Betreft een skimmer aan de buitenzijde zwembad heeft meer voordelen dan een hangende skimmer in het zwembad die in de weg zit en ben er ook niet weg van laat staan eerder stuk met spelende kinderen in het water.paQ schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:55:
[...]
Het ging over shock toch?
Ik heb een zout systeem, en dat loopt maar 4 uurtjes per dag.
pomp 24/7 op 1850 rpm
zoutwaarde houd ik tussen de 2800-3200 (maar daar heb je WEKEN de tijd voor)
en skimmer: een inbouw aan de rand. Die drijvende dingen was ik vroeger nooit zo kapot van.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voordeel gemonteerd aan de buitenzijde liner etc. je kunt er makkelijker bij ook als het bad is afgedekt, ander voordeel als het regent loopt je bad niet te vol over de rand maar gaat het overtolliger water via de skimmer naar buiten.
Deze soort type wand skimmers hebben een mandje er in zitten daar kun je mooi een fijnmazige panty of fijnmazige sok over heen spannen ook wel verkrijgbaar online, voordeel hierin alle rommel zoals haren insecten etc. blijven achter in de skimmer en weer makkelijk te reinigen, al het rommel komt ook niet in je filtratie terecht van je ZFP waardoor het mooi schoon blijft,
Vooral kinderen met lange haren dat gaat een ZFP ook niet verwijderen met backwash en lange haren gaan overal vast tussen zitten, net als het afvoerputje van de wasbak en het water niet weg wil dat zit goed vast in de afvoer,