Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.197 views

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:48:
[...]

Waarvan een groot deel opinie, maar dat doet er niet toe. Mijn punt is dat je een hele grote groep mensen hebt, ook hier - waarvan akte, die zeggen dat ALLES dat Trump doet of heeft gedaan slecht is. Dat slaat nergens op en zijn even hard fundamentalisten. Dat er “bewijs” is dát hij slechte dingen heeft gedaan wil niet zeggen dat hij uitsluitend slechte dingen heeft gedaan: en *die groep* die dat constant blijft claimen doel ik op.

Maar uiteraard kan men dat blijven ontkennen, maar zulk soort extremistisch anti-Trump gedachtengoed valt moeilijk op zinnige wijze tegen te discussiëren, omdat het zo onredelijk is.
Heb je de laatste vier jaar gekeken naar wat Trump zegt, doet of vindt?

Ga je dan met droge ogen vertellen dat uberhaupt zijn intenties werkelijk zijn om de VS 'groot' te maken? En dat zet je af tegen wat er feitelijk is gebeurd in de vorm van primaire levensbehoeften zoals zorg, werkgelegenheid en veiligheid?

Hij heeft vast een keer een prachtige putt gemaakt, maar dat maakt hem nog geen goede golfer. En inderdaad, zelfs daar speelt hij vals.

Ps; extremistisch is de redenatie dat een ander 'antifa' of 'extreem' is omdat ie het niet met je eens is, ipv dat je met betere argumenten komt :+

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-11-2020 14:52 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:46:
[...]

Ik ga gewoon geen aandacht besteden aan trolls. Als we iets gezien hebben is wel dat mensen met dit soort opvattingen een platform geven hun opvattingen legitimeert. Als je vindt dat je kunt stellen dat de afgelopen 4 jaar iets anders was dan een ramp, dan zit je objectief fout.
Je kan de hele tijd alles wat maar niet in jouw straatje of narrative valt weg blijven zetten als troll, maar dat maakt je wat mij betreft zelf gewoon een troll. Jouw uitspraak dat Trump helemaal niets goeds heeft gedaan is simpelweg onjuist en ongefundeerd. Het is dan lekker makkelijk om maar “troll next” te roepen als je overtuiging in twijfel wordt getrokken, maar het zou je sieren als je ipv wat one-liners het gewoon zou onderbouwen.

Dat de afgelopen 4 jaar mogelijk een ramp zijn is dan ook weer een compleet andere uitspraak dan “Trump heeft niets goed gedaan”; doch volledig subjectief natuurlijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• NiGeLaToR
@WhatsappHack ik dacht dat nu dat bewijs kwam?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:53
[...]

Waarvan een groot deel opinie, maar dat doet er niet toe. Mijn punt is dat je een hele grote groep mensen hebt, ook hier - waarvan akte, die zeggen dat ALLES dat Trump doet of heeft gedaan slecht is. Dat slaat nergens op en zijn even hard fundamentalisten. Dat er “bewijs” is dát hij slechte dingen heeft gedaan wil niet zeggen dat hij uitsluitend slechte dingen heeft gedaan: en *die groep* die dat constant blijft claimen doel ik op.

Maar uiteraard kan men dat blijven ontkennen, maar zulk soort extremistisch anti-Trump gedachtengoed valt moeilijk op zinnige wijze tegen te discussiëren, omdat het zo onredelijk is.
Ik vroeg net om bewijs van de goede dingen die Trump zou hebben gedaan voor Amerika, iets waar je hier ook mee schermt. Ik neem aan dat je deze argumenten wel kracht bij kunt zetten door ze ook daadwerkelijk (hier) te benoemen?

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 02:26:
[...]

Tenzij ie zichzelf een pardon geeft. Of op de laatste dag aftreedt en Pence nog een pardon laat geven.
Heb daar een keer een discussie over gezien, weet alleen niet meer of dat hier was of op Reddit.
Volgens mij was de strekking dat hij zichzelf geen pardon kan geven voor rechtszaken die nog gevoerd moeten worden, en voor zaken die niets met zijn tijd in het Witte Huis te maken hebben.
Bijvoorbeeld een aanklacht wegens belastingontduiking: daarvoor zal hij (of Pence) geen pardon kunnen verlenen zolang de rechtszaak niet gevoerd is. Hetzelfde geldt voor de aanklacht wegens verkrachting: dat zou zijn gebeurd ver voor hij zelfs maar kandidaat was voor de Reps in 2016.

Maar het zou me niet helemaal verbazen als hij het op een akkoordje probeert te gooien met de Democraten: "jullie zorgen ervoor dat de aanklachten wegens belastingontduiking verdwijnen, stop ik met rechtszaken omtrent de verkiezingen." Zoiets...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:36
[...]

Helaas, maar ik doe ook niet mee aan dit spelletje..

Een zinnige discussie is inderdaad onmogelijk als je objectief bewijs tegen trump als grotendeels opinie wegzet en bewijs vervolgens tussen aanhalingstekens schrijft.

• NiGeLaToR
Pietervs schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:53:
[...]

Maar het zou me niet helemaal verbazen als hij het op een akkoordje probeert te gooien met de Democraten: "jullie zorgen ervoor dat de aanklachten wegens belastingontduiking verdwijnen, stop ik met rechtszaken omtrent de verkiezingen." Zoiets...
Dat lijkt me weinig vruchtevol: die rechtzaken kosten wellicht even en een hertelling ook, maar bieden uiteindelijk meer voordeel dan nadelen om te laten schieten voor een get-out-of-jail-card-for-free.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:51:
Dat de afgelopen 4 jaar mogelijk een ramp zijn is dan ook weer een compleet andere uitspraak dan “Trump heeft niets goed gedaan”; doch volledig subjectief natuurlijk.
Kom maar op dan? Wat heeft Trump zo goed gedaan? Kom je weer met de fantatische economie aan? Al z'n nieuwe banen? De fantastische betrekkingen met de "rocket man" in NK?

Of gaat het een pedantische discussie worden over dat hij het voor elkaar gekregen heeft adem te blijven halen de afgelopen 4 jaar en dat ik daarom ongelijk heb? Want volgens mij is het vrij duidelijk dat ik het heb over zaken die er toe doen, zowel in de VS als de rest van de wereld.

Trump heeft de economie in de VS in een afgrond gestort, Corona niet onder controle, voor een enorme split gezorgd in de VS, het klimaatprobleem versneld, het tekort opgedreven en rascisten gevalideerd en een platform gegeven. Maar omdat hij meestal niet naast de pot kakt zit ik er zeker naast? Toedels.

https://niels.nu

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nnoitra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:49:
[...]

Geef ze ff, tis niet alleen Donald die ze moeten controleren.
Inmiddels zijn ze gemarkeerd :) Zou d'r als ik Twitter was een vaste medewerker op zetten :+

Tesla M3LR '21

• Hydra
London schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:56:
[...]

Inmiddels zijn ze gemarkeerd :) Zou d'r als ik Twitter was een vaste medewerker op zetten :+
Kunt beter instellen dat ze allemaal als leugen gemarkeerd worden en dan die waar blijken te zijn unblocken. Is minder werk.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:38
Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:43:
@Minaaj ga je hier nog antwoord op geven?

[...]

Want je implicaties geven legitimiteit aan de claims over fraude namelijk.
Gewoon, met ID voting. Via de post kan ik voor mijn hele familie gaan stemmen die normaliter helemaal niet hadden gestemd. Mijn moeder heeft 15 broers en zussen, alle brieven harvesten en opsturen! In sommige battleground states hoefde handtekening ook niet overeen te komen.
Five states that have historically been competitive in presidential races — North Carolina, Iowa, Wisconsin, Pennsylvania, and New Hampshire — do not require signature-matching for mailed voting forms.
Zoals hier iemand uit een verzorgingstehuis voor 67 mentaal gehandicapte mensen heeft geprobeerd te stemmen en door de mand viel. https://www.texasattorney...raud#.X6XXF_hkFjc.twitter

Punt is, ze hadden gewoon vaste stemlokketten met ID verificatie moeten hebben. Mail in voting is gewoon fraudegevoelig. Heb ik hier ook al maanden voor de verkiezingen beticht. :*)

Achja.. zolang de democraten er door winnen is het prima. _/-\o_

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27
[...]
Mijn punt is dat je een hele grote groep mensen hebt, ook hier - waarvan akte, die zeggen dat ALLES dat Trump doet of heeft gedaan slecht is.
Bruut gesteld zal zelfs de meest brute dictator nog dingen hebben gedaan die niet slecht zijn. Maar dat is het punt niet natuurlijk. Het punt is al die uitingen die Trump op een dictator doen lijken.

Een dictator is een dictator omdat hij schijt heeft aan de democratie, minderheden het leven zuur maakt, kritische journalisten in hun werk belemmert en het volk ophitst door iedereen die het met hem oneens is als vijand van het volk te bestempelen. Ook een kenmerk bij dat laatste: de suggestie dat het volk één is. Wat kul is want elk land heeft een diversiteit aan meningen.

Het enige wat Trump onderscheidt van types als Erdogan of Putin of Kim Jong-un is dat hij geen full control heeft over leger, politie en rechtsgang en daardoor kritische geluiden niet achter slot en grendel kan zetten maar ik zie hem er zo voor aan.

Wat mij betreft is zijn beleid wat dat betreft nog bijzaak.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Biden is inmiddels overigens begonnen met het samenstellen van zijn staf, nu hij zo goed als zeker president gaat worden:
Amerikaanse media melden dat het team van Biden al is begonnen de machtsoverdracht voor te bereiden. Een president moet bij zijn verkiezing zo'n 4000 overheidsmedewerkers benoemen, van wie er 1200 door het Congres goedgekeurd moeten worden.

Het proces wordt geleid door Ted Kaufman, die al 22 jaar voor Biden heeft gewerkt en hem in 2008 opvolgde als senator. Speerpunten zijn de aanpak van corona en het herstel van de economie.

Volgens The New York Times richt Biden zich eerst op zijn Witte Huis-staf, kandidaten voor zijn kabinet volgen dan eind deze maand. Als kanshebbers voor een kabinetspositie worden bijvoorbeeld oud-veiligheidsadviseur Susan Rice genoemd voor Buitenlandse Zaken en oud-staatssecretaris Michèle Flournoy, die de eerste vrouwelijke minister van Defensie zou kunnen worden.

Vraag blijft natuurlijk of, als Biden officieel voldoende stemmen heeft, president Trump wil meewerken aan de overgang. Volgens The New York Times werkt Bidens team aan een plan mocht dat niet gebeuren.
(NOS Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

• NiGeLaToR
@Hydra wellicht toont het het perceptie-ding. Wij kijken naar feitelijke structurele en zichtbare verbeteringen en veranderingen. Wellicht kijkt de trumpfan naar het gevoel van trots en eigenwaarde dat ie zich vertegenwoordigd voelt als blank en terugverlangd naar de jare 50-70 waarin de middenklasse nog een vorm van een 'American dream' kon hebben.

Die droom - aka marketingcampagne - is natuurlijk wat velen op de been houdt in een tamelijk oneindige uitzichtloze situatie. Ik zag vanochtend een mooie post hierover van een mede tweaker die door de hele VS is gereisd na een tijdje in NY gewoond te hebben en daar ontdekte dat veel mensen uit wanhoop Trump steunen omdat hij die American dream gedachte blijft aanwakkeren.

Na 4 jaar is er wederom niets veranderd, maar de droom blijft?

• Grimmie187
wildhagen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:58:
Biden is inmiddels overigens begonnen met het samenstellen van zijn staf, nu hij zo goed als zeker president gaat worden:

[...]

(NOS Liveblog)
Goede zaak, de term 'hit the ground running' is een understatement na 150k nieuwe covid besmettingen.. :o

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:17
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:51:
[...]

Je kan de hele tijd alles wat maar niet in jouw straatje of narrative valt weg blijven zetten als troll, maar dat maakt je wat mij betreft zelf gewoon een troll. Jouw uitspraak dat Trump helemaal niets goeds heeft gedaan is simpelweg onjuist en ongefundeerd. Het is dan lekker makkelijk om maar “troll next” te roepen als je overtuiging in twijfel wordt getrokken, maar het zou je sieren als je ipv wat one-liners het gewoon zou onderbouwen.

Het gedrag van Trump is gewoon beneden het niveau van wat je van een President, of zelfs een gewone ambtenaar kan verwachten. NYT heeft eens een telling gedaan van zijn leugens... ze kwamen aan 50 per dag, en zijn dan maar gestopt.
Nu weet ik wel dat die krant eerder Democratisch is, maar 10 keer is nog te veel.

Ik begrijp niet dat er binnen de GoP toch nog zo veel mensen met hem konden samen werken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• wildhagen
  • Niet online
De Amerikaanse verkiezingen zijn volgens de Federale Verkiezingscommissie (FEC) bijna vlekkeloos verlopen. Er zijn heel weinig klachten binnengekomen en er is geen enkel bewijs dat er is gefraudeerd, zei FEC-voorzitter Ellen Weintraub zaterdag tegen CNN.

Volgens Weintraub hebben bestuurders van Republikeinse en Democratische huize in staten als Pennsylvania geen aanwijzingen dat er dingen verkeerd zijn gegaan. De FEC is toezichthouder die in de gaten houdt of de wetten op campagnefinanciering wel worden nageleefd.

Volgens Trump is er wel op grote schaal gefraudeerd en worden de verkiezingen gestolen door de Democraten. Hij heeft daarvoor nog geen enkel bewijs overlegd. Hij en zijn campagneteam bestoken rechtbanken in diverse staten met procedures in een poging het tellen van de stemmen te stoppen.
(Nu.nl liveblog)

Hoelang zou het duren voor er tweets van een niet nader te noemen persoon gaan komen dat de FEC óf corrupt is, óf dat ze samenspannen met de Democraten?

Virussen? Scan ze hier!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Minaaj schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:58:
[...]

Gewoon, met ID voting. Via de post kan ik voor mijn hele familie gaan stemmen die normaliter helemaal niet hadden gestemd. Mijn moeder heeft 15 broers en zussen, alle brieven harvesten en opsturen! In sommige battleground states hoefde handtekening ook niet overeen te komen.

[...]

Zoals hier iemand uit een verzorgingstehuis voor 67 mentaal gehandicapte mensen heeft geprobeerd te stemmen en door de mand viel. https://www.texasattorney...raud#.X6XXF_hkFjc.twitter

Punt is, ze hadden gewoon vaste stemlokketten met ID verificatie moeten hebben. Mail in voting is gewoon fraudegevoelig. Heb ik hier ook al maanden voor de verkiezingen beticht. :*)

En toch, zulke gevallen gebeuren niet op dergelijk grote schaal dat er tienduizenden stemmen de andere kant op swingt. Tevens, juist dat deze gevalletjes naar voren komen laat zien dat het systeem werkt. Fraude wordt immers aangepakt.

• Hydra
NiGeLaToR schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:59:
@Hydra wellicht toont het het perceptie-ding. Wij kijken naar feitelijke structurele en zichtbare verbeteringen en veranderingen. Wellicht kijkt de trumpfan naar het gevoel van trots en eigenwaarde dat ie zich vertegenwoordigd voelt als blank en terugverlangd naar de jare 50-70 waarin de middenklasse nog een vorm van een 'American dream' kon hebben.
Dit is niks nieuws natuurlijk.

“If you can convince the lowest white man he’s better than the best colored man, he won’t notice you’re picking his pocket.” - Lyndon B. Johnson

"Make america great again" is niks anders dan "make white men the boss again". Want daar gaat het natuurlijk om; een drang naar een tijd waar je een gezin had waar de man een baan had, een vrouw had, kinderen had, een donkere man z'n gazon maaide en een donkere vrouw de WC schrobte.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:39

psy

Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat er serieus mensen zijn die Trump als een serieuze kandidaat zien om op te stemmen. Iemand die duidelijk aantoonbaar liegt, maar ook bijvoorbeeld altijd de pers wegzet als zijnde fake news brengers, verdient het gewoon niet om op die positie te zitten. Zo'n man is ronduit gevaarlijk. ALLES beter dan dat, ook al is dat dan Biden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• NiGeLaToR
[...]

[...]

Zoals het hoort worden veel stemmen en stemmers gecheckt en is het percentage daadwerkelijke fraude enorm klein. Bovendien: de republikeinen hebben alles al naar zich toe gegerimanderd en met een 'toolbox' aan instrumenten de kiesdistricten, kiezers en kiesmogelijkheden gedicteerd.

Het is goddomme een wonder dat er uberhaupt een kans is dat Biden wint. Wie weet had hij zonder al die interventie en gerommel wel al 50 kiesmannen meer ondertussen.

Als het klopt wat je zegt zou je nu niet 1 maar 1000 voorbeelden posten. Als het klopt wat je zegt had je nu een rapport van toezichthouders (internationaal) gepost over risico's en fraude gevallen. En die rapporten en toezicht is er en rept hier niet over. Of is dat allemaal onderdeel van het plan van de cabal ofzoiets?
wildhagen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:02:
[...]

(Nu.nl liveblog)

Hoelang zou het duren voor er tweets van een niet nader te noemen persoon gaan komen dat de FEC óf corrupt is, óf dat ze samenspannen met de Democraten?
Neem dit ^. Er zit een leger aan bipartisan stemmers toezicht te houden en NIEMAND heeft blijkbaar iets gezien wat het melden waard was.

Behalve een handvol mensen die geen enkel bewijs hebben voor hun aantijgingen.

Kweet het niet @Minaaj, er is geen bewijs, maar iemand op twitter roept het dus het zal wel kloppen :+

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-11-2020 15:05 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
P-Rock schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:53:
[...]

Ik vroeg net om bewijs van de goede dingen die Trump zou hebben gedaan voor Amerika, iets waar je hier ook mee schermt. Ik neem aan dat je deze argumenten wel kracht bij kunt zetten door ze ook daadwerkelijk (hier) te benoemen?
Ik kan niet op iedereen tegelijk reageren, jouw reactie kwam daarna, dus was ik nog niet eens aan toegekomen... Dat “ganging up” in dit topic is een beetje jammer.

Dat gezegd hebbende, ik heb je verzoek gelezen en ja natuurlijk kan ik dat en ik kom daar zo, als je even iets meer dan 30 seconden geduld hebt?, uitgebreid op terug :) Pinky promise! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:35:
[...]

Hetzelfde gevoel krijg ik bij die “orange man bad in any case!!” mensen. Dat is niet minder erg omdat die toevallig pro-Biden zijn ofzo, het is exact hetzelfde probleem en gedrag. ;) Dat probleem beperkt zich overduidelijk niet tot Trump-supporters.
Iedereen heeft recht op een mening over de orange man of creepy Joe. De schoen wringt hem hier dat er vrijwilligers/officials beschuldigd worden van misdrijven. De eerste stemmen teller is al ondergedoken wegens bedreigingen. Dat gaat wel een flinke stap verder wat die mensen daar staan te roepen.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]
In sommige battleground states hoefde handtekening ook niet overeen te komen.
[...]
is dat zo? Heb je een bron? ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Twee dingen hierover.
  1. Ik lees nergens dat hij deze 134 stemmen ten gunste van de democraten heeft willen gebruiken. Of mis ik iets?
  2. Dit bericht bevestigd dat het systeem wel goed werkt. Hij is gepakt namelijk en de stemmen zijn niet gecast.. Hoewel een zeer vervelend voorval, is dit dus geen geval van fraude.
Mail in voting is gewoon fraudegevoelig. Heb ik hier ook al maanden voor de verkiezingen beticht. :*)
Wat bedoel je met het woord "gewoon" in deze zin? Is dat om je bewering kracht bij te zeten, omdat je niet echt zeker bent van je argumenten?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:30

n3z

[...]

[...]

Je hebt echt geen idee waar je over praat. Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar fraude en er zijn maar 1298 cases gevonden sinds 1979 uit miljoenen en miljoenen stemmen.

Notabene op de site van het witte huis zelf:

https://www.whitehouse.go...pacei-voterfraudcases.pdf

En hier de database:
heritage.org/voterfraud

Hou op met je leugens verspreiden en wees constructief.

Trump heeft hier bewust zelf onderzoek naar gedaan en qua percentage is het niet noemenswaardig.

Denk je nou echt dat hij niet met bewijs zou komen? Hij beschikt over alle informatie van de overheid.

Je probeert eigenlijk al het hele topic edgy te doen maar je faalt zelfs daarin. Hou er gewoon mee op.

[ Voor 33% gewijzigd door n3z op 07-11-2020 15:09 ]

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 18:28

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:55:
[...]
Trump heeft de economie in de VS in een afgrond gestort....
Sorry hoor.. maar dit is echt ongefundeerde onzin. Kom eens met goede voorbeelden in plaats van alleen onderbuikgevoel.

https://www.bbc.com/news/world-45827430

Wikipedia: Economic policy of Donald Trump administration

Had het beter gekund? Vast, maar het is verre van een afgrond....

Coronainvloeden is nog veel te vroeg om iets over te zeggen..De hele wereldeconomie kleurt daar rood door.

Sys Specs

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

NiGeLaToR schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:55:
[...]

Dat lijkt me weinig vruchtevol: die rechtzaken kosten wellicht even en een hertelling ook, maar bieden uiteindelijk meer voordeel dan nadelen om te laten schieten voor een get-out-of-jail-card-for-free.
Ja en nee.
Aan de ene kant heb je gelijk: hem niet vervolgen kan het gevoel geven dat de elite elkaar de hand boven het hoofd houden en overal mee wegkomt.
Tegelijkertijd: een deel van de Trump aanhang is werkelijk te dom om recht uit de ogen te kunnen kijken dus die zullen vervolging zien als wraak door de Democraten, natrappen zelfs. En in een land dat al zo enorm verdeeld is zal dat echt niet helpen, mogelijk zelfs leiden tot rellen en/of aanslagen.

begrijp me niet verkeerd: ik hoop eigenlijk dat ze hem vervolgen. Met name voor verkrachting, want dat staat bij mij toch wel erg hoog op de lijst van meest verachtelijke misdaden. Een wat verstandiger deel van de Republikeinen zal bij een veroordeling zich bij de volgende verkiezingen 2x achter de oren krabbelen voor ze dan weer achter zo'n populist aanhobbelen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik denk trouwens dat menig teller in andere staten momenteel enorm blij is dat het niet meer op hun aan komt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
Er is inmiddels meer nieuws over de twee gewapende mannen en de Hummer in Philadelphia nabij het convention center:
2 Heavily Armed Va. Men Found Outside Convention Center Charged As Philly Police Investigate Threat Of Attack

PHILADELPHIA (CBS) — Two heavily armed Virginia men found outside the Pennsylvania Convention Center were arrested by Philadelphia police late Thursday night. This comes as mail-in ballots were being counted inside of the center.

On Friday, the Philadelphia District Attorney’s Office charged 42-year-old Joshua Macia and 61-year-old Antonio Lamotta, both of Chesapeake, Virginia, with several weapons charges.

An arraignment hearing wrapped up for both men Friday night. Prosecutors say text messages show the men say they were concerned about the vote counting happening at the Convention Center and they were “coming to deliver a truck full of fake ballots to Philly.”

“On Nov. 5, 2020, the FBI in Norfolk, Virginia received a tip stating individuals were en route from Virginia Beach to Philadelphia in a silver Hummer truck and were in possession of weapons and ammunition,” Philadelphia Police Commissioner Danielle Outlaw said.

That alert was broadcasted throughout the police department, including to the hundreds of officers protecting the Pennsylvania Convention Center.

The vehicle with Virginia tags was found unattended on the 200 block of North 13th Street in Center City.

A few minutes later, officers stopped two armed men on the street. Police say they did not have a license to carry in Pennsylvania and were placed under arrest.

Investigators say Lamotta was wearing a Beretta handgun in plain view and Macias was concealing another.

“He had a Beretta .40 caliber pistol under his jacket and a Virginia conceal and carry permit. The state of Pennsylvania does not recognize handgun permits from Virginia, so he was also taken into custody,” Outlaw said.

The men identified the Hummer as theirs. Prosecutors say police obtained two loaded semi-automatic Beretta pistols, an AR-style rifle and hundreds of rounds of ammunition.

Additional evidence from the vehicle is being investigated, prosecutors say.

The car has stickers on it promoting QAnon, a far-right conspiracy theory.

It’s unclear what those men were allegedly intending to do. The FBI and Philadelphia Police are investigating the incident.

As of Friday morning, the Hummer remained parked on 13th Street. The Philadelphia Parking Authority has already ticketed the vehicle since it’s parked in a three-hour zone.

Eyewitness News is working to find out why it hasn’t been impounded.

Prosecutors say a woman who was traveling with the men was not arrested.

“There have been no reported incidents of violence related to the election here this week, and that streak continues thanks to the quick investigative work of the Philadelphia Police. I am grateful for the continued and productive collaboration with our partners in law enforcement and city government under never-before-seen circumstances, as we ensure that every vote is counted,” Krasner said.

Though Krasner says the investigation is ongoing, he says it’s unclear why the two armed men came to Philadelphia in the first place.

“At this time we don’t have indications that the story is bigger than these two individuals,” Krasner said.

Meanwhile, workers continue to count votes inside of the convention center amid legal challenges and lawsuits from President Donald Trump’s team.

Tensions were high outside of the Pennsylvania Convention Center all day Thursday as Trump supporters and Biden supports protested. Separated by barricades, Trump supporters on one side chanted, “Four more years!” and Joe Biden supporters chanted “Count every vote!”

At the arraignment hearing, the District Attorney’s Office asked for no bail for both Lamotta and Macias but a judge disagreed and set it at $750,000 cash — 10% of which will need to be posted if either man wants to get out of jail.

Their next court date is Nov. 23 at 9 a.m.
Bron

Be yourself, no matter what they say ...

• Hydra
Ik heb al een beetje het vermoeden waar het heengaat. Paar quotes van Nederlandse Trump fans:

“Ik ben voor vrede en een groene aarde: dus ben ik voor Trump. Fossiele energie is nu eenmaal het best voor plantengroei." - Hajo Smit

“En weet u waar ik ook zo enthousiast over ben? Vicepresident Mike Pence, dat is een man uit een stuk, een fantastische man.” - Henk Jan van Schothorst (oprichter van het christelijke netwerk Transatlantic Christian Council)

“De politiek incorrecte manier waarop hij politiek bedrijft vind ik verfrissend. Hij heeft een hekel aan de slachtoffercultuur die de Democraten zo omarmen. Trump heeft veel weggehaald uit de achterkamertjes.” - Roderick Veelo (televisiepresentator)

• Hydra
Danfoss schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:09:
Had het beter gekund? Vast, maar het is verre van een afgrond....
Wacht maar tot straks het begrotingstekort weer door de democraten gefixt mag worden. Verder weer lekker typisch dat er eentje uit het rijtje uitgepikt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 07-11-2020 15:17 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:15
Mail in voting is gewoon fraudegevoelig. Heb ik hier ook al maanden voor de verkiezingen beticht. :*)
Leuk dat jij dit roept en hebt geroepen, het staaft alleen nog steeds niet met de feiten en de resultaten van onderzoeken die ernaar gedaan zijn.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:40

boesOne

meuh

Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:12:
[...]

“Ik ben voor vrede en een groene aarde: dus ben ik voor Trump. Fossiele energie is nu eenmaal het best voor plantengroei." - Hajo Smit
Neem aan dat dit een grap is? Of krijgt Hajo dit als serieus statement uit zijn strot?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• graceful
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:03:
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat er serieus mensen zijn die Trump als een serieuze kandidaat zien om op te stemmen. Iemand die duidelijk aantoonbaar liegt, maar ook bijvoorbeeld altijd de pers wegzet als zijnde fake news brengers, verdient het gewoon niet om op die positie te zitten. Zo'n man is ronduit gevaarlijk. ALLES beter dan dat, ook al is dat dan Biden.
Veel mensen stemmen ook niet perse op trump, om tump. Ze stemmen trump omdat ze republikeinse zijn. Geen gedeeld zorg systeem willen bijv.

Daar kun je maar twee kanten op, je bent voor of tegen.

• Hydra
boesOne schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:16:
Neem aan dat dit een grap is? Of krijgt Hajo dit als serieus statement uit zijn strot?
Nee dit is gewoon serieus een quote van hem.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Ik heb al een beetje het vermoeden waar het heengaat. Paar quotes van Nederlandse Trump fans:

“En weet u waar ik ook zo enthousiast over ben? Vicepresident Mike Pence, dat is een man uit een stuk, een fantastische man.” - Henk Jan van Schothorst (oprichter van het christelijke netwerk Transatlantic Christian Council)

“De politiek incorrecte manier waarop hij politiek bedrijft vind ik verfrissend. Hij heeft een hekel aan de slachtoffercultuur die de Democraten zo omarmen. Trump heeft veel weggehaald uit de achterkamertjes.” - Roderick Veelo (televisiepresentator)
Je vraagt hem om bronnen, maar komt zelf maar even met wat fijn gekleurde?

Zou jij eens uit kunnen leggen wat een pedantische discussie is?

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

[...]

Photo ID voting wordt aan beide kanten afgedwongen / tegengewerkt om de verkeerde redenen. Feit blijft dat je met ID voting een hele grote groep kiezers buitensluit van het kiesrecht. Het is gewoon niet direct een fraaie oplossing om 67 valse stemmen tegen te houden in de situatie van de V.S. Bovendien is er met in person voting ook verassend makkelijk om fraude te plegen in de V.S. Volgens mij hebben we deze discussie een paar maanden geleden ook gevoerd. Wil het niet geheel herhalen. Naar Nederlandse maatstaven zou het systeem geheel op de schop moeten. Maar dat gaat met die polarisatie niet gebeuren.

Maar goed bovenstaande is overigens water door de Maas. Er is inmiddels gestemd en bestaande wetten moeten toegepast worden. Signature ID, photo ID de hele kermis moet nu gewoon geteld worden.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:40

boesOne

meuh

Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:17:
[...]

Nee dit is gewoon serieus een quote van hem.
Imho verspeel je dan meteen elk recht op serieus genomen worden. Dit is van het niveau van ''broeikasgassen zijn goed, want tomaten groeien prima in kassen''. 8)7

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• wildhagen
  • Niet online
boesOne schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:16:
[...]

Dit uitspraak heeft hij serieus gedaan: Nederlandse fans van Trump: ‘Hij is een hork die doet wat hij heeft beloofd’

De titel klopt overigens niet, hij doet helemaal niet wat hij heeft beloofd. Zo staat er nog steeds geen Berlijnse Mexicaanse Muur (laat staan dat die door Mexico is betaald), zo bestaat de marine nog steeds niet uit 350 schepen, zo zijn nog steeds niet alle banen en produktie teruggehaald naar de VS, zo is het zorgsysteem nog steeds niet verbeterd, zo is de belasting nog steeds niet verlaagd voor iedereen (wél voor de rijken overigens), etc etc etc.

Allemaal beloftes die hij gedaan heeft, maar niet waargemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

• Hydra
SuBBaSS schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:18:
Je vraagt hem om bronnen, maar komt zelf maar even met wat fijn gekleurde?
Waar heb je het over? Ik kom niet met bronnen. Ik geef gewoon wat voorbeelden van de dingen die typisch door Nederlandse Trump-fans geroepen worden. Ik heb ze uberhaupt niet weerlegd ofzo.

Wat ik bedoel met een pedantische discussie heb ik ook in die post gewoon uitgelegd, dus ik snap je vraag neit vrees ik.

• Minaaj
Zewatanejo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:08:
[...]

is dat zo? Heb je een bron? ben wel nieuwsgierig eigenlijk.

[...]

Twee dingen hierover.
  1. Ik lees nergens dat hij deze 134 stemmen ten gunste van de democraten heeft willen gebruiken. Of mis ik iets?
  2. Dit bericht bevestigd dat het systeem wel goed werkt. Hij is gepakt namelijk. Hoewel een zeer vervelend voorval, is dit dus geen geval van fraude.
[...]

Wat bedoel je met het woord "gewoon" in deze zin? Is dat om je bewering kracht bij te zeten, omdat je niet echt zeker bent van je argumenten?
N Carolina
https://s3.amazonaws.com/...sentee%20Deficiencies.pdf
In some cases, state officials have explicitly codified that rule. In August, Karen Bell, the executive director of the North Carolina State Board of Elections, wrote in a memo to all local county boards that a voter's siagnture "shall not be compared with the voter's signature on file because this is not required by North Carolina law."
Als je in verschillende battleground states geen handtekening verificatie toepast kom je wel aan zulke aantallen qua stemmen inderdaad. Dan kan je zelfs post onderscheppen en invullen.

Die in Texas is wellicht door de mand gevallen omdat daar wel handtekening verificatie uitgevoerd wordt, maar in andere staten kan je gewoon brieven sturen voor jan en alleman.

Hier Iowa over Voter ID -> https://www.courthousenew...2019/10/iowa-voter-id.pdf

Hier Wisconsin -> https://elections.wi.gov/node/1965

Hier Pennsylvania -> https://www.dos.pa.gov/Vo...%20Return%20Envelopes.pdf

Daarom stemmen er zo veel 90+ers. :9 Geen handtekening controle op stembiljetten.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:12
De Volkskrant had onlangs een artikel over de beloftes van Trump.
https://www.volkskrant.nl...ump-waargemaakt~bd4f16ed/

Afhankelijk van wat je vanuit je politieke kleur een succes vind zijn dit de dingen die hij inderdaad heeft bereikt:
- Nog harder immigratiebeleid
- Afbreken van internationale verdragen en handelsovereenkomsten
- Meer conservatieve rechters
- Meer geld naar defensie
- Deregulering
- Lagere belastingen voor de rijken

Eerlijk is eerlijk. Het is inderdaad niet niks. Maar wat eerder is aangehaald. Een president die zaagt aan de kern van een democratie, zich gedraagt als autocraat of dictator, hoort niet op die post te zitten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 21:47

pro_6or

amateur_60r

Minaaj schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:13:
Bekijk het zo, als Trump met een landslide had gewonnen en hadden "rednecks" binnen gezeten die zo gek deden terwijl ze stemmen aan het tellen waren hadden er ook vragen gekomen vanuit de democraten.
Maat wat bedoel je? Zo gek deden? Die een instructieformulier dat mee terug is gezonden weggooit? Wat dan anders. Opeten, bewaren voor het nageslacht, eerbiedwaardig aan de brullende trumpsupporters laten zien?

een treffende spreuk

• Hydra
Minaaj schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:21:
Als je in verschillende battleground states geen handtekening verificatie toepast kom je wel aan zulke aantallen qua stemmen inderdaad. Dan kan je zelfs post onderscheppen en invullen.
Je doet nu wederom uitspraken, dus dat er gefraudeerd wordt, zonder bewijzen en recht tegenin wat bijvoorbeeld de FCC zegt. M.i. is dat nogal kwalijk.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zou twitter hem eigenlijk al gewoon gaan blokken zodra Biden officieel president-elect is of zullen ze netjes wachten tot Biden daadwerkelijk ingezworen is? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:23:
Zou twitter hem eigenlijk al gewoon gaan blokken zodra Biden officieel president-elect is of zullen ze netjes wachten tot Biden daadwerkelijk ingezworen is? :X
Twitter heeft al aangekondigd dat de bescherming voor zijn account stopt zodra hij geen president meer is, dus per 20 januari.

Dan moet hij zich gewoon aan dezelfde regels houden als iedereen, anders wordt zijn account suspended of verwijderd.

Ik gok dat zijn account op 21 januari wel zal worden verwijderd, want zo ongeveer ELKE tweet van Trump schendt wel een regel van Twitter, wegens bijvoorbeeld verspreiden van nepnieuws en leugens enzo.

Virussen? Scan ze hier!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 23-11 20:38

Plasma_Wolf

Student

[...]

Ik had toch beter van hem verwacht. Dit is zo'n beetje het tegenovergestelde van wat er daadwerkelijk is gebeurd. Geen groter slachtoffer dan Trump, volgens Trump. De woorden "politiek (in)correct" heb ik nog nooit gehoord buiten de situatie waar iemand iets wil kunnen zeggen zonder kritiek over zijn woorden te hoeven aanhoren (misschien schokkend, maar vrijheid van meningsuiting =/= vrijheid van consequenties). En tenslotte, wat is er weggehaald uit achterkamertjes? Deals waar zijn eigen familie/vriendjes beter van worden?

Maar ja, blijkt dat Veelo geen uitzondering is op het hebben van de verkeerde focus, op perceptie in plaats van realiteit. En zo loopt Trump lachend weg.

• Grimmie187
Player1S schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:23:
We moeten helaas wachten tot half Januari.. ;)
https://www.independent.c...ction-rules-b1620154.html

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Even hypothetisch geval hier, waar ik benieuwd ben naar de meningen.

De afgelopen jaren heeft uitgewezen dat Trumpism nogal een dingetje is. Grote groepen mensen voelden zich niet gehoord door de GOP of voelden zich in het nauw gedreven door de, naar hun ogen, nogal overdreven PC-culture. Koste wat het kost hangen ze aan Trump vast. Sociale media hebben het allemaal versterkt. 4 jaar Trump heeft een hoop mensen geen windeieren gelegd en de (schoon)kids staan te popelen het stokje over te nemen. Een hele hoop mensen ruiken de kansen die ze normaliter niet hadden gekregen. En Kushner heeft zelf gezegd dat Trump een vijandige overname op de Republikeinse partij heeft gedaan. Het is niet alsof ze zelf nou zulke die-hard Republikeinen zijn. Het zijn gewoon machtswellustelingen en de GOP was het juiste schip om hun doel te bereiken.

Aan de andere kant heb je ook een hele lading ontevreden Republikeinse stemmers. The Lincoln Project en Republicans Against Trump die oproepen nota bene op de Democratische kandidaat te stemmen.

Je hebt dan aan de andere kant van het spectrum de Democraten, waar ook een stroming naar links gaande is.

Zou het niet zo kunnen zijn dat, onder leiding van de Trumpians, er een nieuwe partij opgericht wordt waar Trump en co. hun echte fascistische dynasty tentoon kunnen spreiden? Ze zullen een lading kiezers mee krijgen waarmee de GOP direct een probleem heeft in de verkiezingen. Laten we deze partij The Freedom Party noemen. Past wel.

Maar, tegelijkertijd ruiken de linksere Democraten hun kans ook en splitsen af. Aan de andere kant, als de GOP een afsplitsing krijgt, dan zou je als Democraten wel zot zijn om op te splitsen, want je hebt bijna garantie van winst in het huidige systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-11-2020 15:29 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
[...]

[...]

Bedenk dan even hoe knap de fraude moet worden uitgevoerd om substantiële verschillen te maken van enkele tien duizenden. Immers de voorbeelden die jij noemt gaan tot enkele tientallen.

Oh en nog wat, het totale aantal stemmen wat Biden heeft gehad tov van Trump loopt in de miljoenen. Vertel eens hoe ze dat dan hebben klaargespeeld?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Het feit dat we het over het daadwerklijk frauderen door de Democraten hebben tijdens deze verkiezingen geeft wel aan dat er genoeg mensen, ook hier, blijkbaar gevoelig zijn voor de retoriek van Trump en co.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:25:
[...]

Twitter heeft al aangekondigd dat de bescherming voor zijn account stopt zodra hij geen president meer is, dus per 20 januari.

Dan moet hij zich gewoon aan dezelfde regels houden als iedereen, anders wordt zijn account suspended of verwijderd.

Ik gok dat zijn account op 21 januari wel zal worden verwijderd, want zo ongeveer ELKE tweet van Trump schendt wel een regel van Twitter, wegens bijvoorbeeld verspreiden van nepnieuws en leugens enzo.
Dat is hun huidige standpunt en daar was ik al mee bekent maar aangezien elke tweet nu al afgeschermd wordt is mijn vraag dus of ze straks misschien al gewoon zeggen "weet je wat, het is leuk geweest"

• Hydra
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:25:
Ik had toch beter van hem verwacht. Dit is zo'n beetje het tegenovergestelde van wat er daadwerkelijk is gebeurd.
Precies. En heel eerlijk gezegd zijn er wat mij betreft twee opties als je op die manier naar het presidentschap van Trump kijkt. Of je bent echt gewoon dom, en hebt niet door dat je bronnen heel beperkt zijn. Of je bent dat niet, en je hebt dezelfde alt-right/conservatieve agenda.

• Hydra
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:27:
Het feit dat we het over het daadwerklijk frauderen door de Democraten hebben tijdens deze verkiezingen geeft wel aan dat er genoeg mensen, ook hier, blijkbaar gevoelig zijn voor de retoriek van Trump en co.
Dat was in 2016 ook al zo. Massa's mensen die ook riepen dat Hillary een "hawk" was en whatnot. De media stonk er ook zo enorm hard in toen. Als je dan vraagt hoe ze daarbij komen, konden ze het nieteens beargumenteren. Nota bene nog met een kerstdiner met Fam over gehad. Was gezellig :D (Als D66 stemmer tegen een zooi VVD ers die PVV ook wel wat vinden hebben).

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:07

Pinobigbird

doesn't share food!

Zojuist een update van het resterend aantal stemmen voor PA: van 83.589 naar 99.187.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Grimmie187
Pinobigbird schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:30:
Zojuist een update van het resterend aantal stemmen voor PA: van 83.589 naar 99.187.
Dan zal de voorspelling van eergisteren aardig kloppen, Biden wint PA met ca. 100k stemmen verschil.

• Minaaj
Miki schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:26:
[...]

Bedenk dan even hoe knap de fraude moet worden uitgevoerd om substantiële verschillen te maken van enkele tien duizenden. Immers de voorbeelden die jij noemt gaan tot enkele tientallen.

Oh en nog wat, het totale aantal stemmen wat Biden heeft gehad tov van Trump loopt in de miljoenen. Vertel eens hoe ze dat dan hebben klaargespeeld?
Hoezo gaan mijn voorbeelden over tientallen? dat linkje wat ik poste over Texas caretaker was als een voorbeeld van de mogelijkheden.

Als in de Battlegroundstates er geen daadwerkelijke handtekening verificatie uit wordt gevoerd op mail in votes/ballots.
Stel je voor, een Trump/Biden aanhanger heeft 2 ouders en een oma thuiswonen. Normaliter hadden die laatste 3 niet meer echt veel zin om naar een stembureau te gaan, of er wel of geen corona was.

De zoon/dochter van die 3 thuiswonende familieleden ontvangt de post, vult het in, zet het op de post. 4 totale stemmen ipv 1.

Dit kan over duizenden stemmen gaan zo. 8)7 Kinderen die voor hen ouders zorgen, of andersom. Demente mensen, gehandicapte mensen, zieke.

I rest my case. Als dit niet fraude gevoelig is kan ik maar beter weer stoppen met posten.

• CurlyMo
Waarom duurt Alaska eigenlijk zo lang. Zit daar één iemand met hele koude handen en handschoenen aan stemmen te tellen?

• voske
@armageddon_2k1 Ik verwacht niet dat Trump de GOP zou verlaten (nog afgezien van het feit dat iedereen die afsplitst weet dat ie kansloos is bij de verkiezingen), maar juist dat Trump c.s. een doorslaggevende rol blijven spelen binnen de GOP. Zie bijvoorbeeld dit artikel in de Atlantic van juni.

Allegheny County (Pennsylvania) lijkt overigens nog wel even te duren. Tweet is van twee uur geleden, maar het werd nog niet
zo lang geleden herhaald door de/een Allegheny County Executive bij MSNBC:

offtopic:
@Sir_Lion Wel zo handig inderdaad, toegevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door voske op 07-11-2020 15:38 ]

• Sir_Lion
  • Nu online
Grimmie187 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:32:
[...]

Dan zal de voorspelling van eergisteren aardig kloppen, Biden wint PA met ca. 100k stemmen verschil.
Ik ben al blij als ze 0.6% verschil halen tussen Trump en Biden. Immers zal er dan geen automatische hertelling zijn. Voor een hertelling zou dan een verzoek gedaan moeten worden aan de "Court of Common Pleas" en hun zaak voorleggen. Daarbij moet er wel daadwerklijke aantijgingen zijn.

EDIT: @voske Misschien handig om erbij te vermelden dat het om Pennsylvania gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Lion op 07-11-2020 15:37 ]

• HEY_DUDE
  • Nu online
Elke mogelijkheid tot Fraude wordt natuurlijk door de GOP benut.

https://www.npr.org/2019/...nted-n-c-election-charged

Een individu zou inderdaad wat stemmen kunnen ronselen. Het is niet haalbaar om dit op grote schaal te doen. Ook zijn de straffen hoog. Als je dit voor een paar duizend man wil doen dat lukt je niet onder de radar. Het heeft gewoon geen impact van betekenis. Als je de verkiezingen echt wil manipuleren dan kun je je eerder wagen aan het hacken van de software of iets uithalen met onbeheerde stemmachines.

• CurlyMo
Minaaj schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:34:
[...]
Dit kan over duizenden stemmen gaan zo. 8)7 Kinderen die voor hen ouders zorgen, of andersom. Demente mensen, gehandicapte mensen, zieke.
Waarom zou die fraude dan enkel vanuit de democraten komen? Je verwacht dat wanneer die weg er zou zijn zowel de democraten als de republikeinen er gebruik van zouden maken.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CurlyMo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:34:
Waarom duurt Alaska eigenlijk zo lang. Zit daar één iemand met hele koude handen en handschoenen aan stemmen te tellen?
Zo’n hondenslee met stembiljetten uit een eskimodorp is gewoon niet zo snel.

• voske
Toevallig verschijnt daar net een artikel over op de liveblog van de NYT:
As of Saturday morning, only 56 percent of Alaska voters’ ballots had been counted, less than in any other state.

There is little question about who will take the state’s three electoral votes — President Trump is leading, and the state has voted for a Republican in every presidential election since 1964 — but its slow count has put Alaska in league with the five states where close races have kept most news outlets from projecting a winner (Pennsylvania, Georgia, Arizona, Nevada and North Carolina).

Two factors seem to be responsible for the slow count: the state’s late deadline for mailed absentee ballots and a process of ensuring that voters do not vote twice.

Alaska allows absentee ballots to arrive up to 10 days after Election Day for most voters, as long as they are postmarked by Election Day.

Election officials also must wait for paper voter history records to be mailed from precincts to make sure no one votes twice. Only then can the ballots from a precinct be opened and counted, Tiffany Montemayor, a spokeswoman for the state’s election division, said in an email.

“Given the geographic expanse of Alaska, this does take some time,” she said.

• wildhagen
  • Niet online
Zie dit artikel, dat legt het uit: Alaska has the slowest ballot-counting process in America. The top election official says security is the priority, not speed.

Verwachting is dat op zijn vroegst 18 november de resultaten in Alaska bekend zullen zijn.

Maargoed, maakt niet heel veel uit. Dat zijn toch maar 3 kiesmannen, en die stemmen altijd Republikeins.

Virussen? Scan ze hier!

• NiGeLaToR
CurlyMo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:36:
[...]

Waarom zou die fraude dan enkel vanuit de democraten komen? Je verwacht dat wanneer die weg er zou zijn zowel de democraten als de republikeinen er gebruik van zouden maken.
De republikeinen zijn de integriteit zelve. Die zouden dit nooit doen. Eerlijke, hardwerkende mensen.

:7

• Grimmie187
Sir_Lion schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:35:
[...]

Ik ben al blij als ze 0.6% verschil halen tussen Trump en Biden. Immers zal er dan geen automatische hertelling zijn. Voor een hertelling zou dan een verzoek gedaan moeten worden aan de "Court of Common Pleas" en hun zaak voorleggen. Daarbij moet er wel daadwerklijke aantijgingen zijn.
Dat is het nu al toch? Ik ben geen kei in hoofdrekenen maar dat zal dus eerder richting de 1,0% gaan.

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

I rest my case. Als dit niet fraude gevoelig is kan ik maar beter weer stoppen met posten.
In Nederland is een volmacht toch ook geen probleem? Daar geldt hetzelfde m.b.t. demente ouderen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Alles wat nog geteld moet worden daar zijn mail in ballots. Daar beginnen ze pas over een aantal dagen (dinsdag) mee als ze dichter bij onderstaande deadlines zitten
Alaska counts absentee ballots that arrive within 10 days of Election Day (if mailed from within the United States) and 15 days of Election Day (if mailed from outside the U.S.) as long as they are postmarked on or before Election Day

Dat betekent, stam + t .

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grimmie187 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:37:
[...]

Dat is het nu al toch? Ik ben geen kei in hoofdrekenen maar dat zal dus eerder richting de 1,0% gaan.
Er zijn iets minder dan 7 miljoen stemmen uitgebracht. Biden heeft ongeveer 28k voorsprong.

Dus die 0,5% is richting de 35k (of 33k of iets)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 07-11-2020 15:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Los daarvan: als er echt gefraudeerd zou zijn op grote schaal, denk je dan dat ze O’Connell zouden laten winnen? Het risico zouden lopen dat de Republikeinen de meerderheid in de Senate en House zouden krijgen/behouden?

Als er daadwerkelijk op grote schaal gefraudeerd zou zijn, hadden we nu die "Blue Wave" gezien waar veel Democraten op hoopten. Die zien we niet, integendeel: een schokkend groot aantal mensen heeft op Trump gestemd.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 18:28

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[...]

Hypothetisch (ik denk het niet namelijk) zou het niet zo heel ingewikkeld zijn hoor. Of zijn we cambridge analytics nu alweer vergeten?

Je stuurt in een staat waar bijvoorbeeld handtekeningen niet nodig zijn een paar miljoen mailings (fysiek of digitaal via welk platform dan ook) eruit van 1 of andere vaag onderzoek om erachter te komen welke doelgroepen wel en niet stemmen. Met goede response cijfers kun je volgens mij best betrouwbaar forecasten welke personen >98% kans hebben om niet te gaan stemmen. Met die lijst hoef je dan alleen maar ballots te printen en op te sturen.

Sys Specs

• Sir_Lion
  • Nu online
Grimmie187 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:37:
[...]

Als ik het goed heb is er momenteel een verschil van 0.43%. Dus nee.

• Hydra
Waarom duurt Alaska eigenlijk zo lang.
Alaska is wel echt heel erg groot. Dat zal ook wel meespelen.

• CurlyMo
Pietervs schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:39:
[...]
Als er daadwerkelijk op grote schaal gefraudeerd zou zijn, hadden we nu die "Blue Wave" gezien waar veel Democraten op hoopten. Die zien we niet, integendeel: een schokkend groot aantal mensen heeft op Trump gestemd.
Dat lijkt me vanuit de fraudeur ook logisch. Anders zou het teveel opvallen ;)

• Hydra
Je weet dat er uitgebreid gecontroleerd wordt, en dat op fraude hiermee hele zware straffen staan he?

Ik bedoel; is er bewijs voor fraude of niet? Want je impliceert dat er stevig gefraudeerd wordt.

• anandus
  • Niet online
[...]

Los daarvan: als er echt gefraudeerd zou zijn op grote schaal, denk je dan dat ze O’Connell zouden laten winnen? Het risico zouden lopen dat de Republikeinen de meerderheid in de Senate en House zouden krijgen/behouden?

Misschien hebben beide kanten wel gefraudeerd, maar de Republikeinen vooral gefocust op de Senaat, de Democraten op de president :P Of de Republikeinen gewoon minder goed hun best gedaan :+

Een beetje zoals de Tour de France: Iedereen doet doping, maar degene die het beste is in doping wint de Tour :P

In het kader van conspiracy: Ik hoorde ook iemand spreken van fraude. Maar. Dat het Trump-kamp dat heel veel fraude pleegde met Biden-biljetten, zodat Biden-stemmen niet geldig zouden zijn en Trump winnaar zou worden.
Of iets in die richting 8)7 Lange Frans zou er trots op zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 07-11-2020 15:45 ]

• Hydra
CurlyMo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:42:
Dat lijkt me vanuit de fraudeur ook logisch. Anders zou het teveel opvallen ;)
Nou, wat nu opvalt is dat de polls er heel erg naast zaten.

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

Ik vind eerder het uitblijven van de Blue Wave verdacht. Kunnen we de software van die stemmachines wel vertrouwen :+

In ieder geval zijn er in GA issues met de machines. https://www.politico.com/...ting-tech-problems-433748

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoe groot is de kans dat we de uitslag van Nevada eerst krijgen?

(Die zou toch rond 17:00 onze tijd zijn? Of hun tijd? Of was dat PA?)
anandus schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:43:
[...]

Misschien hebben beide kanten wel gefraudeerd, maar de Republikeinen vooral gefocust op de Senaat, de Democraten op de president :P Of de Republikeinen gewoon minder goed hun best gedaan :+

In het kader van conspiracy: Ik hoorde ook iemand spreken van fraude. Maar. Dan het Trump-kamp dat heel veel fruade pleegde met Biden-biljetten, zodat Biden-stemmen niet geldig zouden zijn en Trump winnaar zou worden.
Of iets in die richting 8)7 Lange Frans zou er trots op zijn :P
Kijk een paar uur Fox News, dan is duidelijk waarom mensen geloven - en zwaar fout geloven.

Hier ligt een les voor het Nederlandse. Laat opinie nooit mainstream worden. Puur het format is destructief.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Minaaj schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:21:
[...]

N Carolina
https://s3.amazonaws.com/...sentee%20Deficiencies.pdf

[...]

Die in Texas is wellicht door de mand gevallen omdat daar wel handtekening verificatie uitgevoerd wordt, maar in andere staten kan je gewoon brieven sturen voor jan en alleman.

......
Dank voor die linkjes. Ik heb ze even doorgenomen en ze beschrijven allemaal waarom een handtekening niet noodzakelijk is. Je kunt namelijk alleen een mail-in of absentee ballot ontvangen is ze persoonlijk hebt aangetoond wie je bent en als dat gecheckt is door de lokale overheden. Zonder identificatie, dus geen ballot. Een handtekening is minder betrouwbaar dan een persoonsbewijs. zie bv.
Before sending
the ballot to the applicant, the county board of elections confirms the qualifications of the applicant by
verifying the proof of identification and comparing the information provided on the application with the
information contained in the voter record.
en
Once the qualified voter’s absentee or mail-in application is approved, the voter is mailed a ballot with
instructions and two envelopes. The outer envelope includes both a unique correspondence ID barcode
that links the envelope to the qualified voter’s application and a pre-printed Voter’s Declaration that the
voter must sign representing that the voter is qualified to vote the enclosed ballot and has not already
voted.
Daarom stemmen er zo veel 90+ers. :9 Geen handtekening controle op stembiljetten.
Heb je dat zelf bedacht of heb je daar bewijs van? Zoals ik net al aangaf, onderbouwen de documenten waar je zojuist zelf naar linkte dat dit niet mogelijk is.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• P-Rock
Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:43:
Ik bedoel; is er bewijs voor fraude of niet? Want je impliceert dat er stevig gefraudeerd wordt.
De president roept het dus het is waar!!!

• PatrickH89
  • Laatst online: 24-11 14:24
Hydra schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:43:
[...]

Je weet dat er uitgebreid gecontroleerd wordt, en dat op fraude hiermee hele zware straffen staan he?

Nieuws gemist? Voor sommige mensen geldt omgekeerde bewijslast tegenwoordig :+

• Hydra
PatrickH89 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:47:
Nieuws gemist? Voor sommige mensen geldt omgekeerde bewijslast tegenwoordig :+
Check! Ps. je bent me 10k euro schuldig.

Edit: Ik accepteer je duimpje als schuldbekentenis.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 07-11-2020 15:50 ]

• P-Rock
Dat diezelfde president die de hele tijd "Fraude!" roept een bewezen, notoire leugenaar is, vergeten we maar even voor het gemak.

• wildhagen
  • Niet online

Dat is dus 17:30 onze tijd.

Zou hij dan eindelijk gaan toegeven dat hij verloren heeft?

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:50:
Ik denk dat hij nooit van z'n leven (letterlijk) toegeeft dat hij verloren heeft en zelf ook gelooft dat er fraude in het spel was.

• Hydra
Ik acht de kans dat 'ie gaat dreigen met nukes groter.

• voske

Hij zal vermoedelijk zelf de persconferentie niet geven (op MSNBC werd gesproken over aanwijzingen dat ie gaat golfen).

voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:52:
[...]

Hij zal vermoedelijk zelf de persconferentie niet geven (op MSNBC werd gesproken over aanwijzingen dat ie gaat golfen).
Ergens zou het me niet verbazen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• P_de_B
  • Niet online
[Twitter]

Ik geloof dat zeker niet. Dat kondigt hij niet aan op deze manier.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[Twitter]

Nah op de manier waarop t geschreven is, klinkt t niet zo :X

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:52:
[...]

Ok, hij gaat de pers dus uitnodigen om verslag te doen hoe hij zijn persoonlijke baanrecord gaat verbeteren :+

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
voske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:36:
[...]

Toevallig verschijnt daar net een artikel over op de liveblog van de NYT:

[...]
Wel ironisch met al die ophef over het tellen van stemmen die naderhand binnenkomen dat een Republikeinse staat de laatste deadline heeft.

Ik vind het hele idee uberhaupt al merkwaardig dat je zonodig stemmen zou moeten willen afkeuren die door de post toevallig te laat aankomen maar wel op tijd verzonden zijn (aldus Trumps tweets). Ik snap wel dat je ergens een grens wil stellen om duidelijkheid te scheppen, maar het zijn in principe gewoon legitieme stemmen van stemgerechtigden.

• P-Rock
Trump zijn ego kan het niet aan als hij moet toegeven dat hij verloren heeft.

Het zal wel over rechtzaken gaan en dat het allemaal één groot complot is, en misschien roept ie zijn supporters zelfs wel op om tot actie over te gaan.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

[Twitter]

No way, vooral niet op deze manier.

Ik denk dat we het vaak het woord fraude kunnen verwachten, court battles, rigged, dat soort zaken.

Zal wel weer een tandje erger zijn dan zijn vorige speech. Kijken hoeveel nieuwszenders nu weer weg schakelen.

• wildhagen
  • Niet online
Krankenhausen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:58:
[...]

Ik vind het hele idee uberhaupt al merkwaardig dat je zonodig stemmen zou moeten willen afkeuren die door de post toevallig te laat aankomen maar wel op tijd verzonden zijn (aldus Trumps tweets). Ik snap wel dat je ergens een grens wil stellen om duidelijkheid te scheppen, maar het zijn in principe gewoon legitieme stemmen van stemgerechtigden.
Ja, maar de meeste mensen die per post stemmen, stemmen Democratisch, en dus niet voor Trump. Daarom wil hij die stemmen dus ook niet meetellen, want dat zou voor hem gunstiger zijn.

Het is geen toeval dat hij het stemmen per post de laatste maanden zo extreem aan het tegenwerken is. Hij benoemt niet voor niets één van zijn grootste campagne-sponsoren tot directeur van USPS (de Amerikaanse PostNL) een paar maanden vóór de verkiezingen.... dat is echt geen toeval ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
[Twitter]

Z'n script is al uitgelekt:
Good morning. I’d like to provide the American people with an update on our efforts to protect the integrity of our very important 2020 election. If you count the legal votes, I easily win. If you count the illegal votes, they can try to steal the election from us. If you count the votes that came in late, we’re looking to them very strongly, but a lot of votes came in late.
ja, dat is het transcript van z'n speech eerder deze week O-)

• P-Rock
Waar blijft dat bewijs nou toch van WhatsappHack? We zijn al een uur verder.
Pagina: 1 ... 101 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid