Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 185 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekerwauz_NL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 23:45

Koekerwauz_NL

AMD scorpius

Dus even getest. De RCD van de pomp die in de Isaver zit blijft actief ook al staat de Isaver uit. Als je de Isaver weer aan zet en een snelheid kiest gaat de pomp weer draaien. Heb ook even de stekker van de Isaver eruit gehaald en de bedieningsknoppen blijven lang 'nabranden'. Na de stekker geplugd te hebben en een snelheid te kiezen start de pomp weer als je dan de RCD in drukt.

Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Hier een Bestway Steel Pro Opzetzwembad van 221 x 150 x 43 cm waar dus ongeveer 1200L in gaat. 2 jaar gedaan met de standaard pomp met cartridges maar wil misschien ook wat meer en dan het liefst ook met verwarmingsmatjes op het dak van het schuurtje.

Maar omdat ik niet zo'n groot bad heb, zou ik ook geen grote pomp nodig hebben maar eigenlijk wil ik wel een ZFP met een beetje degelijke opvoerhoogte. Heeft iemand hier tips voor een 'goedkopere' ZFP-oplossing dan die cardridges?

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33
Mr.Viper schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:49:
Hier een Bestway Steel Pro Opzetzwembad van 221 x 150 x 43 cm waar dus ongeveer 1200L in gaat. 2 jaar gedaan met de standaard pomp met cartridges maar wil misschien ook wat meer en dan het liefst ook met verwarmingsmatjes op het dak van het schuurtje.

Maar omdat ik niet zo'n groot bad heb, zou ik ook geen grote pomp nodig hebben maar eigenlijk wil ik wel een ZFP met een beetje degelijke opvoerhoogte. Heeft iemand hier tips voor een 'goedkopere' ZFP-oplossing dan die cardridges?
De reden waarom men hier grotere ZFP hebben is vanwege de opvoerhoogte van het water... water het schuurtje op en dan door je zonnemat gaat het helaas niet worden met een cartridge pomp.

Edit:
Alternatief is een losse pomp ernaast zoals deze:
https://www.ho-michielsen...wembadpomp-supereco-d6000

[ Voor 9% gewijzigd door Jazsie op 17-06-2022 16:55 ]

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Hier staat ie ook weer
Afgelopen donderdag de intex pomp vervangen voor een Aquatechnix aquamaster 10 https://www.toppy.nl/prod...r-10-zwembadpomp-11m.html

Wat een verschil kwa geluid, ik heb hem nog wel in de kist staan die ik gemaakt had voor de intex , dus nu hoor je helemaal niets.
Enige waar ik me nu aan aan het ergeren is is het geluid van de inspuiters 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 00:22
Eerste impressie van de "Fairland AQS Inverter 8kW zwembad warmtepomp" is goed. Vanochtend om halfelf de pomp aangezet bij een watertemperatuur van 20 graden. Inmiddels 7 uur verder en het bad nu op 27,5 graden. Geluid valt reuze mee het is voornamelijk de intex pomp die het geluid maakt al is dat ook nog wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-08 11:24

mwk

OMX2000 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:49:
Voor ik verder de rabbit die zwembaden heet duik. Waar moet ik aan denken qua energieverbruik voor het verwarmen met een warmtepomp van een Intex Prism- 488 x 244 x 107. Ik vraag het omdat ik een dedicated groep voor de overkapping. Maar dat is een enkele fase.
Als je naar deze kijkt dan is die nog niet 1kW primair.

https://www.toppy.nl/prod...e-zwembad-warmtepomp.html

1 fase is doorgaans maximaal op 25A afgezekerd. Gebruikelijk ik 16A.
Je hebt dan resp 5,7 kw of 3,6 kW maximale belasting.
Je moet het wel heel ruig aanpakken wil dat onvoldoende zijn.
Wel is net handig om naar de dikte van de kabel te kijken. Minimaal 2,5mm2 voor 16A. Ga je hoger (lijkt me niet nodig) dan 4mm2.
Ik zou adviseren die aansluiting te maken met een aardlekautomaat. Als er dan iets lekt dan schakelt alleen die groep uit.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwk

mwk

huCks schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 00:35:
[...]

Dit is het eerste jaar dat ik een zwembad zet, heb me idd al voorgenomen (als het zwembad genoeg gebruikt is) ik volgend jaar druk leidingen ga gebruiken.

Zou het helpen als ik rond het dichtgetrokken deel een slangklem zet (zo'n rvs slangklem)?
Dan kan de buis daar niet plak getrokken worden.
Of doorsnijden daar, en een pijpje ertussen maken en dan klemmen.

Maarten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Kozijn voor t zwembadraam is binnen. Glas wordt 17-7 geleverd. Volgende week zitje metselen en dan 3-4 weken wachten voordat ik egaline giet. En dan 4 dagen later het bad verfen en het raam plaatsen. Van t weekend al t leidingwerk plaatsen.

En voor de geïnteresseerden een financieel plaatje. Nog binnen budget van 10k voor t bad en 5k voor de rest van de tuin. Hier is meegenomen de verkoop van restmateriaal 500 euro. Al zeker 300 euro binnengehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS-DRkdmWG0-o_ZfmN-N6kpHoHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5RlVjXFyHSp8P7Pnal4Kh6q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaYFc9mU_9R8VvvQsstmo70mW34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a29mDUtP0Z2OE3GKD6zNDPyJ.jpg?f=fotoalbum_large

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwk

mwk

FireStarter schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:56:
Ik ben bezig met m’n Intex Ultraframe 7,3M te vullen voor de eerste keer. Eerst 3cm. Proberen de vouwen eruit te krijgen. Maar bepaalde naden komen er maar niet uit. Ik heb geprobeerd deze eruit te duwen. Maar ze komen terug. Lijkt wel alsof ze zo waren opgevouwen in de verpakking
Als je met je voet erop staat dan merk je wel dat het geen hoge plooi is. Gisteravond dacht ik, wie weet valt het wel weg tijdens het vullen. Gevuld tot 15cm maar het zijn nu echte plooien nu.

Straks maar weer de dompel pomp gebruiken om het water te verlagen naar 3cm

Iemand tips and tricks?
Als de ondergrond vlak is komt het vanzelf goed. Tijdens vullen af en toe strak trekken/duwen in de hoeken. Ook de poten rondom even naar buiten trelken (bij de grond)
Naarmate het bad voller wordt neemt de kracht naar buiten toe en gaan de plooien er uit.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik merk dat ik erg loop te stoeien en te twijfelen met mijn warmtepomp.

Ik twijfel tussen de flow via de bypass volledig openzetten, waardoor het water minder opgewarmd wordt, maar in verhouding wel vaker door de warmtepomp heen gaat

Vs.

De flow knijpen bij de uitgangkant van de warmtepomp via de bypass waardoor het water warmer wordt, alleen het tempo waarbij het gehele bad door je warmtepomp heen gaat is langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-09 00:22
Cai schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:10:
Ik merk dat ik erg loop te stoeien en te twijfelen met mijn warmtepomp.

Ik twijfel tussen de flow via de bypass volledig openzetten, waardoor het water minder opgewarmd wordt, maar in verhouding wel vaker door de warmtepomp heen gaat

Vs.

De flow knijpen bij de uitgangkant van de warmtepomp via de bypass waardoor het water warmer wordt, alleen het tempo waarbij het gehele bad door je warmtepomp heen gaat is langzamer.
Ik denk heel eerlijk dat het verschil niet zo enorm is. De lucht die bij mij uit de pomp komt is ijskoud die warmte moet toch ergens heen. Ik heb zelf geen bypass dus gaat gewoon de volledige stroom water er door heen (6m3) lijkt prima te werken. Water is alsnog voelbaar warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:34
WTF de liner is onder in m'n zwembad gescheurd... Iemand zoiets al eerder meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pebLxxzr5f_Nm5CcMhJ6JuxvQKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/braAcEQrVbK4b8ZoiXvHNFmr.jpg?f=fotoalbum_large

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
harmageddon schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:40:
WTF de liner is onder in m'n zwembad gescheurd... Iemand zoiets al eerder meegemaakt?

[Afbeelding]
Stond daar je trapje o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TMCThomas schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:08:
Eerste impressie van de "Fairland AQS Inverter 8kW zwembad warmtepomp" is goed. Vanochtend om halfelf de pomp aangezet bij een watertemperatuur van 20 graden. Inmiddels 7 uur verder en het bad nu op 27,5 graden. Geluid valt reuze mee het is voornamelijk de intex pomp die het geluid maakt al is dat ook nog wel te doen.
Met dit soort temperaturen heb ik geen warmtepomp nodig. Bad van 3.05 doorsnede en ook hier 28 graden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
BounceMeister schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Nee, er stond niks...
3e jaar dat we dit had gebruiken en altijd netjes opgeborgen met babypoeder etc

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc S
  • Laatst online: 22:49
@Zuluman Begint echt schot in te komen, mooi project! Ik weet niet wat voor egaline je gaat gieten maar volgens mij is reguliere niet voor buiten/onder water. Ik heb voor de zekerheid Schönox FPL plus gepakt.

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
BounceMeister schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:45:
[...]

1 van de poten die zijdelingse steun geeft was van de tegels afgegleden en het wat gescheurd is zat de aanhechting van de poot... Ik heb plakspullen voor pvc dus plakken en weer vullen!

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

harmageddon schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:31:
[...]

Nee, er stond niks...
3e jaar dat we dit had gebruiken en altijd netjes opgeborgen met babypoeder etc
De mijne staat al 6 jaar buiten in weer en wind, in de winter leeggepompt tot aan het laagste invoergat (die dient dan als overlopp). Opbergen van die dingen doet meer kwaad dan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Luc S schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:22:
@Zuluman Begint echt schot in te komen, mooi project! Ik weet niet wat voor egaline je gaat gieten maar volgens mij is reguliere niet voor buiten/onder water. Ik heb voor de zekerheid Schönox FPL plus gepakt.
Die had ik ook al op mijn lijst staan. Kwam ook in de video van Martin vledder voor. Maar ik ga daarna nog pu verf gebruiken.

Ik moet ook nog het trapje met bankje metselen en stucen. Ik dacht cementmix te gebruiken maar dat is niet overschilderbaar. Ben nog bezig aan het onderzoeken wat saar het beste voor is en het snelste droogte zodat ik t kan overschilderen met pu verf.

Edit:

Weber cem of cemfast lijkt geschikt. Even bellen maandag of pu goed hecht op dit produkt. Twijfel of ik het hele bad hiermee stuc of alleen t bankje. Zal bij de naden tussen beton en gemetselde bankje wel een vezelmatje moeten gebruiken zag ik in een video.

[ Voor 16% gewijzigd door Zuluman op 17-06-2022 23:41 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Jazsie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:51:
[...]

De reden waarom men hier grotere ZFP hebben is vanwege de opvoerhoogte van het water... water het schuurtje op en dan door je zonnemat gaat het helaas niet worden met een cartridge pomp.

Edit:
Alternatief is een losse pomp ernaast zoals deze:
https://www.ho-michielsen...wembadpomp-supereco-d6000
Dat ik een ZFP nodig heb lijkt me inderdaad wel duidelijk maar dan ben ik dus op zoek naar een pomp met voldoende kracht voor een opvoerhoogte van minimaal 3 meter. Ik zie bij alle Bestway modellen dat het max 1.5 meter is ongeacht of het nu 3m3 of 8m3 per uur is dus dat is niet genoeg. Van de Intex modellen lees ik hier dat ze veel lawaai maken en dat wil je natuurlijk ook liever niet!

De vraag is dan ook dus heeft iemand ervaring met een (goedkoop) systeem met voldoende opvoerhoogte maar een laag debiet of vraag ik dan een onmogelijke combinatie? Ik denk dan aan een klein filter at met een grote pomp al moet dat denk ik ook op elkaar afgestemd zijn.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Goedkoop en stil gaan niet samen @Mr.Viper ;).

De Pentair Azur filterset 6 m³/u is een stille ZFP set:
>> https://www.toppy.nl/prod...azur-filterset-6m3-u.html
(pomp ook los te krijgen >> https://zwembadcompleet.nl/pentair-freeflo-031-zwembadpomp).

@_RRM_ heeeft de 6m3/u variant en @Bauki de 9m3/u variant als ik mij niet vergis.

Beiden komen van Intex af (als ik mij wederom niet vergis) en zijn zeer te vreden mbt het geluid :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 11:05
President schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:36:
[...]

Maar, die skimmer kan je toch gewoon in de hoek plaatsen?
Of op deze manier heb je geen last dat de skimmer in de weg zit wel even een gat in de liner snijden makkelijk zelf te doen de benodigde aansluitingen realiseren en met afsluiters je kun er evt. een chloortablet 200ggram in leggen in het mandje en de kinderen kun er niet makkelijk bi,j de deksel draai je een slag vast en het voor klepje kunnen ze niet makkelijk met hun handen bij het mandje komen.

Voor de in en oud van je zwembad met afsluiters gewoon een set nemen het gemak er van met de slangen etc. als je standaard aansluiting heb de ruber tiet :9 er uit snijden opening moet groter en makkelijk zelf te doen stelt niets voor.

Hier mijn zwembad opstelling ook zelf gedaan met skimmer en afsluitkranen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P-zni3ekTwZoaHV7zzabWTS8i0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5wtR8p0kBRm7OmQMZOx3ZAB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
Ligone schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:29:
[...]

De mijne staat al 6 jaar buiten in weer en wind, in de winter leeggepompt tot aan het laagste invoergat (die dient dan als overlopp). Opbergen van die dingen doet meer kwaad dan goed.
Laten staan heb ik een te kleine tuin voor...

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:33
Mr.Viper schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:49:
[...]

Dat ik een ZFP nodig heb lijkt me inderdaad wel duidelijk maar dan ben ik dus op zoek naar een pomp met voldoende kracht voor een opvoerhoogte van minimaal 3 meter. Ik zie bij alle Bestway modellen dat het max 1.5 meter is ongeacht of het nu 3m3 of 8m3 per uur is dus dat is niet genoeg. Van de Intex modellen lees ik hier dat ze veel lawaai maken en dat wil je natuurlijk ook liever niet!

De vraag is dan ook dus heeft iemand ervaring met een (goedkoop) systeem met voldoende opvoerhoogte maar een laag debiet of vraag ik dan een onmogelijke combinatie? Ik denk dan aan een klein filter at met een grote pomp al moet dat denk ik ook op elkaar afgestemd zijn.
2 jaar geleden ben ik met veel tyleen op het dak (2.5m hoog) gestart met een Intex frame (17m3) en een systeem los van de ZFP.
Deze pomp; https://www.toppy.nl/prod...0-vario-s-vijverpomp.html beviel erg goed. Zeer stil, goed regelbaar en geschikt voor 300m, 16mm tyleen, maar niet goedkoop (zoals @Jazsie al aangaf)
Na een jaar stond de WP er en gebruik de aquaforte nu bij het leegpompen.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
J.E. Weinor schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 03:45:
[...]

Hier mijn zwembad opstelling ook zelf gedaan met skimmer en afsluitkranen.

[Afbeelding]
Heb jij verharding onder kunstgras liggen ?
Bij mij was de druk zo hoog dat de poten in het gras weg gezakt zijn en er lelijke deuken in zitten.
Dus toch maar plaatjes gekocht voor eronder dit jaar,

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Ligone schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:29:
[...]

Dek je het zwembad dan niet af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

D-Three schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:31:
[...]

Dek je het zwembad dan niet af?
Nee zelfs dat niet meer. Ik vis in het voorjaar de blaadjes er uit, chloor en floc er in, terug bijvullen tot vol, paar keer stofzuigen, laten bezinken, stofzuigen en klaar. Dit jaar is het mij op 1 week gelukt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Even een vraagje want kan het niet vinden in de bouwmarkt(en). Ik heb een BPN06, Fairland warmtepomp met een 50mm bypass kit. Wat heb ik nu nodig om de bypass kit aan de Fairland aan te sluiten? Ik kan namelijk niks vinden wat past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 15:39
@President @BounceMeister Bedankt voor jullie reacties, inmiddels de boel lek dicht.
Andere vraag, ik heb een warmtepomp gekocht bij onze plaatselijk tuinwinkel in Hoogwoud.

Showroommodel 4kwh voor 350.- gisteren heerlijk het water op 31 graden gezet ermee.
maar stoorde mij behoorlijk aan het geluid en het gerattel van de warmtepomp.
Het is volgens mij een huismerk wp want niet duidelijk een merk te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cB5KCzJ9fTcraKTWYtJOj_NdYuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FoCCN2lEr3XlEYSIWHhW7aoI.jpg?f=user_large

Volgens de specificaties van de WP zou het 33db op 10meter moeten zijn. Dat klopt lijkt mij niet, want de meeste WP's van onder de 500.- hebben een hogere DB aanduiding.

Nu is mij vraag, is hier iemand die woont in de buurt van Medemblik met een warmte pomp waar ik eens mag luisteren hoe die klinkt?

Ja, ik ben mij bewust ervan dat een warmtepomp geluid maakt. Het is een gevoelskwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
TheBIgW schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:08:
@President @BounceMeister Bedankt voor jullie reacties, inmiddels de boel lek dicht.
Andere vraag, ik heb een warmtepomp gekocht bij onze plaatselijk tuinwinkel in Hoogwoud.

Showroommodel 4kwh voor 350.- gisteren heerlijk het water op 31 graden gezet ermee.
maar stoorde mij behoorlijk aan het geluid en het gerattel van de warmtepomp.
Het is volgens mij een huismerk wp want niet duidelijk een merk te vinden.

[Afbeelding]

Volgens de specificaties van de WP zou het 33db op 10meter moeten zijn. Dat klopt lijkt mij niet, want de meeste WP's van onder de 500.- hebben een hogere DB aanduiding.

Nu is mij vraag, is hier iemand die woont in de buurt van Medemblik met een warmte pomp waar ik eens mag luisteren hoe die klinkt?

Ja, ik ben mij bewust ervan dat een warmtepomp geluid maakt. Het is een gevoelskwestie
Ik woon helaas niet in de buurt (ZH) en ben direct voor een veel duurdere warmtepomp gegaan, een poolex met behoorlijke overcapaciteit.
https://www.toppy.nl/prod...M9CnMgkXeo2BoClVoQAvD_BwE

Puur omdat ik hier pas een half jaar woon en absoluut geen overlast voor mijn buren wil veroorzaken.. En ik ben echt blij met mijn stille setup! De zandfilterpomp wel in een zelf gemaakte houten bak gezet, zodat ik gewoon in de tuin kan BBQ'en zonder last te hebben van de hardware... Zonder die houten bak zou ik het wel irritant hebben gevonden. Let op: ik had hem even leeg aan gezet (dat mag niet, doe het dus ook niet!) en toen schrok ik van het geluid. Maar eenmaal aangesloten op het zwembad met de houten bak eromheen niet. Zou die niet in de bak hebben gestaan dan zou ik er ook wel last van hebben gehad gok ik, omkisting dempt het echt.

De warmtepomp hoor ik gewoon amper, al beweegt de propeller uiteraard wel en wordt er wel hoorbaar lucht verplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door President op 18-06-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
jacovn schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Heb jij verharding onder kunstgras liggen ?
Bij mij was de druk zo hoog dat de poten in het gras weg gezakt zijn en er lelijke deuken in zitten.
Dus toch maar plaatjes gekocht voor eronder dit jaar,
Onder het kunstgras ligt ipx platen en onder de pootjes staanders trespa 8 mm.ik doe het al jaren op kunstgras en nu weer vorig jaar alles vernieuw setup zwembad kunstgras tuin verandert groter bad solar tyleen op het dak in 3 bakken etc, zwembad sinds 3 dagen opgezet wat later begonnen wegens omstandigheden plots overlijden van mijn vrouw.

Je kunt niet zien van vorig jaar waar het zwembad heeft gestaan geen deuken in het kunstgras ruim je het bad weer op kwestie het het kunstgras met een bladhark de spriet weer omhoog harken en dat elk jaar doen.

Het zwembad staat gewoon op het kunstgras zonder wat extra er tussen, ander tip zet je het zwembad in het voorjaar weer op met een oude stofzuiger even de grasmat stofzuigen zodat alle rotzooi van de winter weer opzuigt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbCuGV4adCloGMqaR4_YSq_rpSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uasbsldGiuCRLlSjENvPLNQd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Csnq_jsmu-1qKrF0kCAuGzcg83U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xuGSVdgGd0eUphQxipjClmc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door J.E. Weinor op 19-06-2022 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
STolsma schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:37:
Even een vraagje want kan het niet vinden in de bouwmarkt(en). Ik heb een BPN06, Fairland warmtepomp met een 50mm bypass kit. Wat heb ik nu nodig om de bypass kit aan de Fairland aan te sluiten? Ik kan namelijk niks vinden wat past.
In de bouwmarkt moet je niet wezen voor speciale aansluitingen online en wildkamp op druk pvc zoeken daar zijn veel koppelingen en verloopstukken verkrijgbaar zowel met draad als zonder voor de prijs moet je online zijn daar is de Wildkamp weer te duur dat geld voor alle pvc die je nodig hebt om te verlijmen van buis tot aan koppelingen.

Heb je een speciale maat met schroefdraad neem je een schuifmaat de maat binnen of buitenmaats opmeten daar is wel een aansluiting op druk pvc voor verkrijgbaar.
Vaak worden de maten in inch weer gegeven met dit handige overzicht is het makkelijker te vinden welke je nodig hebt en past op je WP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_7wK_2qeytF__iPAmXr2Uwoyxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RSbhPAeDv1ts0cYAzSfyfoIf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
STolsma schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:37:
Bij de warmtepomp zit koppeling naar 50mm pvc buis bij.
Afhankelijk van je bypass kit kan je deze direct op je warmtepomp aansluiten.

Aangezien we verder niet weten welke bypass kit het is en hoe je het geheel wilt opzetten, is het lastig helpen ;).

Zoals @J.E. Weinor zegt kan je beter online bestellen, goedkoper en meer opties (of je moet net 1 stuk nodig hebben, tja dan is lokaal wel zo handig/makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
harmageddon schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:45:
[...]

Laten staan heb ik een te kleine tuin voor...
Waar zet je dan het zwembad zelf neer :+ :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
Jazsie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 01:54:
[...]

Bij de warmtepomp zit koppeling naar 50mm pvc buis bij.
Afhankelijk van je bypass kit kan je deze direct op je warmtepomp aansluiten.
Die koppeling zit niet bij de warmtepomp (is een tweedehands) en zoek ik nu precies.

@J.E. Weinor Wildkamp zit ook bij mij in de buurt (Heilo) zal daar even kijken maandag. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
STolsma schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Die koppeling zit niet bij de warmtepomp (is een tweedehands) en zoek ik nu precies.

@J.E. Weinor Wildkamp zit ook bij mij in de buurt (Heilo) zal daar even kijken maandag. Bedankt voor de tip.
Tricky, soms werken ze met aparte maten en dan kan het knap lastig zijn... (zou zelf nooit eentje kopen zonder de koppelingen erbij).

Effe de diameter meten en kijken of deze overeenkomt, met wat geluk is het 2" en dan zou deze moeten passen op je warmtepomp:
https://www.wildkamp.nl/p...d-16-bar-50-mm-x-2/716145

[ Voor 4% gewijzigd door Jazsie op 19-06-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ligone schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Nee zelfs dat niet meer. Ik vis in het voorjaar de blaadjes er uit, chloor en floc er in, terug bijvullen tot vol, paar keer stofzuigen, laten bezinken, stofzuigen en klaar. Dit jaar is het mij op 1 week gelukt 8)
Wij hebben voorlopig nog een goedkope bestway pro steel dat enkel buiten staat in de zomer. Aan de koppelingen (uiteinden van de buizen) zijn er roestvlekken. Heb jij geen last van roest dan? En blijf de liner dan nog proper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

D-Three schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Wij hebben voorlopig nog een goedkope bestway pro steel dat enkel buiten staat in de zomer. Aan de koppelingen (uiteinden van de buizen) zijn er roestvlekken. Heb jij geen last van roest dan? En blijf de liner dan nog proper?
Voorlopig geen last van roest, als je het nooit uit elkaar haalt wordt de verf ook niet beschadigt waardoor er minder kans is op roesten. De liner aan de binnenkant is nog perfect. Buitenkant zie je natuurlijk wel dat het doffer begint te worden maar ik denk dat dat meer te maken heeft met de zon dan met buiten te staan in de winter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
@Ligone

De roest is niet echt door beschadiging. Het lijkt er op dat er water in de binnenkant van de buis komt, die wat roest en dan dat roestig water er uit loopt.

De liner van ons zwembad was dit jaar wat beschimmeld. Ik heb het proper gekregen maar ik had het dus waarschijnlijk niet goed opgeborgen. En bij een veel groter zwembad wordt dat enkel maar lastiger, denk ik dan. Laten staan kan dan wel een goede optie zijn en inderdaad minder kans op beschadigingen. Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 19-06-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Hmm, vandaag, maandag en dinsdag wordt er hier sowieso niet gezwommen. Woensdag en donderdag misschien weer, vrijdag t/m zondag sowieso niet.

De zandfilterpomp moet natuurlijk elke dag draaien... Maar: ga ik de warmtepomp aanzetten vandaag en de komende dagen? Of zet ik hem woensdag pas weer aan als ik weet of ze dan gaan zwemmen?

Water is nu 25 graden... Op temperatuur houden is vaak goedkoper dan van begin tot eind opnieuw opwarmen, maar geldt dat ook met meerdere dagen ertussen?

[ Voor 15% gewijzigd door President op 19-06-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32

Dennis1812

Amateur prutser

President schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:03:
Hmm, vandaag, maandag en dinsdag wordt er hier sowieso niet gezwommen. Woensdag en donderdag misschien weer, vrijdag t/m zondag sowieso niet.

De zandfilterpomp moet natuurlijk elke dag draaien... Maar: ga ik de warmtepomp aanzetten vandaag en de komende dagen? Of zet ik hem woensdag pas weer aan als ik weet of ze dan gaan zwemmen?

Water is nu 25 graden... Op temperatuur houden is vaak goedkoper dan van begin tot eind opnieuw opwarmen, maar geldt dat ook met meerdere dagen ertussen?
Ik zou hem dan lekker even uitlaten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
Jazsie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Tricky, soms werken ze met aparte maten en dan kan het knap lastig zijn... (zou zelf nooit eentje kopen zonder de koppelingen erbij).

Effe de diameter meten en kijken of deze overeenkomt, met wat geluk is het 2" en dan zou deze moeten passen op je warmtepomp:
https://www.wildkamp.nl/p...d-16-bar-50-mm-x-2/716145
Ja dat heb ik nu ook door dat het lastiger is dan gedacht om de pomp aan te sluiten. Ik heb het de verkoper nog even gevraagd.

Maandag ga ik met een flens die past naar Wildkamp om te kijken of er wat te maken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
STolsma schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Ja dat heb ik nu ook door dat het lastiger is dan gedacht om de pomp aan te sluiten. Ik heb het de verkoper nog even gevraagd.

Maandag ga ik met een flens die past naar Wildkamp om te kijken of er wat te maken is.
Maak een foto van de aansluiting van je WP beelden zeggen vaak meer dan woorden en een schuifmaatje is geen luxe om te meten dan weet je precies hoeveel inch draad je nodig hebt volgens tabel, en wordt het vinden van een juiste onderdeel aansluiting wat makkelijker in je zoektocht

Maar het blijft een gepuzzel met pvc aan leidingen en koppelingen om alles naadloos op elkaar aan te sluiten door de verschillende maten en uitvoeringen onderling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
Het is gelukt, verkoper had het juiste onderdeelAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZNuNDgI0s1jOkFu-dyy_evDWAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvCU249xz6vyuBDmYtwKZCm2.jpg?f=fotoalbum_large

Pomp draait nu op 1650 rpm, lager gaat de Intex zout in foutmelding.
Nu op 1450 toeren. Minder water door de warmtepomp

[ Voor 91% gewijzigd door STolsma op 19-06-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
Ik heb even dit topic doorgebladerd maar krijg het niet echt gevonden.

Ik heb een intex zfp, hier zit een ingebouwde schakelaar op, en deze wil ik graag bypassen zodat ik een eigen tijdschakelaar (domotica) kan gebruiken. Ik lees dat mensen dit gedaan hebben, maar niet 'hoe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

gysman11 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:06:
[...]

Met dit soort temperaturen heb ik geen warmtepomp nodig. Bad van 3.05 doorsnede en ook hier 28 graden nu.
Yup

Water was hier afgelopen dagen 31.4 en 30.5 gewoon op de zon. (Met bubbeltjesdeken)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 19-06-2022 22:15 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

prekz schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:46:

Ik heb een intex zfp, hier zit een ingebouwde schakelaar op, en deze wil ik graag bypassen zodat ik een eigen tijdschakelaar (domotica) kan gebruiken. Ik lees dat mensen dit gedaan hebben, maar niet 'hoe'.
Ik heb hetzelfde probleem. Mij is destijds een switchbot aangeraden maar die is veel en veel te zwak om het groene knopje in te drukken, zelfs met een nieuwe CR2 batterij, dus dat geld is weggegooid.

Ik hou me ook aanbevolen voor een oplossing.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Gisteren was het 34 graden (bad heerlijk op 32gr), vandaag bad op 35gr gezet aangezien het buiten 16gr was in de avond :+.
STolsma schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:55:
Het is gelukt, verkoper had het juiste onderdeel[Afbeelding]

Pomp draait nu op 1650 rpm, lager gaat de Intex zout in foutmelding.
Nu op 1450 toeren. Minder water door de warmtepomp
Dat is fijn, ziet er goed uit !
prekz schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:46:

Toch beter topic doorzoeken:

Edwin3 in "Het grote zwembad topic - Deel 2"
en
Edwin3 in "Het grote zwembad topic - Deel 2"
Arfman schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:48:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Mij is destijds een switchbot aangeraden maar die is veel en veel te zwak om het groene knopje in te drukken, zelfs met een nieuwe CR2 batterij, dus dat geld is weggegooid.

Zie reactie hier boven :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jazsie op 19-06-2022 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
@Koffie, deze topic is inmiddels 2x zo lang als de vorige, zullen we deel 3 starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 23:11
Jazsie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:00:
@Koffie, deze topic is inmiddels 2x zo lang als de vorige, zullen we deel 3 starten?
Waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
Arfman schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:48:
[...]

Ik heb het zelfde probleem, ik denk erover om een esp32 of andere microcontroller hiervoor in te zetten.
Simpel weg hele filter uit elkaar halen en 2 draadjes vast te solderen aan het druk knopje. Vervolgens de microcontroller zo in te stellen dat deze de knop indrukt.

Geen idee of dit lukt, want heb nog niet gekeken hoe de gehele filter qua techniek in elkaar steekt.
Maar volgens mij moet dit mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een 3.60 cm rond Exit zwembad gekocht 3 weken geleden. Ik had met PH- en chloor tabletten de waardes op een redelijk niveau. Dat duurde wel lang met de langzaam oplossende chloor tabletten. Er was niet veel in gezwommen die periode. Nu een aantal dagen topweer en veel kinderen in het zwembad. Meteen het water heel erg troebel. Nu dus maar snel wat Chloorshock in huis halen. Dat ga ik met die tabletten in een dispenser niet snel fixen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Eh bedankt, maar ik hou het graag veilig. Ik weet niets van elektriciteit, ik wil gewoon op afstand die pomp aan en uit kunnen zetten, net zoals ik dat met elk ander willekeurig apparaat kan :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Zoals ik al zei, topic is erg lang geworden inmiddels?
TheBIgW schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Ik heb het zelfde probleem, ik denk erover om een esp32 of andere microcontroller hiervoor in te zetten.
Simpel weg hele filter uit elkaar halen en 2 draadjes vast te solderen aan het druk knopje. Vervolgens de microcontroller zo in te stellen dat deze de knop indrukt.

Geen idee of dit lukt, want heb nog niet gekeken hoe de gehele filter qua techniek in elkaar steekt.
Maar volgens mij moet dit mogelijk zijn.
Op die manier kan het ook, maar ik zou je pomp uit elkaar halen en niet je filter :9~.
Voordeel is wel dat je de orginele functies blijft behouden.
HellBeast schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:36:
Ik heb een 3.60 cm rond Exit zwembad gekocht 3 weken geleden. Ik had met PH- en chloor tabletten de waardes op een redelijk niveau. Dat duurde wel lang met de langzaam oplossende chloor tabletten. Er was niet veel in gezwommen die periode. Nu een aantal dagen topweer en veel kinderen in het zwembad. Meteen het water heel erg troebel. Nu dus maar snel wat Chloorshock in huis halen. Dat ga ik met die tabletten in een dispenser niet snel fixen.
Quick tabs zijn snel oplossende tabletten, daar kan het ook mee. En wanneer bad open ligt in de zon inderdaad goed je chloor peil in de gaten houden, het kan dan erg snel gaan...
Arfman schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Eh bedankt, maar ik hou het graag veilig. Ik weet niets van elektriciteit, ik wil gewoon op afstand die pomp aan en uit kunnen zetten, net zoals ik dat met elk ander willekeurig apparaat kan :)
Dan mooet je gewoon een ander pomp plaatsen waarbij de pomp altijd direct aangaat zodra ie stroom krijgt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Er zit geen limiet meer aan het aantal posts. Het is puur nog nostalgisch gevoel om nieuwe delen te maken.

Al is t altijd leuk 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 23:11
Jazsie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:43:

Zoals ik al zei, topic is erg lang geworden inmiddels?
Wat maakt dat uit ?
Men kan zoeken via zoektermen
Men kan in de TS kijken

En alsnog zullen regelmatig dezelfde vragen komen.

Ik zie zelf pas reden voor een nieuw topic als de TS ook op de schop gaat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Kleine update, nog iets meer dan een week dan wordt het bad geleverd. Momenteel nog in productie bij JDL kunstoffen in Waalwijk. Ze stuurde me vorige week een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5axSBCKGonIqseFP4IlOw7ALdH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DtbjYKQOURby4eXt1CjxwqEy.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door m0nk op 20-06-2022 12:51 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
Nieuwe waterpomp draait en nu begint het afstellen van pomp snelheid en verwarmen. Helaas kan ik de druk of het debiet niet meten en kan dus alleen temperatuur gebruiken voor afstellen.

Nu heb ik aangenomen dat △T van 2 graden optimaal is. Vervolgens de pompsnelheid langzaam opgevoerd, maximum is dus 2000 toeren op de pomp. Hogere senlheid van de pomp en dan wordt temp verschil 1 graad.

Vanmiddag meten hoe het gaat, en dan later maar eens proberen met een delta van 1 graad omdat de pomp dan veel harder kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nu in het derde jaar een Intex 2x3m zwembad buiten te hebben opgezet, begint het lawaai mij van de Intex pomp enigszins te irriteren. Nog geen dag later stond de buurvrouw op de stoep, die mijn gedachten had gehoord ofzo... Maar goed, ik ben dus op het punt gekomen om te kijken hoe ik de Intex ZFP 4m pomp stil genoeg kan maken zodat niet alleen ik, maar ook de buren er geen last meer van hebben.

Op internet heb ik al het eea gevonden, zoals
- Geluidsisolatie matten
- De pomp zwevend plaatsen, zodat er geen trillingsgeluid is
- Een gaat onderin en bovenin de kast maken, zodat warmte natuurlijk wegvloeit uit de kast
- En zo nog wat zaken
- Wellicht de pomp vervangen voor een stil model.

Zijn er hier ook mensen die een kist gekocht en aangepast hebben? Ik zou het liefst dit probleem zo economisch voordelig op willen lossen ;). Waar ik ook aan heb zitten denken is om de pomp en het filter verder uit elkaar te zetten. Want alleen de pomp maakt het lawaai natuurlijk. Dan kan ik nog steeds eenvoudig een rinse uitvoeren zo nu en dan. En kan ik de bekisting om de pomp te isoleren vele malen kleiner maken.

Ik ben benieuwd hoe andere hier mee om gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jazsie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:43:
Dan mooet je gewoon een ander pomp plaatsen waarbij de pomp altijd direct aangaat zodra ie stroom krijgt ;).
Voor zover ik weet zijn dit soort pompen altijd uitgerust met dit soort schakelaars in verband met veiligheidseisen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:10
Gisteren bezig geweest met het opzetten van ons Intex Frame zwembad van 260x160. Nadat er een laagje water in zat cm of 10 zijn mijn vrouw he, waar komt dat water vandaan. Lang verhaal kort; er zat een heel klein gaatje aan de onderkant van de zak. Dit geplakt en daarmee lijkt het opgelost. Het zwembad niet verder gevuld.

Vandaag is het nog steeds vochtig aan de kant onder de zak. Ik kan echter voor zover ik de zak kan optillen geen gaatjes verder ontdekken. Kan dit nog gewoon "damp" zijn of is er een kans aanwezig dat er nog een gaatje zit?

Andere vraag; er lijkt geen passende hoes te zijn voor dit zwembad. Hoe doen jullie dat?
Er zit nu een universele intex hoes omheen die eigenlijk bedoeld zijn voor opblaaszwembaden, maar dat is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Robbie T schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:58:

Andere vraag; er lijkt geen passende hoes te zijn voor dit zwembad. Hoe doen jullie dat?
Er zit nu een universele intex hoes omheen die eigenlijk bedoeld zijn voor opblaaszwembaden, maar dat is niet ideaal.
Wij gebruiken een groot bouwzeil met dit soort klemmen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93d48edb-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/0c153d1d316e0215d7222924136d4183434860a9.jpg
Als er water op ligt haal ik het weg met een emmer, en als het echt veel is dan ga ik hevelen met een tuinslang.

Aap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anor
  • Laatst online: 13-09 14:50
Kickasz schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:23:
Nu in het derde jaar een Intex 2x3m zwembad buiten te hebben opgezet, begint het lawaai mij van de Intex pomp enigszins te irriteren. Nog geen dag later stond de buurvrouw op de stoep, die mijn gedachten had gehoord ofzo... Maar goed, ik ben dus op het punt gekomen om te kijken hoe ik de Intex ZFP 4m pomp stil genoeg kan maken zodat niet alleen ik, maar ook de buren er geen last meer van hebben.

- Geluidsisolatie matten
- Een gaat onderin en bovenin de kast maken, zodat warmte natuurlijk wegvloeit uit de kast
- En zo nog wat zaken

Zijn er hier ook mensen die een kist gekocht en aangepast hebben? Ik zou het liefst dit probleem zo economisch voordelig op willen lossen ;). Waar ik ook aan heb zitten denken is om de pomp en het filter verder uit elkaar te zetten. Want alleen de pomp maakt het lawaai natuurlijk. Dan kan ik nog steeds eenvoudig een rinse uitvoeren zo nu en dan. En kan ik de bekisting om de pomp te isoleren vele malen kleiner maken.

Wat ik heb gedaan om de Intex pomp stil te krijgen (ook de 4m3 variant)

- pomp huis geïsoleerd met geluiddempende matten

- pomp in een Keter Brushwood geplaatst, en op een steen geplaats om zoveel mogelijk de trillingen te absorberen.

Uiteindelijk was het nog niet naar mijn wens, en ben ik overgestapt op een nieuwe pomp (Badu magic 6) met een frequentie regelaar en in dezelfde Keter kist en nu hoor ik de pomp niet meer.

Mijn advies zou dus zijn investeer in een nieuwe pomp, liefst van een gerenommeerd merk. En je geluid zal sterk afnemen.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Plenkske schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Wat maakt dat uit ?
Men kan zoeken via zoektermen
Men kan in de TS kijken

En alsnog zullen regelmatig dezelfde vragen komen.

Ik zie zelf pas reden voor een nieuw topic als de TS ook op de schop gaat.
Heul veul >:), en de TS hoef niet op de schop, pas nog geupdate:+.
m0nk schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:50:
Kleine update, nog iets meer dan een week dan wordt het bad geleverd. Momenteel nog in productie bij JDL kunstoffen in Waalwijk. Ze stuurde me vorige week een foto:

[Afbeelding]
Dat ziet er veelbelovend uit !

Neig zelf ook erg naar een HDPE bad :).

- Geluidsisolatie matten
- En zo nog wat zaken

Overstappen naar een betere pomp, dat ga je pas merken mbt geluid.
Arfman schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Voor zover ik weet zijn dit soort pompen altijd uitgerust met dit soort schakelaars in verband met veiligheidseisen, toch?
Als ik mij niet vergis spreekt @prekz over de ingebouwde timer en niet de RCD schakelaar.

Als je de RCD stekker bedoelt (stekker met test knop erop), dat is hier echt al meermaals vermeld hoe je dat moet aanpassen met behoud van veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi

- Geluidsisolatie matten
- En zo nog wat zaken

Ik had vorig jaar de Intex 12m (geen idee of deze meer of minder lawaai maakt dan de 4m)
Ik had toen via marktplaats een transport kist voor een lamp kunnen ophalen (aangezien je voor de prijs van de lamp ook een leuke 2de hands auto kon kopen had ik graag de lamp erbij gehad maar dat is een ander onderwerp ;) )
In de kist mbv wat pvc koppelingen wand doorvoeren gemaakt en zo het bad aangesloten. Helaas werkte alleen de kist niet veel als buffer. De kist dus bekleed met 10cm steenwol. Dit scheelde wel een stuk maar was nog steeds niet perfect (althans de buren klaagde nog steeds).
Vorige week de intex dus maar vervangen voor de AquaTechnix Master 10 Deze genomen omdat in de specs stond dat ie maar 59 db geeft waar bij bijv Hayward <70 dB stond.
Ik kende het merk niet maar het is een onderdeel van het Duitse Speck dus dat leek mij wel betrouwbaar.
Met de deksel open hoor ik de pomp al niet echt en in de afgesloten kist helemaal niet
Enige wat ik nu hoor is het water stromen in de slangen en de inspuiter van het Intex bad.

Enige probleem wat ik nu heb is dat zaterdag mijn kinderen (3stuks) erin zaten met de 2 kinderen van vrienden en ik een appje kreeg van mijn buurman dat de kinderen teveel lawaai maken en we dus geen rekeing houden met de buurt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ja lekker voor je dan 8)7
kinderen spelen, en dan maakt het geluid.

Begrijp me niet verkeerd: ik kan slecht tegen gillende kids. Vooral die van een tuin verdeop hier maken altijd VEEL herrie. Maar dat hoort nou eenmaal bij spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Serieus of ze nu gillen tijdens voetballen of zwemmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
harmageddon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:38:
[...]

[Afbeelding]
Als er water op ligt haal ik het weg met een emmer, en als het echt veel is dan ga ik hevelen met een tuinslang.
ik doe het met een elastiekje klemmetje en bolletje en je standaard dekzeil Bestway/intex doe je paar jaar langer mee de koortjes om mee vast te zetten gebruik ik niet afwaaien. doet het niet, en een ander voordeel je kunt het dekzeil in je eentje er omheen spannen zonder hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82N3Kh20r04WtqOXUKdSwFKZcXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzc0mElNxjksqGEktAQTDT2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tInMxU1u912JSH36f5x6-NRLbmo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NvVyd8FLiRwh5F9L58eoist.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
paQ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:27:

Begrijp me niet verkeerd: ik kan slecht tegen gillende kids. Vooral die van een tuin verdeop hier maken altijd VEEL herrie. Maar dat hoort nou eenmaal bij spelen.
Ik hoor per jaar maar af en toe liever gillende kinderen dan blaffende honden het hele jaar door daar kun je stapel van worden en knap last van hebben of het een keffer is of niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

harmageddon schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:38:
[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde zwembad en dezelfde oplossing. Ik heb ook nog wat ronde gaten geknipt in het zeil. Zodat het zwembad ook nog kan ademen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBIgW
President schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:13:
[...]

Ik woon helaas niet in de buurt (ZH) en ben direct voor een veel duurdere warmtepomp gegaan, een poolex met behoorlijke overcapaciteit.
https://www.toppy.nl/prod...M9CnMgkXeo2BoClVoQAvD_BwE

Puur omdat ik hier pas een half jaar woon en absoluut geen overlast voor mijn buren wil veroorzaken.. En ik ben echt blij met mijn stille setup! De zandfilterpomp wel in een zelf gemaakte houten bak gezet, zodat ik gewoon in de tuin kan BBQ'en zonder last te hebben van de hardware... Zonder die houten bak zou ik het wel irritant hebben gevonden. Let op: ik had hem even leeg aan gezet (dat mag niet, doe het dus ook niet!) en toen schrok ik van het geluid. Maar eenmaal aangesloten op het zwembad met de houten bak eromheen niet. Zou die niet in de bak hebben gestaan dan zou ik er ook wel last van hebben gehad gok ik, omkisting dempt het echt.

De warmtepomp hoor ik gewoon amper, al beweegt de propeller uiteraard wel en wordt er wel hoorbaar lucht verplaatst.
Ja, waterpompen vinden dat niet fijn. Die poolex klinkt goed qua specs en jouw opmerking van geluid. Helaas geen budget om hem aan te schaffen. Zit in de 600 euro hoek :)

Dus nog steeds opzoek naar iemand in de buurt met een wp van circa dat bedrag waar ik even kan luisteren

[ Voor 3% gewijzigd door TheBIgW op 20-06-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
Jazsie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:28:
Als ik mij niet vergis spreekt @prekz over de ingebouwde timer en niet de RCD schakelaar.

Als je de RCD stekker bedoelt (stekker met test knop erop), dat is hier echt al meermaals vermeld hoe je dat moet aanpassen met behoud van veiligheid.
Door het aanpassen van de RCD stekker kan ik toch niet de pomp laten draaien (d.m.v. een eigen slimme stekker er tussen te zetten)? Ik meen dat ik altijd op de timer clockje moest duwen voor minimaal +1 (1uur filteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

prekz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Door het aanpassen van de RCD stekker kan ik toch niet de pomp laten draaien (d.m.v. een eigen slimme stekker er tussen te zetten)? Ik meen dat ik altijd op de timer clockje moest duwen voor minimaal +1 (1uur filteren)
ik denk als je hem op FP zet het wel eens zou kunnen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
paQ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:27:

Erge vond ik nog dat de visite er nog geen 10 minuten was (kinderen van ze waren direct het bad ingesprongen). Daarvoor lagen wij zelf in het bad en waren onze kinderen rustig aan het volleyballen.
Met ze 5en maakte ze idd best wel wat lawaai en ik stond ook al wel op het punt om er wat van te zeggen tegen ze. Alleen de toon van het appje maakte me best wel kwaad.
Mijn vrouw heeft de buren gisteren avond gesproken en achteraf valt het allemaal mee en had ie zelf ook wel dat zijn appje een beetje verkeerd was.
Ze gaven iig aan dat ze van de pomp geen last meer hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:18
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met de Zandfilterset AQ 330 Plus 6 m³/u? De set is van Speck, al kan ik nergens echt duidelijk vinden welke pomp het dan zou zijn. Het is een stukje goedkoper dan bijvoorbeeld de Speck badu magic 6m3 + een los zandfilter. Zoek eigenlijk vooral iets wat niet te veel herrie maakt en toch in ieder geval een verwarmingsoplossing op 3m hoogte kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een Exit zandfilterpomp die ik gekocht heb als een pakket samen met het zwembad. Mijn vrouw vindt dat hij teveel herrie maakt en is bang dat de buren er last van hebben. Is dit geluid normaal voor een ZFP?

[YouTube: Exit zandfilterpomp]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Nou daar staat ie dan hoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlkURkZjrf3ebGp_FpaozUNUpfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FJEzGv02G0U36J9bA7j0Zw9V.jpg?f=user_large

Tussen de 2 siergras pluimen in de plantenbak zie je de boomkuip. Deze plaats ik vandaag in het gat. Deze zit achter de linker pluim. Achter de rechter pluim komt de WP.

Vanmiddag naar Wildkamp voor het PVC verhaal. Heb in het weekend dit topic met PVC filter aan gelezen. Ik snap er al iets meer van. Maar ik hoop vanmiddag a.d.h.v. foto's en tekeningen een mooie shopping list te krijgen zodat ik komende dagen kan knutselen. In de boomkuip komen 2 uitsparingen met daarop twee PVC aansluitingen. Vervolgens een houtenplaat erop en als het goed is produceert de ZFP dan nog maar 10db ofzo :P

Momenteel staat de ZFP en zout met Boost modus aan. (7x8 uur :+ ). De Solarcover doet al goed zijn werk. Zeker hier in het zuiden, veel zon, redelijke temperatuur. Het water warmt al flink op, valt niet tegen.

Ik hoop wel uiterlijk morgen de 17KW WP aan te sluiten, want vrijdag een kinderfeestje allemaal meisjes, die willen warm water :o .

Nadat het bad was gevuld kon ik het niet later om er ff in te zitten. Wat ik direct al opmerkte is dat je veel water verliest in de hoeken. Weet iemand een handige oplossing hiervoor? Eigenlijk moet je flapjes erop plakken oid.

Als je nu een klein beetje golft dan gutst er water bij iedere hoek op de grond.

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10

-pollem-

Are you threatening me?

daboemann schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:24:
De set is van Speck, al kan ik nergens echt duidelijk vinden welke pomp het dan zou zijn.
Volgens mij gaat het om deze pomp. Is van AquaTechnix wat weer een onderdeel van Speck schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Wat ik ga proberen voor het morsen van water in de hoeken probleem is dit:

https://www.supermagnete....8mm-dikte-9.4mm_S-15-08-R

Twee magneten per hoek aan de binnen en buitenkant van het zwembad. Met daartussen een vuilniszak op maat geknipt :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Bauki schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Foto van de opstelling ter hoogte van de bypass.

[Afbeelding]

Rode ( warm water ) pijl moest in de andere richting uiteraard ;)

Stuur gerust ( PB ? ) indien niet duidelijk
Bedankt voor het uploaden! Ik heb inmiddels dezelfde warmtepomp besteld (wel in Frankrijk, scheelde ca 400 euro incl verzendkosten en gratis bypass), en zal hem dit weekend installeren. Of in elk geval, de buurman zal hem installeren en ik zal toekijken ;) In veel opstellingen zie je dat er gebruik wordt gemaakt van harde PVC buis ipv hier de blauwe flexibel. Is daar een specifieke reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

HellBeast schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:51:
Ik heb een Exit zandfilterpomp die ik gekocht heb als een pakket samen met het zwembad. Mijn vrouw vindt dat hij teveel herrie maakt en is bang dat de buren er last van hebben. Is dit geluid normaal voor een ZFP?

Oei... Moet zeggen dat ik daar ook niet heel erg blij mee zou zijn. Dat geratel klinkt niet volgens mij niet zoals het hoort.

Mijn Bestway 3 M3/h pomp zoemt alleen een beetje. Absoluut niet storend en heb de buren er ook nog niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Laatst online: 19-09 08:39
Ik heb een 4m3 intex zandfilter en die zoemt ook maar wat. Buren geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
EvertVdB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Bedankt voor het uploaden! Ik heb inmiddels dezelfde warmtepomp besteld (wel in Frankrijk, scheelde ca 400 euro incl verzendkosten en gratis bypass)
Dat is eigenlijk wel een heel goed idee zeg! Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Hoe lang moet je wachten om het bad weer te vullen na het plakken van een gaatje met Tear aid type b? De verpakking zegt gebruiksklaar direct: 100% droog na 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc S
@HellBeast Komt er wel water uit de inspuiter? Klinkt wel alsof ie helemaal droog staat. Zit er bij de ingang ook een luchtbel vast?

Ik weet niet of het bij dit model ook nodig is maar sommige pompen en filters moet je ze zelf vullen met water voordat je hem aanzet, of had je dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Luc S schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:42:
@HellBeast Komt er wel water uit de inspuiter? Klinkt wel alsof ie helemaal droog staat. Zit er bij de ingang ook een luchtbel vast?

Ik weet niet of het bij dit model ook nodig is maar sommige pompen en filters moet je ze zelf vullen met water voordat je hem aanzet, of had je dit al gedaan?
Nee, ik heb hem niet zelf gevuld met water. Hij zuigt en spuit wel gewoon. Er was wel 1 ding waar ik over twijfelde wat niet in de handleiding stond. En dat was hoeveel filterzand ik moest gebruiken. Dus misschien is dat te weinig geweest? Zou dat het geluid kunnen veroorzaken?

Enige tips hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ep Woody schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:41:
Hoe lang moet je wachten om het bad weer te vullen na het plakken van een gaatje met Tear aid type b? De verpakking zegt gebruiksklaar direct: 100% droog na 24 uur.
Dan zou ik de 24u aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:17

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

FireStarter schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:02:
Nou daar staat ie dan hoor:

[Afbeelding]

Tussen de 2 siergras pluimen in de plantenbak zie je de boomkuip. Deze plaats ik vandaag in het gat. Deze zit achter de linker pluim. Achter de rechter pluim komt de WP.

Vanmiddag naar Wildkamp voor het PVC verhaal. Heb in het weekend dit topic met PVC filter aan gelezen. Ik snap er al iets meer van. Maar ik hoop vanmiddag a.d.h.v. foto's en tekeningen een mooie shopping list te krijgen zodat ik komende dagen kan knutselen. In de boomkuip komen 2 uitsparingen met daarop twee PVC aansluitingen. Vervolgens een houtenplaat erop en als het goed is produceert de ZFP dan nog maar 10db ofzo :P

Momenteel staat de ZFP en zout met Boost modus aan. (7x8 uur :+ ). De Solarcover doet al goed zijn werk. Zeker hier in het zuiden, veel zon, redelijke temperatuur. Het water warmt al flink op, valt niet tegen.

Ik hoop wel uiterlijk morgen de 17KW WP aan te sluiten, want vrijdag een kinderfeestje allemaal meisjes, die willen warm water :o .

Nadat het bad was gevuld kon ik het niet later om er ff in te zitten. Wat ik direct al opmerkte is dat je veel water verliest in de hoeken. Weet iemand een handige oplossing hiervoor? Eigenlijk moet je flapjes erop plakken oid.

Als je nu een klein beetje golft dan gutst er water bij iedere hoek op de grond.
Mooi stoeltje! Die heb ik ook :p Alleen heb ik er wel een blokje hout achter gedaan. Dan zit je net wat beter

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:47
Help :)

Ik heb een Intex Zwembad van 3x2x75,

Nu had ik een Intex 4M2 zandfilterpomp, maar vrouwlief vind dat dat ding veel te veel herrie maakt. Daarnaast schijnt hij ook niet goed in staat te zijn omhoog te pompen.

Ik heb op onze overkapping 2,5meter hoog 2x Tyleen 50 meter 16mm buizen liggen en ook nog een Intex Solar mat (die ligt nu naast het zwembad)

Ik ben nu even kwijt wat ik het beste kan doen, die Intex Zandfilter gaat dus retour.

Maar wat moet ik nu precies hebben om het goed en stil te maken.
Als ik een Badu pomp neem, wat heb ik dan nodig om te filteren? Of is dat juist niet nodig....

Graag advies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
prekz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Als je ingebouwde timer hebt niet neen, die moet je dan ook nog "omzeilen". Er zijn modellen in de omloop die een altijd aan functie hebben, dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
HellBeast schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:51:

Dat geratel klinkt niet goed. Zou naar mijn mening ook niet mogen gebeuren bij enkel water "pompen".

Toch eens checken of alles goed is en er niks los zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Jazsie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:01:
[...]

Dat geratel klinkt niet goed. Zou naar mijn mening ook niet mogen gebeuren bij enkel water "pompen".

Toch eens checken of alles goed is en er niks los zit...
Dus uitzetten, op de "afsluitstand" zetten en dan open maken en controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc S
@HellBeast En even uitzoeken hoeveel zand je erin zou mogen doen. Die luchtbel beweegt ook niet dus er lijkt niet veel power uit te komen (alhoewel ik niet kan inschatten hoeveel water deze zou moeten verplaatsen en hoe dit eruit ziet op een filmpje :P)

Maar dan zou je dus eerder teveel zand erin hebben gestopt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
daboemann schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:33:
[...]

Dat is eigenlijk wel een heel goed idee zeg! Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
Natuurlijk, bij https://www.mypiscine.com/, het helpt natuurlijk wel dat ik tweetalig ben. Verder wat reviews bekeken op google en dat kwam allemaal betrouwbaar over. Hij is inmiddels verstuurd dus het zal wel legit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
HellBeast schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Dus uitzetten, op de "afsluitstand" zetten en dan open maken en controleren?
Precies, en zoals @Luc S al zei check of je wel de correcte hoeveelheid filter medium erin hebt zitten (ligt dan toch open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
EvertVdB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Natuurlijk, bij https://www.mypiscine.com/, het helpt natuurlijk wel dat ik tweetalig ben. Verder wat reviews bekeken op google en dat kwam allemaal betrouwbaar over. Hij is inmiddels verstuurd dus het zal wel legit zijn.
Danku. Hoe kom je dan aan die 400 euro? Want als ik bijvoorbeeld naar de Poolex Silverline 70 kijk zit je op €873 + €138 verzendkosten naar NL, dus zo'n 200 euro besparing (+ gratis bypass). En voor de Silverline 90 is dat ook ongeveer het geval. Zie ik iets over het hoofd :) ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• J.E. Weinor
AiR60 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:23:
Help :)

Ik heb een Intex Zwembad van 3x2x75,

Nu had ik een Intex 4M2 zandfilterpomp, maar vrouwlief vind dat dat ding veel te veel herrie maakt. Daarnaast schijnt hij ook niet goed in staat te zijn omhoog te pompen.

Ik heb op onze overkapping 2,5meter hoog 2x Tyleen 50 meter 16mm buizen liggen en ook nog een Intex Solar mat (die ligt nu naast het zwembad)

Ik ben nu even kwijt wat ik het beste kan doen, die Intex Zandfilter gaat dus retour.

Maar wat moet ik nu precies hebben om het goed en stil te maken.
Als ik een Badu pomp neem, wat heb ik dan nodig om te filteren? Of is dat juist niet nodig....

Graag advies :)
2.5 a 3 meter omhoog door solar epdm, tyleen of matjes op het dak minimaal een ZFP van 6 M3 dat is het advies.

Heb zelf een intex ZFP 6 M3 in een keter store it oud, pompt het water 2. 5 meter het dak op door 300 meter tyleen verdeeld over 3 bakken in elke bak 50 meter in cirkel maal 2 en alles parallel verbonden wegens zoveel mogelijk flow te behouden.

De intex ZFP ja die hoor je maar niet storend op 4 meter afstand hoor je het haast niet voer ik de druk op dan hoor je de pomp wel wat luider, door de bypass regeling temp en flow kan ik zo instellen dat mijn pomp niet hinderlijk word met geluid mijn keter is niet geïsoleerd

Solar op je dak beter alles parallel aansluiten, serieel .zeg maar 300 meter water door een slang persen moet je pomp veel meer werk verrichten druk wordt hoger dan bijv. over 50 meter wat meer geluid van je pomp veroorzaakt zoals de intex pomp.

Hier een voorbeeld van mijn DIY tyleen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oV0ED0IQPzI5MGnpO10E3e63Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psuYyaX8LBtLcqcfQJ3ltGor.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@J.E. Weinor Is dat kanaalplaat waarmee je het afdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

@daboemann het is deze pomp zo te zien:
https://www.toppy.nl/prod...=01a9b469640031353232304e

edit: goeiemorgen, we waren al weer een pagina verder :F

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 21-06-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

EvertVdB schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Ze spreken daar ook gewoon Nederlands :)

Pagina: 1 ... 105 ... 185 Laatste