Zuluman schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:59:
[...]
Thanks! Lijkt me ook veel logischer. Als je met die flexibele siliconen gaat aanzuigen dan klapt in elkaar door de druk. En Sugar Valley en Hayward is hetzelfde merk. Je kan de RX/Ph chip gewoon gebruiken.
Ik heb geen Ph min. Ik zag dat Gamma Ph down liquid heeft. Morgen een litertje halen.
Heb jij je pomp ook aangesloten op je Sugar Valley? ik probeer mijn isaver+ 1100 digitaal te verbinden met de Aquarite. Hij ziet m alleen niet. Ik kwam een online handeiding tegen die afwijkt van mijn Nederlandse.
[...]
Dat Sugar Valley en Hayward één merk zijn wist ik al, je ziet de systemen onder nog een paar merken terug op de markt. Ik ben toevallig bij Sugar Valley uitgekomen en heb hiervoor gekozen.
Ik heb alleen pH- en geen pH+ pomp, is ook niet nodig. Zoutelektrolyse zorgt ervoor dat je pH gaat stijgen, dus ik voeg alleen zuur toe om de pH weer omlaag te krijgen.
Ik zit nog in de opstartfase van het zwembad, draait pas sinds maandagavond 5 juni in operationele staat zeg maar. Ben vooral het systeem aan het ontdekken en de sweet spot vinden hoe ik de setup ga laten draaien. De pomp is al wel aangesloten met de communicatiekabel, echter draai ik momenteel nog in de manual modus. Zodra ik er vertrouwen in heb dat alles oké is ga ik over naar volledig automatisch.
Maar ik heb dan ook een DAB e-swim pomp, welke beschreven staat hoe deze aangesloten moet worden.
Ik ben nog wel aan het zoeken naar de mogelijkheid om de pomp, via de potentiaal vrije contact te kunnen laten in/uitschakelen. Voor zover ik heb terug kunnen vinden zijn er twee configuratiemogelijkheden om de pomp aan te sturen, al spreekt de handleiding ook ober de mogelijkheid om het via de RS-485 mod bus te doen. Hier kwam ik niet zo snel uit, wegens gebrek aan beschrijving/uitleg en dus uiteindelijk voor de DAB pomp gekozen. Kost paar centen, maar ben super blij met deze pomp, lekker stil en erg krachtig.
Ik moet zo snel als mogelijk naar afdekking van het water toe, roldeck staat in bestelling en ben hier uiteraard te ongeduldig voor om te wachten op levering

Mijn waardes voor CL, Rx schieten alle kanten op.
Ondanks dat het zwemwater geaard is, evenals de Sugar Valley kast. Zal de elektricien eens vragen wat de weerstandswaarde is, al verwacht ik daar niet echt een issue. De aardpen zit 6 meter diep.
Vanavond heb ik met de pool lab 2.0 de belangrijkste waarden gemeten en dit lijkt dan toch echt op orde te zijn.