Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.196 views
Ja, en verbonden aan het Mercer - Koch netwerk (en de oude militair-industriële denk tank kringen) zitten de oude spoken met bruine hemden. Heritage Foundation, Cato Institute, veel hiervan grijpt direct terug op de Duits-Amerikaanse groot-zakelijke betrekkingen tijdens het Interbellum en de Tweede Wereldoorlog (totdat daar rond ‘42-43 een einde aan gemaakt werd).

Zo rond de jaren ‘80 kwam er een schisma in de libertarische groepen, wat overbleef was de “partij” en een club oligarchen. Die vonden zich dankzij Republikeinse voorbereidingen en een president die weinig slim was in een positie om een enorme deregulering door te duwen. Dat leverde de financiering op voor de Southern Strategy.

Reaganism: trickle down economics, institutional racism. Blanken hadden en hebben niet door dat ze zelf daar net zo hard aan onderhevig zijn, het gaat immers om gebruik van racisme als prikkel. There’s no reward for it, only a price. Republikeinse kiezers zouden eens naar a) hun condities, b) risico’s bij besteedbaar inkomen en c) afname in verticale mobiliteit mogen kijken.

Toen Big Tech opkwam sprong men daar op in, met best warme ontvangst (al duurde dat bij Google langer, tot aan de Alphabet wending).

Het fenomeen is in de VS niet iets waar mensen van opkijken. Her en der met moreel oordeel, maar er zit in flinke blinde vlek in die opmerkelijke mythos dynamiek van Amerikaanse droom en participatory democracy. Een Amerikaan kijkt bijvoorbeeld niet er van op als een politicus zijn positie bij lobby verdedigt als “they buy my agenda”. Mitt Romney is bijvoorbeeld een politicus die, met allerlei advies van een denktank verbonden aan het Cato Institute, het frame van buying agenda gevestigd heeft.

De kwestie van de Barret benoeming is een pijnlijk schoolvoorbeeld van staggered financing.

Doel geïdentificeerd, 40 miljoen. Doel bereikt, top. Risico geïdentificeerd, termijndoel voorgesteld, hup 80 miljoen. https://www.citizensforet...ourt-advisor-leonard-leo/

He who pays the piper picks the tune. En met big tech in de mix werd dat he who picks the tune picks the piper - and the bill is for the audience.

Het is zo eenvoudig als dit. De grote kwetsbaarheden van de VS zijn een bestel van veelal normatieve waarden, een gelovige bevolking (ideologie is ook gewoon een kerk), een gefragmenteerde sociale geografie en een historisch primair kunstmatige mythologie die de basis vormt van het dollar democracy fenomeen.

Zie voor leestip boek & onderzoek ook Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

.oisyn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:12:
[...]

Ik ga er vanuit dat ie nu wint ja, als je dat bedoelt. Jij niet? Of ie de 4 jaar vol maakt is niet zo relevant.
Ik ga ervan uit dat hij de verkiezingen wint. Ik durf echter niet te garanderen dat dat ook betekent dat hij in het Witte Huis komt te zitten.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Kaaswagen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:17:
[...]

Wel mooi dat je in een paar zinnen niets kunt zeggen :)
Heb je nog iets toe te voegen aan de inhoudelijke discussie of kwam je enkel even langs om wat te hakken. De excuus smiley voegt niets toe.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:17
Kitano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:19:
[...]

Het mag ws wel, maar ik denk dat de partijen liever geen kandidaat hebben die al een keer verloren heeft. Zo hebben Gore, Kerry, McCain, Romney en Hillary het ook geen tweede keer geprobeerd.
Dat mag zeker. Grover Cleveland was al eens president in niet aaneengesloten termijnen.
Weltschmerz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:01:
[...]

Heeft Nixon niet tot 2 keer toe verloren voordat ie president werd? Niet dat ik hem als voorbeeld zou nemen voor hoe het moet als ik republiekein was :P
Biden heeft in 1988 en 2008 ook al eens een gooi gedaan naar het presidentschap. Trump ook al eens eerder.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:31
Thalaron schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:34:
Ik heb wel een idee over een alternatieve samenstelling...

Verkiezingen tot er 4 main kandidaten overblijven (2 uit elk kamp).
1 van de 4 “wint” en is Potus
3 van de 4 vormen samen met Potus de “regering”

#1 heeft het in principe voor het zeggen, maar wanneer de 3 overgebleven kandidaten het er niet mee eens zijn, dan kunnen ze #1 overrulen.

Dan moet je dus al 2 mafklappers hebben uit het winnende kamp voordat je echt de fout in kan gaan.

Never gonna happen ofc..

Een realistisch alternatief zou The Purge 2024 zijn :)
Je hebt 100% gelijk dat dat niet gaat gebeuren. Maar het is wel een beetje hoe het systeem door "the founding fathers" ontworpen is. Oorspronkelijk werd degene die tweede werd in de presidentsverkiezingen de vice-president. Daar zijn ze ergens in de 19de eeuw vanaf gestapt.
Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:39:
[...]

Zijn die nog wel actief aan het steunen? Dat ze hem destijds flink gesteund hebben is leuk maar inmiddels is het geld wel flink opgedroogd.
Ja, en nee.

Trump is van meet af aan gewoon in de arena gezet. Als instrument. Het gaat hen niet om hem. Maar om de effecten die ze kunnen bewerkstelligen middels gebruik van hem.

Die kleine investering levert geen windeieren op. Niet enkel heeft men een enorme mobilisatie, men heeft het fascisme frame van demografische bedreiging breed genormaliseerd, men heeft de overheid uitgekleed, een enorme deregulering geschapen - en als Biden wint is hij president onder condities volledig door hen gemaakt.

Kost een beetje, heb je wel zo weer tien jaar aan vooruitgang naar minority rule.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15
Kaaswagen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:17:
De democraten hebben nu in ieder geval laten zien dat ze echt slecht zijn in kandidaten naar voren schuiven... Uit een beste lijst goede/interessante/jonge(!) bestuurders is toch Biden naar voren gekomen. Niet echt heel goed voor het linkse imago.
Democraten... Democraten is een groot woord. Hij is verkozen. En ja er zijn partij surrogates, maar het is niet duidelijk dat die de doorslag hebben gegeven. Als het "volk" deze (ik vind hem ook bijzonder zwak hoor) wil is het bijzonder moeilijk iemand anders toch naar voren te schuiven.

Only when it is dark enough, can you see the stars

D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:22:
[...]

Laten we hopen dat het niet nodig is maar dan ben ik benieuwd welke partijen en landen "balls" hebben en welke niet.
Balls can only follow when they have room to swing.

De verwevenheid is enorm, en dat maakt gruwelijk kwetsbaar. Het zal heel veel tijd en energie kosten enkel al om besef in te laten dalen en perceptie aan te passen. Ik kan je dit garanderen, er zijn allerlei verschillende meningen in Den Haag in relatie tot politieke ontwikkelingen in de VS over partijen heen, maar het is nog harder zoeken naam politici voor gevalideerd perspectief op de VS dan voor de China kwestie.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

In PA gaat het tellen nu wel erg traag, 30.000 in 9 uur tijd..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00
Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:33:
[...]

Balls can only follow when they have room to swing.

De verwevenheid is enorm, en dat maakt gruwelijk kwetsbaar. Het zal heel veel tijd en energie kosten enkel al om besef in te laten dalen en perceptie aan te passen. Ik kan je dit garanderen, er zijn allerlei verschillende meningen in Den Haag in relatie tot politieke ontwikkelingen in de VS over partijen heen, maar het is nog harder zoeken naam politici voor gevalideerd perspectief op de VS dan voor de China kwestie.
Ruimte moet je soms ook gewoon nemen :)

Als je Eerdmans schuimbekkend zag raaskallen bij Jinek gisteren viel de nuchterheid en stelligheid van beide aanwezige VVD-ers me heel erg mee. Maar ik weet niet hoe representatief beide zijn. Ik kan me voorstellen dat Rutte meer van het type "waait met alle winden mee" is.
D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:38:
[...]

Ruimte moet je soms ook gewoon nemen :)

Als je Eerdmans schuimbekkend zag raaskallen bij Jinek gisteren viel de nuchterheid en stelligheid van beide aanwezige VVD-ers me heel erg mee. Maar ik weet niet hoe representatief beide zijn. Ik kan me voorstellen dat Rutte meer van het type "waait met alle winden mee" is.
Niet. Politieke marketing.

Vergeet nooit dat de Teldersstichting ook dit van advies dient:

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 25-11 22:37
GA heeft nog 36000 votes total om te melden.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 21:56
(jarig!)
Laguna schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:36:
In PA gaat het tellen nu wel erg traag, 30.000 in 9 uur tijd..
Op het RTL Nieuws kwam net voorbij dat ze nu met de lastigste stembiljetten bezig zijn. Bijvoorbeeld mensen die hun stem per post ongeldig willen verklaren. Zoiets hoorde ik, maar ik weet niet hoe dit precies in elkaar zit.

offtopic:
Ik zag net een filmpje dat Trump op de vlucht zou zijn. Ik dacht al... Dat kan toch niet?! Bleek het een video van Lucky TV te zijn 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 06-11-2020 23:41 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Inmiddels staat de teller in PA op 113K te tellen, Biden op 14,5K en de marge is nog steeds rond de 75%. Dat lijkt binnen en ik hoop dat ze vannacht daar voltooien en het klaar is.
In Georgia staat Biden iets meer dan 4K voor en lijkt onduidelijk te zijn hoeveel stemmen er nog komen.
In Arizona ligt Biden nog bijna 40K voor, maar daar moeten nog 226K stemmen en Trump lijkt rond de percentages te zitten die gehaald moeten worden. Die gaat nog spannend worden.
North Carolina en Alaska lijken naar Trump te gaan.
In Nevada zijn ze nog steeds niet in staat om meer dan twee stemmen per uur te tellen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SidewalkSuper
Ze tellen nu kapotte stemmen (bijv in de post kapot gegaan) of ballots die niet machinaal verwerkt kunnen worden.
Daarnaast zijn er ook ballots die gecured moeten worden.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:43:
In Nevada zijn ze nog steeds niet in staat om meer dan twee stemmen per uur te tellen.
De belangrijkste county (Clark county) was van plan om maar één keer per dag de getelde stemmen door te geven maar dat hebben ze inmiddels aangepast. Er volgen nu twee batches per dag. De volgende wordt rond 01.00 uur Nederlandse tijd verwacht.

Be yourself, no matter what they say ...

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:11
SidewalkSuper schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:40:
GA heeft nog 36000 votes total om te melden.
Bron?

• SidewalkSuper

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:53
Wel grappig dat de rechtse media en politici (zoals Eerdmans in Jinek) verbolgen zijn over het feit dat diverse televisiestations Trump wegdraaiden tijdens zijn toespraak, maar niet over het feit dat deze gek pertinente, bewezen onzin uit zat te kramen.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:50

Don Quijote

El Magnifico

P-Rock schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:48:
Wel grappig dat de rechtse media en politici (zoals Eerdmans in Jinek) verbolgen zijn over het feit dat diverse televisiestations Trump wegdraaiden tijdens zijn toespraak, maar niet over het feit dat deze gek pertinente, bewezen onzin uit zat te kramen.
Mwa. Eerdmans zei dat het hem beter leek het wel uit te zenden en daarna de duiding/nuance te geven. Verder keurde hij het gedrag van Trump gewoon af. Vond het niet zulke gekke dingen dik hij zei.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb nog niet gezien maar er valt ook iets voor te zeggen om het wel uit te zenden. Op het moment snap ik de emotie van 'het land en de journalistiek in bescherming nemen' maar ze ontnamen ook Trump de kans zich totaal voor gek te zetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Don Quijote schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:50:
[...]

Mwa. Eerdmans zei dat het hem beter leek het wel uit te zenden en daarna de duiding/nuance te geven. Verder keurde hij het gedrag van Trump gewoon af. Vond het niet zulke gekke dingen dik hij zei.
Eerdmans deed precies wat Mitch McConnell ook doet. Geef ruim baan aan het narratief, en dan jezelf positioneren op zo’n manier dat iedereen wat kan meenemen van jou zelf.

Gezond is die methodologie niet. Trump is er mogelijk door gemaakt. Maar goed, dat zijn de debatten van hoe slim zijn politici en hoe intolerant moet een tolerante samenleving zijn.

• D-e-n
Business as usual toch? Klagen over de splinter in andermans oog maar de balk in het eigen oog belemmert kennelijk het zicht.

Iets anders wat me hier opvalt maar ook in discussies over Nederland: de ongelofelijke fixatie op aanhangers van Trump, Wilders, Baudet en vergelijkbare lieden in andere landen. En vooral ook: de angst ervoor. Alsof het om een grote meerderheid gaat, alsof er aan de andere kant van het politieke spectrum geen ontwikkelingen zijn. Denk aan LGBT-ers, minderheden: die gaan ook hun plek steeds meer opeisen. En die groep wordt niet kleiner.

Af en toe lullen we elkaar ook wel de negativiteit in soms :)

• D-e-n
Don Quijote schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:50:
[...]

De manier waarop Eerdmans zijn best bleef doen om Trump maar niet teveel af te vallen was voor mij eens temeer het bewijs dat dat clubje van hem de democratische rechten net zoals Trump de nek om zou draaien als men daar de kans voor zou krijgen.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

D-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:02:
[...]

Business as usual toch? Klagen over de splinter in andermans oog maar de balk in het eigen oog belemmert kennelijk het zicht.

Iets anders wat me hier opvalt maar ook in discussies over Nederland: de ongelofelijke fixatie op aanhangers van Trump, Wilders, Baudet en vergelijkbare lieden in andere landen. En vooral ook: de angst ervoor. Alsof het om een grote meerderheid gaat, alsof er aan de andere kant van het politieke spectrum geen ontwikkelingen zijn. Denk aan LGBT-ers, minderheden: die gaan ook hun plek steeds meer opeisen. En die groep wordt niet kleiner.

Doet me denken aan Herman Finkers.
Iedereen behoort wel tot een minderheid. Goed, er zijn misschien wel mensen die tot geen enkele minderheid behoren, maar dat zijn er ook maar weinig.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:10
Dit topic is zero-tolerance, het is niet de bedoeling om dit soort beweringen zonder enige vorm van betrouwbare onderbouwing met bronmelding te poneren. Zonder dat is het alleen maar een troll/flamebait.

[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 07-11-2020 00:25 ]

• SidewalkSuper
Pittsburgh, PA heeft sowieso nog 29k votes komen, wel slomer vanwege military, provisional, damaged en cured.

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-11-2020 00:21 ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

D-e-n schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:02:
[...]

Eens, maar: een meerderheid is niet nodig om de samenleving naar je hand te zetten.

De angst van mensen komt vooral uit het feit dat ze niet weten hoe de samenleving zich er tegen moet wapenen. Dat begint allemaal met goed onderwijs, maar dat is al jaren aan het afbrokkelen. Het grote verschil met de andere kant van het spectrum, voor zover er nog van een spectrum te spreken is, is de actieve promotie achter de schermen van de 'nieuw-rechtse' dogma's, door middel van financiering en extra exposure door big-tech. Combineer dat met de stilgevallen of verslechterende welvaartsontwikkeling van de middenklasse en je hebt de voedingsbodem, de zaadjes en het water voor deze ideologie.

Klimaatactivisme, LGBT-activisme, mensenrechten, moeten het zonder het voorkeursbeleid van big tech en met veel minder financiering doen, of worden zelfs tegengewerkt. Vooruit, soms worden ze ook ingezet voor virtue signalling en marketing van de actoren achter de nieuw-rechtse ideologieën, om het beeld goed te houden.

Ik heb een sterk geloof in het goede van de mens, maar momenteel maakt het westerse systeem een negatieve ontwikkeling door, in mijn optiek. Ik weiger te geloven dat er geen omkeer mogelijk is, maar het staat of valt met de ethiek van de beleidsmakers.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• SidewalkSuper
Biden loopt verder uit in NV, staat nu op +22.657

• voske
SidewalkSuper schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:20:
Pittsburgh, PA heeft sowieso nog 29k votes komen, wel slomer vanwege military, damaged en cured.
Ik begreep zelfs 35k. Die 29k mochten ze pas een uur geleden gaan tellen. Dat gaat om een serie ballots die is verstuurd nadat een eerder verzonden serie een printfout bleek te bevatten (foute namen). Omdat telkens moet worden gecontroleerd of bijvoorbeeld niet toch is gestemd met de foute ballot gaat het tellen van die 29k inderdaad lang duren (evenals het tellen van de damaged, cured en provisional ballots).

• SidewalkSuper
Ah, dat kan ook. In ieder geval gaat hier nog echt wel een grotere uitloop op ontstaan mijns inziens.
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:22:
[...]

Eens, maar: een meerderheid is niet nodig om de samenleving naar je hand te zetten.

De angst van mensen komt vooral uit het feit dat ze niet weten hoe de samenleving zich er tegen moet wapenen. Dat begint allemaal met goed onderwijs, maar dat is al jaren aan het afbrokkelen. Het grote verschil met de andere kant van het spectrum, voor zover er nog van een spectrum te spreken is, is de actieve promotie achter de schermen van de 'nieuw-rechtse' dogma's, door middel van financiering en extra exposure door big-tech. Combineer dat met de stilgevallen of verslechterende welvaartsontwikkeling van de middenklasse en je hebt de voedingsbodem, de zaadjes en het water voor deze ideologie.

Klimaatactivisme, LGBT-activisme, mensenrechten, moeten het zonder het voorkeursbeleid van big tech en met veel minder financiering doen, of worden zelfs tegengewerkt. Vooruit, soms worden ze ook ingezet voor virtue signalling en marketing van de actoren achter de nieuw-rechtse ideologieën, om het beeld goed te houden.

Ik heb een sterk geloof in het goede van de mens, maar momenteel maakt het westerse systeem een negatieve ontwikkeling door, in mijn optiek. Ik weiger te geloven dat er geen omkeer mogelijk is, maar het staat of valt met de ethiek van de beleidsmakers.
Dit is een van de grote lessen die we uit het drama van de VS kunnen halen: er is een fundamentele mismatch tussen menselijk zelfbeeld en menselijke sociale psychologie.

Dit vormt kwetsbaarheden. Sommige daarvan zijn gekend, andere - zoals de rol van technologie - willen we niet te veel over nadenken. Mensen willen de kruimel, ze willen niet horen dat ze met hun gedragslijnen tegen hun eigen belang in gaan.

Zoals ik eerder zei, de verkiezingen in de VS , er ligt ook een post mortem voor Nederland.

Maar, een systemisch probleem is het niet. Het is een probleem van gedrag. Puur en simpel, daar zit de hefboom.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AZ:
Yuma County just arrived with 4,846 ballots.
Breakdown:
Biden: 2,361 (48.7%
Trump: 2,337 (48.2%)

NV:
In new dump of 8400 votes from Clark County,
Biden gets 62% and gains 2500 votes. He now has a 22k lead.
Almost all of the remaining NV votes are from blue Clark County.

Dat betekent, stam + t .

• voske
SidewalkSuper schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:25:
Ah, dat kan ook. In ieder geval gaat hier nog echt wel een grotere uitloop op ontstaan mijns inziens.
Klopt, het kost alleen veel tijd. Dit is wat 538 net schrijft over Allegheny:
Allegheny has about 35,000 absentee ballots left to sift through (plus an unknown number of provisional ballots). Election workers today remedied 3,000 of those ballots that were damaged, and they are currently processing 3,873 overseas ballots. They hope to report these two batches by 6:30 p.m. After that, they will turn to the remaining 29,000 ballots, which a court ordered set aside until today because they were cast by people who were initially mailed the incorrect ballot, then mailed a replacement. Poll workers must go through each of these ballots to ensure that each voter only casts one ballot. Allegheny County officials say it will probably take a few days to get through this batch, so Pennsylvania counting isn’t ending tonight.

• SidewalkSuper
Laatste updates, dan ff slapen :)
PA:
96% of the estimated vote total has been reported.
We just received 1,701 additional votes from Pennsylvania. Biden is currently up by 14,923 votes. 4m ago

AZ:
94% of the estimated vote total has been reported.
We received 204 additional votes from Arizona. Biden is currently up by 39,070 votes. 15m ago

NV:
93% of the estimated vote total has been reported.
We just received 8,713 additional votes from Nevada. Biden is currently up by 22,657 votes. 9m ago

GA:
Nearly all of the estimated vote total has been reported.
Biden is currently up by 4,175 votes. 11m ago

NC:
98% of the estimated vote total has been reported.
We just received 117 additional votes from North Carolina. Trump is currently up by 76,623 votes. 5m ago
voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:30:
[...]

Klopt, het kost alleen veel tijd. Dit is wat 538 net schrijft over Allegheny:

[...]
Time, timing, tempo. Hoe langer het duurt, des te meer ruimte voor Trump & narratives. Het zou een stuk makkelijker zijn als het verwerken en tellen sneller ging. Maar goed, het is wat het is.

• SidewalkSuper
Dat is natuurlijk de reden dat Trump zelf gepusht heeft om die telling te kunnen vertragen

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 21:47

pro_6or

amateur_60r

Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:24:
[...]

Ja, en verbonden aan het Mercer - Koch netwerk (en de oude militair-industriële denk tank kringen) zitten de oude spoken met bruine hemden. Heritage Foundation, Cato Institute, veel hiervan grijpt direct terug op de Duits-Amerikaanse groot-zakelijke betrekkingen tijdens het Interbellum en de Tweede Wereldoorlog (totdat daar rond ‘42-43 een einde aan gemaakt werd).

Zo rond de jaren ‘80 kwam er een schisma in de libertarische groepen, wat overbleef was de “partij” en een club oligarchen. Die vonden zich dankzij Republikeinse voorbereidingen en een president die weinig slim was in een positie om een enorme deregulering door te duwen. Dat leverde de financiering op voor de Southern Strategy.

Reaganism: trickle down economics, institutional racism. Blanken hadden en hebben niet door dat ze zelf daar net zo hard aan onderhevig zijn, het gaat immers om gebruik van racisme als prikkel. There’s no reward for it, only a price. Republikeinse kiezers zouden eens naar a) hun condities, b) risico’s bij besteedbaar inkomen en c) afname in verticale mobiliteit mogen kijken.

Toen Big Tech opkwam sprong men daar op in, met best warme ontvangst (al duurde dat bij Google langer, tot aan de Alphabet wending).

Het fenomeen is in de VS niet iets waar mensen van opkijken. Her en der met moreel oordeel, maar er zit in flinke blinde vlek in die opmerkelijke mythos dynamiek van Amerikaanse droom en participatory democracy. Een Amerikaan kijkt bijvoorbeeld niet er van op als een politicus zijn positie bij lobby verdedigt als “they buy my agenda”. Mitt Romney is bijvoorbeeld een politicus die, met allerlei advies van een denktank verbonden aan het Cato Institute, het frame van buying agenda gevestigd heeft.

De kwestie van de Barret benoeming is een pijnlijk schoolvoorbeeld van staggered financing.

Doel geïdentificeerd, 40 miljoen. Doel bereikt, top. Risico geïdentificeerd, termijndoel voorgesteld, hup 80 miljoen. https://www.citizensforet...ourt-advisor-leonard-leo/

He who pays the piper picks the tune. En met big tech in de mix werd dat he who picks the tune picks the piper - and the bill is for the audience.

Het is zo eenvoudig als dit. De grote kwetsbaarheden van de VS zijn een bestel van veelal normatieve waarden, een gelovige bevolking (ideologie is ook gewoon een kerk), een gefragmenteerde sociale geografie en een historisch primair kunstmatige mythologie die de basis vormt van het dollar democracy fenomeen.

Zie voor leestip boek & onderzoek ook Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
Ik werk bij een bedrijf dat een paar jaar geleden door De Koch groep is gekocht maar we varen nog steeds een inclusive koers. Heel hard. Beleid dat echt wordt doorgezet met special interest groepen en bonuspunten voor mensen die zich daarvoor interesseren. Ik zie ook dat daar mensen op aangenomen worden. Ik wil wel zeggen, in eerste instantie, zeer capabele mensen. Gewoon de beste keus. Trots op en blij om. Maar dat verbaasde me wel aangezien mijn beeld van de gebroeders Koch heel anders was. Waarom zouden ze dit soort beleid binnen haar bedrijven laten bestaan, zelfs intensiveren. Maar goed. Wellicht als we uitgekleed zijn over een paar jaar denk ik er weer zo over als in het begin en waar ik helaas altijd nog voor vrees.

Volgens mij is dit de enige uitweg uit alle gigantische problemen waar we mee zitten. Echt eerlijkere kansen voor iedereen.

een treffende spreuk

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
En de eerste (?) mannen met wapens zijn alweer opgepakt:

• SidewalkSuper
Die gasten zijn vanochtend inderdaad opgepakt.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een interessante visualisatie waaruit - nog maar eens - blijkt hoe ongelooflijk verdeeld de VS zijn en hoe irreëel het stemsysteem en de feitelijke ‘democratie’ zijn ingericht, als je naar de demografische verdeling van het land kijkt ...

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4E22AQF9WFfhyOMfiA/feedshare-shrink_1280-alternative/0?e=1607558400&v=beta&t=JSx0Cw2r4IDjC6KGE7Pz32tl9WzO35pAF4ZQ4pPjps4

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:30:
[...]

Klopt, het kost alleen veel tijd.
Dat wordt dus nog geen overwinningsspeech voor Biden/Harris over ruim een uur.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

pro_6or schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:33:
[...]

Ik werk bij een bedrijf dat een paar jaar geleden door De Koch groep is gekocht maar we varen nog steeds een inclusive koers. Heel hard. Beleid dat echt wordt doorgezet met special interest groepen en bonuspunten voor mensen die zich daarvoor interesseren. Ik zie ook dat daar mensen op aangenomen worden. Ik wil wel zeggen, in eerste instantie, zeer capabele mensen. Gewoon de beste keus. Trots op en blij om. Maar dat verbaasde me wel aangezien mijn beeld van de gebroeders Koch heel anders was. Waarom zouden ze dit soort beleid binnen haar bedrijven laten bestaan, zelfs intensiveren. Maar goed. Wellicht als we uitgekleed zijn over een paar jaar denk ik er weer zo over als in het begin en waar ik helaas ook nog altijd nog voor vrees.

Volgens mij is dit de enige uitweg uit alle gigantische problemen waar we mee zitten. Echt eerlijkere kansen voor iedereen.
offtopic:
Men noemt dat "reservations", compleet met historische connotatie. Men continueert aankopen van economische activiteit en past een duale focus toe. Als eerste, maskering. De activiteit wordt klaargestoomd als visitekaartje om via netwerken elders secondaire activiteit in te voegen (bijvoorbeeld, contract binnenhalen, resonantie met zakelijke partner, dan komt een aanbeveling en bij de partner begint het lobbyen). Ten tweede, negatieve coöptatie. Men trekt mensen van gezocht profiel aan om hen in de fuik te houden, en niet elders zich gaan ontplooien. Bijvoorbeeld buiten het zakelijke domein.

De methode komt van de vader van de broers. Het werkt voor hen. Ze kunnen mooie visitekaartjes gebruiken om zich hier beter af te schilderen, daar ingang te krijgen en dan subversief aan de slag te gaan - en ze houden wat ze progressive energy noemen in een fuik. Dat wil men niet in de samenleving zomaar laten rondlopen. Ik kan het zo snel niet vinden, maar in het boek van Mayer zit een verwijzing naar een Princeton onderzoek uit de jaren '70 en een van een Britse studie uit net na de eeuwwisseling waar de financieringsmechanismen van het beleid onder de loep gelegd zijn geworden.

In de RAND groep, waar ik ooit aan verbonden ben geweest, is hetzelfde beleid aanwezig, ook met dezelfde terminologie en modi van financiering & tracking. Wel met mindere dossieropbouw van mensen & restdata dan binnen de Koch netwerken.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Huilebalk gonna huilebalk.

Tesla M3LR '21

Ramzzz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:38:
Een interessante visualisatie waaruit - nog maar eens - blijkt hoe ongelooflijk verdeeld de VS zijn en hoe irreëel het stemsysteem en de feitelijke ‘democratie’ zijn ingericht, als je naar de demografische verdeling van het land kijkt ...

[Afbeelding]
Ja, en zo is het ook snel duidelijk hoe visueel gevoelig mensen zijn 8)

• SidewalkSuper
Virtuozzo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:41:
[...]

offtopic:
Men noemt dat "reservations", compleet met historische connotatie. Men continueert aankopen van economische activiteit en past een duale focus toe. Als eerste, maskering. De activiteit wordt klaargestoomd als visitekaartje om via netwerken elders secondaire activiteit in te voegen (bijvoorbeeld, contract binnenhalen, resonantie met zakelijke partner, dan komt een aanbeveling en bij de partner begint het lobbyen). Ten tweede, negatieve coöptatie. Men trekt mensen van gezocht profiel aan om hen in de fuik te houden, en niet elders zich gaan ontplooien. Bijvoorbeeld buiten het zakelijke domein.

De methode komt van de vader van de broers. Het werkt voor hen. Ze kunnen mooie visitekaartjes gebruiken om zich hier beter af te schilderen, daar ingang te krijgen en dan subversief aan de slag te gaan - en ze houden wat ze progressive energy noemen in een fuik. Dat wil men niet in de samenleving zomaar laten rondlopen. Ik kan het zo snel niet vinden, maar in het boek van Mayer zit een verwijzing naar een Princeton onderzoek uit de jaren '70 en een van een Britse studie uit net na de eeuwwisseling waar de financieringsmechanismen van het beleid onder de loep gelegd zijn geworden.

In de RAND groep, waar ik ooit aan verbonden ben geweest, is hetzelfde beleid aanwezig, ook met dezelfde terminologie en modi van financiering & tracking. Wel met mindere dossieropbouw van mensen & restdata dan binnen de Koch netwerken.
Rete interessant! (niet sarcastisch) _/-\o_

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
SidewalkSuper schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:31:
Laatste updates, dan ff slapen :)
PA:
96% of the estimated vote total has been reported.
We just received 1,701 additional votes from Pennsylvania. Biden is currently up by 14,923 votes. 4m ago

AZ:
94% of the estimated vote total has been reported.
We received 204 additional votes from Arizona. Biden is currently up by 39,070 votes. 15m ago

NV:
93% of the estimated vote total has been reported.
We just received 8,713 additional votes from Nevada. Biden is currently up by 22,657 votes. 9m ago

GA:
Nearly all of the estimated vote total has been reported.
Biden is currently up by 4,175 votes. 11m ago

NC:
98% of the estimated vote total has been reported.
We just received 117 additional votes from North Carolina. Trump is currently up by 76,623 votes. 5m ago
Volgens mij kunnen we rustig slapen, PA en NV in de tas zon beetje. Morgen uitslag/overwinningsspeech?

• SidewalkSuper
PA:
Biden stijgt naar 17.012 stemmen voorsprong.

• silmaril8
  • Niet online
Is er nou straks om 01:00 onze tijd een toespraak van Biden en Harris?

• Apache4u
  • Niet online
Tja, ik snap niet dat ze Nevada niet callen.. die lijkt me safer dan Arizona.. maar goed.. Als Fox AZ callt.. dan moeten ze Biden de winnaar noemen. President-elect mag geloof ik niet van de grote bazen ;-).

Dat betekent, stam + t .

• Grimmie187
silmaril8 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:48:
Is er nou straks om 01:00 onze tijd een toespraak van Biden en Harris?
02.00 dacht ik?

• silmaril8
  • Niet online
Ah crap als dat zo is dan ga ik slapen :P

Je hebt gelijk:
https://www.telegraaf.nl/...biden-voor-aanvang-speech
02:00 dus

[ Voor 25% gewijzigd door silmaril8 op 07-11-2020 00:50 ]

Weinig bijzonder in de VS. Confessionele organisaties en hun (met name) groot-zakelijke economische entiteiten doen exact hetzelfde. Coöptatie om outliers te minimaliseren is voor veel geloofsgemeenschappen doodnormaal.

Het idee dat men al in termen van outliers denkt is hier iets wat meteen een impuls geeft aan collectief geheugen van de bezetting, in Duitsland en Frankrijk nog menige graad erger. Maar, dit is wel een verschil in historische achtergrond wat van relevantie is.

De VS hebben geen eigen organisch-historische oorsprong van cycli van heen-en-weer en vallen & opstaan. Alles is kunstmatig, even simplistisch uitgedrukt. Ze hebben slechts één keer een escalatie gehad die zich als conflagratie deed uitwerken, en daar heeft men nooit een post mortem over gehad.

Wat voor ons hier "eigen" is aan perspectief bij veel van dit soort zaken is daar ... gewoon zonder enige basis of perspectief.

In bepalende opzichten zit hier een teken aan de wand voor het Nederlandse. Het debat over rol en schaal van overheid, decentralisatie, sociaal domein, belastingen en zo meer en zo voorts. Gekoppeld met het afwijzen van de initiatieven van Willink voor staatkundige vernieuwing en het richten op modellen van zogeheten participatory democracy.

Wat precies is wat de VS hebben. Maar, als compensatiemechanisme van beperkte schaal en focus voor een gebrekkig en uitgekleed systeem.

Participatory democracy kent inherente beperkingen én kwetsbaarheden. Het haalt alle garanties uit het systeem en verschuift alle aansprakelijkheid naar de burger.

In de VS wordt hier weinig over nagedacht. Het is voor hen normaal. De mens is een politiek dier, men heeft de politieke symbolen en associaties, economische activiteit is zeer nauw verbonden met politieke ecosystemen. Het is een cultuurelement. Maar daarmee zit men wel in een valstrik. Ja, excessen. Maar, participatory democracy.

• Grimmie187
silmaril8 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:49:
[...]

Je hebt gelijk:
Denk niet dat je wat mist, lijkt me nog te vroeg om de hele boel te callen.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

pro_6or schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:33:
[...]

Ik werk bij een bedrijf dat een paar jaar geleden door De Koch groep is gekocht maar we varen nog steeds een inclusive koers. Heel hard. Beleid dat echt wordt doorgezet met special interest groepen en bonuspunten voor mensen die zich daarvoor interesseren. Ik zie ook dat daar mensen op aangenomen worden. Ik wil wel zeggen, in eerste instantie, zeer capabele mensen. Gewoon de beste keus. Trots op en blij om. Maar dat verbaasde me wel aangezien mijn beeld van de gebroeders Koch heel anders was. Waarom zouden ze dit soort beleid binnen haar bedrijven laten bestaan, zelfs intensiveren. Maar goed. Wellicht als we uitgekleed zijn over een paar jaar denk ik er weer zo over als in het begin en waar ik helaas altijd nog voor vrees.

Waarom? Whatever is profitable, dekmantel/virtue washing, of een combinatie. Zodra ze het geld verdiend hebben kunnen ze de eventuele ongewenste invloed ook weer ongedaan maken. De manier van beïnvloeden die ze toepassen is een stuk effectiever dan de mogelijke positieve invloed van het beleid binnen jouw bedrijf. Het kost per saldo waarschijnlijk ook een stuk minder om in te zetten dan de winst gemaakt door jullie bedrijf.

Ik denk zelf overigens niet dat Koch bijvoorbeeld een persoonlijke anti-LGBT agenda heeft. Poetin interesseert dat ook niet. Dat is slechts een onderdeel van het mobiliseren van volgers. Alle acties van dit soort mensen zijn er op gericht om hun eigen welvaart en positie te verbeteren. Dat gaat zo ver ik zie niet gepaard met enige vorm van moraliteit, empathie of ethische principes.

In zekere zin moet het haast wel een soort psychische aandoening zijn. Jij kan je waarschijnlijk ook niet voorstellen dat je nog lekker slaapt, wetende dat op jouw order er miljoenen oeigoeren gemarteld worden in concentratiekampen (Xi Jinping), of dat arme mensen protesteren tegen het verhogen van hun eigen minimumloon, omdat jij valse informatie pusht dat ze daar juist op achteruit zouden gaan (mogelijk Koch). De reden dat de acties van een Trump op het eerste gezicht zo bizar en onvoorspelbaar lijken is dat de meeste mensen zich niet kunnen voorstellen dat algemeen onderschreven morele kaders elke keer zo schaamteloos doorbroken worden.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06
silmaril8 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:49:
[...]

Je hebt gelijk:
Die man is echt gestoord. Ik hoop echt dat Trump wint hoor, maar alleen omdat zijn odds heel goed waren voor mij...

Biden moet gewoon z'n winst nemen.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ramzzz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:38:

[Afbeelding]
Deze mooie visualisatie laat toch juist heel goed zien dat op wat uitzonderingen na grote steden Dems zijn en de rest Reps?

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 11:33

Jebus4life

BE User

Grimmie187 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:52:
[...]

Ja, lastige situatie voor Biden.

Na het hele gedoe met Trump even rustig, presidentieel, komen spreken dat jij je niet tot winnaar uitroept, maar vertrouwen erin hebt dat je op het pad naar de zege bent en de vraag om de tellingen af te wachten.

Die zal bij het plannen van de speech over een iir ongetwijfeld gehoopt hebben dat hij tegen z'n speech op 270 gecalled zou zijn... Probleem is ook dat het voor hem moeilijk is om gewoon nog langer uit het zicht te blijven. Zijn vorige optreden is weeral even geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 07-11-2020 01:04 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• voske
Grimmie187 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:52:
[...]
Inderdaad. De eerste kans op een call lijkt pas om 03.00 uur Nederlandse tijd te komen met de update in Maricopa County. Als die update ertoe zou leiden dat naast AP en Fox News ook andere media Arizona callen, lijkt er ook meteen een kans op een call in Nevada (zie bijvoorbeeld dit twitterdraadje over de kansen van Trump in Nevada).

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

barrymossel schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:00:
[...]

Die man is echt gestoord. Ik hoop echt dat Trump wint hoor, maar alleen omdat zijn odds heel goed waren voor mij...

Biden moet gewoon z'n winst nemen.
Op het eerste gezicht wel, maar Biden moet vooral een zeer schoon track record houden. Het allerlaatste waar hij zich naar moet laten verleiden is het niveau van Trump.

Dagelijks eerlijk blijven benoemen hoe het er voor staat met de tellingen en zijn kansen, een tegenpool van rust en principe zijn tegenover de chaos en valse informatie van Trump. Een duidelijk goed voorbeeld zijn, dat is voor hem het enige mogelijke pad naar een beter sociaal klimaat.

.ScorpionSquad schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:57:
[...]

Ik denk zelf overigens niet dat Koch bijvoorbeeld een persoonlijke anti-LGBT agenda heeft. Poetin interesseert dat ook niet. Dat is slechts een onderdeel van het mobiliseren van volgers. Alle acties van dit soort mensen zijn er op gericht om hun eigen welvaart en positie te verbeteren. Dat gaat zo ver ik zie niet gepaard met enige vorm van moraliteit, empathie of ethische principes.

In zekere zin moet het haast wel een soort psychische aandoening zijn. Jij kan je waarschijnlijk ook niet voorstellen dat je nog lekker slaapt, wetende dat op jouw order er miljoenen oeigoeren gemarteld worden in concentratiekampen (Xi Jinping), of dat arme mensen protesteren tegen het verhogen van hun eigen minimumloon, omdat jij valse informatie pusht dat ze daar juist op achteruit zouden gaan (mogelijk Koch). De reden dat de acties van een Trump op het eerste gezicht zo bizar en onvoorspelbaar lijken is dat de meeste mensen zich niet kunnen voorstellen dat algemeen onderschreven morele kaders elke keer zo schaamteloos doorbroken worden.
offtopic:
De broers hebben een interessante nanny gehad die hun volledige vorming deed beheersen. Door de vader ingehuurd op aanbeveling van een zakelijke relatie die hij uit een gevangenis in Europa heeft weten te krijgen. Er is door de decennia heen een opmerkelijke machine opgebouwd om de perceptie van fascistische associaties te minimaliseren voor publiek debat en beeldvorming, wat nog meer gekost heeft dan de $900 miljoen voor de Trump toepassing, ondanks die machine blijft de focus op coöptatie van bruinhemden sinds de vader door naar de broers en tot op de dag van vandaag consistent.

Zo is men vorig jaar weer begonnen met een revival van de John Birch Society, en is de Lefevre school weer heropgestart en is men via het Cato Institute begonnen met voorbereidingen van hernieuwde publicaties van werk van Barnes - enfin, je kan dagen doorgaan met de lijst van stimuli en lobby voor fascistische organisatie, publicaties, denk tanks en lobbies.

Voor een familie wat zoveel geld uitgeeft aan het verwijderen van de Nazi associatie geven ze opmerkelijk meer geld uit aan het sponsoren en faciliteren van fascistische groeperingen en initiatieven. Tja. Wat moet je er van denken, al die decennia aan consistente focus.

Maar, buiten de vorming van het bruine hemd, extreme opbouw van vermogen heeft een aantal opmerkelijke correlaties met psychopathologie. Zowel in termen van relatie, als van creatie.

• voske
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:06:
[...]

Op het eerste gezicht wel, maar Biden moet vooral een zeer schoon track record houden. Het allerlaatste waar hij zich naar moet laten verleiden is het niveau van Trump.

Dagelijks eerlijk blijven benoemen hoe het er voor staat met de tellingen en zijn kansen, een tegenpool van rust en principe zijn tegenover de chaos en valse informatie van Trump. Een duidelijk goed voorbeeld zijn, dat is voor hem het enige mogelijke pad naar een beter sociaal klimaat.
"When they go low, we go high" is inderdaad de enige optie.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

arsimo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:02:
[...]

Deze mooie visualisatie laat toch juist heel goed zien dat op wat uitzonderingen na grote steden Dems zijn en de rest Reps?
Klopt.

De verschillen tussen 'rural' gebieden en steden zijn gigantisch.

Maar de onevenredig grote invloed die vele 'rural', achtergestelde (los van de oorzaken daarvan) gebieden hebben is stuitend.

Met een 'normale' popular vote waren de Republikeinen na Bush Sr. (en wellicht al vóór Reagan, maar dat heb ik niet gecheckt) nooit meer aan de macht geweest.

Districtenstelsels zoals de VS en het VK hebben, met hun 'winner takes all'-regels, ondermijnen de democratie, doordat niet elke stem even zwaar weegt.

Het zou zo omschreven kunnen worden:
One man, one vote? My ass!
Maar dat zal de opzet ook wel beoogd hebben. Zeker in het VK, van oorsprong uiteraard vrijwel compleet aristocratisch-feodaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 07-11-2020 01:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:06:
[...]

Inderdaad. De eerste kans op een call lijkt pas om 03.00 uur Nederlandse tijd te komen met de update in Maricopa County. Als die update ertoe zou leiden dat naast AP en Fox News ook andere media Arizona callen, lijkt er ook meteen een kans op een call in Nevada (zie bijvoorbeeld dit twitterdraadje over de kansen van Trump in Nevada).
That's a big "if" ...

• voske
Absoluut. Het zal er vanaf hangen hoeveel van de resterende 142.000 early ballots in Maricopa County dan geteld zullen zijn.

offtopic:
Ik twijfelde tussen vet, cursief of onderstrepen om dat te benadrukken.

NYT meldt overigens net:
Biden had planned to address the nation tonight, but there are indications he may well not do so until the race is called. Things are fluid here in Wilmington!

• Kid Buu
  • Laatst online: 14:11

Kid Buu

Huh, Pietje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWjtaqZAcbtbxlI1UvkVFLTOVWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOf5a3UdogO8yxKyzJCxqVxF.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of die al langs was gekomen :)

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Ramzzz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:08:
[...]

Klopt.

De verschillen tussen 'rural' gebieden en steden zijn gigantisch.

Maar de onevenredig grote invloed die vele 'rural', achtergestelde (los van de oorzaken daarvan) gebieden hebben is stuitend.

Met een 'normale' popular vote waren de Republikeinen na Bush Sr. (en wellicht al vóór Reagan, maar dat heb ik niet gecheckt) nooit meer aan de macht geweest.

Districtenstelsels zoals de VS en het VK hebben, met hun 'winner takes all'-regels, ondermijnen de democratie, doordat niet elke stem even zwaar weegt.

Maar dat zal de opzet ook wel beoogd hebben. Zeker in het VK, van oorsprong uiteraard vrijwel compleet aristocratisch-feodaal.
Carter is al een breekpunt geweest. Het was in de periode van herstel van Nixon dat er voor het eerst echt nagedacht ging worden over een ander soort van president en een verschuiving in type arena, het resultaat was de selectie van Reagan - die had al wat pogingen achter de rug, voldeed aan de vereisten en was (zogezegd) gecertificeerd door een tweetal goed netwerkende preachers als "dependably focused".

TV presidency. What are we going to do about "our" demographics. En daar was Lee Atwater.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 07-11-2020 01:15 ]

voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:11:
[...]

Absoluut. Het zal er vanaf hangen hoeveel van de resterende 142.000 early ballots in Maricopa County dan geteld zullen zijn.
En of er nog wat opduikt.
offtopic:
Ik twijfelde tussen vet, cursief of onderstrepen om dat te benadrukken.
Idd.
NYT meldt overigens net:

[...]
Verstandig. Weer zo'n Trump speech triggeren is olie op het vuur.

Verwijderd

Heeft Trump de macht om Biden vast te zetten als hij zichzelf president noemt voordat de overdracht is geweest of zegt dat hij wint voordat de officiële uitslagen er zjjn? Onder het mom van staatsgreep?

• voske
Inmiddels een batch uit Allegheny county:

In Pennsylvania staat Biden nu op +19.584.

Een blue of red wave was een stuk eenvoudiger geweest - los van consequenties van dat tweede.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:08:
[...]

En daar bovenop nog de manier van tellen. Chris Hayes legt het mooi uit bij Seth Meyers:

Ze hebben er dus voor gezorgd dat ze de eerdere stemmen niet al voor de verkiezingen mochten tellen, waardoor we nu allemaal wachten of Biden doordrukt. Was het andersom geweest, dus met pre-canvassing, dan was het in de nacht na de verkiezingen al duidelijk of / dat Biden door zou drukken.
The push to give Pennsylvania counties more time to begin processing an expected flood of mail-in ballots has seemingly ground to a halt after a state House Republican Caucus spokesman said there are no plans to address election laws this week in the last legislative session before the election.

Jason Gottesman also said on Monday that Gov. Tom Wolf had “removed himself from the process” of negotiating with leaders of the GOP-controlled Legislature, but later in the day Wolf recounted multiple discussions, including a “long conversation” with House Majority Leader Kerry Benninghoff.
https://eu.timesonline.co...fore-election/5992587002/

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

.ScorpionSquad schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:57:
[...]

Waarom? Whatever is profitable, dekmantel/virtue washing, of een combinatie. Zodra ze het geld verdiend hebben kunnen ze de eventuele ongewenste invloed ook weer ongedaan maken. De manier van beïnvloeden die ze toepassen is een stuk effectiever dan de mogelijke positieve invloed van het beleid binnen jouw bedrijf. Het kost per saldo waarschijnlijk ook een stuk minder om in te zetten dan de winst gemaakt door jullie bedrijf.

Je kan het je wel voorstellen. Maar is het niet vermoeiend om evil Mastermind te zijn als je ook gewoon kan werken aan je doelen. Ik denk inderdaad ook dat het hen metname gaat om zo veel mogelijk geld verdienen. Sans scrupule. Daar moeten wij burgers juist via onze volksvertegenwoordiging tegen wapenen. En daar zet je Idd volksmenners als Trump voor in. Om dat te breken.

Dat is ook een groot gevaar. Die paar duizend multimiljardairs. Die maar blijven kaalvreten.

een treffende spreuk

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Virtuozzo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:13:
[...]

Carter is al een breekpunt geweest. Het was in de periode van herstel van Nixon dat er voor het eerst echt nagedacht ging worden over een ander soort van president en een verschuiving in type arena, het resultaat was de selectie van Reagan - die had al wat pogingen achter de rug, voldeed aan de vereisten en was (zogezegd) gecertificeerd door een tweetal goed netwerkende preachers als "dependably focused".

TV presidency. What are we going to do about "our" demographics. En daar was Lee Atwater.
Hoe zetten we de buitenspelval wagenwijd open voor ons onwelgevallige kiezers, en hoe torpederen we zo veel mogelijk ons onwelgevallige wetgeving.

Ik vond deze analyses van het gerrymandering-plot en de filibuster-‘traditie’ wel erg verhelderend:

• barrymossel
Gaat die speech van Biden nou nog gebeuren? Ben gvd niet voor niets wakker...

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

barrymossel schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:22:
Ik wel. Nachtdier. Maar zou toch pas om 02:00 zijn.

een treffende spreuk

• voske
barrymossel schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:22:
De speech staat gepland om 02.00 uur, maar er is geen enkele zekerheid dat ie die gaat geven (en zoals @Virtuozzo al schreef, zou het verstandig zijn als ie geen speech geeft).

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Trump campaign team is nogal wanhopig, de frustratie druipt er vanaf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhmbeZvdY1Jwc3cEo1UPzpymw_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rq7dmV1cHtmPGS4hQ6o6zuel.jpg?f=user_large

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Apache4u
  • Niet online
Tourniquet schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:26:

[Twitter]

[Afbeelding]
haha mafia praktijken. Als je niet betaalt vind je een paardenkop in je bed ofzo.

Dat betekent, stam + t .

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:14
Tourniquet schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:26:

[Twitter]

[Afbeelding]
Ben kan beter oppassen.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/DetailedTornBasenji-size_restricted.gif

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 07-11-2020 01:33 ]

• barrymossel
voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:23:
[...]

De speech staat gepland om 02.00 uur, maar er is geen enkele zekerheid dat ie die gaat geven (en zoals @Virtuozzo al schreef, zou het verstandig zijn als ie geen speech geeft).
Dat bedoelde ik. Hoor net op CNN dat het nergens op slaat als ie het wel doet. Maar ze zijn wel bezig op het podium...

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

pro_6or schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:20:
[...]

Dat is ook een groot gevaar. Die paar duizend multimiljardairs. Die maar blijven kaalvreten.
offtopic, maar: Voor wat het waard is, onder die multimiljardairs is ook ruzie. Kijk maar eens naar wat er over Soros (joodse achtergrond, probeert democratische systemen te versterken, tenminste volgens wikipedia), Bill Gates of in mindere mate Bezos wordt verspreid. Delen daarvan moeten haast wel aangestoken zijn. Soros misschien als verzoekje van Orban aan Poetin, maar het hangt allemaal samen. Waarschijnlijk zijn ook deze drie voorbeelden geen heiligen, maar in elk geval lijken ze niet mee te gaan op de wind van Trump.

Als je full global evil conspiracy gaat kan je nog stellen dat ze willens en wetens fungeren als gefingeerde tegenstander, maar dat lijkt me niet realistisch.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:14
Trump gaat vermoedelijk verliezen, maar is het eigenlijk mogelijk om het over 4 jaar nogmaals te proberen (mocht hij nog in leven zijn en zin hebben)?

• voske
NotSoSteady schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:40:
Trump gaat vermoedelijk verliezen, maar is het eigenlijk mogelijk om het over 4 jaar nogmaals te proberen (mocht hij nog in leven zijn en zin hebben)?
Zeker, geen probleem.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

.ScorpionSquad schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:34:
[...]

offtopic, maar: Voor wat het waard is, onder die multimiljardairs is ook ruzie. Kijk maar eens naar wat er over Soros (joodse achtergrond, probeert democratische systemen te versterken, tenminste volgens wikipedia), Bill Gates of in mindere mate Bezos wordt verspreid. Delen daarvan moeten haast wel aangestoken zijn. Soros misschien als verzoekje van Orban aan Poetin, maar het hangt allemaal samen. Waarschijnlijk zijn ook deze drie voorbeelden geen heiligen, maar in elk geval lijken ze niet mee te gaan op de wind van Trump.

Als je full global evil conspiracy gaat kan je nog stellen dat ze willens en wetens fungeren als gefingeerde tegenstander, maar dat lijkt me niet realistisch.
Dat denk ik ook helemaal niet. Die lui zullen onderling vast ook geen boodschap hebben aan elkaar. Alleen wij hebben met zijn allen in systeem ingericht dat een paar heel, bizar, onnodig, rijk achterlaat, een steeds kleiner wordende middengroep, en velen van dag tot dag levend. Dat vind ik enorm slecht aan ons systeem. Daar zou je voor moeten Willen waken.

En de grootste monsters slapen het makkelijkst hoor. Die redeneren dat gewoon weg.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dan zal hij toch eerst weer de Republikeinse kandidaat moeten zien te worden.

een treffende spreuk

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even een een stukje light reliëf tussendoor:
YouTube: Stemfraude in Nederland | Klikbeet
Snel en scherp gemaakt vond ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 07-11-2020 01:45 . Reden: Engelse spelchecker ... ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
pro_6or schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:43:
[...]

Dan zal hij toch eerst weer de Republikeinse kandidaat moeten zien te worden.
Heel veel klassieke Republicans zijn wel Trump moe. Dus mocht hij zichzelf weer ter kandidaat stellen, hoop ik van harte dat hij niet door de primaries heen komt.
Trump is gereedschap met zeer specifieke focus onder zeer specifieke condities. Meervoudig gebruik is twijfelachtig.

• voske
Zou Trump dit gaan vieren als een overwinning bij het Supreme Court?

[Twitter: https://twitter.com/lawrencehurley/status/1324876029824016386?s=20]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik weet dat het nooit gaat gebeuren natuurlijk en dit is allemaal puur theoretisch, maar ik vraag me af hoe het zou gaan als Biden zich nu terugtrekt en concede aan Trump. Puur voor PR. Als hij wint en de Senaat wordt niet geflipt, dan heeft ie 2 jaar geen hol te doen. Vleugellam, wordt niets. Door te conceden met een heel verhaal over de morele superioriteit, je doet het voor het goed van Amerika en blablabla burgeroorlog voorkomen blabla, krijg je een enorme schok. De kans, zeker met in het achterhoofd wat Trump nu allemaal geblaat heeft, heb je over 2 jaar veel meer kans om de senaat wél te flippen (dan kan Trump niets meer en is ie onschadelijk, dus 2 jaar doorbijten en hopsa), over 4 jaar de president te leveren en dan rustig 8 jaar een democratische president te hebben ipv slechts, minus die jaren vleuggellam, eigenlijk maar 2 jaar en dan komt het er weer op aan omdat Biden sowieso maar één termijn wil; en met alle respect: Harris gaat ‘t nooit redden als P-kandidaat. Als die ooit president wordt is ‘t omdat Biden ermee kapt, overlijd of de 25th wordt aangeroepen. En omdat ie dan vleugellam is, krijgen de republicans toch makkelijker PR mee, want om een of andere vage reden werkt dat goed in de VS; en dan is ie misschien 4 jaar vleuggellam... Het zou een enorme gok zijn natuurlijk en compleet ongekend. Als soort bonus kunnen ze dan zeggen dat ze Trump maar hebben laten winnen en ik denk dat dat het type boodschap is dat ie nooit over zichzelf wil horen en pisnijdig zou zijn om die narrative.

Goed, het is een compleet gestoord idee natuurlijk en dat gaan ze nooit gokken. Ze zullen voor de safe route gaan als ze nu winnen. Maar ik zou stiekem wel willen weten wat er gebeurt als ie zo’n enorme stunt zou uitvoeren. En hoe zou Trump reageren, want de PR die al fragiel is wordt dan lastig als Biden een patriottische speech zou geven over ‘t hoe en waarom conceden terwijl ie, hoostwaarschijnlijk, zou winnen nu.

Anyway, vond het grappige 4D-chess madness om over te filosoferen. Nogmaals even benadrukken dat ik weet dat dit nooit gaat gebeuren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 07-11-2020 02:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Dan zouden ze ook praktisch toegeven dat Trump gelijk heeft met al z'n ongebaseerde gebazel. Of in ieder geval zou een heel groot deel van de bevolking dat denken.

Strava

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:53:
Ik weet dat het nooit gaat gebeuren natuurlijk en dit is allemaal puur theoretisch, maar ik vraag me af hoe het zou gaan als Biden zich nu terugtrekt en concede aan Trump. Puur voor PR. Als hij wint en de Senaat wordt niet geflipt, dan heeft ie 2 jaar geen hol te doen. Vleugellam, wordt niets. Door te conceden met een heel verhaal over de morele superioriteit, je doet het voor het goed van Amerika en blablabla burgeroorlog blabla, krijg je een enorme schok. De kans, zeker met in het achterhoofd wat Trump nu allemaal geblaat heeft, heb je over 2 jaar veel meer kans om de senaat wél te flippen (dan kan Trump niets meer en is ie onschadelijk, dus 2 jaar doorbijten en hopsa), over 4 jaar de president te leveren en dan rustig 8 jaar een democratische president te hebben ipv slechts, minus die jaren vleuggellam, eigenlijk maar 2 jaar en dan komt het er weer op aan omdat Biden sowieso maar één termijn wil; en met alle respect: Harris gaat ‘t nooit redden als P-kandidaat. Als die ooit president wordt is ‘t omdat Biden ermee kapt, overlijd of de 25th wordt aangeroepen. En omdat ie dan vleugellam is, krijgen de republicans toch makkelijker PR mee, want om een of andere vage reden werkt dat goed in de VS. Het zou een enorme gok zijn natuurlijk en compleet ongekend.

Goed, het is een compleet gestoord idee natuurlijk en dat gaan ze nooit gokken. Ze zullen voor de safe route gaan als ze nu winnen. Maar ik zou stiekem wel willen weten wat er gebeurt als ie zo’n enorme stunt zou uitvoeren. En hoe zou Trump reageren, want de PR die al fragiel is wordt dan lastig als Biden een patriottische speech zou geven over ‘t hoe en waarom conceden terwijl ie, hoostwaarschijnlijk, zou winnen nu.

Anyway, vond het grappig om er over te filosoferen. Nogmaals even benadrukken dat ik weet dat dit nooit gaat gebeuren. ;)
Zover ik het begrepen heb uit de nieuwsberichten. is Trump zo goed als failliet?!
En zitten er vele openbaar aanklagers te wachten om hem te vervolgen zodra zijn immuniteit opgeheven wordt! Dat zal dan ook verklaren waarom zijn zoons momenteel zo begaan met zijn lot zijn? 8)7

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:53:
Ik weet dat het nooit gaat gebeuren natuurlijk en dit is allemaal puur theoretisch, maar ik vraag me af hoe het zou gaan als Biden zich nu terugtrekt en concede aan Trump. Puur voor PR. Als hij wint en de Senaat wordt niet geflipt, dan heeft ie 2 jaar geen hol te doen. Vleugellam, wordt niets. Door te conceden met een heel verhaal over de morele superioriteit, je doet het voor het goed van Amerika en blablabla burgeroorlog voorkomen blabla, krijg je een enorme schok. De kans, zeker met in het achterhoofd wat Trump nu allemaal geblaat heeft, heb je over 2 jaar veel meer kans om de senaat wél te flippen (dan kan Trump niets meer en is ie onschadelijk, dus 2 jaar doorbijten en hopsa), over 4 jaar de president te leveren en dan rustig 8 jaar een democratische president te hebben ipv slechts, minus die jaren vleuggellam, eigenlijk maar 2 jaar en dan komt het er weer op aan omdat Biden sowieso maar één termijn wil; en met alle respect: Harris gaat ‘t nooit redden als P-kandidaat. Als die ooit president wordt is ‘t omdat Biden ermee kapt, overlijd of de 25th wordt aangeroepen. En omdat ie dan vleugellam is, krijgen de republicans toch makkelijker PR mee, want om een of andere vage reden werkt dat goed in de VS; en dan is ie misschien 4 jaar vleuggellam... Het zou een enorme gok zijn natuurlijk en compleet ongekend. Als soort bonus kunnen ze dan zeggen dat ze Trump maar hebben laten winnen en ik denk dat dat het type boodschap is dat ie nooit over zichzelf wil horen en pisnijdig zou zijn om die narrative.

Anyway, vond het grappige 4D-chess madness om over te filosoferen. Nogmaals even benadrukken dat ik weet dat dit nooit gaat gebeuren. ;)
Interessant, echter is iedereen over 2 jaar deze hele vertoning van Trump vergeten. Ik durf zelfs te stellen dat de huidige gebeurtenissen een grotere kans hebben om langer in het collectieve geheugen zullen blijven hangen met Biden als president, dan met Trump als president.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mensen die Fox ineens genuanceerd vonden kunnen nu hun hart weer ophalen bij Tucker Carlson.
Die begint meteen met een rant over Biden zoals ik die alleen over Trump ken (dus ja, t mag, want over Trump mag t ook, fair is fair)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hey verrek, mijn blauwe lamp op m'n balkon werkt, de overburen hebben ineens een rode. :p

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 11:33

Jebus4life

BE User

readytoflow schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 02:05:
Mensen die Fox ineens genuanceerd vonden kunnen nu hun hart weer ophalen bij Tucker Carlson.
Die begint meteen met een rant over Biden zoals ik die alleen over Trump ken (dus ja, t mag, want over Trump mag t ook, fair is fair)
Ja, was ook even aan het luisteren
Niet normaal dat hier echt mensen in meegaan 8)7 }:O

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
The Realone schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 02:06:
Hey verrek, mijn blauwe lamp op m'n balkon werkt, de overburen hebben ineens een rode. :p
Of de shift van de buuf begint? :+

zit op de camping nu. is er een stream online voor CNN? mag alleen vanuit de US zie ik?

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jawel, maar over 4 jaar zit hij tot aan zijn oogballen verwikkeld in allerlei rechtszaken wegens belastingfraude, collusion, verkrachting en/of aanranding. Of hij zit in de bak.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Eikeltje
  • Laatst online: 24-11 17:47
readytoflow schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 02:11:
[...]

Of de shift van de buuf begint? :+

zit op de camping nu. is er een stream online voor CNN? mag alleen vanuit de US zie ik?
CNN Livestream
Pagina: 1 ... 96 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid