Je test iig al met tabletten dat betrouwbaarder is dan die test stripsSnoozeOperator schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Net weer backwash en stofzuigen naar waste, weer een halve kuub afgeschreven maar het water ziet er nog helder uit dus wellicht begin ik terrein te winnenik meet handmatig met de " multipooltester 5 in 1 LR" van lovibond, geen teststrips maar gewoon tabletten. De pool lab en de hanna instruments HI713 zijn nog onderweg
Zo te lezen ben je goed op weg.
Overigens is een backwash pas nodig als de druk te hoog (begint te worden) in je filtervat.
Blijven zorgen dat pH op 7.2 zit en Chloor op peil -of meer-.
Filteren en filteren en nog eens filteren.
Heb je last van witte troebel (dode alg) dan goed kijken of je filter deze meeneemt, anders moet je het laten zakken tot de bodem en dan opzuigen.
Nette prijs voor de zout versie.akatar schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:20:
[...]
Sorry, kost 329
https://www.amazon.nl/-/e...connect%2Caps%2C86&sr=8-4
Ik had de beide probes een tijd geleden aangeschaft maar had toen geen tijd/zin om de leidingen aan te passen. Dit heb ik kort geleden gedaan. beide sensoren aangesloten op een fibaro rgbw1 module, werkte een weekje. Nog een getest met een rgbw2 module. zelfde probleem. oftewel probes defect en garantie verlopen natuurlijk.
ph waarde blijft stilstaan, temp loopt wel op/af. orp doet niets (0v = -1000)
Dus kom ik nu op een punt dat ik moet kiezen, sowieso weg met deze probes,
en dan:
blue connect plus, is "cloud only" dus mochten ze stoppen met hun server werkt er niets meer.
of
een all in one systeem, dus een zout chlorinator met ph set (hayward ofzo)
Mijn intex zout systeem begint ook minder te worden.
keuzes....keuzes....
de complete hayward set is ongeveer 2300 euro
Ik ken de Fibare RGBW controllers maar voor als input zou ik ze nooit gebruiken voor dit soort zaken, niet nauwkeurig genoeg (0-10v in maar 100 stappen).
Beiden probes defect lijkt me sterk, ook nog tegelijk... normaal gesproken gaan ze meer afwijken en moet je ze vaker kalibreren.
Het kan natuurlijk wel maar ik zou hier meer onderzoek naar verichten.
Kan het op de foto niet zien, ik neem aan dat je de leiding waar je probes inzitten in een U vorm zit zodat de probes altijd onder water staan, ook wanneer de pomp uit is.
Tja wat moet je verder... een compleet automatisch zoutsysteem is beter maar dan zal je toch meer geld moeten willen investeren, al is je zoutsysteem aan vervanging toe (wel mooi moment natuurlijk).
Blue connect = ~350,--
Automatisch zoutsysteem begint bij 1500,--
Nieuwe losse Intex zoutsysteem is ~200,--
Persoonlijk zou ik die filter gewoon weg laten, al heb je geen enkel filter ertussen, tenzij er een sok ofzo in komt zal alle rotzooi gewoon weer eruit komen gezien een solarbol vrij grote slang diameter heeft.Bakema schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:33:
Ik ben nog niet zo thuis in alle zwembad slang aansluitingen, kan iemand me helpen zeggen wat ik nodig heb![]()
Ik heb een solar bol setje van marktplaats gekocht, en daar zat dit filter bij.
[Afbeelding]
Het is een vijverfilter, maar wil hem als extra tussen de solarbol zetten. Die gebruik ik om mn opblaas spa te verwarmen.
Er zit nu een 32mm tule op, het filter heeft 1” binnendraad, maar ik wil eigenlijk naar een slangtule van 20mm. Maar zo te zien is dit niet als 1 onderdeel te koop; https://leidingshop.nl/pv...variant=31-34-mm-x-1-inch
Een slangtule van 20mm vind ik alleen met 1/2” buitendraad, dan heb ik nog een verloop nodig van 1/2” naar 1” maar dat bestaat niet zo te zien…
/edit
Oh volgens mij heb ik m; https://leidingshop.nl/se...1gxOAtEGEBAxoCAPIQAvD_BwE
Dan moet het lukken toch:)
Maar als goed is komt deze na je pomp/filter, dus dan is het water als goed is al gefilter?
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°