Acties:
  • +1 Henk 'm!
geelers schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:29:
[...]

De hoeveelheid berichten zijn erg offtopic, daar zijn de gelinkte desktop advies topics voor.
Valt mee, ik zie ook VR en andere dingen langs komen die dan ook wel Offtopic zijn.
Vind als je echt een PC puur voor MSFS dat je hier wel terecht kan.

PS ik ben met PC bouw niet zo voor tweede hands dus ik ga dus echt van nieuw uit.
want garantie en zo ... en ook je weet nooit wat er mee gedaan is .
Goedkoop is vaak duurkoop

Hier heb je er een van rond de 1200 euro:
uit de BBG:

# Category Product Prijs Subtotaal
1 Processors AMD Ryzen 5 5600 Boxed € 164,90 € 164,90
1 Moederborden MSI MAG B550M Mortar € 129,90 € 129,90
1 Videokaarten Inno3D GeForce RTX 3070 TWIN X2 LHR € 599,- € 599,-
1 Behuizingen Antec Dark Phantom 301M € 49,95 € 49,95
1 Processorkoeling be quiet! Pure Rock 2 Zilver € 34,55 € 34,55
1 Geheugen intern G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB € 62,84 € 62,84
1 Voedingen Corsair TX650M (2021) € 64,90 € 64,90
1 Solid state drives WD Blue SN570 1TB € 87,39 € 87,39
Totaal € 1.193,43

Zou dan alleen een grotere SSD in gooien en 32 GB ram
Maar dan kom je ook uit rond de 1400 euro ;)
Zou die kast vervangen voor een Zalman S2 TG ivm meer fans
en AMD Ryzen 7 5800X Boxed voor 300 er in en je bent klaar voor 1500 euro :+

[ Voor 61% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 12:53 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20
Het was niet mijn bedoeling om er een pc aankoop advies draadje van te maken, excuus hiervoor.

Ik heb een bepaald bedrag in mijn hoofd wat neerkomt op 1000 tot maximaal 1500 euro. Dat vind ik wel meer dan genoeg voor een dedicated MSFS systeempje. Ben me gewoon even lichtelijk aan het oriënteren, want ik merk dat ik flightsimmen wel heel erg leuk begin te vinden. Xbox gaf de aanzet zeg maar.

Voor een vanilla MSFS ervaring voldoet de Series X trouwens meer dan uitstekend hoor, dat wil wel benadrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:49:
Het was niet mijn bedoeling om er een pc aankoop advies draadje van te maken, excuus hiervoor.

Ik heb een bepaald bedrag in mijn hoofd wat neerkomt op 1000 tot maximaal 1500 euro. Dat vind ik wel meer dan genoeg voor een dedicated MSFS systeempje. Ben me gewoon even lichtelijk aan het oriënteren, want ik merk dat ik flightsimmen wel heel erg leuk begin te vinden. Xbox gaf de aanzet zeg maar.

Voor een vanilla MSFS ervaring voldoet de Series X trouwens meer dan uitstekend hoor, dat wil wel benadrukken.
1500 euro ga je erg leuk spul voor krijgen. Zie hier boven
En dat het nu even over PC gaat , over een maand of twee vliegen hier de GPU weer om de oren. want dan komen de RTX40XX dan ga je dat toch ook weer krijgen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
tup61 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:22:
[...]

Beste van 2 werelden is inderdaad een optie maar ik heb daar de tijd en het geld niet voor... maar los daarvan zijn graphics gewoon te belangrijk voor mij. Je screenshots laten echt heel mooi zien waarom ik MSFS prefereer: de MSFS screenshots lijken net foto's wat het licht/belichting betreft: de XP screenshots zijn overduidelijk screenshots van een sim. Wereld van verschil, althans voor mij.

EDIT
Ik bedoel... kijk nou toch... willekeurig airport met default scenery...! _/-\o_ (Vergelijk de wolken ook even met die op de XP-screenshots hierboven!)

En trouwens, deze bomen vind ik ook veel mooier dan al die losse sprietjes die je XP ziet. Zo ziet een bos er uit. (Dit is op dezelfde locatie als hierboven, trouwens. Default scenery.)
Het is inderdaad een kwestie van prioriteiten en wennen. In mijn eerdere screenshots van MSFS zijn voor mij de kleuren veel te veel overzadigd, het gras is te veel groen en het ziet er allemaal wat te smooth en cartoon achtig uit. XP12 kent nu seizoenen en laat soms ook de grauwe werkelijkheid zien. Tot en met de vuile raampjes. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVsNSVpx1UJVijEpmv2thn8I-WQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y4A3NXCn5Sw6e4I34JxA9XIo.png?f=fotoalbum_large

@DutchOwnage
Belangrijkste is om vooraf te bepalen met welke resolutie je MSFS2020 in Ultra wilt gaan spelen.
Bij NVIDIA is de vuistregel de RTX 3060 voor FHD, 3070 voor QHD en 3080 of hoger voor 4K.
Als FHD voor je genoeg is voor nu en de komende jaren kun je veel geld besparen. Ook voor de energierekening. :)

Een videokaart kun je later altijd nog upgraden. Zelf heb ik een 3060 want genoeg aan FHD.

[ Voor 12% gewijzigd door Corrigan op 25-09-2022 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
Onderweg vanaf Frankfurt naar Antalya, even wat vakantiegangers afzetten. Op TAA 120% loopt hij veel soepeler dan met DLSS. Ik ga me niet wagen aan de Studio driver, ik wacht wel even op de Game ready driver :) .

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CJwQgpy/2022-09-25-2.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ggdxKcW/2022-09-25-1.png

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:00:
Onderweg vanaf Frankfurt naar Antalya, even wat vakantiegangers afzetten. Op TAA 120% loopt hij veel soepeler dan met DLSS. Ik ga me niet wagen aan de Studio driver, ik wacht wel even op de Game ready driver :) .

[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik draai hier de studiodrivers al jaren , totaal geen probleem
nu ook en ook die zijn wel al geupdate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft MSFS ook al hoor tot zelf irritante krassen.
Denk soms dat het op mijn monitor zit :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T0A71PaH3COMsmgY6cU2fxsAf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DZQPyCWG391KHN818kPasSHg.png?f=fotoalbum_large

Maar het enige wat ik beter vind aan Xp12 is die verlichting op de grond en details daar van.
Vind dat met FS veel te sof en veel te donker weergegeven
En ook veel meer afwisseling van kleuren.
Even hoe ik het in XP11 ook had Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHbsSe6cXEcy0xChdcpTP0GlszI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4zXf6Glp7DXIPymXsT7G3QU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLha6yeU-wgNNTko-1HJJnMuUJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Zw0VJ7a2h01dUXFhBUjzh8O.jpg?f=fotoalbum_large
Dat zou voor mij de enige reden zijn om XP12 er bij te hebben of te nemen voor de nacht vluchten
Maar goed het gaat hier niet over Xplane.

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:17:
[...]

Dat heeft MSFS ook al hoor tot zelf irritante krassen.
Denk soms dat het op mijn monitor zit :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TdxzNWL3PUZdZv1cqOvWFC-s2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaGgjEX07kTDHUYPtUOQUGZI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkDzegl8iUgZUWYw6iyyBNVP9ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCwp1kgIPvJyGTNGYnPqwcf6.jpg?f=fotoalbum_large

Ach krasjes op de ruit, waar hebben we het over :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LOL Je kan de stoel in de Fenix A320 nu ook verstellen...

Default:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wssNC8CsLqt8GVemrulnArGiiY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XJVbre99n9k4sHVIvpWIQXIT.png?f=fotoalbum_large

Naar achteren en opzij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZy0M6SU-ynwottiCQPACB1AEzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6hCHluVg9jGcEM5ZuTeoqr9c.png?f=fotoalbum_large

Omhoog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TI6JU9OjQpr-XrJerBf_38zH10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kLYk1lf1o5mGFoJ91ayuK2M4.png?f=fotoalbum_large

Ik draai MSFS trouwens op een Ryzen 5 5600X met een RTX3060Ti (en 32 GB RAM). Alles op Ultra. (EDIT Nou ja, bijna alles: sommige opties, zoals shadows, heb ik niet op de hoogste stand. Maar alles wat op het 'woordje' Ultra kan, staat ook op Ultra.) Super smooth maarrrrrrrr ik heb dan ook wel een wat duurdere officiele G-Sync monitor en gebruik eigenlijk zelden AI (ik heb alleen op de grond zo'n 50% vliegtuigen staan ter opleuking). En bij grote, aangeklede vliegvelden heeft m'n PC het wel wat zwaar. Maar 98% van de tijd is alles top hier!

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 25-09-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:00:
LOL Je kan de stoel in de Fenix A320 nu ook verstellen...

Default:

[Afbeelding]

Naar achteren en opzij:

[Afbeelding]

Omhoog:

[Afbeelding]

Ik draai MSFS trouwens op een Ryzen 5 5600X met een RTX3060Ti (en 32 GB RAM). Alles op Ultra. Super smooth maarrrrrrrr ik heb dan ook wel een wat duurdere officiele G-Sync monitor en gebruik eigenlijk zelden AI (ik heb alleen op de grond zo'n 50% vliegtuigen staan ter opleuking). En bij grote, aangeklede vliegvelden heeft m'n PC het wel wat zwaar. Maar 98% van de tijd is alles top hier!
Dat kon al vanaf het begin die stoel verzetten.
Ja is inderdaad een leuke option.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:00:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ach krasjes op de ruit, waar hebben we het over :9
Ja ik moet die packed ook nog eens kopen zitten gave tussen heb wel hun vliegveld
Die van Las America ( Dom rep)

Zit nu Argentinië (SACO naar SAWH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:06:
[...]

Dat kon al vanaf het begin die stoel verzetten.
Ja is inderdaad een leuke option.
Hm, volgens mij kan dat pas sinds de laatste update: ik had het ooit geprobeerd en toen gebeurde er niets. Ik zag zonet in een video van 320 Sim Pilot dat ze zelfs dit detail hebben toegevoegd. Maar hoe dan ook, dit zijn leuke details. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Corrigan schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:58:
[...]
Tot en met de vuile raampjes. ;)
Dat zijn ook leuke details, ja! Ik vind het effect van krassen op de ramen in MSFS mooi gedaan want je ziet ze alleen maar als het licht er op een bepaalde manier op valt, net zoals in het echt. De Milviz C310 heeft als optie dat 'ie na verloop van tijd vuiler en vuiler wordt en er zelfs rommel op de grond komt te liggen. Leuke dingen zijn dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:14:
[...]
dat 'ie na verloop van tijd vuiler en vuiler wordt en er zelfs rommel op de grond komt te liggen. Leuke dingen zijn dat. ;)
Dat zou eigenlijk standaard moeten zijn in FS :*)
want vind ze nu vaak te schoon ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

jacobras schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:58:
Inmiddels is MSFS op Steam weer in de sale, zoals ik verwachtte. Ik ga mijn proeftijd Xbox Game Pass van een euro opzeggen en de game daar kopen :)
Gedaan en ondanks dat ik ingelogd was via MS Store met Xbox is mijn profiel compleet leeg. Zoveel vlieguren had ik nog niet, maar toch jammer.

Vanmiddag een korte vlucht in 2D gedaan. Mooi dat je (sinds SU10?) een tweede scherm kan toevoegen voor bijvoorbeeld een linkerraam, zoals ik het heb. Dat maakt 2D vliegen ook een stuk meer meeslepend, vind ik.

Members only: Bureau 2D setup
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De stick is een uitvoering: MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs, Zwart.

Vanwege de troep members-only :9

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:17:
[...]

Mooi dat je (sinds SU10?) een tweede scherm kan toevoegen
Toch eens kijken of ik me oude touchscreen eens kwijt kan hier , leuk voor de extra's voor mappen of zo.
Bijna de aankomst op SAWH alweer (weer een 3 uur vlucht klaar)

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Helaas is de landing op Antalya niet gelukt. Gek genoeg zat ik veel te hoog. Kreeg wel een half diamantje op m'n ILS helemaal links, maar ik zal vast wel iets niet juist gedaan hebben.

Nu voor het eerst onderweg met de Dreamliner, van Atlanta naar Dallas. Weet iemand hoe je het headupdisplay uit kan zoomen? Dit is geen doen zo :O . M'n ATC praat ook niet meer, alleen ik praat terug. :?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BCbgCt4/2022-09-25-7.png

[ Voor 8% gewijzigd door pretpik op 25-09-2022 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 23:10
Schijnbaar is mijn post niet goed doorgekomen...

Maar! Ik heb me deze week kostelijk kunnen vermaken met de DHC-6 Twin Otter rond de Schotse eilanden! Lekker landen op soms pittig kleine veldjes met korte runways, gevoelsmatig zeker als er wat wind staat. Gelukkig weten ze wel overal wat dames/heren in high viz jasjes te regelen om je een zetje te geven (niet dat de Twotter die echt nodig heeft...). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPbSovGluY75APQw_Xa8tfcHX-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNMxFl9pC7UgoOpvdjl21dcY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:57
Nog mensen die ervaren dat mid-flight de geluiden wegvallen bij Fenix MSFS?
Ben halfweg vlucht DAAG > LFBO en bij opstart had ik alle geluid aan.
Heb volume tijdelijk op 0% gezet, en dan naar 50% maar nog geen resultaat.
Kreeg wel plots melding onscreen "You're offline" en dan kort erna "Connected".

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:13:
[...]

Toch eens kijken of ik me oude touchscreen eens kwijt kan hier , leuk voor de extra's voor mappen of zo.
Ik heb eigenlijk niet opgelet of de muiscursor ook naar die schermen kan bewegen. Enige instellingen zijn resolutie (handig om performancehit te beperken) en offset, dus waar het scherm staat ten opzichte van je hoofdscherm. Wat ik jammer vind is dat je een tweede scherm niet vast kan zetten. Als je op je hoofdscherm rondkijkt met rechtermuisknop, beweegt linker scherm mee terwijl ik liever die altijd op "linker vleugel"-zicht zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:40:
[...]

Ik heb eigenlijk niet opgelet of de muiscursor ook naar die schermen kan bewegen. Enige instellingen zijn resolutie (handig om performancehit te beperken) en offset, dus waar het scherm staat ten opzichte van je hoofdscherm. Wat ik jammer vind is dat je een tweede scherm niet vast kan zetten. Als je op je hoofdscherm rondkijkt met rechtermuisknop, beweegt linker scherm mee terwijl ik liever die altijd op "linker vleugel"-zicht zou houden.
Er zijn er wel die mappen en zo ook op meerdere schermen hebben.
Maar dat de Vleugel view mee draait is wel logisch omdat het als een beeld gezien word .
Maar als je 3 schermen heb en je heb een home cockpit , dan hoeft je niet meer te draaien en zie je alles vanaf de cockpit, ja moet even je hoofd draaien , maar meer ook niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Hier wederom een mislukte landing, dit keer heb ik het opgenomen. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Op de een of andere manier kom ik niet op de glidescope en gaat toestel te hoog. |:( Voor het eerst overigens dat ik met de Dreamliner vlieg, maar de A320 vertoont hetzelfde gedrag dus het ligt vast aan mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier de vlucht van Córdoba naar Ushuaia, met Allegiant A319 :D

YouTube: SACO to SAWH with Allegiant A319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:17:
[...]

...
Maar het enige wat ik beter vind aan Xp12 is die verlichting op de grond en details daar van.
Vind dat met FS veel te sof en veel te donker weergegeven
En ook veel meer afwisseling van kleuren.

Dat zou voor mij de enige reden zijn om XP12 er bij te hebben of te nemen voor de nacht vluchten
...
Er is wel veel meer verbeterd in X-Plane 12 hoor. En inderdaad, het gaat hier over MSFS, daar is het andere topic voor.

offtopic:
Ik ga mij eerst eens goed verdiepen in de nieuwe X-Plane en die nieuwe toestellen zoals de Citation X. Voorlopig voor mij daarom even geen MSFS2020. Vandaag de PC ook opnieuw geïnstalleerd met alleen Fedora Linux. Geen geflipper meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:55:
Hier wederom een mislukte landing, dit keer heb ik het opgenomen. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Op de een of andere manier kom ik niet op de glidescope en gaat toestel te hoog. |:( Voor het eerst overigens dat ik met de Dreamliner vlieg, maar de A320 vertoont hetzelfde gedrag dus het ligt vast aan mij.
Ken dat vliegtuig niet maar heb toch maar even gekeken: dat had niet veel nut met zo'n lage resolutie... ;) Ik kan niet echts iets zien! Enige dat ik kan bedenken (voor zover ik dus iets heb kunnen zien), is dat je mss eerder approach mode aan moet zetten? Loc mode kan je gewoon skippen dan: gelijk appr mode aan! Tenminste, dat kan in de A320...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
tup61 schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:11:
[...]

Ken dat vliegtuig niet maar heb toch maar even gekeken: dat had niet veel nut met zo'n lage resolutie... ;) Ik kan niet echts iets zien! Enige dat ik kan bedenken (voor zover ik dus iets heb kunnen zien), is dat je mss eerder approach mode aan moet zetten? Loc mode kan je gewoon skippen dan: gelijk appr mode aan! Tenminste, dat kan in de A320...
De verwerking loopt nog, net geupload. ;) . Wacht even een uurtje zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:12:
[...]

De verwerking loopt nog, net geupload. ;) . Wacht even een uurtje zou ik zeggen
O, haha, oké! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:55:

[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2022 09 25 18 41 44 02]
Zit veel te hoog
Zorgt dat je 3000 ft boven het vliegveld ben .. op 35 NM voor dat je aan komt .. dan pakt hij hem wel .. bovende 4000 FT kan je het vaak al vergeten Ja kan op je nav display aan zetten hoe hoog je op een bepaald punt moet zijn.
Dan ook zorgen dat je speed laag is.
en stabiel hangt, Bij het Appr aan zetten je wielen uit ... en dan niets meer doen

Als je op 3000 ft zit kan je ook gebruik maken van de PAPI lichten.
Als het weer het toelaat en het landschap

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Ik ben er weinig beter in, maar deze playlist op YouTube heeft me veel geholpen: https://www.youtube.com/p...2JuvwwsD-H3xoxmb4PUbCyZen.

Belangrijkste tip voor mij met landen was om niet neus omlaag te duiken en zo te landen, maar zorgen dat je rechtdoor vliegt en simpelweg doordat je snelheid afneemt (door gas terug, flaps wanneer het kan, speedbrakes) automatisch zakt. Dan hoef je alleen het vliegtuig recht te houden en sindsdien land ik supersoepel, waar ik voorheen stuiterde. Dit werd uitgelegd in deel 8 van die reeks, maar het borduurt voor op eerder behandelde concepten over snelheid, controle over het vliegtuig et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:28:
Ik ben er weinig beter in, maar deze playlist op YouTube heeft me veel geholpen: https://www.youtube.com/p...2JuvwwsD-H3xoxmb4PUbCyZen.

Belangrijkste tip voor mij met landen was om niet neus omlaag te duiken en zo te landen, maar zorgen dat je rechtdoor vliegt en simpelweg doordat je snelheid afneemt (door gas terug, flaps wanneer het kan, speedbrakes) automatisch zakt. Dan hoef je alleen het vliegtuig recht te houden en sindsdien land ik supersoepel, waar ik voorheen stuiterde. Dit werd uitgelegd in deel 8 van die reeks, maar het borduurt voor op eerder behandelde concepten over snelheid, controle over het vliegtuig et cetera.
kan wel iets met de neus naar beneden ... 500ft mn
maar zodra je loc / GS heb los laten ...
dan gaat het vanzelf ..
En vlak voor de landing ja neus op gooien ...
Maar dit is gewoon even wat je vaak moet doen.
Ik denk er niet eens meer bij na.
De eerste keer dat je een nieuw vliegtuig heb dan moet je dat weer even aanvoelen ...
maar het gaat vanzelf als je het vaker doet.

Vind inde omgevingen waar ik vaak vliegt lastiger om weg te komen dan te landen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:22:
[...]

Zit veel te hoog
Zorgt dat je 3000 ft boven het vliegveld ben .. op 35 NM voor dat je aan komt .. dan pakt hij hem wel ..
Nou, dat is wel heel erg vroeg...! Je moet gewoon zorgen dat je bij de final approach fix (meestal rond de 10 nm vanaf de landing) op de gewenste hoogte zit en op de juiste snelheid bent. Als je extra vroeg op de juiste hoogte etc. wilt zijn, doe dan iets als 15 nm afstand van de landing. Vroeg zat. Daarnaast kan je wel beter iets te laag dan te hoog zitten want een glideslope kan je wel van 'beneden' intercepten maar niet van 'boven'.
Belangrijkste tip voor mij met landen was om niet neus omlaag te duiken en zo te landen, maar zorgen dat je rechtdoor vliegt en simpelweg doordat je snelheid afneemt.
Tijdens de landing regel je de vertical speed met de throttle (wil je sneller dalen, zet de throttle lager; wil je langzamer dalen, zet de throttle hoger) en de snelheid met 'de neus' (wil je langzamer vliegen, trek de neus wat omhoog en omgekeerd). Uiteraard is dit een elkaar beinvloedend samenspel en dat moet je ff snappen en onder de knie krijgen maar als je de klik eenmaal hebt, gaat het vanzelf. ;) De meeste mensen doen dit in het begin andersom: dat lijkt logisch maar zo werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:52:
[...]

Nou, dat is wel heel erg vroeg...! Je moet gewoon zorgen dat je bij de final approach fix (meestal rond de 10 nm vanaf de landing) op de gewenste hoogte zit en op de juiste snelheid bent. Als je extra vroeg op de juiste hoogte etc. wilt zijn, doe dan iets als 15 nm afstand van de landing. Vroeg zat. Daarnaast kan je wel beter iets te laag dan te hoog zitten want een glideslope kan je wel van 'beneden' intercepten maar niet van 'boven'.
ja klopt maar ik houd vaak aan wat die op de ND weer geeft (CSTR Button indrukken bij de airbus)
Die komen vaak al iets vroeger op GS level.
beter iets te laag zitten dan te hoog voor de GS.

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:57:
Hier de vlucht van Córdoba naar Ushuaia, met Allegiant A319 :D

YouTube: SACO to SAWH with Allegiant A319
Zou willen dat ik kon meegenieten met je, maar de A319 zit er zowiezo tot aankomende vrijdag niet in hier.

http://www.latinvfr.org/forum/viewtopic.php?f=17&t=1533

Op dit soort momenten had ik gewild dat ik een game PC had staan. Maar goed, it is what it is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:22:
[...]

Zou willen dat ik kon meegenieten met je, maar de A319 zit er zowiezo tot aankomende vrijdag niet in hier.

http://www.latinvfr.org/forum/viewtopic.php?f=17&t=1533

Op dit soort momenten had ik gewild dat ik een game PC had staan. Maar goed, it is what it is.
Ja dat is minder inderdaad .
Maar even door sparen voor een leuke FS pc

Hoop alleen dat ze wat meer livery's gaan uit brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
[...]

Zit veel te hoog
Zorgt dat je 3000 ft boven het vliegveld ben .. op 35 NM voor dat je aan komt .. dan pakt hij hem wel .. bovende 4000 FT kan je het vaak al vergeten Ja kan op je nav display aan zetten hoe hoog je op een bepaald punt moet zijn.
en stabiel hangt, Bij het Appr aan zetten je wielen uit ... en dan niets meer doen

Bedankt, hier kan ik wat mee! De hoogtes van de ATC negeren als je dus goed begrijp? Ik wil je trouwens via deze weg bedanken voor het delen van je kennis en de hulp die je altijd biedt. Je wilt niet weten hoe erg ik aan het vloeken was toen ik na 3 uur vliegen die A320 niet aan de grond kreeg. Door je hulp en aanwijzingen krijg ik de moed weer het opnieuw te proberen :) .

Thanks, ik ga hem eens bekijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door pretpik op 25-09-2022 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@pretpik ... ATC zit dat er nog in dan ...... LOL
nee niet naar luisteren.
gewoon negeren.
Want die denk echt dat je binnen 1 min van FL280 naar 1200ft kan.
En die weet ook niet altijd wat bergen zijn ..

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:40:
[...]

Je wilt niet weten hoe erg ik aan het vloeken was toen ik na 3 uur vliegen die A320 niet aan de grond kreeg. Door je hulp en aanwijzingen krijg ik de moed weer het opnieuw te proberen :) .
Ja kan je aanleren om net zoals ik vaak doet Stepdown app te maken.
Als je dat een beetje goed kan word het een makkie met aanvliegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCO7N3rjPrXcsnZhRvC74H92N08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BnmMq6QFvg2a8EK84CD8oIG.jpg?f=fotoalbum_large

wat je dan wel moet weten wat je minimum is , zeker in berglandschappen.
Als je wet hoe hoog de toppen zijn en de het vliegveld ligt kan je daar rustig naar toe werken.
zet eens met de A320 -- CSTR knap aan voor de landing ... ideaal.

blijf zo lang mogelijk boven de 10.000 ft ivm met max van 240 knt (decibel hinder) onder de 10.000ft

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
[...]

Zit veel te hoog

3000ft op 35nm is wel een beetje aan de vroege kant. Als je de stars volgt heb je altijd wel een mooie entry. Als je die op de juiste hoogte aanvangt komt de rest ook wel goed.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:53:
[...]

3000ft op 35nm is wel een beetje aan de vroege kant. Als je de stars volgt heb je altijd wel een mooie entry. Als je die op de juiste hoogte aanvangt komt de rest ook wel goed.
ja dat weet ik maar voor even te leren is het mooi zat, bij goed zicht op de baan dan.
als je zo krap voor de landing daar wil zijn als je het nog moet leren word het te gehaast
daarom zorg je ook dat je iets meer ruimte heb om stabiel te komen, snelheid goed , alles aan flaps en instellingen goed , tegen die tijd kan je de GS gaan op pakken.
Dan kan je als je dat goed kan wel je afstand verkorten
En als je dat kan, ook eens leuk om te doen een Slam dunk _/-\o_
Of een Butter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we het over landingen hebben .

Trouwens kom maar op met de Q400 heb er zin in

YouTube: STORM Friederike!! TURBOPROP CROSSWIND Landings during a storm at D...

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:42:
Want die denk echt dat je binnen 1 min van FL280 naar 1200ft kan.
En die weet ook niet altijd wat bergen zijn ..
Die pattern entry ook niet. Ik volgde die vanavond exact (bij een of ander klein eilandje), moest gas bijgeven om niet in bomen te landen waar ie doorheen wilde. Daarnaast was het telkens "too fast" terwijl mijn snelheid al zo laag was dat ik amper in de lucht bleef.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 25-09-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacobras schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:51:
[...]

Die pattern entry ook niet. Ik volgde die vanavond exact (bij een of ander klein eilandje), moest gas bijgeven om niet in bomen te landen waar ie doorheen wilde. Daarnaast was het telkens "too fast" terwijl mijn snelheid al zo laag was dat ik amper in de lucht bleef.
Ja klopt , die ATC klopt voor geen drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertrek van RJBE (Kobe) naar RKSI (Seoul)
RJBE is een leuk airportje mid Japan op een eiland - MP voor 13 euro

Vertrek Kobe..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IamUF1UcUyAJF6ailwHcAq4iDj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObQdiiWm1gJjNAJqOT7NTUM0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HY1N6aqHkLso-fklnQzRDcBWEIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoZvDJK9KvjNgAz2Qs78C27m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfyRL1D3a01Cxe9yTTkabvBUUKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2IUa1kDwjvsbddh6EW8a5KC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUDb3yoaS9-SE0V9Q22KBZQfiGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOZ3VZnKGWXWsvKKP5Dkt1Vk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWvin7UddFDVPFBTD4qeBsx0KIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8gwiVy9QBhJ1sPwBxF1LoF8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFA5Q-VTr5ObVLr06xbyYk6vWu8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHp0uwbkoUDa1r3G0t1nJQAe.jpg?f=fotoalbum_tile

Al weer een stukje verder Vliegen nu Zuid Korea binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqOe-xzeKBREG2ypnplkHJZuEEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGSORFqqR7WThThCbzOo8kJV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGC04RCwLKjDdvZyW9A09i0zeto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pPbVgkhX41cfUaGDKBpP1ty.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1e4jrkp0h6fa9TdHBkBBu9su3WE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBzjxOl8N8iDF3gBmcbSWesd.jpg?f=fotoalbum_tile

Aankomst Seoul
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqgQEFHp-WGIS3cJZ214AzBPJlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O14WL6kwkxBPcd3TPsXjKwBB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmPBPnxHXx5TikUH4i-sj4_tHfI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhbMoaNKIY7fyGTXXQvN0dFQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkfC-cTKjA89NMhkVYEp4oOKvtw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYCseDcKqBA061VMyM5QtRQl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UM4NQ8uo_gqx1ZmHNm94sBgbSfI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8MJlEiiI0uwdXdjBG7U6MaB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6v4JxDVMF4Jhjh7-CrcsUiFIMo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBnviVVtbViZa87xnziA5uzW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PxlgaMYNmAnsdAuqJfwTOX2Hmw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aO53dbnE3Fap0oM4HdeScPhY.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yIo_0Qu8vPNHooYXeO_F_8Vjng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0X9StuWv0bsb1eaxzQrlkVjf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 26-09-2022 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:31
ik heb sinds de update (en na wat veranderen van wat instellingen) dat alles er naar mijn mening wat "te scherp" uitziet. Ik vind het beeld minder fraai dan het hiervoor was.

Hebben jullie een idee waar dit in kan zitten? Je moet het zien alsof je een foto bewerkt en waarvan je het verscherpen veel te veel hebt doorgevoerd, een soort van korrelig beeld bij vooral bomen.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:33:
ik heb sinds de update (en na wat veranderen van wat instellingen) dat alles er naar mijn mening wat "te scherp" uitziet. Ik vind het beeld minder fraai dan het hiervoor was.

Hebben jullie een idee waar dit in kan zitten? Je moet het zien alsof je een foto bewerkt en waarvan je het verscherpen veel te veel hebt doorgevoerd, een soort van korrelig beeld bij vooral bomen.
DLSS of TAA ingesteld of Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:40:
[...]

DLSS of TAA ingesteld of Xbox
Thnx Ravw!

DLSS had ik inderdaad eerst, toen omgezet naar TAA en zelfde resultaat.
(gaat overigens om intstellingen op een PC)

Ik weet niet meer wat ik voor de update had qua instellingen, mogelijk dat ik geen DLSS en TAA had en dat deze optie op OFF stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op maandag 26 september 2022 @ 00:05:
[...]

Thnx Ravw!

DLSS had ik inderdaad eerst, toen omgezet naar TAA en zelfde resultaat.
(gaat overigens om intstellingen op een PC)

Ik weet niet meer wat ik voor de update had qua instellingen, mogelijk dat ik geen DLSS en TAA had en dat deze optie op OFF stond.
DrX 11 vs DrX 12 al geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:07:
[...]

ja dat weet ik maar voor even te leren is het mooi zat, bij goed zicht op de baan dan.
als je zo krap voor de landing daar wil zijn als je het nog moet leren word het te gehaast
daarom zorg je ook dat je iets meer ruimte heb om stabiel te komen, snelheid goed , alles aan flaps en instellingen goed , tegen die tijd kan je de GS gaan op pakken.
Dan kan je als je dat goed kan wel je afstand verkorten
En als je dat kan, ook eens leuk om te doen een Slam dunk _/-\o_
Of een Butter.
ATC haalt je (in ieder geval in de PMDG 737) ook veel te laat naar beneden. Volg gewoon altijd het flightplan waarna ATC begint te miepen dat ik onder m'n assigned altitude zit en weer moet stijgen. Lekker laten beppen, zodra je bij het vliegveld in de buurt komt geven ze je over naar tower en die geeft je gewoon instructies om te dalen.

Als ik pas daal als ATC er toestemming voor geeft moet de speedbrake de hele descent uit en zelfs dan red je het vaak nog niet.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
martin484 schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:33:

idd Hartstikke leuk dat DLSs van Nvidia. Maar ik koop een videokaart voor scherp beeld . Nu kan de AI wel leuk invullen enz maar het wordt er niet beter op. Draai bijvoorbeeld maar eens het beel rond je vliegtuig. Het vliegtuig lijkt idd net Photoshop voor beginners.

Ik vind TAA nog gewoon het beste en dan DX 12 En ik merk dat ik LOD gewoon een eind moet terug zetten na de update.
Ik lees dat er meer mensen zijn die toch wel problemen ondervinden.

@ravw ik had niet verwacht dat jij met de standaard ATC vloog/vliegt?

[ Voor 3% gewijzigd door appie35 op 26-09-2022 12:38 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:37:
[...]

Zal je nog sterker vertellen , gebruik de laatste maanden helemaal geen ATC , dat geblaat de hele tijd :+
Heerlijk die rust
Wacht wel op iets wat echt goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 26-09-2022 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:44:
[...]

Zal je nog sterker vertellen , gebruik de laatste maanden helemaal geen ATC , dat geblaat de hele tijd :+
Heerlijk die rust
Ik gebruik momenteel FSHud voor ATC en heb het zo ingesteld dat 'ie niet tegen AI praat maar alleen met mij. Dan heb je inderdaad heerlijke rust en áls er wat gezegd wordt, weet je ook zeker dat het voor jou bedoeld is. 8) Als ATC tegen AI praat wordt het soms erg druk en mis ik de helft van de instructies die voor mij bedoeld zijn... ;) (BTW Als je FSHud wél met AI laat praten, krijg jij alsnog voorrang zodra je iets 'zegt': bij default ATC kost het soms best veel moeite om jouw tekst tussen die van de AI in te proppen: kan zwaar frustrerend zijn.

FSHud wordt beter en beter. Zo zijn de 'descent' instructies tegenwoordig bijna altijd goed: de 'restrictions' van een STAR worden niet altijd strak aangehouden maar je komt over het algemeen op de juiste hoogte bij de FAF terecht. Top addon voor ATC, de beste wat mij betreft, ook al is het in feite nog een soort van 'early access'. Simpele interface, makkelijk te bedienen, Simbrief support, goede stemmen (al zijn het momenteel wat weinig) en erg actieve support. Aanrader. Ik vind het een soort van aangepaste versie van de default ATC: de laatste is gewoon zwaar ruk en andere ATC-addons zijn vaak veel te ingewikkeld en/o vragen veel te veel input. Ik hou van simpel en makkelijk. ;)

PS FSHud is overigens de enige ATC addon die zelf verkeer injecteert en dat ook volledig controleert.

[ Voor 15% gewijzigd door tup61 op 26-09-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:44:
[...]

Heerlijk die rust
Ai dat was mijn volgende vraag ik denk hij weet vast wel wat goed is.
Maar idd wel rusig zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
tup61 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:57:
[...]

Ik gebruik momenteel FSHud voor ATC en heb het zo ingesteld dat 'ie niet tegen AI praat maar alleen met mij. Dan heb je inderdaad heerlijke rust en áls er wat gezegd wordt, weet je ook zeker dat het voor jou bedoeld is. 8)

FSHud wordt beter en beter. Zo zijn de 'descent' instructies tegenwoordig bijna altijd goed: de 'restrictions' van een STAR worden niet altijd strak aangehouden maar je komt over het algemeen op de juiste hoogte bij de FAF terecht. Top addon voor ATC, de beste wat mij betreft, ook al is het in feite nog een soort van 'early access'. Simpele interface, makkelijk te bedienen, Simbrief support, goede stemmen (al zijn het momenteel wat weinig) en erg actieve support. Aanrader. Ik vind het een soort van aangepaste versie van de default ATC: de laatste is gewoon zwaar ruk en andere ATC-addons zijn vaak veel te ingewikkeld en/o vragen veel te veel input. Ik hou van simpel en makkelijk. ;)

PS FSHud is overigens de enige ATC addon die zelf verkeer injecteert en dat ook volledig controleert.
Bedankt ik zit al te Goo ehh youtuben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:59:
[...]

Bedankt ik zit al te Goo ehh youtuben.
;) Nogmaals: het is een soort van early access maar als je een vervangen voor default ATC zoekt die ook een beetje lijkt op default ATC dan is FSHud de enige optie imho. Let wel: FSHud leest NIET de flightplans van de default MSFS planner... Ik zelf werk altijd met Simbrief (gebruik ATC alleen als ik airliners vlieg). FSHud ondersteund ook nog geen VFR. Maar de developer is echt van plan om er de beste ATC addon ooit van te maken, zo lijkt het. ;)

Ik vind het altijd een beetje eng worden als mensen iets gaan kopen op aanraden van mij... :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
tup61 schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:03:
[...]

;) Nogmaals: het is een soort van early access maar als je een vervangen voor default ATC zoekt die ook een beetje lijkt op default ATC dan is FSHud de enige optie imho. Let wel: FSHud leest NIET de flightplans van de default MSFS planner... Ik zelf werk altijd met Simbrief (gebruik ATC alleen als ik airliners vlieg). FSHud ondersteund ook nog geen VFR. Maar de developer is echt van plan om er de beste ATC addon ooit van te maken, zo lijkt het. ;)

Ik vind het altijd een beetje eng worden als mensen iets gaan kopen op aanraden van mij... :X :+
Nou weet je ik ik ben eigenlijk alleen maar een VFR vlieger! ik heb nog nooit een route in deze msfs gemaakt. Ik vlieg gewoon wat rond (en probeer te landen)

Dus geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
appie35 schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:37:
[...]

idd Hartstikke leuk dat DLSs van Nvidia. Maar ik koop een videokaart voor scherp beeld . Nu kan de AI wel leuk invullen enz maar het wordt er niet beter op. Draai bijvoorbeeld maar eens het beel rond je vliegtuig. Het vliegtuig lijkt idd net Photoshop voor beginners.

Ik vind TAA nog gewoon het beste en dan DX 12 En ik merk dat ik LOD gewoon een eind moet terug zetten na de update.
Ik lees dat er meer mensen zijn die toch wel problemen ondervinden.

Goed omschreven dat photoshop voor beginners want zo ziet het er inderdaad momenteel uit. Ik ga vanavond nog wel wat stoeien met de instellingen, vóór de update was het prima dus zal nu ook vast wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
martin484 schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:31:
[...]

Goed omschreven dat photoshop voor beginners want zo ziet het er inderdaad momenteel uit. Ik ga vanavond nog wel wat stoeien met de instellingen, vóór de update was het prima dus zal nu ook vast wel goedkomen.
Kun je photoshop ook aan je CV toevoegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Bangkok naar Dubai aan het gaan.
Vertrek VTBS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW7vkmIM9GCGogVS2YarNj7AAyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kHCREUCAvgIFxll77W4LGda.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9JSyMyfsvjR3xr81Ib667YIqgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvQ83bCBxOq8NhG3Z5RDyvYu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah3V5rS4Jdie5kYpcGni_YNqD1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGAgXlh2e5ZrYNNuEWRank7e.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqKFv869O_DCoIOKTKZp8o2wwkI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl7RXQh8iDcg7rACjnYrpbIb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viX7CBQyV4WtuNjf_hmPk5pxwUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW5GfZRGUNndKHAEV8Mew6EK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vUqeg0vG7JV-Nd2nhj4hIhhzWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgFsK6RuXZOBNmKzBmVMdJvn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
appie35 schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:51:
[...]

Kun je photoshop ook aan je CV toevoegen :+
Zojuist gedaan ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
We zijn al weer een tijdje onderweg
Maar nu eerste eens kijken wat er op het menu staat , want de pax willen eten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrSUTPy3jyxP5cpODvzlkllT7Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3Hu4ooBWRySE0gQibfguwL6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tip voor de mensen die een PC hebben en ook een tweede monitor hebben ... en het nog niet weten.
Je kunt de Gauges ook loskoppelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNbS-0niYdozqcrZa-96-uab5WE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjAc9NioZErQbCZhQrcwLzFa.jpg?f=fotoalbum_large

alt Gr (rechts op toetsenbord) + clic met muis op je displays in cockpit :+
En door + in te drukken kan je ze ook weer los van elkaar halen , dus voor meerdere schermen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g_uVQYhK04sl-eHm6v84r2FxnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVO4ZDOqn3tPs0EBAXCtckWE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 26-09-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:02:
We zijn al weer een tijdje onderweg
Maar nu eerste eens kijken wat er op het menu staat , want de pax willen eten.
[Afbeelding]
met welke optie kan je, zoals bij jou op de eerste foto, het personeel zien? Of in het vliegtuig kijken?
Dit kan niet met elk toestel toch?
Kan dit met de PMDG ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martin484 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:13:
[...]

met welke optie kan je, zoals bij jou op de eerste foto, het personeel zien? Of in het vliegtuig kijken?
Dit kan niet met elk toestel toch?
Kan dit met de PMDG ook?
Nee dit zit ingebouwd in sommige payware toestellen.
Bij de LVFR (A321+319) zit het ingebouwd en kan je in de cabin kijken.
Sommige Payware GA toestellen hebben het ook dat je pax kan zien
Hier de rest van de Cabin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEaiSGeZUMJRzfbNp8Bto9yNvWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irs81OU5UU1uFooTI7KQAlUu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUQ_s_eRQ1f5Xthtt66im3Z5EjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRmobYYGALp1CCt0pTAYCKMk.jpg?f=fotoalbum_large

En ze bewegen ook dus ze zijn niet als steen
Vind wel dat het een grote meer waarde heb , je bent dus niet alleen in het vliegtuig.
En je ziet ze van buiten af ook zitten en bewegen

YouTube: MSFS2020 XBOX SERIES X LVFR AIRBUS A319CEO SHOWCASE/REVIEW

Prive jet van de A319

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 26-09-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Mensen.

Voor degenen die problemen hebben.... met de framerate.... Bekijk je refereshrate van je monitor eens. De mijne stond op 59Mhz en ik zette hem zijn maximaal 144 Mhz En de frame rates vliegen omgoog! (Gek genoeg eigenlijk want ik verhoog de freshrate dus verklaren kan ik het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
[...]

pro-atc /sr is ook een optie
https://youtu.be/Q6php--dSB4

beste is gewoon vat-spy en dan vatsim covert airports vliegen

[ Voor 4% gewijzigd door dabelg op 26-09-2022 18:29 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18
appie35 schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:06:
Mensen.

Voor degenen die problemen hebben.... met de framerate.... Bekijk je refereshrate van je monitor eens. De mijne stond op 59Mhz en ik zette hem zijn maximaal 144 Mhz En de frame rates vliegen omgoog! (Gek genoeg eigenlijk want ik verhoog de freshrate dus verklaren kan ik het niet)
Ik mag hopen dat je Hz bedoelt en geen MHz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo en we komen al in de buurt van Dubai.
En weer 2748 NM achter me gelaten en iets meer dan 6 uur gevlogen.
En dat in het donker 8)

Maar is het morgen nu WU Canada dag ?

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 26-09-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:17:
[...]

Nee dit zit ingebouwd in sommige payware toestellen.
Bij de LVFR (A321+319) zit het ingebouwd en kan je in de cabin kijken.
Sommige Payware GA toestellen hebben het ook dat je pax kan zien
Hier de rest van de Cabin.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En ze bewegen ook dus ze zijn niet als steen
Vind wel dat het een grote meer waarde heb , je bent dus niet alleen in het vliegtuig.
En je ziet ze van buiten af ook zitten en bewegen

Prive jet van de A319
Leuk! Dankje!
Die A319 heeft ook mijn interesse getrokken, en voor een redelijk prijs :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martin484 schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:50:
[...]

Leuk! Dankje!
Die A319 heeft ook mijn interesse getrokken, en voor een redelijk prijs :-)
Mooi geluid ook maar het is asobo cockpit dat is jammer
Maar verder een leuk ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aankomst Dubai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOESnkGilJCUvo3NrN7ttZtd42E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0vyEx6WAGesBQkGDreBIzJ4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVJylFsJ3h7iSj_9ONv2lG1OMpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkuLIXpbCSl4e41yjKsl7klZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btEYerp5tRnfvF_0Ar-3Oq_Qnjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1jupkTb3EK7E6jifLnEzAYt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQxLsII7yiZ8yjfkIw9cyhSiHUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSYiHa3nuNABsNYEYOC34JN5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txFVq625E1tlWO1oV7PlJqzUFr4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBiZmgj5eyHEdAn99nVFbOJ9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Y_2zq4Zh_OoTi3doiKqyyG2yig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cM4NjExDyYRyrcjfaNz7kFPr.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7L13TWGg18nn8Pwa5a7nb4HFSNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2ZSoJtZvpAClOSpu1lCkQO1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQpat3-c8WZQqAsJqLxJNcoX6O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6wxg89sQSQIvjQdDmlAQC2n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7suuue_3Rad-4nmfOazAoW4ucjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij6qZrxK5C6UmEr00WQQKTIt.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig ook weer een succesvol vluchtje kunnen voltooien in de A319, wonder boven wonder. Gatwick-Belfast, echt goeie timing de zonsondergang was werkelijk schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:16:
Zo en we komen al in de buurt van Dubai.
En weer 2748 NM achter me gelaten en iets meer dan 6 uur gevlogen.
En dat in het donker 8)

Maar is het morgen nu WU Canada dag ?
Dacht volgende week pas WU Canada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:29:
[...]

Dacht volgende week pas WU Canada.
Is dus donderdag ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oIvV-cwiOJOa9EcZRFq9UJhmMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7rj34LuqS4PdGDAcmdnfGPDo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hmm donderdag aanstaande dus al, nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:32:
Hmm donderdag aanstaande dus al, nice.
Ja en nee ... canada heb ik nog niet veel airports :o
En die komen dan vaak in korting
Jammer dat die CYYZ Toronto Pearson International van fly tampa niet op MP staat :-)
wil ik graag hebben ...

https://orbxdirect.com/pr...ab6fc239905d5c76336d65e-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 23:10
Betekent dit dat ze donderdag ook een nieuwe local legend gaan aankondigen, of dat deze al uitkomt? If so, is al bekend welke dat gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Docslik schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:44:
Betekent dit dat ze donderdag ook een nieuwe local legend gaan aankondigen, of dat deze al uitkomt? If so, is al bekend welke dat gaat zijn?
Zo te lezen ook uit komt
ben ook wel benieuwd
alleen ben niet zo happerig op die asobo dingen dus hoop wel dat iemand anders hem gemaakt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:21:
[...]

Mooi geluid ook maar het is asobo cockpit dat is jammer
Maar verder een leuk ding
Hmmm..dat brengt me dan toch wel aan het twijfelen. Ik had de cockpit nog niet gezien maar had gehoopt op zoiets als die van de PMDG (al zijn mijn verwachtingen dan misschien wel iets te hoog).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
martin484 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:12:
[...]

Hmmm..dat brengt me dan toch wel aan het twijfelen. Ik had de cockpit nog niet gezien maar had gehoopt op zoiets als die van de PMDG (al zijn mijn verwachtingen dan misschien wel iets te hoog).
Maakt gebruik van de Asobo A320
maar goed het is een leuk fun ding om mee te vliegen
En er zullen snel wel mods komen die hem beter maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:04
Is die LVFR dan gewoon een skin voor de asobo a320? Krijg een beetje project opensky gevoelens daarbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mvbo schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:23:
Is die LVFR dan gewoon een skin voor de asobo a320? Krijg een beetje project opensky gevoelens daarbij
Er zitten wel extra dingen bij ... zo als PAX .. geluid word aangepast , livery's
maar ook op de airport zo "stront zuiger" aan de onderkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFZ2KtFfihSZXW4TtASRTnKCiVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pau8flylNPz72S62xVMS619.jpg?f=fotoalbum_large
en trap er bij :-)
Dus het is niet zo dat ze alleen een verfje geven
Ook is er voor de A321 al een FBW mod te krijgen
https://fr.flightsim.to/f...neo-fbw-compatability-mod
Dus zal voor de A319 ook wel komen

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 26-09-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:36:
[...]

Ja en nee ... canada heb ik nog niet veel airports :o
En die komen dan vaak in korting
Jammer dat die CYYZ Toronto Pearson International van fly tampa niet op MP staat :-)
wil ik graag hebben ...

https://orbxdirect.com/pr...ab6fc239905d5c76336d65e-3
Ik heb wel Vancouver van de Marketplace. En deze werkt gelukkig goed op de XSX. Toronto zou ik ook wel willen inderdaad, maar ja Flytampa.. Geen gelukkige combinatie met Xbox over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:30:
[...]

Er zitten wel extra dingen bij ... zo als PAX .. geluid word aangepast , livery's
maar ook op de airport zo "stront zuiger" aan de onderkant
[Afbeelding]
en trap er bij :-)
Dus het is niet zo dat ze alleen een verfje geven
Ook is er voor de A321 al een FBW mod te krijgen
https://fr.flightsim.to/f...neo-fbw-compatability-mod
Dus zal voor de A319 ook wel komen
En ze updaten veel, plus voegen nieuwe liverys toe ook op request. Maar ik denk als mensen Fenix of PMDG gewend zijn, ze van een koude kermis thuiskomen. Ze zeggen zelf ook dat ze voor een andere, meer casual doelgroep ontwikkelen. Voor de Xbox doelgroep (zoals ik) is het een fantastische toevoeging. Maar mensen als @ravw kunnen er dus ook van genieten d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
[...]
Heb op basis van jouw advies eens uitgezocht wat het is en meteen maar gekocht. Goed advies tot dusverre ;)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:14:
[...]

En ze updaten veel, plus voegen nieuwe liverys toe ook op request. Maar ik denk als mensen Fenix of PMDG gewend zijn, ze van een koude kermis thuiskomen. Ze zeggen zelf ook dat ze voor een andere, meer casual doelgroep ontwikkelen. Voor de Xbox doelgroep (zoals ik) is het een fantastische toevoeging. Maar mensen als @ravw kunnen er dus ook van genieten d:)b
Hoop dat ze een beetje asia en wat onbekende livery's gaan toevoegen
Want alle bekende heb ik nu wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weer van RKSI (Seoul) vertrokken, blijft toch echt een mooi vliegveld, naar RJTT (Tokyo)
Hoop voor de Xboxers snel op MP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDelafWpIV-EbzymBqDJGDrK9gU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRtkOkB8bRhIDnQgJIoxeD27.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWbNdMvz1rWIYd9vyUqhW2pJu_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFiYvcZmwbOXQsmUE2Oou8px.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wWg3JZnqfXPrx52M2tf47TfVx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaOXrCNA4qZOMeM2H86kLj4d.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICS5oX-hI66e9bSKoidpgYoK-Q4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHIPDs20HKHwzdYwfoTaf5Gj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbd5iGOAxSkYrZbazhOkcP1BZ2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hvz3M0XgLqjbKEnMii6B6OnG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMZvw2ret8jrFpVJRoVSjGbF1pE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUhPtetcHX1Zwn27fThZjNhS.jpg?f=fotoalbum_tile

Mooie vlucht met veranderlijke weersomstandigheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcdlyceqsBgqF3MC3m6QdObfim4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDAdQ3PxjBHU0FqwyhCkOqGZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stpFY09PA4SuvGcSW-F8RWlE04M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xq3cCyDs79amwSn7KpEx3YKw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4w2ROSzxBj5Ml4Iw4GyliaaJYoo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNY1g8WXyZC7tFd6psqslDpy.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar we zijn aan gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z-zJJfq28zeLTUWeYdMeU3Ifps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1RsaHp47TJ1v0bkaBwNx99U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_QKOd_0B1hm1G1C6N7qLRJn1R4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7V6tLcqqgyG5ctP2krfxb4n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vc-dYYyl5kpd6iRid_ffZIzUC78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1jH9WpMdS9a7bwVKbHLjNOZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q28v3o8i57cnRvh08TRPsmAAOes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWOGyeOnoF405npABaRBwDJc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 27-09-2022 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over een jaar of 10 _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9gUtrnQhDI68bAXpdnmsBefUtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfFlj96BmTCBeQWelVPOoWKF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 27-09-2022 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:48

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:49
Had al eens rondgezocht hier maar geen passend antwoord gevonden, ik heb na een lange tijd weer eens MSFS aangezet. Updates gedaan, simbrief aangemaakt maar de navigatie is compleet waardeloos geworden in de FBW A320. Waypoints worden kennelijk niet herkend ("Waypoints not in database"). Alles geupdated (Via Navigraph) naar Airac 2209 maar het blijft problematisch. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Zie ik wat over het hoofd of misschien maar "even" een verse install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:37:
[...]

Hoop dat ze een beetje asia en wat onbekende livery's gaan toevoegen
Want alle bekende heb ik nu wel
Ik ben juist erg blij met de A319 liverys, ik had er echt een hoop nog niet. En ook de 12 nieuwe A321 liverys zijn erg welkom. Maar goed, op Xbox kan je natuurlijk niet gratis downloaden. Maar inderdaad, Azië en met name toch Afrika blijven nogal ondervertegenwoordigd. Zo heb ik nog helemaal geen Ethiopian, de grootste airline van Afrika :F ( al is dat natuurlijk met name een Boeing klant, dat verklaart wel een hoop)

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 27-09-2022 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:01:
[...]

Ik ben juist erg blij met de A319 liverys, ik had er echt een hoop nog niet. En ook de 12 nieuwe A321 liverys zijn erg welkom. Maar goed, op Xbox kan je natuurlijk niet gratis downloaden. Maar inderdaad, Azië en met name toch Afrika blijven nogal ondervertegenwoordigd. Zo heb ik nog helemaal geen Ethiopian, de grootste airline van Afrika :F ( al is dat natuurlijk met name een Boeing klant, dat verklaart wel een hoop)
Ja klopt , air China kom je wel vaak tegen , maar China airliners dus weer helemaal niet :o
En wat dacht je van deze 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L594tAeisMmeUI5waDhXOmBwL1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSkZHwPkii7OLsZU4ZuG3RUL.jpg?f=fotoalbum_large
Toch ook geen kleintje in die omgeving
Beetje wat Transavia en Easyjet hier is

Voor al Nok air die heeft al zulke mooie liverys dat er best wel een paar kunnen.
https://airlinersgallery....irlines-Thailand/Nok-Air/

Maar inderdaad Africaanse is erg weinig van ...

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 27-09-2022 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96sr1QZWJE9ktu5QAk2KPzIhAX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdYZXk2quf5pAp3yjSaMU6Ip.jpg?f=fotoalbum_large

Maar deze wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5huz79_fpOl4TQrihKlT_k2hPUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCjxelkQpTOPa5jcAnao6jNc.jpg?f=fotoalbum_large

Weer eens wat anders :o

[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 27-09-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
PVG555 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:41:
Had al eens rondgezocht hier maar geen passend antwoord gevonden, ik heb na een lange tijd weer eens MSFS aangezet. Updates gedaan, simbrief aangemaakt maar de navigatie is compleet waardeloos geworden in de FBW A320. Waypoints worden kennelijk niet herkend ("Waypoints not in database"). Alles geupdated (Via Navigraph) naar Airac 2209 maar het blijft problematisch. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Een herinstallatie helpt niet, de laatse SU10 update is geen verbetering.
De navigatie is inderdaad vaak waardeloos, net zoals de ATC en de AI voertuigen op het platform.

Grafisch is er het er ook niet beter op geworden, er lijkt veel meer beeldcompressie te worden toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag even een korte vlucht doen ...
Van Luton naar Kristiansand (EGGW - ENCN) met de A319 Easyjet.
Klaar maken voor vertrek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYd5aCevsZtwY1aw6MyrvdJDMUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3SZIXLjbcjXxWx9g5SOO2F2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KNlGXtGWMe3a6peR1flSh2gIKI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQ1jiZ4VM9687tjtDaBaBG8L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4YEYP7Bk6tvsBRGuAwuVBvg5ac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yh6XZS5PcsrUBYvkU9EaI5pp.jpg?f=fotoalbum_tile

Pushback en roll to the runway.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu-AWNAUHNgVbwx3RXLmebLsa7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a11zINbNxqfBsos2ZNBzwm2u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob5JvZ9tDu5CL0IG9WmeTEa9M1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJ09fpweUfODuUKyMULEbSlE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGMruR20NUfbdx3KcaQ_JE5qFw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lx7U03gbVPmwfYMF3dfQdQuU.jpg?f=fotoalbum_tile

Clear for take off
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VbKxL3L9mD0PGcWz_JkHdRPhnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYyUdExOrztIYIWfv1mjE3Oe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCOM7PpT-lLX_v3xxcViyiHBK-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxFIyx416ogi4wWT42qm9xRs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TARj-Mp_9h57chdlLg-RufT4nD8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ob4O4FX298nlR2MesW2h6Pjb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb het niet zo gevolgd maar komt er ook nog een WU voor Nieuw-Zeeland? Dat vind ik zelf het mooiste land waar ik ooit geweest ben. En het heeft ook super mooie karakteristieken voor zweefvliegen ("The Wave", een opwaartse luchtgolf door alle bergen daar die soms wel kilometers omhoog gaat).

Ik vond het heel jammer dat ze NZ niet met Australie meenamen maar aan de andere kant verdient het zeker zijn eigen WU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:47:
Ik heb het niet zo gevolgd maar komt er ook nog een WU voor Nieuw-Zeeland? Dat vind ik zelf het mooiste land waar ik ooit geweest ben. En het heeft ook super mooie karakteristieken voor zweefvliegen ("The Wave", een opwaartse luchtgolf door alle bergen daar die soms wel kilometers omhoog gaat).

Ik vond het heel jammer dat ze NZ niet met Australie meenamen maar aan de andere kant verdient het zeker zijn eigen WU.
Maar die zal er misschien ooit nog eens er aan komen..
Is al veel mooie dingen voor te krijgen ....
Heb zelf de mesh van ORBX en diverse vliegvelden/ city's gekocht daar , dus voor mij is die daar wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Muyz schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:42:
[...]

Heb op basis van jouw advies eens uitgezocht wat het is en meteen maar gekocht. Goed advies tot dusverre ;)
:)
PVG555 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:41:

Twee dingen die ik kan verzinnen:
1. Heb je op Simbrief wel de juiste AIRAC geactiveerd?
2. Misschien helpt het om de (juiste) Navigraph app te deinstalleren en opnieuw te installeren (dus de app die MSFS update). Tijdens de install bewerkt Navigraph namelijk een bestand waardoor de default database wordt uitgezet en de Navigraph aangezet. Misschien had je ooit dat bestand bewerkt of is er wat veranderd in de tussentijd waardoor MSFS nog steeds de default database gebruikt. Die app herinstalleren gaat sneller dan MSFS herinstalleren... ;)

Ik vlieg de Fenix A320 en heb nooit problemen met waypoints en SImbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:52:
[...]

Maar die zal er misschien ooit nog eens er aan komen..
Is al veel mooie dingen voor te krijgen ....
Heb zelf de mesh van ORBX en diverse vliegvelden/ city's gekocht daar , dus voor mij is die daar wel af.
Voor mij gaat het niet om de vliegvelden :) Maar meer om de natuur.

Die van ORBX kende ik niet, ik haal normaal alleen updates in de marketplace en daar heb ik hem niet gezien. Maar ik zal eens kijken, bedankt voor de tip! Maar de textures hebben ook wat aandacht nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 27-09-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:54:
[...]

Voor mij gaat het niet om de vliegvelden :) Maar meer om de natuur.

Die van ORBX kende ik niet, ik haal normaal alleen updates in de marketplace en daar heb ik hem niet gezien. Maar ik zal eens kijken, bedankt voor de tip! Maar de textures hebben ook wat aandacht nodig.
Mesh is in MP te koop
Hier van ORBX site
https://orbxdirect.com/product/nz-mesh-msfs
(wacht op kortingen die komen vaker voorbij.)

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 27-09-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Saekerhett schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:07:
[...]

Ik mag hopen dat je Hz bedoelt en geen MHz :P
Haha ja Mega (dom)

Pagina: 1 ... 285 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc