I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Daarnaast ook nog Aerosoft EBBR, FS Traffic en GSX pro gekocht, dat zijn toch wel erg fijne upgrades om de sim wat meer realistischer te maken
Maar de lol er is nu al weer vanaf , weet nu waarom hij er dus niet meer er opstond.
Ik krijg die gashandels niet werken in Fenix.
Als ik ze calibreer dan blijven gewoon stil staan
Die waardes van 00 naar 100 lopen gewoon niet op tijdens het instellen van de TCA gashandels
Maar ik heb al van eigenlijk van af de of 5 of 6de update van Asobo problemen met die gashandels dat ik ze niet goed krijgt.
Maar iemand weet hoe ik die gashandels nu eens werken krijgt in die bus van Fenix
PMDG werken ze wel
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja allemaal doorlopen ..cracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:04:
Heb je dit allemaal gedaan?
https://kb.fenixsim.com/setup-tca-throttle
Maar het probleem is ik zie boven aan dat hij niet veranderd in waardes.
Dat moet wel , maar dat doet hij dus niet
Dat zie ik wel met de gashendel van de stick maar die heb ik uit staan , anders blijft hij daarop staan als gas handels. PMDG was het zelfde probleem dat hij alleen maar oog had voor die gashandel op de stick en niet de goede gashandels.
Daar om heb ik hem ook uitgezet ( geen knop toe gewezen)
Maar ik vind toch al dat hele Asobo calibratie erg vreemd
FBW systeem was veel beter geweest
[ Voor 54% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 18:09 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je het hele internet staat er vol mee ook op het Asobo forum, maar ook daar heb ik wat dingen van geprobeerdcracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:07:
En hun discord al geprobeerd? Zou verwachten dat meer mensen dat issue zouden hebben als er iets stuk zou zijn in de Fenix
Maar niets
Ik zit er al langzaam aan te denken om over te stappen naar een Honeybomb
throttles, maar ook daar lees ik van dat er niets anders dan problemen zijn.
Deze reageren niet,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t4dSecsZKoOPM2l1r7iX2UGr.jpg?f=user_large)
Zodra je gashandels beweegt moeten deze in waardes op lopen of zakken maar hij blijft op 0 staan
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 18:25 ]
cracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:47:
Laat je huidige instellingen eens zien dan, zowel sim als fenix
![]() | ![]() |
En hier zie je dal ik mijn gashandels beweeg dat die waardes op 00.00 blijven staan
:strip_exif()/f/image/4w3oNAptewcnkfnKkjwGJN4E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L5qJLhquA2as4eRG8dnbksXr.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu dus door alles weer aan te passen ook problemen met PDMG
zodra ik mijn gas handels naar idle zet .. staan ze in PDMG op REV .. maar ik krijgt hem dan niet meer uit die REV stand ....
dan moet ik ingame die handels los maken om weer gas te kunnen geven.
Alleen in FS met de standaard planes lopen ze nu goed
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 21:20 ]
Ben weer onderweg in de Dreamliner, van Gran Canaria naar Mallorca. Dit keer zonder FSLTL live traffic, om te zien of de arrival airport dan wel laadt...
Zuid-Spanje is mooi vandaag:
/f/image/2b2JbkUy84H7MVkcxOGDWXgF.png?f=fotoalbum_large)
Bijna daar
/f/image/J18xV9dp2VnIbmYVlEkJkasz.png?f=fotoalbum_large)
Moet wel echt zeggen, de CPU upgrade is een wereld van verschil, zoveel smoother (en dat met hogere settings), insane.
[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-06-2023 21:20 ]
Je moet niet die 0 to 100 axis gebruiken.ravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:24:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding]
En hier zie je dal ik mijn gashandels beweeg dat die waardes op 00.00 blijven staan
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
zodra ik mijn gas handels naar idle zet .. staan ze in PDMG op REV .. maar ik krijgt hem dan niet meer uit die REV stand ....
Staat ook in de link.
Heb hem al weer verwijderdcracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:13:
@ravw Wat staat er in je calibration.xml in C:\ProgramData\Fenix\FenixSim A320\calibration.xml ?
Ik heb voor elke type toestel een eigen config gemaakt. Zie YouTube: Aerosoft HowTo : Create a new control profile in MSFSravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:24:
[...]
![]()
JA maar hij pakt geen andere ...Dirtyrockers schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:29:
[...]
Je moet niet die 0 to 100 axis gebruiken.
Staat ook in de link.
Dan komt er helemaal geen beweging in ..
Ook niet in MSFS zelf ..
Maar ik zal van de week wel weer eens kijken.
Jaar zou ik ook eens naar moeten kijken ...cracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:14:
[...]
Ik heb voor elke type toestel een eigen config gemaakt. Zie YouTube: Aerosoft HowTo : Create a new control profile in MSFS
want sommige vliegtuigen doet die niets maar egwoon ik gewoon die gashandel op de stick zelf ..
ATR , CRJ , OTTER
Want anders wil het niet werken.
Ik heb ze aan de hand van dit filmpje ingesteld, misschien eens proberen?ravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:15:
[...]
JA maar hij pakt geen andere ...
Dan komt er helemaal geen beweging in ..
Ook niet in MSFS zelf ..
Maar ik zal van de week wel weer eens kijken.
Heb je de laatste update geïnstalleerd doormiddel van het trustmaster update programma?
YouTube: Fenix A320 Controls Setup and Thrustmaster TCA Calibration!
[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 09-06-2023 23:20 ]
Nee dat had ik niet gedaan , na dat ik problemen had dus wel .. maar gelijk er were er afgehaald wat MSFS is weer 20 min langer bezig met opstartenschumi1986 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:18:
[...]
Heb je de laatste update geïnstalleerd doormiddel van het trustmaster update programma?
Maar heb jij de goede drivers mwant misschien heb ik de verkeerde
Want ik krijg alleen deze te pakken
TARGET_v3.0.21.910_rev1
Maar wat kan je daar mee
Ik elke kaar als ik drivers voor dat ding instaleer problemen met MSFS
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 23:24 ]
Geweldige CPU iddHoogie2004 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:38:
Vandaag van een 5600x naar een 5800x3d geupgrade, dat past toch beter bij die 3070TI. Loopt wel erg soepeltjes nu, zelfs op standaard Ultra settings, wat hiervoor echt niet ging. FPS is zeker 25% hoger.
Ben weer onderweg in de Dreamliner, van Gran Canaria naar Mallorca. Dit keer zonder FSLTL live traffic, om te zien of de arrival airport dan wel laadt...
Zuid-Spanje is mooi vandaag:
[Afbeelding]
Bijna daar
[Afbeelding]
Moet wel echt zeggen, de CPU upgrade is een wereld van verschil, zoveel smoother (en dat met hogere settings), insane.
Heb een tijdje geleden bijna dezelfde overstap gemaakt van 5800x —> 5800x3D samen met een RTX 4090 loopt het in 4K ultra nu stabiel 60FPS.
Vooral de 5800x3D maakt het verschil bij MSFS, zelfs op 4K.
Deze heb je nodigravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:23:
[...]
Nee dat had ik niet gedaan , na dat ik problemen had dus wel .. maar gelijk er were er afgehaald wat MSFS is weer 20 min langer bezig met opstarten
Maar heb jij de goede drivers mwant misschien heb ik de verkeerde
Want ik krijg alleen deze te pakken
TARGET_v3.0.21.910_rev1
Maar wat kan je daar mee
Ik elke kaar als ik drivers voor dat ding instaleer problemen met MSFS
:strip_exif()/f/image/CnIgQmaM7iBvD3a4LYCduari.jpg?f=fotoalbum_large)
https://support.thrustmas...tain-pack-x-airbus-ed-nl/
Daar heb ik de oudere versie nog van
gelijk die firmware maar even geupdate
Volgens mij ook al bijna 2 jaar geleden
Deze had ik er geloof ik op staan
2020_TFHT_5
Heb nu die driver die jij gaf er op staan dus die van na de corona tijdperk
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 10-06-2023 00:12 ]
Alles wat ik hierover vind is van vorig jaar en ik heb geen idee of dit intussen met een update opgelost is.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik weet dat dit Tweakers maar ik wil Flight Simulator altijd met zo min mogelijk plugins draaien om te voorkomen dat er na een update veel niet meer werkt.ralpje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:30:
Geen idee of het out of the box werkt, maar als je de Bravo gebruikt zou ik sowieso investeren in SPAD.next. Dat maakt alles echt heel veel makkelijker en veelzijdiger. En op de prijs van die Bravo kan die ene licentie er ook nog wel af
Maar in ieder geval bedankt voor de tip, ik zal me er eens in verdiepen.
[ Voor 6% gewijzigd door pretpik op 10-06-2023 12:50 ]
Wat het doet is de inputs van je controls koppelen aan een VARSIM event die naar je sim wordt gestuurd. Dat zorgt er ineens voor dat je alle mogelijke combinaties van inputs en events zelf kan maken en aanpassen, of logische 'workflows' maken waarbij het omzetten van één schakelaar een aantal verschillende acties achter elkaar uitvoert. Of zorgen dat bij draaien aan je ALT selector hij met grotere stappen je setting wijzigt als je blijft draaien (+1k feet in plaats van +100 feet, bijvoorbeeld).
Ik draai ook het liefste zo min mogelijk plugins (ik heb wat payware vliegvelden en scenery, en die pushback tool, that's it), maar ik kan echt niet meer zonder SPAD.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Al kan ik SPAD.next 100% aanbevelen. Je Bravo krijgt er ineens gigantisch veel mogelijkheden erbij.
Zoals wat dan? Ik ben best bereid om wat geld uit te geven voor gemak, maar wat kan ik extra met spad.next?cracking cloud schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:48:
SPAD.next ontkom je bijna niet aan als je een alpha/bravo hebt, maar als het alleen om de lichten gaat kan dat ook met de gratis BetterBravoLights. Deze config gebruik ik voor de 737
Al kan ik SPAD.next 100% aanbevelen. Je Bravo krijgt er ineens gigantisch veel mogelijkheden erbij.
Verwijderd
Heeft de Vision Jet bij jullie ook zo'n lage framerate in VR?
MSFS /XP/p3d dacht ik
die had ik toen gekocht gelijk met MSFS , maar nooit echt gebruikt
Was me toen aangeraden voor die Saitec dingen , maar die heb ik nooit gebruikt in MSFS
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 10-06-2023 17:52 ]
Ik kan met spad.next de mfd in en uitzoomen dmv de flap up/down lever op de bravo (ik gebruik een flap axis dus die buttons staan niks te doen).pretpik schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:06:
[...]
Zoals wat dan? Ik ben best bereid om wat geld uit te geven voor gemak, maar wat kan ik extra met spad.next?Waar gebruik jij het bijvoorbeeld voor?
In de pmdg kan ik bijvoorbeeld mijn fuel pumps aanzetten met 1 van de zwarte knoppen. Hydraulics doe ik met een andere knop.
Vooral bij third party toestellen kan je niet alles via de sim instellingen aanpassen, maar wel door middel van kleine scripts (waar er ook heel veel van beschikbaar zijn binnen spad.next).
YouTube: F28 Professional MSFS from Just Flight - Sounds Preview
Toch wel erg gaaf aan het worden
In geen een toestel trouwens .
Hoe los ik dat weer
Nu even kijken of Fenix ze wel wil pakken ... die gashandels
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 11-06-2023 19:12 ]
Thanks, ik ga eens kijken als het weer wat koeler is in huis. 25 graden is net even te veel om goed te concentreren voor mij.cracking cloud schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:55:
[...]
Ik kan met spad.next de mfd in en uitzoomen dmv de flap up/down lever op de bravo (ik gebruik een flap axis dus die buttons staan niks te doen).
In de pmdg kan ik bijvoorbeeld mijn fuel pumps aanzetten met 1 van de zwarte knoppen. Hydraulics doe ik met een andere knop.
Vooral bij third party toestellen kan je niet alles via de sim instellingen aanpassen, maar wel door middel van kleine scripts (waar er ook heel veel van beschikbaar zijn binnen spad.next).
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik hoop en verwacht dat we kunnen upgraden
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik hoop het ook, maar ik heb zo ook m'n twijfels.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Als dat niet kan dan denk ik dat ze de verkoop van addons erg zullen schaden. Neem iemand als @ravw die heeft veel addons en zal zich vast best bescheten voelen als hij na 4 jaar weer opnieuw mag beginnenRobinNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:07:
[...]
Ik hoop het ook, maar ik heb zo ook m'n twijfels.
Dat zou echt zonde zijn en ik denk dat veel gamers het niet zullen accepteren. Maar het lijkt hier meer te draaien om missies dan echt om vliegen voor fun.Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Als dat niet kan dan denk ik dat ze de verkoop van addons erg zullen schaden. Neem iemand als @ravw die heeft veel addons en zal zich vast best bescheten voelen als hij na 4 jaar weer opnieuw mag beginnen
Ja dat idee kreeg ik ook maar daarvoor zijn er wel aanpassingen nodig in de wereld en misschien ook de engine.RobinNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:11:
[...]
Dat zou echt zonde zijn en ik denk dat veel gamers het niet zullen accepteren. Maar het lijkt hier meer te draaien om missies dan echt om vliegen voor fun.
Denk niet alleen ik .. denk dat dan wel de pleuris uit breekt in de FS wereld.Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Als dat niet kan dan denk ik dat ze de verkoop van addons erg zullen schaden. Neem iemand als @ravw die heeft veel addons en zal zich vast best bescheten voelen als hij na 4 jaar weer opnieuw mag beginnen
geloof me ik ben nog heel mild met addons als je andere zo ziet en hoort wat ze er aan uitgeven.
Maar denk dat ze gewoon van naam kunnen veranderen , en dat het net zo iets als windows gaat worden ..
Dus dat MSFS 2020 in eens MSFS 2024 gaat heten , puur om met de tijd mee te gaan.
Want MSFS 2020 zit er echt niet meer zo er uit zoals het ooit begonnen is.
En ze hebben gezegt dat ze 10 jaar lang zoudne bezig zijn met deze MSFS
Waarvan er nu al 3 jaar er op zitten.
Ach dat is bij Asobo geen probleemMarcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:22:
[...]
Ja dat idee kreeg ik ook maar daarvoor zijn er wel aanpassingen nodig in de wereld en misschien ook de engine.
die weten er elke maand wel weer wat nieuws uit te persen als of je bijna elke maand een nieuwe FS krijgt
Want geen maand is het zelfde
Maar hopelijk word dit egwoon een update en niet een totaal nieuwe game
En misschien gaat bij 2024 de dx12 uit bèta en werkt deze zonder problemenravw schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:45:
[...]
Denk niet alleen ik .. denk dat dan wel de pleuris uit breekt in de FS wereld.
geloof me ik ben nog heel mild met addons als je andere zo ziet en hoort wat ze er aan uitgeven.
Maar denk dat ze gewoon van naam kunnen veranderen , en dat het net zo iets als windows gaat worden ..
Dus dat MSFS 2020 in eens MSFS 2024 gaat heten , puur om met de tijd mee te gaan.
Want MSFS 2020 zit er echt niet meer zo er uit zoals het ooit begonnen is.
En ze hebben gezegt dat ze 10 jaar lang zoudne bezig zijn met deze MSFS
Waarvan er nu al 3 jaar er op zitten.
we zullen zien :-)Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:07:
[...]
En misschien gaat bij 2024 de dx12 uit bèta en werkt deze zonder problemen
[ Voor 22% gewijzigd door RobinNL op 11-06-2023 21:28 ]
Ik hoop voor Asobo dat het zo iets gaat worden als:FSX Acceleration expansion packRobinNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:27:
Zonder verdere antwoorden lijkt het te gaan om een nieuwe game (al twijfel ik of we het vliegen zoals in MSFS 2020 gaan zien in 2024). Het marketing team is nu aan zet om helderheid te geven.
Want anders hebben ze een echt een heel groot probleem.
Maar het kan ook dat MSFS 2024 weer los komt van de pc vs Xbox ..
Maar een insider zegt: Its a sequel that you have to buy if you want it. Everything will be compatible from 2020. Thats it
Nu moeten we nog maar even afwachten wat er echt vanuit Asobo gaat komen.
Maar hoe willen ze dat gaan doen met de MP addons als het een nieuwe versie gaat worden...
Dan moeten die over gezet gaan worden naar het nieuwe deel
Ach we zien wel, we kunnen er toch niets meer aan doen .
Maar dit kan denk ik ook 'gewoon' in de huidige engine en MSFS-versie. Wie weet.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Hoop ergens 1 ding dat die saven tijdens het laden van het spel eens verleden tijd gaan worden , dat duurt bij mij gewoon veel te lang .. Soms staan die Save stukken a1 a 3 min stil voor ze weer eens verder gaanDigitalExorcist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:45:
Wel een heule vette trailer.. met die A10's en zo ook...
Maar dit kan denk ik ook 'gewoon' in de huidige engine en MSFS-versie. Wie weet.
Dan bedoel ik het met in game komen.
Maar dat het anders moet dat is zeker, ik wil mijn addons allemaal wel eens geinstaleerd hebben en dan op de Xbox draaien.
Nieuwe Xbox , meneer u garantie is verlopen , want hij is al 2 jaar oud, hoe kan dat nou, ik heb er maar 1 spel mee opgestart
Maar die kan nog komen via Inibuilds >> Want hij ziet er wel het zelfde er uit als die van XP12
Maar de rest is allemaal al met mission pack te krijgen ...
En addons ..
Dus denk wel dat we de Beluga ook wel kunnen verwachten over een tijdje
verder zie ik niet veel nieuws , op die tornado's na
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 11-06-2023 22:10 ]
Gelijktijdig met de film ... Dune
YouTube: Microsoft Flight Simulator - Dune Expansion Announce Trailer - 4K
Nu maar hopen dat er geen Tremors er in komen
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 11-06-2023 22:24 ]
|Dan zal dus betekenen dat het een soort van accelerated edition gaat worden.
Want denk niet dat PMDG / Fenix dan twee soorten van MSFS bij gaan houden maar dat MSFS gewoon toe wil naar Direct X 12 only met de nieuwe functies er van
Denk dat het net zo iets word als fsx accelerationcracking cloud schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:30:
Gelikt filmpje maar verder best een slechte aankondiging. Ben benieuwd wat het in de praktijk gaat betekenen. Het lijkt op een paar missies die ze toevoegen maar de marketingmachine zal het wel moeten verkopen als een compleet nieuwe game.
Want Windows 11 is verplicht dus zal direct x 12 verplicht worden
En dan is het wel een soort van nieuwe game.
Maar ze hadden hier duidelijk in moeten wezen , een nieuwe DEEL zegt nog niets over een nhele nieuwe versie of dat ze hem gewoon een make over geven
( MS kennende er door gedrukt worden. )
Maar we wachten wel af
Oja ik hoop wel dat ze de map wat groter maken om te vliegen want die valt nu wel wat tegen
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-06-2023 00:43 ]
De trailer van vandaag was een korte teaser om Microsoft Flight Simulator 2024 te introduceren. We zijn verheugd om in de komende maanden veel meer informatie te delen over de volgende generatie van de Microsoft Flight Simulator-franchise. We hebben uw feedback over de trailer nauwlettend gevolgd en bieden onze excuses aan voor onze vertraagde communicatie. We willen graag van de gelegenheid gebruik maken om enkele van de meest voorkomende vragen die we hebben gezien te beantwoorden.
Wordt Microsoft Flight Simulator 2024 een volledig op zichzelf staand vervolg, of wordt het ook aangeboden als betaalde update voor bestaande spelers?
Microsoft Flight Simulator 2024 is een op zichzelf staande simulator en het volgende generatie vervolg op Microsoft Flight Simulator dat in 2020 werd gelanceerd. Huidige vliegtuigen en luchthavens die zich in Microsoft Flight Simulator (2020) bevinden, evenals vrijwel alle Marketplace-add-ons, worden ondersteund in Microsoft Flight Simulator 2024.
Wat voor soort ondersteuning kunnen spelers van Microsoft Flight Simulator (2020) verwachten zodra Flight Simulator 2024 is uitgebracht?
We blijven onze Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap leveren, met inhoud variërend van vliegtuig- en avionica-updates, sim-updates, stads- en wereldupdates, en ook de gratis Dune DLC. We blijven Microsoft Flight Simulator (2020) ondersteunen na de lancering van Microsoft Flight Simulator 2024.
Zullen alle aankopen die gebruikers op de Marktplaats hebben gedaan overdraagbaar zijn naar de nieuwe simulator?
Op enkele uitzonderingen na zullen vrijwel alle add-ons die vandaag in Microsoft Flight Simulator (2020) werken, werken in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons die zijn gekocht via de in-simulator Marketplace, hoeven niet opnieuw te worden gekocht in Microsoft Vluchtsimulator 2024.
hier de Engelstalige versie
https://www.flightsimulat...2024-faq/?mibextid=Zxz2cZ
Vraag me af hoe ze dat met de stream/marketplace addons gaan doen
Of gaat dit dan gewoon via inloggen via MS account dat hij weet wat je gekocht heb?
Die missions kun je al doen in MSFS2020cracking cloud schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:24:
Zal wel via je account gaan. Teaser ziet er wel vet uit maar dat zegt helemaal niks natuurlijk, behalve dan het soort missies dat je kan verwachten. Misschien toch maar eens leren hoe zo’n helikopter werkt…
https://www.hypeperforman...ck-expansion-early-access
En daarbij Alleen die Beluga en die Ericson heli zijn nieuw , de rest is allemaal al te verkrijgen of in game te stoppen
Dus zo schokkend vind ik het niet.
Die tornado's zijn wel leuk maar dit is 1 keer dan heb je het ook gezien.
Mag hopen dat m'n Asobo ATR dan gewoon ook werkt in 2024.
The sky is the limit
[ Voor 23% gewijzigd door Saybia op 12-06-2023 09:32 ]
https://forums.flightsimu...tor-2024-announced/596064
Will all purchases users have made from the Marketplace be transferrable to the new simulator?
With very few exceptions, virtually all add-ons that work in Microsoft Flight Simulator (2020) today will function in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons that were purchased from the in-simulator Marketplace will not need to be re-purchased in Microsoft Flight Simulator 2024.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
With very few exceptions...ja ja die kennen we.DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:32:
Er is nu gesteld in de Q&A dat addons vrijwel allemaal overgezet kunnen worden naar MSFS2024 zonder opnieuw aan te schaffen.
https://forums.flightsimu...tor-2024-announced/596064
[...]
Dat is een aardig idee natuurlijk, maar 120 euro voor hoeveel úúr heb je er inmiddels ingestoken? Ik zit boven de 500 uur en heb die middelste versie gekocht voor, volgens mij, 80 euro of zo. Dat is een paar centen per uur en ben voorlopig nog wel van plan te blijven simmen.Saybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:29:
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat MS en Asobo kapitaal en resources gebruiken voor een nieuwe titel. Volgens mij verdien je ook meer als je de boel gewoon aanbied als update. Als ik Msfs2020 niet kan updaten voor een redelijk bedrag dan blijf ik in Msfs2020 tot 2030 met daarnaast X-plane. Heb 120 euro uitgeven voor een 10 jarige belofte. Misschien is Msfs2028 dan ook wel uit of wacht ik twee jaar voor Msfs2032. Als ik dan nog leef...
De kroeg of de kermis kosten je méér en hoewel die óók duur zijn, zijn '10-jarige beloftes' nooit echt aan de orde. Kijk eens hoeveel tijd je ergens in kan steken voor die 120 euro en da nheb je dat er al lang en breed 'uit'.
Of denk je bij de bios ook zo, als een vette film maar 2 uur duurt terwijl Lord of the Rings destijds minimaal 3,5 uur was?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ah het weer goed proberen te praten...zoals gewoonlijk...Ja ik heb veel tijd erin gestoken maar we moesten bijvoorbeeld wel twee jaar wachten op een helicopter update. En die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel.DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:34:
[...]
Dat is een aardig idee natuurlijk, maar 120 euro voor hoeveel úúr heb je er inmiddels ingestoken? Ik zit boven de 500 uur en heb die middelste versie gekocht voor, volgens mij, 80 euro of zo. Dat is een paar centen per uur en ben voorlopig nog wel van plan te blijven simmen.
De kroeg of de kermis kosten je méér en hoewel die óók duur zijn, zijn '10-jarige beloftes' nooit echt aan de orde. Kijk eens hoeveel tijd je ergens in kan steken voor die 120 euro en da nheb je dat er al lang en breed 'uit'.
Of denk je bij de bios ook zo, als een vette film maar 2 uur duurt terwijl Lord of the Rings destijds minimaal 3,5 uur was?
[YouTube: HPG 747 SuperTanker | Microsoft Flight Simulator Trailer]
Al hoewel missies me niet veel doen, zal ik zeker de nieuwe versie aan gaan schaffen. Heb er al zoveel plezier van gehad, dat ik hier zeker geld voor over heb, al is het maar om ervoor te zorgen dat flight simulator door ontwikkeld word. Gaat op een gegeven moment natuurlijk wel krijgen dat bepaalde addons alleen voor FS2024 uit gaan komen. Ben wel benieuwd of seasons nu ook nog voor FS2020 uit gaat komen, vrees van niet.
Voordeel van een nieuwe versie uitbrengen is dat ze er dan ook gelijk nieuwe PC specificaties aan kunnen hangen. Kan met voorstellen dat ze bijvoorbeeld een SSD schijf als zeer aanbevolen component gaan vermelden ivm extreme laadtijden. Al zitten ze met hardware natuurlijk nog wel met de Xbox in de maag.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Is ook niet zo dat ze FS2020 laten vallen. Hebt zelf de keus, 2020 versie blijft ook nog updates krijgenSaybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Ah het weer goed proberen te praten...zoals gewoonlijk...Ja ik heb veel tijd erin gestoken maar we moesten bijvoorbeeld wel twee jaar wachten op een helicopter update. En die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel.
We will continue to deliver our Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap which has content ranging from Aircraft and Avionics Updates, Sim Updates, City and World Updates, and also the free Dune DLC. We will continue to support Microsoft Flight Simulator (2020) post the Microsoft Flight Simulator 2024 launch.
[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 12-06-2023 09:56 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Zit je straks met
XP12
MSFS2020
MSFS2024
Op je ssd
Full addoned
Ik zie de prijzen van de SSD en de M2 al weer stijgen door door al die MSFS simmers die straks een minimaal 4 TB of liefs 8 tB nodig hebben aan SSD
Voglens mij kennen we elkaar niet en ik heb je hier ook nog nooit eerder op het forum gezien, dus ik weet niet precies waar je "het goed praten zoals gewoonlijk" vandaan denkt te moeten laten komen .. ?Saybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Ah het weer goed proberen te praten...zoals gewoonlijk...Ja ik heb veel tijd erin gestoken maar we moesten bijvoorbeeld wel twee jaar wachten op een helicopter update. En die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel.
Waarom zou je MSFS2020 behouden op je SSD als je moeiteloos kan upgraden naar MSFS2024 inclusief je addons?ravw schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:59:
Gaat straks gezellig worden om de addons eerst even gebruiks vriendelijk te maken voor MSFS 2024
Zit je straks met
XP12
MSFS2020
MSFS2024
Op je ssd
Full addoned
Ik zie de prijzen van de SSD en de M2 al weer stijgen door door al die MSFS simmers die straks een minimaal 4 TB of liefs 8 tB nodig hebben aan SSD
Dat is ook waar veel mensen boos over zijn, en ook omdat vele heel veel uit gegeven hebben aan hardware en addons .. omdat het toch 10 jaar mee zal gaan , nu kan je het straks over 3 jaar misschien afschrijven ...Saybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Ah het wEn die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel.
en dan had je eigen daana nog even 4 jaar door kunnen gaan.
maar ik zie het na uitgeven van MSFS 2024 snel afwaarts gaan met MSFS2020
Want addons makers zullend an gaan verdiepen in MSFS 24
Omdat niet vanaf het gegin alles goed wal werken aan addons ...DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:04:
[...]
Waarom zou je MSFS2020 behouden op je SSD als je moeiteloos kan upgraden naar MSFS2024 inclusief je addons?
En ik heb geen zijn om 700 addons te installeren en dan niet meer op gestart krijgen, en dan uitgaan zoeken waar het probleem ligt ...
Hoop wel dat er een systeem komst zo als ETS2 als een mod niet werkt egwoon aangeven in rood.
En dan inactief zetten
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is vooral aan die add-on makers om daar een oplossing voor te maken dan. Als 99% van alle addons wel werken heb je met 700 addons nog steeds een uitdagingravw schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:07:
[...]
Omdat niet vanaf het gegin alles goed wal werken aan addons ...
En ik heb geen zijn om 700 addons te installeren en dan niet meer op gestart krijgen, en dan uitgaan zoeken waar het probleem ligt ...
Hoop wel dat er een systeem komst zo als ETS2 als een mod niet werkt egwoon aangeven in rood.
En dan inactief zetten
Gewoon een 2e SSD ernaast hangen. Wie weet slijt je SSD óók op een gegeven moment en moet je tóch gaan herinstalleren... dat kan immers ook gebeuren.
ach nu weet ik vaak wel snal waar ik het moet zoeken ....DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:10:
[...]
Het is vooral aan die add-on makers om daar een oplossing voor te maken dan. Als 99% van alle addons wel werken heb je met 700 addons nog steeds een uitdagingmaar er is geen wezenlijk verschil met een grote MSFS update van nu. Daar is het ook altijd maar de vraag of en in welke staat je addons zijn.
Gewoon een 2e SSD ernaast hangen. Wie weet slijt je SSD óók op een gegeven moment en moet je tóch gaan herinstalleren... dat kan immers ook gebeuren.
Vaak is het wat in diverse gebieden zit aan addons ..
Zo als AI spul , mesh en die Bijan island + rocks en zo ..
Dat zijn vaak de addons die gewoon de boel laten vast lopen , als het niet aan Asobo ligt
Ik heb het niet over jou persoonlijk, ik heb het over de houding in de Msfs community. De zogenaamde fanboy-houding (ik zeg dus niet dat jij dat bent) Ik heb het erover dat je niks mag bekritiseren wat MS en Asobo uitspoken en dat je alles maar moet slikken. Ik geef toe misschien ben ik van nature rebels en heb ik een wat negatievere kijk op zaken heb maar ik zou willen dat wat meer mensen wat kritischer zijn en niet alles maar voor lief nemen. Want daardoor komen veel studios en devs ook weg met veel onverrichte zaken en vullen ze hun zakken. En ik reageer wel degelijk af en toe in deze sectie of andere secties van het forum, echter niet heel fanatiek.DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:03:
[...]
Voglens mij kennen we elkaar niet en ik heb je hier ook nog nooit eerder op het forum gezien, dus ik weet niet precies waar je "het goed praten zoals gewoonlijk" vandaan denkt te moeten laten komen .. ?
Aan de andere kant, we hebben de afgelopen 3 jaar al een heleboel gratis updates gehad. Denk aan world updates en de avionics updatesSaybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:29:
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat MS en Asobo kapitaal en resources gebruiken voor een nieuwe titel. Volgens mij verdien je ook meer als je de boel gewoon aanbied als update. Als ik Msfs2020 niet kan updaten voor een redelijk bedrag dan blijf ik in Msfs2020 tot 2030 met daarnaast X-plane. Heb 120 euro uitgeven voor een 10 jarige belofte. Misschien is Msfs2028 dan ook wel uit of wacht ik twee jaar voor Msfs2032. Als ik dan nog leef...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Als die updates van MSFS2020 voorlopig nog doorgaan, waarom niet. En als addons gewoon óver te zetten zijn, waarom niet.cbr600f4i schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:08:
Jaaa, interessant allemaal... Dingen die bij mij opkomen, gaat PMDG zoals beloofd de EFB nog uitbrengen in FS2020, of de 777? Of gaat Fenix de v2 van de A320 nog naar FS2020 brengen of wordt het dan maar exclusief voor 2024. Gaan de add-on makers nog effort steken in FS2020?
Nu komt Microsoft met een doorontwikkeling op MSFS is het weer niet goed...
Vond het wel een vreemde aankondiging, had echt verwacht dat we de 2020 versie "as a service" zouden krijgen. Nooit meer een andere FS. Ze zullen, gezien een rework van de engine, niet anders kunnen.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik lees namelijk liever dan een filmpje kijken en zoeken elke keer.
http://toulouse747.com/wp...900-Operations-Manual.pdfpretpik schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:44:
Weet iemand toevallig een goede pagina of documentatie over hoe de (PMDG) 737-800 werkt? Intussen al een stuk of 8 Youtube filmpjes gekeken en ik krijg hem wel redelijk onder de knie, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik daadwerkelijk aan het doen ben. Ik volg domweg de procedure zoals hij in filmpjes wordt uitgelegd van o.a. British Avgeek.
Ik lees namelijk liever dan een filmpje kijken en zoeken elke keer.
Alstu! (Hoewel dat misschien niet de nieuwste van de nieuwste versie is .. maar .. ik heb nog niet alle 1500 pagina's gelezen)
Of deze:
https://www.pilot18.com/w...SOP-Manual-Delta-Air-.pdf
Of deze:
https://www.pilot18.com/w...C_C_080125_V1V2_B8P-C.pdf
Of deze nog:
http://navfly.ru/wp-conte...0/FCOM-003-all-online.pdf
[ Voor 24% gewijzigd door DigitalExorcist op 12-06-2023 16:42 ]
Hoogie2004 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:38:
Vandaag van een 5600x naar een 5800x3d geupgrade, dat past toch beter bij die 3070TI. Loopt wel erg soepeltjes nu, zelfs op standaard Ultra settings, wat hiervoor echt niet ging. FPS is zeker 25% hoger.
** KNIP **
Thanks naar zoiets was ik inderdaad naar op zoek!DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:39:
[...]
http://toulouse747.com/wp...900-Operations-Manual.pdf
Alstu! (Hoewel dat misschien niet de nieuwste van de nieuwste versie is .. maar .. ik heb nog niet alle 1500 pagina's gelezen)
Of deze:
https://www.pilot18.com/w...SOP-Manual-Delta-Air-.pdf
Of deze:
https://www.pilot18.com/w...C_C_080125_V1V2_B8P-C.pdf
Of deze nog:
http://navfly.ru/wp-conte...0/FCOM-003-all-online.pdf
Klopt maar daar staan niet echt de beginselen in het van vliegen, ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik een hold in de FMC kan programmeren en dat is naar mijn idee wel basiskennis.cracking cloud schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:41:
@pretpik in de installatie map van de pmdg in je community folder zou ook een map documentation moeten staan met de nodige info.
Het is makkelijker dan je denk .. Ik gebruik het echt maar heel weinig ...pretpik schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:06:
Klopt maar daar staan niet echt de beginselen in het van vliegen, ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik een hold in de FMC kan programmeren en dat is naar mijn idee wel basiskennis.
maar ik vlieg ook niet online.
En vaak doe ik het gewoon op het handje als ik even moet wachten
maar hier heb je ene goede uitleg er van
YouTube: PMDG 737 Holding Tutorial by a Real 737 Pilot
Echter is performance vrij matig op een RTX3070, ondanks DLSS.
Nu zag ik dat Varjo ook dynamic foveated rendering in FS2020 zou moeten ondersteunen maar ik weet niet of dat aanstaat (goede foveated rendering op basis van eye tracking kun je namelijk niet waarnemen). Weet iemand toevallig meer over foveated rendering in FS2020?
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 13-06-2023 10:05 . Reden: linkje erbij ]
Mixed Reality dev
Caribbean, Griekenland , westkust van de VS (noord en zuid)Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]
Ik speel nu sinds lange tijd weer MSFS 2020 in 4K HDR op mijn Xbox Series X. Het is wel wennen met controller, maar op de PC speelde ik ook met controller. Op naar mooie vluchten.
Nog tips voor korte mooie vluchtjes? Nog tips voor vliegtuigen en/of helikopters?
Oostenrijk , british columbia (canada), Alaska .. zat leuke plekken voor korte vluchten .. of ga japan eens helemaal over met een GA
Tips voor vliegtuigen ?
Ja zat als het om GA gaat. ,
maar payware:
Cessna 414
Cessna 337
Mooney m20
Embraer EMB121A1 Xingu II
En er zijn er nog wel wat meer
heli
Airbus h145
Airliner:
PMDG B737 (800)
Fenix A320
ATR + Otter is ook wel erg leuk om te vliegen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 13-06-2023 11:14 ]
Rondje Spanje/Portugal met de ATR is erg leukVerwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]
Ik speel nu sinds lange tijd weer MSFS 2020 in 4K HDR op mijn Xbox Series X. Het is wel wennen met controller, maar op de PC speelde ik ook met controller. Op naar mooie vluchten.
Nog tips voor korte mooie vluchtjes? Nog tips voor vliegtuigen en/of helikopters?
Noorse westkust is een aanrader. Zuid Amerika - Chili, Peru en Bolivia is nog een andere aanrader
Ik zie dat jij met de Kingair vliegt veel ?
Dan zou je die Embraer EMB121A1 Xingu II echt eens moeten proberen ... Beetje old skool maar wel en beetje dezelfde eigenschappen
goede review van dit vliegtuigje
YouTube: First look at the BRSim Designs EMB-121 in Microsoft Flight Simulator
Op het moment ben ik er ook mee aan het vliegen
Echt even kleine leercurve maar daar na
Buitenkant
:strip_exif()/f/image/S9249TqnGixW73uPTmiJ0w96.jpg?f=fotoalbum_large)
cockpitview
[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 13-06-2023 15:59 ]
Verwijderd
Ik vlieg veel met de King Air. Dat komt omdat ik van moderne cockpits hou. Vliegtuigen met moderne (veel) schermpjes erin.
Toch bedankt voor de tips.
Leuk spul ,
ja die sponsors ze zijn hier ook welcome ..
misschien komt de Redbird FMX dan ooit eens hier
Edit: het gebeurt in Fullscreen mode. in Windowed mode is het probleem er niet.
Met DDU al alle drivers en Adrenalin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat helpt niet.
Systeem: AMD 5700X processor, AMD (Asus) 7900XT videokaart. 32 Gb RAM.
Graag je hulp/advies.
[ Voor 8% gewijzigd door Lagavulin1963 op 16-06-2023 14:44 ]
Vreemd, ken het probleem ook niet.Lagavulin1963 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:41:
Sinds een tijdje springt bij mij het scherm in Flight Simulator naar een hele fletse stand, al tijdens het opstarten van de game. Bijna alle kleur verdwijnt. Wat helpt is een klein ander window, bijvoorbeeld van een browser, over de game heen te zetten. Dan heb ik alle kleur plus HDR. Zodra ik weer helemaal naar de game overschakel (Alt+Tab) wordt het weer flets.
Edit: het gebeurt in Fullscreen mode. in Windowed mode is het probleem er niet.
Met DDU al alle drivers en Adrenalin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat helpt niet.
Systeem: AMD 5700X processor, AMD (Asus) 7900XT videokaart. 32 Gb RAM.
Graag je hulp/advies.
Heb misschien wel een manier waardoor het probleem niet optreed. Er is namelijk een tool Borderless gaming, deze kun je gratis downloaden. Hiermee kun je een windowed scherm full screen maken, misschien dat het probleem daarmee niet optreed. Moet dit opstarten, MSFS opstarten en op windowed mode zetten en met de instellingen van borderless gaming het venster van flight simulator op full screen zetten.
Zal waarschijnlijk iets met een instelling van de grafische kaart/monitor te maken hebben, maar ben niet bekend met AMD.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
:strip_exif()/f/image/JA3vJdv353WYtBO0Q7xRvVtZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5zWVA8tzDL29ou8fPpvmFXnN.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/iVlnESmkPU5w5x0Ixo8FfHO0.png?f=fotoalbum_large)