Als de aardlekschakelaar ALS achter een groep komt te zitten in een verdeelkast evt, wegens geen ruimte in de meterkast om daar bij te plaatsen of extra kabel trekken dan altijd 10mA oftewel 0.01A een 16A of 30A maakt niet uit een een 10A versie heel moeilijk verkrijgbaar en te vinden en duur.Edwin3 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:47:
[...]
Proefopstelling Intex ZFP met Aqua Forte frequentieregelaar voor een korte droogtest. En geslaagd = toerental zfp regelbaar.
[Afbeelding]
Uiteraard worden de benodigde/juiste (beveiligings)koppelingen aangebracht/aangesloten wanneer operationeel met water.
Nog suggesties hiervoor (icm een aparte groepenkastje in de garage, welke is aangesloten op de hoofdgroepenkast op 1 aparte groep (220V/16A)? waar 30mA beveiliging aanbrengen. Of mss 10mA?
Tevens wordt er ook een Full Inverter warmtepomp (met Wifi), zoutwatersysteem aangesloten.
Heb al wel de nodige info hierover gevonden in dit topic, zit alleen met de vraag waar 10/30mA?
Ook belangrijk wat zit er nog meer achter je groep dan alleen je zwembad.er nog bij achter komt op de zelfde groep in de meterkast.
Ik heb er eentje van Kopp ALS 0.01A en 16A bij Conrad maar niet verkrijgbaar meer daar achter zitten weer 2 automaten ook van Kopp achter 1 van !0A en 6A ruim voldoende wilde het liefst van het zelfde merk anders krijg je weer verschillende merken op elkaar en weer een gepuzzel maar je moet de weg er wel in weten te vinden door advies en navraag ben ik er achter gekomen wat mogelijk is.
Wat ik als ervaring heb ondervonden tijden bestellen de juiste ALS de omschrijvingen en juiste type, andere benamingen gaf verwarring in het zoeken de ene fabrikant noemde het zo en de ander noemt het weer anders in de aanduiding, de zekering automaat was geen probleem daar kom je zo uit.
Op Ali kom je ze ook tegen voor bijna een appel en een ei maar mijn gevoel zegt nee koop liever bekende merken dan maar iets meer betalen voor veiligheid en betrouwbaar voorop.
En mooi dat het je gelukt is met een frequentieregelaar wie weet voor mij volgend jaar in op te nemen als je toch eenmaal aan het prutsen blijf dan blijf je aan het prutsen het komt nooit af