan het kwaad om de warmtepomp er toch na het zoutwatersysteem aan te koppelen? Dillema is namelijk dat ons Intex bad 38mm koppeling heeft en het zoutwatersysteem 32mm. Wat denken jullie er van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:42
Al meermaals gezegd: nooit warmtepomp na je zws plaatsen.
Je zws/doseersysteem altijd als laatste in de keten van je leiding plaatsen.

Tenzij je vroegtijdig je warmtepomp wilt vervangen :+.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
vandaag begonnen met 19.6 graden water ~10:00 en nu om 19:00 is het water 29.6 graden .. dat is best netjes voor solar verwarming 1,1 graad per uur

[ Voor 19% gewijzigd door vso op 07-07-2023 19:57 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:13
vso schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:33:
[...]

je zwembad water -10 krijgen in de zomer is net zo goed een uitdaging denk dat het zelfs prijziger is dan die paar graden verwarmen. :+

maar als jij dat prettig vind ik houd je niet tegen, vermoed wel dat je weinig animo hebt voor mensen die een dip willen nemen bij jou
Het was vandaag een frisse 22 graden. Maar als het overdag rond de 30 graden blijft, dan zit ik zo gemiddeld op 26 overdag. Niets mis mee. Het zeewater in de Noordzee is nog veel kouder. Moet jij eens kijken hoeveel mensen er dit weekend in de zee liggen.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Eendenreetx schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:40:
Afgelopen 3 weken waren mijn waterwaardes ph en chloor constant goed, tekens om 3-4 dagen gemeten. Ph 7,6 en chloor tussen de 3 en 5. Afgelopen week is alleen continu het afdekzeil erop geweest. Vandaag gemeten en chloor nog steeds hetzelfde 3-5.
Ph plotseling 8,4, hoe kan dit zo ineens omhoog geschoten zijn?
chloor tussen 3 en 5 lijkt mij toch te hoog? Had altijd begrepen dat het tussen 1 en 2.5 moest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Duke
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 07:15
darklord007 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:31:
[...]

dat is wel raar, mag ik vragen welk merk/systeem je hebt?

Ik heb een 15g/u systeem op een 18m3 zwembad. laat de pomp 5-6uur per dag lopen.
Ik heb een Hayward salt en swim 2.0 8g/h en de pomp draait 24 uur per dag. bad is 27m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 17:47
Ik zou graag het standaard filterpompje van ons Bestway zwembad vervangen door een krachtigere zandfilterpomp.

Nu is het voor mij belangrijk dat het een stille pomp is. Ik woon namelijk in een rijhuis en wil de buren niet storen. Het huidige filterpompje kan je gerust heel de dag laten draaien, dat hoor je amper.

Hoe zit het met die zandfilterpompen? Zijn die ook stil? De reviews die ik lees zijn nogal gemengd...

Anders moet ik de pomp in het tuinhuis zetten, maar da's al gauw 20m (enkel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mathias82 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:05:
Ik zou graag het standaard filterpompje van ons Bestway zwembad vervangen door een krachtigere zandfilterpomp.

Nu is het voor mij belangrijk dat het een stille pomp is. Ik woon namelijk in een rijhuis en wil de buren niet storen. Het huidige filterpompje kan je gerust heel de dag laten draaien, dat hoor je amper.

Hoe zit het met die zandfilterpompen? Zijn die ook stil? De reviews die ik lees zijn nogal gemengd...

Gewoon deze kopen, de pomp hoor je niet, de waterinlet maakt meer geluid.

https://www.rhodos-shop.nl/filterset-clean-aqualoon-type-ez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben eindelijk begonnen aan het monteren van bypass. Ben dus druk pvc aan het zagen met ijzerzaag. Maar hoe haaks moet je zagen. Maakt het uit als het niet helemaal haaks is? Ik las dat er dan mogelijk wat ophoping kan ontstaan tussen de twee verbindingstukken. Of is dat verwaasloosbaar?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
shoombak schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Bedankt voor de tip. Aqualoon kende ik niet. Gebruik jij deze ook? Werkt het even goed als zand? Voor de prijs moet je het niet laten, enkel spijtig dat er geen versie met timer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
OMX2000 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:53:
Ik ben eindelijk begonnen aan het monteren van bypass. Ben dus druk pvc aan het zagen met ijzerzaag. Maar hoe haaks moet je zagen. Maakt het uit als het niet helemaal haaks is? Ik las dat er dan mogelijk wat ophoping kan ontstaan tussen de twee verbindingstukken. Of is dat verwaasloosbaar?
Niet helemaal een antwoord op je vraag. Ik vond PVC zagen een goede reden om een afkortzaag (Metabo KGS 216M) te kopen. Heel plezier van gehad en nog steeds. Dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

ocmer schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:08:
[...]

Niet helemaal een antwoord op je vraag. Ik vond PVC zagen een goede reden om een afkortzaag (Metabo KGS 216M) te kopen. Heel plezier van gehad en nog steeds. Dikke aanrader.
Het is wel een antwoord en tip.

Maar ik heb nu even geen afkortzaag voor handen. Op zich wel handig dat ik die een keer aanschaf, maar ik had gehoopt vandaag de boel klaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Sinds gisteren heb ik een Kokido inline chloordoseersluis en hier een kilo pot met tabletten bijgekocht.

Aangesloten, nieuw filter in de pomp en alles leek goed. Vervolgens zag ik na een uurtje of 2 dat er zo ongeveer niets meer uit de uitlaat kwam.

Pomp uitgezet, alles los gemaakt en voor de zekerheid maar een nieuw filter erin. Dit leek goed te gaan maar ook nu opnieuw weer een uitlaat waar zeer weinig tot niets uit komt. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik heb uiteraard op lucht gecontroleerd maar dat zit er op een paar kleine belletjes niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
mathias82 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:05:

Vorig jaar bij iemand achter thuis met een groot zwembad 16 m3 die had een ZFP uit Duitsland van het merk Mauk maar super stil je hoort het niet als je er naast staat enige wat je hoort is het water dat stroomt

Had nog een foto er van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C93cOjZV4q_bp7dcGZfbDdvS4Vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQcayQuNXncgL4R6MpZxR9An.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P6Y5jJSfiv3Pn1RTajy_GRlcxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tpUcc4NHYV42CfRYaz6DZBn.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.kaufland.de/p...omparison&utm_term=pad_pg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
OMX2000 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:53:
Dat je iets schuin zaagt maakt niet veel uit, wel alles goed ontbramen en ontvetten , en met de hand zagen heb je wel meer bramen dan met een afkort zaag en strakker werk met een juiste blad voor alu trespa wat ook geschikt is voor kunststoffen.
Wat ook handig is met een slijptol met een doorslijpschijf voor metaal doen ze in de bouw ook met pvc buizen
dat zijn al 2 stukken machines wat je wel voor elk doel kan inzetten.

Een afkortzaag een slijptol altijd handig om te hebben als je beetje zelf klust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:37
shoombak schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Ik ben aan het twijfelen tussen deze Blue Bay en de Intex 4m3 zandfilterpomp.
Een groot minpunt van de Blue is dat hij er wat kwetsbaar uit ziet door het plastic en de reviews dat hij lekt bij alle koppeling. Een groot voordeel is dat hij een gewone stekker heeft en deze dus gewoon geschakeld kan worden met een stopcontact-tijdschakelaar.

Volgend jaar wil ik mogelijk een WP aanschaffen en deze schakelen. Ik neem aan dat jullie de ZFP en WP niet de hele dag laten draaien om het stroomverbruik te beperken? Hoe doen jullie dit?
Alles met de hand of toch geautomatiseerd?
Hoe doe je dit met de WP? Zet je deze handmatig aan op dagen dat er meer bewolking is…?

De Intex heeft een ingebouwde timer en ziet er wat steviger uit. Vraag: Kan je die timer zodanig instellen dat hij in twee tijdsblokken gaat draaien of kan je maar 1 blok instellen? Volgens mij niet als ik de online handleiding bekijk, maar even dubbelcheck. Bij voorkeur wil ik de pomp tussen 10.00 en 14:00 draaien en van 17:00 - 20:00.

Groetjes

[ Voor 15% gewijzigd door fissa op 09-07-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Dennis1812

Amateur prutser

De intex draait op 1 tijdblok.
Bij mij van 9:00 tot 15:00.

De waterpomp gaat vanzelf aan als er flow is.
Als ik zeker weet dat ik niet ga zwemmen zet ik die handmatig uit.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Dennis1812 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:59:
De intex draait op 1 tijdblok.
Bij mij van 9:00 tot 15:00.

De waterpomp gaat vanzelf aan als er flow is.
Als ik zeker weet dat ik niet ga zwemmen zet ik die handmatig uit.
En als de WP uit is, laat je er dan wel flow doorheen lopen of sluit je deze af via de bypass? (Als dit uberhaupt kan natuurlijk…)

Thanks voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

fissa schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:11:
[...]

En als de WP uit is, laat je er dan wel flow doorheen lopen of sluit je deze af via de bypass? (Als dit uberhaupt kan natuurlijk…)

Thanks voor je antwoord.
Nee, ik heb geen bypass. Loopt er gewoon doorheen. Aan of niet aan.
Die dagen draait mijn pomp dezelfde tijd. Maar dan om te filteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Dennis1812 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Nee, ik heb geen bypass. Loopt er gewoon doorheen. Aan of niet aan.
Die dagen draait mijn pomp dezelfde tijd. Maar dan om te filteren
En wat is de reden dat je geen bypass hebt als ik vragen mag? (I.c.m met welke WP?)
Iedereen raad mij dit aan namelijk, en ik lees het overal terug.

[ Voor 8% gewijzigd door fissa op 09-07-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

fissa schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:18:
[...]

En wat is de reden dat je geen bypass hebt als ik vragen mag? (I.c.m met welke WP?)
Iedereen raad mij dit aan namelijk, en ik lees het overal terug.
Ik vind er geen meerwaarde in.
Ik heb de intex 6m³.

Ja, volgens sommige werkt de ZFP dan beter. Maar volgens andere weer niet..
En het zou makkelijker zijn met onderhoud?
Tja, hoe ik het nu doe is het ook goed te doen.

Ik ben simpelweg nog niet overtuigd van het nut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik dacht lekker bezig te zijn. Netjes pvc afgezaagd, bramen weggeschuurd. Pvc schoongemaakt met cleaner. En ik helemaal trots dat ik de stukjes goed vast had gezet. Voor ieder andere klusser een fluitje van een cent natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fa3d9zaPcHBLQkRX3hgDk1bi0_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNo81UovOhVujw5yKDhrVITi.jpg?f=fotoalbum_large

En toen wilde ik de elleboogjes vastzetten aan de WP… 🤬🤬🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

OMX2000 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:56:
Ik dacht lekker bezig te zijn. Netjes pvc afgezaagd, bramen weggeschuurd. Pvc schoongemaakt met cleaner. En ik helemaal trots dat ik de stukjes goed vast had gezet. Voor ieder andere klusser een fluitje van een cent natuurlijk.

[Afbeelding]

Je bent echt niet de eerste :) , al blijft het altijd weer een leuk moment als je tot de ontdekking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa

[Afbeelding]

Maak ons even deel uit wat er verkeerd is gegaan, scheelt mij volgend jaar wat extra werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:21
Dennis1812 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:25:
[...]
En het zou makkelijker zijn met onderhoud?
Tja, hoe ik het nu doe is het ook goed te doen.
Ik heb nu een simpele filterpomp, die je dus boven wateroppervlak moet houden om schoon te maken/verversen.
Hoe zit dat met een zandfilterpomp? Heeft dat iets te maken met die bypass wel/niet hebben?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

fissa schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Maak ons even deel uit wat er verkeerd is gegaan, scheelt mij volgend jaar wat extra werk :p
Die borgring moet om die "kraagbus" voor dat je die vastlijmt.

Beetje zuur is dat ik gisteren die boel bij Wildkamp had gekocht, maar pas in de avond ben begonnen met lijmen. En vandaag is Wildkamp dicht. Dus het projectje staat weeer stil voor de komende dagen. Gevolg, meer gezeur van kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Als je het dan toch over gaat doen, gebruik dan bochtjes in plaats van knietjes.
Scheelt je in de flow, maar misschien niet zo belangrijk bij kleinere opstellingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Glaslijn schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Als je het dan toch over gaat doen, gebruik dan bochtjes in plaats van knietjes.
Scheelt je in de flow, maar misschien niet zo belangrijk bij kleinere opstellingen :X
Thx voor de tip. Dit is geen hele spannende opstelling nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Martinusz schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:17:
[...]

Ik heb nu een simpele filterpomp, die je dus boven wateroppervlak moet houden om schoon te maken/verversen.
Hoe zit dat met een zandfilterpomp? Heeft dat iets te maken met die bypass wel/niet hebben?
Ik zet de pomp uit en doe een stop in de uitlaat slang.

Die handeling valt dan weg inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Die borgring moet om die "kraagbus" voor dat je die vastlijmt.

Beetje zuur is dat ik gisteren die boel bij Wildkamp had gekocht, maar pas in de avond ben begonnen met lijmen. En vandaag is Wildkamp dicht. Dus het projectje staat weeer stil voor de komende dagen. Gevolg, meer gezeur van kids.
als je de pvc in de oven zet kan je het lijm egaal los"weken" .. 100-150 graden niet hoger .. (hoeft niet lang)
je kan ook met een verfbrander aan de slag of boven een gasvlam .. opties zat

in het ergste geval moet je alsnog naar wildkamp ;)

toptip: altijd zorgen dat je vlees hebt om een zaag erin te zetten

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bakk1987
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-08 23:59
Vandaag aan de knutsel gegaan met een paar overschotjes tyleen.
Fontein gemaakt die ook nog eens dienst kan doen als circulaire apparaat.
De kinderen zijn er gek op dus ik zeg missie geslaagd.
Volgende project, compacte skimmer maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujpIJtKRQtVNtx89cDWILfWHd0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhS6WHB4s25DXexA9Y6k2NKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkYiTnIfPpQphc0BG5zK6Q6G6x8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2T3EC4k3OXPPaEANmT4Zubvh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXMKKPT72Jd4x86NP9VeXpQXWlw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykeLX0mDsZ27ScQaUxHk9RRn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Welke ZFP sets zijn tegenwoordig aan te raden. Dus voor een opzetbad van 11m3.

De Pentair Azur ken ik, maar is dat nog steeds de goto zfp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
OMX2000 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:30:
Welke ZFP sets zijn tegenwoordig aan te raden. Dus voor een opzetbad van 11m3.

De Pentair Azur ken ik, maar is dat nog steeds de goto zfp?
Zoals de in de bovenstaande post het Mauk ZFP die is lekker stil en nog betaalbaar ook het is een 6m3 variant

De prijs van de Pentair koop je er 3 voor en voor 11 m2 zwembad prima je kunt zelfs het dak op als je het wil met WP of solar.

Het Mauk ZFP gisteren nog geweest draait nu al voor het 3e seizoen extra naar gevraagd, maar lekker stil. Stiller als mijn ZFP van intex ook een 6m2 en ook 250 wat.

Voor dat geld, zeker de moeite waard het is wel een 4 weg variant en geen 6 dat zal de pret niet drukken met een 6weg kraan iets meer mogelijkheden die zijn er ook. maar kan ook uit een ander merk vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door J.E. Weinor op 09-07-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHboyy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-07 21:12

[Afbeelding]

krijg je die moeren niet over de bochtjes heen (met wat geprul eventueel ) ,zou wel moeten kunnen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

TECHboyy schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:47:
[...]

krijg je die moeren niet over de bochtjes heen (met wat geprul eventueel ) ,zou wel moeten kunnen namelijk
Heb ik geprobeerd en lukt niet. Die hoek is te kort.

Ik heb ook geprobeerd in over warm te maken. Maar dat was een no-go, pvc trol krom en ik kreeg geen beweging in buis. Ik had geen brander voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik weet dat dit topic niet helemaal bedoeld is voor aankoop tips.

Maar kan weinig met zoeken vinden.
Wij willen ook een frame zwembad. Roest is hier natuurlijk een probleem voor de buizen.
Zit er veel verschil tussen de bestway powersteel en de Intex prism?

https://www.top-zwembadshop.nl/intex-prism-frame-300-175
https://www.toppy.nl/prod...82-x-196-x-84-cm-set.html

Ik zie namelijk verder weinig kwalitatieve verschillen(of zie ze niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tito129 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:41:
Ik weet dat dit topic niet helemaal bedoeld is voor aankoop tips.

Maar kan weinig met zoeken vinden.
Wij willen ook een frame zwembad. Roest is hier natuurlijk een probleem voor de buizen.
Zit er veel verschil tussen de bestway powersteel en de Intex prism?

https://www.top-zwembadshop.nl/intex-prism-frame-300-175
https://www.toppy.nl/prod...82-x-196-x-84-cm-set.html

Ik zie namelijk verder weinig kwalitatieve verschillen(of zie ze niet)
Als je die afmetingen zoekt:

https://www.toppy.nl/prod...TtiBey5UDQ9oaAmTpEALw_wcB

Nog een idee? Stuk goedkoper. Staat hier al 4 seizoenen en nog dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:13
Goofyduck384 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:36:
Ik ga komende maandag op vakantie en nu wil ik mijn bestway zandfilterpomp (3m3/u) op een standaard tijdschakelaar zetten in het stopcontact, zodat hij tijdens deze twee weken elke dag af en toe wel aangaat.
Maar kan dit eigenlijk wel? Want als ik de stekker eruit haal, moet ik eerst op de test/reset knop drukken, voor de pomp werkt. Beveiliging denk ik. Maar kan ik er dan wel een tijdschakelaar tussen zetten? Want deze pomp heeft geen eigen timer geloof ik..

[edit] als ik hier online op zoek, wordt het advies “gewone stekker erop zetten” gegeven.
Dit doe ik liever niet ivm de garantie.

Hoe erg is het als ik hem gewoon 2 weken lang 24u/d aan laat staan? Veel geluid maakt dit pompje niet, maar ik weer niet of dit kwaad kan.
Andere optie is 2 weken de pomp uit, maar dan mag ik daarna mijn water vervangen denk ik?
Ik heb dezelfde.

De stekker kun je eenvoudig open schroeven, en vervangen door een normale (waterdichte) stekker.
Dit is zonder schade of stickers te verwijderen te doen. Dus volledig terug te draaien.

Ik heb een "buiten" verlengdoos met 3 stopcontacten gepakt, hier de stekker van omgewisseld met de pomp.

De verlengdoos zit dus met de aardlekstekker in het stopcontact, in de verlengdoos zit de tijdschakelaar (shelly plug s) met daaraan de pomp.

Ook mijn Intex zoutelectrolyse zit met een 2e Shelly in diezelfde verlengdoos, en daarmee is die ook extra beveiligd.

Ik zou het zeker aanraden om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

J.E. Weinor schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Zoals de in de bovenstaande post het Mauk ZFP die is lekker stil en nog betaalbaar ook het is een 6m3 variant

De prijs van de Pentair koop je er 3 voor en voor 11 m2 zwembad prima je kunt zelfs het dak op als je het wil met WP of solar.

Het Mauk ZFP gisteren nog geweest draait nu al voor het 3e seizoen extra naar gevraagd, maar lekker stil. Stiller als mijn ZFP van intex ook een 6m2 en ook 250 wat.

Voor dat geld, zeker de moeite waard het is wel een 4 weg variant en geen 6 dat zal de pret niet drukken met een 6weg kraan iets meer mogelijkheden die zijn er ook. maar kan ook uit een ander merk vallen.
Dus de Mauk of een Blue Bay Speedclean. Daar zijn mensen ook opvallend enthousiast over, en die is ook nog eens voor onder de 100 euro verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
FRANQ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:44:
[...]

Ik heb dezelfde.

De stekker kun je eenvoudig open schroeven, en vervangen door een normale (waterdichte) stekker.
Dit is zonder schade of stickers te verwijderen te doen. Dus volledig terug te draaien.

Ik heb een "buiten" verlengdoos met 3 stopcontacten gepakt, hier de stekker van omgewisseld met de pomp.

De verlengdoos zit dus met de aardlekstekker in het stopcontact, in de verlengdoos zit de tijdschakelaar (shelly plug s) met daaraan de pomp.

Ook mijn Intex zoutelectrolyse zit met een 2e Shelly in diezelfde verlengdoos, en daarmee is die ook extra beveiligd.

Ik zou het zeker aanraden om te doen.
dat vraagt om foto ;)

zo niet toch een nette oplossing zo te lezen,

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mathias82 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:00:
[...]

Bedankt voor de tip. Aqualoon kende ik niet. Gebruik jij deze ook? Werkt het even goed als zand? Voor de prijs moet je het niet laten, enkel spijtig dat er geen versie met timer is.
Jazeker, na een tip in dit topic ook aangeschaft. Kost bijna niets, is letterlijk muisstil en mijn water is kraakhelder. Filterbollen kun je uitwassen, dus dat is ook handig. Het enige nadeel is dat je wel flink teflon moet aanbrengen om de aansluitingen lekvrij te maken, maar dat is in principe eenmalig.

Ik gebruik een simpele schakelklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Weet iemand of de opgegeven flow bij een warmtepomp een beetje overeenkomt wat de specs van een zfp set? Dus voor een WP met een opgegeven debiet van 2~4 Debiet m³/u. Heb je dan genoeg aan een pomp die ca 4 m3/u doet?

Scrap alles. Komt helemaal goed met de bypass natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door OMX2000 op 10-07-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Onlangs gaf ik hier al aan dat mijn pomp niet lekker werkte. Zaterdag nog maar eens aan het knutselen geslagen, pomp half uit elkaar gehaald opnieuw aangesloten maar helaas. Uiteindelijk nieuwe pomp besteld, deze vandaag ontvangen en aangesloten. Nou gelijk een mooie straal, opgelost zou je zeggen.

Na 1,5 uur echter weer hetzelfde geneuzel en geen straal meer het zwembad in. Dus hoe zit het nou precies met die pomp?

Voor zover ik weet; filter erin, rubberen ring erin leggen en grijze lichtgrijze afdekdop erop. Vervolgens met de donkergrijze ring de boel dicht gedraaid en dit goed stevig aangedraaid.

Daarna het ontluchtingsventiel bovenop de pomp open gedraaid en de boel weer laten zakken. Ik hoor vervolgens het lucht uit de pomp gaan en zodra er water uit het ventiel begint te sputteren draai ik deze ook goed stevig dicht.

Klopt dit of moet ik iets anders doen?

Het filter is nog geen dag oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:28:
Onlangs gaf ik hier al aan dat mijn pomp niet lekker werkte. Zaterdag nog maar eens aan het knutselen geslagen, pomp half uit elkaar gehaald opnieuw aangesloten maar helaas. Uiteindelijk nieuwe pomp besteld, deze vandaag ontvangen en aangesloten. Nou gelijk een mooie straal, opgelost zou je zeggen.

Na 1,5 uur echter weer hetzelfde geneuzel en geen straal meer het zwembad in. Dus hoe zit het nou precies met die pomp?

Voor zover ik weet; filter erin, rubberen ring erin leggen en grijze lichtgrijze afdekdop erop. Vervolgens met de donkergrijze ring de boel dicht gedraaid en dit goed stevig aangedraaid.

Daarna het ontluchtingsventiel bovenop de pomp open gedraaid en de boel weer laten zakken. Ik hoor vervolgens het lucht uit de pomp gaan en zodra er water uit het ventiel begint te sputteren draai ik deze ook goed stevig dicht.

beetje lastig verhaal, om te volgen, wat is nu het probleem teveel lucht ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
vso schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:40:
[...]

beetje lastig verhaal, om te volgen, wat is nu het probleem teveel lucht ?
Geen idee. Pomp zet ik aan na opnieuw aansluiten en werkt probleemloos. Ik laat hem draaien en enige tijd verder heb ik geen straal meer die mijn bad in gaat.
Lucht lijkt zo goed als uit de slangen.
Draai ik de donkergrijze rand iets open begint 't wel te lopen. Maar ook net wel /net niet te lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:04:
[...]

Geen idee. Pomp zet ik aan na opnieuw aansluiten en werkt probleemloos. Ik laat hem draaien en enige tijd verder heb ik geen straal meer die mijn bad in gaat.
Draai ik de donkergrijze rand iets open begint 't wel te lopen. Maar ook net wel /net niet te lekken.
En zonder de cartridge?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En je hebt een cardridge pomp?
En enkel bad --> pomp --> bad?
Of iets ertussen?

Heb je foto's? Ook van de aansluitingen in bad en buiten bad.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis1812 op 10-07-2023 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
vso schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:43:
[...]

dat vraagt om foto ;)

zo niet toch een nette oplossing zo te lezen,
Zit een beetje teveel weggeprakt in een hoek onder mijn werkbank.

Maar het is zo'n stekkerdoos.
https://www.gamma.nl/asso...ra-ip44-3-meter/p/B148508

Deze zou buiten denk ik mooier zijn omdat hij los staat van de grond, wat naar mijn idee veiliger is.
https://www.gamma.nl/asso...a-zwart-3-meter/p/B148495

In beide gevallen zit er een aangegoten stekker aan, die van mij is al heel oud, en van de campinguitzet. Dus ik denk dat ik ooit de stekker vervangen heb.

Er zit zo'n stekker aan de pomp nu.
(Bij gamma vind ik ze zo snel alleen in een setje)
https://www.gamma.nl/asso...rastekker-zwart/p/B122975

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Dennis1812 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:22:
En je hebt een cardridge pomp?
En enkel bad --> pomp --> bad?
Of iets ertussen?

Heb je foto's? Ook van de aansluitingen in bad en buiten bad.
Zonder cartridge nog niet geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDIdKDaW0oB4LUXf0gd9V0fc8zI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVFchFZQw55V2onfbK6kr1Qu.jpg?f=fotoalbum_large
Pomp en daarachter chloordispenser. Zonder dispenser zelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgEDg_v-r2Rz7aNMmzyvgY_bmRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fI95GW0xuko2apd33pjEjZx.jpg?f=fotoalbum_large
Invoer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntyZq8Ub-jmdSHLeev_5Vw64u0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKjFC6RKAqAELCKAh3hZTvxd.jpg?f=fotoalbum_large
Uitvoer

Nu loopt de straal wel maar de donkergrijze ring zit dus niet meer strak gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Invoer

[Afbeelding]
Uitvoer

Nu loopt de straal wel maar de donkergrijze ring zit dus niet meer strak gedraaid.
Lijkt erop dat hij toch lucht aanzuigt.

Met rubber pakkingen in het algemeen is de kans dat hij gaat lekken groter als je hem knetter vast draait.

De rubberen ring moet iets ingedrukt worden, niet plat.
Je kan overwegen hem met vaseline wat vettig te maken.

Helaas heb je zwarte slangen, hierdoor zie je niet of hij lucht aanzuigt langs de uitgaande aansluiting van het zwembad.
Draai die klem even los, en zorg dat dat pijpje er maximaal ingedrukt zit, en draai de klem weer vast.
(Slang hoeft er niet af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
wat @FRANQ zegt,

maar die zwarte slang kan best de aanleiding zijn, kan ook dat de chloordispenser luchtzuigt (niet vastgenoeg?) kijk of je die kan ontluchten ?

trouwens lucht aanzuigen/weg krijgen is lastiger dan water omdat het nog kleiner gaatje kan zijn, je zwembad te laag / veel golven kan ook nadelig werken .. als je hem niet aan hoeft te zetten wegens je verwarming laat hem dan ook uit en zet hem aan als de kids er niet in zitten.

deze pompjes /voeding kan het ook vrij snel begeven als ze verkeerd draaien . of haar erin

die zwarte hoedjes die bij je inlaat/uitlaat set zitten kan je als je de deksel erafdraait eroverheen zetten maar je zal je kids/fam in moeten zetten dat ze op hun plek blijven.. ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:51

LordHuberti

Help?

Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Invoer

[Afbeelding]
Uitvoer

Volgens mij zit de aanvoerslang op een ventiel met een beluchting. Dat ventiel met beluchting hoort aan de uitblaaskant. Nu trek je lucht de pomp in

.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h3llrais3rke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 08:23
LordHuberti schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:10:
[...]

Volgens mij zit de aanvoerslang op een ventiel met een beluchting. Dat ventiel met beluchting hoort aan de uitblaaskant. Nu trek je lucht de pomp in
Ik denk hetzelfde: in- en uitvoer lijken te zijn omgedraaid. Verluchtingsventiel hoort aan de uitvoer (naar het bad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:04:
[...]

Normaal als je de pomp aansluit het bad loopt vol de pomp niet aanzetten het water loopt vanzelf de pomp in, je hebt alles goed aangesloten dan eerst ontluchten boven in de dop dat het water er uit loopt via het het ventiel dan dicht draaien en dan pas de pomp aanzetten dan moet het goed zijn.
Niet het geval de cyclus herhalen met de pomp uit..

Met je chloordispenser doe je precies het zelfde als met je pomp er zit namelijk een ventieldopje in je deksel.
Zowel de pomp als de dispenser, de deksel gewoon hand vast er op draaien en onbenullig vast draaien is niet nodig eerder slecht dan goed, de rubberring in de deksel kun je iets insmeren met vaseline of siliconen vet. zodat het later makkelijk weer los te draaien is en behoud van je rubbers.

[ Voor 20% gewijzigd door J.E. Weinor op 10-07-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
h3llrais3rke schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Ik denk hetzelfde: in- en uitvoer lijken te zijn omgedraaid. Verluchtingsventiel hoort aan de uitvoer.
Zwarte slang is uitvoer -> naar de pomp toe
Doorzichtige slang is invoer -> het bad in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:47:
[...]

zit/zat er lucht in de pomp of was alles vol met water?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
[...]

Dan zit het goed.

Je kan eventueel als je de aanzuigslang (de zwarte) losmaakt van het bad, even een strak rondje of wat elektratape om de tuit doen. Dan de slang er weer op.
Kan net even beter afdichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:19
Robbie T schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:28:

Moet de rubber ring niet na de lichtgrijze dop?

Edit: never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3llrais3rke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 08:23
[...]

Ok, dan is het toch goed. Ik had het anders verstaan (uitvoer -> naar het bad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
vso schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:01:

die zwarte hoedjes die bij je inlaat/uitlaat set zitten kan je als je de deksel erafdraait eroverheen zetten maar je zal je kids/fam in moeten zetten dat ze op hun plek blijven.. ;)
Als je de slangklem lost, kan je die dop in het zwembad er gewoon met tuut en al uit trekken.
En dan passen die zwarte doppen perfect in de gaten.

Heb dat dit jaar al meerdere keren moeten doen.

Om zonnematten erbij te leggen.
Van intexpomp naar zandfilter.
Toen zoutelectrolyse erbij.
Toen de zonnematten er weer af.
En toen alles weer draaide werd ik gek van de fluit van het zandfilter snachts, dus heb ik alles de schuur in verplaatst. :D (2 stukjes 32mm pvc pijp door de muur heen geboord, past perfect)

Zo blijven we lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik wacht even prime day af voor een eventuele aanbieding voor een poollab.

ik heb 4 vragen:

1. Ik heb dus ACTI CYA chloor stablisatie poeder gekocht voor mijn zoutwater bad. Ik merk dat de zoutwatercel moeite heeft om op zonnige dagen het niveau op 650 te houden. Hoeveel uur zou een 5g/h cel moeten draaien voor 6,2m3?

2. Baking soda heb ik bij de ah gehaald voor de alkaliteit. Die is volgens mij stripjes te laag. Ik kan niet zo gauw vinden hoeveel gram je moet toevoegen per m3. is dus een pH verhoger?.maar pH waarde is in orde.

3. En volgens mijn stripjes is het water te zacht. (via Evides) maar kan water te zacht zijn voor een zoutwaterbad?

4. ik lees dat je ook een zoutwaterbad een chloorshock kan geven. ik dat dat hiermee de shock functie van de hayward aquarite word bedoelt. Maar ik lees dat t ook met poeder of vloeistof kan. IS de shock functie op de ZWS voldoende? ZO ja naar welke waarde shock je?

[ Voor 3% gewijzigd door Zuluman op 10-07-2023 21:29 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
FRANQ schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Als je de slangklem lost, kan je die dop in het zwembad er gewoon met tuut en al uit trekken.
En dan passen die zwarte doppen perfect in de gaten.

Heb dat dit jaar al meerdere keren moeten doen.

Om zonnematten erbij te leggen.
Van intexpomp naar zandfilter.
Toen zoutelectrolyse erbij.
Toen de zonnematten er weer af.
En toen alles weer draaide werd ik gek van de fluit van het zandfilter snachts, dus heb ik alles de schuur in verplaatst. :D (2 stukjes 32mm pvc pijp door de muur heen geboord, past perfect)

Zo blijven we lekker bezig.
je kan ze dus op 2 manieren gebruiken, je hoeft de uitlaat er niet uit te trekken .. maar kan hem laten zitten..

32mm uitlaat set
Afbeeldingslocatie: https://www.buitenspeelgoed.nl/media/mf_webp/jpg/media/catalog/product/cache/d2d1b4ad49bb8ac389f0949f6aef1d0e/i/n/intex_in-_en_uitlaatset_32mm.webp

maar de moet je wel de deksels (bovenin) losschroeven .. dan kan je de zwarte op de middelste 2 stoppen als hoed.

trek je ze eruit dan doe je de hoedjes inderdaad er andersom erin

bij de 38mm moet dat ook kunnen maar daar heb ik kranen op dus /care

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 10-07-2023 20:54 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Zuluman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:42:
Ik wacht even prime day af voor een eventuele aanbieding voor een poollab.

ik heb 4 vragen:

1. Ik heb dus ACTI CYA chloor stablisatie poeder gekocht voor mijn zoutwater bad. Ik merk dat de zoutwatercel moeite heeft om op zonnige dagen het niveau op 650 te houden. Hoeveel uur zou een 5g/h cel moeten draaien voor 6,2m3?

2. Baking soda heb ik bij de ah gehaald voor de alkaliteit. Die is volgens mij stripjes te laag. Ik kan niet zo gauw vinden hoeveel gram je moet toevoegen per m3.

3. En volgens mijn stripjes is het water te zacht. (via Evides) maar kan water te zacht zijn voor een zoutwaterbad?

4. ik lees dat je ook een zoutwaterbad een chloorshock kan geven. ik dat dat hiermee de shock functie van de hayward aquarite word bedoelt. Maar ik lees dat t ook met poeder of vloeistof kan. IS de shock functie op de ZWS voldoende? ZO ja naar welke waarde shock je?
met je mooie bad moet je niet met stripjes gaan OH-en maar koop wat betere meet meuk waarbij je ijk-waardes kan gebruiken.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

vso schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:58:
[...]

met je mooie bad moet je niet met stripjes gaan OH-en maar koop wat betere meet meuk waarbij je ijk-waardes kan gebruiken.
Dat weet ik best. Zei mijn vrouw ook. Wat maakt die 150 euro nou uit. Moet je vooral zeggen tegen een prijsjesjager. :-)

Ik wacht even prime day af morgen. En als ie niet in de aanbieding is koop ik m toch wel.

Maar wat betreft mijn vragen, daar zou ik nog een antwoord op.

En klopt het dat de poollab 1.0 en 2.0 geen zout gehalte kunnen testen? Ik heb wel al een digitale zouttester. Moet m nog alleen calibreren.

[ Voor 12% gewijzigd door Zuluman op 10-07-2023 21:13 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zuluman schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Dat weet ik best. Zei mijn vrouw ook. Wat maakt die 150 euro nou uit. Moet je vooral zeggen tegen een prijsjesjager. :-)

Ik wacht even prime day af morgen. En als ie niet in de aanbieding is koop ik m toch wel.

En klopt het dat de poollab 1.0 en 2.0 geen zout gehalte kunnen testen? Ik heb wel al een digitale zouttester. Moet m nog alleen calibreren.
Bij Toppy nu (tot 31-7) €139 na cashback. Iets goedkoper als Amazon.

Wat ik jammer vind van (elke) Meter is dat je tabletten blijft kopen. En dat er geen meter is die enkel water nodig heeft. Dus je niet iets hoeft te blijven kopen.

Desondanks ga ik de Poollab onder de kerstboom vragen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 18:56

paQ

[...]

Volgens mij niet. Wel hardheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJhVZTQOaJF5nD3nBw8pgUNtbXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZFhVfhnAsFs01E1n1RRTWd3.jpg?f=fotoalbum_large
Die aliexpress digitale zoutmeters zijn verder prima hoor. Het gaat ook maar om een ongeveer-waarde. Komt echt niet op een kilo meer of minder.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 10-07-2023 21:51 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:42
Dennis1812 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:32:
Wat ik jammer vind van (elke) Meter is dat je tabletten blijft kopen.
Daarover gesproken: waar scoren jullie die meestal?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Daarover gesproken: waar scoren jullie die meestal?
vroeger waren er nog van die inkoop acties waarbij iemand zich opwierp om in bulk te kopen en te splitsen naar kleinere batche(s)

maar ja is dat nu nog aantrekkelijk ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik ben op zoek naar een schepnet voor een niet zo heel grote rechthoekige frame pool (60 diep). Ik ben op zoek naar iets voor kleine zwevende deeltjes er uit te scheppen (kleine insecten en zo). Ik heb destijds een intex startset gekocht met stofzuiger die je aansluit op de afvoer richting de pomp, en het schepnet wat daar bij zat was voor bladeren en is gewoon nutteloos. Erg grote gaten en het zwembad is te klein dat je er mee bladeren er uit gaat vissen.

De stofzuiger had een klein netje voor alle zooi die word opgezogen, en die is erg fijn mazig en hebben we eigenlijk altijd gebruikt om van alles er uit te scheppen. Werkt opzich prima van dag tot dag maar als het zwembad erg vies is helpt dat niet. Van alles drijft dan op het oppervlak of in het water.

De skimmer werkt opzich redelijk die ik heb en de stofzuiger (die nu helaas stuk is) haalt wel van alles van de bodem, maar na het zuigen drijft er ook een hoop in het water op verschillende dieptes die ik er dan liever uit schep.

Nu staat er een overvloed van schepnetten op sites, maar het is praktisch niet mogelijk om te bepalen hoe groot de gaten in die dingen zijn.

Dus, zijn er tips voor netten die hier voor schikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
LOTG schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:29:
Ik ben op zoek naar een schepnet voor een niet zo heel grote rechthoekige frame pool (60 diep). Ik ben op zoek naar iets voor kleine zwevende deeltjes er uit te scheppen (kleine insecten en zo). Ik heb destijds een intex startset gekocht met stofzuiger die je aansluit op de afvoer richting de pomp, en het schepnet wat daar bij zat was voor bladeren en is gewoon nutteloos. Erg grote gaten en het zwembad is te klein dat je er mee bladeren er uit gaat vissen.

De stofzuiger had een klein netje voor alle zooi die word opgezogen, en die is erg fijn mazig en hebben we eigenlijk altijd gebruikt om van alles er uit te scheppen. Werkt opzich prima van dag tot dag maar als het zwembad erg vies is helpt dat niet. Van alles drijft dan op het oppervlak of in het water.

De skimmer werkt opzich redelijk die ik heb en de stofzuiger (die nu helaas stuk is) haalt wel van alles van de bodem, maar na het zuigen drijft er ook een hoop in het water op verschillende dieptes die ik er dan liever uit schep.

Nu staat er een overvloed van schepnetten op sites, maar het is praktisch niet mogelijk om te bepalen hoe groot de gaten in die dingen zijn.

Ik heb nog niet eerder zwembad schepnetten gezien die niet fijnmazig zijn :? of heb je wellicht iets van vijverschepnet of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Martinusz Het betreft een nogal basic Intex schepnet, volgens mij deze:
https://www.dewitschijnde...qq8OXnX3Uv1RoCk0cQAvD_BwE

Gaten zijn +-0.5cm doorsnee.

Die van de stofzuiger zijn ~ 0.5mm - 1mm lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik blijf dit jaar moeite hebben om Alkaliteit op orde te houden, terwijl pH en vrij chloor wel mooi op niveau zijn. Andere jaren geen last van gehad, maar nu regelmatig >200. Afgelopen vrijdag een flinke dot TA- in het bad gedaan, was het gezakt tot 175. Echter 2 dagen later weer 196.

Om het te begrijpen, weet iemand waar TA van af hangt, welke externe omstandigheden zorgen voor stijgen of dalen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
shoombak schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Jazeker, na een tip in dit topic ook aangeschaft. Kost bijna niets, is letterlijk muisstil en mijn water is kraakhelder. Filterbollen kun je uitwassen, dus dat is ook handig. Het enige nadeel is dat je wel flink teflon moet aanbrengen om de aansluitingen lekvrij te maken, maar dat is in principe eenmalig.

Ik gebruik een simpele schakelklok.
Top, bedankt voor de informatie.

Ik dacht dat een schakelklok niet zou werken door de bescherming die op de stekker zit, maar dan lijkt dit mij inderdaad een ideale oplossing. Nu nog wachten op voorraad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:42
coelho schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:35:
Ik blijf dit jaar moeite hebben om Alkaliteit op orde te houden, terwijl pH en vrij chloor wel mooi op niveau zijn. Andere jaren geen last van gehad, maar nu regelmatig >200. Afgelopen vrijdag een flinke dot TA- in het bad gedaan, was het gezakt tot 175. Echter 2 dagen later weer 196.

Om het te begrijpen, weet iemand waar TA van af hangt, welke externe omstandigheden zorgen voor stijgen of dalen?
Controleer je CYA waarde eens.

Als die te hoog is, geven TA tests een hogere waarde weer dan daadwerkelijk is.

https://www.zwembad.be/nl...kaliniteit-op-het-zwembad

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 11-07-2023 14:56 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
LOTG schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:39:
@Martinusz Het betreft een nogal basic Intex schepnet, volgens mij deze:
https://www.dewitschijnde...qq8OXnX3Uv1RoCk0cQAvD_BwE

Gaten zijn +-0.5cm doorsnee.

Die van de stofzuiger zijn ~ 0.5mm - 1mm lijkt het.
Kijk naar zoiets:
https://www.toppy.nl/product/1474/spa-hottub-schepnet.html

Heb ik ook, en schep je alles ermee uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:04
LOTG schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:29:

Wij gebruiken gewoon een simpel (kinder)schepnet hiervoor, hartstikke fijnmazig. 2 euro bij de Gamma of Karwei.

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Hmmbob schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Controleer je CYA waarde eens.

Als die te hoog is, geven TA tests een hogere waarde weer dan daadwerkelijk is.

https://www.zwembad.be/nl...kaliniteit-op-het-zwembad
Zojuist alles nogmaals getest. Zoutsysteem is een uur geleden gestopt na 6 uur actief te zijn geweest (zoals iedere dag):

- pH 7.23
- vrij Chloor 1.39 mg/l
- TA 171 mg/l
- CYA 3ppm
- zout 4000ppm

Niet heel ontevreden, al blijft chloor wat achter en is TA net te hoog.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Voor mensen die nog een fijne relatief stille ZFP zoeken:
Deze heb ik op mijn 20M3 bad en ca.1,5 maand in gebruik.
10 uur per dag
voor €158
-Klik-

10 uur omdat mijn zout elektrolyse 10 uur nodig heeft...

Ben alleen beetje bezorgd over hoe lang het Bestway Power Steel zwembad meegaat.
Aangezien het trappetje al wat begint te roesten... :(
Op het frame van het zwembad is gelukkig nog niets te zien (zijn in een bruine kleur gespoten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27Hg8jBaC2d5a7-dwzty6rR4Yxs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yApHKT2vxo4PTHXERlj16st9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
gram501 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:18:
Voor mensen die nog een fijne relatief stille ZFP zoeken:
Deze heb ik om mijn 20M3 bad en 1,5 maand in gebruik op 10 uur per dag
voor €158
-Klik-

10 uur omdat mijn zout elektrolyse 10 uur nodig heeft...

Ben alleen beetje bezorgd over hoe lang het Bestway Power Steel zwembad meegaat.
Aangezien het trappetje al wat begint te roesten... :(
Op het frame van het zwembad is gelukkig nog niets te zien (zijn in een bruine kleur gespoten)
[Afbeelding]
gewoon primer halen en spuitbus van de kleur... droog maken, licht opschuren(roest weg), en opnieuw spuiten van een afstandje voordat je de boel opbergt ..

bij mijn zwembad(den) is de liner eerder verrot dan de stangen van het zwembad zelf, trap is op deze wijze 6 jaar meegegaan en ik heb hem nu doorgegeven aan vrienden die met kinderen van 2+ zitten. die van mij kunnen er inmiddels zelf in/uit stappen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Is dat ook een bad met zwembadzout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
nope

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
[...]

Poollab kan inderdad geen zout meten.
coelho schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:57:
[...]

Zojuist alles nogmaals getest. Zoutsysteem is een uur geleden gestopt na 6 uur actief te zijn geweest (zoals iedere dag):

- pH 7.23
- vrij Chloor 1.39 mg/l
- TA 171 mg/l
- CYA 3ppm
- zout 4000ppm

Niet heel ontevreden, al blijft chloor wat achter en is TA net te hoog.
je CYA waarde is erg laag, te veel is ook niet goed maar die mag gerust ~50ppm zijn, nu verdampt het chloor leterlijk waar je bij staat in de zon >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 20:52
In plaats van een zwembad maken wij gebruik van een zogenaamde stock tank die ik in de winter gebruik als ijsbad. In totaal gaat er 970 liter in en wil deze verwarmen met een wamtepomp, daarvoor heb ik de AquaForte warmtepomp Mini ABS 3kW gekocht. Uiteraard moet er nog een waterpomp bij (geen filter, elke twee weken ververs ik water en met chloortabletten lukt het prima.

Alleen zie ik dat een bypass wordt aanbevolen, maar is dat ook relevant in deze kleine setup? Ik begrijp dat het niet de meest efficiënte manier is. Maar als het voldoet en functioneert vind ik het prima. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2ZLSxpUUISZUK4StIjUeZa8yc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njz6HClyAzOeO5FUlC2IFyYE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Hari-Bo op 12-07-2023 09:02 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
Cella schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Wij gebruiken gewoon een simpel (kinder)schepnet hiervoor, hartstikke fijnmazig. 2 euro bij de Gamma of Karwei.
Ik heb voor het fijnere vuil een klein schepnetje van de aquariumafdeling bij de Hornybach gehaald, kan ik mooi het drijvende spul eruit scheppen alvorens de skimmermandjes te legen. Scheelt rommel in de pomp....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 12-09 14:21
Hari-Bo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:01:
In plaats van een zwembad maken wij gebruik van een zogenaamde stock tank die ik in de winter gebruik als ijsbad. In totaal gaat er 970 liter in en wil deze verwarmen met een wamtepomp, daarvoor heb ik de AquaForte warmtepomp Mini ABS 3kW gekocht. Uiteraard moet er nog een waterpomp bij (geen filter, elke twee weken ververs ik water en met chloortabletten lukt het prima.

Alleen zie ik dat een bypass wordt aanbevolen, maar is dat ook relevant in deze kleine setup? Ik begrijp dat het niet de meest efficiënte manier is. Maar als het voldoet en functioneert vind ik het prima. :)

[Afbeelding]
Een bypass is alleen nodig als je waterpomp te hard gaat voor de aangeraden flow van de warmtepomp. Zorg dus dat je een waterpomp koopt die er bij aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarnoz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-07 21:19

[Afbeelding]
Als je toch een pomp moet aanschaffen voor de warmtepomp waarom dan niet meteen filteren? Elke 2 weken 1000 liter water weggooien jeetje ik begrijp dat onze hobby niet altijd milieubewust kan maar filteren en je hoeft nooit meer 1000 liter water te lozen.

Mijn sport is het juist het water zo lang mogelijk in topconditie te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[Afbeelding]
Help mij even. Waarom wil je een ijsbad verwarmen? Dat moet toch juist koud zijn?

En waarom zou je steeds dat water weggooien? Dat is toch zonde als het makkelijk 6 maanden of langer mee kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
kranen/bypasss maakt het makkelijk onderhoud te plegen aan je setup zonder dat je bad leegstroomt.

filteren is prettig om je water relatief schoon te houden, en bewegend water bevriest niet/nauwelijks

algen groeien onder optimale condities .. of dat zeer koud water is ??? tja ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 20:52
Dennis1812 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:41:
[...]

Help mij even. Waarom wil je een ijsbad verwarmen? Dat moet toch juist koud zijn?
Klopt helemaal in de zomer gebruiken mijn kinderen het als bad en vanaf de herfst weer als ijsbad, want nu douche ik enkel koud. En qua filter wordt het waarschijnlijk een simpel model met een vast filter erin, maar spannender ga ik het niet maken.

@vso De stock tank heeft wel 32mm kranen om de boel af te kunnen sluiten voor eventueel onderhoud aan pomp/warmtepomp.

En ik gebruik wel chloortabletten 1x per week.

[ Voor 30% gewijzigd door Hari-Bo op 12-07-2023 13:56 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Hallo allemaal. Ik heb voor de eerste keer wat issues met m’n waarden. Het viel mij op dat ik de afgelopen drie dagen het chloor niet op normaal niveau kreeg. Het was constant te laag, of ik er nu 1 of 2 extra long blokken bij deed.

Zojuist kom ik tot de conclusie dat de PH ook veel te laag is. De vorige dagen niet echt op gelet, omdat deze altijd goed is geweest. Hoe komt dit?
Het toeval wil dat ik sinds mn issues een solar bubbeltjes folie in mn bad hem liggen met daaroverheen een afdekzeil. Geen idee of dit van invloed kan zijn op ph en of chloor?

Nu lees ik op pagina 1 van dit topic, dat ik eerst de PH waarde op pijl moet krijgen en daarna mij weer moet focussen op chloor. Houdt dit in dat ik de drijver met chloor tabletten er uit moet halen en een drijver met ph plus er in?
Of in welke volgorde doe ik wat?

Het water is overigens gewoon helder blauw. De filterpomp (2000L per uur) heeft afgelopen dagen 24/7 aangestaan ivm de warmte.

Groetjes

[ Voor 6% gewijzigd door fissa op 12-07-2023 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
fissa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:07:
Hallo allemaal. Ik heb voor de eerste keer wat issues met m’n waarden. Het viel mij op dat ik de afgelopen drie dagen het chloor niet op normaal niveau kreeg. Het was constant te laag, of ik er nu 1 of 2 extra long blokken bij deed.

Zojuist kom ik tot de conclusie dat de PH ook veel te laag is. De vorige dagen niet echt op gelet, omdat deze altijd goed is geweest. Hoe komt dit?
Het toeval wil dat ik sinds mn issues een solar bubbeltjes folie in mn bad hem liggen met daaroverheen een afdekzeil. Geen idee of dit van invloed kan zijn op ph en of chloor?

Nu lees ik op pagina 1 van dit topic, dat ik eerst de PH waarde op pijl moet krijgen en daarna mij weer moet focussen op chloor. Houdt dit in dat ik de drijver met chloor tabletten er uit moet halen en een drijver met ph plus er in?

Het water is overigens gewoon helder blauw. De filterpomp (2000L per uur) heeft afgelopen dagen 24/7 aangestaan ivm de warmte.

Groetjes
Hoe meet jij je water waardes, test strips of "kleuren" tests zijn niet nauwkeurig.

Je chloor op peil brengen doe je met quick tabletten of granulaat en niet met extra long tabletten, deze lossen traag op en is bedoeld om je chloor op peil te houden.

pH kan veranderen door diverse factoren, dien je dus ook met regelmaat te controleren.

Inderdaad eerst beginnen met pH en dan Chloor. TA (Alkaliniteit) is ook belangrijk, deze checken is geen overbodige luxe want deze kan zorgen voor grote -snelle- wisselingen in de pH waarde welk dan weer invloed heeft op de werking van het chloor.

Drijver met chloor tabletten kan je laten zitten (uiteraard enkel als chloor waarde niet te hoog is),
pH+ doe je apart (eerst mengen/oplossen in een emmer met zwembad water) in je zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
gram501 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:28:
Is dat ook een bad met zwembadzout?
Ik ben toch maar even de boogeyman wat betreft zout, maar het is zeker niet de heilige graal zoals ik de afgelopen weken al een paar keer aangehaald heb.

Check mijn posts maar even. Ik ben redelijk geschokken van het effect. Met ' even drogen, opschuren en lakken' gaat @vso imho wel wat kort door de bocht. Dat was ook mijn idee; ah valt mee, tot ik er achter kwam dat onder de laklaag (en de stukken frame waar de liner over gaat) de boel al flink aan het door roesten was (nouja.. 't was al 'stapje' verder).

Als het bad staat krijg je dat sowieso niet droog, dus mijn advies check je zwembad goed en als je van plan bent om het te laten overwinteren/ingaven, begin dan sowieso niet aan een zoutsysteem.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

fissa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:07:

Groetjes
Regenwater heeft invloed op de pH-waarde van je badwater. Dus na een regenbui is het belangrijk om de pH-waarde te controleren en zo nodig te corrigeren.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

dizzytal schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Ik ben toch maar even de boogeyman wat betreft zout, maar het is zeker niet de heilige graal zoals ik de afgelopen weken al een paar keer aangehaald heb.

Check mijn posts maar even. Ik ben redelijk geschokken van het effect. Met ' even drogen, opschuren en lakken' gaat @vso imho wel wat kort door de bocht. Dat was ook mijn idee; ah valt mee, tot ik er achter kwam dat onder de laklaag (en de stukken frame waar de liner over gaat) de boel al flink aan het door roesten was (nouja.. 't was al 'stapje' verder).

Als het bad staat krijg je dat sowieso niet droog, dus mijn advies check je zwembad goed en als je van plan bent om het te laten overwinteren/ingaven, begin dan sowieso niet aan een zoutsysteem.
Dat zal ook met de kwaliteit van het frame (en diens coating) te maken hebben natuurlijk. Je kan niet alles zo afschuiven op zout = niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Dat zal ook met de kwaliteit van het frame (en diens coating) te maken hebben natuurlijk. Je kan niet alles zo afschuiven op zout = niks
Als je met zout gaat werken zul je materiaalgebruik hierop af moeten stemmen, niet meer niet minder.
Daarbij is het advies ook om het zwembadwater te aarden. Intex, Bestway en andere merken zullen hier verder niets over zeggen. Die houden het bij ge-poedercoate frames, wat prima werkt zolang deze geen schade oplopen. Ons grote Intext opzetzwembad was na 4 jaar nog vrij van corrosie aan het frame en de poten.
De trap daarentegen begon wel sporen van roest te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Glaslijn schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:18:
[...]

Als je met zout gaat werken zul je materiaalgebruik hierop af moeten stemmen, niet meer niet minder.
Daarbij is het advies ook om het zwembadwater te aarden. Intex, Bestway en andere merken zullen hier verder niets over zeggen. Die houden het bij ge-poedercoate frames, wat prima werkt zolang deze geen schade oplopen. Ons grote Intext opzetzwembad was na 4 jaar nog vrij van corrosie aan het frame en de poten.
De trap daarentegen begon wel sporen van roest te vertonen.
hier idem
trapje kan er niet heel goed tegen, maar is ook duidelijk van een andere kwaliteit dan het prism frame van intex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
iemand al eens geprobeerd aluminium annode's te monteren aan de poten van het zwembad?

Aluminium annodes werken in zoet water, en gaan sneller op in zout water.
Het heeft namelijk een groter potentiaalverschil dan zink.

Omdat het zwembadframe relatief droog blijft lijkt me een groter potentiaalverschil beter.

Ook denk ik dat het verstandig is om voor het opzetten de poten te coaten met tectyl holle ruimte spray.
Je kan dan alle buizen van binnen beschermen.

Kopelstukken zou je met een witte vaseline spray kunnen behandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ

[Afbeelding]
Wauw!
Als mijn 240x60cm easy-set stuk gaat weet ik wat er voor in de plaats komt. <3

(alleen moet ik dan mijn zoutelectrolyse weer opdoeken ben ik bang -O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
Jazsie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:27:
[...]

Hoe meet jij je water waardes, test strips of "kleuren" tests zijn niet nauwkeurig.

Je chloor op peil brengen doe je met quick tabletten of granulaat en niet met extra long tabletten, deze lossen traag op en is bedoeld om je chloor op peil te houden.

pH kan veranderen door diverse factoren, dien je dus ook met regelmaat te controleren.

Inderdaad eerst beginnen met pH en dan Chloor. TA (Alkaliniteit) is ook belangrijk, deze checken is geen overbodige luxe want deze kan zorgen voor grote -snelle- wisselingen in de pH waarde welk dan weer invloed heeft op de werking van het chloor.

Drijver met chloor tabletten kan je laten zitten (uiteraard enkel als chloor waarde niet te hoog is),
pH+ doe je apart (eerst mengen/oplossen in een emmer met zwembad water) in je zwembad.
Thanks! Ik gebruik inderdaad teststrips, omdat dit mijn eerste jaar is met een zwembad. Wat gebruik jij? Een poollab?

Ik heb maar quick chloor tabletten gekocht. Ik heb nu alleen maar long tabletten.

Goeie tip, het oplossen van de ph+ in een emmer met water. Daar had ik nog geen rekening mee gehouden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik wil zelf een drijvend zwembadafdekzeil gaan maken. Weet iemand waar je dat zeil los kan kopen? Ben aan t zoeken maar ik vermoed dat ik niet de juiste termen gebruik.

Pagina: 1 ... 142 ... 185 Laatste