[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.689 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Ik vermoed dat het toch niet meer is dan een groep (idioten) die opgehitst door hun leider ineens voor het capitool stonden. Verwacht zeker niet dat er voorbedachte rade is bij de leiders van deze protesten.
Een groep 'idioten' en een paar aanstichters is voldoende om problemen te veroorzaken. Bij het merendeel is er dan idd geen voorbedachte rade, maar er is wel over nagedacht.

"Wij zullen niet onze traditionele zwart-gele kleding dragen", zei Tarrio (leider vd Proud Boys) op sociale media. "We gaan incognito en verspreiden ons in kleinere groepen door de binnenstad." https://nos.nl/collectie/...ton-politie-vreest-geweld

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tens schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:
Trump had in december al aan zijn volgelingen (proud boys enzo) gevraagd om 'klaar te staan' op 6 januari, dus echt onvoorbereid was het niet.
Joh, ze hadden zelfs kleding met de opdruk klaar:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErG4KrtVQAIyJ2I.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BadRespawn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:38:
[...]

Een groep 'idioten' en een paar aanstichters is voldoende om problemen te veroorzaken. Bij het merendeel is er dan idd geen voorbedachte rade.

"Wij zullen niet onze traditionele zwart-gele kleding dragen", zei Tarrio (leider vd Proud Boys) op sociale media. "We gaan incognito en verspreiden ons in kleinere groepen door de binnenstad." https://nos.nl/collectie/...ton-politie-vreest-geweld
Waar kijken we naar. Het wapen, de gebruiker, de fabrikant, etc. Er zit hier heel serieus een valstrik van rationaliseren en bias voor perspectief.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Cyberpope schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Dat kan zo maar zijn, maar wat als het niet is? Is dat risico te lopen?
Ik zeg niet dat er niet onderzocht moet worden maar verwacht niet dat er mails boven water komen waarin de bestorming van het capitool gepland wordt. Hoewel het volslagen idioten zijn, heeft verreweg de meerderheid vreedzaam gedemonstreerd.

Misschien dat er nog wat alt-rechtse whatsapp groepjes naar boven komen waarin dit van te voren is bekokstoofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Ik zeg niet dat er niet onderzocht moet worden maar verwacht niet dat er mails boven water komen waarin de bestorming van het capitool gepland wordt. Hoewel het volslagen idioten zijn, heeft verreweg de meerderheid vreedzaam gedemonstreerd.

Misschien dat er nog wat alt-rechtse whatsapp groepjes naar boven komen waarin dit van te voren is bekokstoofd is.
Heh. Genoeg Facebook groepen waar precies dat besproken wordt, compleet met informatie voor bussen, hookups en gear.

Helaas is dit een domein geworden de afgelopen vier jaar van primair public en private security analysis. Onderzoeksjournalistiek heeft er nog lang geen greep op.

Bijkomend probleem hier is methodologie en medium. Hoe kun je überhaupt beleid maken voor dit soort toepassingen wanneer je als overheid een gigantisch gat in inzicht hebt en al die analisten voornamelijk eerst merk zijn op sociale media en pas daarna een component van bestel. Zeker, er is ook zat wetenschappelijke verkenning en onderzoek, maar dat zit gewoon niet toegankelijk in publiek domein.

Er ligt een enorme inhaalslag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:33:
[...]

De data ligt er. Cell structure, high level organisation. Wat we gisteren zagen was geen coup, zelfs geen poging tot, het was een goed gerichte symbolische escalatie voor beperkte doelstelling. Met gebruik van idioten, maar al die idioten zijn door een machine gedragen en gefaciliteerd en geïdentificeerd.
Zolang de machine opereert binnen de grenzen van de wet is er geen sprake van terrorisme. Ik bedoel dat ik niet zo snel zie dat de machine hier strafbare feiten pleegt. Verwerpelijk gedrag is in alle krochten van de Amerikaanse samenlevingen doorgedrongen met Trump als een accelerator de afgelopen 4 jaar. Hoewel ik van mening ben dat Trump wel wat strafbare feiten op zijn naam heeft staan heeft de kring om hem zijn / haar potentieel strafblad aardig schoonhouden. Pence is daar wel de exponent van.

Zie jij wel delen van de machine die zich strafbaar gedragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 23:50
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:40:
[...]
verwacht niet dat er mails boven water komen waarin de bestorming van het capitool gepland wordt.
Is er iemand die dat wel verwacht?
Dat maakt het niet minder serieus.
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:48:
[...]
Zolang de machine opereert binnen de grenzen van de wet is er geen sprake van terrorisme. Ik bedoel dat ik niet zo snel zie dat de machine hier strafbare feiten pleegt.
Er zijn mensen die er voor door hebben geleerd, die er anders over denken.

Riots At Capitol Building Were ‘An Act Of Domestic Terrorism’, University Of Maryland Professor Says

“The inauguration has been put in danger, the Electoral College approval has been put in danger,” he added. “We have never seen the capitol, the Senate floor, the House floor being made a target of people wielding weapons,” he added.
Greenberger said these actions are crimes that are prosecutable with the intention of overturning the democratic election of a president of the United States, noting it’s a classic act of insurrection and indictable.
(Michael Greenberger, with the University of Maryland Center for Health and Homeland Security and a professor at the University of Maryland Francis King Carey School of Law)

https://baltimore.cbsloca...-maryland-professor-says/

[ Voor 61% gewijzigd door BadRespawn op 07-01-2021 19:59 ]

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Elaine Chao, de vrouw van Mitch McConnell, treedt maandag af als Secretary of Transportation:.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErJlUdKXMAI6hvl?format=png&name=small

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 16:40
1 hr 39 min ago
The White House has released a statement on Trump-incited riot at the US Capitol
From CNN's Betsy Klein

White House deputy press secretary Judd Deere has released a statement on Wednesday’s events resulting in a breach of the US Capitol building incited by President Trump, resulting in four deaths and a ransacked Capitol.

“The White House grieves the loss of life that occurred yesterday and extends sympathies to their families and loved ones. We also continue to pray for a speedy recovery for those who suffered injury,” Deere said.

Trump, who has not expressed these sentiments himself, is currently in the Oval Office, a White House official said. A Marine is stationed outside the West Wing.
Al iets van Trump zelf gehoord vandaag, of is het business as usual en staat Marine One klaar om hem naar een golfbaan de brengen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Coffeemonster schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:35:
[...]

En ook dat doorzichtige schild waarmee een van de Trumpidiots een raam insloeg is niet een van de standaard zaken die een vreedzame demonstrant meeneemt.
Ik vond dat beeld zoveel zeggen, niet over de avond in het geheel, maar over de gedachtegang van veel mensen daar.
Je ziet die man dat raam in slaan, maar vervolgens gaat hij niet zelf naar binnen, maar probeert andere eerst zover te krijgen dat te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door perpixel op 07-01-2021 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Biden nu bezig om Trump nog eens een stevige veeg uit de pan te geven.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 22:49

seriousjin

Let's get seriously serious..

Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:55:
Biden nu bezig om Trump nog eens een stevige veeg uit de pan te geven.
Harris gaat zo ook begrijp ik

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:49:
Elaine Chao, de vrouw van Mitch McConnell, treedt maandag af als Secretary of Transportation:.
[Afbeelding]
Daarmee ook the 25th uit het raam. Als ministers opstappen zal er geen meerderheid zijn geweest of wilde Pence er niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Tens schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:54:
[...]
Al iets van Trump zelf gehoord vandaag, of is het business as usual en staat Marine One klaar om hem naar een golfbaan de brengen.
Trump stond vanmorgen al op de golfbaan. NRC heeft een foto van AFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:04
Nancy Pelosi spreekt nu ook. WP livestream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Pelosi: 25th amendment. If not supported, impeachment. Net als Schumer dus.

[ Voor 17% gewijzigd door jaapstobbe op 07-01-2021 20:08 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben absoluut niet impartial, maar als ik zo naar Joe Biden kijk zie ik iemand die respect afdwingt. Een oude man, die soms vermoeid maar tegelijk onvermoeibaar overkomt. Iemand die een combinatie van integriteit en vertrouwen uitstraalt dat ik eigenlijk niet eerder bij een president gezien heb.

Het is natuurlijk makkelijk om te stralen naast de incumbent; maar na alle negatieve dingen die hem steeds worden nagedragen heeft hij wat mij betreft presidentieel opgetreden de laatste maanden. Wie weet dat het wat mensen kan inspireren om hem heen, om maar eens een lichtpuntje te zoeken in deze puinhopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:09:
Ik ben absoluut niet impartial, maar als ik zo naar Joe Biden kijk zie ik iemand die respect afdwingt. Een oude man, die soms vermoeid maar tegelijk onvermoeibaar overkomt. Iemand die een combinatie van integriteit en vertrouwen uitstraalt dat ik eigenlijk niet eerder bij een president gezien heb.

Het is natuurlijk makkelijk om te stralen naast de incumbent; maar na alle negatieve dingen die hem steeds worden nagedragen heeft hij wat mij betreft presidentieel opgetreden de laatste maanden. Wie weet dat het wat mensen kan inspireren om hem heen, om maar eens een lichtpuntje te zoeken in deze puinhopen.
Trump aanhangers kijken nooi naar Biden, die weigeren dat. Dus die zullen hem uberhaupt nooit op waarde kunnen schatten. Maar wie weet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ondertussen op Parler
Parler is having an identity crisis with half of the posts claiming it was Antifa and the other half are selfies from inside the Capitol
https://twitter.com/parlertakes --> niet te lang blijven kijken want je wordt er moedeloos van, maar ook geïntrigeerd gek genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door Moby op 07-01-2021 20:17 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Zolang de machine opereert binnen de grenzen van de wet is er geen sprake van terrorisme. Ik bedoel dat ik niet zo snel zie dat de machine hier strafbare feiten pleegt. Verwerpelijk gedrag is in alle krochten van de Amerikaanse samenlevingen doorgedrongen met Trump als een accelerator de afgelopen 4 jaar. Hoewel ik van mening ben dat Trump wel wat strafbare feiten op zijn naam heeft staan heeft de kring om hem zijn / haar potentieel strafblad aardig schoonhouden. Pence is daar wel de exponent van.

Zie jij wel delen van de machine die zich strafbaar gedragen?
Het gaat al decennia over de grenzen van de wet heen. Dat begint al bij de mechanismen van financiering, en het gaat helemaal door tot aan de kaders van ethiek en employment statutes. Het probleem hier is er een van normatieve waarden en het verschil tussen recht zoeken en recht krijgen - op bijzondere wijze loopt de overheid van de VS al heel, heel lang achter in het domein van accountability.

Daarbij, het is even terugzoeken, maar sedition en insurrection zijn meer dan een dingetje, daar liggen artikelen die heel nauw vastgelegd zijn.

Als ik zo vrij mag zijn, ja, ik zie al heel lang zowel grensoverschrijdend als strafbaar gedrag. Citizens United als SC case bijvoorbeeld is een pracht van studie in beide. Compleet met ontslag van rechtsvervolging en door attorney general’s die het opgaven. Bij ontwerpen zoals de registers van benoemingen bij de National Guards vanuit milities rijzen de haren te berge met de blatante overtredingen van wetgeving. Maar ja, Pompeo vulde zijn rol politiek in, Barr deed exact hetzelfde. En inmiddels zweeft dat register nog rond bij journalisten en redacties, maar heeft de overheid zelf het niet meer. Alle wettelijke verplichtingen van dataregistratie zijn klakkeloos maar doelmatig aan de laars gelapt.

Enfin, er is zoveel overtreding van wetten en bepalingen dat je hier hele boeken over kunt schrijven. Dat wordt dan ook gedaan. Het probleem is niet de feiten, het probleem zit hem in de bereidheid om a) te erkennen dat ze er zijn, b) dat ze van relevantie zijn en c) er iets mee te willen doen. Plus grote d) in een positie komen om het ook maar te kunnen.

Mayer heeft bijvoorbeeld twee jaar geleden een dossier gepubliceerd van onderzoek naar de financiering van extreem rechtse organisaties op signaal lijsten van een FBI door de Koch Group. Volledig sluitend dossier. Brute inbreuk op wetgeving, compleet met omkoping en bedreiging van functionarissen, wat ook meteen een dramatisch breken van wetgeving is. Maar, politieke dynamiek, er is niets mee gedaan. Iets vergelijkbaars lag al op tafel bij het ontwerp onder Reagan van de War on Drugs. Hele boeken, talloze dossier van instellingen, talloze pogingen tot vervolging. Maar het werd dusdanig geblokkeerd dat tegenwoordig zich bijna geen mens herinnert wat er überhaupt gedaan werd. Het heeft twintig jaar geduurd nadat mensen het vergeten waren voordat een van de toenmalige kornuiten weer eens uit de school klapte. Voorzien van pardon trouwens.

Er zit teveel complexiteit in dit alles bij de beschikbare, enfin resterende, middelen van overheid. Dit is waarom ik eerder verwees naar Hannah Arendt, zij omschreef een specifiek fenomeen in haar boek de banaliteit van het kwaad. Je kan alles op tafel hebben, maar wanneer iedereen schuldig is - of dit nu direct is of in het weg kijken of het niet weten - ontstaat er een dynamiek waarbij niemand schuldig kan zijn. De mantel gaat er over. Bias wordt toegepast. Redacties stellen prioriteiten. Aanklagers willen een loopbaan, geen struikelen. Et cetera.

Als je puur al kijkt naar het op slot houden van het Trump IRS dossier ligt er een drama van jewelste - want wat er ligt is direct gelieerd aan wat in de FinCEN datalekken naar buiten kwam, en dat is een dossier van transnationale criminele organisatie. Maar hoe raak je daar aan? Een poppetje aanpakken is op teveel plaatsen het fundament onder flinke stukken van economie uit halen. En erger.

Al met al is dit alles een pijnlijk voorbeeld van nutteloosheid van inzet op macro en micro arena’s vanaf een bepaald punt. Wil je zaken oplossen en aanpakken, en je bent voorbij dat punt, dan is de meta arena de enig bepalend, en enig mogelijke. Vanuit overwinning daar kun je door. Maar goed, zo simpel is ook dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ben ik nu gek... of is dat het systeem:
https://mpdc.dc.gov/sites...0of%20Interest_1.7.21.pdf

Deze man werd al met naam en toenaam genoemd in het NOS journaal en politie in US vraag wie hij is?
Wat is hier aan de hand?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
Cyberpope schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:26:
Ben ik nu gek... of is dat het systeem:
https://mpdc.dc.gov/sites...0of%20Interest_1.7.21.pdf

Deze man werd al met naam en toenaam genoemd in het NOS journaal en politie in US vraag wie hij is?
Wat is hier aan de hand?
Er staan meerdere mensen op die foto's. Het gaat niet alleen om die man met de hoorns in dit geval.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Mick Mulvaney, voormalig Chief of Staff en nu special U.S. envoy to Northern Ireland, heeft ook ontslag genomen, met wel wat bijzondere opmerkingen. Politico:
“It’s a small job. It’s a part-time gig,” Mulvaney told CNBC of his diplomatic post. “But it’s all I’ve got in the administration. I called [Secretary of State] Mike Pompeo last night to let him know, to tell him that I would be resigning from that. I just, I can’t do it. I can’t stay.”
(...)
Mulvaney said he had not “talked to the president enough in the last eight months” to personally determine whether Trump was still fit for office. “I don’t have an insight as to what’s going on in his mind. Certainly, I do talk to my friends who are in there,” he said, adding that reported deliberations about the 25th Amendment are “not at all surprising.”

“Let’s back into it, okay? You don’t get to where you got to yesterday with something that’s normal. Okay? That’s not normal activity for any citizen, let alone a president of the United States,” Mulvaney said. “So it’s not surprising that you’re hearing that discussion this morning.”

Many administration officials “are wondering, ‘If I do resign today, who’s going to take my place, and will it make it better or will it make it worse?’” Mulvaney said, adding: “There’s soul-searching going on at a bunch of different levels. It does not surprise me at all that the 25th Amendment is being discussed.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:28:
Mick Mulvaney, voormalig Chief of Staff en nu special U.S. envoy to Northern Ireland, heeft ook ontslag genomen, met wel wat bijzondere opmerkingen. Politico:

[...]
Mulvaney is een prachtig voorbeeld van hoe we ons vaak vergissen bij het idee bij het woord useful idiot. Hij is er een. In klassieke zin van de term, en in de zin van het woord “idiot”. Geen wappie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voske
Van de middelste op pagina 14 kunnen ze gewoon naar z'n werkgever bellen. Hij was zo handig geweest om z'n badge van het bedrijf te dragen en is inmiddels ontslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
jaapstobbe schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:12:
[...]

Trump aanhangers kijken nooi naar Biden, die weigeren dat. Dus die zullen hem uberhaupt nooit op waarde kunnen schatten. Maar wie weet.
Ik dacht meer aan mensen in Congress en de Senaat. Maar ook Trump aanhangers kunnen moeilijk om de President van de Verenigde Staten heen; er zijn zoveel manieren waarop je met hem in aanraking komt.

MAGA wappies zullen nooit overtuigd worden; die zouden de second coming van Jezus nog uitschelden als hij een Democraat was. Maar er zijn zeker mensen bij die 70mln Trumpstemmers die mogelijk wel vatbaar zijn voor rede en iemand die niet continu confrontatie zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Ik dacht meer aan mensen in Congress en de Senaat. Maar ook Trump aanhangers kunnen moeilijk om de President van de Verenigde Staten heen; er zijn zoveel manieren waarop je met hem in aanraking komt.

MAGA wappies zullen nooit overtuigd worden; die zouden de second coming van Jezus nog uitschelden als hij een Democraat was. Maar er zijn zeker mensen bij die 70mln Trumpstemmers die mogelijk wel vatbaar zijn voor rede en iemand die niet continu confrontatie zoekt.
Oh, als je denkt dat die kringen erg zijn als Cannon fodder, waag eens een kijkje naar Dominionism.

Maar ben gewaarschuwd, waar het bij Maga core om een 39k gaat, gaat het daar om honderdduizenden.

Maar hier ligt een oude historische les. Diegenen die herordening wensen naar might makes right en minority rule moeten het altijd hebben van gericht gebruik van extreme minderheid en invloed op collectieve perceptie. De herordening vereist consent van de conformistische segmenten van sociale geografie. Altijd.

Daar ligt risico, net als hoop. Maar vergis je niet, dit is geen kunst meer, maar toegepaste wetenschap. Je zal heel, heel lang moeten zoeken - wanneer Trump in zijn nieuwe positie als chaos actor van die kleine fringe zit - om die grote meerderheden van conservatieve kringen überhaupt zover te krijgen dat ze zich realiseren dat ze juist niet naar rede luisteren in het volgen van de partij, het netwerk, het geloof, de ideologie en zo voorts.

De keuze van arena is bepalend. Bereik is daarbij een probleem. Voordat we een half jaar verder zijn garandeer ik je een trend in perceptie van Republikeinse partij als party of reason, een zogenaamd separate fringe stick en narratieven van “follow the party because democrats want socialism and the fringe is a danger to us all and also abortion! Guns! Freedom! Economy stupid!”.

Als je een startpunt zoekt voor dominionism:

https://www.hsdl.org/?view&did=697463

https://core.ac.uk/download/pdf/217003877.pdf

https://www.jstor.org/stable/2645906?seq=1

http://www.loyno.edu/jsri...s/White%20Dominionism.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 07-01-2021 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tens schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:54:
[...]

Haha, alsof ze zo’n statement zouden doen als er een zwarte man vermoord wordt op straat door de politie. Nope.

Fascistische rascistische zwijnen

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Eens; zo positioneren ze zich al sinds Goldwater. De rhetoriek en nu ook de daden escaleren echter steeds verder. Wat wel interessant is vind ik is dat in een relatief korte periode de GOP van Reagonomics naar conservative christians naar Tea Party wappies gegaan is en zichzelf als een kameleon bij ogenschijnlijk compleet tegenstrijdige groepen zichzelf competitief houdt. Knap ergens. Ook volledig amoreel.

Ik waag me niet meer aan voorspellingen over hoe het electoraat er uitziet over 2/4/20 jaar, laat staan hoe dat electoraat stemt. De afgelopen vier jaar hebben wel duidelijk gemaakt voor me dat de dynamiek te complex is om dat nog te doen.

Mijn eigenlijke punt was meer dat ik Biden gegroeid vind in zijn rol. Waar hij vooral oud overkwam een jaar terug staat er nu weer een president. Dat is progress wat mij betreft, onafhankelijk van hoeveel mensen die mening met me delen.

Dominionism tijd terug over gelezen. Pretty depressing.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-01-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
.ScorpionSquad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Een tweede termijn voor Trump is voor de Republikeinse geldschieters echter niet interessant.
Voorkomen van een tweede termijn is natuurlijk niet de enige reden om dit hard aan te pakken en op gepaste wijze te bestraffen. Als dit zondemeer wordt afgedaan zonder enige sancties ten aanzien van Trump van ondermijn je het vertrouwen binnen de democratie alleen nog maar meer, zowel nationaal als ook internationaal.

Het zou mij dan ook totaal niet verbazen als zelfs zodra Trump met hooguit 2 weken weg is uit het witte huis, hij ook nog vervolgd zal gaan worden voor een legio aan andere misstanden. Iets dat inmiddels ook voor de republikeinse partij niet oninteressant is geworden om gezichtsverlies te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:54:
Eens; zo positioneren ze zich al sinds Goldwater. De rhetoriek en nu ook de daden escaleren echter steeds verder. Wat wel interessant is vind ik is dat in een relatief korte periode de GOP van Reagonomics naar conservative christians naar Tea Party wappies gegaan is en zichzelf als een kameleon bij ogenschijnlijk compleet tegenstrijdige groepen zichzelf competitief houdt. Knap ergens. Ook volledig amoreel.
Kendzior en Mayer hebben de vingers weten te leggen op de versnelling.
Ik waag me niet meer aan voorspellingen over hoe het electoraat er uitziet over 2/4/20 jaar, laat staan hoe dat electoraat stemt. De afgelopen vier jaar hebben wel duidelijk gemaakt voor me dat de dynamiek te complex is om dat nog te doen.
Big Tech en het CNP wel. In die zin, zie de Kwestie van Census. Geen kristallen bol, wel het scheppen van vereiste condities. Het is veel minder complex dan we denken, en daar ligt een probleem.
Mijn eigenlijke punt was meer dat ik Biden gegroeid vind in zijn rol. Waar hij vooral oud overkwam een jaar terug staat er nu weer een president. Dat is progress wat mij betreft, onafhankelijk van hoeveel mensen die mening met me delen.
Hij groeit, maar, ben voorzichtig. Er is gerede kans dat hij zijn termijn niet vol maakt. Dat gezegd, hij legt focus op verbinden, maar in zijn groei zit een blinde vlek. People are self programmable. It’s about direction. Narrative.
Dominionism tijd terug over gelezen. Pretty depressing.
Het is meer dan gevaarlijk. En het zit diep, en breed. Het volgende zal cru klinken, maar we mogen blij zijn dat Trump de Alec narratives volgt, de Maga targeting. Als Trump op de confessionelen gezet was, dan had het er heel anders voor gestaan nu.

Edit. Toevoeging bij Biden. Hij zou al een streep kunnen trekken. De rol van denktanks in dit alles. Per decreet. Afsnijden. Probleem, men erkent het probleem niet in de VS want het zit niet in het publieke debat.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 07-01-2021 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00

RobertowNL

For your gear!

psychodude schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Voorkomen van een tweede termijn is natuurlijk niet de enige reden om dit hard aan te pakken en op gepaste wijze te bestraffen. Als dit zondemeer wordt afgedaan zonder enige sancties ten aanzien van Trump van ondermijn je het vertrouwen binnen de democratie alleen nog maar meer, zowel nationaal als ook internationaal.

Het zou mij dan ook totaal niet verbazen als zelfs zodra Trump met hooguit 2 weken weg is uit het witte huis, hij ook nog vervolgd zal gaan worden voor een legio aan andere misstanden. Iets dat inmiddels ook voor de republikeinse partij niet oninteressant is geworden om gezichtsverlies te beperken.
Er gaat weinig tot niets gebeuren. Althans niet als het aan de republikeinse partij zal liggen.
Minimaal afstand nemen, ze willen ook zeker de Trump keizer niet kwijt. Een aantal is die over 2 jaar nog hard nodig.

Als ze het serieus namen dan was de impeachment al aangekondigd door de republikeinse partij. Het hogere doel regeert, in het gareel en luisteren naar het geld.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:49:
[Afbeelding]
Zoals verwacht onttrekt ze zich. Haar job zat vorig er ook al op. De schade is gruwelijk. Buttigieg gaat haar erfenis nog tegenkomen. Het gaat jaren duren voordat er ook maar enige infrastructuur focus praktisch doorgezet kan worden. Want al die paraplu’s liepen via haar kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
In plaats van zoeken naar skeletons in the closet is het bij DOT bijna meer de vraag waar de closets gebleven zijn.

In ander nieuws, een weinig verrassend nieuwsbericht van de NYT:
Trump Is Said to Have Discussed Pardoning Himself

The discussions occurred in recent weeks, and it was not clear whether he has brought it up since he incited a mob of supporters to attack the Capitol.

President Trump has suggested to aides he wants to pardon himself in the final days of his presidency, according to two people with knowledge of the discussions, a move that would mark one of the most extraordinary and untested uses of presidential power in American history.

In several conversations since Election Day, Mr. Trump has told advisers that he is considering giving himself a pardon and, in other instances, asked whether he should and what the impact would be on him legally and politically, according to the two people. It was not clear whether he has broached the topic since he incited his supporters on Wednesday to storm the Capitol in a mob attack.

Mr. Trump has shown signs that his level of interest in pardoning himself goes beyond idle musings. He has long maintained he has the power to pardon himself and his polling of aides’ views is typically a sign that he is preparing to follow through on his aims. He has also become increasingly convinced that his perceived enemies will use the levers of law enforcement to target him after he leaves office.

No president has pardoned himself, so the legitimacy of prospective self-clemency has never been tested in the justice system and legal scholars are divided about whether the courts would recognize it. But they agree a presidential self-pardon could create a dangerous new precedent for presidents to unilaterally declare they are above the law and to insulate themselves from being held accountable for any crimes they committed in office.

A White House spokesman did not respond to a request comment.

Mr. Trump has considered a range of pre-emptive pardons for family, including his three oldest children — Donald Jr., Eric Trump and Ivanka Trump — Ms. Trump’s husband, the senior White House adviser Jared Kushner, and for close associates like the president’s personal lawyer Rudolph W. Giuliani. Mr. Trump has expressed concerns to advisers that a Biden Justice Department might investigate all of them.

Mr. Trump, who has told advisers how much he likes having the power to issue clemency, has for weeks solicited aides and allies for suggestions on whom to pardon. He has also offered pre-emptive pardons to advisers and administration officials. Many were taken them aback because they did not believe they were in legal jeopardy and that accepting his offer would be seen as an admission of guilt, according to the two people.

Presidential pardons apply only to federal law and provide no protection against state crimes. They would not apply to charges that could be brought by prosecutors in Manhattan investigating the Trump Organization’s finances.

The discussions between Mr. Trump and his aides about a self-pardon came before his pressure over the weekend on Georgia officials to help him try to overturn the elections results or his incitement of the riots at the Capitol. Trump allies believe that both episodes increased Mr. Trump’s criminal exposure.

As aides urged Mr. Trump to issue a strong condemnation on Wednesday and he rejected that advice, the White House counsel, Pat A. Cipollone, warned Mr. Trump that he could face legal exposure for the riot given that he had urged his supporters to march to the Capitol and “fight” beforehand, according to people briefed on the discussion. Mr. Trump had appeared to White House aides to be enjoying watching the scenes play out on television.

Beyond that, the extent of Mr. Trump’s criminal exposure is unclear. The special counsel, Robert S. Mueller III, outlined 10 instances in which Mr. Trump may have obstructed justice but declined to say whether Mr. Trump broke the law, citing legal and factual constraints of prosecuting a sitting president. Former Justice Department officials and legal experts said that several of the acts should be prosecuted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:13:
In plaats van zoeken naar skeletons in the closet is het bij DOT bijna meer de vraag waar de closets gebleven zijn.

[...]
Is al wat ouder nieuws, https://apnews.com/articl...0e961d8e90e9fc0a48e2ff126
Maar wordt nu door de gebeurtenissen van gisteren weer opgerakeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tja, als accountability afgebroken wordt en normatieve waarden met rapporten van wij van wc eend de norm worden, dan is dit altijd het resultaat. Altijd. Sla er een geschiedenisboek bij open.

Ik hoop dat men zich in het Nederlandse even achter de oren krabt, want de draaiboeken van dividendbelasting en toeslagen affaire zijn exact dezelfde als die wat aan de basis liggen van de huidige Amerikaanse drama’s.

En ach, het zal nooit zo erg worden. Valt wel mee. Nee. Historische constante. Wanneer je over bepaalde punten van fundamentele mechanismen van stabiliteit en functionaliteit heen gaat is het resultaat altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:13:

[...]
Zou wel de grootste slapstick move ooit zijn. :D

Wel tof dat die pardon-regel er dan een week later uit de wet gehaald wordt.

Hopen dat ze hem als ze hem toch pakken hem in Alcatraz neerzetten als levend mausoleum, en dat iedereen hem kan bezoeken.

Blijft grappig die kerel.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
enchion schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:30:
[...]
Wel tof dat die pardon-regel er dan een week later uit de wet gehaald wordt.
Dat zou bijzonder snel (en bijzonder kansloos) zijn, want de pardon power staat in de Grondwet. Mocht Trump zichzelf een pardon geven, dan kun je in het (naar mijn idee puur theoretische) geval dat ie vervolgd zou worden voor een federale rechtbank alleen hopen dat SCOTUS de pardon uiteindelijk onderuit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:06:
Edit. Toevoeging bij Biden. Hij zou al een streep kunnen trekken. De rol van denktanks in dit alles. Per decreet. Afsnijden. Probleem, men erkent het probleem niet in de VS want het zit niet in het publieke debat.
Zit ook bij ons niet in het publieke debat (nouja, behalve hier dan :P ).
Zelden dat je op Nederlandse televiesie over de VS iets hoort over achtergronden, bijvoorbeeld Koch, Mercer etc.. Bij de ZDF bij Markus Lanz, daar is het wel eens genoemd bij zijn discussieprogramma. Gisteren na lange tijd heel even gekeken naar op1 maar kon het niet lang genoeg volhouden om aangeschoven M. van Rossum z'n bijdrage te horen. Het was mij veel te oppervlakkig en heb het maar weer uitgezet. Dan was hier meer achtergrond te vinden te midden van het forum tumult :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mekkieboek schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Zit ook bij ons niet in het publieke debat (nouja, behalve hier dan :P ).
Zelden dat je op Nederlandse televiesie over de VS iets hoort over achtergronden, bijvoorbeeld Koch, Mercer etc.. Bij de ZDF bij Markus Lanz, daar is het wel eens genoemd bij zijn discussieprogramma. Gisteren na lange tijd heel even gekeken naar op1 maar kon het niet lang genoeg volhouden om aangeschoven M. van Rossum z'n bijdrage te horen. Het was mij veel te oppervlakkig en heb het maar weer uitgezet. Dan was hier meer achtergrond te vinden te midden van het forum tumult :)
Tja, consumptieve omgang met informatiestromen, nogal een vernietigende valstrik van perverse prikkels ... zo blijkt maar weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Dat zou bijzonder snel (en bijzonder kansloos) zijn, want de pardon power staat in de Grondwet. Mocht Trump zichzelf een pardon geven, dan kun je in het (naar mijn idee puur theoretische) geval dat ie vervolgd zou worden voor een federale rechtbank alleen hopen dat SCOTUS de pardon uiteindelijk onderuit haalt.
Dat hopen op SCOTUS kan je helaas voorlopig wel opgeven. Dat heeft Trump dan wel weer bereikt.

Overigens blijft het vreemd dat in de VS de rechtspraak op het hoogste niveau onlosmakelijk verbonden is met de politiek. Groot hiaat in het systeem.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

Nibbz

Postmaster General

Een aantal youtubers die ik volg (heel divers van game streams tot DIY info videos) spreken door de gebeurtenissen van gister hun politieke voorkeur uit. Opzich helemaal niet erg, maar de comments section is dan wel echt heel eng.

Biden (PedoJoe & The ho...zo worden ze dan genoemd) en NWO komen echt zo vaak terug. Het geloof daarin is toch wel een stuk groter dan ik dacht. Wat erg zeg.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nibbz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:
Een aantal youtubers die ik volg (heel divers van game streams tot DIY info videos) spreken door de gebeurtenissen van gister hun politieke voorkeur uit. Opzich helemaal niet erg, maar de comments section is dan wel echt heel eng.

Biden (PedoJoe & The ho...zo worden ze dan genoemd) en NWO komen echt zo vaak terug. Het geloof daarin is toch wel een stuk groter dan ik dacht. Wat erg zeg.
Applied cultism. Wordt in het Nederlandse zwaar, zwaar onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zeer interessante duiding van Maarten van Rossem nu bij Jinek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:29:
Vond hem inderdaad wel aardig. Vooral het punt dat de GOP vooral het systeem kapot wil maken. Verbeet mist echter compleet het punt...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Vertel :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:49:
Tja, consumptieve omgang met informatiestromen, nogal een vernietigende valstrik van perverse prikkels ... zo blijkt maar weer ...
Maar het is wel jammer. Wil je gebeurtenissen in de VS of UK als voorbeeld gebruiken om meer mensen hier aan het denken te zetten dan moet je op zijn minst de oorzaken of drijvende krachten aanstippen. Anders blijven het gewoon bizarre gebeurtenissen bij hunnie daaroo. Nee, vooral niet te ingewikkeld maken want oh die kijkcijfers. En hoe waren de kijkcijfers bij de buren? Enfin, ik dwaal af.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kon niets anders dan heel hard lachen om onderstaande drieluik. Sommige van die lui zijn echt compleet wereldvreemd lijkt het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNvKICZkV2Ele4AFpPBtE49I3e4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MUeZ8jC1f8yB1HcUplfXPxsh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 18-09 21:52
Nibbz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:

Tja, laten we wel wezen. In Nederland is dat eigenlijk niet heel veel anders. Zodra een youtube video ook maar enigszins aanleiding geeft voor mensen om zelf politiek kleur te bekennen dan is het ook hier helemaal niet ongewoon om soortgelijke comments ook hier vrij prominent voorbij te zien komen.

Op veel fronten zijn wij dan ook weinig anders dan de VS. Soortgelijke happenings kunnen ook zeker gewoon hier plaatsvinden.

En belangrijk daarin te realiseren is denk ik wel dat online platforms daarin tegenwoordig natuurlijk een zeer goede (of slechte, hoe je het wilt bekijken) voedingsbodem zijn voor groepen om te radicaliseren. Niet alleen zozeer meer op kleine schaal, nee gewoon redelijk in 'het openbaar'. Er zit namelijk weinig consequentie aan.

Of dat je nu daarbij Biden niet alleen zozeer door het slijk haalt, maar ook redelijk ongefundeerde radicale gedachtegangen aan het spuien bent. Of allerlei idiote complotten aangaande onze eigen Nederlandse of Europese politiek plempt, het doet er eigenlijk niet toe. Er is effectief gewoon geen strafbaarheid, geen vervolging, geen enkele consequentie wat dan ook. En toch bemerk je dat er ontzettend veel mensen hier gevoelig voor zijn.

Niet alleen online kent het geen tot nauwelijks consequenties, ook binnen het straatbeeld is dit weinig anders. Onder het nom vrijheid van meningsuiting, freedom of speech, recht op protest, of hoe men het ook wil noemen wordt dit alles gewoonweg geaccepteerd. Inclusief dus gewoonweg de acceptatie dat het misgaat. Waarin een scenario zoals dat zich gisteren heeft ontplooid, nauwelijks verrassend te noemen is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
mekkieboek schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Maar het is wel jammer. Wil je gebeurtenissen in de VS of UK als voorbeeld gebruiken om meer mensen hier aan het denken te zetten dan moet je op zijn minst de oorzaken of drijvende krachten aanstippen. Anders blijven het gewoon bizarre gebeurtenissen bij hunnie daaroo. Nee, vooral niet te ingewikkeld maken want oh die kijkcijfers. En hoe waren de kijkcijfers bij de buren? Enfin, ik dwaal af.
Ja, men zou een Lübach of tien los mogen laten op het hapklaar maken en verzadigen van publiek debat. Om eerlijk te zijn, ook het Nederlandse zit op een punt waar de meta arena, die van narratieven, de bepalende aan het worden is voor ordeningsvraagstukken - iets wat - zoals we in het VK en in de VS kunnen zien - op harde wijze op korte afstand komt. En daar staat men dan te kijken "how did we get here".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
Zeker. Als je denkt zoiets kan alleen maar in de VS, dan is het idd handig om te kijken hoe er gereageerd word bij een zwarte pieten discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Pelosi en Schumer eisen nu min of meer dat de gop de 25th in werking stellen anders is impeachment een optie.

Ze worden dus voor het blok gezet.

Geen 25th doen betekend munitie bij de midterms voor de Democraten.

Niet instemmen met impeachment betekent munitie voor de Democraten bij de midterms.

1 van de 2 wel doen is nog steeds too little to late

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Verbeet mist bij Jinek het punt van Van Rossum volledig. Ik vind haar naïef overkomen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Player1S schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:54:

Niet instemmen met impeachment betekent munitie voor de Democraten bij de midterms.
Dream on. Over 2 jaar zijn de Republikeinen allang weer over dit onderwerp heen gestapt. Bij de midterms zullen de Republikeinen op z'n minst de senaat weer in handen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Timewise lijkt het afronden van een impeachment procedure zo goed als onmogelijk. De impeachment procedure van Clinton duurde 55 dagen vanaf de dag van de impeachment tot de beslissing van de Senaat en die van Trump 49 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 19-09 07:36
Player1S schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:54:
Pelosi en Schumer eisen nu min of meer dat de gop de 25th in werking stellen anders is impeachment een optie.

1 van de 2 wel doen is nog steeds too little to late
Haha, over 2 jaar is men dit allang weer vergeten. Republikeinen zijn ook een stuk beter in marketing dan de Democraten, dus die weten dit alles wel een goede draai te geven tzt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sakete op 07-01-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:03:
Timewise lijkt het afronden van een impeachment procedure zo goed als onmogelijk. De impeachment procedure van Clinton duurde 55 dagen vanaf de dag van de impeachment tot de beslissing van de Senaat en die van Trump 49 dagen.
Ik vind dat ze ff moeten ophouden met die onzinnige symbool politiek. Hij zit er nog maar twee weken. Hij gaat vanzelf weg zo. Ik denk dat ze zich politiek gezien er alleen maar mee in de vingers snijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sakete op 07-01-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sakete schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Ik vind dat ze ff moeten ophouden met die onzinnige symbool politiek. Hij zit er nog maar twee weken. Hij gaat vanzelf weg zo. Ik denk dat ze zich politiek gezien er alleen maar mee in de vingers snijden.
Een impeachmentprocedure kan ook gebruikt worden om te kijken welke Republikeinen te vertrouwen zijn. Veel zullen het er niet zijn, zelfs nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Tk55 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:08:
[...]

Een impeachmentprocedure kan ook gebruikt worden om te kijken welke Republikeinen te vertrouwen zijn. Veel zullen het er niet zijn, zelfs nu niet.
Ja, maybe. Maar er is te weining tijd voor en ze schieten er niks mee op. Net als bij de vorige impeachment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 00:01
Sakete schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Maar hij kan zich dan wel over 4 jaar herkiesbaar stellen? Ik denk dat de Democratische partij dit ook liever niet heeft aangezien Trump met zijn huidige retoriek toch erg veel aanhang heeft en blijft houden. (Mocht hij niet strafrechtelijk vervolgd worden na 20januari)

[ Voor 21% gewijzigd door kapa op 07-01-2021 23:20 ]

klikkerdeklik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Tk55 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:08:
[...]

Impeachement is gezien de situatie volledig gerechtvaardigd. Meer nog dan artikel 23. Dat het duidelijk is dat er geen meerderheid voor is bekend. Wat mij betreft wordt het ingezet om de GOP verder te verdelen en verzwakken. Drukken waar het pijn doet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Wat mij betreft wordt het ingezet om de GOP verder te verdelen en verzwakken. Drukken waar het pijn doet,
Maar werkt het wel zo? Of sluiten de rangen zich weer als je de partij onder druk zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
downtime schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:22:
[...]

Maar werkt het wel zo? Of sluiten de rangen zich weer als je de partij onder druk zet?
Ik zie best een aantal binnen de GOP een impeachement steunen. Volledig sluiten van ranken gaat niet gebeuren. Trump is nu een volstrekt onvoorspelbare factor, veel meer nog dan hij was. Misschien gaat hij 2 weken golfen, misschien gaat hij gekke dingen doen. Ik denk dat best een deel van de GOP zich niet voor Trump durft uit te spreken. Zijn volgende tweet kan weer een volstrekt idiote actie inluiden. Het is lastig zoiets te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ik vrees een beetje voor de roep voor het 25e amendement. Naar mijn idee zou het volkomen terecht zijn, maar met zo weinig dagen voor Trump om nog iets te kunnen bewerkstelligen is het wellicht vooral olie op het vuur. Het zou voor de die-hard Trump aanhangers worden gezien als bevestiging voor dat hele QAnon gebeuren.

Als ze dat doen, dan breekt de pleuris uit. Ik zou er niet van staan te kijken als we dan binnenlandse terreur gaan zien, in de categorie Oklahoma 1995..

Ik vind het overigens ook treurig dat Biden nu weer roept dat wanneer het een BLM demonstratie was geweest, er harder zou zijn opgetreden. Ook dat is weer puur stoken, polarisatie. Er zijn vier mensen overleden, het is uiteindelijk echt niet zachthandig gegaan. Het is een enorme verrassing geweest dat men zo naar binnen is gegaan, waar men totaal niet op voorbereid was. Trump heeft namelijk geen zeggenschap over de beveiliging van het Capitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HEY_DUDE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Ik zie best een aantal binnen de GOP een impeachement steunen.
Ik ook. Maar ze hebben een tweederde meerderheid nodig. Dan moeten heel veel Republikeinen met de Democraten meestemmen. Ik zie het niet gebeuren met nog twee weken voor de boeg. Het probleem gaat immers vanzelf wel weg. Republikeinen zullen niet een oorlog met de Trump-loyalisten willen riskeren want dat kan hun wel de midterms kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:23
MadDogMcCree schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:34:
Ik vrees een beetje voor de roep voor het 25e amendement. Naar mijn idee zou het volkomen terecht zijn, maar met zo weinig dagen voor Trump om nog iets te kunnen bewerkstelligen is het wellicht vooral olie op het vuur.
Nou een van de belangrijke dingen is wel het voorkomen dat Trump al de mensen van "we love you" nu een pardon gaat geven. Lijkt me toch best belangrijk te laten zien dat recht niet weggevallen is.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

MadDogMcCree schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:34:
Ik vrees een beetje voor de roep voor het 25e amendement. Naar mijn idee zou het volkomen terecht zijn, maar met zo weinig dagen voor Trump om nog iets te kunnen bewerkstelligen is het wellicht vooral olie op het vuur. Het zou voor de die-hard Trump aanhangers worden gezien als bevestiging voor dat hele QAnon gebeuren.

Als ze dat doen, dan breekt de pleuris uit. Ik zou er niet van staan te kijken als we dan binnenlandse terreur gaan zien, in de categorie Oklahoma 1995..
Lijkt mij dat dat sowieso zou gebeuren alleen dan op 20 januari. Ze geloven tenslotte nog steeds dat Trump gewonnen heeft en president blijft. Al neem ik aan dat ze de veiligheid rond het Capitool op 20 januari wel een tikje beter op orde hebben dan dat dat op 6 januari het geval was.
Ik vind het overigens ook treurig dat Biden nu weer roept dat wanneer het een BLM demonstratie was geweest, er harder zou zijn opgetreden. Ook dat is weer puur stoken, polarisatie. Er zijn vier mensen overleden, het is uiteindelijk echt niet zachthandig gegaan. Het is een enorme verrassing geweest dat men zo naar binnen is gegaan, waar men totaal niet op voorbereid was. Trump heeft namelijk geen zeggenschap over de beveiliging van het Capitool.
Ik vind het volkomen terecht dat hij dat zegt, het is ook gewoon de keiharde waarheid. Er wordt met 2 maten gemeten, dat mag je best benoemen. Trump heeft overigens bewust de National Garde niet ingezet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
downtime schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Ik ook. Maar ze hebben een tweederde meerderheid nodig. Dan moeten heel veel Republikeinen met de Democraten meestemmen. Ik zie het niet gebeuren met nog twee weken voor de boeg. Het probleem gaat immers vanzelf wel weg. Republikeinen zullen niet een oorlog met de Trump-loyalisten willen riskeren want dat kan hun wel de midterms kosten.
Zie mijn eerdere post. Drukken wat het pijn doet bij de GOP. Impeachement gaat het niet halen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:46:
[...]

Lijkt mij dat dat sowieso zou gebeuren alleen dan op 20 januari. Ze geloven tenslotte nog steeds dat Trump gewonnen heeft en president blijft. Al neem ik aan dat ze de veiligheid rond het Capitool op 20 januari wel een tikje beetje op orde hebben dan dat dat op 6 januari het geval was.

[...]

Ik vind het volkomen terecht dat hij dat zegt, het is ook gewoon de keiharde waarheid. Er wordt met 2 maten gemeten, dat mag je best benoemen. Trump heeft overigens bewust de National Garde niet ingezet.
Yep, mee eens. Als het een stel niet-blanken waren geweest waren er vrees ik veel meer doden gevallen. Dat is gewoon de realiteit in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Altijd handig: de Metropolitan Police Department houdt een openbare, ongeanonimiseerde lijst bij van alle unrest-related arrests. De aanhoudingen van gisteren beginnen op pagina 14.

offtopic:
Privacy? Nog nooit van gehoord.

Inmiddels is men overigens begonnen met de voorgeleiding van de aangehouden verdachten. Ze lijken tot op heden allemaal in vrijheid te worden gesteld in afwachting van hun proces onder de voorwaarde dat ze niet in DC komen. Verslag van een aantal voorgeleidingen onder deze tweet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Even terug naar de overlijdens van gisteren. De vrouw die om het leven is gekomen door een schotwond is duidelijk en volledig verklaard. De drie anderen... bijna niks over te vinden. Ik zie in de media enkel gesproken worden over "medical emergencies". Dat moet je niet tegen een arts zeggen, want je gaat mij niet vertellen dat mensen zomaar doodgaan door ergens aanwezig te zijn. Zeker niet iemand van 34. Weet iemand iets meer over die drie gevallen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:11
Krylinck schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:09:
Even terug naar de overlijdens van gisteren. De vrouw die om het leven is gekomen door een schotwond is duidelijk en volledig verklaard. De drie anderen... bijna niks over te vinden. Ik zie in de media enkel gesproken worden over "medical emergencies". Dat moet je niet tegen een arts zeggen, want je gaat mij niet vertellen dat mensen zomaar doodgaan door ergens aanwezig te zijn. Zeker niet iemand van 34. Weet iemand iets meer over die drie gevallen?
Ik verwacht dat dat corona slachtoffers waren. Plotselinge kortademigheid in een mensenmassa waar ze niet uit konden :+

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Krylinck schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:09:
Weet iemand iets meer over die drie gevallen?
De man van 55 door een hartaanval aldus de liveblog van NBC News.

De vrouw van 34 die is overleden, zou volgens de Daily Beast mogelijk zijn verdrukt in de menigte.

De man van 50 zou mogelijk een beroerte hebben gekregen aldus de Philadelphia Inquirer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:17:
[...]

De vrouw van 34 die is overleden, zou volgens de Daily Beast mogelijk zijn verdrukt in de menigte.

De man van 50 zou mogelijk een beroerte hebben gekregen aldus de Philadelphia Inquirer.
Comorbiditeit ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@voske Goed gevonden. Eigenlijk gewoon twee volstrekt natuurlijke overlijdens obv een bloeddrukverhogend moment, ongetwijfeld bij lui met een risicoprofiel. En dus één onfortuinlijk ongeval.

@Virtuozzo Comorbiditeit zegt ongeveer net zoveel als bij de bakker binnenlopen en vragen om brood ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Tjonge, ik kijk 2 dagen niet in het topic en heb ruim 1640 forumposts gemist.
Je zou haast denken dat er iets gebeurd is in Washington :+

Zowel impeachment als de 25th gaat hem niet worden: Trump zal er tot de 20e zitten tenzij hij zelf eerder vertrekt. Maar dat zie ik niet gebeuren: daar is zijn ego te groot voor. Tenzij hij een pardon van Pence kan krijgen, dan wil hij er misschien nog wel over nadenken om de 18e zijn boeltje te pakken.

Impeachment duurt te lang, zoals anderen ook al zeiden.
Voor de 25th is een meerderheid van de regering nodig, plus Pence. Ik betwijfel of Pence genoeg ballen in zijn zakje over heeft om zijn baas te ontslaan. Bij het erkennen van de verkiezingsuitslag kon hij zich nog verschuilen achter de wet en procedures, de 25th is toch echt een persoonlijke uitspraak.

Maar al zou Pence wel akkoord gaan: dan kan Trump bezwaar aantekenen en moet een 2/3e meerderheid van Congress (House plus Senate) hem ontslaan. Daar is de tijd simpelweg te kort voor.

Dus ik vrees dat de wereld het nog een kleine 2 weken uit moet zingen voor het fatsoen terugkeert naar het Witte Huis (waarmee ik niet wil zeggen dat ik een groot fan van Biden ben: zelfs een Labrador zou mijn voorkeur hebben over Trump :*) )

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

voske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:17:
[...]

Die 55-jarige man:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErJnPSqXAAAbPx0?format=jpg&name=large

Denk dat die man net als velen gisteren stijf stond van haat en misschien wel nog wat meer....

Edit:
Ah, family statement. Laat je niet door de vorige post misleiden, het was schijnbaar toch echt een vredelievende man en een gevalletje wrong place, wrong time....
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErJ3GS7WMAE2PLi?format=png&name=medium

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2021 00:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voske
Pietervs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:32:
Maar al zou Pence wel akkoord gaan: dan kan Trump bezwaar aantekenen en moet een 2/3e meerderheid van Congress (House plus Senate) hem ontslaan. Daar is de tijd simpelweg te kort voor.
Er is op zich genoeg tijd voor het theoretische geval dat het kabinet bereid zou zijn het 25e amendement in te roepen. Vanaf het moment dat zij dat doen, is Pence acting president. Trump kan dan bezwaar maken en daar moet dan uiteindelijk het Congres binnen drie weken over stemmen. Zolang ze dat niet gedaan hebben, zou Pence acting president zijn.

Handige flowchart van een professor die een boek over section 4 van het 25th Amendment heeft geschreven:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjfF6gcXkAIKQax?format=png&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

voske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Er is op zich genoeg tijd voor het theoretische geval dat het kabinet bereid zou zijn het 25e amendement in te roepen. Vanaf het moment dat zij dat doen, is Pence acting president. Trump kan dan bezwaar maken en daar moet dan uiteindelijk het Congres binnen drie weken over stemmen. Zolang ze dat niet gedaan hebben, zou Pence acting president zijn.

Handige flowchart van een professor die een boek over section 4 van het 25th Amendment heeft geschreven:
[Afbeelding]
Ah, thanks! Dat verduidelijkt een heleboel.
Ik was bang dat Trump aan zou mogen blijven tot er een definitieve beslissing gevallen was. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

:/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

gws24

Thinking is hard!

Toespraak Trump (blijkbaar ook weer terug op twitter):
https://twitter.com/realD...tatus/1347334804052844550

Geeft eindelijk een soort van zijn verlies toe en veroordeelt wat er gisteren is gebeurd maar natuurlijk benoemd hij niet zijn eigen aandeel daarin. Duidelijk opgelezen van autocue want het is voor een keer coherent dus ik vraag mij af wat er voor hem tegenover stond om dit uit te spreken en wie dit geschreven heeft. Toch een dealtje dat hij niet vervolgd wordt (federaal)?

edit: trouwens weer niet zonder leugens want hij zegt dat hij de national guard heeft opgeroepen :X

[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 08-01-2021 01:40 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
Er wordt hier niets over gezegd op de zender of website van CNN...

Edit: zie wel meerdere journalisten dit melden op Twitter overigens.

https://mobile.twitter.co...tatus/1347333264978145281

[ Voor 20% gewijzigd door Ridicuul op 08-01-2021 01:41 ]

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ridicuul schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:35:
[...]

Er wordt hier niets over gezegd op de zender of website van CNN...

Edit: zie wel meerdere journalisten dit melden op Twitter overigens.
Ik heb het zelf ook een uurtje geleden gehoord op CNN.

Het staat op hun website in de live blog, zie link in tweet:
[Twitter: https://twitter.com/CNN/status/1347329274223722496]

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 08-01-2021 01:45 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

gws24 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:31:

[YouTube: A Message from President Donald J. Trump]

Geeft eindelijk een soort van zijn verlies toe en veroordeelt wat er gisteren is gebeurd maar natuurlijk benoemd hij niet zijn eigen aandeel daarin. Duidelijk opgelezen van autocue want het is voor een keer coherent dus ik vraag mij af wat er voor hem tegenover stond om dit uit te spreken en wie dit geschreven heeft. Toch een dealtje dat hij niet vervolgd wordt (federaal)?

edit: trouwens weer niet zonder leugens want hij zegt dat hij de national guard heeft opgeroepen :X
Wat een contrast met de retoriek van z'n toespraak een dag eerder. Ze hebben 'm duidelijk op 1 of andere manier flink onder druk gezet om deze woorden op te lezen.

Inderdaad wederom niet zonder leugens maar wel weinig leugens voor zijn doen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gws24 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 01:31:

[YouTube: A Message from President Donald J. Trump]

Koester dit moment. Hij zal waarschijnlijk nooit meer zo redelijk klinken. Dit is, zover ik me kan herinneren, ook de eerste keer dat hij als een weldenkend mens klinkt. Ben benieuwd wie dit heeft geschreven en waarom Trump dit doet. Pence die hem de keuze tussen dit en de 25th amendment heeft gegeven?

Ook interessant, maar niet verbazend, dat ie de relschoppers van gisteren nu voor de bus gooit en met zware straffen dreigt. Dat klinkt niet alsof ze pardons van Trump kunnen verwachten. Maar met Trump weet je het nooit.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit is standaard Teleprompter-Trump. Hij gelooft geen woord van wat hij daar zegt en zal binnen 24-uur iets zeggen om deze voor hem geschreven tekst compleet onderuit te halen.

Komop, we kennen hem nu toch al 4 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fsfikke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:08:
Dit is standaard Teleprompter-Trump. Hij gelooft geen woord van wat hij daar zegt en zal binnen 24-uur iets zeggen om deze voor hem geschreven tekst compleet onderuit te halen.
Allemaal waar. Maar blijft de vraag: Waarom zegt ie dit? Wie heeft hem zover gekregen? Misschien dealtje met Biden die hem een pardon belooft? Een deal met Biden levert meer zekerheid op dan zichzelf een pardon geven en hopen dat SCOTUS daar geen korte metten mee maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

downtime schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:14:
[...]

Allemaal waar. Maar blijft de vraag: Waarom zegt ie dit? Wie heeft hem zover gekregen? Misschien dealtje met Biden die hem een pardon belooft? Een deal met Biden levert meer zekerheid op dan zichzelf een pardon geven en hopen dat SCOTUS daar geen korte metten mee maakt.
Druk vanuit zijn kabinet en de GOP om een 25th amendement procedure te voorkomen waar iedereen vandaag om vraagt.

Een deal met Biden is absurd, waarom zou Biden. Dit is gewoon het excuus wat de Republikeinen nodig hadden om te kunnen zeggen “Het valt toch wel mee”

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2021 02:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fsfikke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:16:
[...]

Druk vanuit zijn kabinet en de GOP om een 25th amendement procedure te voorkomen waar iedereen vandaag om vraagt.

Een deal met Biden is absurd, waarom zou Biden. Dit is gewoon het excuus wat de Republikeinen nodig hadden om te kunnen zeggen “Het valt toch wel mee”
Trump ageert niet vanuit druk. Hij is transactioneel pur sang. Hij zal gekregen hebben wat hij zocht, in relatie tot gebruik van de fringe voor continuïteit van merk en functie als chaos actor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:11
Hij is het laatste jaar voornamelijk bezig om zijn nek uit de strop te trekken die hij zelf heeft geknoopt door de democratie op alle fronten aan te vallen en tegelijkertijd te wurgen.
Persoonlijk; denk ik niet dat deze marionet zelf zo slim was om een dergelijk vooropgezet plan te bedenken?!
Mijn inziens was het vooropgezet door extreem rechts? ('k ben gek op complottheorieën) _/-\o_

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fsfikke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:16:
[...]

Een deal met Biden is absurd, waarom zou Biden.
Biden wil geen precedent stellen door zijn voorganger te laten vervolgen. Als hij dat doet dan vindt de volgende Republikeinse president wel weer een reden om Biden te laten vervolgen. Biden wil het drama Trump gewoon afsluiten. Vergelijkbaar met Ford die Nixon een pardon gaf.

Trump heeft een deal gesloten met iemand. Misschien met Pence, misschien met Biden, verder kan ik zo snel niemand bedenken die iets heeft wat Trump zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev-anche schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:25:
Hij is het laatste jaar voornamelijk bezig om zijn nek uit de strop te trekken die hij zelf heeft geknoopt door de democratie op alle fronten aan te vallen en tegelijkertijd te wurgen.
Persoonlijk; denk ik niet dat deze marionet zelf zo slim was om een dergelijk vooropgezet plan te bedenken?!
Mijn inziens was het vooropgezet door extreem rechts? ('k ben gek op complottheorieën) _/-\o_
Was / is hij ook niet, maar zijn overlevingsintelligentie is geraffineerd.

Dat gezegd, Trump is nooit een zelfstandige actor geweest. Chaos actor, hefboom, gedragen door een machine waar hij zelf geen deel van uit maakt. Aan alle kanten gecompromitteerd.

Maar, er zit geen enkele conspiracy theory in dat. Zie mijn leeslijst van eerder, alle data is er. Alles is al sinds jaar en dag gekend, van zowel Trump als de aanjagers, de agenda, de netwerken, de documenten, alles.

Het is enkel zo gestoord en het botst zoveel in bias met aanwezige perceptie, aannames en geloofsgedrag bij bestel dat men er niet aan wilde.

Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:28:
[...]

Biden wil geen precedent stellen door zijn voorganger te laten vervolgen. Als hij dat doet dan vindt de volgende Republikeinse president wel weer een reden om Biden te laten vervolgen. Biden wil het drama Trump gewoon afsluiten. Vergelijkbaar met Ford die Nixon een pardon gaf.

Trump heeft een deal gesloten met iemand. Misschien met Pence, misschien met Biden, verder kan ik zo snel niemand bedenken die iets heeft wat Trump zou willen.
De machine achter hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Hij wil absoluut een safehaven, vooral zichzelf, en zijn kinderen!
Hij is i.m.o vooral een narcist. met psychotische trekjes?!

[ Voor 31% gewijzigd door Rev-anche op 08-01-2021 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb zo'n idee dat hij het allemaal wel mooi vond, maar nu door de kring om hem heen is gedwongen met de 25th. als mogelijk z'n zaakje zo goed mogelijk te redden.

Kortom, een voor het blok zetting die hij tegen eigen gevoel in zal moeten hebben gedaan, het alternatief was nog meer gezichtsverlies en we weten hoe ijdel hij is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev-anche schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:31:
Hij wil absoluut een safehaven, vooral zichzelf, en zijn kinderen!
Valt buiten zijn perspectief. Trump is transactioneel. Zijn hele zijn rust op identiteit/merk. Zonder dat is hij niets. Consistent patroon in zijn hele leven. Nothing else matters.

Safe haven zegt hem niets, hij heeft geen concept daarvan, alles kun je doorschuiven, afschepen, over heen praten, overweldigen met advocaten - het is geen abnormaal mindset in zijn kringen. Totaal niet.

Er kan een legioen studenten psychologie op afstuderen, ware het niet dat dit in de VS een vrij veelvuldig gekend subcultureel syndroom is. Een wat terug gaat naar Greed is Good and Might Makes Right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Virtuozzo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:36:
[...]

Valt buiten zijn perspectief. Trump is transactioneel. Zijn hele zijn rust op identiteit/merk. Zonder dat is hij niets. Consistent patroon in zijn hele leven. Nothing else matters.

Safe haven zegt hem niets, hij heeft geen concept daarvan, alles kun je doorschuiven, afschepen, over heen praten, overweldigen met advocaten - het is geen abnormaal mindset in zijn kringen. Totaal niet.

Er kan een legioen studenten psychologie op afstuderen, ware het niet dat dit in de VS een vrij veelvuldig gekend subcultureel syndroom is. Een wat terug gaat naar Greed is Good and Might Makes Right.
Sorry voor m,n late reactie, moest even transactioneel opzoeken! 8)
Maar in principe is de man gewoon geschift, al dan niet door zijn handelen dan wel door zijn denkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maar waarom willen zij deze speech van hem horen? Wat levert het hen op? En wat levert het Trump op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:47:
[...]

Maar waarom willen zij deze speech van hem horen? Wat levert het hen op? En wat levert het Trump op?
Reframing.

De partij loopt risico om onder de loep gelegd te worden, dat wil men niet. Men wil in 2024 een red wave. Men moet zich dus gaan reframen naar de partij van de big topics die redelijk is en waar de kiezer voor moet gaan want anders is het of het ene kwaad van de socialisten, of het andere kwaad van de fascisten.

Het is precies wat in de Weimar republiek gedaan werd. Hallo mensen, kijk die gestoorde enge socialisten! Oei kijk daar die gevaarlijke knokploegen! Ga voor ons! En ons was de nazis, met daar achter een apparaat van industriëlen en oligarchen.

It’s a playbook. Een wat al in 2017 in een lek bij het CNP naar buiten kwam, maar niemand kon zoiets serieus nemen. Zo gestoord zou men niet zijn. Not in America. In weerwil van allerlei verdere lekken en onderzoeken en publicaties. Nope, could not happen. Nobody is going to storm the Capitol, nuts.

Laat de Democraten maar puin ruimen en reactief zijn, de Republikeinen doen de meta arena van narratives, blokkeren alles, dan is iedereen helemaal boos en bang en verdeeld. En dan is het raak. Red wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev-anche schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:44:
[...]

Sorry voor m,n late reactie, moest even transactioneel opzoeken! 8)
Maar in principe is de man gewoon geschift, al dan niet door zijn handelen dan wel door zijn denkwijze?
Hij is een product van zijn tijd, zijn achtergrond en een loopbaan van con artist spelen en tegen lampen lopen maar ze negeren.

Gestoord ja, maar onderschat zijn overlevingsintelligentie niet. Onderschat ook niet het bereik en de macht van de machine die hem als chaos actor en hefboom ingezet heeft.

It’s never been about Trump, it’s always been about the use of Trump.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 08-01-2021 02:59 ]

Pagina: 1 ... 162 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid