Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
WU X is te downloaden.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

ravw schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Kijk dat is al beter ....
Kodiak airport en dan het niet zien liggen ?
Die ligt aan de kust open stuk tussen bergen in
Nooit aanvliegen vanaf landinwaarts
Altijd benaderen via de zee :-)
En vertrek vanaf 25/ de oude 28/ nieuwe 29 + landing 7 en 11 in de nachtelijke uren niet wenselijk ivm bewoonbaar gebied :+
Maar goed ik kan dat gebied zo wat blind vliegen :X
Dat is dus het probleem, MSFS wil landen op 08.. De landing assistance snapt die berg niet en dan krijg je onderstaande video... Daarna nog een keer geprobeerd en nadat ik gewonnen had van de landing assistance en een duik vlucht zoals de Baron in de Efteling maakt plus afremmen door een lange flare te maken, ben ik "veilig" geland.

Voortaan ga ik msfs dus dwingen om vanuit de zee te landen, mooi gebied blijft het. In FSX daar veel met Alaska Airways gevolgen. Die livery _/-\o_ .

[ Voor 3% gewijzigd door DutchHammer op 14-06-2022 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:32
World Update X ook te downloaden op Xbox.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchHammer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:07:
[...]

Dat is dus het probleem, MSFS wil landen op 08.. De landing assistance snapt die berg niet en dan krijg je onderstaande video... Daarna nog een keer geprobeerd en nadat ik gewonnen had van de landing assistance en een duik vlucht zoals de Baron in de Efteling maakt plus afremmen door een lange flare te maken, ben ik "veilig" geland.

Voortaan ga ik msfs dus dwingen om vanuit de zee te landen, mooi gebied blijft het. In FSX daar veel met Alaska Airways gevolgen. Die livery _/-\o_ .

[YouTube: Well done landing assistant.]
met de nieuwe word update zit er ook weer een bij in alaska PAVD – Valdez Airport _/-\o_
Heel erge mooie landing daar naast het meer
Maar die hele omgeving is erg mooi
Alles wat Alaska is en op MP komt is verplicht kopen hier

Maar je moet voor dat je naar een airport gaat die je niet ken , even opzoeken hoe de ligging is
En ja die AI hulp ... die heeft mij eens tijdens een mistbank op Steward tegen een boom gezet .... dus dat nooit meer

Nu even met de Beechcraft 18 vanaf PADV naar misschien wel kodiak ,het word Mudhole PACV --- Cordova
Mijn Payware Alaksa
Dan zijn er nog een paar die geen sterren heb dus die zie je niet op de map :-) .. ja ingezoomed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoAVa33CnYVDuayOIMHZUHu-f-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTT5iVP3GikXVJWCJzLMHNgy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 14-06-2022 20:47 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Alweer die is toch al geweest was deel 2
Al mogen ze Alaska wel eens goed odnerhanden nemen en mid america en zuid
USA zouden ze in verschillende etappes doen. Volgen dus nog meer world updates in de USA.

Wat ik me nu afvraag, is de KBID (Block Island State Airport) in deze WU nu dezelfde als degene die al een jaar te koop was (en nog steeds is) of is het een uitgeklede versie? Zowel degene in de WU als de "oude" versie zijn beide door Gaya gemaakt.

Als het dezelfde is moet je wel erg goed oppassen dat je niet per iets koopt dat je al gratis hebt gekregen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:22:
[...]

USA zouden ze in verschillende etappes doen. Volgen dus nog meer world updates in de USA.

Wat ik me nu afvraag, is de KBID (Block Island State Airport) in deze WU nu dezelfde als degene die al een jaar te koop was (en nog steeds is) of is het een uitgeklede versie? Zowel degene in de WU als de "oude" versie zijn beide door Gaya gemaakt.

Als het dezelfde is moet je wel erg goed oppassen dat je niet per iets koopt dat je al gratis hebt gekregen.
JA ik heb KBID gekocht toen hij in store was ... ook zo met Catalina island..
Maar ik heb nu al 8 dingen waarvan ik die van Asobo uit moet zetten omdat ik een payware versie heb ..
ook zo met Madrid airport , Klagenfurt , La Coruna ..Innsbruck , zurich
De meeste payware zijn wel net iets beter - free is toch uitgekleed
dus dan haal ik de free eruit
Maar het gaat niet alleen om de airports soms zit er nog hele stukken om heen gebouwd in de payware
meer zelf ook al 1 keer dubbel gekocht ( gelukkig was die maar 3 euro - veldje in Hawaii die zat bij een andere maker als combi pack )
Ach ik heb nu ook wel eens van als ik ergens over heen vliegt ... he leuk veldje ,,,, even kijken ... heb ik hem dus als payware .... :P (oja die had ik ook nog) _/-\o_ :9
Maar goed het blijft je hobbie
Zal van de week eens kijken naar Block island en Catalina Island wat het verschil is ..
Maar goed daarom wacht ik nu ook met landen waar de wereld updates nog niet van geweest zijn om te kopen

Iemand die even een wat foto;s kan maken van de kust - torentje en airport van catalina dan kan ik even zien of die beter is maar denk het haast niet want die heeft heel veel details

PS .. die Alaska veld daar moet een udpate voor komen , je zakt door de grond heen , zitten diverse lagen door elkaar heen
En die B 18 leuk ding maar weer een Asobo vliegtuig , veel dingen werken niet ...
Zoals de starters .

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 14-06-2022 23:05 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor die het willen vergelijken (Payware)

Catalina Airport Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEFJau7gLoV7Fczjd0ZLCnwYYAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnnSfRfT4DyjcC8TPg8LysNb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNJW2LdHuZJmlH0vzkhOSiHtdJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZmBM094zgdbeZ1FjryAFkX4.jpg?f=fotoalbum_large

Block island
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMpWDV97F00qzXFa-VfDB5mEwi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNC7Nd3zDhVwzByVNKs599Wh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n15uSDyVn2AJI9nu2FG7pqCGHtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWbAR9zyJmv0nM9BdI5DYH52.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Oh dat nieuwe vliegtuig is een betaald model :( Had gehoopt op een gratis update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje , weet iemand hoe ik mijn gashendels van de TCA goed moet krijgen
In de kalibrati/ spelbesturingen werkt alles goed ( windows )
maar als ik dan in game gaat ( vliegtuig)
Dan als ik me gashendels zeg maar op IDLE zet .. dan komt het vliegtuig toch in beweging.
blijkt dus dat mijn hendels dus iets open staan iets van 5% of zo ...
hoe kan ik dit weer goed krijgen dat hij ook echt dicht is en in IDLE staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:03
ravw schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:13:
Even een vraagje , weet iemand hoe ik mijn gashendels van de TCA goed moet krijgen
In de kalibrati/ spelbesturingen werkt alles goed ( windows )
maar als ik dan in game gaat ( vliegtuig)
Dan als ik me gashendels zeg maar op IDLE zet .. dan komt het vliegtuig toch in beweging.
blijkt dus dat mijn hendels dus iets open staan iets van 5% of zo ...
hoe kan ik dit weer goed krijgen dat hij ook echt dicht is en in IDLE staat
Kun je dat niet in de game zelf aanpassen middels de calibratie/curves? Zo heb ik ook mijn Trim aangepast.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Kun je dat niet in de game zelf aanpassen middels de calibratie/curves? Zo heb ik ook mijn Trim aangepast.
ik kan in game geen calibratie vinden
bij die Curves werkt hij wel goed
je ziet hem geleidelijk gaan en ook stopt hij op de juiste momenten
Maar het is maar een heel klein verschil met idle en gasgeven

De fenix geeft daarom ook problemen met de Omkeerders
Als ik nu mijn REV gebruikt in de bus .... moet ik hem eerst helemaal naar achteren halen met de twee knoppen omhoog voor actief - REV . dan Full gas geven voor FULL REV (Dus de handels naar TOGA gooien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

ravw schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:41:
[...]

ik kan in game geen calibratie vinden
bij die Curves werkt hij wel goed
je ziet hem geleidelijk gaan en ook stopt hij op de juiste momenten
Maar het is maar een heel klein verschil met idle en gasgeven

De fenix geeft daarom ook problemen met de Omkeerders
Als ik nu mijn REV gebruikt in de bus .... moet ik hem eerst helemaal naar achteren halen met de twee knoppen omhoog voor actief - REV . dan Full gas geven voor FULL REV (Dus de handels naar TOGA gooien)
calibratie in de fenix gaat via de mcdu :D https://kb.fenixsim.com/fenix-flight-control-calibration. op die knowledge base staat ook een en ander specifiek voor de tca: https://kb.fenixsim.com/t...not-able-to-be-calibrated

[ Voor 8% gewijzigd door djbarney op 15-06-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:39
en mocht je problemen hebben bij alle vliegtuigen dan kan je in windows de calibratie (opnieuw) doen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:08:
[...]

calibratie in de fenix gaat via de mcdu :D https://kb.fenixsim.com/fenix-flight-control-calibration. op die knowledge base staat ook een en ander specifiek voor de tca: https://kb.fenixsim.com/t...not-able-to-be-calibrated
ja dat weet ik dat ik die via de MCDU moet in stellen Daar gaat het redelijk goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 17:04
Deze wil ik wel even delen met jullie:

https://fselite.net/conte...erience-for-msfs-simmers/

Gebruik nu pilot2atc. Maar fshuds is wat goedkoper. Simbrief en navigraph integratie. En communiceert ook met ai.

Plus sids en stars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16
Dirtyrockers schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:19:

Gebruik nu pilot2atc. Maar fshuds is wat goedkoper. Simbrief en navigraph integratie. En communiceert ook met ai.

Plus sids en stars etc.
Zag hem ook. Ik gebruik ook Pilot2atc maar vind het niet super gebruiksvriendelijk. Ben heel benieuwd naar reviews/ervaringen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 17:04
Sparkiezz schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:34:
[...]

Zag hem ook. Ik gebruik ook Pilot2atc maar vind het niet super gebruiksvriendelijk. Ben heel benieuwd naar reviews/ervaringen ;) .
Ben hem nu aan het testen. Gebruiksvriendelijk is het zeker. En leuk dat hij alle live ai importeert in je Sim

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:19:

Plus sids en stars etc.
Heb er naar gekeken maar voegt nauwelijks iets toe aan de default ATC. Het is vooral wat anders. FSHud kan het weer niet lezen dus heeft daar geen idee van en laat AI dus van verkeerde banen opstijgen (en landen). De AI springt ook elke seconde op en neer en heen en weer. Vluchtplannen hebben een hele lading aan toevoegingen nodig: alles lijkt een Direct to te worden, constraints moet je zelf aangeven, SID en STAR moet je opnieuw zelf toevoegen... Het vereist nogal wat input. Je moet in feite van tevoren zelf bepalen wat ATC (zogenaamd) tegen jou gaat zeggen. Je stelt dus je eigen script samen. Nul komma nul verrassingen. Approaches met vectors schijnen ook niet te werken.

Kortom, aan de hand van video's en ervaringen van anderen: ik zou er nog even mee wachten. Default ATC is helemaal zo slecht nog niet in verhouding met deze payware (wat eigenlijk duur betaalde early access is).

Ben natuurlijk alsnog erg benieuwd wat Dirtyrockers er van vindt. ;)

EDIT
O ja! Je hoeft maar één bochtje van de aangewezen taxiroute te missen of een waypoint onderweg en het is 100% over en uit met de pret. Onmogelijk om dan nog weer contact op te nemen. Dat is natuurlijk waardeloos.

[ Voor 8% gewijzigd door tup61 op 15-06-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
De Performance is wel weer op het niveau ten tijde van de release. Zo, wat duurt dat opstarten lang. En al gelijk een CTD. Ik gebruik alleen originele add-ons (community folder is leeg).

[ Voor 20% gewijzigd door turkeyhakan op 16-06-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:19:
De Performance is wel weer op het niveau ten tijde van de release. Zo, wat duurt dat opstarten lang. En al gelijk een CTD. Ik gebruik alleen originele add-ons (community folder is leeg).
Dat opstarten gaat steeds langer duren .. hoe meer er in komt hoe langer de laadtijden
Ik lees al berichten van sommige Xbox gebruikers dat ze erg lang moeten wachten
gemiddeld 10 tot 20 min de eerste keer is geen uitzondering
daarna blijft het hangen tot een min of 5
Ben benieuwd hoe lang de xbox gebruikers dit nog kunnen blijven spelen , denk dat die op een gegeven moment wel ene keuze moeten gaan maken
Ook wat betreft opslag ... ik zelf zit alleen al met basis FS op 120 GB .. dan moet daarna nog alles geïnstalleerd worden zo als world updates en andere addons :o
Op enkele dingen die ik nog niet heb geïnstalleerd (zo als Alaska mesh van ORBX omdat die met de laatste world update problemen geeft (6GB)
Dan zit ik nu al aan bijna 700GB instal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XVoIaeIhTWsx2f1pdGsKPsHvM0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7D6eaGsqPrqYE5pdUGt9mzxQ.png?f=user_large

Zelf heb ik nu ook gemiddeld een wacht tijd van 6 min 8)
Maar goed ik heb dan ook iets van 280 addon vanuit store er in staan
dus van opstarten tot Menu gerekend

Ooit eens met FS2004 meer dan 10.000 addons er in gehad , wacht tijden van 30 min waren gewoon.. FS X was geloof ik voor de laatste instal ook iets van 4000 addons

Dus we hebben nog wel even te gaan
Ben wel benieuwd of er een eind is aan een max van instal van addons :+

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 16-06-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:38
Opstarten valt hier nog wel mee op de XSX. Met een minuutje of 3 zit ik wel in de World Map. Maar de opslag wordt wel een dingetje ja. Totaal, inclusief reserved space, volgens mij iets van 240GB ofzo :X. Met een 1TB SSD gaat het hard. Moet je nagaan op een XSS met maar 500GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Had voor mijn oom anderhalf jaar geleden een mooi PC'tje gebouwd, (3700X met een 3070).
Al die tijd met veel plezier kunnen spelen.

Toen kwamen er 2 weken geleden problemen met schijfruimte. Ik partities samengevoegd en daarna kwamen de eerste CTD's al.
W10 nieuwe Install, alles opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien kan hij niet langer dan 5 minuten in het spel zitten zonder dat hij crasht.

Begin hier wel flink sago van te worden. Geen enkele crash log, behalve een simpele regel in event viewer.

Heb nu een oudere NVIDIA driver gepakt, 479.16 uit m'n hoofd. Zag een medewerker van NVIDIA daarover posten op een MSFS subreddit. Dit zou het moeten verhelpen. Maar nog steeds niks.

Kan wel blijven doorzoeken tot ik een ons weeg, of is dit iets wat gewoon aan de kant van Microsoft zit? Zoeken naar een speld in een hooiberg qua troubleshooting

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Skinnyice schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:58:
Had voor mijn oom anderhalf jaar geleden een mooi PC'tje gebouwd, (3700X met een 3070).

Toen kwamen er 2 weken geleden problemen met schijfruimte. Ik partities samengevoegd en daarna kwamen de eerste CTD's al.
W10 nieuwe Install, alles opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien kan hij niet langer dan 5 minuten in het spel zitten zonder dat hij crasht.

Begin hier wel flink sago van te worden. Geen enkele crash log, behalve een simpele regel in event viewer.

Heb nu een oudere NVIDIA driver gepakt, 479.16 uit m'n hoofd. Zag een medewerker van NVIDIA daarover posten op een MSFS subreddit. Dit zou het moeten verhelpen. Maar nog steeds niks.

Kan wel blijven doorzoeken tot ik een ons weeg, of is dit iets wat gewoon aan de kant van Microsoft zit? Zoeken naar een speld in een hooiberg qua troubleshooting
Zou eens kijken naar je temps van je pc
Misschien worden die te warm
En ook even je Hardware goed nalopen , USB van Joysticks er zo uit trekken bij het opstarten en zo /...
Het heeft mij dus ook 4 dagen gekost om FS weer terug te krijgen naar het normale
EN dat alleen omdat de nieuwe Drivers van de TCA dus FS tegen werkt
Nu de oudere drivers er weer op staan loopt het als een zonnetje
Dus ik zou zeggen kijk even niet alleen naar FS maar ook naar de andere dingen
We leggen hier veel te veel nadruk op de FS problemen , maar daar moet je een beetje vanaf ..
Zo kwam ik dus na 3 keer een full herinstal er ook achter dat het niet aan FS lag maar aan de drivers van de TCA
Dus ik zou zeggen kijk even wat FS nodig heb ..... en gaat het daar zoeken
Doe ook even geheugen testen enzo
want MSFS is heel gevoelig voor "foutjes" van derde

Het eerste wat die gaat doen als hij Xbox app heeft gecheckt is kijken naar de USB dingen en hardware
Pas nadat de Update screenshots is geweest gaat hij kijken naar de addons
dus dan weet je ook wel een beetje waar je het moet zoeken als hij dus op een bepaalde moment er uit klapt
En is het puur in game, probeer eens andere wereld delen , Europa / America noord , is door zijn updates heel druk en zwaar ( vaak bij het minste "reken foutje" is het al afgelopen
terwijl Asia en africa zeer vriendelijk zijn en zeer weinig problemen geeft
en wat je ook moet doen is je Cashe legen ... En als laaste is opstarten zonder die landschappen te laden en kijken wat hij dan doet ..

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 16-06-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:56:
Opstarten valt hier nog wel mee op de XSX. Met een minuutje of 3 zit ik wel in de World Map. Maar de opslag wordt wel een dingetje ja. Totaal, inclusief reserved space, volgens mij iets van 240GB ofzo :X. Met een 1TB SSD gaat het hard. Moet je nagaan op een XSS met maar 500GB...
Hoe vind jij verder de performance op de XSX? Ik merk de laatste tijd dat er heel wat framedrops / stuttering etc plaatsvind. Zelfs met de standaard "sightseeing" vluchten. Geen idee waar dit aan kan liggen. Dit was voorheen ook niet zo erg.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Hoe vind jij verder de performance op de XSX? Ik merk de laatste tijd dat er heel wat framedrops / stuttering etc plaatsvind. Zelfs met de standaard "sightseeing" vluchten. Geen idee waar dit aan kan liggen. Dit was voorheen ook niet zo erg.
Cashe leeg maken en op nieuw instellen
kijk eens of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Cashe leeg maken en op nieuw instellen
kijk eens of dat werkt
Vanavond eens nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Ik vlieg zowiezo al tijden zonder rolling cache. Had al veel geprobeerd. Cache op 8 en 16GB en zo, maar heb de "beste" resultaten als ik vlieg zonder cache.

Maar hoeveel ik ook geniet van deze sim, het is wel echt de meest onstabiele "game" die ik van mijn leven gespeeld heb hoor. Ik zou zeggen neem een kijkje op het MSFS forum, lopen ook genoeg Xbox topics.

Het verschilt per vliegtuig, per werelddeel waar je vliegt en volgens mij ook nog wel eens aan het tijdstip....

Simpele GA vliegtuigjes gaat allemaal nog wel, maar zodra je in een airliner stapt beginnen de problemen. Veel meer lag en stutters. De Asobo A320 is over het algemeen oké qua performance, maar de 787 en 747 kunnen echt een stutterfest zijn soms.

Het wachten is net smart op SU X op 23 augustus. Als het goed is zijn dan de WASM issues voor Xbox aangepakt en kunnen we hopelijk aan de slag met wat degelijk 3rd party spul.

Edit: en zowiezo Quick Resume vermijden, gewoon na iedere vlucht het spel opnieuw opstarten. Anders loop.je tegen de ene na de andere CTD aan(in mijn geval althans).

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 16-06-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Thanks voor de reactie, zitten nog wat goede tips bij die ik kan bekijken.

Hij gebruikt Saitek hardware i.c.m Spadnext drivers.
Volgende heb ik al geprobeerd:
- Herinstall W10
- Herinstall MSFS
- 3x NVIDIA drivers verschillende versies
- Opstarten zonder Spadnext client
- Virtual memory verhogen
- Max 30fps in NVIDIA control panel
- DirectX 11 naar 12 of andersom
- XMP profile aan of uit
- Veilig modus MSFS
- AI Traffic uit (maakte het laden aanzienlijk sneller)
- Rolling cache verwijderen

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een oudere versie van de spadnext drivers aanvragen voor zn hardware. Wellicht dat dat nog iets kan doen.

Mods gebruikt hij overigens niet, de community folder is leeg

[ Voor 7% gewijzigd door Skinnyice op 16-06-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skinnyice schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:30:
[...]

Thanks voor de reactie, zitten nog wat goede tips bij die ik kan bekijken.

Hij gebruikt Saitek hardware i.c.m Spadnext drivers.
Volgende heb ik al geprobeerd:
- Herinstall W10
- Herinstall MSFS
- 3x NVIDIA drivers verschillende versies
- Opstarten zonder Spadnext client
- Virtual memory verhogen
- Max 30fps in NVIDIA control panel
- DirectX 11 naar 12 of andersom
- XMP profile aan of uit
- Veilig modus MSFS
- AI Traffic uit (maakte het laden aanzienlijk sneller)
- Rolling cache verwijderen

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een oudere versie van de spadnext drivers aanvragen voor zn hardware. Wellicht dat dat nog iets kan doen.

Mods gebruikt hij overigens niet, de community folder is leeg
ja het is maar afwachten , wilde nu ook weer gaan vliegen maar FS doet weer vreemd ..... weer heel traag opstarten ... Gisteren hele dag goed , niets veranderd en nu weer opstarten gaat hij weer in slak modes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 15:19
Skinnyice schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:58:

Koppel eens alle hardware los en kijk eens naar je audio drivers...( We denken altijd maar aan video)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even een test vluchtje gedaan met de Bristell B23 van Airfoillabs
Voor de kenners onder ons deze makers hebben mooie producten gemaakt voor XP11 ..
Zo als mijn favoriet vliegtuig de C172
Dus deze Bristell maar even blind gekocht
En even rondje Rotterdam airport gedaan

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWHvgXpHVnf-Jhr6L12m9Sj558M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8rStcdNSwicmVjyeWCtpkQnl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbmUeWH7FBlYfRcHsCOV8KfjmH4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NDJ2LHK1T7DrUaloXrSOTfhl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GMb-t47I0qDoazMVFTuxBtMJdU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hxECmlBMFKAcfrwcMibnHX2O.png?f=fotoalbum_tile

Airborn en natuurlijk even over mijn huis heen gevlogen en weer terug naar EHRD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ICPClQeCykMvEwzVw3fpgYl0_k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RVlrrl2tQGHSScNGVb1fLSAn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acDLCA0dJGkMH4i7bzwS5Lfo2rw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/E2BfK1sDhJkSTLpdddytsvdb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HUu6GoH3hKK-jljpPZEa5i8aUs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/90Yr1bNC1HTuOQtz8zMyl45d.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WJt0Wa2zlicAmVTYIir6BXzh84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CYePqzbEG30QF9GXn3PKIeS8.png?f=fotoalbum_large

de eerste indruk is heel goed ..... geluid is echt heel mooi ook de handeling en vliegen is zeer leuk met dit toestel
het is geen race monster ,maar meer om gewoon leuke dag tripjes mee te doen en van de omgeving te genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
ravw schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 06:39:
Zo even een test vluchtje gedaan met de Bristell B23 van Airfoillabs
Voor de kenners onder ons deze makers hebben mooie producten gemaakt voor XP11 ..
Zo als mijn favoriet vliegtuig de C172
Dus deze Bristell maar even blind gekocht
En even rondje Rotterdam airport gedaan

..snip

de eerste indruk is heel goed ..... geluid is echt heel mooi ook de handeling en vliegen is zeer leuk met dit toestel
het is geen race monster ,maar meer om gewoon leuke dag tripjes mee te doen en van de omgeving te genieten
Huh, Airfoilabs plane voor FS2020 _/-\o_ waar? kan hem nergens vinden.
Hoop dat ze de C172 en King air ook gaan porten naar fs2020, daar heb ik ontzettend veel mee gevlogen in XP11 :9~

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

DutchOwnage schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Ik vlieg zowiezo al tijden zonder rolling cache. Had al veel geprobeerd. Cache op 8 en 16GB en zo, maar heb de "beste" resultaten als ik vlieg zonder cache.

Maar hoeveel ik ook geniet van deze sim, het is wel echt de meest onstabiele "game" die ik van mijn leven gespeeld heb hoor. Ik zou zeggen neem een kijkje op het MSFS forum, lopen ook genoeg Xbox topics.

Het verschilt per vliegtuig, per werelddeel waar je vliegt en volgens mij ook nog wel eens aan het tijdstip....

Simpele GA vliegtuigjes gaat allemaal nog wel, maar zodra je in een airliner stapt beginnen de problemen. Veel meer lag en stutters. De Asobo A320 is over het algemeen oké qua performance, maar de 787 en 747 kunnen echt een stutterfest zijn soms.

Het wachten is net smart op SU X op 23 augustus. Als het goed is zijn dan de WASM issues voor Xbox aangepakt en kunnen we hopelijk aan de slag met wat degelijk 3rd party spul.

Edit: en zowiezo Quick Resume vermijden, gewoon na iedere vlucht het spel opnieuw opstarten. Anders loop.je tegen de ene na de andere CTD aan(in mijn geval althans).
Ik loop ook tegen kleine issues met taxieën(?) voor de vlucht, stuurt gewoon niet lekker. Maar na de landing is taxieën een enorm drama.. MSFS wil sturen voor me waardoor het vliegtuig echt rare dingen gaat doen.

Lijkt wel iets te maken hebben met de taxi hulp lijnen.. Is schijnbaar ook al gemeld bij MS maar nog geen fix helaas. Wel jammer want voor de rest is GA echt leuk en goed te doen op een XSX met Controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
DutchHammer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:30:
[...]

MSFS wil sturen voor me waardoor het vliegtuig echt rare dingen gaat doen.
In dat geval kan je het beste even de AI piloot aanzetten. Moet je wel geduld hebben want die taxiet niet zo snel :z . Taxiën voor de vlucht moet nooit een probleem zijn? En een hoop dingen zijn op te lossen door assist uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
PMDG komt met een Development Update over de 700 en 600.
Meest interresante is de implementatie van een geupdate LFPM. Een EFB (zoals de Fenix) zal er waarschijnlijk nog niet komen in de update voor de 700 mid volgende week.

[ Voor 5% gewijzigd door BazerK op 17-06-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

DutchOwnage schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:53:
[...]

In dat geval kan je het beste even de AI piloot aanzetten. Moet je wel geduld hebben want die taxiet niet zo snel :z . Taxiën voor de vlucht moet nooit een probleem zijn? En een hoop dingen zijn op te lossen door assist uit te zetten.
Het probleem met Taxiën voor de vlucht is vooral dat de vliegtuigen wat stroef sturen, maar mss moet ik wat dingen aanpassen in de controller settings daarvoor..

Voor het Taxiën na de vlucht heb ik auto rudder al uitgezet maar dat was hem helaas niet.. Zal bij een volgende vlucht de AI piloot het is laten proberen.. totdat de bug is gefixed dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BazerK schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:21:
[...]

Huh, Airfoilabs plane voor FS2020 _/-\o_ waar? kan hem nergens vinden.
Hoop dat ze de C172 en King air ook gaan porten naar fs2020, daar heb ik ontzettend veel mee gevlogen in XP11 :9~
Ingame store (MP)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBXAxmDQNmD_6cJa0zJn7HNE9AE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m9rugcYcd8EvxeipnOeDKngh.png?f=fotoalbum_large

Ook even leuk om te kijken (is al en oud filmpje maar toch

YouTube: Airfoillabs team in action - flying with Bristell

Ja die C172 heb ik ook van hun ... echt ok heel vaak vluchtjes gemaakt
ik had ook zo iets van WOW toen ik hem ingame store zag staan
EN daarbij ook weer veel ORBX kortingen op MP

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 17-06-2022 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Sinds vorige week een Quest 2.

Gisteren in de 787 Dreamliner van Edinbrough naar Dublin gevlogen in VR.
Toch wel een hele ervaring zo in VR t.o.v. een plat scherm :) Begin de airliners ook steeds meer te waarderen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Ah, via MP... tnx, Die had ik even niet gechecked. (geen voorstander van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBode85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-11-2022
Heren, vraagje..gisteren weer eens een korte vluchtje uitgevoerd, maar ik loop vaak tegen het volgende aan dat ik een go-around krijg, zeker bij het landen bij de drukkere vliegvelden.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
JeroenBode85 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:23:
Heren, vraagje..gisteren weer eens een korte vluchtje uitgevoerd, maar ik loop vaak tegen het volgende aan dat ik een go-around krijg, zeker bij het landen bij de drukkere vliegvelden.

AI uitzetten?
Andere server kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

wat ? toevallig even niet gehoord wat die ATc zei.......
Gewoon landen ... Of zo als ik het tegenwoordig doet even helemaal geen ATC gebruiken
wacht wel op een betere uitvoering
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BazerK schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Ah, via MP... tnx, Die had ik even niet gechecked. (geen voorstander van)
ben benieuwd wat je er van vind :-)
erg leuk toestel
Normaal ben ik niet zo van die tuppeware bakken maar ja het is Airfoillaps 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als je AI traffic wilt gebruiken icm MSFS ATC kan je het niet voorkomen totdat Asobo eindelijk aanpast dat de AI niet tot het allerlaatste stukje van de runway taxiied voordat het afslaat. Zolang dat er is zal ATC je nooit op tijd kunnen clearen bij een druk veld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
ravw schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:33:
[...]

ben benieuwd wat je er van vind :-)
erg leuk toestel
Normaal ben ik niet zo van die tuppeware bakken maar ja het is Airfoillaps 8)
Hahaha tupperware bakken.... :*)
En nee ik ga hem voorlopig niet kopen, heb mijn handen vol aan de C414, 310R, Honda Jet, PMDG en H145 _/-\o_

Zo.. nu eerst op vakantie! :P

[ Voor 39% gewijzigd door BazerK op 17-06-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:40:
[...]

Als je AI traffic wilt gebruiken icm MSFS ATC kan je het niet voorkomen totdat Asobo eindelijk aanpast dat de AI niet tot het allerlaatste stukje van de runway taxiied voordat het afslaat. Zolang dat er is zal ATC je nooit op tijd kunnen clearen bij een druk veld.
haha reden ze maar door dan heb je zelf genoeg baan om er achter aan te sluiten
Bij mij gooien ze hem midden op de baan stil ( ala china piloten) en dan op hun gemak even een uitgang gaan zoeken

of ze keren gewoon om en dan de hele baan weer af te rijden om van de runway te komen :o :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xi0D4K_4K1c0MEoucP8NRlUjSIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YRbuK5Of2w162Ky3TNnOqtCL.jpg?f=user_large

https://fsweekend.com/

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 18-06-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool!! Ooit.. (2008 of zo??) heb ik daar een stand geregeld en met een stel andere fanatiekelingen van een ander FS forum een setup neergezet met FS1 t/m FS2004 .. speelbaar voor publiek. Wat volgens de commentaren nogal in de smaak viel omdat bijna niemand daar het publiek zelf laat vliegen met hun sims.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
DigitalExorcist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Cool!! Ooit.. (2008 of zo??) heb ik daar een stand geregeld en met een stel andere fanatiekelingen van een ander FS forum een setup neergezet met FS1 t/m FS2004 .. speelbaar voor publiek. Wat volgens de commentaren nogal in de smaak viel omdat bijna niemand daar het publiek zelf laat vliegen met hun sims.
Heel herkenbaar, jaren geleden voor het laatst geweest maar het FSweekend kwam op mij altijd over als een clubje oude mannen die met name zelf erg goed weten hoe het werkt maar anderen niet makkelijk de mogelijk geven om ook even te vliegen. Dat is erg jammer want daarmee creëer je toch een beeld. Ze kunnen veel meer inspelen op de jeugd om die goed kennis te laten maken met deze hobby.

Overigens begreep ik dat er geen internet is voor de deelnemers(!) Dus gaan we dit jaar waarschijnlijk weinig setups met MSFS goed in actie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Dutchy88 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Heel herkenbaar, jaren geleden voor het laatst geweest maar het FSweekend kwam op mij altijd over als een clubje oude mannen die met name zelf erg goed weten hoe het werkt maar anderen niet makkelijk de mogelijk geven om ook even te vliegen. Dat is erg jammer want daarmee creëer je toch een beeld. Ze kunnen veel meer inspelen op de jeugd om die goed kennis te laten maken met deze hobby.

Overigens begreep ik dat er geen internet is voor de deelnemers(!) Dus gaan we dit jaar waarschijnlijk weinig setups met MSFS goed in actie zien.
Precies dezelfde ervaring. Heeft me er wel van weerhouden om er vaker naartoe te gaan. Misschien dit jaar weer eens een kans geven…

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ja dat vond ik dus ook, ben al een aantal keer geweest en heb er toen maar wat aan gedaan. 😊

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zo wel goede als zeer slechte ervaringen met de FS dagen
Ben er zelf ook diverse keren geweest ...

Maar het is altijd wel leuk om te zien hoe andere met FS bezig zijn , maar vaak bemerk ik wel dat er te te hoog EGO gehalte hangt
Beetje van of ze het soms zelf hebben uitgevonden en als je niet in hun straatje ben dan zullen ze je negeren
Maar dat was in de oude tijden op dit forum ook zo.

we hebben allemaal dezelfde hobbie en hoe iemand dat doet word niet bepaald door iemand anders
de een vind het leuk om echt alles over een bepaald vliegtuig te weten en wijkt niet af van de real normen
terwijl de andere het leuk vind om gewoon op een semi real van a naar b te vliegen.
en weer andere vind het leuk om af en toe eens een klein stukje te gaan verkennen

Zo ook als je met mensen daar praat en wat wil weten , of ze zijn echt heel open en vriendelijk
of zodra dat ze door hebben dat je niet in hun straatje ligt , dat ze dan eigenlijk al je geen woord meer wil geven

Dat merk je echt vaak met beginners vs diehards
Zelf ben ik erg open wat betreft vragen en antwoord geven .. ook al weet je dat die mensen het vaak zelf ook op kunnen zoeken of de vraag vaak al gesteld is

En even naar me zelf kijken , ik vind het zelf leuk om mijn vluchten te laten zien , mede ook omdat het ook een soort van plezier is om andere mensen ook te laten zien hoe of wat , screens posten zeggen vaak meer dan woorden
Maar daar word vaak ook weer negatief over gedaan.
Terwijl dat bij andere weer het hele technische texten vaak weer irritant is ..

Wat voor de een een uitlaat klep is hoeft voor de andere niet zo te zijn.
En dat bemerk ik heel veel in het FS wereldje dat daar toch twee verschillen in zijn
Gelukkig de laatste jaren wel een heel stuk minder

En ook over dat met oude mannen moet ik altijd wel lachen ... vaak zie je wel dat het mensen zijn van middelbare leeftijd en ouder
Maar dat zijn vaak wel de mensen die al lang in dit wereldje mee draaien en ook vaak het kunnen betalen
FS is als je het goed wil aanpakken erg duur
Een oude vriendin van mij vond het ook altijd vreemd dat het vaak oude mannen zijn die dit doen
Zij ging er altijd vanuit dat oude mannen hun tijd wel beter kunnen besteden aan een spel en niet de hele dag achter de pc gaan zitten.

Heb haar duidelijk gemaakt dat FS geen hobby is maar een levensstyle voor sommige
net zo als je mensen heb die in een bos RPG game na gaan spelen met echte mensen
Beetje met een plastic zwaard met een kartonnen schild een beetje in een maf pakje gaan rond lopen in een bos ... hoe verzin je het ( maar iedereen zijn ding)
Mijn neef is ook een trekkie of hoe ze dat noemen , die heeft weer alles van startrek en gaat ook naar avonden waar ze echt helemaal verkleed gaan , hij heeft ook diverse pakken er van ..

dat gaat mij dan weer te ver , ik zie mij toch ook niet buiten lopen met een piloten pak :-)
Maar dat is meer omdat ik geen zin heb in Golddiggers :+ ( het is wel een vrouwen magneet)
Maar voor in huis zou ik het ook al raar vinden , stel dat er onverwachts bezoek komt
en je doet open in je piloten pak ....... je heb gelijk S5 in je passpoort staan 8)
Maar denk wel dat dit jaar er heen wil gaan naar de FS dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terug te komen over hoe ver sommige kunnen gaan .... in het FS wereldje
Hier iemand van een facebook groep ( had hier eerder al screenshots van geplaatst maar toen was hij nog bezig )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERTrW293pPbmqeCi99goAVLHwok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5BbjWjMJC6l3BYJ7v0syF2m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zf9xr72aD6uQtqsVuDg_c7xPggg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4gLSMNLphbVGMbz9GsNYWNd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-qG7pwu3shOgm4jESDksST-2Ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46CozQb3dd0vN9VIN0GWnRcu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeEORzORyi5G8koOjZIIrGhlCfg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpOYzfpDyi3UoPw6jCYMKbw9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWZVefbYnzGQslC0D7z6r-G3uXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6UNsbnX1EzfqFObrmtIV0ZS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Dacht erover om te gaan maar nu dus niet meer. Geen internet, wat denken ze nou daar... Paar ouwe lullen met FSX of P3D of XP zien spelen, mwah, nee, dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Vandaag viel mij opeens op dat als je ap vliegt en het toestel een koerswijziging doet je op external views geen ailerons etc ziet bewegen? Is dit een bug? Op XSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer

DutchHammer

ravw schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:12:
Ik heb zo wel goede als zeer slechte ervaringen met de FS dagen
Ben er zelf ook diverse keren geweest ...

Maar het is altijd wel leuk om te zien hoe andere met FS bezig zijn , maar vaak bemerk ik wel dat er te te hoog EGO gehalte hangt
Beetje van of ze het soms zelf hebben uitgevonden en als je niet in hun straatje ben dan zullen ze je negeren
Maar dat was in de oude tijden op dit forum ook zo.
De ergste types zijn wel de lui die het beter dan echte piloten denken te weten.. Ik kan me een discussie tussen zo'n persoon en Robert S. Randazzo van PMDG over de PMDG Jetstream 4100 herinneren...

Die persoon melde een bug die gesloten werd omdat het geen bug was maar echt gedrag van het kistje.. Pipo helemaal over de zeik en bleef dat zelfs nadat Robert melde dat ie die kist jaren zelf had gevlogen.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
JimmyNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:41:
Vandaag viel mij opeens op dat als je ap vliegt en het toestel een koerswijziging doet je op external views geen ailerons etc ziet bewegen? Is dit een bug? Op XSX.
Welk toestel en wat was je snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Dacht erover om te gaan maar nu dus niet meer. Geen internet, wat denken ze nou daar... Paar ouwe lullen met FSX of P3D of XP zien spelen, mwah, nee, dank u.
Die setups daar zijn anders best de moeite.. en internet hebben ze volgens mij altijd wel, dwz. de meeste simulatoren daar hangen aan elkaar via IVAO of VATSIM wat ik me zo herinner. Die hadden hun eigen 'toren' opgetuigd de afgelopen keren dat ik er was. Ok da's wel al heel wat jaartjes geleden onderhand.. maar toch.

Het is niet zomaar een paar PC'tjes en bureautjes. Er staan complete nagebouwde cockpits met álles erop en eraan. En iedereen heeft tegenwoordig toch wel een mobiele hotspot..

[ Voor 13% gewijzigd door DigitalExorcist op 20-06-2022 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:55:
Even terug te komen over hoe ver sommige kunnen gaan .... in het FS wereldje
Hier iemand van een facebook groep ( had hier eerder al screenshots van geplaatst maar toen was hij nog bezig )
Ik zou toch wel een beetje kriebelig worden. Heb je zo'n mooie setup, en dan een mini-TV'tje voor je uitzicht. Investeer dan even goed in 3 beamers en grote projectieschermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Ik zou toch wel een beetje kriebelig worden. Heb je zo'n mooie setup, en dan een mini-TV'tje voor je uitzicht. Investeer dan even goed in 3 beamers en grote projectieschermen...
Misschien was het geld op ;)

Maar dat zal echt wel komen denk ik
Als je al het geld heb om zo iets te maken zou je daar ook best wel wat geld aan uit kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
upclocker schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Welk toestel en wat was je snelheid?
A320 NEO 300 kts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
Dan kan het zijn dat die alleen de inboard ailerons gebruikt of spoilers. Doorgaans werken de outboard ailerons niet op de grote airliners bij hoge snelheden. Werkten de spoilers wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
FSWeekend, ben ik toevallig 2,5 jaar geleden nog geweest. Was er een tijd lang niet meer geweest. Als het mogelijk is wil ik dit jaar toch wel weer gaan.

Zeker in het begin was het erg interessant om er rond te lopen vond ik.

Heb ooit samen met Toine Kamphuijs voor FSWeekend een verslag gemaakt over het FSWeekend van 2006.

Was online niet meer te vinden en heb hier even digitaal moeten zoeken maar voor de liefhebbers van nostalgie heb ik hem even geupload.

Excuus voor de niet zo beste kwaliteit, is kwa beeldkwaliteit veel gebeurd in 16 jaar. :)

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DutchHammer schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:28:
[...]

De ergste types zijn wel de lui die het beter dan echte piloten denken te weten..
Die kom je hier ook genoeg tegen :+ >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
Of het komt door de warmte maar Ierland is een goede test voor je systeem. Ondanks dat er geen photogrammetry te bekennen is daar ontzettend veel detail. Elk houtwalletje in het landschap zit erin, en dat zijn er nogal wat.

Tip: vermijdt Dublin International als je geen CTD's wilt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:37:
Of het komt door de warmte maar Ierland is een goede test voor je systeem. Ondanks dat er geen photogrammetry te bekennen is daar ontzettend veel detail. Elk houtwalletje in het landschap zit erin, en dat zijn er nogal wat.

Tip: vermijdt Dublin International als je geen CTD's wilt.
Grappig, mijn ervaring is heel anders. Ik heb zelf in Galway gevlogen (in het echt) en die omgeving vind ik nog steeds vrij waardeloos zelfs na de update. Er klopt weinig van die regio. Zelfs de textures van de omgeving zijn zo laag van detail en vaak zitten ze onder water.

Wel grappig dat het schuurtje van de vliegclub er precies op staat maar de rest van het vliegveld klopt dan weer niet. Zoals de andere gebouwen en de enorme drop naar beneden aan het eind van de 08 kant.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 21-06-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:46:
[...]
Die kom je hier ook genoeg tegen :+ >:) .
ja maar wel in veel mindere maten
En ook veel minder als 15 /20 jaar geleden
Toen leek het hier ook wel een elite club , paste je niet in hun denkwijzen of het je had je volgens hun niet het zelfde IQ
Dan werd je voor alles uitgemaakt ( zelf met de dood bedreigt)
Dat is gelukkig nu wel een heel stuk minder
Al zijn er hier inderdaad ook mensen die denken dat ze een wannebee mod of luchtvaart uitvinder zijn
Maar goed dat blijft je wel houden , zo lang het niet het grootste deel van het forum is , valt het wel te overleven
>:)

Dit is vaak overal goed merkbaar als de scholen dicht zijn / vakantie's zeker als dit langer dan een week duurt

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 21-06-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ben erg benieuwd naar die helikopter update eind van het jaar en welke kisten ze er dan bij gaan doen. Ook optimalisatie lijkt me wel lekker gezien het bij mij met VR nog steeds niet lekker loopt. Misschien toch maar gaan sparen voor een vaste (met kabel) headset in plaats van die Q2. Beeld kan wel scherp zijn, maar ik denk door het comprimeren en decomprimeren dat er een hoop verloren gaat.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:07:
Ben erg benieuwd naar die helikopter update eind van het jaar en welke kisten ze er dan bij gaan doen. Ook optimalisatie lijkt me wel lekker gezien het bij mij met VR nog steeds niet lekker loopt. Misschien toch maar gaan sparen voor een vaste (met kabel) headset in plaats van die Q2. Beeld kan wel scherp zijn, maar ik denk door het comprimeren en decomprimeren dat er een hoop verloren gaat.
die zijn toch al bekent
komen met de 40 jarige bestaan van FS mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In die trailer heb ik "maar" twee helikopters gezien. Ben meer benieuwd naar andere. De Bell UH-1 bijvoorbeeld, of die er dan ook al zou zijn. Die 3rd party welke er nu al is kan ik niet aan de praat krijgen met al die extra tooltjes eromheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:50:
In die trailer heb ik "maar" twee helikopters gezien. Ben meer benieuwd naar andere. De Bell UH-1 bijvoorbeeld, of die er dan ook al zou zijn. Die 3rd party welke er nu al is kan ik niet aan de praat krijgen met al die extra tooltjes eromheen.
De HUEY komt er aan als Payware
geduld >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDXz76Fe9LV4YUPp1vVMg2grNZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Wd9iT1YpkH4jePVxJFK22DL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWG111vN2-ag6GJ5ZLoP7ouOo48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjH1y2LPrV6vdGijej5Ud6KZ.jpg?f=fotoalbum_tile
https://forums.flightsimu...ons-bell-uh-1-huey/517068

nog even wachten dus en ondertussen maar naar Creedence Clearwater Revival luisteren

en genieten

YouTube: Creedence Clearwater Revival - "Fortunate Son"

[ Voor 63% gewijzigd door ravw op 21-06-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
een vluchtje met de Velocity XL van Santa Barbara naar Catalina island
Vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_ySY0Wczjb2-MJzNENaP0sJZEw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4NGWmkRyAfSzkL5owbwATHwM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdovjtWGa45orslmqT-Oxdbdkxg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SYp6ffY4Ri536sMVuFtvKPzI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcI_LRgC2nMH81neWJQp5RXS8Fk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JplOBcw1vG3zjvtk7m2R3D8y.png?f=fotoalbum_tile

In air
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUgd8tSvA4nOSWzIOsXWwI2hFlM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/htZH7jIHmbU0L4Ywy6SdQZNV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30NN_7VckA-uYTsLyoC-5Uximn8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/a4agOskLrmPLTV274hkDYM0j.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou25wr4fiQe0gBTCMW6ygpqo6FU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AbK2L6N3SLZk1hVczM00Ocrp.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GPXPUgHQZ6sP7iOj0aKgWU3T6Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/h5yhJcPFbwPYf4pEsQwTjZ7l.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmK99bLMaj8ZTGiNJsORF1xKpMI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qHnOiAFWFAZ6I6oRX3XuU7h9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysskec3w6BoH-15PHohLp81LIGw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EGZrbBwpldWDse2HU9PGN6Zj.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 21-06-2022 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Aangemeld en up and running. Morgen mijn 6 3rd party airports opnieuw installeren, long-hauls in de 787 en 747 etc etc om maar zoveel mogelijk CTD's te reproduceren. Je moet er wat voor over hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Grappig, mijn ervaring is heel anders. Ik heb zelf in Galway gevlogen (in het echt) en die omgeving vind ik nog steeds vrij waardeloos zelfs na de update. Er klopt weinig van die regio. Zelfs de textures van de omgeving zijn zo laag van detail en vaak zitten ze onder water.

Wel grappig dat het schuurtje van de vliegclub er precies op staat maar de rest van het vliegveld klopt dan weer niet. Zoals de andere gebouwen en de enorme drop naar beneden aan het eind van de 08 kant.
Dat deel van Ierland heb ik nog niet gevlogen maar gaat ongetwijfeld ergens in de nabije toekomst gebeuren. Of het allemaal klopt is een 2e maar vergeleken met GB vond ik Ierland op dit moment toch wel veel detail tonen. Heb nu Noord-Ierland langs de kust vanuit Schotland aangevlogen op Donegal, vandaar door naar Dublin en door naar Cork. Ter info, ik vlieg met de Caravan op 1500-2000ft boven het terrein dus dat geeft al ontzettend veel detail. Tegenwoordig probeer ik zelfs zo rond de 1000ft als ik niet al teveel van hoogte moet wisselen. Als ik Ierland vergelijk met updates van bijv. Spanje, Nederland en Noorwegen heeft het me positief verrast.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
Gameaddict schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:28:
FSWeekend, ben ik toevallig 2,5 jaar geleden nog geweest. Was er een tijd lang niet meer geweest. Als het mogelijk is wil ik dit jaar toch wel weer gaan.

Zeker in het begin was het erg interessant om er rond te lopen vond ik.

Heb ooit samen met Toine Kamphuijs voor FSWeekend een verslag gemaakt over het FSWeekend van 2006.

Was online niet meer te vinden en heb hier even digitaal moeten zoeken maar voor de liefhebbers van nostalgie heb ik hem even geupload.

Excuus voor de niet zo beste kwaliteit, is kwa beeldkwaliteit veel gebeurd in 16 jaar. :)

[YouTube: FSWeekend 2006]
Erg leuk om te zien! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:02:
[...]

Aangemeld en up and running. Morgen mijn 6 3rd party airports opnieuw installeren, long-hauls in de 787 en 747 etc etc om maar zoveel mogelijk CTD's te reproduceren. Je moet er wat voor over hebben....
Toen straks een Bush Flight gedaan. Rijeka naar Santorini.

Een groot lag en haper festijn. :(

Cache had ik al leeggemaakt en Rolling Cache staat uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 21-06-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben wel benieuwd ... lijkt me erg leuk vliegtuig om mee te vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Toen straks een Bush Flight gedaan. Rijeka naar Santorini.

Een groot lag en haper festijn. :(

Cache had ik al leeggemaakt en Rolling Cache staat uit.
Nou weet ik dus niet of ze lag en stutters ook kunnen monitoren met deze performance test. Je zou zeggen van wel....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
upclocker schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:16:
[...]

Dan kan het zijn dat die alleen de inboard ailerons gebruikt of spoilers. Doorgaans werken de outboard ailerons niet op de grote airliners bij hoge snelheden. Werkten de spoilers wel?
Als je zelf input geeft werkt alles, maar als de ap dit doet lijkt er niets te bewegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Dat deel van Ierland heb ik nog niet gevlogen maar gaat ongetwijfeld ergens in de nabije toekomst gebeuren. Of het allemaal klopt is een 2e maar vergeleken met GB vond ik Ierland op dit moment toch wel veel detail tonen. Heb nu Noord-Ierland langs de kust vanuit Schotland aangevlogen op Donegal, vandaar door naar Dublin en door naar Cork. Ter info, ik vlieg met de Caravan op 1500-2000ft boven het terrein dus dat geeft al ontzettend veel detail. Tegenwoordig probeer ik zelfs zo rond de 1000ft als ik niet al teveel van hoogte moet wisselen. Als ik Ierland vergelijk met updates van bijv. Spanje, Nederland en Noorwegen heeft het me positief verrast.
Okee duidelijk. Ik heb natuurlijk behoorlijk hoge eisen voor een gebied waar ik in het echt overheen heb gevlogen (en heb gewoond).

Ik vind het ook erg jammer dat niemand een luchthaven addon heeft gemaakt :'( Aan de andere kant: Die luchthaven is dan ook officieel gesloten en wordt alleen nog gebruikt door de vliegclub :+

Wel jammer op zich want vroeger hadden we gewoon een actieve toren en dat was heel handig oefenen. We moesten soms ook wachten op lijnvluchten (niet zo erg lang want het waren maar ATR's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Deze week verdwenen de livery packs van 4simmers opeens van de xsx marketplace. Net toen ik wat wilde aanschaffen 😄. Eergisteren waren ze weer terug in het aanbod en wat mooie packs gekocht voor zowel de A320 als de 787. Maar in Boston aangekomen zag ik al ver vanuit de lucht wat roze stippen op het vliegveld, en later wat het was..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hokm3YR1FLQmWHVWacQ2dkzzH0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gDTE85zkYMxazutnpkzet7Ix.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:41:
[...]

Nou weet ik dus niet of ze lag en stutters ook kunnen monitoren met deze performance test. Je zou zeggen van wel....?
Geen idee. Maar de laatste tijd is er weinig fun aan om MSFS te spelen op m'n Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
Soliest schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:50:
Euh... vergeet je deze? De Airbus H145 study level chopper. Geen 'tooltjes' nodig... _/-\o_ UItbreidbaar met een HEM en Firefighter pack.
Er is ook een gratis versie van dezelfde makers, de H135. Dan kun je even ruiken aan de ambiance van de H145

[ Voor 16% gewijzigd door BazerK op 22-06-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
JimmyNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:17:
Deze week verdwenen de livery packs van 4simmers opeens van de xsx marketplace. Net toen ik wat wilde aanschaffen 😄. Eergisteren waren ze weer terug in het aanbod en wat mooie packs gekocht voor zowel de A320 als de 787. Maar in Boston aangekomen zag ik al ver vanuit de lucht wat roze stippen op het vliegveld, en later wat het was..

[Afbeelding]
LOL met die Hawaiian heb ik nog niet gevlogen. Hawaiian vliegt ook niet met A320's maar met A330's. Ik vlieg altijd real life routes, en om nou 5 uur over de Stille Oceaan in m'n A320'je te gaan vliegen vanaf Hawai naar LA of San Francisco zie ik eigenlijk niet zo zitten. Misschien doe ik dat nog wel een keer :+

Ik zie dat de 4Simmers livery packs nog niet zijn toegevoegd hoor. Eerlijk gezegd verwacht ik voorlopig ook niks van ze, gezien de perikelen over gejatte liverys...

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 22-06-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Geen idee. Maar de laatste tijd is er weinig fun aan om MSFS te spelen op m'n Series X.
Het gaat hier over het algemeen goed hoor. Vlieg dagelijks wel een uurtje of 3/4. Was ook wel verbaasd dat zo'n bush trip bij jou zoveel lag en stutters geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Het gaat hier over het algemeen goed hoor. Vlieg dagelijks wel een uurtje of 3/4. Was ook wel verbaasd dat zo'n bush trip bij jou zoveel lag en stutters geeft?
Ja, sowieso vóór de vlucht was het al één lagfestijn. Dus waar hij een soort "vogelvlucht" tour doet van het begin punt en hij het vliegtuig laat zien en je vervolgens de button hebt om de vlucht te starten.

Maar ook gedurende de vlucht hing het beeld vaak voor enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Ja, sowieso vóór de vlucht was het al één lagfestijn. Dus waar hij een soort "vogelvlucht" tour doet van het begin punt en hij het vliegtuig laat zien en je vervolgens de button hebt om de vlucht te starten.

Maar ook gedurende de vlucht hing het beeld vaak voor enkele seconden.
Hmm ja oké, dat is wel herkenbaar. Maar over het algemeen stabiliseert de boel na een tijdje wel weer. Maar inderdaad, als je een smoothy silk ervaring verwacht, zit je bij MSFS op Xbox op dit moment aan het verkeerde adres. Ik ben al lang blij als ik geen CTD of black avionics krijg gedurende m'n vluchtjes...

Ik heb best goede hoop dat door die performance beta dingen op termijn hopelijk zullen gaan verbeteren. Xbox heeft geen debug mode en zo zoals pc, dit is de enige manier voor de devs om inzicht te krijgen in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Hmm ja oké, dat is wel herkenbaar. Maar over het algemeen stabiliseert de boel na een tijdje wel weer. Maar inderdaad, als je een smoothy silk ervaring verwacht, zit je bij MSFS op Xbox op dit moment aan het verkeerde adres. Ik ben al lang blij als ik geen CTD of black avionics krijg gedurende m'n vluchtjes...

Ik heb best goede hoop dat door die performance beta dingen op termijn hopelijk zullen gaan verbeteren. Xbox heeft geen debug mode en zo zoals pc, dit is de enige manier voor de devs om inzicht te krijgen in de problemen.
Heb de game sinds release en destijds liep het allemaal veel beter. Dus het is iets van de laatste tijd helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Heb de game sinds release en destijds liep het allemaal veel beter. Dus het is iets van de laatste tijd helaas.
Klopt. SU9 heeft veel kapotgemaakt op Xbox. Hopelijk wordt SU X beter. Denk het wel, is ook niet voor niets met een maand uitgesteld en nu met de performance bèta erbij moet het wel wat beter worden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:17:

[Afbeelding]
Ik zie ze nu ook niet meer staan die van 4simmers gelukkig heb ik alle livery packed wel owned staan
maar er zijn meerdere dingen verdwenen op markplaats ..
ik zie diverse airports die er wel opstonden ook niet meer er opstaan
die ik wel in mijn wens lijst had gezet
zoals SKBQ - Barranquilla van PKSIM
die heeft er heel kort er op gestaan

En ook dat kleine ga veldje canada west met dat haventje er voor is niet meer terug te vinden
dacht van just sim of zo dat hij was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:53:
[...]

Ik zie ze nu ook niet meer staan die van 4simmers gelukkig heb ik alle livery packed wel owned staan
maar er zijn meerdere dingen verdwenen op markplaats ..
ik zie diverse airports die er wel opstonden ook niet meer er opstaan
die ik wel in mijn wens lijst had gezet
zoals SKBQ - Barranquilla van PKSIM
die heeft er heel kort er op gestaan

En ook dat kleine ga veldje canada west met dat haventje er voor is niet meer terug te vinden
dacht van just sim of zo dat hij was
Koop jij die packs van 4Simmers ook? Dat heb je voor pc toch helemaal niet nodig :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:05:
[...]

Koop jij die packs van 4Simmers ook? Dat heb je voor pc toch helemaal niet nodig :9
Waarom niet ......
elke maand controleren of er via de bekende dl sites de livery's te updaten of dat er een moet up ge date moet worden
nee de bekenste site word nu ook meer een spamsite
en daarbij , je Community map blijft ook lekker schoon ( als je geen fenix heb)
Nu maar 4 dingen in staan ipv van 100 livery;s
En voor die prijs heb je wel een paar mooie vaak gebruikte livery's

Kocht ze wel met korting

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 22-06-2022 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ah zo. Ja inderdaad, ben er ook erg blij heb ze allemaal van 4Simmers. Alleen jammer dat ze zichzelf nogal in de voet hebben geschoten door liverys te releasen die niet door hunzelf gemaakt zijn. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:55:
Ah zo. Ja inderdaad, ben er ook erg blij heb ze allemaal van 4Simmers. Alleen jammer dat ze zichzelf nogal in de voet hebben geschoten door liverys te releasen die niet door hunzelf gemaakt zijn. Erg jammer.
Aha dat is de reden , ach dat zijn er wel meer die jatten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb de 4simmers packs dinsdag gekocht. De dagen ervoor waren ze weg. Wat betreft de performance op de xsx, ik merk dat als je quick resumed het bijna altijd fout gaat qua vastlopen. Dus ik sluit altijd helemaal af via het xbox menu. Daarmee heb ik zelden problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:49:
Ik heb de 4simmers packs dinsdag gekocht. De dagen ervoor waren ze weg. Wat betreft de performance op de xsx, ik merk dat als je quick resumed het bijna altijd fout gaat qua vastlopen. Dus ik sluit altijd helemaal af via het xbox menu. Daarmee heb ik zelden problemen...
Ach niet alleen op de Xbox zijn er problemen ik kan niet meer dat 100 ingame gekochte addons installeren uit MP of FS wil nooit meer opstarten
dit is nu al 2 weken aan de gang zelf daar een report over gemaakt maar natuurlijk , je raad het al
Krijg geen antwoord
daarvoor kon ik alles installeren wat ik wilde aan addons nooit problemen maar airports inde USA lopen gewoon vast bij in game willen komen
en er zijn al veel meer klachten van mensen die dus niet meer in de menu komen
maar daar word weer standaard op gereageerd met kijk bij: probleem oplossen faq :X
nu al 7 keer in 2 weken heel FS er af moeten gooien en opnieuw installeren want anders kom ik gewoon niet meer ingame
lijkt wel of er iets met de reg gebeurd is
basis game met world addons en vliegtuigen die ik gekocht heb geen probleem , maar ik moet niet verder gaan met installeren dan begint het gezeik weer

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 23-06-2022 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik heb sinds een jaar weer een Bush trip gedaan. Klopt het dat je na een landing en tot stilstand bent gekomen zelf de sim moet af sluiten? Of sta gewoon op een verkeerde parking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:39
appie35 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:52:
Ik heb sinds een jaar weer een Bush trip gedaan. Klopt het dat je na een landing en tot stilstand bent gekomen zelf de sim moet af sluiten? Of sta gewoon op een verkeerde parking?
voor zover ik weet niet, zo gauw je stil staat op het vliegveld sluit de bush trip, sta je op het goede vliegveld?

PSN ID: Svennie-NL

Pagina: 1 ... 268 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc