Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rivanov

Ai jij heb dus ook die mistextures op FACT....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX4mS0iFLRdpxcNR3lq1nUjjNjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/48VfkAans6NsiRYj9OG6u8vO.png?f=fotoalbum_large

Grote grijze vlak omde banen heen
Daar wilde ik dus ook al over beginnen ik hoor veel mensen klagen over dit soort textures problemen
ook van roze en grijze tot witte vlakken , ben nu blij dat het niet aan de addons ligt maar wel aan Asobo
Ook dit probleem is al vaker gemeld

maarde Xbox gebruikers hebben er dus ook last van ... :)

was 4 weken geleden nog niet zo

Hier even duidelijk wat het probleem is , ook mensen die daar over klagen en niet alleen daar bij dat vliegveld , maar sommige hebben dit probleem niet maar wil nog niet zeggen dat er geen probleem is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx-ZFM-o4l5Oh2cMR3u7e1P9CuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9M4uqWaouccAPDUmDTUT5weB.jpg?f=fotoalbum_large

Zal eens hier kijken

Nee hier gewoon gezond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNLYISFFETYlI0hBhUb7yWd8AiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lsP3b4cHVRjH4ef9Wito7Aax.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 17:29 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!
een vluchtje met de BN 2 van Papa westray naar westray, (EGEP - EGEW)
flight time 1 min

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBFK_makKrpWqyiWO5GTgVSbRpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vt9jTrOZXgMrcqZ6GPFaTfa3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7UjcLaIASqGdEsZBEOnCGVmN8A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5bONDVRnafucy6N9q7FKs5IR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUas1U0vcrPAEwDKnCe6djndRSU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/41IDZEkmKD7YOTVYpKuMi85t.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8GZ-hQsWRyBJSVyKWonZdJJ7Ec=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mkKavctnEEuRHjqvkkM7rYht.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9yKVSQm_NJTOy0DyC9Y_D1ieJU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jXdUeHOl671HK0YfBgeUQ8nJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4FEKpi_m-r1-TNEJXhy_2ENo4I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uNySvrAYVItxv0tWNG1f38T6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmfjgoRWwCQ1ZD-7xATOHTlXTag=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/er1owzCsZUvjjgbnp4okmbSD.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 95% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 18:07 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:14:
@Rivanov

Ai jij heb dus ook die mistextures op FACT....

[Afbeelding]

Grote grijze vlak omde banen heen
Daar wilde ik dus ook al over beginnen ik hoor veel mensen klagen over dit soort textures problemen
ook van roze en grijze tot witte vlakken , ben nu blij dat het niet aan de addons ligt maar wel aan Asobo
Ook dit probleem is al vaker gemeld

maarde Xbox gebruikers hebben er dus ook last van ... :)

was 4 weken geleden nog niet zo

Hier even duidelijk wat het probleem is , ook mensen die daar over klagen en niet alleen daar bij dat vliegveld , maar sommige hebben dit probleem niet maar wil nog niet zeggen dat er geen probleem is

[Afbeelding]

Zal eens hier kijken

Nee hier gewoon gezond

[Afbeelding]
Mijn FACT inderdaad. Vond het er al apart uitzien..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbcbnhL.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]
Komt wel goed er zijn meldingen van gemaakt :-)
heb zo heel veel met roze en witte plekken

maar op FACT is het echt geloof ik een XBOX probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Dutchy88 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:33:
@ravw Ik heb het gisteren ook voorzichtig aangegeven maar misschien is het verstandig om even wat afstand te nemen van MSFS en dit topic. De sfeer wordt er nu niet echt beter op gezien meerdere posts met frustraties/klachten over MSFS. Als het echt zo slechts is pak dan een andere sim maar blijf er niet oneindig over doorgaan. Het nodigt anderen ook niet uit te posten wat ik erg jammer vind omdat er genoeg simmers zijn die wel met veel plezier MSFS gebruiken.
Er zijn waarschijnlijk wat minder mensen die met flight simulator 4 begonnen zijn

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fmb schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Er zijn waarschijnlijk wat minder mensen die met flight simulator 4 begonnen zijn
Heb de eerste FS nog gedaan van Bruce Artwick (subLOGIC)
Denk dat ik bijna alle andere flightsims en warscombatsim wel gedaan heb..
Dus ik heb wel ervaring in het programma wat zich FS noemt, dus ik weet ook hoe de andere delen zijn geweest.
Nooit zo veel klachten als nu gezien
Mensen die inderdaad nooit voor MSFS een flightsim hebben gedaan , kunnen niet weten hoe het is om met een goed werkende sim te spelen
Dat je zelf je hele FS vernaggelt
Ja die ervaring heb ik wel ........ zelfs met 4000 addons er in 4 maanden bezig geweest om het weer goed te krijgen. 3 dagen later HD crash ......... kan gebeuren.
FSX daarna ook nooit meer aan geraakt.

Maar dan heb je 1 keer even shit moment maar nu ..... het is nu gewoon een lootbox aan het worden altijd weer spannend als je MSFS opent

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:52
DutchOwnage schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Goed bezig d:)b. Het is een eeuwigheid geleden dat ik VFR gevlogen heb. Roep het al tijden tegen mezelf, pak dat nou weer eens op.

Maar nee hoor. Ben Cargo aan het vliegen van Campinas Brazilië naar Lima Peru in de KLM (Martinair) 747. Weer 5 uur verder :9. Vond Amsterdam - Miami (11 uur) iets te veel van het goede...
Voor meer VFR te gaan vliegen kan ik career addons aanbevelen met single engine prop planes. Door Neofly (v4, in early access) heb ik al redelijk wat nieuwe strips aangedaan (ook wat gras strips van <3000 ft) en sommige landingen zijn best uitdagend. Als je 1/5e van jouw kapitaal in fragiele cargo hebt gestoken die breekt bij een harde landing, probeer je jouw best om te landen aan een VS van <200fpm :).

Heb momenteel een twintigtal vluchten gevlogen (telkens max een half uurtje) en vind het best fijn. De progression rate ligt zeker niet te hoog (eerder aan de lage kant), zo vlieg ik in mijn Piper Arrow III momenteel maar dat vind ik prima. Heb zo al heel wat tijd in VR doorgebracht in MSFS de laatste tijd. Zeker eens het proberen waard imo; en in cruise met AP kan ik tijdelijk naar 2D overschakelen (als ik al eens een langere mission vlieg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
logion schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Voor meer VFR te gaan vliegen kan ik career addons aanbevelen met single engine prop planes. Door Neofly (v4, in early access) heb ik al redelijk wat nieuwe strips aangedaan (ook wat gras strips van <3000 ft) en sommige landingen zijn best uitdagend. Als je 1/5e van jouw kapitaal in fragiele cargo hebt gestoken die breekt bij een harde landing, probeer je jouw best om te landen aan een VS van <200fpm :).

Heb momenteel een twintigtal vluchten gevlogen (telkens max een half uurtje) en vind het best fijn. De progression rate ligt zeker niet te hoog (eerder aan de lage kant), zo vlieg ik in mijn Piper Arrow III momenteel maar dat vind ik prima. Heb zo al heel wat tijd in VR doorgebracht in MSFS de laatste tijd. Zeker eens het proberen waard imo; en in cruise met AP kan ik tijdelijk naar 2D overschakelen (als ik al eens een langere mission vlieg).
NeoFly, dat is denk ik echt voor PC hé? Ik zit op de Xbox :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:15:
@ravw Het is tijd dat Xplane 12 uitkomt, wat op elk moment kan gebeuren.

Zelf heb ik MSFS 2020 al een aantal maanden niet meer geïnstalleerd staan.

In het begin toen MSFS uitkwam heb ik het veel gespeeld en vorig jaar zomer.
Hier nog iemand, laat X-Plane 12 maar komen :Y
Al is het alleen maar om meer heli opties te hebben als alleen DCS

'k koop nog steeds spul voor MSFS met sales, maar om nou te zeggen dat ik de laatste paar maanden veel plezier beleef aan MSFS, nee eerlijk gezegd niet.
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Is hier iemand die de V35B heeft gekocht ?
En wat is jullie eerste indruk
Present, vanmiddag 15 geuro tegen aan gegooit.

Hij is wel vermakkelijk, als je de fouten vergeet.
(Indicator op de GNS530 verdwijnt als je map opent, transponder doet het niet)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Hier nog iemand, laat X-Plane 12 maar komen :Y
Al is het alleen maar om meer heli opties te hebben als alleen DCS

'k koop nog steeds spul voor MSFS met sales, maar om nou te zeggen dat ik de laatste paar maanden veel plezier beleef aan MSFS, nee eerlijk gezegd niet.

[...]

Present, vanmiddag 15 geuro tegen aan gegooit.

Hij is wel vermakkelijk, als je de fouten vergeet.
(Indicator op de GNS530 verdwijnt als je map opent, transponder doet het niet)
dat heb ik dus ook , je gooit er door de sales toch aardig wat tegen aan . en dan ben je niet HAPPY als het zo slecht blijft lopen

Over die V35B
En ja vind ook dat er nog wel wat dingen beter kan .. Maar dan krijg je weer de discussie , is dit Carenado of Asobo zijn fout
maar voor die prijs is het erg leuk ding
maar ik hoop wel op iets meer power , vind hem nogal sloom vertrekken..
tegen over de andere payware ( die was eerst ook zo)

Maar die V35B is gewoon bijna verplicht kopen hier ,History , hoop echt dat A2A er ook mee gaat komen.
maar er zullen nog wel updates uit komen die een hele gaan verbeteren .
Mis ook het tablet , om de piloten uit te zetten en het stuur van links naar rechts te gooien
Dat zijn toch wel dingetjes dat moeten ze even aanpakken

XP12 is hier ook welkom ... vooral voor de nacht vluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Leuk spel dat MSFS 2020.
Voor het eerst in 20 jaar Xbox Live heb ik de melding ontvangen: Unable to upload screenshot. Your Xbox Network storage is nearly full.

O-)

Jammer dat we op Xbox ook geen Flight Plans kunnen inladen, die je bijvoorbeeld via worldtour.flights kunt downloaden.

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 20-08-2022 20:57 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:56:

O-)

Jammer dat we op Xbox ook geen Flight Plans kunnen inladen, die je bijvoorbeeld via worldtour.flights kunt downloaden.
Die kan ej toch metde hand invoeren

je kan sid en stars en airways aanzetten daar kan je dan je route op uitzetten.
op de map in menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Die kan ej toch metde hand invoeren

je kan sid en starts en airways aanzetten daar kan je dan je route op uitzetten.
op de map in menu
Klopt. Maar dan moet je een .PLN file openen in Textedit en die waypoints overnemen.
Of het kaartje bekijken op worldtour.flights en zelf de route "namaken".

Maar hoe makkelijk zou het zijn als je gewoon de file kon importeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:24:
[...]

Klopt. Maar dan moet je een .PLN file openen in Textedit en die waypoints overnemen.

Hoe doen ze het in het echt dan .. stop even een .PLN in me plane en het is klaar
:+

maar kan je het niet via USB of local netwerk het in MSFS gooien bij save map
of ben ik nu weer iets aan het zeggen wat niet mogelijk is ....
heb nooit een Xbox gehad , maar ga er wel vanuit dat ze een save file weg kunnen schrijven om te saven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:08
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:24:
[...]

gewoon je MCDU of Garmin, of wat je ook gebruikt invoeren?
en daar je waypoints in zetten.

en die world map lekker los laten.

route met simbrief maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:28:
[...]

Hoe doen ze het in het echt dan .. stop even een .PLN in me plane en het is klaar
:+

maar kan je het niet via USB of local netwerk het in MSFS gooien bij save map
of ben ik nu weer iets aan het zeggen wat niet mogelijk is ....
heb nooit een Xbox gehad , maar ga er wel vanuit dat ze een save file weg kunnen schrijven om te saven
Xbox ondersteunt dat wel. MSFS niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:28:
[...]

hij gebruik een XBOX ... SB kan je niet direct invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

XBOX ... SB kan je niet direct invoeren
klopt niet direct.

maar je kan wel zelf de route invoeren in je mcdu of FDU, Garmin etc..

heb je geen bestand voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Xbox ondersteunt dat wel. MSFS niet. ;)
:( :(

krijg je dat weer
ja want ik weet dat je save games kan wegschrijven en terug zetten
Dirtyrockers schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

klopt niet direct.

maar je kan wel zelf de route invoeren in je mcdu of FDU, Garmin etc..

heb je geen bestand voor nodig.
dat vertelde ik hem ook maar hij wel gewoon easy to use ... maken saven en go
Inladen in FMC en FLY
Of in zijn geval kant en klaar .PLN saven en inladen en wegwezen

Zoals wij dat PC gebruikers dat wel kunnen

is wel een grappig draadje over geweest het invoeren van .pln op de Xbox
https://forums.flightsimu...importable-on-xbox/439184

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:12
Hier met de A32NX op pad van KLAX naar KLAS voor een weekend feesten. Helaas gaat de vlucht niet zoals gepland, maar dit zal wel aan mij liggen.

Waar ik tegenaan loop is het volgende:
  • Ik moet de throttle in CL laten staan, in A/THR zakt m'n snelheid naar 180 knopen
  • De ATC begeleidt met naar hele andere waypoints dan ik in het flightplan van Simbrief heb staan
  • De ATC wilt me op 7000 ft laten vliegen
Ik ben nog onderweg maar in m'n MCDU staat onderaan in het oranje ook nog 'DEST EFOB BELOW MIN'.

Als ik dit in onder de knie heb vind ik het wel een heel fijn toestel om te vliegen :) .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
pretpik schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:42:
Hier met de A32NX op pad van KLAX naar KLAS voor een weekend feesten. Helaas gaat de vlucht niet zoals gepland, maar dit zal wel aan mij liggen.

• Ik moet de throttle in CL laten staan, in A/THR zakt m'n snelheid naar 180 knopen
  • De ATC begeleidt met naar hele andere waypoints dan ik in het flightplan van Simbrief heb staan
Ik ben nog onderweg maar in m'n MCDU staat onderaan in het oranje ook nog 'DEST EFOB BELOW MIN'.

Als ik dit in onder de knie heb vind ik het wel een heel fijn toestel om te vliegen :) .
welke a320? van fbw?

wanneer zakt hij naar 180 knots? tijdens een sid? of star? of tijdens cruise (op grote hoogte gebruik je mach).

sowieso de default atc is eigenlijk een no go. die snapt er niks van.

dest efob below min? welke simbrief profiel gebruik je voor je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dirtyrockers schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:47:
[...]

welke a320? van fbw?

wanneer zakt hij naar 180 knots? tijdens een sid? of star? of tijdens cruise (op grote hoogte gebruik je mach).

sowieso de default atc is eigenlijk een no go. die snapt er niks van.

dest efob below min? welke simbrief profiel gebruik je voor je toestel?
Klopt is die van FBW. Tijdens de cruise zet hij de auto throttle op idle, tot bij 180 m'n AP er af gaat.

Ik gebruik hun eigen airframe profile binnen Simbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
pretpik schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Klopt is die van FBW. Tijdens de cruise zet hij de auto throttle op idle, tot bij 180 m'n AP er af gaat.

Ik gebruik hun eigen airframe profile binnen Simbrief.
dan raak je dus a-floor.

maar lijkt op dat hij niet goed gecalibreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Dirtyrockers schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

dan raak je dus a-floor.

maar lijkt op dat hij niet goed gecalibreerd is.
Nog nooit van die term gehoord maar dat zou kunnen. Hoorde ook een continue piep die ik met de Master Caution knop kon stopzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Nog nooit van die term gehoord maar dat zou kunnen. Hoorde ook een continue piep die ik met de Master Caution knop kon stopzetten.
A floor

Alpha-vloerbescherming is een Airbus-bescherming bij lage snelheid die beschikbaar is in de normale wet en die het volledige vermogen van de motoren zal afdwingen als het systeem detecteert dat het vliegtuig gevaarlijk dicht bij een overtrek is.

“... bij lage snelheden, als een snelle ontwijkingsmanoeuvre nodig is om terrein, windschering of een ander vliegtuig te ontwijken, is het veilig om de sidestick snel volledig naar achteren en/of overhelling te trekken en hem daar vast te houden. Het vliegtuig springt op tot max Alpha, activeert TOGA-stuwkracht en klimt weg. Zulk nauwkeurig manoeuvreren rond de lage snelheidsrand van de vluchtomhulling is vrijwel niet mogelijk in een conventioneel vliegtuig. “

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]
Dit probleem is op te lossen door LatinVRF's Static Aircraft te verwijden als je die gebruikt
ik had de vraag gesteld waarom die gekke vlak bij FACT was op XBOX
--------
Iemand als antwoord :

I managed to find the issue. … I uninstalled LatinVRF’s Static Aircraft and it is now back to normal…

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

A floor

Alpha-vloerbescherming is een Airbus-bescherming bij lage snelheid die beschikbaar is in de normale wet en die het volledige vermogen van de motoren zal afdwingen als het systeem detecteert dat het vliegtuig gevaarlijk dicht bij een overtrek is.

“... bij lage snelheden, als een snelle ontwijkingsmanoeuvre nodig is om terrein, windschering of een ander vliegtuig te ontwijken, is het veilig om de sidestick snel volledig naar achteren en/of overhelling te trekken en hem daar vast te houden. Het vliegtuig springt op tot max Alpha, activeert TOGA-stuwkracht en klimt weg. Zulk nauwkeurig manoeuvreren rond de lage snelheidsrand van de vluchtomhulling is vrijwel niet mogelijk in een conventioneel vliegtuig. “

:)
Hoe kan ik dit voorkomen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Dit probleem is op te lossen door LatinVRF's Static Aircraft te verwijden als je die gebruikt
ik had de vraag gesteld waarom die gekke vlak bij FACT was op XBOX
--------
Iemand als antwoord :

I managed to find the issue. … I uninstalled LatinVRF’s Static Aircraft and it is now back to normal…
Thanks voor de oplossing. Maar ga die niet uninstallen voor één airport die er wat gek uit ziet. Het voordeel van deze add-on weegt voor mij zwaarder dan wat vreemde textures op dit ene vliegveld. Heb liever de variatie aan vliegtuigen op m’n vliegvelden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:06:
[...]

Thanks voor de oplossing. Maar ga die niet uninstallen voor één airport die er wat gek uit ziet. Het voordeel van deze add-on weegt voor mij zwaarder dan wat vreemde textures op dit ene vliegveld. Heb liever de variatie aan vliegtuigen op m’n vliegvelden. ;)
ja dat begrijp ik, zo ben ik dus ook
daarom laat ik alles ook gewoon staan
Je heb het gekocht in MP
Dus die Asobo lui lossen het maar op

ik gebruik andere AI pack simple traffic
;)

ook op MP weet alleen niet of die al voor de X box is

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Door te doen wat je opgedragen krijgt
snelheid behouden en flaps settings goed

En niet zoals ze wel eens in het echt doen ... zekeringen er uittrekken.
Maar dat ging eerder over de TERRAIN Warning system
Dacht dat je die bij de airbus ...een zekering nr7 uit kon gooien :X
(of 3 maar dan moet ik weer even opletten als ik hem eruit trekt )
Verder houd ik me mond dicht
>:)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 20-08-2022 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van St Thomas I naar San Juan met de V35B Bonanza
met een hele mooie zonsondergang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czID-sznqtKLXcGoT5HkI32M1HU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5jCcp0xrqb8V2sPfBhJPVQqr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VJ8WOwimX5jK-WaKZhFySOY_Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7kVxmdYKNhZtNvADwAC0lQ2o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9IgydABuQ7PI4ZWm1BI87nX3e4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kK7A79xWfOqXQar9hU9puLpo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2JjZurcpf5uFZ_u-ZOlp-11UBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yMPRmKe4tHQFOhBe7Yo31Ubz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:18:
[...]

ja dat begrijp ik, zo ben ik dus ook
daarom laat ik alles ook gewoon staan
Je heb het gekocht in MP
Dus die Asobo lui lossen het maar op

ik gebruik andere AI pack simple traffic
;)

ook op MP weet alleen niet of die al voor de X box is
Simple Traffic stond op MP begreep ik van @DutchOwnage. Maar sinds een bepaalde SU niet meer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

Simple Traffic stond op MP begreep ik van @DutchOwnage. Maar sinds een bepaalde SU niet meer geloof ik.
Klopt. Hij heeft er even op gestaan, maar werd al vrij snel weer verwijderd omdat het niet goed liep op Xbox.Toen ze hem er af haalde had ik 'm gewoon gëinstalleerd staan , en dat is maar goed ook want anders was ik 'm kwijt. Heb er zelfs nog een refund voor gekregen ook.

Maar, hij werkt gewoon. Het enige wat niet klopt is dat je soms verkeerde liverys ziet. Dan zie je een Lufthansa een pushback vragen, in een Easyjet livery... Maar dat is nog altijd beter dan een generic livery vind ik persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Klopt. Hij heeft er even op gestaan, maar werd al vrij snel weer verwijderd omdat het niet goed liep op Xbox.Toen ze hem er af haalde had ik 'm gewoon gëinstalleerd staan , en dat is maar goed ook want anders was ik 'm kwijt. Heb er zelfs nog een refund voor gekregen ook.

Maar, hij werkt gewoon. Het enige wat niet klopt is dat je soms verkeerde liverys ziet. Dan zie je een Lufthansa een pushback vragen, in een Easyjet livery... Maar dat is nog altijd beter dan een generic livery vind ik persoonlijk.
Een foute texture op een airport is nog altijd beter dan een generic livery. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

ja ik zie ook dat sommige dingen gewoon snel weer verdwenen zijn ...
Maar daar in tegen dat dingen die ik dus gekocht heb en totaal niet meer lopen staan er gewoon op.

Maar wel jammer dat diverse airports weg zijn..
Ja simple traffic had ik ook gelijk gekocht
want vind ook beter iets aan real livery's dan niets ...
maar vind wel dat ze dat eens moeten melden wanneer ze dingen er af halen.
en waarom?

Want ik had graag Barranquilla airport willen hebben , maar die was binnen een paar dagen in eens verdwenen.
Nu toch spijt dat ik hem niet gelijk gekocht had.
Daarom heb ik dus nu wel gelijk Santa Marta gekocht ... voor dat die weg is :+

Dus het is nu niet meer kopen omdat je hem graag wil hebben... nee kopen nu omdat we misschien ooit eens het airport nodig kunnen hebben , en misschien is hij dan van MP afgehaald
We trekken nu wel voorzorg maatregels. :+ :+

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 21-08-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:52

djbarney

XBL: DeejayBarney

DEST EFOB BELOW MIN wil zeggen dat je Destination Estimated Fuel On Board lager is dan het minimum dat nodig is om bij je bestemming te komen. Klinkt dus als een geval, je hebt te weinig brandstof mee voor deze vlucht. Normaliter laat je bij een Airbus a320 inderdaad de hele vlucht de throttle op de CL stand staan, tot je hem bij de landing net na de flare dicht gooit (op het moment dat de Airbus Retard Retard begint te roepen)

De ATC is inderdaad niet geweldig, nog steeds niet, maar afhankelijk van of je Simbrief gebruikt (geen idee of je op xbox zit, maar volgens mij is daar de NX weggehaald, dus ik neem aan pc) kan daar nog steeds redelijk mee gewerkt worden in mijn ervaring. Hoe ik het doe is als volgt:

maak in simbrief met het juiste Airbus A320 NX airframe https://www.simbrief.com/...leet=337364_1631550522735 je flightplan maken. Deze exporteren naar een FS2020 flightplan .PLN file en opslaan ergens waar je m terug kan vinden. Vervolgens in Flightsim in het menu de "load flightplan" knop opzoeken, en daar je pln file in laten laden. Je ziet dan de hele flight netjes in de planner staan, enige dat je dan nog (kan/moet) doen is zorgen dat je op je vertrek airport niet meteen op de runway spawnt, maar netjes op een voor jouw vliegtuig juiste formaat gate of parking spot. Verder nergens aan zitten, want dan sloopt FS je plan en klopt ie niet meer met wat je wil bereiken.

Vervolgens via de instructies hier https://docs.flybywiresim.../feature-guides/simbrief/ de gegevens in de airbus inladen zodat ook die precies weet wat je wil gaan doen. Over het algemeen is dan de ATC redelijk goed bruikbaar. Waar ik dan de meeste issues met de ATC heb is dat deze soms onlogische besluiten maakt over welke landingsbaan (ivm windrichting die door ATC vaak genegeerd word) gebruikt moet worden, en eigenlijk vrijwel altijd dat ze me te laat laten dalen. Zelf de Top of Descent berekenen en dan simpelweg aan ATC vragen of je 10k ft mag zakken, werkt ook gewoon. Vaak is het moment dat je op de simbrief juiste hoogtes aan komt op de eerste stap van je STAR, ATC ook wakker genoeg om dat te herkennen en die begeleid je meestal correct.

Hoop dat je daarmee iets meer plezier uit de ATC weet te halen, maar mocht die je te vaak de fout in sturen, dan is het simpelweg niet gebruiken van de ATC wellicht een betere optie :)

Wat denk ik belangrijkste is, is het juiste simbrief airframe gebruiken, en zorgen dat je dus ook je fuel calculations even naloopt voor je vertrekt, bij het inrichten van je MCDU ook checken of je Cost Index enzovoort allemaal correct ingevoerd worden, Live Weather gebruiken, want al die dingen hebben invloed op het gebruik van fuel in de sim vs wat er in simbrief voor je vlucht berekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dirtyrockers schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:28:
[...]

Wanneer ik de .PLN file download van worldtour.flights en deze via Textedit open, dan zijn de waypoints vaak USR based o.b.v. GPS coördinaten.

Hoe kan ik GPS coördinaten omzetten naar waypoints die ik ook daadwerkelijk kan invoeren in mijn Flight Plan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik moet de throttle in CL laten staan, in A/THR zakt m'n snelheid naar 180 knopen[/li]
Hm... na take off moet je op gewoonlijk 1000ft of 1500ft de throttle op CL zetten. Daar moet je 'm laten staan totdat je gaat landen! Pas als je tijdens de landing RETARD hoort, moet je weer aan de throttle komen. (Waarbij RETARD overigens een herinnering is, geen instructie.) Ik heb het idee dat je tijdens de vlucht met je throttle zit te rommelen: da's niet de bedoeling.

Mss hebben anderen het al gezegd maar als je wilt dat de default ATC overeenkomt met je Simbrief plan dan moet je dat SB downloaden van de SB site en laden in de MSFS planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
From Block island to Teterboro (across the Big Apple) with the V35B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3fvn6Zlt_-9BHixw-M-ROqTf-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zEi49GF9PjO20qrvGUwPdGqB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP75xJCOlIYu_zVUkd9U4suZVnQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wg5Vw2e69zGW19qNkJ9qx7JX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HkOPdWfn5elkLNM4SP0gInqadM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZvQ7lZNIKVDm9YOAiDp6b3Q5.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIftObg5b_WFgg4Kh0MLTt0pxfA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aUsPOf18bmrTuu5uizlrj24f.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKG88Zu55ox9uniSEe1ts80UZf8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cluMW4gpQq8S5RQEnUMs1mLH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFbQE-Uva0YKHklNREhRXumw8Oc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/a1dVcJJLElGlujg9zsm7gBTC.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZmzXl8rzAbizCkoMP-s3KAsJfM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1B3mtZBSVyjw9Aent9xAUtkN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTQ6C4xunYlb1r6L2I9gJ8JR5NY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P5kutHMfue32Qv5bccBI4wSt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRyYxVN44GYCdOjkVTwoUifwZ2Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b7VIJppRwvAV43ODkMJHqRVu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
From Bocas Del Toro (MPBO) to San Andres I (SKSP) with the V35B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyLQ_zm5s6_L8fqzMhQtM30TSfg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ka07YEBO67D5v3YIeIyAbEkR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRVK96sAzELA_H9zCXgjsTUYIes=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkbqlEi1fTMxChRd67FJtnWB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZUj8wEaLmZOPExQU4MCPjkRlrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMabUGl9rKipggEcznDCakfJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwmPAGTc7eZTNtDXDMTONQbqz68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kx7JM4ImDu5e9gDoEdHr85K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DitRS5osCoBxh6ttNU0s_GhM3Vs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnOYRY4GcC7kQQnNTNnPJAmV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJPOpiTs_QSTuh8TJVvTMK9jy9w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pX69DlevHPR3d7U4huQt1ihg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ1d4h6afIDhwBv_DoUwT1gSSIY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nd0dzZEkWxzFpWIbxI4V3pss.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vI5_MJGDdaiUGzr3KCwVeT-xgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7zlR3VtdhhB26ZSGxqIQnfD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08WaoDvJMtB2G3lxxHQfdql7nMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Txw60YEYS3wzwojUPXzEBapE.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 21-08-2022 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Discover Sweden Bush Flight - Leg 1
ESSA > ESSP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X_2GgGkwbKqulw-poZZac3XuiI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UrX3GGb9zUuwCnfjGWJKXggl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbQGGJtA6pZ_Acqk44OlobtSHrk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HxU1cPe5mDgM90YWsOcfb2dd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86-6a9lnCCGlC-FgROPcOSG7cb8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ErGYyIQPI9HNheJuaXN1Tesm.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJlg0l9qm9w1nTbkyLMIZGMdz74=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JbvYHnXdBiiG9y0iqKdD8sy9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_JcUObcTRXshpwoJP_BJpZHGcQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aHrypw2vaNzHIg5oK7wtDoVp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPOsRxq1K2Pp3mMwZ9jy44zVouk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/si43svU0F8PKIr4FHoTC1lgW.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnLgKa1-6gtDrD3V97MLg6C-X4s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9bhNrl51rFxF3iVmSB43PR4q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgCdW-41oWQ5i7Q9UP2mkBcg6hY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xyNXd0HXI0SxyimT3d8rG8hf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irrjnJWThjzVWp37F7gnIHzukCE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TXD5TU01tGedsAcQcTqQUXie.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFmb4SWfWpL6Ft6-bvd5S4VD5HY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m99LpOD6fzouRZruUpwif59y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Hoe staat het momenteel met de stabiliteit van msfs? Tijdje geleden nogal vaak ctd's met lijntoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
tup61 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Hm... na take off moet je op gewoonlijk 1000ft of 1500ft de throttle op CL zetten. Daar moet je 'm laten staan totdat je gaat landen! Pas als je tijdens de landing RETARD hoort, moet je weer aan de throttle komen. (Waarbij RETARD overigens een herinnering is, geen instructie.) Ik heb het idee dat je tijdens de vlucht met je throttle zit te rommelen: da's niet de bedoeling.

Mss hebben anderen het al gezegd maar als je wilt dat de default ATC overeenkomt met je Simbrief plan dan moet je dat SB downloaden van de SB site en laden in de MSFS planner.
Ah dat wist ik niet! Ik dacht na de climb dat de throttle in A/THR moest tijdens cruise. Ik had conform een tutorial de depature dus wel op een gate ergens gezet maar nergens de neergezet. Ik ga als ik tijd heb weer eens een poging wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

Ah dat wist ik niet! Ik dacht na de climb dat de throttle in A/THR moest tijdens cruise. Ik had conform een tutorial de depature dus wel op een gate ergens gezet maar nergens de neergezet. Ik ga als ik tijd heb weer eens een poging wagen.
Even een beetje leesvoer:

Handmatige stuwkracht betekent dat de stuwkracht van de motor direct overeenkomt met de stand van de gashendel.

Autothrust betekent dat een doelsnelheid in het systeem wordt gekozen (met behulp van een knop die zich meestal op het verblindingsscherm bevindt) en het auto-thrust-systeem past de motoren automatisch aan om die snelheid te behouden.

In een vliegtuig met klassieke bedieningselementen betekent de longitudinale stabiliteit dat het vliegtuig de neiging heeft om snelheid te behouden met de toonhoogte en dat piloten in principe stuwkracht moeten gebruiken om te klimmen of dalen en juk om de snelheid aan te passen, waarbij ze altijd ook aanpassingen maken met de andere bediening om oscillaties te voorkomen en te compenseren voor de meer complexe delen van de power-pitch relatie.

Hierdoor wordt het meestal aanbevolen om ofwel volledig handmatig ofwel volledig automatisch (autopilot+autothrust) te vliegen.

Maar Airbus A320 en nieuwer (A319 is slechts een variant van A320) verandert dat met de kunstmatige neutrale stabiliteit in de normale controlewet. Zelfs als de automatische piloot is uitgeschakeld, past de vluchtcomputer automatisch de trim aan zodat het vliegtuig recht vliegt, zodat het toevoegen van vermogen het vliegtuig versnelt en vermindert het vertragen. Maar als je de stick naar voren duwt om te dalen, zal het vliegtuig nog steeds versnellen en als je eraan trekt om te klimmen, zal het vertragen.

Hierdoor zijn Aibrbus-vliegtuigen gemakkelijker te vliegen met autothrust altijd ingeschakeld (behalve voor startrol; autothrust wordt uitgeschakeld wanneer de stroomhendels boven een bepaalde positie worden geschoven, wat alleen wordt gedaan voor het opstijgen en in noodgevallen waar extra vermogen is nodig zijn)

Of gewoon even kijken vooruitleg
YouTube: A320 - Autoflight System (A/THR - Autothrust) PART 5.

YouTube: 11- Autothrust ( A320 Family Courses )

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 21-08-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
flugelisoke schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:21:
Hoe staat het momenteel met de stabiliteit van msfs? Tijdje geleden nogal vaak ctd's met lijntoestellen.
Heb vorige maand vrij veel gevlogen, toen geen problemen.

Probeer sinds gisteren weer te vliegen, alleen maar CTDs. Circa 5 vluchten, steeds tussen de 5 en 15 minuten na het opstijgen.

Niks veranderd aan de configuratie. Vlieg met de pmdg 737. Vrij frusterend dus, probeer het over een tijdje wel weer.

De minste problemen heb ik gehad met de build die vooraf ging aan die 'gecastreerde' versie (SU4 volgens mij). Daarna gebruikte het spel nog maar een fractie van m'n 64Gb maar waren er veel meer bugs.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
alexbl69 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:43:
[...]

Probeer sinds gisteren weer te vliegen, alleen maar CTDs. Circa 5 vluchten, steeds tussen de 5 en 15 minuten na het opstijgen.

Niks veranderd aan de configuratie. Vlieg met de pmdg 737. Vrij frusterend dus, probeer het over een tijdje wel weer.

De minste problemen heb ik gehad met de build die vooraf ging aan die 'gecastreerde' versie (SU4 volgens mij). Daarna gebruikte het spel nog maar een fractie van m'n 64Gb maar waren er veel meer bugs.
Wat is dat nou toch zeg. Dat is ook een reden dat ik bij X-Plane 11 blijf en binnenkort X-Plane 12. Dat werkt gewoon en het werkt intuïtief en fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hier had ik ook last van en meerdere mensen.. Vandaag twee vluchten gemaakt , geen problemen
Ik blijf er bij ze lopen achter de schermen toch dingen te veranderen .
maar het is wel om gek van te worden
[...]

Daarna gebruikte het spel nog maar een fractie van m'n 64Gb maar waren er veel meer bugs.
Het moment dat de Xbox samen is gegaan heeft de pc gebruikers alleen maar hinder hier van.
Niet maar dan ook niets word meer goed benut.
terwijl ik eerste nog tegen de 28 GB aamliep met ram .. Max 43 , mag ik nu heeeeeeeeel blij zijn als ik voor bijde 13 GB komt
CPU is nog steeds aan het slapen .. GPU is op standje ( mits hij niet gelocked is ) vanaf de eerste moment dat ik FS start tot aan afsluiten op 100% aan het draaien.

zelfs in menu
heb hem nu in 30FPS locked staan en komt niet bovende 60% uit.
alleen het probleem daarin tegen is weer .. langere laadtijden.
want hoe hoger je FPS hoe sneller je laadtijden 8)7 8)7 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 21-08-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
ravw schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Even een beetje leesvoer:

Handmatige stuwkracht betekent dat de stuwkracht van de motor direct overeenkomt met de stand van de gashendel.

Autothrust betekent dat een doelsnelheid in het systeem wordt gekozen (met behulp van een knop die zich meestal op het verblindingsscherm bevindt) en het auto-thrust-systeem past de motoren automatisch aan om die snelheid te behouden.

In een vliegtuig met klassieke bedieningselementen betekent de longitudinale stabiliteit dat het vliegtuig de neiging heeft om snelheid te behouden met de toonhoogte en dat piloten in principe stuwkracht moeten gebruiken om te klimmen of dalen en juk om de snelheid aan te passen, waarbij ze altijd ook aanpassingen maken met de andere bediening om oscillaties te voorkomen en te compenseren voor de meer complexe delen van de power-pitch relatie.

Hierdoor wordt het meestal aanbevolen om ofwel volledig handmatig ofwel volledig automatisch (autopilot+autothrust) te vliegen.

Maar Airbus A320 en nieuwer (A319 is slechts een variant van A320) verandert dat met de kunstmatige neutrale stabiliteit in de normale controlewet. Zelfs als de automatische piloot is uitgeschakeld, past de vluchtcomputer automatisch de trim aan zodat het vliegtuig recht vliegt, zodat het toevoegen van vermogen het vliegtuig versnelt en vermindert het vertragen. Maar als je de stick naar voren duwt om te dalen, zal het vliegtuig nog steeds versnellen en als je eraan trekt om te klimmen, zal het vertragen.

Hierdoor zijn Aibrbus-vliegtuigen gemakkelijker te vliegen met autothrust altijd ingeschakeld (behalve voor startrol; autothrust wordt uitgeschakeld wanneer de stroomhendels boven een bepaalde positie worden geschoven, wat alleen wordt gedaan voor het opstijgen en in noodgevallen waar extra vermogen is nodig zijn)

Of gewoon even kijken vooruitleg
YouTube: A320 - Autoflight System (A/THR - Autothrust) PART 5.

YouTube: 11- Autothrust ( A320 Family Courses )
Dank je wel voor de uitleg, ik begrijp dus dat de hendels wel in A/THR moeten staan? Als ik in de gelegenheid ben zal ik de video eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Dank je wel voor de uitleg, ik begrijp dus dat de hendels wel in A/THR moeten staan? Als ik in de gelegenheid ben zal ik de video eens bekijken.
kan .. maar dan vlieg je handmatig met gas. ( is niet gebruikelijk )

bij AP1 of AP2 aan gaat die in standje CL staan ... moet je zelf doen
AP1/AP2 aan - Deze gaat dus tot een hoogte van FL100 een snelheid aanhouden van 220/240knt
Daar boven zal hij automatisch gaan versneller naar 280 . of mach 0.74
daar hoeft je zelf niets meer aan te doen en andersom ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
pretpik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Heb een tutorial video gezien over de A320 die aangeeft om de throttle in Flex te zetten tijdens take-off en na 1500ft de throttle terug te zetten in CL. Auto Thrust is een knopje die je aanzet voordat je opstijgt.

Althans, zo heb ik het begrepen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

Heb een tutorial video gezien over de A320 die aangeeft om de throttle in Flex te zetten tijdens take-off en na 1500ft de throttle terug te zetten in CL. Auto Thrust is een knopje die je aanzet voordat je opstijgt.

En niet vergeten een van je AP/ aan te zetten

FD zet ik al vrij snel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Rivanov schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

[YouTube: MSFS | Airbus A320 Startup, Takeoff & Autopilot Tutorial ON XBOX | BEGINNERS GUIDE]
Ah die heb ik dus ook gezien. Maar in een andere tutorial gaat hij inderdaad tijdens TO in flex, tijdens climb in CLB en tijdens in A/THR, waardoor ik dacht eigenlijk dat ze dat vergeten waren te vermelden in deze tutorial.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pretpik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Ah die heb ik dus ook gezien. Maar in een andere tutorial gaat hij inderdaad tijdens TO in flex, tijdens climb in CLB en tijdens in A/THR, waardoor ik dacht eigenlijk dat ze dat vergeten waren te vermelden in deze tutorial.
je moet je even verdiepen in het systeem , maar als je het door heb .. zit je binnen 2 min na vertrek al bijna in je strandstoel met een lekkere cocktail wachten tot je wil gaan dalen , heb je zoals de FBW een auto daling die werkt hoef je eigenlijk alleen nog maar je wielen uit te gooien en je flaps te doen als die een auto land heeft .. ;)
het is niet voor niets dat ze zeggen een Boeing vliegt je , een airbus laatje je je vliegen :D
Al is dat ook weer achterhaald want bij Boeing gaan ze ook aardig de kant op van bijna full controle door het vliegtuig
Zie de correcties van de MAX :o
wat tot twee rampen geleid heeft .. en bijna einde verhaal was.

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 21-08-2022 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:04
RSR heeft vandaag weer een lap tekst gepost, ik heb voor ieder's gemak maar even de zin er uit gepakt waar het tenslotte om draait:
We **might** have one or two minor tweaks we want to make to this build before it goes out to you, but the plan currently is to release the PMDG 737-800 between 23AUG22 and 31AUG22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

En niet vergeten een van je AP/ aan te zetten

FD zet ik al vrij snel aan
AP, FD en AT zet ik standaard direct aan in de A320. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Discover Sweden Bush Flight - Leg 2
ESSP > ESGJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wepxsDJssi9TeqECjOAiVwPl5Dc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/H9ODzMQaXmQamLAP0MSHoTrg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gdg3CYNHvS0A3sn18E2NQqsI-yQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uA4xBUJJK851ECzARSY0Pk08.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLELE1LIrWo3GWSAoJiQm4K0Bvw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3G82xtftojUmtrB0tGwSK6cS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7SwNtanqjOE6OuuKS-dMRoxewk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YvkP3ri1Vw78W8PllHQ3HPfI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo-od4wu8LpeXjM892spFf7sFDs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yj2e2C6g6sZ6V1T5H7idvRpx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oURFQC4ucGFAGgdrBeKdIKZQbM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Sq0ePtN0raOb3Q8ezNzEuIIz.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp2wMjVd-BDsPYu6UWcAw5NCpDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/725REGOcdZakLRn31JdnVWCl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 22-08-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:50:
[...]

AP, FD en AT zet ik standaard direct aan in de A320. :)
FD nog voor de motoren aanstaan.
AT Klaar voor take off dus zeg maar net na de landingslichten aan gezet te hebben
AP 1500FT > Wachten op stable .. gear up / > gears inside ... flaps rustig intrekken
hendels terug naar CL

FL1000 > riemen los en landings luchten uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik ben weer eens in de lucht met de "kuch" 737 Max van ene Bredok, ons welbekend denk ik :9. Je moet toch wat, als Xbox simmer. Morgen is de 777-200 van Captain Sim aan de beurt _O-

Dacht laat ik 'm weer eens proberen, nu de Xbox lekker loopt in de Bèta. En inderdaad, performance is echt prima. Voorheen was dit ook altijd met horten en stoten in dit vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brisbane - Australië

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO0gR05VIPHdKZ09EO1CMpa_vJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBh5xIMP8vhi68biqqZz5WwT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggBaAWGg_HB9_MSIOZ8p823RaQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlPCIG6ipsIVMFwnLmkYNTU5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:52
Iemand suggesties voor een leuke multi engine add-on in msfs? Milviz 310R en Flysimware’s 414AW lijken het populairst, maar zijn er nog andere kandidaten? Van die twee leun ik het meest naar de 310R, de 414AW lijkt me teveel een IFR kist. Vlieg het liefst VFR momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
logion schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:44:
Iemand suggesties voor een leuke multi engine add-on in msfs? Milviz 310R en Flysimware’s 414AW lijken het populairst, maar zijn er nog andere kandidaten? Van die twee leun ik het meest naar de 310R, de 414AW lijkt me teveel een IFR kist. Vlieg het liefst VFR momenteel.
De Twin Otter is ook een leuke.
Zowel ski's als drijvers als wheels.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Milviz 310R is echt een topper

Otter ( alaska / caribean)
britten norman BN2 ( deze laatste krijgt binnen kort een grote update ) ( europa/caribean )

deze twee laatste ontlopen elkaar niet
beide STOL plane ( voor korte landings banen)

Maar het ligt er aan welke gebieden je wil gaan vliegen
De otter heb je wel meer keuze om ergens te landen ..
diverse verschillende uitvoeringen

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

De V2 update voor de BN-2 Islander is dit weekend uitgebracht :). Als je het niet via de store hebt gekocht, kun je het downloaden van de website: https://www.blackboxsimul...ucts/fs2020/islander-bn2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:42
Boeing 247D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:04:
De V2 update voor de BN-2 Islander is dit weekend uitgebracht :). Als je het niet via de store hebt gekocht, kun je het downloaden van de website: https://www.blackboxsimul...ucts/fs2020/islander-bn2/
OKe dan denk ik dat hij donderdag wel op MP staat
ben benieuwd naar die lange neus versie
als ziet het er wel raar er uit

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zie dat Flightaware.com geen ILS (IFR) Charts van bijvoorbeeld Schiphol heeft.
Waar kan ik deze dan vinden? Want via Navigraph zijn deze enkel beschikbaar via het betaalde abonnement.

Iemand goede resources hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 10:34

Hoogie2004

Whohooooo

Rivanov schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:36:
Ik zie dat Flightaware.com geen ILS (IFR) Charts van bijvoorbeeld Schiphol heeft.
Waar kan ik deze dan vinden? Want via Navigraph zijn deze enkel beschikbaar via het betaalde abonnement.

Je zou kunnen kijken chartfox ze heeft:
https://chartfox.org

Je moet wel inloggen met een Vatsim account, maar dat kan je denk ik ook aanmaken zonder het te gebruiken. Ik heb er 1 en dat gebruik ik (nog) niet, de stap om het te gaan gebruiken is toch nog wel groot...

Heeft iemand toevallig een mooie cheat sheet om met ATC te spreken?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Rivanov schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:36:

Er zijn vele plekken :)

o.a. de officiële publicaties: https://eaip.lvnl.nl/2022-07-28-AIRAC/html/index-en-GB.html onder part 3 -> A2 aerodromes

of Chartfox

of vatsim charts https://www.dutchvacc.nl/charts/

--

@Hoogie2004 deze o.a. https://aviationpro.nl/tu...ls/ifr-phraseology-guide/

zoekterm is phraseology vatsim atc

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 22-08-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ah, top :)

Ik heb gisteren even op een parking gestaan en wat zitten luisteren naar ATC, best gaaf. Heb op de vatsim site al best wat gelezen en ook al best wat video's gezien.

1 van de andere dingen waar ik nog moeite mee heb is bepalen welke controller ik moet contacten, zijn daar nog tips / tricks / charts voor? Ik had wel de AVF map gevonden, waar je met wat moeite kunt bepalen welke controllers er nu voor je gebied zijn, maar misschien zijn er handigere manieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Ik heb gisteren even op een parking gestaan en wat zitten luisteren naar ATC, best gaaf. Heb op de vatsim site al best wat gelezen en ook al best wat video's gezien.

1 van de andere dingen waar ik nog moeite mee heb is bepalen welke controller ik moet contacten, zijn daar nog tips / tricks / charts voor? Ik had wel de AVF map gevonden, waar je met wat moeite kunt bepalen welke controllers er nu voor je gebied zijn, maar misschien zijn er handigere manieren.
misschien wel handig om dit even te lezen
laat je niet misleidne door de text ..hier word ook in besproken over het FS gebeuren

https://fsgg.nl/handleidingen/Luchtverkeersleiding.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ircghost schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Er zijn vele plekken :)

o.a. de officiële publicaties: https://eaip.lvnl.nl/2022-07-28-AIRAC/html/index-en-GB.html onder part 3 -> A2 aerodromes

of Chartfox

of vatsim charts https://www.dutchvacc.nl/charts/

--

@Hoogie2004 deze o.a. https://aviationpro.nl/tu...ls/ifr-phraseology-guide/

zoekterm is phraseology vatsim atc
Thanks! Ik ga eens kijken. :)
Gisteren een livestream van Drawyah gekeken toen hij van Schiphol naar Milaan Linate vloog. Ongekend wat hij allemaal instelt en voor add-ons gebruikt. Prachtig om te zien hoe realistisch je het kunt maken op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Is ook lastig soms hoor om te bepalen. Ken je de vatsim map al? Klink onderaan op ATC om te zien wie er is. https://map.vatsim.net/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHHiG1Cr0vbbgrBbo4ouLc5EUb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VLrMHBtBYzXrpIUaYKPNJUfw.png?f=fotoalbum_large

Sommige vatsim regions, zoals UK, hebben een uitgebreide website over welke controller te gebruiken: https://www.vatsim.uk/operations/sectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Ircghost @ravw
Thnx! Weer wat leesvoer en zooi om te bekijken.
Voel me nog lang niet klaar om echt Vatsim te gebruiken, maar wil het zeker een keer gaan proberen.

De default ATC vind ik vooral annoying, want die is altijd te laat met dalen / approaches enzo. Pilot2ATC is echt een drama qua gebruik (en voice recognition werkt maar half van de tijd). Dus tja, Vatsim schijnt de 'heilige graal' te zijn, maar die leercurve... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Belangrijkste is dat je het vliegtuig dat je online wilt gaan vliegen goed beheerst. Dus weet hoe de controls werken, weet hoe je de flightcomputer goed en snel kan gebruiken. En weet waar je de charts kan vinden waar ze naar verwijzen als ze bijvoorbeeld zeggen volg die en die SID.

Je zult bijna altijd een direct to krijgen als je een grote STAR / SID hebt en het rustig is, dus weet ook hoe je die moet uitvoeren bijvoorbeeld.

Ik zou beginnen op een klein veld om een paar keer de sequence te oefenen. Bijvoorbeeld op EHGG of ander UK/NL veld (ik zou niet meteen naar Frankrijk of Duitsland gaan omdat ze een zwaarder accent hebben dat dan misschien lastig te volgen is).

Daarnaast kan je in de Vatsim clients ook vaak uitzetten dat er realistische VHF ruis is. Dat is natuurlijk gaaf, maar in het begin maakt die ruis het nog lastiger om mensen goed te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:02:
@Ircghost @ravw
Voel me nog lang niet klaar om echt Vatsim te gebruiken, maar wil het zeker een keer gaan proberen.

De default ATC vind ik vooral annoying, want die is altijd te laat met dalen / approaches enzo. Pilot2ATC is echt een drama qua gebruik (en voice recognition werkt maar half van de tijd). Dus tja, Vatsim schijnt de 'heilige graal' te zijn, maar die leercurve... :)
Leercurve dat kan je alleen maar opbouwen door het vaak te doen .. dan gaat dat vanzelf eigen woorden.

Ik doe het bewust niet, omdat ik met me gehoor zit (sommige toon hoogstes zijn moeilijk te verstaan en manier van uitspreken , en vaak ook niet tegen het drukke gedoe kan van dat hele tijd maar geratel aan je hoofd ..
beetje het idee van .. bij 6 keer victor , sierra , alpha gehoort te hebben, dan heb ik zo iets van .. ja nu weet ik het wel .. dus wegwezen ...
zeg gewoon waar ik heen moet en klaar

dus KLM 007 Fl320 - hdg 248 .. meer is niet meer nodig :+ of ga naar punt .........

:D :D
geef me een teken als ik afwijkt van de route en dan verder mondje dicht.
man al dat hyper gedoe tegenwoordig
;) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ieder zijn ding natuurlijk. Maar het slaat nergens op de communicatie op Vatsim af te doen als "hyper gedoe tegenwoordig". De communicatie op Vatsim is in principe zoals die in het echt is, daar is niks "tegenwoordigs" of "hyper" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:11:
Ieder zijn ding natuurlijk. Maar het slaat nergens op de communicatie op Vatsim af te doen als "hyper goede tegenwoordig". De communicatie op Vatsim is in principe zoals die in het echt is, daar is niks "tegenwoordigs" of "hyper" aan.
Ik vind het in het echt ook veel te druk
als ik filmpjes kijkt van echte GA en ze hebben ATC live staan .. dan word het te druk
Zeker bij hele grote velden in de buurt
kom ze ook in FS vaak tegen dat ze al ver van te voren blijven praten tot aan de landing ... :o
Komt ook omdat ik hier nooit muziek of TV aan heb .. dat kan soms zonder dat ik echt zit te kijken als storend zijn

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:02:
@Ircghost @ravw

Ik wil je best een keer helpen met je eerste online ervaring (DM me maar)

Nog even een belangrijke tip (bovenop de goede tips van LRCGhost).
Op de meest complexe velden begin je met
Delivery (aanvragen van je clearance)
Ground ( startup en taxi naar de baan)
Tower (Take off clearance)
Approach (SID)
Center (Alles boven een bepaalde hoogte)

Als alle ATC er is begin je bij Delivery en volg je bovenstaande maar vaak zijn veel ATC controllers er niet en dan gaat de top controller (BV Center) ook de functie van delivery invullen.
Dus dan moet je nog steeds clearance vragen maar niet aan Delivery maar aan Center.

Lijkt allemaal ingewikkeld maar valt echt wel mee.
Doen is het credo.

En als je eens wat fout doet dat niet verbergen maar eerlijk aangeven dat je aan het leren bent en dan helpen de ATC mensen (ja dat zijn ook gewoon hobbisten hoor) je echt wel. 8)

PS: ik denk overigens niet dat Vatsim de heilige graal is.
Ik vlieg tegenwoordig bijna altijd op vatsim maar hele vluchten is er geen enkele controller online en bler ik alleen voor de vorm maar op 122.8 wat ik aan het doen ben/

Ben zelf momenteel naar een programma (Pilot2ATC) aan het kijken. Die lijkt wel goed te werken met MSFS en zorgt ervoor dat je gedurende de hele vlucht over ATC kan beschikken (wat wel weer leuker is).

Vroeger vloog ik veel met VOXatc, maar die werkt niet voor MSFS. Ook een hele goede omdat die ook uitstekende voice recognition had en verkeer injecteerde onder zijn control.
Maakte de boel heel wat levendiger dan op mij huidige vlucht van FOON naar LTAT waar ik de enige in het hele afrikaanse contingent zo een beetje)

[ Voor 20% gewijzigd door killerbee1958 op 22-08-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Je zou kunnen kijken chartfox ze heeft:
https://chartfox.org

Je moet wel inloggen met een Vatsim account, maar dat kan je denk ik ook aanmaken zonder het te gebruiken. Ik heb er 1 en dat gebruik ik (nog) niet, de stap om het te gaan gebruiken is toch nog wel groot...

Heeft iemand toevallig een mooie cheat sheet om met ATC te spreken?
Het werkt inderdaad met enkel een Vatsim account. :)
Top! Dankjewel voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Vroeger vloog ik veel met VOXatc, maar die werkt niet voor MSFS. Ook een hele goede omdat die ook uitstekende voice recognition had en verkeer injecteerde onder zijn control.
Maakte de boel heel wat levendiger dan op mij huidige vlucht van FOON naar LTAT waar ik de enige in het hele afrikaanse contingent zo een beetje)
volgens mij zijn ze daar wel mee bezig .. ook met de accenten van diverse landen /gebieden
dus we wachten af wat ze bij Asobo gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

killerbee1958 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

Ben zelf momenteel naar een programma (Pilot2ATC) aan het kijken. Die lijkt wel goed te werken met MSFS en zorgt ervoor dat je gedurende de hele vlucht over ATC kan beschikken (wat wel weer leuker is).
Ik heb de 10-day trial gedaan, en was niet heel erg onder de indruk om eerlijk te zijn. Vandaar ook mijn interesse in Vatsim of andere programma's die betere ATC leveren.

Voice recognition werkt matig (vooral je callsign) en daardoor moet je vaak dingen herhalen (of goed verstaanbare callsigns kiezen). Daarnaast moet je een hoop trucjes uithalen als je meer als de default stemmen wilt hebben (dat zijn er 2).

Flight plan aanmaken / invullen is best een drama (zelfs met copy paste van Simbrief, ligt ook aan je route), maar als je dat goed invult, werkt het wel goed.

Goeie dingen waren de dropdowns met dingen die je tegen ATC kunt zeggen (ook nog een afhankelijk met wat je praat), misschien moet ik die maar eens op een cheat sheet zetten :+ En het was handig dat je lange clearances door je 'co-pilot' kan laten terugzeggen (je kunt die ook alle comms laten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Ik heb de 10-day trial gedaan, en was niet heel erg onder de indruk om eerlijk te zijn. Vandaar ook mijn interesse in Vatsim of andere programma's die betere ATC leveren.

Voice recognition werkt matig (vooral je callsign) en daardoor moet je vaak dingen herhalen (of goed verstaanbare callsigns kiezen). Daarnaast moet je een hoop trucjes uithalen als je meer als de default stemmen wilt hebben (dat zijn er 2).

Flight plan aanmaken / invullen is best een drama (zelfs met copy paste van Simbrief, ligt ook aan je route), maar als je dat goed invult, werkt het wel goed.

Goeie dingen waren de dropdowns met dingen die je tegen ATC kunt zeggen (ook nog een afhankelijk met wat je praat), misschien moet ik die maar eens op een cheat sheet zetten :+ En het was handig dat je lange clearances door je 'co-pilot' kan laten terugzeggen (je kunt die ook alle comms laten doen).
Dank voor deze feedback.
klinkt niet al te positief.
Ik had inderdaad gezien dat ze een 10 day free trail hebben maar ben me eerst nog even aan het inlezen op het programma.

Zal tzt die tien dagen zeker een keer gaan proberen maar als voice recognition niet goed is dan is het programma niet goed.
(Dat deed VOXatc dus juist weer wel heel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

killerbee1958 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Dank voor deze feedback.
klinkt niet al te positief.
Ik had inderdaad gezien dat ze een 10 day free trail hebben maar ben me eerst nog even aan het inlezen op het programma.

Zal tzt die tien dagen zeker een keer gaan proberen maar als voice recognition niet goed is dan is het programma niet goed.
(Dat deed VOXatc dus juist weer wel heel goed)
Meeste moeite had ie met lastige callsigns of waypoints (als je die terug moet lezen in de clearances).
Ik zou zeggen vooral proberen, want voice recognition is voor elke persoon anders. Ook helpt het als je de windows voice recognition training doorloopt (Pilot2ATC gebruikt volgens mij de windows voice herkenning), zodat windows gewend is aan je stem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik sinds een tijdje FSHud voor offline ATC. Doodsimpel maar werkt prima, vind ik. De stemmen vind ik ook best goed, beter dan bijvoorbeeld ProATC of PF3 (en zelfs ook P2ATC tenzij je die met Polly voices gebruikt). FSHud staat nog in de kinderschoenen maar het doet precies wat ik wil: gewoon zo nu en dan wat tegen me zeggen (én tegen de AI) tijdens een vlucht zodat ik me niet zo alleen voel daarboven. Unieke van FSHud is trouwens dat het zélf alle verkeer regelt en dus ook controleert: geen enkele andere ATC addon kan dat. Die mieteren hoogstens de AI uit het geheugen als ze te dichtbij komen tijdens taxi of takeoff/landing. Moet er wel bij zeggen dat het hele traffic gebeuren van FSHud óók nog duidelijk in de kinderschoenen staat. Maar goed, het programma is zo makkelijk te installeren én te gebruiken dat ik alles al prima vind zoals het nu is.

O, ja, niet onbelangrijk: FSHud kent geen speech recognition maar daar heb ik (noch mijn huisgenoten) geen behoefte aan.

Persoonlijk vind ik P2ATC en helemaal PF3 vééll te veel opties en toeters en bellen hebben (of juist missen). Geef mij maar iets simpels en makkelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

FL1000 > riemen los en landings luchten uit
Je bedoelt waarschijnlijk FL100 (dus nulletje eraf) of 10000 ft (dus nulletje erbij. ;) FL1000 is wellicht net iets te hoog voor een gemiddelde Airbus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk FL100 (dus nulletje eraf) of 10000 ft (dus nulletje erbij. ;) FL1000 is wellicht net iets te hoog voor een gemiddelde Airbus. :+
je klopt haha dan zit je met FL100 / 10.000ft in je hoofd :o
ach soms gaan mijn handen net zo snel al me gedachten.. en dan gaat het wel eens fout
en ook soms afwisselen met telefoon . pc werkt ook niet in je voordeel merk ik al om berichten te schrijven

maar bedankt voor het verbeteren
zo maar eens NoordKorea onveilig maken denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 14:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Het vliegvirus heeft me toch wel te pakken. :+
Kijk nu al weer uit om vanavond verder te gaan met m'n Bushflight en lees/kijk veel instructies en tutorials op internet als ik niet achter de vliegsim zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:29:
Kijk nu al weer uit om vanavond verder te gaan met m'n Bushflight en lees/kijk veel instructies en tutorials op internet als ik niet achter de vliegsim zit.
Haha, ja, het kan een heerlijk virus zijn! ;) Ik zit ook vaak fora te lezen of video's te bekijken of wat dan ook als ik niet echt in de gelegenheid ben om te vliegen! Die 'voorpret' is vaak nog leuker dan het vliegen zelf. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
tup61 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Haha, ja, het kan een heerlijk virus zijn! ;) Ik zit ook vaak fora te lezen of video's te bekijken of wat dan ook als ik niet echt in de gelegenheid ben om te vliegen! Die 'voorpret' is vaak nog leuker dan het vliegen zelf. 8)
"Nadeel" is alleen dat je een boel aan het lezen / kijken bent.. maar je het dan uiteindelijk weer vergeten bent als je ook daadwerkelijk de sim opstart. Ben nu wat tutorials aan het bekijken over de Garmin 1000 NSXi, waar alle knoppen etc. voor dienen. En vanuit daar ga ik dan weer specifieke functies opzoeken om de betekenis daarachter weer beter te begrijpen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LOL weer even een leuke
Op WHHH

vertrekken vanaf baan 25R (oud)
Dus rijd netjes naar baan 25R toe ... ........ he wat 25C op de boorden.
Normaal rijd je dus daar heen om naar 25R te gaan
Waar is 25R gebleven..
kaart er bij nee ze hebben geen 25C
A wacht oude informatie.. 25R is nu de nieuwe baan
toch maar even de boel daar verversen aan kaarten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand hier een goede en helemaal up to date (dus recente) AIG tutorial video...? Ik zit wat te kijken naar traffic addons en iedereen lijkt AIG gewoon de beste te vinden... Het lijkt mij nogal ingewikkeld en tijdrovend maar ja, als het de beste is...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:29:
Ik zit tegenwoordig rustig een uur adembenemend naar aankomst en vertrek filmpjes van diverse velden op YT te koekeloeren :+. Daar had je bij mij een jaar geleden ook niet mee moeten komen aanzetten :9

Zeker op een rustige vlucht in de 777-200 Emirates Ahmedabad-Dubai. Dacht dat Afrika rustig was, maar hier kom ik ook zowat niets tegen. Denk dat het in de buurt van Dubai wel iets drukker zal worden...

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 22-08-2022 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Ik zit tegenwoordig rustig een uur adembenemend naar aankomst en vertrek filmpjes van diverse velden op YT te koekeloeren :+. Daar had je bij mij een jaar geleden ook niet mee moeten komen aanzetten :9
Herkenbaar. Gisteravond tot laat een livestream van Drawyah gekeken in bed. _O-
En mijzelf verlekkeren aan alle add-ons die hij voor de PC versie heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 22-08-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Herkenbaar. Gisteravond tot laat een livestream van Drawyah gekeken in bed. _O-
En mijzelf verlekkeren aan alle add-ons die hij voor de PC versie heeft.
Ach ach, die gast man. Die addons zijn zo ziek die hij heeft draaien... Kan ik alleen maar van dromen vooralsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Ach ach, die gast man. Die addons zijn zo ziek die hij heeft draaien... Kan ik alleen maar van dromen vooralsnog.
Hoe snel hij ook door alles heen klikt.. hoe hij praat tegen cabin crew en tegen ATC. Hij kan zo in een echt vliegtuig stappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PMDG heeft op haar forum een nieuwe update gegeven rondom de 737 en de 737-800 zal vermoedelijk ergens tussen 23 en 31 augustus verschijnen!
voor de mensen die hem willen

YouTube: PMDG 737-800 Has Reached the Top of Descent

Maar hoe zit het met de SU 10
wanneer komt die uit ?
deze week ?

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 22-08-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:41:
PMDG heeft op haar forum een nieuwe update gegeven rondom de 737 en de 737-800 zal vermoedelijk ergens tussen 23 en 31 augustus verschijnen!
voor de mensen die hem willen

YouTube: PMDG 737-800 Has Reached the Top of Descent

Maar hoe zit het met de SU 10
wanneer komt die uit ?
deze week ?
Met 2 weken + uitgesteld. Zal ergens half september worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bestaat er een soortgelijk programma / website zoals LittleNavMap, maar dan "stand-alone" die je niet aan een lokaal geïnstalleerde flightsim hoeft te koppelen? Ik speel namelijk MSFS op de Xbox en heb een Mac computer, waar ik natuurlijk geen MSFS op kan installeren (enkel en alleen voor MSFS).

Je hebt natuurlijk Navigraph Charts, maar dat werkt enkel met een betaald abonnement.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 22-08-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

tup61 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:25:
Kent iemand hier een goede en helemaal up to date (dus recente) AIG tutorial video...? Ik zit wat te kijken naar traffic addons en iedereen lijkt AIG gewoon de beste te vinden... Het lijkt mij nogal ingewikkeld en tijdrovend maar ja, als het de beste is...!
YouTube: Microsoft Flight Simulator | AIG Traffic Install | Updated

Twitch

Pagina: 1 ... 276 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc