Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
https://abcnews.go.com/Po...speaker/story?id=74061209
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Maar daar zie je het ook: Heel hard roepen, maar er is nooit een serieuze poging geweest om haar aan te klagen waar dan ook voor. (Zover mij bekend iig).pro_6or schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:04:
[...]
“Jail crooked Hillary”
Maar Biden gaat Trump doodzwijgen, we moeten voorwaarts, de enige juiste optie.
neem dat terug....jaapstobbe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:13:
Zal je zien worden we morgen wakker met AZ en NV gecalled voor Trump en PA en GA too close to call
Het is 2020. Geen goed jaar om de goden uit te dagen.
Of het Trump wel of neit breekt is nog eens niet relevant: wat we hebben geleerd is, ongeacht wie gaat winnen:Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:11:
[...]
Er is één ding wat Trump kan breken, en hem uit zijn rol als gebonden hefboom kan laten schieten. Als hij doorkrijgt dat hij, ego, identiteit en merk, functioneel niet “van” hem is, maar voor anderen.
Dan schiet hij los, zoals eerder consistent in zijn verleden, maar dan wordt hij ook heel rap losgelaten. Het enige wat hij dan kan is zijn eigen TV station beginnen. Maar zonder hulp van Murdoch, en zonder toegang tot One America.
60+ Amerikanen hebben op een volslagen randdebiel gestemd voor de 2de keer op rij. Het wordt dus niet afgestraft als een president zich totaal whack gedraagt voor 4 jaar lang, niets bereikt en geen enkel beleid toont.
Sterker nog: zelfs in het congress straft men zijn/haar kiesmannen niet af die een totale nuttjob in zijn stoel blijven houden.
Trump zelf kan misschien wel vertrekken, zijn 'legacy' is vrij permanent en blijft nog heel lang schade aanrichten in mijn ogen. 60+ miljoen mensen die zonder blikken of blozen dergelijk beleid legitimeren, toch wel iets om bij stil te staan.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Natuurlijk niet. Maar het kwam wel constant van zijn lippen. Biden gaat hier verder geen woord aan vuil maken, simpelweg omdat het tegen hem zou werken en natuurlijk omdat hij fatsoen heeft.Sissors schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:13:
[...]
Maar daar zie je het ook: Heel hard roepen, maar er is nooit een serieuze poging geweest om haar aan te klagen waar dan ook voor. (Zover mij bekend iig).
een treffende spreuk
Dat of zijn enablers besluiten dat hij niet meer nuttig is. Maar eer bijvoorbeeld Poetin het idee heeft dat Trump geen geopolitieke waarde meer voor hem heeft... waarschijnlijk overlijdt Trump ver voor die tijd.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:11:
[...]
Er is één ding wat Trump kan breken, en hem uit zijn rol als gebonden hefboom kan laten schieten. Als hij doorkrijgt dat hij, ego, identiteit en merk, functioneel niet “van” hem is, maar voor anderen.
Dan schiet hij los, zoals eerder consistent in zijn verleden, maar dan wordt hij ook heel rap losgelaten. Het enige wat hij dan kan is zijn eigen TV station beginnen. Maar zonder hulp van Murdoch, en zonder toegang tot One America.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire
Dit topi gaat een beetje te snel voor mij.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:11:
[...]
Maar wat mij opviel is dat gisteren veel tv stations Trump laten vallen. Eerst durfden ze niks negatiefs te melden of keken ze de kat uit de boom. Maar nu merk ik als leek zijnde de negatieve aandacht van de stations voor Trump, ze maken hem eigenlijk belachelijk.
Dat zou een maand geleden nooit gebeurd zijn.De Hypocrisie.
Ik volg het nieuws/stemmingen niet (omdat ik zeker dacht Trump wint makkelijk, helaas)
Maar wat dus opvalt is dat ineens een ieder durft negatief te zijn over Trump. Ze gooien hem voor de bus zogenaamd.
Van je vrienden moet je het hebben.
Een reeel scenario wat Trump kan breken is onenigheid in de GOP. Uiteindelijk valt Trump iedereen af, Fox News, William Barr.. Als er onenigheid uitbreekt tussen Trump en de republikeinse top, dan wordt het lelijk. Dan moet er binnen de republikeinse partij een kant worden gekozen. De GOP zal zich waarschijnlijk niet laten verdelen en dan Trump laten vallen. Maar goed zover is het nog niet.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:11:
[...]
Een Trump die tot enig inzicht komt zie ik niet zo gauw gebeuren
Trump of de laatste stukken van de federale overheid en de aangesloten instanties die nog in staat waren actie te ondernemen?Sjah schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:21:
@polthemol >> nouja Trump heeft wel beleid gevoerd tav China, en ik denk dat Biden dat door gaat zetten. Met mijn goedkeuring.
Overigens is het huidige beleid slechts uitstel van executie. De VS heeft China nu nog te pakken via de halfgeleiderindustrie en big tech, maar we weten allemaal dat de China daar ooit een keer een eigen alternatief voor opgezet krijgt.
het feit blijft dat we voor de meeste medicijnen afhankelijk zijn van China. Bulk staal en groene energievormen zijn ook door China gemonopoliseerd en in veel andere kritieke sectoren krijgen Chinese investeerders steeds meer voet aan de grond. Een sector terug monopoliseren, daar gaat de VS voorlopig niet toe in staat zijn, en het protectionisme van Trump heeft ook veel mogelijkheden voor andere machtsblokken opgeleverd om in het achtergelaten vacuum te springen.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire
Nee dat doet ie zelf door zo ongekend kinderachtig om zich heen te slaan nu hij lijkt te verliezen. Hij jaagt iedereen tegen zich in het harnas door 1 van de meest heilige instituten van de VS aan alle kanten in twijfel te trekken zonder met enige bewijs te komen. Dat ie daarbij willens en wetens groepen mensen mobiliseert die hem blindelings volgen is niks nieuws, maar eng is het wel.Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:26:
[...]
Dit topi gaat een beetje te snel voor mij.
Maar wat mij opviel is dat gisteren veel tv stations Trump laten vallen. Eerst durfden ze niks negatiefs te melden of keken ze de kat uit de boom. Maar nu merk ik als leek zijnde de negatieve aandacht van de stations voor Trump, ze maken hem eigenlijk belachelijk.
Ik volg het nieuws/stemmingen niet (omdat ik zeker dacht Trump wint makkelijk, helaas)
Maar wat dus opvalt is dat ineens een ieder durft negatief te zijn over Trump. Ze gooien hem voor de bus zogenaamd.
Van je president moet je het hebben.
Maar Amerika heeft 328 miljoen inwoners. Het kunnen “gewoon” oude witte mannen en degenen onder hun invloed zijn. Persoonlijk denk ik dat we met zijn allen ontzettend racistisch zijn, en dat is met de opkomst van social media ook weer gelegitimiseerd. Toen ik net mocht stemmen was de CP86 en centrum Democraten écht een no go (gelukkig). Nu lopen we weg met FvD, PVV en al die vehikels die daarvoor kwamen, TON, LPF etc. Etc. Etc. Etc. En nog eens etc.polthemol schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:18:
[...]
Of het Trump wel of neit breekt is nog eens niet relevant: wat we hebben geleerd is, ongeacht wie gaat winnen:
60+ Amerikanen hebben op een volslagen randdebiel gestemd voor de 2de keer op rij. Het wordt dus niet afgestraft als een president zich totaal whack gedraagt voor 4 jaar lang, niets bereikt en geen enkel beleid toont.
Sterker nog: zelfs in het congress straft men zijn/haar kiesmannen niet af die een totale nuttjob in zijn stoel blijven houden.
Trump zelf kan misschien wel vertrekken, zijn 'legacy' is vrij permanent en blijft nog heel lang schade aanrichten in mijn ogen. 60+ miljoen mensen die zonder blikken of blozen dergelijk beleid legitimeren, toch wel iets om bij stil te staan.
Allemaal volksmenners zonder partij orgaan die allemaal beweren te weten wat het volk wil en ondertussen de centjes zo ruim mogelijk opstrijken en vooral erg kicken op het uitleven van hun fantasietjes en het stiekem vernederen van anderen. Net zoals trump. Maar daar takes de winner al en hier gelukkig niet.
een treffende spreuk
Ik denk niet dat zeker is dan Biden Nevada zal houden, ondanks wat hier steeds wordt ge-quote.Grimmie187 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:19:
Ze hebben nog een doosje ballots gevonden in Nevada zo te zien, remaining votes schiet ineens van 100k naar 140k.
De aanpak is echter niet echt succesvol. Indien je naar de cijfers in de scheepvaart kijkt dan wordt er behoorlijk veel verscheept tussen China en andere Aziatische landen. Vervolgens richting de VS. Oftewel, vervoerders omzeilen "rules of origin" regels. Invoertarieven vanuit China? Ok, onze goederen sturen we nu via een ander Aziatisch land. Kosten gaan hierbij wel wat omhoog, maar containerscheepvaart is behoorlijk goedkoop. Intra-Azië is enorm gegroeid de laatste jaren, echt gigantisch veel meer dan elke andere regio.Sjah schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:21:
@polthemol >> nouja Trump heeft wel beleid gevoerd tav China, en ik denk dat Biden dat door gaat zetten. Met mijn goedkeuring.
PS: Vergeten dat je tegenwoordig meerdere posts mag maken.
[ Voor 3% gewijzigd door PLAE op 06-11-2020 21:32 ]
Mwah, het grootste deel van die 140k komt uit Las Vegas County en dat is 60/40 Biden dus dat lijkt wel goed te komen..bkor schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:30:
[...]
Ik denk niet dat zeker is dan Biden Nevada zal houden, ondanks wat hier steeds wordt ge-quote.
[...]
De aanpak is echter niet echt succesvol. Indien je naar de cijfers in de scheepvaart kijkt dan wordt er behoorlijk veel verscheept tussen China en andere Aziatische landen. Vervolgens richting de VS. Oftewel, vervoerders omzeilen "rules of origin" regels. Invoertarieven vanuit China? Ok, onze goederen sturen we nu via een ander Aziatisch land. Kosten gaan hierbij wel wat omhoog, maar containerscheepvaart is behoorlijk goedkoop. Intra-Azië is enorm gegroeid de laatste jaren, echt gigantisch veel meer dan elke andere regio.
Absoluut een volslagen kansloos idee in mijn ogen.PLAE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:31:
Over 4 jaar gaat Trump er weer voor. Economisch is het pittig geweest dankzij covid en tegenwerking van de Republikeinen in de senaat. Biden zal te oud zijn (en/of over komen) voor een volgende termijn...of is zelfs al vervangen door Harris. Dat lijkt mij toch een brug te ver voor veel Amerikanen. En dus alsnog 4 more years.
een treffende spreuk
De speech van afgelopen nacht was de spreekwoordelijke druppel. Ongefundeerd de basis van de democratie onderuit halen. Dat is niet één stap te ver, maar 10 stappen.Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:26:
[...]
Dit topi gaat een beetje te snel voor mij.
Ze maken hem niet belachelijk. Dat hoeven ze niet eens, dat doet Trump zelf wel.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
De GOP heeft trump al laten vallen. Nog niet openlijk maar wel in acties.HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:28:
[...]
Een reeel scenario wat Trump kan breken is onenigheid in de GOP. Uiteindelijk valt Trump iedereen af, Fox News, William Barr.. Als er onenigheid uitbreekt tussen Trump en de republikeinse top, dan wordt het lelijk. Dan moet er binnen de republikeinse partij een kant worden gekozen. De GOP zal zich waarschijnlijk niet laten verdelen en dan Trump laten vallen. Maar goed zover is het nog niet.
Een Trump die tot enig inzicht komt zie ik niet zo gauw gebeuren
Als ze volledig achter hem stonden, stonden ze nu ook collectief fraude te gillen. En dat doen ze dus niet. Een of twee roept het. McConnell zegt voorzichtig dat alleen legale stemmen moeten tellen maar dat is het wel zo'n beetje.
Ja, in PA willen ze late ballots laten blokkeren maar dat is meer voor de buhne dan dat het daadwerkelijk impact zal hebben.
Ze hebben gekozen en ze kozen voor een trumploze toekomst. Het wachten is dat ze conceden voor hem.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er waren al geruchten dat Trump jr. over 4 jaar een gooi zou doen toch? God help us...PLAE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:31:
Over 4 jaar gaat Trump er weer voor. Economisch is het pittig geweest dankzij covid en tegenwerking van de Republikeinen in de senaat. Biden zal te oud zijn (en/of over komen) voor een volgende termijn...of is zelfs al vervangen door Harris. Dat lijkt mij toch een brug te ver voor veel Amerikanen. En dus alsnog 4 more years.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zoiezo was het natuurlijk een kwestie van op de vlakte blijven. Als trump wint en je hebt hem daarvoor de grond in geboord dan beland je waarschijnlijk helemaal achteraan de lijst met reserves van de reservelijst met journalisten en stations die bij persconferenties uit worden genodigd. Zo'n figuur is het wel. Verder heeft trump de afgelopen dagen de meest belachelijke claims gemaakt en is alleen maar twijfels aan het zaaien geweest rondom het tellen van de stemmen. Zulk kinderachtig gedrag kan je gewoon niet serieus nemen.Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:26:
[...]
Tbh, ik vind al die claims van hem zo hypocriet als de pest, claimen dat biden de verkiezingen wil 'stealen' terwijl ie dat zelf probeert de doen met zijn onzin.
[ Voor 7% gewijzigd door Lanfear89 op 06-11-2020 21:36 ]
dat mag. Er is er ook 1 die dat daadwerkelijk gelukt is. Naam even kwijt.pro_6or schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:33:
Kan dat eigenlijk. Mag je evt een 2e termijn bij herverkiezing of mag je altijd proberen voor 2 termijnen te gaan. Aaneengesloten of niet.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Over 4 jaar is Trump 78, 1 jaar ouder dan Biden nu is, en dan zou hij nog geschikt zijn?PLAE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:31:
Dat was Kennedy toch?Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:35:
[...]
dat mag. Er is er ook 1 die dat daadwerkelijk gelukt is. Naam even kwijt.
Dat lijkt mij eerder Ivanka. Best populair! En lekker. Nu al een enorm bereik op social media.Grimmie187 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:34:
[...]
Er waren al geruchten dat Trump jr. over 4 jaar een gooi zou doen toch? God help us...
Insinueer je dat hij op dit moment geschikt is?Lizard schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:36:
[...]
Over 4 jaar is Trump 78, 1 jaar ouder dan Biden nu is, en dan zou hij nog geschikt zijn?
Nee, ik zelf vind het absurd dat beide grote partijen alleen met 'bejaarden' op de proppen kunnen komen. Zo houd je het elitair gedrag wel in stand.aicaramba schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:36:
[...]
Insinueer je dat hij op dit moment geschikt is?
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik zie het momenteel nog als voorzichtig meegaan op het sentiment en ondertussen afwachten of Trumps alternatieve narratief van fraude toch nog voeten in de aarde krijgt.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:34:
[...]
De GOP heeft trump al laten vallen. Nog niet openlijk maar wel in acties.
Als ze volledig achter hem stonden, stonden ze nu ook collectief fraude te gillen. En dat doen ze dus niet. Een of twee roept het. McConnell zegt voorzichtig dat alleen legale stemmen moeten tellen maar dat is het wel zo'n beetje.
Ja, in PA willen ze late ballots laten blokkeren maar dat is meer voor de buhne dan dat het daadwerkelijk impact zal hebben.
Ze hebben gekozen en ze kozen voor een trumploze toekomst. Het wachten is dat ze conceden voor hem.
Je zegt wel de afgelopen dagen, en dat is waar, maar hij roept dit al meer dan 4 jaar. Zo zou hij ook in 2016 de poplair vote hebben etc en was er overal fraude.Lanfear89 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:34:
Verder heeft trump de afgelopen dagen de meest belachelijke claims gemaakt en is alleen maar twijfels aan het zaaien geweest rondom het tellen van de stemmen. Zulk kinderachtig gedrag kan je gewoon niet serieus nemen.
Kortom als je iets 4+ jaar doet verklaart dit niet waarom er *nu* opeens anders gereageerd wordt.
Maar dan staan de VS toch compleet voor lul? En welke beschaafd land erkent hem dan nog als president?
Of moet er dan een compleet nieuwe kandidaat gekozen worden?
Want ergens zie ik daar Biden best voor aan
Zo komt het wel over idd. Mogelijk willen ze daarmee elke twijfel de pas willen afsnijden en get it over with, het is 'beurt. De burgemeester van Philadephia stelde ook al dat Trump z'n verlies moet nemen.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:34:
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Het verschil is nu minder dan 40k votes, op een totaal van 228k nog te tellen.
Ter referentie: het verschil was 80k votes bij een totaal van 500k nog te tellen.
Mijn simpele rekensom leert dat het ongeveer op 0 uitkomt (als het zo doorzet uiteraard)
[ Voor 5% gewijzigd door bloody op 06-11-2020 21:41 ]
nope
Denk dat de conclusie is dat ze hem laten vallen net te sterk is. De GOP heeft volgens mij geen strategie voor dit scenario bedacht. Als er 1 battleground state close was, dan waren ze zeker volledig losgegaan met zijn allen. Er zijn nu te veel staten in play, elk met zijn eigen complexiteit. Hertellingen en rechtszaken zijn duur, er is nog geen zicht op wat een kansrijke strategie is voor de GOP. Ergo oorverdovende stilte, ze wachten gewoon af welke kant het op gaat. Er is nog geen noodzaak om Trump te laten vallen en er is (nog) geen strategie om met Trump te winnen. Trump openlijk steunen of laten vallen kan later ook nog, het is nu opties openhouden.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:34:
[...]
De GOP heeft trump al laten vallen. Nog niet openlijk maar wel in acties.
Kennedy heeft maar 1 termijn gehad door de aanslag op zijn leven.
Heb het toch maar even opgezocht.
Het was Grover Cleveland. Hij werd de 22e president. Verloor de volgende verkiezing en deed 4 jaar later opnieuw mee en werd toen wel gekozen. Daardoor werd hij ook de 24e president.
Zo lekker dat haar eigen vader op nationale tv aangaf haar graag te willen doen. Nu is dat al eng genoeg op zich, maar de setting en manier waarop hij het zei. Dat was voor mij een van de redenen waarom ik werkelijk niks van die “man” ooit serieus meer zal nemen.PLAE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:36:
[...]
Dat lijkt mij eerder Ivanka. Best populair! En lekker. Nu al een enorm bereik op social media.
Die iets van 5 delige documentaire over OJ simpson maakt ook een hoop duidelijk (over Trump).
een treffende spreuk
Dat er onzin uit kwam als president was 1 ding en viel nog te negeren, maar het hele 'democratische process' in twijfel trekken omdat je je zin niet krijgt is een ander. Zeker als je ziet dat er door de fanatiekere stemmers en volgelingen een gespannen sfeer rondom de tellocaties kan ontstaan.Semyon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:38:
[...]
Je zegt wel de afgelopen dagen, en dat is waar, maar hij roept dit al meer dan 4 jaar. Zo zou hij ook in 2016 de poplair vote hebben etc en was er overal fraude.
Kortom als je iets 4+ jaar doet verklaart dit niet waarom er *nu* opeens anders gereageerd wordt.
Dat was Cleveland.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:35:
[...]
dat mag. Er is er ook 1 die dat daadwerkelijk gelukt is. Naam even kwijt.
Het is dus mogelijk voor Trump om het na 4 jaar nog eens te proberen.
https://www.newsweek.com/...e-loses-joe-biden-1544539
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Dat kan. Nixon heeft dat gedaan bijvoorbeeld. De VP wordt dan doorgeschoven.poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:39:
Zou Biden over 4 jaar mogen kiezen om niet voor een tweede termijn te gaan en automatisch Harris naar voren kunnen schuiven?
Het lijkt me sterk dat ie daarvoor zou gaan en op z'n minst zal wachten tot ie herkozen is.
Ja. Maar ook wij noemen Xi Jinping, Poetin en Lukashenko gewoon president in de pers.D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:39:
[...]
Maar dan staan de VS toch compleet voor lul? En welke beschaafd land erkent hem dan nog als president?
De VS is nog altijd veel te groot en machtig om hun president te negeren als gevolg van dubieuze verkiezingen. Moreel gezien wel het juiste om te doen, maar ach. Principes en ethiek, daar doen wij als het puntje bij het paaltje komt ook nauwelijks aan.
Misschien hebben wij een ander beeld van volledige steun. In mijn optiek zou men bij volledige steun continue en luid aanwezig zijn en mee gaan in zijn retoriek.HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:42:
[...]
Denk dat de conclusie is dat ze hem laten vallen net te sterk is. De GOP heeft volgens mij geen strategie voor dit scenario bedacht. Als er 1 battleground state close was, dan waren ze zeker volledig losgegaan met zijn allen. Er zijn nu te veel staten in play, elk met zijn eigen complexiteit. Hertellingen en rechtszaken zijn duur, er is nog geen zicht op wat een kansrijke strategie is voor de GOP. Ergo oorverdovende stilte, ze wachten gewoon af welke kant het op gaat. Er is nog geen noodzaak om Trump te laten vallen en er is (nog) geen strategie om met Trump te winnen. Trump openlijk steunen of laten vallen kan later ook nog, het is nu opties openhouden.
Door grotendeels te zwijgen geven ze, IMHO, aan dat ze hem eigenlijk al hebben laten vallen.
Doordat hij zich nu als een idioot gedraagt zal hij zich ook bij het gros van de GOP stemmers onmogelijk maken.
De echte cultleden zullen uiteindelijk ook wel weer voor hun stemmen want een andere optie is er niet echt en die gaan zeker geen democraat stemmen.
Ja sorry maar dat is weinig relevant met bijna 70 mio op hem stemmende Amerikanen. De komende jaren zien veel mensen een stotterende oude man die het op moet nemen tegen de Chinezen en Russen. Ook daar gaan sommigen weer spijt van krijgen of tegen ageren. Net als nu het debiele gedrag van Trump. En zo zullen sommigen weer terug verlangen naar de jaren met een ‘sterke man’ aan het roer die de VS in hun ogen ècht op 1 heeft gezet.pro_6or schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:43:
[...]
Zo lekker dat haar eigen vader op nationale tv aangaf haar graag te willen doen. Nu is dat al eng genoeg op zich, maar de setting en manier waarop hij het zei. Dat was voor mij een van de redenen waarom ik werkelijk niks van die “man” ooit serieus meer zal nemen.
Over 4 jaar krijg je gewoon een voorverkiezing. Als een zittende president verkiesbaar is runt er niemand serieus tegen hem runnen. Als Biden niet mee doet is het een free for all.poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:39:
Zou Biden over 4 jaar mogen kiezen om niet voor een tweede termijn te gaan en automatisch Harris naar voren kunnen schuiven?
Hij kan wel aftreden. Dan wordt Harris automatisch president.
Ja dat ben ik met je eens. Mijn punt is dus dat hij het hele 'democratische process' al 4+ jaar in twijfel trekt. In 2016 riep hij I accept the election if I win en onmiddelijk riep hij toen al dat er fraude was. Hij had immers veel groter gewonnen.Lanfear89 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:43:
Dat er onzin uit kwam als president was 1 ding en viel nog te negeren, maar het hele 'democratische process' in twijfel trekken omdat je je zin niet krijgt is een ander.
Kortom hij roept hele erge dingen die het democratische process in twijfel trekken, maar wat denk jij dat hij nu doet dat hij niet al eerder deed?
Let op 2016:
Trump falsely claims 'millions of people who voted illegally' cost him popular vote
bron
Als organisaties/mensen hypocriet zijn en opeens nu wel dingen durven doen, begrijp ik dat argument. Maar als het argument is dat meneer Trump nu over de schreef gaat begrijp ik dat niet. Hij doet nu echt niets dat hij niet al 4 jaar lang aan het doen is. En ja het is erg! Maar het is niet nieuw.
[ Voor 29% gewijzigd door Semyon op 06-11-2020 21:59 ]
Dat zouden we wel doen. Alle andere westerse landen zouden hier een enorm probleem mee hebben nu democratie onder druk staat. Daarmee verzwakt de hele positie van de westerse wereld en dat willen ook de Republikeinen niet denk ik. Ze hebben nu mooi een hoop rechters en rechters in de Supreme Court er bij. Neem je winst en over 4 jaar weer overnieuw verkiezingen..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:45:
[...]
Ja. Maar ook wij noemen Xi Jinping, Poetin en Lukashenko gewoon president in de pers.
De VS is nog altijd veel te groot en machtig om hun president te negeren als gevolg van dubieuze verkiezingen. Moreel gezien wel het juiste om te doen, maar ach. Principes en ethiek, daar doen wij als het puntje bij het paaltje komt ook nauwelijks aan.
een treffende spreuk
En ook maar met moeite begrijp waarom miljoenen anderen dat wel doen.PLAE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:47:
[...]
Ja sorry maar dat is weinig relevant met bijna 70 mio op hem stemmende Amerikanen. De komende jaren zien veel mensen een stotterende oude man die het op moet nemen tegen de Chinezen en Russen. Ook daar gaan sommigen weer spijt van krijgen of tegen ageren. Net als nu het debiele gedrag van Trump. En zo zullen sommigen weer terug verlangen naar de jaren met een ‘sterke man’ aan het roer die de VS in hun ogen ècht op 1 heeft gezet.
een treffende spreuk
De kans is groter dat we de komende jaren een ervaring politicus aan het werkt zien die diplomatie hoog in het vaandel heeft en wel begrijpt hoe je politiek bedrijft met de rest van de wereld. Als men al 4 jaar accepteert dat Trump nog geen fatsoenlijke zin kan vormen en praat op basisschool niveau dan zal het feit dat Biden af en toe er langs praat geen probleem zijn. Overigens lijkt het er wel op dat, als je denkt dat Biden 1 of andere seniele oude man is, je openlijk in Trump's propaganda getrapt bent.PLAE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:47:
[...]
Ja sorry maar dat is weinig relevant met bijna 70 mio op hem stemmende Amerikanen. De komende jaren zien veel mensen een stotterende oude man die het op moet nemen tegen de Chinezen en Russen. Ook daar gaan sommigen weer spijt van krijgen of tegen ageren. Net als nu het debiele gedrag van Trump. En zo zullen sommigen weer terug verlangen naar de jaren met een ‘sterke man’ aan het roer die de VS in hun ogen ècht op 1 heeft gezet.
Die was ik even vergeten, maar inderdaad. Buiten corrupt ook een smeerlap.pro_6or schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:43:
[...]
Zo lekker dat haar eigen vader op nationale tv aangaf haar graag te willen doen. Nu is dat al eng genoeg op zich, maar de setting en manier waarop hij het zei. Dat was voor mij een van de redenen waarom ik werkelijk niks van die “man” ooit serieus meer zal nemen.
Die iets van 5 delige documentaire over OJ simpson maakt ook een hoop duidelijk (over Trump).
Groot respect.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik denk niet dat de westerse wereld de schok van het negeren van de VS aan kan, al helemaal als Trump met zijn 'olifant in porseleinkast' - reactie komt. Vergis je niet dat we bijvoorbeeld ook een NAVO hebben en daar gewoon van afhankelijk zijn voor onze defensie in Europa.pro_6or schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:49:
[...]
Dat zouden we wel doen. Alle andere westerse landen zouden hier een enorm probleem mee hebben nu democratie onder druk staat. Daarmee verzwakt de hele positie van de westerse wereld en dat willen ook de Republikeinen niet denk ik. Ze hebben nu mooi een hoop rechters en rechters in de Supreme Court er bij. Nee, je winst en over 4 jaar weer overnieuw verkiezingen.
Daarnaast, als er iets is wat de Republikeinse partij en Trump na 4 more years niet meer willen, dan zijn het eerlijke verkiezingen. Trump is een autocraat. De GOP is zijn CCP.
You had me in the first halfFirePuma142 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:54:
Ik vind de fraude wel van een ongekend niveau. Met een zeer, zeer verfijnde pollingmethode met een zeer grote mate van zekerheid de uitkomst voorspellen en vervolgens een aantal staten selecteren waarbij je flinterdunne marges overhoudt om vervolgens de overwinning te kunnen claimen. En dat alles met behulp van een leger aan ambtenaren, vrijwilligers, gekozen officials, politici, rechters en nog veel meer die allen hun kaken stijf op elkaar houden en op geen enkele manier een papieren of digitaal spoor hebben achtergelaten voor alle toezichthouders aan beide kanten van het politieke spectrum.
Groot respect.
Trump heeft volledige steun zolang hij bruikbaar is voor de doelen van de GOP. Je hebt gelijk dat er wankelingen merkbaar zijn in die steun. Maar strategisch worden de opties nog open gehouden. Van laten vallen is pas sprake als er vanuit MCconnel dergelijke signalen komen.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:45:
[...]
Misschien hebben wij een ander beeld van volledige steun. In mijn optiek zou men bij volledige steun continue en luid aanwezig zijn en mee gaan in zijn retoriek.
“Zullen we de Senaat ook maar doen dan?”
“Nee, laat maar zitten”.
Ergens van Twitter
Want de VS staat de afgelopen 4 jaar al niet genoeg voor lul?D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:39:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik zou eerder stellen dat ze aan het kijken zijn hoe ze hem strategisch kunnen dumpen.HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:00:
[...]
Trump heeft volledige steun zolang hij bruikbaar is voor de doelen van de GOP. Je hebt gelijk dat er wankelingen merkbaar zijn in die steun. Maar strategisch worden de opties nog open gehouden. Van laten vallen is pas sprake als er vanuit MCconnel dergelijke signalen komen.
Denk dat er vooral een groot binnenlands probleem zal ontstaan als op die schaal kiezersbedrog door de GOP zou plaatsvinden. Bijvoorbeeld Californië zal dat niet accepteren en stappen gaan ondernemen tot potentieel afscheiden toe. Dat laatste zullen ze op de valreep niet doen maar bijvoorbeeld federale belastingen van Californiers blokkeren mogelijk wel. En dat is een hele hoop geld..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:55:
[...]
Ik denk niet dat de westerse wereld de schok van het negeren van de VS aan kan, al helemaal als Trump met zijn 'olifant in porseleinkast' - reactie komt. Vergis je niet dat we bijvoorbeeld ook een NAVO hebben en daar gewoon van afhankelijk zijn voor onze defensie in Europa.
Daarnaast, als er iets is wat de Republikeinse partij en Trump na 4 more years niet meer willen, dan zijn het eerlijke verkiezingen. Trump is een autocraat. De GOP is zijn CCP.
Je zou zeggen dat het de ideale kandidaat is om het land door de coronacrisis te helpen.FirePuma142 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:54:
Ik vind de fraude wel van een ongekend niveau. Met een zeer, zeer verfijnde pollingmethode met een zeer grote mate van zekerheid de uitkomst voorspellen en vervolgens een aantal staten selecteren waarbij je flinterdunne marges overhoudt om vervolgens de overwinning te kunnen claimen. En dat alles met behulp van een leger aan ambtenaren, vrijwilligers, gekozen officials, politici, rechters en nog veel meer die allen hun kaken stijf op elkaar houden en op geen enkele manier een papieren of digitaal spoor hebben achtergelaten voor alle toezichthouders aan beide kanten van het politieke spectrum.
Groot respect.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Groot probleem ja, maar niet per se onoverkomelijk voor Trump. Hoewel je niet alles 1-op-1 kan vergelijken, kijk maar eens wat er in Hong Kong gebeurd is. Of Wit-Rusland, voor mijn part. Verder in het verleden hebben we de Sovjet-Unie en Nazi-Duitsland. De definitieve transitie naar, of de verdediging van, een dictatuur hoeft niet per se vredig te zijn om te slagen, laat staan de steun van een grote meerderheid van de bevolking te hebben.arsimo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:05:
[...]
Denk dat er vooral een groot binnenlands probleem zal ontstaan als op die schaal kiezersbedrog door de GOP zou plaatsvinden. Bijvoorbeeld Californië zal dat niet accepteren en stappen gaan ondernemen tot potentieel afscheiden toe. Dat laatste zullen ze op de valreep niet doen maar bijvoorbeeld federale belastingen van Californiers blokkeren mogelijk wel. En dat is een hele hoop geld.
De Verenigde Staten is een soeverein land dat zelf bepaalt op welke manier ze hun land besturen. Als je alleen nog maar met landen samen wil werken die op een (naar onze beleving) normale manier besturen dan blijven er niet veel landen over.D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:39:
[...]
Hooguit zijn we verontrust over maatschappelijke onrust als gevolg van slecht besturen (lees: protesten), maar verder denk ik niet dat we (of andere landen in het Westen) er iets aan zullen doen.
En als je die lijn doortrekt staan ze natuurlijk al heel lang voor lul, als je kijkt naar de popular vote is het al duidelijk dat Biden heeft gewonnen. Sterker nog, eigenlijk zou het dan gaan om de herverkiezing van Clinton, want die had ook de popular vote gewonnen. Oh ja, en natuurlijk Gore die dan in 2000 gewonnen zou hebben.
[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 06-11-2020 22:35 ]
Verwijderd
California doet niets als ze niet minstens Nevada mee krijgen. Zonder de watervoorziening van Lake Mead in Nevada sterft CA in de zomer van de dorst of sterft hun economie, dat is de keuze die ze moeten maken als Nevada de waterkraan dicht draait...arsimo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:05:
[...]
Denk dat er vooral een groot binnenlands probleem zal ontstaan als op die schaal kiezersbedrog door de GOP zou plaatsvinden. Bijvoorbeeld Californië zal dat niet accepteren en stappen gaan ondernemen tot potentieel afscheiden toe. Dat laatste zullen ze op de valreep niet doen maar bijvoorbeeld federale belastingen van Californiers blokkeren mogelijk wel. En dat is een hele hoop geld.
Yup. Trump heeft duidelijk IRL een veel lagere center of gravity... zeker geen Rocky.P-Rock schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:16:
Zoals hij Trump heeft getekend als een soort van Rocky en Biden als een iele slapjanus, dan weet je ook wel genoeg.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 22:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het mag ws wel, maar ik denk dat de partijen liever geen kandidaat hebben die al een keer verloren heeft. Zo hebben Gore, Kerry, McCain, Romney en Hillary het ook geen tweede keer geprobeerd.pro_6or schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:33:
Kan dat eigenlijk. Mag je evt een 2e termijn bij herverkiezing of mag je altijd proberen voor 2 termijnen te gaan. Aaneengesloten of niet.
Dat ligt er aan..oisyn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:18:
Stel dat Trump in 2024 idd weer wil runnen. Zou de GOP dan weer met 'm in zee willen, of moet ie dan meedoen als independent? Als ie meedoet als indy dan zijn ze waarschijnlijk wel kansloos, dat kost ze een hoop potentiële stemmen.
Als de GOP zo snel mogelijk gaat breken met hem zie ik niet dat hij of 1 van zijn kinderen ooit nog voor de GOP uit zal komen.
Blijven ze hem steunen, zullen ze hem zeker naar voren schuiven als er nog voldoende steun voor hem is onder de aanhang.
Dan ga je ervan uit dat Biden de komende 4 jaar president is, maar goed. Dat is afhankelijk van hoe goed het Trumpisme overleeft gedurende die jaren. Als dat nog steeds de dominante stroming voor conservatief Amerika is kunnen ze niet anders, ondanks dat hij al een keer verloren heeft..oisyn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:18:
Stel dat Trump in 2024 idd weer wil runnen. Zou de GOP dan weer met 'm in zee willen, of moet ie dan meedoen als independent? Als ie meedoet als indy dan zijn ze waarschijnlijk wel kansloos, dat kost ze een hoop potentiële stemmen.
De het 'ingangsnarratief' is voor Trump ook al gschapen door nu election fraud te roepen. Immers, hij heeft niet echt verloren, hij is tegengewerkt en komt het karwei nu afmaken.
Vergis je ook niet dat het Trumpistische gedachtegoed flink gepusht wordt door financiers achter de schermen, die er veel belang bij hebben dat dit gedachtegoed aardt bij het grote publiek. Zolang Trump de embodiment daarvan is, is hij de aangewezen kandidaat voor hen. Die steun vervalt alleen als de ideologie meer los van zijn persoon komt te staan op wat voor manier dan ook.
welke financiers eigenlijk? Het is algemeen bekent dat de Trump campagne en menig senator letterlijk moesten bedelen om geld op het laatst terwijl hun democratische tegenstanders record bedrag na record bedrag binnen kregen..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:25:
[...]
Vergis je ook niet dat het Trumpistische gedachtegoed flink gepusht wordt door financiers achter de schermen,
Ik zie net dat er wel een update is van North Carolina op deze site https://alex.github.io/ny...round-state-changes.html#voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:14:
[...]
Ze tellen wel, maar geen updates tot 12 november. Er kunnen daar nog stemmen binnen komen.
If you give money to Trump's recount/postelection litigation efforts, half of that money will go towards retiring his campaign debt instead, per the fine print. pic.twitter.com/JnryvupS67
— Rick Hasen (@rickhasen) 6 november 2020
"I'm the king of debt. I'm great with debt. Nobody knows debt better than me. I've made a fortune by using debt, and if things don't work out I renegotiate the debt. I mean, that's a smart thing, not a stupid thing."
Be yourself, no matter what they say ...
Verkiezingen tot er 4 main kandidaten overblijven (2 uit elk kamp).
1 van de 4 “wint” en is Potus
3 van de 4 vormen samen met Potus de “regering”
#1 heeft het in principe voor het zeggen, maar wanneer de 3 overgebleven kandidaten het er niet mee eens zijn, dan kunnen ze #1 overrulen.
Dan moet je dus al 2 mafklappers hebben uit het winnende kamp voordat je echt de fout in kan gaan.
Never gonna happen ofc..
Een realistisch alternatief zou The Purge 2024 zijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Virtuozzo weet hier volgens mij een stuk meer details over te noemen, maar hier een begin:Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:28:
[...]
welke financiers eigenlijk? Het is algemeen bekent dat de Trump campagne en menig senator letterlijk moesten bedelen om geld op het laatst terwijl hun democratische tegenstanders record bedrag na record bedrag binnen kregen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Mercer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koch_(familie)
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Heritage_Foundation
Maar dan zeg je daar als beschaafd land dus wat van. Net zo goed als we dat bij Orban doen..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:11:
[...]
Groot probleem ja, maar niet per se onoverkomelijk voor Trump. Hoewel je niet alles 1-op-1 kan vergelijken, kijk maar eens wat er in Hong Kong gebeurd is. Of Wit-Rusland, voor mijn part. Verder in het verleden hebben we de Sovjet-Unie en Nazi-Duitsland. De definitieve transitie naar, of de verdediging van, een dictatuur hoeft niet per se vredig te zijn om te slagen, laat staan de steun van een grote meerderheid van de bevolking te hebben.
En hoeveel dollers schuld heeft hij uiteindelijk?voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:31:
[Embed]
"I'm the king of debt. I'm great with debt. Nobody knows debt better than me. I've made a fortune by using debt, and if things don't work out I renegotiate the debt. I mean, that's a smart thing, not a stupid thing."
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Zijn die nog wel actief aan het steunen? Dat ze hem destijds flink gesteund hebben is leuk maar inmiddels is het geld wel flink opgedroogd..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:36:
[...]
@Virtuozzo weet hier volgens mij een stuk meer details over te noemen, maar hier een begin:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Mercer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koch_(familie)
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Heritage_Foundation
Ik zag ‘m ook voorbij komen. Negen county boards of election in NC hebben besloten vandaag bijeen te komen om stemmen te tellen aldus het persbericht van de NCSBE:FabiandJ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:31:
[...]
Ik zie net dat er wel een update is van North Carolina op deze site https://alex.github.io/ny...round-state-changes.html#
De agenda van de county boards of election staat hier. Het merendeel komt volgende week pas bijeen.Nine county boards of elections are meeting today to consider a total of at least 4,300 additional absentee by-mail ballots, and approved ballots will be added to the unofficial results on the State Board of Elections website after the meetings.
Be yourself, no matter what they say ...
In 2016 is hij ook een soort van geinfiltreerd op eigen kracht. De partijtop was daar echt niet blij mee. Dat kan over 4 jaar nog een stukje makkelijker gaan...nu is hij gearriveerd. Een wereld van verschil..oisyn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:18:
Stel dat Trump in 2024 idd weer wil runnen. Zou de GOP dan weer met 'm in zee willen
Ja, en vervolgens ga je toch maar zo goed mogelijk verder binnen de nieuwe situatie. Aan Orban en PiS kunnen we iets doen dmv de EU. Het herstellen van de democratie in de VS gaat de EU nooit effectief voor elkaar krijgen, des te meer omdat het land inmiddels een veelvoud aan voedingsbodems voor een dictatuur heeft ten opzichte van mogelijkheden tot een functionerende democratie.D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:37:
[...]
Maar dan zeg je daar als beschaafd land dus wat van. Net zo goed als we dat bij Orban doen.
Dat China zich niets aantrekt van de Europese veroordelingen van hun mensenrechtenschendingen mag geen nieuws zijn. Die luisteren pas als je echt de juiste sancties weet in te stellen. Je kan wel wat zeggen, maar zolang je de daad niet bij het woord voegt is het voor een autocraat niet relevant.
Het geld van miljardairs dat binnen een paar jaar opdroogt? Lijkt me sterk.Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:39:
[...]
Zijn die nog wel actief aan het steunen? Dat ze hem destijds flink gesteund hebben is leuk maar inmiddels is het geld wel flink opgedroogd.
https://www.citizensforet...ourt-advisor-leonard-leo/
Artikel over hoe de steun bijvoorbeeld kan worden verborgen.
Dat zou echt een mooie plottwist zijn, Biden die op 21 januari aankondigt lekker met pensioen te gaanRocketKoen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:47:
[...]
Over 4 jaar krijg je gewoon een voorverkiezing. Als een zittende president verkiesbaar is runt er niemand serieus tegen hem runnen. Als Biden niet mee doet is het een free for all.
Hij kan wel aftreden. Dan wordt Harris automatisch president.
Heeft Nixon niet tot 2 keer toe verloren voordat ie president werd? Niet dat ik hem als voorbeeld zou nemen voor hoe het moet als ik republiekein wasKitano schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:19:
[...]
Het mag ws wel, maar ik denk dat de partijen liever geen kandidaat hebben die al een keer verloren heeft. Zo hebben Gore, Kerry, McCain, Romney en Hillary het ook geen tweede keer geprobeerd.
&
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Tja. Waarom denk je dat het mondiale unipolaire bestel onderuit gegaan is. Er zijn allerlei domeinen van de staat, maar soft power is wat de ingangen en het bereik schept. En dat staat en valt met óf het vermogen te compromitteren aan een kant van de schaal, óf het vermogen tot interactie op morele basis met uitwisseling van perspectief gezekerd door een rechts kader wat los staat van de tijdelijke cycli van macht.D-e-n schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:39:
[...]
Nu ja, Trump als chaos actor en hefboom. Hoge prijs.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Even 2 jaar wachten als ze de senaat niet winnen. Ik heb zo'n gevoel dat de republikeinen compleet hun shit verliezen als een zwarte vrouw president wordt...migchiell schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:00:
[...]
Dat zou echt een mooie plottwist zijn, Biden die op 21 januari aankondigt lekker met pensioen te gaan
Ik ga er vanuit dat ie nu wint ja, als je dat bedoelt. Jij niet? Of ie de 4 jaar vol maakt is niet zo relevant..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:25:
[...]
Dan ga je ervan uit dat Biden de komende 4 jaar president is, maar goed.
The Trump campaign moves from courting donors to getting aggressive with them, a clear sign of desperation. pic.twitter.com/P1l5MdXd1g
— David Cay Johnston (@DavidCayJ) 6 november 2020
Wel mooi dat je in een paar zinnen niets kunt zeggenVirtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:09:
[...]
Tja. Waarom denk je dat het mondiale unipolaire bestel onderuit gegaan is. Er zijn allerlei domeinen van de staat, maar soft power is wat de ingangen en het bereik schept. En dat staat en valt met óf het vermogen te compromitteren aan een kant van de schaal, óf het vermogen tot interactie op morele basis met uitwisseling van perspectief gezekerd door een rechts kader wat los staat van de tijdelijke cycli van macht.
Wow - hoe onbeschoft.
Volgens mij was Github inderdaad ook leidend in de verkiezingen en de telling, hoe kan dit??Zingo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:06:
Estimated votes volgens de github is nu -4300, hehe. FRAUD
De democraten hebben nu in ieder geval laten zien dat ze echt slecht zijn in kandidaten naar voren schuiven... Uit een beste lijst goede/interessante/jonge(!) bestuurders is toch Biden naar voren gekomen. Harris verloor de primaries ook redelijk glansrijk (al was het een moeilijk veld).. Niet echt heel goed voor het linkse imago.Weltschmerz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:01:
[...]
Heeft Nixon niet tot 2 keer toe verloren voordat ie president werd? Niet dat ik hem als voorbeeld zou nemen voor hoe het moet als ik republiekein was
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Het geld van de trump campagne niet van die miljardairs..ScorpionSquad schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:58:
[...]
Het geld van miljardairs dat binnen een paar jaar opdroogt? Lijkt me sterk.
https://www.citizensforet...ourt-advisor-leonard-leo/
Daaruit zou je kunnen concluderen dat ze hem niet meer actief steunen en dat ie daarom dus nu ook met de bedelstaf rond gaat
Artikel over hoe de steun bijvoorbeeld kan worden verborgen.
Waar is het geschreeuw, het rabiate, de Trumpadoratie door 4 vd 5 leden van the five?
Laten we hopen dat het niet nodig is maar dan ben ik benieuwd welke partijen en landen "balls" hebben en welke niet.Virtuozzo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:09:
[...]
Tja. Waarom denk je dat het mondiale unipolaire bestel onderuit gegaan is. Er zijn allerlei domeinen van de staat, maar soft power is wat de ingangen en het bereik schept. En dat staat en valt met óf het vermogen te compromitteren aan een kant van de schaal, óf het vermogen tot interactie op morele basis met uitwisseling van perspectief gezekerd door een rechts kader wat los staat van de tijdelijke cycli van macht.
In navolging:
If you give money to Trump's recount/postelection litigation efforts, half of that money will go towards retiring his campaign debt instead, per the fine print. pic.twitter.com/JnryvupS67
— Rick Hasen (@rickhasen) 6 november 2020
Die goede reportage op Fox is sinds enige dagen weer voorbij, nu is het weer de gebruikelijke bagger.Raymond schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:21:
Dat "the five" op Fox is ook niet meer wat het geweest is...
Waar is het geschreeuw, het rabiate, de Trumpadoratie door 4 vd 5 leden van the five?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.