WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:04:
[...]
Ik bedoelde met die begroting en COVID relief. Dat ie zich daar heeft ingegraven over die verhoging van de cheques is echt een van de achterlijkste dingen die ik hem heb zien doen op een beslissend moment. Als er nog een verkiezing bezig is en mensen kunnen kiezen, in een economisch zeer lastige situatie, voor de partij die ze geen geld geeft en de partij die ze wel geld geeft: wie denk je dat er dan meer kans maakt op de stem van de zwevende kiezer?

Nee, dan Mitch... Gaat ie moeilijk doen op dat moment. *facepalm* En ik snap het niet, want je kan van Mitch vinden wat je wilt: hij snapt over t algemeen het spelletje dondersgoed en is goed in manoeuvreren. Hoe hij dat kon doen is me echt een raadsel en a strange moment to pick that hill to die on.
Het is een vast patroon. Van hem, van de Republikeinen. Ik vrees dat je hier een confrontatie met een toetsbare zwart/wit realiteit hebt, hoe gevoelig ook.
Republikeinen gaat het niet om enig collectief belang. Er is enkel een zeer beperkt amalgaam van geloofsartikelen in dienst van wat Buchanan “property supremacy” noemde.
Strategic agenda first. Nothing else matters. Might makes right. Mitch begrijp het spel inderdaad, het probleem is dat hij op een heel ander bord zit met een heel ander spel dan verwacht wordt. Hij werkt niet voor zijn kiezers, hij werkt voor een gedachtegoed. En dat is rigide, corporatistisch, neo-feodaal. Alles wat hij doet staat in dienst van die agenda, en hij neemt nooit de directe weg, hij werkt via rimpeleffecten. Classic utilitarian realpolitik.
Ter illustratie, Kissinger is een amateur naast McConnell.
Enfin, van Kissinger wordt gezegd dat hij de infameuze vierde kol was, zie de hoorzittingen met John F. Lewis Jr.
Mitch “Moscow” McConnell heeft die toevoeging al van het begin, maar daar zit het punt verder beneden, wie dient McConnell.
Lees deze twee boeken:
https://www.goodreads.com...929-hiding-in-plain-sight
https://www.goodreads.com...11020-democracy-in-chains
Niets van dit alles van vandaag, niets van de afgelopen vier jaar, niets van de afgelopen veertig jaar is als een verrassing gekomen, tot in detail. Publiek debat, Fourth Estate, Third Way politics, het wilde gewoon niet aan het idee dat wat men vanuit onderzoek al wist daadwerkelijk echt agenda en investering was - ook al kon men alle documenten, notulen, opnames en verslagen toetsen.
Dit gaat heel, heel ver terug. Naar de burgeroorlog, naar het door Roosevelt “ontmannen” (zo noemt McConnell het ) van Industry Power voor WOII als soevereine macht. Minority Rule, only those with wealth and power are human beings.
Laat ik het anders zeggen, onze oude Europese spoken van de vorige eeuw zitten in de transnationale verbinding van Amerikaanse, Russische en Britse oligarchie. Dat is wie McConnell dient.
Hard om te zeggen, voor menigeen moeilijk om zelfs maar in te duiken, maar het is in volledigheid van detail toetsbaar.
[
Voor 4% gewijzigd door
Virtuozzo op 07-01-2021 01:32
]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.