Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb sinds de release van MSFS nooit problemen gehad. Maar nu dus opeens wel... Anders maar eens ff wat vluchten met een default vliegtuig doen of de C310: kijken of het nou aan de Fenix ligt of niet. Maar eigenlijk wil ik alleen nog maar de Fenix vliegen.
Nee zonder Fenix hier maar het probleem blijft
gisteren alles opnieuw er op gegooid (FS+World addons) , 2 keer opgestart , nu weer spelen dacht ik .. maar blijft weer hangen op de blauwe volle lijn ...

een uur verder ... nog steeds niets ...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pc8RH1405Fn1XahcGVuZk92KCF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tUJtRYb1JuRAu909Wt5AwFk8.png?f=fotoalbum_large

:(

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 01-07-2022 18:16 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

tup61 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb sinds de release van MSFS nooit problemen gehad. Maar nu dus opeens wel... Anders maar eens ff wat vluchten met een default vliegtuig doen of de C310: kijken of het nou aan de Fenix ligt of niet. Maar eigenlijk wil ik alleen nog maar de Fenix vliegen.
Ik moet zeggen dat ik sinds de installatie van de fenix ook wat meer issues heb met CTD's. Het valt nog wel mee, maar het is zeker slechter als dat het was.

Moet wel ook eerlijk zeggen dat de laatste update wel bijna samenviel met de aankoop van die fenix. (Update was paar dagen erna, en voor de update ook al issues).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Ik moet zeggen dat ik sinds de installatie van de fenix ook wat meer issues heb met CTD's. Het valt nog wel mee, maar het is zeker slechter als dat het was.

Moet wel ook eerlijk zeggen dat de laatste update wel bijna samenviel met de aankoop van die fenix. (Update was paar dagen erna, en voor de update ook al issues).
Ik heb daar ook aan zit te denken maar heb hem nu al twee weken niet gebruik maar blijft de problemen houden , ben nu weer alles er op nieuw aan het op zetten maar dan eens op de C:\ eens kijken of dat werkt , want als dat werkt dan zit er ergens een foutje tussen de M2 - SSD
SSD is iets ouder.
En das noods ga ik terug naar W10
en daar weer eens kijken wat die doet maar ik vind het wel raar dat het wel allemaal rond de zelfde tijdstip bij veel mensen de zelfde klachten komen

Maar wat ik dan niet kan begrijpen is dat ze nu wel aan het kijken zijn naar de Xbox problemen maar de PC problemen waar veel meer klachten over zijn al maanden onbenut laten
Maar we zien wel .. anders gaat deze pc eens weg gebracht worden en dan laat ik er wel iemand naar kijken die hem ook gelijk op alles kan testen en dan net zo lang tot het probleem van FS is gevonden ..
Want blijf het raar vinden dat ik jaren gewoon bijna zonder problemen gedraaid heb en nu niet eens meer een kwart kan installeren en hij geeft al problemen.(lees niet meer op willen starten
Maar we gaan rustig verder met het uitzoeken waar het aan ligt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:25
Saybia schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Inderdaad wjb. Goede addon? Zeker maar het heeft zeker wel z'n minpunten. Fenix heeft een programma nodig buiten de sim om wat problemen kan veroorzaken. Fenix heeft een Navigraph EFB, kan geen andere charts invoegen of een ander programma gebruiken zoals Chartsfox. Externe hardware alleen van Prosim las ik omdat code dichtgebouwd zit en Prosim graag hun eigen spullen willen verkopen. Dus nee ik vind het niet de beste airliner addon ooit. En nu vraag je dan af wat ik dan wel de beste airliner addon vind, waarschijnlijk iets wat gemaakt is voor XP11 of P3d, maar het antwoord heb ik nu een, twee, drie niet :+
Externe hardware ondersteuning voor deze prijs? Kijk eens wat zo'n paneel kost en denk dan na of het helemaal in verhouding is.

Voor echte cockpitbouwers is er prosim, waar de inkomsten voldoende zijn om externe hardware te (blijven) ondersteunen. De Fenix is echt voor de game markt en biedt binnen die markt heel veel waar voor je geld.

Overigens draait het Fenix viegtuig grotendeels als apart programma om de beperkingen van FS2020 te omzeilen. Dat maakt dit zo'n geweldig realistisch vliegtuig.

Er zit ook een goed team op om na de release gevonden problemen op te lossen, want op beta test schaal kan je die gewoonweg niet allemaal vinden zonder de release jaren uit te stellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zo even een kleine test flight met de Discus 2c Vertrek en landing op Got Friends Glider club Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKKMJv-8zzGwY87dDJNeXbp8fek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvDsRFAJMiZ0FA9sL7uBz5yh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkCpbN6nNscX6acfkAsCmjEH9h4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vvVwrScx14ZCWa2QvE9pr7MY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7zK5DfNwTaA-SRVAQ5k63OEwcw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qx54Oh6cXyRHPNRwJatDBu3Y.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbiNaC4AwPEoBjwejjnhLm5b4oA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mq7hdg48zxtvrKKxTQNuZTZu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTWWJfe8hvtgaTLykh_lFiT9360=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Qj07WogQmZq8MywDpzBZSoAm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUK6Wdpwu8Qu_ohJfFJwxI7sdyQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IwsCJJjzgvJNV21PliHvzh9G.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFrKGO7eVEwB-U1YxteyKuBSaPA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g9lJW1nGQgMBfU6J7mXaUGOW.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vhLJx54N5DGB0blAbtx9cUBzQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hrMCccC81qESueQSRyNgKkUw.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
netappie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Externe hardware ondersteuning voor deze prijs? Kijk eens wat zo'n paneel kost en denk dan na of het helemaal in verhouding is.

Voor echte cockpitbouwers is er prosim, waar de inkomsten voldoende zijn om externe hardware te (blijven) ondersteunen.
Dit ben ik met je oneens. De FBW ondersteunt dit wel en is gratis.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mexican mounten - Greenriver -Discus c2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3F3-ZAhg6rJsz9mFNYS-bMh2X4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PkkfgAEOJKjPAM5pgqnkfl9o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmicCJIXLZ1N_OuCb939z43LmsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyEAMzgyn0thqhl2qEaYXQED.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTNqXXOO3SBqOd20yhURSGPpZls=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TedlYgSMfknABtgygeK1MSK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLTTvHk5RdqY5vLYeyTcCxI3J8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fTFYIKZsIeN8WGtJkOc8195.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mhzbg-xz7aF1jiOIhgvM0xmW2SY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6zmlMbiXXkgv8kfUiehBry1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZeO31EDmCbScE3B0xlh1ekRXIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cd44Q0gzcIt56q6RlbHtg2ix.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o06j1vIL26QNNZ2Uz1TFxDo7Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrIxnJVQriAoXFliSoPOBuKA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv5ExW0FLwBqqm8ykfRMRGxsWtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYxAQwZVN2WwdyysCpcPDoIU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYk6BHcGwD6BCZyVgd_HKjSdocU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYGK1BbTKGgnVN0q7NlmuEG1.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
In cruise over Alaska. op naar PAOT als ASA55

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfwcGqPQTtP8FAFL7B4AbP9Jm1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XnLmKCDEHauvvpSrwi02xW9n.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weststar schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:45:
In cruise over Alaska. op naar PAOT als ASA55

[Afbeelding]
Lekker landen daar ;)
hoop voor je dat het weer goed is

Grote kans op een ijsbaan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 02-07-2022 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
ravw schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Lekker landen daar ;)
hoop voor je dat het weer goed is

Grote kans op een ijsbaan >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIgjuLAcvpslAIzo_pP4oMFVG9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iFwnjwXyAa7y02KoCuCjE6oC.png?f=fotoalbum_large

Prima weertje

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Muyz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Dit ben ik met je oneens. De FBW ondersteunt dit wel en is gratis.
Ja, als je samen iets ontwikkelt in je vrije tijd en gratis beschikbaar maakt, dan kan een bedrijf met mensen die er van moeten leven moeilijk concurreren op elke feature..

Heb je al met de Fenix gevlogen? Want ik hoor eigenlijk alleen maar mensen die enthousiast zijn op een enkeling met perfornance issues na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
netappie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:07:
[...]

Ja, als je samen iets ontwikkelt in je vrije tijd en gratis beschikbaar maakt, dan kan een bedrijf met mensen die er van moeten leven moeilijk concurreren op elke feature..

Heb je al met de Fenix gevlogen? Want ik hoor eigenlijk alleen maar mensen die enthousiast zijn op een enkeling met perfornance issues na.
Je eerste opmerking kun je ook omdraaien: dan moet het dus juist in veel opzichten duidelijker beter zijn. Dat is het feitelijk ook, want de HW ondersteuning zit er wel degelijk in, maar is bewust uitgezet. Het is namelijk een “gekocht” toestel.

De Fenix heb ik wel in bezit en heb ermee gevlogen. Dat mijn hardware er niet mee werkt (en nog sterker: ook niet met eigen programmeerwerk werkend te maken is) is echter een deal-breaker dus ik vlieg alleen nog met de FBW.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
Muyz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Je eerste opmerking kun je ook omdraaien: dan moet het dus juist in veel opzichten duidelijker beter zijn. Dat is het feitelijk ook, want de HW ondersteuning zit er wel degelijk in, maar is bewust uitgezet. Het is namelijk een “gekocht” toestel.

De Fenix heb ik wel in bezit en heb ermee gevlogen. Dat mijn hardware er niet mee werkt (en nog sterker: ook niet met eigen programmeerwerk werkend te maken is) is echter een deal-breaker dus ik vlieg alleen nog met de FBW.
Vergeet niet dat fenix de boel flink cheat.

Het is ook een Sim in een Sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

ja home cockpits en MSFS is echt een ramp
hoor vele al klagen , met veel omwegen en "dure " software is het dan nog wel een beetje werkend te krijgen , maar vaak bij de eerste update vanuit asobo kan je dus weer opnieuw beginnen :(

ook de reden dat ik nu alleen blijft sparen en wacht wel tot ergens tot volgend jaar ...
Ook dan zal er veel meer hardware uitgekomen zijn en de prijzen een beetje menselijk .
Asobo zou gewoon moeten stoppen op de PC met het maken van Addons , maar zich puur moeten gaan richten op landschappen, hardware, weer , laat de vliegvelden en aircrafts over aan de externe bouwers
Maar zorg dat de basis goed komt.
- VR - non VR ( minimaal een fps van 100)
- geen verplichte updates maar keuze om hem over te slaan of in de wacht te zetten
- helpdesk moet veel beter en directer worden ( niet alleen maar als antwoord krijgen (zie probleem oplosser)
- Geen dingen vooruit beloven maar geef iets minder info wat betreft alles veranderingen
- Geef mensen de kans om gedeeltes te installeren zoals dat bij XP ook kan ( HD ruimte besparen / hogere FPS , minder/korter wacht tijden
- XBOX - PC moeten los van elkaar komen.
PC moet weer benut gaan worden zo als het voor de samenvoeging was ..
Beter ram en cpu gebruik .
- CPU gebruiken voor het inladen van de game ( en niet je GPU in de brand steken om alleen al in het menu te komen :X
En zo kan ik nog wel even door gaan

En wat misschien ook wel een prettige iets zou zijn FS market ook externe kunnen bekijken en "demo's van de addon maken met een tijd limit om te testen en kijken hoe iets is.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-07-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

ravw schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:46:
[...]

ja home cockpits en MSFS is echt een ramp
hoor vele al klagen , met veel omwegen en "dure " software is het dan nog wel een beetje werkend te krijgen , maar vaak bij de eerste update vanuit asobo kan je dus weer opnieuw beginnen :(

ook de reden dat ik nu alleen blijft sparen en wacht wel tot ergens tot volgend jaar ...
Ook dan zal er veel meer hardware uitgekomen zijn en de prijzen een beetje menselijk .
Asobo zou gewoon moeten stoppen op de PC met het maken van Addons , maar zich puur moeten gaan richten op landschappen, hardware, weer , laat de vliegvelden en aircrafts over aan de externe bouwers
Maar zorg dat de basis goed komt.
- VR - non VR ( minimaal een fps van 100)
- geen verplichte updates maar keuze om hem over te slaan of in de wacht te zetten
- helpdesk moet veel beter en directer worden ( niet alleen maar als antwoord krijgen (zie probleem oplosser)
- Geen dingen vooruit beloven maar geef iets minder info wat betreft alles veranderingen
- Geef mensen de kans om gedeeltes te installeren zoals dat bij XP ook kan ( HD ruimte besparen / hogere FPS , minder/korter wacht tijden
- XBOX - PC moeten los van elkaar komen.
PC moet weer benut gaan worden zo als het voor de samenvoeging was ..
Beter ram en cpu gebruik .
- CPU gebruiken voor het inladen van de game ( en niet je GPU in de brand steken om alleen al in het menu te komen :X
En zo kan ik nog wel even door gaan

En wat misschien ook wel een prettige iets zou zijn FS market ook externe kunnen bekijken en "demo's van de addon maken met een tijd limit om te testen en kijken hoe iets is.
ik ben het niet op alle punten met je eens. ik vind het juist geweldig dat ik geen honderden, duizenden euro's uit hoef te geven aan redelijke kwaliteit airplanes en airports zoals in "het oude flightsimmen" gewoon gevonden word. Asobo laat airports ook gewoon door de grotere jongens ontwikkelen als die in een world update meekomen, en die zijn dan gratis.. Tis leuk dat de 3e partijen zo vrij zijn om airports te maken etc, maar de prijzen die ze er voor vragen vind ik vaak gewoon niet evenredig met de kwaliteit, en zolang asobo daar de lat hoger blijft leggen, zijn die addon makers ook soort van gedwongen om beter hun best te doen. Dat is voor iedereen goed wat mij betreft.

Wat ze wel zouden moeten/kunnen doen om install size een beetje netjes te houden, is alle addon's in world-updates ook gewoon in de cloud te laten staan, en die pas in-streamen op het moment dat ze gebruikt gaan worden, of je er binnen x km in de buurt van komt. Dat zou laad-tijden ook enorm verbeteren bij first load. Zolang ze het inladen van een volgende airport netjes op de achtergrond doen, en vroeg genoeg beginnen op x km afstand er van, zou je dat volgens mij ook niet eens moeten merken tijdens het vliegen. Ik denk dat ze op dat gebied ook nog een hoop aan performance kunnen winnen,

De gpu kwestie voor het menu word volgens mij gewoon niet goed begrepen aan de kant van Asobo, maar mag ook echt geen probleem zijn. ik heb mijn gpu op 35 frames gelimiteerd, hoger heb ik toch niets aan in flightsimulator, en daarmee heb ik stabiele framerates, overal in de sim.. ook het menu dus. Het zou Asobo sieren als ze dat zelf netjes zouden inbouwen en laten werken in de sim, maar geen man overboord als ze het niet doen dus.

Voor wat betreft de performance, ja op zich wel mee eens. Het word tijd dat de "overperformance" die we op pc hebben ten opzichte van Xbox, ook weer benut word, zolang dat maar performance verbeteringen meebrengt voor pc. Ik denk echter dat ze daar nog niet ready voor zijn bij Asobo, getuige de performance issues die ze op "mindere hardware" zoals de xbox nog hebben en nog aan het oplossen zijn. Vergeet niet dat de grootste performance optimalisaties die we hebben gezien, gekomen zijn omdat ze de boel op xbox wilden kunnen laten draaien. Zonder xbox hadden we die optimalisaties wellicht helemaal niet gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door djbarney op 03-07-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:59:
[...]

Vergeet niet dat de grootste performance optimalisaties die we hebben gezien, gekomen zijn omdat ze de boel op xbox wilden kunnen laten draaien. Zonder xbox hadden we die optimalisaties wellicht helemaal niet gezien.
Downgrade zal je bedoelen dat is geen optimalisatie
Dat is gewoon je hele zooi terug schroeven net zo lang tot het werkzaam word op de XBOX
Dus daar ga je als PC gebruiker veel voor inleveren..
wat in FSX ook wel bekent stond als vierkantjes vliegen ..
Wat ik dus nu ook vaak bemerk.
Dat je dus alleen maar scherp ziet binnen het vierkantje en daar buiten gewoon bijna niet ingeladen word.
of wazig word weer geven
Zelfs tot helemaal niet inladen van texures ( witte vlakken )
Heb nu gewoon het gevoel dat mijn pc 10 jaar terug is gegaan in de tijd.
Maximale load van ram 8GB
Maximaal load van CPU 30% ( all cores)
GPU die een tropen rooster aanvraagt omdat het veel te warm word
Staat op 100% van start tot afsluiten game

En waar ik nu al 4 weken tegen aan loopt dat ik tot een bepaald LOAD kan gaan met FS
Als ik dan meer installeer dan geeft hij de geest , en wil niet meer in menu komen.
dus zeg

MSFS + world updates en vliegtuigen loopt goed
3 airportjes er bij wil ook nog wel gaan, maar installeer ik meer dan is het probleem dus weer van de blauwe lijn.

handmatig verwijderen van deze laatste geinstaleerde addons , geeft dan weer een leuke desktop view als hij met de blauwe lijn wil beginnen.

De enige manier om dit op te lossen is door FS er helemaal er af te gooien en op nieuw te installeren
Dit probleem had ik hier voor nooit , er is dus iets fout gegaan , en omdat ik niet de enige ben met dit probleem , denk ik dat het meer aan de Xbox / Store ap ligt dan aan de pc zelf .
Maar Asobo verwijs je alleen maar naar de probleem oplosser en wil geen antwoord verder geven

Windows staat schoon er op dus dat is ook het probleem niet

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-07-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
[...]

Ja, het is echt op de game markt gericht en het niet supporten van de externe hardware is de manier om de prijs laag te houden.
De hardware support goed doen voor professioneel gebruik is zeer arbeidsintensief. Een professionele A320 simulator kost dus veel meer geld.
De code die hiervoor gemaakt is zal dus niet zomaar gedeeld worden met een game developer als hun eigen inkomstenstroom daardoor bedreigd wordt.
Dat maakt een game als Fenix echter niet minder waard voor wie geen honderden tot duizenden over heeft om een cockpit te bouwen terwijl de virtuele instrumenten hetzelfde doen met minder ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
Dirtyrockers schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Het is ook een Sim in een Sim.
Meer een sim naast een sim. Fenix simuleert het vliegtuig en dan met veel meer diepte en realisme dan MSFS dat ooit zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Dat vind ik wel heel negatief bekeken en gezegd. Uiteindelijk gaat het gewoon om het eindresultaat dat je ervaart in de sim en imho is de Fenix A320 echt een (of beter gezegd:de) absolute topper. Maar goed, to each his own. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
tup61 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:08:
[...]

Dat vind ik wel heel negatief bekeken en gezegd. Uiteindelijk gaat het gewoon om het eindresultaat dat je ervaart in de sim en imho is de Fenix A320 echt een (of beter gezegd:de) absolute topper. Maar goed, to each his own. ;)
bedoelde ik ook niet op een negatieve manier hoor.

maar hiermee halen ze wel veel uit de sim (bijv hardware wat niet combatible is)

en bijv pmdg gebruikt alleen maar de tools (tot nu toe dan), welke de sim heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:46:
[...]

en bijv pmdg gebruikt alleen maar de tools (tot nu toe dan), welke de sim heeft.
Dus als Asobo de zooi weer vernagelt of veranderd mogen ze bij PMDG weer aan het werk .... :o
nee daar zullen ze blij mee wezen ..
dan maar extern een programma maken en je vliegtuig in eigen beheer houden
ipv aflaten hangen wat Asobo er mee doet .

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de mensen die geen Gezichtenboek hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyCTmkQ0RMZ0mPzqU-HCHrtlU50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAVvza4tURn1szQF8wRqGzq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pE-ruKNSlIRgQGsu9yz-TWQjVMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTDB6PGfFCPQs5rtqYlfVJx4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfkn2aBtnYWK2-bIkAmm9gRoiAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJVnW9S7kzTh73ekeaTp9aVA.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ O+ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Heb de Fenix a320 aangeschaft en ben er lekker mee aan t stoeien

- VNAV en managed flight is kinderspel
- Moest ff zoeken waar ik thrust levers kon kalibreren
- Handling voelt als de Fbw mod alleen dan veel levendiger en natuurlijker
- Stuk minder power dan de Neo :+

Zit nog te stoeien met de approach phase

- autopilot wilt de ILS niet pakken en blijft op hoogte, ook zonder managed dot, wat doe ik verkeerd? :S
- Op final met A/T engaged gaat de kist automatisch in TOGA

Kan ik ergens default RA callouts aanzetten die ik wil? Ik kick op de Airbus stem en wil ze allemaal horen :>

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

Dani86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:11:
Heb de Fenix a320 aangeschaft en ben er lekker mee aan t stoeien

- VNAV en managed flight is kinderspel
- Moest ff zoeken waar ik thrust levers kon kalibreren
- Handling voelt als de Fbw mod alleen dan veel levendiger en natuurlijker
- Stuk minder power dan de Neo :+

Zit nog te stoeien met de approach phase

- autopilot wilt de ILS niet pakken en blijft op hoogte, ook zonder managed dot, wat doe ik verkeerd? :S
- Op final met A/T engaged gaat de kist automatisch in TOGA

Kan ik ergens default RA callouts aanzetten die ik wil? Ik kick op de Airbus stem en wil ze allemaal horen :>
de callouts kan je in ieder geval in de EFB configureren, je kan specifiek selecteren welke je wel of niet zou willen horen. Voor de approach fase klinkt het alsof de kist niet daadwerkelijk in de Approach fase zit, en daardoor dus inderdaad ook niet erkent dat er geland moet gaan worden. De basics van de landing worden overigens hier goed uitgelegd door een echte 320 piloot, met de Fenixsim a320 in msfs: YouTube: Fenix A320 Tutorial: Landing (+Descent & ILS Approach) with a Real A... vond ik in ieder geval leerzaam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe van Carenado is bijna klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GnQAaLFmlKPC95gj5j9guzamxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mddPtvuB5uxmHeBYp2GX09HL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztvIml8iWLra353STHJYJdkUBMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPQRWdquwceC59PoKwIDLROg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDXoEuY7wtbtUiJrFn0v_Nw2PUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiFH0PAzGOFDtzYDoTfPZD3C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hebben jullie bij de Fenix ook last van "gezwabber" op de runway na touchdown?

Bij mij gaat de kist alle kanten op, alsof je nose wheel steering hebt direct bij touchdown.

Final, flare en touchdown moet ik ff meer feeling voor krijgen sowieso t.o.v. de fbw (wat echt een luchtballon is qua flight model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:19:
Hebben jullie bij de Fenix ook last van "gezwabber" op de runway na touchdown?

Bij mij gaat de kist alle kanten op, alsof je nose wheel steering hebt direct bij touchdown.

Final, flare en touchdown moet ik ff meer feeling voor krijgen sowieso t.o.v. de fbw (wat echt een luchtballon is qua flight model)
Eigenlijk alleen als ik met iets teveel vaart land: dan wil 'ie wel eens 'uitbreken'. Maar dat is niet zozeer zwabberen... De Fenix lijkt sowieso wel wat meer input te vragen dan andere vliegtuigen tijdens het opstijgen: ik moet echt wel mijn voeten op de pedalen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Het FSWeekend voor dit jaar is weer aangekondigd. Zijn er nog mensen hier die ook willen gaan? Misschien een ideetje voor een Tweakers MSFS-meet?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Eigenlijk alleen als ik met iets teveel vaart land: dan wil 'ie wel eens 'uitbreken'. Maar dat is niet zozeer zwabberen... De Fenix lijkt sowieso wel wat meer input te vragen dan andere vliegtuigen tijdens het opstijgen: ik moet echt wel mijn voeten op de pedalen houden.
Staan je gasthendels wel goed...
had het de eerste keer ook met de milviz cessna 310r
ging als een gek tollen...
bleek dat 1 gashendel totaal niet geageerd op mijn input
ja als je dan maar met 1 motor 100% power doet en met de andere niets .... :X :X
hier geen probleem met de Fenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik heb het idee dat het komt omdat het neuswiel ook met de rudderpedals wordt bediend.

Hier ga ik ns mee stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Stoney3K schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:15:
Het FSWeekend voor dit jaar is weer aangekondigd. Zijn er nog mensen hier die ook willen gaan? Misschien een ideetje voor een Tweakers MSFS-meet?
Wauw als ik die site zo zie denk ik dat ik met m'n 36jaar de gemiddelde leeftijd flink omlaag ga halen
Boomers galore :+

Maar wel een puik idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Wauw als ik die site zo zie denk ik dat ik met m'n 36jaar de gemiddelde leeftijd flink omlaag ga halen

Maar wel een puik idee
hahaha, dat was mijn verbazing ook de eerste keer.. Wat doen die oude knakkers hier
Maar hoe meer je gaat verdiepen in de FS wereld , hoe meer je het wel gaat begrijpen waarom er vaak oudere zijn.
vaak zijn het net als ik flightsimmers van het eerste uur ..
En ja die zijn dus geen 18 of 30 meer
Die gaan nu ook een beetje naar het einde van hun houdbaarheid datum toe 8)
Ik ben zelf ook al abraham :o
de eerste FSDagen was ik ook zo iets van 30 jaar

maar een meeting is leuk hadden we toen ook eens gedaan met een paar afgesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
Dani86 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Maar wel een puik idee
Rustig aan he broekie.Tweakers is ook niet alleen maar 30 something. <+:)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

ravw schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:00:
[...]

hahaha, dat was mijn verbazing ook de eerste keer.. Wat doen die oude knakkers hier
Maar hoe meer je gaat verdiepen in de FS wereld , hoe meer je het wel gaat begrijpen waarom er vaak oudere zijn.
vaak zijn het net als ik flightsimmers van het eerste uur ..
En ja die zijn dus geen 18 of 30 meer
Vergeet ook niet dat je op de latere leeftijd ook meer inkomsten hebt (als je alle payware kisten en cockpit-hardware wil hebben dan loopt dat vrij gauw op) en zo gauw je voorbij de pensioen-leeftijd bent dan heb je ineens zeeën van tijd om te kunnen flightsimmen. ;)

Ik merk wel dat Microsoft bijvoorbeeld ook steeds meer naar de nieuwere generaties aan het marketen is voor MSFS, daarom is Flight Simulator nu bijvoorbeeld ook voor de Xbox uitgebracht.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:18:
[...]

Vergeet ook niet dat je op de latere leeftijd ook meer inkomsten hebt (als je alle payware kisten en cockpit-hardware wil hebben dan loopt dat vrij gauw op) en zo gauw je voorbij de pensioen-leeftijd bent dan heb je ineens zeeën van tijd om te kunnen flightsimmen. ;)

Ik merk wel dat Microsoft bijvoorbeeld ook steeds meer naar de nieuwere generaties aan het marketen is voor MSFS, daarom is Flight Simulator nu bijvoorbeeld ook voor de Xbox uitgebracht.
JA maar dan heb je het echt meer over de cockpit bouwers en mensen die veel tijd er in gaan steken.

Dat laatste vind ik juist echt zorg wekkend
want het moet wel een flightsim blijven en geen vlieggame
Want een Simulator is alleen gemaakt voor mensen die daar intresse in hebben en hier alles wil uit halen om zo real mogelijk het echte werk na te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
ravw schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Want een Simulator is alleen gemaakt voor mensen die daar intresse in hebben en hier alles wil uit halen om zo real mogelijk het echte werk na te doen.
Waar baseer je dat op en waarom is dat zorgwekkend? Ik vind het juist leuk om casual over plekken te vliegen waar ik heen ga/ben geweest. Zo heb ik laatst mijn vakantieroute gevlogen. Dit kan in geen enkele andere game/simulator. Geen interesse in study level vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:14:
[...]

JA maar dan heb je het echt meer over de cockpit bouwers en mensen die veel tijd er in gaan steken.

Ik vind het juist een pluspunt.
En wij profiteren er ook alleen maar van.

Betekend dat het laag drempelig is om in te stappen voor iedereen.
En dat mensen kunnen vliegen hoe ze dat willen. En of ze zich er dieper in willen verdiepen of gewoon lekker casual vliegen.

Wij profiteren ervan dat wij geen AirPorts of vliegtuigen meer voor 120 euro hoeven te kopen.

Ik vind het goed hoe ze het aanpakken.

Je vliegt zelf op de manier hoe jij wilt. Zo is een maatje van mij nu ook gewoon lekker aan het vliegen. Maar die heeft (nog) geen zin om zich te verdiepen in alle regels en manieren om te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
Dirtyrockers schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:33:
[...]

Ik vind het juist een pluspunt.
En wij profiteren er ook alleen maar van.

Betekend dat het laag drempelig is om in te stappen voor iedereen.
En dat mensen kunnen vliegen hoe ze dat willen. En of ze zich er dieper in willen verdiepen of gewoon lekker casual vliegen.

Wij profiteren ervan dat wij geen AirPorts of vliegtuigen meer voor 120 euro hoeven te kopen.

Ik vind het goed hoe ze het aanpakken.

Je vliegt zelf op de manier hoe jij wilt. Zo is een maatje van mij nu ook gewoon lekker aan het vliegen. Maar die heeft (nog) geen zin om zich te verdiepen in alle regels en manieren om te vliegen.
Het valt wel op dat het minder soepel draait en er meer problemen zijn sedert msfs op x-box uitgekomen is omdat ze alles gedownward hebben. Waarom konden ze niet gewoon de pc-versie behouden en enkel voor x-box de uitgeklede versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc_Be schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Het valt wel op dat het minder soepel draait en er meer problemen zijn sedert msfs op x-box uitgekomen is omdat ze alles gedownward hebben. Waarom konden ze niet gewoon de pc-versie behouden en enkel voor x-box de uitgeklede versie gebruiken.
Ik denk dat het wel een keer gaat gebeuren want als ze nu al problemen hebben met de 10 de world update om het "soepel" te draaien .. wil ik het niet zien straks als world update 20 er aan komt ... En als ze ook de bestaande World updates dan ook nog eens gaan aanpassen :-)
Om nog maar niet te spreken over de opslag ruimte die ze straks nodig hebben

Maar van mij mag world update 20 al uit komen hoor
kan me niet snel genoeg gaan met die updates ..
En het hoe sneller alles weer werkt van voor de samen komen van de Xbox
hoe beter.

Want ik kan nu niet eens meer iets installeren .. buiten de XBOX ( versie zegt maar) .. alles wat ik extra installeer ( gekochte ingame store addons) is , directe herinstall van FS nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Er!k schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Beetje jammer dat hij met zulke dure hardware/software de TCA Sidestick gebruikt voor een 737 }:O
Geld was op denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Beetje jammer dat hij met zulke dure hardware/software de TCA Sidestick gebruikt voor een 737 }:O
Dat was ook mijn eerste gedachten
Zo van een RTX 3090 kopen maar geen Yoke hebben
yoke heeft toch een heel andere feel en handeling als een sidestick
Sticks zijn vaak sneller in reactie
Yokes zitten vaak iets meer vertraging in waar je dan weer rekening mee moet houden

Zou zelf nog wel eens een FFB Yoke willen hebben .. maar .... die prijzen :o

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 06-07-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:19:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachten
Zo van een RTX 3090 kopen maar geen Yoke hebben
yoke heeft toch een heel andere feel en handeling als een sidestick
Sticks zijn vaak sneller in reactie
Yokes zitten vaak iets meer vertraging in waar je dan weer rekening mee moet houden

Zou zelf nog wel eens een FFB Yoke willen hebben .. maar .... die prijzen :o
ik heb nu de TCA Airbus set (compleet) en de TCA Boeing Set

ligt er dus net aan met welk vliegtuig ik vlieg welke set ik pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:26:
[...]

ik heb nu de TCA Airbus set (compleet) en de TCA Boeing Set

ligt er dus net aan met welk vliegtuig ik vlieg welke set ik pak.
Ja die TCA airbus heb ik ook compleet ( zelfs met extra gasgeef unit ) >:) ( dus ik kan er 4 hebben)
Maar die Boeing set komt denk ik wel een keer als er wat meer goede Boeings uit zijn ..Kan nu toch niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:15:
Ik ga er zéker heen!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St Barth - Saba
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwTOV4fsj5evg9qBnkwnIkqOAyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcL7qmTGxehusPtfs6H9rQR8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ar2SoaDLA27OhH2Ag8bGTWNs7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqitwq44sofoIOYfy73H8gGD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GByz1QzIW8j-04bikqwuFDnseE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnw7w1y3OfeRPBTCbfzeTYBb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYk7Cr2N-43Eqy3susUZdJlLFzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdOVO841sdoc5ercA8QU0pa1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3XjIS3IrgCnRwMCXc_PKA1WMZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QU2ZWnyRxH8TK8GlhTFwyHiV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezhRI3E3fqWQcqnxmTyfoCcVHg0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhNMPpNBE2eamEn0fuiwLcm6.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heb een tijdje niet meer ge-MSFSt, maar sinds paar dagen weer eens de FBW aangetrapt (en kijken of ik toch niet ergens weer een vlammetje heb om de Fenix te kopen).

Wat mij opvalt dat de CTD er niet meer is bij aanvang van een vlucht (voorheen had ik standaard bij vertrek een CSD eenmalig, de daaropvolgende vlucht van dat vliegveld ging goed), maar dat ik echt random een CTD krijg.

De een keer bij nadering van de baan, de andere keer in midflight (out of the blue).
Het loggen van deze CTDs ben ik al maanden geleden mee gestopt, heeft toch geen zin.

Wat is jullie ervaring hieromtrent?
Ligt t aan de FBW/livery misschien?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:12:
Heb een tijdje niet meer ge-MSFSt, maar sinds paar dagen weer eens de FBW aangetrapt (en kijken of ik toch niet ergens weer een vlammetje heb om de Fenix te kopen).

Wat mij opvalt dat de CTD er niet meer is bij aanvang van een vlucht (voorheen had ik standaard bij vertrek een CSD eenmalig, de daaropvolgende vlucht van dat vliegveld ging goed), maar dat ik echt random een CTD krijg.

De een keer bij nadering van de baan, de andere keer in midflight (out of the blue).
Het loggen van deze CTDs ben ik al maanden geleden mee gestopt, heeft toch geen zin.

Wat is jullie ervaring hieromtrent?
Ligt t aan de FBW/livery misschien?
Cashe al eens geleegd ?
na de vele updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mensen hier die de Beta van U10 al binnen hebben gehaald? Is maar 51GB zag ik op een discord server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:13
Paulus07 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:
Mensen hier die de Beta van U10 al binnen hebben gehaald? Is maar 51GB zag ik op een discord server :P
Reeds geinstalleerd, net even dlss getest op balanced maar zag geen verschil met de fenix. Vervolgens daalde mijn fps naar 3, dus wacht wel even tot al het wereldwijde downloadgeweld wat is afgenomen.

Overigens, de NVidia DLSS optie is verborgen onder de AA setting.

[ Voor 7% gewijzigd door Elzavo op 08-07-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
INISCENE Korting ingame store

EGLL NU 12 euro 48%
EGKK NU 10 euro 44%
en nog meer ...

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-07-2022 20:14 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kleine fact check: weten jullie dat jullie FSimmers de lucky ones zijn? (sort of)
Ik vlieg zelf de 787 (geen shameless self plug overigens), maar met zelf moeten vliegen (SSDD), simulator en family life heb ik bijna nul tijd om eens lekker zelf relaxed te vliegen (in FS2020) naar de mooie plekken die ik in plaatjes hier voorbij zie komen. Zo wil ik al tijden eens naar Innsbruck vliegen, mooie visual in de valei, wat vast zo veel mooier is dan de actual Lvl 3 sim. Maar no time... no freaking time, want er is altijd wel iets belangrijkers te doen als Family Guy. Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.

Bijna te gek voor woorden, maar als vlieger zelf leef ik bijna vicariously door julie met alle mooie bestemmingen en screenshots hier. Dus als er iemand klaagt.. F'em, ik geniet van de verhalen en ervaringen, al is het syntethisch. Keep them coming.

My $0.02 (8>

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
PMDG 737 heeft weer een update gekregen naar versie 3.00.0025.
Daarnaast wat developer updates/progress info.

[ Voor 10% gewijzigd door BazerK op 09-07-2022 18:22 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DPP0wW9pRSc]

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 09-07-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 23:28
DLSS gaat MSFS echt weer een grote stap vooruit brengen, zo ook maar even de Beta aanslingeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
In de cockpit zie ik niet zoveel verschil. Daarbuiten is het ook erg verschillend, de ene keer is de cpu in DX12 meer belast de andere keer DX11...
Hoop dat het voor VR dan ook gewoon een vooruitgang zal zijn als ik zie dat de fps in de cockpit gewoon hetzelfde is met DLSS.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoop van wel. Heb er zelf helaas nog niks aan met een 1080ti en VR :(
Dus nog ff wachten tot ik keer een pc upgrade ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suZfzg8AjVMxcjObnlZ2WP8ujyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DGonLx3HhAKd0ZyA3JI4DUL0.png?f=fotoalbum_large

DLSS Balanced en DX12. supersmooth!
CPU werkt op 64%, GPU op 46%

Voor nu erg tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
DutchOwnage schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Lijkt mijn Series X wel op sommige dagen :o. Wist niet dat er op PC ook zoveel ongein speelde zeg.
Probeer eens heel consequent na elke speelsessie op de 'desktop' msfs te beëindigen door af te sluiten. Ik doe dat nu een maand en het is bij mij nooit meer gebeurt. Het lijkt toch iets verbonden te zijn aan de quickresume icm de rolling cache etc. Natuurlijk moet je dan elke keer wat meer geduld hebben bij het opstarten maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
Ik laat deze maar even aan mij voorbij gaan voorlopig.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:05
Hier ook erg blij met die SU10 beta! Microstutter is weg, DX12 loopt soepel en het is een totaal nieuwe belevenis.

Edit: DX12 niet helemaal, boven Parijs dikke artifacts. Bekend issue volgens het forum.

[ Voor 28% gewijzigd door Saekerhett op 10-07-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:38
JimmyNL schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:23:
[...]

Probeer eens heel consequent na elke speelsessie op de 'desktop' msfs te beëindigen door af te sluiten. Ik doe dat nu een maand en het is bij mij nooit meer gebeurt. Het lijkt toch iets verbonden te zijn aan de quickresume icm de rolling cache etc. Natuurlijk moet je dan elke keer wat meer geduld hebben bij het opstarten maar...
Dit doe ik altijd al. CTD's vallen op zich wel mee. Behalve bij de nieuwe A321 Neo van LVFR....Maar idd, quickresume gebruik ik nooit bij MSFS.

Trouwens, het opstarten in de SU10 Beta gaat nu een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik heb 'm. Voor Xbox is hij ok(wij hebben weinig keuze), voor PC mensen lekker laten liggen inderdaad.

Hij heeft alleen nog wel de nodige updates nodig. De developer is aardig communicatief, dus hopelijk komt het uiteindelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe kom je aan de su10 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
De Insider hub downloaden en dan staat ie onder previews. Kijk ook even op het MSFS forum voor verdere info.

https://forums.flightsimu...ase-notes-1-27-9-0/528823

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 10-07-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:02
De SU10 beta schijnt vr minder scherp te maken. De fps winst is er zeker maar voor mij een reden om nog even te wachten

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
DutchOwnage schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:53:
[...]

De Insider hub downloaden en dan staat ie onder previews. Kijk ook even op het MSFS forum voor verdere info.

https://forums.flightsimu...ase-notes-1-27-9-0/528823
En mocht je Steam gebruiken dan ga je naar 'Eigenschappen' van MSFS en vervolgens klik je op Beta's om flight_sim_beta - Sim Update 10 te selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dutchy88 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:27:
[...]

[...]

En mocht je Steam gebruiken dan ga je naar 'Eigenschappen' van MSFS en vervolgens klik je op Beta's om flight_sim_beta - Sim Update 10 te selecteren.
gevonden in de insiders hub, thanks beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Gaat DX12, wanneer in productie omgeving, voor alle systemen een performance boost geven?

Moet trouwens zeggen dat op mijn systeem de Fenix a320 betere performance geeft dan de FBW. Ik was weer bang voor niks B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mensen even een tip

Als FS traag opstart trim je SSD even
Van 5 naar 3 min gegaan Basis game + world updates

en ook de onderliggende dirAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFGPO5cj9IyMIditc6shM1NCStg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ahrCpnVLHM1Ylu2ZbD9gnH9H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:10:
Mensen even een tip

Als FS traag opstart trim je SSD even
Van 5 naar 3 min gegaan Basis game + world updates

en ook de onderliggende dir[Afbeelding]
Dat doe ik elke 2 maanden ongeveer en werkt idd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
weststar schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:28:
[Afbeelding]

DLSS Balanced en DX12. supersmooth!
CPU werkt op 64%, GPU op 46%

Voor nu erg tevreden!
Een 5600x die op 64% werkt en een 3060ti die op 46% werkt... DLSS dus aan, maar op welke resolutie speel je? En heb je je FPS gecapt?

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:39
ik dacht dit weekend eens te gaan vliegen met de FBW, mooi niet dus, blijft hangen op het vlucht laad scherm voordat je naar het begin van de vlucht gaat, lijkt te liggen aan iets in je community folder, ben ik weer mooi klaar mee, vanavond die maar leeg maken en dan kijken of het beter werkt |:(

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Svennie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:57:
ik dacht dit weekend eens te gaan vliegen met de FBW, mooi niet dus, blijft hangen op het vlucht laad scherm voordat je naar het begin van de vlucht gaat, lijkt te liggen aan iets in je community folder, ben ik weer mooi klaar mee, vanavond die maar leeg maken en dan kijken of het beter werkt |:(
Is hij niet gewoon aan het renderen? De eerste keer na een update van het vliegtuig duurt dat altijd even.

En aangezien de fbw elke dag updates heeft. Duurt dat altijd even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Dirtyrockers schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:01:
[...]
Is hij niet gewoon aan het renderen? De eerste keer na een update van het vliegtuig duurt dat altijd even.

En aangezien de fbw elke dag updates heeft. Duurt dat altijd even.
geen idee, hoe lang kan dat duren, hoeveel tijd moet ik het geven? Ik kan het vanavond eens proberen en hem de tijd geven, combineer ik het leeg maken van de community folder meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Svennie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:04:
[...]

geen idee, hoe lang kan dat duren, hoeveel tijd moet ik het geven? Ik kan het vanavond eens proberen en hem de tijd geven, combineer ik het leeg maken van de community folder meteen.
Ligt helemaal aan je pc.

Bij mij duurt het 10 minuten ofzo.

Sommige hoor ik een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Dirtyrockers schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:28:
[...]
Bij mij duurt het 10 minuten ofzo.

Sommige hoor ik een uur.
dan zal het dat zijn, fijn dat ze dat er even bij zeggen 8)7 Vanavond starten en dan maar een uur of zo weg blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 20:23
Als MSFS lijkt te hangen bij het starten check dan je task monitor of het MSFS proces CPU verbruikt.
Als dat enige tijd op 0% staat dan hangt ie echt.
Bij mij is er nu het euvel dat het scherm een tijd zwart is maar na een 3 minuten of zo start ie wel. In de task monitor is MSFS wel steeds actief en verbruikt CPU.
Daarna gelukkig geen issues, CTD's al lang niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sbijlsma schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:19:
Als MSFS lijkt te hangen bij het starten check dan je task monitor of het MSFS proces CPU verbruikt.
Als dat enige tijd op 0% staat dan hangt ie echt.
Bij mij is er nu het euvel dat het scherm een tijd zwart is maar na een 3 minuten of zo start ie wel. In de task monitor is MSFS wel steeds actief en verbruikt CPU.
Daarna gelukkig geen issues, CTD's al lang niet meer gehad.
heb niet anders de laatste weken...
je word er gek van , heb Asobo hier al over gemaild maar niets
Kan zelf niets meer aan addons installeren want dat betekent volle blauwe lijn en vergeet het maar
heb hem de maand al 30 keer moeten instaleren omdat hij niet verder komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Iemand al ervaring met de SU10 beta met de daarbij behorende DLSS settings?
Net eens opgestart met DLSS op Quality (te vinden ingame in de general options), en ik moet zeggen dat t er gelikt uit ziet (met mn geforce 3070), ook is mijn videokaart minder belast momenteel.
Enige wat me opvalt is dat bv je altimeter, als deze stijgt of daalt, dat de cijfers blurry zijn...
Maar zowaar ziet t er grafisch veel belovend uit (nog wel alles op dx12)

(Overigens, een mooie bug is als je in de content manager op download klikt, je scherm 10 seconden op zwart gaat).

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
456 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:24:
Iemand al ervaring met de SU10 beta met de daarbij behorende DLSS settings?
Net eens opgestart met DLSS op Quality (te vinden ingame in de general options), en ik moet zeggen dat t er gelikt uit ziet (met mn geforce 3070), ook is mijn videokaart minder belast momenteel.
Enige wat me opvalt is dat bv je altimeter, als deze stijgt of daalt, dat de cijfers blurry zijn...
Maar zowaar ziet t er grafisch veel belovend uit (nog wel alles op dx12)

(Overigens, een mooie bug is als je in de content manager op download klikt, je scherm 10 seconden op zwart gaat).
Mijn ervaring met DX12 in combinatie met DLSS is echt zeer goed tot nu toe. Veel stabieler, vloeiender en sterk verbeterde performance. Enige nadeel is dat het inderdaad soms wat blurry overkomt. Met name sommige displays en instrumenten. En als ik te snel de camera draai zie ik het soms ook in de lucht/wolken. Overigens heb ik dat niet altijd dus lijkt mij dat dit in de uiteindelijke release wel verholpen wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 11-07-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
geelers schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:44:
[...]

Een 5600x die op 64% werkt en een 3060ti die op 46% werkt... DLSS dus aan, maar op welke resolutie speel je? En heb je je FPS gecapt?
1440p. Fps op unlimited

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ben in de Fenix onderweg van Lima, Peru naar Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Vlucht van 5+ uur (mijn langste ooit). Erg mooie omgevingen daar hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDbt8HHLs-ZUKFBkPea2SZoY5fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CqVERFrdO5DIAsWZURe1QWO9.png?f=fotoalbum_large

Ben inmiddels 2 uur onderweg, en heb de sim rate in de Fenix net toch maar naar 2x gezet, anders wordt het nachtwerk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqsRs8Lb3JvJt2r1BP2FNmCvShI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5BWlNCrm3lALlWxjjDciiYfT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-07-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Thanks, dat klinkt veelbelovend. Nu mijzelf nog een nieuwe GPU verschaffen deze zomer...

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:38:
Ben in de Fenix onderweg van Lima, Peru naar Punta Cana, Dominicaanse Republiek. Vlucht van 5+ uur (mijn langste ooit). Erg mooie omgevingen daar hoor.

[Afbeelding]

Ben inmiddels 2 uur onderweg, en heb de sim rate in de Fenix net toch maar naar 2x gezet, anders wordt het nachtwerk :+

[Afbeelding]
is ook een hele mooie omgeving
heel de west america is erg mooi
Hoop dat Punta Cana van TropicalSim nog eens naar MP komt ..
Er leuk vliegveld..
Las America en Puerto Plata heb ik in game al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:39:
[...]

is ook een hele mooie omgeving
heel de west america is erg mooi
Hoop dat Punta Cana van TropicalSim nog eens naar MP komt ..
Er leuk vliegveld..
Las America en Puerto Plata heb ik in game al
Vergeten te melden, ik ben veilig aangekomen om 23:54 onze tijd, dus net geen nachtwerk :+
Wel jammer dat MSFS de vlucht niet in mijn logboek heeft gezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Ik ga de FBW er maar weer afgooien, heb MSFS gisteren 2 uur de tijd gegeven, al die tijd had MSFS zo rond de 40% CPU nodig maar er gebeurde niks, ten minste niet zichtbaar. Daarna nog een keer geprobeerd met een lege community folder, zelfde verhaal, geen idee wat er aan de hand is maar dit heeft geen zin.

Ik wilde de FBW proberen om te kijken of ik genoeg met airliners vlieg om bv de Fenix te kopen maar dat risico ga ik nu niet nemen, ik kan de standaard a320 proberen natuurlijk of is die nog steeds zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Svennie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:55:
Ik ga de FBW er maar weer afgooien, heb MSFS gisteren 2 uur de tijd gegeven, al die tijd had MSFS zo rond de 40% CPU nodig maar er gebeurde niks, ten minste niet zichtbaar. Daarna nog een keer geprobeerd met een lege community folder, zelfde verhaal, geen idee wat er aan de hand is maar dit heeft geen zin.

Ik wilde de FBW proberen om te kijken of ik genoeg met airliners vlieg om bv de Fenix te kopen maar dat risico ga ik nu niet nemen, ik kan de standaard a320 proberen natuurlijk of is die nog steeds zo slecht?
Als het probleem nog steeds aanwezig is met een lege community folder dan ligt het juist niet aan de FBW, want die installeert zichzelf in de community folder.

Blijkbaar is er iets mis met je basis FS2020. (reinstall?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:55:

killerbee1958 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:13:
[...]

Dat probleem heb ik dus al 4 weken
Veel mensen klagen daar over .. maar van uit Asobo word er niets gezegd of geschreven ..

IK ben hem nu voor de 31 X in 1 maand tijd aan het her instaleren
ook mijn tweede SSD er uit gegooid en we zien wel weer . Oja windows 11 ook helemaal vers erop (gisteren weer opnieuw)

Maar je word er wel gek van
Zeker omdat de communicatie wat betreft problemen met FS op de PC gewoon heel slecht geholpen worden.
2 uurtjes gevlogen in de maand en de rest alleen maar installeren van FS

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 12-07-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
killerbee1958 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:13:
[...]
Als het probleem nog steeds aanwezig is met een lege community folder dan ligt het juist niet aan de FBW, want die installeert zichzelf in de community folder.

de community folder is niet helemaal leeg, enkel de FBW staat er nog in (anders kan ik die niet selecteren), was niet duidelijk in mijn berichten. Als ik de standaard 320 pak start de vlucht wel gewoon. Dat laatste heb ik gisteren niet meer geprobeerd maar ging eergisteren wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Svennie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:07:
[...]

de community folder is niet helemaal leeg, enkel de FBW staat er nog in (anders kan ik die niet selecteren), was niet duidelijk in mijn berichten. Als ik de standaard 320 pak start de vlucht wel gewoon. Dat laatste heb ik gisteren niet meer geprobeerd maar ging eergisteren wel gewoon goed.
Probeer het dan nog eens met je hele community folder leeg.
Dan weet je of het de FBW is die het probleem veroorzaakt of dat je, net als RAVW, toch een probleem in je core FS2020 hebt

Hier (maar dat zegt niet zoveel) overigens geen enkel probleem met FS2020 met een aantal additionele vliegtuigen in de community folder.
Vlieg frequent met de FBW A32Nx en steeds zonder crashes.

(maar nogmaals dat zegt niet zoveel want ik zie wel meer problemen her en der en ik mag me blijkbaar gelukkig prijzen dat ik daar geen last van heb)

[ Voor 22% gewijzigd door killerbee1958 op 12-07-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Dan weet je of het de FBW is die het probleem veroorzaakt of dat je, net als RAVW, toch een probleem in je core FS2020 hebt
maar het is toch raar dat als je FS + alle world update + addon vliegtuigen installeert .
Dat je nergens last van heb.,
Maar zodra je maar een extra vliegveld installeert uit de Ingame store dat je hele FS gaar is en niet meer wil opstarten.

Dit kan misschien 1 dag goed gaan maar daar na gelijk weer vast staan op de volle blauwe lijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 12-07-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:26:
[...]

maar het is toch raar dat als je FS + alle world update + addon vliegtuigen installeert .
Dat je nergens last van heb.,
Maar zodra je maar een extra vliegveld installeert uit de Ingame store dat je hele FS gaar is en niet meer wil opstarten.

Dit kan misschien 1 dag goed gaan maar daar na gelijk weer vast staan op de volle blauwe lijn.
Ja eens. Helaas kan ik dat ook niet verklaren en niet testen want ik heb nog geen enkele addon in de MP gekocht.

HIer in de afgelopen twee weken zo een 20 vluchten met de FBW gemaakt van gemiddeld 2,5 uur per vlucht en geen enkele CTD en normaal opstartgedrag (YMMV)
Dus suc6 met je pogingen om er achter te komen wat er nu precies misgaat.

[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 12-07-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
killerbee1958 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Hier (maar dat zegt niet zoveel) overigens geen enkel probleem met FS2020 met een aantal additionele vliegtuigen in de community folder.
Vlieg frequent met de FBW A32Nx en steeds zonder crashes.

(maar nogmaals dat zegt niet zoveel want ik zie wel meer problemen her en der en ik mag me blijkbaar gelukkig prijzen dat ik daar geen last van heb)
toen ik na installatie van de FBW tegen dit probleem aan liep heb ik geprobeerd met de standaard 320 een vlucht te maken en die startte prima op, als ik dan erna weer de FBW kies begint de ellende, MSFS werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Svennie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:36:
[...]

toen ik na installatie van de FBW tegen dit probleem aan liep heb ik geprobeerd met de standaard 320 een vlucht te maken en die startte prima op, als ik dan erna weer de FBW kies begint de ellende, MSFS werkt prima.
Ah, oke. dan begreep ik je verkeerd.
Dus fs2020 met andere dan de FBW A32Nx draait goed, maar selecteren van de FBW A32Nx leidt tot problemen?

Volgens mij heb je de FBW al een keer uninstalled en opnieuw installed toch?
En nog even voor de zekerheid, je hebt wel SU9 installed? (zou moeten want die installeert automatisch als je FS2020 opstart. Te checken door versie nummer 1.26.5.0 in windowed mode links boven.

Probeer je de stable of de experimental versie van de FBW (ik gebruik experimental d2080b0
Dan heb ik even geen aanvullende tips meer.

[ Voor 19% gewijzigd door killerbee1958 op 12-07-2022 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo eindelijk staat nu alles er weer op en start ook weer op helemaal
Nog geen Fenix ( komt nog)

Heb gisteren dus heel mijn Windows er afgegooid , schijf verwijderd op nieuw ingedeeld zoals windows dat wilde ..
Want er is denk ik iets fout gegaan bij de overgang van Win10 naar Win11 denk ik.

Maar nu loopt het als een speer .
opstarten met meer dan 260 addons 6/7 min
tot aan menu ( was eerste 8 min )
Hopelijk blijft het zo ... maar even morgen afwachten LOL
Want het is wel vaker 1 dag goed gegaan maar het voelt wel anders nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
killerbee1958 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Ah, oke. dan begreep ik je verkeerd.
Dus fs2020 met andere dan de FBW A32Nx draait goed, maar selecteren van de FBW A32Nx leidt tot problemen?

Volgens mij heb je de FBW al een keer uninstalled en opnieuw installed toch?
En nog even voor de zekerheid, je hebt wel SU9 installed? (zou moeten want die installeert automatisch als je FS2020 opstart. Te checken door versie nummer 1.26.5.0 in windowed mode links boven.

Probeer je de stable of de experimental versie van de FBW (ik gebruik experimental d2080b0
Dan heb ik even geen aanvullende tips meer.
ik weet het ook niet meer, ben begonnen met een community folder met alleen de FBW stable erin, eerst met de standaard 320 geprobeerd en die werkt prima, stukje mee getaxied en toen de FBW geprobeerd maar weer hetzelfde. Daarna de experimental geinstalleerd en ik zag in de installer ook nog een boeing staan, die ook maar meteen geinstalleerd. De Boeing eerst geprobeerd en dat gaat prima, maar de FBW weer hetzelfde |:(

Ik kan nog wat rond googlen maar dan maar zonder FBW :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
Dacht vanochtend slim te zijn en de SU10 beta te proberen... jep fout.
Bij het overschakelen naar VR deed MSFS meteen :w .
Maakte niet uit of je het "oude" DX11 gebruikte of DX12 + DLSS

Toevallig meer mensen hier last van hebben :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Pagina: 1 ... 270 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc