[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.659 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wat ik persoonlijke interessanter vind is dat Trump na 2 dagen eindelijk white supremacy afgezworen heeft.
"I condemn the KKK. I condemn all white supremacists. I condemn the Proud Boys. I don't know much about the Proud Boys, almost nothing, but I condemn that," Trump said in a phone interview with Fox News' Sean Hannity. "But [Biden] should condemn also Antifa. Antifa is a horrible group of people."
Echter de reactie van de leider van de Proud Boy is tekenend.
The leader of the Proud Boys, Enrique Tarrio, took Trump’s denunciation in stride.

“We are now to be called... The CondemnedBoys!!!” he told POLITICO by text message Thursday.
In zie geen scenario waarin Trump oprecht is over zijn afzwering van white supremacy. Het is elke keer pas bij de derde keer dat hij duidelijk is. Dat zijn oprechtheid nep voelt is voornamelijk omdat hij continue een whataboutisme doet, zelfs bij de derde keer.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

louzy82 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:41:
[...]

Als ie het al overleeft

Hij is aardig op leeftijd en heeft niet bepaald een hele gezonden levensstijl...
Al dat golfen is wel genoeg zonlicht voor vitamine D en een klein beetje conditie. Verder rookt en drinkt hij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 02-10-2020 08:02 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Miki schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:42:
Ergens in mijn achterhoofd waar soms ook wel eens wat zilverfolie aanwezig is bekruipt me het gevoel dat Covid besmetting Trump heel goed uitkomt. Ik voorzie zomaar dat hij een nieuw medicijn krijgt toegediend en dat er vervolgens een wederopstanding plaatsvindt. The miracle waar hij al langer over spreekt.

Noemt het achterdochtig, noemt het conspiracy, het komt in mijn ogen heel goed uit dat hij nu besmet raakt, als hij überhaupt besmet is.
Oh... dat is inderdaad een sterk verhaal, daar had ik nog niet aangedacht. Het scenario is ook niet onrealistisch. Er zijn klinisch tests bezig voor, ik dacht, 3 oplossingen (waaronder die van Rusland).

Maar pundits kunnen dit verhaal tegen hem draaien door mensen te herinneren aan hydroxychloroquine. En zelfs als het waar is, mensen zullen niet overtuigd zijn dat het waar is.

Een laatste punt waar ik mezelf ook aan moest herinneren: Trump focust deze verkiezing continue op zijn eigen aanhang. En de interactie tussen Trump en zijn aanhangers lijkt sterk op die van een cult. Dit verhaal zal alleen aanhangers van beide partijen overtuigen van hun gelijk. Ik kan me niet voorstellen dat het effect groot is op de verkiezing.

Wel moeten we hopen dat dit geen onderdeel wordt van politieke draaiboeken elders.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:53:
Wat ik persoonlijke interessanter vind is dat Trump na 2 dagen eindelijk white supremacy afgezworen heeft.

[...]

Echter de reactie van de leider van de Proud Boy is tekenend.

[...]

In zie geen scenario waarin Trump oprecht is over zijn afzwering van white supremacy. Het is elke keer pas bij de derde keer dat hij duidelijk is. Dat zijn oprechtheid nep voelt is voornamelijk omdat hij continue een whataboutisme doet, zelfs bij de derde keer.
Wel verwarrend dat de voorman van de voornaamste 'white supremacy' beweging een latino is.

Over Corona: is dit de oktober-suprise? Denk dat als hij over 2 weken weer fluitend over het podium loopt het hem winst oplevert, terwijl het hem bij een 'Boris Johnson-scenario' de verkiezingen kost.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

Oh... dat is inderdaad een sterk verhaal, daar had ik nog niet aangedacht. Het scenario is ook niet onrealistisch. Er zijn klinisch tests bezig voor, ik dacht, 3 oplossingen (waaronder die van Rusland).

Maar pundits kunnen dit verhaal tegen hem draaien door mensen te herinneren aan hydroxychloroquine. En zelfs als het waar is, mensen zullen niet overtuigd zijn dat het waar is.

Een laatste punt waar ik mezelf ook aan moest herinneren: Trump focust deze verkiezing continue op zijn eigen aanhang. En de interactie tussen Trump en zijn aanhangers lijkt sterk op die van een cult. Dit verhaal zal alleen aanhangers van beide partijen overtuigen van hun gelijk. Ik kan me niet voorstellen dat het effect groot is op de verkiezing.

Wel moeten we hopen dat dit geen onderdeel wordt van politieke draaiboeken elders.
Als hij uberhaupt besmet is, dus.

Met die besmetting van Bolsonaro is ook nooit duidelijk geworden of hij echt besmet was, of dat het enkel een publiciteits/propaganda-stunt was om te doen lijken alsof het virus net zo ongevaarlijk was als hij claimde dat het was. En vervolgens was hij opmerkelijk snel beter voor iemand van zijn leeftijd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21
IJzerlijm schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:02:
[...]

Al dat golfen is wel genoeg zonlicht voor vitamine D en een klein beetje conditie. Verder rookt en drinkt hij niet.
Obesitas verhoogt het risico op een ernstiger verloop van COVID-19. Een belangrijke verklaring daarvoor is de grote hoeveelheid buikvet, die het immuunsysteem uit balans brengt. Dat vertelde prof. dr. Liesbeth van Rossum, hoogleraar Obesitas en Stress en internist-endocrinoloog aan het Erasmus MC Rotterdam als een van de sprekers tijdens het webinar “Obesitas en COVID-19”. Dit webinar van het Obesitas Platform is op 7 mei gevolgd door circa 1.100 zorgprofessionals.
https://www.nieuwsvoordie...-immuunsysteem-en-corona/

Aangezien zijn dieet voornamelijk bestaat uit fast-food zou ik er niet gerust op zijn.
Uit onderzoek is al gebleken dat patiënten met obesitas meer risico lopen om te sterven aan het coronavirus dan patiënten met een lager BMI. De 73-jarige Trump is 1,9 meter groot en woog volgens zijn laatste medische bulletin 110 kilo. De president heeft daarmee een BMI van 30,5 en valt daarmee net in de categorie ‘obesitas’.
https://nl.metrotime.be/2020/05/19/must-read/pelosi-trump/

(Niet al te beste bron, maar met deze ruwe cijfers valt volgens mij weinig te spelen)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Interessant nu hij ook daadwerkelijk positief getest zou zijn. Vraag me af of er nog mensen van dat debat eerder deze week besmet zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kecin schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:32:

Ik zat toevallig een Kaitlin Bennett filmpje te kijken (ze ging ooit afstuderen, mocht als student niet met een wapen op de campus lopen, na het afstuderen gelijk over de campus gelopen met een AR-15 om de nek). Ze is dus nogal controversieel, enorm pro-Trump, conservatief en anti-abortus enzo.
Echter, ze probeert in de meeste filmpjes de dialoog wel aan te gaan, veel wel met dooddoeners maar de liberale linkse universiteiten in de VS schrik ik wel van. Zoals dit, maar goed dat er security mee is.
YouTube: College Libs Chase Kaitlin Bennett Off Campus
offtopic:
PSA: Ik zou adviseren dat iedereen dat soort media, zeker op een platform als Youtube, probeert te vermijden. Ongeacht of je voor of tegen bent. Dit soort "influencers" (?) zijn volgens meerdere bronnen waaronder het AIVD bronnen voor radicalisering.

Als je de bron leest zie je ook hoe "weldenkende mensen" toch anders gingen denken vanwege hun media dieet.

Bronnen:
* Hoe radicalisering via YouTube werkt: https://www.volkskrant.nl...isering-in-de-hand-werkt/
* Overzicht pagina: https://www.volkskrant.nl...9/radicalisering-youtube/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik vraag me toch af wat hier als bewijs zou worden geaccepteerd dat Trump besmet is, buiten zijn overlijden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

CurlyMo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:10:
[...]
https://nl.metrotime.be/2020/05/19/must-read/pelosi-trump/

(Niet al te beste bron, maar met deze ruwe cijfers valt volgens mij weinig te spelen)
Helaas weet niemand zijn gewicht. En Trump zelf blijkt als bron onbetrouwbaar.
Trump has ridiculed other people’s heights and weights in the past, while others have questioned whether he’s been accurate in describing his own height and weight.
(Het fact check artikel gaat over de claim of Trump "morbidly obese" is en concludeert dat die stelling false, wel obese, maar niet de hoogste categorie, wel zijn er andere factoren die zijn risico verhogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
louzy82 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:41:
[...]

Hij is aardig op leeftijd en heeft niet bepaald een hele gezonden levensstijl...
Nu gaan we erachter komen of cheese burgers een goed vaccin zijn tegen Covid-19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

IJzerlijm schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:24:
Ik vraag me toch af wat hier als bewijs zou worden geaccepteerd dat Trump besmet is, buiten zijn overlijden.
Onafhankelijk onderzoek uit een betrouwbare bron is het meest overtuigende bewijs. Ook wanneer hij overlijdt.

Wel ben ik van mening dat iedereen de waarheid spreekt tot dat het tegendeel bewezen is.
Ergo: Ik ga er van uit dat Trump besmet is, tenzij het tegendeel bewezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:06

polthemol

Moderator General Chat
beetje zoals veel van zijn uitspraken: heel erg goed in duidelijk communiceren is die lang niet altijd, but i stand corrected! :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Dat men sceptisch is over dit bericht heeft hij toch echt helemaal zelf veroorzaak door een pathologische leugenaar te zijn.

Wel een interessante what if. What if hij hier daadwerkelijk aan overlijd en nog voor de verkiezingen. Word Pence dan automatisch naar voren geschoven of moeten de republikeinen dan halsoverkop nog een geschikte kandidaat zoeken? Of blijft Trump staan en wordt Pence president mocht Trump winnen? Of zijn ze shit out of luck en is er maar 1 kandidaat waar men op kan stemmen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

polthemol schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

beetje zoals veel van zijn uitspraken: heel erg goed in duidelijk communiceren is die lang niet altijd, but i stand corrected! :)
Probleem is ook dat Trump zelden harde claims maakt. Het onduidelijke communiceren doet hij met opzet. Het was omdat @Enchantress de stelling betwijfelde betwist (dankjewel trouwens) anders was ik daar ook overtuigd van geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
Johnson claimde ook COVID te hebben en moest zogenaamd naar de IC. Vervolgens was hij na twee dagen er weer vanaf.

Mensen die op de IC belanden met COVID liggen daar normaal gesproken weken en worden nooit meer de oude. Ik ben altijd etg sceptisch geweest over in hoeverre Johnson werkelijk ernstig ziek was of dat het vooral precaution was omdat hij de PM was.

Of Trump het nou heeft of niet, hij zal het gaan gebruiken in de campagne. Of het wat doet is de vraag natuurlijk. De peilingen zijn zo stabiel, iedereen zit vast in zijn kampen en waarom zou je hierdoor nu gaan switchen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Player1S schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

Wel een interessante what if. What if hij hier daadwerkelijk aan overlijd en nog voor de verkiezingen. Word Pence dan automatisch naar voren geschoven of moeten de republikeinen dan halsoverkop nog een geschikte kandidaat zoeken? Of blijft Trump staan en wordt Pence president mocht Trump winnen? Of zijn ze shit out of luck en is er maar 1 kandidaat waar men op kan stemmen?
If a candidate dies before the general election but after they've secured their party's nomination, it's a relatively simple fix: The deceased candidate's party picks a replacement (who may or may not be the vice presidential candidate from the ticket), and that replacement is on the ballot on Election Day

[ Voor 21% gewijzigd door DevWouter op 02-10-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Biden publiseert vrijwel al zijn medische gegevens, Trump zou dat kunnen spiegelen. En een publieke test vlak voor het debat lijkt me ook alleszins redelijk, dat eiste hij zelf ook van Biden.

Trump liegt bijna vaker dan dat hij de waarheid spreekt. De hoeveelheid leugens over het Corona virus, en Trump die op tape heeft toegegeven daar over te liegen naar het volk, betekenen dat iedere enigszins redelijk persoon vraagtekens moet zetten bij dit bericht. Hij heeft wel vreemdere stunt uitgehaald om debatten te ontregelen.

Je gaat ook je lijf niet vol spuiten met bleek omdat Trump het zegt, dus waarom zouden we dit wel klakkeloos aannemen?

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 02-10-2020 09:10 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:34:

Of Trump het nou heeft of niet, hij zal het gaan gebruiken in de campagne. Of het wat doet is de vraag natuurlijk. De peilingen zijn zo stabiel, iedereen zit vast in zijn kampen en waarom zou je hierdoor nu gaan switchen?
Het lijkt mij ook niet echt motivatie om voor iemand te stemmen.

Overigens is het bericht dat hij positief getest is. Het zou denk ik ook een false positive kunnen zijn. Zelfs als hij ziek is kan het natuurlijk zo zijn dat hij er niet heel ziek van wordt, het kan ook nog even duren voordat hij flink ziek wordt en de kans dat het hem fataal wordt is ook niet verwaarloosbaar.

Uiteindelijk heeft het denk ik niet zoveel zin om hierover te blijven speculeren. We zien wel wat er met hem gebeurt, en als hij te ziek wordt kan er natuurlijk een andere kandidaat komen:
Rule 9 of the Republican National Committee rules governs “Filling Vacancies in Nominations,” and stipulates that should the party’s presidential or vice presidential candidate leave the ticket for whatever reason, the hole may be filled either by a reconvening of the national convention or by the party committee itself. The vice presidential nominee is not given any preferential consideration.

Should the committee elect to fill the vacancy — a seemingly more likely scenario given the logistics involved in organizing a second convention — Republican National Committee members representing a given state are entitled to cast the same number of votes as that state was entitled to at the convention. If the RNC members from any state are not in agreement about casting of their votes, the votes of that state are divided equally among members of the RNC voting.

The final stipulation of the rule is that no candidate may be chosen to fill a vacancy except by receiving a majority of the votes entitled to be cast in the RNC election.
https://www.cnbc.com/2016...he-presidential-race.html
En voor de Dems:
On the other side, the Democratic Party’s charter and bylaws stipulate that the Democratic National Committee has responsibility for filling vacancies in the nomination for president and vice president. The rules say that “a special meeting to fill a vacancy on the National ticket shall be held on the call of the Chairperson, who shall set the date for such meeting” in accordance with procedural rules. The procedural rules say that — with some exceptions — all questions before the DNC are determined by a majority of eligible voters. Proxy voting is not permitted to fill a vacancy on the national ticket.
https://www.cnbc.com/2016...he-presidential-race.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
CNN speculeert dat Biden zijn campagne stil zou moeten leggen, omdat Trump ook geen campagne zou kunnen voeren. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
autje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:44:
CNN speculeert dat Biden zijn campagne stil zou moeten leggen, omdat Trump ook geen campagne zou kunnen voeren. Wat een onzin.
Niet onwaarschijnlijk dat dat vanuit kamp Biden ingestoken is.

Biden moet nu ook stoppen, hij heeft bijna niks te winnen met doorgaan en veel te verliezen. Het argument zal zijn dat hij pas spreekt nu zijn tegenstander gedwongen stil is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
autje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:44:
Natuurlijk ook volstrekte bullshit, want een campagne wordt verre van alleen door een kandidaat gevoerd. Een campagne wordt gevoerd met alles van mensen die van deur tot deur gaan om kiezers te overtuigen tot massale tv- en radiospotjes, robocalls, social media campagnes en ga zo maar door.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk niet dat Trump diezelfde courtesy zou geven als Biden besmet zou zijn.

:+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:33

n3z

Trump die Corona heeft. Oh de ironie...

Ik dacht dat hij Cholorquine gebruikte voor het geval dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hmm het lijkt erop dat het echt serieus is dat hij besmet is geraakt. De zogenaamde nuclear commando centra zijn de opgestegen. Dit protocol wordt niet zomaar van stal gehaald waarbij de amerikanen bewust laten zien dat ze zijn opgestegen. Dit is een signaal wat afgegeven wordt naar potentiële vijanden om te laten zien dat de VS paraat staat om aan te vallen.

Oh en hierbij de bevestiging van zijn lijfarts:
[Twitter: https://twitter.com/justinsink/status/1311896457734230017]

Interessante tijden :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Enchantress schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:26:
[...]

Dat is nooit gezegd door Trump, dat weet je best.
Dat is wel gezegd door Trump en dat weet jij ook best.

*knip*

Dit topic is zero-tolerance, als je denkt dat iets tegen de topic regels is maak dan een topic report aan, maar ga niet zelf de confrontatie zoeken. Daar ontspoort het topic alleen maar van.

[ Voor 49% gewijzigd door defiant op 03-10-2020 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Miki schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:33:
Hmm het lijkt erop dat het echt serieus is dat hij besmet is geraakt. De zogenaamde nuclear commando centra zijn de opgestegen. Dit protocol wordt niet zomaar van stal gehaald waarbij de amerikanen bewust laten zien dat ze zijn opgestegen. Dit is een signaal wat afgegeven wordt naar potentiële vijanden om te laten zien dat de VS paraat staat om aan te vallen.

[Twitter]

Oh en hierbij de bevestiging van zijn lijfarts:
[Twitter]

Interessante tijden :>
Als leek zijnde. Doen ze dit express omdat ze bang zijn dat nu de president ziek is. Ze eventueel aangevallen kunnen worden door andere landen. Omdat ze zwak zijn? Damn. dat is wel echt een overdreven reactie.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15

WhySoSerious

Be the change.

Ik denk dat het gewoon protocollen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
WhySoSerious schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:45:
Ik denk dat het gewoon protocollen zijn.
Het zijn inderdaad protocollen die van stal worden gehaald. Dit geeft wel aan dat er wel degelijk wat aan de hand is. Komende dagen gaan we het meemaken hoe ernstig de situatie is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 02-10-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:41
Ik gooi hem maar even in de groep, maarreh, als Trump het van Hicks heeft, dan hebben ze de 1,5m niet gerespecteerd toch? Het Witte Huis heeft natuurlijk een traditie hoog te houden sinds JFK en Bill Clinton ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Gezien het geschreeuw in het laatste debat, is er een redelijke kans dat ook Biden besmet kan zijn geraakt...

Maar los van meningen, dit is allemaal wel heel interessant. Afwachten maar. Het is maar een gedachte verder, ik heb de juiste bronnen nog niet gezien, maar ik had een gedachte dat het ook een hele handige truc van Trump zelf kon zijn. Doen alsof je corona hebt, dan heel snel herstellen en zo laten zien dat hij heel sterk is én dat corona niks voorstelt. Ik neem zelf ook aan dat dit te ver gezocht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Playa del C. schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:54:
Gezien het geschreeuw in het laatste debat, is er een redelijke kans dat ook Biden besmet kan zijn geraakt...
volgens mij stonden ze toch redelijk ver van elkaar af.
Wat wel interessant is dat zijn familie allemaal zonder mondkapje aanwezig was. Wat tegen protocol in was iirc.
Maar los van meningen, dit is allemaal wel heel interessant. Afwachten maar. Het is maar een gedachte verder, ik heb de juiste bronnen nog niet gezien, maar ik had een gedachte dat het ook een hele handige truc van Trump zelf kon zijn. Doen alsof je corona hebt, dan heel snel herstellen en zo laten zien dat hij heel sterk is én dat corona niks voorstelt. Ik neem zelf ook aan dat dit te ver gezocht is ;)
Ik vrees met Trump's track record dat dit helemaal niet te ver gezocht is. Uiteindelijk zullen we zien wat er gebeurd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Als Trump snel hersteld gaat hij dit natuurlijk gebruiken om aan te tonen dat hij enorm fit is. Mocht het een heel andere kant opgaan dan kan het bij wijze van spreken een staatsbegrafenis worden.

Dit is geen gunstige ontwikkeling, zeker niet als je kijkt hoe Amerikaanse campagnes worden gevoerd. Het zal alleen maar verder afleiden van de inhoud. En die is al ver te zoeken.

Als je als beetje gematigde amerikaan die zich zorgen maakt over baan zekerheid (was al historisch laag) inkomensongelijkheid (historisch hoog) en zaken als gezondheidszorg (onbetaalbaar voor velen) en klimaat verandering zie je dat er nog steeds geen echt goede plannen zijn om die aan te pakken. Bij geen van beide kandidaten. Trump is te verwachten , en Biden, die probeert vooral als niet te radicaal gezien te worden op alle punten.

Ik zou serieus overwegen te vluchten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er komen zeer waarschijnlijk geen debatten meer.
Vergelijking met Johnson is ook op zn plaats, het zou het Trump kamp best wel eens in de kaart kunnen spelen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:52:
Ik gooi hem maar even in de groep, maarreh, als Trump het van Hicks heeft, dan hebben ze de 1,5m niet gerespecteerd toch? Het Witte Huis heeft natuurlijk een traditie hoog te houden sinds JFK en Bill Clinton ;)
Als Melania het ook heeft doet dat juist weer twijfelen of het strak aanhouden van social distancing, geen handen vasthouden en geen intimiteiten wekelijk besschermd tegen besmetting.

Ik dacht nog bij dat debat toen de beide vrouwen naar de kandidaten liepen en Dr. Jill Biden haar man om de hals vloog en tegelijkertijd Melania heel gedistancieerd haar Donald een klopje op zn mouw gaf nog dat Melania zich zo goed aan afstandsmaatregelen hield.

Overigens betwijfel ik sterk of dit in een campagne-tijd en zeker in campagne iets anders dan een 'worst-case-scenario' is voor de Trump-campagne.
Als hij binnen een paar dagen weer helemaal fit is, zal dat vooral twijfels zaaien of de diagnose correct is...dat zou misschien een politiek doel dienen wat betreft het zaaien van twijfels over de effecten van covid19, mar weinig nut hebben in een campagne.

Als Trump juist langer ziek blijkt te zijn en tot twee weken geen publieke optredens kan hebben, zal het effect van een 'medelijden' teniet gedaan worden door de afwezigheid van de aler-belangrijkste pion in de campagne..
En overall is dat gewoon hét moment waarop je de indruk wil wekken dat je kandidaat blakend gezond en in de kracht van zijn leven is, en komt en ziekte niet gelegen....
Verder geloof ik niet dat 'medelijden of sympathie opwekken' in dat voor zin dan ook past bij een strategie die Trump aangaat... Dat heeft hij nog nooit gedaan

[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 02-10-2020 10:50 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RM-rf schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Als Melania het ook heeft doet dat juist weer twijfelen of het strak aanhouden van social distancing, geen handen vasthouden en geen intimiteiten wekelijk besschermd tegen besmetting.
Melania en Hope... wie had dat kunnen denken ;)

wellicht dat het voor de GOP wel heel gunstig zou zijn als hij het loodje legt? Alle Lincoln Project Republicans kunnen gewoon weer op het GOP stemmen. De GOP krijgt nog wat symphatie votes, etc. etc. Ik zie Moscow Mitch al een bestelling voor wat geheimzinnig water doen in Rusland ;) (just to be sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Amphiebietje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:09:
[...]

Als hij uberhaupt besmet is, dus.

Met die besmetting van Bolsonaro is ook nooit duidelijk geworden of hij echt besmet was, of dat het enkel een publiciteits/propaganda-stunt was om te doen lijken alsof het virus net zo ongevaarlijk was als hij claimde dat het was. En vervolgens was hij opmerkelijk snel beter voor iemand van zijn leeftijd... :/
Zoals ik me het herinner wisten we bij terugkomst van een reis uit de VS al dat er van precies twee personen de resultaten van een verplichte test niet werden vrijgegeven. Het duurde daarna nog weken voor hij bekende, dat is dus tijd dat 'ie eigenlijk ziek was. Zo kun je ook aan een snel herstel komen.

In elk geval, Trump doet steevast hetzelfde: whatever works.

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 02-10-2020 11:18 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:32:
Er komen zeer waarschijnlijk geen debatten meer.
Vergelijking met Johnson is ook op zn plaats, het zou het Trump kamp best wel eens in de kaart kunnen spelen:
[Twitter]
[Twitter]
In mijn mening gaat de vergelijking met BoJo mank.
Doordat Trump altijd zich heeft verzet tegen COVID-19 en het veelvuldig heeft gebagatelliseerd heeft dit wel degelijk een negatief effect op hem. De vraag is alleen hoe brengt hij het de komende dagen er vanaf. Als hij over een week of 2 weer fris ten tonele verschijnt dan kan hij gegarandeerd nog 4 jaar bij tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
denk wel dat Nancy Pelosi nu in zelf isolatie zal moeten gaan.

Trump en Pence zitten toch met enige regelmaat om de tafel lijkt me, ook afgelopen pak 'm beet 96 uur. En aangezien Pelosi nr 3 is in (tijdelijke) opvolging....

edit: verder zeer benieuwd wie in zijn directe omgeving komende dagen nog meer positief getest zullen worden.

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Overigens betwijfel ik sterk of dit in een campagne-tijd en zeker in campagne iets anders dan een 'worst-case-scenario' is voor de Trump-campagne.
Als hij binnen een paar dagen weer helemaal fit is, zal dat vooral twijfels zaaien of de diagnose correct is...dat zou misschien een politiek doel dienen wat betreft het zaaien van twijfels over de effecten van covid19, mar weinig nut hebben in een campagne.
Als hij (zoals de meeste besmette mensen) geen ernstige klachten heeft en over 1-2 weken weer hersteld is, kan (en zal) hij extra hard gaan roepen/tweeten:
- Ik ben topfit, heb ik toch al die tijd gezegd? Zelfs het killer China-virus krijgt mij niet klein. Seniele Sleepy Joe Biden zou vast in het ziekenhuis zijn opgenomen. Totaal geen sterke leider
- Het valt allemaal best mee, ik moest 2 dagen een beetje hoesten. Is dit nou waar de Liberal Democrats onze economie voor stilleggen?

Van twijfelende conservatieve stemmers kan het nog misschien nog wat sympathie opleveren.

Alleen als hij serieus ziek wordt verwacht ik een negatieve impact voor Trump in de verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Als hij (zoals de meeste besmette mensen) geen ernstige klachten heeft en over 1-2 weken weer hersteld is, kan (en zal) hij extra hard gaan roepen/tweeten:
- Ik ben topfit, heb ik toch al die tijd gezegd? Zelfs het killer China-virus krijgt mij niet klein. Seniele Sleepy Joe Biden zou vast in het ziekenhuis zijn opgenomen. Totaal geen sterke leider
- Het valt allemaal best mee, ik moest 2 dagen een beetje hoesten. Is dit nou waar de Liberal Democrats onze economie voor stilleggen?

Van twijfelende conservatieve stemmers kan het nog misschien nog wat sympathie opleveren.

Alleen als hij serieus ziek wordt verwacht ik een negatieve impact voor Trump in de verkiezingen.
Sterker nog: hij zou het helemaal in scene kunnen zetten vooral voor de PR waarde. Want als hij, oud en obese, geen last heeft van klachten, waar hebben we het dan nog over?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
Geert1976 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:

Trump en Pence zitten toch met enige regelmaat om de tafel lijkt me, ook afgelopen pak 'm beet 96 uur. En aangezien Pelosi nr 3 is in (tijdelijke) opvolging....

edit: verder zeer benieuwd wie in zijn directe omgeving komende dagen nog meer positief getest zullen worden.
Dat speelt alleen als Trump en Pence kort achter elkaar 't loodje leggen; Ander kiest de overlevende een nieuwe VP, Congres zegt oké en die staat dan weer als 1e in de opvolgingslijn; En dat zal wel heel vlot gaan vermoed ik

edit: bij nader inzien, Senaat zal natuurlijk wel snel ja zeggen, 't huis niet zo snel, want als ze allebei 't loodje leggen is de voorzitter van 't huis, een democraat, waarbij 't huis gedomineerd wordt door democraten, opeens de president;

[ Voor 15% gewijzigd door rik86 op 02-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Sterker nog: hij zou het helemaal in scene kunnen zetten vooral voor de PR waarde. Want als hij, oud en obese, geen last heeft van klachten, waar hebben we het dan nog over?
Absoluut, dat zou me helemaal niets verbazen. Maar daar zullen we helaas nooit met zekerheid achter komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Playa del C. schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:54:

En hij kan dan mooi die lastige debatten skippen. Ik ben ook wel benieuwd of ie nog gaat tweeten dat medicijn X hem genezen heeft. Waarna vervolgens blijkt dat medicijn X totaal niet werkt tegen corona en/of schadelijk voor de gezondheid is. Waarna vervolgens blijkt dat Trump via via geld heeft gekregen van de fabrikant. Via een dure boeking in z'n hotel of golfbaan oid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Net een gesprekje met @Virtuozzo gehad en de laatste 48 uur is er voor team Trump heel fout gegaan.
* Senatoren die niet herverkozen dreigen te worden en door McConnell gepasseerd worden
* de reacties op de campagne technieken toegepast op suburbia
* de aanklachten in een aantal Staten door lokale overheden tegen Republikeinse actoren voor inmenging en manipulatie stemprocessen
* de decreten van Republikeinse gouverneurs ten gunste van disenfranchisement
* de rel rondom het pseudo lek van de inlichtingen commissie
* de rel rondom de uitspraken van Trump’s voormalige adviseur nationale veiligheid

Daarbij wil ik ook nog toevoegen:
* SCOTUS
* Onderscheid van geslacht herintroduceren in het leger.
* Voedsel dozen voor de minder bedeelde moeten verplicht een bericht van de president hebben
* Comey vs. Flynn: corruptie van het Trump team in 2016
* Oproep voor een assessment van nuclear arsenaal omdat gesprekken met Rusland (!) niet soepel lopen.

En dan hebben we nog onderwerpen die iets ouder zijn maar relevant blijven. Het is opvallend hoeveel zaken er ondergesneeuwd raakt omdat iemand een griep oploopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

NiGeLaToR schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Tja, strategisch zou het wel een meesterzet zijn:
-je kunt het niet in twijfel trekken, het is een arts die het bevestigt
-als je het wel in twijfel trekt ben je net zo laag bezig als elke andere 'conspiracy theorist'
-hij trekt alle aandacht weg van alle andere belangrijke zaken
-hij trekt de stekker uit alle campagneactiviteiten, Biden kan eigenlijk niet echt door als Trump zich niet laat zien
-hij kan zn moment kiezen om zich ineens weer 'genezen' te laten verklaren om daarna de boel af te doen als 'het was niks, gewoon een griepje'

Heb er ook zo mijn bedenkingen bij, maar het heeft geen zin om erop te speculeren..

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-10-2020 11:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:47:
Net een gesprekje met @Virtuozzo gehad en de laatste 48 uur is er voor team Trump heel fout gegaan.
* Senatoren die niet herverkozen dreigen te worden en door McConnell gepasseerd worden
* de reacties op de campagne technieken toegepast op suburbia
* de aanklachten in een aantal Staten door lokale overheden tegen Republikeinse actoren voor inmenging en manipulatie stemprocessen
* de decreten van Republikeinse gouverneurs ten gunste van disenfranchisement
* de rel rondom het pseudo lek van de inlichtingen commissie
* de rel rondom de uitspraken van Trump’s voormalige adviseur nationale veiligheid

Daarbij wil ik ook nog toevoegen:
* SCOTUS
* Onderscheid van geslacht herintroduceren in het leger.
* Voedsel dozen voor de minder bedeelde moeten verplicht een bericht van de president hebben
* Comey vs. Flynn: corruptie van het Trump team in 2016
* Oproep voor een assessment van nuclear arsenaal omdat gesprekken met Rusland (!) niet soepel lopen.

En dan hebben we nog onderwerpen die iets ouder zijn maar relevant blijven. Het is opvallend hoeveel zaken er ondergesneeuwd raakt omdat iemand een griep oploopt.
Ik vind het fijn dat je de enorme lappen tekst van Virtuozzo in hapklare brokken aan ons serveert, maar heb ik gemist waarom jij zijn spreekbuis bent? :?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
@DevWouter
Waarom plaatst @Virtuozzo zelf geen dingen? Helemaal in deze belangrijke en bizarre momenten verwacht ik hem hier. Of is ie nog steeds zo geschokt dat Trump daadwerkelijk de Proud Boys vroeg 'stand by' te staan, wat zelfs ik niet verbazingwekkend vond, als de politieke neanderthaler die ik ben?

Ik waardeer jouw mening hoor, maar dit is eerlijk gezegd een beetje raar dat Virtuozzo via jou hier dingen plaatst. Wel fijn dat je er een hele hoop wolligheid vanaf stript. Dat dan weer wel.

EDIT: Ik begrijp zojuist dat ie een ban heeft.... okee. Weird.

[ Voor 30% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-10-2020 12:11 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Tja, strategisch zou het wel een meesterzet zijn:
-je kunt het niet in twijfel trekken, het is een arts die het bevestigt
-als je het wel in twijfel trekt ben je net zo laag bezig als elke andere 'conspiracy theorist'
-hij trekt alle aandacht weg van alle andere belangrijke zaken
-hij trekt de stekker uit alle campagneactiviteiten, Biden kan eigenlijk niet echt door als Trump zich niet laat zien
-hij kan zn moment kiezen om zich ineens weer 'genezen' te laten verklaren om daarna de boel af te doen als 'het was niks, gewoon een griepje'

Heb er ook zo mijn bedenkingen bij, maar het heeft geen zin om erop te speculeren..
Ik weet niet of het voor Trump wel zo gunstig is om het te "faken". Het brengt namelijk opeens alle aandacht weer terug bij covid-19, iets waar hij liever niet alteveel over praat omdat het geen succesverhaal is. Er zijn diverse onderwerpen waar Trump veel sucesvoller campagne over kan voeren die nu minder aandacht gaan krijgen.

Daarnaast staat hij achter in de peilingen en moet hij de inhaalslag maken, dus het niet moeten pauzeren van campagne-activiteiten schaadt hem meer dan Biden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Worden interessante tijden. Ten eerste bevond hij zich 2 dagen geleden nog in dezelfde kamer debatterend met de andere presidentskandidaat. Verder vraag ik mij af wat voor invloed dit heeft op de campagnes voor de verkiezingen, niet heel gepast om vol door campagne te voeren terwijl de tegenkandidaat misschien wel vecht voor zijn leven.

Dit kan eigenlijk alleen maar slecht uitpakken voor de democraten volgens mij. Of Trump hersteld zonder al te erge symptonen wat hem sterker doet lijken. Of hij vecht voor zijn leven rond de verkiezing en dan wordt het toch lastiger/hartelozer om een zieke president er uit te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Tja, vraag is hoe het geframed gaat worden. Hij kan ook niet te veel roepen dat het een lichte zieke is met al 200.000 doden and counting.

Ik meende dat Clinton aardig last had van toen ze vermeend ziek/zwak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Krankenhausen schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:07:
Dit kan eigenlijk alleen maar slecht uitpakken voor de democraten volgens mij. Of Trump hersteld zonder al te erge symptonen wat hem sterker doet lijken. Of hij vecht voor zijn leven rond de verkiezing en dan wordt het toch lastiger/hartelozer om een zieke president er uit te stemmen.
Het laatste denk ik niet. Het zal juist reden zijn om niet of op Biden te stemmen. Omdat je dan een uitvlucht hebt om niet op Trump te stemmen. Heel veel republikeinen hebben stilletjes ongetwijfeld een hekel aan Trump , maar de partij gaat voor.

Als veel mensen niet gaan stemmen doordat Trump ziek is heb je zelfs kans dat de blauwe golf enorm zal zijn op de down-ballot.

Maar goed, republikeinen doen er ondertussen alles aan om de het stemmen te bemoeilijken. Zoals in Texas:

https://edition.cnn.com/2...ations-ballots/index.html

1 drop off location voor 4 miljoen mensen bijv. (blauwe county uiteraard)

Dit dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Getuigenis over de verdeeldheid in de VS:
De Verenigde Staten staan op ontploffen, zo voelen wij dat aan

Katrien Goethals woont al 17 jaar met haar Amerikaanse echtgenoot en twee zonen van 19 en 21 aan de oostkust van de VS. Ze heeft zowel de Belgische als de Amerikaanse nationaliteit.

Nooit eerder heb ik een zo verschroeiende presidentscampagne meegemaakt. De Verenigde Staten zijn zo verdeeld dat mijn man en ik – we wonen in het universiteitsstadje Princeton op een uur van New York City – ernstig rekening houden met burgergeweld. Het tv-debat tussen president Trump en uitdager Biden was een weerspiegeling van onze maatschappij: chaotisch, vijandig en gepolariseerd.

Vrienden vergelijken de situatie met de sociale onrust van de jaren 60. Sommigen vrezen dat de hevige polarisatie uitmondt in een burgeroorlog. De media tonen vooral en bij herhaling extreme beelden. Ze tonen de plunderaars in de Black Lives Matter-betogingen; ze tonen niet de vreedzame betogers. Ze tonen de extreemrechtse groepen, gewapende milities; ze tonen niet de gematigde Republikeinen. Veel Amerikanen zijn opgejut, houden oprecht rekening met extreme ontwikkelingen. De brandstof heet angst, angst van de ene groep met een gedeeld identiteitsaanvoelen versus andere groepen en vice versa.

Tijdens een gesprek via het internet naar aanleiding van het 60-jarig huwelijk van mijn schoonouders bedacht ik hoe erg het wel was dat we eigenlijk nog weinig gemeen hebben. De helft van de familie is Democraat, de andere helft Republikeins en uitgesproken fan van Donald Trump. Verder dan wat social talk over het weer geraken we al even niet meer. Vorig jaar nog reageerde mijn schoonbroer tot tweemaal toe met een harde ‘shut the fuck up’ toen ik opmerkte dat het land maar beter terug naar het midden ging in plaats van te buigen voor extreemlinks of -rechts. De tweespalt loopt door de hele samenleving. Het splijt families en vrienden. Overal zijn mensen opgesplitst in facties die niet meer met elkaar spreken.

OBAMACARE
Als ik voorzichtig vertel over de gezondheidszorg in België en het waarom daarvan, is de reactie dat ik dan maar moet terugkeren naar waar ik vandaan kom. Obamacare kent in de ogen van velen geen genade. Ik had het ooit over Obamacare met mijn buurvrouw. “Ik wens niet te betalen voor de gezondheidszorg van anderen. Waarom zou ik?” Dat was tien jaar geleden. Velen stemmen meer dan ooit op basis van een al dan niet juist begrepen ‘me, myself, I’. Het individualisme is erg veel strakker.

Kort geleden sprak ik met Ryan, een werfbaas in een plaatselijk bouwbedrijf. Hij vertelde me dat de politieke discussies in het bedrijf zo hoog oplopen dat hij verschillende werkschema’s moet opstellen omdat bepaalde werknemers niet langer met elkaar kunnen samenwerken. Hij houdt zijn hart vast voor wat er komt na 3 november, de dag van de verkiezingen. Hij is bang.

Een bevriend dokter van een groepspraktijk heeft haar ontslag gegeven en is naar een andere praktijk verhuisd, omdat ze de dagelijkse uitlatingen van haar vooral mannelijke Republikeinse collega’s niet meer kon aanhoren.Een arbeider vertelde me zeer overtuigd dat we onszelf alleen kunnen beschermen door wapens te kopen. Hij waarschuwde dat we beter geen Amerikaanse vlag hebben wapperen in onze voortuin, want antifa zou weleens langs kunnen komen.

DUITSE HERDERSHOND
Een buur heeft niet enkel wapens gekocht, maar heeft ook een vijfjarige Duitse herdershond in huis gehaald. Het dier is in Duitsland getraind om aan te vallen. We wonen op 20 minuten van Trenton, een stadje waarvan de helft van de bevolking zwart is. Onze (blanke) buurvrouw is ervan overtuigd dat die ons zullen aanvallen als Trump wint. De man van de viswinkel om de hoek, eerste generatie latino, heeft een dochter die rechten studeerde – de American dream voor hen. Ik praat altijd met hem, heb respect voor hem. Ik had het over de verkiezingen dus gingen we eventjes naar buiten. Hij stemde vier jaar geleden voor Trump. Ik vroeg hem of die anti-latinoretoriek en het optrekken van een muur hem niet deerde. Hij zei: neen, dat is window dressing van Trump. Ondertussen is hij wel de macho.

Dat legt waarschijnlijk uit waarom veel latino’s in Florida voor hem stemmen, hij is de macho!

Vorige week nodigde een vriendin mij uit in een plaatselijke countryclub. We konden een gesprek tussen een paar leden volgen. Ze hadden het erover dat ze Democraten wel een lesje zouden leren. Ze houden het eerste amendement van de grondwet, freedom of speech, hoog in het vaandel, maar maken moeiteloos een uitzondering voor tegenstanders.

De angst zit er bij ons en onze vrienden goed in. Ik ben bezorgd om mijn zonen en blij dat ze ook de Belgische nationaliteit hebben. We vrezen voor onze veiligheid, zelfs in ons kleine, in hoofdzaak Democratische stadje. De samenleving staat op ontploffen, zo voelen wij dat. Ik ben zelf van bescheiden komaf. Ik vertel mijn zonen daarover, over hoe moeilijk sommige mensen het hebben. Over hoe niet iedereen kansen krijgt in het leven en hoe wij als burger verantwoordelijk zijn voor de zwakkeren. Wij geloven dat een maatschappij beter is als iedereen het beter heeft. Deze inschatting kan niet haakser staan op mainstream America.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FunkyTrip schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:18:
Maar goed, republikeinen doen er ondertussen alles aan om de het stemmen te bemoeilijken. Zoals in Texas:

https://edition.cnn.com/2...ations-ballots/index.html

1 drop off location voor 4 miljoen mensen bijv. (blauwe county uiteraard)
Triest natuurlijk deze voter supression, maar ik denk niet dat een staat als Texas snel naar een democratische kandidaat zal gaan. Wellicht is het alleen interessant voor het totaal aantal stemmen maar niet meer dan dat vrees ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

Gunner schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Triest natuurlijk deze voter supression, maar ik denk niet dat een staat als Texas snel naar een democratische kandidaat zal gaan. Wellicht is het alleen interessant voor het totaal aantal stemmen maar niet meer dan dat vrees ik.
Het gaat niet alleen om de landelijke verkiezingen, maar ook om allerlei regionale kandidaten down-ballot. Dat is iets waar de Democraten niet goed genoeg op letten, maar wat de Republikeinen heel goed door hebben. Door de macht te hebben in lokale overheden, kun je alsnog veel bereiken.

In 2018 zijn er in Texas veel lokale verkozen posities veroverd door Democraten. Dit is deels te danken aan de Senaatsverkiezing waar Beto O'Rourke aan deelnam. Hij won de race tegen Ted Cruz niet, maar hij heeft wel veel mensen naar de stembus gekregen waardoor veel lokale races wel gewonnen zijn door Democraten.

Dus de voter suppression in Texas is een manier van de GOP om de lokale winsten van de Democraten in 2018 ongedaan te maken. Ook al zal het waarschijnlijk weinig invloed hebben op de Trump-Biden race.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

- Ik ben topfit, heb ik toch al die tijd gezegd? Zelfs het killer China-virus krijgt mij niet klein.
Begin October 'eventjes twee weken ontbreken is gewoon een totale campagne-disaster.
Dat is dé bepalende fase voor de verkiezingen, waar je gewoon wil dat een kandidaat omnipresent is.

Joe Biden zal die twee weken vermoedelijk iedere ochtend gaan fietsen en commentaar geven aan journalisten, die dat iedere ochtend ook bv op Fox tonen...

Dan kan Trump nog zoveel scheldnaampjes gaan twittern uit z'n Quarantaine, dat is linksom of rechtsom een extreem zwaktebod dat vooral het beeld versterkt dat alles waarvan hij Biden beschuldigt, hijzelf vooral is (denk ook aan de narrative die de Trump-campagne maandenlang heeft opgebouwd van 'Biden die zich schuilhoud'... En als het erop aankomt moet nu Trump zich de helft van de tijd tot de verkiezingen in quarantaine)..

Verder, zelf uitspreken over je gezondheid kort voor de verkiezingen is nooit slim.
Clinton deed het na haar zwakteaanval op 11 september en dat was deel van een enorme dip.. Juist ook het interview dat ze daarna deed dat daarover ook ging.
Niet voor niks dat Biden vragen over z'n gezondheid ontwijkt, en die hooguit bestrijd met beeldvorming: Door hem in sportieve situaties publiek te laten zien... Iets dat Trump weer niet kan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geert1976 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:

Neem aan dat Biden zich ook even laat testen, zo lang bij het debat bij een orerende Trump in de buurt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Begin October 'eventjes twee weken ontbreken is gewoon een totale campagne-disaster.
Dat is dé bepalende fase voor de verkiezingen, waar je gewoon wil dat een kandidaat omnipresent is.

Joe Biden zal die twee weken vermoedelijk iedere ochtend gaan fietsen en commentaar geven aan journalisten, die dat iedere ochtend ook bv op Fox tonen...

Dan kan Trump nog zoveel scheldnaampjes gaan twittern uit z'n Quarantaine, dat is linksom of rechtsom een extreem zwaktebod dat vooral het beeld versterkt dat alles waarvan hij Biden beschuldigt, hijzelf vooral is (denk ook aan de narrative die de Trump-campagne maandenlang heeft opgebouwd van 'Biden die zich schuilhoud'... En als het erop aankomt moet nu Trump zich de helft van de tijd tot de verkiezingen in quarantaine)..

Verder, zelf uitspreken over je gezondheid kort voor de verkiezingen is nooit slim.
Clinton deed het na haar zwakteaanval op 11 september en dat was deel van een enorme dip.. Juist ook het interview dat ze daarna deed dat daarover ook ging.
Niet voor niks dat Biden vragen over z'n gezondheid ontwijkt, en die hooguit bestrijd met beeldvorming: Door hem in sportieve situaties publiek te laten zien... Iets dat Trump weer niet kan
Ook in deze situatie zijn er genoeg mogelijkheden om de beeldvorming te beïnvloeden:
- Ik voel me topfit, kijk maar (beeldmateriaal van Trump die er gezond uitziet met prachtige oranje gloed)
- Ik ga gewoon door met werken en Amerika groot maken ondanks het China virus (beeldmateriaal van Trump achter een bureau met telefoon aan het oor)
- Na een week een negatieve Coronatest, de WH-arts die verklaart dat hij volledig gezond is en geen besmettingsrisico meer vormt. De wederopstanding zegmaar.
- Bovenstaande als olie op het vuur om de Democraten aan te vallen op het sluiten van de economie
- De afgelopen 4 jaar hebben duidelijk aangetoond dat Trump in staat is om ongestraft elke vorm van kritiek te negeren en/of 1 op 1 te projecteren op zijn tegenstanders. Alles wat door jou of mij als zwak wordt gezien, wordt omgebogen in iets sterks en/of kritiek op degene die de aanval plaatst. Zijn volgers doen hier actief aan mee. Dat zal nu niet anders zijn. Redelijkheid en logica spelen geen rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Damn, de eerste helft van 2020: "Man het ergste zou wel achter de rug zijn."

Tweede helft van 2020: "Hold my beer."

Ik ben benieuwd waar het allemaal naartoe gaat.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Ook in deze situatie zijn er genoeg mogelijkheden om de beeldvorming te beïnvloeden:
- Ik voel me topfit, kijk maar (beeldmateriaal van Trump die er gezond uitziet met prachtige oranje gloed)
- Ik ga gewoon door met werken en Amerika groot maken ondanks het China virus (beeldmateriaal van Trump achter een bureau met telefoon aan het oor)
- Na een week een negatieve Coronatest, de WH-arts die verklaart dat hij volledig gezond is en geen besmettingsrisico meer vormt. De wederopstanding zegmaar.
- Bovenstaande als olie op het vuur om de Democraten aan te vallen op het sluiten van de economie
- De afgelopen 4 jaar hebben duidelijk aangetoond dat Trump in staat is om ongestraft elke vorm van kritiek te negeren en/of 1 op 1 te projecteren op zijn tegenstanders. Alles wat door jou of mij als zwak wordt gezien, wordt omgebogen in iets sterks en/of kritiek op degene die de aanval plaatst. Zijn volgers doen hier actief aan mee. Dat zal nu niet anders zijn. Redelijkheid en logica spelen geen rol.
Hoe kan hij als zittende president de democraten aanvallen op het sluiten van de economie?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Malfunctions schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Hoe kan hij als zittende president de democraten aanvallen op het sluiten van de economie?
Omdat hij alles brengt alsof het niet zijn schuld is.

Alle negatieve dingen natuurlijk. Positieve dingen zijn wel aan hem toe te wijzen. Narcisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mooi hè, maar hij doet het al maanden en bijna de helft van het land gaat er vrolijk in mee. Wat @WhySoSerious zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:19:
Getuigenis over de verdeeldheid in de VS:

[...]
Ik heb het verhaal gelezen. Wat erg zeg :'( Zelfs in een omgeving waarin je op politiek niveau min of meer gelijk gestemd bent, staat alsnog alles op scherp. Als je dit leest, dan zakt je toch de moed in de schoenen; hoe moet dat ooit nog goed komen denk ik dan?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:56:
EDIT: Ik begrijp zojuist dat ie een ban heeft.... okee. Weird.
Het zou mooi zijn als deze ban verdwijnt. Zoals hier valt te proeven, dit topic is niet helemaal compleet zo.
DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:47:
Het is opvallend hoeveel zaken er ondergesneeuwd raakt omdat iemand een griep oploopt.
Is dat niet juist goed nieuws voor team Trump? Het liefst is hij bezig met beeldvorming, en niets anders, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Deathchant schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Ik heb het verhaal gelezen. Wat erg zeg :'( Zelfs in een omgeving waarin je op politiek niveau min of meer gelijk gestemd bent, staat alsnog alles op scherp. Als je dit leest, dan zakt je toch de moed in de schoenen; hoe moet dat ooit nog goed komen denk ik dan?
Nog erger, dit is voorland van de EU en ook Nederland. Dezelfde verdeeldheid zie je hier ook ontstaan, waarbij beide zijdes compleet doof zijn voor het verhaal van de andere zijde. Neem de zwarte Piet discussie, viruswaanzin, et cetera.

Mensen als een Gommers proberen nog wat bruggen te slaan maar dat is zwemmen tegen de stroom in. Voor media is het opportuun om verschillen zoveel mogelijk uit te vergroten, want hoor-wederhoor en vooral kijkcijfers... Ook voor uitgerangeerde BNers een prima kans om je kop nog ergens op TV te krijgen als je het op talent niet meer redt.

Ook bepaalde politici spinnen er garen bij om vooral lekker mee te surfen op de verdeeldheid en de onvrede. Dat is hun verdienmodel.

M.a.w. over een paar jaar gaan we hier hetzelfde krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 02-10-2020 13:14 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
@P.O. Box en @armageddon_2k1
Ik weet niet waarom @Virtuozzo mij benadert, dat heb ik hem niet gevraagd.

Wel is het patroon dat wanneer ik iets post hier hij soms een paar andere punten van aandacht heeft. Meestal gaat het dan een paar keer heen en weer waarna ik die kennis tot me neem. Meestal hebben we al dezelfde conclusie, maar mis ik de onderbouwing of heb ik een stap overgeslagen om tot dezelfde conclusie te komen.

Zaken die ik niet zelf onderzocht hebt schrijf ik hier ook niet op. Ondanks dat hij voor mij een autoriteit is blijf ik hem beschouwen als een onbetrouwbare bron.

Zijn naam voeg ik dan alleen toe wanneer de informatie direct van hem komt (zoals de laatste) of wanneer hij vanwege zijn vermoedelijke achtergrond relevant kan zijn. Dit zodat iedereen in het topic zelf zijn afweging kan maken gezien de naam nogal wat waarde heeft.

Het is overigens niet een rol die ik graag heb. Virtuozzo schrijft snel én veel én het extra onderzoek kosten mij aardig wat tijd. De reden waarom dat ik me er toe laat verleiden is de kennis vergaring en verdeling. In één van mijn eerdere berichten met hem heb ik ook al aangegeven dat ik twijfelde over het delen van zijn informatie. Een spreekbuis zijn van iemand die een ban heeft is eigenlijk de moderatie omzeilen.

Ik ben een beetje bekend met de achtergrond van de ban, maar gezien dat iets tussen hem en de moderators is wil ik daar niet op ingaan. Ik ken de toedracht en zijn argumenten, maar niet die van de moderators. Het is echter ook niet mijn taak om de moderators te controleren en dus wil ik ook geen stelling nemen.

Zoals jullie merken probeer ik hier zeer delicaat in te zijn. Ik heb overigens geen moeite om mijn DM's met hem inzichtelijk te maken mocht er twijfels zijn over mijn betrouwbaarheid. Sterker, het heeft mijn voorkeur als iemand dat doet. Hij is namelijk niet alleen voor mij een autoriteit, maar ook voor sommige van jullie.

Dat gezegd te hebben, het liefst zie ik hem ook gewoon terug, maar dat is niet iets wat je zomaar kan eisen. Het probleem is dan ook dat tweakers een heel breed publiek dient en die complexe interactie is makkelijk te ontsporen. Zou ik zo'n verzoek willen indienen dan moet er ook een paar andere zaken geregeld worden zodat de brede toegang, vrijheid van uiting (die we nu soms missen) en de zekerheid van fatsoen (die de moderators bij ons mist) gewaarborgd kunnen worden. Dit is echter een hele complexe uitdaging waar ik druk mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
[...]

De gouverneur van een staat kan bepalen om de economie meer of minder te sluiten ivm corona-maatregelen.

Het zou dus zo kunnen zijn dat staten met een democratisch bestuur hun economie meer hebben afgeknepen dat republikeinse staten (dit klinkt aannemelijk maar ik ben even te lui om dat na te zoeken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Hartstikke leuk, maar we zitten in de eerste weken van de allesbepalend maand October, niet ergens middenin het jaar waarbij je bij je beeldvorming een beetje kunt 'experimenteren' en kunt kijken wat beter aanslaat of niet.
Didat is hét moment waarop de uitkomst bepaald gaat worden en ook een moment waarop het verschrikkelijk lastig is 'eventjes' de beeldvorming te bepalen.
OOk een moment waarop fouten in je beeldvorming of het verlies van controle daarover catartsofaal zal gaan werken, omdat het vrijwel gelijk ook verlies aan stemmen zal betekenen...
Nu moet die marketing gewon perfect werken,

Op dat moment kun je bv de feiten niet zomaar gaan ontkennen en dat is nu dat de president kennelijk twee weken in quarantaine moet. En ook dat hijzelf oficieel bevestigd heeft positief op Corona getest te zijn en zich nu aan een quarantaine-maatregel te gaan houden.
Nu bv te gaan roepen dat hij 'top-gezond' is doet vooral meer vragen rijzen dan dat die bewering wegneemt.

Als hij zo gezond is, zal er eerder twijfel komen bij de corona-test (wat an sich een ander narrative zou kunnen versterken at er een overmaat aan 'false positives' zou bestaan bij de huidige PCR-tests... Voor Trump zelf heeft dat idee echter geen voordeel;
Het zou eerder een indruk wekken dat hij zich met incapabele mensen omgeeft als hij de indruk wekt wel getest te zijn, maar de tests die hijzelf laat afnemen zo slecht afgenomen worden of onbetrouwbaar zijn.

Juist dat idee vermijd Trump heel bewust... hij beweert altijd dat hij zich met de 'best people' omgeeft en dat wat er om hem heen gebeurt altijd perfect is en zeker niet fout kan gaan.

Argumenteren alsof Tump kennelijk 'alles kan', doen alsof hij een politiek superman is, is eerder de werkelijkheid ontkennen.
De huidige werkeelijkheid is dat hij bijna 7 punten achterligt in de polls en ook op lokaa gebied in een heleboel staten steeds verder in de problemen komt, ook dieprode staten.

Op dit moment zou Trump eigenlijk een offensief moeten starten terug te komen an zijn achterstand...
Juist nu echter gewongen worden in quyarantaine te gaan is en enorme strep door de rekening en komt enigszins over alsof hij 'opgeeft'...
zeker ook bv republikeinse senatoren en congress-kandidaten zouden hierover zorgen moeten hebben, omdat Trump tot nog toe hun laatste hoop was op een 'verrassing'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Brent schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Het zou mooi zijn als deze ban verdwijnt. Zoals hier valt te proeven, dit topic is niet helemaal compleet zo.
[...]

Is dat niet juist goed nieuws voor team Trump? Het liefst is hij bezig met beeldvorming, en niets anders, toch?
Ja, goed nieuws voor Trump. Maar niet voor Amerika of de wereld (let op: geen onderbouwing, beroep op angst). Kort door de bocht gezegd: Trump is eigenlijk niet interessant. Hij is een individu, maar hij zit wel in een positie die dingen regelt. Terwijl iedereen het over racisme heeft (zoals ik) en grinnikt omdat hij COVID heeft (zoals ik) zijn we geneigd om de andere zaken te negeren (let op: generalisatie van samenleving).

Zo is het assessment van nucleaire wapens behoorlijk dreigend, zo'n wapen heeft concrete gevolgen. En dat is toch een grotere gebeurtenis. Er zijn zat kleine zaken die aangepast worden maar die een journalist niet aan zijn editor verkocht krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Hartstikke leuk, maar we zitten in de eerste weken van de allesbepalend maand October, niet ergens middenin het jaar waarbij je bij je beeldvorming een beetje kunt 'experimenteren' en kunt kijken wat beter aanslaat of niet.
Didat is hét moment waarop de uitkomst bepaald gaat worden en ook een moment waarop het verschrikkelijk lastig is 'eventjes' de beeldvorming te bepalen.
OOk een moment waarop fouten in je beeldvorming of het verlies van controle daarover catartsofaal zal gaan werken, omdat het vrijwel gelijk ook verlies aan stemmen zal betekenen...
Nu moet die marketing gewon perfect werken,

Op dat moment kun je bv de feiten niet zomaar gaan ontkennen en dat is nu dat de president kennelijk twee weken in quarantaine moet. En ook dat hijzelf oficieel bevestigd heeft positief op Corona getest te zijn en zich nu aan een quarantaine-maatregel te gaan houden.
Nu bv te gaan roepen dat hij 'top-gezond' is doet vooral meer vragen rijzen dan dat die bewering wegneemt.

Als hij zo gezond is, zal er eerder twijfel komen bij de corona-test (wat an sich een ander narrative zou kunnen versterken at er een overmaat aan 'false positives' zou bestaan bij de huidige PCR-tests... Voor Trump zelf heeft dat idee echter geen voordeel;
Het zou eerder een indruk wekken dat hij zich met incapabele mensen omgeeft als hij de indruk wekt wel getest te zijn, maar de tests die hijzelf laat afnemen zo slecht afgenomen worden of onbetrouwbaar zijn.

Juist dat idee vermijd Trump heel bewust... hij beweert altijd dat hij zich met de 'best people' omgeeft en dat wat er om hem heen gebeurt altijd perfect is en zeker niet fout kan gaan.

Argumenteren alsof Tump kennelijk 'alles kan', doen alsof hij een politiek superman is, is eerder de werkelijkheid ontkennen.
De huidige werkeelijkheid is dat hij bijna 7 punten achterligt in de polls en ook op lokaa gebied in een heleboel staten steeds verder in de problemen komt, ook dieprode staten.

Op dit moment zou Trump eigenlijk een offensief moeten starten terug te komen an zijn achterstand...
Juist nu echter gewongen worden in quyarantaine te gaan is en enorme strep door de rekening en komt enigszins over alsof hij 'opgeeft'...
zeker ook bv republikeinse senatoren en congress-kandidaten zouden hierover zorgen moeten hebben, omdat Trump tot nog toe hun laatste hoop was op een 'verrassing'.
Ik ben het volledig met je eens omdat er duidelijke logica in je verhaal zit. Alleen de conclusie dat dit hoe dan ook slecht is voor Trump deel ik niet, juist omdat de VS media en veel stemmers geen greintje logica toepassen op politieke berichtgeving en voorkeuren.

Elk event waarvan je zou verwachten dat het negatief of zelfs de nekslag zou zijn (van Grab 'm by the pussy tot impeachment) heeft niet dat effect gehad en wordt door hem en zijn aanhangers actief als argument gebruikt (kleedkamerpraat laat zien hoe menselijk en stoer Trump is, vrijspraak in de senaat toont Trump's onschuld aan én laat zien dat de Democraten vuil spel spelen).
This time it's different? Ik weet het niet hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toch wel een verademing om beetje normaliteit te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Gunner schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Vergis je niet, Texas is paarser dan je denkt en wordt door demografische processen steeds paarser. Zo is Austin een behoorlijk progressieve en snel groeiende stad en is de bevolking van de staat behoorlijk divers, met veel afro-amerikanen en latino's. Nou zijn dat natuurlijk niet allemaal per definitie stemmers voor de democraten, zoals ook een paar posts hierboven geïllustreerd wordt.

Volgens 538 staat Trump in Texas hooguit 4 procentpunten voor. Dat is absoluut geen comfortabele voorsprong, waarbij opkomst van de "juiste" mensen dus cruciaal is. Vandaar dus dat de Republikeinen er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen, met allerlei vormen van ontmoediging en obstakels voor de groepen van stemmers die in meerderheid democratisch stemmen.

Want ALS Texas blauw wordt, is dat een enorme klap voor de Republikeinen. Niet alleen vanwege het flink aantal Electoral College stemmen, waardoor de winst voor Biden bijna zeker is, maar ook psychologisch. Het is een staat die zoals jouw post al aangeeft bijna synoniem is met de Republikeinen en het zou bovendien een enorme blauwe vlek op de kaart geven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
offtopic:
Hoera, toegangsrechten hersteld.
Some years ago, in 1936, I had to write to a very dear and honored friend of mine, who has since died, Sir Austen Chamberlain, brother of the present Prime Minister, and I concluded my letter with a rather banal remark, "that we were living in an interesting age." Evidently he read the whole letter, because by return mail he wrote to me and concluded as follows: "Many years ago, I learned from one of our diplomats in China that one of the principal Chinese curses heaped upon an enemy is, 'May you live in an interesting age.'" "Surely", he said, "no age has been more fraught with insecurity than our own present time." That was three years ago.

Frederic R. Coudert at the Proceedings of the Academy of Political Science, 1939
Het zijn interessante tijden. We hebben in het topic van alles de revue zien passeren, en alhoewel er altijd wel een neiging geweest is tot het verzanden in de afleidingen van hevige prikkels, escalaties en pogingen tot normaliseren van wat haaks staat op menselijke belangen is en blijft dit topic, conform AWM in het algemeen een uitzondering op een verschuivende lijn.

De crux, het zijn altijd interessante tijden. Het is altijd wat mensen er van maken.
  • Daar heeft iedereen altijd een aandeel in.
  • Actief of passief, onze ontwikkeling is ons gedrag bij onze participatie - of het gebrek daar aan.
De complicatie daarbij is dat we vanuit het altijd weer geconfronteerd worden met verschuivingen de reactie daarop pas later en reactief op gang komt dan het momentum van de verschuivingen zelf.
  • Dat kan goed gaan, zoals bij het aanstippen van hellend vlak in een samenleving.
  • Dat kan fout gaan, zoals bij het vasthouden aan hellend vlak. Of erger.
En de condities zijn van dien aard dat wij hier met beperkingen zitten. In het geval van de VS is het van groot belang voor ons hier om bewustzijn te hebben van soms subtiele maar altijd kritieke verschillen tussen hier, en daar.
  • Wij kijken met onze bril van buiten af naar binnen.
  • We kijken met beperkte middelen naar een complexe en diverse dynamiek.
De aankomende verkiezingen zijn in veel opzichten een confrontatie met het hier wakker worden bij verschuivingen daar die niet enkel veel ouder zijn dan de periode Trump, maar ook brede basis hebben in historisch-culturele ontwikkeling en kenmerken.

Wat we waarnemen is een krachtenspel waarbij de periode Trump een combinatie is van de ultieme hefboom en de culminatie van flink wat decennia aan enerzijds zich gescheiden ontwikkelende sociale geografie in de VS, anderzijds gerichte investeringen in organisatie en verspreiding van denken voor politiek gebruik.

Legio invalshoeken en verkenningen, en er is inmiddels veel gebeurd in actualiteit - veel daarvan singulier afleidend van wat verder veel bredere repercussies heeft en signaal is van veel bredere verschuivingen.

Ik stip daarentegen even twee van die verschillen aan:

1. Amerikaanse politiek is anders dan hier. Het is veel meer zoals onze politiek ten tijde van het Interbellum. De aard van hun bestel draagt daar aan bij, maar de gedragslijnen zijn altijd combative geweest, zoals men het zelf omschrijft.

Verwachtingen van hier ten aanzien van veronderstelde redelijkheid of normatieve kaders zijn niet van toepassing, de condities en de aanwezige gedragslijnen zijn anders.

Waar wij hier spreken van krachtenspel in politieke dynamiek hebben zij het over een strijdveld. In de waarste betekenis van het woord.

Waar wij kaders hebben voor (niet perfecte, maar toch) gescheiden paden van emotie/overtuiging/geloof en informatie/toetsing kent de Amerikaanse politiek dit als reflectie van Amerikaanse samenleving dit niet of nauwelijks.

2. Waar wij een perspectief kennen op politiek, participatie en sociaal-maatschappelijke ordening kennen zij niet enkel een ander perspectief, zij kennen verschillende perspectieven - waarbij de enige overeenkomst die van bereidheid tot escalatie voor behoud is.

Er is in Amerikaanse culturele begrippen een lijn van participatie waarbij wat wij beschouwen als escalatie buiten de lijntjes daar heel erg makkelijk genomen wordt als natuurlijk punt binnen de lijnen.

We kunnen op allerlei aspecten, ontwikkelingen en zaken hier ingaan voor discussie, maar het is van kritiek belang om de verschillen in denken en vorming van perceptie goed in het achterhoofd te houden. Om het even praktisch aan te stippen, het bericht door @Verwijderd geplaatst over attitudes, gevoel, ervaring en gedrag moet echt serieus meegenomen worden.

Het volgende stuk zit in de categorie van opinie, voornamelijk omdat de auteur uitdrukking probeert te geven aan observaties. De onderzoeken daarachter zijn niet van de categorie opinie, die zijn meet- en toetsbaar.

Americans Increasingly Believe Violence is Justified if the Other Side Wins

Een van de altijd terugkerende historische lessen is dat de tijd waarin we leven is wat we er van maken middels onze omgang met de (aan- én afwezigheid én aard van) emotie en overtuiging bij de uitdagingen.

De VS zijn veel meer combative dan wij. Hier hebben we al een aantal keren de deksel gekregen van harde lessen bij dezelfde uitdagingen en dezelfde gedragslijnen, in weerwil van figuren als Stormfront en wannabee-oligarchen die aan touwtjes trekken van marionetten - of het nu een Baudet is of een volgeling tussen de pixels - is er een algemeen maatschappelijk en institutioneel bewustzijn ten aanzien van het gevaar van escalatie én normaliseren én wegkijken voor gratificatie.

Het staat op heel veel manieren op scherp. De enigen die kunnen bepalen welke richting dat uitgaat zijn de Amerikanen zelf. Gezien het gewicht en de rol van de VS binnen ons mondiale bestel is dat nogal zuur voor niet-Amerikanen. Zeker hier in Europa staat menigeen in frustratie te kijken naar een potentieel van uitkomsten die ongeacht richting weinig positief zijn voor Europa.

In hoeverre is Trump positief testen voor Covid een factor? Het is eigenlijk enkel relevant of hij sterft. Pas dan is er een verschuiving in scenario's voor verloop. Men zit men een geavanceerde machtstoepassing die stoelt op geloofsgedrag. Het maakt niets uit hoe wat waar door wie uitgelegd of getoetst wordt, de essentie is geloofsgedrag. En dat is niet enkel een domein van confessionelen, dit is ook een kerk als ideologie en een kerk als overtuiging in de VS.

We kunnen wat leren van vorige iteraties in deze. Hoe verging het Boris Johnson in het VK met zijn twee dagen van steun van iedereen met hart over alle muren heen? Wat voor ruimte volgde daar op? Hoe werd die genomen? Wat zijn inmiddels de netto effecten van zijn besmetting en zijn strijd en zijn herstel? De facto zijn in het VK volledig de remmen er van af. Absolute dominantie van neo-conservatisme, Covid is een hefboom voor alles, grondrechten zijn een domein van theorie, in de praktijk is het graaien en onaantastbare positie van het netwerk.

En stel Trump sterft?

Wat is de waarde van een martelaar in een samenleving waar een minderheid bereid is om decennialang te investeren in segregatie en kaalslag puur voor macht en status quo van eigen voortuin en gratificatie eerst? Ik leg het maar even op tafel.

Die minderheid denkt en spreekt in termen van het kweken van rechters voor het Hooggerechtshof als investering van dertig jaar alsof het niets is. Die minderheid bankiert op een zogeheten Southern Strategy waarbij ze doelbewust volledig bereid zijn om over generaties heen eigen onderwijs te compromitteren om geloofsgedrag te bevorderen. Ik leg het maar even op tafel.

Het doet er niet toe, het leidt allemaal af. Trump zal in scenario van effectief ziektebeeld vast herstellen en volgepompt worden om weer op de bühne te kunnen, want het is een show. En die moet doorgaan. Als hij dan een paar jaar later omvalt t.g.v. een hersentumor als discreet gekend risico, dat is het waard.

Want dit is de onderliggende waarheid in de VS: wat wij hier zien daar is een strijd van de mentaliteit van Might Makes Right versus alles waar die mentaliteit zich mee kan en moet voeden.

En juist wij hier zouden dit instinctief moeten herkennen als iets wat ons heel erg veel gekost heeft in ons eigen verleden. Helaas is dit niet onze uitdaging, maar hun strijd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Ja, goed nieuws voor Trump. Maar niet voor Amerika of de wereld (let op: geen onderbouwing, beroep op angst). Kort door de bocht gezegd: Trump is eigenlijk niet interessant. Hij is een individu, maar hij zit wel in een positie die dingen regelt. Terwijl iedereen het over racisme heeft (zoals ik) en grinnikt omdat hij COVID heeft (zoals ik) zijn we geneigd om de andere zaken te negeren (let op: generalisatie van samenleving).
Vandaar dat ik ook Team Trump zei, het doel van het team is macht houden om als Pol Pot de VS (en daarmee de wereld) terug de 19e eeuw in te krijgen, en wij weer allemaal 16 uur per dag voor 6 kwartjes onze ruggen staan te breken.

Het was opportuun om de debatten en daarmee risico op aandacht op dingen waar team Trump niet mee scoort af te zeggen middels deze ziekte. Nu gaat het in elk geval weer een paar newscycles over iets anders dan echte problemen. Door naar de volgende kans voor Team Trump.

[edit] en wie hebben we daar 8) Bienvenue a bord!

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 02-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Altijd leuk om de (fake) 'Chinese curse' weer eens voorbij te zien komen :).

Het Boris Johnson effect ben ik ook een beetje bang van, zeker als Trump op het pad naar zijn herstel door een diep dal moet gaan. Verder is dit in de huidige verkiezingsstrijd natuurlijk een negatieve PR van jewelste. Zelfs tijdens het debat het hele probleem nog bagatelliseren, en twee dagen later zelf besmet zijn. Maar Trump zou Trump niet zijn als hij niet toch weer, weliswaar onbewust en ongewild, de aandacht heeft afgeleid van de hoeveelheid negatief nieuws van de afgelopen dagen: Brad Parscale gearresteerd, belastingaangifte op straat, debat wat hij volgens de meeste peilingen heeft verloren, de Melania tapes. Heeft nu niemand het meer over.

In the meantime:

[ Voor 5% gewijzigd door autje op 02-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

autje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:04:

Het Boris Johnson effect ben ik ook een beetje bang van, zeker als Trump op het pad naar zijn herstel door een diep dal moet gaan. Verder is dit in de huidige verkiezingsstrijd natuurlijk een negatieve PR van jewelste. Zelfs tijdens het debat het hele probleem nog bagatelliseren, en twee dagen later zelf besmet zijn. Maar Trump zou Trump niet zijn als hij niet toch weer, weliswaar onbewust en ongewild, de aandacht heeft afgeleid van de hoeveelheid negatief nieuws van de afgelopen dagen: Brad Parscale gearresteerd, belastingaangifte op straat, debat wat hij volgens de meeste peilingen heeft verloren, de Melania tapes. Heeft nu niemand het meer over.

In the meantime:
[Twitter]
Als Trump het heeft, zullen ook de mensen van zijn beveiliging grote kans hebben gelopen om besmet te zijn, en daarmee ook aardige cohorten aan mense die bij zijn rallies in Michigan waren in de afgelopen dagen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
autje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:04:
Ja, welkom bij de mensheid, van alle tijden 8)
Laat ik het even scherp stellen:
  • Focus op reële drama's en escalaties valt buiten beeld van elk proces van vorming van collectieve perceptie op het moment. En dat zijn er deze week meer dan de afgelopen twee maanden bij elkaar.
  • De Democraten kunnen geen goed doen, zelfs niet met het spreekwoordelijke "juiste" doen, dat is eerder een recept voor verdere catastrofe dan wat men er zelf ook van wenst te denken
  • De Republikeinen raakt het allemaal niet of het functioneert zelfs als een motor
  • In de midden kringen, zogezegd, van prevalent sociaal-conservatieve Amerikanen is de empathische trigger heel erg sterk
En dan inderdaad die factoren van menselijke sociale psychologie. Nog zelfs los van de breed aanwezige prikkels van geloofsgedrag. En dan heb ik het niet over een figuur als Perkins die met zijn predikers de Boodschap heeft van de leider die een offer brengt en zijn test ondergaat om het land te redden (serieus), maar over de ingangen voor vervorming van perceptie. Wij hier onderschatten heel serieus hoe - het spijt me om dit te zeggen - gestoord Amerikanen zijn in hun kwetsbaarheid voor wat rauwe marketingmanipulatie is. Toegegeven, dat zien we hier ook in toenemende mate, maar dat is a) een ander topic en b) niet te vergelijken met condities in de VS in verhouding.

Basale sociale psychologie. Het omvat prikkels en kaders die ons tot mens maken, maar voor mensen die bereid zijn om daar gebruik van te maken zijn dit gewoon ingangen. En in machtspolitiek wordt elke ingang genomen. We hebben het dan over een land waar een minderheid al decennia lang gericht prikkelen verfijnd puur om inbreuk te maken op de ontwikkeling en stabiliteit van een democratisch systeem.

Leuke verkenning, Lee Atwater, Southern Strategy, Meme Factory, Heritage Foundation. Gevoelige verkenning, maar zeer de moeite waard.

Zolang Trump niet sterft is het netto effect positief voor hem. Als hij komt te overlijden wordt het een heel ander topic.

Wat er met dat netto effect gedaan wordt, dat is al lang en breed actief. Als we iets verder kijken dan de discussie van "omg Trump corona < fill in emotive respons >" dan is de lijst aan handelingen van disenfranchisement, corruptie en blokkades en subversieve acties op niveau van staten en circuit courts enorm.

Nu moet ik opmerken, Trump kan dat netto positief effect verspelen. Hij is voorzien van overlevingsintelligentie, dat is niet zonder risico's. Zijn gedrag bij weder verschijnen (als pun) gaat van beslissende factor zijn voor het richten van collectieve perceptie in precies de sociaal-geografische segmenten van sociaal-conservatieven waar het verschil tussen popular, en electoral college vote zit.

De Democraten kunnen dat netto positief effect voor Trump bevorderen, vooralsnog lijkt het er op dat ze zich realiseren dat ze toch geen goed kunnen doen aan de andere kant en lijken ze zich te richten op het continueren of zelfs inzetten van initiatieven die voorheen gepasseerd werden. In het licht van signalen van het onder de procentuele grens van onzekerheid popular/electoral college vote komen van battleground states.

Maar goed, misschien heeft de god van Pence zin voor ironie en worden Amerikanen wakker bij de hypocrisie en misschien realiseren mensen zich in de bible en rust belt dat ze zelf net zo genomen worden als de "anderen-niet-zoals-zij" die men niet in de buurt wil hebben.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Als Trump het heeft, zullen ook de mensen van zijn beveiliging grote kans hebben gelopen om besmet te zijn, en daarmee ook aardige cohorten aan mense die bij zijn rallies in Michigan waren in de afgelopen dagen?
Hoeft niet, hoeveel mensen komen vrijwillig op dichter dan anderhalve meter bij Trump 8) Zeker na twee jaar van dagdagelijkse blootstelling aan zijn persoon 8)

Bij de rallies staat hij trouwens altijd op afstand, en in de paar omstandigheden van interactie is dat altijd van dergelijk korte duur dat het potentieel voor overdracht gering is. Plus, we weten eigenlijk het moment van besmetting en besmettelijkheid niet. Die stafmedewerkster was negatief getest, maar ja, asymptomatisch, toen symptomatisch en weer getest - positief. Is zijn dan de bron, of het signaal. We hebben er weinig tot geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Virtuozzo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Hoeft niet, hoeveel mensen komen vrijwillig op dichter dan anderhalve meter bij Trump 8) Zeker na twee jaar van dagdagelijkse blootstelling aan zijn persoon 8)

Bij de rallies staat hij trouwens altijd op afstand, en in de paar omstandigheden van interactie is dat altijd van dergelijk korte duur dat het potentieel voor overdracht gering is. Plus, we weten eigenlijk het moment van besmetting en besmettelijkheid niet. Die stafmedewerkster was negatief getest, maar ja, asymptomatisch, toen symptomatisch en weer getest - positief. Is zijn dan de bron, of het signaal. We hebben er weinig tot geen inzicht in.
Trump heeft iig zijn best gedaan om zoveel mogelijk locaties af te werken:
Zijn symptomen zouden voorlopig nog mild zijn. Twee bronnen omschrijven ze tegen The New York Times als lichte verkoudheidssymptomen. Ook zou hij wat traag geleken hebben bij een groot diner op zijn golfclub in Bedminster.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Trump heeft iig zijn best gedaan om zoveel mogelijk locaties af te werken:

[...]
Trump en “afwerken” in dezelfde zin. Het is niet netjes, maar ik moest toch even grinniken.

We zullen het zien. In mijn optiek is het meer afleiding dan wat dan ook. Ondertussen zijn in Michigan bijvoorbeeld twee Republikeinse actoren aangeklaagd door de staat voor inmenging in electorale processen. Om maar iets te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:59:
Damn, de eerste helft van 2020: "Man het ergste zou wel achter de rug zijn."

Tweede helft van 2020: "Hold my beer."

Ik ben benieuwd waar het allemaal naartoe gaat.
Het voelt zo langzamerhand als de ervaring van de zogeheten “phony war” zoals omschreven door Barbara Tuchman in haar boeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
Heeeee welkom terug!

Je laatste zin in een reactie is wat bij mij aansloeg; het is hun strijd, helaas niet de onze. Ondanks dat de stempel van de VS enorm op Europa drukt, hebben zij niet de ingebakken ervaringen van de meeste europeanen, of het moet de noord vs zuid oorlog zijn geweest

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:53:
offtopic:
Hoera, toegangsrechten hersteld.
offtopic:
Welkom terug! Waar is het gebak? :)

Op Politico kwam ik net een artikel tegen dat een optimistisch beeld tekent. Ook hoorde ik op Radio NPO1 een soort gelijk verhaal.

Het is beetje een lang artikel (zonder quotebare stukken), maar de TL;DR is dat Republikeinse stemmers in Nebreska het gedrag van Trump tijdens het debat veel sterker veroordelen dan ik had verwacht en dat de kans relatief groot is dat ze toch op Biden stemmen. Ook wordt er gehint dat ze hem al langer veroordelen maar vanwege groepsdruk het stil hielden voor vrienden en kenissen.

Blijkbaar begint de illusie van Trump te breken.

Bron:
* https://www.politico.com/...cans-nebraska-nice-420691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En het goeie nieuws blijft komen!
Er is nu ook een republikeinse senator die het coronavirus heeft. Het is tevens een senator die verantwoordelijk is voor de benoemingen van het Supreme Court.

Het is een kleine drempel voor McConnel, maar hij had voor de nominatie eigenlijk geen speelruimte.

https://www.politico.com/...sts-positive-covid-425172

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

offtopic:
Welkom terug! Waar is het gebak? :)

Op Politico kwam ik net een artikel tegen dat een optimistisch beeld tekent. Ook hoorde ik op Radio NPO1 een soort gelijk verhaal.

Het is beetje een lang artikel (zonder quotebare stukken), maar de TL;DR is dat Republikeinse stemmers in Nebreska het gedrag van Trump tijdens het debat veel sterker veroordelen dan ik had verwacht en dat de kans relatief groot is dat ze toch op Biden stemmen. Ook wordt er gehint dat ze hem al langer veroordelen maar vanwege groepsdruk het stil hielden voor vrienden en kenissen.

Blijkbaar begint de illusie van Trump te breken.

Bron:
* https://www.politico.com/...cans-nebraska-nice-420691
In Nebraska al sinds juni/juli. Het is geen battleground state.

Battleground states:

Arizona
Florida
Georgia
Michigan
North Carolina
Pennsylvania
Wisconsin

Staten op watchlist status (geen battleground status omdat de electorale geschiedenis en / of polling data ontbreekt):

Iowa
Minnesota
New Hampshire
Ohio
Texas

De crux zit nog steeds bij twee zaken:

Disenfranchisement efforts
Voting security (samengesteld, dit omvat veel, van COVID tot USPS tot milities en zaken als decreten van gouverneurs en verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:00:
En het goeie nieuws blijft komen!
Er is nu ook een republikeinse senator die het coronavirus heeft. Het is tevens een senator die verantwoordelijk is voor de benoemingen van het Supreme Court.

Het is een kleine drempel voor McConnel, maar hij had voor de nominatie eigenlijk geen speelruimte.

https://www.politico.com/...sts-positive-covid-425172
Hij geeft aan zijn rol in het proces te continueren. Daarbij, stel hij valt uit, binnen een dag heeft McConnell de vervangend zeloot op de plek. Hou er rekening mee dat de nominatie door de hoorzittingen komt en meer dan waarschijnlijk door de procedure van benoeming.

Al kan gezegd worden dat Ruth Bader Ginsburg haar eerste zaak al bij God heeft aan weten te dragen. Gezien Trump en Covid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De Covid van Trump kan nog een ding worden voor de Supreme Court. Indien het serieus wordt, kan Pence de taak van de president overnemen... maar dan heeft de senaat geen vice-president meer om als tie-breaker te functioneren. Nu moeten 4 GOP-senatoren overlopen (2 hebben dat al aangegeven), maar straks slechts 3.

Ik hoop overigens dat Trump er tig levend vanaf komt. Accountability en het land laten doorgaan lukt aanzienlijk beter als de man leeft ipv zijn verantwoordelijkheid ontloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wowly schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:41:
Heeeee welkom terug!

Je laatste zin in een reactie is wat bij mij aansloeg; het is hun strijd, helaas niet de onze. Ondanks dat de stempel van de VS enorm op Europa drukt, hebben zij niet de ingebakken ervaringen van de meeste europeanen, of het moet de noord vs zuid oorlog zijn geweest
Daar wringt meteen een schoen. Dat oude conflict van burgeroorlog speelt in deze verkiezingen een bijzondere rol. Ze hebben daar nooit mee afgerekend, erger, daar zit de oorsprong van het spanningsveld achter de zogeheten Southern Strategy.

https://newrepublic.com/a...ade-donald-trump-possible

https://www.pfaw.org/blog...-the-gop-is-now-complete/

https://adavidjohnson.com/tag/lee-atwater/

https://www.politicalrese.../18/new-southern-strategy

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delerium schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:39:
De Covid van Trump kan nog een ding worden voor de Supreme Court. Indien het serieus wordt, kan Pence de taak van de president overnemen... maar dan heeft de senaat geen vice-president meer om als tie-breaker te functioneren. Nu moeten 4 GOP-senatoren overlopen (2 hebben dat al aangegeven), maar straks slechts 3.

Ik hoop overigens dat Trump er tig levend vanaf komt. Accountability en het land laten doorgaan lukt aanzienlijk beter als de man leeft ipv zijn verantwoordelijkheid ontloopt.
Ik ga er van uit dat hij het overleeft. Zo niet, dan is alles verder van huis - zo vreemd als het is om dat te zeggen misschien.

De SC situatie blijft complex. Het is zo’n schoolvoorbeeld van het Might Makes Right denken dat het behoorlijk eng is om te zien. Zelfs met in het achterhoofd de altijd al gepolariseerde dynamiek rondom dat hof.

Pence als president. Jezus. Ik weet even niet of dat wel een pun was.

Enfin, veel gaat afhangen van de timing van ziektebeeld. Dat gezegd, ik kan niet zien hoe de Republikeinen het protocol voor tijdelijke functie als president door Pence zouden volgen. Enkel een overlijden zou hen daartoe dwingen. De mentaliteit is botweg rücksichtslos in alles. Zelfs al zou Trump ergens stiekem op een IC liggen? Dan nog, the show must go on. Er is al zoveel precedent van stuntelen met verborgen lege stoelen op zoveel plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Ik ga er van uit dat hij het overleeft. Zo niet, dan is alles verder van huis - zo vreemd als het is om dat te zeggen misschien.

De SC situatie blijft complex. Het is zo’n schoolvoorbeeld van het Might Makes Right denken dat het behoorlijk eng is om te zien. Zelfs met in het achterhoofd de altijd al gepolariseerde dynamiek rondom dat hof.

Pence als president. Jezus. Ik weet even niet of dat wel een pun was.

Enfin, veel gaat afhangen van de timing van ziektebeeld. Dat gezegd, ik kan niet zien hoe de Republikeinen het protocol voor tijdelijke functie als president door Pence zouden volgen. Enkel een overlijden zou hen daartoe dwingen. De mentaliteit is botweg rücksichtslos in alles. Zelfs al zou Trump ergens stiekem op een IC liggen? Dan nog, the show must go on. Er is al zoveel precedent van stuntelen met verborgen lege stoelen op zoveel plekken.
Nou ja. In de kern is de VS in mijn bescheiding optiek geen democratie met een open en -voor zover mogelijk- transparante overheid.

Derhalve is het te verwachten dat de door jou genoemde mentaliteit zo zal blijven, Trump is immers slechts een actor. Een useful idiot, om die term maar weer eens te bezigen, waarbij de drijvende krachten achter Trump/GOP goed heeft gezien en ingespeeld op zijn narcistische neigingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:00:
[...]

Nou ja. In de kern is de VS in mijn bescheiding optiek geen democratie met een open en -voor zover mogelijk- transparante overheid.

Derhalve is het te verwachten dat de door jou genoemde mentaliteit zo zal blijven, Trump is immers slechts een actor. Een useful idiot, om die term maar weer eens te bezigen, waarbij de drijvende krachten achter Trump/GOP goed heeft gezien en ingespeeld op zijn narcistische neigingen.
Everything and everyone is a tool when might makes right.

Hier zit ook meteen de zure ironie van die segmenten van bevolking die het - voor allerlei redenen - steunen. Omdat men alles consumptief doet benaderen voor enkel stokpaardjes van gratificatie, emotie en het overdragen van vertekend historisch perspectief (gebrekkig onderwijs, te gespecialiseerd, zie hier de consequentie) ontzegt men zich zelf het vermogen tot behartiging van eigen belangen.

Plus, men ontzegt zich zelf het vermogen tot toetsen van degene die zich voordoet als behartiger.

Het is hard om zo te zeggen, maar de kern van Republikeins wervingspotentieel is iets wat tussen angst voor verandering en overdracht van zowel actief als passief racisme ligt.

De ironie is zuur. De blue collar in de Rust Belt stemt voor de Republikein die winst maakt met het verkopen en splitsen van bedrijven in de Rust Belt en zit zonder werk en met angst voor de toekomst van de kids. Hij grijpt zich vast aan geloof, aan marketing, aan symbolen en kreten. En die krijgt hij. En consistent zit daarbij een vinger naar wat anders is. Kijk, daar komt de ander. Je mag die niet meer noemen zoals je hem noemde. Je mag niet meer zagen als iemand bij de sport iets zegt over hoe erg iemand anders behandeld wordt. Je moet je aanpassen. Maar de ander komt dichter bij. Die is anders, en wij hebben het over wat er echt toe doet! Werk! Vermaak! De kids!

En dus gaat de blue collar in de Rust Belt mee, gecompromitteerd in zijn onderwijs omdat papa al in de valstrik zat. En zo krijgen de kids het net als met roken na voorbeeld van de ouders met de paplepel ingegoten. En goh, sociale media, eindelijk mag je weer een mening hebben. En potverdorie je wordt gelabeld als racist! Wat krijgen we nou? Hoe kan de blue collar Rust Belt en rurale sub college degree man nou weten dat Lee Atwater hem een poot uitgedraaid heeft en zich kapot lacht dat die blue collar gelooft. Hij weet enkel wat hij voor het werk moet weten, en de rest krijgt hij te horen van degene die blijft vertellen wat hij wil horen.

Dit recept is al zo oud als de mensheid. In de VS kunnen we de resultaten zien van decennia lang doelbewust en consistent daar in te investeren. De baten zijn voor een select clubje van de 1%

De blue collar zit net zo in de rats als de ander die hij niet in de buurt wil. Waarom? We noemen dit verdeel en Heers. Of zoals Robert Mercer en Perkins dit noemden, harvesting beliefs.

Niet dat wij hier niet voor eigen deur niets te vegen hebben. Je hoeft hier maar in een aantal topics te kijken om exact die specifieke gedragslijnen én prikkels te zien bij escalaties waar men afwijst wat anders is want het gaat alleen maar over X en alles is lastig voor vermaak en anders is eng want beeld is waarheid.

Dat gezegd, we zitten nog lang niet op het brede niveau van verspreiding van dit soort toxische gedragslijnen en voor eigen belangen contraproductief gedrag als de VS. Maar dat land is voor ons hier tegenwoordig een flinke waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit voorzorg gaat Trump in het Walter Reed ziekenhuis werken. Ondertussen: https://www.nytimes.com/2...p-antibody-treatment.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pfoe, geeft me toch flashbacks naar Johnson. Niks aan de hand, lichte klachten, voorzorg, alles prima, bam op de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eamelink schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:32:
Pfoe, geeft me toch flashbacks naar Johnson. Niks aan de hand, lichte klachten, voorzorg, alles prima, bam op de IC.
Kan heel langzaam gaan, en heel snel gaan met COVID-19.

Nu moet wel opgemerkt worden, in deze posities loopt men per protocol altijd op zaken vooruit. Wat op zich ook verklaarbaar is, al zal het voor velen net na het debacle van de $750 belastingafdrachten en genomen posities op de Affordable Care Act wel een smaakje hebben.

De experimentele behandeling is daar geen uitzondering op voor potentieel aan reacties. En het geeft bij herstel meteen vijandsbeeld en gratificatie. In hoeverre dat voor verkiezingsdoeleinden niet contraproductief kan zijn is wel een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
*Breaking* Trump wordt overgebracht naar het ziekenhuis. Dan gaat hij rap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op FOX News gaat het inmiddels over hoe weinig fair de Democraten zijn met het “doorduwen” van hun campagne. Meten met twee maten is geen kunst meer, zo blijkt weer.

De enige relevante vraag is of Pence door condities gedwongen wordt om tijdelijk functie in te vullen, en zo ja, op welke wijze. De Republikeinen zullen weinig tot niet bereid zijn om de wiskunde van de Supreme Court benoeming te riskeren.

We zullen het zien. Ondertussen is in Washington wel menig bommetje van discussie gebarsten over het testen van Huis en Senaat. Want, de nominatie voor het Hooggerechtshof. McConnel lijkt vooralsnog gewoon te volharden in zijn focus: doorduwen van Barret. Desnoods met virtuele sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:49:
*Breaking* Trump wordt overgebracht naar het ziekenhuis. Dan gaat hij rap achteruit.
Mwa, ik wil het nog zien. Alles zal desnoods uit de kast gehaald worden, al pompen ze hem vol met ongetest spul wat later een hersentumor geeft - the show must go on. Daarbij, positie, functie -> protocol loopt vooruit op scenario’s.

Wel saillant, Chris Wallace says Trump arrived too late to the debate to get tested and used the honor system. Hrm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Virtuozzo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:55:
[...]

Mwa, ik wil het nog zien. Alles zal desnoods uit de kast gehaald worden, al pompen ze hem vol met ongetest spul wat later een hersentumor geeft - the show must go on. Daarbij, positie, functie -> protocol loopt vooruit op scenario’s.
Je kan het live zien op CNN de helikopter staat voor het witte huis om hem naar het ziekenhuis te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:02:
[...]

Je kan het live zien op CNN de helikopter staat voor het witte huis om hem naar het ziekenhuis te brengen.
Oh dat, ja. Aankondiging en begeleiding is doorgezet, eerder al. Ik doelde meer op het idee van Trump overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Als voorzorgsmaatregel bij een patiënt in de risicocategorie lijkt het op zich ook geen onlogische beslissing om hem nu naar Walter Reed te brengen en niet te wachten tot een eventueel moment dat het daadwerkelijk nodig zou zijn om hem naar Walter Reed te brengen. Voor het beeld is het ook beter als Trump zelf naar de helikopter loopt (zeker gezien de stilte op Twitter).

Be yourself, no matter what they say ...

Pagina: 1 ... 15 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid