Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Kan je niet 'Thrust decrease' mappen op bijv. [F2] en 'Throttle cut' mappen op bijv. [F1]?cracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:12:
Ben de 1e 737 bug al tegengekomen. Normaal gesproken kan je switchen tussen normale thrust en reverse thrust met een button, maar die optie werkt niet in de PMDG.
Dan maar landen zonder reversers
Op die wijze heb ik mijn Honeycomb bravo gemapt en kan dan prima de Thrustreversers activeren en de-activeren.
(je moet dan wel [F2] ingedrukt houden tot je op je gewenste/full reverse level zit).
[ Voor 8% gewijzigd door Sparkiezz op 12-05-2022 10:02 ]
maar die moet je dan inhouden of niet? Ik heb liever dat ze het gaan fixen zodat het werkt zoals bij andere toestellen. Een button om te switchen tussen forward en reverse thrust en dan met de hendel de hoeveelheid reverse thrust kunnen doseren. Heb een ticket ingediend bij support. Hopelijk komt het op de todo list bij 1 van de developers.weststar schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:57:
[...]
Ik heb gewoon een button op m’n TCA throttle als reverser ingesteld
Alternatief voor nu is inderdaad via toetsenbord zoals @Sparkiezz aangeeft.
[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 12-05-2022 10:07 ]
Het aftrimmen lukt wel, alleen de bewegingen van de trimwheel en het geluid komen niet overeen met wat er aan trimmen gebeurt aerodynamisch zeg maar. Voor mijn gevoel en wat ik me van de B737 sim herinner klopt het speed trim system ook niet helemaal na take off. Deze zou voornamelijk moeten inschakelen bij hele lage snelheden als ik het me goed herinner. Ik zal dit vanavond eens checken met het FCOM.mvbo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:13:
[...]
Merk je ook dat de trim zelf niet goed werkt? of alleen dat hij constant (en heel lang) staat te trimmen? Want dat laatste had ik wel een beetje, maar dat lijkt vooral het geluid. Trimwheel draait al lang niet meer, maar je hoort hem wel draaien.
Dat vind ik ook, om nu even in één week tijd 125/130 euro voor 2 vliegtuigen neer te leggen...Muyz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:50:
[...]
Toch best prijzig om even die BAe erbij te kopen
maar vind het wel een gaaf toestel, dus twijfel...twijfel...
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Waarbij ? PMDG ?Muyz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:50:
[...]
Toch best prijzig om even die BAe erbij te kopen
Ja het is even geld uitgeven , maar ik kan je wel zeggen dat dit een heel goed vliegtuig is
Zeker eentje waar je even voor moet gaan zitten, en totaal een ander soort vliegtuig
En niet te vergeten het is een STOL
Korte landingen en snel vertrekken
Een van de weinige vliegtuigen die London city kunnen overleven met landen
Die PMDG heb ik nog niet dus nog niet , wacht even tot de 800 uitkomt en dat die in store is .
Wacht nog op zo veel vliegtuigen , dus even geduld vermaak me wel met de BAe 147
ja of hij/zij vermaakt zich met mij
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Van Vilankulo Airport Mozambique naar King Shaka International Airport Zuid-Afrika.
Even wat eten en drinken meenemen, want door de vakantiedrukte hebben ze weinig op voorraad
Wij vliegen met de BAe146 van TNT
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
De PDMG heb en hoef ik niet...ben meer een Airbus vlieger. Ik doelde eigenlijk op de aanstaande Fenix release
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
gewoon eerst even bezig gaan houden met die PMDG/Fenix als ik jou was .... tegen de tijd dat je die een beetje gewent ben , dan de BAe kopen , misschien wel met kortingmartin484 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:24:
[...]
Dat vind ik ook, om nu even in één week tijd 125/130 euro voor 2 vliegtuigen neer te leggen...
maar vind het wel een gaaf toestel, dus twijfel...twijfel...
om nu gelijk met 2 vliegtuigen te gaan zitten die best wel een leer curve hebben
Maar ze zijn het beide wel waard
En was het nu voor de zelfde doeleinde geweest en zelfde soort , dan had ik al sowieso niet gekocht , maar deze is puur voor ruwe landschappen en voor korte runways en landing strips
liefs een beetje in een warm land want koud weer houd die echt niet van
Meer over het wilde beest de Bae 146 ( leuk leesvoer)
https://www.upinthesky.nl...6-jumbolino-vier-motoren/
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-05-2022 11:02 ]
Volgens mij is er ook de mogelijkheid om met een button je throttles 'om te draaien'. Dus nadat je die button hebt ingedrukt werken je throttles als 'reverse throttle'. Dus meer 'gas' is meer reverse thrust.cracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:05:
[...]
maar die moet je dan inhouden of niet? Ik heb liever dat ze het gaan fixen zodat het werkt zoals bij andere toestellen. Een button om te switchen tussen forward en reverse thrust en dan met de hendel de hoeveelheid reverse thrust kunnen doseren. Heb een ticket ingediend bij support. Hopelijk komt het op de todo list bij 1 van de developers.
Alternatief voor nu is inderdaad via toetsenbord zoals @Sparkiezz aangeeft.
Beetje vaag uitgelegd. Weet ook niet weer waar ik dit heb langs zien komen.

Bedoel je wellicht dit?cracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:04:
Dat is inderdaad hoe ik het heb ingesteld en hoe het werkt bij de fbw en andere toestellen (c208), maar niet bij pmdg. Zal vanavond nog eens verder zoeken.
YouTube: How to configure the Thrustmaster TCA Throttle Quadrant for the PMDG...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Da's een flinke cateringtruck voor 2 piloten en een ruim vol pakketjes!ravw schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:45:
Gisteren avond al gevlogen ...... o
Van Vilankulo Airport Mozambique naar King Shaka International Airport Zuid-Afrika.
Even wat eten en drinken meenemen, want door de vakantiedrukte hebben ze weinig op voorraad
Wij vliegen met de BAe146 van TNT
[Afbeelding]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik heb er een andere oplossing voor.cracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:46:
Dat is een workaround, maar geen mooie oplossing omdat je dan 1 hand bezet hebt.
Axis 0-100
En de idle zit bij mij op 50.
Kan nu ff geen screenshot geven.
Enige is dat je met je reverser dan niet meteen naar full reverse moet trekken want dan registreert hij hem niet. Maar eerst stukje en dan langzaam naar full trekken.
nee het ruim lag vol met eten ene drinken die komt hij juist op halen .... :-)DigitalExorcist schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:50:
[...]
Da's een flinke cateringtruck voor 2 piloten en een ruim vol pakketjes!
Wat kunnen jullie aanraden voor een casual piloot die langzaam aan wat meer wil gaan doen in de sim? Ik ga in ieder geval verder met wat van die tutorials in game. Heb er al een paar op 100%. Maar welk vliegtuig kunnen jullie aanraden voor een startende simmer? De 172 vind ik persoonlijk leuk omdat de vleugels bovenop zitten en als ik uit het raampje kijk dus meer zicht heb op de omgeving.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Die "sharklets" naar onderen, heten bij de 737 Scimitar winglets. http://www.b737.org.uk/winglets.htm#splitscimitar . Voor de livery zelf, geen idee, op flightsim.to staan al wel enkele TUI liveries voor de pmdg 737 zag ik, maar die lijken volgens de screenshots niet voorzien te zijn van de Scimitar winglets.Adriaaanvdb schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:05:
Weet iemand ook een TUI 737 livery met van die onder sharklets? (Of hoe dat ook heet)
De Cessna Caravan is ook erg leuk om te vliegen als beginnelingSoliest schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:07:
Gisteren maar weer eens een paar rondjes om Rotterdam gedaan in de Cessna 172 Skyhawk. Met VR (draadloos) en een keer gewoon op het scherm. Ik vind het met VR toch nog steeds de mooiste ervaring en gemakkelijker vliegen. In 2D ziet het er wel mooier uit en draait het ook beter, maar is de immersie toch wat minder.
Wat kunnen jullie aanraden voor een casual piloot die langzaam aan wat meer wil gaan doen in de sim? Ik ga in ieder geval verder met wat van die tutorials in game. Heb er al een paar op 100%. Maar welk vliegtuig kunnen jullie aanraden voor een startende simmer? De 172 vind ik persoonlijk leuk omdat de vleugels bovenop zitten en als ik uit het raampje kijk dus meer zicht heb op de omgeving.
zelfs in het echt krijgt iemand zonder vlieg ervaring hem geland
https://www.nu.nl/292999/...-veilig-landen-in-vs.html
Wel weer honden weer daar
Vertrek Portland
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/OsMZPUNJ3DwWbRdclKBYOeQL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o3LmWp0UkJ2iNL46y8OVjwF1.png?f=fotoalbum_large)
Aankomst Vancouver
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 12-05-2022 19:27 ]
Ja die zijn er wel maar verouderd .Paulus07 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:25:
Is er ergens iets van een lijst met "must have" add-ons of iets van een whislist idee op bijvoorbeeld flightsim.to ?
Maar 1 ding wat je wel nodig heb is de Pushback addon
https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback
En verder is het een beetje je eigen smaak en wat je wil
Vlieg je GA of ga je airliners vliegen
Must have GA
Piper Warrior (leercurve)
Mooney M20r ( leuk om mee te beginnen)
Kodiak 100 - redelijk snel te vliegen
MilViz – 310R redelijk snel te vliegen
Twin Otter redelijk snel te vliegen
Goose (land + watervliegtuig) (PURE FUN)
Must Have Airliners
PDMG B737 ( Meld je aan bij de KLM voor een cursus)
Bae 146 ( wees gewaarschuwd , eigenwijst nest ( leercurve), maar eenmaal onder controle een erg mooi vliegtuig)
Maddog (geen ervaring mee)
aankomende Airbus 320 ( komt nog)
Freeware FBW 320 ( leercurve maar te doen)
En vliegvelden dat hang ook weer helemaal af van waar je wil vliegen en wat je wil vliegen
Maar twee GA airportjes die ik zelf heel mooi vind
Zell am See
Orcas Island
Voor Airliners
VS
Santa Barbara
Washington Int
Las Vegas
Caribbean
Cyril E. King
Bonaire
Zuid america
Arturo Merino Benítez Int (SCEL Chili)
Ushuaia, Argentinië (SAWH)
Europa
Keulen-Bonn
Innsbruck
Praag
Tivat ( klein maar leuk met landen)
Lviv
Split
Sochi
Africa
Kaapstad
King Shaka International
Asia
Hong kong
( bij airliners is het leuk dat je de grote steden doet ... dus de hoofdsteden pakt)
Op enkele na zijn ze allemaal ingame store te krijgen
Maar die komen er nog aan , maar komt omdat ze nog erg nieuw zijn ..
de vliegvelden zijn allemaal te vinden , maar wacht gewoon op een SALE
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 12-05-2022 20:07 ]
Ik heb dit ook altijd zo ingesteld maar bij de FBW is mijn throttle(Logitech X56) op een bepaald punt idle. Wanneer ik hem helemaal terug trek gaan de motoren in reverse. De knop heeft daar nooit gewerkt bij mij.cracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:04:
Dat is inderdaad hoe ik het heb ingesteld en hoe het werkt bij de fbw en andere toestellen (c208), maar niet bij pmdg. Zal vanavond nog eens verder zoeken.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
https://www.nerdwallet.co...l/alaska-milk-run-why-how
https://airlinegeeks.com/...ine-s-milk-run-flight-65/
https://simpleflying.com/alaska-milk-run/
De kortste vlucht:
Ja die route is gaafcracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:19:
Nog 1 voor airliners: De Alaska Airlines Milk Run. (zijn eigenlijk meerdere routes)
https://www.nerdwallet.co...l/alaska-milk-run-why-how
https://airlinegeeks.com/...ine-s-milk-run-flight-65/
https://simpleflying.com/alaska-milk-run/
De kortste vlucht:
[YouTube: Wrangell to Petersburg ENTIRE FLIGHT!!!!]
5 van die route heb ik de airports van gekocht :-)
1 er van kreeg ik gratis bij de Alaska mech
Alaska is sowieso al erg gaaf
Over korte route s gesproken
De kortste vlucht die in het echt ook echt gevlogen word is van islands of Westray naar Papa Westray ( UK)
(1,7 miles) .. 80 Sec inflight dit doen ze met een BN2
YouTube: Hop Onboard the Shortest Flight in the World
Ready for take of ,, clear to land
stel je voor dat je naar het logboek van deze gast kijkt. Vlieguren: 50 Landingen: 2000
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 12-05-2022 20:38 ]
Must haves is redelijk subjectief als je het 1 persoon vraagt. Bijv., ik vlieg nu nog met de FBW want ik vind de PMDG geen must have, nice to have hooguit. Je kan op flightsim ook sorteren op most likes of aantal downloads, pak je in ieder geval het meest populaire spul ertussenuit.Paulus07 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:25:
Is er ergens iets van een lijst met "must have" add-ons of iets van een whislist idee op bijvoorbeeld flightsim.to ?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dit zijn mijn instellingen voor de FBW (exp versie, maar zou hetzelfde moeten zijn in de dev versie, ondanks dat de flypad er anders uitziet):Marcievg schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:15:
[...]
Ik heb dit ook altijd zo ingesteld maar bij de FBW is mijn throttle(Logitech X56) op een bepaald punt idle. Wanneer ik hem helemaal terug trek gaan de motoren in reverse. De knop heeft daar nooit gewerkt bij mij.
/f/image/oUxIudUQNmi7fuKg1s7L6NHM.png?f=fotoalbum_large)
En de controller settings. De toggle throttle reverse thrust knop zorgt ervoor dat ik kan switchen tussen normale thrust en reverse thrust.
/f/image/UDsbEJuFcAuuv1GoXEHueUCp.png?f=fotoalbum_large)
ctrl spatie is toch al goed genoeg?cracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:34:
Ben hem nu ook aan het uittesten in de buurt van Renton. Hoe stel je de standaard hoogte van de stoel (camera) in? Dit is waar die nu op staat, maar ik heb het idee dat dat te hoog is
[Afbeelding]
Weet iemand dit?
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Dan zit ik op de hoogte in het screenshot. Lijkt me te hoog, maar ik heb geen real world referentie.
via de FMCmartin484 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:39:
Ik ben de PMDG ook lekker aan het uitproberen. Maar éénmaal op plaats van bestemming, hoe doe je de deuren enzo open? (vroeger was dit SHIFT-D ofzo, of Control + D).
Weet iemand dit?
Is er hier toevallig iemand die MSFS in VR gebruikt en een RAM update heeft gedaan van 32Gb naar 64GB
Merk je iets van verschil ?
(minder stotteren, fps, leeg gelopen portomonee etc)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
dat gaat hem niet worden..dierkx36 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:28:
Beetje MSFS hardware vraagje :
Is er hier toevallig iemand die MSFS in VR gebruikt en een RAM update heeft gedaan van 32Gb naar 64GB
je vult dan ram wat niet gebruikt wordt, met nog meer ram wat niet gebruikt wordt.
Ja, en Nee.dierkx36 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:28:
Ja upgrade gedaan, nee geen verschil (behalve die portemonnee
Volgens mij komt hij ook niet boven de 32GB geheugengebruik maar ik heb er al een tijdje niet naar gekeken.
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 12-05-2022 22:55 ]
Als het goedgekeurd wordt is de eerste versie hier te vinden. Alle feedback is welkom, maar voor sommige mensen misschien voldoende, daarom alvast geupload.

Ah dankjewel die naam zocht ik.djbarney schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Die "sharklets" naar onderen, heten bij de 737 Scimitar winglets. http://www.b737.org.uk/winglets.htm#splitscimitar . Voor de livery zelf, geen idee, op flightsim.to staan al wel enkele TUI liveries voor de pmdg 737 zag ik, maar die lijken volgens de screenshots niet voorzien te zijn van de Scimitar winglets.
Pijltjes toetsen en [Alt] + pijltjes toetsencracking cloud schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:34:
Ben hem nu ook aan het uittesten in de buurt van Renton. Hoe stel je de standaard hoogte van de stoel (camera) in? Dit is waar die nu op staat, maar ik heb het idee dat dat te hoog is
[Afbeelding]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Gaaf man! Klein puntje van feedback/tip: In het origineel lijken de rondingen van de rode en blauwe lijnen iets groter te zijn en iets verder door te lopen over de buik, zie hier:lllustrious schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:40:
Ik ben begonnen aan de PH-GOV voor de BBJ
Als het goedgekeurd wordt is de eerste versie hier te vinden. Alle feedback is welkom, maar voor sommige mensen misschien voldoende, daarom alvast geupload.
[Afbeelding]
https://www.planespotters...ands-boeing-737-700wl-bbj
Ik doe het je overigens niet na hoor
Yep dat doe ik nu, maar ik zou hem graag vast willen zetten op die (custom) hoogte
Volgens mij kun je de hoogte instellen onder het instellingen-menu en dan de categorie camera. Daar is een slider die je kan veranderen voor de hoogte. Standaard staat deze op 50 volgens mij (uit mijn hoofd).cracking cloud schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:15:
[...]
Yep dat doe ik nu, maar ik zou hem graag vast willen zetten op die (custom) hoogte
Je kunt ze handmatig aanpassen per vliegtuig door cameras.cfg aan te passen.cracking cloud schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:15:
[...]
[CAMERADEFINITION.0]
InitialXyz = 0.05, 0.19, -0.95
InitialPbh = -7, 0, 0
Heb 64Gb (maar geen VR).dierkx36 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:28:
Tot (ik meen) SU4 werd er flink wat intern geheugen gebruikt. Heb waarden tot 28Gb gezien.
Om alles in het geheugen van de xBox te laten passen is het gebruik echter flink verkleind. Nu gebruikt de hele app niet meer dan 8 of 9Gb. Is ten koste gegaan van het detail en de kijkafstand.
Antwoord is dus nee, je hebt er niks aan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Thanks voor de feedback! Een iets betere versie staat nu onlineSparkiezz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:07:
[...]
Gaaf man! Klein puntje van feedback/tip: In het origineel lijken de rondingen van de rode en blauwe lijnen iets groter te zijn en iets verder door te lopen over de buik, zie hier:
https://www.planespotters...ands-boeing-737-700wl-bbj
Ik doe het je overigens niet na hoor. Heel vet gedaan!
Wouw dat doe je snellllustrious schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Thanks voor de feedback! Een iets betere versie staat nu online
/f/image/hOyjsLKVO1zO1tTIKzfcR3g6.png?f=fotoalbum_large)
Zo ietsSaybia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:50:
Nog even een vluchtje gedaan gisteren. KSEA - KSFO. Had trouwens een probleem met de toolbar pushback plugin in KSFO. Als je daar de Toolbar gebruikt met "simulate nosewheel lift" aan (Ja de chocks waren eraf) dan flip je de PMDG 737-700 op z'n rug. Tip: even in de settings " simulate nosewheel lift" uitzetten. Er zijn blijkbaar meerdere vliegvelden waar dit probleem zich voordoet. Ik laat het nu maar uitstaan.
[Afbeelding]
/f/image/w7G7c4hYpwhmUexEuTlrguLg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 13-05-2022 12:59 ]
Zoiets maar dan alsof John Cena je bij je nek pakt en flipt en je met de pootjes omhoog lig te creperen van de pijn. Cockpit waar de tug staat en rest van het vliegtuig in de terminal (sorry vergeten een screenshot te maken)
Ik kwam deze foto tegen op een FB groepSaybia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:59:
[...]
Zoiets maar dan alsof John Cena je bij je nek pakt en flipt en je met de pootjes omhoog lig te creperen van de pijn. Cockpit waar de tug staat en rest van het vliegtuig in de terminal (sorry vergeten een screenshot te maken)
Maar er is nog erg veel werk aan de winkel voor MPDG als ik alles zo leest
De Milviz c310 stond in store aangegeven maar door een technisch foutje is hij er weer afgehaald is
Maar kom maandag of Dinsdag weer terug op store
Had gelijk al gevraagd waarom die weg was
:strip_exif()/f/image/78DcTGBbE4L98hxyZPJLhosp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat om dit vliegtuig
:strip_exif()/f/image/hUr06NMRRHMG3iHzpFBlRrDv.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vliegveld LFNJ (2 Gras strips )
:strip_exif()/f/image/sS7dStam66GRKQltuRBFtV0y.jpg?f=fotoalbum_large)
Microsoft Flightsim had ook Vacation spots + travel simulator kunnen heten
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 13-05-2022 13:32 ]
Heb hem net gedownload, geïnstalleerd en in de sim bekeken. Super vet!lllustrious schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:40:
Ik ben begonnen aan de PH-GOV voor de BBJ
[Afbeelding]
GezelligDirtyrockers schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:05:
kunnen misschien wel eens met een groepje vliegen in discord ook.
AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3
voeg mij maar toe: Dirtyrockers#2104
of in msfs: kerstboom
misschien kunnen we eens wat leuks organiseren.
wordt steeds leuker ook daardoor...
nu onderweg naar lowi.
hier nog aan de gate
:strip_exif()/f/image/od83D5eiw4oVqN3oaGkYJ2wk.jpg?f=fotoalbum_large)
In Air
:strip_exif()/f/image/kvPMd54heKouJ5qtpb40m3EC.jpg?f=fotoalbum_large)
Knock, knock. Who’s there inside ?
nobody
:strip_exif()/f/image/kbyAATuX6ejLInDaEz6tptu8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 13-05-2022 22:08 ]
Lol lekker die lui ... maar serious zijn ze nietcracking cloud schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:15:
Op de stream van Microsoft kan je nu kans maken om de BAE te winnen: https://www.twitch.tv/msfsofficial
Maar heb hem al maar voor de mensen die hem niet hebben , het is echt wel een gave plane ...
Geen airbus of Boeing maar gewoon semi old skool vliegen
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 13-05-2022 23:24 ]
tijd voor een visual approach.
van SBJD tnaar SDAG met de Cessna 310
Heel mooi landschap en zeer veranderlijk
YouTube: BRAZIL TRIP
PS de Cessna 310 R van Milviz is nu te koop in Marketplace in game
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 14-05-2022 10:39 ]
Ik blijf me echt verbazen over de graphics. Sommige zijn bijna niet van echt te onderscheiden meer.BazerK schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:54:
Wil je een paar leuke wallpaper FS plaatjes voor je desktop, kijk dan hier eens (wat een shader wel niet allemaal kan)
Geef de server even de tijd, er worden steeds meer foto's geladen
Ja, het is echt verbluffend zoals sommige plaatjes eruit zien.upclocker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:12:
[...]
Ik blijf me echt verbazen over de graphics. Sommige zijn bijna niet van echt te onderscheiden meer.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
ja dat zeker , elke keer denk je .... je zal er toch een keer aan gewent raken aan deze grafx .... maar dan elke keer weer met een of andere vlucht .... WOW dat ziet er mooi uit .... je blijf je soms echt verbazen hoe mooi het kan zijnupclocker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:12:
[...]
Ik blijf me echt verbazen over de graphics. Sommige zijn bijna niet van echt te onderscheiden meer.
en dan nog te bedenken dat we bij FSX al zaten te kwijlen van de grafX
Maar goed de volgende generatie zal zeggen ,, hebben jullie FS 2020 mooi gevonden
Nu we het toch over generaties hebben
:strip_exif()/f/image/9VVwjippWsgqn1CUK5GTrQlS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 14-05-2022 11:28 ]
Honeycomb alpha , beta set .... ( voor ga of Boeing)Adriaaanvdb schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:31:
Mijn t flight Stick heeft het begeven 😔 dus ik ben op zoek naar een nieuwe flight stick of yoke heeft iemand een paar tips / aanbevelingen?
Airbus en sirrus vliegers TCA airbus set
(Een A2A?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
EHRD naar EDDS!
Blijft een prachtig toestel. Ik snap alleen niet: bij het laatste screenshot, m'n cabin crew zit dood te vriezen. Dat issue heb ik bij de CRJ ook steeds. Wat zie ik over het hoofd? Ik heb volgens mij de temperatuur op Auto staan en de temperatuurinstelling gewoon standaard... ??
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Aangekomen! Tijdens de shutdown een CTD gehad, dat was wel balen anders had ik nog wel even een plaatje toegevoegd met de toestellen die om me heen stonden (TUI, KLM etc)...
:strip_exif()/f/image/pdLVjgCouPvryyVd56yNQMef.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-05-2022 13:29 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik denk dat een stick of een yoke wel een verschil kan zijn in ervaring. Ik heb zelf een stick vanwege vr en ik de knoppen blindelings kan bedienen. Als je geen vr speelt lijkt een yoke me het beste. En dan is er natuurlijk nog het budgetAdriaaanvdb schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:31:
Mijn t flight Stick heeft het begeven 😔 dus ik ben op zoek naar een nieuwe flight stick of yoke heeft iemand een paar tips / aanbevelingen?
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ja deze is mooi hopelijk snel op MP :-)BazerK schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:14:
De EHRD Rotterdam The Hague Airport scenery is ook uit. Erg mooi!
Maar ben benieuwd naar de omgeving want die hebben ze ook aan gepast zo als de botlek enzo
/f/image/gf9GS977LINUIVgrRQmiUx4a.png?f=fotoalbum_large)
en ik zit toch aardig hoog (op het moment van LPMA naar LPPD)
/f/image/UnbMDToHVXTpPg7zShvhiKVm.png?f=fotoalbum_large)
(Volgende week paar dagen vrij en lijkt me tof iig een uurtje, 2 uurtjes, MSFS te spelen.)
Hoeft niet gratis overigens, mag uit een store komen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Beste wat je nu kunt krijgenunezra schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:09:
Is er inmiddels al een goede heli die niet al te ingewikkeld te vliegen is met enkel een HOTAS setje?
(Volgende week paar dagen vrij en lijkt me tof iig een uurtje, 2 uurtjes, MSFS te spelen.)
Hoeft niet gratis overigens, mag uit een store komen.
https://www.hypeperformancegroup.com/products/xxxx
Ah maar je hebt in elk geval de RECIRC en de Packs aan staan.. volgens de checklist moesten die juist uit staan dacht ik (de Packs dan). Zal het van de week weer eens proberen..ravw schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:04:
@DigitalExorcist Hier is het gewoon goed
[Afbeelding]
en ik zit toch aardig hoog (op het moment van LPMA naar LPPD)
[Afbeelding]
Al je die PACKS uit zet schieten je DUCT temp naar -20DigitalExorcist schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:29:
[...]
Ah maar je hebt in elk geval de RECIRC en de Packs aan staan.. volgens de checklist moesten die juist uit staan dacht ik (de Packs dan). Zal het van de week weer eens proberen..
Nu blijven ze rond de 20 zitten , vind het prima ... alles waar een - voor staat moet ik niets van hebben
Lijkt me niet heel verstandig als je mensen nog van een beetje lucht wilt voorzien op grote hoogte.DigitalExorcist schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:29:
[...]
Ah maar je hebt in elk geval de RECIRC en de Packs aan staan.. volgens de checklist moesten die juist uit staan dacht ik (de Packs dan). Zal het van de week weer eens proberen..
Kreeg je geen cabin altitude warning? Want de PACKS pompen geconditioneerde lucht in de cabine. Als je deze uit hebt staan loopt de druk dus langzaam weg.
[ Voor 16% gewijzigd door upclocker op 14-05-2022 14:40 ]
ach hij heeft misschien liever een warme ruimte dan zuurstof , je heb dan wel een warm gevoel als je je laatste adem uitblaastupclocker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Lijkt me niet heel verstandig als je mensen nog van een beetje lucht wilt voorzien op grote hoogte.
Kreeg je geen cabin altitude warning? Want de PACKS pompen geconditioneerde lucht in de cabine. Als je deze uit hebt staan loopt de druk dus langzaam weg.
Weinig tot geen van de ingestelde knoppen op de controllers doen iets met de 737, en als ze al wat doen is het PRECIES het OMGEKEERDE

Zucht...morgen weer een dag wat te doen

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik heb geen vr en ik heb zojuist de Boeing yoke gekocht van thrustmaster. Ik ben erg benieuwdMarcievg schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:49:
[...]
Ik denk dat een stick of een yoke wel een verschil kan zijn in ervaring. Ik heb zelf een stick vanwege vr en ik de knoppen blindelings kan bedienen. Als je geen vr speelt lijkt een yoke me het beste. En dan is er natuurlijk nog het budget
Dan heb ik vast over een stukje checklist heengelezen .. packs uit bij startup en moeten daarna dus weer áán 🥳 ga ik binnenkort weer ff proberen!upclocker schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Lijkt me niet heel verstandig als je mensen nog van een beetje lucht wilt voorzien op grote hoogte.
Sting S4 met werkende parachute. Wat een gaaf ding!BazerK schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:23:
The Flying Fabio heeft een aankondiging van een nieuw (GA) vliegtuig vanmiddag 1200Z time ... wel nieuwsgierig geworden![]()
(Een A2A?)
[ Voor 14% gewijzigd door cracking cloud op 14-05-2022 16:13 ]
Zo nee, zijn er flight sims die dat bieden. Lijkt me super leuk om het in een wat meer casual omgeving te doen.
In the end we only regret the chances we didn't take
Je zet ze uit bij het starten maar als de motoren aan staan , gaan ze weer aanDigitalExorcist schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:04:
[...]
Dan heb ik vast over een stukje checklist heengelezen .. packs uit bij startup en moeten daarna dus weer áán 🥳 ga ik binnenkort weer ff proberen!
/f/image/Fpeq94rdAHQOZDzi7YohJ8qr.png?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik deze
https://nl.flightsim.to/f...list-procedures-quickview
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 14-05-2022 16:23 ]
Niet op dezelfde manier, maar als je online gaat vliegen met IVAO of VATSIM in MS Flight Sim wordt je wel geacht je vluchtplan te maken, in te dienen en je aan de procedures te houden die de (echte) verkeersleiders je opgeven.AdmiraalTimbo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:20:
Even een vraagje die ik misschien ook wel had kunnen google, maar is er in Microsoft flight sim ook een planning aspect? Ik ben namelijk van beroep flight dispatcher bij defensie. Denk hierbij aan flight plans maken en file bij de juiste instantie en alles daarom heen.
Zo nee, zijn er flight sims die dat bieden. Lijkt me super leuk om het in een wat meer casual omgeving te doen.
Overigens zijn er genoeg tools voor die het plannen voor je kunnen doen (bijv Simbrief en SimToolKit, zoek die maar eens op).
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Super ga straks meteen zoeken eens wat anders voor mijn neus als jeppesen milplanner. Overigens ben ik dus geen verkeersleider. Ik plan dus echt de routes over de airways etc etc.DigitalExorcist schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:51:
[...]
Niet op dezelfde manier, maar als je online gaat vliegen met IVAO of VATSIM in MS Flight Sim wordt je wel geacht je vluchtplan te maken, in te dienen en je aan de procedures te houden die de (echte) verkeersleiders je opgeven.
Overigens zijn er genoeg tools voor die het plannen voor je kunnen doen (bijv Simbrief en SimToolKit, zoek die maar eens op).
In the end we only regret the chances we didn't take
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc