Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
op de site van hun is die al uit maar heel veel klachten over de livery's en zo ( ten minste dat las ik op het MSFS stukje op Facebook)cracking cloud schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:04:
TFDi MD11 komt vanavond ook uit. Ben benieuwd, eerst maar eens wat reviews bekijken. Lijkt een beetje aan de prijs voor wat je krijgt.
Maar ik dacht dat vandaag de B707 zou uit komen
:fill(white):strip_exif()/f/image/RgCb0wZoquIaWc4iXRWrYFUX.png?f=user_large)
Deze maand ook de nieuwe world update , maar welke deel ?
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 02-07-2024 18:35 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ah, de Curtiss Commando. Instabuy!ravw schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:58:
Wat is dat nou weer , krijg je weer zo vreemd ding
Local Legend 17: The Curtiss C-46
Nu nog even een Buffalo Airways livery scoren, en gáán met die banaan (want toegegeven, daar lijkt die romp nog het meeste op).
Hoe meer tijd ze hebben voor de 707, hoe liever het me is (ik weet dat het stom is, maar ik blijf stilletjes hopen op een Delco Carousel IV i.p.v. een Garmin).
De C-46 kost met korting een tientje. Net leuk, maar het geeft ook wel aan dat je niet al teveel diepgang hoeft te verwachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Uitvreter op 02-07-2024 20:28 ]
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
ZIt die Buffalo er niet bij :-)Uitvreter schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:24:
[...]
Ah, de Curtiss Commando. Instabuy!![]()
Nu nog even een Buffalo Airways livery scoren, en gáán met die banaan (want toegegeven, daar lijkt die romp nog het meeste op).
Hoe meer tijd ze hebben voor de 707, hoe liever het me is (ik weet dat het stom is, maar ik blijf stilletjes hopen op een Delco Carousel IV i.p.v. een Garmin).
De C-46 kost met korting een tientje. Net leuk, maar het geeft ook wel aan dat je niet al teveel diepgang hoeft te verwachten.
En inderdaad hoop met die B707 dat ze hem old scool (Delco Carousel IV) en met Garmin uit brengen.
Zoals ze dat ook met meerdere vliegtuigen gedaan hebben.
Maar zeker geen glass cockpit

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WUGuhS1TJrefM5ZYPAmjBStk.jpg?f=user_large)
Never mind : "X-Box services are having issue's"
[ Voor 32% gewijzigd door dierkx36 op 02-07-2024 21:27 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Klopt. Xbox services is hun onhandige benaming van de gaming services die ook op PC wordt gebruikt. Dus in dit geval je gaming accountJrrri schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:44:
Hij doet het bij mij op de pc ook niet meer.
Altijd wel een voordeel dat je dan meerdere flightsimulators er op heb staan ....
Nu geïnstalleerd
MSFS2024
Xplane12
Aerofly FS 4 Flight Simulator (vandaag gekocht omdat die in de aanbieding was op steam.
Daar was ik dus vanavond even mee bezig
Mocht er dus weer een brak zijn of niet speelbaar
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 02-07-2024 23:45 ]
Je mist DCS.ravw schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:44:
Had er geen last van want ik heb de updates en zo nog kunnen doen
Altijd wel een voordeel dat je dan meerdere flightsimulators er op heb staan ....
Nu geïnstalleerd
MSFS2024
Xplane12
Aerofly FS 4 Flight Simulator (vandaag gekocht omdat die in de aanbieding was op steam.
Daar was ik dus vanavond even mee bezig
Mocht er dus weer een brak zijn of niet speelbaar
Nee dat is Combat
Doe ik niet meer aan.
Heb ik ook heel veel gedaan.
Falcon 4, Janes serie , EAW, ADF IL2 Sturmovik, Microsoft combatsim 1 en 2 en nog zo veel die ik gespeeld heb en heb liggen.
Van heli's tot ww1 + 2 en modern.
Maar ook de hele silent hunter serie gedaan
Dat heeft me aardig wat nachten gekost samen met FS
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 03-07-2024 01:37 ]
Het doet het weer, maar al m'n settings zijn weg. WTFcracking cloud schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:04:
[...]
Klopt. Xbox services is hun onhandige benaming van de gaming services die ook op PC wordt gebruikt. Dus in dit geval je gaming account
Ik kwam er gisteren ook in, en toen wilde MSFS alle settings opnieuw doen. Snel afgesloten.Jrrri schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:29:
[...]
Het doet het weer, maar al m'n settings zijn weg. WTF
Ik hoop dat ie dat niet over mijn bestaande settings heeft gesaved

Er zijn wat topics over (sommige met stappen om het te fixen):
https://forums.flightsimu...ync-with-cloud-etc/639057
https://forums.flightsimu...user-data-wipes/637267/21
https://forums.flightsimu...rs-in-my-profile/638350/5
https://forums.flightsimu...-and-hours-lost/633616/11
Lijkt erop dat ik dat binnenkort mag gaan proberen
[ Voor 45% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-07-2024 08:35 ]
Dat doe ik allemaal lekker in spad. Veel meer customizable dan native in MSFS én niet afhankelijk van MS fuckups qua configJrrri schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:42:
Wat een fuckup. Je zal net je hele alpha/bravo meuk goed hebben staan... Als ze je nou op z'n minst controller profielen zouden laten exporteren en importeren.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Vorige week heel de desktop onieuw alles erop gezet o.dat je merkte dat drama 11 vervuilde.
Bloatware eraf, nieuwe drivers erop, testen (3Dmark perfect) Msfs erop zetten (kost je net geen 2 dagen) , oude settings erop, addon linker profielen in orde gemaakt en gaan...
..ja dacht je
Komt niet verder als 26fps boven een stad (en dan heb ik het niet over New York) en met pijn en moeite 43 fps boven zee

Dxcache verwijderd, Glcache verwijderd, rolling cache verwijderd (gebruikte ik toch al niet), zeker zijn dat grafische hardware versnelling uitstaat en msfs onder game draait in game modus om X3D cache te gebruiken : check.
Prestaties worden alleen maar erger

Steam profiel UPlay JirnsumNL
Hier heb ik het ook nog een keer gepost. De servers waren schijnbaar de laatste dagen al erg onstabiel. Het gaat alleen om gaming.
Toonen1988 in "[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld"
Flight Simulator ligt er trouwens al zeven uur eruit, als ik zie waneer de eerste berichten verschenen.
https://steamcommunity.co...ns/1/4413046903956027428/
EDIT: Na 9 uur komen de eerste games weer online.
[ Voor 53% gewijzigd door Toonen1988 op 04-07-2024 05:45 ]
Ik probeer vanochtend MSFS op de PC op te starten en krijg weer de melding "Ben jij de eigenaar van deze game?". In de XBox app krijg ik ook de melding dat er een probleem is met aanmelden bij mijn account, klikken op de knop "Oplossen" helpt ook niet, evenmin als een reboot.Toonen1988 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 04:43:
Er zijn problemen bij Microsoft, de Azure server ligt offline. Meerdere games zijn getroffen, de downtime bedraagt nu al vijf 5 uur tot 7 uur (afhankelijk van de game). Er is nog geen tijd gegeven wanneer alles weer online komt. Ook Sea of Thieves, Forza en ook third party games waaronder The Last Descendant (pas gisteren uitgekomen) zijn getroffen.
Hier heb ik het ook nog een keer gepost. De servers waren schijnbaar de laatste dagen al erg onstabiel. Het gaat alleen om gaming.
Toonen1988 in "[ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld"
Flight Simulator ligt er trouwens al zeven uur eruit, als ik zie waneer de eerste berichten verschenen.
https://steamcommunity.co...ns/1/4413046903956027428/
EDIT: Na 9 uur komen de eerste games weer online.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Opnieuw aanmelden bij de X-box app :Reinhard schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:16:
[...]
Ik probeer vanochtend MSFS op de PC op te starten en krijg weer de melding "Ben jij de eigenaar van deze game?". In de XBox app krijg ik ook de melding dat er een probleem is met aanmelden bij mijn account, klikken op de knop "Oplossen" helpt ook niet, evenmin als een reboot.
X-Box app openen, menu links boven -> aanmelden.
Voor degene die er 1 zoeken
Gevonden denk ik : FSLTLdierkx36 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:39:
Ben effe helemaal klaar met msfs![]()
Vorige week heel de desktop onieuw alles erop gezet o.dat je merkte dat drama 11 vervuilde.
Bloatware eraf, nieuwe drivers erop, testen (3Dmark perfect) Msfs erop zetten (kost je net geen 2 dagen) , oude settings erop, addon linker profielen in orde gemaakt en gaan...
..ja dacht je![]()
Komt niet verder als 26fps boven een stad (en dan heb ik het niet over New York) en met pijn en moeite 43 fps boven zeein VR
![]()
Dxcache verwijderd, Glcache verwijderd, rolling cache verwijderd (gebruikte ik toch al niet), zeker zijn dat grafische hardware versnelling uitstaat en msfs onder game draait in game modus om X3D cache te gebruiken : check.
Prestaties worden alleen maar erger
Injector voor vliegend en geparkt stond op 150km
Bij FSLTL alles vanaf 150 km en meer zorgt voor een FPS/frame time dump.
[Edit]
En VFR flights boven de 20 lijkt ook een dump te veroorzaken.
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 04-07-2024 14:04 ]
- Start MSFS
- Log uit bij XBOX (rechtsboven)
- Log in
- Bij mij was daarna alles weer beschikbaar
Ik heb hem al in pre order staandierkx36 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:55:
Staat een Winwing A320 FCU op mp trouwens (not mine, niet het type controller wat ik gebruik)
Voor degene die er 1 zoeken
Dus wacht wel af wanneer ze hem een keer opsturen.
Of dat ik een mailtje krijgt dat ik moet betalen.
Want ik weet nog helemaal niet wanneer ze nu dat ding opsturen.
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 04-07-2024 10:14 ]
Zoals het nu eruit ziet, is alles weer stabiel en operationeel. Heb ook geen nieuwe berichten meer zien verschijnen dat mensen niet online kunnen spelen in Flight Simulator.
https://www.4gamers.be/ni...ve-was-6-uur-lang-offline
Ze spreken over 6 uur, maar het was langer dan 7.
De checklist en alles instellen duurde wel lang bij de powerup, want ik was nogal wat buttons aan het zoeken (ben de Fenix gewend).
Ik begrijp niet wat die auto-simrate feature nou doet, misschien nooit in verdiept omdat ik nooit die versnelling gebruikt ik vlieg gewoon 1:1.Hoogie2004 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:06:
Met de 777 onderweg van EHAM naar JFK, die auto-simrate feature is echt top, en wat een bakbeest is dat vliegtuig, heerlijk!
De checklist en alles instellen duurde wel lang bij de powerup, want ik was nogal wat buttons aan het zoeken (ben de Fenix gewend).
EN ja als je een Airbus gewent ben is die Boeing met opstarten wel even wennen.
maar naar een paar keer gedaan te hebben doe je dat ook zo weer uit je hoofd.
Alleen sommige dingen vind ik bij Boeing nu in eens zo omslachtig.
Tot aan MSFS2020 heb ik bijna alleen met Boeings gevlogen in andere sim.
Maar nu pas in MSFS2020 voor het eerst echt met de Airbus.
Meer uit nood dan dat ik het wilde, omdat die Boeings van Asobo gewoon niet te doen waren.
Maar nu je Airbus gewent ben is Boeing echt "vreemd"om te doen.
Die auto-sim rate versneld automatisch naar de (instelbare) maximale sim-rate gedurende de cruise fase. Daarbij vertraagt ie ook weer automatisch als het vliegtuig iets moet doen dat niet goed werkt op hogere sim-rates (step-climbs, sommige bochten, etc).ravw schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:30:
[...]
Ik begrijp niet wat die auto-simrate feature nou doet, misschien nooit in verdiept omdat ik nooit die versnelling gebruikt ik vlieg gewoon 1:1.
Tot nu toe vlekkeloos hoor, en ik heb gewoon de tijd niet om alles 1:1 te vliegen. Oceaan oversteken in 4x sim-rate is een vlucht van grofweg 2 uur, dat is prima te doen
BeyondATC blijft het ook prima snappen, dus die sim-rate is daar iig geen issue. Erg fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-07-2024 22:33 ]
Oke het is een soort van "pauze"functie alleen hij blijft dan wel doorgaan.Hoogie2004 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:32:
[...]
Die auto-sim rate versneld automatisch naar de (instelbare) maximale sim-rate gedurende de cruise fase. Daarbij vertraagt ie ook weer automatisch als het vliegtuig iets moet doen dat niet goed werkt op hogere sim-rates (step-climbs, sommige bochten, etc).
Tot nu toe vlekkeloos hoor, en ik heb gewoon de tijd niet om alles 1:1 te vliegen. Oceaan oversteken in 4x sim-rate is een vlucht van grofweg 2 uur, dat is prima te doen
BeyondATC blijft het ook prima snappen, dus die sim-rate is daar iig geen issue. Erg fijn.
Maar hij weet gewoon nu moet ik wat gaan doen dan gaat hij dus even terug vallen op de 1:1 rate
Dat is wel makkelijk.
Dat zit ook en soort van in Aerofly FS 4 alleen dan laad hij gewoon naar de volgende fase.
Dus een vlucht van 8 uur kan je dan in 30 min doen.
Alleen hij laad hem dan naar de volgende "handeling"
Dus vertrek en naar de eerste FL -> dan laad hij naar Hogere FL ivm feul -> dan naar de lager gelegen FL , en als laatste het aanvliegen van het vliegveld.
Ach ik vlieg niet vaak lange vluchten en soms ben ik ook gewoon weg om wat dingen te doen.
Het vliegtuig gaat zijn gang wel.
Van de week met een lange vlucht ook even een paar uur mijn ogen dicht gegooid
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 04-07-2024 22:47 ]
https://www.fsvisions.nl/...topt-per-31-december-a-s/
Updates on A321neo, A319 and A318 released today:
The modeling team has done a new set of wings, highly detailed, realistic animations to our A32x family aircraft. Today in the marketplace all but the A320ceo have new updates replacing the wings we had on release for better ones.
We have also made some updates to the sounds on these aircraft. The A320ceo should be updated in the coming days too.
We listen to feedback and are committed to improving our products.
Our coding development team is busy at the avionics, which we hope to show some previews on the coming days. These avionics will improve significantly all of our airbus aircraft.
Also for the A321neo we have added 2 new liveries. Transavia and United Airlines.
:strip_exif()/f/image/eKaXdOBStrNVTKsYt9MXzCfN.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar zodra ik de automatische piloot inschakel gaat deze binnen een minuut uit.
(disconect ap)
Met andere Boeings 737 en 787
heb ik dit nooit gehad .
Doe ik iets niet goed?
Wie weet hier iets meer over?
Groet Ruud
Wat ik bemerk is dat je goed stabiel moet vliegen wil die aanblijven.coeny01 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:39:
Vlieg sinds kort ook met de 777
Maar zodra ik de automatische piloot inschakel gaat deze binnen een minuut uit.
(disconect ap)
Met andere Boeings 737 en 787
heb ik dit nooit gehad .
Doe ik iets niet goed?
Wie weet hier iets meer over?
Groet Ruud
Dus zorg voor niet te stijl omhoog gaan en geen banking hebben.
En al je connecties in je FMC goed .
Bij mij staat die er wel eens een over om dat je die te snel voor bij gaat.
Dan moet je hem even handmatig naar de volgende waypoint zetten die op je baan goed ligt , als gaat die AP ook uit .
https://flightsimulation....ports-and-seaplane-bases/
Het gaat hier om Vancouver Island , niet zoals een niet nader te benoemen simmer dacht Vancouver City.
Zit er goed uit, leuke plekken

Sowieso al een mooie omgeving daar om laag te vliegendierkx36 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:09:
Voor de slagroomklopper liefhebbers :
https://flightsimulation....ports-and-seaplane-bases/
Het gaat hier om Vancouver Island , niet zoals een niet nader te benoemen simmer dacht Vancouver City.
Zit er goed uit, leuke plekken
british columbia + washington state
Dat hele gebied kan ik wel dromen met GA daar en alles daar boven ook wel ,Alaska
Die hele west kust is gewoon mooi om eens helemaal langs te vliegen.
Van Unalaska (Dutch harbor ) helemaal naar Ushuaia Vuurland - Argentinië
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 09-07-2024 22:21 ]
Vandaag eerste vluchtje met Transavia. EHAM-LIRP. Volgens mij was dat ook de eerste commerciële vlucht van Transavia met de A321N. Was geslaagdravw schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:09:
LatinVFR
Updates on A321neo, A319 and A318 released today:
The modeling team has done a new set of wings, highly detailed, realistic animations to our A32x family aircraft. Today in the marketplace all but the A320ceo have new updates replacing the wings we had on release for better ones.
We have also made some updates to the sounds on these aircraft. The A320ceo should be updated in the coming days too.
We listen to feedback and are committed to improving our products.
Our coding development team is busy at the avionics, which we hope to show some previews on the coming days. These avionics will improve significantly all of our airbus aircraft.
Also for the A321neo we have added 2 new liveries. Transavia and United Airlines.
[Afbeelding]
Jouw screenshot, toevallig ook vanuit Pisa vertrokken aan de kustlijn te zien misschien?
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 09-07-2024 22:33 ]
Screenshot was van LVFR Niet van mijDutchOwnage schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:31:
[...]
Vandaag eerste vluchtje met Transavia. EHAM-LIRP. Volgens mij was dat ook de eerste commerciële vlucht van Transavia met de A321N. Was geslaagd
Jouw screenshot, toevallig ook vanuit Pisa vertrokken aan de kustlijn te zien misschien?
Maar ga van de week wel even een vluchtje maken met die Tra
De KLM A321 NEO "koninginnenpage" of de Swallowtail hoe je het maar wil noemen komt er ook al aan , ze gaan hem uitgeven op het moment dat hij zijn vluchten gaat maken.
Heb al contact met hun gehad
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 09-07-2024 22:48 ]
Same here, Washington State en British Columbia (plus bovenzijde Oregon) zijn m'n go-to gebieden.ravw schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:18:
[...]
Sowieso al een mooie omgeving daar om laag te vliegen
british columbia + washington state[
Dat hele gebied kan ik wel dromen met GA daar en alles daar boven ook wel ,Alaska
Die hele west kust is gewoon mooi om eens helemaal langs te vliegen.
Van Unalaska (Dutch harbor ) helemaal naar Ushuaia Vuurland - Argentinië
Los Angeles, New York etc : sorry ben er echt na een paar keer weer op uitgekeken.
Okay die kleine airports in New Jersey, Connecticut, Rhode Island and Maine kunnen erg leuk zijn (ughhmm KACK ughmm)
Kom wel vaak op KBOS , dat vind ik dan wel een mooi vliegveld (Wel de payware hebben) net zo als die KDCA ook erg mooi (payware + City) ( Die asobo nu verziekt hem met hun City update)dierkx36 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:48:
[...]
Same here, Washington State en British Columbia (plus bovenzijde Oregon) zijn m'n go-to gebieden.
Los Angeles, New York etc : sorry ben er echt na een paar keer weer op uitgekeken.
Dat is die al een tijdjeappie35 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:49:
EHLE is beschikbaar in de market place!
[Afbeelding]
Had hem al gemeld
En ook gekocht
ravw in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"
Dus nu zijn Mid Zeeland , Lelystad , Rotterdam en Amsterdam verkrijgbaar .
Maastricht/Aken
https://www.simflight.com...ht-aachen-msfs-preview-2/
komt er ook aan.
Hoop dat Teuge en Groningen ook gaan komen.
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 10-07-2024 22:21 ]
Alleen hebben die in het echt een afscherming bij de strobes zodat je in de cockpit dat geknipper niet hebt. Ben zojuist gestopt met livetime, niet te doen dat geflits.ravw schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:48:
Toch wel erg mooi die nieuwe vleugels van de Latin VFR A321
[Afbeelding] [Afbeelding]
-edit- lees net dat dit liverybased kan zijn. Straks even op Eham met een andere kist testen
[ Voor 5% gewijzigd door Hammie op 10-07-2024 22:27 ]
Geen last ...Hammie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:25:
[...]
Alleen hebben die in het echt een afscherming bij de strobes zodat je in de cockpit dat geknipper niet hebt. Ben zojuist gestopt met livetime, niet te doen dat geflits.
-edit- lees net dat dit liverybased kan zijn. Straks even op Eham met een andere kist testen
EditL Ja dat kan dan een oorzaak wezen ik gebruik nu alleen nog maar liverys die de makers maken , dan weet je dat het niet aan de livery's kan liggen.
Ik heb al te veel narigheid gehad door livery's
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 10-07-2024 22:34 ]
Casus: afgelopen zaterdag zou ik samen met mijn vader (cadeautje voor zijn verjaardag) in een DC-3 een vlucht over de waddeneilanden maken. De eerste vlucht die dag is doorgegaan, maar toen wij aan de beurt waren werd de vlucht gecanceled vanwege te harde wind. We kunnen deze vlucht ook niet op een ander moment inhalen: alle vluchten dit jaar zijn volgeboekt en na dit seizoen stopt de DDA met rondvluchten en gaat het toestel het museum in. Erg teleurstellend, maar niks aan te doen natuurlijk.
Als troostprijsje lijkt het mij cool als hij de vlucht die afgelopen zaterdag wél doorging kan beleven vanuit de cockpit met mijn VR-bril op zijn hoofd
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dus nu dacht ik, laten we het kopen op Steam, dan kan ik alle files via Steam downloaden. Dus niet, de download file op Steam is maar 1,9gb groot. Daarna worden alle files hetzelfde binnen gehaald als de Windows store versie.
Op dit moment download het spel nog niet eens 1/4 van mijn totale snelheid.

Once Human, één spel van een Chinese uitgever. 50gb groot netjes continue 130mb per seconde, terwijl duizende andere mensen ook aan het downloaden waren.
Microsoft Flight Simulator, één spel van een Amerikaanse uitgever. 160gb, fluctueert tussen 2 en 30mb per seconde maar het meeste van de tijd blijft het rond de 2mb per seconde hangen. Spel is al vier jaar uit, er zullen niet veel mensen zijn die op dit moment aan het downloaden zijn.

Ik zou het juist andersom verwachten, echt weer zo jammer dit.
[ Voor 50% gewijzigd door Toonen1988 op 11-07-2024 10:57 ]
vaak werkt het gebruiken van een vpn wel, maar het blijft ondanks de herhaaldelijke beloftes van verbetering inderdaad gewoon een aanfluiting qua snelheid bij deze specifieke game.Toonen1988 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:07:
Ik zou eerst wachten op de 2024 editie, maar ik heb alsnog de 40th Anniversary Premium Deluxe Edition gekocht voor 60 euro op Steam. Ik heb Flight Simulator ooit een keer gespeeld toen ik nog een Gamepass had. Ik moest toen het spel via de store downloaden waarna ik de overige games files in het spel moest downloaden, wat dus erg traag ging.
Dus nu dacht ik, laten we het kopen op Steam, dan kan ik alle files via Steam downloaden. Dus niet, de download file op Steam is maar 1,9gb groot. Daarna worden alle files hetzelfde binnen gehaald als de Windows store versie.
Op dit moment download het spel nog niet eens 1/4 van mijn totale snelheid.Dit is echt benedenmaats voor een tech bedrijf zoals Microsoft.
Once Human, één spel van een Chinese uitgever. 50gb groot netjes continue 130mb per seconde, terwijl duizende andere mensen ook aan het downloaden waren.
Microsoft Flight Simulator, één spel van een Amerikaanse uitgever. 160gb, fluctueert tussen 2 en 30mb per seconde maar het meeste van de tijd blijft het rond de 2mb per seconde hangen. Spel is al vier jaar uit, er zullen niet veel mensen zijn die op dit moment aan het downloaden zijn.![]()
Dit is echt weer zo jammer.
Ja, dit is gewoon erg jammer. Misschien dat ze het bij de 2024 versie het verbeteren. Het is ook nog eens een groot spel.djbarney schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:58:
[...]
vaak werkt het gebruiken van een vpn wel, maar het blijft ondanks de herhaaldelijke beloftes van verbetering inderdaad gewoon een aanfluiting qua snelheid bij deze specifieke game.
Ja ? wat heeft dit met snelheid te maken?Toonen1988 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:01:
[...]
Ja, dit is gewoon erg jammer. Misschien dat ze het bij de 2024 versie het verbeteren. Het is ook nog eens een groot spel.
al ik 1 GIGbit lijn heb en ik met downloaden met een snelheid van een 24k modem, dan gaat mij dat wel even iets te ver.
Als ik gewoon met 500Mbit kan downloaden vind ik dat niet erg , maar 9 van de 10 downloads mag je blij wezen dat je de 20 Mbit haalt.
Vergeet ook even niet dat je GPU hier ook 100% full power staat te blazen.
en dat 2 dagen lang.
Even 8 euro aan stroomkosten om een game te instaleren.
Ik heb deze zelfde dl ooit in 4 uur kunnen doen (full) , nu Basis MSFS is nu al 6 uur.
Waarom? Is dat een bug?ravw schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Ik download nu FS met gemiddeld 330Mb/s en mijn GPU (AMD RX6700XT) hangt rond de 5%. Hierbij maakt het niet uit of ik FS geminimaliseerd draai of wel het scherm open heb staan om de voortgang in de gaten te houden:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vm4W6R7CXSvsDKjNPhZoFzlN.png?f=user_large)
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
geminimaliseerd?Gizz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:33:
[...]
Waarom? Is dat een bug?
Ik download nu FS met gemiddeld 330Mb/s en mijn GPU (AMD RX6700XT) hangt rond de 5%. Hierbij maakt het niet uit of ik FS geminimaliseerd draai of wel het scherm open heb staan om de voortgang in de gaten te houden:
[Afbeelding]
dan download je toch niet meer ?
Hier stop alles aan download als ik hem op de achtergrond zet.
PS dit is alleen bij MSFS
En ja hier draait hij wel full maar ik heb dan een RTX 4070
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SPRu2slKS1rRwO4GykVIl1ci.jpg?f=user_large)
Terwijl mijn CPU gewoon in slaap stand staat lijkt wel
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 11-07-2024 12:59 ]
Ik ben zo'n 25~30 minuten geleden begonnen met downloaden, waarvan FS 95% van de tijd geminimaliseerd is geweest. Mijn download is nu op 38%.
[ Voor 33% gewijzigd door Gizz op 11-07-2024 12:50 ]
Ik hoop dat ze dat aanpakken, want ze gaan nog meer zaken streamen uit de cloud i.p.v. lokaal in files stoppen. De download wordt hierdoor kleiner, maar de dependency op een stabiele verbinding en hun servers weer een stuk groter.Toonen1988 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:01:
[...]
Ja, dit is gewoon erg jammer. Misschien dat ze het bij de 2024 versie het verbeteren. Het is ook nog eens een groot spel.
Dat hoop ik ook want als ik zie dat Aerofly FS4 die ik geinstaleerd heb afgelopen week , minder dan een 15 min duurderHoogie2004 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:57:
[...]
Ik hoop dat ze dat aanpakken, want ze gaan nog meer zaken streamen uit de cloud i.p.v. lokaal in files stoppen. De download wordt hierdoor kleiner, maar de dependency op een stabiele verbinding en hun servers weer een stuk groter.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GQYkm91cmrnMqGZO2ubKBVap.png?f=user_large)
, terwijl MSFS in de basis veel kleiner is aan opslag maar wel bijna 3 a 4 uur duurt.
Je begrijpt de context van mijn comment niet. Ik download Flight Simulator maar iets van 2mb per seconde. "Het spel is ook nog eens groot" wat dus neerkomt dat ik nog eens extra lang moet wachten omdat ik héél wat GB's binnen moet halen met maar 2mb per seconde.ravw schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:09:
[...]
Ja ? wat heeft dit met snelheid te maken?
al ik 1 GIGbit lijn heb en ik met downloaden met een snelheid van een 24k modem, dan gaat mij dat wel even iets te ver.
Als ik gewoon met 500Mbit kan downloaden vind ik dat niet erg , maar 9 van de 10 downloads mag je blij wezen dat je de 20 Mbit haalt.
en dat 2 dagen lang.
Even 8 euro aan stroomkosten om een game te instaleren.![]()
Ik heb deze zelfde dl ooit in 4 uur kunnen doen (full) , nu Basis MSFS is nu al 6 uur.
Was het spel maar 50gb groot, hoefde ik tot wel 3x minder te wachten.
Ik denk dat jullie het wel allebei snappen, de download van MS is gewoon bar slecht. Niet alleen de download maar de gehele manier van updaten is gewoon ruk. Eerst de launcher updaten, dan het spel, dan nog eens in het spel updaten en dan nog eens in de marketplace... Het zou gewoon gedownload moeten kunnen worden vanuit Windows en niet in het spel zelf.. het is geen mobile gameToonen1988 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:12:
[...]
Je begrijpt de context van mijn comment niet. Ik download Flight Simulator maar iets van 2mb per seconde. "Het spel is ook nog eens groot" wat dus neerkomt dat ik nog eens extra lang moet wachten omdat ik héél wat GB's binnen moet halen met maar 2mb per seconde.
Was het spel maar 50gb groot, hoefde ik tot wel 3x minder te wachten.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Net die update van 683mb :
Met de oude "kabel" verbinding (zelfde snelheid als nu m'n glasvezel abo) duurde dat rond de 3/4 minuten, nu met glas 30 seconden
Lijkt me niet aannemelijk dat internet via kabel of glas verschil uit maakt, maar sta tegenwoordig nergens meer raar van te kijken.
Voor degene die VPN gebruiken :
Als je MSFS gaat installeren, pak via VPN een server in de buurt van Seattle :
Scheelt kwa snelheid tussen de 10 en 20% in vergelijking met de normale westerse server waar je op inlogt.
(Ben je nog steeds een paar uur tot een dag lief maar ja iedere winst is wat)
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 11-07-2024 17:30 ]
Scheelt me 2 dagen aan frustratie
dierkx36 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:30:
(Ben je nog steeds een paar uur tot een dag lief maar ja iedere winst is wat)

En dat is nu wat ik bedoel.
toch te gek voor woorden.
een van de rijkste bedrijven die dit soort dingen niet op orde kan hebben,
Terwijl een bedrijf als IPACS (van AeroFly) wel binnen een 15 min 200GB binnen kan laten komen.
Zelfs die lui vanXplane lukt het nog om sneller te zijn.
Heb trouwens alleen met MSFS een hele lange download en langlopende install tijd.
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 11-07-2024 19:02 ]
Dat kan, ik heb vorige week m'n 400+ GB MSFS installatie naar een andere PC verplaatst. Vereist een tweak in een config file van de launcher om hem naar de juiste folder te wijzen, maar was verder geen probleem.dierkx36 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:34:
Wil nog steeds eens proberen MSFS in z'n geheel op een externe HDD te kopieren en dan in plaats van downloaden gewoon alles weer op zijn plaats zetten : kijken of dat werkt.
Scheelt me 2 dagen aan frustratie
Dat moet ik binnenkort ook gaan doen (een schone installatie kan altijd nog).Propane schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Dat kan, ik heb vorige week m'n 400+ GB MSFS installatie naar een andere PC verplaatst. Vereist een tweak in een config file van de launcher om hem naar de juiste folder te wijzen, maar was verder geen probleem.
Wat precies moet je aanpassen?
wat ik deedUitvreter schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:10:
[...]
Dat moet ik binnenkort ook gaan doen (een schone installatie kan altijd nog).
community en official folder gekopieerd.
en dan opstarten en dan vraagt hij waar je het heen wilt downloaden.
klik dan je folder aan waar je het neer gezet hebt. en hij zal alles weer linken.
Was die Aviaplanner niet straks standaard in MSFS2024niki_lauda schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:29:
Eindelijk krijgt Navigraph concurrentie. Aviaplanner gaat voor $29 per jaar een abonnement aanbieden met LIDO kaarten ipv Jeppesen kaarten. Ben benieuwd of navigraph gaat reageren met de prijs.
Want het ziet er het zelfde uit.
Want dat zou dan helemaal een mooie set zijn ..
Klopt dat er iets over gezegd is op de Flightsimexpo. Maar nog niets zwart-op-wit gezienravw schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:50:
[...]
Was die Aviaplanner niet straks standaard in MSFS2024
Want het ziet er het zelfde uit.
Want dat zou dan helemaal een mooie set zijn ..
Zo iets dacht ik tijdens de Expo gehoord te hebben en gezien.niki_lauda schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:14:
[...]
Klopt dat er iets over gezegd is op de Flightsimexpo. Maar nog niets zwart-op-wit gezien
Hier de screenshots ervan van die planner het werd uiteglegt door iemand van Working tittle
/f/image/GoEspj99D5WmoOTGG1a3hsr0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/piA8VrbfqqqUhUZmItQCUq13.png?f=fotoalbum_large)
Hier kan je de Expo terug kijken
YouTube: Microsoft Flight Simulator Development Update - Live from FlightSim ...
Ik heb deze stappen gevolgd;Uitvreter schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:10:
[...]
Dat moet ik binnenkort ook gaan doen (een schone installatie kan altijd nog).
https://forums.flightsimu...stom-views-query/445783/2
Het topic daar gaat over camera views maar onderaan die post is het proces beschreven voor de hele sim verplaatsen. Bij mij zat er nog een extra stap bij omdat ik de sim niet op de C:\ schijf had staan, en dan mag je de Packages folder niet kopiëren (MS Store versie). Oplossing is om de hele folder te zippen (zonder compressie) en dan later unzippen naar de nieuwe locatie.
Verder dus enkel launcher op de nieuwe PC gezet en 1x opgestart. Wachten tot het je vraagt om de locatie om de sim te installeren. Ik heb hem toen afgesloten en via dat Userconfig.opt bestand verwezen naar de folder die van de oude PC kwam. Maar het kan goed dat het ook gewoon werkt door via de launcher naar die folder te browsen
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan hè
Ik volg op dit moment lessen bij een vliegschool maar tijd is een dingetje en tevens kosten, nu zijn er volgens mij zaken die prima te oefenen zijn in een simulator maar dat vereist natuurlijk ook een invenstering.
Hebben jullie veel voordeel gehad bij het vliegen in MSFS? Het zou voor mij een investering zijn van +- 3K (nieuwe PC, VR, controllers, trackIR) wat geen probleem is natuurlijk maar als de algemene mening is dat het een paar lessen scheelt dan begin ik er niet aan.
Ik zou dat geld lekker in je vlieguren steken. Basis instrument scan, technische indicaties (RPM, MP, EGT, oil temp en level etc) kan je allemaal in een oudere sim leren. Belangrijkste voor PPL is het opbouwen van het gevoel met het vliegtuig IMHO. Dat ga je niet benaderen zonder motion rig, en zelfs met motion rig is het niet hetzelfde.MasterL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:51:
Het zou voor mij een investering zijn van +- 3K (nieuwe PC, VR, controllers, trackIR) wat geen probleem is natuurlijk maar als de algemene mening is dat het een paar lessen scheelt dan begin ik er niet aan.
Als je door gaat voor instrument rating later kan je dat ook prima in FSX of P3D doen. En hoewel VR in de sim wel erg cool is, denk ik niet dat het heel veel toe voegt aan voorbereiding voor PPL.
Gewoon de tijd, energie en geld die het samen stellen van een nieuw systeem zou kosten in je opleiding stoppen met een goede attitude en dan zit je goed denk ik.
Disclaimer; Ben wel paar stappen voorbij de PPL, maar denk dat ik het nog redelijk herinner

Je vraagt of de investering van een paar duizend euro zin heeft om je PPL eerder te halen: verwacht daar niet teveel van.MasterL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:51:
Hebben jullie veel voordeel gehad bij het vliegen in MSFS?
Als je al een klein beetje geschikte pc hebt staan dan kan het zeker geen kwaad om die als oefengereedschap te gebruiken. Je kunt denken aan circuitjes vliegen of overlandjes plannen en uitvoeren, gewoon om wat routine te kweken. Maar een vervanging van het echte werk is het niet. Het ziet er allemaal mooi uit, maar de ‘muscle memory’ kweek je er niet mee, en het gevoel van bijvoorbeeld veranderlijke wind op short final geeft FS2020 je niet.
Succes.
Het volgende is er aan de hand; zodra ik mid-flight even iets anders ga doen en de PC 20-30 minuten niet aanraak blijft de vlucht doorgaan en is er eigenlijk niets aan de hand. Als ik vervolgens de muis beweeg of van camerastandpunt verander heb ik 20 seconden enorme stutters van soms wel 5 seconden per stutter om vervolgens weer vloeiend te draaien. Alsof de game naar een soort sluimer/energiebespaarstand gaat, zo voelt het tenminste.
Iemand enig idee? Moederbord is een Asus X670e-a, CPU is een AMD 7950X3D, 32 GB RAM op 6000 MHz en de videokaart is een RTX 4090.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
PC is niets mis mee , maar ik ken het wel , ik heb het soms ook.pretpik schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:29:
Met mijn Google vaardigheden kom ik niet het probleem tegen en misschien zoek ik wel op de verkeerde termen, wellicht heeft iemand hier een oplossing.
Het volgende is er aan de hand; zodra ik mid-flight even iets anders ga doen en de PC 20-30 minuten niet aanraak blijft de vlucht doorgaan en is er eigenlijk niets aan de hand. Als ik vervolgens de muis beweeg of van camerastandpunt verander heb ik 20 seconden enorme stutters van soms wel 5 seconden per stutter om vervolgens weer vloeiend te draaien. Alsof de game naar een soort sluimer/energiebespaarstand gaat, zo voelt het tenminste.
Iemand enig idee? Moederbord is een Asus X670e-a, CPU is een AMD 7950X3D, 32 GB RAM op 6000 MHz en de videokaart is een RTX 4090.
Maar hier heb ik het ook wel een beetje, maar het verschild ook per dag , Woensdag kom ik op Schiphol aan .. geen hapering.
Donderdag kom ik op Schiphol aan ... hapert als de pest en bevriest zelfs kort.
Vrijdag ................................................ Totaal geen problemen.
Zaterdag Wil ik beginnen op Schiphol ... bevriest tijdens het laden.
Restart MSFS is de enige manier om dan weer op Schiphol te komen, soms duurt het wel een uur voordat ik eindelijk in de cockpit zit,
Ik gebruik geen cache.
Dat is het dus niet echt het probleem, als ik iets doe in de cockpit werkt het normaal voor de landing. Als ik echt er de PC een tijdje niet aangeraakt heb en ik ga dan iets doen dan begin hij de eerste 20 seconden te haperen.ravw schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:39:
[...]
PC is niets mis mee , maar ik ken het wel , ik heb het soms ook.
Maar hier heb ik het ook wel een beetje, maar het verschild ook per dag , Woensdag kom ik op Schiphol aan .. geen hapering.
Donderdag kom ik op Schiphol aan ... hapert als de pest en bevriest zelfs kort.
Vrijdag ................................................ Totaal geen problemen.
Zaterdag Wil ik beginnen op Schiphol ... bevriest tijdens het laden.
Restart MSFS is de enige manier om dan weer op Schiphol te komen, soms duurt het wel een uur voordat ik eindelijk in de cockpit zit,
Ik gebruik geen cache.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
dat komt omdat je dan beweging maakt en dan moet die weer even op gang komenpretpik schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:33:
[...]
Dat is het dus niet echt het probleem, als ik iets doe in de cockpit werkt het normaal voor de landing. Als ik echt er de PC een tijdje niet aangeraakt heb en ik ga dan iets doen dan begin hij de eerste 20 seconden te haperen.
Dat heb ik ook alleen niet in zo lange tijd even een bevriezing en dan weer door .
Ik laat hem soms een uur on aan geraakt en als ik dan weer wat wil doen op de pc / in cockpit dan krijg ej inderdaad even een kleine hik of bevriezing
Maar ik gaf met de voorbeelden aan dat MSFS soms helemaal geen touw aan vast te knopen is .
/f/image/7v0r41E7C7OhB6W5ejrB4AuD.png?f=fotoalbum_large)
Weer even inkopen gedaan
OMAA + F1 track , RJBB (techno) , VRMM
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 17-07-2024 23:27 ]
Zijn er usb poorten of hard disks die in slaapstand vallen of zo?pretpik schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:33:
[...]
Dat is het dus niet echt het probleem, als ik iets doe in de cockpit werkt het normaal voor de landing. Als ik echt er de PC een tijdje niet aangeraakt heb en ik ga dan iets doen dan begin hij de eerste 20 seconden te haperen.
Goed, die sales ging dus weer heel snel, heel verkeerd (financieel gezien danravw schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:00:
[Afbeelding]
Weer even inkopen gedaan
OMAA + F1 track , RJBB (techno) , VRMM

Ach ze zijn nog niet voor bijdierkx36 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:17:
[...]
Goed, die sales ging dus weer heel snel, heel verkeerd (financieel gezien dan)
Hmm, ik probeer 2 vliegvelden in Taiwan te kopen, RCLY en RCGI, maar volgens MSFS heb ik die al (niet dus)
Iemand een idee hoe je dit oplost ?
Never mind, effe uit en inloggen probleem verholpen.
[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 19-07-2024 16:26 ]
Ja dat wil soms wel eens vreemd doen dan MSFS ..dierkx36 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:54:
[...]
Hmm, ik probeer 2 vliegvelden in Taiwan te kopen, RCLY en RCGI, maar volgens MSFS heb ik die al (niet dus)
Iemand een idee hoe je dit oplost ?
Never mind, effe uit en inloggen probleem verholpen.
Zo, ik heb RCKH nog even er bij gekocht
met haven en stad
Heb nou alles van FSformosa in Taiwan, nog een stuk of wat in Noord en Zuid America (onder andere Idaho Fire lookouts, Canada Cities etc), 2 in Duitsland, 2 in Frankrijk, NZMV, allebei de Highland packs plus de Commando en Skyvan.ravw schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:04:
[...]
Ja dat wil soms wel eens vreemd doen dan MSFS ..
Zo, ik heb RCKH nog even er bij gekocht![]()
met haven en stad
De rest komt met kerst wel, begint nu nogal uit de klauwen te lopen

Oke vergeet Black friday niet , die komt er ook nog er aandierkx36 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:13:
[...]
De rest komt met kerst wel, begint nu nogal uit de klauwen te lopen

Oja MSFS 2024
Ach mijn duurste dagje was geloof ik een keer met XP11
300 euro hardware en 300 software op 1 dag.
Toen me 4 maanden schuldig gevoelt ,wat heb ik gedaan ... zo veel aan software
Maar ach toen had ik MSFS nog niet
Denk wel dat ik een 2 hele maandlonen heb uit gegeven heb aan software voor MSFS
En we zijn er nog niet maar goed veel kan mee naar MSFS2024
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 19-07-2024 21:27 ]
2 en een half jaar geleden, met kerst :ravw schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:22:
[...]
Oke vergeet Black friday niet , die komt er ook nog er aan![]()
Oja MSFS 2024
Ach mijn duurste dagje was geloof ik een keer met XP11
300 euro hardware en 300 software op 1 dag.
Toen me 4 maanden schuldig gevoelt ,wat heb ik gedaan ... zo veel aan software
Maar ach toen had ik MSFS nog niet![]()
Denk wel dat ik een 2 hele maandlonen heb uit gegeven heb aan software voor MSFS
En we zijn er nog niet maar goed veel kan mee naar MSFS2024
Zat me 's nachts stierlijk te vervelen op project in Frankrijk .... 1400 geurie

Effe Virpil, Asorbo en Eagle Dynamics gesponseert.
En heb niet eens een bedank kaartje van ze gehad

Dat heb je wel , ze geven nieuwe addons uitdierkx36 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:32:
[...]
En heb niet eens een bedank kaartje van ze gehad
Zo lang wij ze sponsoren , geven hun nieuwe addons uit.
Nu ook met die Inibuild sale ... Heb ik al , Heb ik al , Heb ik al ..... o die heb ik ook al ...
Maar ik ken het gevoel.
Die nachtelijke uren zijn dodelijk.
Verveel, toch maar even die sales kijken.......
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 19-07-2024 21:50 ]
Mijn interesse ligt bij kleine vliegvelden en helipads, liefst langs een kustlijn.ravw schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:48:
[...]
Dat heb je wel , ze geven nieuwe addons uit![]()
Zo lang wij ze sponsoren , geven hun nieuwe addons uit.
Nu ook met die Inibuild sale ... Heb ik al , Heb ik al , Heb ik al ..... o die heb ik ook al ...![]()
Maar ik ken het gevoel.
Die nachtelijke uren zijn dodelijk.
Verveel, toch maar even die sales kijken.......
Heb de laatste tijd een Azie/Oceania tik, veel bezig rond Taiwan, Japan, Nieuw Zeeland.
Vandaar de shopping spree op Azietische/Oceania vliegvelden :
Ik probeer die regio "compleet" te krijgen (zolang het er goed uit ziet dan)
Het is jammer dat ze niks met China gedaan hebben (of mogen doen ? ) : mooie regio om met een GA de kustlijn of te vliegen, ben je wel een paar dagen bezig.
[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 19-07-2024 23:11 ]
Ja het valt mij ook wel op dat ik vaak vliegvelden koopt die aan de kust liggendierkx36 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 23:03:
[...]
Mijn interesse ligt bij kleine vliegvelden en helipads, liefst langs een kustlijn.
Heb de laatste tijd een Azie/Oceania tik, veel bezig rond Taiwan, Japan, Nieuw Zeeland.
Vandaar de shopping spree op Azietische/Oceania vliegvelden :
Ik probeer die regio "compleet" te krijgen (zolang het er goed uit ziet dan)
Het is jammer dat ze niks met China gedaan hebben (of mogen doen ? ) : mooie regio om met een GA de kustlijn of te vliegen, ben je wel een paar dagen bezig.
Ja kleine vliegvelden ben ik een beetje mee gestopt , alleen Alaska en BC , Washington wil ik nog wel kopen als daar een leuke van uit komt , en Nederlandse vliegvelden is direct aankoop
Maar ik heb dat ook wel, eerste de een wereld deel een beetje klaar hebben dan op naar het volgende
Ik heb nu de USA (Noord,Mid en Zuid), Europa en Down under al aardig volstaan met airports
Nu een beetje bezig met Mid east en Asia en Africa
Bij Washington State ook Vancouver en omtrek, en Vancouver Island meenemenravw schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:32:
[...]
Ja het valt mij ook wel op dat ik vaak vliegvelden koopt die aan de kust liggen
Ja kleine vliegvelden ben ik een beetje mee gestopt , alleen Alaska en BC , Washington wil ik nog wel kopen als daar een leuke van uit komt , en Nederlandse vliegvelden is direct aankoop
Maar ik heb dat ook wel, eerste de een wereld deel een beetje klaar hebben dan op naar het volgende
Ik heb nu de USA (Noord,Mid en Zuid), Europa en Down under al aardig volstaan met airports
Nu een beetje bezig met Mid east en Asia en Africa

Heb je een verdomd mooie regio om rond te vliegen, zowel GA als heli.
En met het vaak wisselende weer daar is het regelmatig best 'interessant' vliegen
Vanaf KBFI via KPAE/KBLI naar CYYR en dan richting CAW5
Of KTIW -> KPAE -> S11 -> CYAZ
Het mooiste stukje vergeet jedierkx36 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:29:
[...]
Bij Washington State ook Vancouver en omtrek, en Vancouver Island meenemen
Heb je een verdomd mooie regio om rond te vliegen, zowel GA als heli.
En met het vaak wisselende weer daar is het regelmatig best 'interessant' vliegen
Vanaf KBFI via KPAE/KBLI naar CYYR en dan richting CAW5
Of KTIW -> KPAE -> S11 -> CYAZ
CYBD Bella Coola
Dan heb je ook nog
1S2 Darrlington Municipal
3W5 Concrete Municipal
KORS Orcas Island
KTIW Tacoma Narrows
CYAZ Tofino
Heb aardig wat gekocht in die omgeving al
![]() | ![]() |
Maar kijk ook eens naar Idaho , vind dat ook wel steeds leuker worden , is saai landschap maar wel een uitdaging op de airports
Heb daar ook al aardig wat gekocht.
2U8 - 0U2 - 0U3 - 3U2 - U60 - KBOI
De Boeing en Airbus fabrieken heb ik nu allemaal binnen
KBFI en KRNT had ik al, nu KPAE erbij gekocht. Dacht dat ik KPAE al had, maar dus niet , nu wel met veel korting.)
LFBO had ik ook al
[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 20-07-2024 20:39 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Heb je developer mode aangezet ?appie35 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:07:
Ik heb Bird gekocht in europa echter zie ik er nog geen! Moet je dit ergens aanzetten?
En dan
https://www.southoakco.com/support
Leuk om die vliegende ratten eens achter na te zitten .. ik bedoel duiven/meeuwen
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 22-07-2024 17:04 ]
PPL vlieger hier en vlieger bij de Luchtmacht. Met MSFS kun je prima de procedures oefenen. Zo is er een prima freeware EHLE scenery (waar ik IRL op vlieg), waarmee je je in MSFS echt perfect kan oriënteren op de lokale area, arrivals en departures etc. De ATC moet je er even bij bedenken, maar kan je wel voor jezelf oefenen qua RT blokjes. Daarnaast zijn er genoeg GA kisten beschikbaar zodat je ook nog de procedures van je PPL kan oefenen op handelingen. Power settings in MSFS kloppen niet geweldig, maar dat verandert niks aan de flow voor het inzetten van een stijgvlucht, daalvlucht of overtrek.MasterL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:51:
Even een vraagje in het algemeen, zijn er mensen die hun PPL hebben gehaald en/of aan het halen zijn en wat zijn jullie ervaringen met MSFS in verband met het halen van een brevet?
Ik volg op dit moment lessen bij een vliegschool maar tijd is een dingetje en tevens kosten, nu zijn er volgens mij zaken die prima te oefenen zijn in een simulator maar dat vereist natuurlijk ook een invenstering.
Hebben jullie veel voordeel gehad bij het vliegen in MSFS? Het zou voor mij een investering zijn van +- 3K (nieuwe PC, VR, controllers, trackIR) wat geen probleem is natuurlijk maar als de algemene mening is dat het een paar lessen scheelt dan begin ik er niet aan.
Zie MSFS als een procedure trainer. Het leert je niet vliegen, maar helpt je zeker om IRL wat meer bitjes over te hebben. Maar keep it simple, een stick of yoke en een groot scherm zonder snufjes is voldoende, en mocht MSFS te zwaar zijn dan kun je ook met FSX of Xplane prima uit de voeten voor je doel.
Bij welke school vlieg je?
Thanks maar denk dat mijn aandachtspunten niet zijn het scannen van de instrumenten. Het gaat mij inderdaad om het gevoel, als dat lastig/niet na te bootsen is heeft het voor mij denk ik weinig zin.Propane schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:51:
[...]
Ik zou dat geld lekker in je vlieguren steken. Basis instrument scan, technische indicaties (RPM, MP, EGT, oil temp en level etc) kan je allemaal in een oudere sim leren. Belangrijkste voor PPL is het opbouwen van het gevoel met het vliegtuig IMHO. Dat ga je niet benaderen zonder motion rig, en zelfs met motion rig is het niet hetzelfde.
Als je door gaat voor instrument rating later kan je dat ook prima in FSX of P3D doen. En hoewel VR in de sim wel erg cool is, denk ik niet dat het heel veel toe voegt aan voorbereiding voor PPL.
Gewoon de tijd, energie en geld die het samen stellen van een nieuw systeem zou kosten in je opleiding stoppen met een goede attitude en dan zit je goed denk ik.
Disclaimer; Ben wel paar stappen voorbij de PPL, maar denk dat ik het nog redelijk herinner.
Thanks hoewel SIM vliegen mij misschien best leuk lijkt begrijp ik dat het weinig overlap heeft met IRL en dat is wel wat ik voor ogen heb.Uitvreter schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:15:
[...]
Je vraagt of de investering van een paar duizend euro zin heeft om je PPL eerder te halen: verwacht daar niet teveel van.
Als je al een klein beetje geschikte pc hebt staan dan kan het zeker geen kwaad om die als oefengereedschap te gebruiken. Je kunt denken aan circuitjes vliegen of overlandjes plannen en uitvoeren, gewoon om wat routine te kweken. Maar een vervanging van het echte werk is het niet. Het ziet er allemaal mooi uit, maar de ‘muscle memory’ kweek je er niet mee, en het gevoel van bijvoorbeeld veranderlijke wind op short final geeft FS2020 je niet.
Succes.
Dat probleem heb ik dus nu al... Zonder SIM ervaring doe ik dit dus schijnbaar van nature.upclocker schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:44:
Sterker nog, het kan zelfs averechts werken. Bij het simmen leer je jezelf vaak aan veel naar de instrumenten te kijken. Terwijl VFR vliegen voor 90% naar buiten kijken is.
Ik heb volgens mij nog ergens een stick en throttle lever, wel al 10j niet gebruikt o.i.d. maar misschien toch maar eens een PC upgrade doen en de stick van zolder pakken.jppilot schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:46:
[...]
PPL vlieger hier en vlieger bij de Luchtmacht. Met MSFS kun je prima de procedures oefenen. Zo is er een prima freeware EHLE scenery (waar ik IRL op vlieg), waarmee je je in MSFS echt perfect kan oriënteren op de lokale area, arrivals en departures etc. De ATC moet je er even bij bedenken, maar kan je wel voor jezelf oefenen qua RT blokjes. Daarnaast zijn er genoeg GA kisten beschikbaar zodat je ook nog de procedures van je PPL kan oefenen op handelingen. Power settings in MSFS kloppen niet geweldig, maar dat verandert niks aan de flow voor het inzetten van een stijgvlucht, daalvlucht of overtrek.
Zie MSFS als een procedure trainer. Het leert je niet vliegen, maar helpt je zeker om IRL wat meer bitjes over te hebben. Maar keep it simple, een stick of yoke en een groot scherm zonder snufjes is voldoende, en mocht MSFS te zwaar zijn dan kun je ook met FSX of Xplane prima uit de voeten voor je doel.
Bij welke school vlieg je?
Ik vlieg trouwens op vliegveld Middenmeer bij Adventure Flights tot nu toe in de TL-3000.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc