Hi dames en heren,
Ik ben er weer na vorig jaar overgeslagen te hebben. Wij waren al een tijdje bezig om een aannemer te vinden(aanbouw en nog veel meer), en vorig jaar ging het ineens heel snel, (starten juni) waardoor wij besloten het zwembad niet op te zetten. Het was spullen verplaatsen, waaronder ook de liner en wat andere dingen naar mijn moeder haar schuur, de onze is niet zo groot. Maaaaaar, omdat we (ook ik) zo blij worden van een fotoverslag, komt ie dan.
:strip_exif()/f/image/olsx5xxWnjLBT4igHHQXqjXt.jpg?f=fotoalbum_large)
Begonnen met WP & pomp & slangen. Dit hadden we al een paar dagen voor opzetten gedaan ivm strakke planning 🤣 matten hadden wij met opruimen genummerd, iets met ocd en afdrukken van de poten. Na het w’eau debakel van 2 jaar geleden zijn ook wij voor de fairland 6kw gegaan, voor een bad van 8,5m3. Go big or go home. ZFP wil ik niet over praten. Kwam met het zwembad, maakt meer herrie dan de WP, zijn er nu klaar mee. Dit is zijn 2e en laatste seizoen.
:strip_exif()/f/image/Mw3p3Ejm9yVALdFLy1z3mgEU.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen was het tijd voor het zwembad zelf. Met opruimen aan het einde van seizoen 2021 zwaaaaaar in de talk gezet. Hij kwam er ontzettend netjes uit. Liner was keurig, geen schimmel, plakte nergens. Dit houden we zo. Het is een Exit zwembad 4x2x1.22. Door de aanbouw zijn we nu wel 2,5m tuin kwijt. Loungeset en zwembad past nog, vind het prima.
:strip_exif()/f/image/gCd4nqX8jdJhnZtyLWk0TR2F.jpg?f=fotoalbum_large)
Overkapping en bubbeltjeszeil er ook op. Overkapping is altijd wel een werkje, maar moet zeggen dat we heb er nu heel snel op hadden. Hebben nog een nieuw tentje liggen wegens een scheur (garantie van EXIT in het eerste jaar) maar ook hier tevreden over de manier van opruimen. Liner + tenten liggen bij ons overigens niet in de winter in de schuur. Dat durfden wij niet aan.
:strip_exif()/f/image/0riauaggCiHOntwCJegJWtjH.jpg?f=fotoalbum_large)
‘S avonds met de hele reutemeteut aan verlichting aan. Toch wel heel fijn die Intex lamp, geen gaten in de liner, wel verlichting in het bad.
Uiteraard kon met vullen de buurjongen van 5 het niet aan om niet in het bad te gaan. Was ook prima, lekker rommelen terwijl wij iedere keer de liner rechttrekken. ‘S avonds chloor, pH- & anti alg erin gemikt. Morgen staat hij 48 uur vol, dan stofzuigen, misschien daarna nog even plonzen. Watertemp is sinds vanmiddag 30 graden met WP sinds zaterdagmiddag aan + zeil erop + overkapping dicht. Moet eerlijk toegeven, de buren zijn een tijdje weg wegens omstandigheden, dus WP & ZFP draaien nu 24/7. Niemand die er last van heeft.