Ik geloof dat het oud VS-correspondent Max Westerman was die op Nederland 1 had opgezocht dat Trump 3900 rechtzaken heeft gehad waarvan er 1900 door hemzelf begonnen. Maar de meeste schijnt hij dan dus te verliezen.poor Leno schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:38:
[...]
Tsja die is gewoon gewend dat als je maar genoeg advocaten en rechters op af flikkert, dat je dan gewoon wint.
Dus dit moet een beetje raar zijn voor 'm
Trump wroet al zijn hele leven rond in zaakjes. Per ongeluk president geworden in het huidige klimaat en mocht hij niet in het gevang verdwijnen dan gaat hij straks lekker door. Zoontjes mogen mee blijven vreten.PWM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:43:
Toch snap ik die zoons (VANUIT HUN GEDACHTE) wel. De Donald Jr. kan nog wel iets, maar had natuurlijk verwacht nog 4 jaar in de spotlight te kunnen staan. Altijd goed voor een extra lange periode cashen. Misschien daarna zelf wel de politiek in te gaan.
Dan heb je Eric Trump. Dat is degene die bij de geboorte te lang vast heeft gezeten. Die jongen kan helemaal niks. Die heeft zijn vader nodig om überhaupt iets te kunnen bereiken.
Allebei zien ze in 1 klap al hun invloed en toekomst wegvallen. Blijkbaar toch in zo'n bubble gezeten te hebben dat ze het echt niet aan zagen komen. Die gaan de komende maanden echt nog hele rare dingen zeggen en doen.
een treffende spreuk
Als Trump het ergens niet mee eens is dan begint hij een rechtzaak. Weinig (gewone) mensen die daar zin in hebben, of er het geld voor hebben. Business as usual voor een een louche zakenman.D-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:44:
[...]
Ik geloof dat het oud VS-correspondent Max Westerman was die op Nederland 1 had opgezocht dat Trump 3900 rechtzaken heeft gehad waarvan er 1900 door hemzelf begonnen. Maar de meeste schijnt hij dan dus te verliezen.
Florida GOP roept nu dat ze alle stemmen van de post al hadden geteld vóór election day 
En dat daarom het daar klopt, want toen hadden 'ze' geen kans om uit te vogelen hoe ze moesten cheaten
En dat daarom Trump daar heeft gewonnen..
Uhm.. maar wat met de mail votes die daarna nog zijn binnen gekomen? En wie zegt dat het 'cheaten' niet de andre kant is opgegaan dan
Wat een vaag gedoe allemaal..
En dat daarom het daar klopt, want toen hadden 'ze' geen kans om uit te vogelen hoe ze moesten cheaten
Uhm.. maar wat met de mail votes die daarna nog zijn binnen gekomen? En wie zegt dat het 'cheaten' niet de andre kant is opgegaan dan
Toevallig een linkje?renegrunn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:30:
Mooi fragment zojuist op CNN waarbij ze een stukje van FOX lieten zien waarin de presentatrice in contact staat met een reporter in PA. Presentatrice begint met statement dat er wederom geen Republikeinse observers worden toegelaten volgens team Trump, waarna de reporter op locatie (van FOX!) tot 3-4x toe herhaald: That's not true! En daarna bevestigd hij dat observers op dat moment achter hem in het gebouw aanwezig zijn, net als iedereen, hij heeft ze zelf gezien en er niks vreemds aan de hand is
FOX zit in hun vertrouwde loopje van dingen roepen zonder bewijs. Als er ook maar een beetje waarheid in zit wat ze aangeven (of het nou de software glitch is of geen toegang voor observers) dan kunnen ze stappen zetten, maar ze gaan voor een poging tot opzwepen van het republikeinse volk. Misselijkmakend.
On a side note: die Hannity is ook oranje, is dat de nieuwe GOP kleur ofzo?
On a side note: die Hannity is ook oranje, is dat de nieuwe GOP kleur ofzo?
Idiocracy: it is real!
Ha, gevonden! https://www.thedailybeast...her-claims-peddled-by-fox
Blijkbaar van gisteren, vanaf 0:30
Misinformatie.poor Leno schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:23:
[...]
Ja dat er een glitch was waardoor de counties Trump stemmen als Biden heeft geteld. En dit zou om iets van 47 counties gaan..
Er is een glitch ontdekt bij 1 (!!) machine waardoor netto (!!) 6000 votes van Trump naar Biden zijn gegaan.
Die machine en zijn software wordt in 47 counties gebruikt.
We weten nog niet of alle machines daar last van hebben, noch dat Trump votes structureel als Biden votes worden geteld.
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2020 10:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En nog belangrijker: het is meteen ontdekt omdat er een cross-check wordt gedaan tussen de totalen op de computer en het aantal fysieke stemmen. In de rapportages is dus dit aantal stemmen voor Biden nooit gerapporteerd geweest, als ik het nieuws goed heb gehoord (maar ik zat met een half oor te luisteren, dus het kan zijn dat ik het verkeerd heb begrepen)..oisyn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:56:
[...]
Misinformatie.
Er is een glitch ontdekt bij 1 (!!) machine waardoor netto (!!) 6000 votes van Trump naar Biden zijn gegaan.
We weten nog niet of alle machines daar last van hebben, noch dat Trump votes structureel als Biden votes worden geteld.
[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 07-11-2020 11:00 ]
Natuurlijk misinformatie.oisyn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:56:
[...]
Misinformatie.
@eric.1 had dit ook al gepost:
The Secretary of State statement described the erroneous reporting from Antrim County as an “accidental error” by the Antrim County Clerk, who the department said did not update the software used to collect voting machine data and report unofficial results.
“The equipment and software did not malfunction and all ballots were properly tabulated,” the statement reads. “In order to report unofficial results, county clerks use election management system software to combine the electronic totals from tabulators and submit a report of unofficial results. Because the clerk did not update software, even though the tabulators counted all the ballots correctly, those accurate results were not combined properly when the clerk reported unofficial results.”
Dit gaat als een lopend vuurtje door de social media, onderschat de impact daarvan niet.Smultie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:58:
Waarschijnlijk dus 0 impact.
Goed dat ze het even onderzoeken, lijkt me.
Hmmm ze noemt iets fact, maar het lijkt mij toch meer een vraag op basis van een statement van het Trump team. Na de uitleg van de reporter is het duidelijk.renegrunn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:54:
[...]
Ha, gevonden! https://www.thedailybeast...her-claims-peddled-by-fox
Blijkbaar van gisteren, vanaf 0:30
Klopt, maar ze hopen natuurlijk op zoveel mogelijk vage antwoorden om die narratief zolang mogelijk uit te kunnen melken. Leugen na leugen roepen en dan nog zoveel aandacht krijgen, mensen die dit zondermeer aannemen verdienen de gevolgen ook gewoon.m-vw schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:03:
[...]
Hmmm ze noemt iets fact, maar het lijkt mij toch meer een vraag op basis van een statement van het Trump team. Na de uitleg van de reporter is het duidelijk.
Weten we geloof ik niet. Gisteren was het de deadline en er zijn 8990 ballots verstuurd. Hoeveel daarvan terugkomen is de vraag. Kunnen er 0 zijn, kunnen er 5000 zijn, kunnen ze allemaal zijn.RoD schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:41:
Ik zie dat er in Georgia in de afgelopen uren nog behoorlijk wat stemmen zijn binnengekomen voor Biden, zijn voorsprong is groter dan verwacht. Ik vraag me af of die overseas ballots dan nog roet in het eten kunnen gooien, het lijkt er niet op.
Iemand enige idee hoeveel er daar nog geteld moet worden?
Klassiek stemmen de militairen overseas meer republikein, maar gezien de vele schofferingen richting het militair apparaat, veteranen en oorlogsdoden/gewonden door Trump zou het best kunnen zijn dat die meer richting Biden kunnen gaan.
Maar gezien de voorsprong in GA nu (7248) denk ik niet dat die militaire votes GA weer richting Trump kunnen flippen.
Maar heel eerlijk. Als je kijkt naar hoe het in PA, NV en AR gaat denk ik niet dat GA nodig is.
Zo, dat is lekker wakker worden, PA waar de voorsprong nu echt hardstikke solid is.
https://niels.nu
Ik snap ook echt niet dat af en toe mensen hier langs komen en doen alsof Fox de meer rode 'tegenhanger' van de 'blauwe' CNN is. Fox is gewoon geen nieuwszender. Het is puur een propagandamachine.Investig8or schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:52:
FOX zit in hun vertrouwde loopje van dingen roepen zonder bewijs.
Daarnaast vind ik deze recente ommezwaai wel bizar. Afgelopen dagen deed Fox News het nog best netjes. Lijkt alsof er van boven ingegrepen is en dat ze die meuk over fraude nu verplicht zijn te pushen.
Door er aandacht aan te geven, valideer je het. Als ik roep dat de maan van kaas is, is niemand daar in geinteresseerd. Als alle nieuwsmedia in de VS verslag doen van dat ik roep dat de maan van kaas is, dan heb je al snel een cult following die hetzelfde roepen. Daarop doen ze dan weer verslag, en gaan steeds meer mensen denken dat er misschien wel iets inzit. Combinatie van "waar rook is, is vuur" en "fear of missing out".m-vw schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:03:
Hmmm ze noemt iets fact, maar het lijkt mij toch meer een vraag op basis van een statement van het Trump team. Na de uitleg van de reporter is het duidelijk.
Gekkies kun je beter geen aandacht geven. Ook niet als het lekkere kijkcijfers oplevert.
En daar ligt de crux.Snowdog schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:24:
[...]
Nouja, ik weet niet of dat zo logisch is. Ik denk dat het met een goed plan (en een verandering van systeem) wel mogelijk is. Die kennis kunnen ze best wel weer krijgen (ik gok eigenlijk ook wel dat die wel aanwezig is, maar wellicht niet in voldoende grote mate om een echte grote shift te maken, maar daar kan aan gewerkt worden). Die hogere kosten kunnen bijv. gecompenseerd worden door een eerlijkere verdeling van het geld dat aanwezig is in de maatschappij en door wat minder de focus te leggen op winstmaximalisatie.
Als voorbeeld een (denk ik) inkoppertje als Apple, als die al fabrieken in de VS zouden hebben, dan zouden die hun producten daar waarschijnlijk prima kunnen maken zonder dat de kostprijs per product zo enorm veel omhoog gaat. Dat zou dan uiteraard wel een stukje ten koste van de winst gaan, maar het lijkt mij zeker niet dat dit onmogelijk is.
Nou is dit puur op basis van wat ik denk en ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan, maar ik denk dat veel producten best wel in het Westen gemaakt kunnen worden, maar dan kost het ergens gewoon iets meer. Uiteindelijk lijkt me dat die kosten echter best wel op te vangen zijn zonder dat de "gewone" consument daaronder leidt.
Maar goed, dergelijke veranderingen ziet Trump natuurlijk niet zitten, dus ja, dan wordt het wel een lastig verhaal. Daarnaast weet ik ook niet of mijn simplistische visie sowieso de waarheid zou zijn natuurlijk
Er was en is geen plan.
Mensen zijn de politieke marketing van Trump gaan geloven. Niets meer, niets minder. En dan raken ze gefrustreerd als iemand ze er op wijst dat het enkel marketing is om hen te misbruiken. Want, hun verbinding met Trump is emotioneel.
Nu ja, zie de consequenties van het geloven in politieke marketing.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Inderdaad, de eerste dagen na verkiezingen was het nieuws (even buiten Hannity en consorten) best evenwichtig. Dat is echter van korte duur geweest.Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:09:
[...]
Daarnaast vind ik deze recente ommezwaai wel bizar. Afgelopen dagen deed Fox News het nog best netjes. Lijkt alsof er van boven ingegrepen is en dat ze die meuk over fraude nu verplicht zijn te pushen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
“Overseas” zijn toch ook niet allemaal military?LZ86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:08:
[...]
Weten we geloof ik niet. Gisteren was het de deadline en er zijn 8990 ballots verstuurd. Hoeveel daarvan terugkomen is de vraag. Kunnen er 0 zijn, kunnen er 5000 zijn, kunnen ze allemaal zijn.
Klassiek stemmen de militairen overseas meer republikein, maar gezien de vele schofferingen richting het militair apparaat, veteranen en oorlogsdoden/gewonden door Trump zou het best kunnen zijn dat die meer richting Biden kunnen gaan.
Maar gezien de voorsprong in GA nu (7248) denk ik niet dat die militaire votes GA weer richting Trump kunnen flippen.
Maar heel eerlijk. Als je kijkt naar hoe het in PA, NV en AR gaat denk ik niet dat GA nodig is.
Ook civiel ja.ultimateharry schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:13:
[...]
“Overseas” zijn toch ook niet allemaal military?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik wordt een beetje moe van CNN. "KEY RACE ALERT!!!111", ik spits m'n oren en zit klaar voor een grote batch, maar uiteindelijk is de situatie nog hetzelfde als een uur geleden...
Klopt. Ik las (en ik hoop het nog ergens terug te vinden) dat in Georgia in 2016 de verhouding tussen de ballots van gewone burgers tot de ballots van militairen 3:2 was.ultimateharry schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:13:
[...]
“Overseas” zijn toch ook niet allemaal military?
[ Voor 6% gewijzigd door voske op 07-11-2020 11:16 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Volgens CNN gaat het vandaag gebeuren. Kan voor ons ook diep in de nacht zijn.
GA pas een update 17.00 ETuser109731 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:15:
Ik wordt een beetje moe van CNN. "KEY RACE ALERT!!!111", ik spits m'n oren en zit klaar voor een grote batch, maar uiteindelijk is de situatie nog hetzelfde als een uur geleden...
CNN herhaalt hetzelfde riedeltje de hele dag, tot er een daadwerkelijke update is, en dan praten ze daar een beetje over en krijg je hetzelfde riedeltje als de rest van de dag met die nieuwe cijfers
Het was een opmerkelijke uitzondering. Zie https://www.theguardian.c...s-watching-what-i-learnedP_de_B schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:13:
[...]
Inderdaad, de eerste dagen na verkiezingen was het nieuws (even buiten Hannity en consorten) best evenwichtig. Dat is echter van korte duur geweest.
Vraag me ook wel af hoe het dodental in Amerika door COVID bijdraagt aan het verliezen van Trump.
Niet alleen hoe hij de crisis aanpakt.
Maar door het downplayen kunnen ook best wel wat van zijn supporters overleden die nu niet kunnen stemmen op m. Benieuwd of dat ooit een onderzocht wordt. Zou m best b.v. GA gekost kunnen hebben met deze marges
Maar door het downplayen kunnen ook best wel wat van zijn supporters overleden die nu niet kunnen stemmen op m. Benieuwd of dat ooit een onderzocht wordt. Zou m best b.v. GA gekost kunnen hebben met deze marges
Wat betreft tijden, om 17.00 Nederlandse tijd volgt weer een update van Maricopa County in Arizona, mogelijk weer zo’n 60.000 stemmen.
Een update van Clark County, Nevada volgt om 18.00 uur Nederlandse tijd.
Een update van Clark County, Nevada volgt om 18.00 uur Nederlandse tijd.
Nee hoor. Doden vielen vooral onder langere klassen en in de steden. Ook mensen met een donkere huidkleur werden harder getroffen als blanken.LZ86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:23:
Vraag me ook wel af hoe het dodental in Amerika door COVID bijdraagt aan het verliezen van Trump.
Dus netto effect hiervan zit bij de democraten. Daarom hebben ze er ook heel weinig gedaan tot heden. Maar dat heeft Virtuozzo al vaker uitgelegd hier.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Daar zeg je wat. Is de gemiddelde fox news kijker ook niet royaal 65+ of? "Hoe ouder hoe conservatiever" klinkt ook wel logisch.LZ86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:23:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Volgens mij is de algemene analyse dat hij door zijn gebrekkige aanpak, support onder ouderen is kwijtgeraakt.LZ86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:23:
Trump had de verkiezingen ruim kunnen winnen als hij als een leider en staatsman was omgegaan met de Cronona crisis. Ik vind het eigenlijk ombegrijpelijk hoe dom hij er mee omgegaan is.LZ86 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:23:
Ik moest wel gelijk aan de 2008 campagne van Obama denken, waar "Change" een fundamenteel onderwerp was. Dat valt natuurlijk altijd goed bij mensen die verandering willen. Alleen of het uiteindelijk leidt tot de in jouw ogen gewenste verandering is op voorhand geen garantie.Don Quijote schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:54:
Vier jaar geleden toen Trump President werd woonde ik in de US. In de compleet bubbel “New York”. De winst van Trump kwam daar enorm hard aan; de dag na de verkiezing was heel de stad in een bedrukte sfeer. Niet heel anders dan de sfeer na 9/11. Nooit is het in de metro zo stil geweest. Sommige collega’s waren er fysiek ziek van.
Ook ik kon het niet rijmen. Hoe kan dit? Hoe kan een land deze man verkiezen.
Snel had ik door. Ik zat in een bubbel. Toen hebben mijn vrouw en ik besloten om die bubbel uit te gaan en hebben wij tijdens een sabbatical op een epische road trip uiteindelijk alle Staten bezocht (Hawaii toch maar gevlogen). Hierbij ons echt het doel gesteld om zeker in gebieden waar we weinig over horen (Dakota’s, Nebraska, Kentucky, Louisiana, Missouri, Mississippi etc.) gewoon met de lokale bevolking het gesprek aan te gaan.
Daar viel vooral op dat mensen heel graag dat gesprek aan wilden gaan (en dat topografie niet hoog op het lijstje staat in het onderwijs). Maar ook dat het beeld wat we te zien krijgen van Trump supporters gekleurd is. Bijna alle mensen die wij spraken en Trump stemden deden dat niet vanuit een soort groot patriottisch hart of een liefde voor geweren; maar uit wanhoop. Mensen in dorpen waar de ooit florerende Main Street, nu was gereduceerd tot pay day loan winkels en dollar stores. De rest met houten platen afgesloten. In de laatste decennia werd het ieder jaar iets minder dan het jaar daarvoor. Ongeacht wie er president was. Democraat of Republikein. Ieder jaar weer wat slechter dan daarvoor, weer een buurman zonder baan, weer een familielid het huis uit.
Deze mensen waren niet pro-trump. Maar zagen het als de enige kans dat er iets zou gebeuren. Best-case zou hij wel wat voor ze bereiken. Worst-case zou hij ook niks voor ze doen. Maar dat zou anders ook zo zijn.
Door de armoede en wanhoop te voelen en zien snapte ik wel wat de mensen had bewogen Trump te stemmen.
Nu vier jaar later had ik gedacht dat een groot deel van die mensen nu wederom gedesillusioneerd zouden zijn. Omdat Trump ook niks voor ze had gedaan. Ik had daardoor ook een ruime Biden overwinning verwacht. Maar ondanks dat het er nu naar uitziet dat hij gaat winnen (en in kiesmannen vrij ruim) had ik een veel grotere overwinning verwacht. Ik had het wederom fout.
Weer in de val getrapt; dat ik doormiddel van een paar gesprekken in alle Staten opeens het electoraat zou begrijpen. Een volledig arrogante veronderstelling. Dus nu maar eens kijken hoe ik het dan wel kan gaan begrijpen :-)
Hebben AP en Fox ook bij Arizona gedaanYakuzA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:06:
[...]
Met 100k provisional ballots te gaan gaat de media echt nog geen call voor 1 kandidaat doen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Idd sorry, kleine fout. Maar dat klopt 306.jaapstobbe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:26:
[...]
253 + 11 (AZ) + 6 (NV) = 270
270 + 16 (GA) + 20 (PA) = 306
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Er komen relatief gezien heel weinig stemmen binnen ná verkiezingsdag.poor Leno schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:49:
Florida GOP roept nu dat ze alle stemmen van de post al hadden geteld vóór election day
De meeste post stemmen zijn daarvoor of op de dag zelf al binnen.
Dan is het per staat anders bepaald wanneer ze die mogen tellen. PA mag pas laat beginnen met tellen.
Florida heeft al eens 2000 meegemaakt, dus die tellingen zijn wel aangescherpt.
Mijns inziens zouden alle staten alle post alvast moeten gaan tellen vanaf een bepaald moment vooraf. Zo krijg je dat gezeik ook niet met drupjes mail die binnenkomt die de hele uitslag lijken te veranderen, terwijl alles juist ruim op tijd binnen is en louter geteld dient te worden. Het zorgt voor misinformatie zoals je nu ziet.
Er kwamen vrij snel na election day toch al statistieken dat in de corona hotzones ruim 90% op Trump heeft gestemd? Ik heb er geen bron van gezien maar bizar if true..
Heel boeiend en englouzy82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:22:
Is dit hier al voorbij gekomen?
what happens if a president does not concede?
Doe m even wat groter hoor, voor degene die dat prettiger vinden
Maarja, als het op de 3e nog gepost is, moet het gewoon meegeteld worden, ook al komt het later binnen (wat er veel waren)SidewalkSuper schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:29:
[...]
Er komen relatief gezien heel weinig stemmen binnen ná verkiezingsdag.
De meeste post stemmen zijn daarvoor of op de dag zelf al binnen.
Dan is het per staat anders bepaald wanneer ze die mogen tellen. PA mag pas laat beginnen met tellen.
Florida heeft al eens 2000 meegemaakt, dus die tellingen zijn wel aangescherpt.
Mijns inziens zouden alle staten alle post alvast moeten gaan tellen vanaf een bepaald moment vooraf. Zo krijg je dat gezeik ook niet met drupjes mail die binnenkomt die de hele uitslag lijken te veranderen, terwijl alles juist ruim op tijd binnen is en louter geteld dient te worden. Het zorgt voor misinformatie zoals je nu ziet.
Het probleem met Trump en de GOP is dat ze hoe dan ook de positie tegenover de democraten in wil nemen. Dus als de democraten hadden gezegd dat COVID een non-issue is, of dat mondkapjes een stom idee waren, dan had het er nu heel anders uitgezien. Echt de enige reden dat mensen tegen mondkapjes zijn, is omdat de democraten 'voor' zijn. Voor hen heeft het virus een blauwe kleur.jaapstobbe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:27:
Trump had de verkiezingen ruim kunnen winnen als hij als een leider en staatsman was omgegaan met de Cronona crisis. Ik vind het eigenlijk ombegrijpelijk hoe dom hij er mee omgegaan is.
Dat was een analyse van AP:Grimmie187 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:30:
Er kwamen vrij snel na election day toch al statistieken dat in de corona hotzones ruim 90% op Trump heeft gestemd? Ik heb er geen bron van gezien maar bizar if true..
Correlatie vs causatie (welke kant op dan ook) is hier wel een dingetje. Zeker omdat het hier gaat om rural counties waar de Democratische kandidaat vrijwel nooit zal winnen.An Associated Press analysis reveals that in 376 counties with the highest number of new cases per capita, the overwhelming majority — 93% of those counties — went for Trump, a rate above other less severely hit areas.
Most were rural counties in Montana, the Dakotas, Nebraska, Kansas, Iowa and Wisconsin — the kinds of areas that often have lower rates of adherence to social distancing, mask-wearing and other public health measures, and have been a focal point for much of the latest surge in cases.
Even tussendoor, als Trump verliest dan is dat niet het einde van de problematiek.
Corporatisme is de winnaar. Deregulering, ten top. Plus, enorme overdracht van soevereiniteit van de staat naar de top 10% van groot-zakelijke organisaties. Zoals altijd is de burger, van arm tot aan de lijn van de spreekwoordelijke 10% de zak bij toegeven aan populisme.
https://americanaffairsjo...ing-of-political-economy/
https://americanaffairsjo...19/11/the-real-class-war/
Als er nog een winnaar is, dan is het populisme in dienst van corporatisme.
https://www.theatlantic.c...ed-about-populism/617003/
https://www.theatlantic.c...-defeat-for-qanon/616998/
Media zijn wat voorzichtiger geworden, maar journalistic responsibility is nog steeds een verloren concept. Het Fourth Estate is dood. Als er een wederopstanding was, dan was dat herkenbaar in beweging bij de ergste opinie machines. Helaas, FOX is weer terug op het paard voor het smeden van de Versailles mythos.
https://www.theatlantic.c...dangerous-new-low/617019/
Stel Biden wint, dan is het verleidelijk om in een reflex terug te vallen naar een vorig normaal. Helaas is dat niet de echte wereld, enkel perceptie en emotie. Verandering is de enige constante en Trump was enkel een symptoom van diepe en brede verstoringen wat gebruikt werd voor versnelling daarvan. Zonder Trump is dat niet voorbij. You can never go back. Status quo does not exist but in human delusions.
Wij hier gaan enkel al met de effecten van pur sang Trump zelf nog een decennium moeten worstelen. De relaties met de VS, of die nu politiek zijn, diplomatiek of puur die van de ondernemer die er zaken mee doet? Ze staan op scherp, ze zijn riskant, de grote verschuivingen in de VS gaan immers gewoon door.
Stel Biden wint, dan is er over vier jaar, hooguit acht jaar, een veel groter probleem. Het land is immers rijp gemaakt voor autoritarisme in positie van leiderschap wat niet zoals Trump louter een show is, maar competent in het misbruik van de geschapen voedingsbodems. Compleet met eigen variant van de Amerikaanse dolkstoot legende en mythos van Amerikaans Versailles.
https://www.theatlantic.c...t-elected-america/617023/
Allemaal niet leuk om over na te denken. Zeker niet voor verslaggevers en journalisten. Al zou dit alles voor hen makkelijker te verwerken moeten zijn dan voor politici
Hoe gevoelig ook, het is bot gezegd eigen belang om er door heen te worstelen en de lessen te vinden. De architecten van al deze drama’s en verschuivingen hebben tegenwoordig fijne relaties met denktanks in het Nederlandse. Qanon is druk bezig, en met resultaat, sturingsposities over te nemen in protestbewegingen. Academische output financiering als kwetsbaarheid is al een flink probleem. Waar een FIOD waarschuwt is een AIVD ziende blind in dezelfde moeite met correctie van blikveld en perspectief als de gewone burger. En politiek? Politiek in een democratisch bestel volgt. It’s not top down or bottom up. It’s a behavioural dynamic. So it’s bottom up, or everyone goes bottoms up.
The show isn’t over. You’ve only seen the trailer these past few years.
Corporatisme is de winnaar. Deregulering, ten top. Plus, enorme overdracht van soevereiniteit van de staat naar de top 10% van groot-zakelijke organisaties. Zoals altijd is de burger, van arm tot aan de lijn van de spreekwoordelijke 10% de zak bij toegeven aan populisme.
https://americanaffairsjo...ing-of-political-economy/
https://americanaffairsjo...19/11/the-real-class-war/
Als er nog een winnaar is, dan is het populisme in dienst van corporatisme.
https://www.theatlantic.c...ed-about-populism/617003/
https://www.theatlantic.c...-defeat-for-qanon/616998/
Media zijn wat voorzichtiger geworden, maar journalistic responsibility is nog steeds een verloren concept. Het Fourth Estate is dood. Als er een wederopstanding was, dan was dat herkenbaar in beweging bij de ergste opinie machines. Helaas, FOX is weer terug op het paard voor het smeden van de Versailles mythos.
https://www.theatlantic.c...dangerous-new-low/617019/
Stel Biden wint, dan is het verleidelijk om in een reflex terug te vallen naar een vorig normaal. Helaas is dat niet de echte wereld, enkel perceptie en emotie. Verandering is de enige constante en Trump was enkel een symptoom van diepe en brede verstoringen wat gebruikt werd voor versnelling daarvan. Zonder Trump is dat niet voorbij. You can never go back. Status quo does not exist but in human delusions.
Wij hier gaan enkel al met de effecten van pur sang Trump zelf nog een decennium moeten worstelen. De relaties met de VS, of die nu politiek zijn, diplomatiek of puur die van de ondernemer die er zaken mee doet? Ze staan op scherp, ze zijn riskant, de grote verschuivingen in de VS gaan immers gewoon door.
Stel Biden wint, dan is er over vier jaar, hooguit acht jaar, een veel groter probleem. Het land is immers rijp gemaakt voor autoritarisme in positie van leiderschap wat niet zoals Trump louter een show is, maar competent in het misbruik van de geschapen voedingsbodems. Compleet met eigen variant van de Amerikaanse dolkstoot legende en mythos van Amerikaans Versailles.
https://www.theatlantic.c...t-elected-america/617023/
Allemaal niet leuk om over na te denken. Zeker niet voor verslaggevers en journalisten. Al zou dit alles voor hen makkelijker te verwerken moeten zijn dan voor politici
Hoe gevoelig ook, het is bot gezegd eigen belang om er door heen te worstelen en de lessen te vinden. De architecten van al deze drama’s en verschuivingen hebben tegenwoordig fijne relaties met denktanks in het Nederlandse. Qanon is druk bezig, en met resultaat, sturingsposities over te nemen in protestbewegingen. Academische output financiering als kwetsbaarheid is al een flink probleem. Waar een FIOD waarschuwt is een AIVD ziende blind in dezelfde moeite met correctie van blikveld en perspectief als de gewone burger. En politiek? Politiek in een democratisch bestel volgt. It’s not top down or bottom up. It’s a behavioural dynamic. So it’s bottom up, or everyone goes bottoms up.
The show isn’t over. You’ve only seen the trailer these past few years.
Bedoelde meer wat er ten grondslag lag aan de eerste 6000 votes die nu geflipt zijn. Software glitch is voor mij vaak ook synoniem voor een gebruikersfout. Mensen geven altijd liever elkaar of de software de schuld van fouten.poor Leno schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:23:
[...]
Ja dat er een glitch was waardoor de counties Trump stemmen als Biden heeft geteld. En dit zou om iets van 47 counties gaan..
En nu roept Hannity dat dezelfde software is (MAY HAVE) gebruikt in andere staten.
edit: Nu is het wss 30 states.
Dus als ze zo blijven doorgaan kunnen ze de hele boel naar de @%@$ brengen
Ik geloof er geen klote van maar ok.
De claim van Fox News dat dit in veel meer regio”s en Staten speelt is veel te vroeg. Ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat iemand eenmalig op de verkeerde knop gedrukt heeft. Maar kan nergens wat meer informatie vinden wat daar gebeurd is.
Grappig dat dit soort glitches altijd in het nadeel waren van trump.HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:47:
[...]
Bedoelde meer wat er ten grondslag lag aan de eerste 6000 votes die nu geflipt zijn. Software glitch is voor mij vaak ook synoniem voor een gebruikersfout. Mensen geven altijd liever elkaar of de software de schuld van fouten.
De claim van Fox News dat dit in veel meer regio”s en Staten speelt is veel te vroeg. Ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat iemand eenmalig op de verkeerde knop gedrukt heeft. Maar kan nergens wat meer informatie vinden wat daar gebeurd is.
Dit. Puur angst voor eigen lijfsbehoud.ultimateharry schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:26:
[...]
Volgens mij is de algemene analyse dat hij door zijn gebrekkige aanpak, support onder ouderen is kwijtgeraakt.
Hard om te zeggen, maar ja. Verklaarbaar. Dit is heel serieus, de Democraten hebben gaten laten vallen ja, maar in algemene zin is de zucht van verstoorde ideologie opmerkelijk breed toegenomen. Daar heeft Trump van geprofiteerd, maar vergrijzing heeft hem er niet op laten kapitaliseren in de popular vote dynamic.
De Covid impact ligt bij de democratische kiezers omdat aan Republikeinse zijde men hem negeert. Plus, omdat men er geen doekjes om windt dat het sterven van armen en etnische groepen een oplossing is voor wat men omschrijft als “the problem of demographics”.
[ Voor 18% gewijzigd door Virtuozzo op 07-11-2020 11:56 ]
Kuch. Misschien toch een idee om wat minder in sociale media te happen, een uitzondering die geen impact had op tellen en uitslag als regel te nemen, en eens te kijken naar de lijsten die bij de rechtszaak tegen de USPS voorbij kwamen bij de rechter. What was the oops? Democratic and independent counties ...matty___ schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:51:
[...]
Grappig dat dit soort glitches altijd in het nadeel waren van trump.
Zie poor Leno in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:47:
[...]
Bedoelde meer wat er ten grondslag lag aan de eerste 6000 votes die nu geflipt zijn. Software glitch is voor mij vaak ook synoniem voor een gebruikersfout. Mensen geven altijd liever elkaar of de software de schuld van fouten.
@Virtuozzo
Maar hoe zit het met de demografische ontwikkeling van de bevolking in de VS? Je zag bij de Brexit dat vooral de ouderen voor de Brexit hebben gestemd. De Brexit is natuurlijk een feit maar in die zin zou je ook kunnen zeggen een deel van die conservatieve agenda iets wil tegenhouden wat niet tegen te houden is.
Ik vraag me af hoe dat in de VS is. De machten achter de Trump-beweging kunnen van alles doen om die macht te vergroten maar bij verkiezingen is er natuurlijk ook nog de macht van het getal.
Maar hoe zit het met de demografische ontwikkeling van de bevolking in de VS? Je zag bij de Brexit dat vooral de ouderen voor de Brexit hebben gestemd. De Brexit is natuurlijk een feit maar in die zin zou je ook kunnen zeggen een deel van die conservatieve agenda iets wil tegenhouden wat niet tegen te houden is.
Ik vraag me af hoe dat in de VS is. De machten achter de Trump-beweging kunnen van alles doen om die macht te vergroten maar bij verkiezingen is er natuurlijk ook nog de macht van het getal.
Heb je meer voorbeelden?matty___ schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:51:
[...]
Grappig dat dit soort glitches altijd in het nadeel waren van trump.
Jij impliceert een beetje dat het opzettelijke fraude is. Daar zijn geen aanwijzingen voor. De gefundeerde en ongefundeerde claims van fraude gaat een steeds grotere rol spelen vrees ik.
Indien Biden er nog 30k bij krijgt in PA valt ie volgens mij ook buiten de recount-marge? Dat is toch 1% , of is dat per staat verschillend?
Dat betekent, stam + t .
Misschien verkeerd geformuleerd. De trump club roept dat elke glitch in hun na deel zou zijn geweest maar als het echt een fout was zou het ook de andere kant op hebben gewerkt. Dat probeerde ik te zeggen.HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:57:
[...]
Heb je meer voorbeelden?
Jij impliceert een beetje dat het opzettelijke fraude is. Daar zijn geen aanwijzingen voor. De gefundeerde en ongefundeerde claims van fraude gaat een steeds grotere rol spelen vrees ik.
Of te wel het is gewoon roepen en kijken wat ervan overblijft.
Verschilt per staat: https://www.google.com/am...counts-in-the-us-electionApache4u schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:58:
Indien Biden er nog 30k bij krijgt in PA valt ie volgens mij ook buiten de recount-marge? Dat is toch 1% , of is dat per staat verschillend?
In PA 0.5%. Alsnog kan Trump een recount wel afdwingen, maar het zal aan de uitslag waarschijnlijk niks veranderen.
Klinkt heel gevaarlijk inderdaad, zeker nu met Trump. Des te belangrijker dat Biden zoveel mogelijk van de resterende states pakt en bij voorkeur met een zo groot mogelijke voorsprong zodat een recount minder voor de hand ligt en het alsnog een semi-landslide wordt.louzy82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:22:
Ik zie het gewoon niet voor me dat Trump vrijwillig een concession speech houdt.
Trump kan niets afdwingen iedereen kan op eigen kosten een hertelling aanvragen wanneer het verschil groter is. Hertellingen zijn kostbaar, de GOP is daarom nu ook al bezig te fundraisen.Thomas schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:00:
[...]
Verschilt per staat: https://www.google.com/am...counts-in-the-us-election
In PA 0.5%. Alsnog kan Trump een recount wel afdwingen, maar het zal aan de uitslag waarschijnlijk niks veranderen.
Heb niet het idee dat ze het over glitches of fouten hebben maar echt over gerichte fraude, het verdoezelen van stemmen voor Trump en fabriceren van stemmen voor Biden welteverstaan. Ik zag vanochtend een video waarin Trump aanhangers zelfs dachten dat een Fox nieuwsteam stemmen een tel-locatie binnen brachten, wat gewoon kisten met filmapparatuur was. Tja, als je zo denkt dan kun je in alles fraude zien. Als het dan niet dit team is dan is het de volgende die hun cameratassen volproppen met stemmen bij wijze van.matty___ schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:00:
[...]
Misschien verkeerd geformuleerd. De trump club roept dat elke glitch in hun na deel zou zijn geweest maar als het echt een fout was zou het ook de andere kant op hebben gewerkt. Dat probeerde ik te zeggen.
Of te wel het is gewoon roepen en kijken wat ervan overblijft.
Dit is ook de reden waarom ik denk dat als Trump verliest hij en zijn volgers het er absoluut niet bij neer gaan leggen. We zullen nog jaren horen over complottheorieën met betrekking tot fraude tijdens deze verkiezing, en het zal in elke verkiezing weer de kop opsteken.
Demographics is een hete aardappel in de VS. Er zit een dubbele lading bij. Racisme onderwerp, breed sociaal geïnternaliseerd.D-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:56:
@Virtuozzo
Wat sociale geografie aangaat is zichtbaar dat onder ouderen tijdens de covid crisis de steun voor Trump is afgenomen. De historische conservatieve reflex is gecompenseerd geworden middels een reële confrontatie van eigen lijfsbehoud.
Nu moet gezegd worden, de Trump campagne deed al nauwelijks meer op ouderen inzetten. Niet enkel electoraal, ook politiek organisatorisch. Trump en McConnell lieten ouderen in de partij ook links liggen, werkten ze consistent naar buiten. Men heeft de afgelopen paar jaar hard ingezet op jongeren, rural / urban, non-college / college en middenkaders. Ook opmerkelijke inzet op etnische segmenten voor conformistische en sociaal-conservatieve prikkels.
Hard, maar we kunnen zeggen dat de Republikeinen er opvallend goed in geslaagd zijn om de algemene progressieve demografische verschuivingen van de afgelopen vier decennia een halt toe te roepen. Het enige wat nodig was voor de verschuiving van electorale focus was het toepassen van machtspolitiek op de volgelingen ... ligt wel een les voor conservatieven die volgen ... (kuch CDA en verzorgingshuizen).
We dachten dat dit fenomeen van progressive demographic growth een organisch patroon was, het blijkt geen gegeven te zijn. Mensen blijken op grote schaal meer beïnvloedbaar door organisatie van prikkels dan door aanwezigheid van condities.
Om eerlijk te zijn, sociale wetenschappers zijn op het moment even schizofreen. Aan de ene kant is al dit een soort live petri dish en is het allemaal fenomenaal dat het allemaal gemeten kan worden. Aan de andere kant blijkt het idee van natural progressive development een aanname. Erger eigenlijk, een illusie. Hier ligt een flinke les voor progressieve politieke organisaties, met name in Europa.
Natuurlijk liggen er ook lessen voor conservatieve politieke organisaties. Zoals deze, doe de toolbox van populisme open en je eindigt als schoothondje van actoren buiten het bestel voor wie er geen verschil is tussen jou en dat spreekwoordelijke plebs. Afsabbelen en afschrijven applies to all. Om maar iets te noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 07-11-2020 12:08 ]
Zou Ben inmiddels al betaald hebbenHEY_DUDE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:05:
[...]
Trump kan niets afdwingen iedereen kan op eigen kosten een hertelling aanvragen wanneer het verschil groter is. Hertellingen zijn kostbaar, de GOP is daarom nu ook al bezig te fundraisen.
Bwa, ik verwacht dat in de huidige verwachtiongen, Biden gewoon verkozen zal worden door het kiescollege en hij op 20/1 zal ingezworen worden. Op dat moment gaat al de macht naar Biden en kan hij Trump uit het Witte Huis laten verwijderen.kazuka schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:04:
[...]
Klinkt heel gevaarlijk inderdaad, zeker nu met Trump. Des te belangrijker dat Biden zoveel mogelijk van de resterende states pakt en bij voorkeur met een zo groot mogelijke voorsprong zodat een recount minder voor de hand ligt en het alsnog een semi-landslide wordt.
Ik zie het gewoon niet voor me dat Trump vrijwillig een concession speech houdt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Vanuit zijn achtergrond en loopbaan is het perfect verklaarbaar dat hij incompetent is. Daarbij, hij is nooit geselecteerd als chaos actor om competent te zijn.jaapstobbe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:27:
[...]
Trump had de verkiezingen ruim kunnen winnen als hij als een leider en staatsman was omgegaan met de Cronona crisis. Ik vind het eigenlijk ombegrijpelijk hoe dom hij er mee omgegaan is.
Omgang met Covid is een verkenning in algemene Amerikaanse cultuur van zelfredzaamheid, individualisme, consumptief gedrag, combative politics, charity healthcare en de keerzijden van participatory (dollar) democracy.
Covid heeft zoveel impact niet gehad. Om eerlijk te zijn, covid is voornamelijk een mobilisatie frame voor democratische kiezers in verbinding met het frame van anti-incompetence. Het is makkelijk om hier te denken dat het grotere frame voor die verbinding dat van anti-fascism was, helaas blijkt dat beperkt tot specifieke punten van sociale geografie van democratische kiezers.
Covid heeft wel heel veel breuklijnen en spanningsvelden blootgelegd. Dat doet een pandemie. Het zichtbaar worden bijvoorbeeld van het verschil tussen het beeld van healthcare en magical charity buffers versus de realiteit heeft een impuls gegeven in primair democratische gebieden ten gevolge van beeld distributie van - met name - de toestanden in New York. De summun van opbouw en de droom, en dan het zien van de realiteit daar.
Je vraag iets van hem wat hij niet kan. Hij is geen staatsman en ook niet slim als in "ontwikkeld, planmatig en berekend te werk gaan".jaapstobbe schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:27:
[...]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Omdat ze een te lage remaining votes to count hadden ingeschatLaguna schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:28:
[...]
Hebben AP en Fox ook bij Arizona gedaanof bedoel je de president-elect uitroepen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Again, dat hangt dus af van hoe 'close' het zal worden. Trump zal zolang mogelijk proberen uit te rekken. En dan kan het nog wel eens zo zijn dat de gehele verkiezingen genegeerd gaat worden. Zie dat filmpje wat eerder was gepost hierboven.Blokker_1999 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:14:
[...]
Bwa, ik verwacht dat in de huidige verwachtiongen, Biden gewoon verkozen zal worden door het kiescollege en hij op 20/1 zal ingezworen worden. Op dat moment gaat al de macht naar Biden en kan hij Trump uit het Witte Huis laten verwijderen.
Daarom hoop ik ook dat Biden alle 4 die staten met voldoende marge pakt. Daarmee wordt het -zeer- moeilijk voor Trump en/of EC om dit te negeren. Then again, expect the unexpected.
Nope. Die foute inschatting was gemaakt door Edison Research. AP en Fox News maken geen gebruik van Edison ResearchYakuzA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:17:
[...]
Omdat ze een te lage remaining votes to count hadden ingeschat
Gives a whole new meaning to the meme of “nobody expects the Spanish Inquisition” ...Sir_Lion schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:18:
[...]
Again, dat hangt dus af van hoe 'close' het zal worden. Trump zal zolang mogelijk proberen uit te rekken. En dan kan het nog wel eens zo zijn dat de gehele verkiezingen genegeerd gaat worden. Zie dat filmpje wat eerder was gepost hierboven.
Daarom hoop ik ook dat Biden alle 4 die staten met voldoende marge pakt. Daarmee wordt het -zeer- moeilijk voor Trump en/of EC om dit te negeren. Then again, expect the unexpected.
Tsja, op basis van te weinig remaining votes hebben ze het gecalled.voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:19:
[...]
Nope. Die foute inschatting was gemaakt door Edison Research. AP en Fox News maken geen gebruik van Edison Research
Of dat door Edison of hun zelf was heb ik niet naar gerefereerd toch?
The AP called the race in Arizona for Biden at 2:50 a.m. EST Wednesday after an analysis of ballots cast statewide concluded Trump could not catch up in the ballots left to be counted.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2020 12:23 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat hebben ze niet. AP en Fox News gingen uit van de inschatting dat op dat moment 80% -85% van de stemmen binnen waren. Die inschatting lijkt nog altijd juist. De enige foute inschatting die er is geweest is die van Edison Research. Die stond op 98% en is gecorrigeerd naar 86%.
Ik hier gisteren e.e.a. over gepost.louzy82 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:22:
Dr. Strangelove in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
Kort samengevat, potentieel zeer messy scenario.
Op de 538 podcast werd echter iets zeer zinnigs gezegd wat wel aansluit bij mijn meest waarschijnlijke scenario van deze verkiezingen, dat ook dreigt uit te komen, nl. dat Senaat GOP blijft en Biden president: Dit is voor de traditionele GOP-ers een prima uitslag. Hou controle over Senaat, verklein marge in het Huis, en good riddance to lastpost Trump. Dus voor Moscow Mitch en co. is er weinig te winnen om deze uitslag ter discussie te stellen en Trump in het zadel te houden, met het risico dat er een constitutionele crisis komt.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
beleid is een heel groot woord. Wat hij vooral heeft gedaan is zijn eigen landbouwsector aan de rand van de afgrond brengen, inboeten aan invloeden op oa. China en een intens groot gat in de begroting schieten.Sjah schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:21:
@polthemol >> nouja Trump heeft wel beleid gevoerd tav China, en ik denk dat Biden dat door gaat zetten. Met mijn goedkeuring.
Ook hier is het woord beleid een groot woord. Trump deed maar iets, hij had namelijk een vijand nodig. Dat is wat hij met alles nodig heeft: zonder een vijand om tegen te ageren heeft hij niets.
Want jij zegt dat hij beleid heeft gevoerd tegen China: wiens dochter heeft behoorlijke zakelijke belangen in China?
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Klinkt plausibel.. maar hopelijk wordt er wat aan het "Filibuster' fenomeen gedaan.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:29:
[...]
Ik hier gisteren e.e.a. over gepost.
Op de 538 podcast werd echter iets zeer zinnigs gezegd wat wel aansluit bij mijn meest waarschijnlijke scenario van deze verkiezingen, dat ook dreigt uit te komen, nl. dat Senaat GOP blijft en Biden president: Dit is voor de traditionele GOP-ers een prima uitslag. Hou controle over Senaat, verklein marge in het Huis, en good riddance to lastpost Trump. Dus voor Moscow Mitch en co. is er weinig te winnen om deze uitslag ter discussie te stellen en Trump in het zadel te houden, met het risico dat er een constitutionele crisis komt.
(videootje door iemand hier eerder gepost, thnx!)
Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden..
Plus leeft de landbouw nu van overheidssubsidies in de VS. Socialismpolthemol schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:32:
[...]
beleid is een heel groot woord. Wat hij vooral heeft gedaan is zijn eigen landbouwsector aan de rand van de afgrond brengen, inboeten aan invloeden op oa. China en een intens groot gat in de begroting schieten.
Ook hier is het woord beleid een groot woord. Trump deed maar iets, hij had namelijk een vijand nodig. Dat is wat hij met alles nodig heeft: zonder een vijand om tegen te ageren heeft hij niets.
Want jij zegt dat hij beleid heeft gevoerd tegen China: wiens dochter heeft behoorlijke zakelijke belangen in China?
Nog erger: nodig door de ingestorte export vanwege trumps handelsoorlog.HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:34:
[...]
Plus leeft de landbouw nu van overheidssubsidies in de VS. Socialism
Messy, maar als ik puur utilitarian realpolitik toepas als perspectief, zoals aanwezig bij de libertarische oligarchie, ik zie niet hoe dergelijke toepassing nu bij huidige condities een volledig opportuun resultaat kunnen geven. Het is een inschatting, maar het gedachtegoed heeft altijd stringente focus op termijneffecten, het vermijdt directe interventies. Ik verwacht geen hoge waarschijnlijkheid voor dat type scenario.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:29:
[...]
Ik hier gisteren e.e.a. over gepost.
Ik verwacht eerder dat men Trump zal willen kaderen. Anders gezegd, uit de stoel, naar een nieuw soort loudest voice (als iteratieve variant van de Fox investering ooit, en daarvoor talk radio).
Men heeft hem niet meer nodig als hefboom. Republikeinen beheersen nu alle condities en de demografische trend is met vereiste foute connotaties geconsolideerd in perceptie. Zelfs redistricting is volledig aan hen nu.
Trump is enkel nog bruikbaar als chaos actor.
Je vraagt je inderdaad af wat er bij Fox besproken is aan de redactietafelHydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:09:
Ik snap ook echt niet dat af en toe mensen hier langs komen en doen alsof Fox de meer rode 'tegenhanger' van de 'blauwe' CNN is. Fox is gewoon geen nieuwszender. Het is puur een propagandamachine.
En wie er zaten aangeschoven.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
True. Maar als hij de gewoon de experts het werk had laden doen, had Corona hem deze verkiezingen op een presenteerblaadje aangeboden. Hij's niet alleen dom, hij is ook nog een narcissist die denkt dat hij niet dom is. Ik bedoel; wie noemt zichzelf nu een "very stable genius?". Zijn narcissisme heeft hem de das omgedaan. Hij weet gewoon niet wanneer hij z'n mond moet houden en de experts het werk moet laten doen.Cyberpope schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:16:
[...]
Je vraag iets van hem wat hij niet kan. Hij is geen staatsman en ook niet slim als in "ontwikkeld, planmatig en berekend te werk gaan".
Verwijderd
Het is niet de bedoeling om met een videodrop een discussie te ontlokken, zie ook de topic warning en ons beleid: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Het is tevens nooit een goede bron voor dit soort claims: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
Het is tevens nooit een goede bron voor dit soort claims: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 07-11-2020 14:14 ]
Vraag is allereerst hoeveel corona een rol gespeeld heeft. Misschien valt dat wel heel erg tegen. Ik kreeg tenminste niet het idee dat de middengroep die twijfelde tussen Trump en Biden zo groot is.Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:43:
[...]
Maar als hij de gewoon de experts het werk had laden doen, had Corona hem deze verkiezingen op een presenteerblaadje aangeboden.
Die tussensegmenten zijn verdomd klein.D-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:48:
[...]
Vraag is allereerst hoeveel corona een rol gespeeld heeft. Misschien valt dat wel heel erg tegen. Ik kreeg tenminste niet het idee dat de middengroep die twijfelde tussen Trump en Biden zo groot is.
En covid, ja, voor ouderen is er een impact aspect. Maar goed, Republikeinen hadden die al afgeschreven. Daarbuiten is het iets wat nul impact heeft gehad op de traditionele correlaties en associaties van politieke bindingskracht. Het is nog steeds "the economy first".
De GDP cijfers, zo gruwelijk als dat ook selectief in marketing gezet is een paar weken geleden, hebben meer impact gehad voor de inhaalslag van Trump dan wat dan ook.
Je draait het nu om. Dat als hij het goed gedaan had meer mensen op Trump gestemd hebben, betekent niet dat omdat hij het slecht gedaan heeft, meer mensen op Biden gestemd hebben. De mensen die nu op Trump stemmen doen dat sowieso wel, wat er verder ook gebeurt.D-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:48:
[...]
Vraag is allereerst hoeveel corona een rol gespeeld heeft. Misschien valt dat wel heel erg tegen. Ik kreeg tenminste niet het idee dat de middengroep die twijfelde tussen Trump en Biden zo groot is.
https://www.theguardian.c...ure-trump-defeat-analysis
Een analyse van The Guardian over het GOP (en dat Trump niet het issue is, een partij die de andere kant op wil kijken voor eigen belang en die semi gevuld is met hardcore loyalisten, samen met net geen 70 miljoen gullible idiots die het steunen)
Een analyse van The Guardian over het GOP (en dat Trump niet het issue is, een partij die de andere kant op wil kijken voor eigen belang en die semi gevuld is met hardcore loyalisten, samen met net geen 70 miljoen gullible idiots die het steunen)
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Om het in beeld weer te geven, dit is de primaire gedragslijn van de algemene Republikeinse bevolking buiten hun segment van de spreekwoordelijke 10% (waar de laatste class war gevoerd wordt), over de hoofden van die bevolking heen. En met deze verkiezing heeft men de laatste kans om daar een correctie in te starten weggegooid.polthemol schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:55:
:strip_exif()/f/image/zP6UyGKjTzZvhMv2Ff8I2dBw.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien wat hard. Maar dit is wat het is. Veertig jaar afbraak van eigen condities en vermogens in ruil voor, wat? Mogen roeptoeteren dan political correctness fout is? Dat abortion heiligschennis is?
Over progressieven in de VS mag daarbij ook best wat gezegd worden. Met het niet leren van de ander zijn taal heeft men in basale zin meegewerkt.
Verwijderd
Het is niet de bedoeling om zonder onderbouwing met betrouwbare bronnen op deze manier een discussie te ontlokken, zeker niet in een zero-tolerance topic.
[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 07-11-2020 14:17 ]
70 mio daar plus talloze niet stemgerechtigde individuen hier en elders buiten de VS die het steunen c.q. vallen voor de marketing die niet eens op hun is gericht en er toch door worden beinvloed. Zodanig dat ook hier (en zelfs hier) diezelfde giftige tweespalt is waar te nemen.polthemol schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:55:
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Van welke kant je het ook bekijkt: ik geloof niet dat er enig bewijs is dat het zonder covid een duidelijke zege voor Trump zou zijn geweest. Amerika is verdeeld in twee kampen: maar net zo goed als ongeveer de helft wel op Trump stemt kiest ook ongeveer de helft niet voor Trump. Er zijn zoveel details die dan de doorslag kunnen geven. Elke president moet vroeg of laat aan crisismanagement doen. Het "als" verhaal lijkt me dan weinig interessant.Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:54:
[...]
Je draait het nu om. Dat als hij het goed gedaan had meer mensen op Trump gestemd hebben, betekent niet dat omdat hij het slecht gedaan heeft, meer mensen op Biden gestemd hebben. De mensen die nu op Trump stemmen doen dat sowieso wel, wat er verder ook gebeurt.
Niet speciaal aan jou gericht maar dan herhaal ik wat ik hier al eerder heb gezegd: ik begin me echt mateloos te storen aan de overdreven aandacht die de ene helft van het elektroraat tegenwoordig in de media krijgt, in de VS maar ook in Nederland. Als ongeveer de helft van de mensen op Trump stemt stemt dus blijkbaar ook de helft van de mensen niet op Trump, als een vijfde van de mensen op Wilders of Baudet stemt stemt meer dan driekwart er dus overduidelijk niet op. Maar de meningen en beweegredenen van die mensen schijnen tegenwoordig niet meer belangrijk te zijn Het is mede die overdreven aandacht die dat soort bewegingen alleen maar versterkt.
Je komt met een videokanaal aan dat extreem pro trump is. Wat verwacht je dan man?
Wat wil je zeggen dan? Dat Biden een slechtere kandidaat is dan Trump? Als dat je punt is, maak dat dan, kom met eigen argumenten, in plaats van een stukje pure propaganda.
Biden stottert, altijd al gedaan. Ten eerste is dit een non-issue. Ten tweede zijn dit gewoon de standaard Fox News talking points. Als je iemands ervaring of policy niet aan kunt vallen, dan val je de persoon aan. Dat jij dit nu doet, zegt genoeg. Ga zelf eens kritisch nadenken over waar je je nieuws vandaan haalt.Ik betwijfel de mentale gesteldheid eerlijk gezegd van die man, en dat moet een land zoals de USA gaan leiden en beslissingen over maken? The lights are burning, but nobody's home.
Euh nee. Er is geen "bewijs" voor een hypothetisch scenario. Dat heb je helemaal goedD-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:06:
[...]
Van welke kant je het ook bekijkt: ik geloof niet dat er enig bewijs is dat het zonder covid een duidelijke zege voor Trump zou zijn geweest.
Het issue is niet dat het pro-Trump is, wel dat het in samenstelling & vorm dusdanig tekenend is voor een mate van beïnvloeding dat de vraag op tafel komt van doelstelling. En dan is het altijd interessant te kijken naar methodologie. In deze is die vrij herkenbaar.Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:10:
[...]
Je komt met een videokanaal aan dat extreem pro trump is. Wat verwacht je dan man?
Wat wil je zeggen dan? Dat Biden een slechtere kandidaat is dan Trump? Als dat je punt is, maak dat dan, kom met eigen argumenten, in plaats van een stukje pure propaganda.
[...]
Biden stottert, altijd al gedaan. Ten eerste is dit een non-issue. Ten tweede zijn dit gewoon de standaard Fox News talking points. Als je iemands ervaring of policy niet aan kunt vallen, dan val je de persoon aan. Dat jij dit nu doet, zegt genoeg. Ga zelf eens kritisch nadenken over waar je je nieuws vandaan haalt.
Menselijke communicatie is al de facto een beïnvloedingsproces. Daarmee moeten mensen dus altijd zeer voorzichtig zijn met het verschil tussen zelfbeeld en reële sociale psychologie. En daarmee moet een tolerante samenleving zeer oplettend - en soms zelfs misschien intolerant - zijn bij hoe wat waar met welke intentie in een communicatief proces geplaatst wordt.
Als we willen weten wat er komt van arena's van emotie en beeld en opinie - kijk naar de VS. Tot op het bot verdeeld en in totale afbraak. But that's ok! Mening!
[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 07-11-2020 13:16 ]
Absoluut. Het issue is dat het propaganda is, dus vol met leugens. Pro Biden propaganda is ook propaganda. Alleen zie je daar niet of nauwelijks wat van, want liegen is hier over 't algemeen niet nodig. "Reality has a well known liberal bias".Virtuozzo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:13:
Het issue is niet dat het pro-Trump is
Ik heb er ook geen enkel issue mee als iemand aankomt met een CNN stuk over de dingen die Biden 'misdaan' heeft; want daar weet je dat ook gewoon eerlijk gemeld wordt dat hij bijvoorbeeld bepaalde dingen teruggenoment heeft. Mijn issue is dus niet met het pro-trump deel, mijn issue is dat het vrijwel onmogelijk is om pro-trump te schrijven zonder de realiteit te negeren.
Snap niet dat een pro Trump kanaal kritisch is op een presidentskandidaat die rascistische uitspraken heeft gedaan. Dat is toch precies hun straatje?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Misschien tijd voor een moment om eens na te denken over polarisatie en onze eigen rol.
Why Polarization Matters
Polarization is more our problem than our politicians’. The success of the nation requires that we, the people, overcome it.
Ik voeg daar aan toe: onze geschiedenis maakt pijnlijk - en vaak bloedig - onweerlegbaar duidelijk dat onze menselijke neiging om mening te gebruiken als basis voor rationaliseren weinig meer is dan munitie voor politici en krachten om rechten en macht van de burger af te nemen - omdat we ons op die wijze te makkelijk laten triggeren zodat we niet meer nadenken over complexiteit en realiteit. Maar enkel nog over gratificatie voor onze emotie.
Bot gezegd: ons eigen polariseren staat haaks op behartiging van onze eigen belangen. Pak er een geschiedenisboek bij, het is niet leuk, maar het patroon is onweerlegbaar.
Helemaal saillant, de baten zijn nooit voor de burger. Wel altijd weer de rekening.
https://www.the-american-...why-polarization-matters/
Why Polarization Matters
Polarization is more our problem than our politicians’. The success of the nation requires that we, the people, overcome it.
Ik voeg daar aan toe: onze geschiedenis maakt pijnlijk - en vaak bloedig - onweerlegbaar duidelijk dat onze menselijke neiging om mening te gebruiken als basis voor rationaliseren weinig meer is dan munitie voor politici en krachten om rechten en macht van de burger af te nemen - omdat we ons op die wijze te makkelijk laten triggeren zodat we niet meer nadenken over complexiteit en realiteit. Maar enkel nog over gratificatie voor onze emotie.
Bot gezegd: ons eigen polariseren staat haaks op behartiging van onze eigen belangen. Pak er een geschiedenisboek bij, het is niet leuk, maar het patroon is onweerlegbaar.
Helemaal saillant, de baten zijn nooit voor de burger. Wel altijd weer de rekening.
https://www.the-american-...why-polarization-matters/
Heel simpelarmageddon_2k1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:25:
Snap niet dat een pro Trump kanaal kritisch is op een presidentskandidaat die rascistische uitspraken heeft gedaan. Dat is toch precies hun straatje?
Trump zegt constant iets racistisch = Zo bedoelde hij het niet. Hij was sarcastisch. Jullie snappen zijn humor niet.
Biden zegt iets wat op racisme lijkt: OMGWTFBBQ Hij is evil
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
"Rules for thee but not for me". Maakt niet uit, als je iemand maar aan kan vallen. Standaard tactiek is als Trump van iets beschuldigd wordt, er heel hard geroepen wordt dat de andere kant veel erger is. Als pro-trumpers dingen doen, wordt Antifa van erger beschuldigd. Als Trump wordt aangesproken op pro-nationalistische teksten, wordt van Biden dingen van heel lang geleden opgegraven. Als Trump niet uit z'n woorden komt, komen ze met "Slow Joe" die stottert. Standaard whataboutism.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:25:
Simpel.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:25:
Als Trump het zegt is het "De Ulttieme Waarheid". Zegt een ander hetzelfde is het direct "Foei, wat een racist!".
Men noemt het ook wel "Met twee maten meten" en "hypocrisie".
Virussen? Scan ze hier!
Hee maar dat valt toch op!?wildhagen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:
[...]
Simpel.
Als Trump het zegt is het "De Ulttieme Waarheid". Zegt een ander hetzelfde is het direct "Foei, wat een racist!".
Nee. Want.. gewoon nee. Selectieve verontwaardiging is een fenomenaal concept.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb (mede) door deze 4 jaar een extreme hekel gekregen aan persoonlijke aanvallen in de politiek, elke vorm van "wij" versus "zij" en elke vorm van conspiracydenken en/of ontkennen van wat door de wetenschap als waar wordt gezien. Mensen die dit soort dingen doen, of beweren, doen voor mij gewoon niet meer mee.Virtuozzo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:27:
Misschien tijd voor een moment om eens na te denken over polarisatie en onze eigen rol.
Meestal voorbereid door memes van normaliseren met humor of ironie, en gevolgd door scripts van anti-experts, anti-elite et alii.wildhagen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:
[...]
Simpel.
Serieuze opmerking, waar in de landen om ons heen verslaggeving en journalistiek hard werkt aan detectie mechanismen en verbreding van kennis van het fenomeen blijft dat in het Nederlandse onbekend.
Daarom dat actoren als qanon zo’n vrij spel hebben. Nu ja, kijk naar het VK, kijk naar de VS, zie de consequenties.
Zij die meegaan en het mogelijk maken betalen ironisch genoeg de hoogste rekening, altijd weer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.