1. Filteren van het zwembad ging goed totdat ik een backwash had gedaan en weer terug ging op filteren. Daarna liep het zwembad langzaam leeg. Na veel uitsluiten tot de conclusie gekomen dat het in mijn 6 klep moest zitten, die open gemaakt en inderdaad het rubber was kapot. Echter is het bedrijf dat het zwembad gezet heeft failliet en is het niet duidelijk welke 6 weg klep in in zit. Dit moet ik weten om het juiste rubber te bestellen.
Zet je de pomp uit voor je de stand van de 6 weg kraan veranderd ?
2. Ik heb een Dolphin SF60 voor mijn zwembad waar ik tevreden over ben. Kan ik deze onder het solar afdek laten doorwerken (als ik zorg dat daaronder genoeg kabel zit) of dien ik het solar deck altijd te openen? Ik weet niet welk merk/type ik heb, dat moet ik nog uitzoeken.
Ik heb een andere stofzuiger-robot, maar ik heb 'm nog nooit laten werken met het dek toe. En dit voor deze redenen:
- ik wil af en toe wel eens zien wat hij doet. Het komt soms eens voor dat die robot op zijn zijkant aan het 'spinnen' is, en dan geef ik 'm een zetje.
- Als ik de robot ook de wanden laat stofzuigen, dan komt hij tot boven de waterlijn.
3. Ik heb een warmte pomp voor de verwarming van het zwembad. Zodra mijn filter (1) gemaakt is en mijn waterkwaliteit op order is ga het het langzaam op temperatuur brengen zodat de kids kunnen zwemmen (14 afgelopen zondag vonden za al te doen). Maar ik vraag me af hoeveel termperatuur ik 's nachts verlies met mijn solar deck dicht. Helaas heb ik nog geen stroom meting, moet er nog iets tussen zetten.
Hangt af van de buitentemperatuur, maar reken op 1 graad.
4. Mijn solar dek zorgt dat er minder rotzooi in het zwembad valt, echter omdat het zich oprolt onder water aan een kant van het zwembad komt alle rotzooi die erop lag alsnog in het zwembad terecht. Heeft hier iemand een oplossing voor?
Solar deck afkuisen voor je het opent

Dat wil je natuurlijk niet iedere dag doen, maar in het voorjaar doe ik dat wel voor ik het na de winter voor de eerste keer open.
Daarnaast heb ik eind vorig jaar een winterzeil gekocht, en heb dit in het najaar over het zwembad geplaatst . Dat scheelt toch ook in vuil die op het roldek komt. Ik overweeg ook om volgend jaar dat winterzeil te plaatsen, maar het solar-deck opgerold te laten.