[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

voske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Het nut van het 25th amendment zou zijn dat er daadwerkelijk iemand de functie van president zou vervullen. Het feit dat de acting Secretary of Defense niet overlegt met de commander in chief, maar met de VP is ongekend.
Is dat niet effectief gewoon regelrechte insubordinatie en muiterij?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:48:
[...]

Het is geen grote groep.

Ondertussen willen autoriteiten niet eens zeggen dat er arrestaties gemaakt zullen worden bij de opruimactie.

Soort van...

Overigens iets van 20 arrestaties tot nu toe (nog van voor de curfew)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Denk je dat die traagheid gepland was? Of was het een verkeerde inschatting van de dreiging?

Ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat een "mate van" escalatie verwacht en gewenst was. Waarmee ik niet wil beweren dat ze exact kregen wat ze verwacht hadden. Ik vermoed dat ze alleen wat "druk" op de politici wilden en niet de ontruiming van het hele gebouw. Maar misschien fantaseer ik nu.
Dat kan. We hebben daar onvoldoende inzicht in op het moment. Dat gezegd, een toegang was breached, drie zijn voor ze open gedaan. En, hoe gevoelig ook om dit te horen voor sommigen, de VS zijn institutioneel meervoudig gesegregeerd. Men hoeft enkel maar te kijken naar het verschil van focus bij DHS op Democratische initiatieven of BLM acties, en hier.

Zeker, escalatie heeft aantoonbaar nut voor organisaties hier. Primair de Republikeinen via rimpeleffecten.

Enfin, hoe wat waar welk vork in welke steel zit is functioneel irrelevant. Het gaat immers om de effecten. Net zoals iemand met en zonder intentie iets kan zeggen wat fout is in impact is dat in dit soort dynamiek idem.

De realiteit ligt er. De VS zijn zwaar beschadigd. Zwaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Blokker_1999

Full steam ahead

Rannasha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:52:
MSNBC meldt dat de vrouw die in het Capitool is neergeschoten is overleden.
Ik hoop echt dat we daar het volledige verhaal van te horen krijgen en dat als de schoten vanuit law enforcement kwamen dat deze gerechtvaardigd waren, maar zelfs als ze van een burger komen dat er duidelijk kan aangetoond worden dat het uit zelf verdediging is gebeurd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Heijmenberg99 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Oh shit man. Beter hebben ze goede beelden van de dader.
Dat gaat vrijwel zeker politie cq beveiliging of iets vergelijkbaars zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ralpje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:54:
[...]

De beste man heeft inmiddels z'n banner-foto op Twitter vervangen door een foto van Biden en Harris.
[Afbeelding]

That ship has sailed, denk ik :+
Dat is fake news, al meerdere keren langsgekomen in dit topic.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

[...]

De "dader" is beveiliging van het Capitool of politie. Het schot is gelost toen de vrouw (die deel uitmaakte van de relschoppers) door een gebroken raam probeerde klimmen, waar beveiliging/politie achter stond.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

De beste man heeft inmiddels z'n banner-foto op Twitter vervangen door een foto van Biden en Harris.
[Afbeelding]

Je loopt een uur achter.
Dat is biden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

[Afbeelding]

Dat is een uur geleden hier al debunked aangezien hij die foto al had voordat Biden en Harris uberhaupt in de running waren. Is gewoon een foto van hemzelf gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nnoitra schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:53:
[...]

[Twitter]
Soort van...

Overigens iets van 20 arrestaties tot nu toe (nog van voor de curfew)
Ja, dat zijn cijfers van vandaag en gisteren, vanuit het kantoor van de burgemeester. Dit zijn dus cijfers van arrestaties verricht door politiek in hun inzetsgebied over twee dagen heen.

Ik zie nog steeds een weigering overal om cijfers te geven over incident event arrests. We zullen het zien. Misschien. Ooit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Silvin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:39:
Uiteindelijk bekijken we alles vanuit een zeker perspectief. Ik geloof dat er in die groep bestormers velen zijn die absoluut overtuigd zijn dat zij daar strijden voor democratie, de grondwet en de vrije cultuur van Amerika. Zij zijn de good guys, de strijders van het vaderland, zij staan voor hun land. Het ingewikkelde is dat dit allemaal idealen en ideeën zijn die aan je uitgelegd kunnen worden. De vraag is wie het je uit legt en met welk doel.
Op zich niet ongebruikelijk voor allerlei extreme groepen. Ze zijn volledig overtuigd van hun eigenlijk gelijk op een niveau dat alles maar dan ook alles zo uitgelegd wordt dat het hun in die overtuiging sterkt.

Maar echt een plan van een bezetting en barricaderen van het capitool lijkt er allemaal niet achter te zitten vanuit de "demonstranten". Of dit was genoeg, of ze zijn niet goed genoeg aangestuurd, maar heel veel eigen organisatie lijken ze in ieder geval niet te hebben (of ze hadden nooit verwacht het te redden tot binnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Silvin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:48:
[...]

Ik redeneer niets "weg". In tegenstelling; ik stip het probleem aan en wil aangeven dat ik dit als een heel, heel groot issue zie. Het feit dat jij mijn post anders interpreteert is bewijs voor mijn punt.
Het is een feit dat we altijd alles vanuit onze eigen context zien danwel dat de victor de geschiedenis schrijft. Daarom zijn onze verzetsstrijders ook precies dat en niet terroristen tegen de Duitse politieke machthebbers destijds.

Maar als je een paar stappen terug zet en bekijkt wat de aanleiding was (in mijn bovenstaande voorbeeld een inval van een aggressor die leidde tot een bezetting) zou je toch redelijk objectief kunnen vaststellen wie of wat de terroristische daden begonnen (en wie de verzetter is).

Als je in een democratisch land een inval doet van een politiek gebouw om zo de macht en stabiliteit van het land aan te vallen en machtsbeslissingen te beïnvloeden dan mag je volgens die definitie prima van terrorisme spreken. Ondanks dat die mensen zelf denken dat zij juist de vrijheidsstrijders zijn omdat ze door een volksmenner voorgelogen zijn. Duidelijk voorgelogen, mind you. Trump heeft niet stiekem gelijk / is niet stiekem een échte Dem conspiracy op het spoor. Kunnen we het daar over eens zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Dat zijn Pence en z’n vrouw.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Dat is fake news, al meerdere keren langsgekomen in dit topic.
Ja je ziet ook nog iets teveel rode petjes op de foto :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
[...]

[Afbeelding]

Dat zijn pence en z'n vrouw

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Nee, secdef mag op eigen initiatief de nationale garde inzetten zonder toestemming van de president. Enkel de secdef en de president hebben dat recht. Als de VP hen wenst in te zetten moet hij dus via 1 van die 2 gaan en dat heeft Pence hier dan ook correct gedaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Sarcasme zeker? :P Beter had ze thuis gebleven, of niet ingebroken/het gebouw met geweld binnengegaan. Aldus wat ik heb gezien in de video waarin ze wordt neergeschoten en 't interview met iemand die op dat moment naast haar stond.

Allemaal zielig enzo maar dit is haar eigen stomme schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:
[...]

De "dader" is beveiliging van het Capitool of politie. Het schot is gelost toen de vrouw (die deel uitmaakte van de relschoppers) door een gebroken raam probeerde klimmen, waar beveiliging/politie achter stond.
Dat is niet helemaal waar, de vrouw stond al binnen bovenaan een trap (wel bij een raam). De beveiligers stonden achter haar. Op de beelden die ik heb gezien is niet te zien waar het schot vandaan kwam.
Correctie, ze was wel aan het klimmen inderdaad, het is lastig te zien op de beelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Pimorez op 07-01-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Virtuozzo
Volgens mij heb ik de vraag al eens eerder aan je gesteld, maar je geeft ook hier aan dat dit een intern plan is.
Mij lijkt het nog steeds dat buitenlandse partijen meer baat hebben bij deze acties dan interne partijen.
Het land in z'n geheel wordt hiermee (de laatste 4 jaar - en ook al eerder, alleen dan minder succesvol) zwakker op het wereldtoneel door het te druk te hebben met interne problemen.
Is er niet een externe partij die dit allemaal aan het opstoken is (brexit, FVD etc), of ben ik nu zelf de conspiracywappie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Nee, secdef mag op eigen initiatief de nationale garde inzetten zonder toestemming van de president. Enkel de secdef en de president hebben dat recht. Als de VP hen wenst in te zetten moet hij dus via 1 van die 2 gaan en dat heeft Pence hier dan ook correct gedaan.
Ah, dus de SecDef heeft het wel goedgekeurd, dan is het allemaal netjes gegaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Ja, dat zijn cijfers van vandaag en gisteren, vanuit het kantoor van de burgemeester. Dit zijn dus cijfers van arrestaties verricht door politiek in hun inzetsgebied over twee dagen heen.

Ik zie nog steeds een weigering overal om cijfers te geven over incident event arrests. We zullen het zien. Misschien. Ooit.
Uhm, nee.
Capitol Police detain about 20 people
From CNN’s Laura Robinson

Approximately 20 people were seen in plastic hand-ties being put in the back of a Capitol Police van after exiting the Russell Senate Office Building.

Those people were seen being put in the back of a Capitol Police van on Delaware Avenue near Constitution Avenue shortly after 5:30 p.m. this evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Pimorez schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Dat is niet helemaal waar, de vrouw stond al binnen bovenaan een trap (wel bij een raam). De beveiligers stonden achter haar. Op de beelden die ik heb gezien is niet te zien waar het schot vandaan kwam.
Dit heb ik zo ook gezien. De vrouw ging naar de grond voor de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat ik me nou afvraag. Als straks de behandeling weer verder gaat, zouden er dan nog serieus senators zijn die een objection gaan indienen bijvoorbeeld bij Georgia of Michigan? Het beste statement wat je zo7 kunnen maken is je objection terugtrekken.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

[...]

Nee, secdef kan het ook goedkeuren, zie deze post: Bensimpel in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
The Governor can activate National Guard personnel to "State Active Duty" in response to natural or man-made disasters or Homeland Defense missions. State Active Duty is based on State statute and policy and on State funds. Soldiers and Airmen remain under the command and control of the Governor. The federal Posse Comitatus Act (PCA) does not apply under state active duty status or Title 32 status.
Title 32 Full-Time National Guard Duty. (Federally funded, but command and control remains with the State Governor through his Adjutant General.) Title 32 activation can only be done by the President or SECDEF with the approval and consent of the state Governor.
De president wordt normaal gesproken natuurlijk nooit overgeslagen maar het kan dus wel en het is veelzeggend dat dat nu gebeurt is. Vraag me alleen af wie in dit geval als Governor gezien moet worden.

EDIT: Spuit 11 blijkbaar :P

edit: correctie gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 07-01-2021 00:03 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat een timing zit er in die Trump familie (10 minuten geleden)...

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-01-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

[...]

Hij staat er gekleurd op, oranje en wit bovenop.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is een mijnenveld van gaten in juridische kaders en stelsel van normatieve waarden.

Deze escalatie is een tekstboek insurgency, de rol van Trump insurrection. In elke definitie, en daar liggen vaste kaders. Het daar omheen werken door actoren speelt zich echter in genoemd gat af.

Dit is een algemeen probleem in de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Heftige beelden, gebarricadeerde deuren en getrokken pistolen :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4J0HSG-uLkNHPcqaLfLXUOnsH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6SgiCTcrB1PlYIrluy7xbARp.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wokschotel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:58:
Wat ik me nou afvraag. Als straks de behandeling weer verder gaat, zouden er dan nog serieus senators zijn die een objection gaan indienen bijvoorbeeld bij Georgia of Michigan? Het beste statement wat je zo7 kunnen maken is je objection terugtrekken.
Kan op dit moment niemand voorspellen. Sowieso heeft Cruz zelf al aangegeven dat het hem niet gaat om het omkeren van de verkiezingsuitslag, maar puur om het te vertragen, te bemoeilijken (zoals Trump ook wenste). Er zullen er zeker zijn die blijven doorgaan in het huis, vraag is of er in de senaat nog steun zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

[...]

[Afbeelding]

Nee hoor, als een goed katholiek staat hij gewoon tussen een hoop kinderen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was een ruiming, geen arrests, is even geleden in de feed bevestigd. Zal over een kwartier wel opgepikt een aangestipt worden in de verslaggeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

6PM, en nu?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

XWB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:59:

[Afbeelding]
Ohja, dat was die schokkende foto van 3 uur geleden :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

business as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Rannasha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Als je het filmpje ziet is dat niet geheel duidelijk. Er staan Trumpisten in beeld met sniper rifles en een Trumpist die zodra het schot valt zijn handen omhoog doet. Ook is er veel onduidelijk onder de Trumpisten op dat moment waar of van wie de kogel kwam. Er is niet goed te zien of deze dame daadwerkelijk iets deed, of zijn er inmiddels andere vantage points bijgekomen?

Any way, zij zal een martelaar worden. Misschien krijgt ze wel een eigen lied. "The banners high, the ranks closed up"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Waar is de CNN livestream nou?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Razr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Sarcasme zeker? :P Beter had ze thuis gebleven, of niet ingebroken/het gebouw met geweld binnengegaan. Aldus wat ik heb gezien in de video waarin ze wordt neergeschoten en 't interview met iemand die op dat moment naast haar stond.

Allemaal zielig enzo maar dit is haar eigen stomme schuld.
You play stupid games, you win stupid prizes. Tja rot voor haar familie.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Even doorklikken naar de liveblog via die rode banner bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Wilf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:01:
[...]
Als je het filmpje ziet is dat niet geheel duidelijk. Er staan Trumpisten in beeld met sniper rifles en een Trumpist die zodra het schot valt zijn handen omhoog doet. Ook is er veel onduidelijk onder de Trumpisten op dat moment waar of van wie de kogel kwam. Er is niet goed te zien of deze dame daadwerkelijk iets deed, of zijn er inmiddels andere vantage points bijgekomen?

Any way, zij zal een martelaar worden. Misschien krijgt ze wel een eigen lied. "The banners high, the ranks closed up"
Bewijs van die claim? Kan me niet voorstellen dat er iemand ook maar in de buurt gekomen is met een rifle, het is geen Texas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 22:49

seriousjin

Let's get seriously serious..

Ik kijk op dit moment via Ziggo Go, moet je wel toegang voor hebben. Ik kon geen live stream vinden die je zonder premium account kan bekijen. Mss andere tweakers?

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:59:
Drie getrokken pistolen die allemaal op hetzelfde hoofd gericht lijken. Iemand heeft heel veel geluk gehad vandaag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hier werkt gewoon voor mij: https://edition.cnn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[YouTube: sleestaki stream]

Edit: stream begint nu precies moeilijk te doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Drumatiko op 07-01-2021 00:05 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

seriousjin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:03:
[...]

Ik kijk op dit moment via Ziggo Go, moet je wel toegang voor hebben. Ik kon geen live stream vinden die je zonder premium account kan bekijen. Mss andere tweakers?
Al sinds de start van deze chaos bieden ze een vrije livestream aan op hun site. Eerst op de frontpage, maar sinds een uurtje of twee enkel nog op de liveblog pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[Twitter: https://twitter.com/KevOnStage/status/1346937897060945920?s=20]

Dit filmpje geeft wel weer dat er echt een verschil zit tussen de verschillende vormen van protest...

Gossie ik werd gemazed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:00:
[...]

Dat was een ruiming, geen arrests, is even geleden in de feed bevestigd. Zal over een kwartier wel opgepikt een aangestipt worden in de verslaggeving.
Een ruiming, geboeid, richting een busje?
Okay.

Maar dan hebben we ook deze nog:
At least 13 people were arrested amid the siege of the US Capitol by Pro-Trump rioters, Metropolitan Police Department Chief Robert Contee said Wednesday.

“We were looking at just above, just above 13 arrests, I should add very important note here that none of the arrest that occurred, were of DC residents, all the individuals who were arrested. All were from out of, out of the area," he said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit eigenlijk te wachten op het narratief waar vorige weekvoorspelling gewaarschuwd werd, het plaatsen van faux FBI verwijzingen van infiltratie door Antifa bij de Trump aanhangers. Dat zou inmiddels al seeded moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:03:
[Embed]
Nog een extra vat olie op het vuur..
Een trotse president!....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Bij mij ging is precies om 0.00 offline #verdacht

Maar ik heb hem via een andere locatie weer gevonden, thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zal deze dag nog lang kunnen herinneren, daar heeft ie wel gelijk in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wokschotel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Bij mij ging is precies om 0.00 offline #verdacht

Maar ik heb hem via een andere locatie weer gevonden, thanks.
Doet bij mij al heel de avond moeilijk. (en ik ging eens op tijd slapen vandaag ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Wilf schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:
[...]
Het is een feit dat we altijd alles vanuit onze eigen context zien danwel dat de victor de geschiedenis schrijft. Daarom zijn onze verzetsstrijders ook precies dat en niet terroristen tegen de Duitse politieke machthebbers destijds.

Maar als je een paar stappen terug zet en bekijkt wat de aanleiding was (in mijn bovenstaande voorbeeld een inval van een aggressor die leidde tot een bezetting) zou je toch redelijk objectief kunnen vaststellen wie of wat de terroristische daden begonnen (en wie de verzetter is).

Als je in een democratisch land een inval doet van een politiek gebouw om zo de macht en stabiliteit van het land aan te vallen en machtsbeslissingen te beïnvloeden dan mag je volgens die definitie prima van terrorisme spreken. Ondanks dat die mensen zelf denken dat zij juist de vrijheidsstrijders zijn omdat ze door een volksmenner voorgelogen zijn. Duidelijk voorgelogen, mind you. Trump heeft niet stiekem gelijk / is niet stiekem een échte Dem conspiracy op het spoor. Kunnen we het daar over eens zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het absoluut met je eens. Alleen wil ik in blijven zien dat ook ik, en jij, geen vullend zicht op de waarheid hebben. Zodra ik die nuance los laat sta ik op hetzelfde punt als de mensen die dit hele gebeuren goedkeuren; 100% overtuigd van m'n eigen gelijk zonder enige vorm en twijfel over mijn (gebrek aan) kennis.

Dat wil niet zeggen dat ik dit goed praat. Ik veroordeel dit hard en het doet me in zekere zin zelfs verdriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:05:
[...]

De zoveelste dag zou ik haast zeggen... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:42:
[...]

Oh zeker. Maar precies dat is munitie voor degenen die gebruik maken van die groepen. Daar zit netwerk achter, agenda, organisatie.

Het zure is juist dat al die motivatie voortkomt uit manipulatie. Pijnlijk voorbeeld, de opkomst van milities in de Rust Belt, allemaal mensen die vastzitten in afbraak van hun omstandigheden. Maar, al die afbraak is het resultaat van Republikeins lokaal, regionaal en federaal beleid.

Men ziet het echter niet, en daar is het medialandschap en de rol van Big Tech een enorme en bepalende factor in.
Dit is het inderdaad. Natuurlijk zien ze het niet, ze staan strak van de opwinding in hun bubbel. Man wat moeten ze smullen. Hier kun je weer maanden op teren, er gebeurd eindelijk op straat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

mark-k schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:03:
[...]

Bewijs van die claim? Kan me niet voorstellen dat er iemand ook maar in de buurt gekomen is met een rifle, het is geen Texas.
Ik heb nogmaals gekeken maar na het schot waren er ineens heel veel bewakers, daarvoor alleen maar Trumpisten. Ik had eerst de helmen niet gezien.

https://twitter.com/TaylerUSA/status/1346913549898149888

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Hopelijk elke keer dat hij het zeepje moet oprapen in zijn (voor hem) vleeskleurige overall :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
De National Guard lijkt gearriveerd te zijn bij het Capitool (althans de eerste bus).

[ Voor 16% gewijzigd door voske op 07-01-2021 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nnoitra schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:04:
[...]

Een ruiming, geboeid, richting een busje?
Okay.

Maar dan hebben we ook deze nog:

[...]
Het is veel te vroeg voor toetsing van die datasets, het is nu bankieren op verslaggeving en dat is nooit iets om op te bankieren 8) Tegen deze tijd morgen zal er beter inzicht zijn in arrest data, release data, arraignments en intentieverklaringen rechtsvervolging.

Ik geef grif toe, ik verwacht daar weinig bij. Of er moet een enorme trendbreuk komen in relatie tot historische en recente inzet versus deze segmenten van sociale geografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nou die curfew heeft ook weinig zin zo.. Het is wachten op escalatie zo.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Bensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:07:
Nou die curfew heeft ook weinig zin zo.. Het is wachten op escalatie zo.
Ik vind dit allemaal al aardig ge-escaleerd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ah daar is de national guard,

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:07:
De National Guard lijkt gearriveerd te zijn bij het Capitool (althans de eerste bus).
Ja, maar nu nog uitvogelen welke eenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FBI nu ook gearriveerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
seriousjin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Ik vind dit allemaal al aardig ge-escaleerd :+
Dit is peanuts. Men is extreem terughoudend in verhouding. Wat niet onverstandig is, maar het valt wel op. DHS schittert in afwezigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Ben je er al achter welke instructies Trump gegeven zou hebben?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:04:
Ik zit eigenlijk te wachten op het narratief waar vorige weekvoorspelling gewaarschuwd werd, het plaatsen van faux FBI verwijzingen van infiltratie door Antifa bij de Trump aanhangers. Dat zou inmiddels al seeded moeten zijn.
Al uren geleden hoor. ;) Ze menen een foto gevonden te hebben van een van die sjaken op phillyantifa.org. En die gozer met die, overigens best leuke moet ik toegeven, muts met hoorns zou gefotografeerd zijn bij andere antifa protesten. Wat er verder van klopt geen idee, weinig aandacht aan besteed verder.

[ Voor 18% gewijzigd door WhatsappHack op 07-01-2021 00:13 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

HaterFrame

Well... Poo came out!

Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Dat kan. We hebben daar onvoldoende inzicht in op het moment. Dat gezegd, een toegang was breached, drie zijn voor ze open gedaan. En, hoe gevoelig ook om dit te horen voor sommigen, de VS zijn institutioneel meervoudig gesegregeerd. Men hoeft enkel maar te kijken naar het verschil van focus bij DHS op Democratische initiatieven of BLM acties, en hier.

Zeker, escalatie heeft aantoonbaar nut voor organisaties hier. Primair de Republikeinen via rimpeleffecten.

De realiteit ligt er. De VS zijn zwaar beschadigd. Zwaar.
En dit is nou net het punt wat ik wilde maken, misschien heeft men dan toch echt geleerd van de aanpak mbt BLM protesten. Escalatie is 9 van de 10 keer niet de oplossing, roept alleen maar verdere agressie op

Maar goed, dat word een eeuwige discussie die we beiden niet met officiële gedocumenteerde bewijzen kunnen onderbouwen.

Ik ga naar bed :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Als er geen BLM-protest taferelen gaan plaatsvinden in de stad (winkels plunderen, brandstichten etc.) dan denk ik niet dat ze alle straten gaan leegvegen. Ze zullen eerst op deescalatie inzetten en hopen dat de mensen naar huis gaan?

Misschien is die Curfew ook gewoon een middel om wat meer mogelijkheden te hebben met politie etc. en niet noodzakelijk om alles leeg te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die houden er een paar honderd meter vandaan kantoor. Dus die waren er al een tijdje denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:08:
DC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik ga ook maar eens slapen, zie morgen wel of de shit de fan hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Papa Roach schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Die houden er een paar honderd meter vandaan kantoor. Dus die waren er al een tijdje denk ik :)
Ik las op AD al om 22:09 (onze tijd) dat die er waren indd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Papa Roach schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Die hebben vast wel een aardige database aangelegd met mensen die ze in de gaten kunnen houden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 19:52
Razr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:11:
Als er geen BLM-protest taferelen gaan plaatsvinden in de stad (winkels plunderen, brandstichten etc.) dan denk ik niet dat ze alle straten gaan leegvegen. Ze zullen eerst op deescalatie inzetten en hopen dat de mensen naar huis gaan?

Misschien is die Curfew ook gewoon een middel om wat meer mogelijkheden te hebben met politie etc. en niet noodzakelijk om alles leeg te hebben.
Dat zal ongetwijfeld een van de redenen zijn. Iedereen die lastig is kan nu opgepakt worden voor het negeren van de curfew.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Razr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:11:

Dat ligt een beetje voor de hand. Met een curfew kan de politie gewoon random mensen van de straat plukken die niet meewerken - ook al doen ze verder niets illegaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:09:
[...]
DHS schittert in afwezigheid.
De buitenlandse afscheidstournee van Chad Wolf is ook wel lekker getimed. Hij is vandaag in Bahrain.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LAD93 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:10:
[...]

Ben je er al achter welke instructies Trump gegeven zou hebben?
Niemand heeft enig idee. Wat opmerkelijk is. Maar ook weer niet, zero paper trail is wel een kenmerk van de Trump periode. Dat gezegd, het is altijd herkenbaar dat er inzicht is vanuit specifieke vormen van commentaar en repliek. Die ontbreken.

Grote kans dat ook dit weer iets is waar we nooit zullen leren wat zich voltrokken heeft. In ieder geval is duidelijk dat er overleg geweest is en dat er een recall geweest is en dat er vanuit de Vice President en kort overleg, eerder hier voorbij gekomen, instructies gegeven zijn voor inzet van de Garde en een directief aan de burgemeester voor inzet van de Metropolitan police.

Maar zoals eerder gezegd, daar zit weer menige hete aardappel van bevoegdheden en protocollen die niet vastliggen maar een kwestie van normatieve waarden zijn.

Er ligt wel een les voor ons in het Nederlands met eigen toename van bankieren op normatieve waarden, wij van wc eend beleidsposities en zo meer. Als zaken niet vast liggen, tja, dat laat ruimte vallen. En ruimte wordt altijd genomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Silvin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:06:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het absoluut met je eens. Alleen wil ik in blijven zien dat ook ik, en jij, geen vullend zicht op de waarheid hebben. Zodra ik die nuance los laat sta ik op hetzelfde punt als de mensen die dit hele gebeuren goedkeuren; 100% overtuigd van m'n eigen gelijk zonder enige vorm en twijfel over mijn (gebrek aan) kennis.

Dat wil niet zeggen dat ik dit goed praat. Ik veroordeel dit hard en het doet me in zekere zin zelfs verdriet.
Oh absoluut en eigen gelijk ligt zeker op de loer en in heel erg veel gevallen ben ik absoluut met je eens dat je moet oppassen met vingers wijzen (zoals vlak na een aanslag of schietpartij) maar het is de afgelopen vier jaar wel erg duidelijk en objectief hoe Trump te werk is gegaan en hoe hij een groep minions klaar heeft gestoomd om voor hem een civiel leger te vormen.

Sterker nog; de laatste maanden lijken we praktisch live getuige van een leider waarbij de macht hem naar zijn hoofd stijgt, zoals dit zo vaak al is gebeurd als iemand ruikt aan absolute macht. Er zijn heel erg veel leiders met goede bedoelingen afgegleden naar sadistische heersers die niets minder dan aanbidding verwachten van zijn volgers. Ik denk dat ik bij de Kims en Stalin nog meer begrip voor die vorm van afglijding kan hebben (omdat ze ooit écht goed wilde doen) dan van een 100% narcist als Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:14:
[...]

Niemand heeft enig idee. Wat opmerkelijk is. Maar ook weer niet, zero paper trail is wel een kenmerk van de Trump periode. Dat gezegd, het is altijd herkenbaar dat er inzicht is vanuit specifieke vormen van commentaar en repliek. Die ontbreken.

Grote kans dat ook dit weer iets is waar we nooit zullen leren wat zich voltrokken heeft. In ieder geval is duidelijk dat er overleg geweest is en dat er een recall geweest is en dat er vanuit de Vice President en kort overleg, eerder hier voorbij gekomen, instructies gegeven zijn voor inzet van de Garde en een directief aan de burgemeester voor inzet van de Metropolitan police.

Maar zoals eerder gezegd, daar zit weer menige hete aardappel van bevoegdheden en protocollen die niet vastliggen maar een kwestie van normatieve waarden zijn.

Er ligt wel een les voor ons in het Nederlands met eigen toename van bankieren op normatieve waarden, wij van wc eend beleidsposities en zo meer. Als zaken niet vast liggen, tja, dat laat ruimte vallen. En ruimte wordt altijd genomen.
Hopen op Nixon tapes 2.0? ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:14:
[...]

De buitenlandse afscheidstournee van Chad Wolf is ook wel lekker getimed. Hij is vandaag in Bahrain.
Ja, hij heeft een uur geleden een escrow geaccepteerd, maar goed. Kan ik beter niet verder op in gaan. De timing is gruwelijk voordelig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:03:
[Embed]
Nog een extra vat olie op het vuur..
Ik vind deze tweet best heftig, hij is er duidelijk erg trots op. Ik weet het, geen verrassing, maar om het ook zo te roepen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:03
uchiha tijntje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:04:
[Twitter]

Dit filmpje geeft wel weer dat er echt een verschil zit tussen de verschillende vormen van protest...

Gossie ik werd gemazed...
Als het niet zo triest was, had dit zo een sketch van Monty Python kunnen zijn.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Die CNN reporter heeft wel lef zeg, middenin de trump terroristen noemt hij ze gewoon rebellen en losers :D _/-\o_

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:17:
[...]

Als het niet zo triest was, had dit zo een sketch van Monty Python kunnen zijn.
Goede journalist wel, en belachelijke antwoorden op zijn vragen. Laat goed zien hoe hersenloos dit soort types zijn..

[ Voor 8% gewijzigd door seriousjin op 07-01-2021 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De mechanismen voor administrative records en Office archives zijn al drie jaar geleden naar een private server verplaatst door Flynn. Niemand weet waar dat apparaat is. De infrastructuur van zowel het Witte Huis als andere structuren staat sinds die tijd uit. Ik kan het helaas zo snel niet vinden, bij der spiegel was twee jaar geleden daar een rapportage over en als ik het mij goed herinner een special investigative report van de Huffington Post een maand of twee geleden. Staat hier in het topic, maar ergens aan het begin. Disappearing Data.

Dit gaat trouwens nog verder dan dat. Het inlichtingenapparaat heeft sinds de positiewisselingen van de afgelopen twee maanden door benoemingen vanuit het Witte Huis (Kushner, hoe opmerkelijk ook, Trump heeft wel ondertekend) geen records meer van operationele positiewijzigingen en toewijzingen van middelen. Biden gaat hier een enorm probleem in hebben, overheid staat en valt met data. Zonder data geen inzicht. Zonder inzicht ben je blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yay de politie / National guard is er.

Precies op tijd :')

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Je zal maar een politieagent zijn (dan heb je tenminste nog middelen voor zelfbescherming) of nog veel erger, een journalist tussen al deze wappies. Respect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49

Herman

FP ProMod
Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Ik hoop echt dat we daar het volledige verhaal van te horen krijgen en dat als de schoten vanuit law enforcement kwamen dat deze gerechtvaardigd waren, maar zelfs als ze van een burger komen dat er duidelijk kan aangetoond worden dat het uit zelf verdediging is gebeurd.
Als ik de beelden goed bekijk, dan was de vrouw ongewapend en vormde ze geen direct gevaar voor anderen. Tragisch dat ze is doodgeschoten.

Bij de NOS was ook een ooggetuige aan het woord die verklaarde dat er met rubberen kogels op ongewapende mensen is geschoten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Herman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:22:
[...]

Als ik de beelden goed bekijk, dan was de vrouw ongewapend en vormde ze geen direct gevaar voor anderen. Tragisch dat ze is doodgeschoten.

Bij de NOS was ook een ooggetuige aan het woord die verklaarde dat er met rubberen kogels op ongewapende mensen is geschoten.
Nee, tragisch voor de familie, verder niet. You play stupid games, you win stupid prizes. Ze had daar helemaal niet mogen zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
[...]

Ze heeft ingebroken (al dan niet door eerst een raam te vernielen) in het Capitol. Daarbij gaf die gozer die naast haar stond volgens mij ook nog aan dat ze orders van de agenten hadden genegeerd. Tragisch? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multi-Agency Augmentation Command of 74th Troop Command?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

Laguna

Connaisseur

HaterFrame schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:10:
[...]

En dit is nou net het punt wat ik wilde maken, misschien heeft men dan toch echt geleerd van de aanpak mbt BLM protesten. Escalatie is 9 van de 10 keer niet de oplossing, roept alleen maar verdere agressie op

Maar goed, dat word een eeuwige discussie die we beiden niet met officiële gedocumenteerde bewijzen kunnen onderbouwen.

Ik ga naar bed :+
Onzin als het BLM demonstranten waren geweest had Trump allang de National Guard met veel geweld laten ingrijpen om het gebied schoon te vegen. De enige reden dat het niet gebeurd is omdat het blanke Trump supporters zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Nee, tragisch voor de familie, verder niet. You play stupid games, you win stupid prizes. Ze had daar helemaal niet mogen zijn.
Zou me niet verbazen als dit een tragisch ongeval was doordat een van die andere gekken per ongeluk de trigger raakte. Vreselijke beelden, wou dat ik ze niet gezien had, bah..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:05
[...]

Dus je bestormt een overheidsgebouw en je verwacht wat precies? Ze schieten daar vaker voor minder...oh wacht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Wilf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:15:
[...]
Oh absoluut en eigen gelijk ligt zeker op de loer en in heel erg veel gevallen ben ik absoluut met je eens dat je moet oppassen met vingers wijzen (zoals vlak na een aanslag of schietpartij) maar het is de afgelopen vier jaar wel erg duidelijk en objectief hoe Trump te werk is gegaan en hoe hij een groep minions klaar heeft gestoomd om voor hem een civiel leger te vormen.

Sterker nog; de laatste maanden lijken we praktisch live getuige van een leider waarbij de macht hem naar zijn hoofd stijgt, zoals dit zo vaak al is gebeurd als iemand ruikt aan absolute macht. Er zijn heel erg veel leiders met goede bedoelingen afgegleden naar sadistische heersers die niets minder dan aanbidding verwachten van zijn volgers. Ik denk dat ik bij de Kims en Stalin nog meer begrip voor die vorm van afglijding kan hebben (omdat ze ooit écht goed wilde doen) dan van een 100% narcist als Trump.
Kudo's voor je genuanceerde reacties. Dit is exact waarom ik het liefst op Tweakers zit wanneer er een groot nieuwsfeit is waarbij ik de behoefte voel om er over te praten.

En ja, ik heb het de laatste maanden ook zo aangezien. En ik snap oprecht niet dat men valt voor iets wat zo overtuigend een poging tot machtsgreep is. Natuurlijk is 'de andere partij' ook niet heilig maar het is vreemd dat mensen die zich zo overtuigd Amerikaan voelen zo hard achter iemand aan hobbelen die opzichtig hun geliefde democratie omver wil werken ter faveure van zijn eigen ego. Ik snap het echt niet, hoe ik ook mijn best doe.

Daarentegen ga ik wel beter zien dat iedere opruiende 'leider' altijd een groepje mensen kan vinden die alles waar ze voor staan opofferen voor je. Het verklaart zoveel zaken in de geschiedenis van de mensheid. Niet dat ik dit niet wist, maar het is confronterend om het zo mee te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• seriousjin

seriousjin

Razr schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Ze heeft ingebroken (al dan niet door eerst een raam te vernielen) in het Capitol. Daarbij gaf die gozer die naast haar stond volgens mij ook nog aan dat ze orders van de agenten hadden genegeerd. Tragisch? :')
They maced me! They maced me! I just set one foot inside the Capitol! It's a revolution!!!! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik mis de waterkanonnen en paarden charges, maargoed, de-escaleren is beter....

Vind dit demasqee wel aardig eigenlijk

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Pagina: 1 ... 155 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid