Ik zie deze dude er wel voor aanravw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:14:
[...]
Bhutan komt die wel die (is een eigen staat)
Paro daar moet je van vertrekken en landen![]()
Ga hem vandaag denk ik ook doen.
Maar op Lukla no way dat je daar een A319 op krijgt )
Hier ook maar weer eens aanslingeren en de MP uitpluizen op mooie deals.DutchOwnage schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:45:
[...]
Me too. Zaten een paar mooie nog ontbrekende liverys tussen. En toch ook maar die Hangar 3 van Bravoairspace erbij. Vind die dirty liverys mooi, plus een stuk of 4 die ik nog niet had
. Daar ging dus weer 35 euro
Vandaag verplichtingen elders, maar het weekend gaat de sim weer overuren draaien.
Als ik daar aan toe kom met de COD MWII Beta..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ravw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:14:
[...]
Bhutan komt die wel die (is een eigen staat)
Paro daar moet je van vertrekken en landen![]()
Ga hem vandaag denk ik ook doen.
Maar op Lukla no way dat je daar een A319 op krijgt )
:strip_exif()/f/image/PfdMKw87fzBYRXTJ1KR2uqqr.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rvIGanrEToqgGxzFAChF5R2b.jpg?f=user_large)
Is ook een hand made in MSFS
VQPR
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Bij werkt marketplace al een week of 6 niet. Als ik iets wil kopen wordt dat geweigerd: "transaction still pending". Op een ticket bij de Zendesk krijg ik geen reactie. Iemand een suggestie wat ik kan doen?
Heb er geen ervaring mee, maar neem hier eens een kijkje?sbijlsma schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:33:
Bij werkt marketplace al een week of 6 niet. Als ik iets wil kopen wordt dat geweigerd: "transaction still pending". Op een ticket bij de Zendesk krijg ik geen reactie. Iemand een suggestie wat ik kan doen?
https://forums.flightsimu...ending-transaction/533401
Zo op het eerste gezicht even een DM sturen naar een mod daar.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 23-09-2022 10:39 ]
Via Steam gekocht of MS store?sbijlsma schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:33:
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
En van alle 54 livery's, laat ik juist Alitalia even voor wat het is

Zeg dat niet op FB of een FS stukje waar die Spagetti eters ook rond hangen.DutchOwnage schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:42:
[...]
En van alle 54 livery's, laat ik juist Alitalia even voor wat het is. Liever met ITA.
Je heb echt een probleem
Ik weet het.
Heb een keer een vlucht geplaatst met Ita .. ging helemaal los en het is ook mijn meest bekeken Youtube film.
YouTube: ITA AIRWAYS LIEO to EDDK
lees maar wat er onderstaat.
Daar zijn ze nog erg mild
PS die A319 moet echt gepatched worden.
lol dat voorwiel heeft een beetje overgevoeligheid aan een veer systeem
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 23-09-2022 10:50 ]
Ik vind het juist echt een héle mooie livery, dat ITA.
Ok, komt wel goed denk ik. De eerste weken kreeg de A321 ook constant patches, en nu nog.ravw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:46:
[...]
PS die A319 moet echt gepatched worden.
lol dat voorwiel heeft een beetje overgevoeligheid aan een veer systeem
Is een beetje de kleuren van de voetbal kleding die ze nu dragen.DutchOwnage schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:50:
Ik vind het juist echt een héle mooie livery, dat ITA.
Maar ik vind juist de oude mooi omdat ik ook daar mee ben op gegroeid, en ook de autosport
Old skool
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9fMuyWgTpnWKbvMP8GhsSAQ2.jpg?f=user_large)
@DutchOwnage
even terug te komen op Bhutan
Hier een echte landing.
YouTube: Most Difficult Landing in the World (Paro,Bhutan)
Hier een echte landing.
Bijzondere manier van escalatie pad. Maar ik ga het proberen.DutchOwnage schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:38:
[...]
Heb er geen ervaring mee, maar neem hier eens een kijkje?
https://forums.flightsimu...ending-transaction/533401
Zo op het eerste gezicht even een DM sturen naar een mod daar.
Oke want bij steam moet je in steam altijd je overlays aan zetten anders blijft die ook maar wachten
Met store zou ik niet weten
En dat is met een ATR?ravw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:20:
@DutchOwnage
Hier een echte landing.
nee Airbus
Als het goed is een A319
YouTube: Drukair Airbus 319 A5-JSW landing RWY15 at Paro Airport, Bhutan | Wo...
[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 23-09-2022 12:10 ]
Ow sry, dacht dat hem om een Lukla approach gingravw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:05:
[...]
nee Airbus
Als het goed is een A319
YouTube: Drukair Airbus 319 A5-JSW landing RWY15 at Paro Airport, Bhutan | Wo...
Pff heb pas vanavond weer tijd

https://nl.hardware.info/...dlvr.it&utm_medium=social
Dus voor degene met Win 11,even de update terugdraaien
Dus voor degene met Win 11,even de update terugdraaien
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Zo alweer bijna halve wegen, nou ja halve wegen .. iets van 2 uurtjes te gaan
/f/image/GXY3rMd9SjymPE54LXegvLu3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 23-09-2022 12:46 ]
Ik heb de DLSS-update ook geprobeerd. Om eerlijk te zijn had ik er meer van verwacht, fps blijft in VR rond 40. Met "ultra performance" is het 40, maar springt het regelmatig naar 60 als ik in dezelfde richting ongeveer kijk. Klinkt leuk, maar daar heb je niet zoveel aan, juist de bewegingen zijn lastig te reprojecteren voor de bril naar 120 hertz en daar mis je pas de soepelheid. Maar gelukkig is dat ook iets beter, dat zakte eerst richting de 20 maar lijkt nu bij nu meer tegen de 40 aan te blijven.
Wat me wel opviel in een paar vergelijkingen met andere methodes van anti-aliasing is dat DLSS er beter uitziet. Bij bijvoorbeeld TAA werd alles te scherp, dat je bijna artifacts ziet.
Inmiddels is MSFS op Steam weer in de sale, zoals ik verwachtte. Ik ga mijn proeftijd Xbox Game Pass van een euro opzeggen en de game daar kopen
Ook heb ik mijn eerste vlucht vanaf de parkeerlocatie gedaan. Netjes push-back aangevraagd, toestemming tot opstijgen en de boel (zo'n privéjet met propellors) zelf opgestart. Ging prima, al moet ik nog uitzoeken wat ik nou precies in de gaten moet houden bij het starten van de motoren.
Eén ding kwam ik niet uit: ik had het ATC-schermpje rechts van me in de cockpit neergezet. AI ATC stond uit en richting de landingsbaan van mijn bestemming kreeg ik geen opties om landen aan te vragen. Ik bedenk me terwijl ik dit schrijf: waarschijnlijk had ik moeten afstemmen op de frequentie van de toren daar?
Wat me wel opviel in een paar vergelijkingen met andere methodes van anti-aliasing is dat DLSS er beter uitziet. Bij bijvoorbeeld TAA werd alles te scherp, dat je bijna artifacts ziet.
Inmiddels is MSFS op Steam weer in de sale, zoals ik verwachtte. Ik ga mijn proeftijd Xbox Game Pass van een euro opzeggen en de game daar kopen
Ook heb ik mijn eerste vlucht vanaf de parkeerlocatie gedaan. Netjes push-back aangevraagd, toestemming tot opstijgen en de boel (zo'n privéjet met propellors) zelf opgestart. Ging prima, al moet ik nog uitzoeken wat ik nou precies in de gaten moet houden bij het starten van de motoren.
Eén ding kwam ik niet uit: ik had het ATC-schermpje rechts van me in de cockpit neergezet. AI ATC stond uit en richting de landingsbaan van mijn bestemming kreeg ik geen opties om landen aan te vragen. Ik bedenk me terwijl ik dit schrijf: waarschijnlijk had ik moeten afstemmen op de frequentie van de toren daar?
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Klopt, je meld je aan bij de toren en die geeft je dan een landingsklaring. Als het goed is was je wel op de toren frequentie gezet door Approach. Disclaimer ik gebruik niet de standaard ATC.jacobras schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:58:
Ik heb de DLSS-update ook geprobeerd. Om eerlijk te zijn had ik er meer van verwacht, fps blijft in VR rond 40. Met "ultra performance" is het 40, maar springt het regelmatig naar 60 als ik in dezelfde richting ongeveer kijk. Klinkt leuk, maar daar heb je niet zoveel aan, juist de bewegingen zijn lastig te reprojecteren voor de bril naar 120 hertz en daar mis je pas de soepelheid. Maar gelukkig is dat ook iets beter, dat zakte eerst richting de 20 maar lijkt nu bij nu meer tegen de 40 aan te blijven.
Nog even en ik mag weer gaan landen ...
toch wel een ontspannen sfeertje aan boord de pax maakt zich nog geen zorgen
Zo al weer onder de 10.000ft
toch wel een ontspannen sfeertje aan boord de pax maakt zich nog geen zorgen
![]() | ![]() |
Zo al weer onder de 10.000ft
/f/image/Kt8HluJS8EQ7EuBnt7Mkb8PS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 23-09-2022 14:26 ]
VSYNC staat uit. Maar ook met 30% of 100% weinig resultaat. Ik las net op HWI dat de windows update de boosdoener kan zijn.sbijlsma schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:30:
[...]
Hoe heb je je monitor refresh rate staan (in het graphics menu van msfs) ? Op 100% of lager ?
ETS2 Werkt ook al minder (in VR)
Ik heb LOD terug geschroeft naar 100 en kom nu op 29 fps
@ravw Ze zien wel wat witjes....
[ Voor 4% gewijzigd door appie35 op 23-09-2022 15:06 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Daar vertrekken is easy, maar doe je ook de landing straks?

de kleuren hier op GoT worden echt veel erg anders als je donkere dingen gebruikt
Ach vind het wel mee vallen.. Heb hem al vaker gedaanDocslik schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:05:
[...]
Daar vertrekken is easy, maar doe je ook de landing straks?
[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 23-09-2022 15:15 ]
Misschien heb ik wel een zwart/wit monitorravw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:15:
[...]
de kleuren hier op GoT worden echt veel erg anders als je donkere dingen gebruikt
http://josef.havlik.sweb.cz/galery/FSII_DG1.png
:fill(white):strip_exif()/f/image/1jDhlutt60IHExqLLMASRUQv.png?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door appie35 op 23-09-2022 16:31 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Hij is wel heerlijk stabiel de A319 op de XSX. Voelt op een of andere manier fijner aan dan de A321. Goede 1e indruk so far
Alleen me buren vinden dat gejank van die motoren niet zo fijn denk ik ..DutchOwnage schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:17:
Hij is wel heerlijk stabiel de A319 op de XSX. Voelt op een of andere manier fijner aan dan de A321. Goede 1e indruk so far
Mooi geluid van die motoren zeg .. Zeker als je er meer vermogen er op zet
Zekerrr. Ik heb enkel nog de CFM variant gehoord, heerlijk.
Heb contact met ze op FB. Ze gaan nu aan de slag om de A321 op gelijk niveau tov van de A319 te krijgen qua performance. Het is echt wel een goede developer, reageren ook tenminste op vragen. Komt goed.
Heb contact met ze op FB. Ze gaan nu aan de slag om de A321 op gelijk niveau tov van de A319 te krijgen qua performance. Het is echt wel een goede developer, reageren ook tenminste op vragen. Komt goed.
[ Voor 63% gewijzigd door DutchOwnage op 23-09-2022 22:14 ]
Ja er zitten echt goede lui tussen hoor.DutchOwnage schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:12:
Zekerrr. Ik heb enkel nog de CFM variant gehoord, heerlijk.
Maar vind het ook wel leuk om gewoon met diverse developers te praten hoor.
zal ze eens opzoeken op FB
pffff wat een sim.......
Blijft zo tof beetje random wat kiezen op de kaart en gaan. Boven japan
zelfs een mod voor lava van tijd terug
Blijft zo tof beetje random wat kiezen op de kaart en gaan. Boven japan
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
zelfs een mod voor lava van tijd terug

:strip_exif()/f/image/kDIOXsQGEUW1bcPN3kdZKjVz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 24-09-2022 00:54 ]
Zit er op die LVFR A319 ook een mogelijkheid om de SatCom dome te verbergen (die bult aan de achterkant). FBW heeft dat sinds kort via de EFB geregeld.
Nee die zit vast , hoe zo wil je geen phubbers in je vliegtuig hebben dan?Er!k schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:22:
Zit er op die LVFR A319 ook een mogelijkheid om de SatCom dome te verbergen (die bult aan de achterkant). FBW heeft dat sinds kort via de EFB geregeld.
Dat noemen ze met de tijd mee gaan
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 24-09-2022 11:46 ]
ja klopt maar het is niet anders , maar ze komen er wel steeds meer.Er!k schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:48:
Er zijn relatief weinig airlines die deze domes hebben. Zeker op de A319.
over een jaar of 3 weet je denk ik niet meer beter
Wat ik mezelf even afvraag is het volgende, als ik gebruik wil maken van autopilot, dan constateer ik, dat de computer de snelheid van het vliegtuig regelt, maar het vliegplan wordt niet opgevolgd. Dit krijg ik wel voor elkaar als ik AI pilot in het menu aanzet. Hoe kan dit? Daarnaast werkt mijn mach knop niet. Als ik handmatig de snelheid in wil stellen, en ik bevestig het, dan gebeurt er alsnog niks?
Welke planeBramViking schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:04:
Wat ik mezelf even afvraag is het volgende, als ik gebruik wil maken van autopilot, dan constateer ik, dat de computer de snelheid van het vliegtuig regelt, maar het vliegplan wordt niet opgevolgd. Dit krijg ik wel voor elkaar als ik AI pilot in het menu aanzet. Hoe kan dit? Daarnaast werkt mijn mach knop niet. Als ik handmatig de snelheid in wil stellen, en ik bevestig het, dan gebeurt er alsnog niks?
Eigenlijk alle, maar vlieg nu over het algemeen met de 787.
Ben van Bangkok maar Hongkong aan het vliegen ..
Kom net over Macau heen
Kom net over Macau heen
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 24-09-2022 12:08 ]
Hier werkt het gewoon goed ...BramViking schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:06:
[...]
Eigenlijk alle, maar vlieg nu over het algemeen met de 787.
Misschien vergeet je iets aan te zetten ?
Laat eens zien in Cockpit hoe je het heb staan
Hier na alle lovende reacties SU10 geinstalleerd, DLSS aan in combinatie met DX12. Het lijkt wel alsof m'n videokaart uit z'n neus staat te eten, en ik haal maar maximaal 24-30 FPS. Dev Menu zegt dat de limited Thread de GPU is. Ik heb de laatste Gameready driver. Toch weer terug naar DX11?
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Zoals je ziet blijft het vliegtuig maar recht door vliegen, terwijl AP wel aan staat.ravw schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:10:
[...]
Hier werkt het gewoon goed ...
Misschien vergeet je iets aan te zetten ?
Laat eens zien in Cockpit hoe je het heb staan

FD + LNAV aanzettenBramViking schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:15:
[...]
Zoals je ziet blijft het vliegtuig maar recht door vliegen, terwijl AP wel aan staat.
[Afbeelding]
Dan gaat hij hem wel volgen
Als je een route gemaakt heb in de standaard planner van FS zal hij die gaan volgen.
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 24-09-2022 13:21 ]
Hebben jullie ook dat het Logbook niet klopt? Zojuist van Rotterdam naar Madrid gevlogen maar krijg de vorige vlucht te zien. Overigens ging het landen nu goed, geen gedoe meer gehad met het intercepten van de glidescope.
Voor de mensen die de vlucht uitgebreid willen zien.
Hier een screenshot filmpje van de vlucht van Bangkok naar Honk Kong
YouTube: Bangkok - Hongkong - Airbus A319
Hier een screenshot filmpje van de vlucht van Bangkok naar Honk Kong
YouTube: Bangkok - Hongkong - Airbus A319
Zal ik zo dadelijk even proberen.ravw schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:19:
[...]
FD + LNAV aanzetten
Dan gaat hij hem wel volgen
Als je een route gemaakt heb in de standaard planner van FS zal hij die gaan volgen.
Edit: Het heeft inderdaad gewerkt, thanks. Alleen het probleem met de speedmach. Ik draai aan de knop, druk op bevestigen, maar ook dan geen reactie?
[ Voor 20% gewijzigd door BramViking op 24-09-2022 13:31 ]
Speel jij hem met of zonder modBramViking schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:26:
[...]
Zal ik zo dadelijk even proberen.
Edit: Het heeft inderdaad gewerkt, thanks. Alleen het probleem met de speedmach. Ik draai aan de knop, druk op bevestigen, maar ook dan geen reactie?
Anders deze even DL
https://github.com/Heavy-Division/B78XH
Ik geniet met volle teugen van de A319. Ook z'n stabiliteit, en performance het is allemaal heerlijk vloeiend. Maar kan ook met SU10 te maken hebben natuurlijk.
Onderweg met Air Serbia van Belgrado naar Stuttgart.
Onderweg met Air Serbia van Belgrado naar Stuttgart.
:strip_exif()/f/image/gZTvNtFSK8UYzAkb8UIdZuGN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door DutchOwnage op 24-09-2022 14:14 ]
Ja hier ook alleen het landen , is erg opletten.. iets te hard je wielen neer zetten en hij gaat er weer vandoor.DutchOwnage schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:13:
Ik geniet met volle teugen van de A319.
Maar net in Hong Kong ging het goed ..
Dus even wennen weer ...
Maar dat geluid blijft echt erg gaaf.
Ik speel zowel op de pc alsook op de Xbox Series X. Laatste tijd vooral de Xbox en daar kun je zelf (als het niet uit de marketplace komt) geen mods op downloaden.ravw schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:39:
[...]
Speel jij hem met of zonder mod
Anders deze even DL
https://github.com/Heavy-Division/B78XH
ja dat is weer een nadeel van een Xbox.BramViking schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:22:
[...]
Ik speel zowel op de pc alsook op de Xbox Series X. Laatste tijd vooral de Xbox en daar kun je zelf (als het niet uit de marketplace komt) geen mods op downloaden.
Dan moet je het echt doen met wat Asobo in de MP of in MSFS gooit
Zo eens op letten met de landingravw schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:21:
[...]
Ja hier ook alleen het landen , is erg opletten.. iets te hard je wielen neer zetten en hij gaat er weer vandoor.
Maar net in Hong Kong ging het goed ..
Dus even wennen weer ...
Maar dat geluid blijft echt erg gaaf.
Die veer van het voorwiel is erg springerig
Beetje deze gedachten
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9MQlDLSDSryoL4YdPepZO6PW.gif?f=user_large)
Zit dan gelijk met dit weer in me hoofd:
House Of Pain - Jump Around
Jump around (Jump around)
Jump up, jump up, and get down
Gif komt uit Soul plane > Snoop Dog
Echte een aanrader om te kijken , je ligt helemaal dubbel
Klein stukje uit die Film
YouTube: Soul Plane (10/12) Movie CLIP - We Ready to Roll (2004) HD
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 24-09-2022 14:52 ]

Jaaa, staat me wel iets van bij gisteren bij m'n enige landing tot nog toe.
Ze hebben niet de game ready driver maar de studio driver geupdated. Die zou je dan moeten paklken.pretpik schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:24:
Hier na alle lovende reacties SU10 geinstalleerd, DLSS aan in combinatie met DX12. Het lijkt wel alsof m'n videokaart uit z'n neus staat te eten, en ik haal maar maximaal 24-30 FPS. Dev Menu zegt dat de limited Thread de GPU is. Ik heb de laatste Gameready driver. Toch weer terug naar DX11?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Dat DLSS is momenteel sowieso zwaar knudde... alle schermen worden helemaal vaag! Afgrijselijk. DX12 heb ik nog niet echt geprobeerd: ik wacht op de game ready driver.pretpik schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:24:
klopt die loopt veel beter .Soliest schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:11:
[...]
Ze hebben niet de game ready driver maar de studio driver geupdated. Die zou je dan moeten paklken.
hier ten minste wel de gamedriver is gewoon nog niet goed
Hoe heb je Vsync en je monitor refresh rate staan ?pretpik schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:22:
[ Voor 53% gewijzigd door sbijlsma op 24-09-2022 20:45 ]
Vsync uit en freesync aan. Ik ga morgen eens proberen een vlucht te doen op DX11, ik had een verjaardagsfeestje dus geen tijd meer om na die ene vlucht nog een andere te doen helaas.sbijlsma schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:43:
[...]
Hoe heb je Vsync en je monitor refresh rate staan ?
Helaas krijg ik veel CTD's met de A319, net als met de A321.... Zo jammer. En als klap op de vuurpijl is de autopilot bug ook weer terug, waarbij hij het vluchtplan niet volgt bij approach...
vreemdDutchOwnage schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:46:
Helaas krijg ik veel CTD's met de A319, net als met de A321.... Zo jammer. En als klap op de vuurpijl is de autopilot bug ook weer terug, waarbij hij het vluchtplan niet volgt bij approach...
Niet iets geinstaleerd daar na ?
of weggehaald?
Nee, alleen dus de A319 geïnstalleerd en wat livery packs. Performance an sich is het een hele verbetering tov SU9, maar de stabiliteit laat te wensen over, in ieder geval wat de A319 en 21 betreft op dit moment.
Ik kijk het nog even aan, anders worden het weer de stock planes...
Ow ja en ik had multipayer weer aangezet. Dat eerst maar weer eens uitzetten dan.
Ow ja en ik had multipayer weer aangezet. Dat eerst maar weer eens uitzetten dan.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 24-09-2022 22:09 ]
ja maar niet alle airports pakken goed bij de landing heb het ook welDutchOwnage schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:06:
Nee, alleen dus de A319 geïnstalleerd en wat livery packs. Performance an sich is het een hele verbetering tov SU9, maar de stabiliteit laat te wensen over, in ieder geval wat de A319 en 21 betreft op dit moment.
maar doe het dan even een andere leg pakken om dan goed aan te vliegen
vaak slaat die 1 gedeelte over maar dan zet je hem gewoon even terug je weet naar welke leg je moet vliegen en die even in je FMC bij legs actief maken en weer door
Ow ik dacht dat dat echt een Xbox dingetje was.
Dat is wel bijzonder, want hier een andere ervaring.Reinhard schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:48:
[...]
Ik vlieg nu ook met de Fenix A320 en de PMDG 737, en met alles op max supervloeiend, met schitterende scenery ( kijk alleen al naar het verschil in waterreflecties op grote hoogte tussen XP 12 en MSFS ),dan gaat XP het niet meer redden. Study-level kisten zijn er nu ook in MSFS, binnenkort prima AI traffic, ATC addons, GSX Groundservices. Daarnaast loopt X-Plane zelfs op een pc met mijn specs vele malen schokkeriger en kan ik niet alles op ultra zetten. Wil je dan ook nog mooie scenery dan moet je dus aan de slag met gigabytes vretende Ortho tiles, en of met heel veel ORBX spul, en dan nog geeft het niet dezelfde beleving als MSFS. die Simupdate 10 maakt echt een enorm verschil als je een RTX-kaart hebt.
Het argument dat XPlane 12 nog in beta is, zal niet betekenen dat de manier waarop scenery in X-Plane wordt gebruikt en weergegeven nog drastisch zal veranderen. En dan vergeet ik bijna om erbij te vermelden dat het grootste deel van de vliegvelden, ook de grotere, in X-plane gewoon helemaal leeg zijn: enkel landings- en taxibanen, verder een leeg platform.
X-Plane 12 werkt hier vloeiend op een RTX-3060. Het verschil is dat ik X-Plane 12 op 2560x1440 dan goed aan kan en met MSFS2020 moet ik het houden op 1920x1080 om de frame rates op een acceptabel niveau te houden. MSFS2020 geeft nog vaak problemen met ILS (lijnt niet goed uit op de baan), de ATC bakt er vaak weinig van en AI traffic gaat dwars door gebouwen of andere toestellen heen.
Het klopt dat X-Plane niet alle vliegvelden volledig heeft gevuld. Alleen bij de vliegvelden waar 3D achter staat. X-Plane is meer van de details en vlucht dynamica.
Voor sightseeing gebruik ik vooral MSFS. Voor realisme en airliners X-Plane 12.
Het beste van 2 werelden. Ze concurreren bij mij niet maar vullen elkaar mooi aan.
Hier een vergelijking die ik net even heb gemaakt van EHRD met een Airbus vanaf dezelfde spot op ramp A3. X-Plane 12 ziet er zeker niet slecht uit. Het is ook een kwestie van smaak. Beide zijn zonder scenery add ons. Klik voor groter.
MSFS2020
/f/image/PmZjPwN6wBu2esiQ5lCSEAld.png?f=fotoalbum_large)
X-Plane 12
/f/image/mRjgxu0prqaKclJmUBOpnM8l.png?f=fotoalbum_large)
MSFS2020
/f/image/d3W8zLuVq9oG5PpXcQlcK93H.png?f=fotoalbum_large)
X-Plane 12
/f/image/sNMdkv8g1Cx0o0caAv9KCJ68.png?f=fotoalbum_large)
Dat geblur van de schermen maakt DLSS inderdaad onwerkbaar.tup61 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:33:
[...]
Dat DLSS is momenteel sowieso zwaar knudde... alle schermen worden helemaal vaag! Afgrijselijk. DX12 heb ik nog niet echt geprobeerd: ik wacht op de game ready driver.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Denk dat ik vandaag de A319 verder aan de tand ga voelen. Gisteravond gelukkig een mooie vlucht kunnen completen met een Volaris Costa Rica SKBO-MROC. Maar, heb zoveel nieuw spul qua livery's voor de A320, A321 en 747 en dan heb ik ook nog de 777-300 nieuw die ik bijna nog niet gebruikt heb. Lastig allemaal zeg 
@ravw out of interest, wat zou een beetje een medium end PC systeem mij kosten all in voor MSFS? Waar jij op speelt bijvoorbeeld? Ik zou dan de PC gewoon aan de tv hangen, dus een monitor is niet nodig.
@ravw out of interest, wat zou een beetje een medium end PC systeem mij kosten all in voor MSFS? Waar jij op speelt bijvoorbeeld? Ik zou dan de PC gewoon aan de tv hangen, dus een monitor is niet nodig.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchOwnage op 25-09-2022 10:14 ]
Ach dat komt wel .. rustig aanDutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:10:
Denk dat ik vandaag de A319 verder aan de tand ga voelen. Gisteravond gelukkig een mooie vlucht kunnen completen met een Volaris Costa Rica SKBO-MROC. Maar, heb zoveel nieuw spul qua livery's voor de A320, A321 en 747 en dan heb ik ook nog de 777-300 nieuw die ik bijna nog niet gebruikt heb. Lastig allemaal zeg
heb het ook dan vlieg je even een lange tijd niet met een vliegtuig, en dan komt er weer iets van een update uit , dan pak je hem vanzelf wel weer eens.
Zo blijf het ook leuk.
Keuze zat :-)
Kijk even naar mijn systeem en probeer daar een beetje inde buurt te komen , zou wel voor een andere CPU gaan.DutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:10:
Deze is een beetje te veel van het goede
Maar denk wel rond de 1500/2000 euro moet gaan denken
zeker met die prijzen van de GPU
je zou ook gelijk kunnen kijken naar een 30XX ( maar wacht daarmee tot de nieuwe 40XX uitkomen dan zakken ze wel )
Maar deze richting moet je wel denken , maar dan speel je wel MSFS op Ultra
Ja, zit me langzaam een beetje te oriënteren. Dank je.ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:20:
[...]
Kijk even naar mijn systeem en probeer daar een beetje inde buurt te komen , zou wel voor een andere CPU gaan.
Deze is een beetje te veel van het goede
Maar denk wel rond de 1500/2000 euro moet gaan denken
zeker met die prijzen van de GPU
je zou ook gelijk kunnen kijken naar een 30XX ( maar wacht daarmee tot de nieuwe 40XX uitkomen dan zakken ze wel )
Maar deze richting moet je wel denken , maar dan speel je wel MSFS op Ultra
Kijk ook eens hier.DutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:24:
[...]
Ja, zit me langzaam een beetje te oriënteren. Dank je.
Desktop koopadvies
En laat er een bouwen/of zelf bouwen , geen kant en klaar spul kopen.
Hier kan je gewoon je systeem helemaal zelf in elkaar zetten en dan laten opsturen
En dan kan je ook gelijk zien wat het een beetje gaat kosten
https://www.alternate.nl/configurator.xhtml?pca=20
En niet heel onbelangrijk bij en aanschaf van een PC ... kijk ver vooruit , gaat niet kopen wat nu goed is , maar koop iets wat ook de eerste jaren goed is . en goed/makkelijk kan geupgrade worden.
Beter nu iets duurder nemen dan over een jaar weer het zelfde bedrag uit moeten geven voor een upgrade.
Denk an GPU / opslag

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 10:33 ]
Ja inderdaad. Intern geheugen lijkt mij ook belangrijk, je wilt toch wel 32GB?
Want het min of meer enigzins gebrek aan geheugen op de XSX speelt denk ik een grote rol bij de matige performance van 3rd party addons.
Want het min of meer enigzins gebrek aan geheugen op de XSX speelt denk ik een grote rol bij de matige performance van 3rd party addons.
Ja 32 is genoeg maar vaak kom ik niet boven de 12 GB uit.DutchOwnage schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:47:
Ja inderdaad. Intern geheugen lijkt mij ook belangrijk, je wilt toch wel 32GB?
Nu op de 13 GB
/f/image/4j0DnDtin7LhVD2G9NqcWNnv.png?f=fotoalbum_large)
Maar meer moet je zeker niet doen , minder ook niet
Beetje deze kant moeten je gaan denken:
CPU:AMD Ryzen 7 3700X 8-Core 3.6 GHz (4.4 GHz Turbo)
Motherboard:B550
RAM:32GB DDR4 3200 MHz
Graphics:Nvidia GeForce RTX 3070 8GB
Primary Hard Drive:2TB NVMe SSD/M2
Power Supply:850 Watt 80 Plus Gold Certified ( voorlater een RTX40XX goed genoeg)
Dit is toch wel een beetje ondergrens wil je MSFS lekker kunnen spelen.
Zeker als je veel addons gaat gebruiken
[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 25-09-2022 11:10 ]
Triest om zeggen maar msfs is hier vaak cpu bottlenecked met mijn 3700x. Vermoed dat een 5800x3d een betere keuze is (maar wel pak duurder). Of wachten op ryzen 7000.
Hier is dx12 in SU10 in VR geen succes. Msfs crasht telkens ik vr activeer in-game. Ik draai de laatste studio drivers. Jammer, want dx12 zou mijn cpu bottleneck kunnen verlichten volgens wat ik lees. Dan maar terug naar dx11 met dlss op balanced in VR.
Hier is dx12 in SU10 in VR geen succes. Msfs crasht telkens ik vr activeer in-game. Ik draai de laatste studio drivers. Jammer, want dx12 zou mijn cpu bottleneck kunnen verlichten volgens wat ik lees. Dan maar terug naar dx11 met dlss op balanced in VR.
Beste van 2 werelden is inderdaad een optie maar ik heb daar de tijd en het geld niet voor... maar los daarvan zijn graphics gewoon te belangrijk voor mij. Je screenshots laten echt heel mooi zien waarom ik MSFS prefereer: de MSFS screenshots lijken net foto's wat het licht/belichting betreft: de XP screenshots zijn overduidelijk screenshots van een sim. Wereld van verschil, althans voor mij.Corrigan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:21:
[...]
Voor sightseeing gebruik ik vooral MSFS. Voor realisme en airliners X-Plane 12.
Het beste van 2 werelden. Ze concurreren bij mij niet maar vullen elkaar mooi aan.
Hier een vergelijking die ik net even heb gemaakt van EHRD met een Airbus vanaf dezelfde spot op ramp A3. X-Plane 12 ziet er zeker niet slecht uit. Het is ook een kwestie van smaak. Beide zijn zonder scenery add ons. Klik voor groter.
EDIT
Ik bedoel... kijk nou toch... willekeurig airport met default scenery...!
/f/image/9dlTlW2b74IrXm8B6WVafbMU.png?f=fotoalbum_large)
En trouwens, deze bomen vind ik ook veel mooier dan al die losse sprietjes die je XP ziet. Zo ziet een bos er uit. (Dit is op dezelfde locatie als hierboven, trouwens. Default scenery.)
/f/image/ykukwcxHJtiJkGK1thRRtE5N.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door tup61 op 25-09-2022 11:34 ]
ja klopt maar het het hier ook over minimaallogion schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:21:
Triest om zeggen maar msfs is hier vaak cpu bottlenecked met mijn 3700x. Vermoed dat een 5800x3d een betere keuze is (maar wel pak duurder). Of wachten op ryzen 7000.
je moet er echt niet onder gaan zitten
Hoe hoger hoe beter inderdaad.
Het installeren van SU10 blijft bij mij hangen op 78%, bij het uitpakken van de frankfurt -0.1.52 fspatch.
Ik ga ervan uit dat een onderdeel van het gedownloadde installatiepakket corrupt is.
De vorige keer dat dat gebeurde heb ik MSFS opnieuw geinstalleerd, maar dat wil ik natuurlijk deze keer voorkomen.
Ik heb daarna ooit eens gelezen dat je door het verwijderen van de installatiepaketten de installatie weer vlot kunt trekken. Weet iemand nog hoe dat precies gaat?
Ik ga ervan uit dat een onderdeel van het gedownloadde installatiepakket corrupt is.
De vorige keer dat dat gebeurde heb ik MSFS opnieuw geinstalleerd, maar dat wil ik natuurlijk deze keer voorkomen.
Ik heb daarna ooit eens gelezen dat je door het verwijderen van de installatiepaketten de installatie weer vlot kunt trekken. Weet iemand nog hoe dat precies gaat?
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Ben ik het absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan/wil zo'n systeem betalen en met mijn AMD 3600 en 5700XT speel ik het spel ook makkelijk (30 FPS @ 1440p met meeste settings op ultra, LOD op 200). Dit zijn onderdelen die je op het moment ook tweedehands prima kan kopen. Het is maar net wat je bedoelt met "lekker" natuurlijk maar ik zie op het moment geen enkele reden om te upgraden.ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:49:
[...]
Dit is toch wel een beetje ondergrens wil je MSFS lekker kunnen spelen.
Dat jij te vrede ben met 30FPS oke, maar dat is wel het minimale wat je van MSFS moet hebben.mvbo schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:40:
[...]
Ben ik het absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan/wil zo'n systeem betalen en met mijn AMD 3600 en 5700XT speel ik het spel ook makkelijk (30 FPS @ 1440p met meeste settings op ultra, LOD op 200). Dit zijn onderdelen die je op het moment ook tweedehands prima kan kopen. Het is maar net wat je bedoelt met "lekker" natuurlijk maar ik zie op het moment geen enkele reden om te upgraden.
En jij zal ook niet veel addons kopen
Jij gaat dat echt niet redden als jij mijn FS daar op zou zetten.
Ik draai dan hier wel op 2560 -1440 Ultra 60FPS
En voor zo systeem hoef je ook niet veel kwijt te zijn.
Rond de 1500 kan je al klaar zijn als je een beetje goed shopt en kijkt.
Zelfs met een Core i7-12700K + RTX 3080 12G kan je al als je goed kijkt al onder een 2000 euro zitten.
Er lezen ook mensen mee in dit forum die helemaal geen 2000 euro willen uitgeven aan een systeem, maar wel MSFS willen spelen (we hebben het niet over add-ons). Als jij dan aangeeft dat het niet speelbaar is op een lager systeem vind ik dat je er gewoon naast zit.ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:05:
[...]
Zelfs met een Core i7-12700K + RTX 3080 12G kan je als je goed kijkt al onder een 2000 euro zitten.
Ik probeer alleen aan te geven dat 2000 enorm veel geld is en je met 30 FPS ook enorm veel plezier kan hebben. Natuurlijk is meer FPS beter, maar voor mij is 30 FPS het punt waarop ik heel prima de Sim gebruik, en ik tweak eea zo ver als mogelijk om de beste graphics te krijgen maar wel rond de 30 FPS te blijven.
Ik weet dat iedereen zijn eigen standaard heeft, en sommigen het ook prima vinden om een groot deel van zijn/haar salaris aan MSFS uit te geven, maar dat hoeft niet om nog steeds een hele mooie sim ervaring te hebben.
De hoeveelheid berichten zijn erg offtopic, daar zijn de gelinkte desktop advies topics voor. Echter vraagt @DutchOwnage advies voor een medium pc en een uitspraak als ''al onder de 2000'' vind ik dan zeer opmerkelijk. Ben het volledig met iedereen eens dat je vooruit moet kijken. Dus een grote SSD en genoeg RAM. Echter wellicht is het ook zo eerlijk om met de huidige/toekomstige DLSS optimalisaties en de ''XBox'' update van vorig jaar te zeggen dat je ook prima uit de voeten kunt met een instap 5600X (sneller dan 3900X, zie Tweakers FS test/review) en een 3060 Ti (veelvuldig geprezen 'budget' sweetspot). Ook zijn er genoeg tweedehands opties zoals een R3600/3700 of een i5 10400 (100 euro). Ik zie op Tweakers meerdere 2080 Supers staan voor bijvoorbeeld 400 euro. Dat scheelt weer 200 euro op een 3060 Ti. Genoeg opties waarmee je met de helft van 2000 al klaar bent en nog steeds prima mee komt.ravw schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:05:
[...]
Dat jij tevreden bent met 30FPS oke, maar dat is wel het minimale wat je voor MSFS moet hebben. Jij gaat dat echt niet redden als jij mijn FS daar op zou zetten.
Zelfs met een Core i7-12700K + RTX 3080 12G kan je als je goed kijkt al onder een 2000 euro zitten.
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Je er zijn er bij die dat niet kunnen, jamvbo schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:18:
[...]
Er lezen ook mensen mee in dit forum die helemaal geen 2000 euro willen uitgeven aan een systeem, maar wel MSFS willen spelen (we hebben het niet over add-ons). Als jij dan aangeeft dat het niet speelbaar is op een lager systeem vind ik dat je er gewoon naast zit.
Ik probeer alleen aan te geven dat 2000 enorm veel geld is en je met 30 FPS ook enorm veel plezier kan hebben. Natuurlijk is meer FPS beter, maar voor mij is 30 FPS het punt waarop ik heel prima de Sim gebruik, en ik tweak eea zo ver als mogelijk om de beste graphics te krijgen maar wel rond de 30 FPS te blijven.
Ik weet dat iedereen zijn eigen standaard heeft, en sommigen het ook prima vinden om een groot deel van zijn/haar salaris aan MSFS uit te geven, maar dat hoeft niet om nog steeds een hele mooie sim ervaring te hebben.
Maar er zijn er ook bij die daar hun hand er niet voor omdraaien.
EN als jij je een beetje verdiept had in de hele gedoe met MSFS had je zeker weten geweten dat ik er niet naast zit.
Want jij houd echt nog geen rekening mee dat er nog veel dingen er aan komen wat betreft Update en WU's
Maar je moet ook vooruit denken, ik zou niemand een pc aanraden waar FS nu goed op loopt.
Want dat kan over een half jaar weer niet zo zijn.
Dan beter nu een beetje overpowered zijn en nog wat jaren mee kunnen.
Ik heb zelf mensen die dus behoorlijke systemen hebben staan en ook maar af en toe eens wat kopen dat die al zeggen had wel iets meer gemogen.
En dat zijn mensen die hebben dan een RTX3080 er in zitten .....
Mensen kijken vaak met PC kopen meer van nu, wat heb ik NU nodig en niet wat heb ik over een jaar nodig.
En Console weet je gewoon daar kan je jaren mee doen maar een pc is eigenlijk al verouderd als je de winkel uit loopt.
En ik denk niet dat je blij bent dat als je net 1000 euro uit geeft aan een pc dat je 20 min moet wachten omdat MSFS eens opgestart is.
Of dat die binnen een paar maanden al niet meer mee kan komen.
Dan liever even een paar maandjes door sparen en wat vrijheid hebben in je systeem.
Ik heb dit systeem ook voor 1600 gekocht 2 jaar geleden ( alleen een grotere M2 in gegooid )
Maar goed dat was twee jaar geleden , de prijzen zijn ook erg om hoog gegaan.
Maar je moet bij een PC nieuw kopen toch wel denken aan een 1500 euro
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc