Ashilh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:27:
De persoonlijke ervaring en context is relevant gezien het de VP kandidate is. De bussing achtergrond is algemeen bekend en werd later toegelicht. De geloofwaardigheid van Biden is gekoppeld aan die van zijn VP kandidate. Harris haar politieke uitspraken over Biden zijn niet ineens onbetrouwbaar of voor meerdere uitleg vatbaar nadat ze op de ticket is gestapt. De initiële verhouding in de race voor de samen gang is hier de pertinente informatie.
Het onderwerp is "Biden en zijn verleden met racisme". In die context zijn de opmerkingen van Harris opmerkelijk, maar dat *zij specefiek* die opmerkingen maakt is niet relevant.
De inhoud van de opmerkingen zijn wel intressent en relevant, maar daar zijn genoeg andere bronnen voor te vinden die neutraler, betrouwbaarder en meer authoriteit hebben. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar die bronnen gezien die makkelijker te accepteren zijn dan een hear-say..
[...]
Bedankt voor aanwijzing op de naam. Ik weet niet hoe ik bij die voornaam kwam.
Ik stel nergens dat Biden onderdeel is geweest van de KKK, rare opmerking. Ik stel is dat Biden aangesproken kan worden voor zijn handelen en de politieke associaties die hij is aangegaan om zijn politieke asperaties te bewerkstelligen.
Ik zie hier een nogal een groot verschil in je argumentatie met betrekking tot de ernst van extreem rechts.
offtopic:
Het is goed mogelijk dat je het zo bedoelt, maar als ik de tekst ontleed is Biden het onderwerp en Byrd het leidend voorwerp.
Jouw argument begon met "zijn carriere" en pas bij de volgende alinea komt Byrd als personage er bij. De "hij" in tweede alinea verwijst ook naar Biden. (Tevens was de aanleiding het "verleden van Biden"-opdracht van Helixes).
Nog een puntje: Byrd was onderdeel van de KKK, niet de "KKK democraten". Ik snap waar die term vandaan komt gezien jouw uitleg in een andere reactie, maar er zijn geen betrouwbare bronnen die het bestaan van "KKK Democrats" onderbouwt.
Maar goed, laten we dit als oepsjes beschouwen.
Het is nu duidelijk wat je bedoelt. Ik herschrijf jouw argument als: "Biden was bekend en bevriend met Byrd welke gerelateerd was aan de KKK".
Dat argument, die ik bewezen acht, onderbouwt niet de stelling die je probeert te bewijzen. Het lijkt sterk op een schuld door associatie argument.
Het politico artikel wat je linkt is een frame. Het checkt of Byrd een grand wizard was, wat het nationale hoofd van de organisatie is. Byrd was zoals ik aanhaalde een recruiter, Klavern als ik me niet vergis. Het artikel doet niets af aan zijn rol of de ernst daarvan.
1. Het artikel komt van politifact, niet van Politico.
2. Het artikel is geen framing, maar een fact check.
Ik zal nog een tegenargument geven. Het jaar dat Biden ingezworen werd als Senator (1973) is 25 jaar (!) nadat hij het laatst actief is geweest voor de KKK. In 1952, toen was Biden 10 jaar oud, gaf hij bij de United House of Representives aan geen intresse te hebben in de KKK. En in 1997 gaf hij in publiek interview een waarschuwing aan alle mensen om de KKK te vermijden als je politiek in wilt.
Mocht men dus de link Biden-Byrd-KKK willen bewijzen dan heb je uitzonderlijk sterk bewijs nodig.
Bronnen:
*
Wikipedia: Robert Byrd
*
https://obamawhitehouse.a...oice-principle-and-reason
*
https://www.washingtonpos...6/18/AR2005061801105.html (uitgebreid onderzoek naar achtergrond van Robert Byrd door Washington Post)
*
https://www.politifact.co...zard-kkk-he-once-led-loc/ (het artikel in kwestie)
[...]
Bedankt voor het maken van mijn punt. Biden, in de verantwoordelijke positie weigerde de verantwoordelijkheid te nemen om zijn baan te doen en het draagvlak te creëren, ook dat is onderdeel van zijn positie.
Allereerst, mijn doel is niet om het debat te winnen, maar om te kennis te vergaren en kennis te delen. Waarheidsvinding is dusdanig belangerijker dat ik bereid ben om bewijzen die de argumenten van anderen helpen te presenteren.
Ergo: Niet alle argumenten van mij zijn tegen argumenten.
Ten tweede, Biden zat in een positie waar het onmogelijk bleek om voldoende draagvlak te creëren voordat er gestemd werd.
Biden is geen stil slachtoffer van zijn tijd, Biden is de afgelopen decenia de belangrijke invloedrijke politicus geweest, een van der vormers van de tijdsgeest. Zijn wet, zijn verantwoordelijkheid.
De stelling dat een veroordeling van die wet en de toen al bekende gevolgen niet een op Biden reflecteert is een beetje genânt.
1. Biden is een verantwoordelijke/dader van zijn tijd, niet een slachtoffer van zijn tijd. Hij heeft namelijk niet geleden. Overigens gaat het om de normen en waardes van de tijd.
2. Veel staten hadden al strengere wetten aangenomen, de Crime Bill is echter de bekendste.
3. De nalatenschap van de wet is gemixt. De wet heeft criminaliteit gereduceerd doordat er meer politie op straat kwam, maar de hoge aantal opsluitingen had een negatief rendament op criminaliteit.
4. De controversie was vooral in zwarte gemeenschappen en véél minder in blanken.
5. Tijdens die gehele periode, zowel ervoor als erna, verandert Biden continue van standpunt.
Bronnen:
*
https://www.brennancenter...roversial-1994-crime-bill
*
https://www.nytimes.com/2...joe-biden-crime-laws.html
Samenvatting
Oorspronkelijke stelling: "Biden is ongeschikt als president vanwege zijn historisch relatie met racisme"
Mijn huidige tegenargumenten:
1. De link Biden-Byrd-KKK is zeer zwak om Biden als racist te kenmerken.
2. Biden is (mede-)verantwoordelijk voor de Bussing, echter zijn volk wilde dat terwijl hij het zelf niet wilde. Het is buigen of breken.
3. Biden is (mede-)verantwoordelijk voor de 1994 Crime Bill, echter de omstandigheden waren dusdanig dat veel groepen er om vroegen. Ook groepen die benadeeld werden waren voor.
4. Biden herziet continue zijn standpunt op wat nodig is.
offtopic:
Dit is een beetje meta, maar zoals je merkt is jouw stelling bewijzen duivels lastig. Dat is logisch, want je moet eerst racisme bewijzen (en dat is een zeer complexe uitdaging), dan bewijzen dat er opzet is en vervolgens ook nog bewijzen dat hij er niet uit kan breken.
Als ik een tip kan geven, dan zou ik de aandacht verplaatsen niet naar zijn historische relatie maar naar zijn huidige relatie én de gevoelens huidige samenleving. Een argument als "Een moderne president moet continue 'racial-aware' zijn" is een stuk makkelijk te onderbouwen en stuk moeilijker te ontkrachten. Biden heeft al een record van oepjes terwijl hij bewust zou moeten zijn.
Tot zo ver de tip. Maar er is nog een ander puntje waar we rekening mee moeten houden: Racisme is een beetje no-go in dit topic vanwege de emotionele reacties die het oplevert. Door de stelling te verschuiven lopen we wel een risico dat de recentere gebeurtenissen worden bespreken, welke bewezen zijn als emotionele triggers.
Persoonlijk vind ik dat het risico niet waard.
P.s. Kopieer het argument van de tip niet letterlijk, het is zo verwoord dat ik het in mijn voordeel kan gebruiken.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel