Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Ik ben ook niet zo van de oude liveries en zo. Wat ik ook HE-LE-MAAL niets vind, zijn addons van airports die niet meer (officieel) bestaan... Ik hoorde dat Asobo/MS Meigs wil toevoegen aan MSFS. Nou, die komt er bij mij niet op, hoor. Maar ook bijvoorbeeld Kai Tak blijft populair, zo lijkt het. Ik zou daar never nooit niet op vliegen. Er zijn genoeg gave vliegvelden die nog wél bestaan dus waarom vliegen op oude meuk. Maar goed, ieder z'n hobby. ;)
met livery's vind ik het niet erg , maar met vliegvelden die niet meer bestaan komen er niet in ..
Met FSX vaak op Tegel gevlogen , nou is hij voor MSFS ook te koop leuk vliegveld maar bestaat dus niet meer .. dus geen aanschaf hier ..
Kai Tak is erg gaaf maar zelfde verhaal ..

Maar zou het wel eens leuk vinden om eens een MSFS te hebben die zich alleen maar voor de jaren 70 afspeelt dus zeg maar de begintijd van de jets
Dus nog met de oude schiphol en zo veel vliegvelden die toen nog erg klein waren
16 hoven oude airport
Dus ook die oude vliegtuigen weer op de vliegvelden hebben staan
de conny's ,tristar, DC 8/9 en dat soort vliegtuigen

Dus zeg maar deze tijd van schiphol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgJamisfT6fg0cA9IgfxGg_zGPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K4hreVM1xdoQgwwBpZbVhtkN.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 29-08-2022 14:41 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Met FSX vaak op Tegel gevlogen , nou is hij voor MSFS ook te koop leuk vliegveld maar bestaat dus niet meer .. dus geen aanschaf hier ..
Tegel zit nog wel gewoon in Simbrief en MSFS, gek genoeg...! Ik wilde onlangs van Berlijn naar weet ik veel vliegen en zonder er bij na te denken, maakte ik een SB-plan vanaf EDDT en liet ik mijn A320 daar spawnen (is daar nou geen Nederlands woord voor?) in MSFS. Vervolgens wilde ik in de EFB de charts voor EDDT zoeken... waren niet te vinden! Ik dacht 'Wat krijgen we nou...?!' En toen pas bedacht ik me dat Tegel niet meer in gebruik is... :X :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

Maar zou het wel eens leuk vinden om eens een MSFS te hebben die zich alleen maar voor de jaren 70 afspeelt dus zeg maar de begintijd van de jets
Dus nog met de oude schiphol en zo veel vliegvelden die toen nog erg klein waren
Ja, dat zou op zich wel grappig zijn, een soort van mod of extra versie waarin ALLES is zoals het in een bepaald tijdperk was!

Ik kan me nog vaag herinneren dat ik in de jaren zestig op Schiphol was... volgens mij kon je toen gewoon nog overal rondlopen?! Als ik had geweten dat flight simmen later een hobby zou worden, had ik beter opgelet toen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:48:
[...]

Ja, dat zou op zich wel grappig zijn, een soort van mod of extra versie waarin ALLES is zoals het in een bepaald tijdperk was!

Ik kan me nog vaag herinneren dat ik in de jaren zestig op Schiphol was... volgens mij kon je toen gewoon nog overal rondlopen?! Als ik had geweten dat flight simmen later een hobby zou worden, had ik beter opgelet toen. 8)
kan wel weer FS98 er op zetten met al die non glas cockpits
maar dat is het dan ook niet .. nee maar liever de tijd eerder
Wel leuk als je terug kijk naar FS hoe ook de vliegtuigen moderner zijn geworden ...
En veel veranderd ....
Dreamfleet B737 was toen .. de top addon. (non glass) ..
Nu zit je al met bijna zelf vliegende vliegtuigen

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 29-08-2022 14:54 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat we nu allemaal bijna automatisch kunnen vliegen / rijden heeft namelijk ook te met de luchtvaart te maken (door het neerschieten van Flight 007

Wikipedia: Korean Air-vlucht 007

( daarna zijn de GPS vrijgegeven voor de burger / luchtvaart )

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 29-08-2022 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:03:
dat we nu allemaal bijna automatisch kunnen vliegen / rijden heeft namelijk ook te met de luchtvaart te maken (door het neerschieten van Flight 007

Wikipedia: Korean Air-vlucht 007

( daarna zijn de GPS vrijgegeven voor de burger / luchtvaart )
Hm... 'Elk nadeel heb se voordeel' om met Cruijff te spreken... :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:07:
[...]

Hm... 'Elk nadeel heb se voordeel' om met Cruijff te spreken... :|
Ja klopt

Even terug te komen op Oud Schiphol

hier wel wat leuke foto's van het en info:

Tegenwoordig is het een van de drukste luchthavens ter wereld, maar begin vorige eeuw was Schiphol niet meer dan een stuk grasland van ene boer Knibbe. In 1916 verkocht hij ongeveer twaalf hectare grond in de Haarlemmermeerpolder aan de Nederlandse overheid. Dat daar nu meer dan duizend vliegtuigen per dag landen, had niemand voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYh1az1SxUVRfXumTkyIyrYmgcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BGTsMfAi1KeiOHPxMUbG5Tb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC1TC0QwZO4Pcyx6p2u2EJiUSvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJegsZCtdbMgBCwUEHAvkH2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmqlRdFxGkNu4MVJOZyQYtw2dOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8K6Js9DF6aO8EUFXgF3pNqd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZvOTTmExm1T0zmcf-iCXgIiGIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jQe78jkSKxhWWDZB754pDNH.jpg?f=fotoalbum_large

Zou leuk zijn als je heel MSFS naar deze tijd kan terug zetten met alle vliegtuigen en airports in die tijd

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 29-08-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
Heb nog veel te leren eer ik met airliners kan vliegen. Opstijgen en cruisen geen probleem,maar landen is een ander paar mouwen. De dreamliner gaf telkens automatisch gas bij als ik bijna ging landen wat ik ook probeerde met de throttle en vertraagde telkens ik voorbij de startbaan was. Na 3 keer rondvliegen uiteindelijk toch gelukt om te landen zonder brokken. De A320Neo weigerde om naar de 3500ft te gaan om de ils op te pikken en bleef op 5000ft vliegen. Toen ik de manueel overnam ging alles goed tot ik op 500ft zat en viel hij ineens naar beneden op enkele seconden tijd. Te late reactie toen ik vol gas gaf. Was juist alsof de motoren uitgevallen waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marc_Be schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:39:
Heb nog veel te leren eer ik met airliners kan vliegen. Opstijgen en cruisen geen probleem,maar landen is een ander paar mouwen. De dreamliner gaf telkens automatisch gas bij als ik bijna ging landen wat ik ook probeerde met de throttle en vertraagde telkens ik voorbij de startbaan was. Na 3 keer rondvliegen uiteindelijk toch gelukt om te landen zonder brokken. De A320Neo weigerde om naar de 3500ft te gaan om de ils op te pikken en bleef op 5000ft vliegen. Toen ik de manueel overnam ging alles goed tot ik op 500ft zat en viel hij ineens naar beneden op enkele seconden tijd. Te late reactie toen ik vol gas gaf. Was juist alsof de motoren uitgevallen waren.
Houd bij landen altijd je minimum speed in de gaten en je Flaps setting...
Kijk bij welke snelheid welke stand van de flaps gezet moeten worden

het gas geven vlak voor de landing is vaak dat je te langzaam vliegt , en dus zal het vliegtuig zich zelf willen redden dus gas er op gaan doen.

Wat een beginnende fout is .. je gashendels op full hebben staan met AT aan....
Dan als je vlak voor de landing je At uit gooid dan staat je handels wel in FULL ..
Dan zal het vliegtuig dus denken ... aha die wil full .. :-)
Zorg wel dat vlak voor het uitzetten van je AT je gasthendels dus ook laag staan

Probeer niet lager te komen dan 145 knt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog iets minder dan een uurtje landen we op LIRQ

Dus we kunnen nog even van het uitzicht genieten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qhozRt3i7FFbWtloeAuNmCqTww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yfq48WpGvktQzwvnjVBbSNGB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Net een vluchtje naar Nice gedaan, helaas kwam ik iets te laag uit waardoor ik de ILS niet kon onderscheppen. Uiteindelijk wel op het handje geland. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YQGG65L/2022-08-29.png

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretpik schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:55:
Net een vluchtje naar Nice gedaan, helaas kwam ik iets te laag uit waardoor ik de ILS niet kon onderscheppen. Uiteindelijk wel op het handje geland. :)

[Afbeelding]
te laag ?.. dan houd je toch gewoon rechte lijn aan
En je wacht tot die hem aangrijpt ( die diamant komt wel een keer op jou hoogte dus dan zal hij mee gaan met die diamant .)
als je er maar niet boven zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

te laag ?.. dan houd je toch gewoon rechte lijn aan
En je wacht tot die hem aangrijpt ( die diamant komt wel een keer op jou hoogte dus dan zal hij mee gaan met die diamant .)
als je er maar niet boven zit
Die kwam gek genoeg niet in beeld, ik zat op 2700 ft terwijl ik volgens m'n flightplan op 6300ft had moeten zitten. Normaal zit ik te hoog, nu ging ik op eigen inzicht m'n daling inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

Die kwam gek genoeg niet in beeld, ik zat op 2700 ft terwijl ik volgens m'n flightplan op 6300ft had moeten zitten. Normaal zit ik te hoog, nu ging ik op eigen inzicht m'n daling inzetten.
nee klopt soms zie je hem niet maar je moet dan even op de papi lichts letten als hij niet auto zakt (ook zonder dat hij het laat zien in het paars) wil hij nog wel gaan zakken
zie je de papi lichten wit worden , ingrijpen en op het handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

het gas geven vlak voor de landing is vaak dat je te langzaam vliegt , en dus zal het vliegtuig zich zelf willen redden dus gas er op gaan doen.

Dan als je vlak voor de landing je At uit gooid dan staat je handels wel in FULL ..
Zorg wel dat vlak voor het uitzetten van je AT je gasthendels dus ook laag staan

Thx voor uw reactie. Speed was 163kts en flaps stonden in zover ik weet ook goed. Bij de eerste poging zou het kunnen dat de throttle te hoog stond maar de rondvluchten zijn alle3 manueel uitgevoerd aan lage snelheid en toch gaf hij nog 2 maal vol gas op ongeveer 100m voor de landingsbaan. Zal het nog eens een kans geven binnen 3 weken als ik uit verlof kom. Anders verder vliegen met CJ4 en de caravan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik was de biggest fan van de Air Canada vliegtuigen, met de unieke licht blauwe kleur, niks tipt er aan en ik zie duizenden kisten op werk op Schiphol dagelijks. De nieuwe is ook stoer en sexy maar toch anders..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Ik heb mijn throttle met take-off op "TO/GA" staan. En zodra ik veilig van de grond ben en m'n vliegtuig aan het klimmen is, zet ik 'm op A/T met de throttle op CL en daar kom ik verder niet meer aan. Pas bij het dalen ga ik throttle minderen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aankomst LIRQAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd3Uo5ABYjalRZSm7O7jl5r30HA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sT5k4AjHQS3KwbDP9ySaUyg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCWuUn6G5IGWQ6Z_RjZddTWmaX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Urlm4eQYrDe3vAmvXJ8K1B4A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIBhEgJVAsBls5IdYXLlkkxHg8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0eBDQaaTAikuXsxCYgSkEefp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Pas bij het dalen ga ik throttle minderen.
Da's dus fout. In de Airbus raak je de throttle pas weer aan als je 'm tijdens de flare op idle moet zetten. Vanaf het moment dat je 'm na de start of CL zet, moet je er niet meer aankomen tot aan de flare!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:15:
[...]

Da's dus fout. In de Airbus raak je de throttle pas weer aan als je 'm tijdens de flare op idle moet zetten. Vanaf het moment dat je 'm na de start of CL zet, moet je er niet meer aankomen tot aan de flare!
kan zijn dat hij de snelheid er uithaalt met de SPD knop .. dat doe ik dus ook
onder 10000 ft gaat die toch echt onder de 240knt ( Decel)
en dan rustig aan afbouwen tot de ... TD , maar niet door middel van je gashandels aan te raken inderdaad.
je laat het vliegtuig het werk doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Begin me steeds meer te storen aan flight simulator. De hoeveelheid crashes, terwijl je bezig bent met een landing, is ongehoord.

[ Voor 29% gewijzigd door BramViking op 29-08-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
BramViking schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:58:
Begin me steeds meer te storen aan flight simulator. De hoeveelheid crashes er wel niet ontstaan terwijl je bezig bent met een landing is ongehoord. Het product, zoals het nu geleverd is, zou normaliter niet klaar zijn voor release.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou je ten zeerste de SU10 bèta willen aanraden. Nu nog op SU9 zitten, is jezelf martelen(Xbox).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:22:
[...]

kan zijn dat hij de snelheid er uithaalt met de SPD knop .. dat doe ik dus ook
onder 10000 ft gaat die toch echt onder de 240knt ( Decel)
en dan rustig aan afbouwen tot de start , maar niet door middel van je gashandels aan te raken inderdaad.
je laat het vliegtuig het werk doen .
Zo doe ik 't ook. Van 300knt op 25000ft tot aan 145knt bij touchdown. Ik raak de hele gashendel niet aan, alleen de speedbrake heel af en toe om beetje te corrigeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vertrokken naar Madeira vanaf Marrakesh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1awpQ283sWcSdvv6pt8GsbfCXk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Wk40xiZ6i8rIKfhjIhR2FRzk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3b7_pdU49RpLoeSuJol6VRqDXE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VgloWa8N41hVs96dFSSYrdR6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxZieZZWsSI-HXkdzBMO5j6ncdY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ivqyJagLBROn8ajyGKouO76g.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewyydffc7DvBCXyDzBrUu_8IDwI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KvK7a0UsA1JCq2uwvFhc7NyA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOzd-PCPWVkxig-ZGHb22kdVe-o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GzPdR6oOXm7jS3WJHv5xRheb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nu1pjT0m4UCVJPcSzYLwi5DUS8s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EFZf7l0CyOXsNxdirO5b7wmA.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst Madeira
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9nJ2QeHD_7tbRfekmTrdDR9Nqc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HRRDTAUhK18t7dggHqzl2Ca9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHiD9cXZ9OHv0LrB9ECPxEaddHM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HzF62W1AX6dktOSr9IhRfn9I.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLbR6yvUZjyZ0OD1lG8mwjux-QE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XOfRVkvrTLwwaUinX7Tr6Fk3.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 29-08-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
DutchOwnage schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou je ten zeerste de SU10 bèta willen aanraden. Nu nog op SU9 zitten, is jezelf martelen(Xbox).
De Xbox kent geen beta's, het is echt beneden peil hoe slecht de game nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Iemand enig idee wanneer de 737 pmdg op de Xbox zal komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:30

djbarney

XBL: DeejayBarney

BramViking schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:58:
[...]

Jazeker wel, alleen de manier om die te krijgen is net even anders. Je moet voor Xbox een "Insider" zijn, dat kan je worden door dit te doen:

On Xbox
  • Go to Store on Home or select Store in the guide.
  • Note If you can’t locate Store, scroll down to Add more on the Home screen and select the Store tile. (You may need to select See all suggestions.) Then select Add to Home.
  • Choose Search.
  • Enter insider in the box, then select Xbox Insider bundle.
  • Select Get or Install. This will install both the Xbox Insider Hub and the Report a problem app.
in de insider hub kan je dan aangeven dat je je xbox wil "enrollen" in de insiders testing rings, daar zijn er 4 van (alpha skip ahead voor de meest recente en minst stabiele testversies), dan apha, beta en omega rings, waarbij omega de meest stabiele ring is die nog previews krijgt.

In diezelfde insiders hub worden dan een aantal "previews" aangeboden, en Flight Simulator is daar 1 van. Daarop enrollment doen betekent dat de SU10 preview geinstalleerd word, dat is wel in plaats van de retail versie. Zodra dan de beta afgelopen is, word als het goed is automatisch de retail versie weer geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Jawel. Ben al jaren Beta Insider op Xbox. Zowel op OS niveau (Alpha Skip Ahead) als voor diverse games.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:55
Iemand enig idee wanneer de 737 pmdg op de Xbox zal komen?
Zolang Xbox wasm niet toe laat. Komt hij niet op Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Rivanov schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 06:16:
[...]

Jawel. Ben al jaren Beta Insider op Xbox. Zowel op OS niveau (Alpha Skip Ahead) als voor diverse games.
Bedoel uiteraard de beta's in een spel. Je kunt niet zomaar patches downloaden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
BramViking schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Bedoel uiteraard de beta's in een spel. Je kunt niet zomaar patches downloaden ;).
Maar je kunt je gewoon aanmelden als Beta user voor Microsoft Flight Simulator. Dat doe je via het Insider program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
[...]

https://forums.flightsimu...sim-update-10-beta/507612

Zit al 1.5 maand in beta, en de laatste 3 builds zijn een hele grote verbetering ten opzichte van de huidige live build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

https://forums.flightsimu...sim-update-10-beta/507612

Zit al 1.5 maand in beta, en de laatste 3 builds zijn een hele grote verbetering ten opzichte van de huidige live build.
ben wel benieuwd .. maar we zullen zien bij het uitbrengen van die SU10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 18:24
"Twee piloten van Air France zijn geschorst nadat ze tijdens de vlucht in de cockpit met elkaar op de vuist gingen. Volgens een medewerker van Air France vond het handgemeen in juni plaats op een vlucht van Genève naar Parijs."

Zouden zij het ook niet eens zijn geweest over welke instellingen te moeten gebruiken in de sim of welke HOTAS/Yoke nu beter is?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:12:
"Twee piloten van Air France zijn geschorst nadat ze tijdens de vlucht in de cockpit met elkaar op de vuist gingen. Volgens een medewerker van Air France vond het handgemeen in juni plaats op een vlucht van Genève naar Parijs."
plaatst dan ook even het bericht er bij zo dat mensen ook weten waar je het over heb
https://nos.nl/artikel/24...ege-vechtpartij-aan-boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Even een vraag voor mijn gemoedsrust.

Zojuist de German City Pack toegevoegd via de MP.
Succesvol volgens de meldingen.

Vervolgens in de content manager haalt hij maar een paar Kb op en geeft hij aan dat hij is geinstalleerd, klopt dit?
Is er een tijdelijke stop bij Microsoft/Asobo of iets dergelijks

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
MarchelHoek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:45:

Vervolgens in de content manager haalt hij maar een paar Kb op en geeft hij aan dat hij is geinstalleerd, klopt dit?
Bij mij kwamen in de content manager erna nog meerder "updates" binnen welke ook nog gedownload moesten worden. Allemaal apart aanklikken en downloaden (of select all natuurlijk).

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
ravw schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:03:
[...]

nee klopt soms zie je hem niet maar je moet dan even op de papi lichts letten als hij niet auto zakt (ook zonder dat hij het laat zien in het paars) wil hij nog wel gaan zakken
zie je de papi lichten wit worden , ingrijpen en op het handje
het punt waar je papi lights en de ILS je heen brengen is niet altijd hetzelfde punt op de baan, het kan zo maar zijn dat je perfect op de GS zit maar volgens de PAPI lights te hoog of te laag. Je mag natuurlijk altijd naar handmatig vliegen over gaan maar dat dat moet als de PAPI lights 3 wit geven is niet zo. Het zijn 2 aparte systemen die niet altijd naast elkaar geinstalleerd zijn.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

het punt waar je papi lights en de ILS je heen brengen is niet altijd hetzelfde punt op de baan, het kan zo maar zijn dat je perfect op de GS zit maar volgens de PAPI lights te hoog of te laag. Je mag natuurlijk altijd naar handmatig vliegen over gaan maar dat dat moet als de PAPI lights 3 wit geven is niet zo. Het zijn 2 aparte systemen die niet altijd naast elkaar geinstalleerd zijn.
JA klopt maar als je dan toch op het handje wil landen moet je daar wel naar kijken.

zeker bij een hele korte baan ..
bij en lange baan gooi ik hem ook wel een s later neer dan gebruikelijk , zeker als er weer een op je staart zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korte vlucht van Praag naar Salzburg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YOrJALRLFHPqm_UueH3FWfcwyU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lgBpfdZJ1nXRiZKvGUGuxvkO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qX8KziV5WsOmSKvZ4Lz7V3NzshE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1Txhl63fT2HTVW6ehUcdRT4S.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2ZmMsuEj6oxrQFXeoyVcAk7RzQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KePzwvTAOlKAqLc05fMoa8yU.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X4qClzYvQk3TTenSq2aVeILNZQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/G5sScIUNnjCF15sTjNMut5IP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBIqYLV04hDnVrg3oz1CAFojzVE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sVddcfPT95ybdGEn4tXooixa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDer5psHJe0oGylC6uIvvvrsjPs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Mw8fS0J4YTUCm5zcrzeWaphS.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
Soliest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Bij mij kwamen in de content manager erna nog meerder "updates" binnen welke ook nog gedownload moesten worden. Allemaal apart aanklikken en downloaden (of select all natuurlijk).
Hmmm, na herstarten van FS nogmaals gekeken maar niets in de content manager wat er op lijkt.
Update verwijderd en opnieuw toegevoegd maar 400 Kb en het is klaar. Geen extra download in de content manager.

Er staan wel wat paketten in de download beschikbaar maar dat zijn bijvoorbeeld velden die ik heb van andere developers..

Ik wacht het wel eventjes af of er na su10 iets wijzigt, duurt ook niet al te lang meer

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Al enkele weken aan het vliegen met de Fenix A320 en de Thrustmaster TCA Captain Pack Airbus Edition.
Bevalt me uitstekend.
Nu wil ik enkele landing challenges afwerken met MSFS/Asobo's A320N,
maar ik krijg mijn throttles in de quadrant maar niet fijn afgesteld.
Ik moet de reverse detents indrukken om op 0 te staan.
Iemand tips?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kozzmozz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:47:
Al enkele weken aan het vliegen met de Fenix A320 en de Thrustmaster TCA Captain Pack Airbus Edition.
Bevalt me uitstekend.
Iemand tips?
ik krijg hem al weken niet meer goed werken die hele Thrustmaster TCA set ..
als ik mijn Flaps naar beneden gooit gaat mijn gas hendel naar off
gashendels werken al bijna helemaal niet meer
Tot aan CL schuiven dan staat hij al in GA modus in game
Joystick met rudder gedeelte .. naar links goed , naar rechts .. gaat hij eerste naar links om dat pas naar rechts te gaan ..

maar goed nu gewoon steeds met muis aan passen ...

over een week of zo weer even mijn PC formatten , want twee MS producten kennen elkaar niet verdragen ...
Fenix en SB DL werken daardoor niet ....
En ik moet als ik wat op het buro blad zet ook eerste refreshen wil ik het dan ook zien staan
Dus misschien dat die TCA daardoor ook last geeft ..

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 30-08-2022 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:55
Kozzmozz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:47:
Bevalt me uitstekend.
Iemand tips?
voor de default a320 moet je ook je tca op default zetten.

die maakt gebruik van die curve namelijk (sensitivity)

tevens gebruik je de default 0-100 axis geloof ik.

voor de fenix moet je de curve op een rechte lijn zetten. (dus gebruik je andere settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo weer op weg naar LEMD vanuit LOWS
Net Zwitserland voorbij ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5Jtk1lC5qt8eg5BqMst4ZM76RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvWhrUI4DNnmvjeGpOvG6FLM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL dat is de derde in 1 vlucht alleen deze is wel HEEEEEEEL groot en veel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI4P6cmtJYdVwcnXxq9-6XadyDQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MCD6wvyluasEpVMFQPlnt5d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfaoU6R7o5capiQu0a6X5N2d93U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmfFIIwxxlGAMj0tYFmQCYou.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqLxjyIXJgqIHs6F_xb73zHd3JI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzrVjTv6pRUCEchCJ0Z6v5ar.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A83xtiUNZ2Y2o1Z2C8NGDSwftUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwFpH1myBKUIcSbLP0yq9qY4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbtKou-xsRo-V9ETacXdpiKERVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JP2Jffs2BVZeYHnvwJyHRphg.jpg?f=fotoalbum_tile

Het vreemde is dit is alleen in spanje
meer mensen die deze gekke dingen hebben

[ Voor 82% gewijzigd door ravw op 30-08-2022 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
MarchelHoek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:45:

Het is een photogrammetry update. Ergo, de data wordt gedownload tijdens het vliegen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
cbr600f4i schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:03:
[...]

Het is een photogrammetry update. Ergo, de data wordt gedownload tijdens het vliegen.
Juist, dat lijkt mij een heel plausibel antwoord.
Nooit bij stil gestaan. :$

Had het natuurlijk ook gewoon eventjes kunnen proberen om en low en slow te doen in het gebied...

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Man man man de 747 is echt één van de lastige vliegtuigen om mee te landen. Geen wonder dat je amper mensen met dat ding ziet vliegen. Wel fijn overigens, heb je tenminste een uitdaging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

BramViking schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:14:
Man man man de 747 is echt één van de lastige vliegtuigen om mee te landen. Geen wonder dat je amper mensen met dat ding ziet vliegen. Wel fijn overigens, heb je tenminste een uitdaging :).
Als je denkt veilig op 30 voet al af te vangen zit je helaas al dik 20 voet onder de grond :)
Dus ja, heeft wel wat ervaring nodig :)
Oh en massa traagheid wordt ook best een ding met een vliegtuig van dat formaat.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:42
Ik speel steeds regelmatiger FS2020, nu nog voornamelijk "herkenningsvluchten" over locaties waar ik ooit ben geweest of graag nog naar toe wil. Inmiddels wel het trainingsprogramma doorlopen en merk steeds vaker dat ik erg veel lol beleef aan een full flight incl. taxi procedures etc. Echter ben ik mijn Saitek Joystick helemaal zat. Hij is oud en krijgt een steeds grotere deadzone. Gezien ik toch vaak civiel vlieg wil ik voor een Yoke + Throttle gaan. De Saitek ken ik inmiddels van mijn vader, maar wil eigenlijk een stapje verder/completer. Goede verhalen gehoord over Honeycomb Alpha + Bravo echter ook weer aan de prijs. Turtle Beach Velocity One Flight lijkt een goed alternatief voor een wat vriendelijkere prijs. Iemand hier ervaring met beide? Buiten functionaliteit vind ik de bouw ook wel belangrijk. Dat het allemaal stevig en durabel aanvoelt helpt ook mee bij de immersie.

Turtlebeach Velocity One vs Honeycomb Alpha + Bravo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Thinlanet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:03:
Turtle Beach Velocity One Flight lijkt een goed alternatief voor een wat vriendelijkere prijs. Iemand hier ervaring met beide? Buiten functionaliteit vind ik de bouw ook wel belangrijk. Dat het allemaal stevig en durabel aanvoelt helpt ook mee bij de immersie.
Ik heb toevallig net de Velocity One binnen gekregen! Was 239 euro op Amazon *O* . Ik woon echter in Spanje en ik zie dat hij in Nederland 326 euro kost bij Amazon, echter werd hij geleverd vanuit Frankrijk. De prijs hier stuitert op en neer tussen 300+ en 230 euro dus ik zou de prijs goed in de gaten houden op amazon.nl.

Ik denk dat de Honeycomb set wel beter is, maar die is dan ook 2x zo duur... Daar heb ik het geld gewoon niet voor. Ik heb met deze ook de kat uit de boom gekeken tot hij echt hard in prijs zakte.

Voordelen die me overtuigden voor de Turtle Beach:

- Cessna stijl throttles naast de gewone throttles - ik speel vooral GA dus dit is best een belangrijke
- Display (al heb ik geen idee wat je daar precies mee kan en ik speel toch vooral in VR)
- Ziet er veel mooier uit (kwestie van smaak uiteraard)
- Veel goedkoper

Nadelen Turtle Beach t.o.v. de Honeycombs:

- Geen gear wiel
- Geen flaps (vreemde misser maar ik kan wat van de programmeerbare knoppen of misschien zelfs 2 van de throttles voor gebruiken - immers speel ik nooit meer dan 2 motorig)
- Geen autopilot
- Geen verschillende stijlen throttles (Boeing - Airbus)

Echter heb ik de honeycomb nooit gebruikt dus ik kan geen goede vergelijking maken. Ik heb bovendien nauwelijks tijd om de Turtle Beach uit te proberen omdat ik morgen op vakantie ga.

Maar als ik terug kom zal ik het uitgebreid laten weten. Wat ik wel las in de reviews voor het bestellen was dat de stick in het begin nogal 'plakt' maar dat dit na verloop van tijd oplost... Ook waren er in het begin problemen met de RGB indicatoren maar dat schijnt te zijn opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 31-08-2022 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
Het grote voordeel van de Honeycomb set is de veelzijdigheid, je kan er alles mee vliegen van 1 motorig GA tot 4 motorige airliner met reverse thrusters net zoals in de Airliners zit. Hij is inderdaad flink duurder maar je krijgt wel waarde naar je geld.

De set heeft in mijn ogen niet zo veel nadelen. Wat jammer is is dat de Alpha een ignition mist, die is er 1 wat prima is voor een 1 motorig GA (is niet nodig in een airliner) maar een 2/3/4 motorige kist dan kan je of enkel alle motoren tegelijk aanzetten of je moet het via de muis doen. Ik start de motoren altijd tegelijkertijd maar dat vind ik een misser (aan de andere kant, moeten er dan 4 op zitten, of 2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 02:19:
[...]

Als je denkt veilig op 30 voet al af te vangen zit je helaas al dik 20 voet onder de grond :)
Dus ja, heeft wel wat ervaring nodig :)
Oh en massa traagheid wordt ook best een ding met een vliegtuig van dat formaat.
je moet ook heel goed stabiel zijn als je op de final zit.
en ook inderdaad weten in je hoofd waar de wielen ongeveer zitten
Want het lijkt dat je vaak veel hoger zit dan in werkelijkheid ben.

wacht straks maar eens af met de A380 en de Antonov An-225 "Mrija"
weet je helemaal niet wat je meemaakt .

de DC10 / MD 11 heeft ook zo zijn vreemde gevoel van landen ( zijn ook diverse landings ongelukken door gebeurd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:42
GekkePrutser schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Ik heb toevallig net de Velocity One binnen gekregen! Was 239 euro op Amazon *O* . Ik woon echter in Spanje en ik zie dat hij in Nederland 326 euro kost bij Amazon, echter werd hij geleverd vanuit Frankrijk. De prijs hier stuitert op en neer tussen 300+ en 230 euro dus ik zou de prijs goed in de gaten houden op amazon.nl.

Ik denk dat de Honeycomb set wel beter is, maar die is dan ook 2x zo duur... Daar heb ik het geld gewoon niet voor. Ik heb met deze ook de kat uit de boom gekeken tot hij echt hard in prijs zakte.

Voordelen die me overtuigden voor de Turtle Beach:

- Cessna stijl throttles naast de gewone throttles - ik speel vooral GA dus dit is best een belangrijke
- Display (al heb ik geen idee wat je daar precies mee kan en ik speel toch vooral in VR)
- Ziet er veel mooier uit (kwestie van smaak uiteraard)
- Veel goedkoper

Nadelen Turtle Beach t.o.v. de Honeycombs:

- Geen gear wiel
- Geen flaps (vreemde misser maar ik kan wat van de programmeerbare knoppen of misschien zelfs 2 van de throttles voor gebruiken - immers speel ik nooit meer dan 2 motorig)
- Geen autopilot
- Geen verschillende stijlen throttles (Boeing - Airbus)

Echter heb ik de honeycomb nooit gebruikt dus ik kan geen goede vergelijking maken. Ik heb bovendien nauwelijks tijd om de Turtle Beach uit te proberen omdat ik morgen op vakantie ga.

Maar als ik terug kom zal ik het uitgebreid laten weten. Wat ik wel las in de reviews voor het bestellen was dat de stick in het begin nogal 'plakt' maar dat dit na verloop van tijd oplost... Ook waren er in het begin problemen met de RGB indicatoren maar dat schijnt te zijn opgelost.
Dank, ik ben erg benieuwd naar je verdict over tijd. Ook @Svennie voor je opinie. Beide hebben zo hun voordelen en nadelen. Ik speel nu (nog) voornamelijk een en tweemotorige kisten. De Cesna-achtige throttles van TB vind ik erg leuk en passen daar goed bij. Addities op de Honeycomb Bravo lijken mij ook gaaf, maar ga ik vermoedelijk niet of weinig gebruiken. De bouwkwaliteit lijkt wel van een iets hoger niveau.
Reeds wat reviews bekeken maar die laten mij nog niet overtuigen voor de een boven de ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Thinlanet schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Dank, ik ben erg benieuwd naar je verdict over tijd. Ook @Svennie voor je opinie. Beide hebben zo hun voordelen en nadelen. Ik speel nu (nog) voornamelijk een en tweemotorige kisten. De Cesna-achtige throttles van TB vind ik erg leuk en passen daar goed bij. Addities op de Honeycomb Bravo lijken mij ook gaaf, maar ga ik vermoedelijk niet of weinig gebruiken. De bouwkwaliteit lijkt wel van een iets hoger niveau.
Reeds wat reviews bekeken maar die laten mij nog niet overtuigen voor de een boven de ander.
Ik heb hem inmiddels uitgepakt. Eerste indruk: Zeer nette bouwkwaliteit. Iets kleiner dan ik had verwacht volgens de foto's, vooral qua throttles. Ik merk ook niks van de stick die aanloopt, misschien komt dat na een tijdje (en gaat dan volgens de reviews ook weer weg). Trimwiel voelt erg goed aan en lijkt geen 'stop' te hebben wat super is omdat je hem dan niet steeds terug naar het midden hoeft te zetten. Moet ik nog checken.

Reverse thrust werkt met een 'klikje' onder de 0, Dus niet zo realistisch met een hendeltje achter de throttle zoals echte airliner throttles hebben.

Wat me ook positief opviel was dat er een headphone jack op zit, kennelijk zit er een USB geluidskaart in want er zit geen audio in op. Ook zijn alle aansluitingen USB-C wat ook erg netjes is (je ziet vaak nog micro-USB om kosten te besparen).

Voor mij met vooral GA gebruik is het een super set, en de honeycomb zou juist minder zijn voor me. Al is de yoke ongetwijfeld wel wat beter. Maar de complexiteit van de throttle unit van de Honeycomb Bravo heb ik gewoon niet nodig.

Zoals @Svennie zegt is het voor airliners wellicht minder interessant (en dat had ik ook al genoemd) maar die vlieg ik toch weinig. Wel moet ik zeggen dat je voor de Airbus sowieso niet echt realistisch bezig bent met een yoke (dan kan je beter de Thrustmaster airbus set pakken). Voor Boeing natuurlijk wel. Voor mij zijn de Cessna throttles een flinke plus, al vind ik het wel jammer dat je de throttle niet vast kan draaien en de mixture d.m.v. draaien kan fijnstellen zoals in een echte Cessna (daar doe je de meeste manipulatie door te draaien, en om hem te schuiven (grofaanpassing) moet je ook de knop indrukken die hier niet eens functioneel is. Maargoed ik heb nog nooit een Cessna-stijl throttle gezien die dat echt goed naboost. Helaas. Het is niet anders.

Ik weet nog niet of ik nog tijd heb om hem even in de sim te proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 31-08-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even van EDER naar EDHL met de C 130R

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTz0HEBVrfjXtOhnOP6K0sWhzj8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ob5HkKz7LzqN5VoPCkr1wbgm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOEHI6TrrIN32M_VIhrOiuUrSyc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ejpBJF9MKmGubXSQ1JJ6tKBr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSTlw-cXjvEjJDiOxePBnZu7GFI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cTtbixjDZfnoNddXsUPNvkZ4.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWOvLMjlbnspoYSfd0n7dd9xN9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70SiY8KXGwTiJ50klFH9Tpyu.png?f=fotoalbum_large

En weer een CTD

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 00:40
Ik vlieg voornamelijk met de PMDG 737 momenteel maar zit er aan te denken om een kleiner toestel te kopen, voor de afwisseling.
Welke adviseren jullie mij? Ik twijfel tussen de Milviz 310R, de Twin-Otter en de Kodiak.
Wat zou van deze 3 de beste koop zijn? Of raden jullie misschien nog iets anders aan?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martin484 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:38:
Ik vlieg voornamelijk met de PMDG 737 momenteel maar zit er aan te denken om een kleiner toestel te kopen, voor de afwisseling.
Welke adviseren jullie mij? Ik twijfel tussen de Milviz 310R, de Twin-Otter en de Kodiak.
Wat zou van deze 3 de beste koop zijn? Of raden jullie misschien nog iets anders aan?
Ik heb ze alle 3 dus geen probleem
maar je zou de otter eerst kunnen pakken omdat die ook verschillende uitvoeringen heeft wat betreft landingsgestel dus voor elk terrein wel wat te vinden

Kodiak komt ook snel met drivers dus dan word die ook wel leuk
C310R is erg leuk veel options maar alleen voor runways of gras banen

Maar zou even wachten met kopen na de SU 10 komen er veel udpaet en wat andere leuke kisten uit.
Anders sowieso in November :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:52
Milviz werkt al een tijdje aan een service pack voor de 310R. Hun main dev zou nu hersteld zijn van covid, dus hopelijk komt die er snel. Ik heb geen noemenswaardige IRL vliegervaring, maar mijn indruk is dat de 310R heel 'direct/licht' aanvoelt. Ik mis een gevoel van inertie in de lucht. Al kan dat gemis ook komen door het hoge vermogen van de twee engines/de hogere airspeed. De p-factor/torque door de non-counter rotating props vind ik heel aanwezig (typisch voor 310s); en ik vraag me af of het effect niet overdreven is. De texturing en 3d models vind ik ook heel geslaagd in de 310R.

De Twin otter en de Kodiak vind ik een ander type kist, meer gefocused op STOL en dus meer geschikt voor bush trips dan de 310R. 310R zie ik veel eerder als een tuig voor verharde banen en gras strips.

Als single engine props je kunnen bekoren, kan ik de Just flight arrows aanraden als high quality payware (turbo als je op high density altitude plant te vliegen; ik vlieg meestal op 2000m MSL in VFR). Of je kan wachten op de comanche 250 van A2A simulations, maar daar is nog geen release date van bekend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:37
logion schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:17:
Milviz werkt al een tijdje aan een service pack voor de 310R. Hun main dev zou nu hersteld zijn van covid, dus hopelijk komt die er snel. Ik heb geen noemenswaardige IRL vliegervaring, maar mijn indruk is dat de 310R heel 'direct/licht' aanvoelt. Ik mis een gevoel van inertie in de lucht. Al kan dat gemis ook komen door het hoge vermogen van de twee engines/de hogere airspeed. De p-factor/torque door de non-counter rotating props vind ik heel aanwezig (typisch voor 310s); en ik vraag me af of het effect niet overdreven is. De texturing en 3d models vind ik ook heel geslaagd in de 310R.

De Twin otter en de Kodiak vind ik een ander type kist, meer gefocused op STOL en dus meer geschikt voor bush trips dan de 310R. 310R zie ik veel eerder als een tuig voor verharde banen en gras strips.

Als single engine props je kunnen bekoren, kan ik de Just flight arrows aanraden als high quality payware (turbo als je op high density altitude plant te vliegen; ik vlieg meestal op 2000m MSL in VFR). Of je kan wachten op de comanche 250 van A2A simulations, maar daar is nog geen release date van bekend...
Qua single engine zijn de Just Flight Arrow's inderdaad erg goed. De Sting S4 is ook vrij goed maar dat is meer een modern en licht vliegtuig.
De Milviz 310 is m.i. de beste lichte twin op dit moment. Voor zover ik heb gelezen komt het vliegmodel goed overeen met de werkelijkheid. Op een blog van iemand die zelf in zo'n ding vliegt wordt ook aangegeven dat het vrij licht te besturen is en best nerveus fladdert bij lage snelheid. Daarom wordt dit vliegtuig vaak met een vrij hoge snelheid en veel motorvermogen geland.
De FlysimWare Cessna 414 is ook leuk. Deze heeft een groter bereik en meer snelheid. Heeft ook een drukcabine zodat hij hoger kan vliegen.

Binnenkort brengt Just flight een upgrade uit voor de default Beech King Air zodat deze "study level" wordt. Die upgrade is niet goedkoop maar je krijgt er in feite een ander vliegtuig voor. Alleen de buitenkant is hetzelfde gebleven.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• martin484
Bedankt Ravw, Logion en Allard voor jullie antwoorden! Hier kan ik wel iets mee.
Ik ga eens nadenken of ik één van deze toestellen nu al ga aanschaffen of dat ik nog even wacht op één van de modellen die jullie aangeven. Top!

• DutchOwnage
Onderweg met een TAP A321 LR van Porto naar New York. Ik DENK dat dit even eenmalig dingetje is voor mij. Duurt wel erg lang namelijk. Beter om intercontinentaal lekker in een wide-body te doen in het vervolg :9

• cbr600f4i
Raad waar dit is... Hoofdprijs: duimpje omhoog. Als je aanvliegt op dit vliegveld denk je dat FS een foutje heeft gemaakt maar het bestaat echt. Hint: 15 stories high.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9Zj-mi8DIG0oaVTs1e8n73GAcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6N70ETx0Bcrqn441RwnapYJk.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
cbr600f4i schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:34:
Raad waar dit is... Hoofdprijs: duimpje omhoog. Als je aanvliegt op dit vliegveld denk je dat FS een foutje heeft gemaakt maar het bestaat echt. Hint: 15 stories high.

[Afbeelding]
Tillamook, Oregon in the United States
KTMK CTAF 122.8, 1

• cbr600f4i
Soliest schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:47:
[...]

Tillamook, Oregon in the United States
KTMK CTAF 122.8, 1
De hint was zeker al teveel info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
cbr600f4i schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:56:
[...]

De hint was zeker al teveel info
Nee hoor, ik Google gewoon heel goed ;)
Mijn zoek woorden: "air museum hangar outside" en dan images. Belden zeggen mij zoveel meer dan woorden. Vandaar dat ik FS ook altijd in de hoogste settings wil spelen :p

Carenado PC12: Now Available in Microsoft Flight Simulator

YouTube: Carenado PC12: Now Available in Microsoft Flight Simulator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Net TTW 305 gevlogen, een vlucht van Tapei naar Macau.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/st82sK5WzZQqZv43dM9O2TeusJ8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hKpGMWeMYGZroiAUzePzF0Kw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M64MNDccWcfC84QCCrKej4f_NEM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iwzeAG6JlFOJIpxg9pKjWMMB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfCcFmHwAX_BUnxzsUDwxSLOyts=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kpXk8uj0lOOHO7Du9Lfo44uV.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QArG46Uj2FZRE4NU7Ao4pwmG6BY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qconZ0F8MflvAqj78rPN9Ni6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvumOpSoEYUdxvzyUG1EinOITx8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yEVDxRRubpkOUBGil1gwNgFp.png?f=fotoalbum_tile

Macau, een stad waar luchtvaart niet de hoofdrol heeft, maar het gokken in de hotels ala Las Vegas.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Mooi kistje, ben benieuwd naar de reviews. Zie ze regelmatig op SPL ook, ook NL regi erop (Silver wings volgens mij). Ooit een bij de fabriek van die dingen langsgeweest, heel apart vliegveldje (Stans in Zwitserland).

• martin484
tripel7 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:53:
Net TTW 305 gevlogen, een vlucht van Tapei naar Macau.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Macau, een stad waar luchtvaart niet de hoofdrol heeft, maar het gokken in de hotels ala Las Vegas.
Gave plaatjes!

Wat ik me afvraag, ik zie dit ook vaak bij Ravw is hoe je aan de bagagewagentjes en alle andere auto's/karren/boxen etc etc komt die bij het toestel staan (zoals op plaatje 1). Is dat een uitbreiding die je in de store kan kopen? Of doe ik iets niet goed waardoor ik het bij mij eigenlijk nooit zie....

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
martin484 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:01:
[...]

Gave plaatjes!

Wat ik me afvraag, ik zie dit ook vaak bij Ravw is hoe je aan de bagagewagentjes en alle andere auto's/karren/boxen etc etc komt die bij het toestel staan (zoals op plaatje 1). Is dat een uitbreiding die je in de store kan kopen? Of doe ik iets niet goed waardoor ik het bij mij eigenlijk nooit zie....
Dat zijn AREX of Replace My Assitance Trucks payware addons.
Deze zetten de juiste trucks neer in verschillende werelddelen.

https://secure.simmarket.com/latinvfr-arex-global-msfs.phtml

[ Voor 10% gewijzigd door WeHoDo op 01-09-2022 23:06 ]

PSN: plexforce (ps4)

• martin484
WeHoDo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:05:
[...]

Thanks, ik ga eens kijken. Dat maakt het wel iets leuker vind ik.

* zojuist gekeken maar wel een stuk duurder dan ik verwacht had haha.
Maar goed, mooie uitbreiding!

[ Voor 11% gewijzigd door martin484 op 01-09-2022 23:12 ]

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
WeHoDo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:05:
[...]

Ik gebruik GSX ;) Ik heb overigens ook AREX Asia, en dat is dan samen met de better pushback tool een soort GSX lite, maar GSX bevalt me een stuk beter (maar ik ben volgens mij ook 1 vd weinige die er geen gezeik mee heeft :') )

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomme6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Gisterenavond maar eens mezelf aangemeld op die XBOX insider hub en de SU10 update binnen gehaald. Man wat een verschil zeg! Het is voor het eerst sinds dat FS uit is dat ik op de XBOX op een normale manier zonder lags door de menu's kan navigeren, laat staan nog de verbeteringen in de laadsnelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Ben benieuwd naar deze game. Trailer ziet er wel geinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Zou pas echt leuk zijn als dat met FS gekoppeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:28:
[...]

Zou pas echt leuk zijn als dat met FS gekoppeld kan worden.
In single play zal het leuk zijn maar niet in een multy play
je wil niet weten hoe veel dan gaan lopen racen over het vliegveld heen met die dingen ...
vind het nu al knap irritant dat die AI over de banen heen rijden ...
Laat staan dan er dan nog meer komt ..
nee laat maar zo blijven ..
Of misschien als single play mod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:03:
[...]

In single play zal het leuk zijn maar niet in een multy play
je wil niet weten hoe veel dan gaan lopen racen over het vliegveld heen met die dingen ...
vind het nu al knap irritant dat die AI over de banen heen rijden ...
Laat staan dan er dan nog meer komt ..
nee laat maar zo blijven ..
Of misschien als single play mod
Als aparte mod inderdaad of aparte multiplayer server. Net zoals je dat ook al kan doen met die live ATC servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm... lollig...! Had er nog niet van gehoord maar lijkt me best wel leuk, ja...! Deze moet ik in de gaten blijven houden (Al komt 'ie pas in 2023...) Dank voor de tip!

EDIT
Wel jammer dat het spel met maar 4 vliegvelden komt en nog knap lullige ook... Warsaw Chopin, Vágar, Keflavik en Frankfurt...

[ Voor 12% gewijzigd door tup61 op 02-09-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
klopt het dat bij de Cesnna met de G3000 de course knop van de Honeycom Bravo enkel werkt op NAV1? Op NAV2 kan ik met de muis aan de gang. Is dat een instelling? Heading werkt altijd, die is dan ook niet NAV1/2 afhankelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
tup61 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:12:
[...]

Hm... lollig...! Had er nog niet van gehoord maar lijkt me best wel leuk, ja...! Deze moet ik in de gaten blijven houden (Al komt 'ie pas in 2023...) Dank voor de tip!

EDIT
Wel jammer dat het spel met maar 4 vliegvelden komt en nog knap lullige ook... Warsaw Chopin, Vágar, Keflavik en Frankfurt...
Ideale game voor mods/DLC's met nieuwe luchthavens/vliegtuigen en liveries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Deed me ook een beetje denken aan deze: https://store.steampowere...nd_Handling_Simulator_VR/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vertrokken vanaf Istanbul naar Palermo (LTFM - LICJ)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUvg1a9d6Sua9S9ULS0WztaSrrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLmtDX1if4zG89oVOFoLj1QJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS7DFnHW4JEGvgaw2gdnbfVffso=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcLYeTrOcWNzU71z2aURoNpj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfeV2dPw25cg7rbyM9R_Lp3CUQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3A0wbpBYMOasJXKYQkCFhit.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwBti-ms9q5OXv-NPSqyYNEHZ2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JZndLEowzf5WXIyllOAiIns.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8G-_eJUr0jvFFTaA7bW45rRR2I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kstb5sWGZb8UYpAY2QVKGNeI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_o_bFIojyaPBQpm1HFXrBq4bx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yxTxIfKzSXw5lRIM0YBmKvT.jpg?f=fotoalbum_tile

al weer een tijdje onderweg maar we gaan al weer rustig binnen aan de daling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43AvXhaS3wdNgSKL606c2htEBOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HxOKbPtoS3mZ41JYQwxTIto.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HevlBz744NwfRR15tWTJr4NgTP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lauISVxEyAbnOlvALfFSenA7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veREezPKzlX9ctbp6B-TbIaKzIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPxYFkzTQkVh2qeY3QReTqpg.jpg?f=fotoalbum_tile

aankomst Palermo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLzJybuIWVy78L2NyjQIgsPbcGg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5FqsYEkwcqKuLUiB6oY8C3P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoQFqC28L1Whl5oUiVNLKFZVP3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjtyfFkxzD2MEaV14VVdiHae.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxapXpx070Leo3saWX_Jqc81DYI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgZum1VmfIBGlcz27shpnsHB.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor die het willen weten dit is de Istanbul die nu op Market place te koop is van sceneryTR

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 02-09-2022 20:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BramViking
Ik heb zojuist de Premium Deluxe voor een mooi bedrag weten te halen. De Boeing 787 is ongelooflijk fijn om mee te vliegen, en de cockpit ziet er echt geweldig uit. Schiphol en alle andere vliegvelden erbij hebben is ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Night flight Bonanza V35B ZGGG to VMMC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsZ2nGKFJBl6VyWjoT3qcPaIgo4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMIHaFqzMQ8R8eofC5GOHCJw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEqG1OHgpZF4xJVPmT2cda7-cOM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXiI5rxkRjxXF99ZFm83C7Qa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09gIcsHZy-lWCiwZAeaYzny2CGU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEzzneadjxqYJghgOEuzfvFq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSwr9Ri1Ez_wEslQImGOzQT-Ds8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCgkQcvfH09mzoHrk6JVNXN4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgth8_tmwJjkTqy8da9KSnoe_Pc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qu40HlhdGrQlvA8Rh5TJoyDa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A36KS3cHMAHA3danG_QRAGfPa-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZGsdIPYvmwAwO4xvotNEmSs.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZxXRBvzR6JzdtRktu2stR_q3tw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFXPMgssU7IMkPANxghrpMd5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TNNwqrEaiH4rcCFKgPbtn_UPkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zw1XQV0cPnkt4i2XyFLhWnnS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEE8telgnvD3OsBIC4xVmseE_Zw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSJCSj4NdywRTgROX7iLby3K.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik vlieg de laatste tijd regelmatig met de JP Logistics mod voor de default C152. Die verandert de C152 in payware quality, vind ik! Ik vond de C152 sowieso al het mooiste default vliegtuig (zooooooo veel atmosfeer in dat ouwe ding!) maar die mod maakt 'm echt super! Vooral dankzij de perfect gesimuleerde KAP140! (Voor alle duidelijkheid: de default C152 heeft dus helemaal geen AP!) Die werkt ook nog eens tig keer beter dan de waardeloze default KAP140 (die zelfs in de Milviz C310 is gepropt :X ). Je kan met deze KAP140 de alt presetten, de VS wordt vastgehouden als je de AP aanzet en de ARM button werkt ook eindelijk! Zelfs BARO werkt! Daar komt nog bij dat de JPL C152 mod een hele mooie custom DME heeft met allebei de NAVs in beeld dus... dit is 'a dream come true' voor het ouderweste VOR-vliegen! :) Zelfs de circuit breakers werken!

Bonus: elk apparaat is uit in de cold and dark state! Je kan elk apparaat dus ook gewoon weer uitzetten: zelfs de Milviz C310 kan dit niet...!

Al met al een aanrader!!! Heerlijk ding om mee te vliegen als ik het Fenix A320 geweld even zat ben of teveel vind. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJ7f4_ZFedghk25BRKOiQLaY3o4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBOoYPseftPH6DcISHaTvCu9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door tup61 op 03-09-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
I did a thing :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yg8S30JF16O3dOv1AKmN1sQCbog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KGWSc6hQal814ShNUsW9xDAT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V tailed _/-\o_ _/-\o_
En bevalt die je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb hier in het voorbije jaar af en toe eens maandje Gamepass for PC geactiveerd. En dan steeds even wat tijd doorgebracht in MSFS. Ik ben zeker geen hardcore simmer. Eerder rondjes vliegen met VFR. Over locaties vliegen waar ik al geweest ben en zo, me vergapen aan de scenery en de modellen.

Tot nu toe steeds met een nvidia 1060. Op zich prima te doen, 1080p 50+ fps met medium settings of zo? Ik voel niet echt de nood tot erg hoge FPS in dit soort sims (met uitzondering mss van VR, daar heb ik geen ervaring mee)

Nu kijk ik naar wat mogelijke hardware upgrades naar de winter toe, en dan mogelijks de MSFS 40th anniversary editie kopen in november.

Twijfel enkel nog tussen vol te gaan voor een pc upgrade (3070 zoiets), of eventueel een xbox series x nu ze vlotter beschikbaar zijn. Zit al even met de pc upgrade in m'n gedachten, maar ben er nog niet aan toegekomen wegens weinig pc gebruik de laatste maanden, en de nood tot een PSU update en CPU update om een 3070 mogelijk te maken. Dus iets meer gedoe.

De series x is lekker makkelijk. Kopen, aan de tv hangen, en klaar om casual rondjes te vliegen. Waarschijnlijk de meest gebruiksvriendelijke optie om zonder gedoe en tweaken moeiteloos te 'simmen'.

Denken jullie dat xbox series x kwaliteit ongeveer rond een 3070 hangt?

Aan de andere kant, ook al ben ik super casual in vergelijking met de meeste simmers in dit topic, met een xbox ben je erg snel heel erg beperkt. Geen idee of je er de gangbare HOTAS joysticks aan kan hangen, maar vermoed het niet. VR is voor mezelf nu niet aan de orde, maar dat idee kan je meteen ook opbergen met een xbox. Net als mods en andere tweaks.

Er zit in mijn hoofd een link tussen casual rondvliegen en casual hardware vereisten, maar dat hoeft niet meteen gelijk op te gaan. Je kan best een casual simmer zijn (dus niet ganse lijnvluchten start tot einde uitvliegen alsof je piloot op training bent), maar toch net dat ietsje meer flexibiliteit hebben met peripherals (joysticks en zo...) en andere zaken waar ik nu misschien niet meteen aan denk.

Iemand die op pc of op xbox gamet en achteraf gezien een andere keuze had gemaakt? Qua prijs ontloopt het elkaar niet super veel. 600+200 voor gpu en cpu upgrade tov 500 voor xbox.

Komt daar nog bij dat ik verder geen gamepass adept ben (behalve een maandje hier en daar) met een beperkte library van games op het xbox platform (2 of 3 games max.) en weinig heb met de interface en hoe alles is opgezet (vorige generatie een xbox gekocht en verkocht want ik kon er niet echt aan wennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Iemand die ervaring heeft met een Meta Quest 2? Hier draait ‘ie de ene dag al een zonnetje, de volgende dag is het een grote diashow. Zonder VR helemaal geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

pretpik schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:01:
Iemand die ervaring heeft met een Meta Quest 2? Hier draait ‘ie de ene dag al een zonnetje, de volgende dag is het een grote diashow. Zonder VR helemaal geen problemen.
Ik heb een quest 2, vlieg lang niet altijd VR, maar herken dit wel een beetje. Bij mij helpt het heel erg om al te switchen naar VR in het menu, niet pas in flight.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amos_x schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:02:
Er zit in mijn hoofd een link tussen casual rondvliegen en casual hardware vereisten, maar dat hoeft niet meteen gelijk op te gaan. Je kan best een casual simmer zijn (dus niet ganse lijnvluchten start tot einde uitvliegen alsof je piloot op training bent), maar toch net dat ietsje meer flexibiliteit hebben met peripherals (joysticks en zo...) en andere zaken waar ik nu misschien niet meteen aan denk.

Iemand die op pc of op xbox gamet en achteraf gezien een andere keuze had gemaakt? Qua prijs ontloopt het elkaar niet super veel. 600+200 voor gpu en cpu upgrade tov 500 voor xbox.
Je kan inderdaad aan casual speler zijn met allemaal high end hardware maar ook andersom. Ik ben dat laatste: ik beschouw mezelf als redelijk fanatiek wat sommige flightsim zaken betreft maar ik heb slechts 2 payware vliegtuigen en best simpele hardware (Logitech Extreme 3D Pro en Siatek Rudder pedals). Het een hoeft het anders niet uit te sluiten.

Dat gezegd hebbende: ik moet niet DENKEN aan MSFS op een XBox, niet omdat ik wat tegen XBox heb maar enkel en alleen omdat je op een PC veel meer kan. Een van mijn twee addon vliegtuigen is de Fenix A320, een betere A320 is niet te krijgen, maar... die is er alleen voor de PC! Ik plan al mijn VFR VOR-only vluchten met Litte Navmap: ook alleen te krijgen op de PC. En is Navigraph beschikbaar op de PC...? Geen idee eigenlijk maar ik betwijfel het. Ik gebruik ook een freeware C152 mod (zie mijn post hierboven) en die zal ook niet beschikbaar zijn op de XBox.

Kortom: een XBox zou me enorm beperken, zelfs al zou ik casual vliegen, en het idéé alleen al is genoeg om wat mij betreft voor de PC te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik gebruik een Q2 icm een 3070. Wat voor problemen ervaar je precies?
Qua performance van de game zie ik alleen dat bepaalde gebieden veel zwaarder zijn dan anderen, maar ik merk geen verschil bij verschillende sessies op dezelfde plek.
Wat wel enorm veel roet in het eten kan gooien is de wifi connectie als je via Airlink speelt.
Thuis werkt het prima via wifi. Soms neem ik de hele setup mee naar mijn werkn inclusief router en dan hapert het zelfs als ik 30cm van de router af zit, omdat er zoveel wifi-netwerken in de lucht zijn I guess.
Dus tja, gebruik je wifi of kabel en wat voor problemen ervaar je precies?

----

Ik kwam er overigens laatst achter dat ik vanaf Windows draadloos naar m'n TV kan streamen en dat daar erg weinig latency op zit. Dus nu kan ik lekker vanaf de bank vliegen wat wel een fijne manier van ontspannen is 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8LTHeKDkAZzGyFAQaHM2-Z_2Zs=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/jWQXJrEOAC6wKsOqJ4C83uHh.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Menesis op 03-09-2022 20:29 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hangt er van af, draai je SU 10 beta?

Die draaide helemaal perfect in het begin van de beta in VR met DX12 maar schijnbaar hadden ze veel issues bij verschillende mensen waardoor de verbeteringen terug gedraaid zijn en VR nu eigenlijk weer niet te spelen is zonder stutters.

Daarom is de patch ook utigesteld.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:21
Furfoot schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:33:
[...]

Hangt er van af, draai je SU 10 beta?

Die draaide helemaal perfect in het begin van de beta in VR met DX12 maar schijnbaar hadden ze veel issues bij verschillende mensen waardoor de verbeteringen terug gedraaid zijn en VR nu eigenlijk weer niet te spelen is zonder stutters.

Daarom is de patch ook utigesteld.
Ik heb de SU10 beta weer eraf gehaald. De ene dag geen probleem en de volgende dag alleen maar CTD zodra ik overschakelde naar vr. Hopelijk is het allemaal goed met de uiteindelijke versie

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Gisteren even wat leuks in elkaar gezet met SimToolKitPro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwdLh3nu0vBz_LgXb76BjT-N__o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ryg155lhcqupMgHA40cfhnAz.png?f=fotoalbum_large

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Madrid to Istanbul

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNosJ603UPNazo7vj48vGgk_0rk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kEcMDp9ZojLNvR26S2MjAqbp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjCtsmn1r-jkQ1RTNTNO_dmn8No=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JDoTLqTWJmf0f5R35G7Y8ci5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfzYY3t6bIFz8DBRwi1yawBh2e8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rpCZxKhLKRkZ7HORuqCtZdUg.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWCAiZbIeBpRV5JcP7NvP45KpGQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qPp5sy1c6MH7Cu09pe7cG0XD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc0Rsu4hcChDgr3w35Zl6_rvWiM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QWU35ie0XEowkrqHpMvtqeRK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zicvNv65jzUC6Y2R24myUAzy2CM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPVW9Tyw5L30A2Y3HivLFVJi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQMroYHpTvl-6u2V_zGA2sd-wEs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdodDUIjkxzcCovHEcR6fatg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Epv30LguDNc9fDwf8KUquOGrM34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lx3bNPeIUi92Sl2tZwSzRUEs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuJSDu_7bqmuYm7F6B5BN-jOlZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZuELGds8z0agS6h9eKDIf4I.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1fA43qDWtC0S2jjpUh0J6G8mSw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8naKx8QBrlze10qsYiwM9DhS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:58:
[...]

V tailed _/-\o_ _/-\o_
En bevalt die je ?
Zeker, moet alleen nog een hoop dingen nakijken. Zat toch ook zo`n tablet bij?

Pagina: 1 ... 280 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc