Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.182 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:12

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wow Trump is ineens aardig aan het wegzakken in de futures markets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eL4cwkUQScs9pBrfEELZqD3zLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5sc6A4RXu2H6LyFIiTc3P3kD.png?f=fotoalbum_large

Hoe staan de wedkantoren er inmiddels voor?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

bazzemans schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:56:
[...]

Wat ik in deze discussie altijd interessant vind is dat de ene vorm afgezet wordt tegen de andere (ons huidige systeem vs het Amerikaanse systeem). Is het echt ondenkbaar dat er 'iets' in het Amerikaanse systeem zit dat een toevoeging/verbetering zou kunnen zijn t.a.v. ons systeem? Ik vind het best logisch om ook kritisch te kijken naar ons eigen systeem en daar andere systemen (met allen hun eigen flaws) als input te gebruiken. Dat betekent niet dat je het ene systeem voor het andere moet inwisselen.
Het beste voor ons systeem zou een kiesdrempel zijn en het niet afscheiden van je partij tussen de verkiezingen door. We hebben nu eigenlijk het omgekeerde probleem van de USA, daar telt je stem totaal niet als je niet op de grote 2 stemt, hier kom je geen klap verder omdat we met 20 partijen zitten. Dus ja, er valt wel iets te veranderen/verbeteren hier, maar op het aantal partijen op het biljet na (welke dus niet echt meedoen als je de stemmen telt) heeft het USA systeem niks dat het onze zou verbeteren.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 20:29
.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:03:

[Afbeelding]

Idem bij de wedkantoren.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:36

[Afbeelding]

Ik houd de liveblog van FiveThirtyEight een beetje in de gaten. Daar komt voor Biden redelijk goed nieuws voorbij met WI en MI die zijn kant op lijken te gaan vallen. Mocht dat gebeuren, dan worden de kansen voor Biden significant groter.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 18:15
Dricus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:58:
[...]

Is het dan de wet die die ruimte biedt, of zeg je hier eigenlijk dat het vooral afhangt van partijdige rechters?
De rechters zijn in principe toch niet partijdig
Ja ze zijn aangesteld door Trump - GOP omdat hun ideeen wel overeen komen met GOP maar ze moeten toch nog steeds de wet volgen uiteraard.

Louzy#2475

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:03:
[...]

Het beste voor ons systeem zou een kiesdrempel zijn en het niet afscheiden van je partij tussen de verkiezingen door. We hebben nu eigenlijk het omgekeerde probleem van de USA, daar telt je stem totaal niet als je niet op de grote 2 stemt, hier kom je geen klap verder omdat we met 20 partijen zitten. Dus ja, er valt wel iets te veranderen/verbeteren hier, maar op het aantal partijen op het biljet na (welke dus niet echt meedoen als je de stemmen telt) heeft het USA systeem niks dat het onze zou verbeteren.
Een hogere kiesdrempel, met daarmee minder partijen om tussen te kiezen resulteert ook dat je als voter meer consessies moet doen omdat het beleid waarschijnlijk minder raakvlakken heeft met je opinie.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51

Bezulba

Formerly known as Eendje

[Afbeelding]

ik zou er geen enkele waarde aan hangen. Ik dacht even leuk een paar procent winst te pakken op Brexit dag. iets van 1 to 1.1 odds ofzo voor een remain. En we weten wat er gebeurt is.

blup

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

louzy82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:05:
[...]

Ja ze zijn aangesteld door Trump - GOP omdat hun ideeen wel overeen komen met GOP maar ze moeten toch nog steeds de wet volgen uiteraard.
Je kunt een wet natuurlijk op meerdere manieren interpreteren, eventueel gekleurd door je eigen gevoelsleven.

Less alienation, more cooperation.

• Bloodclot
  • Laatst online: 10:41

Bloodclot

Jawier!

Die gast heeft een erg WTF-moment, had nooit verwacht dat WI richting biden zou gaan. Weet niet of hij een trump of biden supporter is. Lijkt een gezicht van een nederlaag, dus trump denk ik

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51

Bezulba

Formerly known as Eendje

louzy82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:05:
[...]

Haha, grapjas. De interpretatie IS de wet. En de interpretatie met zulke nieuwe rechters valt verrassend vaak de kant op van hun meesters.

blup

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 19:04
[...]
Het beste voor ons systeem zou een kiesdrempel zijn en het niet afscheiden van je partij tussen de verkiezingen door.
Dit is vrij kort door de bocht en doet ook af aan de grondbeginselen van ons stelsel. In basis stem je namelijk niet op een partij maar op een persoon. Je kan je dus in ons systeem ook zonder partij verkiesbaar stellen. Zomaar stellen dat dit het beste is, kan je niet doen. Daarvoor moet je een veel bredere afweging maken.
We hebben nu eigenlijk het omgekeerde probleem van de USA, daar telt je stem totaal niet als je niet op de grote 2 stemt, hier kom je geen klap verder omdat we met 20 partijen zitten. Dus ja, er valt wel iets te veranderen/verbeteren hier, maar op het aantal partijen op het biljet na (welke dus niet echt meedoen als je de stemmen telt) heeft het USA systeem niks dat het onze zou verbeteren.
Ook hier geef je weer een absolute mening dat het niets heeft dat ons systeem verbeterd. Dat is echt heel kort door de bocht.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-11 20:35
De presentatoren van de CNN dachten dat Wisconsin blauw zou worden maar hadden het bij het verkeerde eind :P

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 23:38
Dit zag ik live. Ze hadden het er juist over dat Biden nog met iets van 150.000 achter stond volgens mij. En toen ze dat wilden uitleggen, stonden er opeens nieuwe cijfers in beeld :+ dus daar schrokken ze wat van.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
kever678 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:08:
[...]

De presentatoren van de CNN dachten dat Wisconsin blauw zou worden maar hadden het bij het verkeerde eind :P
Bloodclot schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
[...]

Die gast heeft een erg WTF-moment, had nooit verwacht dat WI richting biden zou gaan. Weet niet of hij een trump of biden supporter is. Lijkt een gezicht van een nederlaag, dus trump denk ik
Ja wat is t nou :? _O-

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Eh, ik zie wat anders gebeuren. Ze dachten dat Trump een grote lead had, maar waren verbaasd dat opeens Biden de voorsprong heeft na de update. Dat is precies andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 04-11-2020 12:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

IThom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
[...]

Een hogere kiesdrempel, met daarmee minder partijen om tussen te kiezen resulteert ook dat je als voter meer consessies moet doen omdat het beleid waarschijnlijk minder raakvlakken heeft met je opinie.
Klopt, maar nu is er ook geen onderscheid te maken. En dan zit je opeens met 20 partijen die allemaal iets willen behalen en dan krijgen de mini partijen opeens weer onevenredig veel macht (SGP die dingen erdoorheen gedrukt krijgen ivm net geen meerderheid in de 1e kamer voor de coalitie bijvoorbeeld).

We zouden hier ook eens kunnen stemmen over zaken met de hele kamer ipv altijd die coalitie concessies, genoeg zaken waar coalitie en oppositie het samen in meerderheid over eens zijn dat er niet doorheen komt omdat 1 coalitiepartij het niet wil en dat als argument voor de coalitie opvoert.

Maar dit gaat een beetje offtopic aangezien dit het USA election topic is, dus ik laat het even hierbij.

• Waah
Woy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:09:
[...]

Eh, ik zie wat anders gebeuren. Ze dachten dat Trump een grote lead had, maar waren verbaasd dat opeens Biden de voorsprong heeft na de update. Dat is precies andersom.
Dit, ze zouden net uitleggen dat de stemmen daar nog niet binnen waren en dat ze daar nog stemmen voor Biden konden verwachten :+ en toen waren ze daar opeens al :+

• kever678
Blijkbaar interpreteerde ik het verkeerd :>

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 20:43
[...]

Waar kijk jij naar :?
Dat is het probleem tegenwoordig. Meteen extreme analyses over normale dingen.

Die ene reporter ziet op het scherm dat Biden op voorsprong staat, terwijl die andere het tegelijkertijd in zijn oortje krijgt. Dus is er tussen beide even miscommunicatie omdat ze van elkaar denken dat ze het nog niet weten. Niks meer.

• Waah
mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:09:
[...]

Klopt, maar nu is er ook geen onderscheid te maken. En dan zit je opeens met 20 partijen die allemaal iets willen behalen en dan krijgen de mini partijen opeens weer onevenredig veel macht (SGP die dingen erdoorheen gedrukt krijgen ivm net geen meerderheid in de 1e kamer voor de coalitie bijvoorbeeld).

We zouden hier ook eens kunnen stemmen over zaken met de hele kamer ipv altijd die coalitie concessies, genoeg zaken waar coalitie en oppositie het samen in meerderheid over eens zijn dat er niet doorheen komt omdat 1 coalitiepartij het niet wil en dat als argument voor de coalitie opvoert.

Maar dit gaat een beetje offtopic aangezien dit het USA election topic is, dus ik laat het even hierbij.
Het enige wat je daarmee bereikt is dat men stiekem afspraken maakt :+
Politicians are gonna politics

• kever678
Fleximex schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:11:
[...]

Waar kijk jij naar :?
Dat is het probleem tegenwoordig. Meteen extreme analyses over normale dingen.

Die ene reporter ziet op het scherm dat Biden op voorsprong staat, terwijl die andere het tegelijkertijd in zijn oortje krijgt. Dus is er tussen beide even miscommunicatie omdat ze van elkaar denken dat ze het nog niet weten. Niks meer.
Dat ik het verkeerd had ok maar extreme analyses? wtf

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:28

polthemol

Moderator General Chat
DeArmeStudent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:52:
Het grappige is: in een systeem zoals amerika zal geen enkele verkozen president het in zijn hoofd halen om het systeem te veranderen...omdat hij daarmee de kans op een herverkiezing voor zijn eigen partij verkleint.
hij kan het niet veranderen zomaar :) Het systeem zit in een deadlock
Net zoals een bindend referendum in Nederland nooit zal worden aangenomen door de zittende partijen...die willen ook hun macht niet inleveren. Kijk maar eens hoe snel d66 zelf het (raadgevend) referendum de nek omgedraaid heeft zodra ze in de regering zaten.
jep, we verneukten het zelf meteen met het Oekraine referendum ;) Dat liet zien hoe intens flawed en gevoelig die referenda izjn, vooral als wat populistische stromingen er mee aan de haal gaan en mensen voor iets heel anders beginnen te stemmen.
En voor diegene hier die zich afvragen hoe zoveel Amerikanen toch alsnog voor Trump hebben kunnen kiezen, heb ik een heel simpel antwoord:
dit is het issue dus: een simpel antwoord denken te hebben op een wereld die immens gecompliceerd is, met problemen die je niet op 5 minuten uitgelged krijgt als je het goed wil doen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

bazzemans schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:07:
[...]

Dit is vrij kort door de bocht en doet ook af aan de grondbeginselen van ons stelsel. In basis stem je namelijk niet op een partij maar op een persoon. Je kan je dus in ons systeem ook zonder partij verkiesbaar stellen. Zomaar stellen dat dit het beste is, kan je niet doen. Daarvoor moet je een veel bredere afweging maken.
offtopic:
Maar stemmen op een persoon druppelen via de partijlijst wel door naar andere personen.
Je kan zonder een enkele stem op jouw persoon in de Tweede Kamer komen als je hoog genoeg op een lijst staat.
Ik zeg: als je niet persoonlijk de kiesdrempel haalt, is de zetel niet voor jou maar voor de partij. Stap je dan uit de partij/fractie, dan verlies je je zetel. Dat je momenteel in die situatie je zetel behoudt vindt ik erg ondemocratisch. Je mandaat (verkiezing) volgt immers volledig uit je relatie met de partij.

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:18 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 20:43
kever678 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:12:
[...]

Dat ik het verkeerd had ok maar extreme analyses? wtf
Omdat dit is wat er tegenwoordig op social media vaak meteen gebeurt. Maar in jouw geval was het inderdaad misinterpretatie. Mijn fout.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:13:
[...]

Maar stemmen op een persoon druppelen via de partijlijst wel door naar andere personen.
Je kan zonder een enkele stem op jouw persoon in de Tweede Kamer komen als je hoog genoeg op een lijst staat.
Ik zeg: als je niet persoonlijk de kiesdrempel haalt, is de zetel niet voor jou maar voor de partij. Stap je dan uit de partij/fractie, dan verlies je je zetel. Dat je momenteel in die situatie je zetel behoudt vindt ik erg ondemocratisch. Je mandaat (verkiezing) volgt immers volledig uit je relatie met de partij.
offtopic:
Pieter Omtzigt is het niet met je eens ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:19 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:06:
[...]

ik zou er geen enkele waarde aan hangen. Ik dacht even leuk een paar procent winst te pakken op Brexit dag. iets van 1 to 1.1 odds ofzo voor een remain. En we weten wat er gebeurt is.
Het gaat me niet om de huidige waarde, het gaat me erom dat ie van iets van 70% winst in pak 'm beet een uur tijd wegzakt naar 37% (34% inmiddels alweer)

Wel belangrijk om te realiseren dat de dynamiek hier tov een wedkantoor wel heel anders is. Het is beurshandel, de contracten zijn vrij verhandelbaar. Je kunt bijvoorbeeld winst pakken door een Trump contract bij 80% te verkopen en bij 35% weer in te kopen. En die handel beïnvloedt de koers ook weer, dus je zult altijd wat schommelingen zien, maar het equilibrium ligt wel ergens rond wat mensen achten wat de winkans is.

En zoals altijd, het blijft een kans, geen zekerheid. Dat iets 90% likely is wil niet zeggen dat het ook gebeurt ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Zo werkt dat niet, want in Nederland stemmen we niet op partijen, maar op personen. Kamerleden worden dan ook op persoonlijke titel gekozen, en hun zetel is dan dus ook op persoonlijke titel.

En dat is met een hele goede reden zo geregeld: op die manier kan namelijk elk kamerlid zonder last stemmen. Een nogal belangrijk en essentieel punt.

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Woy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:09:
[...]

Ze liepen al een half uur over WI te praten en de richting die het op zou moeten gaan voor Biden zonder dat er nieuwe data was toen er opeens wat nieuws binnenkwam en hun kaart ge-update werd. Daar schrokken ze even van.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:15:
[...]

Ze liepen al een half uur over WI te praten en de richting die het op zou moeten gaan voor Biden zonder dat er nieuwe data was toen er opeens wat nieuws binnenkwam en hun kaart ge-update werd. Daar schrokken ze even van.
Exactly, dat bedoelde ik ook.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:14:
[...]

Zo werkt dat niet, want in Nederland stemmen we niet op partijen, maar op personen. Kamerleden worden dan ook op persoonlijke titel gekozen, en hun zetel is dan dus ook op persoonlijke titel.

En dat is met een hele goede reden zo geregeld: op die manier kan namelijk elk kamerlid zonder last stemmen. Een nogal belangrijk en essentieel punt.
offtopic:
Ik weet dat dat zo is. Maar daar ben ik het niet mee eens om redenen die ik uitleg in de post die je aanhaalt :D
Iemand die persoonlijk niet genoeg stemmen haalt voor een zetel heeft imo geen mandaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 12:20 ]

Hm, de Senaat is heel erg krap aan het worden. Op de huidige lijn zullen de Democraten daar nog vier zetels moeten zien te flippen. Drie is mogelijk, vier ... poeh.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Ontopic blijven graag.

Discussies over de Nederlandse politiek zijn, ondanks interessant, wel offtopic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:17:
Hm, de Senaat is heel erg krap aan het worden. Op de huidige lijn zullen de Democraten daar nog vier zetels moeten zien te flippen. Drie is mogelijk, vier ... poeh.
lijkt niet dat ze die gaan krijgen, dus de VS gaat dan weer zeker een 2tal jaren in deadlock. Moscow Mitch his work can continue

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:15:
[...]

Ik zit alleen de MSN kaart te kijken (redelijk te volgen), maar zou deze alsnog niet hard de andere kant opvallen als ik de kaar goed begrijp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9iXGmGKGgeleO6755WJeZdizPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tj7a15tHvghzCOXUEeGbQZBD.png?f=fotoalbum_large

Als ik zo begrijp dat die 'lichte' versie nog niet is opgesteld, dan haalt trump opeens weer in met ruim 12.000 stemmen, plus de andere 3 plekken waar hij de voorsprong heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 18:15
Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:07:
[...]

Haha, grapjas. De interpretatie IS de wet. En de interpretatie met zulke nieuwe rechters valt verrassend vaak de kant op van hun meesters.
Maar volgens de experts valt er toch helemaal geen wet te interpreteren om te stoppen met het tellen van stemmen die al binnengekomen zijn?

Louzy#2475

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@SinergyX Die 98,5% vind ik wel apart, volgens NYT is het 89%.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47

Blokker_1999

Full steam ahead

SinergyX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:20:
[...]

Ik zit alleen de MSN kaart te kijken (redelijk te volgen), maar zou deze alsnog niet hard de andere kant opvallen als ik de kaar goed begrijp?

[Afbeelding]

Als ik zo begrijp dat die 'lichte' versie nog niet is opgesteld, dan haalt trump opeens weer in met ruim 12.000 stemmen, plus de andere 3 plekken waar hij de voorsprong heeft.
De licht gekleurde vlekken zij wel degelijk bij het totaal opgeteld, maar het resultaat is er nog niet betrouwbaar genoeg om zeker te zijn dat die county ook die kleur zal behouden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:23:
Het is relatief ten opzichte van de vier presidentskandidaten ( = 100%).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wilf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:24:
[...]
Het is relatief ten opzichte van de vier presidentskandidaten.
Ik heb het over de getelde stemmen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:09
Ok, op basis van de getallen op Politico:

Wisconsin: 150k stemmen te tellen, Biden 8k voorsprong. Toss-up.

Michigan: 600k stemmen te tellen, Trump 67k voorsprong. Leans Biden.

Nevada: 500k stemmen te tellen, Biden 8k voorsprong. 538 claimed dat het grootste deel van die outstanding stemmen mail-in en absentee is dus Lean Biden.

Pennsylvania: 2,5mln stemmen te tellen, Trump 700k voorsprong. Toss-up.

North Carolina: 250k stemmen te tellen, Trump 80k voorsprong. Leans Trump.

Georgia: 250k stemmen te tellen, Trump 100k voorsprong. Leans Trump.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Is er iemand hier die mij een goed artikel kan aanraden over de rol die de Libertarian party speelt in de USA? Met name over de media-coverage en andere steun die ze eventueel krijgen?
Brent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:26:
[...]

De vraag is even of je de Libertarische Partij bedoelt of partijen die libertarisch zijn. Voor dat laatste, [url=https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2009788?data%5Bfilter_keywords%5D=koch[/].
Doel meer op de partij, niet zozeer de stroming. Al is dat ook al interessante informatie :)

[ Voor 53% gewijzigd door Wom op 04-11-2020 12:27 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:23
AP (NOS gebruikt die ook) heeft hele andere getallen dan o.a. NYT en CNN

• nocalimero
  • Laatst online: 08:15
Laguna schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:14:
[...]

De race is pas voorbij als alle stemmen zijn geteld.
Maar wanneer gaat die dikke dame nu zingen?
Is daar een voorspelling van?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45
Wom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:24:
Is er iemand hier die mij een goed artikel kan aanraden over de rol die de Libertarian party speelt in de USA? Met name over de media-coverage en andere steun die ze eventueel krijgen?
De vraag is even of je de Libertarische Partij bedoelt of partijen die libertarisch zijn. Voor dat laatste, klik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:23:
[...]

De licht gekleurde vlekken zij wel degelijk bij het totaal opgeteld, maar het resultaat is er nog niet betrouwbaar genoeg om zeker te zijn dat die county ook die kleur zal behouden.
Aah duidelijk, het was best een raar beeld met bijna alles rood en paar blauw, met weinig grote verschillen, dat hij daar dan alsnog achter staat.
Source: AP, mag aannemen dat ze dat daar wel correct doen.
Ik denk dat ze allemaal iets verschillende actuele cijfers (en relatief tot 'other voters') rekenen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wildhagen
  • Niet online
nocalimero schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:25:
[...]

Sowieso op zijn vroegst over een paar dagen, ivm nog tellen van post-stemmen.

En dan komen nog de diverse hertellingen, rechtzaken etc eroverheen.

Trump zelf gaf eerder deze week aan dat het 'waarschijnlijk nog meerdere weken' zou duren voor de uitslag definitief zou zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Zaterdag, om 16:38

• Dr. Strangelove
[...]

NE, WI, MI zijn actief aan het tellen en rapporteren. Als Biden die allemaal wint dan kan het snel duidelijker worden. PA telt wel maar rapporteert pas in de ochtend weer. GA en NC komen al heel lang geen reports meer vandaan dus ik vermoed dat daar hetzelfde voor geldt.

Dit alles in acht nemend dat dat alleen het stemmen tellen betreft. Als Trump niet outright wint en naar de rechter stapt, dan kan het weken duren.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 12:29 ]

louzy82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:22:
[...]

Maar volgens de experts valt er toch helemaal geen wet te interpreteren om te stoppen met het tellen van stemmen die al binnengekomen zijn?
Dit is een van de fundamentele problemen in de VS. Narratief, het verhaal en de marketing, gaan boven het stelsel - wat in te hoge mate rust op a) normatieve waarden die de gaten in het zwart op wit afdekken en b) interpretatie van precedenten wat extreem gevoelig is voor politieke benoemingen - en daar heeft Trump gigantische impact op gehad. Zowel in de Circuit Courts, als de Supreme Courts van de staten als het federale Supreme Court.

Zie Gore vs Bush. Gore had het potentieel van overwicht, maar er werd opgehouden met tellen na een gepolitiseerd gerechtelijk besluit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:28:
[...]

NE, WI, MI zijn actief aan het tellen en rapporteren. Als Biden die allemaal wint dan kan het snel duidelijker worden. PA telt wel maar rapporteert pas in de ochtend weer. GA en NC komen al heel lang geen reports meer vandaan dus ik vermoed dat daar hetzelfde voor geldt.
In Atlanta schijnen ze uren geleden al gestopt te zijn met tellen en zouden ze pas in de ochtend weer verder gaan.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:24:

Nevada: 500k stemmen te tellen, Biden 8k voorsprong. 538 claimed dat het grootste deel van die outstanding stemmen mail-in en absentee is dus Lean Biden.

De eerste drie is afdoende. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• wildhagen
  • Niet online
[...]

NE, WI, MI zijn actief aan het tellen en rapporteren.
De uitslag van NE is al een tijdje bekend: 4 kiesmannen voor Trump, 1 voor Biden.

Virussen? Scan ze hier!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:29:
[...]

De uitslag van NE is al een tijdje bekend: 4 kiesmannen voor Trump, 1 voor Biden.
Denk dat hij NV (Nevada) bedoelt ipv NE (Nebraska)

• Zewatanejo
  • Laatst online: 11:20

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

NV, WI, MI zijn actief aan het tellen en rapporteren. Als Biden die allemaal wint dan kan het snel duidelijker worden. PA telt wel maar rapporteert pas in de ochtend weer. GA en NC komen al heel lang geen reports meer vandaan dus ik vermoed dat daar hetzelfde voor geldt.
NV wordt nu ook niet meer geteld. Dat gaat do 9.00 am verder. Gaat vooral nog om mail-in en absentee stemmen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Bij George Bush en Al Gore in 2000 was er pas een definitieve uitslag in december.

Aangezien Trump aangeven heeft rechtszaken te zullen opstarten kan het dus even duren.

March of the Eagles

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:30:
[...]

Nee, Nebraska heeft een congressional votersdistrict met 1 kiesman

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:19
Ben benieuwd of die 2miljoen stemmen die nu naar de Libertarische en green party gaan zometeen gaan betekenen dat Trump toch gaat winnen. Je zou haast zeggen dat het zo zonde is aangezien het toch niets gaat uitmaken. Het lijkt een weggegooide stem te zijn als je niet dem/rep stemt maar "wat anders"

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

XWB schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:30:
[...]

Bij George Bush en Al Gore in 2000 was er pas een definitieve uitslag in december.

Aangezien Trump aangeven heeft rechtszaken te zullen opstarten kan het dus even duren.
Die dat destijds voor zover ik mij kan herinneren geen effect hebben gehad op de uiteindelijke winnaar. En ik verwacht dat het dit keer niet veel anders zal zijn.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Als biden de voorsprong/voorspelde winst (nyt) behoud op Georgia, Wisconsin en nevada wint hij met 279 kiesmannen .

Tie kan ook nog als trump van die 2 wisconsin wint dan is het het aantal staten die telt en dan is het 27-25 voor biden denk ik.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vind het verwarrend dat het percentage wordt gemeld, en dat ze dan weer zeggen: daar komen ook nog mailballots bij.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:31

DevWouter

Creator of Todo2d.com

raptorix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:32:
Vind het verwarrend dat het percentage wordt gemeld, en dat ze dan weer zeggen: daar komen ook nog mailballots bij.
Dat is omdat ze niet altijd weten hoeveel brieven er gepost zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Die percentages zijn een indicatie op basis van de vorige verkiezingen geloof ik..

• raptorix
DevWouter schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:32:
[...]

Dat is omdat ze niet altijd weten hoeveel brieven er gepost zijn.
Ah makes sense.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

IThom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:31:
[...]

Nee, Nebraska heeft een congressional votersdistrict met 1 kiesman
Wildhagen reageert op ~Dr. Strangelove die 3 staten oplijst en claimt dat er nog geteld wordt. 2 van die 3 zijn strijdstaten waar Biden nog kan winnen terwijl in nummer 3 niet meer geteld wordt maar de afkorting wel dicht bij een staat licht waar nog wel geteld wordt. Ik concludeerde dus dat de dokter zich mogelijks vergist heeft.

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:26:
[...]

Sowieso op zijn vroegst over een paar dagen, ivm nog tellen van post-stemmen.

En dan komen nog de diverse hertellingen, rechtzaken etc eroverheen.

Trump zelf gaf eerder deze week aan dat het 'waarschijnlijk nog meerdere weken' zou duren voor de uitslag definitief zou zijn.
20 januari is de finale datum. Voor alles. Dat gezegd, zoals het er nu uitziet kan het netto resultaat wederom veel meer afhankelijk zijn van de narratives, influencing, voter subtraction judiciary action en rechtstreeks ingrijpen via electors en judiciary.

Het probleem op dit moment zit hem in de marges en het verschil tussen perceptie van proces en realiteit van duratie en procedure. Remember Bush vs Gore.

Als er een paar conclusies te trekken zijn, dan is het wel dat wederom de fixatie op het juiste juist doen door de Democraten veel gekost heeft. Zoals de beslissing om niet door to door te gaan, zoals de beslissing om niet het veld in te gaan maar op TV te concentreren, zoals de beslissing om mensen aan te schrijven voor voter registration en niet in persoon, via kerk of via werk mee te nemen (zoals de Republikeinen deden). Plus men heeft de impact van messaging op etnische verbinden zwaar onderschat, wederom. Van southern black tot latino maar ook indian.

Dat wil niet zeggen dat Biden niet meer kan winnen, er zijn meer paden voor hem om te winnen dan voor Trump. Al die paden zijn echter wel het domein van procedurele theorie, en veel minder van de praktijk.

Aandachtspunt nu is narratives. Kritieke staten zullen nog dagen bezig zijn, en zelfs daar waar een claim ligt wordt nog ontzettend veel geteld. Het USPS debacle is daar wel een enorme factor bij, groter dan gedacht.

• Dr. Strangelove
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:30:
[...]

Uh ja, dank :P

Ontnuchterend (als dat nog nodig was) stuk dat al vooruit loopt op een Biden zonder de Senaat:

https://www.politico.com/...den-future-if-wins-434013

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 12:36 ]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Zewatanejo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:33:
[...]

Die percentages zijn een indicatie op basis van de vorige verkiezingen geloof ik..
Vind het bij CNN wel grappig, als ze naar een kaart van 2016 gaan dan staat er dat ze schatten dat er 100% geteld is. Hoezo ben je niet zeker dat alle stemmen van 2016 al geteld zijn?

• Waah
Michigan gaat de voorsprong van Trump van 197.000 naar 64.000....

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Michigan lijkt ietsje dichter bij elkaar te komen?

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:21

Jebus4life

BE User

Thanks voor de samenvatting.

Hoe ik het zie staat Biden op 227 (als je die ene van Nebraska & 3 van Maine meetelt, lijkt me vrij duidelijk richting Biden te hellen). 43 nodig

Wat is er over:
Arizona: Likely Biden, 11 EV - 238 (32 nodig).
Georgia: Ik zie dat je Leans Trump aangeeft, ik meen dat ik had zien voorbijkomen dat dat leaning Biden was vanwege Atlanta votes?
Michigan: Leans Biden, 16 EV - 254 (16 nodig)
Nevada: Leans Biden, 6 EV - 260 (10 nodig)
North Carolina: Likely Trump
Pennsylvania: To early to call.
Wisconsin: Toss op

Dus, het zal op Georgia, Pennsylvania (daar kennen we de problemen al weken op voorhand, dat wordt een wespennest en Wisconsin aankomen. Tenzij er in 1 van die andere nog iets raar gebeurd.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ik denk dat dat dus het verschil is tussen het percentage van wat AP rapporteert (zonder mail), en wat NYT zegt (inclusief een schatting van de mail waarschijnlijk)

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:35:
Dat gaat met grote stappen. Wat zijn de verschillen in % geteld?

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 18:29
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:35:
oef, die zag ik niet aankomen. T is wel spektakel zo, maar helaas weten we op zn vroegst morgen weer wat meer.

Signature

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Detroit gaat Michigan blauw flippen :D

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 22:11
Met nog 200k stemmen te gaan om betreffende county waarvan een groot deel vermoedelijk ook naar Biden gaat
Dus die 64K voorsprong is ie wel kwijt

[ Voor 8% gewijzigd door Togi op 04-11-2020 12:37 ]

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:39
Zewatanejo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:36:
[...]

49,8% voor Trump vs 48,5% voor Biden aldus CNN

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

NYT rapporteert dat dat in totaal 140.000 stemmen waren.

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Interessant genoeg, geeft deze uitslag aan, dat Fox News tegenwoordig eigenlijk niet rechts en extreem genoeg is voor hun kijkers. Verwacht dus maar dat de meeste VS media een flinke ruk naar rechts gaan maken. (En dus indirect de onze ook een beetje.)

En terwijl veel mensen een daadkrachtige president willen en een slagvaardige regering, is het doel van democratie net het omgekeerde. Het is net bedoeld om de extremen die ontstaan wanneer dictators en corruptie hoogtij vieren, te voorkomen. Langzaam en gemoedelijk, dan is het een goede democratie. Bureaucratie is goed.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:02

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Kan zelf toch ook niet enthousiast worden van een president Biden zeg. Dan zou je toch haast hopen dat de VP (Harris) snel zijn taken kan overnemen..

• raptorix
Overigens zaten er bij de online wedkantoren ook enorme swings in, beide kandidaten hebben boven de 3.0 gestaan, op dit moment gaan ze er voor ongeveer 70% van uit dat Biden wint.

• Waah
[...]

CNN legt het wel goed uit. Gekleurd, jep. Maar ze zijn wel heel voorzichtig IMHO.

Vote by mail lijkt de boel te gaan draaien. Dat bleek in 2018 ook zo te zijn overigens. Toen léék het nek aan nek. En vervolgens werd de president afgestraft.

• Dr. Strangelove
Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:35:
[...]

Thanks voor de samenvatting.

Hoe ik het zie staat Biden op 227 (als je die ene van Nebraska & 3 van Maine meetelt, lijkt me vrij duidelijk richting Biden te hellen). 43 nodig

Wat is er over:
Arizona: Likely Biden, 11 EV - 238 (32 nodig).
Georgia: Ik zie dat je Leans Trump aangeeft, ik meen dat ik had zien voorbijkomen dat dat leaning Biden was vanwege Atlanta votes?
Michigan: Leans Biden, 16 EV - 254 (16 nodig)
Nevada: Leans Biden, 6 EV - 260 (10 nodig)
North Carolina: Likely Trump
Pennsylvania: To early to call.
Wisconsin: Toss op

Dus, het zal op Georgia, Pennsylvania (daar kennen we de problemen al weken op voorhand, dat wordt een wespennest en Wisconsin aankomen. Tenzij er in 1 van die andere nog iets raar gebeurd.
Georgia moet ik eerst zien en dan geloven (nou ja, dat geldt voor allemaal), maar het verschil is daar best groot. 100k inhalen met 250k te gaan, dat lukt alleen als je 80% van de vote haalt en dat is zelf in Atlanta best een prestatie.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:15

Inderdaad met de eerste drie wint Biden. En dank voor de getallen. Als ik op de NYTimes kaart kijkt moeten in Wisconsin nog vooral absentee ballots geteld worden. Om 8k verschil goed te maken heeft Biden voldoende aan een 53% v.s. 47% verhouding in de stemmen die nog geteld moeten worden. Als het inderdaad Absentee ballots zijn, dan pakt Biden ook Winsconsin.

Begin voorzichtig optimistisch te worden dat Biden de verkiezingswinst net aan pakt. Of hij President wordt ben ik minder zeker van. Het juridische traject wordt een puinhoop en uiteindelijk bepalen de regeringen van de staten het electoral college. Als de winst zo nipt is hoeven de Republikeinen in de nu Republikeinse staten maar een klein beetje evil te zijn en Trump blijft gewoon president.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Van 78% geteld naar 87% geteld. Als je met 9 punten het gat met meer dan 130k kunt verkleinen, dan moet het met de overige 13 punten mogelijk zijn om de staat van kleur te doen veranderen.

• Waah
tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:37:
Kan zelf toch ook niet enthousiast worden van een president Biden zeg. Dan zou je toch haast hopen dat de VP (Harris) snel zijn taken kan overnemen..
Ach, het enige wat boeit is wat die gaat doen, niet hoe die zich gedraagd.

Het voorbeeld van wat je niet wilt hebben we in Trump. Vroeger werd je het witte huis uit gezet als je een affaire had met iemand.

En nu? Grab em by the p*ssy 8)7

• wildhagen
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:41:
[...]

Het voorbeeld van wat je niet wilt hebben we in Trump. Vroeger werd je het witte huis uit gezet als je een affaire had met iemand.
In één ding mag Biden wat mij betreft Trump wel volgen zodra hij straks beëdigd zal zijn: het doorvoeren van Detrumpification, net zoals Trump dat deed met Deobamafication.

Hij heeft een heleboel door Trump aangerichte schade te herstellen, en het aanzien van de VS internationaal gezien zal denk ik sowieso niet meer te herstellen zijn. De schade die Trump daar aangericht is werkelijk catastrofaal.

Ik wens hem alvast veel sterkte...

Virussen? Scan ze hier!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:37:
Een chimpansee zou nog beter zijn dan wat er nu zit.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:39:
[...]

Van 78% geteld naar 87% geteld. Als je met 9 punten het gat met meer dan 130k kunt verkleinen, dan moet het met de overige 13 punten mogelijk zijn om de staat van kleur te doen veranderen.
Dank dat was precies de achtergrond van mijn vraag.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 21:54

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:43:

Hij heeft een heleboel door Trump aangerichte schade te herstellen, en het aanzien van de VS internationaal gezien zal denk ik sowieso niet meer te herstellen zijn. De schade die Trump daar aangericht is werkelijk catastrofaal.
mja, zeiden we dat ook niet na 8 jaar Bush jr.? Dat heeft Obama ook redelijk weten om te draaien.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:02

tuinïnen

Eventus stultorum magister

[...]

Tja, er zijn waarschijnlijk meer presidenten geweest met affaires dan zonder. Roosevelt, Eisenhower, JFK, Clinton om maar even een paar namen te noemen. Vooral veel schijnheiligheid dus.

[ Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 04-11-2020 12:46 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Stand van zaken in WI?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:44:
[...]

mja, zeiden we dat ook niet na 8 jaar Bush jr.? Dat heeft Obama ook redelijk weten om te draaien.
Klopt, maar Bush was vele, vele malen minder erg.

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar als de verkiezingen nu tussen Bush en Trump waren gegaan, had ik Bush voluit gesteund.

Trump is echt een ramp geweest voor het land. Daar gaan ze nog jaren van nagenieten. Maargoed, ze hebben hem zelf gekozen, so deal with it.

Virussen? Scan ze hier!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geen updates nog.

• raptorix
[...]

Biden is ook niet helemaal zonder zonden zou ik zeggen ;)

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 11:13
~7.000 votes verschil in favor of Biden
49,4 om 49.1%

[ Voor 4% gewijzigd door virofi op 04-11-2020 12:47 ]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Daar moet je denk ik de volgende uren geen update meer verwachten.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:46:
[...]

Klopt, maar Bush was vele, vele malen minder erg.

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar als de verkiezingen nu tussen Bush en Trump waren gegaan, had ik Bush voluit gesteund.

Trump is echt een ramp geweest voor het land. Daar gaan ze nog jaren van nagenieten. Maargoed, ze hebben hem zelf gekozen, so deal with it.
De conservatieve rechters die Trump benoemd heeft zijn sowieso niet meer terug te draaien.

March of the Eagles

• voske
  • Laatst online: 17-11 23:45
In de afgelopen 43 minuten niets veranderd aldus de NYT. Voorsprong van Biden bedraagt 7.121 stemmen. 89% reported.

Be yourself, no matter what they say ...

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
[...]

Wel selectief dat je iemand op zijn gedrag gaat beoordelen, en niet op wat hij doet.. terwijl je net zegt dat dat hetgeen is wat uit zou moeten maken?

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

raptorix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:47:
[...]

Biden is ook niet helemaal zonder zonden zou ik zeggen ;)
Noem eens 1 politicus die dat wel is .... Iemand die nooit een voet verkeerd zet overleeft niet lang in de politiek. Maar zoals we vandaag alweer van Trump zien is hij wel 1 van de ergste imho.

Pagina: 1 ... 43 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid