Stop met het poneren van inhoudsloze stellingen die nergens op gebaseerd zijn en alleen maar verstorend werken.
[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:26 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:26 ]
Dat is niet andersom, dat is exact wat ik in mijn post bedoelde. Gok dat hij niet helemaal duidelijk was, maar de 'quotes' zijn de uitspraken van de GOP.thewizard2006 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:12:
[...]
To be fair zo is het andersom natuurlijk ook gegaan. De republikeinen maakte er elke keer een zooi van en elke keer kunnen de democraten het opruimen. En daarom zitten ze ook in zo'n bizarre situatie waar republikeinen bijv de staatschuld gigantisch kunnen verkloten, keer op keer. Waardoor democraten weer orde moeten herstellen maarja dan moeten ze wel bezuinigen vanwege de achtergelaten zooi en dat is weer olie op het vuur voor de republikeinen.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
De race is pas voorbij als alle stemmen zijn geteld.
[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:26 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
/sarcasme, neem ik maar even aan 🤓 Ze zijn nog dagen bezig 😂
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:26 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Misschien moeten we vooral stoppen met onzinnige kreten uitkramen?
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:27 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
nee toch? van de uncalled staten valt nevada waarschijnlijk op Biden, dus dan is 't Biden 244, dus nog 26 nodig en Trump 213, dus nog 57 nodig;DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:09:
[...]
Er komen gewoon nog 1,5 miljoen+ stemmen op Biden per post binnen in Pennsylvania.![]()
Vervolgens stemt Atlanta nog even massaal op Biden en is Georgia ook binnen en komt Michigan ook nog binnen met Detroit.
Maar Michigan en Wisconsin zijn nodig en dan moet het Pennsylvania of Georgia of North Carolina zijn.
welke valse hoop? Er moeten nog stapels stemmen geteld worden, waarbij het soort stem een groot verschil maakt (in person voting of absentee voting) in welke kandidaat de voorkeur krijgt.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:27 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ja uiteraard. Naar welke stand moet je anders kijken?. Huidige is de meest accurate.Phusebox schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:41:
[...]
Jij kijkt alleen naar de huidige stand vrees ik? Het lijkt eerder de andere kant op te gaan namelijk, maar goed niemand durft het nu echt te voorspellen (buiten Trump zelf).
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Het probleem bij Fox nieuws zit niet (echt) bij het nieuws dat ze gedurende de dag brengen. Het zit bij een aantal populaire opinie programma's in de avond die als nieuws verkocht worden zoals Hannity en Carlson.Fleximex schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:04:
Ik moet ook wel zeggen dat Fox verrassend genoeg minder sensationeel is dan CNN. Bij CNN wordt steeds herhaalt dat de post stemmen nog binnen moeten komen.
Bij Fox is het dan wel weer irritant dat ze constant kritiek hebben dat de uitslag later binnenkomt. Ik weet dat een verkiezing in de VS ook een tv spektakel is, maar wat maakt het nou uit. Als het een week zou duren is het inderdaad vervelend, maar 1 of 2 dagen is helemaal niet erg.
Met dat soort kritieken, die overigens ook in Nederland spelen, ga je het gemak van stemmen en snelle uitslag boven het risico op stemfraude plaatsen omdat je geen geduld hebt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
MI en WI zijn samen genoeg voor 270. Maar WI is niet in de tas, Green Bay / Brown county is een county dat heel krap Clinton stemde in 2016 dus als Trump het daar goed doet kan hij mogelijk het verschil nog maken.DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:09:
[...]
Er komen gewoon nog 1,5 miljoen+ stemmen op Biden per post binnen in Pennsylvania.![]()
Vervolgens stemt Atlanta nog even massaal op Biden en is Georgia ook binnen en komt Michigan ook nog binnen met Detroit.
Maar Michigan en Wisconsin zijn nodig en dan moet het Pennsylvania of Georgia of North Carolina zijn.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ja, zo ziet de kaart er nu ongeveer uit met Staten die nog twee kanten op kunnen vallen: https://www.270towin.com/maps/xZO2Nrik86 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:14:
[...]
nee toch? van de uncalled staten valt nevada waarschijnlijk op Biden, dus dan is 't Biden 244, dus nog 26 nodig en Trump 213, dus nog 57 nodig;
We hebben de volgende 5 staten nog 'in play'
Wisconsin (10)
North Carolina (15)
Michigan (16)
Georgia (16)
Pensylvania (20)
2 van de 5, tenzij wisconsin en NC, is voldoende voor Biden
[ Voor 73% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:28 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De stand is op dit moment 238 voor Biden en 213 voor Trump... dus eh wat?
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:29 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
VVV staat misschien achter in de 85ste minuut, maar we hebben de doelpunten uit de eerste helft nog niet meegeteld.
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:29 ]
Trump staat toch ook niet 8-0 voor? Er zijn nog een paar staten waar het nek aan nek is.. en beiden maken daardoor nog kans. Zit je nou te trollen of verdien je gewoon een tempban?
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:29 ]
Signature
ja, geen voetbal dus. Heb je een feitelijke onderbouwing van je claim? Want het schuift hard ine en deel staten met dank aan absentee votes.
[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:29 ]
Biden has taken the lead in Wisconsin
From CNN's Allison Gordon
Joe Biden has taken a lead in Wisconsin right now, CNN's Phil Mattingly says.
“Joe Biden has started to turn Wisconsin blue — for the moment,” Mattingly said.
He emphasized that the situation was fluid and subject to change. Before new information came in, “Trump was up by 109,000 votes,” Mattingly reported.
In 2016, President Trump won Wisconsin by 22,000 votes, CNN's Chris Cuomo said.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dat zijn 40.000 stemmmen die ongeveer 55/45 verdeeld zijn als je de huidige verdeling aanhoud. Dat komt uit22 vs 18 en dus een verschil van 4k. Hij staat nu 10k voor?Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:15:
Ik verwacht ook wel dat Trump gaat winnen, 66% van de stemmen zijn maar geteld in Brown County en daar gaan er heel nog wat van richting Trump. Dan wint hij WI.
Voor het eerst heb ik nu het gevoel dat het naar Biden gaat. Hij heeft nu de upper hand in WI en een win in MI of GA is op dit moment niet meer zo heel vreemd om voor te stellen.
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:28 ]
Dan heb ik geen idee waar ik iets verkeerd heb ingevuld in mijn kaart.Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:16:
[...]
Ja, zo ziet de kaart er nu ongeveer uit met Staten die nog twee kanten op kunnen vallen: https://www.270towin.com/maps/xZO2N
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In Michigan staat Trump ongeveer 200 000 stemmen voor maar moeten er nog ongeveer 1 miljoen stemmen geteld worden. In een normale verkiezing zou die verhouding niet veel veranderen, maar we zitten hier niet met een normale verkiezing. Van dat miljoen stemmen is het grootste deel via de post verstuurd en weten we dat een overweldigend deel is uitgebracht door geregistreerde democraten. Dat wil op zich niets zeggen over de uitslag, maar is wel een teken dat het gat van 200 000 een stuk kleiner kan worden en dat Biden alsnog met deze staat aan de haal kan gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:30 ]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Het is voornamelijk Green Bay dat nog geteld moet worden, zowel early as non-early votes. Kennelijk is dat district krap gewonnen door Clinton 4 jaar geleden. Grote verschillen zullen hier waarschijnlijk niet gemaakt worden, maar het verschil is dan ook minimaal.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2020 11:22 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Achja, ik heb toch liever saaie verkiezingen, en die andere 1460 dagen een normale president... dan 1 dag actie, en 1460 dagen jezelf voor de kop slaanRudolf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:19:
Ik vind dit eigenlijk spannender en leuker om te volgen dan de Nederlandse verkiezingen
Dat komt door dat getrapte systeem van kiesmannen. Wel spannend, maar matig systeem imho.Rudolf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:19:
Ik vind dit eigenlijk spannender en leuker om te volgen dan de Nederlandse verkiezingen
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Alleen staat Biden voor met ruim 2 miljoen stemmen en 9 kiesmannen: https://edition.cnn.com/e...lter=keyrace#mapmode=lead
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 11:30 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dit. Het gaat hier om meer dan sensatie. Het gaat om iemand die overweegt de NAVO te verlaten.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:21:
[...]
Achja, ik heb toch liever saaie verkiezingen, en die andere 1460 dagen een normale president... dan 1 dag actie, en 1460 dagen jezelf voor de kop slaan
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dat gebeurde net ook in Wisconsin. Trump stond aardig voor maar Biden pakt ineens 110.000 stemmen erbij met 1% extra geteld. Dus dat zou ook elders kunnen gebeuren ja.Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:20:
[...]
In Michigan staat Trump ongeveer 200 000 stemmen voor maar moeten er nog ongeveer 1 miljoen stemmen geteld worden. In een normale verkiezing zou die verhouding niet veel veranderen, maar we zitten hier niet met een normale verkiezing. Van dat miljoen stemmen is het grootste deel via de post verstuurd en weten we dat een overweldigend deel is uitgebracht door geregistreerde democraten. Dat wil op zich niets zeggen over de uitslag, maar is wel een teken dat het gat van 200 000 een stuk kleiner kan worden en dat Biden alsnog met deze staat aan de haal kan gaan.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Het is dan ook typisch Amerikaans, lekker dramatisch en volledig gepolariseerd. Dat brengt wel wat spektakel ja, maar of het ook een fijn politiek stelsel is laat ik in het midden.Rudolf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:19:
Washington Post. Die hadden 57-40 in Wisconsin.+/-3.2 percentage points.
[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 04-11-2020 11:27 ]
Op welke zender was dat?Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ach hoorde net een analyst(?) zeggen dat alle landen opkijken naar ze en dat iedereen wil dat we verkiezingen/democratie uitvoeren zoals de USA.
Ze zijn zoals altijd erg goed in zichzelf het beste vinden (en de waarheid ontkennen).
Oef, als die Nevada wint is het wel over volgens mijNotSoSteady schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:23:
Trump op 1% in Nevada.
NBC (het was geloof ik een "expert" die ze aan de lijn hadden.
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:26:
[...]
Oef, als die Nevada wint is het wel over volgens mij
🚨 New Clark County numbers! 🚨
— Megan Messerly (@meganmesserly) 4 november 2020
Joe Biden's lead over Donald Trump has now NARROWED to 0.8 percentage points:
- Joe Biden: 49.40% (587,775 votes)
- Donald Trump: 48.62% (5878,498 votes)
De polls zaten er vorige keer ook volledig naastDr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ik weet dat ik het al schreef maar in beide staten (WI en MI) stond Biden in de polls op 8 punten voorsprong. Het zou echt een absurde polling error zijn als hij daar niet wint. Maar het kan.
'american exceptionalism'Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ach hoorde net een analyst(?) zeggen dat alle landen opkijken naar ze en dat iedereen wil dat we verkiezingen/democratie uitvoeren zoals de USA.
Ze zijn zoals altijd erg goed in zichzelf het beste vinden (en de waarheid ontkennen).
Dat viel wel mee, in de meeste staten niet meer dan 3-4%. We hebben het hier over ruim het dubbele.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:26:
[...]
De polls zaten er vorige keer ook volledig naast
[ Voor 54% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 11:28 ]
Zo, Trump gewoon even 5 miljoen meer stemmen
En dan vooral omdat de rest van de NAVO-leden zich niet aan de afspraken houden van de NAVO. Op dat vlak heeft hij een punt en scoort hij zeker mee in de VS.Jedi_Pimp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:22:
[...]
Dit. Het gaat hier om meer dan sensatie. Het gaat om iemand die overweegt de NAVO te verlaten.
In Nevada mocht je zelfs op de dag van de verkiezingen nog per post stemmen. De verwachtingen waren vooraf al dat tot lang na de verkiezingsdag de staat langzaam weer naar blauw zou schuiven.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:26:
[...]
Oef, als die Nevada wint is het wel over volgens mij
Echt werkelijk niemand zit op stemsystemen te wachten zoals de VS of UK.Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
NAVO idd... en de wereldmunt en bijbehorende financiele onrust mocht de USA gekke dingen doen...Jedi_Pimp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:22:
[...]
Dit. Het gaat hier om meer dan sensatie. Het gaat om iemand die overweegt de NAVO te verlaten.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De polls zaten er de vorige keer niet volledig naast. Er ontbrak data (Trump wist de arme blanke stemmer te activeren), maar de polls gaven over het geheel aan dat het geen gelopen race was. De uiteindelijke resultaten waren binnen de foutmarge van de polls (net als bij Brexit). Het verschil is dat binnen die foutmarge een totaal ander resultaat mogelijk is.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:26:
[...]
De polls zaten er vorige keer ook volledig naast
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Verwijderd
Nee, wij houden hier de illusie op van eenheid en dankzij het veel partijen stelsel kan geen enkele partij waarmaken wat het belooft.danslo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:23:
[...]
Het is dan ook typisch Amerikaans, lekker dramatisch en volledig gepolariseerd. Dat brengt wel wat spektakel ja, maar of het ook een fijn politiek stelsel is laat ik in het midden.
Da's op zich niet heel anders dan deze keer helaas. Alleen deze keer gaan er een paar staten dwars door de foutmarge heen.Plasma_Wolf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:30:
Het grootste probleem was dat de pundits het verhaal brachten alsof Clintal al lang gewonnen had. Een van de (intussen) talloze voorbeelden van perceptie tegenover realiteit.
Don't think any Clark mail has been counted, but it is close in NV. pic.twitter.com/s3PixBICOW
— Jon Ralston (@RalstonReports) 4 november 2020
[ Voor 42% gewijzigd door EDIT op 04-11-2020 11:36 ]
Verwijderd
Vergeet ook niet dat ons kiesstelsel er voornamelijk voor de Randstedeling is. De meeste politici verhuizen/wonen namelijk dichtbij de randstad. Daarom zijn de scheve gasboringshuisjes in Groningen en de drugscriminaliteit in Limburg veel minder belangrijk dan de werkgelegenheid binnen de muren van amsterdam-rotterdan-denhaag te houden.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:33:
[...]
Nee, wij houden hier de illusie op van eenheid en dankzij het veel partijen stelsel kan geen enkele partij waarmaken wat het belooft.
Na de verkiezingen begint het gepolder en leveren partijen al hun punten in om vooral op het pluche te mogen zitten.
Nee, dit is het bewijs dat een 2-partijen systeem niet werktVerwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:33:
Misschien is dit het punt om in te zien dat grote landen onbestuurbaar zijn?
Amerika is te verdeeld om goed bestuurd te worden.
Hetzelfde is in Europa bezig: te verdeeld om daadwerkelijk goed te besturen.
Dus misschien zou het beter zijn om dit toe te geven en de macht terug te trekken vanuit de overheid naar de staten en vanuit de EU naar de landen.
Ja, dat idd ook nog, zeg ik als Limburger.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:36:
[...]
Vergeet ook niet dat ons kiesstelsel er voornamelijk voor de Randstedeling is. De meeste politici verhuizen/wonen namelijk dichtbij de randstad. Daarom zijn de scheve gasboringshuisjes in Groningen en de drugscriminaliteit in Limburg veel minder belangrijk dan de werkgelegenheid binnen de muren van amsterdam-rotterdan-denhaag te houden.
Wat dat betref zie ik wel iets in de Amerikaanse manier van zetels vanuit de staat toewijzen, i.p.v. alles op 1 hoop gooien.
Tsja, het probleem is dan echter weer dat 100.000 mensen in Groningen meer te zeggen hebben over de 1.000.000 in Amsterdam dan omgekeerd.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:36:
[...]
Vergeet ook niet dat ons kiesstelsel er voornamelijk voor de Randstedeling is. De meeste politici verhuizen/wonen namelijk dichtbij de randstad. Daarom zijn de scheve gasboringshuisjes in Groningen en de drugscriminaliteit in Limburg veel minder belangrijk dan de werkgelegenheid binnen de muren van amsterdam-rotterdan-denhaag te houden.
Wat dat betref zie ik wel iets in de Amerikaanse manier van zetels vanuit de staat toewijzen, i.p.v. alles op 1 hoop gooien.
Verwijderd
Nee, want ook kleine landen kunnen samenwerken.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:37:
[...]
Nee, dit is het bewijs dat een 2-partijen systeem niet werktmaar dat wisten we al.
Alle landen uit de EU, betekend dat we allemaal kleine poppetjes zijn die worden opgeslokt door de USA/Rusland/China.worden gewoon tegen elkaar uitgespeeld. Zoals de boeren tegen elkaar worden uitgespeeld door Ahold etc.
Vergeet ook niet de toenemende macht van oligarchen en bedrijven. Clubs als facebook, exxon, bayer, etc zijn supranationaal. Je mag daar best een blok tegen vormen als je nog iets van bijvoorbeeld belasting van die lui wil zien. Sterker nog, ik denk dat dit essentieel is anders lopen ze met de macht weg en worden staten irrelevant.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:37:
[...]
Nee, dit is het bewijs dat een 2-partijen systeem niet werktmaar dat wisten we al.
Alle landen uit de EU, betekend dat we allemaal kleine poppetjes zijn die worden opgeslokt door de USA/Rusland/China.worden gewoon tegen elkaar uitgespeeld. Zoals de boeren tegen elkaar worden uitgespeeld door Ahold etc.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Als al die kleine landen samen gaan werken, wat krijg je dan?Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:39:
[...]
Nee, want ook kleine landen kunnen samenwerken.
De reden dat Rusland/China wel een groot land kan besturen is dicatorschap.
Dan zouden we dat naar Europa moeten halen om te kunnen concurreren?
Een open markt hoeft niet hetzelfde te zijn als één pensioenpot en één asielbeleid.
Wat er vooral bedoeld word is denk ik juist dat als meer macht naar het centrale orgaan gaat het beter te besturen word. Zo lang landen juist vast houden aan hun eigen macht en de EU inperken blijft de EU onbestuurbaar ja. Dan heb je 2 keuzes. Of de EU stoppen en de landen weer zelf 100% laten beslissen of juist meer macht naar de EU en die daarmee juist wel weer bestuurbaar maken.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:39:
[...]
De reden dat Rusland/China wel een groot land kan besturen is dicatorschap.
Dan zouden we dat naar Europa moeten halen om te kunnen concurreren?
Een open markt hoeft niet hetzelfde te zijn als één pensioenpot en één asielbeleid.
Dat doen we al, dat heet nou de EU bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:39:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Die polarisatie is hier ook hoor.Philip Ross schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:37:
[...]
Op zich is een combinatie van disctricten en totaal niet slecht. Maar het winner takes all systeem is gedoemd te escaleren tot een 2 partijen systeem en polarisatie.
Dus wat je eerder zei was niet helemaal waar? Ook al probeerde je nog met 'echt waar' ons te laten geloven dat je het meende?slijkie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:33:
Ga zometeen tompoucen halen. Omdat de voorspellingen er wederom flink naast zitten. Blij met de (voorlopige) uitslag. Ik denk dat Trump hem net aan binnen hengelt. Maar we zullen zien. Al met al was het spannend. :-)
slijkie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:18:
[...]
Snap ik, vat mij niet verkeerd, het zal (echt waar) mij een rotzorg zijn wie daar wint. Dus ik zit in geen 1 kamp, maar ook absoluut niet in een 'tegen-kamp'. Ik hou ervan om beide kampen te respecteren en te luisteren waarom ze zo zijn.
Aan beide kanten heb je compleet 'belachelijke' extremisten. Die mag je vergeten, maar er zitten genoeg wel hoger opgeleiden in beide kampen, en zoiets maakt het best interessant om de beweeg-redenen te horen.
Ik zie het voordeel echt niet. Per verkiezing moet een stem altijd evenveel wegen, en niet afhankelijk zijn van je geografie. Als jij lokale belangen vertegenwoordigd zien, staat het je vrij op een lokale kandidaat te stemmen of jezelf verkiesbaar te stellen. Er zijn ook al andere lokale verkiezingen (provincie, gemeente).Philip Ross schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:37:
[...]
Tsja, het probleem is dan echter weer dat 100.000 mensen in Groningen meer te zeggen hebben over de 1.000.000 in Amsterdam dan omgekeerd.
Op zich is een combinatie van disctricten en totaal niet slecht.
[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 04-11-2020 11:43 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Maar economische samenwerking is iets anders dan waar de EU nu voor wordt gebruikt.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:40:
[...]
Als al die kleine landen samen gaan werken, wat krijg je dan?
Juist, de EU
In je Holland for Trump shirt van Jensen?slijkie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:33:
Ga zometeen tompoucen halen. Omdat de voorspellingen er wederom flink naast zitten. Blij met de (voorlopige) uitslag. Ik denk dat Trump hem net aan binnen hengelt. Maar we zullen zien. Al met al was is het spannend. :-)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En stel nou dat we elke provincie standaard 2 kiesmannen extra geven? Dat lost vast alle problemen op van de kleine staten provincies.Philip Ross schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:37:
[...]
Tsja, het probleem is dan echter weer dat 100.000 mensen in Groningen meer te zeggen hebben over de 1.000.000 in Amsterdam dan omgekeerd.
Eh ...?Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:42:
[...]
Maar economische samenwerking is iets anders dan waar de EU nu voor wordt gebruikt.
Het anti-EU sentiment zou een stuk lager zijn als die alleen economisch was.
Maar juist de bemoeizucht met binnenlandse politiek wakkert de anti-EU partijen aan.
Terwijl die bemoeizucht niet nodig is om economisch samen te werken.
De EU kan ook economisch samenwerken met Canada, Amerika, Australië, etc.
Zonder dat we ons gaan bemoeien met de pensioenen in Canada en de gevangenisstraffen in Australië.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Hoe weet je dat iemand uit de randstad komt?Postius schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:43:
[...]
Hoe weet je dat iemand niet uit de randstad komt?
Ze zijn heel zielig en achtergesteld
Heeft Een Vandaag al eens uitgezocht, zie het kaartje op : https://eenvandaag.avrotr...veel-ze-daarvoor-krijgen/Postius schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:43:
[...]
Hoe weet je dat iemand niet uit de randstad komt?
Ze zijn heel zielig en achtergesteld
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt erop dat je een land als Nederland gelijktrekt met de VS. Het heet echter niet voor niets Verenigde Staten. De VS wordt voornamelijk bestuurd op state government niveau, met daarboven op een federale laag. Vooral van laatstgenoemde krijgen we in het buitenland veel mee (de president, buitenlandbeleid, militaire acties etc). Bestuur op staatsniveau zegt de niet-amerikaan veelal weinig, maar is in de praktijk relevanter voor de gemiddelde amerikaan.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:33:
Misschien is dit het punt om in te zien dat grote landen onbestuurbaar zijn?
Amerika is te verdeeld om goed bestuurd te worden.
Hetzelfde is in Europa bezig: te verdeeld om daadwerkelijk goed te besturen.
Dus misschien zou het beter zijn om dit toe te geven en de macht terug te trekken vanuit de overheid naar de staten en vanuit de EU naar de landen.
Maar ik ken niet veel landen die een systeem hebben waar dat het geval is. Enkel op gemeentelijk niveau is bij ons elke stem evenveel waard, en dat enkel maar omdat dat ook het enige niveau is waarbij alle stemmen samen worden geteld. Van zodra je hogerop gaat beginnen er vaak andere systemen mee te spelen.Brent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:42:
[...]
Ik zie het voordeel echt niet. Per verkiezing moet een stem altijd evenveel wegen, en niet afhankelijk zijn van je geografie. Als jij lokale belangen vertegenwoordigd zien, staat het je vrij op een lokale kandidaat te stemmen of jezelf verkiesbaar te stellen. Er zijn ook al andere lokale verkiezingen (provincie, gemeente).
Dus ipv dat je nu netjes elke stem laat tellen hier in NL heb je straks dat een hoop mensen volledig buiten spel gezet worden? In Limburg hoef je niet meer te gaan stemmen omdat CDA of PVV toch wel de grootste wordt en dan alle stemmen naar die partij gaan, Zeeland zorgt er opeens voor dat de SGP al hun zetels krijgt ondanks dat die normaal 2 procent van de mensen vertegenwoordigen? Als je geen democratie wilt maar alleen de schijn van democratie moet je hier het Amerikaanse systeem invoeren ja, dan zit je straks idd ook met 2 partijen waarbij je kan kiezen of het kut is of extra kut.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:36:
[...]
niet zo vreemd hè. Die polarisatie tussen Trump/Biden houd niet op bij de grens.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:41:
[...]
Die polarisatie is hier ook hoor.
Als rechts/trump supporter wordt je verketterd. En andersom net zo.
[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:06 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 04-11-2020 11:54 ]
Zelf vond ik Bernie Sanders veel interessanter dan Biden.Thalaron schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:27:
[...]
Tsja... waarom is Biden in vredesnaam dé kandidaat? Stemmen op Biden omdat hij geen Trump is, is als stemmen op Wilders omdat hij geen Baudet is...
Kiezen voor het kwaad dat je kent of het onbekende... Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten wat ik (als Amerikaan!) zou hebben gekozen. Vanuit NL is het makkelijk lullen natuurlijk.
Vergeet ook niet dat Trump niet alleen maar slechte dingen doet (nogmaals; vanuit het perspectief aldaar). De media die hem zwart loopt te maken i.c.m. dat Trump zegt dat de media onbetrouwbaar is... wie moet je dan geloven? Veel mensen stemmen daarbij niet perse op de man maar op REP vs DEM.
Ik geloof oprecht dat Biden als kandidaat simpelweg niet voldoende perspectief geeft. Die man komt bij mij in ieder geval als weinig boeiend over.
Linkse hobby's...DeArmeStudent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:52:
Het grappige is: in een systeem zoals amerika zal geen enkele verkozen president het in zijn hoofd halen om het systeem te veranderen...omdat hij daarmee de kans op een herverkiezing voor zijn eigen partij verkleint.
Net zoals een bindend referendum in Nederland nooit zal worden aangenomen door de zittende partijen...die willen ook hun macht niet inleveren. Kijk maar eens hoe snel d66 zelf het (raadgevend) referendum de nek omgedraaid heeft zodra ze in de regering zaten.
En voor diegene hier die zich afvragen hoe zoveel Amerikanen toch alsnog voor Trump hebben kunnen kiezen, heb ik een heel simpel antwoord:
Heb je het alternatief bekeken? Biden? Harris? Daar wordt ik niet veel blijer van.
<knip> troll / flamebait.
Mijn mening is dat de democraten een herverkiezing van Trump vooral aan zichzelf te wijten hebben.
[ Voor 108% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:07 ]
Heb je ooit Trump horen praten? Dan is elk alternatief beter.DeArmeStudent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:52:
[...]
Heb je het alternatief bekeken? Biden? Harris? Daar wordt ik niet veel blijer van.
Tja, het is net als dat je in 1910 schreeuwt dat je de banen in de paard en wagen industrie weer terug gaat halen die die stomme auto's hebben afgepakt. Zal het goed doen bij mensen die bang zijn voor hun baan, maar misschien hebben ze er meer aan als je vooruit kijkt.Als de democraten een goed alternatief hadden geboden, zoals iemand die wel voor een beter ziektekostenstelsel zou zijn, maar niet als een malloot miljarden wil steken in domme klimaatakkoorden of andere linkse hobby's, dan had die, net als Obama, best met een grote meerderheid van Trump kunnen winnen.
Hebben die juridische stappen enig kans van slagen? Ik heb geen idee hoe duidelijk de kieswet (heeft de VS zoiets?) op dat gebied is...Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:54:
De verwachting is dat de juridische stappen om te stoppen met tellen dan ook hard zullen worden doorgezet door de Republikeinen.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
[ Voor 64% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2020 11:58 ]
Wat ik in deze discussie altijd interessant vind is dat de ene vorm afgezet wordt tegen de andere (ons huidige systeem vs het Amerikaanse systeem). Is het echt ondenkbaar dat er 'iets' in het Amerikaanse systeem zit dat een toevoeging/verbetering zou kunnen zijn t.a.v. ons systeem? Ik vind het best logisch om ook kritisch te kijken naar ons eigen systeem en daar andere systemen (met allen hun eigen flaws) als input te gebruiken. Dat betekent niet dat je het ene systeem voor het andere moet inwisselen.mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:50:
[...]
Dus ipv dat je nu netjes elke stem laat tellen hier in NL heb je straks dat een hoop mensen volledig buiten spel gezet worden? In Limburg hoef je niet meer te gaan stemmen omdat CDA of PVV toch wel de grootste wordt en dan alle stemmen naar die partij gaan, Zeeland zorgt er opeens voor dat de SGP al hun zetels krijgt ondanks dat die normaal 2 procent van de mensen vertegenwoordigen? Als je geen democratie wilt maar alleen de schijn van democratie moet je hier het Amerikaanse systeem invoeren ja, dan zit je straks idd ook met 2 partijen waarbij je kan kiezen of het kut is of extra kut.
Ons systeem met n miljoen partijen is echt niet ideaal, maar het USA systeem is echt waardeloos. Alle partijen die geen DNC of GOP zijn hoor je uberhaupt niks over, die paar procent krijgt gewoon de vinger en zullen ook nooit meer stemmen krijgen omdat het gewoon weggegooid is. Met een ander systeem zou je misschien 3 of 4 keuzes krijgen in de USA, maar nu weet iedereen dat het kansloos is.
de USA stemt niet voor een persoon, je stemt daar tegen de ander. Wil je geen Trump, moet je wel Biden stemmen want stemmen op een van de kleinere kandidaten heeft helemaal geen zin.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:01 ]
Ja. Het is balletje balletje voor de Republikeinen om het bij de Circuit courts te laten komen waar Trump benoemingen zitten.Dricus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:56:
[...]
Hebben die juridische stappen enig kans van slagen? Ik heb geen idee hoe duidelijk de kieswet (heeft de VS zoiets?) op dat gebied is...
De GOP is momenteel de enige die voordeel heeft van het systeem, DNC wint al jaren de popular vote. Gerrymandering heeft echt een hoop richting de Republicans getrokken, dat systeem daar is echt compleet verziekt. Middeleeuws systeem met racestrepen.DeArmeStudent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:52:
Het grappige is: in een systeem zoals amerika zal geen enkele verkozen president het in zijn hoofd halen om het systeem te veranderen...omdat hij daarmee de kans op een herverkiezing voor zijn eigen partij verkleint.
Net zoals een bindend referendum in Nederland nooit zal worden aangenomen door de zittende partijen...die willen ook hun macht niet inleveren. Kijk maar eens hoe snel d66 zelf het (raadgevend) referendum de nek omgedraaid heeft zodra ze in de regering zaten.
En voor diegene hier die zich afvragen hoe zoveel Amerikanen toch alsnog voor Trump hebben kunnen kiezen, heb ik een heel simpel antwoord:
<knip> troll / flamebait.
Mijn mening is dat de democraten een herverkiezing van Trump vooral aan zichzelf te wijten hebben.
[ Voor 111% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:07 . Reden: Per ongeluk verkeerde edit. ]
Ja, als ik dit zo lees sta ja inderdaad wel open voor een 'betere' democratische kandidaat...DeArmeStudent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:52:
<knip> troll / flamebait
[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:08 ]
Idd, dan kan je het niet willen dat twee mannen kunnen trouwen ook wel een rechtse hobby noemen. Dan vind ik dat linkse hobby projectje wel een tikje groterJorizzz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:56:
[...]
Linkse hobby's...![]()
Dat is net zo'n domme opmerking als het daadwerkelijke probleem negeren een rechts hobby zou zijn...
Volgens experts niet:Dricus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:56:
[...]
Hebben die juridische stappen enig kans van slagen? Ik heb geen idee hoe duidelijk de kieswet (heeft de VS zoiets?) op dat gebied is...
Zie LIVE | Juridische experts verwerpen oproep Trump om stemmen tellen te stoppenTrump riep in zijn toespraak op om het 'stemmen te stoppen', maar momenteel moet er alleen nog geteld worden. Dat tellen kan volgens diverse juridische experts niet worden stopgezet. Kiesrechtdeskundige Richard Hasen schreef zondag in Slate dat ,,er nooit enige reden is geweest om te beweren dat een stembiljet dat op tijd arriveert niet kan worden geteld als ambtenaren hun telling op de verkiezingsavond niet kunnen afronden."
Hoogleraar verkiezingsrecht van de Ohio State University, Edward Foley, schreef op Twitter: ,,De geldige stemmen worden geteld. SCOTUS zou alleen betrokken zijn als er stemmen waren met twijfelachtige geldigheid die een verschil zouden maken, wat misschien niet het geval is. De rechtsstaat zal de officiële winnaar van de populaire stemming in elke staat bepalen. Laat de rechtsstaat werken. "
Er is in elk geval geen enkele manier om rechtstreeks naar de Hoge Raad te gaan met een claim wegens fraude. Trump en zijn campagneteam zouden problemen kunnen hebben met de manier waarop stemmen in individuele staten worden geteld, maar ze zouden hun juridische strijd moeten beginnen in een staats- of lagere federale rechtbank.
De Republikeinen stapten eerder al naar het Hooggerechtshof met de vraag of Pennsylvania stemmen kan tellen die van woensdag tot vrijdag per post binnenkomen, een verlenging bevolen door de hoogste rechtbank van de staat. Het hooggerechtshof weigerde voor de verkiezingen om die stembiljetten uit te sluiten, maar conservatieve rechters gaven aan dat ze de kwestie na de verkiezingen opnieuw konden bekijken. Het Hooggerechtshof weigerde ook een verlenging te blokkeren voor het ontvangen en tellen van stembiljetten in North Carolina na de drie dagen die door de wet zijn vastgesteld.
Zelfs een klein aantal stemmen kan ertoe doen als een van beide staten uiteindelijk de winnaar van de verkiezingen bepaalt en de kloof tussen Trump en Biden zo klein is dat een paar duizend stemmen, of zelfs een paar honderd, het verschil kunnen maken.
Virussen? Scan ze hier!
Is het dan de wet die die ruimte biedt, of zeg je hier eigenlijk dat het vooral afhangt van partijdige rechters?Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:57:
[...]
Ja. Het is balletje balletje voor de Republikeinen om het bij de Circuit courts te laten komen waar Trump benoemingen zitten.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
@Homeland was je zo'n 3 uur voor
Kunnen mensen hierdoor nu concluderen dat Trump stemmers wellicht tegen de pollsters (massaal/georganiseerd) hebben gelogen op wie ze zouden gaan stemmen?Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:24:
Ik weet dat ik het al schreef maar in beide staten (WI en MI) stond Biden in de polls op 8 punten voorsprong. Het zou echt een absurde polling error zijn als hij daar niet wint. Maar het kan.
[ Voor 57% gewijzigd door Ra5a op 04-11-2020 12:05 . Reden: Reactie op Dr. Strangelove ]
Imperfectionist.
Ik denk dat de "gaten" die vallen door het wegglijden van de VS op het wereldtoneel geen voordeel voor de EU gaan opleveren. Die gaten worden opgevuld door China en, in mindere mate, Rusland.Morrar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:42:
Ach 4 jaar extra Trump hoeft voor EU nog niet zo'n ramp te zijn hoor; ik vermoed dat het land dan steeds verder zal afglijden in chaos en verdeeldheid. De EU zal dan sneller op eigen benen moeten gaan staan, maar de interne markt is inmiddels belangrijker dan de VS.
Daarnaast vermoed ik dat ook veel VS bedrijven zich zullen afvragen of ze daar nog wel goed zitten; die immigration ban heeft tech bedrijven best hard geraakt en daar zit men absoluut niet te wachten op Trump's fratsen. Laat big tech nou net de sector zijn waar nog wel forse sommen geld in omgaan.
Verder zal de VS militair steeds minder gaan betekenen; ook onder Biden zal de VS niet meer zo actief worden op wereldtoneel. In vele opzichten hoeven we daar niet rouwig om te zijn; de oorlogen in het midden oosten hebben hier juist voor veel problemen gezorgd. Enige issue dat ik zie is dat Rusland dan de kans schoon ziet om uit te breiden naar het Westen. Belarus / Wit-rusland en Oekraine zullen dat als eerste direct merken. Voor Polen is dat een nachtmerrie, maar Polen is sowieso ook al aan het afglijden. Dus de vraag is of je als EU daar hard voor wilt gaan staan...
Klimaat tenslotte heeft wel last van types als Trump en Bolsenaro, maar in de VS zijn er genoeg staten die wel aan de weg zullen blijven timmeren. Voor een deel uit pure noodzaak omdat ze onder dreigen te lopen of last hebben van extreme weersomstandigheden, natuurrampen, et cetera. Die geest is al redelijk uit de fles gekomen inmiddels.
M.a.w. we gaan het wel zien; de VS krijgt de president die het verdiend. De latino's die op Trump stemmen omdat ze geen socialistische dictator willen zijn ziende blind. Idem voor de mensen die alleen op hem stemmen vanwege abortus of het homohuwelijk; je kan toch moeilijk volhouden dat Trump het boegbeeld is van een vrome Christen.
Veel erger is dat we in Nederland soortgelijke bewegingen zien ontstaan; het lager opgeleide deel van de bevolking is gewoon te makkelijk te bespelen met catchy one-liners, halve waarheden, complottheorieen en bankmakerij.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Het probleem hier is het verschil tussen de theorie en de praktijk van een systeem waar de beslissingspunten volgen op precedent en normatieve waarden.
Beide. Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"Dricus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:58:
[...]
Is het dan de wet die die ruimte biedt, of zeg je hier eigenlijk dat het vooral afhangt van partijdige rechters?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq