• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-10 17:05
tup61 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Nou.......

First Look: Cooler Master’s MasterHUB Is an Awesome Snap-Together Power Tool for Creators

Dit nieuwe ding werkt met losse modules die je op een board kan klikken: je kan dus ook verschillende combinaties maken. Da's toch wel wat anders en een soort van slimme next level Streamdeck, lijkt mij.
Op eerste gezicht best interessant. Die schuifjes zijn leuk om bijv. cowl flaps te bedienen maar zo te zien heb je er dan meteen 5.
Ook jammer dat er geen groter knoppenpaneel is. Met de StreamdeckXL ben ik verwent met 32 knoppen. Je kan er natuurlijk wel 2 bij elkaar plaatsen maar dat kost meer ruimte dan 1 streamdeck XL.

Ik gebruik nu een combi van een StreamDeckXL en een StreamDeck+. Die draaiknoppen zijn echt super maar helaas geen dual, maa dat zijn die van Coolermaster ook niet verwacht ik.
Voordeel nu van Streamdeck is dat er al veel profiles beschikbaar zijn via flightsim.to, maar als de Masterhub goed is zullen die er daar ook wel voor komen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:57
Ik heb ook een betere ervaring met de 787 inmiddels. Er is aanzienlijk meer af te lezen op de displays en LNAV en VNAV lijken nu goed te werken. Ik merkte alleen dat mijn gekozen ILS op Napels niet werd verbonden met het vluchtplan. Wellicht is daar nog een extra handeling voor nodig. Evenals dat approach mode niet wilde activeren. Wellicht doe ik zelf iets fout, iemand daar ervaring mee?

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 02:38
Geheel onverwacht een Honeycomb Alpha aanschaft. Er stond er eentje voor een leuke prijs op Marktplaats. Dat betekent ook dat je iets van een throttle quadrant moet aanschaffen. Om het ' throttle'-schuifje op de Airbus Joystick gebruiken is ook niet alles. Omdat ik ook graag wat beter de Kodiak onder de knie wil krijgen heb ik de Logitech Throtthle quadrant aangeschaft. Is een zeer goedkope optie ipv de Bravo Quadrant. Daarmee kan ik ook de prop en condition lever aansturen. Hebben jullie tips hoe dit te kalibreren? Op internet zie ik allemaal alternatieve mogelijkheden? Zo nu en dan zit er wat reactietijd voordat je actie zichtbaar is en gaat het schuiven van 'Cutt off' naar 'Low' en 'High' niet helemaal soepel. Hebben jullie tips?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-10 20:46
Na de PMDG 737 heb ik gisteren ook de Fenix A320 gekocht. Ondanks dat ik een 737 mooier vindt is een A320 toch wat fijner te vliegen imo.

Daarnaast ook nog Aerosoft EBBR, FS Traffic en GSX pro gekocht, dat zijn toch wel erg fijne upgrades om de sim wat meer realistischer te maken :)
Goede keuze die A320. Binnenkort(™) komt er een grote update met een vernieuwde tablet en nieuwe motoren en een hele lijst andere verbeteringen.
Dacht vandaag ook weer eens de Fenix te instaleren.
Maar de lol er is nu al weer vanaf , weet nu waarom hij er dus niet meer er opstond.
Ik krijg die gashandels niet werken in Fenix.

Als ik ze calibreer dan blijven gewoon stil staan
Die waardes van 00 naar 100 lopen gewoon niet op tijdens het instellen van de TCA gashandels
Maar ik heb al van eigenlijk van af de of 5 of 6de update van Asobo problemen met die gashandels dat ik ze niet goed krijgt.
Maar iemand weet hoe ik die gashandels nu eens werken krijgt in die bus van Fenix
PMDG werken ze wel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Ja allemaal doorlopen ..

Maar het probleem is ik zie boven aan dat hij niet veranderd in waardes.
Dat moet wel , maar dat doet hij dus niet
Dat zie ik wel met de gashendel van de stick maar die heb ik uit staan , anders blijft hij daarop staan als gas handels. PMDG was het zelfde probleem dat hij alleen maar oog had voor die gashandel op de stick en niet de goede gashandels.
Daar om heb ik hem ook uitgezet ( geen knop toe gewezen)
Maar ik vind toch al dat hele Asobo calibratie erg vreemd

FBW systeem was veel beter geweest

[ Voor 54% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 18:09 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

En hun discord al geprobeerd? Zou verwachten dat meer mensen dat issue zouden hebben als er iets stuk zou zijn in de Fenix
cracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:07:
En hun discord al geprobeerd? Zou verwachten dat meer mensen dat issue zouden hebben als er iets stuk zou zijn in de Fenix
Je het hele internet staat er vol mee ook op het Asobo forum, maar ook daar heb ik wat dingen van geprobeerd
Maar niets

Ik zit er al langzaam aan te denken om over te stappen naar een Honeybomb
throttles, maar ook daar lees ik van dat er niets anders dan problemen zijn.

Deze reageren niet,Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KrAuZdXzoda2Iyzjo_vqAcgci8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t4dSecsZKoOPM2l1r7iX2UGr.jpg?f=user_large

Zodra je gashandels beweegt moeten deze in waardes op lopen of zakken maar hij blijft op 0 staan

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 18:25 ]

Laat je huidige instellingen eens zien dan, zowel sim als fenix
cracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:47:
Laat je huidige instellingen eens zien dan, zowel sim als fenix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5vIejEa5jUIjEM4aFGtMlcRDz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JA3vJdv353WYtBO0Q7xRvVtZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94s_Yua0fnzptx8-hYC7cOebVR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zWVA8tzDL29ou8fPpvmFXnN.jpg?f=fotoalbum_tile

En hier zie je dal ik mijn gashandels beweeg dat die waardes op 00.00 blijven staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nG_R3dqEq687LWhkhoszit3pIpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w3oNAptewcnkfnKkjwGJN4E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_dRA5Pg22Oj_KOrwHeDv8EvGbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5qJLhquA2as4eRG8dnbksXr.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dus door alles weer aan te passen ook problemen met PDMG
8)7
zodra ik mijn gas handels naar idle zet .. staan ze in PDMG op REV .. maar ik krijgt hem dan niet meer uit die REV stand ....
dan moet ik ingame die handels los maken om weer gas te kunnen geven.
Alleen in FS met de standaard planes lopen ze nu goed

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 21:20 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag van een 5600x naar een 5800x3d geupgrade, dat past toch beter bij die 3070TI. Loopt wel erg soepeltjes nu, zelfs op standaard Ultra settings, wat hiervoor echt niet ging. FPS is zeker 25% hoger.

Ben weer onderweg in de Dreamliner, van Gran Canaria naar Mallorca. Dit keer zonder FSLTL live traffic, om te zien of de arrival airport dan wel laadt...

Zuid-Spanje is mooi vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM69TZn0OIEJXmGbJbz0IAr2ssQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2b2JbkUy84H7MVkcxOGDWXgF.png?f=fotoalbum_large

Bijna daar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XkONsm69dJkxHrSk0fx918gHRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J18xV9dp2VnIbmYVlEkJkasz.png?f=fotoalbum_large

Moet wel echt zeggen, de CPU upgrade is een wereld van verschil, zoveel smoother (en dat met hogere settings), insane.

[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-06-2023 21:20 ]

My iRacing profile | Strava

@ravw Wat staat er in je calibration.xml in C:\ProgramData\Fenix\FenixSim A320\calibration.xml ?

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 17:11
ravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:24:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

En hier zie je dal ik mijn gashandels beweeg dat die waardes op 00.00 blijven staan
[Afbeelding]

[Afbeelding]

8)7
zodra ik mijn gas handels naar idle zet .. staan ze in PDMG op REV .. maar ik krijgt hem dan niet meer uit die REV stand ....
Je moet niet die 0 to 100 axis gebruiken.

Staat ook in de link.
cracking cloud schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:13:
@ravw Wat staat er in je calibration.xml in C:\ProgramData\Fenix\FenixSim A320\calibration.xml ?
Heb hem al weer verwijderd

ravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:24:
[...]

8)7
Ik heb voor elke type toestel een eigen config gemaakt. Zie YouTube: Aerosoft HowTo : Create a new control profile in MSFS
Dirtyrockers schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:29:
[...]

Je moet niet die 0 to 100 axis gebruiken.

Staat ook in de link.
JA maar hij pakt geen andere ...
Dan komt er helemaal geen beweging in ..
Ook niet in MSFS zelf ..
Maar ik zal van de week wel weer eens kijken.

Jaar zou ik ook eens naar moeten kijken ...
want sommige vliegtuigen doet die niets maar egwoon ik gewoon die gashandel op de stick zelf ..
ATR , CRJ , OTTER
Want anders wil het niet werken.

• schumi1986
ravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:15:
[...]

JA maar hij pakt geen andere ...
Dan komt er helemaal geen beweging in ..
Ook niet in MSFS zelf ..
Maar ik zal van de week wel weer eens kijken.
Ik heb ze aan de hand van dit filmpje ingesteld, misschien eens proberen?

Heb je de laatste update geïnstalleerd doormiddel van het trustmaster update programma?

YouTube: Fenix A320 Controls Setup and Thrustmaster TCA Calibration!

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 09-06-2023 23:20 ]

schumi1986 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Heb je de laatste update geïnstalleerd doormiddel van het trustmaster update programma?
Nee dat had ik niet gedaan , na dat ik problemen had dus wel .. maar gelijk er were er afgehaald wat MSFS is weer 20 min langer bezig met opstarten

Maar heb jij de goede drivers mwant misschien heb ik de verkeerde
Want ik krijg alleen deze te pakken
TARGET_v3.0.21.910_rev1
Maar wat kan je daar mee

Ik elke kaar als ik drivers voor dat ding instaleer problemen met MSFS

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 09-06-2023 23:24 ]

• schumi1986
Hoogie2004 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:38:
Vandaag van een 5600x naar een 5800x3d geupgrade, dat past toch beter bij die 3070TI. Loopt wel erg soepeltjes nu, zelfs op standaard Ultra settings, wat hiervoor echt niet ging. FPS is zeker 25% hoger.

Ben weer onderweg in de Dreamliner, van Gran Canaria naar Mallorca. Dit keer zonder FSLTL live traffic, om te zien of de arrival airport dan wel laadt...

Zuid-Spanje is mooi vandaag:
[Afbeelding]

Bijna daar
[Afbeelding]

Moet wel echt zeggen, de CPU upgrade is een wereld van verschil, zoveel smoother (en dat met hogere settings), insane.
Geweldige CPU idd :)

Heb een tijdje geleden bijna dezelfde overstap gemaakt van 5800x —> 5800x3D samen met een RTX 4090 loopt het in 4K ultra nu stabiel 60FPS.

Vooral de 5800x3D maakt het verschil bij MSFS, zelfs op 4K.

• schumi1986
ravw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:23:
[...]

Nee dat had ik niet gedaan , na dat ik problemen had dus wel .. maar gelijk er were er afgehaald wat MSFS is weer 20 min langer bezig met opstarten

Maar heb jij de goede drivers mwant misschien heb ik de verkeerde
Want ik krijg alleen deze te pakken
TARGET_v3.0.21.910_rev1
Maar wat kan je daar mee

Ik elke kaar als ik drivers voor dat ding instaleer problemen met MSFS
Deze heb je nodig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik7_n-vRDHfo7WG3u0tftOXP_Bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnIgQmaM7iBvD3a4LYCduari.jpg?f=fotoalbum_large

https://support.thrustmas...tain-pack-x-airbus-ed-nl/
Daar heb ik de oudere versie nog van
gelijk die firmware maar even geupdate

Volgens mij ook al bijna 2 jaar geleden :o

Deze had ik er geloof ik op staan
2020_TFHT_5 >:)
Heb nu die driver die jij gaf er op staan dus die van na de corona tijdperk :D

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 10-06-2023 00:12 ]

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10 15:03
Heeft er iemand de Honeycomb Bravo in gebruik in combinatie met de PMDG 737-800? Werken de lichten op de quadrant of moet ik met 3rd party tooltjes aan de slag?

Alles wat ik hierover vind is van vorig jaar en ik heb geen idee of dit intussen met een update opgelost is.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-10 16:59

ralpje

Deugpopje

Geen idee of het out of the box werkt, maar als je de Bravo gebruikt zou ik sowieso investeren in SPAD.next. Dat maakt alles echt heel veel makkelijker en veelzijdiger. En op de prijs van die Bravo kan die ene licentie er ook nog wel af :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• pretpik
ralpje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:30:
Geen idee of het out of the box werkt, maar als je de Bravo gebruikt zou ik sowieso investeren in SPAD.next. Dat maakt alles echt heel veel makkelijker en veelzijdiger. En op de prijs van die Bravo kan die ene licentie er ook nog wel af :+
Ik weet dat dit Tweakers maar ik wil Flight Simulator altijd met zo min mogelijk plugins draaien om te voorkomen dat er na een update veel niet meer werkt.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip, ik zal me er eens in verdiepen.

[ Voor 6% gewijzigd door pretpik op 10-06-2023 12:50 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-10 16:59

ralpje

Deugpopje

Snap ik. Nou is SPAD.next geen plug-in maar een losse applicatie.
Wat het doet is de inputs van je controls koppelen aan een VARSIM event die naar je sim wordt gestuurd. Dat zorgt er ineens voor dat je alle mogelijke combinaties van inputs en events zelf kan maken en aanpassen, of logische 'workflows' maken waarbij het omzetten van één schakelaar een aantal verschillende acties achter elkaar uitvoert. Of zorgen dat bij draaien aan je ALT selector hij met grotere stappen je setting wijzigt als je blijft draaien (+1k feet in plaats van +100 feet, bijvoorbeeld).

Ik draai ook het liefste zo min mogelijk plugins (ik heb wat payware vliegvelden en scenery, en die pushback tool, that's it), maar ik kan echt niet meer zonder SPAD.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

SPAD.next ontkom je bijna niet aan als je een alpha/bravo hebt, maar als het alleen om de lichten gaat kan dat ook met de gratis BetterBravoLights. Deze config gebruik ik voor de 737
Al kan ik SPAD.next 100% aanbevelen. Je Bravo krijgt er ineens gigantisch veel mogelijkheden erbij.

• pretpik
cracking cloud schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:48:
SPAD.next ontkom je bijna niet aan als je een alpha/bravo hebt, maar als het alleen om de lichten gaat kan dat ook met de gratis BetterBravoLights. Deze config gebruik ik voor de 737
Al kan ik SPAD.next 100% aanbevelen. Je Bravo krijgt er ineens gigantisch veel mogelijkheden erbij.
Zoals wat dan? Ik ben best bereid om wat geld uit te geven voor gemak, maar wat kan ik extra met spad.next? :) Waar gebruik jij het bijvoorbeeld voor?

Verwijderd

Live weather geeft in sommige Zwitserse regio's momenteel een sneeuwtapijt :S

Heeft de Vision Jet bij jullie ook zo'n lage framerate in VR?
Wel leuk dat jullie het over SPAD.next hebben , ik moet ergens nog een licentie hebben liggen er voor
MSFS /XP/p3d dacht ik
die had ik toen gekocht gelijk met MSFS , maar nooit echt gebruikt
Was me toen aangeraden voor die Saitec dingen , maar die heb ik nooit gebruikt in MSFS :)

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 10-06-2023 17:52 ]

pretpik schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Zoals wat dan? Ik ben best bereid om wat geld uit te geven voor gemak, maar wat kan ik extra met spad.next? :) Waar gebruik jij het bijvoorbeeld voor?
Ik kan met spad.next de mfd in en uitzoomen dmv de flap up/down lever op de bravo (ik gebruik een flap axis dus die buttons staan niks te doen).
In de pmdg kan ik bijvoorbeeld mijn fuel pumps aanzetten met 1 van de zwarte knoppen. Hydraulics doe ik met een andere knop.

Vooral bij third party toestellen kan je niet alles via de sim instellingen aanpassen, maar wel door middel van kleine scripts (waar er ook heel veel van beschikbaar zijn binnen spad.next).
F28 Professional MSFS from Just Flight - Sounds Preview

YouTube: F28 Professional MSFS from Just Flight - Sounds Preview

_/-\o_ _/-\o_
Toch wel erg gaaf aan het worden

Eindelijk de gashandels een beetje werkend , maar nu werkende de reversers niet meer ...
In geen een toestel trouwens .
Hoe los ik dat weer
Nu even kijken of Fenix ze wel wil pakken ... die gashandels

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 11-06-2023 19:12 ]

• pretpik
cracking cloud schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:55:
[...]

Ik kan met spad.next de mfd in en uitzoomen dmv de flap up/down lever op de bravo (ik gebruik een flap axis dus die buttons staan niks te doen).
In de pmdg kan ik bijvoorbeeld mijn fuel pumps aanzetten met 1 van de zwarte knoppen. Hydraulics doe ik met een andere knop.

Vooral bij third party toestellen kan je niet alles via de sim instellingen aanpassen, maar wel door middel van kleine scripts (waar er ook heel veel van beschikbaar zijn binnen spad.next).
Thanks, ik ga eens kijken als het weer wat koeler is in huis. 25 graden is net even te veel om goed te concentreren voor mij.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 18:55

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10 23:26

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• RobinNL
Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:59:
[...]

Ik hoop en verwacht dat we kunnen upgraden
Ik hoop het ook, maar ik heb zo ook m'n twijfels.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Marcievg
RobinNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:07:
[...]

Ik hoop het ook, maar ik heb zo ook m'n twijfels.
Als dat niet kan dan denk ik dat ze de verkoop van addons erg zullen schaden. Neem iemand als @ravw die heeft veel addons en zal zich vast best bescheten voelen als hij na 4 jaar weer opnieuw mag beginnen

• RobinNL
Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Als dat niet kan dan denk ik dat ze de verkoop van addons erg zullen schaden. Neem iemand als @ravw die heeft veel addons en zal zich vast best bescheten voelen als hij na 4 jaar weer opnieuw mag beginnen
Dat zou echt zonde zijn en ik denk dat veel gamers het niet zullen accepteren. Maar het lijkt hier meer te draaien om missies dan echt om vliegen voor fun.

• Marcievg
RobinNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:11:
[...]

Dat zou echt zonde zijn en ik denk dat veel gamers het niet zullen accepteren. Maar het lijkt hier meer te draaien om missies dan echt om vliegen voor fun.
Ja dat idee kreeg ik ook maar daarvoor zijn er wel aanpassingen nodig in de wereld en misschien ook de engine.

Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Denk niet alleen ik .. denk dat dan wel de pleuris uit breekt in de FS wereld.
geloof me ik ben nog heel mild met addons als je andere zo ziet en hoort wat ze er aan uitgeven.
Maar denk dat ze gewoon van naam kunnen veranderen , en dat het net zo iets als windows gaat worden ..
Dus dat MSFS 2020 in eens MSFS 2024 gaat heten , puur om met de tijd mee te gaan.
Want MSFS 2020 zit er echt niet meer zo er uit zoals het ooit begonnen is.
En ze hebben gezegt dat ze 10 jaar lang zoudne bezig zijn met deze MSFS
Waarvan er nu al 3 jaar er op zitten.

Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:22:
[...]

Ja dat idee kreeg ik ook maar daarvoor zijn er wel aanpassingen nodig in de wereld en misschien ook de engine.
Ach dat is bij Asobo geen probleem
die weten er elke maand wel weer wat nieuws uit te persen als of je bijna elke maand een nieuwe FS krijgt
Want geen maand is het zelfde :)

Maar hopelijk word dit egwoon een update en niet een totaal nieuwe game

• Marcievg
ravw schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:45:
[...]

Denk niet alleen ik .. denk dat dan wel de pleuris uit breekt in de FS wereld.
geloof me ik ben nog heel mild met addons als je andere zo ziet en hoort wat ze er aan uitgeven.
Maar denk dat ze gewoon van naam kunnen veranderen , en dat het net zo iets als windows gaat worden ..
Dus dat MSFS 2020 in eens MSFS 2024 gaat heten , puur om met de tijd mee te gaan.
Want MSFS 2020 zit er echt niet meer zo er uit zoals het ooit begonnen is.
En ze hebben gezegt dat ze 10 jaar lang zoudne bezig zijn met deze MSFS
Waarvan er nu al 3 jaar er op zitten.
En misschien gaat bij 2024 de dx12 uit bèta en werkt deze zonder problemen

Marcievg schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:07:
[...]

En misschien gaat bij 2024 de dx12 uit bèta en werkt deze zonder problemen
we zullen zien :-)

• RobinNL
Zonder verdere antwoorden lijkt het te gaan om een nieuwe game (al twijfel ik of we het vliegen zoals in MSFS 2020 gaan zien in 2024). Het marketing team is nu aan zet om helderheid te geven.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinNL op 11-06-2023 21:28 ]

RobinNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:27:
Zonder verdere antwoorden lijkt het te gaan om een nieuwe game (al twijfel ik of we het vliegen zoals in MSFS 2020 gaan zien in 2024). Het marketing team is nu aan zet om helderheid te geven.
Ik hoop voor Asobo dat het zo iets gaat worden als:FSX Acceleration expansion pack
Want anders hebben ze een echt een heel groot probleem.
Maar het kan ook dat MSFS 2024 weer los komt van de pc vs Xbox .. _/-\o_ _/-\o_

Maar een insider zegt: Its a sequel that you have to buy if you want it. Everything will be compatible from 2020. Thats it
Nu moeten we nog maar even afwachten wat er echt vanuit Asobo gaat komen.
Maar hoe willen ze dat gaan doen met de MP addons als het een nieuwe versie gaat worden...
Dan moeten die over gezet gaan worden naar het nieuwe deel
Ach we zien wel, we kunnen er toch niets meer aan doen .

Wel een heule vette trailer.. met die A10's en zo ook...

Maar dit kan denk ik ook 'gewoon' in de huidige engine en MSFS-versie. Wie weet.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:45:
Wel een heule vette trailer.. met die A10's en zo ook...

Maar dit kan denk ik ook 'gewoon' in de huidige engine en MSFS-versie. Wie weet.
Hoop ergens 1 ding dat die saven tijdens het laden van het spel eens verleden tijd gaan worden , dat duurt bij mij gewoon veel te lang .. Soms staan die Save stukken a1 a 3 min stil voor ze weer eens verder gaan
Dan bedoel ik het met in game komen.

Maar dat het anders moet dat is zeker, ik wil mijn addons allemaal wel eens geinstaleerd hebben en dan op de Xbox draaien.

:D dan mag ik wel wachten op 2028 denk ik voor dat die is ingeladen.
Nieuwe Xbox , meneer u garantie is verlopen , want hij is al 2 jaar oud, hoe kan dat nou, ik heb er maar 1 spel mee opgestart :+

Heb die trailer eens goed zitten bekijken alleen die Beluga is nog niet uit ...
Maar die kan nog komen via Inibuilds >> Want hij ziet er wel het zelfde er uit als die van XP12
Maar de rest is allemaal al met mission pack te krijgen ...
En addons ..

Dus denk wel dat we de Beluga ook wel kunnen verwachten over een tijdje
verder zie ik niet veel nieuws , op die tornado's na _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 11-06-2023 22:10 ]

En een nieuwe addon komt er aan
Gelijktijdig met de film ... Dune

YouTube: Microsoft Flight Simulator - Dune Expansion Announce Trailer - 4K

:o
Nu maar hopen dat er geen Tremors er in komen ;) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 11-06-2023 22:24 ]

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-10 02:38
Een supervette trailer. Ik kan niet anders zeggen Tegelijkertijd ontzettend benieuwd wat dit betekent voor de toekomst van Microsoft Flight Simulator 2020. Het voelt nog niet als af.
Ach zie als ik nu eles en hoort word hij Direct X12 only ( dus alleen Windows 11 gebruikers kunnen hem kopen)
|Dan zal dus betekenen dat het een soort van accelerated edition gaat worden.
Want denk niet dat PMDG / Fenix dan twee soorten van MSFS bij gaan houden maar dat MSFS gewoon toe wil naar Direct X 12 only met de nieuwe functies er van

Gelikt filmpje maar verder best een slechte aankondiging. Ben benieuwd wat het in de praktijk gaat betekenen. Het lijkt op een paar missies die ze toevoegen maar de marketingmachine zal het wel moeten verkopen als een compleet nieuwe game.
cracking cloud schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:30:
Gelikt filmpje maar verder best een slechte aankondiging. Ben benieuwd wat het in de praktijk gaat betekenen. Het lijkt op een paar missies die ze toevoegen maar de marketingmachine zal het wel moeten verkopen als een compleet nieuwe game.
Denk dat het net zo iets word als fsx acceleration
Want Windows 11 is verplicht dus zal direct x 12 verplicht worden
En dan is het wel een soort van nieuwe game.
Maar ze hadden hier duidelijk in moeten wezen , een nieuwe DEEL zegt nog niets over een nhele nieuwe versie of dat ze hem gewoon een make over geven
( MS kennende er door gedrukt worden. )
Maar we wachten wel af

Oja ik hoop wel dat ze de map wat groter maken om te vliegen want die valt nu wel wat tegen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-06-2023 00:43 ]

Meer info:

De trailer van vandaag was een korte teaser om Microsoft Flight Simulator 2024 te introduceren. We zijn verheugd om in de komende maanden veel meer informatie te delen over de volgende generatie van de Microsoft Flight Simulator-franchise. We hebben uw feedback over de trailer nauwlettend gevolgd en bieden onze excuses aan voor onze vertraagde communicatie. We willen graag van de gelegenheid gebruik maken om enkele van de meest voorkomende vragen die we hebben gezien te beantwoorden.

Wordt Microsoft Flight Simulator 2024 een volledig op zichzelf staand vervolg, of wordt het ook aangeboden als betaalde update voor bestaande spelers?

Microsoft Flight Simulator 2024 is een op zichzelf staande simulator en het volgende generatie vervolg op Microsoft Flight Simulator dat in 2020 werd gelanceerd. Huidige vliegtuigen en luchthavens die zich in Microsoft Flight Simulator (2020) bevinden, evenals vrijwel alle Marketplace-add-ons, worden ondersteund in Microsoft Flight Simulator 2024.

Wat voor soort ondersteuning kunnen spelers van Microsoft Flight Simulator (2020) verwachten zodra Flight Simulator 2024 is uitgebracht?

We blijven onze Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap leveren, met inhoud variërend van vliegtuig- en avionica-updates, sim-updates, stads- en wereldupdates, en ook de gratis Dune DLC. We blijven Microsoft Flight Simulator (2020) ondersteunen na de lancering van Microsoft Flight Simulator 2024.

Zullen alle aankopen die gebruikers op de Marktplaats hebben gedaan overdraagbaar zijn naar de nieuwe simulator?

Op enkele uitzonderingen na zullen vrijwel alle add-ons die vandaag in Microsoft Flight Simulator (2020) werken, werken in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons die zijn gekocht via de in-simulator Marketplace, hoeven niet opnieuw te worden gekocht in Microsoft Vluchtsimulator 2024.
_/-\o_

hier de Engelstalige versie
https://www.flightsimulat...2024-faq/?mibextid=Zxz2cZ

Vraag me af hoe ze dat met de stream/marketplace addons gaan doen
Of gaat dit dan gewoon via inloggen via MS account dat hij weet wat je gekocht heb?

Zal wel via je account gaan. Teaser ziet er wel vet uit maar dat zegt helemaal niks natuurlijk, behalve dan het soort missies dat je kan verwachten. Misschien toch maar eens leren hoe zo’n helikopter werkt…
cracking cloud schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:24:
Zal wel via je account gaan. Teaser ziet er wel vet uit maar dat zegt helemaal niks natuurlijk, behalve dan het soort missies dat je kan verwachten. Misschien toch maar eens leren hoe zo’n helikopter werkt…
Die missions kun je al doen in MSFS2020

https://www.hypeperforman...ck-expansion-early-access

En daarbij Alleen die Beluga en die Ericson heli zijn nieuw , de rest is allemaal al te verkrijgen of in game te stoppen
Dus zo schokkend vind ik het niet.
Die tornado's zijn wel leuk maar dit is 1 keer dan heb je het ook gezien.

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 14:29
Vroegâh bracht Microsoft ook elke zoveel tijd een nieuwe versie uit. Dus dat ze dat nu gaan doen verbaast ook niet echt. Fijn om te lezen dat addons ook zullen gaan werken in de nieuwe game.

Mag hopen dat m'n Asobo ATR dan gewoon ook werkt in 2024.

The sky is the limit

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 12:17
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat MS en Asobo kapitaal en resources gebruiken voor een nieuwe titel. Volgens mij verdien je ook meer als je de boel gewoon aanbied als update. Als ik Msfs2020 niet kan updaten voor een redelijk bedrag dan blijf ik in Msfs2020 tot 2030 met daarnaast X-plane. Heb 120 euro uitgeven voor een 10 jarige belofte. Misschien is Msfs2028 dan ook wel uit of wacht ik twee jaar voor Msfs2032. Als ik dan nog leef...

[ Voor 23% gewijzigd door Saybia op 12-06-2023 09:32 ]

Er is nu gesteld in de Q&A dat addons vrijwel allemaal overgezet kunnen worden naar MSFS2024 zonder opnieuw aan te schaffen.

https://forums.flightsimu...tor-2024-announced/596064
Will all purchases users have made from the Marketplace be transferrable to the new simulator?

With very few exceptions, virtually all add-ons that work in Microsoft Flight Simulator (2020) today will function in Microsoft Flight Simulator 2024. Add-ons that were purchased from the in-simulator Marketplace will not need to be re-purchased in Microsoft Flight Simulator 2024.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Saybia
DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:32:
Er is nu gesteld in de Q&A dat addons vrijwel allemaal overgezet kunnen worden naar MSFS2024 zonder opnieuw aan te schaffen.

https://forums.flightsimu...tor-2024-announced/596064

[...]
With very few exceptions...ja ja die kennen we. 8)7 :+
Saybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:29:
Ik vind het persoonlijk van de zotte dat MS en Asobo kapitaal en resources gebruiken voor een nieuwe titel. Volgens mij verdien je ook meer als je de boel gewoon aanbied als update. Als ik Msfs2020 niet kan updaten voor een redelijk bedrag dan blijf ik in Msfs2020 tot 2030 met daarnaast X-plane. Heb 120 euro uitgeven voor een 10 jarige belofte. Misschien is Msfs2028 dan ook wel uit of wacht ik twee jaar voor Msfs2032. Als ik dan nog leef...
Dat is een aardig idee natuurlijk, maar 120 euro voor hoeveel úúr heb je er inmiddels ingestoken? Ik zit boven de 500 uur en heb die middelste versie gekocht voor, volgens mij, 80 euro of zo. Dat is een paar centen per uur en ben voorlopig nog wel van plan te blijven simmen.

De kroeg of de kermis kosten je méér en hoewel die óók duur zijn, zijn '10-jarige beloftes' nooit echt aan de orde. Kijk eens hoeveel tijd je ergens in kan steken voor die 120 euro en da nheb je dat er al lang en breed 'uit'.

Of denk je bij de bios ook zo, als een vette film maar 2 uur duurt terwijl Lord of the Rings destijds minimaal 3,5 uur was?

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 18:49
Ik wacht wel even met aanschaffen denk ik. Heb wat Orbx en Marketplace addons gekocht. Als ik alles mag geloven dan blijft dit wel werken en dan zal ik het aanschaffen. Meteen een goede reden om mijn T16000 te vervangen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Saybia
DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Dat is een aardig idee natuurlijk, maar 120 euro voor hoeveel úúr heb je er inmiddels ingestoken? Ik zit boven de 500 uur en heb die middelste versie gekocht voor, volgens mij, 80 euro of zo. Dat is een paar centen per uur en ben voorlopig nog wel van plan te blijven simmen.

De kroeg of de kermis kosten je méér en hoewel die óók duur zijn, zijn '10-jarige beloftes' nooit echt aan de orde. Kijk eens hoeveel tijd je ergens in kan steken voor die 120 euro en da nheb je dat er al lang en breed 'uit'.

Of denk je bij de bios ook zo, als een vette film maar 2 uur duurt terwijl Lord of the Rings destijds minimaal 3,5 uur was?
Ah het weer goed proberen te praten...zoals gewoonlijk...Ja ik heb veel tijd erin gestoken maar we moesten bijvoorbeeld wel twee jaar wachten op een helicopter update. En die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel. :+
Zo spannend is de nieuwe versie inderdaad niet. Opvallend dat ik gistermorgen onderstaande aankondiging uitbreiding van HPG tegen kwam.

[YouTube: HPG 747 SuperTanker | Microsoft Flight Simulator Trailer]

Al hoewel missies me niet veel doen, zal ik zeker de nieuwe versie aan gaan schaffen. Heb er al zoveel plezier van gehad, dat ik hier zeker geld voor over heb, al is het maar om ervoor te zorgen dat flight simulator door ontwikkeld word. Gaat op een gegeven moment natuurlijk wel krijgen dat bepaalde addons alleen voor FS2024 uit gaan komen. Ben wel benieuwd of seasons nu ook nog voor FS2020 uit gaat komen, vrees van niet.

Voordeel van een nieuwe versie uitbrengen is dat ze er dan ook gelijk nieuwe PC specificaties aan kunnen hangen. Kan met voorstellen dat ze bijvoorbeeld een SSD schijf als zeer aanbevolen component gaan vermelden ivm extreme laadtijden. Al zitten ze met hardware natuurlijk nog wel met de Xbox in de maag.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Saybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Ah het weer goed proberen te praten...zoals gewoonlijk...Ja ik heb veel tijd erin gestoken maar we moesten bijvoorbeeld wel twee jaar wachten op een helicopter update. En die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel. :+
Is ook niet zo dat ze FS2020 laten vallen. Hebt zelf de keus, 2020 versie blijft ook nog updates krijgen
We will continue to deliver our Microsoft Flight Simulator (2020) Roadmap which has content ranging from Aircraft and Avionics Updates, Sim Updates, City and World Updates, and also the free Dune DLC. We will continue to support Microsoft Flight Simulator (2020) post the Microsoft Flight Simulator 2024 launch.

[ Voor 3% gewijzigd door Gameaddict op 12-06-2023 09:56 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Gaat straks gezellig worden om de addons eerst even gebruiks vriendelijk te maken voor MSFS 2024

Zit je straks met
XP12
MSFS2020
MSFS2024
Op je ssd
Full addoned

Ik zie de prijzen van de SSD en de M2 al weer stijgen door door al die MSFS simmers die straks een minimaal 4 TB of liefs 8 tB nodig hebben aan SSD

[...]

Voglens mij kennen we elkaar niet en ik heb je hier ook nog nooit eerder op het forum gezien, dus ik weet niet precies waar je "het goed praten zoals gewoonlijk" vandaan denkt te moeten laten komen .. ?

ravw schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:59:
Gaat straks gezellig worden om de addons eerst even gebruiks vriendelijk te maken voor MSFS 2024

Zit je straks met
XP12
MSFS2020
MSFS2024
Op je ssd
Full addoned

Ik zie de prijzen van de SSD en de M2 al weer stijgen door door al die MSFS simmers die straks een minimaal 4 TB of liefs 8 tB nodig hebben aan SSD
Waarom zou je MSFS2020 behouden op je SSD als je moeiteloos kan upgraden naar MSFS2024 inclusief je addons?

[...]

Ah het wEn die 10 jaar was een belofte van MS en Asobo waardoor een hele hoop mensen de titel hebben aangeschaft zodat je 10 jaar ermee klaar zou zijn. Dan zit je niet te wachten op Msfs2024. Nogmaals je verdient meer aan een in-game update dan aan een nieuwe "boomer" titel. :+
Dat is ook waar veel mensen boos over zijn, en ook omdat vele heel veel uit gegeven hebben aan hardware en addons .. omdat het toch 10 jaar mee zal gaan , nu kan je het straks over 3 jaar misschien afschrijven ...
en dan had je eigen daana nog even 4 jaar door kunnen gaan.
maar ik zie het na uitgeven van MSFS 2024 snel afwaarts gaan met MSFS2020
Want addons makers zullend an gaan verdiepen in MSFS 24

DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Waarom zou je MSFS2020 behouden op je SSD als je moeiteloos kan upgraden naar MSFS2024 inclusief je addons?
Omdat niet vanaf het gegin alles goed wal werken aan addons ...
En ik heb geen zijn om 700 addons te installeren en dan niet meer op gestart krijgen, en dan uitgaan zoeken waar het probleem ligt ...
Hoop wel dat er een systeem komst zo als ETS2 als een mod niet werkt egwoon aangeven in rood.
En dan inactief zetten

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:05

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Voor de liefhebbers, ik heb het topic voor Microsoft Flight Simulator 2024 online staan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

ravw schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Omdat niet vanaf het gegin alles goed wal werken aan addons ...
En ik heb geen zijn om 700 addons te installeren en dan niet meer op gestart krijgen, en dan uitgaan zoeken waar het probleem ligt ...
Hoop wel dat er een systeem komst zo als ETS2 als een mod niet werkt egwoon aangeven in rood.
En dan inactief zetten
Het is vooral aan die add-on makers om daar een oplossing voor te maken dan. Als 99% van alle addons wel werken heb je met 700 addons nog steeds een uitdaging ;) maar er is geen wezenlijk verschil met een grote MSFS update van nu. Daar is het ook altijd maar de vraag of en in welke staat je addons zijn.

Gewoon een 2e SSD ernaast hangen. Wie weet slijt je SSD óók op een gegeven moment en moet je tóch gaan herinstalleren... dat kan immers ook gebeuren.

DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:10:
[...]

Het is vooral aan die add-on makers om daar een oplossing voor te maken dan. Als 99% van alle addons wel werken heb je met 700 addons nog steeds een uitdaging ;) maar er is geen wezenlijk verschil met een grote MSFS update van nu. Daar is het ook altijd maar de vraag of en in welke staat je addons zijn.

Gewoon een 2e SSD ernaast hangen. Wie weet slijt je SSD óók op een gegeven moment en moet je tóch gaan herinstalleren... dat kan immers ook gebeuren.
ach nu weet ik vaak wel snal waar ik het moet zoeken ....
Vaak is het wat in diverse gebieden zit aan addons ..
Zo als AI spul , mesh en die Bijan island + rocks en zo ..
Dat zijn vaak de addons die gewoon de boel laten vast lopen , als het niet aan Asobo ligt

• Saybia
DigitalExorcist schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:03:
[...]

Voglens mij kennen we elkaar niet en ik heb je hier ook nog nooit eerder op het forum gezien, dus ik weet niet precies waar je "het goed praten zoals gewoonlijk" vandaan denkt te moeten laten komen .. ?
Ik heb het niet over jou persoonlijk, ik heb het over de houding in de Msfs community. De zogenaamde fanboy-houding (ik zeg dus niet dat jij dat bent) Ik heb het erover dat je niks mag bekritiseren wat MS en Asobo uitspoken en dat je alles maar moet slikken. Ik geef toe misschien ben ik van nature rebels en heb ik een wat negatievere kijk op zaken heb maar ik zou willen dat wat meer mensen wat kritischer zijn en niet alles maar voor lief nemen. Want daardoor komen veel studios en devs ook weg met veel onverrichte zaken en vullen ze hun zakken. En ik reageer wel degelijk af en toe in deze sectie of andere secties van het forum, echter niet heel fanatiek.
Saybia schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:29:
Aan de andere kant, we hebben de afgelopen 3 jaar al een heleboel gratis updates gehad. Denk aan world updates en de avionics updates

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 20:44
Jaaa, interessant allemaal... Dingen die bij mij opkomen, gaat PMDG zoals beloofd de EFB nog uitbrengen in FS2020, of de 777? Of gaat Fenix de v2 van de A320 nog naar FS2020 brengen of wordt het dan maar exclusief voor 2024. Gaan de add-on makers nog effort steken in FS2020?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

cbr600f4i schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:08:
Jaaa, interessant allemaal... Dingen die bij mij opkomen, gaat PMDG zoals beloofd de EFB nog uitbrengen in FS2020, of de 777? Of gaat Fenix de v2 van de A320 nog naar FS2020 brengen of wordt het dan maar exclusief voor 2024. Gaan de add-on makers nog effort steken in FS2020?
Als die updates van MSFS2020 voorlopig nog doorgaan, waarom niet. En als addons gewoon óver te zetten zijn, waarom niet.

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:55
Mooi he deze ontwikkeling, jaren waren we aan het klagen dat er geen nieuwe FS op de markt kwam, dat FSX en P3D te oud waren en dat er geen toekomstperspectief was.

Nu komt Microsoft met een doorontwikkeling op MSFS is het weer niet goed... :+

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-10 13:26
Toch blij dat ik de GamePass versie heb. Ook mooi dat de "meeste" addons gewoon mee kunnen. Zou het vervelend vinden als mijn gekochte vliegtuigen niet meer in de 2024 versie werken.
Vond het wel een vreemde aankondiging, had echt verwacht dat we de 2020 versie "as a service" zouden krijgen. Nooit meer een andere FS. Ze zullen, gezien een rework van de engine, niet anders kunnen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Rework van de engine zou ik niet zomaar intrappen. De horizontale lijn zit er bv nog steeds in.

• pretpik
Weet iemand toevallig een goede pagina of documentatie over hoe de (PMDG) 737-800 werkt? Intussen al een stuk of 8 Youtube filmpjes gekeken en ik krijg hem wel redelijk onder de knie, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik daadwerkelijk aan het doen ben. Ik volg domweg de procedure zoals hij in filmpjes wordt uitgelegd van o.a. British Avgeek.

Ik lees namelijk liever dan een filmpje kijken en zoeken elke keer.

pretpik schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:44:
Weet iemand toevallig een goede pagina of documentatie over hoe de (PMDG) 737-800 werkt? Intussen al een stuk of 8 Youtube filmpjes gekeken en ik krijg hem wel redelijk onder de knie, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik daadwerkelijk aan het doen ben. Ik volg domweg de procedure zoals hij in filmpjes wordt uitgelegd van o.a. British Avgeek.

Ik lees namelijk liever dan een filmpje kijken en zoeken elke keer.
http://toulouse747.com/wp...900-Operations-Manual.pdf

Alstu! (Hoewel dat misschien niet de nieuwste van de nieuwste versie is .. maar .. ik heb nog niet alle 1500 pagina's gelezen)

Of deze:
https://www.pilot18.com/w...SOP-Manual-Delta-Air-.pdf

Of deze:
https://www.pilot18.com/w...C_C_080125_V1V2_B8P-C.pdf

Of deze nog:
http://navfly.ru/wp-conte...0/FCOM-003-all-online.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door DigitalExorcist op 12-06-2023 16:42 ]

@pretpik in de installatie map van de pmdg in je community folder zou ook een map documentation moeten staan met de nodige info.

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 14:06
Ik kan het helemaal onderbouwenl; van het weekend van een 2700x naar een 5800x3d en oh boy, wat een verschil, zelfs met mijn oude GTX2070 op 2k een heerlijk soepel lopende sim. Alles op Ultra, FSTL, Fenix A320 en een fantastiche ervaring. Dus aanrader om je oude AM4 platform nog wat langer in leven te laten.
Hoogie2004 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:38:

** KNIP **

• pretpik
Thanks naar zoiets was ik inderdaad naar op zoek! :)
cracking cloud schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:41:
@pretpik in de installatie map van de pmdg in je community folder zou ook een map documentation moeten staan met de nodige info.
Klopt maar daar staan niet echt de beginselen in het van vliegen, ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik een hold in de FMC kan programmeren en dat is naar mijn idee wel basiskennis.

pretpik schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:06:

Klopt maar daar staan niet echt de beginselen in het van vliegen, ik weet bijvoorbeeld niet hoe ik een hold in de FMC kan programmeren en dat is naar mijn idee wel basiskennis.
Het is makkelijker dan je denk .. Ik gebruik het echt maar heel weinig ...
maar ik vlieg ook niet online.
En vaak doe ik het gewoon op het handje als ik even moet wachten

maar hier heb je ene goede uitleg er van

YouTube: PMDG 737 Holding Tutorial by a Real 737 Pilot

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 20:37
We hebben nu een Varjo Aero op m'n werk. Erg fijn met FS2020 want ineens kun je alles in de cockpit wel lezen :+
Echter is performance vrij matig op een RTX3070, ondanks DLSS.
Nu zag ik dat Varjo ook dynamic foveated rendering in FS2020 zou moeten ondersteunen maar ik weet niet of dat aanstaat (goede foveated rendering op basis van eye tracking kun je namelijk niet waarnemen). Weet iemand toevallig meer over foveated rendering in FS2020?

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 13-06-2023 10:05 . Reden: linkje erbij ]

Mixed Reality dev

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoeHNsFxI29VOqZj9p042IyI7nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iVlnESmkPU5w5x0Ixo8FfHO0.png?f=fotoalbum_large

Ik speel nu sinds lange tijd weer MSFS 2020 in 4K HDR op mijn Xbox Series X. Het is wel wennen met controller, maar op de PC speelde ik ook met controller. Op naar mooie vluchten.

Nog tips voor korte mooie vluchtjes? Nog tips voor vliegtuigen en/of helikopters?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

Ik speel nu sinds lange tijd weer MSFS 2020 in 4K HDR op mijn Xbox Series X. Het is wel wennen met controller, maar op de PC speelde ik ook met controller. Op naar mooie vluchten.

Nog tips voor korte mooie vluchtjes? Nog tips voor vliegtuigen en/of helikopters?
Caribbean, Griekenland , westkust van de VS (noord en zuid)
Oostenrijk , british columbia (canada), Alaska .. zat leuke plekken voor korte vluchten .. of ga japan eens helemaal over met een GA ;)

Tips voor vliegtuigen ?
Ja zat als het om GA gaat. ,
maar payware:
Cessna 414
Cessna 337
Mooney m20
Embraer EMB121A1 Xingu II

En er zijn er nog wel wat meer

heli
Airbus h145

Airliner:
PMDG B737 (800)
Fenix A320

ATR + Otter is ook wel erg leuk om te vliegen

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 13-06-2023 11:14 ]

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-10 20:17
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:52:
[Afbeelding]

Rondje Spanje/Portugal met de ATR is erg leuk :)
Noord Schotland in de Atr is ook mooi. TBM is ook een mooie kist om relatief korte vluchten te doen.
Noorse westkust is een aanrader. Zuid Amerika - Chili, Peru en Bolivia is nog een andere aanrader
@Verwijderd

Ik zie dat jij met de Kingair vliegt veel ?
Dan zou je die Embraer EMB121A1 Xingu II echt eens moeten proberen ... Beetje old skool maar wel en beetje dezelfde eigenschappen
goede review van dit vliegtuigje
YouTube: First look at the BRSim Designs EMB-121 in Microsoft Flight Simulator

Op het moment ben ik er ook mee aan het vliegen
_/-\o_

Echt even kleine leercurve maar daar na O+
Buitenkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVW0YbxlH09jokusSp2IxQeKlQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9249TqnGixW73uPTmiJ0w96.jpg?f=fotoalbum_large
cockpitview
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOaEXsINjhjqmAjDOHHeI1C_P4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X74DTOkEy923MAXMLgtZblQ3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 13-06-2023 15:59 ]

Verwijderd

@ravw

Ik vlieg veel met de King Air. Dat komt omdat ik van moderne cockpits hou. Vliegtuigen met moderne (veel) schermpjes erin.

Toch bedankt voor de tips.
Leuk spul ,

ja die sponsors ze zijn hier ook welcome ..
misschien komt de Redbird FMX dan ooit eens hier :9

• Lagavulin1963
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-10 13:26
Sinds een tijdje springt bij mij het scherm in Flight Simulator naar een hele fletse stand, al tijdens het opstarten van de game. Bijna alle kleur verdwijnt. Wat helpt is een klein ander window, bijvoorbeeld van een browser, over de game heen te zetten. Dan heb ik alle kleur plus HDR. Zodra ik weer helemaal naar de game overschakel (Alt+Tab) wordt het weer flets.
Edit: het gebeurt in Fullscreen mode. in Windowed mode is het probleem er niet.
Met DDU al alle drivers en Adrenalin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat helpt niet.

Systeem: AMD 5700X processor, AMD (Asus) 7900XT videokaart. 32 Gb RAM.

Graag je hulp/advies.

[ Voor 8% gewijzigd door Lagavulin1963 op 16-06-2023 14:44 ]

Lagavulin1963 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:41:
Sinds een tijdje springt bij mij het scherm in Flight Simulator naar een hele fletse stand, al tijdens het opstarten van de game. Bijna alle kleur verdwijnt. Wat helpt is een klein ander window, bijvoorbeeld van een browser, over de game heen te zetten. Dan heb ik alle kleur plus HDR. Zodra ik weer helemaal naar de game overschakel (Alt+Tab) wordt het weer flets.
Edit: het gebeurt in Fullscreen mode. in Windowed mode is het probleem er niet.
Met DDU al alle drivers en Adrenalin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat helpt niet.

Systeem: AMD 5700X processor, AMD (Asus) 7900XT videokaart. 32 Gb RAM.

Graag je hulp/advies.
Vreemd, ken het probleem ook niet.

Heb misschien wel een manier waardoor het probleem niet optreed. Er is namelijk een tool Borderless gaming, deze kun je gratis downloaden. Hiermee kun je een windowed scherm full screen maken, misschien dat het probleem daarmee niet optreed. Moet dit opstarten, MSFS opstarten en op windowed mode zetten en met de instellingen van borderless gaming het venster van flight simulator op full screen zetten.

Zal waarschijnlijk iets met een instelling van de grafische kaart/monitor te maken hebben, maar ben niet bekend met AMD.

Pagina: 1 ... 316 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc