Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.195 views

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, jongens, voor dit topic massaal verlaten wordt na een overwinning van Biden...

Dank allen voor de input, linkjes (naja, niet allemaal!) etc.
Het was me weer een waar genoegen om dit op de voet te volgen, en dit topic heeft daar een zéér grote bijdrage in geleverd.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ook apart dat veel van die beweerde "voter fraud" gaat om stemmen die te laat binnen zouden zijn gekomen. Zelfs als dat waar was, is dat gewoon incompetentie van het systeem, en zou het juist fruadieus zijn die niet mee te tellen. ....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Nog 665 stemmen scheiden de twee kandidaten in GA......

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• autje
  • Laatst online: 19:49
Biden heeft 666 stemmen nodig in Georgia nu. Dat klinkt als een meme....

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Toch is het allemaal maar erg vermoeiend, dat complot denken. Stel je wil fraude plegen als stembureau, dan zijn er ongetwijfeld manieren te vinden. Het manipuleren van de cijfers door deze stiekem aan te passen of registereren bijvoorbeeld. Maar nee:

Ze rijden busjes met nepstemmen naar binnen 7(8)7 Ja, want zo doet die volledig georganiseerde frauduleuze groep van miljardairs. Die huren een printer en een busje en gaan dan en plein public nepstemmen naar binnen rijden. Man man, wat een niveau.

Maar goed, we weten dat we een zelfde groep mensen in NL actief hebben, dus laten we maar niet teveel die Amerikanen voor gek verklaren.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:25
Smultie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:59:
Ja, jongens, voor dit topic massaal verlaten wordt na een overwinning van Biden...

Dank allen voor de input, linkjes (naja, niet allemaal!) etc.
Het was me weer een waar genoegen om dit op de voet te volgen, en dit topic heeft daar een zéér grote bijdrage in geleverd.
Ha! denk je dat het afgelopen is snel? Dit gaat nog weken door! :)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Newt Gingrich:
"If you hide something, I you're covering something up, you've broken the law. If you've broken the law, you should be locked up"

Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Maar niet best voor kamp Trump lijkt me?

Mijn God, het is haast wachten tot ze bij Fox zeggen: "Get out on the streets, grab your armour and defend the democracy".

Wist niet dat het er zo erg aan toeging op die zenders. wat mensen dus als een reguliere nieuwszender beschouwen. Soms denk ik dat ik naar een youtube kanaal kijk van een blogger met een sterke mening. Maar hier zit een 'serieuze' nieuwszender achter. Ik begrijp echt dat Trump zoveel stemmen heeft gekregen als je enkel dit soort zenders en nieuws voorgeschoteld krijgt.

Wat is dat land verdeeld en het is wachten tot dit ergens tussen nu en de komende tientallen jaren compleet ontploft.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44

Zewatanejo

Fine Thanks!

autje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:00:
Here is your proof :+

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heuveltje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:00:
Ook apart dat veel van die beweerde "voter fraud" gaat om stemmen die te laat binnen zouden zijn gekomen. Zelfs als dat waar was, is dat gewoon incompetentie van het systeem, en zou het juist fruadieus zijn die niet mee te tellen. ....
Nota bene door Trump zijn eigen frauduleuze handelen bij USPS.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 13:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wilf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:47:

De beste man is zeer open over al zijn misdaden. Als je niets verbergt dan kunnen ze je niet betichten van schijnheiligheid en omdat veel dingen zo absurd immoreel zijn en hij achter elkaar blijft liegen en doen is de cognitieve dissonantie daardoor zo groot dat het menselijk brein op slot gaat.
Die openheid is zo bizar. Ver voor de verkiezingen zei hij al dat hij ze frauduleus zou betitelen en het voor de scotus zou brengen en daar had hij speciaal een extra scotus-lid voor ingebracht.

Nog verder terug in de tijd zei hij dat mailstemmen frauduleus zouden zijn en vervolgens zet hij deJoy aan de macht om een chaos te creëren bij de post.

Openlijk. En de helft van de VS juicht. 8)7

Dit dus.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 08:34
PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:01:
Toch is het allemaal maar erg vermoeiend, dat complot denken. Stel je wil fraude plegen als stembureau, dan zijn er ongetwijfeld manieren te vinden. Het manipuleren van de cijfers door deze stiekem aan te passen of registereren bijvoorbeeld. Maar nee:

Ze rijden busjes met nepstemmen naar binnen 7(8)7 Ja, want zo doet die volledig georganiseerde frauduleuze groep van miljardairs. Die huren een een printer en een busje en gaan dan en plein public nepstemmen naar binnen rijden. Man man, wat een niveau.

Maar goed, we weten dat we een zelfde groep mensen in NL actief hebben, dus laten we maar niet teveel die Amerikanen voor gek verklaren.
Het lijkt mij makkelijker om gewoon de kiesmannen te beinvloeden dan nep stemmen door het voting proces te krijgen. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
WhySoSerious schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:50:
[...]

Daarom 'callen' de verschillende mediakanalen een overwinning waar ze deze met grote zekerheid verwachten.

Officiele uitslag komt pas na het tellen van alle stemmen (en kan daarmee nog wel even duren).
Inderdaad, maar in dit geval komt daar mogelijk nog een element bij: de call in Arizona. Nevada zou op dit moment mogelijk al te callen te zijn, maar als men dat doet, zegt men meteen dat Biden gewonnen heeft door de call van Arizona door Fox News en AP. Over die call zijn twijfels (niet bij Fox News en AP, maar dat terzijde) en men wil niet het risico lopen dat Biden de facto tot winnaar uitgeroepen wordt in een situatie waarin Trump nog kan winnen. Dat zou dus kunnen betekenen dat er voorlopig geen staten worden gecalled totdat men Pennsylvania kan callen (brengt Biden sowieso boven de 270 kiesmannen) of totdat er meer duidelijkheid is in Arizona.

Be yourself, no matter what they say ...

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
@Vettigedennis

Hier bijvoorbeeld over het 'dichtspijkeren van de ramen om fraude te verbergen" in je eerste filmpje |:(

"Right-wing media portrayed window covering at ballot center as nefarious. Here's what really happened"

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-11 21:04

boesOne

meuh

heuveltje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:00:
Het is denk ik zeer interessant om te volgen op welke manier dit verhaaltje zich gaat ontwikkelen. We weten allemaal dat het totale flauwekul is. Maar let op als deze onzin gewicht krijgt en zie hoe de perceptie van de realiteit plooibaar is door media, roeptoeters, socialmedia etc. En laat dit vervolgens een les zijn voor de toxic kul die hier in NL gespuid wordt door vergelijkbare lui.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
readytoflow schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:01:

Mijn God, het is haast wachten tot ze bij Fox zeggen: "Get out on the streets, grab your armour and defend the democracy".
Police probe alleged plot to attack Philadelphia vote counting center

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53
autje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:00:
offtopic:
Had Lange Frans al die tijd toch gelijk :o YouTube: Iron Maiden - The Number Of The Beast (Official Video)

Ik hoop echt dat we vandaag de uitslag te horen krijgen. Zit nu al drie dagen het hele feestje te volgen, maar wat mij betreft horen we vandaag dat Biden gewonnen heeft en dat Trump en z'n cult weg gaan. Vooral die enge familie mee. Stel talentloze, onnozele profiteurs :r

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:08

Player1S

Probably out in the dark

Steven Colbert zegt het hier wel heel goed. Stel dat Biden in staat is om wel nipt trump te verslaan maar toch nog de republikeinen een kleine meerderheid in de senaat en een kleine winst in het huis te geven vandaag de dag dan moet ie wel heel erg goed zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:30
barrymossel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:49:
Waarom bij nu.nl dit aantal? Vannacht was dat al veel lager. Hebben ze er gewoon geen zin in, of zijn ze gewoonweg incapabel? [Afbeelding]
Houd er ook rekening mee dat er verschillende bronnen zijn. Op de Amerikaanse netwerken zie je ook allerlei verschillen ontstaan die over tijd worden rechtgetrokken. Oorzaak is dat er verschillende bronnen zijn, AP bijvoorbeeld is in sommige staten er erg snel bij maar in andere duurt het soms een half uur voordat ze een verschil hebben opgemerkt.

• jaapstobbe
269/269 en dan mag Pelosi beslissen.

Pelosi tegen Trump: "If you apologize to me and everyone you have ever insulted, if you apologize for the 235.000 Covid deaths, if you apologize for the hate and diversity you heave spread, I will consider you as well".

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Gingritch on Hannity riep net ook op
Om ‘frauduleuze’ stemmen weg te gooien en die Staten in te nemen. :X

Ze zijn er nog.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01
readytoflow schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:01:

Wist niet dat het er zo erg aan toeging op die zenders. wat mensen dus als een reguliere nieuwszender beschouwen. Soms denk ik dat ik naar een youtube kanaal kijk van een blogger met een sterke mening. Maar hier zit een 'serieuze' nieuwszender achter. Ik begrijp echt dat Trump zoveel stemmen heeft gekregen als je enkel dit soort zenders en nieuws voorgeschoteld krijgt.
Hou dit maar in het achterhoofd als er weer een voorstel komt om de publieke omroep af te schaffen / kapot bezuinigen.

Regeren is vooruitschuiven

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 13:16
jaapstobbe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:06:
269/269 en dan mag Pelosi beslissen.

Pelosi tegen Trump: "If you apologize to me and everyone you have ever insulted, if you apologize for the 235.000 Covid deaths, if you apologize for the hate and diversity you heave spread, I will consider you as well".
ik dacht dat in dat geval Pence aan de beurt is

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:22
JanW schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:05:
[...]

offtopic:
Had Lange Frans al die tijd toch gelijk :o YouTube: Iron Maiden - The Number Of The Beast (Official Video)

Ik hoop echt dat we vandaag de uitslag te horen krijgen. Zit nu al drie dagen het hele feestje te volgen, maar wat mij betreft horen we vandaag dat Biden gewonnen heeft en dat Trump en z'n cult weg gaan. Vooral die enge familie mee. Stel talentloze, onnozele profiteurs :r
Zal om PA gaan. Georgia zal nog dagenlang, misschien wekenlang too close to call zijn totdat b.v. overseas ballots geteld zijn. AZ tellen ze nog langzamer dan mijn dochter van 3.

Als de PA trend doorzet dan kan die staat richting dezelfde marges als MI gaan en dan kan die gecalled worden vanavond laat misschien.
matty___ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:08:
[...]

Allebei fout. Het ligt complex. Dit is een ouder artikel maar met de kennis van vandaag over Huis en Senaat is dit niet een goed scenario voor Biden.
So the Constitution gives the House of Representatives the authority to choose a president—but not by a simple majority vote. Rather, each state’s delegation casts a single vote. Support from a majority of the states—that is, 26—is needed to select the winner. Of course, each state’s delegation would have to calculate how to cast its vote, but it is a near-sure thing that the partisan identity of the legislators would be key.

There’s the rub, and the key to the importance of a set of House races. Right now, despite the Democrats having a comfortable majority of seats in the House, the Republicans have a majority of states—26, to be exact. The delegations from two states are deadlocked. (One of those two deserves an asterisk: Michigan went from a 7–7 tie to 7–6–1 for Democrats with the move of Representative Justin Amash, who’s called for impeachment proceedings against President Trump, to independent status.)

In several of the states, the majority is slim, and if a single congressional seat changes hands, it could change the majority or create a deadlock. That’s true of Republican states such as Florida, whose delegation splits 14–13, and Wisconsin, 5–3; it’s also true of Democratic ones such as Colorado, now 4–3; Arizona, 5–4; Minnesota, 5–3; and Iowa, 3–1. * Then there are states with a single member, such as Montana and Alaska, with one Republican apiece, and states with just two representatives, such as Hawaii, New Hampshire, and Maine, where one switch could create a deadlock.

Not surprisingly, Democrats will have many vulnerable House seats in 2020, after winning a slew of seats in red and purple districts in 2018. But some of those seats may prove more consequential than others. For Democrats, the challenge first is to maintain their majority in states such as Iowa, where three Democratic seats are toss-ups, and Virginia, where two fit that category, as well as single seats in Maine, New Hampshire, and Michigan.
https://www.theatlantic.c...2020-election-tie/593608/

[ Voor 57% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-11-2020 09:12 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:43
matty___ schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:08:
[...]

Nee, het huis (1 stem per staat, de delegatie per staat kiest naar wie de stem gaat) en bij gelijke stand wordt pelosi president of zo

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Hoe langer dit duurt hoe groter de kans op daadwerkelijk geweld. Als je het over meerdere dagen bekijkt wordt de impliciete oproep vanuit de republikeinse hoek steeds harder.
PA kan niet snel genoeg geteld zijn. Dan moet er wel een call komen...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 19:39

n3z

Het is nu toch wel duidelijk voor iedereen en zijn moeder dat de republikeinse partij de democratie de prullenbak in heeft geflikkerd.

Bijna niemand binnen de click spreekt zich publiekelijk uit tegen Trump en zijn ondemocratische gebrabbel terwijl er nog stemmen worden geteld.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Mensen, hou het graag bij topicrapports en ga niet massaal lopen reageren op reacties die niks bijdragen. Die reacties gaan namelijk ook allemaal verwijderd worden. Verder graag weer de vraag om het een beetje inhoudelijk en fatsoenlijk te houden. Grappige plaatjes of filmpjes gaan namelijk ook weg.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 14:18

amahusu

taking over the world!

Verschil in GA is nu nog maar 600 stemmen >:)

brace yourselfs..

[ Voor 3% gewijzigd door amahusu op 06-11-2020 09:12 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05
amahusu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:12:
Verschil in GA is nu nog maar 600 stemmen >:)

brace yourselfs..
Biden heeft nog 666 stemmen nodig.. De duivel!!!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 25-11 13:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PWM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:01:

Ze rijden busjes met nepstemmen naar binnen 7(8)7 Ja, want zo doet die volledig georganiseerde frauduleuze groep van miljardairs. Die huren een printer en een busje en gaan dan en plein public nepstemmen naar binnen rijden. Man man, wat een niveau.

Je weet het hè. Democraten zijn tegelijkertijd evil masterminds en volledig incompetent.
In die stembureaus lopen zowel democraten als republikeinen rond. En officiële waarnemers.

Nadeel is dat er de komende week allerlei ongeldige stemmen worden gevonden en dat wordt dat ge-extrapoleerd naar honderdduizenden ongeldige stemmen door de Trumpmedia en hun cult wordt gek gemaakt. Ik zie nog wel dat ze gewapend aktie ondernemen.

Dit dus.

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:51
Wie is die dame die nu deze show op Fox aan het runnen is? Hier kijken dus vele miljoenen Amerikanen naar die dat zonder enige tegenvragen geloven en voor waarheid aannemen. Als Biden gaat winnen (en daar heeft het alle schijn van) gaat dit nog een hele lange staart krijgen ben ik bang.

• voske
MadDogMcCree schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 02:17:
[...]

Hmm, dat opent toch aardig de weg (voor beide kanten) om ‘ringers’ binnen te halen.

De kiesmannen zouden naar mijn idee beter verdeeld kunnen worden aan de hand van percentages per staat. Dus in het geval van Bush vs Gore in 2000, 14 Florida kiesmannen naar Gore en 15 naar Bush. Dan krijg je een veel democratischer beeld.
Ja en nee. Het vergroot namelijk ook de kans dat geen enkele kandidaat 270 kiesmannen binnenhaalt. In een dergelijk systeem komt namelijk niet alleen het aantal kiesmannen voor de democratische en de republikeinse kandidaat dichter bij elkaar te liggen, maar in de grote staten komen ook kiesmannen terecht bij third party kandidaten. Haalt niemand de 270 kiesmannen, dan kiest het House of Representatives (en wint vrijwel zeker de republikeinse kandidaat).

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54

Nox

Noxiuz

amahusu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:42:
[...]

wat is hier "verdacht" aan? Ik zie mensen de ramen afplakken van een ruimte waarin stemmen worden geteld: op zich toch niet zo heel vreemd om te doen als er een meute voor de deur staat en je binnen probeert onder grote druk stemmen te tellen?

Vervolgens zie ik karretjes naar binnen gereden worden, blijkbaar wordt dit geinterpreteerd als karretjes met valse stemmen?

Sorry, maar dit is dus precies waarom de ene helft van Amerika (en de rest van de wereld) walgt van Trump en zijn aanhang. Ongefundeerd dingen de wereld in slingeren en dat als basis te gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten 8)7
Hoe vreemd het ook klinkt, maar als ik het vergelijk met Nederlandse stembureaus (bij ons op het stembureau zijn kijkers altijd welkom, koffie staat klaar :9 ) is dit gewoon hoe je een democratisch proces wat in principe voor iedereen openbaar is om te kijken, oncontroleerbaar maakt. Ik heb het filmpje even zonder geluid gekeken (zit op kantoor vandaag).

Maargoed, het Nederlandse proces is imho off-the-chart maal beter dan dat proces in the US of A, maar je gaat het natuurlijk wél tegen je gebruikt krijgen als je het democratisch proces in een black box, oncontroleerbaar voor de stemmers, gaat verbergen. Ik snap dat je rustig je werk wilt doen, maar ga dan geen aanleiding geven om anderen dit als fraude te bestempelen. Doe je werk en laat je niet afleiden door de mensen die kijken. Er zit een raam tussen en als het volk inderdaad overlastgevend is laat die dan verwijderen door de politie, die heeft daar ervaring mee en laat de burger gewoon rustig naar het proces kijken. Imho moet je daar altijd gelegenheid voor geven, zo hoort dat gewoon. Als je het niet transparant maakt wek je de indruk dat je iets verbergt en dat is daar gewoon een prima reden om dit soort filmpjes en geruchten de wereld in te zwengelen. Het is nul bewijs dat er iets niet goed gaat maar het wekt genoeg indruk.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00
Dat spannende CNN muziekje wat ze te pas en te onpas onder de verslaglegging droppen begint aardig irritant te worden na een tijdje }:|

GA gaat nog uren duren vertellen ze net.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Excuses als deze al was gepost, maar vond dit wel een mooi plaatje van de BBC:

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/800/cpsprodpb/EAA0/production/_115246006_how_candidates_could_win_tie_640-nc.png

https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54807899

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Nox schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:16:
[...]

Hoe vreemd het ook klinkt, maar als ik het vergelijk met Nederlandse stembureaus (bij ons op het stembureau zijn kijkers altijd welkom, koffie staat klaar :9 ) is dit gewoon hoe je een democratisch proces wat in principe voor iedereen openbaar is om te kijken, oncontroleerbaar maakt. Ik heb het filmpje even zonder geluid gekeken (zit op kantoor vandaag).

Maargoed, het Nederlandse proces is imho off-the-chart maal beter dan dat proces in the US of A, maar je gaat het natuurlijk wél tegen je gebruikt krijgen als je het democratisch proces in een black box, oncontroleerbaar voor de stemmers, gaat verbergen. Ik snap dat je rustig je werk wilt doen, maar ga dan geen aanleiding geven om anderen dit als fraude te bestempelen. Doe je werk en laat je niet afleiden door de mensen die kijken. Er zit een raam tussen en als het volk inderdaad overlastgevend is laat die dan verwijderen door de politie, die heeft daar ervaring mee en laat de burger gewoon rustig naar het proces kijken. Imho moet je daar altijd gelegenheid voor geven, zo hoort dat gewoon. Als je het niet transparant maakt wek je de indruk dat je iets verbergt en dat is daar gewoon een prima reden om dit soort filmpjes en geruchten de wereld in te zwengelen. Het is nul bewijs dat er iets niet goed gaat maar het wekt genoeg indruk.
In NL is het (nog) niet zo ver dat die mensen die ‘mee willen kijken’ het mens-erger-je-niet-bord ondersteboven willen gooien. Al zou het me niet verbazen met de Q-Anon en 5G-complotters.

• Morrar
  • Laatst online: 23-11 22:53
[...]

Zat anders in elkaar he. Je mag best kijken, maar niets vastleggen op bijvoorbeeld foto of film. Dan lekken namelijk persoonsgegevens inclusief wat iemand gestemd heeft. Met Trump mongolen erbij is het niet onwaarschijnlijk dat die daar verhaal gaan halen.

Zeer terecht dus dat het voorkomen werd. Ze hadden beter de bureaus af kunnen schermen wellicht, maar misschien was dat praktisch lastiger.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
[...]
Als je het niet transparant maakt wek je de indruk dat je iets verbergt en dat is daar gewoon een prima reden om dit soort filmpjes en geruchten de wereld in te zwengelen. Het is nul bewijs dat er iets niet goed gaat maar het wekt genoeg indruk.
In Pennsylvania zijn onder de Ellection Official gewoon Republikeinen en Democraten. Beide pleiten voor het tellen van alle stemmen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wilf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:19:
[...]

In NL is het (nog) niet zo ver dat die mensen die ‘mee willen kijken’ het mens-erger-je-niet-bord ondersteboven willen gooien. Al zou het me niet verbazen met de Q-Anon en 5G-complotters.
ergens ga je je inderdaad wel zorgen maken over hoe het straks in maart hier gaat. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• autje
[...]

Trump (en Biden) waarnemers waren gewoon binnen, dus het was niet oncontroleerbaar. Dit was gewoon een roerige groep Trump supporters die het proces wilden verstoren, logisch dat je die buitensluit.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
Het flipt precies zoals ik had verwacht.
GA ziek close, maar wordt Biden. Recount is hier waarschijnlijk.
PA gaat Biden een stuk ruimer pakken, geen automatische recount denk ik, de marge zal daarvoor te groot zijn.
AZ en NV blijven Biden.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:09

Pierre

Van nature lui!

Zucht

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:14:
[...]

Ja en nee. Het vergroot namelijk ook de kans dat geen enkele kandidaat 270 kiesmannen binnenhaalt. In een dergelijk systeem komt namelijk niet alleen het aantal kiesmannen voor de democratische en de republikeinse kandidaat dichter bij elkaar te liggen, maar in de grote staten komen ook kiesmannen terecht bij third party kandidaten. Haalt niemand de 270 kiesmannen, dan kiest het House of Representatives (en wint vrijwel zeker de republikeinse kandidaat).
Dan stel je gewoon een kiesdrempel in: 10% van de stemmen in een staat geeft recht op kiesmannen.
Dat systeem van kiesmannen is idd compleet absurd en gewoonweg ondemocratisch.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
user109731 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:18:
Excuses als deze al was gepost, maar vond dit wel een mooi plaatje van de BBC:

[Afbeelding]

https://www.bbc.com/news/election-us-2020-54807899
Ik blijf het vragen, maar biden heeft toch genoeg aan arizona en nevada? Dan komt ie precies op 270 uit.

Laat maar, ik lees niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 06-11-2020 09:24 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 06:36
Modbreak:DaniëlWW2 in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Graag inhoudelijk houden. :)

[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-11-2020 09:27 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

aan de ene kant is het grappig als hell om hem als een peuter te keer te zien gaan aan de andere kant weet je dat teveel idioten het klakkeloos geloven en niet schuwen om vroeg of laat letterlijk de wapens op te pakken :X

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
aicaramba schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:24:
[...]

Ik blijf het vragen, maar biden heeft toch genoeg aan arizona en nevada? Dan komt ie precies op 270 uit.
Ja

• SidewalkSuper
[...]

PA flipt al richting Biden, dus dat boeit eigenlijk niet eens.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19

MazeWing

The plot thickens...

[...]

In een "normaal" land zou dat inderdaad gewoon gaan. Maar als je kijkt naar de die-hard Trump supporter (en juist dat zijn de personen die de oproep van Trump opvolgen en daadwerkelijk naar buiten gaan) dan kun je er gif op innemen dat men heel intimiderend te werk gaat en er alles aan zal doen om het tellen te bemoeilijken dan wel niet onmogelijk te maken. Nog even los van de waarschijnlijke intimidatie richting de daadwerkelijke personen die aan het tellen zijn, die dan mogelijk zoiets hebben van: "als het allemaal zo moet, dan laat maar zitten. Ik ga niet mijn eigen veiligheid op het spel zetten".

En juist dat i hetgeen Trump het zwaarst aan te rekenen valt. De maximale polarisatie die hij in 4 jaar voor elkaar heeft gekregen. In die 4 jaar is hij geen enkel moment verbindend geweest om te zorgen dat er minder polarisatie was en mensen weer "normaal" samen door 1 deur kunnen.
Wil er nog iets van Amerika terecht komen dan zal dat als eerste weer rechtgezet moeten worden.
Of Biden daar helemaal in slaagt betwijfel ik, maar alles beter dan een Trump die non-stop olie op het vuur blijft gooien en er eigenhandig voor aan het zorgen is dat als er ooit een burgeroorlog uitbreekt Trump toch echt de geschiedenisboeken ingaat als de grootste katalysator van alles...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
.. en dan word je zwaar gepwnd door Greta Thunberg :X

2019:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CuV8ljSdiCVTXBiWdMuYqVlhsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YSK5t9h4vHZymBLLlrYn2uOv.png?f=fotoalbum_large

2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RDMhlB04K5k2EwYeGAOFmqWz48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLT2wP2Yz1dXGVXJfaaHMyJe.png?f=fotoalbum_large

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Moah... Ik gok dat als er voor een stembureau 200 boze 50+ supporters met een rollator staan te zwaaien (om maar eens een absurd voorbeeld te nemen) dat ook dan de mensen in het stembureau ook anders zouden reageren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• voske
k995 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:23:
[...]
Dat systeem van kiesmannen is idd compleet absurd en gewoonweg ondemocratisch.
Eens, maar daar hebben ze het in de VS mee te doen. De kans op een grondwetswijziging is nihil en het National Popular Vote Interstate Compact komt er ook nog niet. De vraag is of je dit systeem beter maakt door de kiesmannen binnen de staten te verdelen op basis van de popular vote in de staten. Het doet namelijk niets af aan de verhoudingsgewijs veel te grote invloed van de dunbevolkte staten. Je zou kunnen zeggen dat een dergelijk systeem de macht van de dunbevolkte staten alleen maar groter maakt. Dit alles nog even afgezien van het feit dat iedere staat zelf bepaalt hoe men zijn kiesmannen kiest en er dus nooit één landelijk systeem komt.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 12:51

psy

Mesque schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:14:
Wie is die dame die nu deze show op Fox aan het runnen is? Hier kijken dus vele miljoenen Amerikanen naar die dat zonder enige tegenvragen geloven en voor waarheid aannemen. Als Biden gaat winnen (en daar heeft het alle schijn van) gaat dit nog een hele lange staart krijgen ben ik bang.
Wikipedia: Laura Ingraham

Ik vind haar ook eng. Maar haar "gasten" ook wel eigenlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:40

WhySoSerious

Be the change.

poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:26:
.. en dan word je zwaar gepwnd door Greta Thunberg :X

2019:
[Afbeelding]

2020:
[Afbeelding]
Deze is inderdaad heerlijk.

Ik heb toen ik 'm zag wat comments doorgelezen, maar hoe veel mensen daar antwoorden met: "Je moet respect voor ouderen hebben, zo ga je nooit wat bereiken."

Nu hebben ze in de essentie gelijk natuurlijk, maar ze moesten eens weten :D

• autje
[...]

Bij die stand komen er nog wel wat juridische konijnen uit een hoed. Als hij ook PA en GA wint (en daar ziet het wel naar uit) dan wordt die kans al een stuk minder.

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 19:37
Mesque schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:14:
"We are currently watching videos of ballot counters filling in ballots, we are not putting them on air yet because we still need to verify them", iets in die strekking zegt ze net... Zeg dan niets!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Elect a clown, expect a circus.

• Morrar
  • Laatst online: 23-11 22:53
WhySoSerious schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:30:
[...]

Deze is inderdaad heerlijk.

Ik heb toen ik 'm zag wat comments doorgelezen, maar hoe veel mensen daar antwoorden met: "Je moet respect voor ouderen hebben, zo ga je nooit wat bereiken."

Nu hebben ze in de essentie gelijk natuurlijk, maar ze moesten eens weten :D
Respect moet je verdienen! >:)

Maar wat een shit show dit zeg. Trump en de VS zakken qua niveau toch wel onder Mugabe / Zimbabwe zo onderhand. Wat een bananenrepubliek. En dan die oproep tot een totale oorlog van zijn zoon; dat mag toch wel als coup aangemerkt worden. Mag hopen dat die kerel opgepakt wordt zodra deze kermis achter de rug is.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:40

WhySoSerious

Be the change.

Modbreak:DaniëlWW2 in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Graag inhoudelijk houden. :)

[ Voor 80% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-11-2020 09:35 ]

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja, ik moest vannacht toch wel even in m'n ogen wrijven toen ik 'm dat hoorde zeggen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Gewoon even wat wholesomeness op de vroege ochtend, tussen al t moddergooien door :)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
the oatmeal was ook snel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2U2k7mY.png

[ Voor 21% gewijzigd door Leipo op 06-11-2020 09:39 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik wist nog niet dat CNN elke vorm van objectiviteit ook al had laten varen.....je hoort de republikeinen al weer roepen “Trump was right”. De media aan “de andere kant” is ongetwijfeld ook zo bezig/nog slechter. Daar sta je dan straks als Biden, een maximaal gepolariseerd land, de puinhopen van Trump, ik ben niet jaloers op ‘m.

En wat dan na 4 jaar.... als Biden weinig recht kan trekken(wat ik vermoed) en de GOP een redelijke kandidaat naar voren schuift....

• voske
CNBC draaide gisteravond de persconferentie van Trump weg, gevolgd door een to the point fact check door Shepard Smith:

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Na die presser van Trump circa 8 uur terug zou men zou als Amerikaan eigenlijk het recht moeten hebben om zijn/haar stem van dinsdag te mogen terugtrekken of wijzigen. Kan natuurlijk niet, snap ik ook, maar het zou wel rechtvaardig zijn.

• CurlyMo
voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:41:
CNBC draaide gisteravond de persconferentie van Trump weg, gevolgd door een to the point fact check door Shepard Smith:
[YouTube: Shep Smith fact checks President Trump's remarks]
Net als veel andere nieuwszenders:

Zie NOS: Nieuwszenders onderbreken toespraak Trump vanwege fraudeclaims

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 06-11-2020 09:43 ]

• aicaramba
arsimo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:42:
Na die presser van Trump circa 8 uur terug zou men zou als Amerikaan eigenlijk het recht moeten hebben om zijn/haar stem van dinsdag te mogen terugtrekken of wijzigen. Kan natuurlijk niet, snap ik ook, maar het zou wel rechtvaardig zijn.
Ach. Trump heeft al zoveel van dit soort speeches gehouden dat deze echt niemand op andere gedachte brengt.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:55
Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:24:
aan de ene kant is het grappig als hell om hem als een peuter te keer te zien gaan aan de andere kant weet je dat teveel idioten het klakkeloos geloven en niet schuwen om vroeg of laat letterlijk de wapens op te pakken :X
Ik zou het waarderen als er wat minder fear- en war-mongering in dit topic zou worden gepost. Ik begrijp dat mensen zich zorgen maken maar het is uiteindelijk niet veel meer dan stemmingmakerij hier en verandert niets aan de werkelijkheid daar. No offence intended, begrijp me niet verkeerd.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Thombias
  • Niet online
Nog 463 verschil in GA

[ Voor 57% gewijzigd door Thombias op 06-11-2020 09:43 ]

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
met als gevolg dat in plaats van een hertelling, het Trump team eindeloos gaat vragen om een herstemming? nee dank je

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 16:01
Bizar wat er nu gebeurd.
Trump verliest het totaal en iedereen in zijn omgeving laat hem begaan (of moedigt him aan...?).

Waar blijven de 'verstandige' republikeinen die dit tegen houden? Je verwacht toch dat ze ook een grens hebben? (of dat ze op z'n minst weten wanneer ze een zinkend schip moeten verlaten).

• anandus
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:40:
[...]

Ik wist nog niet dat CNN elke vorm van objectiviteit ook al had laten varen.....
Nouja, objectief gezien is Trump toch ook een slechte wanhopige verliezer aan het zijn?
De woorden zijn niet netjes, maar het is wel feitelijk.

Trump claimt vanalles zonder een mm bewijs.
Dat is de objectieve realiteit.

Overigens wel eens met de rest, want een bizar verdeeld land is het. Waar te beginnen met helen van de wonden?

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 06-11-2020 09:45 ]

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
De media in de VS zijn ook een stelletje lafbekken. 4 jaar lang hebben ze alle onzin van Trump uitgezonden.

Nu nu hij dreigt te verliezen doen ze dat niet meer.

• jaapstobbe
Smobbo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:43:
Bizar wat er nu gebeurd.
Trump verliest het totaal en iedereen in zijn omgeving laat hem begaan (of moedigt him aan...?).

Waar blijven de 'verstandige' republikeinen die dit tegen houden? Je verwacht toch dat ze ook een grens hebben? (of dat ze op z'n minst weten wanneer ze een zinkend schip moeten verlaten).
De verstandige republikeinen zijn doodstil, ondergedoken en wachten tot de storm voorbij is.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:41:
[YouTube: Shep Smith fact checks President Trump's remarks]
Bedenkt je eens als NOS / RTL of zelfs shownews dit zou doen bij Rutte.. Dan ben je toch helemaal klaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• CurlyMo
Bizar wat er nu gebeurd.
De direct omgeving wel ja. Genoeg buiten die directe omgeving die wel weerstand geven. Zie opnieuw:

NOS: Republikeinse politici nemen afstand van uitspraken Trump

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

jaapstobbe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:44:
[...]

De verstandige republikeinen zijn doodstil, ondergedoken en wachten tot de storm voorbij is.
Die zijn in de 4 jaar ervoor al via de zijdeur afgevoerd en laten dit rustig voltrekken.

In de hoop dat ze hierna hun partij weer wat terug kunnen claimen van de gekken die op de vele belangrijke posten zitten (Kansloos, koch heeft de partij overgenomen en dat is niet meer terug te draaien).

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 06-11-2020 09:47 ]

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 13:16
Bizar wat er nu gebeurd.

ik denk dat die komen als duidelijk wordt dat hij echt verliest.

• 418O2
  • Laatst online: 22:57
Bizar wat er nu gebeurd.

Ze hebben een monster gecreeerd wat ze niet meer kunnen stoppen. Dit is even doorbijten en in februari opnieuw beginnen
Als dit gedrag als een verrassing komt dan zou je je stemrecht alltogether moeten verliezen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mekkieboek schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:42:
[...]

Ik zou het waarderen als er wat minder fear- en war-mongering in dit topic zou worden gepost. Ik begrijp dat mensen zich zorgen maken maar het is uiteindelijk niet veel meer dan stemmingmakerij hier en verandert niets aan de werkelijkheid daar. No offence intended, begrijp me niet verkeerd.
good people on both sides toch?? 8)7

Zijn cultleden hebben al als idioten op de ruiten staan slaan bij de telbureaus. Er zijn al cultleden gespot met wapens bij zich.

was het maar fear- en war-mongering. Helaas is dit de keiharde werkelijkheid in de VS momenteel.

Als GA en PA blauw worden moeten ik het nog maar eens zien hoe rustig ze blijven.

• aicaramba
jaapstobbe schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:44:
[...]

Of zijn door Trump en co al zwartgemaakt en ziet niemand meer als republikein.

• SidewalkSuper
Nog 463 in GA

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cyberpope schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:44:
[...]

Bedenkt je eens als NOS / RTL of zelfs shownews dit zou doen bij Rutte.. Dan ben je toch helemaal klaar.
Je kunt dan eerder Baudet als voorbeeld nemen. Die richt zich nu ook steeds duidelijker op virusontkenners, mensen die geloven in pedo-netwerken en gewoon in het algemeen onstabiele mensen. Waarom? Omdat die doelgroep helemaal geen feiten nodig heeft. De media heeft het altijd gedaan, niemand is te vertrouwen, en alleen de grote leider heeft gelijk.

(Wel leuk dat de grote leider dan in maart een adviseur kan aanstellen, en het dan "best thing ever is", en diezelfde gerespecteerde adviseur een maand laten z'n biezen kan pakken, terwijl de grote leider zegt dat hij altijd al twijfels had). Facts don't matter.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:42
ik volg de news feed live youtube van NBC Now, er staat alleen rechts bovenin EARLIER
Is dit nu live of niet? :P

YouTube: Watch: 2020 Election Coverage | NBC News NOW

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
mekkieboek schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:42:
[...]

Ik zou het waarderen als er wat minder fear- en war-mongering in dit topic zou worden gepost.
Helaas is dat toch precies wat een groot aantal republikeinse kopstukken doen, en dat zou materiele effecten op de uitkomst kunnen hebben. We hebben al gezien hoe meutes in Arizona stembureaus proberen te overrompelen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Smultie
  • Niet online
[...]

Bedenk je eens dat Rutte leugen na leugen de ether inslingert

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
dr.lowtune schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:40:
[...]

Ik wist nog niet dat CNN elke vorm van objectiviteit ook al had laten varen.....je hoort de republikeinen al weer roepen “Trump was right”. De media aan “de andere kant” is ongetwijfeld ook zo bezig/nog slechter. Daar sta je dan straks als Biden, een maximaal gepolariseerd land, de puinhopen van Trump, ik ben niet jaloers op ‘m.

En wat dan na 4 jaar.... als Biden weinig recht kan trekken(wat ik vermoed) en de GOP een redelijke kandidaat naar voren schuift....
Altijd heerlijk die hypocrisie. Trump is geliefd omdat hij 'zegt wat hij denkt' en niet 'politiek correct' is. Maar o wee als iemand een keer iets kritisch zegt over Trump, dan zijn de teentjes ineens lang. Hij heeft volkomen gelijk en staat ook volkomen in zn recht om dat een beetje creatief onder woorden te brengen.

Komende maanden worden spannend. Houden de republikeinen alle neuzen dezelfde kant op, of hakt Trumpisme die partij uiteindelijk door de midden?

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2020 09:49 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
CurlyMo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:45:
[...]

De direct omgeving wel ja. Genoeg buiten die directe omgeving die wel weerstand geven. Zie opnieuw:

NOS: Republikeinse politici nemen afstand van uitspraken Trump
Allemaal voor het eigen gewin. 4 jaar lang de meest groteske praktijken en uitspraken toejuichen en wanneer het schip zinkt springen de ratten nog snel van boord.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ben benieuwd naar het uiteindelijke verschil (in voordeel van Biden) en de kans op een hertelling. Dat lijkt me waarschijnlijk.

• Smultie
  • Niet online
Leuk voor de uiteindelijke klinkende overwinning, GA, maar dat wordt geheid een hertelling natuurlijk.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Ik zit wel met een heel lastig vraagstuk:, We stemmen democratisch op een niet democraat, en we verwachten dat we dat democratisch nog steeds als democratisch kunnen benaderen.

Ze draaien als democraat zijnde een speech weg omdat het niet aan jouw democratisch beeld en democratische manier en wijze ligt. Ik weet niet goed wat ik nu werkelijk zie. maar this een feit dat ze de boel dus wel tegenhouden als het niet naar hun zin is.. (gaat ie dan toch gelijke hebben, ik ben bang van wel nu)

Maar ik ga nu toch wel denken dat heel media(al diegenen die het wegdraaien) en alle tegenstanders van Trump de boel toch niet helemaal zuiver afhandelen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Smultie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:48:
[...]

Die heeft weer vaak last van spontane dementie ;) Het is gelukkig (nog) niet te vergelijken met wat er in de USA gebeurt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
^^
Wat hij zegt dus ;)
Smultie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:48:
[...]

Ik heb ook VVD gestemd hoor. Maar hoop dit hier wat sarcasme achter zit :+
Rutte is ook nogal eh...'vergeetachtig'.

Maar goed terug naar de USA.

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 06-11-2020 09:53 ]

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik snap het niet helemaal. Klaar met Rutte of klaar met de media?

Ik denk dat de media het ook doen uit maatschappelijk belang, om opruiing op basis van leugens te voorkomen.
Waarschijnlijk zou het in Nederland niet anders zijn.

• autje
Tk55 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:50:
[...]

Ben benieuwd naar het uiteindelijke verschil (in voordeel van Biden) en de kans op een hertelling. Dat lijkt me waarschijnlijk.
Biden moet ongeveer 25k voor staan om een hertelling te voorkomen. Dat gaat niet gebeuren.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mel33 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:52:
Ik zit wel met een heel lastig vraagstuk:, We stemmen democratisch op een niet democraat, en we verwachten dat we dat democratisch nog steeds als democratisch kunnen benaderen.

Ze draaien als democraat zijnde een speech weg omdat het niet aan jouw democratisch beeld en democratische manier en wijze ligt. Ik weet niet goed wat ik nu werkelijk zie. maar this een feit dat ze de boel dus wel tegenhouden als het niet naar hun zin is.. (gaat ie dan toch gelijke hebben, ik ben bang van wel nu)

Maar ik ga nu toch wel denken dat heel media(al diegenen die het wegdraaien) en alle tegenstanders van Trump de boel toch niet helemaal zuiver afhandelen.
Ze draaiden hem niet weg omdat hij wat zij wat niet in hun beeld paste, ze draaiden hem weg omdat hij ronduit aan het liegen was.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Wat ik me toch afvraag, stel Trump wint toch in GA/PA etc met een handvol stemmen en wint daardoor de verkiezing, hoeveel mensen die Libertarian gestemd hebben slaan zichzelf voor hun kop?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00

De man was 15 minuten lang grove leugens aan het vertellen, ze hebben m uit beeld gehaald om te gaan factchecken. Met die leugens laat die man zijn ware aard weer eens zien. Een dictator in spe die in alles anti-democratisch is.

• jaapstobbe
mark-k schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:53:
Wat ik me toch afvraag, stel Trump wint toch in GA/PA etc met een handvol stemmen en wint daardoor de verkiezing, hoeveel mensen die Libertarian gestemd hebben slaan zichzelf voor hun kop?
Gebeurde ook al in 2000 en 2016 waar beslissende stemmen weggekaapt waren door een derde.

• autje

Ze draaien die speech weg omdat de speech qua feiten onjuist was.
Pagina: 1 ... 80 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid