Las nergens de pulsen, ookal heb je het geverifieerd, als dit 20 pulsen zou zijn dan was het zeker geen slecht idee om toch met 12 pulsen te testen aangezien dit de gegevens zijn van de fabrikant.
Was het dan wel goed geweest dan was het misschien toch nog de flow meter...
Vandaar dus die opmerking

.
com2,1ghz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Sinds afgelopen weekend heb ik een opblaasbare jacuzzi en heb een hoop info verzameld over de chemie en onderhoud.
Nou lees ik overal dat de PH en chloorwaarden binnen een bepaald bereik moeten zijn. Waarom chloor minder wordt is duidelijk. Wat de effecten zijn van chloor is mij ook duidelijk. Te weinig chloor = meer bacteriën en en algengroei. Teveel is schadelijk voor mensen en de pomp.
Wat betreft de PH waarde lees ik overal hoe je die kan verhogen of kan verlagen, maar wat ik mij afvraag is waardoor de PH waarde stijgt of zakt. Waardoor komt dat? Wat is tevens het probleem als de PH te laag of te hoog is?
pH is de zuurtegraad. Te laag en het water wordt "zuur", gevolg voor ons is dat het gaat irriteren met name aan de ogen. Daarnaast kan het metaal afzetten tegen de wanden en de pomp etc krijgen het meer te verduren.
pH zakt wanneer je bij een chloor doseer systeem (vloeistof) chemie toevoegd (zwavelzuur).
Of gewoon pH- poeder.
pH stijgt door toevoeging van chloor (Natriumhypochloriet) bij een chloor doseer systeem of ook gewoon door het zwemmen zelf en uiteraard heb je ook gewoon pH+ poeder.
De juiste pH waarde voor zwembadwater ligt tussen 7.2 en 7.6.
Lager en je hebt meer actief chloor maar het gaat irriteren.
Hoger en je hebt minder actief chloor en dus wordt je bad minder of zelfs niet gedesinfecteerd...
CrociStrike030 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:21:
Ik heb ook de vragen bij mijn warmtepomp... Hij staat ingesteld op 27 graden en de eco heat stand.
Water wat erin gaat is 27.9 graden. Water wat eruit gaat is 30.2.
Ik weet dat dit aan de hoge kant is. Pomp draait maar op 10 hz omdat ik voor een verschil van 0,5 graden die pomp veel harder moet laten draaien wat meer vermogen kost.
Maar nu de vraag, waarom staat dat ding nu te draaien? Heeft iemand ditzelfde probleem?
Gaat om de W'eau 7,6 kW versie
Helaas zijn er meerdere Tweakers hier daar ook achter gekomen, gaat je wp wel langzamer in toeren draaien?
Zoals @
Luc S al zei hoort dit naar mijn mening niet zo.
Zuluman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:31:
Ik ben bezig met het schema voor de pomp, filter, wartepomp, zoutelectrolyse, waterbuffer etc.
Nu wil ik een waterval plaatsen die je kan in en uit kan schakelen. De bedoeling is dat als de waterval aan staat de inlaten sluiten en het water wordt omgeleid. Je hebt dan een elektronische kraan nodig. Wie heeft eerder zoiets geplaatst?
Gewoon een elektrische kogelkraan, zie het grote "Zwembad DIY Automatisering" topic.
Zelf niet in bezit gehad maar om mij heen hoor ik dat je echt moet opletten of je wel de juiste kwaliteit hebt, daar zit blijkbaar groot verschil tussen...