Het is een hoop geknutsel voor een minimale besparing denk ik. Het uitlezen en vergaren van info is wel leuk natuurlijk maar mijn Fairland schakelt nu al af na 3,5 uur gedraaid te hebben op maximaal 80%. Gisteren bijvoorbeeld van 07:00 tot 10:50 uur en daarna is hij niet meer aangeslagen. Mijn waterpomp draait van 07:00 tot 21:30 uur elke dag en gaat in de middag qua toeren wat omhoog. Ik vraag mij dus af wat ik dan nog zou kunnen besparen met het extern aansturen.
Ik zag ergens anders een topic maar ik moet dus nog een ESP bordje bestellen, een 3 polige connector, dan nog bepaalde esp software en dan wil ik hem eigenlijk in Fibaro uit kunnen lezen maar dat is ook weer niet zo 1-2-3 voor elkaar zag ik al.
Als ik die moeite af zet tegen waarschijnlijk nog geen kWh besparing per dag dan laat ik het wel even zo.
Maar als je een uitgebreide post kan maken met alle stappen inclusief benodigde hardware dan ben ik van de partij.
@
reskobon local tuya heb ik ook gezien maar moet je ook weer met mqtt aan de gang ? En ook dat is niet lekker in Fibaro te krijgen. Daarnaast speelt gemak bij mij ook een grote rol. Net als al die topics over zo zuinig mogelijk je auto bijladen is dit ook iets dat ik denk van ja, leuk maar verre van praktisch in een gezin met 3 kinderen en wisselende werk tijden en op locaties.
Mijn kids gaan te pas en te onpas het zwembad nu in en ik weet nu altijd zeker dat het water een vaste temp heeft en dat alle waardes in orde zijn.
Alleen verwarmen bij overschot of alleen op warmere dagen gaat hier dus gewoon niet werken.
Hij staat hier trouwens altijd op silent mode en throttled perfect tussen 0 en 100.
[
Voor 22% gewijzigd door
GeeMoney op 28-05-2023 11:45
]