Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Weer wat nieuwe ideen voor een nieuw seizoen Designated survivor.LAD93 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:20:
[...]
Hollywood gaat echt een field day hebben met deze dag. Zoveel scenario’s om van te smullen de komende jaren.
Iedereen krijgt corona, crossover naar de last ship.
die komt met een vaccin, en Chandler wordt president
[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 06-01-2021 23:24 ]
Dan vraag ik mij wel af waarom dat pas wordt gedaan zodra het misgaat, terwijl er door de burgemeester 2 dagen geleden al een verzoek is ingediend en er bij de BLM demonstratie de National Guard wel al op de treden stond van het Capitool.RoD schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:11:
[...]
Iets meer context: https://twitter.com/adegrandpre/status/1346937538775289856
[Afbeelding]
Dus Trump was niet betrokken. "out of the chain of command", zoals Carl Bildt zei op Twitter.
DC mayor calls in National Guard ahead of pro-Trump protests
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
1. Dat was in enkele steden en slechts enkele wijken.HaterFrame schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:17:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet, hier word nog niet op grote schaal schade aangericht en geplunderd. Destijds stonden halve wijken in brand, het gaat er hier relatief rustig aan toe. Maar goed, ik zal het wel weer met een witte privilege blik bekijken
2. Meeste protesten waren vreedzaam en werden alsnog met harde neergeknuppeld.
3. BLM had geen vuurwapens bij zich of überhaupt iets van wapens.
Het is overduidelijk dat het met kleur te maken heeft. Dit is niet uniek in de VS.
Vergeten dat er mensen met AR's senate capitol van een staat binnendrongen? Stel je even voor dat er nu een duizend afro-americans de capitol gingen bestormen. Hoe denk je oprecht dat hiermee werd gehandeld? Hier een foto van hoeveel politiemacht er toen stond (BLM):

Vraag je nu af waarom het vandaag zo verschillend is.
Bensimpel
Positieve meneer
Blijkbaar stonden de computers nog unlocked in de senaat terwijl de senatoren snel weg moesten komen. Ben benieuwd hoeveel gevoellige info er straks op straat ligt. Tenzij iedereen die binnen was al in een 2 bij 2 meter kamertje zit opgesloten.Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:20:
[...]
Dat hoeft nog niet eens, je hoeft maar een paar van die lui te zeggen dat ze een USB stick in een random systeem moeten duwen en je bent binnen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Bensimpel
Positieve meneer
Trump moet de national guard goedkeuren, maar blijkbaar heeft pence ervoor gezorgd dat dit alsnog gebeurde buiten Trump om.Laguna schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:22:
[...]
Dan vraag ik mij wel af waarom dat pas wordt gedaan zodra het misgaat, terwijl er door de burgemeester 2 dagen geleden al een verzoek is ingediend en er bij de BLM demonstratie de National Guard wel al op de treden stond van het Capitool.
DC mayor calls in National Guard ahead of pro-Trump protests
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik zie het eerder als een poging van damage control om zijn eigen hachje te redden nu het nog kan.Nnoitra schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:20:
Rand Paul (GOP) heeft ook het licht gezien;
[...]
Ja, zou allemaal kunnen, maar laten we eerlijk zijn als ze echt schade hadden willen doen, dan hadden ze daartoe genoeg mogelijkheden vandaag. Dat hebben ze niet gedaan.uchiha tijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:21:
[...]
Ah het is pas nieuwswaardig als een gebouw in puin ligt. Een explosief wat gewoon letsel aan mensen kan toebrengen is niet boeiend meer...
Ik zie het gewoon meer als een angry mob die samen een half geplande aanval hebben uitgevoerd zonder daar een echt gecoördineerd plan achter te hebben gehad. Ik vraag me tegelijkertijd ook echt af in hoeverre die explosieven echt een gevaar vormden. Ik geloof het op basis van de beelden van vanavond niet echt, maar wie weet.
Want een explosief gecontroleerd laten ontploffen moet ook tot een ravage leiden?Snowdog schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:19:
[...]
[...]
Duidelijk dat het weinig was anders lag het gebouw wel in puin. En het is niet alsof law enforcement daar altijd zo eerlijk is. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niks was, maar als het zo enorm was, dan waren er wel grotere problemen geweest met het opblazen van bommen.
En het explosief laten ze ook lekker tegen de muur liggen voor maximale schade?

Het is een explosief; groot of klein doet er niet toe.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
De islam kan uw vrijheid schaden
Jij je mening, ik de mijne.n3z schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:22:
[...]
1. Dat was in enkele steden en slechts enkele wijken.
Het is overduidelijk dat het met kleur te maken heeft. Dit is niet uniek in de VS.
Vergeten dat er mensen met AR's senate capitol van een staat binnendrongen? Stel je even voor dat er nu een duizend afro-americans de capitol gingen bestormen. Hoe denk je oprecht dat hiermee werd gehandeld? Hier een foto van hoeveel politiemacht er toen stond (BLM):
[Afbeelding]
I am the great Cornholio!
Je zag ze in de house al door de documenten neuzen, ze zijn ook in de offices geweest, dus inderdaad beneiuwd wat ze daar allemaal meegenomen hebben.Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:22:
[...]
Blijkbaar stonden de computers nog unlocked in de senaat terwijl de senatoren snel weg moesten komen. Ben benieuwd hoeveel gevoellige info er straks op straat ligt. Tenzij iedereen die binnen was al in een 2 bij 2 meter kamertje zit opgesloten.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Ik probeerde in mijn post puur te kijken naar de manier waarop de Capitol Police handelde en dat in de context van crisisbeheersing te plaatsen. Wie er goed en fout zijn, of het bewust was en wat de uiteindelijke gevolgen van de genomen beslissingen zijn maakt daar geen onderdeel van uit.gekkie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:14:
[...]
Nog een selfie van je federal-offence heldenmoed en verzet voor bij het verhaal aan de kleinkinderen.
Los daarvan vind ik het vreselijk wat daar gebeurt. Het gaat tegen alles in waar ik voor sta en het doet me pijn om te zien dat een machtige bondgenoot die verre van perfect is, maar cultureel het meest nabij ons staat, vervalt in dit soort praktijken. Soms bekruipt mij de angst dat (noordwest-)Europa een laatste bastion wordt van waarden waar ik voor sta, zonder de zekerheid dat we dat vol kunnen houden.
To be fair, hier waren ook absoluut geen ARs bij betrokken hoor, DC heeft nogal stricte wapenwetten. Open carry is daar sowieso verboden en voor conceiled carry (van een handvuurwapen, geen rifle uiteraard) heb je een permit nodig, zowel als bewoner als bezoeker van de state.n3z schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:22:
[...]
1. Dat was in enkele steden en slechts enkele wijken.
[Afbeelding]
Oftewel een bewuste actie van Trump om de National Guard niet paraat te hebben staan om in te grijpen. Indien de National Guard om het Capitool had gestaan had er geen bestorming plaatsgevonden lijkt mij.Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:23:
[...]
Trump moet de national guard goedkeuren, maar blijkbaar heeft pence ervoor gezorgd dat dit alsnog gebeurde buiten Trump om.
[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 06-01-2021 23:28 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nee sorry, dat is gewoon een zeer zwakke reactie. Je kunt op geen enkele wijze een gelijkenis trekken met de BLM protesten. Dit is namelijk geen protest maar een aanslag op de Amerikaanse democratie.
Mooie hoop maar wel ijdel, wereldwijd (is een ander verhaal). We zijn inmiddels allemaal geïndoctrineerd en geprogrammeerd dus totdat we smart phones en computers gaan verbieden* zal er weinig gaan veranderen / het alleen maar verergeren.Snowdog schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Dat weet ik niet, laten we hopen dat het een sein is dat het niet langer zo verder kan doorgaan en dat puur kapitalisme en verdeling onder de bevolking niet de oplossing is. Ik denk dat vanuit dat punt veel zaken ongedaan kunnen worden gemaakt en ik denk niet dat dit noodzakelijk een weg naar een slechtere toekomst is.
* Simpel Big Tech verbieden gaat niet werken want kapitalisme zoekt altijd het zwakste punt om te parasiteren tot de host overlijdt.
Aan de andere kant, met al die papieren vind ik het ook opvallend dat ze het gebouw niet in de fik hebben gezet.burgt schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:24:
[...]
Je zag ze in de house al door de documenten neuzen, ze zijn ook in de offices geweest, dus inderdaad beneiuwd wat ze daar allemaal meegenomen hebben.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
BLM was weken aan protesten met miljoenen deelnemers in tientallen steden.HaterFrame schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:17:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet, hier word nog niet op grote schaal schade aangericht en geplunderd. Destijds stonden halve wijken in brand, het gaat er hier relatief rustig aan toe. Maar goed, ik zal het wel weer met een witte privilege blik bekijken
Dit is 10k mafketels in 3 uur. Dus je moet alles wat zij nu doen even x100 doen om de twee protesten te vergelijken.
En dan speelt ook nog mee dat bij BLM politie de boel flinkt heeft opgeruid, terwijl hier juist een duidelijke deėscalatiestrategie gevolgd is.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Dat waren gewoon mensen die geen plan hadden en absoluut niet het vermoeden hadden hier ooit terecht te komen.Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:26:
[...]
Aan de andere kant, met al die papieren vind ik het ook opvallend dat ze het gebouw niet in de fik hebben gezet.
Nou, zoek de verschillen in psychologische profielen van actieve en passieve deelnemers en volgelingen ...Wokschotel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:24:
Laten we ook niet vergeten dat hier een behoorlijk aantal van wat wij wappies zouden noemen, rond loopt. Maatschappelijk mislukten die graag de schuld geven aan het systeem. Ongetwijfeld loopt er ook een aantal meer gevaarlijke types rond, maar wat hier loopt is niet representatief voor de US en ook niet voor de GOP.
De labels zijn slechts zelden van toepassing. De spreekwoordelijke appie gaat de loopgraven in, maar de hoog opgeleide wapper sponsort, faciliteert, organiseert en doet het netwerken ...
Dit alles zit heel anders in elkaar dan de perceptie maar al te vaak door bias geschapen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Geen meta discussie in het topic, maak een TR aan.HaterFrame schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:28:
[...]
Mag je vinden, maar door je punten te blijven herhalen in dit topic ga je mij niet overtuigen. No hard feelings
Ik zou iets voorzichtiger zijn met normaliseren.
[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 06-01-2021 23:36 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Nouja, op een bepaald punt gaat ze zelf ook ten onder aan dit gedrag, dus ik heb nog altijd hoop. Ik denk dat je in de geschiedenis altijd punten hebt gehad van een ommekeer, ik weet niet of dit zo'n moment is, maar dat zal vast op een bepaald moment komen. Zo niet, dan is dat ook het einde van deze periode van heerschappij.Wilf schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:26:
[...]
Mooie hoop maar wel ijdel, wereldwijd (is een ander verhaal). We zijn inmiddels allemaal geïndoctrineerd en geprogrammeerd dus totdat we smart phones en computers gaan verbieden* zal er weinig gaan veranderen / het alleen maar verergeren.
* Simpel Big Tech verbieden gaat niet werken want kapitalisme zoekt altijd het zwakste punt om te parasiteren tot de host overlijdt.
Het Capitool is een symbool van de Amerikaanse republiek. Ze zien zich als patriotten. Die gaan geen symbool vernietigen. Enkele extremisten onder hen, misschien. Maar de meesten zouden daarmee tegen hun eigen geloof in de Republiek handelen.Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:26:
[...]
Aan de andere kant, met al die papieren vind ik het ook opvallend dat ze het gebouw niet in de fik hebben gezet.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik denk dat "anarchisten" een meer correcte omschrijving is voor deze groep.Wilf schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Both sides gaat je niet redden in deze discussie. BLM vecht voor mensenrechten. Deze terroristen vechten voor tirannie.
In ieder geval is er nu wel een grote politiemacht aanwezig.
Of juist niet, dat ze het platbranden van het Capitool juist zien als een statement dat "hun Amerika" ze heeft verraden.Killjoy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:30:
[...]
Het Capitool is een symbool van de Amerikaanse republiek. Ze zien zich als patriotten. Die gaan geen symbool vernietigen. Enkele extremisten onder hen, misschien. Maar de meesten zouden daarmee tegen hun eigen geloof in de Republiek handelen.
Stormtroopers.Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
[...]
Ik denk dat "anarchisten" een meer correcte omschrijving is voor deze groep.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik denk het niet. Die kunnen beter richten.
Het merendeel misschien niet, maar van de mensen die binnen zijn geweest en die een explosief bij zich hadden echt wel.Wokschotel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Dat waren gewoon mensen die geen plan hadden en absoluut niet het vermoeden hadden hier ooit terecht te komen.
Zie ook een paar pagina's terug, daar staat een screenshot van een forumdraadje.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Niet demonstranten, nee, vol erin...
Pardon? Ik normaliseer niets. Het enige wat ik zeg is dat de politie uitstekend heeft gereageerd door te deescaleren in een situatie die dat toe liet.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:30:
[...]
Randje trol. Ik zou iets voorzichtiger zijn met normaliseren.
I am the great Cornholio!
Anarchisten dansen niet naar de pijpen van een dictator, dus nee. Dit is een coup om tirannie te installeren in de vorm van hun Dear Leader Trump.Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
[...]
Heh. Als eens goed naar de films gekeken, die term is van toepassing voor context, disposal tools who can’t shoot but are really good at following ordersStoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:33:
[...]
Ik denk het niet. Die kunnen beter richten.
Wat is nou een dark side zonder stormtroopers
Ongetwijfeld.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Nou, zoek de verschillen in psychologische profielen van actieve en passieve deelnemers en volgelingen ...
De labels zijn slechts zelden van toepassing. De spreekwoordelijke appie gaat de loopgraven in, maar de hoog opgeleide wapper sponsort, faciliteert, organiseert en doet het netwerken ...
Dit alles zit heel anders in elkaar dan de perceptie maar al te vaak door bias geschapen.
Echt niet, je hebt toch ook de beelden gezien. Een bunch of losers en outcasts. Ik heb er bijna geen knokploeg types tussen gezien.
een treffende spreuk
Terroristen is een betere beschrijving.Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
[...]
a person who uses unlawful violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims.
Dat denk ik ook. En wat die mensen wel bereiken is totaal ander nieuws. Je leest al weer op Twitter en Dumpert verhaaltjes van pro-Trump supporters dat de echte riotters binnen in The Capitol mensen van antifa (in disguise) waren.earvaag schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
Ik denk dat wat er vandaag precies gebeurt irrelevant is. Wabelangrijk is, is de symboliek dat er ” iets” is gebeurt . De Q nonsens geeft er zn draai en het verhaal kan door. Echt na een dag horendol te worden van Qanon nonsens is het mij duidelijk dat een deel van de mensen in een parrallele wereld leven met eigen nieuws en eigen sociale omgeving. Wat er nu verder gebeurt is in die "wereld" irrilevant want daar speelt een hele andere realiteit. Echt wat nu op het journaal te zien is bereikt die mensen niet meer.
Alsof de president de enige is die dat beslist.Laguna schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:25:
[...]
Oftewel een bewuste actie van Trump om de National Guard niet paraat te hebben staan om in te grijpen. Indien de National Guard om het Capitool had gestaan had er geen bestorming plaatsgevonden lijkt mij.
How do you save a random generator ?
Zou het? Denk niet dat ze zich willen identificeren met de Britten. De war of 1812 is best wel een ding. En de Britten zijn de laatsten (1814) die zoiets hebben gedaan. Maar goed, ik ben maar een idioot met een meningStoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:32:
[...]
Of juist niet, dat ze het platbranden van het Capitool juist zien als een statement dat "hun Amerika" ze heeft verraden.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Precies, dit is organisatie.Wilf schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:33:
[...]
Anarchisten dansen niet naar de pijpen van een dictator, dus nee. Dit is een coup om tirannie te installeren in de vorm van hun Dear Leader Trump.
Daarbij, terug serieus. Er zitten nogal wat militie verbindingen, en dat is echt iets waar de gemiddelde Nederlander weinig tot geen voorstelling van heeft. Niet iets om niet serieus te nemen.
Volgens de Insurrection Act wel.enchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:35:
[...]
Alsof de president de enige is die dat beslist.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Zwaktebod omdat de feiten je kijk op de wereld niet ondersteunen, wat een onzin zeg. De BLM protesten waren echt van een heel andere orde.HaterFrame schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:28:
[...]
Mag je vinden, maar door je punten te blijven herhalen in dit topic ga je mij niet overtuigen. No hard feelings
Vandaag laat duidelijk zien dat de ene groep (blanke rechtsextremisten) heel wat kan maken, zelfs het hart van de democratie binnendringen zonder al te veel gevolgen, terwijl andere groepen gewelddadig uit elkaar geslagen worden (denk aan het fotomoment van Trump met de bijbel....).
Het voordeel lijkt dat we hier geen 2 partijen stelsel hebben en eigenlijk ook niet van die hele grote tegenstellingen. We zien het nu richting de verkiezen weer dat men zich in bochten wringt om vooral te benadrukken hoe verschillend politieke partijen in NL zijn, maar de echte verschillen zijn tot nu toe peanuts vergeleken bij nagenoeg elk ander land.Silvin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:24:
[...]
Ik probeerde in mijn post puur te kijken naar de manier waarop de Capitol Police handelde en dat in de context van crisisbeheersing te plaatsen. Wie er goed en fout zijn, of het bewust was en wat de uiteindelijke gevolgen van de genomen beslissingen zijn maakt daar geen onderdeel van uit.
Los daarvan vind ik het vreselijk wat daar gebeurt. Het gaat tegen alles in waar ik voor sta en het doet me pijn om te zien dat een machtige bondgenoot die verre van perfect is, maar cultureel het meest nabij ons staat, vervalt in dit soort praktijken. Soms bekruipt mij de angst dat (noordwest-)Europa een laatste bastion wordt van waarden waar ik voor sta, zonder de zekerheid dat we dat vol kunnen houden.
Maar goed ook met een relatief klein clubje kun je wel een hoop stennis schoppen en een hoop gevoel van onbehagen veroorzaken, dat hebben we ook rond de corona clubjes wel gezien.
CNN heeft dan ook een héél erg gekleurde mening.Snowdog schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:35:
Ik vind het jammer dat ze het op CNN nu hebben over Facebook en Twitter maar niet naar zichzelf kijken. Ja echo-chambers zijn een ding, maar de huidige staat van de media helpt gewoon ook niet. Daar hebben ze een blind eye voor though.
De DC National Guard kan bij gebrek aan een gouverneur in de basis alleen op bevel van de president worden ingezet.enchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:35:
[...]
Be yourself, no matter what they say ...
Ik raad je aan dumpert te dumpen. Vroeger was het leuk. Keiharde humor, no nonsense, droge humor. Nu zijn het wappies, vrouwenhaters, losers en azijnpissers.silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:34:
[...]
Dat denk ik ook. En wat die mensen wel bereiken is totaal ander nieuws. Je leest al weer op Twitter en Dumpert verhaaltjes van pro-Trump supporters dat de echte riotters binnen in The Capitol mensen van antifa (in disguise) waren.
Ik mis de filmpjes wel, en de humor, maar het is het niet waard om je tijd en gemoed aan te verspillen meer.
een treffende spreuk
Bensimpel
Positieve meneer
Wikipedia: United States National Guardenchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:35:
[...]
The Governor can activate National Guard personnel to "State Active Duty" in response to natural or man-made disasters or Homeland Defense missions. State Active Duty is based on State statute and policy and on State funds. Soldiers and Airmen remain under the command and control of the Governor. The federal Posse Comitatus Act (PCA) does not apply under state active duty status or Title 32 status.
Title 32 Full-Time National Guard Duty. (Federally funded, but command and control remains with the State Governor through his Adjutant General.) Title 32 activation can only be done by the President or SECDEF with the approval and consent of the state Governor.
😆 - Denk ook eens om ;)
Nothing a 25th amendment won't fix.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik las ergens dat dat komt omdat DC geen staat is. In staten is de gouverneur de baas, dus die bepaalt dat. In DC heb je alleen een burgemeester, die voor sommige dingen blijkbaar toestemming nodig heeft van een hogere macht.enchion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:35:
[...]
(Overigens weet ik dit niet zeker)
Meer info: https://www.lawfareblog.c...rotest-response-dc-unique
[ Voor 12% gewijzigd door Tk55 op 06-01-2021 23:49 ]
Ik denk dat eerder de vraag is, hebben we het einde van tijdperk Trump net gezien of het begin van een periode met nog veel meer verdeeldheid?earvaag schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
Ik denk dat wat er vandaag precies gebeurt irrelevant is. Wabelangrijk is, is de symboliek dat er ” iets” is gebeurt . De Q nonsens geeft er zn draai en het verhaal kan door. Echt na een dag horendol te worden van Qanon nonsens is het mij duidelijk dat een deel van de mensen in een parrallele wereld leven met eigen nieuws en eigen sociale omgeving. Wat er nu verder gebeurt is in die "wereld" irrilevant want daar speelt een hele andere realiteit. Echt wat nu op het journaal te zien is bereikt die mensen niet meer.
Moet Pence en het kabinet wel het lef hebben om dat te invoken.
Omdat ze kritiek hebben op iemand die graag de dictator uithangt?TheBrut3 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:36:
[...]
CNN heeft dan ook een héél erg gekleurde mening.
Mwah, wappies worden redelijk goed aangepakt. Ze zitten er wel nog veel, maar de echte wappies worden goed geminned. Daarnaast kijk ik Dumpert voor de filmpjes en niet voor de comments.pro_6or schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:37:
Ik raad je aan dumpert te dumpen. Vroeger was het leuk. Keiharde humor, no nonsense, droge humor. Nu zijn het wappies, vrouwenhaters, losers en azijnpissers.
Ik mis de filmpjes wel, en de humor, maar het is het niet waard om je tijd en gemoed aan te verspillen meer.
Ja, dat ging wel in frappant ander tempo dan zelfs in het kleinste stadje in randgebieden bij BLM protesten ... maar goed ...RoD schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
Het lijkt wel voorspoedig te gaan met de ontruiming, maar dat heb ik net ook al geroepen, dus laat ik het maar niet al te hard zeggen![]()
In ieder geval is er nu wel een grote politiemacht aanwezig.
De impact is er hoe dan ook. Dit gaat enorme impact hebben op de mondiale perceptie van de VS. Zelfs 9-11 had het potentieel niet voor dit soort impact. Dat was extern, oorlog. Dit is intern, destabilisatie.
Cru gesteld, sinds vandaag worden de VS niet langer als onaantastbaar en weerbaar gezien.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik denk dat Pence wel klaar is met Trump,MueR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
😆 - Denk ook eens om ;)
Why not both? Trump is klaar, maar zijn "gedachtegoed" (tussen aanhalingstekens aangezien ik betwijfel of hij ooit denkt) leeft verder, alles wordt meer en meer gepolariseerd.Teknix1982 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat eerder de vraag is, hebben we het einde van tijdperk Trump net gezien of het begin van een periode met nog veel meer verdeeldheid?
Dat heb ik ook al meerdere malen gedacht, het verbaast me dat het nog niet is geëscaleerd. Mogelijk alleen omdat ze onherkenbaar zijn. Net als hier met de NOS..Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:32:
De media moet echt daar oppassen, levensgevaarlijk voor hun..
Ze hebben haast geen keuze meerMueR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat gaat tegen hun eigen belang in.MueR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Klopt, daar is wel meer gezeur over. Niet voor niets is 'Taxation without representation' de leus. Het is geen staat, dus geen state police, geen gouverneur.Tk55 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Ik las ergens dat dat komt omdat DC geen staat is. In staten is de gouverneur de baas, dus die bepaalt dat. In DC heb je alleen een burgemeester, die voor sommige dingen blijkbaar toestemming nodig heeft van een hogere macht.
(Overigens weet ik dit niet zeker)
Verbaast me wel dat de MPDC toch zelf nog aardig wat mensen op de been heeft gekregen.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2021 23:41 ]
Pence mikt nog steeds op een run in 2024, dus die wil de Trump base niet afkeren.Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat Pence wel klaar is met Trump,
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Absoluut het laatste. Violence begets violence. Deze terroristische daad verscheurt elk vertrouwen in een democratische, pacifistische oplossing. Het is nu duidelijk dat Trumpaanhangers 'the whole nine yards' durven te gaan. Ik denk dat extreem links hier maar één antwoord op heeft.Teknix1982 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Ik denk dat eerder de vraag is, hebben we het einde van tijdperk Trump net gezien of het begin van een periode met nog veel meer verdeeldheid?
Die heeft hij al afgekeerd toen hij besloot om niet de wet te overtreden om trump te helpen.MueR schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:40:
[...]
Pence mikt nog steeds op een run in 2024, dus die wil de Trump base niet afkeren.
25th is incoming
Oh zeker. Maar precies dat is munitie voor degenen die gebruik maken van die groepen. Daar zit netwerk achter, agenda, organisatie.Silvin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:39:
Uiteindelijk bekijken we alles vanuit een zeker perspectief. Ik geloof dat er in die groep bestormers velen zijn die absoluut overtuigd zijn dat zij daar strijden voor democratie, de grondwet en de vrije cultuur van Amerika. Zij zijn de good guys, de strijders van het vaderland, zij staan voor hun land. Het ingewikkelde is dat dit allemaal idealen en ideeën zijn die aan je uitgelegd kunnen worden. De vraag is wie het je uit legt en met welk doel.
Het zure is juist dat al die motivatie voortkomt uit manipulatie. Pijnlijk voorbeeld, de opkomst van milities in de Rust Belt, allemaal mensen die vastzitten in afbraak van hun omstandigheden. Maar, al die afbraak is het resultaat van Republikeins lokaal, regionaal en federaal beleid.
Men ziet het echter niet, en daar is het medialandschap en de rol van Big Tech een enorme en bepalende factor in.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Curfew, eerst zien, dan geloven. Ook of men het doorzet zoals men dat normaliter bij civiele verstoringen toepast, met massief en gericht geweld.Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:42:
En dan sta je tegenover de politie... en straks huilen als je op de grond ligt.. nog 19 min en dan moet iedereen hardhandig weg worden gehaald. Diegene die nu naar huis zijn gegaan tonen tenminste nog wat intelligentie..
Meten met twee maten heeft consequenties.
Ik snap wat je zegt maar Trump kan dan wel met zijn termijn klaar zijn maar als ze gedachtengoed door gaat dan is dit dus het begin pas. Ben benieuwd hoe de GOP hier na vandaag mee om gaat. Veel zullen zich hier toch wel van willen distantiëren. Toen het alleen nog maar geblaat van Trump was, gaan er een aantal nog wel in mee maar die oproep bij zijn rally ging al ver maar dit gaan denk ik veel van zijn GOP aanhangers ook niet accepteren.mark-k schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:39:
[...]
Why not both? Trump is klaar, maar zijn "gedachtegoed" (tussen aanhalingstekens aangezien ik betwijfel of hij ooit denkt) leeft verder, alles wordt meer en meer gepolariseerd.
Denk je dat die traagheid gepland was? Of was het een verkeerde inschatting van de dreiging?Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Ja, dat ging wel in frappant ander tempo dan zelfs in het kleinste stadje in randgebieden bij BLM protesten ... maar goed ...
Ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat een "mate van" escalatie verwacht en gewenst was. Waarmee ik niet wil beweren dat ze exact kregen wat ze verwacht hadden. Ik vermoed dat ze alleen wat "druk" op de politici wilden en niet de ontruiming van het hele gebouw. Maar misschien fantaseer ik nu.
Sja... ISIS zijn ook de meest vrome moslims die precies deden wat Mohammed deed vanaf de geboorte van Islam - oorlog voeren, terroristische aanslagen plegen, overvallen plegen, genocide, uitbreiding van zijn rijk. Vanuit hun perspectief vochten zij ook een vrome oorlog voor Allah tegen Dar al-Harb. Zo kan je alles wel wegredeneren als vrijheidsstrijders en 'good guys'. Echter zijn de definities van terrorisme ook redelijk duidelijk.Silvin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:39:
Uiteindelijk bekijken we alles vanuit een zeker perspectief. Ik geloof dat er in die groep bestormers velen zijn die absoluut overtuigd zijn dat zij daar strijden voor democratie, de grondwet en de vrije cultuur van Amerika. Zij zijn de good guys, de strijders van het vaderland, zij staan voor hun land. Het ingewikkelde is dat dit allemaal idealen en ideeën zijn die aan je uitgelegd kunnen worden. De vraag is wie het je uit legt en met welk doel.
Bensimpel
Positieve meneer
Mensen die er nu nog staan heb ik totaal geen medelijden mee imho, er staan er nu een hoop leuke selfies te maken voor het nageslacht.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Curfew, eerst zien, dan geloven. Ook of men het doorzet zoals men dat normaliter bij civiele verstoringen toepast, met massief en gericht geweld.
Meten met twee maten heeft consequenties.
😆 - Denk ook eens om ;)
Trump is hierna gewoon klaar, er zal een andere mafklapper met eenzelfde imago opstappen gok ik, maar Donald is hierna echt nergens meer welkom hoor (op wat wappie bijeenkomsten na gok ik).Teknix1982 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Ik snap wat je zegt maar Trump kan dan wel met zijn termijn klaar zijn maar als ze gedachtengoed door gaat dan is dit dus het begin pas. Ben benieuwd hoe de GOP hier na vandaag mee om gaat. Veel zullen zich hier toch wel van willen distantiëren. Toen het alleen nog maar geblaat van Trump was, gaan er een aantal nog wel in mee maar die oproep bij zijn rally ging al ver maar dit gaan denk ik veel van zijn GOP aanhangers ook niet accepteren.
Precies omgekeerd. Keer op keer zijn vreedzame protesten aangevallen door politie terwijl zwaar bewapende rechts extremisten meerdere keren overheidsgebouwen hebben bezet.mark-k schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:46:
[...]
Grootste verschil met de BLM protesten is denk ik dat die daarvoor al elke keer gewelddadig zijn gebleken, dit is de eerste keer dat deze mafkezen zo 'los' gaan (er staat nog niks in de fik en er heeft voor zover ik weet nog niemand een paar sneakers of een tv 'gered' van hun oppressors).
Het is geen grote groep.n3z schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:47:
[...]
Zou kunnen wat je zegt. En uiteindelijk is de-escalatie altijd beter met zulke grote groepen. Wat dat betreft heeft de politie het gewoon goed gedaan.
Ik denk dat de discussie was dat zwarte Amerikanen per definitie anders worden behandeld. Even los van vandaag en de BLM protesten zijn hier natuurlijk genoeg voorbeelden van.
Ondertussen willen autoriteiten niet eens zeggen dat er arrestaties gemaakt zullen worden bij de opruimactie.
Ik redeneer niets "weg". In tegenstelling; ik stip het probleem aan en wil aangeven dat ik dit als een heel, heel groot issue zie. Het feit dat jij mijn post anders interpreteert is bewijs voor mijn punt.Wilf schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:45:
[...]
Sja... ISIS zijn ook de meest vrome moslims die precies deden wat Mohammed deed vanaf de geboorte van Islam - oorlog voeren, terroristische aanslagen plegen, overvallen plegen, genocide, uitbreiding van zijn rijk. Vanuit hun perspectief vochten zij ook een vrome oorlog voor Allah tegen Dar al-Harb. Zo kan je alles wel wegredeneren als vrijheidsstrijders en 'good guys'. Echter zijn de definities van terrorisme ook redelijk duidelijk.
American Taliban.Silvin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:48:
[...]
Ik redeneer niets "weg". In tegenstelling; ik stip het probleem aan en wil aangeven dat ik dit als een heel, heel groot issue zie. Het feit dat jij mijn post anders interpreteert is bewijs voor mijn punt.
Het hart van de democratie van een land met geweld binnendringen is wel van een heel veel erger niveau dan een lokale winkel leegplukken als niemand thuis is.mark-k schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:46:
[...]
Grootste verschil met de BLM protesten is denk ik dat die daarvoor al elke keer gewelddadig zijn gebleken, dit is de eerste keer dat deze mafkezen zo 'los' gaan (er staat nog niks in de fik en er heeft voor zover ik weet nog niemand een paar sneakers of een tv 'gered' van hun oppressors).
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
De antwoorden van Muriel Bowser (burgemeester van DC) op de vragen van Jake Tapper zijn in dat opzicht echt om te janken.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:48:
[...]
Ondertussen willen autoriteiten niet eens zeggen dat er arrestaties gemaakt zullen worden bij de opruimactie.
Ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat vele van de vandaag aanwezige mensen iig ook niet zwaarbewapend waren. Sommigen misschien wel. Maar goed, kleine nuance.Philip Ross schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:48:
[...]
Precies omgekeerd. Keer op keer zijn vreedzame protesten aangevallen door politie terwijl zwaar bewapende rechts extremisten meerdere keren overheidsgebouwen hebben bezet.
Grote vraag is waarom de eerste uren slechts een handjevol agenten waren. Waarom duurde de opschaling zo lang. Toen de bestorming een feit was vind ik de de-escalatie geen slechte aanpak. Had niet zover moeten komen.Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:48:
[...]
Het is geen grote groep.
Bedankt voor je relativerende woorden. Meestal besef ik me dat ook wel en in het dagelijks leven zie ik dat een enorme overgrote meerderheid van de mensen gematigd zijn en vooral een rustig en enigszins vreedzaam leven willen hebben. Maar in deze tijd waarin ik voornamelijk thuis zit raak ik die connectie wel eens kwijt en ligt het gevaar van sensationele (social) media op de loer. Soms het is goed om even rondje door de wijk te lopen om te zien dat niet alles in brand staat.gekkie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:36:
[...]
Het voordeel lijkt dat we hier geen 2 partijen stelsel hebben en eigenlijk ook niet van die hele grote tegenstellingen. We zien het nu richting de verkiezen weer dat men zich in bochten wringt om vooral te benadrukken hoe verschillend politieke partijen in NL zijn, maar de echte verschillen zijn tot nu toe peanuts vergeleken bij nagenoeg elk ander land.
Maar goed ook met een relatief klein clubje kun je wel een hoop stennis schoppen en een hoop gevoel van onbehagen veroorzaken, dat hebben we ook rond de corona clubjes wel gezien.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Bensimpel
Positieve meneer
Trump kan nog voor meer schade zorgen, het beste is dat hij nu wordt afgezet en opgesloten.mark-k schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:51:
Trouwens, de 25th amendment heeft ook nul zin toch? Alsof die mensen dan opeens denken "oh misschien hadden we toch geen gelijk". Alsof Trump opeens stopt met zaniken en haat zaaien.
😆 - Denk ook eens om ;)
True, maar dat wisten ze natuurlijk nog niet voordat ze het ook daadwerkelijk gedaan hadden, dus dat is geen argument waarom er nu van tevoren al meer riot police had moeten zijn.J2S schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:49:
[...]
Het hart van de democratie van een land met geweld binnendringen is wel van een heel veel erger niveau dan een lokale winkel leegplukken als niemand thuis is.
Zeker weten dat er de komende 2 weken continu extra politie staat.
Het nut van het 25th amendment zou zijn dat er daadwerkelijk iemand de functie van president zou vervullen. Het feit dat de acting Secretary of Defense niet overlegt met de commander in chief, maar met de VP over de inzet van de National Guard is ongekend.mark-k schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:51:
Trouwens, de 25th amendment heeft ook nul zin toch? Alsof die mensen dan opeens denken "oh misschien hadden we toch geen gelijk". Alsof Trump opeens stopt met zaniken en haat zaaien.
[ Voor 3% gewijzigd door voske op 06-01-2021 23:53 ]
Ik denk dat het er wel meer waren dan een handjevol, maar niet genoeg om zo'n grote mensenmassa terug te drukken. Ze willen het niet escaleren door te snel terug te drukken met te weinig mensen, dus wat mij betreft geen hele slechte aanpak? Veel dreiging leek er niet te zijn.HEY_DUDE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Grote vraag is waarom de eerste uren slechts een handjevol agenten waren. Waarom duurde de opschaling zo lang. Toen de bestorming een feit was vind ik de de-escalatie geen slechte aanpak. Had niet zover moeten komen.
Oh shit man. Beter hebben ze goede beelden van de dader.Rannasha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:52:
MSNBC meldt dat de vrouw die in het Capitool is neergeschoten is overleden.
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.