[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.702 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Bensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Nee, tragisch voor de familie, verder niet. You play stupid games, you win stupid prizes. Ze had daar helemaal niet mogen zijn.
Dit, naar mijn mening.
Na alles wat er gebeurt is in 2020 daaro, kan ik niet anders denken dat als deze hele menigte >50% zwart getint was geweest, ze hun eigen capitool nog gebombardeert hadden.

Wat een land. ~900 miljard aan 'defense' budget, maar als puntje bij paaltje komt kun je je eigen capitool niet eens beschermen. Met weken aan potentiele voorbereiding die je hiervoor kon plannen.

Wat the actual fuck.
Ik vind dit persoonlijk best wel grappig. Op een erg trieste manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 07-01-2021 00:27 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Veel beweging nu, eindelijk. lijkt rustig te verlopen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Herman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:22:
[...]

Als ik de beelden goed bekijk, dan was de vrouw ongewapend en vormde ze geen direct gevaar voor anderen. Tragisch dat ze is doodgeschoten.

Bij de NOS was ook een ooggetuige aan het woord die verklaarde dat er met rubberen kogels op ongewapende mensen is geschoten.
Ergens sta ik er van te kijken dat zij de enige is.

Ik heb altijd gedacht dat het geraide gebouw heilig was en met man en macht verdedigt zou worden. Ik krijg een beetje het gevoel dat dit zo schandalig is net als een scenario waar de dienstwapen van een agent afgepakt word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
seriousjin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:25:
[...]

They maced me! They maced me! I just set one foot inside the Capitol! It's a revolution!!!! :-(
Ja dat is ook mooie. Die vrouw gaat nog net niet de politie bellen omdat de politie traangas heeft gebruikt nadat ze het gebouw -tegen orders in- wou binnenvallen. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

franssie

Save the albatross

[...]

Als ik de beelden goed bekijk, dan was de vrouw ongewapend en vormde ze geen direct gevaar voor anderen. Tragisch dat ze is doodgeschoten.

Bij de NOS was ook een ooggetuige aan het woord die verklaarde dat er met rubberen kogels op ongewapende mensen is geschoten.
Ja dat gebeurd in zo'n situatie. Dus het credo 'ben je erbij - dan hoor je erbij' geldt dan en daarom moet je daar dus niet zijn. Er is even geen tijd om elke situatie in te schatten dus ja er worden fouten gemaakt, maar alleen omdat mensen de situatie zo laten escaleren dat het niet anders kan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
[...]

Ja je hoopt op bezinning na zoiets. Maar dat is met deze aanhoudende stroom van impulsen die je heden tendage hebt met media direct opzak, niet meer mogelijk lijkt het wel. Of is eigenlijk een feit; dat bezinnen niet meer gaat gebeuren tot je de stekker uit dat soort internet trekt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Beetje afhankelijk van of het een indringer was of niet, maar als dat wel zo is: Wat verwacht je dan? Dit is gewoon het risico dat je neemt op het moment dat je het Capitool bestormd. Ongewapend of niet... Volledig te voorkomen.

Als ze geen indringer was, is het zeker tragisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ergens is het surrealistisch om Amerikaanse veiligheidsdiensten een Clausewitz te zien doen op een bende stormtroopers ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

dindr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:26:
[...]

Ergens sta ik er van te kijken dat zij de enige is.

Ik heb altijd gedacht dat het geraide gebouw heilig was en met man en macht verdedigt zou worden. Ik krijg een beetje het gevoel dat dit zo schandalig is net als een scenario waar de dienstwapen van een agent afgepakt word.
Waarschijnlijk waren ze verbaast en was de eerste prio natuurlijk de mensen in het gebouw in veiligheid brengen. Vooral als je understaffed bent.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:52
franssie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:27:
[...]

Ja dat gebeurd in zo'n situatie. Dus het credo 'ben je erbij - dan hoor je erbij' geldt dan en daarom moet je daar dus niet zijn. Er is even geen tijd om elke situatie in te schatten dus ja er worden fouten gemaakt, maar alleen omdat mensen de situatie zo laten escaleren dat het niet anders kan.
Vroeger leken mensen zich dat tenminste nog te beseffen. Als jij bij protesten/rellen in de buurt staat hoor je er volgens de politie gewoon bij, die gaan niet eerst vriendelijk een gesprek aan om te kijken of je er bij hoort.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 22:49

seriousjin

Let's get seriously serious..

MewBie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:29:
[...]

Vroeger leken mensen zich dat tenminste nog te beseffen. Als jij bij protesten/rellen in de buurt staat hoor je er volgens de politie gewoon bij, die gaan niet eerst vriendelijk een gesprek aan om te kijken of je er bij hoort.
En terecht, het is niet alsof de hulpdiensten die daar hun werk doen niet in levengevaar verkeren tegenover zo'n meute.

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Ik vind deze tweet best heftig, hij is er duidelijk erg trots op. Ik weet het, geen verrassing, maar om het ook zo te roepen..
Trump zijn laatste 2 tweets lijken verwijderd te zijn door Twitter, waaronder die video van hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Wel lastig werken voor de media, vroeger hadden ze gewoon een sticker met MEDIA erop, maar hier wordt je aangevallen door de terroristen.

De media zijn in ieder geval goed bezig, veel lef hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Niet recent gedaan maar mijn ervaring vroeger toen ik nog wel eens een relletje wilde fotograferen was dat als je gewoon liet zien mee te werken (geen bedreiging was) er niets gebeurde- maar dat moest ik dan wel op 10 meter afstand aangeven want door een ME masker zien ze ook niet alles gelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55

Herman

FP ProMod
Bensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Nee, tragisch voor de familie, verder niet. You play stupid games, you win stupid prizes. Ze had daar helemaal niet mogen zijn.
Vergeet niet dat de bende Trump-aanhangers zó opgehitst zijn door hun politiek leider en door elkaar, dat ze waarschijnlijk niet in hebben gezien waar ze mee bezig waren. Het feit dat deze ongewapende vrouw binnen is gedrongen, rechtvaardigt nog niet dat ze is doodgeschoten!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Pimorez schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:29:
[...]

Trump zijn laatste 2 tweets lijken verwijderd te zijn door Twitter, waaronder die video van hem.
Jep zijn idd verwijderd... Hoe moet die nu zijn haat verkondigen!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als ze de 25th invoken, wordt Pence dan de 46th POTUS en kan dan alle Biden 46 merchandise de prullenbak in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
Pimorez schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:29:
[...]

Oei Twitter is weer lekker bezig met censuur. Zolang die pipo niet oproept tot een gewapend conflict moet zijn bericht toch kunnen. Ja ook als president van het beste land ter wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:32:
Als ze de 25th invoken, wordt Pence dan de 46th POTUS en kan dan alle Biden 46 merchandise de prullenbak in?
Jup

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

Nope, men ontneemt de president zijn macht, men zet hem niet af. Trump wordt dan effectief een lame duck president. De uitvoerende macht wordt met het 25° tijdelijk overgedragen met het doel om die ofwel terug te geven ofwel totdat de president kan afgezet worden en een nieuwe kan ingezworen worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Herman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Vergeet niet dat de bende Trump-aanhangers zó opgehitst zijn door hun politiek leider en door elkaar, dat ze waarschijnlijk niet in hebben gezien waar ze mee bezig waren. Het feit dat deze ongewapende vrouw binnen is gedrongen, rechtvaardigt nog niet dat ze is doodgeschoten!
Mensen kunnen nogsteeds zelf nadenken hoor, en ja Trump is hier gewoon voor verantwoordelijk. Maar de vrouw was zelf ook niet slim bezig en dit is haar ook gewoon aan te rekenen. Je hoort daar gewoon NIET te zijn. Moet het nog duidelijker? Moet je eens proberen om over het hek bij het witte huis te klimmen, daar liggen gewoon constant snipers op het dak en als je dichtbij genoeg komt, krijg je ook een kogel door je lichaam hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

dindr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:32:
[...]

Oei Twitter is weer lekker bezig met censuur. Zolang die pipo niet oproept tot een gewapend conflict moet zijn bericht toch kunnen. Ja ook als president van het beste land ter wereld.
Dat is geen censuur, Twitter is geen regering.
Het is een privé platform. (dat overigens veeeels te veel leeway geeft aan rare berichten van Trump)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Pelosi wordt acting president als congres tegen het certificeren van de verkiezingen stemt. Pence is tot max 20 januari president als Trump om wat voor reden verdwijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Jup, maar dan voor 2 weken. En Biden is dan nummer 47.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Laguna

Connaisseur

[...]

Het zou me niet verbazen als ze per ongeluk door een mede-supporter is doodgeschoten. Blijft een gevalletje eigen schuld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

De beelden van vandaag tonen precies wat je krijgt als je zijn haatzaaien tolereert onder het zwakke excuus van “maar hij zegt niet letterlijk....”

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:26
Dat whataboutisme, al helemaal letterlijk over lijken, is hier dus absoluut niet gewenst.

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-01-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Twitter heeft de laatste 2 tweets van Trump verwijderd. Dat is inclusief het filmpje dat hij had opgenomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Nee, zijn bericht kan niet. Zeker niet op dit moment en zeker niet in zijn positie. Dan richt hij maar zijn eigen social media bedrijf op waar hij zijn haatberichten kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Bensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:34:
[...]

Mensen kunnen nogsteeds zelf nadenken hoor, en ja Trump is hier gewoon voor verantwoordelijk. Maar de vrouw was zelf ook niet slim bezig en dit is haar ook gewoon aan te rekenen. Je hoort daar gewoon NIET te zijn. Moet het nog duidelijker? Moet je eens proberen om over het hek bij het witte huis te klimmen, daar liggen gewoon constant snipers op het dak en als je dichtbij genoeg komt, krijg je ook een kogel door je lichaam hoor.
Ja dat vraag ik mij af? met gepushte media en het gebeuren om je heen die je ook gepusht krijgt, of je echt wel tot rust komt en juiste beslissing neemt, of een semi opgedrongen, dus dan ‘onjuiste beslissing’ neemt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
Het is vreselijk dat de vrouw is overleden, dat verdiend niemand. De discussie of dit haar eigen schuld is lijkt me niet opportuun op dit moment..
ik verwacht een fraaie martelaarsrol voor haar in het verschiet.... mooi voorbeeld van massahypnose, wat er nu gebeurd...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:10:
[...]

Al uren geleden hoor. ;) Ze menen een foto gevonden te hebben van een van die sjaken op phillyantifa.org. En die gozer met die, overigens best leuke moet ik toegeven, muts met hoorns zou gefotografeerd zijn bij andere antifa protesten. Wat er verder van klopt geen idee, weinig aandacht aan besteed verder.
https://twitter.com/hans_.../1346951004860792835?s=19 en bovenliggende thread. Het is gewoon een nazi, gefeatured als nazi op een antifa site.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Het zou me niet verbazen als ze per ongeluk door een mede-supporter is doodgeschoten. Blijft een gevalletje eigen schuld.
Al maakt het dat niet minder tragisch dat een jonge vrouw gestorven is; eigen schuld of niet, het blijft zonde.

Ik vind ‘t wel jammer dat de senaat niet in handen blijft van de Republikeinen overigens. Had iets meer balans gegeven en ik denk dat dit in de nu tot op het bot verdeelde VS best nog eens noodzakelijk kan blijken te zijn om de goede vrede te bewaren. Maar die McConnell heeft alle kansen he-le-maal verziekt natuurlijk met die stimulus cheques... Wat een dwaas dat ie zich op dat moment in gaat graven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
qadn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:34:
[...]

Dat is geen censuur, Twitter is geen regering.
Het is een privé platform. (dat overigens veeeels te veel leeway geeft aan rare berichten van Trump)
Nee, het is inderdaad geen regering. Alle SM platformen beginnen langzamerhand groter te worden dan regeringen en hebben heel, maar dan ook heel veel macht in wat ze kunnen.

Laat dit vooral een trend worden. Berichten verwijderen. We spreken elkaar over een aantal jaar weer als de grens van alles kan, waar we mee opgegroeid zijn in het vrije westen, opgeschoven wordt naar je hebt niets meer te zeggen.

Ook al is het in grimmige tijden waar normaal klootjesvolk bijna geen eigen denkvermogen heeft en bepaalde berichtgeving van links of rechts in allerlei exotische vormen interpreteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mel33 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Ja dat vraag ik mij af? met gepushte media en het gebeuren om je heen die je ook gepusht krijgt, of je echt wel tot rust komt en juiste beslissing neemt, of een semi opgedrongen, dus dan ‘onjuiste beslissing’ neemt.
People are self programmable. Daarmee eenvoudig richting te geven. Niets nieuw onder de zon, maar het is zowel industrie als macht geworden. En daar ligt een gruwelijke bedreiging voor democratie, en het vermogen voor mensen om hun leven te bepalen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Al maakt het dat niet minder tragisch dat een jonge vrouw gestorven is; eigen schuld of niet, het blijft zonde.

Ik vind ‘t wel jammer dat de senaat niet in handen blijft van de Republikeinen overigens. Had iets meer balans gegeven en ik denk dat dit in de nu tot op het bot verdeelde VS best nog eens noodzakelijk kan blijken te zijn om de goede vrede te bewaren. Maar die McConnell heeft alle kansen he-le-maal verziekt natuurlijk met die stimulus cheques... Wat een dwaas dat ie zich op dat moment in gaat graven.
Balans? Ze hadden jaren lang Washington lamgelegd zoals in de laatste jaren van Obama. Dat is echt niets om te aspireren, wtf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:24:
Multi-Agency Augmentation Command of 74th Troop Command?
Ja, als het goed is een compagnie van het 273nd MP bataljon.
Maar het zal de komende weken wel maximale staat van paraatheid zijn nu tot de inauguratie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

[...]

Censuur?
Hij zegt letterlijk 'we love you' tegen terroristen die een coup, in zijn naam, proberen te plegen.

Het werd eens tijd dat Twitter wat doet aan dat account van hem.
Hij had al lang en breed verbannen moeten worden van het -private- platform met alle agressie/racisme/terrorisme wat hij probeert teweeg te brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 07-01-2021 00:43 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mel33 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Als ik zo de terroristen bekijk vraag ik mij dit inderdaad ook af ja, goed punt ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

dindr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:40:
[...]

Nee, het is inderdaad geen regering. Alle SM platformen beginnen langzamerhand groter te worden dan regeringen en hebben heel, maar dan ook heel veel macht in wat ze kunnen.

Laat dit vooral een trend worden. Berichten verwijderen. We spreken elkaar over een aantal jaar weer als de grens van alles kan, waar we mee opgegroeid zijn in het vrije westen, opgeschoven wordt naar je hebt niets meer te zeggen.

Ook al is het in grimmige tijden waar normaal klootjesvolk bijna geen eigen denkvermogen heeft en bepaalde berichtgeving van links of rechts in allerlei exotische vormen interpreteert.
We leven al in een wereld waar een idioot met veel geld via dit soort platforms 4 jaar president kan worden en mensen kan bewegen om het amerikaanse capitool te bezetten. 1984 kom er maar in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
[...]
Tsja misschien hadden ze meneer Kaktus daar ook maar op de buis moeten zetten:
“spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?”

Toch altijd zelf ook nog even nadenken voor wie of wat je dingen doet en hoe je ze doet ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Zeker, McConnell gaat zich ingraven. Maar dat is niets nieuw. Dit is standaard. Blokkeren, verlammen, ondermijnen.

Even cru, veertig jaar aan rigide beleid van raciaal, sociaal en economisch segregeren door Republikeinen, met enorme afbraak van omstandigheden voor nota bene hun eigen sociale geografie, en je denkt dat het een goed idee zou zijn als ze in een dominante machtspositie zouden kunnen blijven dankzij behoud van meerderheid in de senaat?

Misschien toch nog eens de beelden bekijken en over een paar dagen de analyses van onderzoeksjournalistiek doornemen - want al dit is hun werk, hun agenda, hun sturing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
gekkie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:42:
[...]

Tsja misschien hadden ze meneer Kaktus daar ook maar op de buis moeten zetten:
“spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?”

Toch altijd zelf ook nog even nadenken voor wie of wat je dingen doet en hoe je ze doet ?
Vooropgesteld dat het een belachelijke actie was, vind ik dit soort berichten echt smakeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Op CNN wordt gemeld dat Chuck Schumer heeft gezegd dat om 20.00 uur lokale tijd de vergadering van de Senaat zou worden voortgezet.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 17:11
Hoe groot is de kans dat Trump word aangeklaagd voor volksoprui-ing?

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
dindr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:40:
[...]

De macht van sociale media heeft er juist aan bijgedragen dat groeperingen als die van Trump al die verkeerde informatie hebben kunnen verspreiden. Dit is niet meer dan damage control voor het grote monster dat ze zelf hebben geschapen. Wel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:41:
[...]

Ja, als het goed is een compagnie van het 273nd MP bataljon.
Maar het zal de komende weken wel maximale staat van paraatheid zijn nu tot de inauguratie.
Ik ben benieuwd, die was juist gedeactiveerd, wat best wel wat van discussie was voor inderdaad de inauguratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens Jim Acosta (CNN) is die kans echter klein. Het Cabinet bestaat uit loyalisten, sommigen pas net aangesteld, die gaan dit niet doen.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2021 00:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rev-anche schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:44:
Nul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Het is dat ik over een paar uur weer aan de arbeid moet, maar ik zou het liefst de hele nacht kijken. Dank voor alle updates en morgenochtend ben ik weer present :Z

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Niet. Vanwege het First Amendment is de drempel voor strafbare opruiing uitzonderlijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:44:
Op CNN wordt gemeld dat Chuck Schumer heeft gezegd dat om 20.00 uur lokale tijd de vergadering van de Senaat zou worden voortgezet.
Dan is er hard gewerkt geworden door security services om het pand te vegen ... nogal wat m3

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

[...]

Modbreak:This claim of election fraud is disputed, and this post should not be replied to, liked to quoted due to a risk of violence.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

voor nu klein schat ik .Als dat sentiment al leefde da had dat al kunnen gebeuren na de gelekte tape waar hij een staatsgreep probeerde te plegen door de stemmig in GA te beïnvloeden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
[...]

Snap niet zo goed wat je hier mee bedoelt, enige wat Mitch zou doen is nog harder dan tijdens Obama's termijn alles blokkeren. Met Bidens termijn zou hij obstructionism naar een nieuw niveau tillen. Dat is niet erg bevorderlijk voor een democratie.

Verder zijn alle Republikeinen in het Congres verantwoordelijk voor het faciliteren/in staat stellen van Trump. Snap niet zo goed waarom je überhaupt nog één Republikein verkozen zal willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:47:
[...]

voor nu klein schat ik .Als dat sentiment al leefde da had dat al kunnen gebeuren na de gelekte tape waar hij een staatsgreep probeerde te plegen door de stemmig in GA te beïnvloeden.
Überhaupt nul. De drempels zijn zo extreem hoog, het is contrair aan Republikeinse belangen, geen kans. Zie bericht van @voske eerder.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 07-01-2021 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
danslo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:44:
[...]
Vooropgesteld dat het een belachelijke actie was, vind ik dit soort berichten echt smakeloos.
Mjah er zijn weinig revoluties die geheel geweldloos verlopen, tot nu toe is het nog aardig geweldloos gebleven. Als je daar aan mee gaat doen dan weet je ook hoe het met je af kan lopen.
Spijtig voor de familie, maar sommige dingen zijn toch vrij direct op eigen keuzes terug te voeren.

Mag je smakeloos vinden, ik zou er vooral van leren mocht je zelf nog eens zoiets overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
En hoe groot is de kans dat ze de presentieele macht gaan inperken na Trump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Zuurstok schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:42:
[...]

Censuur?
Hij zegt letterlijk 'we love you' tegen terroristen die een coup, in zijn naam, proberen te plegen.

Het werd eens tijd dat Twitter wat doet aan dat account van hem.
Hij had al lang en breed verbannen moeten worden van het -private- platform met alle agressie/racisme/terrorisme wat hij probeert teweeg te brengen.
Hopelijk wordt hij de 20e gewoon verbannen, kan hij lekker op Parler verder tussen alle neonazis :)

https://blog.twitter.com/...019/worldleaders2019.html

^Dit is Twitters huidige aanpak bij world leaders, komt er dus op neer dat je alles mag doen zolang je maar een wereldleider bent. Maar dat privilege heeft hij over een paar weken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik zat te denken, kan dit nog een masterplan van Trump geweest zijn dat Pence straks waarnemend president is en Pence Trump een pardon geeft?

Niet reeel, maar vraag me af of het zit kunnen. Tuurlijk had Trump zelf kunnen aftreden en via die route Pence hem een pardon laten geven, maar dan lag het er wel heel dik bovenop en wellicht is Trump te trots vrijwillig af te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

De huidige tactiek zonder geweld te gebruiken om escalatie te voorkomen is op zich bewonderenswaardig (al zal menig vreedzame BLM demonstrant die wel klappen heeft gehad daar anders over denken), maar ik had stiekem toch graag gezien dat deze mafklappers een corrigerende tik hadden gekregen van law&order.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Snooby schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:51:
Ik zat te denken, kan dit nog een masterplan van Trump geweest zijn dat Pence straks waarnemend president is en Pence Trump een pardon geeft?

Niet reeel, maar vraag me af of het zit kunnen. Tuurlijk had Trump zelf kunnen aftreden en via die route Pence hem een pardon laten geven, maar dan lag het er wel heel dik bovenop en wellicht is Trump te trots vrijwillig af te treden.
Het zou kunnen, maar Pence is wel klaar met Trump nu, dus dat kan hij vergeten.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34

That ship has sailed. Zeker nadat Trump hem vogelvrij heeft verklaard

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Rev-anche schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:50:
Alles waar een grondwetswijziging voor nodig is, is op voorhand kansloos. Men zal vermoedelijk (van conservatieve zijde) wel gaan pogen om de mogelijkheid van de president om te regeren bij decreet (executive order) in te perken (vermoedelijk via SCOTUS), maar dat heeft meer te maken met de politieke kleur van de president-elect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

Onbestaande

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online

https://www.nytimes.com/article/trump-pardons.html

Interessant artikel. Hij beweert zichzelf te kunnen pardonnen. En heeft ook pardons van een groot aantal naasten besproken met zijn advocaten.

De kans dat hij verder wordt afgezet is heel klein, dus hij moet of vrijwillig aftreden of zichzelf een pardon geven. Denk dat hij voor het laatste gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Brogala op 07-01-2021 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat kan Trump niet. Dan geeft hij toe dat hij verloren heeft. En sowieso, een pardon is alleen op federaal niveau, niet voor zijn eventuele criminele rechtszaken op staatsniveau zoals in New York en mogelijk Georgia (z'n telefoongesprek met Raffensperger)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Persoonlijk denk ik dat Trump een revolutie van plan was/is!
De man schreeuwt hoogmoedswaanzin uit alle poriën!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kreeg een Covid-email van de dekaan van de faculteit van de Amerikaanse universiteit waar ik een onbetaalde aanstelling heb. Ging over Covid, maar had ook deze paragraaf:
The second thing I would like to address is the disturbing news images we are seeing this evening, and the anxiety that this may be causing for many. Please take care of good care of yourself, by all means stay informed, but perhaps some time away from the news feeds would be a healthy choice. Reach to your friends, and support each other. For students and house officers, you feel in need of support, please remember the number for the counseling center <knip>. You can also be in touch with <knip> for an appointment.

Importantly, I am asking everyone to prioritize their personal safety, and please avoid demonstrations and protests at this time.
Goede email en advies.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nul. Gaan de Republikeinen niet toestaan. Sterker nog, men heeft het vandaag ook gewoon over het niet langer laten verkiezen van senatoren, maar benoemen door legislators. Ook tijdens al dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

Ik vraag me af of je iemand een pardon kunt geven voor iets waarvoor ze (nog) niet veroordeeld zijn en wellicht ook nog niet eens voor aangeklaagd. Maar ik ken het rechtssysteem niet, maar ergens lijkt het me gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19
gekkie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:55:
[...]

Ik vraag me af of je iemand een pardon kunt geven voor iets waarvoor ze (nog) niet veroordeeld zijn en wellicht ook nog niet eens voor aangeklaagd. Maar ik ken het rechtssysteem niet, maar ergens lijkt het me gek.
Ja dat kan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:54:
Kreeg een Covid-email van de dekaan van de faculteit van de Amerikaanse universiteit waar ik een onbetaalde aanstelling heb. Ging over Covid, maar had ook deze paragraaf:

[...]

Goede email en advies.
Bizar hoe ik even moest nadenken of dit het Brexit, Covid topic was of toch hier US. Er lijkt toch wel een vorm van chaos te bestaan in mijn hoofd maar wellicht ook daarbuiten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

[...]

Ford heeft dat gedaan voor Nixon. Het kan dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
[...]

Wellicht niet handig om die discussie nog een keer te voeren ;)

Tijden terug is dit, als ik me niet vergis, al meermaals ( in dit topic) gedaan.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
[...]

Ik vraag me af of je iemand een pardon kunt geven voor iets waarvoor ze niet veroordeeld zijn en wellicht ook nog niet eens voor aangeklaagd.
Daar is een precedent voor:
Now, THEREFORE, I, GERALD R. FORD, President of the United States, pursuant to the pardon power conferred upon me by Article II, Section 2, of the Constitution, have granted and by these presents do grant a full, free, and absolute pardon unto Richard Nixon for all offenses against the United States which he, Richard Nixon, has committed or may have committed or taken part in during the period from January 20, 1969 through August 9,1974.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rev-anche schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:53:
Persoonlijk denk ik dat Trump een revolutie van plan was/is!
De man schreeuwt hoogmoedswaanzin uit alle poriën!
It’s never been about Trump, always about the use of Trump. What you’re seeing is exactly conform Republican agenda.

Lees deze twee boeken:

https://www.goodreads.com...929-hiding-in-plain-sight

https://www.goodreads.com...11020-democracy-in-chains

Niets van dit alles van vandaag, of de afgelopen vier jaar is als een verrassing gekomen, tot in detail. Men wilde gewoon niet aan het idee dat wat men vanuit onderzoek al wist daadwerkelijk echt agenda en investering was - ook al kon men alle documenten, notulen, opnames en verslagen toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Dan mijn laatste vraag?
Hoe groot is de kans dat ze Trump psychiatrisch laten onderzoeken en hem opsluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rev-anche schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:59:
Dan mijn laatste vraag?
Hoe groot is de kans dat ze Trump psychiatrisch laten onderzoeken en hem opsluiten?
Beetje knullige vragen allemaal. Wie is ‘ze’? Wie denk je dat dit zou gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:56:
[...]

Bizar hoe ik even moest nadenken of dit het Brexit, Covid topic was of toch hier US. Er lijkt toch wel een vorm van chaos te bestaan in mijn hoofd maar wellicht ook daarbuiten :+
Nou ja, Brexit is integraal gekoppeld aan omstandigheden en actoren in de VS, en deze drama’s, van een Heritage Foundation tot Palantir, van Alfa Bank tot de Kochs. Zo vreemd is de perceptie van chaos dan ook niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dan mijn laatste vraag?
Ik denk dat die eerder het land ontvlucht, of misschien is die al weg.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan mijn laatste vraag?
Nul. Niemand kan daar aan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:00:
[...]

Nul. Niemand kan daar aan raken.
Als die president af is toch wel? Ik denk dat een vervolging er wel aan zit te komen na de 20e of zodra die is afgezet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:01:
[...]

Als die president af is toch wel? Ik denk dat een vervolging er wel aan zit te komen na de 20e of zodra die is afgezet.
Ik kan het niet zien gebeuren. Ik blijf terugdenken aan de analyses van groepsdynamica in structuren en organisaties, maar ook die van sociale geografie. En dan denk ik aan Hannah Arendt en een van haar meest basale historische waarschuwingen. When everybody is guilty, nobody is.

Het is iet som stil bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:43:
[...]
Zeker, McConnell gaat zich ingraven. Maar dat is niets nieuw. Dit is standaard. Blokkeren, verlammen, ondermijnen.
Ik bedoelde met die begroting en COVID relief. Dat ie zich daar heeft ingegraven over die verhoging van de cheques is echt een van de politiek achterlijkste dingen die ik hem heb zien doen op een beslissend moment. Als er nog een verkiezing bezig is en mensen kunnen kiezen, in een economisch zeer lastige situatie, voor de partij die ze geen geld geeft en de partij die ze wel geld geeft: wie denk je dat er dan meer kans maakt op de stem van de zwevende kiezer? :+ Nee, dan Mitch... Gaat ie moeilijk doen op dat moment. *facepalm* En ik snap het niet, want je kan van Mitch vinden wat je wilt: hij snapt over t algemeen het spelletje dondersgoed en is goed in manoeuvreren. Hoe hij dat kon doen is me echt een raadsel en a strange moment to pick that hill to die on. Zullen we maar zeggen.
Brogala schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:47:
[...]

Snap niet zo goed wat je hier mee bedoelt, enige wat Mitch zou doen is nog harder dan tijdens Obama's termijn alles blokkeren. Met Bidens termijn zou hij obstructionism naar een nieuw niveau tillen. Dat is niet erg bevorderlijk voor een democratie.
Dat zou kunnen, maar ik denk dat die tactiek in de huidige situatie niet zou werken.
1) Ze krijgen zelf ook helemaal niets klaargespeeld als ze alleen maar dwarszitten
2) Met de nipte verkiezingsuitslagen hebben ze duidelijk wat terrein terug te winnen en door deze acties ook op PR. De tactieken aanhouden van tijdens termijn Obama; het tegenhouden van nieuwe/aangepaste wetten, wat overigens een actie is die niet voorbehouden is aan Republikeinen al wordt hier gesuggereerd van wel, gaat dan mogelijk niet werken in dit klimaat en de mate van verdeling van het land - wat gek genoeg deels juist een verenigende factor is of juist kan zijn, hoe gek dat ook klinkt. En vergeet niet dat Biden daar ook ‘t een en ander over gezegd heeft, wat slim was en de Republikeinen ook “uitdaagt”
3) Als ze enkel en alleen dwars blijven liggen, zouden ze het Huis van Afgevaardigden mogelijk ook niet terugwinnen; terwijl er nu kansen liggen, al helemaal als de partij een tikje verjongt wordt zoals nu in sommige conservatieve kringen wordt gesuggereerd.
4) Als ze constant dwarsliggen, dan is de kans met de huidige uitslag aanzienlijk dat het bij de volgende verkiezingen al helemaal niet meer in het voordeel van de Republikeinen uitvalt. Er zijn nu andere factoren en uitslagen, ze zitten niet meer zo comfortabel. Na vandaag al helemaal niet meer.
5) De termijn is nu aan ‘t begin

Of Mitch dat ook zo zou zien is de vraag, de situatie en het klimaat is nu behoorlijk anders dan met Obama. En hij heeft duidelijk compleet verkeerd ingeschat wat het voor resultaat zou geven als hij dwars ging liggen op een key moment; namelijk die begroting. Een blunder of hij heeft het om de een of andere reden bewust gedaan, maar ik zou niet weten waarom in vredesnaam...
Verder zijn alle Republikeinen in het Congres verantwoordelijk voor het faciliteren/in staat stellen van Trump. Snap niet zo goed waarom je überhaupt nog één Republikein verkozen zal willen zien.
Omdat ik de zaken niet zo zwart/wit bekijk.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 07-01-2021 01:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:58:
[...]

Daar is een precedent voor:

[...]
Ja zie nu ook dat het weer zo'n reliek is uit de oudheid supreme court decision uit 1866.
Ze zitten daar ook wel ontzettend vast in alles van hun "founding fathers" aangevuld met antieke jurisprudentie.

Ben benieuwd of die downward spiral van ze ooit nog gaat eindigen. Ze hebben zo veel achterstallig onderhoud in werkelijk alles en totaal geen kans om politiek ook maar ergens een verandering voor elkaar te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 07-01-2021 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Dan mijn laatste vraag?
Gedwongen opname etc doe je als iemand een gevaar voor zichzelf en/of anderen vormt. (Wat mij betreft vormt deze man dat overigens wel, maargoed :+ )

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Twitter heeft het account van Trump geblokkeerd. In eerste instantie voor 12 uur, maar mogelijk langer:

https://twitter.com/Twitt.../1346970431039934464?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dan mijn laatste vraag?
Nul. Ik durf zelfs te voorspellen dat Biden hem straks een pardon gaat verlenen (mocht dat nodig zijn). Biden wil een herstel van de status quo, alsof Trump nooit bestaan heeft en conventies en ongeschreven afspraken uit het verleden gewoon nog bestaan, en dat houdt ook in dat je je voorgangers (zonodig) een pardon verleent voor echte en vermeende misdrijven tijdens hun presidentschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rannasha schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:07:
Twitter heeft het account van Trump geblokkeerd. In eerste instantie voor 12 uur, maar mogelijk langer:

[Twitter: https://twitter.com/twittersafety/status/1346970432017031178?s=21]
Ze worden eindelijk eens wakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Spuit 11, nvm.

[ Voor 110% gewijzigd door voske op 07-01-2021 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Laatst online: 16:19
Begrijp ik het goed dat wanneer er voor de 20e geen vaststelling van de verkiezingsuitslagen kan worden besloten dat dan de Voorzitter van het huis van afgevaardigden (Pelosi) president wordt tot de uitslag wel is vastgesteld?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
In theorie wel, maar Senaat en Huis willen snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lasmibalsingh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:10:
Begrijp ik het goed dat wanneer er voor de 20e geen vaststelling van de verkiezingsuitslagen kan worden besloten dat dan de Voorzitter van het huis van afgevaardigden (Pelosi) president wordt tot de uitslag is wel is vastgesteld?
Trump is vanaf 12 uur die dag sowieso geen president meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Twitter account van Trump op slot voor 12 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 07-01-2021 01:12 . Reden: Spuit 13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Rannasha schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:07:

Het is CNN ook opgevallen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Lasmibalsingh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:10:
Begrijp ik het goed dat wanneer er voor de 20e geen vaststelling van de verkiezingsuitslagen kan worden besloten dat dan de Voorzitter van het huis van afgevaardigden (Pelosi) president wordt tot de uitslag is wel is vastgesteld?
In principe wel. Op de 20e lopen de ambtstermijnen van Trump en Pence af. Dan is er dus geen president en gaat men de lijn van opvolging af. En de Speaker of the House staat na de president en vice-president op die lijn. Dan zal Pelosi dus de rol moeten invullen tot er een president gekozen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Oooh, ik zou nu wel een vlieg willen zijn op de muur in de West Wing. Denk dat die compleet flipped vanwege zijn tijdelijke ban :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
@virtuozzo hoe heten die boeken ook alweer die je eerder noemde? Teveel pagina's sindsdien om dat makkelijk op te zoeken.

Wil me daar toch even in gaan verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:04:
[...]

Ik bedoelde met die begroting en COVID relief. Dat ie zich daar heeft ingegraven over die verhoging van de cheques is echt een van de achterlijkste dingen die ik hem heb zien doen op een beslissend moment. Als er nog een verkiezing bezig is en mensen kunnen kiezen, in een economisch zeer lastige situatie, voor de partij die ze geen geld geeft en de partij die ze wel geld geeft: wie denk je dat er dan meer kans maakt op de stem van de zwevende kiezer? :+ Nee, dan Mitch... Gaat ie moeilijk doen op dat moment. *facepalm* En ik snap het niet, want je kan van Mitch vinden wat je wilt: hij snapt over t algemeen het spelletje dondersgoed en is goed in manoeuvreren. Hoe hij dat kon doen is me echt een raadsel en a strange moment to pick that hill to die on.
Het is een vast patroon. Van hem, van de Republikeinen. Ik vrees dat je hier een confrontatie met een toetsbare zwart/wit realiteit hebt, hoe gevoelig ook.

Republikeinen gaat het niet om enig collectief belang. Er is enkel een zeer beperkt amalgaam van geloofsartikelen in dienst van wat Buchanan “property supremacy” noemde.

Strategic agenda first. Nothing else matters. Might makes right. Mitch begrijp het spel inderdaad, het probleem is dat hij op een heel ander bord zit met een heel ander spel dan verwacht wordt. Hij werkt niet voor zijn kiezers, hij werkt voor een gedachtegoed. En dat is rigide, corporatistisch, neo-feodaal. Alles wat hij doet staat in dienst van die agenda, en hij neemt nooit de directe weg, hij werkt via rimpeleffecten. Classic utilitarian realpolitik.

Ter illustratie, Kissinger is een amateur naast McConnell.
Enfin, van Kissinger wordt gezegd dat hij de infameuze vierde kol was, zie de hoorzittingen met John F. Lewis Jr.
Mitch “Moscow” McConnell heeft die toevoeging al van het begin, maar daar zit het punt verder beneden, wie dient McConnell.

Lees deze twee boeken:

https://www.goodreads.com...929-hiding-in-plain-sight

https://www.goodreads.com...11020-democracy-in-chains

Niets van dit alles van vandaag, niets van de afgelopen vier jaar, niets van de afgelopen veertig jaar is als een verrassing gekomen, tot in detail. Publiek debat, Fourth Estate, Third Way politics, het wilde gewoon niet aan het idee dat wat men vanuit onderzoek al wist daadwerkelijk echt agenda en investering was - ook al kon men alle documenten, notulen, opnames en verslagen toetsen.

Dit gaat heel, heel ver terug. Naar de burgeroorlog, naar het door Roosevelt “ontmannen” (zo noemt McConnell het ) van Industry Power voor WOII als soevereine macht. Minority Rule, only those with wealth and power are human beings.

Laat ik het anders zeggen, onze oude Europese spoken van de vorige eeuw zitten in de transnationale verbinding van Amerikaanse, Russische en Britse oligarchie. Dat is wie McConnell dient.

Hard om te zeggen, voor menigeen moeilijk om zelfs maar in te duiken, maar het is in volledigheid van detail toetsbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 07-01-2021 01:32 ]

Pagina: 1 ... 156 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid