Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 135 ... 174 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:07
Die hebben we inderdaad, maar biedt geen verbetering helaas.
Overigens heb ik die uit een ander zwembad moeten halen, want de 220x150 versie heeft dit niet bijgeleverd.

Die wat ik heb komt uit een 300x200, maar volgens mij is het allemaal voor aansluitingen van 32mm.

[ Voor 24% gewijzigd door Loei123 op 12-06-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Wat je kan proberen...Ik heb zelf overal fietsband omheen gedaan :P . Om de in- en uitstroom van het zwembad, om de slangen die erom heen gaan. Op die manier kun je alles veel beter afknellen, met als gevolg dat het dus niet lekt 8) .
Dat zou inderdaad nog wel eens een oplossing kunnen bieden, ik ga aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:12

The Executer

Lekker belangrijk!

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Dat zou inderdaad nog wel eens een oplossing kunnen bieden, ik ga aan de slag. :)
Ik moet zeggen, vorig jaar had ik het al op de aansluitingen van het zwembad, en dat was instant lekvrij toen. Dit jaar liep ik weer wat te klooien met de warmtemat en pomp, dus ook daar toegepast, zowel op de aansluiting zelf als op de buitenkant van de slang. Je hebt dus een flinke laag extra waardoor je de klem, die zonder hulpmiddelen al maximaal aangedraaid wordt, veel strakker aan kan draaien. Heb het erop gemaakt, alles aangesloten, instant lekvrij. Ideaal.

Overigens kan het ook net teveel dikte zijn, het is even spelen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:14:
[...]

Ik moet zeggen, vorig jaar had ik het al op de aansluitingen van het zwembad, en dat was instant lekvrij toen. Dit jaar liep ik weer wat te klooien met de warmtemat en pomp, dus ook daar toegepast, zowel op de aansluiting zelf als op de buitenkant van de slang. Je hebt dus een flinke laag extra waardoor je de klem, die zonder hulpmiddelen al maximaal aangedraaid wordt, veel strakker aan kan draaien. Heb het erop gemaakt, alles aangesloten, instant lekvrij. Ideaal.

Overigens kan het ook net teveel dikte zijn, het is even spelen.
Klinkt goed!
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze het flexibel maken, als de slang die je moet aansluiten ook al flexibel is...
Maar goed, ik ga met je tip aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

Dennis1812

Amateur prutser

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Klinkt goed!
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze het flexibel maken, als de slang die je moet aansluiten ook al flexibel is...
Maar goed, ik ga met je tip aan de slag. :)
Maar als je die doppen van de geposte foto erin hebt kan je de klemmen gewoon aandraaien en is er niks aan de hand? Dan zit het gewoon vast?

Post eens wat je precies doet?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:06
Hmm, alles draait en ik merk nu de kinderen wat ouder zijn en vriendjes mee nemen er veel meer troep op de grond eindigt.

Als ik op toppy kijk dan heeft deze stofzuiger wel goede beoordelingen; https://www.toppy.nl/product/6967/intex-handstofzuiger.html

Zijn er hier tevreden gebruikers?

Andere vraag. Ik gebruik nu van die flexibele buizen van het zwembad naar de glasfilterpomp naar de warmtepomp naar het zwembad.

Maar bij het zwembad 'hangt' de buis dan schuin naar beneden, waardoor de aansluiting wat minder stevig/betrouwbaar is..
Grijze stevige buizen uit de bouwmarkt !pvc?) Lijken mij dan steviger, omdat je die in een haakse bocht kan bevestigen. Tegelijkertijd is er dan geen centimeter speelruimte mogelijk als een kind er tegenaan botst?

[ Voor 44% gewijzigd door President op 12-06-2023 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:05
President schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:01:
Hmm, alles draait en ik merk nu de kinderen wat ouder zijn en vriendjes mee nemen er veel meer troep op de grond eindigt.

Als ik op toppy kijk dan heeft deze stofzuiger wel goede beoordelingen; https://www.toppy.nl/product/6967/intex-handstofzuiger.html

Andere vraag. Ik gebruik nu van die flexibele buizen van het zwembad naar de glasfilterpomp naar de warmtepomp naar het zwembad.

Maar bij het zwembad 'hangt' de buis dan schuin naar beneden, waardoor de aansluiting wat minder stevig/betrouwbaar is..
Grijze stevige buizen uit de bouwmarkt !pvc?) Lijken mij dan steviger, omdat je die in een haakse bocht kan bevestigen. Tegelijkertijd is er dan geen centimeter speelruimte mogelijk als een kind er tegenaan botst?
Heb deze al sinds dag 1, jaar of 3-4 nu? Zou niet zonder kunnen, alleen de fijne "filter" was zo stuk door het chloor.
Sindsdien sok gebruikt en dat gaat prima.

Is wel geen brede stofzuiger, mijn bad is maar 1m3 dus prima zat maar heb je een bad van 3+ meter breed dan heb je de bodem niet 1 2 3 gezogen :+.

mbt je slang, je kan ook voor flexibele PVC gaan, dat is echt stuk steviger dan die standaard spul.
Overigens kan hogedruk PVC best tegen en stootje.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Dennis1812 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Maar als je die doppen van de geposte foto erin hebt kan je de klemmen gewoon aandraaien en is er niks aan de hand? Dan zit het gewoon vast?

Bij mij was het zo dat de plastic slangenklemmen zover aangedraaid kunnen worden dat ze niet verder kunnen, maar het alsnog bij de doppen langs lekt. Ik vermoed dat dat bij hem ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Dennis1812 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Die doppen hebben een kleinere diameter dan de uitlaat van het zwembad, en die uitlaat is van flexibel rubber waar ik een enigszins stugge plastic slang op moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:17:
[...]

Die doppen hebben een kleinere diameter dan de uitlaat van het zwembad, en die uitlaat is van flexibel rubber waar ik een enigszins stugge plastic slang op moet aansluiten.
Je omschrijft het beter als mij, precies het issue wat ik dacht dat het was.

Overigens kan ik je geen foto's geven van mijn oplossing, want dan stroomt mijn bad leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:22:
[...]

Je omschrijft het beter als mij, precies het issue wat ik dacht dat het was.

Overigens kan ik je geen foto's geven van mijn oplossing, want dan stroomt mijn bad leeg :+
Haha dat geeft niet.
De bouwmarkt hier is tot 21.00 open dus kan vandaag wel een bandje ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een variant van Kokido
https://www.toppy.nl/prod...en-zwembadstofzuiger.html

Met een stang dan zodat ik niet met mijn armen in het water hoef te hangen.
Zou niet meer zonder kunnen. Geweldig.

De intex zal ongeveer gelijk zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
Ik heb een opzetzwembad van Intex, 250x160 ofzo. Ook heb ik hier zo'n universele hoes bij die ik elke avond over het bad leg.

Als het een beetje waait wil deze nog wel eens los gaan zitten en dan half in het bad hangen of er wat afwaaien. Iemand al eens een goede bevestigingsmethode bedacht hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 21:08

Die stofzuiger heb ik ook en werkt goed. Ik weet niet hoe groot je bad is ? Met een 3 meter rond bad gaat t prima.

Wat ook veel helpt tegen zand is een voetenbadje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Haha dat geeft niet.
De bouwmarkt hier is tot 21.00 open dus kan vandaag wel een bandje ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PghUsWkHDcfwBk1j2kvbfo4Ytw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3S5GK3ttF1JH2MkSAWJmjpG.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels ben ik thuis. Dit is hoe ik het heb gedaan bij de mat, in dit geval alleen om de slang. Je kan goed de afdruk van de slangklem zien. Heb ook geprobeerd om de aansluiting zelf maar dan kreeg ik de slang er niet meer omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:07:
[...]

[Afbeelding]

Inmiddels ben ik thuis. Dit is hoe ik het heb gedaan bij de mat, in dit geval alleen om de slang. Je kan goed de afdruk van de slangklem zien. Heb ook geprobeerd om de aansluiting zelf maar dan kreeg ik de slang er niet meer omheen.
Het lekt ook niet hard bij mij, dus hopelijk is het zo snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Anders wat tape eromheen. Werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

[Afbeelding]

Heb je trouwens een rond stukje band eromheen, of een strip geknipt en die eromheen gewikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Jazsie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Heb deze al sinds dag 1, jaar of 3-4 nu? Zou niet zonder kunnen, alleen de fijne "filter" was zo stuk door het chloor.
Sindsdien sok gebruikt en dat gaat prima.

Is wel geen brede stofzuiger, mijn bad is maar 1m3 dus prima zat maar heb je een bad van 3+ meter breed dan heb je de bodem niet 1 2 3 gezogen :+.

mbt je slang, je kan ook voor flexibele PVC gaan, dat is echt stuk steviger dan die standaard spul.
Overigens kan hogedruk PVC best tegen en stootje.
Plenkske schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:06:
[...]

Die stofzuiger heb ik ook en werkt goed. Ik weet niet hoe groot je bad is ? Met een 3 meter rond bad gaat t prima.

Wat ook veel helpt tegen zand is een voetenbadje
Bad is nu 2mx3m, maar zal volgend jaar wel naar de 2x4 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 21:01
Inmiddels al weer wat weken het bad staan! Kleine upgrade: van 2,6 kuub naar 8 kuubs. Nog steeds verwarmd met 2x een 60cm bij 6m zonnemat op de schuur er naast. Met het huidige weer krijg ik 'm met gemak op 30+ graden.

Ik heb echter nog 1 uitdaging waar hopelijk jullie een geniaal idee voor hebben ;)

Ik voeg chloor toe met een drijver, echter tijdens gebruik bad plaats ik deze niet. Het lijkt er op dat bij een goede dag (weekend) gebruik van bad (zonder dispenser) en de dispenser alleen in de nacht plaatsen dit niet zorgt voor afdoende chloorafgifte. In de ochtend meet ik een (te) lage chloorwaarde en na dit weekend slaat het bad ook wat melkachtig uit.

Paar oplossingen:
- Chloor in (externe) skimmer plaatsen: risisco met kinderen, en ik heb begrepen dat chloor voor de pomp geen goed idee is?
- Dispenser altijd plaatsen: geen goed idee met kinderen
- Chloorsluis plaatsen: in combinatie met wisselen via bypass van zonnematen krijg ik (tijdelijk) veel lucht in de slangen als de matten weer in gebruik gebracht worden. Dit resulteert dan weer in veel lucht in de chloorsluis waardoor deze droog komt te staan.

Die laatste zou ik dan nog wel voor de pomp kunnen plaatsen om het luchtprobleem op te lossen. Ik begreep echter dat een sluis na de pomp & filter moet. Dus dit lijkt geen oplossing?

Hebben jullie geniale zwembadeigenaren nog goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHboyy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-05 23:05
The Source schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand met wat voor sleutel of tool ik deze zand filter open krijg.
2 waterpomp tangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Die hebben we inderdaad, maar biedt geen verbetering helaas.
Overigens heb ik die uit een ander zwembad moeten halen, want de 220x150 versie heeft dit niet bijgeleverd.

Die wat ik heb komt uit een 300x200, maar volgens mij is het allemaal voor aansluitingen van 32mm.
Ann je intex zwembad zit een tuitje, zowel de aan en uitvoer gaat strak er in en je slang sluit je met een klem af.

Heb jaren op deze manier met de zelfde aansluitingen die er wel bij zaten maar nog noot dat het bij de slang lekte geen teflon of fietsband er omheen gedaan.

kan zijn dat je aansluiting doorsnee wat in het tuitje komt zwembad te klein is en niet goed afsluit, schijnbaar zijn er verschillende varianten in doorsnee tuitje van het zwembad

Wat je ook kunt doen een extra ondersteuning plaatsen, het voorkomt ook dat je slang gaat hangen aan je liner bijv. deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb80f9XfY5pMorn-9jMDy4M6FI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOq8fThUMQSOLPrILA4bVcL1.webp?f=fotoalbum_large

Of je gaat voor deze set aansluiting met afsluiter dan heb je wel andere slangen nodig 38 mm en je pomp aansluiting of daar 38 mm op kan, met wel of geen aanpassing.

Je moet dan wel in de liner het tuitje er uitsnijden in de gewenste diameter van je nieuwe aansluit set, en stelt op zich niet veel voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoYiaPR6on_GhIAzXwgq3eU1eC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q03le2ct5lpdN6uOyA2Nrefh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Source schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand met wat voor sleutel of tool ik deze zand filter open krijg.
zandfilter tang (zoek even op merk van het vat oid) .. ze bestaan.

anders osb+decoupeerzaag iets maken wat er overheen past kijk uit dat je teveel druk kan zetten op je manometer aansluiting (dat breekt snel) ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 12:20
KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:01:

Paar oplossingen:
- Chloorsluis plaatsen: in combinatie met wisselen via bypass van zonnematen krijg ik (tijdelijk) veel lucht in de slangen als de matten weer in gebruik gebracht worden. Dit resulteert dan weer in veel lucht in de chloorsluis waardoor deze droog komt te staan.

Hebben jullie geniale zwembadeigenaren nog goede ideeën?
Zo'n chloorsluis loopt toch direct weer vol met water? Dan is er volgens mij geen probleem. Ongeacht, je plaatst die chloorsluis helemaal aan het eind van je loop, direct aan de inspuit van het zwembad. Daar stroomt het water dan altijd doorheen, of je nou je solarmat bypassed of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2023
Koenzie schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:45:
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een 400x200 Exit overkapping op een ander 400x200 zwembad? Ik zou zelf niet weten waarom het niet zou passen, maar hoor graag of iemand anders er ervaring mee heeft....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQmS0_F5KFBchZ8yPx6ARX9Ard0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qw2SXSr9ttmViwzcmAhTZvQh.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op 't water hoor, dit is van vorig jaar met het opruimen 😋

Dit is wel een ronde, maar lang leven tie wraps.. Bij mijn ronde bestway zwembad had ik ook geen goede beugels. Dus heb ik ze maar vast gemaakt met tie wraps! Blijft geweldig zitten👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 12:20
Wat is een ander zwembad? Ik weet dat het past op intex, ik had wel de 200x300 maar dat gaat goed.

Overigens heb ik nu ook zo'n bestway als bij jou op de foto en ik kreeg het wel gemonteerd met de originele exit montage-kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
maartenv schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Zo'n chloorsluis loopt toch direct weer vol met water? Dan is er volgens mij geen probleem. Ongeacht, je plaatst die chloorsluis helemaal aan het eind van je loop, direct aan de inspuit van het zwembad. Daar stroomt het water dan altijd doorheen, of je nou je solarmat bypassed of niet.
Met een chloorsluis zit wel verschil in variant je hebt een inline en offline uitvoering het laatste is met darmpjes en volledig flow en werkt anders dan de versie inline en de flow iets minder is.

Voorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0G-gBVRI_QcrIlB3jcupuERV2NU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sgMVyv9zzvD3jdhtXAtuRNAb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
[...]

jup en jup helemaal correct

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Heb je trouwens een rond stukje band eromheen, of een strip geknipt en die eromheen gewikkeld?
Gewoon een rond stukje band, bleek met toeval precies te passen.

Of wat @Dennis1812 zegt, tape er omheen wikkelen wil ook. Nadeel is dat tape en water niet lekker samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
[...]

Als er lucht in het chloorhuis komt (door activeren matten) dan vind dat geen weg meer naar buiten. Dus uiteindelijk ligt het chloor droog en mengt het niet meer met het zwembadwater..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
J.E. Weinor schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Met een chloorsluis zit wel verschil in variant je hebt een inline en offline uitvoering het laatste is met darmpjes en volledig flow en werkt anders dan de versie inline en de flow iets minder is.

Voorbeeld

[Afbeelding]
Degene die ik gebruik(te) is een inline variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 13:21
Hallo,

Vorig jaar heb ik een Intex stofzuiger ontvangen van een bekende, omdat ie zijn zwembad weg deed. Nu zit er echter geen oplaadkable bij.

Via Google kom ik wel op 2 sites, maar die vragen 14 euro exclusief verzendkosten. 20 euro lijkt me vrij prijzig voor en kabeltje. Het gaat om de volgende kabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cF61lTEx9Mm5ldztX4kBARGIlB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjJnzgu7fozybz82LWqLX9Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit gewoon een standaard kabeltje? Heeft dit een bepaalde naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:06:
[...]

Als er lucht in het chloorhuis komt (door activeren matten) dan vind dat geen weg meer naar buiten. Dus uiteindelijk ligt het chloor droog en mengt het niet meer met het zwembadwater..
Ik gebruik de offline uitvoering geen kans met lucht in leiding dat het droog staat, ander voordeel makkelijk te verwijderen zonder loskoppelen van de flexibele of vaste leidingen en er zitten. 2 afsluiters bij wat de inline variant weer niet heeft, laat staan de inzetbaarheid.

Vullen en verwijderen zelfs met de pomp aan, zelf heb ik nog een extra afsluitkraantje tussen het darmpje/slangetje van de invoer geplaatst voor de invoer ZFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:06:
[...]

dat valt wel mee ik heb er nog nooit last van gehad ..

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 12-06-2023 17:26 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Swennus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:12:
Hallo,

Vorig jaar heb ik een Intex stofzuiger ontvangen van een bekende, omdat ie zijn zwembad weg deed. Nu zit er echter geen oplaadkable bij.

Via Google kom ik wel op 2 sites, maar die vragen 14 euro exclusief verzendkosten. 20 euro lijkt me vrij prijzig voor en kabeltje. Het gaat om de volgende kabel
[Afbeelding]

Is dit gewoon een standaard kabeltje? Heeft dit een bepaalde naam?
Is geen standaard kabel en die moet je gewoon erbij krijgen bij aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Gewoon een rond stukje band, bleek met toeval precies te passen.

Of wat @Dennis1812 zegt, tape er omheen wikkelen wil ook. Nadeel is dat tape en water niet lekker samen gaan.
Nou dat paste totaal niet om de uitlaat helaas.
Probleem is dat de slang dan ook niet meer zou passen want deze past er nu precies omheen, maar door het flexibele rubber vindt water toch zijn weg erlangs.

Het paste wel om het tuitje waar je die roostertjes op draait, hierdoor zat deze echt strak in de uitlaat waardoor de slang er nu strak omheen past en de klem ook! :)

Dus alsnog bedankt voor de tip, probleem lijkt nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb inmiddels chloorsluis nummer 3 in gebruik genomen. De eerdere twee (Bestway en Kokido) hadden beiden het probleem dat het balletje wat onderin dat poortje zit, eruit gaat zodat de sluis niet meer goed werkt. Een sluis verslijten per seizoen vind ik ook weer wat duur. Gelukkig is de garantieafhandeling van Intratuin en Toppy wel goed resp. heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Madsky schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:51:
[...]

[Afbeelding]

Let niet op 't water hoor, dit is van vorig jaar met het opruimen 😋

Dit is wel een ronde, maar lang leven tie wraps.. Bij mijn ronde bestway zwembad had ik ook geen goede beugels. Dus heb ik ze maar vast gemaakt met tie wraps! Blijft geweldig zitten👍🏼
Ja, de ronde schijnen op heel wat modellen te passen, de rechthoekige modellen zijn misschien een uitdaging, vandaar mijn vraag.
maartenv schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:55:
Wat is een ander zwembad? Ik weet dat het past op intex, ik had wel de 200x300 maar dat gaat goed.

Overigens heb ik nu ook zo'n bestway als bij jou op de foto en ik kreeg het wel gemonteerd met de originele exit montage-kit.
Die van 200x300 passen inderdaad op andere zwembaden, maar bij de 200x400 word er expliciet bij vermeld dat dit niet het geval is. Nu lijkt dit me een beetje stug, omdat met wat werk dat vast wel mogelijk moet zijn, vandaar ook mijn vraag voor iemand met een 200x400 van Exit.

[ Voor 37% gewijzigd door Koenzie op 12-06-2023 19:22 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
vso schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:25:
[...]

dat valt wel mee ik heb er nog nooit last van gehad ..
Is bij mij het geval dan, als ik de matten aanzet (op dak schuur, 3m hoogte) dan drukt de pomp eerst veel lucht uit de matten het bad in. Een gedeelte daarvan blijft in het chloorhuis achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
J.E. Weinor schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:25:
[...]

Ik gebruik de offline uitvoering geen kans met lucht in leiding dat het droog staat, ander voordeel makkelijk te verwijderen zonder loskoppelen van de flexibele of vaste leidingen en er zitten. 2 afsluiters bij wat de inline variant weer niet heeft, laat staan de inzetbaarheid.

Vullen en verwijderen zelfs met de pomp aan, zelf heb ik nog een extra afsluitkraantje tussen het darmpje/slangetje van de invoer geplaatst voor de invoer ZFP.
Welke offline variant zou je aanraden? En is dat dan met zadels? Ik heb 38mm slangen (geen pvc). Dus dan zou ik waarschijnlijk 2x een pvc verloopstuk moeten maken met zadel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:24:
[...]

Is bij mij het geval dan, als ik de matten aanzet (op dak schuur, 3m hoogte) dan drukt de pomp eerst veel lucht uit de matten het bad in. Een gedeelte daarvan blijft in het chloorhuis achter.
Als je dan de matten open zet gelijk je chloorsluis even ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-06 07:38
Jazsie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:00:
[...]
[...]

Bij 9/10 van de PRCD kan je deze gewoon netjes los schroeven.
Weet iemand of dit bij de Bestway Flowclear 3m3 netjes los te schroeven is? Dit lijkt mij namelijk een prima ZFP voor een leuke prijs (om en nabij 100 euro).

Ik wil deze Bestway Flowclear vervolgens overdag 8 uur laten lopen per dag zodat al het water twee keer door de filter komt. Door hem op een eenvoudige tijdschakelaar te zetten gaat de warmtepomp “stand-by” als de ZFP geen stroom krijgt. Als deze in de 8 uur wel draait dan gaat de WP ook pruttelen en hopelijk trekt die hem dan naar de gewenste temperatuur.
Ik was voornemens een W'eau Mini Power 5kW zwembad warmtepomp te kopen. Klinkt dit als een goed plan?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
Dennis1812 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:30:
[...]

Als je dan de matten open zet gelijk je chloorsluis even ontluchten?
Ja dat is nog wel te doen, maar zit je vaak wel in de chloorwalm. Ik zou 'm graag volgooien en er, naast af en toe wat regelen na, er niet naar om willen kijken... Wellicht vraag ik iets teveel van de techniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

fissa schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Weet iemand of dit bij de Bestway Flowclear 3m3 netjes los te schroeven is? Dit lijkt mij namelijk een prima ZFP voor een leuke prijs (om en nabij 100 euro).
Ja hoor, dit kan. Voor foto's, zie mijn berichten in dit topic.

Specifiek deze post:
The Executer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:23:
Vanavond de pomp er even bij gepakt en de RCD op de foto gezet. Het betreft hier de RCD van de Bestway Flowclear 3m3 ZFP type 58515. Deze blijkt zoals eerder door mij vermoed eenvoudig aan te passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[ Voor 68% gewijzigd door The Executer op 12-06-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Ik heb het wel op de manier gedaan, stuk rubberen binnenband op het aansluit deel en de slang er overheen gewerkt. Gaat niet heel makkelijk, houd er pijn aan je handen en vingers aan over :X
En na 3 jaar in de volle zon is het nog volledig uitgedroogd ook :|

Maar jou oplossing is ook inventief en geslaagd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Probleem is dat de slang dan ook niet meer zou passen want deze past er nu precies omheen, maar door het flexibele rubber vindt water toch zijn weg erlangs.

Het paste wel om het tuitje waar je die roostertjes op draait, hierdoor zat deze echt strak in de uitlaat waardoor de slang er nu strak omheen past en de klem ook! :)

Loei123 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Ik moet zeggen dat het op de in/uitlaat van het zwembad prima lukte de slang over het 'ventiel' inclusief de fietsband heen te schuiven. Bij de mat was dit niet het geval maar daar zit dan ook een O-ring nog tussen, dat was wel echt teveel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-06 07:38
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Ja hoor, dit kan. Voor foto's, zie mijn berichten in dit topic.

Specifiek deze post:

[...]
Ah very nice! Bedankt Executor.
Als het nog mag, nog twee n00b vragen:
- Verder is er niets anders meer nodig om de pomp aan te sluiten op een tijdschakelaar?

Is er uberhaupt een reden dat dit specifieke model deze aardlekschakelaar heeft?

Ik moet mij eens bedenken of ik mij er wel prettig bij voel om te prutsen met die aardlekschakelaar. Die zit er natuurlijk niet voor niets op gezien er water in de buurt is…

De 5.6L versie is echt overkill voor mijn gevoel en verbruikt ook weer meer natuurlijk.

Groetjes

[ Voor 27% gewijzigd door fissa op 12-06-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:25:
[...]

Welke offline variant zou je aanraden? En is dat dan met zadels? Ik heb 38mm slangen (geen pvc). Dus dan zou ik waarschijnlijk 2x een pvc verloopstuk moeten maken met zadel?
Ik heb zelf de AstralPool offline de afbeelding in de eerdere post zijn de zelfde, de chloorsluis heeft een hoogte van 41 cm en een doorsnee van 17 cm deksel gemeten en de afmeting is het zelfde als de inline variant.

Vergeten te vertellen er zit ook nog een aftapkraantje op :o

De offline versie wordt compleet geleverd met metalen klem voor max buis 50 het zijn geen soort zelfde zadels als je met een temp censor in een buis zet, meende boorzadels zoals ze die noemen.

Montage is heel simpel 2 kleine gaatjes in de leiding boren kunststof blokje met rubbertje past precies in het gaatje klem er op en de slang, 1 vlak voor de pomp invoer en de andere richting zwembad.

het handigste is een stukje druk pvc tussen een flexibele slang te hebben op een flexibele slang gaat denk ik niet lukken omdat je met een klem werkt de slang indrukt.

Met druk pvc kun je alle kanten op laat staan aanpassing met verschillende koppelingen en verlopen.

Voorbeeld van mijn installatie .met vast pvc aansluiting en eigen DIY.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCKkpzBrvluDcFH5JNeuooPbdFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYfB1UIFqxzRo1XIfYXLegUO.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet een rode extra afsluitkraantje tussen de invoer geplaatst .zodat je de de invoer extra kunt afsluiten tijdens geen gebruik en anders een reparatie etc. mocht dat nodig zijn en de de pomp gewoon kunt gebruiken.

Ik ben tevreden geeft goede dosering en er kunnen wel 6 long life 200 gram chloortabletten in ruim voldoende voor een seizoen met 11m2 zwemwater. en heeft al 2 seizoenen goed gewerkt dit jaar niet wegens omstandigheden want zwembad niet opgezet.

[ Voor 13% gewijzigd door J.E. Weinor op 12-06-2023 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
fissa schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:53:
[...]

- Verder is er niets anders meer nodig om de pomp aan te sluiten op een tijdschakelaar?

Is er uberhaupt een reden dat dit specifieke model deze aardlekschakelaar heeft?

Ik moet mij eens bedenken of ik mij er wel prettig bij voel om te prutsen met die aardlekschakelaar. Die zit er natuurlijk niet voor niets op gezien er water in de buurt is…

De 5.6L versie is echt overkill voor mijn gevoel en verbruikt ook weer meer natuurlijk.

Groetjes
Ehh je moet de PRCD uiteraard wel blijven gebruiken he, ook met tijdschakelaar !

Daarnaast heeft ieder waterpomp een PRCD erop zitten, is verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
[...]

Groetjes
Ja er waren modellen zonder RCD stekker zoals de mijne ook lastig op type nummer uit te zoeken dan dat er wel of een beschrijving bij staat door de verkoper online wel of niet, en het komt uit China en dat is al lastig om specifiek wat te achterhalen het ene land wel verplicht een rcd stekker en het andere weer niet.

Vaak worden die pompen ingekocht in bundel en voorraden en kijkt men niet zo nauw of die RCD stekker verplicht is of niet het is maar handel om zo maar te noemen en vaak door een 8) kijken.

Kan nu wel anders zijn dan pakweg 2 jaar terug dat durf ik niet te zeggen dat er nu wel overal in de EU een rcd stekker aan zit maar het blijft door deze bril 8) kijken.

Mocht het niet zo zijn is nog geen ramp om een beveiliging te realiseren wel doen, een losse RCD stekker op monteren of een verdeelkastje er achter met ALS kun je gelijk een tijdschakelklok er achter zetten via stekker of Din rail, wordt lastig met de intex ZFP met eigen timer of je moet het ombouwen door gebruik eigen timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3llrais3rke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 16:53
BounceMeister schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Dat zou een mooie hack zijn. Die lage hoeken zijn waardeloos. (Sowieso raak je met (drukke) kinderen veel water kwijt.)
Iemand al geprobeerd om deze af te tapen (waterdichte tape)?

[ Voor 3% gewijzigd door h3llrais3rke op 12-06-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Nog een klein tipje tussendoor, als je lekkende koppelingen blijft houden, een stukje van deze tape om de koppeling, slang er al draaiend (met de taperichting mee) opzetten en slangklem handvast aandraaien en je lekkage is weg:

https://www.amazon.nl/dp/B07J5SQZ47
(geen affiliate of van die onzin natuurlijk)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:39
Robbie T schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:04:
Ik heb een opzetzwembad van Intex, 250x160 ofzo. Ook heb ik hier zo'n universele hoes bij die ik elke avond over het bad leg.

Als het een beetje waait wil deze nog wel eens los gaan zitten en dan half in het bad hangen of er wat afwaaien. Iemand al eens een goede bevestigingsmethode bedacht hiervoor?
Zoiets? Gewoon bij de Praxis of ergens online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ke8E_DfCNgvNUxr2I3PcF57H1aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfZKjVouHjFRpNC5WYpcHs25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU1JIbiX2cJ7rVaz7zSZRL09BKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eIBx0ulvNr9rk5u3k0CQICZ.jpg?f=fotoalbum_large

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Cella schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:34:
[...]

Zoiets? Gewoon bij de Praxis of ergens online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb op deze manier en gewoon op Amazon te vinden en werkt perfect, kun je alleen de hoes er om heen doen zonder hulp
Abeelding zegt genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82N3Kh20r04WtqOXUKdSwFKZcXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzc0mElNxjksqGEktAQTDT2h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:24:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tKgH5p6m.jpg

geen last (oudere foto trouwens) .. systeem ligt er al 4 jaar ofzo

https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/616oAQQra7S._SX522_.jpg

ligt ook in het water .. nu nog in HA krijgen zodat ik hem remote kan zien (433 mhz)

[ Voor 30% gewijzigd door vso op 12-06-2023 23:51 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05

Heeft je hoes ogen?
Dan kan je zeilbinders gebruiken
https://www.action.com/nl-nl/p/zeilbinders-met-ballen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Volgens mij heeft intex geen hoes met ogen voor de zwembaden en alleen een hoes waar een koord doorheen loopt
Een klem om de hoes en de elastiek ballen van de action :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
vso schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ligt ook in het water .. nu nog in HA krijgen zodat ik hem remote kan zien (433 mhz)
Mooi dingetje die drijvende temp meter en die ontvanger zet je die naast je nachtkastje om de temp in de gaten te houden om uit je bed te komen voor een lekker warm bad :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:14:
[...]

Mooi dingetje die drijvende temp meter en die ontvanger zet je die naast je nachtkastje om de temp in de gaten te houden om uit je bed te komen voor een lekker warm bad :9 :o
:) dat is waar maar ook wel prettig als backup :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeijiKiriya
J.E. Weinor schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:01:
[...]

Ik heb zelf de AstralPool offline de afbeelding in de eerdere post zijn de zelfde, de chloorsluis heeft een hoogte van 41 cm en een doorsnee van 17 cm deksel gemeten en de afmeting is het zelfde als de inline variant.

Vergeten te vertellen er zit ook nog een aftapkraantje op :o

De offline versie wordt compleet geleverd met metalen klem voor max buis 50 het zijn geen soort zelfde zadels als je met een temp censor in een buis zet, meende boorzadels zoals ze die noemen.

Montage is heel simpel 2 kleine gaatjes in de leiding boren kunststof blokje met rubbertje past precies in het gaatje klem er op en de slang, 1 vlak voor de pomp invoer en de andere richting zwembad.

het handigste is een stukje druk pvc tussen een flexibele slang te hebben op een flexibele slang gaat denk ik niet lukken omdat je met een klem werkt de slang indrukt.

Met druk pvc kun je alle kanten op laat staan aanpassing met verschillende koppelingen en verlopen.

Voorbeeld van mijn installatie .met vast pvc aansluiting en eigen DIY.

[Afbeelding]

Zoals je ziet een rode extra afsluitkraantje tussen de invoer geplaatst .zodat je de de invoer extra kunt afsluiten tijdens geen gebruik en anders een reparatie etc. mocht dat nodig zijn en de de pomp gewoon kunt gebruiken.

Ik ben tevreden geeft goede dosering en er kunnen wel 6 long life 200 gram chloortabletten in ruim voldoende voor een seizoen met 11m2 zwemwater. en heeft al 2 seizoenen goed gewerkt dit jaar niet wegens omstandigheden want zwembad niet opgezet.
Dank! Ik ga mij er eens in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
J.E. Weinor schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:48:
[...]

Heb op deze manier en gewoon op Amazon te vinden en werkt perfect, kun je alleen de hoes er om heen doen zonder hulp
Abeelding zegt genoeg.

[Afbeelding]
He die zijn handig inderdaad! Hoe noem je zoiets? Heb je evt een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ons intex afdekzeil (2×3) heeft op de plek waar de poten van het zwembad zitten steeds een touwtje. Die binden we vast aan de poten en het zeil blijft prima zitten.

Misschien is het juiste zeil goedkoper dan een bevestigingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
The Executer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:39:
[...]

[...]

Ik moet zeggen dat het op de in/uitlaat van het zwembad prima lukte de slang over het 'ventiel' inclusief de fietsband heen te schuiven. Bij de mat was dit niet het geval maar daar zit dan ook een O-ring nog tussen, dat was wel echt teveel :P .
Welke type bad heb jij dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
President schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:52:
Bad is nu 2mx3m, maar zal volgend jaar wel naar de 2x4 gaan
Moet wel kunnen als je zelf net erg vind om eventjes te zuigen in het water :+.
(Of je kids aan het werk zetten kan natuurlijk ook >:)).

Het is ook niet zo dat je ieder plek op de bodem af moet gaan, zeker als je een voetenbak hebt die al veel vuil tegenhoud.

Kan de Intex elek zuiger zonder meer aanbevelen. Had stiekem verwacht dat de accu na 3jr stuk/slecht zou zijn maar doet het nog prima ondanks dat ik ieder keer na het seizoen vergeet op te laden alvorens op te bergen :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Jazsie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:04:
[...]

Moet wel kunnen als je zelf net erg vind om eventjes te zuigen in het water :+.
(Of je kids aan het werk zetten kan natuurlijk ook >:)).

Het is ook niet zo dat je ieder plek op de bodem af moet gaan, zeker als je een voetenbak hebt die al veel vuil tegenhoud.

Kan de Intex elek zuiger zonder meer aanbevelen. Had stiekem verwacht dat de accu na 3jr stuk/slecht zou zijn maar doet het nog prima ondanks dat ik ieder keer na het seizoen vergeet op te laden alvorens op te bergen :F.
Dat is die van 70 euro toch? Dan ga ik die zo bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

[...]

Ah very nice! Bedankt Executor@The Executer .
FTFY :9
Stekker + contra-stekker + stukje snoer zodat je een soort van mini verlengsnoertje kan maken. De PRCD doe je als eerste, daar snoer aan naar je contra-stekker. Daar doe je je tijdschakelaar of slimme schakelaar op. Aan het resterende snoer van de pomp doe je je reguliere stekker. Profit!

Zoals door @Jazsie is aangegeven is een PRCD verplicht op dit soort apparaten.

Kijk van tevoren goed welke draden waar zitten, en sluit deze net zo aan op je contrastekker (je randaarde is het belangrijkste om goed te plaatsen, dit is de geel/groene kabel. De andere 2 maakt niet uit, want het maakt ook niet uit hoe je je stekker in het stopcontact steekt natuurlijk.

Groetjes
Het is altijd schipperen tussen aan de ene kant meer filtratie, daardoor korter kunnen filteren en verbruik aan de andere kant. Hier zul je zelf een keuze in moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
President schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:07:
[...]

Dat is die van 70 euro toch? Dan ga ik die zo bestellen!
Ja deze: https://www.heuts.nl/intex-zuiger-oplaadbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:09
Mijn zoutsysteem (Intex CS3220G) lijkt niet goed te werken. Al 36 uur de boostfunctie aan gehad, maar het zoutgehalte vrije chloor lijkt niet te stijgen. Ook nadat de elektrode volgens de handleiding gereinigd is. Zoutgehalte is 3,0 g/L.

Ik heb het systeem gekocht op basis van het aantal liters van het zwembad en heb daarbij niet gekeken naar de pompcapaciteit. De ZFP heeft een capaciteit van 4,0-4,5 m3/uur, de maximale capaciteit van het elektrolyse-apparaat is 3,4 m3/uur.

Wat mag ik verwachten? Dat de elektrolyse niet optimaal werkt of dat de elektrolyse helemaal niet werkt door de (te) hoge pompsnelheid?

Overigens heb ik nu het sonarpaneel met de bypass uitgeschakeld om zeker te zijn dat de watertemperatuur niet boven de 35 graden C is.

Zo ziet de elektrode er na reinigen uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7eomdV4-ZczVdYGsnP52FhDKWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYbSdUrnt7bNd3VcsdkHN4W3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerke
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-05 18:15
@Joris748, met zoutgehalte bedoel je chlooride gehalte volgens mij? Heb je er wel voldoende zout in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Laatst online: 12:09

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Wij hebben hem gehad, maar teruggestuurd vanwege leveringsproblemen bij de rest van onze bestelling. Een nette pomp, maar kleiner dan je zou verwachten. Wel fijn dat de pomp onder het filter woont, en dat het geheel dus een kleine footprint heeft. Wel kwam het wat fragiel over op mij, maar waarschijnlijk goed genoeg.

Wij hebben uiteindelijk voor twee tientjes meer een Waterland ZF-300VT gekocht. Die lijkt verdacht veel op deze.

Als ik het opnieuw zou mogen doen, zou ik pompen vermijden waarbij je niet bij het korfje kunt zonder de zwembadslang lost te moeten maken; Bij veel pompen zie je dat de aanvoer-inlaat geintegreerd is met het 'deksel' van het korfje. Dat is lastig met schoonmaken. Een apart dekseltje is veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Sjoerke schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:45:
@Joris748, met zoutgehalte bedoel je chlooride gehalte volgens mij? Heb je er wel voldoende zout in zitten?
Thx, heb het aangepast. Zoutgehalte was vanochtend 3,0 g/L.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 13-06-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

KeijiKiriya schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:39:
Ja dat is nog wel te doen, maar zit je vaak wel in de chloorwalm. Ik zou 'm graag volgooien en er, naast af en toe wat regelen na, er niet naar om willen kijken... Wellicht vraag ik iets teveel van de techniek ;)
Even een vriendelijk bedoelde waarschuwing; Wat je hier nonchalant chloorwalm noemt is levengevaarlijk geconcentreerd chloorgas (dichloor), in het verleden veelvuldig gebruikt in chemische oorlogsvoering.

Misschien is er best veilig te werken met een chloorsluis, maar ik heb de mijne weggegooid nadat ik er bij het bijvullen een gele wolk uit zag komen.

No judgement, maar ben voorzichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerke
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-05 18:15
@Joris748, Zelf heb ik de Astral E next 12 en heeft 4-6 gram zout per liter nodig. Weet niet wat intex voorschrijft voor jouw systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Sjoerke schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:56:
@Joris748, Zelf heb ik de Astral E next 12 en heeft 4-6 gram zout per liter nodig. Weet niet wat intex voorschrijft voor jouw systeem?
Intex schrijft 3,0 g/L voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

Ok, ons Intex 4.88 x 2.44 zwembad komt vandaag aan. Ik ga het plaatsen op een goed verharde ondergrond, ontdaan van al het grind wat er normaal ligt. Een harde nagenoeg vlakke plaat blijft over.

Wat is de beste opbouw qua ondergrond daarop? Ik heb een grondzeil, genoeg 1cm dikke rubberen tegels, eventueel vilt kleden en heb ook nog een hele lading 0.4mm rubberen tegels liggen.

Ik dacht zelf grondzeil, 1cm tegels, 0.44mm tegels en dan daaroverheen het viltkleed?

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 13-06-2023 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 12:38

Ik heb een pvc buis in korte stukken gezaagd en daar vervolgens in de lengte een korte strook uit gezaagd. Deze kun je over het zeil om de buizen klemmen.

Ik weet het niet meer zeker, maar mogelijk ook hier ergens inspiratie opgedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1QXP8c1TcVytoi7hF85mWYcX3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUZ0i3BAyv0nTH9kMx4hMgie.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TX1Mu4EhPNC7LnJRrzS3O44xU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAxWrZmZyVPobRAP6zQ4IDun.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 21:05

paQ

Joris748 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:43:
Mijn zoutsysteem (Intex CS3220G) lijkt niet goed te werken. Al 36 uur de boostfunctie aan gehad, maar het zoutgehalte vrije chloor lijkt niet te stijgen. Ook nadat de elektrode volgens de handleiding gereinigd is. Zoutgehalte is 3,0 g/L.

Ik heb het systeem gekocht op basis van het aantal liters van het zwembad en heb daarbij niet gekeken naar de pompcapaciteit. De ZFP heeft een capaciteit van 4,0-4,5 m3/uur, de maximale capaciteit van het elektrolyse-apparaat is 3,4 m3/uur.

Wat mag ik verwachten? Dat de elektrolyse niet optimaal werkt of dat de elektrolyse helemaal niet werkt door de (te) hoge pompsnelheid?

Overigens heb ik nu het sonarpaneel met de bypass uitgeschakeld om zeker te zijn dat de watertemperatuur niet boven de 35 graden C is.

Zo ziet de elektrode er na reinigen uit:
[Afbeelding]
maar wat geeft je apparaat aan?
Geeft ie aan dat ie operationeel is?

"Boost" is alleen maar langer, niet harder, beetje vreemde benaming als je het mij vraagt. (maar goed, wifi versterkers bestaan ook niet)

Heb je de mogelijkheid om je water te testen op zout in ppm?
(ergens rond de 3000 doen ze het normaliter prima)

en wat is verder je volgorde?
bad > ZFP > solar > elektrolyse > bad, dan kom je bij je elektrolyse echt niet meer aan die 4,5 m3/hr hoor, dus daar zal het niet in zitten. Ik zet nog steeds in op de zon.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 13-06-2023 10:20 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik heb ooit 6 van deze bij ibood op de kop getikt om het afdekzeil vast te zetten en werkt prima, de kinderen krijgen ze zelf amper los.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcS-jXzbYCbwc_qbbbxghk_DzXBRgz1s65bkrhg9Bl6NWnrs16YB6cU0xeqEPD4u6y1kdh0W8DGIhDxSqHmP84Jyd3jGuolheBOtohpLid1mbPQXQsvN_bzX&usqp=CAE

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
paQ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:13:
[...]

maar wat geeft je apparaat aan?
Geeft ie aan dat ie operationeel is?
Ja, gewoon operationeel (controlelampje "working" en/of "boost" brandt). Geen foutcodes.
"Boost" is alleen maar langer, niet harder, beetje vreemde benaming als je het mij vraagt. (maar goed, wifi versterkers bestaan ook niet)
Ok, duidelijk. Maar ondanks lange periode draaien geen/nauwelijks effect op vrij chloor gehalte.
Heb je de mogelijkheid om je water te testen op zout in ppm?
(ergens rond de 3000 doen ze het normaliter prima)
Vanochtend volgens Aquachek teststrip exact 3000 mg/L.
en wat is verder je volgorde?
bad > ZFP > solar > elektrolyse > bad, dan kom je bij je elektrolyse echt niet meer aan die 4,5 m3/hr hoor, dus daar zal het niet in zitten.
Dat is inderdaad zoals ik het aangesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels wat van die klemmetjes besteld. Eens kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
@paQ Bad was afgedekt met een zwarte cover als er niet gezwommen werd, behalve de afgelopen 3 dagen/nachten. Gisterenavond weer afgedekt en opnieuw de boost aangezet. Zou dan toch mogen verwachten dat ik nu vrij chloor zou moeten kunnen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Joris748 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:39:
@paQ Bad was afgedekt met een zwarte cover als er niet gezwommen werd, behalve de afgelopen 3 dagen/nachten. Gisterenavond weer afgedekt en opnieuw de boost aangezet. Zou dan toch mogen verwachten dat ik nu vrij chloor zou moeten kunnen meten?
als er niet gezwommen werd...
Als je de cover eraf haalt en de zon schijnt, dan is het met 2 uurtjes gedaan met je chloor. En moet je weer helemaal van voor af aan beginnen. Dweilen met de kraan open.

CYA waarde opvoeren tot ca 25 - 30
Sindsdien draai ik nog maar 4 uurtjes per dag mijn elektrolyse (op 18-19m3 water) en chloor is altijd 1,8 - 2,5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-1faJ5z3qNltfhmX4o3t84tPW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgQAXoyX0KSN8rKIiFYP5qLv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 13-06-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
paQ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:46:
[...]

als er niet gezwommen werd...
Als je de cover eraf haalt en de zon schijnt, dan is het met 2 uurtjes gedaan met je chloor. En moet je weer helemaal van voor af aan beginnen. Dweilen met de kraan open.

CYA waarde opvoeren tot ca 25 - 30
Sindsdien draai ik nog maar 4 uurtjes per dag mijn elektrolyse (op 18-19m3 water) en chloor is altijd 1,8 - 2,5
Allereerst, bedankt voor het meedenken.

CYA waarde heb ik structureel op 30-50 gemeten. Dat kan het dus ook niet zijn.

Mijn bad is 9 m3. Als de boostfunctie niet aan staat, draait de elektrolyse 4 uur per dag in normale modus (volgens voorschrift Intex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
vso schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe is het bereik van die thermometer? Ik heb deze, maar die verliest elke keer de verbinding (nieuwbouwhuis) https://www.amazon.nl/TFA...r-antraciet/dp/B07RB21T51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Joris748 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Allereerst, bedankt voor het meedenken.

CYA waarde heb ik structureel op 30-50 gemeten. Dat kan het dus ook niet zijn.

Mijn bad is 9 m3. Als de boostfunctie niet aan staat, draait de elektrolyse 4 uur per dag in normale modus (volgens voorschrift Intex).
heel vaag dan
Dan zou er gewoon voldoende chloor moeten zijn. (tenzij er toch echt iets mis is met je elektrolyse)
Jammer dat je geen doorzichtig deel hebt, want dan kun je gewoon zien of het werkt. Ik zal het als ik er aan denk even proberen te filmen vanavond.

Welk zout gebruik je trouwens?

Ik heb Water ID gesproken over de poollab 2 en de warrige aanduidingen op het display. (de kleuren)

Er komt binnenkort een update die een groene negatieve teller moet oplossen.
Het maakt niet uit voor de werking, maar het maakte de verwarring wel compleet.
De oranje knop zegt niets over de waarde, maar dat het testen klaar is / getest is. Het heeft dus niets te maken met de gemeten waarde. :F

Hij vertelde dat wanneer je meer dan 1 test doet, de juiste / beste wijze is om het tabletje in kamer 1 op te lossen, klepje dicht en direct op de T1 te drukken, dan hetzelfde voor T2 dan T3, en zodra T3 loopt op OK TEST te klikken.

Ik vind de UI prut eerlijk gezegd; het ding is puur vanuit een technisch oogpunt (resultaat gericht) 'werkend' gemaakt mijns inziens. Stop er een warrige handleiding bij en de doorsnee gebruiker snapt er geen jota meer van :P

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 13-06-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
paQ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:07:
[...]

heel vaag dan
Dan zou er gewoon voldoende chloor moeten zijn. (tenzij er toch echt iets mis is met je elektrolyse)
Jammer dat je geen doorzichtig deel hebt, want dan kun je gewoon zien of het werkt. Ik zal het als ik er aan denk even proberen te filmen vanavond.

Welk zout gebruik je trouwens?

Ik heb Water ID gesproken over de poollab 2 en de warrige aanduidingen op het display. (de kleuren)

Er komt binnenkort een update die een groene negatieve teller moet oplossen.
Het maakt niet uit voor de werking, maar het maakte de verwarring wel compleet.
De oranje knop zegt niets over de waarde, maar dat het testen klaar is / getest is. Het heeft dus niets te maken met de gemeten waarde. :F

Hij vertelde dat wanneer je meer dan 1 test doet, de juiste / beste wijze is om het tabletje in kamer 1 op te lossen, klepje dicht en direct op de T1 te drukken, dan hetzelfde voor T2 dan T3, en zodra T3 loopt op OK TEST te klikken.

Ik vind de UI prut eerlijk gezegd; het ding is puur vanuit een technisch oogpunt (resultaat gericht) 'werkend' gemaakt mijns inziens. Stop er een warrige handleiding bij en de doorsnee gebruiker snapt er geen jota meer van :P
Ik heb Poolsel zwembadzout gebruikt

https://www.strooizoutgigant.nl/zwembadzout/poolsel-25kg

Ja, achteraf had ik gewoon deze variant moeten kopen. Was ook nog eens handiger geweest met aansluiten.

https://www.intex.eu/supp.../productdetail?lst_lang=3

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 13-06-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:18

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Ik wil deze Bestway Flowclear vervolgens overdag 8 uur laten lopen per dag zodat al het water twee keer door de filter komt. Door hem op een eenvoudige tijdschakelaar te zetten gaat de warmtepomp “stand-by” als de ZFP geen stroom krijgt.

[...]
Prima pompje - ik gebruik hem nu een jaar. Maakt niet veel geluid (ik gebruik hem met polysphere ballen ipv zand) en behoorlijk krachtig. De initiële aanzuigkracht is echter ondermaats (de pomp heeft echt zwaartekrachtdruk vanuit het bad nodig om te starten), waardoor een passieve stofzuiger niet werkt op deze pomp.

Je plan met een timer gaat overigens alleen werken als je de RCD-stekker vervangt door iets anders - de RCD schakelt namelijk automatisch in de uit-stand als de stroom wegvalt, waarna je hem weer met de hand moet inschakelen. Dus uitschakelen op een time gaat wel, maar inschakelen niet.

RCD eraf halen, timer ertussen (of RCD helemaal vervanen door iets anders) kan natuurlijk wel, maar die RCD zit er niet voor niets.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
[...]

Ik wil deze Bestway Flowclear vervolgens overdag 8 uur laten lopen per dag zodat al het water twee keer door de filter komt. Door hem op een eenvoudige tijdschakelaar te zetten gaat de warmtepomp “stand-by” als de ZFP geen stroom krijgt. Als deze in de 8 uur wel draait dan gaat de WP ook pruttelen en hopelijk trekt die hem dan naar de gewenste temperatuur.
Ik was voornemens een W'eau Mini Power 5kW zwembad warmtepomp te kopen. Klinkt dit als een goed plan?

Gr.
Ik heb die pomp vorige week gekocht bij toppy.
En ook ik heb de aardlek-stekker eraf gehaald.

Dit is eenvoudig te doen met een schroevendraaier, dus ook eenvoudig weer terug te draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Voila :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
shoombak schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Hoe is het bereik van die thermometer? Ik heb deze, maar die verliest elke keer de verbinding (nieuwbouwhuis) https://www.amazon.nl/TFA...r-antraciet/dp/B07RB21T51
De unit ga ik uitlezen met een lorawan esp32 oid .. met de juiste software moet je 433/686 mhz signalen op kunnen vangen en gelijk de vaste ds18b20 thermometers zodat ik alles in HAss kan krijgen. via wifi

bereik tja niet echt getest maar hij draait net een dag en nog niet echt issues waar genomen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Robbie T schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:49:
[...]

He die zijn handig inderdaad! Hoe noem je zoiets? Heb je evt een linkje?
Zijlklemmen

te vinden https://www.amazon.nl/zeilklemmen/s?k=zeilklemmen staan er genoeg op.

bevestiging aan paal evt. ook genoeg in te vinden.

https://www.amazon.nl/s?k...aps%2C77&ref=nb_sb_noss_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:44:
[...]

yes dat dus!

spookwater :o
Dan zou ik de pomp tikkeltje langzamer moeten zetten, flow in het filmpje is 12,5m3/h :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Glaslijn schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Dan zou ik de pomp tikkeltje langzamer moeten zetten, flow in het filmpje is 12,5m3 :+
nou! het komt idd rap voorbij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:53:
[...]

nou! het komt idd rap voorbij 8)7
Ik heb deze flow nodig om voldoende doorstroming te kunnen realiseren om de free CL meting/sturing betrouwbaar te kunnen doen. 10,5m3 kan op zich ook wel, maar dan zit ik aan het absoluut minimum en dan schommelt het af en toe toch wel een beetje. Wel jammer, scheelt me wel 175W

edit:
Met een flow van 12,5m2/h zit ik bijna tegen de maximum benodigde flow die door de slangen moet naar het meet punt. Flow moet tussen de 80 en 100 liter zitten voor de min/max markeringen op de meetunit.

[ Voor 19% gewijzigd door Glaslijn op 13-06-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

@Glaslijn wat zien we precies in het filmpje? Dit is de chloorproductie van je zoutsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaslijn
  • Niet online
The Executer schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:06:
@Glaslijn wat zien we precies in het filmpje? Dit is de chloorproductie van je zoutsysteem?
Ja, als je zout gebruikt gaat die CL aanmaken. Gebruik je geen zout, dan gaat die hydrolyse doen als ik het allemaal goed begrepen heb. Het is een laag zout gehalte systeem, ik draai met iets meer als 1 g/l aan zout.

edit: linkje naar info betreffende systeem: https://sugar-valley.nl/en/sugar-valley-aquascenic/

[ Voor 18% gewijzigd door Glaslijn op 13-06-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 18:06
Sjoerd schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:07:
Zo, na wat rondvragen en offertes is nu duidelijk welke partij onze zwembad liner komt vervangen. Wel heel erg geschrokken van de prijsverschillen voor exact dezelfde werkzaamheden. Een range van 7k tot 22k. Een voorbeeldje, allen boden dezelfde folie aan maar ondanks hetzelfde aantal m2 zat hier alleen al duizenden euro’s verschil in. Alleen de folie… dus niet eens de arbeid.
Hoe groot is jouw bad? En was dit echt alleen voor de folie?
Wij hebben ook een Liner bad (van 2007).
Deze zal over een paar jaar wss ook eens vervangen moeten worden, vandaar de interesse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
darklord007 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:18:
[...]
Hoe groot is jouw bad? En was dit echt alleen voor de folie?
Wij hebben ook een Liner bad (van 2007).
Deze zal over een paar jaar wss ook eens vervangen moeten worden, vandaar de interesse
Qua afmetingen, 10,11 x 4,54, 2 meter diep op het diepste punt. Werkzaamheden: verwijderen van het geen wat er nu in zit (ondertussen zelf maar gedaan aangezien het beton wat moet drogen eigenlijk). Demonteren zwemplateau + rolluik. Aanbrengen van 30 meter laslatten, een vlies, aanbrengen van nieuwe folie (geen 3D Touch folie, maar "simpele" 1 kleur folie) en kleinmateriaal + sluitlijm. Er waren echter ook wat partijen die perse de randstenen ook wilde verwijderen en nieuwe wilde plaatsen. Ze gaan toevallig morgen beginnen.

Huidige status:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0AMohmvf5cWzcX40-o766pOTK4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O23Ua2OAElwoHArqwBbbAQHR.png?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd :*) :D

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Heeft er iemand al geprobeerd een skimmer die eigenlijk bedoeld is voor een opzetbad met stalen wanden, te monteren in een opzetbad van zeil?

Onze inhang-skimmer werkt, maar ik heb het idee dat een inbouwexemplaar, zoals bijvoorbeeld deze of deze, beter werkt. Bovendien hebben we dan geen slang meer in het bad en is de waterstofzuiger gemakkelijker aan te sluiten.

De wanden van ons badje zijn niet helemaal recht, want zeil is immers niet stijf. Is dat een probleem?
En hoe hoog mag de waterlijn zijn ten opzicht van de opening? Daar kan ik in de manuals niets van vinden en ik wil niet teveel 'diepte' verliezen. "The water level in your skimmer should always be around the middle
of the skimmer to max 1cm. underneath the upper inner edge of the skimmer flange. This guarantees that your pool always supplies enough water to your filter unit."

Bestellen en proberen kan helaas niet zomaar, want ik moet er een gat voor in het zeil snijden. En als het dan niet werkt is er een klein meisje telleurgesteld.

[ Voor 10% gewijzigd door MindBender op 13-06-2023 18:00 ]

Pagina: 1 ... 135 ... 174 Laatste