:strip_exif()/f/image/UWZZH8Hjk3lCjcEQ0byvOuk5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de handdoek in de ring gegooid voor dit seizoen. Het aanbrengen van de verf is niet naar zin gebeurd. Tijdens het aanbrengen van de kleur zag ik pas hoe oneffen de betonwand was. (zie je niet op de foto) Heel veel kleine pinholes kwamen naar voren en die waren niet te vullen met de verf. Daarbjj komt de late levering van de schutting, tegels en zwembadranden.
Na contact met de verkoper van holdbar kwam ik erachter dat ik het beton ook had moeten stucen met watervaste stuc. Alhoewel de primer van epoxy is en wel aan beton hecht. Dat gaf de eerste persoon war ik mee contact had ook aan. En de base coat hecht wel aan de epoxy. De bankjes heb ik wel met watervaste stuc gestuced. Ik twijfelde nog om het beton daarmee te doen maar ik dacht dat dat dubbelop was.
Buiten dat is het bad gewoon niet strak. En met al die pinholes gaat het volgens mij fout omdat daar niet overal egaal verf in zit en de topcoat die transparant is droogt wit op in de gaatjes.
Achteraf gezien had ik gewoon moeten stucen met cement stuc en chloorrubberverf moeten gebruiken. Blijkt dat je PU verf net als chloorruberverf eraf moet stralen.
Ik heb nu 2 opties.
1. liner in het bad maar ik vraag me af of ik uit komen met mijn beton doorvoeringen ca. € 1.000 / €-1250
2. verf eraf stralen, watervaste stuc + verf (PU van ander merk of chloorrubberverf) ca. € 1250,-
Daarnaast blijkt de lokatie van de warmtepomp niet geschikt te zijn. Ik dacht m tegen ijn schuur aan te zetten waar ik maar 35cm diepte heb. Ik ben er nu pas achtergekomen dat afhankelijk van het model 20-35cm van de muur moet staan. Op de schuur is geen plek meer of ik moet 1 paneel verwijderen of de panelen ca 10cm ophogen. Ik heb een model gevonden wat wel tegel de muur kan en van de zijkant en van boven aanzuigt maar weet nog geen prijs. Ik ga waarschijnlijk ene dak aanbrengen tussen mij en de buurman waar die op kan staan. Mijn Brazilaanse buurman vindt t goed idee. Dan kan hij droog barbecueën in de herfst en winter.
Ik had gehoopt voor mijn vakantie klaar te zijn maar helaas en na 1,5 week van mijn vakantie op is heb ik besloten te stoppen. Ik baalde enorm en voelde mezelf als een enorme mislukkeling. Ik voelde mij ook schuldig dat ik de zomer van mijn gezin had verpest. Inmiddels ben ik de stress en schuldgevoelens kwijt en ben ik weer helemaal zen.
Je leert jezelf goed kennen zo. Ik ben slecht in plannen maar een die hard doorzetter. Dan maar een half jaartje later. Maart 2023 is de nieuwe deadline.
Voor nu ga nog even van mijn laaste 1,5 week vakantie genieten. Strand is 20 min fietsen dus zo erg is t niet allemaal.
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput